Ja die zijn ook compatible. Maar vondt de one’s een stukje mooier (vriendin al helemaal) #luxeproblemenEarzz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:56:
[...]
Waarom heb je de Play 1’s eigenlijk verkocht, die zijn toch ook gewoon S2 compatible?
Arc net geïnstalleerd. Vanavond trueplay erover en dan genieten denk ik!
Staat wel minder stabiel dan de playbar met die 'voeten'
[ Voor 28% gewijzigd door ..Christiaan.. op 09-06-2020 16:12 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Meestal betekent dat avond levering. Is het pakket al in Amsterdam of een regionale hub ?knny schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:28:
Lekker weer bij DHL. Shipment on hold. Hopelijk komt hij vandaag nog....
(meestal doet DHL Express dat zo)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Waar heb je deze nu al vandaan als ik vragen mag?..Christiaan.. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:08:
Arc net geïnstalleerd. Vanavond trueplay erover en dan genieten denk ik!
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Lokale winkel om de hoek. Kwam vanmiddag binnen en hij was zo vriendelijk om 'm mij mee te geven.
Ik krijg alleen Google assistent niet aan de praat. Misschien morgen?
Ik krijg alleen Google assistent niet aan de praat. Misschien morgen?
[ Voor 26% gewijzigd door ..Christiaan.. op 09-06-2020 17:29 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Arc is binnen. Dolby+ atmos werkt op mijn B7 met Netflix. Disney+ nog niet werkend gekregen
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
@knny krijg jij Google assistent aan de praat?
Kom maar door met de reviews vanavond, ik heb nog een reden nodig om mezelf te overtuigen om de Playbar te koop te zetten en een ARC te kopen
.
Nou hier zit ik nog steeds te wachten op DHL, man man wat zijn die gasten traag. hopelijk komt het wel binnen
Inmiddels geen hoop meer op levering, want volgens mij is dit tot 18:00
Echt...
En 10 minuten later toch binnen 😅
Echt...
En 10 minuten later toch binnen 😅
[ Voor 36% gewijzigd door merlin1201 op 09-06-2020 20:35 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Zou bij mij ook vandaag binnen komen. Alleen nog geen bezorger gezienmerlin1201 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:46:
Nou hier zit ik nog steeds te wachten op DHL, man man wat zijn die gasten traag. hopelijk komt het wel binnen
Echt...
Sinds de oude Sonos (nu S1)app bij mij ge-update is, zijn mijn Play-3 en One niet meer gekoppeld in 1 group. Voor de Play-3 geeft S1-app nu aan dat hij niet compatible is (dus update naar de S2 “firmware”?). Maar voor de One geven beide apps aan dat er een update is en dat ik daarom bepaalde functionaliteit mis (zo te merken het groeperen van beide speakers ...) Maar een update via de nieuwe S2-app blijft hangen op “Getting Started” en de update loopt dus ook niet door en praten (Hey Google) tegen hem werkt ook niet meer ... Iemand anders ook last van updaten met de nieuwe apps?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Net bevestiging DHL bezorgt morgen de FIVE. Netjes conform geplande datum 10 juni.
Bij ons komt DHL altijd in de avond!avalanche1979 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:00:
[...]
Zou bij mij ook vandaag binnen komen. Alleen nog geen bezorger gezien
Dan is er nog hoop. Dacht dat DHL altijd tot 18.00 leverde.
Edit. Nu toch binnen
[ Voor 5% gewijzigd door avalanche1979 op 09-06-2020 19:34 ]
Ik begrijp je verhaal niet. Als de S1-app geüpdatet wordt, kunnen je speakers sw versie 11.1 krijgen. Alle speakers zijn dan nogsteeds op S1 software. Dat je Play:3 daardoor niet compatible met S1 zou zijn (en dus naar S2 zou moeten) is erg vreemd. Je kunt pas naar S2 als je én de S2 app installeert en in die app kiest om je speakers te updaten naar S2 software (sw 12.0). Daarna kun je overigens niet meer terug. Voor jou niet erg - ook je Ones zijn S2 compatible.S913 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:02:
Sinds de oude Sonos (nu S1)app bij mij ge-update is, zijn mijn Play-3 en One SL niet meer gekoppeld in 1 group. Voor de Play-3 geeft S1-app nu aan dat hij niet compatible is (dus update naar de S2 “firmware”?). Maar voor de One SL geven beide apps aan dat er een update is en dat ik daarom bepaalde functionaliteit mis (zo te merken het groeperen van beide speakers ...) Maar een update via de nieuwe S2-app blijft hangen op “Getting Started” en de update loopt dus ook niet door en praten (Hey Google) tegen hem werkt ook niet meer ... Iemand anders ook last van updaten met de nieuwe apps?
