Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 103 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
drpeer_holland schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:51:
[...]

De witte zelfs gewoon morgen...
Maar niemand wil de witte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Yonix schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Bij Bol.com uiterlijk 12 juni in huis.

[...]
I know. Maar heb met korting kunnen kopen bij Sonos. Code ontvangen van een vriend. :) Dan moet je het dus helaas doen met de levertijd van Sonos zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Laatst online: 16:56
Heb je 'Dolby Digital Plus' geselecteerd? Netflix-app up-to-date?
Yes hij staat op Dolby Digital Plus en Netflix is de laatste versie via de store! Via PCM en Bitstream geprobeerd maar krijg alleen 5.1 te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BrcBas schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Yes hij staat op Dolby Digital Plus en Netflix is de laatste versie via de store! Via PCM en Bitstream geprobeerd maar krijg alleen 5.1 te zien!
Heb je een Netflix Premium (UHD)-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Yonix schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:56:
[...]
Heb je een Netflix Premium (UHD)-account?
Ook dat! Zelfs net nog gecheckt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 10:41
Volgens mij is het ook mogelijk de Sonos arc met 15% korting te kopen via de ing rentepuntenwinkel.
Je kan in de ing rentepuntenwinkel een tegoedbon halen van De Bijenkorf van 100 voor 85 euro. Deze bonnen zijn stapelbaar.

Als je 7 bonnen van 100 euro aanschaft en 1 van 50 en 1 van 25 heb je toch een leuke korting op een nieuwe Arc. ‘T is dat ik zelf (nog) geen Arc nodig heb...😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BrcBas schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:37:
[...]

Ook dat! Zelfs net nog gecheckt.
HDMI-CEC (Anynet+) aan? Netflix-app opnieuw installeren? Wat je ook kunt proberen is even de stekker van zowel de Sonon Arc, als de tv loskoppelen en vervolgens weer aansluiten.

Als dat niet werkt: tv resetten. Kom ik ook als oplossing tegen op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

BrcBas schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:
Arc hier inmiddels ook binnen, grote verbetering tegenover de beam met de eerste indruk. Vriendin lief is helaas niet zo blij aangezien ze deze toch wel erg groot vind tegenover de beam. Dat wordt maar wennen denk ik:)
Vrouwen zeggen toch altijd 'size doesn't matter' of soortgelijke? ;) Maar misschien groter is beter ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 14:06
Krolls schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:43:
Volgens mij is het ook mogelijk de Sonos arc met 15% korting te kopen via de ing rentepuntenwinkel.
Je kan in de ing rentepuntenwinkel een tegoedbon halen van De Bijenkorf van 100 voor 85 euro. Deze bonnen zijn stapelbaar.

Als je 7 bonnen van 100 euro aanschaft en 1 van 50 en 1 van 25 heb je toch een leuke korting op een nieuwe Arc. ‘T is dat ik zelf (nog) geen Arc nodig heb...😩
Dat is echt een prima tip als dit ook daadwerkelijk zo werkt. Iemand dit al eens in de praktijk gedaan? Thanks in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 10:53
Sportsshooter schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Dat is echt een prima tip als dit ook daadwerkelijk zo werkt. Iemand dit al eens in de praktijk gedaan? Thanks in elk geval.
Yes dit heb ik al eens eerder gedaan, ga dit ook zeker gebruiken voor de ARC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb ook interesse in de sonos arc zeker vanwege de dolby atmos.
Maar heb nu een denon dht 716 soundbar met 2x heos 1 en heos standaards staan.
Deze zijn een 5 maanden oud wat zou ik hier nog voor kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Ben er schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:42:
Ik heb ook interesse in de sonos arc zeker vanwege de dolby atmos.
Maar heb nu een denon dht 716 soundbar met 2x heos 1 en heos standaards staan.
Deze zijn een 5 maanden oud wat zou ik hier nog voor kunnen vragen.
Weinig. Die denon boxen zijn tweedehands weinig waard. Niet vergelijkbaar met Sonos. Je kan Ff prijzen checken op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb de Google assistent alleen in het Engels? Ik lees overal dat ie in het Nederlands moet kunnen toch?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Goh, de Arc is nog nergens gewoon in de winkel te vinden en is online al uitverkocht.
Had gehoopt hem eerst te kunnen bekijken en te luisteren. Gaat hem dus niet worden voorlopig.
Jammer, en vanuit Zuid-Limburg zijn sommige winkels natuurlijk wel heel ver weg.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:30:
Goh, de Arc is nog nergens gewoon in de winkel te vinden en is online al uitverkocht.
Had gehoopt hem eerst te kunnen bekijken en te luisteren. Gaat hem dus niet worden voorlopig.
Jammer, en vanuit Zuid-Limburg zijn sommige winkels natuurlijk wel heel ver weg.
Hier in Zwolle heeft Expert er standaard eentje in de winkel staan....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:30:
EPtummers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Daar staat de Arc nog niet eens op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
..Christiaan.. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:40:
[...]

Hier in Zwolle heeft Expert er standaard eentje in de winkel staan....
Vanuit Zuid-Limburg. Gaan we niet doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Serena Maastricht zit er ook eentje hoor.... Zuid Limburgs genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
..Christiaan.. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:09:
@Serena Maastricht zit er ook eentje hoor.... Zuid Limburgs genoeg?
Oh zo bedoel je… 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
De Google Assistant op mijn Sonos One's is weer dramatisch na de update naar S2:

"Hey Google, Luister naar Kink":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOVAJ-2QjtRh7myB2Dj659_tCis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KIogAEapy06mcfumhedaJjEo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twSo3osh7JLZSHzOfxo9JzvAHu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zFmimVUcggLRVHc4SQ4baISJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
gambieter schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:34:
[...]

