tja, begin van de avond al besteld bij mediamarkt, ik ga niet elders opnieuw bestellenChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:42:
[...]
Bol.com is ook zojuist meegegaan met de prijzen. En morgen geleverd zie ik. Die paar dagen lig ik niet wakker van 👍
Ok moet dan toch HDMI Arc gebruiken. Mijn Nvidia Shield zit nu op de Arc dus moet dan op normale hdmi alleen vraag of dan ab van tv daarmee ook werktMiki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:40:
[...]
Als het goed is heeft de Beam een IR receiver en moet je dus je afstandsbediening koppelen. Makkelijkste is wel via HDMI en je tv output op DD zetten. DD+ vind de Beam niet fijn.
Ik zou de beam op de HDMI Arc aansluiten, tenslotte bedoeld om het geluidsspoor terug te kunnen loopen. Je shield gaat niets met ARC doen. Je afstandbediening(en) wordt via HDMI CEC geregeld en dat zit op alle poorten sinds een kleine decennium.ChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:43:
[...]
Ok moet dan toch HDMI Arc gebruiken. Mijn Nvidia Shield zit nu op de Arc dus moet dan op normale hdmi alleen vraag of dan ab van tv daarmee ook werkt
Oeh.. ik had liever als select klant bij Bol.com besteld maar het is niet anders. Mediamarkt levert over het algemeen ook altijd prima uit. Nooit gedoe met ze gehad. Afgelopen maand ook een goede deal gescoord met een Braun scheerapparaat en die werd ook de volgende dag geleverd.ChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:42:
[...]
Bol.com is ook zojuist meegegaan met de prijzen. En morgen geleverd zie ik. Die paar dagen lig ik niet wakker van 👍
Thanks en komt goed dan! 👍 Wat had voordeeld geweest als je met select had besteld dan?Miki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:48:
[...]
Ik zou de beam op de HDMI Arc aansluiten, tenslotte bedoeld om het geluidsspoor terug te kunnen loopen. Je shield gaat niets met ARC doen. Je afstandbediening(en) wordt via HDMI CEC geregeld en dat zit op alle poorten sinds een kleine decennium.
[...]
Oeh.. ik had liever als select klant bij Bol.com besteld maar het is niet anders. Mediamarkt levert over het algemeen ook altijd prima uit. Nooit gedoe met ze gehad. Afgelopen maand ook een goede deal gescoord met een Braun scheerapparaat en die werd ook de volgende dag geleverd.
Je kunt dan kiezen uit verschillende bezorgtijdenChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:51:
[...]
Thanks en komt goed dan! 👍 Wat had voordeeld geweest als je met select had besteld dan?
Handig 👍 Trouwens als ik HDMI Arc poort ga gebruiken kom ik flink tekort in HDMI poorten. Heb er 3 op tv en 5 nodig (Sonos, iTV KPN, PS4, Switch en Nvidia Shield) 😂Miki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:53:
[...]
Je kunt dan kiezen uit verschillende bezorgtijden
HUP! nieuwe UHD HDR OLED kopen dan, met minimaal 6 hdmi poorten die het wél ondersteunen!ChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:56:
[...]
Handig 👍 Trouwens als ik HDMI Arc poort ga gebruiken kom ik flink tekort in HDMI poorten. Heb er 3 op tv en 5 nodig (Sonos, iTV KPN, PS4, Switch en Nvidia Shield) 😂

Je kunt ook een keuze maken om het apparaat wat je minste gebruikt niet te koppelen en als je deze wel wilt gebruiken even omsteekt.ChrisAB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:56:
[...]
Handig 👍 Trouwens als ik HDMI Arc poort ga gebruiken kom ik flink tekort in HDMI poorten. Heb er 3 op tv en 5 nodig (Sonos, iTV KPN, PS4, Switch en Nvidia Shield) 😂
Ja dat doe ik nu ook al. Of hdmi switch maar kijk eerst wel even aan..Miki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:09:
[...]
Je kunt ook een keuze maken om het apparaat wat je minste gebruikt niet te koppelen en als je deze wel wilt gebruiken even omsteekt.
daarnaast bestaat er ook zo iets als een hdmi switcher, alles daarop en dan 1 hdmi naar je tv/receiver cc @MikiMiki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:09:
[...]
Je kunt ook een keuze maken om het apparaat wat je minste gebruikt niet te koppelen en als je deze wel wilt gebruiken even omsteekt.
Beam en sub vs alleen een arc. Ongeacht de prijs, wat denken jullie is beter? Ik heb al 2 rears van symfonisk.
Op bol.com zojuist de reguliere one's besteld voor 166. de SL staan te koop voor 133: https://www.bol.com/nl/p/...lDXQ.1_28.29.ProductTitleErikz.nl schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:42:
[...]
