Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 123 ... 196 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
frye schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:59:
Ook vandaag de Roam ontvangen...
Best knap welk geluid er komt uit zo'n speaker!

Ik heb niet de officiële draadloze lader maar mijn 2 draadloze opladers (wekkerradio + xiaomi charging pad) werken niet met de Roam. Laad eventjes enkele seconde op en dan gaat het lampje uit. In de app staat hij wel dat hij aan het laden is maar na een uur nog steeds zelfde percentage.

Wat was nu het beste voor de batterij van een Roam?
Chargen vanaf dat hij onder 20% gaat?

Volledig opladen tot 100% of hem eerder tussen 20 en 80% houden?

Volgens officiele reactie op het sonos forum zou het niets uitmaken als hij tot 100% opgeladen wordt en ingestoken blijft.
Gewoon op de lader laten staan, hij overbrugt de batterij als ie vol is!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 09:59
Roam: overdracht van Wifi naar Bluetooth lijkt goed en naadloos te werken als ik samen met m'n telefoon buiten m'n Wifi bereik loop. De audio blijft doorspelen (van een Tunein radio stream) maar ik kan de Roam niet meer bedienen met de Sonos app (om b.v. een andere radio stream te kiezen).

Werkt dit bij jullie wel en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:52
PeterPan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 05:03:
Roam: overdracht van Wifi naar Bluetooth lijkt goed en naadloos te werken als ik samen met m'n telefoon buiten m'n Wifi bereik loop. De audio blijft doorspelen (van een Tunein radio stream) maar ik kan de Roam niet meer bedienen met de Sonos app (om b.v. een andere radio stream te kiezen).

Werkt dit bij jullie wel en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Sonos app is wifi only. Met Bluetooth haal je je muziek van externe bronnen / apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 09:59
Maar hoe blijft dan b.v. een Tunein radio stream wel spelen op de Roam als deze buiten Wifi bereik komt?
Hiervoor moeten er toch al best wat ingewikkelde handelingen gebeuren via de Sonos app. Zo moet de app de stream gaan overnemen via de internetverbinding van de telefoon en deze dan via Bluetooth doorzetten naar de Roam. Of misschien de telefoon via Bluetooth een soort van internet hotspot maken voor de Roam.
Dat kan dus blijkbaar allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 23:45

BeaM-R

Powerrrrr

Meer mensen het probleem dat wanneer je de Roam uitgezet hebt je vervolgens google assistent weer opnieuw moet inschakelen?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:46
BeaM-R schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:14:
Meer mensen het probleem dat wanneer je de Roam uitgezet hebt je vervolgens google assistent weer opnieuw moet inschakelen?
Klopt, is hier ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 09:52
Voor mensen die nog de roam zoeken 😁
€126,88

https://nl.pepper.com/aan...5&utm_campaign=2021-04-23

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:14
Ook ik ga mij wagen aan Sonos.

Ik ga er films en series mee kijken maar ook het geluid van het gamen(ps5) gaat ermee gebeuren!!

Mijn opstelling voor zoals ik denk

2x Sonos one
1x Sonos Arc(dolby atmos)

Graag hoor ik eventuele andere opties of aanbevelingen

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 13:25
sten123 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:13:

Ik ga er films en series mee kijken maar ook het geluid van het gamen(ps5) gaat ermee gebeuren!!

2x Sonos one

Vervang de One's voor One SL's. Dan bespaar je geld terwijl de mics toch niet gebruikt worden aangezien ze aan de ARC zijn verbonden.

En dan ga ik er dus wel van uit dat de One's de rear speakers worden van de Arc... en niet zomaar los ergens staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
sten123 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:13:

2x Sonos one

Heb je een tv met earc? of in ieder geval met de mogelijkheid om DD+ naar de arc te sturen.
Anders kan je namelijk ook voor een beam en sub plus symfonisk gaan.
Ik vind de sub wel echt een hele vette toevoeging.
Als ik moest kiezen tussen arc of beam met sub zou ik die tweede kiezen, en dan later naar de arc upgraden. (heb ik nu ook gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rsint schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:37:
[...]

Heb je een tv met earc? of in ieder geval met de mogelijkheid om DD+ naar de arc te sturen.
Als ik moest kiezen tussen arc of beam met sub zou ik die tweede kiezen, en dan later naar de arc upgraden. (heb ik nu ook gedaan)
De Arc klinkt sowieso een stuk(!) beter vergeleken met de Beam, ook zonder DD+!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
DennusB schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:26:
[...]

De Arc klinkt sowieso een stuk(!) beter vergeleken met de Beam, ook zonder DD+!
Eens, maar de beam met sub klinkt w.m.b. beter dan de arc alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
The Inquisitor schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:19:
Ik denk dat ik mijn collectie ook ga uitbreiden met een Roam
Oké. Ik heb mezelf al ingehaald, morgen wordt mijn nieuwe aanwinst geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 10:40

Saninl

Hier binnen al verschillende One's staan, maar zojuist een Roam en Move gekocht om te onderzoeken welke we in het huishouden halen voor de zomerse avonden in de tuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
frye schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:19:
[...]

Klopt, is hier ook het geval.
Yep hier ook het geval. Echter sinds ik bij de spraakassistent configuratie alles met Ja had beantwoord (had ik niet gedaan) heb ik geen problemen meer!

Overigens ben ik ook meer dan tevreden! Geluid is prima. Onze 1ste spraak speaker van Sonos levert veel lol op 😉

Ik denk voor mensen met een Sonos netwerk een must have. Echt een zeer welkome en veelzijdige aanvulling! Hier gaan we nog heel veel plezier aan beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
rsint schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:37:
[...]

Zou ook mijn aanbeveling zijn!

Succes met je keuze, benieuwd wat het geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:14
Clipstra schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:06:
[...]

Zou ook mijn aanbeveling zijn!

Succes met je keuze, benieuwd wat het geworden is!
De aanbevelig zou zijn een beam met sub en 2x symfonisk of one ?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
[quote]sten123 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:10:
[...]

[/quote

Mijn aanbeveling zou zijn de arc met twee subs en twee 5's maar dat is voor bijna iedereen veels te duur. :9
Maar als je budget technisch moet kiezen dan denk ik dat je meer plezier hebt van de beam met sub van de arc zonder sub. Als je op termijn ook de sub wilt kopen dan zou ik zeker voor de arc gaan.
Mijn punt is eigenlijk......you need the sub als je een beetje leuk film wilt kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door rsint op 24-04-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:46
Hmm net iets raars met de Roam.

Dacht lekker douche met wat Spotify. Maar telkens wanneer ik een afspeellijst wou starten kreeg ik een soort van melding "kan geen nummers aan afspeellijst toevoegen (1001)". Na heel wat proberen met de Roam aan en uit te zetten en de Sonos app te killen en te herstarten was de Roam gewoon verdwenen. Wou hem dan opnieuw toevoegen aan Sonos app maar deze vond geen toestellen. Wat wel werkte was gewoon op de play drukken. Hij ging dan verder met de tune in stream van eerder de dag. Na het douche stond de Roam er gewoon weer tussen en kon ik wel Spotify afspeellijsten afspelen. Vreemd... Hopelijk eenmalig. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
sten123 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:10:
[...]

Yep, altijd een set met Sub dan zonder. En dan zou ik gewoon voor de symfonisk gaan, scheelt toch ook weer een beetje geld en voor je surround maakt het niet zoveel uit. Bovendien kun je de Symfonisk ook nog als "decoratie" gebruiken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Clipstra schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:23:
[...]

Yep, altijd een set met Sub dan zonder. En dan zou ik gewoon voor de symfonisk gaan, scheelt toch ook weer een beetje geld en voor je surround maakt het niet zoveel uit. Bovendien kun je de Symfonisk ook nog als "decoratie" gebruiken 😀
Totaal niet mee eens.
De One heeft een veel beter geluid. Je gaat hem tenslotte (neem ik aan) ook voor muziek gebruiken en als je het geluid op volledig hebt staan klinkt de One gewoon beter.
Bovendien is de Symfonisk erg lomp, de One is kleiner en makkelijker te plaatsen.