Ik heb nu alles op S2 staan (3x Play:1 en 1x Play:3). Werkt gewoon goed :)
Het punt is dat ik nog een Connect heb die volgens mij niet naar S2 kan. Heb dus nog geen idee wat het exact betekent (nu en straks) als ik degenen die dat kunnen wel upgrade.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 23:07
Via Infuse 1917 op Apple TV direct afgespeeld met Lossless Atmos (meen te hebben gezien dat er DD 5.1 onder systeem stond). Dus, ja, wauw, snel maar s afzien. Disney geeft geen Atmos door op Shield, LG TV of Apple TV. Netflix doet dit wel. Op de Shield geeft Plex ook Armos mee.

Geluid vind ik (los van wel/niet Atmos) erg fijn, zoals je op meerdere plekken leest heb ik ook het idee van een geluidsbubbel.

Vanaf vanavond met meer Sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Gonadan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:28:
[...]

Het punt is dat ik nog een Connect heb die volgens mij niet naar S2 kan. Heb dus nog geen idee wat het exact betekent (nu en straks) als ik degenen die dat kunnen wel upgrade.
Dat betekent dat je de Connect niet meer met de andere speakers in 1 groep kunt zetten. De bediening gaat dan ook via 2 aparte apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sahi_NL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:32:
Dat betekent dat je de Connect niet meer met de andere speakers in 1 groep kunt zetten. De bediening gaat dan ook via 2 aparte apps.
Ik heb ook berichten gelezen dat je het via de S1 dan nog wel kan, maar zolang ik adt niet zeker weet en de toekomst niet ken wacht ik het nog even af. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
..Christiaan.. schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:15:
Ik heb de Google assistent alleen in het Engels? Ik lees overal dat ie in het Nederlands moet kunnen toch?
Ja, dat kan al een jaar. Ik zou even naar de taalinstellingen van de Assistent kijken. Het maakt niet uit welke landinstelling je Sonos-profiel heeft - die heb ik een maand op V.S. gehad en zelfs toen werkte GA in het Nederlands.

@Gonadan Je krijgt gewoon twee verschillende systemen als je een deel van het systeem wel en een deel niet naar S2 zet. Groeperen gaat dan niet meer - dat kan een groot nadeel zijn. Zo gebruik ik mijn Connect (overigens wel S2) om het geluid van mijn CD-speler in het Sonos-systeem te brengen. Dan moet je dus groeperen. Als dat niet meer zou kunnen had ik een groot probleem. Gezien het feit dat er nu nog niet veel verschil zit in wat beide versies kunnen, zou ik als ik jou was het moment van updaten naar S2 nog even uitstellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 11-06-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Werkt GA nu beter dan Alexa.
Heb nu alles met Alexa ingesteld.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
icecreamfarmer schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:36:
Werkt GA nu beter dan Alexa.
Heb nu alles met Alexa ingesteld.
Van wat ik lees niet.. Sowieso is de Google Assistant OP de Sonos ruk. Het aansturen met externe Google Home apparaten werkt wel prima (alleen kun je niet groupen/ungroupen).
Gonadan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:33:
[...]

Ik heb ook berichten gelezen dat je het via de S1 dan nog wel kan, maar zolang ik adt niet zeker weet en de toekomst niet ken wacht ik het nog even af. :P
Volgens mij alleen als je alle speakers op S1 houdt.

[ Voor 31% gewijzigd door Sahi_NL op 11-06-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb geen ervaring met Alexa, maar zou de GA-toepassing niet als “ruk” willen omschrijven. Meestal gaat het gewoon goed. Wel is het zo dat de Sonos-manier van GA minder uitgebreid lijkt te zijn dan die van Google zelf. Als Alexa je goed bevalt zo ik het zo laten. Voor mij is het feit dat Alexa geen Nederlands spreekt een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rallye schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:34:
@Gonadan Je krijgt gewoon twee verschillende systemen als je een deel van het systeem wel en een deel niet naar S2 zet. Groeperen gaat dan niet meer - dat kan een groot nadeel zijn. Zo gebruik ik mijn Connect (overigens wel S2) om het geluid van mijn CD-speler in het Sonos-systeem te brengen. Dan moet je dus groeperen. Als dat niet meer zou kunnen had ik een groot probleem. Gezien het feit dat er nu nog niet veel verschil zit in wat beide versies kunnen, zou ik als ik jou was het moment van updaten naar S2 nog even uitstellen.
Dat was ook mijn idee inderdaad, kat uit de boom, haast is er sowieso niet bij.

Op dit moment is de connect het enige Sonos component op de benedenverdieping, aangesloten op m'n versterker met vloerstaanders. Het groeperen gebruik ik eigenlijk alleen boven tussen de verschillende kamers en de zolder, anders gaat het uit sync lopen en dat is niet best.
Ten opzichte van beneden loopt het toch al uit sync omdat er een versterker tussen zit, maar dan nog is het wel makkelijk dat ik niet twee keer dezelfde muziek aan hoef te zetten als ik door het hele huis bezig ben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb inmiddels het nieuwe spuuglelijke en veel te grote Mac app icoon van de Sonos Controller App verandert naar een kleiner mooi zwart icoontje voor in het dock van mijn Mac.

hier instructies en 3 varianten te downloaden en in 2 seconden het bruine grotere logo naar een ander logo wijzigen:

https://old.reddit.com/r/...ontroller_icon_for_macos/

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:07:
[...]