Dank, ik denk dat we dan voor 2x een One SL gaan. Even wachten tot donderdag/vrijdag en hopen dat er een goede aanbieding langs komt. Een Play:5 kan altijd nog, dan kunnen de One SL's richting studeerkamer en slaapkamer.
Beam en sub. Maar arc en sub nog beter 😉seeKo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:21:
Beam en sub vs alleen een arc. Ongeacht de prijs, wat denken jullie is beter? Ik heb al 2 rears van symfonisk.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Wellicht domme vraag, maar werkt een andere sub dan Sonos ook met de beam ?
Nopejhesse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:31:
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
ik heb dus ook nu de beam genomen voor bij symfonisk'en in 1 kamer, net als wat jij van plan bent, maar ligt echt aan wat voor kamer en hangt ook af van je woning in z'n algemeen, vertel eens meer...seeKo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:21:
(ik zit bij in een appartementsgebouw, dus een sub hoef ik niet te halen als ik geen gedoe en hommeles wil met de buren ivm gehorigheid, dus een arc vind ik ook al snel overkill. dus ligt maar net hoe/wat/waar je woont denk ik)
[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 25-11-2020 23:38 ]
I.v.m. kleine kids spelen wij muziek voornamelijk af op laag soundniveau. Heeft de sub dan überhaupt wel zin? Wordt gecombineerd met of een beam of een arc.
Daarbij geen fan van zoemende diepe bassgeluiden.
[ Voor 13% gewijzigd door Eikkie op 25-11-2020 23:39 ]
It's me
nee.Eikkie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:37:
I.v.m. kleine kids spelen wij muziek voornamelijk af op laag soundniveau. Heeft de sub dan überhaupt wel zin? Wordt gecombineerd met of een beam of een arc.
Ik vind van wel aangezien de ARC meer doet met zijn midden en hoge tonen omdat de Sub de lage tonen overneemt. Maar dat is mijn mening.Eikkie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:37:
Hier sterke twijfels tussen 2 ones en nu een leuke promo op de beam te pakken, of toch de arc voor full price. Gebruik zal zijn met een nieuwe Samsung 65', incl eARC en dus Atmos, dus ik denk dat een arc wel beter tot zijn recht komt.
Ik vroeg mij nog wel af of er een verschil zitten tussen arc en beam (beiden met 2 ones) mbt muziek afspelen. Iemand ervaring met beiden setups? Sub laat ik er voor nu buiten ivm buren/appartement
Ik vroeg mij nog wel af of er een verschil zitten tussen arc en beam (beiden met 2 ones) mbt muziek afspelen. Iemand ervaring met beiden setups? Sub laat ik er voor nu buiten ivm buren/appartement
voor muziek niet heel veel, de arc komt idd o.m. door de toevoeging van Atmos vooral bij films & series het meest tot z'n recht, als dolby atmos je ding is zou ik idd voor de arc gaanBoschter schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:47:
Hier sterke twijfels tussen 2 ones en nu een leuke promo op de beam te pakken, of toch de arc voor full price. Gebruik zal zijn met een nieuwe Samsung 65', incl eARC en dus Atmos, dus ik denk dat een arc wel beter tot zijn recht komt.
Ik heb vanmiddag een arc zwart kunnen scoren met korting, maar ik ga voor de beam en sub uiteindelijk. Als iemand mijn arc wilt overnemen dus nog nieuw laat maar weten. Stuur maar een DM.
Bedankt voor dit inzicht. Hieruit concludeer ik dat voor achtergrond muziek de beam meer dan prima is.DaveFlash schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:52:
[...]
voor muziek niet heel veel, de arc komt idd o.m. door de toevoeging van Atmos vooral bij films & series het meest tot z'n recht, als dolby atmos je ding is zou ik idd voor de arc gaan
Films worden hier bijna niet meer gekeken en als gezegd op een laag volume.
Beam it is! Denk ik... (zonder sub)
It's me
en tv series dan? netflix, amazon, disney, apple, etc. die streamen allemaal in atmos op zowat alle nieuwe titels + een hele tritst bestaand spul. als ik groter ga wonen wordt het ook een arc voor mij, ik ben ook meer van de series dan films dus ook dan voegt het wat toeEikkie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:57:
[...]
Bedankt voor dit inzicht. Hieruit concludeer ik dat voor achtergrond muziek de beam meer dan prima is.
Films worden hier bijna niet meer gekeken en als gezegd op een laag volume.
Beam it is! Denk ik...
[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 26-11-2020 00:00 ]
@DaveFlash
Netflix series worden wel veel gekeken idd.
Als de arc vrijdag moet een goede actie wordt aangeboden wordt het misschien toch die.
Verder hebben wij een u vorm woning. In de keuken staat nu 1 one.