Bij mij is de update naar S2 prima verlopen.
@leonbong Ik meen toch begrepen te hebben dat de Linux kernel niet anders dan SMBv1 aankon in verband met ruimtegebrek. De keuze van/noodzaak voor Sonos om alle devices op één software te houden maakte dat het device met het kleinste geheugen de rest meetrok. Voor S2 is dat geheugenprobleem voorbij. Maar goed alles blijft een educated guess. We zullen zien.
@james25 Was de aanbieding zo goed dat je geen One SL’s hoefde kopen? Bij een Arc gebruik je immers de microfoon van de One niet....
[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 09-06-2020 19:54 ]
Ik heb nooit aangegeven dat mijn Play:3 ge-update moest worden naar sw 12.0 (En heb automatische update aanstaan) ... Maar dat is schijnbaar automatisch gebeurd nadat ik de S2-app geïnstalleerd heb, vandaar even mijn verwarring.
Maar de Play:3 werkt nu goed in de nieuwe S2-app.
Ik heb uiteindelijk de One moeten rebooten voor de 12.0 firmware geïnstalleerd kon worden, toen kon ik ook weer groeperen met de Play:3 en ik moest daarna Google Assistant helemaal opnieuw instellen ...
Niet echt een soepele update dus. Maar ben er dus uit :-)
Maar de Play:3 werkt nu goed in de nieuwe S2-app.
Ik heb uiteindelijk de One moeten rebooten voor de 12.0 firmware geïnstalleerd kon worden, toen kon ik ook weer groeperen met de Play:3 en ik moest daarna Google Assistant helemaal opnieuw instellen ...
Niet echt een soepele update dus. Maar ben er dus uit :-)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Nou snel aansluiten en ons laten weten hoe het klinkt 🤪 ik ben erg benieuwd of ik mijn 5.1 de deur uit doe morgen aan de hand van jullie bevindingen.avalanche1979 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:14:
[...]
Dan is er nog hoop. Dacht dat DHL altijd tot 18.00 leverde.
Edit. Nu toch binnen
Arc en LG OLED C9. Via Apple TV geeft de Apple TV app en Netflix Atmos, Disney en Plex vooralsnog niet. Met twee one sl als surround vind ik t geluid erg goed. Sub moet nog komen maar de Samsung q90r soundbar kan op de vraag en aanbod. Geen A/V lag, ik denk dat eARC dit oplost.
[ Voor 9% gewijzigd door dezeppo op 09-06-2020 23:51 ]
Wat is het voordeel van de Apple TV tov de ingebouwde Netflix app?dezeppo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
Arc en LG OLED C9. Via Apple TV geeft de Apple TV app en Netflix Atmos, Disney en Plex vooralsnog niet. Met twee one sl als surround vind ik t geluid erg goed. Sub moet nog komen maar de Samsung q90r soundbar kan op de vraag en aanbod.
Ik vind de interface fijner, wat sneller ook in mijn beleving. Maar zal lood om oud ijzer zijn voor meesten.maarten22 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:15:
[...]
Wat is het voordeel van de Apple TV tov de ingebouwde Netflix app?
Speciaal voor jou snel aangesloten. Geluid is echt superivootjuh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:05:
[...]
Nou snel aansluiten en ons laten weten hoe het klinkt 🤪 ik ben erg benieuwd of ik mijn 5.1 de deur uit doe morgen aan de hand van jullie bevindingen.