Daar staat de Arc nog niet eens op de site.
Ff bellen/chatten. Ik heb ze namelijk gisteren gesproken of ze een package deal wilde doen met de Arc en een nieuwe OLED. Waren ze helaas niet voor te porren. Maar ze gaven wel aan dat ze deze hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Bij Expert alleen maar een ‘luistermodel’, bij alle filialen. Helaas…
Op zoek naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:32
Welke film of serie Netflix/Disney of Amazon laat je letterlijk alles voelen van hoe Atmos is? Games als Assassins Creed Odyssee en Tomb Raider zijn schitterend met Atmos. Maar een overvliegende helikopter of een kogelregen rondom je heb ik nog niet beleefd. Krijg vandaag van een collega wel wat dolby atmos content om te proberen maar welke film of serie heeft dat ook?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
cypress3d schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:37:
Welke film of serie Netflix/Disney of Amazon laat je letterlijk alles voelen van hoe Atmos is? Games als Assassins Creed Odyssee en Tomb Raider zijn schitterend met Atmos. Maar een overvliegende helikopter of een kogelregen rondom je heb ik nog niet beleefd. Krijg vandaag van een collega wel wat dolby atmos content om te proberen maar welke film of serie heeft dat ook?
Heb gemerkt dat de ARC erg gevoelig is voor de plaatsing. Iets te ver naar voren/achter of iets te weinig ruimte rondom vrij en het Atmos effect houd op. Hier kan je wat test/demo filmpjes vinden om het goed te testen. Zelf vind ik de laatste Star Wars film & Endgame prima qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
aschja schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Ff bellen/chatten. Ik heb ze namelijk gisteren gesproken of ze een package deal wilde doen met de Arc en een nieuwe OLED. Waren ze helaas niet voor te porren. Maar ze gaven wel aan dat ze deze hadden.
Je bent geweldig! Net in de auto gelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Je bent geweldig! Net in de auto gelegd.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

oOo :9B d:)b _/-\o_ :9~ B) :) :*)

[ Voor 6% gewijzigd door aschja op 11-06-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:10
Heeft iemand inmiddels al TrueHd uit de arc getoverd?
TrueHD 7.1 word hier als 5.1 afgespeeld (plex transcode).
Maar ik ben benieuwd of iemand al TrueHD 5.1 kan afspelen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 10:59
Hier loopt het ook nog niet helemaal lekker. Gisteren was de Atmos optie nog beschikbaar in de Netflix app, nu is alleen 5.1 zichtbaar. :( Heb wel het 4k abonnement, dus het zou gewoon goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 23:07
merlin1201 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:02:
Heeft iemand inmiddels al TrueHd uit de arc getoverd?
TrueHD 7.1 word hier als 5.1 afgespeeld (plex transcode).
Maar ik ben benieuwd of iemand al TrueHD 5.1 kan afspelen.
Yup, met Infuse 6 Pro direct afgespeeld ((dus) zonder Plex) op de Apple TV 4k met OLED C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:16:
De Google Assistant op mijn Sonos One's is weer dramatisch na de update naar S2:

"Hey Google, Luister naar Kink":
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb sinds dinsdag ook een Arc. Google assistant werkt vaker niet dan wel. Hij ontvangt het commando wel, maar dan blijft de status led branden ipv dat hij knippert (dan communiceert hij met internet?) internet verbinding is goed, ook bij bedraad aansluiten is dit probleem.

Hoe kan je die geschiedenis van de spraakopdracht zien? kan ik niet vinden in de ios app van google assistant.

Edit: gevonden myactivity.google.com. hier staan dus de opdrachten niet bij "waarbij de status led niet ging knipperen"

Edit 2: de opdrachten niet bij "waarbij de status led niet ging knipperen" staan genoemd als "Onbekende spraakopdracht"

[ Voor 10% gewijzigd door MP3-Junky op 11-06-2020 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Blij eitje hier… 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX-ei2wZS1etvPXhSSjynhQfdK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhSEQuHJk6RYtwEiD3YfdQ5U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
Ik weet niet echt wat ik van het design vind.... ik vind de Beam strakker eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn ervaring tot nu toe;

Ik heb vandaag ook mijn Arc in ontvangst mogen nemen maar heb tot nu toe nog enkel "Stereo 2.0" in het About my system menu gezien helaas.

Mijn vermoeden is dat dit aan mijn TV ligt, daar staat bijvoorbeeld het Digital Output Audio Format op `PCM` en zijn zowel "Dolby Digital" als "Dolby Digital+" grijs/niet te selecteren. Op de Apple TV kon ik wel Dolby Digital 5.1 instellen als output (maar ook geen Atmos opties) maar dat heeft geen verschil gemaakt. Iedere test die ik gedraaid heb met alle verschillende videos/services laten in het About menu steeds Stereo 2.0.

Mijn setup nu is;
- Samsung QLED QE75Q60R (2019)
- Apple TV 4K
- SONOS Arc

Ik kom overigens van een Playbar en zelfs dan is het geluid op eerste indruk wel al beter, plus eindelijk AirPlay ondersteuning. Maar ik had stiekem gehoopt dat ik met mijn vrij nieuwe TV erbij ook mocht genieten van nóg rijker geluid, dus twijfel nog een klein beetje of dit het bedrag waard is of dat ik toch beter bij mijn Playbar kan blijven.