Maar dat is mijn bescheiden mening.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:39
Serena schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:18:
[...]

Totaal niet mee eens.
De One heeft een veel beter geluid. Je gaat hem tenslotte (neem ik aan) ook voor muziek gebruiken en als je het geluid op volledig hebt staan klinkt de One gewoon beter.
Bovendien is de Symfonisk erg lomp, de One is kleiner en makkelijker te plaatsen.

Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik had nadat ik de Beam had besteld, ook twee Symfonisk speakers besteld om met de Beam te koppelen. Eigen schuld natuurlijk, maar ze waren een stuk groter dan ik had verwacht op basis van de foto’s en ze pasten niet goed waar ik ze in gedachten had, ook niet als eventuele boekenplank. Nu hangen er twee Play:1’s die ik al had en gebruik ik de Symfonisk-speakers als standalone speakers in de keuken en op mijn werkkamer, maar ze klinken niet zo goed als de Play:1’s. Omdat het op die plekken in mijn huis meer om achtergrondgeluid gaat heb ik er vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
De Symfonisk zijn ook een stuk goedkoper, dus gelukkig klinken ze niet even goed :)

Maar klopt, je kunt beter gewoon de One SL of Play:1 als surround speakers gebruiken, daar ga je meer plezier van hebben. Daarom is het ook zo knullig dat mensen blijven klagen dat de Roam niet als surround gebruikt kan worden, want dan is het lekker goedkoop... tsjah, maar je haalt niet de weergave van een One, en ook als surround wil je dat wel hoor. Surround in films is niet alleen wat stemmetjes en een tjirpende krekel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik heb eindelijk na maanden wachten mijn sonos arc binnen.

maar heb er nu al weer de balen van zit al weer een uur te knoeien om de voice assistent te koppelen aan google home welke ik al in gebruik heb.

krijg telkens dat ik vanuit sonos naar de google assistant moet en dat werkt niet 'there was a problem adding google assistant'

en als ik vanuit google home sonos probeer toevoegen krijg je de melding 'you need to link tour speakers in gmail sonos account' ik heb deze allen geregistreerd onder mijn sonos account.

Misschien goede speaker maar de software en vage cloud koppelingen hebben ze nog niet voor elkaar.

oh toevoeging, ik schijn niet de enige te zijn met dit issue:

[https://en.community.sono...-in-sonos-account-6857838

[ Voor 14% gewijzigd door Thijs B op 25-04-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 09:10
Thijs B schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:58:
ik heb eindelijk na maanden wachten mijn sonos arc binnen.

maar heb er nu al weer de balen van zit al weer een uur te knoeien om de voice assistent te koppelen aan google home welke ik al in gebruik heb.

krijg telkens dat ik vanuit sonos naar de google assistant moet en dat werkt niet 'there was a problem adding google assistant'

en als ik vanuit google home sonos probeer toevoegen krijg je de melding 'you need to link tour speakers in gmail sonos account' ik heb deze allen geregistreerd onder mijn sonos account.

Misschien goede speaker maar de software en vage cloud koppelingen hebben ze nog niet voor elkaar.

oh toevoeging, ik schijn niet de enige te zijn met dit issue:

[https://en.community.sono...-in-sonos-account-6857838
Ik heb sowieso vandaag problemen met Google Assistant op Sonos. Mogelijk is er een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DwightKSchrute schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:46:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens. Ik had nadat ik de Beam had besteld, ook twee Symfonisk speakers besteld om met de Beam te koppelen. Eigen schuld natuurlijk, maar ze waren een stuk groter dan ik had verwacht op basis van de foto’s en ze pasten niet goed waar ik ze in gedachten had, ook niet als eventuele boekenplank. Nu hangen er twee Play:1’s die ik al had en gebruik ik de Symfonisk-speakers als standalone speakers in de keuken en op mijn werkkamer, maar ze klinken niet zo goed als de Play:1’s. Omdat het op die plekken in mijn huis meer om achtergrondgeluid gaat heb ik er vrede mee.
Hahaha, ik moest het twee keer lezen om te beseffen dat je het met mij eens was. 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
rclahsen schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:08:
[...]

Ik heb sowieso vandaag problemen met Google Assistant op Sonos. Mogelijk is er een storing?
ja nu later op de dag werkt het koppelen van sonos/google home wel, maar veel meer dan sonos arc de tv/aan uitzetten kan het ding niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-02 16:40
Van de week heb ik 2 in nieuwstaat verkerende witte Play 1’s verkocht voor een bedrag van 290 euro. Met verschillende kortingsbonnen heb ik met minimale bijleg twee zwarte One’s bij de Bijenkorf kunnen terugkopen. Later besef ik mij dat los daarvan de afschrijving tov de nieuwprijs die ik destijds heb betaald minimaal is geweest. Wat dat betreft vind ik Sonos ook een erg fijn product. Als je er netjes mee omgaat, is je Sonos product bij verkoop voor een goede prijs van de hand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 20:59
@Thijs B wat had je nog meer gewild dan? Al in het Engels geprobeerd (en gekoppeld met bijvoorbeeld de SmartThings app als je een Samsung TV hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53

WoBBeL

*zwaai*

Ik kan geen definitief Ja of Nee vinden in dit ticket en Google heeft veel tegenstrijdige posts geindexeerd, afhankelijk van het jaartal.

Ik wil graag 3 losse speakers bestellen waarvan er 2 in één ruimte hangen. Via de Sonos app kan ik (getest bij een vriend, dit werkt) makkelijk die 2 speakers een naam geven en streamen naar die ruimte. Dit werkt perfect.

Echter, ik zou graag ook via Google Home (ik heb een Google Nest Hub en Google Nest Mini) mijn speakers willen aansturen. Is dit mogelijk? En zo ja, werkt dit ook met speaker groepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-02 16:40
WoBBeL schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:50:
Ik kan geen definitief Ja of Nee vinden in dit ticket en Google heeft veel tegenstrijdige posts geindexeerd, afhankelijk van het jaartal.

Ik wil graag 3 losse speakers bestellen waarvan er 2 in één ruimte hangen. Via de Sonos app kan ik (getest bij een vriend, dit werkt) makkelijk die 2 speakers een naam geven en streamen naar die ruimte. Dit werkt perfect.

Echter, ik zou graag ook via Google Home (ik heb een Google Nest Hub en Google Nest Mini) mijn speakers willen aansturen. Is dit mogelijk? En zo ja, werkt dit ook met speaker groepen?
Vanaf de Google Nest Hub kun je een bedieningspaneel tevoorschijn halen. Dit is wat beperkt. Er is bijvoorbeeld geen track informatie. Je kunt de Sonos ook instellen als standaardspeaker. Als je dan Google vraagt om muziek te spelen of een radiozender te streamen zal hij meteen de Sonos pakken. Volume opdrachten gaan soms wat moeizaam. Je mobiel tevoorschijn halen is dan eenvoudiger. Mijn antwoord is: ja het werkt maar soms is het wat nukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpcQ1ztSfMT2BtNzhV6LF5mFPv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tb8W2zCkKz2G2ytIAebfFT8f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57
Mede Sonos fans :)

Even een vraag: ik heb in de woonverdieping 4 x Play:1 staan en 1 x een Playbar. 2 van de Play:1 zijn groep Keuken en de andere 2 zijn met de Playbar groep Woonkamer. De Playbar is ook optisch aangesloten op de TV. Nu is het zo dat als ik bijvoorbeeld TuneIn afspeel op alle speakers en ik daarna de TV aanzet Sonos automatisch het TV geluid over de groep Woonkamer laat komen en TuneIn enkel doorspeelt in groep Keuken.

Wat ik nu wil is dat ik zodra ik de TV weer uitzet Sonos automatisch de groepen weer samen pakt en weer verder gaat met TuneIn op alle 5 de speakers.