Het is ook logisch dat het geluid beter is dan de Beam toch? Die is ook een klasse lager, gaat erom of het een upgrade is t..o.v. de Playbar. Heb je daar ook een oordeel over?avalanche1979 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:28:
[...]
Speciaal voor jou snel aangesloten. Geluid is echt super. Persoonlijk vind ik het geluid beter als de beam. Heb er nu even vluchtig mee gespeeld. Morgen maar even goed testen.
Nu ben ik wel erg benieuwd! Vorige week de Samsung q90r gekocht maar niet echt tevreden erover. Vandaag de arc bestelt en 2 ones ben benieuwd of de Samsung terug gaat naar coolblue.dezeppo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
Arc en LG OLED C9. Via Apple TV geeft de Apple TV app en Netflix Atmos, Disney en Plex vooralsnog niet. Met twee one sl als surround vind ik t geluid erg goed. Sub moet nog komen maar de Samsung q90r soundbar kan op de vraag en aanbod.
Nou hier klinkt de Arc tot nu toe prachtig, mijn samsung met eArc geef met de interne Netflix atmos geluid.
Ik moet nog wel even wat films bekijken maar tot zover dik tevreden.
Bij gewoon TV geluid of radio was mijn playbar ook al erg goed, zeker in combinatie met een sub en 2 rear speakers, ik denk dat de arc wel wat mooier klink maar dat het verschil vooral zit in de film's
Bij gewoon TV geluid of radio was mijn playbar ook al erg goed, zeker in combinatie met een sub en 2 rear speakers, ik denk dat de arc wel wat mooier klink maar dat het verschil vooral zit in de film's
[ Voor 36% gewijzigd door merlin1201 op 09-06-2020 22:16 ]
Dat klopt inderdaad. Even er overheen gelezen dat het om de playbar gaat. Durf hier geen oordeel over te vellen daar ik de playbar niet goed genoeg ken.SirMemeAlot schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:52:
[...]
Het is ook logisch dat het geluid beter is dan de Beam toch? Die is ook een klasse lager, gaat erom of het een upgrade is t..o.v. de Playbar. Heb je daar ook een oordeel over?
Ik zie trouwens door het bomen het bos niet meer, ik heb de Philips 55OLED804, kan ik met de Arc dan wel genieten van Dolby Atmos? Ik lees verschillende verhalen omdat er geen (e)ARC op zit.
hdmi arc is voldoende voor Netflix atmos zit in DD+ verpakt.SirMemeAlot schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:16:
Ik zie trouwens door het bomen het bos niet meer, ik heb de Philips 55OLED804, kan ik met de Arc dan wel genieten van Dolby Atmos? Ik lees verschillende verhalen omdat er geen (e)ARC op zit.
met True HD 7.1 heb je eArc nodig en dat trekt een gewone hdmi niet.
Net op amazon de laatste afleveringen van 'the man in the high castle' gekeken. Heerlijk hoor met de Arc. Echt wel beter dan de playbar. Kan natuurlijk psychisch zijn om die 900 goed te maken, maar toch. Subliem geluid. Wel in combinatie met de sub en 2x play1. Ook stukje met alleen Arc gekeken en prima geluid. De sun geeft echter zoveel meer diepte aan het geluid. Ik zou niet meer zonder kunnen.
Vandaag de Arc en 2 Fives binnen gekregen en morgen komt mijn sub. Net even wat content gekeken via Netflix. en Apple TV+ en behoorlijk onder de indruk van het geluid. Ik twijfel alleen of ik echt Atmos geluid heb. Dit zou via de app te verifiëren moeten zijn las ik, maar ik zie het nergens.Iemand een idee waar ik dit. kan vinden of een screenshot hoe dit er uit ziet?
Als je hem via de ARC output van je tv aangesloten hebt, dan zou hij dit automatisch op moeten pakken.CHRlS schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:09:
Vandaag de Arc en 2 Fives binnen gekregen en morgen komt mijn sub. Net even wat content gekeken via Netflix. en Apple TV+ en behoorlijk onder de indruk van het geluid. Ik twijfel alleen of ik echt Atmos geluid heb. Dit zou via de app te verifiëren moeten zijn las ik, maar ik zie het nergens.Iemand een idee waar ik dit. kan vinden of een screenshot hoe dit er uit ziet?