Als iemand goede tips voor me heeft zijn die welkom natuurlijk! Na werktijd ga ik nog maar verder spelen en zoeken naar oplossingen.

:D/-<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
@semicolon ... hmm, volgens Rtings zou jouw tv passthrough moeten ondersteunen. Heb je hem nu een aangesloten via HDMI of Optical? (Ik neem aan HDMI ARC).

Op de Apple TV moeten 'wijzig structuur' aanstaan, en inderdaad Dolby Digital selecteren. Op je Samsung TV moet je kiezen voor externe luidspreker en output ook Dolby Digital. Dit is volgens mij precies wat je hebt gedaan.
Maar als je nu een serie opzet via Netflix op de Apple TV, heb je dan wel geluid? Check dan nogmaals het menu van de TV en Dolby zou beschikbaar moeten zijn.

Edit: over Atmos hoef je je schijnbaar niet zorgen te maken:
The Q60 doesn't support DTS or eARC. Like the Samsung Q900R, it likely supports lossy Atmos passthrough from Dolby Digital Plus sources

Zolang Dolby Plus doorkomt moet het goed komen volgens mij

[ Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 11-06-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:08:
Heb je hem nu een aangesloten via HDMI of Optical? (Ik neem aan HDMI ARC).
Via HDMI ARC inderdaad! Voor zekerheid ik heb ook alle laatste software updates overal gedaan.
Op je Samsung TV moet je kiezen voor externe luidspreker en output ook Dolby Digital. Dit is volgens mij precies wat je hebt gedaan.
Maar als je nu een serie opzet via Netflix op de Apple TV, heb je dan wel geluid? Check dan nogmaals het menu van de TV en Dolby zou beschikbaar moeten zijn.
Ik kon om de Samsung TV de optie voor Dolby Digital niet aanklikken, maar omdat ik werk uitstel en het na je comment nog eens probeerde) is me net opgevallen dat ik Dolby Digital wél kan aanvinken op het moment dat ik ook daadwerkelijk een video afspeel die het heeft. Dolby Digital+ was nog steeds niet aan te vinken.

Dus het lijkt erop dat je die instelling niet mag aanvinken tenzij je het ook -nu- gebruikt. Als ik een reguliere stereo video afspeel zegt de TV ook weer dat hij PCM doet. Gek genoeg staat in de omschrijving van die instelling op de TV dat je hem op "Auto" moet zetten, maar die optie bestaat helemaal niet.

Maar nu dit ontdekt is heb ik nu wel Dolby Digital 5.1 zien staan in de Sonos app! Nog steeds nergens Atmos zien staan maar het verschil tussen Stereo en DD5.1 is al merkbaar te horen gelukkig.

Ter referentie de laatste tests heb ik gedaan met de demo filmpjes van https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/ via Plex op de Apple TV.

[ Voor 3% gewijzigd door semicolon op 11-06-2020 14:25 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
@semicolon Yeah! Weer een stapje dichterbij :)

Ik heb ook een Samsung TV (een oudere dan jij hebt helaas), en daarbij valt hij ook terug op PCM/Stereo wanneer de content niet Dolby. Dat is opzich logisch natuurlijk. Het Apple TV menu is stereo, maar zodra je content afspeelt is het Dolby. Als je eenmaal tijdens het afspelen van content Dolby hebt gekozen (zoals je nu hebt gedaan) dan blijft dat wel automatisch goed gaan bij het switchen van Dolby naar Stereo en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik vind de bass van de Arc tot 50% volume erg goed, daarboven vind ik het tegenvallen. Ik heb geen ervaringen met andere soundbars, dus ik dacht eerst logisch, hij dempt zichzelf om niet "overstuurd"te raken

Maar toen las ik dit: https://en.community.sono...ottoming-out-bass-6842379

Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Ik ben van plan een Sonos Move te halen, maar het valt me op dat deze nergens te verkrijgen is. Zijn er mensen die hier iets vanaf weten? Twee weken terug was de Move nog volop verkrijgbaar, nu is ie bij letterlijk geen enkele webshop of fysieke winkel nog te vinden. Is er een groot probleem e.d. mee gevonden waardoor ie per direct uit de verkoop is gehaald? Of zijn er plots extreme leveringsproblemen? Ik kan het niet verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
unreal0 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:52:
Ik ben van plan een Sonos Move te halen, maar het valt me op dat deze nergens te verkrijgen is. Zijn er mensen die hier iets vanaf weten? Twee weken terug was de Move nog volop verkrijgbaar, nu is ie bij letterlijk geen enkele webshop of fysieke winkel nog te vinden. Is er een groot probleem e.d. mee gevonden waardoor ie per direct uit de verkoop is gehaald? Of zijn er plots extreme leveringsproblemen? Ik kan het niet verklaren :)
Grote kans dat het het mooi weer is en veel mensen thuis blijven (ipv dat ze op vakantie gaan). Ze zijn dus vaker thuis én hebben hun vakantiegeld te besteden, dus sommige producten lopen erg storm, waaronder de Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:32
MP3-Junky schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:49:
Ik vind de bass van de Arc tot 50% volume erg goed, daarboven vind ik het tegenvallen. Ik heb geen ervaringen met andere soundbars, dus ik dacht eerst logisch, hij dempt zichzelf om niet "overstuurd"te raken

Hoe ervaren jullie dit?
Ik niet... maar als ik hem op 50% zet krijg ik toch echt wel de huren aan de deur... woon je vrijstaand ofzo?!