Is dat mogelijk? Eventueel in samenwerking met de Google Home Hub die ook in de woonkamer staat?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, dat kan niet. Automatisch uit een groep kan wel, erin niet. Ook kun je niet groeperen via Google. Opnieuw groeperen moet via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:05
_Bailey_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:18:
[...]

Verder; de Roam kan fungeren als bluetooth port naar de rest van je Sonos speakers.

bron: https://old.reddit.com/r/...roam_is_a_bluetooth_port/
Vraagje voor de mensen die al een Roam hebben: Is het mogelijk om de Roam samen met een Play 1 te gebruiken zonder verder te koppelen met wifi? Het lijkt mij namelijk fijn om een Roam en een Play 1 mee te nemen naar een vakantiehuisje zonder dat ik ze dan met krakkemikkerige gasten-wifi netwerk hoef te verbinden. Ik denk dat het niet kan aangezien ik lees dat de Sonos app überhaupt alleen bruikbaar is in een wifi netwerk maar wil het toch even checken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-06 10:18
Dat kan niet nee. De Play:1 heeft wifi(of tenminste een connectie via de kabel) Nodig om te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57
Rallye schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:51:
Nee, dat kan niet. Automatisch uit een groep kan wel, erin niet. Ook kun je niet groeperen via Google. Opnieuw groeperen moet via de app.
Top, dank je wel :) Dan af en toe maar even de app erbij pakken

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Gister kwam de Beam binnen. Ik heb al een Symfonisk, aan het wachten op de tweede voor surround, maar Ikea heeft wat trage levertijden.

Het zuigt wel echt dat de Beam geen DD+ ondersteund, hoor. Wat een gezeik is dat. Ik heb een Philips met Saphi en de Netflix en Prime apps doen alleen DD+, en de tv laten transcoden zorgt voor lip sync issues. De Chromecast kan hier ook niet bij helpen. Gelukkig heb ik een Xbox One S die netjes Dolby Digital eruit gooit, werkt ook nog eens erg goed met de Dolby Vision van mijn TV. Nu moet de vrouw nog wennen aan het gebruiken van een controller in plaats van de afstandsbediening.

Juist door die dingen met DD+ ben ik wel een beetje gaan twijfelen of de Beam wel een goede keuze is geweest voor de toekomst. Maar de Arc gaat behoorlijk boven mijn budget.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 12:10
maussie95 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:48:
Gister kwam de Beam binnen. Ik heb al een Symfonisk, aan het wachten op de tweede voor surround, maar Ikea heeft wat trage levertijden.

Het zuigt wel echt dat de Beam geen DD+ ondersteund, hoor. Wat een gezeik is dat. Ik heb een Philips met Saphi en de Netflix en Prime apps doen alleen DD+, en de tv laten transcoden zorgt voor lip sync issues. De Chromecast kan hier ook niet bij helpen. Gelukkig heb ik een Xbox One S die netjes Dolby Digital eruit gooit, werkt ook nog eens erg goed met de Dolby Vision van mijn TV. Nu moet de vrouw nog wennen aan het gebruiken van een controller in plaats van de afstandsbediening.

Juist door die dingen met DD+ ben ik wel een beetje gaan twijfelen of de Beam wel een goede keuze is geweest voor de toekomst. Maar de Arc gaat behoorlijk boven mijn budget.
Ik heb hier ook een Philips TV (met Android) met daaraan gekoppeld de Beam. Totaal geen lip sync issues. Niet met ITV, niet met Netflix, Disney+, PC of whatever. Check toch eens je instellingen of sluit de Beam eens op een andere HDMI-ARC aan.
En dat de Beam geen DD+ ondersteund had je van te voren ook kunnen checken...dus wie zuigt er dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
Edje040 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb hier ook een Philips TV (met Android) met daaraan gekoppeld de Beam. Totaal geen lip sync issues. Niet met ITV, niet met Netflix, Disney+, PC of whatever. Check toch eens je instellingen of sluit de Beam eens op een andere HDMI-ARC aan.
En dat de Beam geen DD+ ondersteund had je van te voren ook kunnen checken...dus wie zuigt er dan ;-)
Andere HDMI-ARC? Er is er maar een poort die dat kan bij mij. Waarschijnlijk had het inderdaad beter gegaan als mijn TV Android had, maar helaas. In de instellingen heb ik 3 keuzes: stereo, meerkanaals en bypass. Die meerkanaals zorgt voor de lip sync issues en die bypass zou de correcte keuze zijn als de Beam DD+ had ondersteund.

Ik wist wel van tevoren dat de Beam geen DD+ ondersteunt, ik had alleen gehoopt dat het wat makkelijker opgelost had kunnen worden. Het is gewoon jammer, gezien vrijwel elke streamingsdienst DD+ gebruikt als encoding. Gelukkig kan het via de Xbox, maar anders had ik nog een FireTV 4K of Nvidia Shield ofzo moeten halen.

Edit: Ik heb trouwens sinds vandaag YouTube Premium, maar kan muziek van YouTube Music niet afspelen. Ik krijg een melding dat "het nummer niet juist gecodeerd is". Als ik hierop zoek wordt er gezegd dat dit doorgaans komt door een slechte verbinding, maar dit is zowel via de bedrade Beam als via de draadloze Symfonisk. Spotify doet het wel gewoon.

Gebruiken hier meer mensen YM met Sonos? Hebben jullie dit probleem niet?

[ Voor 15% gewijzigd door maussie95 op 29-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 15:39
maussie95 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:45:
[...]

Edit: Ik heb trouwens sinds vandaag YouTube Premium, maar kan muziek van YouTube Music niet afspelen. Ik krijg een melding dat "het nummer niet juist gecodeerd is". Als ik hierop zoek wordt er gezegd dat dit doorgaans komt door een slechte verbinding, maar dit is zowel via de bedrade Beam als via de draadloze Symfonisk. Spotify doet het wel gewoon.

Gebruiken hier meer mensen YM met Sonos? Hebben jullie dit probleem niet?
Gebruik je Android of iOS? Net even voor je geprobeerd, op iOS icm Airplay werkt het bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
[...]

Ik wist wel van tevoren dat de Beam geen DD+ ondersteunt, ik had alleen gehoopt dat het wat makkelijker opgelost had kunnen worden. Het is gewoon jammer, gezien vrijwel elke streamingsdienst DD+ gebruikt als encoding.
Wat moet er opgelost worden dan? Ik denk dat er iets anders fout bij jou gaat, want je kunt gewoon DD+ pushen naar de Sonos, alleen ondersteunt hij het niet. Dat laatste betekent echter niet dat je geen geluid krijgt (dat gebeurt alleen bij DTS). De core van DD+ is namelijk gewoon DD, en de additionele data hoeft niet verwerkt te worden.
A Dolby Digital Plus service consists of one or more substreams. There are three types of substreams:

- Independent substreams, which can contain a single program of up to 5.1 channels. Up to eight dependent substreams may be present in a Dolby Digital Plus stream. The channels present in an independent substream are limited to the traditional 5.1 channels: Left (L), Right (R), Center (C), Left Surround (Ls), and Right Surround (Rs) channels, as well as a Low Frequency Effects (Lfe) channel.
- Legacy substreams, which contain a single 5.1 program, and which correspond directly to Dolby Digital content. At most a single legacy substream may be present in a DD+ stream.
- Dependent substreams, which contain additional channels beyond the traditional 5.1 channels. As dependent substreams have the same structure as independent substreams, each dependent substream may contain up to five full-bandwidth channels and one low-frequency channel; however these channels may be assigned to different speaker placements. Metadata in the substream describes the purpose of each included channel.
Wikipedia: Dolby Digital Plus

Op de site van Dolby staat ook duidelijk dan DD+ backwards compatible is met alle DD apparaten.
"Because Dolby Digital Plus is built on core Dolby Digital technologies, content that is encoded with Dolby Digital Plus is fully compatible with the millions of existing home theaters and playback systems worldwide equipped for Dolby Digital playback."
https://www.dolby.com/upl...olby-digital-plus-faq.pdf

En dat is ook precies hoe het bij mij werkt. Alle DD+ content van o.a. Netflix, maar ook mijn eigen collectie (of het nou AC-3 is of AAC5.1, etc.) komen prima in de PlayBase aan als DD5.1.