De opstelling wordt dan. U woonkamer een arc/beam. U keuken een One voor radio en muziek.
Als de arc vrijdag moet een goede actie wordt aangeboden wordt het misschien toch die.
De opstelling wordt dan. U woonkamer een arc/beam. U keuken een One voor radio en muziek.
It's me
Meteen maar de move besteld voor in de slaapkamer/badkamer/kluskamers. Mooie prijzen zo.
(vergeten te quooten, bericht volgt hieronder)
[ Voor 90% gewijzigd door DaveFlash op 26-11-2020 00:09 ]
mooi om te horen ik zou idd to vrij/za. wachten om die beslissing te maken als ik jouw ben, netflix was/is een van de eersten die op atmos en dolby vision / hdr sprong, en heeft verreweg het meeste waarvan ook het grootste deel native atmos native hdr is, dwz., geluid wordt al bij de opname volledig meerkanaals discreet per geluid/stem/persoon vastgelegd, ipv dat het wordt ge-upsampled achteraf, idem voor beeld, netflix produceert tegenwoordig de meeste titels al in 8K HDR+ of hoe die standaard ook heet.Eikkie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:03:
@DaveFlash
update 00:15 suc6 en voor nu welterusten.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 26-11-2020 00:16 . Reden: stukje erbij ]
En blijft de oude apparaat dan werken via de Sonos app?LCHero schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:55:
[...]
Deze week nog gebruik van gemaakt voor 15% korting op een Arc. Wel even wachten t.o.v. winkels die wel voorraad hebben. Maar 15% op een arc is wel de moeite waard.
Met nieuwsbriefcode nog €10 goedkoper te krijgen:DaveFlash schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:11:BIEM!! !
Sonos Beam €299 op MediaMarkt.nl nu:
https://www.mediamarkt.nl...s-beam-zwart-1576751.html
https://www.mediamarkt.nl...nos-beam-wit-1576752.html
apart, pricewatch ziet ze nog niet, alleen de aanbieding bij PlatteTV.nl
https://www.mediamarkt.nl...?storeId=10101&langId=-11
+
Cashback is ook mogelijk van ~3%
Coolblue is ook mee maar niet zo cheap als bol en MM
Verwachten jullie ergens korting op de arc? Sonos is nu zelf ook mee op hun eigen website (zelfde prijs als Coolblue), maar de arc lijkt er overal buiten te vallen
Ik verwacht niet dat de Arc korting zal krijgen..Boschter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 06:38:
Verwachten jullie ergens korting op de arc? Sonos is nu zelf ook mee op hun eigen website (zelfde prijs als Coolblue), maar de arc lijkt er overal buiten te vallen
Is tevens net nieuw
Dank, ik heb ze vanochtend vroeg bij Bol besteldMr Bald Duck schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:27:
[...]
Op bol.com zojuist de reguliere one's besteld voor 166. de SL staan te koop voor 133: https://www.bol.com/nl/p/...lDXQ.1_28.29.ProductTitle
Nog eenmaal jullie kennis en advies nodig.
1. Sonos sub + Beam
2. Arc
3. Beam + 2x one
Er wordt niet op hoge volumes worden gedraaid hier. Voorkeuren?
1. Sonos sub + Beam
2. Arc
3. Beam + 2x one
Er wordt niet op hoge volumes worden gedraaid hier. Voorkeuren?
It's me
Werd 2,6%, maar toch mooi meegenomen, thanks
Beam besteld voor in de slaapkamer.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 26-11-2020 08:38 ]
Als je een witte wil heb je hier de arc met korting. https://m.apollo.nl/nl/17...ite/?pageCount=2&pos=8430Boschter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 06:38:
Blij dat ik nog een paar dagen geduld heb gehad voor de Beam op 299,-, nice!
Ik zoek nog één speakertje voor op m'n werkkamer, weten jullie of die Ikea Symfonisk lamp/speaker ooit prijsverlagingen krijgt in de BF week?
Ik zoek nog één speakertje voor op m'n werkkamer, weten jullie of die Ikea Symfonisk lamp/speaker ooit prijsverlagingen krijgt in de BF week?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zeker, luister er op dit moment gewoon naar. Niks voor hoeven doen of aanpassen tot nu toe.Guppiee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:16:
[...]
En blijft de oude apparaat dan werken via de Sonos app?
jhesse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:31:
Jawel, dat kan. Maar dat is weggelegd voor de doe-het-zelvers.
Check out: Symfonisk subwoofer hack
Ik woon in een tussenwoning met aan beiden kanten muren en inderdaad vrij gehorig. Maar ik heb wel een grote ruimte te vullen. Mijn woonkamer waar de TV hangt is ongeveer 5 bij 10 bij 2.60. Al is het zit gedeelte slechts 4 bij 4.DaveFlash schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:37:
[...]
ik heb dus ook nu de beam genomen voor bij symfonisk'en in 1 kamer, net als wat jij van plan bent, maar ligt echt aan wat voor kamer en hangt ook af van je woning in z'n algemeen, vertel eens meer...