Ik heb een 2 onder 1 kap maar ga hem toch echt niet zo hard zetten..

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
De arc bestellen via de Sonos website wordt ook pas geleverd in juli. Lijkt er op dat Sonos door veel voorraad heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb de Philips 55PUS6482 en een Apple TV 4K.
Zie nog nergens Atmos, volgens mij moet mijn tv het ondersteunen (Denk ik, zit ik hier heel hard voor te duimen), zie echter op de Apple TV de settings niet verschijnen. Help?

[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 11-06-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Bij nader inzien ben ik bang dat mijn tv nog geen Atmos ondersteunt. :'(

[ Voor 196% gewijzigd door Serena op 11-06-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
https://support.apple.com/nl-nl/HT204069

"Ga naar 'Instellingen' > 'Video en audio' op de Apple TV 4K en selecteer 'Audiostructuur'. Controleer of 'Dolby Atmos' is ingeschakeld onder 'Meeslepende audio'. Als de opties 'Meeslepende audio' en 'Dolby Atmos' niet worden weergegeven, kan het zijn dat u de instellingen van uw thuisbioscoopsysteem moet wijzigen."

Check de instellingen van de TV eens zou mijn gok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
The Inquisitor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:34:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204069

"Ga naar 'Instellingen' > 'Video en audio' op de Apple TV 4K en selecteer 'Audiostructuur'. Controleer of 'Dolby Atmos' is ingeschakeld onder 'Meeslepende audio'. Als de opties 'Meeslepende audio' en 'Dolby Atmos' niet worden weergegeven, kan het zijn dat u de instellingen van uw thuisbioscoopsysteem moet wijzigen."

Check de instellingen van de TV eens zou mijn gok zijn.
Dat ‘meeslepend’ krijg ik al niet beeld.
De tv heb ik op ‘Meerkanaals bypass’ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Inmiddels ook besteld op de Sonos site met 20% korting. Levering verwacht halverwege juli. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 11-06-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 07:16
Volgens mij is dat niet het geval. Ik heb in elk geval geen problemen ervaren met mijn eigen Move. Wel heeft Patrick Spence (CEO van Sonos) in the Vergecast verteld dat de Move het vanaf maart erg goed heeft gedaan. Dat zal vast veel te maken hebben met het begin van het buitenseizoen, coronavirus en het vaker thuis zijn.

Overigens blij met mijn Move: dure speaker, maar topaankoop (en het 'scheelt' weer de aanschaf van statische Ones in de badkamer en keuken).

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 11-06-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37

Hoe ervaren jullie dit?
Volgens mij komt dit hoofdzakelijk door het missen van de lage tonen (bas) het houd natuurlijk een keer op met een soundbar. Als je echt hard geluid wil, dan ontkom je (in mijn ogen) niet aan een subwoofer.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@ivootjuh dat denk ik ook. Als ik mijn systeem op 50% zet dan dondert het door de kamer en trillen de glazen in de kasten.
En bovendien......welke soundbar kan, zonder receiver, boven de 70% zuiver geluid produceren? Alleen samen bereik je het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik ben toch even gaan luisteren naar de sonos arc bij de mediamarkt
Was toch benieuwd hoe hij klinkt zonder sub.

Heb zelf de denon DHT-S716H soundbar zonder sub,dus was benieuwd hoe de sonos zonder sub klinkt.
Dit viel me wel tegen tegenover de denon daar zit echt meer bas in zonder de sub
Dus helaas geen sonos en ook geen soundbar meer .
Is jammer dat de denon geen atmos heeft anders was hij toch beter als de sonos.

Dan gaat ik toch maar voor een receiver met atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ben er schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:46:
Ik ben toch even gaan luisteren naar de sonos arc bij de mediamarkt
Was toch benieuwd hoe hij klinkt zonder sub.

Heb zelf de denon DHT-S716H soundbar zonder sub,dus was benieuwd hoe de sonos zonder sub klinkt.
Dit viel me wel tegen tegenover de denon daar zit echt meer bas in zonder de sub
Dus helaas geen sonos en ook geen soundbar meer .
Is jammer dat de denon geen atmos heeft anders was hij toch beter als de sonos.

Dan gaat ik toch maar voor een receiver met atmos
Hoe staat de ARC daar opgesteld? Want al hebben zei een plafond van 3.5 meter hoog en 1 grote open ruimte, dan werkt het inderdaad niet.

Ik ben echt niet een Sonos fan ofzo (eigenlijk heb ik zelfs een hekel aan dichtgetimmerde ecosysteem praktijken). maar ik een goede setting, denk ik dat de sonos voor soundbar begrippen echt prima atmos geluid geeft.

Desalniettemin, zit ik hier ook nog steeds in twijfel of ik mijn reciever, subwoofer en speakers de deur uit ga doen voor een Sonos setup, vanwege ruimte, kabels. Mensen hebben het ook vaak over gemak, maar dat mis ik dan weer absoluut niet. Een Chromecast in je versterker, en je kunt werkelijk alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Woont er niet toevallig iemand in de buurt van Leiden, die zijn 5.1 sonos systeem wilt laten beluisteren?

Dat zou echt enorm gaan schelen voor mij in mijn beslissing, en kan ik eindelijk de Sonos 5.1 eens horen in een normale huiskamer en niet een één of andere perfect ingericht (of juist totaal niet ingerichte) studio.