Het feit dat Sonos (behalve ARC) geen DD+ ondersteunt moet je als gebruiker helemaal niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
DwightKSchrute schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:17:
[...]

Gebruik je Android of iOS? Net even voor je geprobeerd, op iOS icm Airplay werkt het bij mij gewoon.
Android. Ik heb Youtube Music toegevoegd aan de Sonos app. Via de Sonos app ga ik dan naar Youtube Music en klik ik op een nummer. Sonos geeft de album art weer, maar na een paar seconden geeft hij een melding "Het nummer is niet juist gecodeerd".

Ik kreeg overigens ook geen video's afgespeeld op de YT app van de Xbox. Ik heb een PiHole hangen, dus het kan dat het daaraan ligt. Daar ga ik vanavond even mee pielen.

Edit: Op de Sonos op mijn werk kan ik YTM wel gewoon afspelen, dus het zal dan inderdaad wel iets met mijn thuisnetwerk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door maussie95 op 30-04-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
The Inquisitor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:39:
[...]

Wat moet er opgelost worden dan? Ik denk dat er iets anders fout bij jou gaat, want je kunt gewoon DD+ pushen naar de Sonos, alleen ondersteunt hij het niet. Dat laatste betekent echter niet dat je geen geluid krijgt (dat gebeurt alleen bij DTS). De core van DD+ is namelijk gewoon DD, en de additionele data hoeft niet verwerkt te worden.

[...]

Wikipedia: Dolby Digital Plus

Op de site van Dolby staat ook duidelijk dan DD+ backwards compatible is met alle DD apparaten.

[...]

https://www.dolby.com/upl...olby-digital-plus-faq.pdf

En dat is ook precies hoe het bij mij werkt. Alle DD+ content van o.a. Netflix, maar ook mijn eigen collectie (of het nou AC-3 is of AAC5.1, etc.) komen prima in de PlayBase aan als DD5.1.

Het feit dat Sonos (behalve ARC) geen DD+ ondersteunt moet je als gebruiker helemaal niet merken.
Dat werkt bij mij niet zo. Ik krijg geen geluid en een melding in de Sonos app dat de TV een audioformaat stuurt die niet ondersteund wordt en geeft daarbij aan dat het DD+ is. Ik zal vanavond de letterlijke melding erbij pakken, want ik heb helaas geen screenshot gemaakt.

Ik dacht inderdaad dat het werkte zoals jij nu zegt, maar de Sonos app en mijn TV beweren wat anders tegen mij. Ik ga vanavond nog even aan de instellingen rommelen en maak een screenshot van de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:02
The Inquisitor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:39:
[...]

Gebruik je een TV met optische out? Want dan is het de TV die de conversie doet en ook de DD core van DD+ stript en doorstuurt. Mij is lang geleden op de Sonos community (de oude community, toen het nog gewoon "forum" heette, de post is niet meer te vinden) uitgelegd dat die backwards compatibility niet vanzelf gaat en dat een TV o.i.d. wel degelijk ervoor moet kiezen om de "+" eruit te strippen en de core door te sturen naar het audioapparaat. Moet ook wel want optisch is bitrate-beperkt en niet alle varianten van DD+ kunnen daar overheen.
De backwards compatibility bestaat erin dat de TV niet hoeft te transcoden, enkel een gedeelte van de bitstream niet doorsturen, maar het betekent, zoals ik het begrijp, niet zonder meer dat legacy apparaten een DD+ stream kunnen lezen.

De consensus sinds het uitkomen van de eerste Playbar is toch wel dat Sonos apparaten zelf geen enkele conversie doen en slechts afspelen wat ze krijgen, wat dus stereo of DD5.1 moet zijn. Alle gevallen die ik heb gelezen waarbij iemand zei dat het bij hen wel werkte, waren terug te leiden tot een tussenliggend apparaat dat stiekem toch een conversie deed naar iets wat Sonos begreep.

Mijn ervaring met Playbar en Beam is, dat als je ze rechtstreeks, zonder tussenkomst van een TV (ik gebruikte een audio extractor van HDMI naar optisch), iets anders voert dan Stereo of DD5.1, je stilte krijgt. DD+, AAC, DTS, allemaal stilte als ik dat forceer.
[...]

Andere HDMI-ARC? Er is er maar een poort die dat kan bij mij. Waarschijnlijk had het inderdaad beter gegaan als mijn TV Android had, maar helaas. In de instellingen heb ik 3 keuzes: stereo, meerkanaals en bypass. Die meerkanaals zorgt voor de lip sync issues en die bypass zou de correcte keuze zijn als de Beam DD+ had ondersteund.
Meerkanaals zou waarschijnlijk de juiste instelling moeten zijn, maar zonde van de lipsync. Is daar niets te bereiken via de instellingen van de TV, eventueel icm de lipsync instellingen van Sonos?.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjoop1985 op 30-04-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Sjoop1985 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:49:
[...]

Gebruik je een TV met optische out?
Goed detailpuntje, ik heb een playbase dus inderdaad optisch.
uitgelegd dat die backwards compatibility niet vanzelf gaat en dat een TV o.i.d. wel degelijk ervoor moet kiezen om de "+" eruit te strippen en de core door te sturen naar het audioapparaat. Moet ook wel want optisch is bitrate-beperkt en niet alle varianten van DD+ kunnen daar overheen.
Ik heb hier mijn twijfels bij. De optische aansluiting is geen slim kanaal waarbij de tv "begrijpt" wat er aangesloten is en wat de speaker kan spelen. Je drukt gewoon de stream door, en de ontvanger moet er iets mee doen (of niet). Ik kan mijn tv ook forceren om DTS uit te pushen, maar dan krijg ik de welbekende stilte. De TV weet totaal niet wat er aangesloten is en doet een passthrough. Voor zover ik weet doet de tv daardoor ook gewoon een passthrough van de DD+ stream, alleen decodeert Sonos slechts de core.
De backwards compatibility bestaat erin dat de TV niet hoeft te transcoden, enkel een gedeelte van de bitstream niet doorsturen, maar het betekent, zoals ik het begrijp, niet zonder meer dat legacy apparaten een DD+ stream kunnen lezen.
Maar dat is wel wat Dolby zelf beweert in de link die ik aanhaal, en lijkt mij ook logischer, omdat het dezelfde core is, plus een aanvulling.
De consensus sinds het uitkomen van de eerste Playbar is toch wel dat Sonos apparaten zelf geen enkele conversie doen en slechts afspelen wat ze krijgen, wat dus stereo of DD5.1 moet zijn.
Dat is in ieder geval één ding dat zeker is. De Sonos doet zelf niets, en dat is logisch want het is een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:02
Ik begrijp welke verwachting Dolby wekt, maar volgens mij is het toch niet zo simpel als DD+ voeren aan een legacy apparaat en dan DD5.1 geluid krijgen. Volgens mij moet er nog altijd iets het denkwerk doen.
Jouw citaat gaat namelijk zo verder:
Dolby Digital Plus soundtracks are easily converted to a 640 kbps Dolby Digital signal without decoding and reencoding, for output via S/PDIF. The 640 kbps bit rate, which is higher than the standard 448 kbps used on DVDs, is fully compatible with all existing Dolby Digital decoding products such as A/V receivers, and can provide higher-than-DVD quality from Dolby Digital Plus soundtracks when played back through existing systems.
Dit zegt niet dat je een legacy apparaat zonder meer DD+ kan voeren. Er staat enkel dat het bronapparaat zonder transcoding een 640 kbps DD stream kan genereren waar legacy hardware mee kan omgaan.

Getuige ook de vele posts op Sonos fora over de Beam die geen geluid geeft als hij DD+ over HDMI-ARC gebitstreamed krijgt. Waarom zou de Beam dit niet kunnen en de Playbar/Base wel, over optisch nota bene?