(ik zit bij in een appartementsgebouw, dus een sub hoef ik niet te halen als ik geen gedoe en hommeles wil met de buren ivm gehorigheid, dus een arc vind ik ook al snel overkill. dus ligt maar net hoe/wat/waar je woont denk ik)
Dus wat zou je doen, ik hou wel veel van films kijken. Maar de muziek staat ook de gehele dag aan. Sub met Beam of alleen de ARC?
[ Voor 7% gewijzigd door seeKo op 26-11-2020 08:56 ]
Nu zie ik op diverse website's de Sub ook voor 599 staan.
Is het nu verstandig om deze nu te bestellen of afwachten tot morgen?
Prijs is nu eigenlijk al 200 euro goedkoper.
Tja, beetje lastige vraag als je het mij vraagt. Het is namelijk heel erg subjectief, maar een sub kan je nooit vervangen, dat heeft een bepaald laag weergave wat je niet uit een ARC gaat krijgen in ieder geval, ondanks dat deze wel goed presteert op dat gebied. Het is dus maar net waar je voorkeur ligt, meer op midden/hoge tonen of wil je echt voor lage tonen gaan.seeKo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:55:
[...]
Ik woon in een tussenwoning met aan beiden kanten muren en inderdaad vrij gehorig. Maar ik heb wel een grote ruimte te vullen. Mijn woonkamer waar de TV hangt is ongeveer 5 bij 10 bij 2.60. Al is het zit gedeelte slechts 4 bij 4.
Dus wat zou je doen, ik hou wel veel van films kijken. Maar de muziek staat ook de gehele dag aan. Sub met Beam of alleen de ARC?
ARC nu halen en Sub in de toekomst?

Waar was deze actie? Ik heb ook interesse in een Arc (levertijd maakt me niet uit). Ik heb de Playbar nog staanLCHero schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:55:
[...]
Deze week nog gebruik van gemaakt voor 15% korting op een Arc. Wel even wachten t.o.v. winkels die wel voorraad hebben. Maar 15% op een arc is wel de moeite waard.
Bij Sonos zelf. Je moet wel 1 van de oudere producten geregistreerd hebben. Als dat zo is helpt de website je er prima doorheen.rm84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:08:
[...]
Waar was deze actie? Ik heb ook interesse in een Arc (levertijd maakt me niet uit). Ik heb de Playbar nog staan
Kleine kans dat het goedkoper wordt, maar het is nu al morgen. Mocht het écht ergens goedkoper worden, dan kun je altijd nog je pakket retourneren, of onderhandelen met de webshop.Crxtreem schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:05:
Heb de G3 maar bij bol besteld.
Vorig jaar was hij volgens mij rond de 620 euro, en dat was nog de G2 versie.
Vorig jaar was hij volgens mij rond de 620 euro, en dat was nog de G2 versie.
Oei, €130 voor wat One SL is toch wel een té mooie prijs om te laten staan.
Meteen maar 3 besteld, voor de badkamer, keuken en het kantoortje.
Nu we toch nog aan het verbouwen zijn meteen maar even wat extra WCD's plaatsen op tactische locaties.
Meteen maar 3 besteld, voor de badkamer, keuken en het kantoortje.
Nu we toch nog aan het verbouwen zijn meteen maar even wat extra WCD's plaatsen op tactische locaties.
PSN: Flix20-NL
Bij Sonos zelf. Je moet wel 1 van de oudere producten geregistreerd hebben. Als dat zo is helpt de website je er prima doorheen.
[/quote]
Er staat een heel verhaal bij , maar het wordt mij niet duidelijk of je je oude apparatuur dan moet inruilen ?
15% is wel antrekkelijk
[/quote]
Er staat een heel verhaal bij , maar het wordt mij niet duidelijk of je je oude apparatuur dan moet inruilen ?
15% is wel antrekkelijk
iedereen besteld? spannend hé?
dan kan nu het eindeloze wachten beginnen....
dan kan nu het eindeloze wachten beginnen....
Bij HiFi Klubben heb je 60 dagen prijsgarantie en krijg je het gewoon teruggestort als hij later vandaag of morgen nog goedkoper wordt. Automatisch in januari/februari of eerder als je het gewoon vraagt.Crxtreem schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:05:
Zij zakken mee met o.a. Amazon, MM, Bol, BCC, Media Markt, Expert, PlatteTV.
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 26-11-2020 10:13 ]
Weet je zeker dat je het geld terug gestort krijgt?Tralapo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:13:
[...]