Ik ben benieuwd naar de reacties, lets hope for the best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hallo ivootjuh

Welke receiver en sub en speakers heb me staan

Maar moet wel zeggen dat ik niet weet of de sonos goed was ingeregeld
Dus ik gaat hem ook nog beluisteren bij platte tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ben er schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:06:
Hallo ivootjuh

Welke receiver en sub en speakers heb me staan

Maar moet wel zeggen dat ik niet weet of de sonos goed was ingeregeld
Dus ik gaat hem ook nog beluisteren bij platte tv
Ik heb een marantz NR receiver i.v.m. ruimte.
Q acoustics 3020 front speakers
Q acooustics 3090c center speaker
SV SB1000 subwoofer
Q acoustics 7000LRI surround speakers

Dus zeker geen slechte set (ook lang niet het duurste).
Alles bij elkaar ben ik hetzelfde kwijt geweest als dat ik nu een sonos 5.1 zou kopen.
Ik heb dan alleen geen versteker meer nodig, geen kabels meer nodig, een soort van dolby atmos, en geen front speakers meer, en dus meer ruimte in onze zithoek.

Onze zithoek is ook maar 3x2.5 meter. Dit is dus ook bijna de enige reden dat we over zouden gaan, we zijn namelijk onwijs blij met het geluid, en zeker van de SVS subwoofer.

[ Voor 4% gewijzigd door Wachten... op 11-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
Gisteren heb ik mijn vader zijn Sonos Play 5 gen2 bijgewerkt naar versie 12.0 (S2). Dit verliep anders dan ik had gehoopt. De Play 5 kan niet meer verbinden met het WiFi, zelfs niet na een factory reset. Nu heb een UTP kabel getrokken om de Play 5 weer werkend te krijgen. Op het forum van Sonos zijn er meerdere klachten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul vogelaar
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-08 19:36

Hoe ervaren jullie dit?
Oei, daar wordt je niet vrolijk van, het is te hopen dat sonos dat met een software update kan fixen.

Playbar, Sub g2, 2 x Play5 g2, 2 x Play3, 2 x play one

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:36

Hoe ervaren jullie dit?
Software fix is onderweg, precies net gemeld:

https://en.community.sono...tid=16438889#post16438889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
O ja mocht iemad benieuwd zijn, S2 software update werkt ook goed icm integratie Logitech Harmony. Ik kon niets erover vinden, voordat ik gisterenavond zelf de update deed. Wel kon ik een pagina vinden van Lutron dat S2 (ook) daarmee prima gaat maar je voor het blok wordt gezet als je S1 en S2 in huis hebt. Je moet dan een keuze maken welke van de twee je integreert en alle eerdere geprogrammeerde zaken m.b.t Sonos integratie gaan verloren tijdens een vereiste reset. Aanname is dat het bij alle integratie spelers vrijwel hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb in de s2 app nu 'atmos' staan als dolby atmos uitgezonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:39
..Christiaan.. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:15:
Ik heb in de s2 app nu 'atmos' staan als dolby atmos uitgezonden word.
Ik ook. Voor LG Oled gebruikers:

Sound Out

HDMI ARC selected

Digital Sound Out set to Passthrough

eARC set to ON

Additional Settings

DTV Audio Setting set to Auto

HDMI Input Audio Format set to Bitstream.

Zie: https://en.community.sono...-c9-and-sonos-arc-6842322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
Niekage schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Sound Out

HDMI ARC selected

eARC set to ON

Additional Settings

Deze had ik ook gevonden, maar bij mij is "HDMI Input Audio Format" greyed out. Kan er dus niks mee. Net wat gegoogled maar kan zo snel niks vinden.
Iemand een idee?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Ik hoop dat mijn vraag in de juiste sectie staat.
Ik gebruik mijn sonos beam op een samsung smart tv met een universele afstandbediening (konig for samsung: https://images.app.goo.gl/jCBDw7KEuqmYbzk57

Je ziet het “ok” staan met de 4 pijltjes eromheen.
Nu is het zo dat mijn volume harder / zachter gaat, als ik de linker en/of rechter pijltjes gebruik... is dit iets wat ik kan instellen?

Als ik namelijk door YT of netflix scroll en ga 5-10 series naar rechts, dan staat mijn volume ineens op 50. Niet echt ideaal dus.

Heb de sonos / tv al gereset. Afstandbediening al opnieuw ingesteld en knoppen proberen te wijzigen maar het lukt niet.

Iemand die een tip heeft of moet ik een andere afstandbediening realiseren?

Alvast dank weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Niekage schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Sound Out

HDMI ARC selected

eARC set to ON

Additional Settings

Ik heb een E8 en kan alleen bij geluid hdmi Arc selecteren. Passthrough heb ik niet. Earc on ook niet. Dtv op auto en ik heb ook atmos als 't bij netflix doorgegeven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Miesjh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:04:
Inmiddels ook besteld op de Sonos site met 20% korting. Levering verwacht halverwege juli. |:(
Waar scoren jullie toch allemaal die kortingen?

Hoe is het minimale volume van de Arc, ik bedoel dan de stap van mute naar het zachtst mogelijke niveau? Bij de BEAM vind ik dat het zachts mogelijke geluidsniveau toch nog vaak wat hard is voor op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:51

Miesjh

catchingfire schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Hoe is het minimale volume van de Arc, ik bedoel dan de stap van mute naar het zachtst mogelijke niveau? Bij de BEAM vind ik dat het zachts mogelijke geluidsniveau toch nog vaak wat hard is voor op de achtergrond.
Vrouw werkt in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
ivootjuh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:56:
Woont er niet toevallig iemand in de buurt van Leiden, die zijn 5.1 sonos systeem wilt laten beluisteren?