Over optisch vindt geen handshake plaats, maar zoals ik aangaf (en hierboven bevestigd) is optisch beperkt in bandbreedte en DD+ werkt in principe niet over optisch. Vandaar dat ik vermoed dat je TV andersoortige audio (zoals DTS) converteert naar DD5.1 of stereo alvorens dat over de optische uitgang naar de Playbase te sturen. De crux zit 'm in de zinsnede over het decoding en re-encoding, dat het afspelende apparaat dus niet on-the-fly hoeft te transcoden.

Als Sonos apparaten écht deden wat jij beweert, dan zouden er in de afgelopen jaren denk ik een stuk minder gefrustreerde gebruikers geweest zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjoop1985 op 30-04-2021 22:12 . Reden: Quote Dolby toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@maussie95 @The Inquisitor @Sjoop1985 Mijn ervaring met de Beam is inderdaad dat de TV bij HDMI het verschil maakt. Bij optisch lijkt geen DD+ mogelijk, zodat het bronapparaat omschakelt naar DD. Zo hebben veel mensen problemen met 5.1 vanaf de Chromecast (die alleen HDMI en geen optisch heeft). Bij de Beam komt dan via HDMI en de TV stereo terecht - de Chromecast schijnt 5.1 in DD+ uit te geven en de meeste TV’s kunnen dan via HDMI enkel stereo naar de Beam brengen. Bij mijn Samsung UE46D8000 heb ik ook grote problemen gehad om 5.1 van mijn PS4 te krijgen - uiteindelijk met een optische kabel en een HDMI extractor/embedder pas 5.1 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik heb een One in de keuken staan. Ook voor timers tijdens het koken. Maar de One doet het beduidend slechter met luisteren en taken uitvoeren dan een standaard Google Home speakertje. Is hier nog wat voor in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
maussie95 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:05:
[...]

Android. Ik heb Youtube Music toegevoegd aan de Sonos app. Via de Sonos app ga ik dan naar Youtube Music en klik ik op een nummer. Sonos geeft de album art weer, maar na een paar seconden geeft hij een melding "Het nummer is niet juist gecodeerd".

Ik kreeg overigens ook geen video's afgespeeld op de YT app van de Xbox. Ik heb een PiHole hangen, dus het kan dat het daaraan ligt. Daar ga ik vanavond even mee pielen.

Edit: Op de Sonos op mijn werk kan ik YTM wel gewoon afspelen, dus het zal dan inderdaad wel iets met mijn thuisnetwerk zijn.
Nou, dat kwam dus inderdadd door de PiHole. Het bleek een regex te zijn die ik ooit had ingesteld om YouTube ads te blokkeren. Regex verwijderd, maar ik moest ook een Sonos apparaat van het stroom afhalen om nieuwe queries te sturen, blijkbaar. Gefixt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
Sjoop1985 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:49:

[...]

Meerkanaals zou waarschijnlijk de juiste instelling moeten zijn, maar zonde van de lipsync. Is daar niets te bereiken via de instellingen van de TV, eventueel icm de lipsync instellingen van Sonos?.
Bij meerkanaals krijg ik inderdaad Dolby 5.1, maar blijkbaar is mijn tv te traag om dat snel genoeg te doen. Ik kan alleen de audio vertragen, maar niet het beeld vertragen. Dat kan zowel op de tv als op de Sonos. Logisch op de Sonos uiteraard, maar jammer dat de TV niet die optie heeft.
Rallye schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:30:
@maussie95 @The Inquisitor @Sjoop1985 Mijn ervaring met de Beam is inderdaad dat de TV bij HDMI het verschil maakt. Bij optisch lijkt geen DD+ mogelijk, zodat het bronapparaat omschakelt naar DD. Zo hebben veel mensen problemen met 5.1 vanaf de Chromecast (die alleen HDMI en geen optisch heeft). Bij de Beam komt dan via HDMI en de TV stereo terecht - de Chromecast schijnt 5.1 in DD+ uit te geven en de meeste TV’s kunnen dan via HDMI enkel stereo naar de Beam brengen. Bij mijn Samsung UE46D8000 heb ik ook grote problemen gehad om 5.1 van mijn PS4 te krijgen - uiteindelijk met een optische kabel en een HDMI extractor/embedder pas 5.1 kunnen krijgen.
Klopt, ik krijg inderdaad enkel DD+ van de Chromecast. Dan is zo'n extractor nog een optie om het gemak een beetje terug te brengen. Ik ben blij dat mijn Xbox alles om kan zetten naar DD5.1, en alle grote streamingplatforms heeft. Bijkomend voordeel van de Xbox is dat hij ook Dolby Vision heeft, wat mijn TV ondersteund. Die Chromecast had dat niet, maar toch mis ik wel een beetje het gemak van simpelweg casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@maussie95 Heb je alle beeldverbeteraars uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShowS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Ik heb een LGoledGX6LA55- sonos arc verbonden met hdmi eArc.
In mijn Sonos App zie ik enkel Stereo PCM staan als ik iets afspeel. Hoe activeer ik Dolby Atoms. Ik kijk uiteraard wel een film of serie met Atmos volgens lijstjes die te vinden zijn op het net.
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShowS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6eloKlpyWRrKvPhsz9JgPu8Gg8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nj65MyhD7znFcZfUZynPwzza.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV? Wil je Atmos van externe bronnen (per se eARC nodig) of van apps op je TV (kan ook via ARC als eARC niet goed werkt)?

Ik meen me te herinneren dat bij LG de instelling passthrough moet zijn…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 11:30
ShowS schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:39:
Ik heb een LGoledGX6LA55- sonos arc verbonden met hdmi eArc.
In mijn Sonos App zie ik enkel Stereo PCM staan als ik iets afspeel. Hoe activeer ik Dolby Atoms. Ik kijk uiteraard wel een film of serie met Atmos volgens lijstjes die te vinden zijn op het net.
Iemand?
Ik had hetzelfde op mijn CX met mijn Beam en 5.1 geluid. Je moet in de instellingen naar Geluid, en dan even zoeken naar het type uitvoer. Standaard staat die instelling op PCM, en je kunt ook kiezen voor Auto of Passthrough. Die laatste heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:08
Ik heb een sonos beam, en daarbij heb ik nu een One SL bij gekocht zodat ik achterin mijn kamer ook meer volume ervaar tijdens het spelen van muziek. Echter merk ik dat het niet lijkt te lukken om een stereo paar te maken omdat Sonos enkel twee additionele speakers aan de Beam kan koppelen en niet eentje, kan dat kloppen?

Dat zou wel jammer zijn aangezien twee One's koppelen of meer natuurlijk wel kan.. Ik vind twee one's aan de beam koppelen iets te veel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:05
Hoiz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:46:
Ik heb een sonos beam, en daarbij heb ik nu een One SL bij gekocht zodat ik achterin mijn kamer ook meer volume ervaar tijdens het spelen van muziek. Echter merk ik dat het niet lijkt te lukken om een stereo paar te maken omdat Sonos enkel twee additionele speakers aan de Beam kan koppelen en niet eentje, kan dat kloppen?

Dat zou wel jammer zijn aangezien twee One's koppelen of meer natuurlijk wel kan.. Ik vind twee one's aan de beam koppelen iets te veel van het goede..
Klopt, je kan 1 Sonos One toevoegen aan een groep. Maar om deze te gebruiken voor stereo beeld heb je toch 2 Sonos One’s nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
James25 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Klopt, je kan 1 Sonos One toevoegen aan een groep. Maar om deze te gebruiken voor stereo beeld heb je toch 2 Sonos One’s nodig.
Thanks. Dat had ik online idd ook gezien. Echter mag ik de groep enkel aanmaken maar niet opslaan omdat je daar drie kamers of meer voor dient te hebben.