Bij HiFi Klubben heb je 60 dagen prijsgarantie en krijg je het gewoon teruggestort als hij later vandaag of morgen nog goedkoper wordt.
Zij zakken mee met o.a. Amazon, MM, Bol, BCC, Media Markt, Expert, PlatteTV.
Twee jaar geleden kreeg ik namelijk een tegoed bon om uit te geven bij HiFi Klubben als laagste prijs compensatie.
Klopt, vorig jaar met de Beam kreeg ik ook een coupon. Maar heb het deze keer vooraf nagevraagd en nu is geld ook gewoon mogelijk.Flix20 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:14:
[...]
Weet je zeker dat je het geld terug gestort krijgt?
Twee jaar geleden kreeg ik namelijk een tegoed bon om uit te geven bij HiFi Klubben als laagste prijs compensatie.
Vanmorgen zelfs contact met ze opgenomen via Whatsapp omdat ik de Sub gisteravond al besteld had (€699) en die €100 hebben ze al teruggestort, een uurtje later. Dat zit dus wel goed.
[ Voor 26% gewijzigd door Tralapo op 26-11-2020 10:18 ]
Voor het geld van deze Black Friday actie overweeg ik nu ook een Beam erbij te halen voor de tv in de slaapkamer. Daar kijken we af en toe. Maar misschien is dat wat overkill he? Hebben jullie ook Sonos spul voor jullie (eventueel aanwezige) side-tv? Het voordeel is ook dat je met een Beam opeens 2 One's kunt gebruiken als side speaker. Maar ik denk dat mijn vriendin het wat onzinnig vindt. Ik eigenlijk ook. #hebzucht
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Beam hier in de slaapkamer, geweldig. Geen sub nodig, klinkt echt top! Zeker doen met die korting!spaceboy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:15:
Voor het geld van deze Black Friday actie overweeg ik nu ook een Beam erbij te halen voor de tv in de slaapkamer. Daar kijken we af en toe. Maar misschien is dat wat overkill he? Hebben jullie ook Sonos spul voor jullie (eventueel aanwezige) side-tv? Het voordeel is ook dat je met een Beam opeens 2 One's kunt gebruiken als side speaker. Maar ik denk dat mijn vriendin het wat onzinnig vindt. Ik eigenlijk ook. #hebzucht
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zou je het niet juist omdraaien? Als je nu voor Beam + Sub gaat, kun je altijd volgend jaar wanneer de Arc wel korting heeft de Beam vervangen met de Arc. De Beam kun je dan weer verkopen of bij je side-tv gebruiken.SirMemeAlot schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:07:
[...]
Tja, beetje lastige vraag als je het mij vraagt. Het is namelijk heel erg subjectief, maar een sub kan je nooit vervangen, dat heeft een bepaald laag weergave wat je niet uit een ARC gaat krijgen in ieder geval, ondanks dat deze wel goed presteert op dat gebied. Het is dus maar net waar je voorkeur ligt, meer op midden/hoge tonen of wil je echt voor lage tonen gaan.
ARC nu halen en Sub in de toekomst?
Nee hoor, je hoeft het niet daadwerkelijk in te ruilen of te recyclen.piotr123 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:50:
Bij Sonos zelf. Je moet wel 1 van de oudere producten geregistreerd hebben. Als dat zo is helpt de website je er prima doorheen.
[/quote]
15% is wel antrekkelijk
bedankt voor de 15% korting / recycle tip, scheelt weer €136 op de Arc.
Gelukkig hoef ik maar pas tot zo'n 15 januari 2021 te wachten op levering vanuit Sonos zelf.
Gelukkig hoef ik maar pas tot zo'n 15 januari 2021 te wachten op levering vanuit Sonos zelf.
Onlangs van BEAM -> ARC gemigreerd, aangesloten via HDMI-ARC op een Sony KDL-50W755 (LCD met AndroidTV van een paar jaar oud).
Bij de BEAM nooit last van lipsync issues, bij de ARC helaas wel continu. Het blijft steeds zoeken naar iets wat aan te zien is want er lijkt zelfs verschil te zitten in TV (vanuit een KPN glasvezelkastje), Netflix (vanuit de TV zelf) en bijvoorbeeld Disney+/YouTube/Kodi (vanuit de Nvidia Shield).
Iemand een idee hoe ik dit goed kan oplossen?
Bij de BEAM nooit last van lipsync issues, bij de ARC helaas wel continu. Het blijft steeds zoeken naar iets wat aan te zien is want er lijkt zelfs verschil te zitten in TV (vanuit een KPN glasvezelkastje), Netflix (vanuit de TV zelf) en bijvoorbeeld Disney+/YouTube/Kodi (vanuit de Nvidia Shield).