Dat zou echt enorm gaan schelen voor mij in mijn beslissing, en kan ik eindelijk de Sonos 5.1 eens horen in een normale huiskamer en niet een één of andere perfect ingericht (of juist totaal niet ingerichte) studio.

Ik ben benieuwd naar de reacties, lets hope for the best!
Omgeving Gouda is vast niet in de buurt genoeg maar je bent welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Koekenbakkertje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:42:
[...]

Omgeving Gouda is vast niet in de buurt genoeg maar je bent welkom ;)
Ik ben daar 2x per week 😊, dus zeker geen probleen. Ik pm je even!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Het (na)leveren van de Arc kan nog wel eens dingetje gaan worden. In sommige webshops is de Arc niet eens meer te vinden. Bol.com? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@seadogg Bedien je de TV met de afstandsbediening of de Beam? Oftewel: is je Beam via HDMI-ARC aangesloten (de TV geeft de opdrachten via HDMI door aan de Beam) of via optisch (de ab bedient de Beam via infrarood). Of heb je beide zaken per ongeluk gecombineerd (wat de reden voor de miscommunicatie kan zijn)?

Ook zou je de verkeerde Samsung-code in de ab kunnen hebben ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Rallye schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:38:
@seadogg Bedien je de TV met de afstandsbediening of de Beam? Oftewel: is je Beam via HDMI-ARC aangesloten (de TV geeft de opdrachten via HDMI door aan de Beam) of via optisch (de ab bedient de Beam via infrarood). Of heb je beide zaken per ongeluk gecombineerd (wat de reden voor de miscommunicatie kan zijn)?

Ook zou je de verkeerde Samsung-code in de ab kunnen hebben ingevoerd.
Deze word met afstandbediening bediend (de beam heeft geen afstandbediening en de app gebruik ik zelden omdat hier geen zenders mee veranderd kunnen worden).
De beam is inderdaad via ARC aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
catchingfire schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Ik heb een kennis die bij Sonos werkt, dus krijg 1 keer per jaar een 50% family en friends code! Mensen in de zorg krijgen ook korting en trade in programma geeft bijvoorbeeld korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
BrcBas schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Ik heb een kennis die bij Sonos werkt, dus krijg 1 keer per jaar een 50% family en friends code! Mensen in de zorg krijgen ook korting en trade in programma geeft bijvoorbeeld korting!
Dan zou ik ook geen seconde meer twijfelen om het aan te schaffen..... Ik ga ook maar eens familie zoeken die er werkt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
MP3-Junky schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Heb sinds dinsdag ook een Arc. Google assistant werkt vaker niet dan wel. Hij ontvangt het commando wel, maar dan blijft de status led branden ipv dat hij knippert (dan communiceert hij met internet?) internet verbinding is goed, ook bij bedraad aansluiten is dit probleem.

<Knip>

Edit 2: de opdrachten niet bij "waarbij de status led niet ging knipperen" staan genoemd als "Onbekende spraakopdracht"
Exact dit is bij mij hetzelfde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
Sahi_NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Exact dit is bij mij hetzelfde
Report dit soort dingen bij Sonos zelf even.... Ze reageren snel en pakken over het algemeen alles goed op.

Het is in ieder geval bij ons ook een probleem. De Google assistant op de Sonos apparaten werkt echt heel slecht. Ik vind het dan persoonlijk slecht dat z'n duur apparaat de stempel "werkt met Google Assistant" krijgt. Ze kunnen beter zeggen "Google assistant staat erop" werken doet het inderdaad heel slecht. Echt zonde want hij reageert wel vele malen beter op het commando dan de Google homes.

Ik hoop echt dat Sonos dit op gaat pakken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Same. Hier ook veel problemen; niet om contact te krijgen. Dat gaat angstig goed. Ook als ik zacht praat. Maar de commando's snapt ze niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 14:06
ivootjuh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Report dit soort dingen bij Sonos zelf even.... Ze reageren snel en pakken over het algemeen alles goed op.

Het is in ieder geval bij ons ook een probleem. De Google assistant op de Sonos apparaten werkt echt heel slecht. Ik vind het dan persoonlijk slecht dat z'n duur apparaat de stempel "werkt met Google Assistant" krijgt. Ze kunnen beter zeggen "Google assistant staat erop" werken doet het inderdaad heel slecht. Echt zonde want hij reageert wel vele malen beter op het commando dan de Google homes.

Exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Denk dat een fix nogwel een probleempje wordt als er samenwerking tussen Sonos en Google voor nodig is:

nieuws: Google klaagt Sonos aan wegens gebruik technologie zonder toestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MP3-Junky schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:36:
Denk dat een fix nogwel een probleempje wordt als er samenwerking tussen Sonos en Google voor nodig is:

nieuws: Google klaagt Sonos aan wegens gebruik technologie zonder toestemming
Volgens mij staat dit alleen los van de Google assistent, maar weet het niet 100% zeker.

Dit gaat om patenten, en niet over een Google assistant implementatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik lees alle bevindingen rondom de Arc met veel interesse maar zit eigenlijk met 2 dingen. Heb nu een Playbar, Sub en 2 Play:1's dus ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die de overstap hebben gemaakt. Is het de investering waard?