Ik gebruik doorgaans de Spotify app (en niet Sonos), hoewel ik in Spotify nu een groep zie staan vraag ik mij af of deze groep ook "bewaard" blijft of dat dit slechts tijdelijk is omdat ik net een groep in de app heb gemaakt. Iemand ervaring mee? Mocht het niet bewaard blijven dan lijkt het mij niet de moeite waard en beter om terug te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 05-05-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:17
Zijn er hier veel mensen die de AMP met eigen speakers hebben verkozen boven een soundbar? Ik heb nu een Pioneer receiver met 2 boekenplankspeakers (Q Acoustics 2020i) en een zelfbouw subje. Voordeel van die Sonos Amp lijkt me de connectivity en het goed kunnen regelen van de ruimte. Dit kan mijn Pioneer maar beperkt. Ook het simuleren van een center channel en het draadloos toevoegen van rears lijkt me wel handig (play 1 of symfonisk). Alleen de prijs is wel vrij stevig.. (maarja iets met Sonos :P )

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12
NoepZor schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:56:
Zijn er hier veel mensen die de AMP met eigen speakers hebben verkozen boven een soundbar?
Yes !

Had hem gereserveerd staan nadat de AMP was aangekondigd en gebruik hem dus al een tijd nu.

Bevalt uitstekend, aangesloten op een paar Monitor Audio floorstands (exacte type ff niet bij de hand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18

Fjeze

AllesPerfect!

JMW761 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Yes !

Had hem gereserveerd staan nadat de AMP was aangekondigd en gebruik hem dus al een tijd nu.

Bevalt uitstekend, aangesloten op een paar Monitor Audio floorstands (exacte type ff niet bij de hand).
Gebruik je hem puur in stereo, of ook als Home cinema? Ik ben ook aan het kijken voor de Sonos AMP ter vervanging van mijn Marantz SR5013 met Q-Acoustics 3020, 3090Center, en 3010 rears en een Subwoofer.

Ik gebruik het voor muziek, maar ook zeker voor films/series en gamen (PS5) dus wil wel graag een soort van 5.1 opstelling houden.

De 3020 en subwoofer zouden dan blijven, de Center verdwijnen en de 3010 vervangen worden door Sonos one speakers.

Ik vraag mij echter af of ik dan niet teveel aan geluidbeleving in ga leveren voor het gemak van Sonos...

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12
Fjeze schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Gebruik je hem puur in stereo, of ook als Home cinema?

Ik vraag mij echter af of ik dan niet teveel aan geluidbeleving in ga leveren voor het gemak van Sonos...
Vooral voor stereo (muziek) en klein beetje Home Cinema. AMP is gekoppeld aan een Samsung The Frame. Door geen centerspeaker of soundbar te gebruiken komt dat de looks ten goede.

Ik kan in onze woonkomer geen goede 5.1 kwijt (i.v.m. grote, open ruimte, cable management en Wive Approval Factor(WAF)).

Natuurlijk wordt 'altijd' het TV geluid over de AMP gestuurd (tot grote tevredenheid, AB werkt dan ook 'gewoon' voor volume d.m.v. van o.a. ARC), maar we kijken niet dagelijks/wekelijks een film waarbij 5.1 daadwerkelijk van meerwaarde zou kunnen zijn.

Natuurlijk is het geen 5.1, maar voor ons zeker voldoende. De AMP is, met de juiste speakers, een krachtpatser met het gebruiksgemak van een One (en de rest van de Sonos familie).

We gebruiken Sonos door heel het huis, in de keuken hangt een one. Deze kan ik met een druk op de knop combineren waardoor je op de hele beneden verdieping 1 bron hebt, zonder delays etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb de AMP nu ook al een tijdje in gebruik, in combinatie met twee Focal zuilluidsprekers. Ik gebruik ze vooral voor muziek en dat bevalt uitstekend. Hiervoor gebruikte ik de Spotify app van mijn televisie icm. een Onkyo receiver, wat toch wel regelmatig instabiliteit vertoonde. Gebruiksgemak is erg goed!

Wat ook erg fijn werkt is dat de AMP automatisch overschakelt op de HDMI-ingang wanneer daar geluid gedetecteerd wordt. Ik kijk ook altijd TV met geluid over de AMP, maar niet echt films of series waar surround wat toevoegd. Waar mijn Onkyo nog wel eens wat moeite had met overschakelen werkt dit bij de AMP probleemloos naar mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Hoiz Wat wil je bereiken? Een Beam en een One koppelen in stereo kan sowieso niet: bij Sonos kun je niet twee verschillende speakers (behalve de One en de One SL) koppelen als stereopaar. En een soundbar en een gewone speaker zijn ook wel heel erg verschillend.

Surround kan alleen 5.0, waarbij 3.0 de Beam is en je dus alleen twee speakers kunt koppelen. In een surroundopstelling kun je de microfoon van de One niet meer gebruiken, dus One SL’s zijn dan de goedkopere optie.

Je kunt een Beam en één One alleen groeperen (je hebt dan dus twee Sonos-kamers), waarbij met TV-geluid de One 70ms achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
@Rallye

Doel is om de twee speakers te "pairen" voor wanneer ik muziek luister, dat ik deze over de hele kamer beter hoor. Ik hoef geen stereo, surround of equivalent geluidsweergave maar wil gewoon een extra geluidsbron toevoegen in mijn kamer. Met twee One's is dat goed te doen, maar Beam+One is dus een probleem merk ik. Voor TV gebruik begrijp ik inderdaad dat dit geen optie is, maar ik ben specifiek op zoek naar de koppeling voor muziek, immers zit je tijdens het tv kijken al voor de tv (en dus beam).

Als ik het goed begrijp is groupen dus een optie maar niet gebruiksvriendelijk (groups zijn niet op te slaan bij <3 Sonos kamers). Ik kan bij het afspelen in de Sonos app inderdaad twee speakers aanvinken, maar die app gebruik ik niet. Dank voor de uitleg, ik ben weer iets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 11:30
Hoiz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:04:
@Rallye

Doel is om de twee speakers te "pairen" voor wanneer ik muziek luister, dat ik deze over de hele kamer beter hoor. Ik hoef geen stereo, surround of equivalent geluidsweergave maar wil gewoon een extra geluidsbron toevoegen in mijn kamer. Met twee One's is dat goed te doen, maar Beam+One is dus een probleem merk ik. Voor TV gebruik begrijp ik inderdaad dat dit geen optie is, maar ik ben specifiek op zoek naar de koppeling voor muziek, immers zit je tijdens het tv kijken al voor de tv (en dus beam).

Als ik het goed begrijp is groupen dus een optie maar niet gebruiksvriendelijk (groups zijn niet op te slaan bij <3 Sonos kamers). Ik kan bij het afspelen in de Sonos app inderdaad twee speakers aanvinken, maar die app gebruik ik niet. Dank voor de uitleg, ik ben weer iets wijzer.
Je zou ook nog op het moment dat je muziek wilt afspelen, de muziek kunnen starten op je Beam en daarna de play/pauze knop van je One ingedrukt houden. Dan hoef je de Sonos app niet te gebruiken als je dat niet wilt, maar kun je toch gebruikmaken van de groupfunctie van Sonos. Hetzelfde werkt natuurlijk ook voor het ungroupen van speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Hoiz Je wilt niet pairen, maar groeperen, zoals ik al aangeef. Dat kan ofwel via de app, ofwel met de knop op de speaker. In principe zijn groepen wel op te slaan (via de app) maar als je maar twee speakers hebt hoeft dat niet: dan heb je toch altijd dezelfde speakers om te groeperen.

Wat niet kan is automatisch een groep terug laten komen als je bij de Beam hebt aangegeven dat deze uit de groep gaat als hij naar TV-geluid schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Serena schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:10:
Tip voor mensen met Apple.
Ik heb de app ‘Soro voor Sonos’ in gebruik voor het maken van shortcuts. Hiermee heb ik een soort scènes gemaakt voor mijn favo zenders.
Maakt een groep aan, zet het volume op de juiste sterkte en selecteert dan de zender.
Werkt echt feilloos. Ik roep alleen nog maar de naam van de zender naar Siri en alle speakers op de benedenverdieping worden gegroepeerd en beginnen te spelen.
Ideaal!!!
Kun je ook knopjes maken en in een widget plaatsen? Ik zie het niet terug in de app screenshots dus ben bang van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

We hebben een overkapping in de tuin laten bouwen dus daar wil ik ook goed geluid hebben uiteindelijk. Ben een beetje in twijfel. Het gaat om een ruimte van 4 x 5 m.