Bizar, hier ook een Arc via een LG en noooooit lip-sync issues. Heb je geen lip-sync settings in je TV?catchingfire schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:15:
Onlangs van BEAM -> ARC gemigreerd, aangesloten via HDMI-ARC op een Sony KDL-50W755 (LCD met AndroidTV van een paar jaar oud).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb ook een ARC via eARC op mn LG tv aangesloten, spel alles af via shield, nooit lipsync issues
Potverdorie, stel je voor dat je aan een kant GEEN muur had…seeKo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:55:
[...]
Ik woon in een tussenwoning met aan beiden kanten muren

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
vandaag de Beam uitgebreid met twee One SL's.
Ben nog even aan het zoeken naar de juiste EQ settings, maar wat geeft het een voller geluid nou moet ik zeggen dat ik de Beam niet slecht vind hoor, maar het verschil is echt goed te merken.
Vraag je over de setting muziek afspelen deze staat standaard op sfeervol, zijn er hier die hem op volledig hebben of is de voorkeur hier sfeervol ?
Ben nog even aan het zoeken naar de juiste EQ settings, maar wat geeft het een voller geluid nou moet ik zeggen dat ik de Beam niet slecht vind hoor, maar het verschil is echt goed te merken.
Vraag je over de setting muziek afspelen deze staat standaard op sfeervol, zijn er hier die hem op volledig hebben of is de voorkeur hier sfeervol ?
Bij mijn Beam staat alles op volledig; de rear surrounds doen dan vol stereo mee.
Heb hier sinds gisteren een Arc icm de 4k KPN ontvanger.catchingfire schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:15:
Heb de audio output in de 4k KPN ontvanger op Auto staan.
Geeft dan zelfs Atmos door vanuit Netflix app. Netflix app op de TV zelf kan ik nu even niet testen want heb last van een streamingprobleem (zie nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's)
Audio output in de TV staat op Multichannel Passthrough of Dolby Digital Plus.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Zojuist een Sonos One SL voor 133 gekocht bij MediaMarkt.
Xbox Live: Miesjh NL
Hier staat die ook op volledig.Woolfy681 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:43:
vandaag de Beam uitgebreid met twee One SL's.
Na lang twijfelen wil ik ook over gaan op een Sonos systeem. Nu is even de vraag hoe je het beste kan beginnen. Ik dacht zelf ik kook de ARC met blackfriday maar deze is helaas nog nergens in de aanbieding....
Dan is verder de vraag wat kan je het beste doen? 15% mee pakket op Sonos of zitten hier restricties aan?
Of via de Hifi klubben hem kopen en profiteren van de 5 jaar garantie maar wel de volle mep betalen...
Dan is verder de vraag wat kan je het beste doen? 15% mee pakket op Sonos of zitten hier restricties aan?
Of via de Hifi klubben hem kopen en profiteren van de 5 jaar garantie maar wel de volle mep betalen...
Ik zou echt deze week van de aanbiedingen profiteren hoor, scheelt echt heel veel geld.Chris89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:18:
Na lang twijfelen wil ik ook over gaan op een Sonos systeem. Nu is even de vraag hoe je het beste kan beginnen. Ik dacht zelf ik kook de ARC met blackfriday maar deze is helaas nog nergens in de aanbieding....
En idd, nog nergens aanbiedingen voor de Arc tegengekomen, maar ik zou op zijn minst dan al de Ones voor de surround scoren.
Ik lees al een paar keer dat er wordt gehoopt op een BF aanbieding voor de ARC.
Het is een nieuw product waar op dit moment een schaarste aan is, waarom zouden ze daar een korting op geven?
Het is een nieuw product waar op dit moment een schaarste aan is, waarom zouden ze daar een korting op geven?
Dus jou advies is eigenlijk wacht morgen even af.Serena schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
[...]
Ik zou echt deze week van de aanbiedingen profiteren hoor, scheelt echt heel veel geld.
En idd, nog nergens aanbiedingen voor de Arc tegengekomen, maar ik zou op zijn minst dan al de Ones voor de surround scoren.
Vervolgens de keuze maken alleen de arc of ook one sl of de normale one?
Levert het heel veel verschil op?
Het gaan aangesloten worden op een KDL-32R430B uit 2014 met een Ziggo mediabox XL
Wat is precies het verschil tussen One en One SL? En wat raden jullie aan? Het is voor de slaapkamer ik heb al een BEAM en een Sub staan..
De SL heeft geen microfoon. Aangezien je al een Beam hebt kun je dus prima de SL nemen.heppe01 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
Wat is precies het verschil tussen One en One SL? En wat raden jullie aan? Het is voor de slaapkamer ik heb al een BEAM en een Sub staan..
Maar qua geluidskwaliteit maakt het niks uit?
Exact dezelfde speaker minus spraakondersteuning.
Welke ik sowieso niet ga missen in een speaker daar ik een iPad of telefoon bij de hand heb in de ruimtes waar ik Sonos heb.