Ik weet niet of je dit in de app zelf kan zien, maar als je twijfelt of dit aan staat (en je wel zeker weet dat je een dolby atmos film afspeelt) mag ik dan vragen hoever je van je tv af zit?
Als je namelijk een meter of 4 a 5 van je tv af zit, dan kan het zijn dat dat het geluid weerkaatst tegen het plafond en voor je neer komt i.p.v. boven je!
Veel mensen verkijken zich erop. Het is dan ook jammer dat dit nergens vermeld wordt dat dit een enorme impact kan hebben op het atmos verhaal. Zo zal de ene helemaal lirisch zijn over het geluid, omdat hij meer in een soort kubus kamer de film kijkt, en een ander zal een slechtere ervaring hebben omdat het geluid overal heen kan en dus niet bij de luisterplek terecht komt!
Zit op ongeveer 3,5e meter. Heb films gekozen door op Netflix te zoeken naar Dolby Atmos en Apple TV+ geeft een logo weer. En geconnect via normale Arc aansluiting op mijn LG 55UH615V.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:19:
[...]
Als je hem via de ARC output van je tv aangesloten hebt, dan zou hij dit automatisch op moeten pakken.
Ik weet niet of je dit in de app zelf kan zien, maar als je twijfelt of dit aan staat (en je wel zeker weet dat je een dolby atmos film afspeelt) mag ik dan vragen hoever je van je tv af zit?
Als je namelijk een meter of 4 a 5 van je tv af zit, dan kan het zijn dat dat het geluid weerkaatst tegen het plafond en voor je neer komt i.p.v. boven je!
Veel mensen verkijken zich erop. Het is dan ook jammer dat dit nergens vermeld wordt dat dit een enorme impact kan hebben op het atmos verhaal. Zo zal de ene helemaal lirisch zijn over het geluid, omdat hij meer in een soort kubus kamer de film kijkt, en een ander zal een slechtere ervaring hebben omdat het geluid overal heen kan en dus niet bij de luisterplek terecht komt!
Op Sonos.com staat: If Arc is receiving an Atmos signal, we will display that within the Sonos App on both the "Now Playing" screen, and within the settings portion of our app.
Ik zie het alleen niet bij mij. Morgen nog maar eens verder in de settings van mijn TV duiken, vermoed dat het daar zit.
Toch ook maar aangeschaft (voor €764) ben benieuwd hoe die klinkt met de sub en 2x sonos one.
Voor degene die hem al in bezit hebben en e(arc) hebben.
Is het verschil tussen atmos van netflix en true hd atmos goed hoorbaar ?
Heb nu een LG Oled E8 twijfel nu om misschien nieuwe te kopen die wel e(arc) ondersteunt.
Heb nu een LG Oled E8 twijfel nu om misschien nieuwe te kopen die wel e(arc) ondersteunt.
€764? Waar?tv94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:41:
Toch ook maar aangeschaft (voor €764) ben benieuwd hoe die klinkt met de sub en 2x sonos one.
Ik heb ook een e8 en ik zou voor earc echt niet een nieuwe tv aanschaffen die ik pas 1 jaar heb. Ik denk dat je echt een technicus moet zijn wil je het verschil daadwerkelijk kunnen horen.tv94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:41:
Via de app naar instellingen. Info over systeem. Daar staat per speaker hoe het geluid wordt uitgezonden.CHRlS schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:09:
Helaas kan de true hd atmos track niet omgezet worden naar DD+ atmos. Mijn B7 zet het dan om naar dolby digital 5.1
Ik krijg Google assistent niet geïnstalleerd.
'geen apparaten gevonden. Zorg dat de Google assistent en sonos met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn'
Natuurlijk is dit zo....alleen de beide play1's hebben geen ondersteuning. De Arc wel maar toch kan ik niet verbinden.