Voorlopig haal ik gewoon mijn Sonos Move erbij als ik er ga zitten. Maar eigenlijk wil ik twee speakers in beide hoeken en dat dan in stereo pairen.

Aangezien het buiten is, wil ik er geen gewone One's oid plaatsen. Ik heb gekeken naar die Outdoor speakers maar ik begreep dat je daar dan weer een AMP voor nodig had?? Lijkt me onhandig en onnodig duur.

Volgens mij zijn er dan niet echt andere opties dan om er een extra Move bij te nemen. Eigenlijk is het handigst om gewoon de speakers er vast te hebben staan natuurlijk.

(oja en aangezien het van binnen helemaal wit is, wil ik dan eigenlijk 2 witte Moves hebben zodat ze wegvallen, luxeprobleem, heb nu alleen een zwarte :+).

Hebben jullie een zelfde use case en hoe los jij het op? Ik heb wel wat van die wandsteunen/haken voor de move gezien waarbij je ze natuurlijk er steeds op en af kan halen. De dockingstations zou ik dan wel in het (afgesloten) schuurtje er naast plaatsen. Is dan ook minder diefstalgevoelig.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
The Inquisitor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Kun je ook knopjes maken en in een widget plaatsen? Ik zie het niet terug in de app screenshots dus ben bang van niet
Jawel… Je maakt er toch een shortcut van? En die plaats je als widget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-MVEek2COI4VNHxFlvPBtgZpOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2rCgr6eftC7oXXhqSOzvZQZA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Serena schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Jawel… Je maakt er uit toch een shortcut van? En die plaats je als widget.

[Afbeelding]
Lol ik was die standaard widget helemaal vergeten. Dank voor het herinneren eraan :)

Ik denk dat ik hem dan toch maar koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Orto for Sonos is een soortgelijke app die ook fijn werkt. Ik heb beneden in het souterrain een RFID-tag geplakt bij de deur, als ik die dan scan dan runt ie een IOS-shortcut die een bepaalde Sonos playlist op een bepaalde volume runt (en tegelijkertijd nog wat Philips Hue light scenes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqQH5EAYWKCM15PngupCQX8hEek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ylcWESObmjcBftLrl5GjEIB1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door LuNaTiC op 06-05-2021 09:53 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
LuNaTiC schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
We hebben een overkapping in de tuin laten bouwen dus daar wil ik ook goed geluid hebben uiteindelijk. Ben een beetje in twijfel. Het gaat om een ruimte van 4 x 5 m.

Voorlopig haal ik gewoon mijn Sonos Move erbij als ik er ga zitten. Maar eigenlijk wil ik twee speakers in beide hoeken en dat dan in stereo pairen.

Aangezien het buiten is, wil ik er geen gewone One's oid plaatsen. Ik heb gekeken naar die Outdoor speakers maar ik begreep dat je daar dan weer een AMP voor nodig had?? Lijkt me onhandig en onnodig duur.

Volgens mij zijn er dan niet echt andere opties dan om er een extra Move bij te nemen. Eigenlijk is het handigst om gewoon de speakers er vast te hebben staan natuurlijk.

(oja en aangezien het van binnen helemaal wit is, wil ik dan eigenlijk 2 witte Moves hebben zodat ze wegvallen, luxeprobleem, heb nu alleen een zwarte :+).

Hebben jullie een zelfde use case en hoe los jij het op? Ik heb wel wat van die wandsteunen/haken voor de move gezien waarbij je ze natuurlijk er steeds op en af kan halen. De dockingstations zou ik dan wel in het (afgesloten) schuurtje er naast plaatsen. Is dan ook minder diefstalgevoelig.
In principe is dan de enige optie de move ja, of natuurlijk de nieuwe Roam. De One is echter wel geschikt voor oa gebruik in de badkamer en is beschermd tegen schade door condens. Meerdere kennissen van mij hebben al een paar jaar One's buiten hangen, zonder enige problemen. Zodra ze maar niet direct in contact kunnen komen met bijvoorbeeld regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BasV. schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:01:
[...]

In principe is dan de enige optie de move ja, of natuurlijk de nieuwe Roam. De One is echter wel geschikt voor oa gebruik in de badkamer en is beschermd tegen schade door condens. Meerdere kennissen van mij hebben al een paar jaar One's buiten hangen, zonder enige problemen. Zodra ze maar niet direct in contact kunnen komen met bijvoorbeeld regen.
hmm ja dat is op zich nog wel voor elkaar te krijgen ja. In de badkamer heb ik ook al 2 jaar een One staan, maar buiten met de weersinvloeden vind ik het weer net even een tikkeltje spannender ofzo. Alhoewel ik hem prima tegen de regen kan afschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
LuNaTiC schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:05:
[...]

hmm ja dat is op zich nog wel voor elkaar te krijgen ja. In de badkamer heb ik ook al 2 jaar een One staan, maar buiten met de weersinvloeden vind ik het weer net even een tikkeltje spannender ofzo. Alhoewel ik hem prima tegen de regen kan afschermen.
Wat ook nog kan is Leon Vos een berichtje sturen. Hij bood altijd zelfgemaakt buitenspeakers aan, die draaien met symfonisk hardware. Heb goede ervaringen met hem, maar weet niet of hij ze nog maakt. Eventueel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BasV. schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Wat ook nog kan is Leon Vos een berichtje sturen. Hij bood altijd zelfgemaakt buitenspeakers aan, die draaien met symfonisk hardware. Heb goede ervaringen met hem, maar weet niet of hij ze nog maakt. Eventueel het proberen waard.
hmm interessant. Al zou ik het misschien toch ook wel met Ones aandurven. Ik denk er nog heel even over na. Is dat Youtube-channel de enige manier om hem te contacten of ie is ook via Tweakers actief bv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@LuNaTiC Als je toch Move’s neemt, dan weet je dat ze alleen via wifi een stereopaar kunt laten vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:40:
@LuNaTiC Als je toch Move’s neemt, dan weet je dat ze alleen via wifi een stereopaar kunt laten vormen?
Dat is op zich geen punt lijkt me, ik heb daar iig goede wifi. of loop ik dan tegen andere onvoorziene zaken aan? :P

Ik neig toch stiekem naar twee goed bedekte, beschutte Ones. Is ook weer de helft van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:45
LuNaTiC schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Dat is op zich geen punt lijkt me, ik heb daar iig goede wifi. of loop ik dan tegen andere onvoorziene zaken aan? :P

Ik neig toch stiekem naar twee goed bedekte, beschutte Ones. Is ook weer de helft van het geld.
One’s lijkt me goed te doen. Weet alleen niet hoe die t gaan doen als t weer een weekje flink gaat vriezen. Iemand ervaringsdeskundige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:07
LuNaTiC schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
We hebben een overkapping in de tuin laten bouwen dus daar wil ik ook goed geluid hebben uiteindelijk.
Vanaf het moment dat de play1 uitkwam heb ik buiten overkapt maar buiten al 2 stuks hangen. Zomer en winter regen vorst enz. Wel altijd onder spanning ( warmte). Ze hangen spatdroog en zijn tm nu een genot! Het is niet de bedoeling dat weet ik. Maar zo heb ik ook al een jaar of 6 een play drie in de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zijn hier mensen die, net als ik, problemen hebben met de Sonos Roam?
De Roam is steeds offline of onbereikbaar. En als ik 'm weer gereset heb, dan is de spraak assistent weer weg.
Ik wordt er een beetje moe van :(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Yamahaa schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Vanaf het moment dat de play1 uitkwam heb ik buiten overkapt maar buiten al 2 stuks hangen. Zomer en winter regen vorst enz. Wel altijd onder spanning ( warmte). Ze hangen spatdroog en zijn tm nu een genot! Het is niet de bedoeling dat weet ik. Maar zo heb ik ook al een jaar of 6 een play drie in de badkamer...
Thanks voor het delen van je ervaring ;)

Ga ik gewoon nog één Sonos One erbij kopen en dan verhuis ik een andere die nu toch maar in het washok maar zeer zelden aan staat (heel decadent eigenlijk :+)

Nu nog even twee goede wand of plafondbeugels zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Zondagskindje Dat na een reset de assistent weg is, is logisch. Je lijkt wifiproblemen te hebben met de Roam. Hoe is hij verbonden met je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Rallye schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:53:
@Zondagskindje Dat na een reset de assistent weg is, is logisch. Je lijkt wifiproblemen te hebben met de Roam. Hoe is hij verbonden met je netwerk?
Ik snap dat de spraak assistent weg is na de reset.
Echter, kan ik de Roam weer koppel aan m'n wifi netwerk krijg ik de assistent niet meer aan de praat.