Overigens is de SL uitverkocht bij Hifi klubben zie ik.
Welke ik sowieso niet ga missen in een speaker daar ik een iPad of telefoon bij de hand heb in de ruimtes waar ik Sonos heb.
Overigens is de SL uitverkocht bij Hifi klubben zie ik.
De meeste aanbiedingen zijn al bekend. Vooral even Pepper checken.Chris89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
[...]
Dus jou advies is eigenlijk wacht morgen even af.
Vervolgens de keuze maken alleen de arc of ook one sl of de normale one?
Levert het heel veel verschil op?
Het gaan aangesloten worden op een KDL-32R430B uit 2014 met een Ziggo mediabox XL
Pepper staat al open op het 2de tabblad.Serena schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:57:
[...]
De meeste aanbiedingen zijn al bekend. Vooral even Pepper checken.
Alleen zou jij mij advies kunnen geven?
Arc alleen of met One?
Als je die zoekt met ingebouwde lamp zou ik in dit geval toch voor een SL via MM, Bol of iets gaan. Kost nu 133 euro. Scheelt je 46 euro. Persoonlijk heb ik nie thet gevoel dat ze met een BF komen omdat je nu meubels kan inleveren maar zeker weten weet ik natuurlijk nietEvaluationCopy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:37:
Blij dat ik nog een paar dagen geduld heb gehad voor de Beam op 299,-, nice!
Zeker met Ones en later misschien ook nog de Sub. Ik heb hier de volledige set staan en dat geeft echt een bioscoopervaring.Chris89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:05:
[...]
Pepper staat al open op het 2de tabblad.
Arc alleen of met One?
Ik denk óf je tv zelf of wellicht je HDMI kabel? Kan zijn dat je geen HDMI hebt wat goed ARC ondersteund. Heb zelf de ARC in conbinatie met een LG Oled maar heb nergens last van (geen eArc)catchingfire schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:15:
[ Voor 5% gewijzigd door Flexiilex op 26-11-2020 14:15 ]
Als je het budget hebt zou ik er twee one's bij doen.Chris89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:05:
[...]
Pepper staat al open op het 2de tabblad.
Arc alleen of met One?
Heb dit vandaag zelf ook gedaan bij mijn Beam en het maakt echt verschil.
Ik zit met een gewetensvraag. Ik heb al een beam en sub, deze staan in mijn woonkamer, zie ook bijgevoegde schets van mijn woonsituatie (keuken en woonkamer zijn 1 ruimte). Ik ben er behoorlijk tevreden mee. Nu met de forse aanbiedingen zit ik te overwegen om 1 of 2 One (SL) erbij aan te schaffen, maar ik vraag me af of dat geen overkill (maar koopzucht) is.
Graag jullie advies.
NB: direct achter/naast de bank heb ik helaas geen aansluitpunten voor electra.
Graag jullie advies.
NB: direct achter/naast de bank heb ik helaas geen aansluitpunten voor electra.
/f/image/QYVXvbgYeep6CIoWpLNRn6QG.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 26-11-2020 14:54 ]
Ik heb ook daadwerkelijk een lampje nodig in die kamer dus ja.Flexiilex schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:07:
[...]
Als je die zoekt met ingebouwde lamp zou ik in dit geval toch voor een SL via MM, Bol of iets gaan. Kost nu 133 euro. Scheelt je 46 euro. Persoonlijk heb ik nie thet gevoel dat ze met een BF komen omdat je nu meubels kan inleveren maar zeker weten weet ik natuurlijk niet
In de woonkamer heb ik overigens de Beam toegevoegd aan een setje Play:3's. Top! Prijs/kwaliteit volgens mij onverslaanbaar, werkelijk een mooie aanvulling. Mocht je een setje 1's of 3's hebben en je zoekt een betaalbare aanvulling zonder je buren te willen terroriseren met de Sub maar wél een mooier/voller geluid te krijgen... twijfel niet langer.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik heb hier ook last van bij een ARC i.c.m een Philips 65pus8602/12 het geluid is trager als het beeld (nog nooit gezien) de instellingen om lipsysnc goed te krijgen heb je niks aan want je kunt enkel het geluid nog meer vertragen ten opzichte van het beeld wat eigenlijk nodig is is het beeld vertragen als het ware.. Sonos verwijst me naar Philips en Philips sluit de case met de opmerking dat de tv uit de garantieperiode is.Flexiilex schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:14:
[...]