'geen apparaten gevonden. Zorg dat de Google assistent en sonos met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn'
Natuurlijk is dit zo....alleen de beide play1's hebben geen ondersteuning. De Arc wel maar toch kan ik niet verbinden.
mag ik vragen hoe het gedaan hebt? Je moet ook niet echt een apparaat tot te voegen, maar het sonos systeem...Christiaan.. schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:49:
Ik krijg Google assistent niet geïnstalleerd.
in google home druk op +.vervolgens apparaat toevoegen. Dan heb je al iets ingesteld? Dan zoeken naar sonos en toevoegen. Je voegt nu heel het sonos systeem toe aan google home. Hoop dat het zo lukt,
Nu zie ik hier thuis dat mijn Samsung Q8FN (2018) wel Dolby Digital Plus doet via HDMI-ARC.
:strip_exif()/f/image/CqtgMN83I0RfFJ1cK1wMmzQW.jpg?f=fotoalbum_medium)
En op de website van Dolby is te lezen dat een Atmos-signaal via Dolby Digital Plus mogelijk moet zijn. https://developer.dolby.c...audio/dolby-digital-plus/
Netflix gebruikt Dolby Digital Plus toch voor Atmos?
Misschien vanmiddag toch maar eens een ARC gaan halen.
:strip_exif()/f/image/CqtgMN83I0RfFJ1cK1wMmzQW.jpg?f=fotoalbum_medium)
En op de website van Dolby is te lezen dat een Atmos-signaal via Dolby Digital Plus mogelijk moet zijn. https://developer.dolby.c...audio/dolby-digital-plus/
Netflix gebruikt Dolby Digital Plus toch voor Atmos?
Misschien vanmiddag toch maar eens een ARC gaan halen.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor James, maar de reguliere One is de afgelopen maanden eigenlijk structureel precies even duur als de SL, of soms zelfs goedkoper. Vandaag is dat laatste ook het geval bij bijvoorbeeld HiFi Klubben. 199 voor de One SL, 182 voor de One. Gek genoeg.Rallye schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:48:
[...]
@james25 Was de aanbieding zo goed dat je geen One SL’s hoefde kopen? Bij een Arc gebruik je immers de microfoon van de One niet....
Misschien zit er een afluistersubsidie van de AIVD op
[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 10-06-2020 08:45 ]
Ik ben ook wel benieuwd waar je het voor deze prijs hebt gekocht..,.tv94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:41:
Als je hem op MP hebt gekocht voor dit geld, dan maak je mensen hier wel blij met een dooie mus hè
De Arc heeft mij maar € 629.30 gekostivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:43:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd waar je het voor deze prijs hebt gekocht..,.
Als je hem op MP hebt gekocht voor dit geld, dan maak je mensen hier wel blij met een dooie mus hè

Naar aanleiding van bovenstaande eens gekeken en er staan er inderdaad (al) tientallen op Marktplaats. Hoe werkt zoiets? Kopen mensen dan dubbel in de hoop dat ze die ander weer met winst kunnen verkopen ofzo?
Sonos heeft een actie voor medewerkers in de zorg. Je krijgt dan 20 procent korting op het hele assortiment. Dat is zelfs even 30 procent geweest.
Ik weet niet of ik links mag plaatsen naar die site, dus je kan op internet kijken. Dan heb je hem zo. Ik kan bevestigen dat de actie werkt.
Ik weet niet of ik links mag plaatsen naar die site, dus je kan op internet kijken. Dan heb je hem zo. Ik kan bevestigen dat de actie werkt.
Ik verkeer in de veronderstelling dat Samsung (nog) geen eARC heeft. Welke Samsung heb jij?merlin1201 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:07:
Nou hier klinkt de Arc tot nu toe prachtig, mijn samsung met eArc geef met de interne Netflix atmos geluid.