Wat bedoel je met de vraag hoe hij verbonden is met het netwerk?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb je repeaters, mesh, 2,4Ghz, 5Ghz? Ziggo, KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Rallye schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:37:
Heb je repeaters, mesh, 2,4Ghz, 5Ghz? Ziggo, KPN?
Nee rechtstreeks op de modem. Net zoals de overige sonos speakers en sub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een jaar of 5 a 6 geleden kochten we de Playbar. Geluid was in de winkel erg matig te noemen door de afmetingen van de winkel, maar de gok toch genomen. Tegelijkertijd hadden we 2 Play5 gekocht. Na een paar maanden gebruik bleken die overbodig, de Playbar voldeed prima. Vanaf november vorig jaar aan het 'jagen' geweest op de ARC ivm de in 2019 aangekochte Samsung 55Q90R vooral ivm de Atmos mogelijkheden.
Wie schetst mijn verbazing dat de ARC net binnenkwam bij de plaatselijk Mediamarkt terwijl onze dochter een Switch spel mocht uitkiezen. Het geluid van de demo was niet bijzonder, net als de Playbar, maar thuis aangekomen en aangesloten ben ik erg tevreden. Toch wel een stap verder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Het is me inmiddels gelukt.
Wat ik heb gedaan: Sonos Roam resetten, Speaker ontkoppelen van Google assistent.
Speaker weer toevoegen aan de sonos app. Dan de speaker weer toevoegen aan Google home.
Vervolgens de spraak assistent toevoegen via de sonos app.
Kortom, hij moet eerst in Google home voorkomen anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb sinds kort (en na lang wachten) een Arc, Sub en 2 fivers in mijn woonkamer staan.
Nu is de hele set als surround ingesteld.

Nu vroeg ik mij of dat het ook mogelijk is op het moment dat ik muziek wil luisteren ik de arc "tijdelijk" op pauze kan zetten zodat de muziek alleen maar over de fives afgespeeld worden.

Ik kan in de sonos app de fives wel aan een andere kamer toewijzen, maar dan ben ik de surround setup weer kwijt.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 12:50
Inmiddels al een behoorlijk tijdje in het bezit van de Sonos Arc, en moet zeggen dat het geluid nog steeds geweldig vind, en met een goede DD+ Atmos film wordt je gewoon weggeblazen.
Uiteraard heb ik al een aantal Atmos trailers bekeken maar een True Tone Channel had ik nog niet gevonden/geprobeerd.
Met de onderstaande MP4 kun je een test patroon afspelen waarbij alle channels apart worden aangestuurd.
Deze mp4 heeft het formaat 5.1.2 (L,R,Mid, LA,RA, SUB en plafond speakers L&R)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met name de plafond speakers (de speakers die naar het plafond zijn gericht)
dat ik deze niet echt goed hoor, dwz. je hoort ze wel als je even je oor bij de soundbar leg, maar kan nu niet zegen dat ik het geluid echt vanaf boven hoor, voor mijn gevoel is het nog steeds vanuit de front.
Maar volgens mij is daar al heel veel over verteld en is het toch een beetje een gimmick, net als dat je met een soundbar zonder raars echt het idee heb dat je de geluiden vanaf zij en achter hoor, nou geloof me ik zet mijn rears wel eens uit en dan weet je niet wat je hoor. Datzelfde heb je natuurlijk als je echte plafond speakers installeer.
Maar dat is natuurlijk bij iedere soundbar hetzelfde.

https://www.heimkino-atmo...2.mp4?_=15dddc34420&cdp=a

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Op deze site staan ook veel video's, weliswaar niet om elk channel apart te benaderen, maar wel om de installatie als geheel goed te testen:
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Blijft indrukwekkend wat voor geluid je kunt krijgen als de audio goed gemastered wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 12:50
Klopt daar heb ik ook de meeste trailers vandaag, wel even moeten remixen omdat het niet geheel goed gaat met mijn Plex in combinatie met de samsung tv. ik moest dus het EAC5.1.2 DD+ signaal apart plaatsen want anders loopt het beeld vast, maar dat is het probleem met mijn samsung qled.
Nadeel van die mooie geluiden is dat je niet kan horen of de juiste speakers worden aangestuurd en dat is met die test Tone wel goed te horen, want door het Atmos geweld uit al je spekars tegelijk kun je eigelijk niet echt bepalen of spekars juist staan.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
jdwrist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:49:
Ik heb sinds kort (en na lang wachten) een Arc, Sub en 2 fivers in mijn woonkamer staan.

Nu vroeg ik mij of dat het ook mogelijk is op het moment dat ik muziek wil luisteren ik de arc "tijdelijk" op pauze kan zetten zodat de muziek alleen maar over de fives afgespeeld worden.

Ik kan in de sonos app de fives wel aan een andere kamer toewijzen, maar dan ben ik de surround setup weer kwijt.
Dat is helaas niet mogelijk. Je zult steeds handmatig de Five's uit de groep moeten verwijderen, en later weer handmatig toevoegen als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En dan je Trueplay opnieuw moeten doen…….

@Zondagskindje Je had dus zelf iets fout gedaan?

@e.looijenga Ik zou de surrounds toch erg missen - al hoeven dat niet per se de Play:5’s te zijn. Ik heb One’s en dat voegt voor mij echt iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:07
jdwrist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:49:

In de app op mute zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Rallye schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:20:

@Zondagskindje Je had dus zelf iets fout gedaan?

@e.looijenga Ik zou de surrounds toch erg missen - al hoeven dat niet per se de Play:5’s te zijn. Ik heb One’s en dat voegt voor mij echt iets toe.
Niet de juiste volgorde aangehouden. Dus ja, zelf iets fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb al een tijdje Sonos in huis… en sinds kort ben ik ook in het bezit van de Roam.

Thuis kan ik gewoon via de Sonos App gebruik maken van de Roam.

Als ik ‘m meeneem naar mijn werk dan wil ik ook graag via de App muziek luisteren,

Kan dat überhaupt, of kan ik alleen maar via Bluetooth luisteren? Ik heb WiFi op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:17

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:20:

Is een 5ive ook niet een beetje overkill om 'alleen surround' te sturen? Ik heb ook 2x een Play:1 als Surround maar volgens mij is dat dikke prima bij films.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@coromandel De app is alleen voor wifi - hij is ook alleen een afstandsbediening voor het systeem; de app speelt zelfs niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 09-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:16:
@coromandel De app is alleen voor wifi - hij is ook alleen een afstandsbediening voor het systeem; de app speelt zelfs niets.
Bedankt voor je bericht!

Ik was niet helemaal duidelijk met mijn verhaal. Ik wil op mijn werk, via de Sonos App, naar de Roam luisteren. Het is me duidelijk dat je op de App zelf niet naar muziek kan luisteren.

Er is WiFi op het werk, maar het is een ander WiFi dan mijn thuisnetwerk. Het is ook een andere locatie. Kan ik dan alleen via Bluetooth luisteren, of kan ik de Roam ook via de App aansturen?
Pagina: 1 ... 123 ... 196 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.