Het tweede is dat ik een 49 inch tv heb (Sony KD49-XG9005). Die is 109cm breed en de Arc 114. Ik ben bang dat het er een beetje suf uitziet als de soundbar breder is dan de tv. Of zou dit in de praktijk meevallen? Hij steekt natuurlijk maar een klein beetje uit aan elke kant. De Playbar hangt onder mijn tv aan de muur. Dus als mensen een vergelijkbare setup hebben, ben ik erg benieuwd naar de foto's :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
tinustilburg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:59:
Ik lees alle bevindingen rondom de Arc met veel interesse maar zit eigenlijk met 2 dingen. Heb nu een Playbar, Sub en 2 Play:1's dus ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die de overstap hebben gemaakt. Is het de investering waard?

Het tweede is dat ik een 49 inch tv heb (Sony KD49-XG9005). Die is 109cm breed en de Arc 114. Ik ben bang dat het er een beetje suf uitziet als de soundbar breder is dan de tv. Of zou dit in de praktijk meevallen? Hij steekt natuurlijk maar een klein beetje uit aan elke kant. De Playbar hangt onder mijn tv aan de muur. Dus als mensen een vergelijkbare setup hebben, ben ik erg benieuwd naar de foto's :).
Hier een before en after foto! Is een LG 65B7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sLfSxQMTHnJGxnHWVBjsF8qjIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCLHltGGSZxWYwbyXvcTuh86.jpg?f=fotoalbum_large

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@seadogg Volgens mij doe je het een beetje dubbel. Als de Beam via HDMI-ARC is aangesloten en je (nu ik het bedenk) HDMI CEC aan hebt staan, krijgt de Beam opdrachten van de TV. Apart bedienen via de ab hoeft dan niet. Wellicht is dat ook wat er nu misgaat: de Beam krijgt een opdracht van de ab en van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Sinds een tijdje een probleem met sonos icm spotify.

De muziek wordt steeds weer onderbroken. Ik wordt er echt gek van en sta op het punt om sonos de deur uit te doen.

Opstelling: beam bas en 2 P1's

Wat ik gedaan heb:
wifi kanaal veranderd op router van auto naar 3.
Airplay uitgezet op iphone.

Ik heb het als ik de sonos app gebruik en de spotify app.

Ik heb het niet als ik radio beluister via radio.net app. Of netflix kijk .

Dit valt gewoon niet te gebruiken. Ik luister dus geen muziek meer.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dread schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:01:

De muziek wordt steeds weer onderbroken. Ik wordt er echt gek van en sta op het punt om sonos de deur uit te doen.

Wat ik gedaan heb:

Kun je hem eens bekabelen om te testen hoe hij het dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 11:17
ivootjuh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Ik heb er nooit echt een antwoord op gekregen.
Natuurlijk is dat op de Nederlandse community, we hebben hier op Tweakers al geconstateerd dat daar weinig kennis zit, maar dit oosten op de internationale versie vond ik niet van toepassing, omdat ik met de assistent in het Engels veel minder deze problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 10:53
dread schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:01:

Wat ik gedaan heb:

Is dit niet een Spotify probleem? Dit klinkt als meerdere gebruikers op het zelfde account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Pete2620 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Is dit niet een Spotify probleem? Dit klinkt als meerdere gebruikers op het zelfde account?
lijkt mij niet want via koptelefoon, bluetooth speaker en gewoon iphone speaker doet hij het prima.

Ik heb de beam nu aangesloten direct op de router met netwerkkabel. Als ik dan in de sonos app naar netwerk ga dan zie ik alleen draadloos netwerk. Als ik op netwerken klik zie ik enkel mijn acces point staan en die kan ik niet aanklikken om te verwijderen ofzo?

edit:
Ook bedraad blijft het probleem bestaan. Ik heb de app naar versie 2 geupdate. geen verandering.

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 13-06-2020 14:19 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dread schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:10:
[...]

lijkt mij niet want via koptelefoon, bluetooth speaker en gewoon iphone speaker doet hij het prima.

Ik heb de beam nu aangesloten direct op de router met netwerkkabel. Als ik dan in de sonos app naar netwerk ga dan zie ik alleen draadloos netwerk. Als ik op netwerken klik zie ik enkel mijn acces point staan en die kan ik niet aanklikken om te verwijderen ofzo?

edit:
Ook bedraad blijft het probleem bestaan. Ik heb de app naar versie 2 geupdate. geen verandering.
Hier ook sinds enkele weken veel issues met Spotify op Sonos. Ben in staat alles te resetten naar fabrieksinstellingen want ik begin er echt gek van te worden

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

DennusB schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Hier ook sinds enkele weken veel issues met Spotify op Sonos. Ben in staat alles te resetten naar fabrieksinstellingen want ik begin er echt gek van te worden
Heb jij toevallig t-mobile thuis? Ik heb ze nu ook maar gebeld. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken maar het is jammer want voor muziek luisteren gaat het niet meer. Netflix via tv etc gaat prima. Alleen spotify geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24
Ja, hier ook problemen met spotify. Bloedirritant! Na twee nummers slaat hij er vervolgens twee over. Ik heb dit al gedaan:
- sonos systeem (2x play:1) geüpgrade naar S2
- spotify opnieuw gekoppeld
- spotify overal uitgelogd, behalve op sonos

Maar geen verbetering.. heeft iemand nog een goede tip?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Pagina: 1 ... 103 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.