Sonos stond al in Google Home. Ik heb 'm verwijderd en opnieuw toegevoegd. Daarna via de app de spraakservice toevoegen en dan pakt ie m wel. 'Sonos tv Control' heet het nu.ecm.smits schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:20:
[...]
mag ik vragen hoe het gedaan hebt? Je moet ook niet echt een apparaat tot te voegen, maar het sonos systeem.
in google home druk op +.vervolgens apparaat toevoegen. Dan heb je al iets ingesteld? Dan zoeken naar sonos en toevoegen. Je voegt nu heel het sonos systeem toe aan google home. Hoop dat het zo lukt,
Ik heb de samsung tu7100 (2020)Rallye schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Ik verkeer in de veronderstelling dat Samsung (nog) geen eARC heeft. Welke Samsung heb jij?
Budget serie 7 maar momenteel ontevreden over de beeldkwaliteit.
De schaduwpartijen zijn vreemd on het donker, rare kleuren gezichten worden schilderijen.
Herkenbaar beeld voor me, ok had dit ook met een sharp model en valt niet weg te calibreren.
Dus ik overweeg een retour maar moet dan genoegen nemen met een hdmi arc 2.0.
Overigens trekt mijn plex de true hd7.1 ook niet, en gaat deze transcoden naar 5.1. Dus haperingen door het bufferen.
Dus zal truehd enkel extern kunnen met een pass true. De interne plex ap trekt dit niet
Mij kostte die maar 220,95
Spoiler.. uiteraard is dit een grapje...
Update naar S2 verliep hier vlekkeloos (4x Sonos One Gen2), deurbel icm Google Nest werkt ook nog
[ Voor 28% gewijzigd door talkatoo op 10-06-2020 09:58 ]
Zou fijn zijn als jullie ook melden hoe en waar.talkatoo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Mij kostte die maar 220,95
Update naar S2 verliep hier vlekkeloos (4x Sonos One Gen2), deurbel icm Google Nest werkt ook nog
Sonos had een actie die heel even 30% korting was voor zorgmedewerkers. Dat is snel gewijzigd naar 20% (na 24 uur) en de voorwaarden zijn nu ook want anders geloof ik.aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:46:
[...]
[...]
Zou fijn zijn als jullie ook melden hoe en waar.
Familielid van mij heeft de gehele 5.1 set. Arc, sub en 2x one SL gekocht voor €1467,-
Maar als het goed is dan is de actie nu afgelopen.
Hier sinds gisteren de Arc hangen. Helaas geen earc aansluiting, maar Netflix doet prima Atmos!
Disney+ via de LG app doet nog geen Atmos. Weet niet of dat aan de tv ligt...
:strip_exif()/f/image/GHCpqikf7Afp0Sza5aVwPEER.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door knny op 10-06-2020 10:31 ]
gisteren geupgrade naar S2. Zet de vrouw vanochtend een radio zender aan zoals altijd, krijgt ze eerst een amerikaanse reclame. WTF??
Mijn vriendin heeft connecties bij Sonos waardoor ze een aantal 50% friends & family codes heeft gescoord. Geen hele gangbare route dus helaas.aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:46:
[...]
[...]
Zou fijn zijn als jullie ook melden hoe en waar.
Wat ik me overigs afvraag.
De arc ondersteund dolby true hd,
Maar is dat dan ook true hd7.1 ?
Want dat vraag ik me nu wel af, omdat het nu word getranscode naar 5.1
Ik vermoed dus wel trueHD maar geen 7.1. En dan heeft het ook weinig zin die earc omdat atmos veel beter klink.
Want met trueHD 5.1 worden die upper speakers niet gebruikt
De arc ondersteund dolby true hd,
Maar is dat dan ook true hd7.1 ?
Want dat vraag ik me nu wel af, omdat het nu word getranscode naar 5.1
Ik vermoed dus wel trueHD maar geen 7.1. En dan heeft het ook weinig zin die earc omdat atmos veel beter klink.
Want met trueHD 5.1 worden die upper speakers niet gebruikt
Ik ga maar s kijken of Infuse 6 al TrueHD 7.1 door kan sturen naar de Arc via de Apple TV en LG.