Ik denk óf je tv zelf of wellicht je HDMI kabel? Kan zijn dat je geen HDMI hebt wat goed ARC ondersteund. Heb zelf de ARC in conbinatie met een LG Oled maar heb nergens last van (geen eArc)
Mooi plaatje!Megupe schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:27:
Ik zit met een gewetensvraag. Ik heb al een beam en sub, deze staan in mijn woonkamer, zie ook bijgevoegde schets van mijn woonsituatie (keuken en woonkamer zijn 1 ruimte). Ik ben er behoorlijk tevreden mee. Nu met de forse aanbiedingen zit ik te overwegen om 1 of 2 One (SL) erbij aan te schaffen, maar ik vraag me af of dat geen overkill (maar koopzucht) is.
Graag jullie advies.
[Afbeelding]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb nog een vraagje over de Boost, die sluit je aan op je router. Mijn router staat in de meter kast moet maar kan ik de boost verplaatsen naar mijn slaapkamer bijvoorbeeld?
Dank voor je suggestie. Dat was ook wel een beetje waar ik voor ging, maar wat is net nog vergeten was te melden was dat ik direct achter mijn bank geen stopcontacten heb.spaceboy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:45:
[...]
Mooi plaatje!Maar ik heb ongeveer net zo'n grote woonkamer (in nieuwe huis íetsje groter) en heb net gisteren een sub G3 besteld en heb dan dezelfde setup, maar dan mét 2x One als side/achter speakers. Ik vind het wel een toevoeging, af en toe word ik verrast door leuke dynamische effecten die van achter komen. Ook al is de kamer niet heel groot.
Oh, de keuze is al voor mij gemaakt... wilde net de (zwarte) Beam bestellen, maar MM en Bol zijn er al doorheen... nou ja, prima... de sub is ook wel weer ff genoeg euro's uitgegeven... En de playbar had ik al.
Volgens mij heb ik dit ergens op Tweakers gelezen. Dit was niet alleen met de Arc maar ook andere soundsbars volgens mij. Check even, volgens mij was er een losse update ergens beschikbaar (niet via OTA)jimmya3 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:29:
[...]
Ik heb hier ook last van bij een ARC i.c.m een Philips 65pus8602/12 het geluid is trager als het beeld (nog nooit gezien) de instellingen om lipsysnc goed te krijgen heb je niks aan want je kunt enkel het geluid nog meer vertragen ten opzichte van het beeld wat eigenlijk nodig is is het beeld vertragen als het ware.. Sonos verwijst me naar Philips en Philips sluit de case met de opmerking dat de tv uit de garantieperiode is.
enig idee waar ik het moet zoeken ? zou je me een duwtje in de goede richting kunnen geven ? en doel je dan een update van de Sonos of van de TV als ik lees dat je aangeeft dat het met meerdere soundbars was lijkt het me meer een update van de TV tochFlexiilex schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:16:
[...]
Volgens mij heb ik dit ergens op Tweakers gelezen. Dit was niet alleen met de Arc maar ook andere soundsbars volgens mij. Check even, volgens mij was er een losse update ergens beschikbaar (niet via OTA)
[ Voor 15% gewijzigd door jimmya3 op 26-11-2020 15:20 ]
Hmm.. Is dan wel een lamp van 46 euro (nu door BF). zou je dan niet gewoon voor een losse SL gaan? De Ikea symfonisk is ook niet standaard met een E27 lamp dus die moet er ook nog bij.EvaluationCopy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:27:
[...]
Ik heb ook daadwerkelijk een lampje nodig in die kamer dus ja.![]()
In de woonkamer heb ik overigens de Beam toegevoegd aan een setje Play:3's. Top! Prijs/kwaliteit volgens mij onverslaanbaar, werkelijk een mooie aanvulling. Mocht je een setje 1's of 3's hebben en je zoekt een betaalbare aanvulling zonder je buren te willen terroriseren met de Sub maar wél een mooier/voller geluid te krijgen... twijfel niet langer.
Volgens mij stond dit ergens onder een nieuwsartikel als reactie (zover ik mij kan herinneren) ook nog niet zolang geleden. Weet niet of dat ook van toepassing is op jouw tv maar wellicht de moeite waard om ff te checken!jimmya3 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:17:
[...]
enig idee waar ik het moet zoeken ? zou je me een duwtje in de goede richting kunnen geven ? en doel je dan een update van de Sonos of van de TV als ik lees dat je aangeeft dat het met meerdere soundbars was lijkt het me meer een update van de TV toch
Yep, exact hetzelfde.
Geestig: ik stap over naar KPN internet ivm aanstaande verhuis, bij het afsluiten kreeg ik ivm BF zojuist een Sonos 1 cadeau (of 90 euro korting), dus deze twijfel is ook alvast uit de wereld, dank voor het meedenkenFlexiilex schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:17:
[...]
Hmm.. Is dan wel een lamp van 46 euro (nu door BF). zou je dan niet gewoon voor een losse SL gaan? De Ikea symfonisk is ook niet standaard met een E27 lamp dus die moet er ook nog bij.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.