[ Voor 43% gewijzigd door dezeppo op 10-06-2020 10:52 ]
Fijn dat ze klanten die al Sonos hebben (zoals wij) niet per e-mail of via de app op de hoogte stellen van deze actie. Wij zijn al een hele tijd aan het kijken naar een Sonos systeem, maar mijn vriendin (die op de IC werkt) heeft hier dus totaal niks over gehoord.knny schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Sonos had een actie die heel even 30% korting was voor zorgmedewerkers. Dat is snel gewijzigd naar 20% (na 24 uur) en de voorwaarden zijn nu ook want anders geloof ik.
Familielid van mij heeft de gehele 5.1 set. Arc, sub en 2x one SL gekocht voor €1467,-Dus dat is echt een topprijs!
Maar als het goed is dan is de actie nu afgelopen.
Hier sinds gisteren de Arc hangen. Helaas geen earc aansluiting, maar Netflix doet prima Atmos!
Disney+ via de LG app doet nog geen Atmos. Weet niet of dat aan de tv ligt...
[Afbeelding]
Ik ga dan toch maar mijn bestaande 5.1 upgraden, want nu de volle bak betalen voor een Sonos 5.1 voelt een beetje zuur om eerlijk te zijn!
Ligt dat niet aan het werk van je vriendin ipv Sonos?ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Fijn dat ze klanten die al Sonos hebben (zoals wij) niet per e-mail of via de app op de hoogte stellen van deze actie. Wij zijn al een hele tijd aan het kijken naar een Sonos systeem, maar mijn vriendin (die op de IC werkt) heeft hier dus totaal niks over gehoord.
Ik ga dan toch maar mijn bestaande 5.1 upgraden, want nu de volle bak betalen voor een Sonos 5.1 voelt een beetje zuur om eerlijk te zijn!
Heb het zelf ook niet gehoord van mijn vrouw, dus vanavond eens navragen.
Ik heb meerdere e-mails gekregen over deze actie terwijl ik zelf niet in een ziekenhuis o.i.d. werk, daarnaast werd er gewoon geadverteerd op de website van Sonos, Reddit en een paar andere forums.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Fijn dat ze klanten die al Sonos hebben (zoals wij) niet per e-mail of via de app op de hoogte stellen van deze actie. Wij zijn al een hele tijd aan het kijken naar een Sonos systeem, maar mijn vriendin (die op de IC werkt) heeft hier dus totaal niks over gehoord.
Mag ik vragen wanneer je deze mail hebt ontvangen?xh3adshotx schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:02:
[...]
Ik heb meerdere e-mails gekregen over deze actie terwijl ik zelf niet in een ziekenhuis o.i.d. werk, daarnaast werd er gewoon geadverteerd op de website van Sonos, Reddit en een paar andere forums.
Vraag me wel af hoe ze checken of je echt in de zorg werkt dan?xh3adshotx schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:02:
[...]
Ik heb meerdere e-mails gekregen over deze actie terwijl ik zelf niet in een ziekenhuis o.i.d. werk, daarnaast werd er gewoon geadverteerd op de website van Sonos, Reddit en een paar andere forums.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zeker, weet alleen niet meer exact wanneer het was. Ik verwijder reclame zooi op het moment dat ik geen gebruik ga maken van de aanbieding. Het ging om 20% korting als ik het mij goed herinner dus zal waarschijnlijk vlak na het aanpassen van het tarief geweest zijn.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Mag ik vragen wanneer je deze mail hebt ontvangen?
Je moet een document van je werk opsturen (kopie pasje, loonstrook etc)DennusB schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:16:
[...]
Vraag me wel af hoe ze checken of je echt in de zorg werkt dan?
[ Voor 22% gewijzigd door xh3adshotx op 10-06-2020 11:19 ]
Maar zijn het weken gelden, of maanden geleden?xh3adshotx schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:17:
[...]
Zeker, weet alleen niet meer exact wanneer het was. Ik verwijder reclame zooi op het moment dat ik geen gebruik ga maken van de aanbieding. Het ging om 20% korting als ik het mij goed herinner dus zal waarschijnlijk vlak na het aanpassen van het tarief geweest zijn.
[...]
Je moet een document van je werk opsturen (kopie pasje, loonstrook etc)
Mijn arc is helaas kapot. Kraakt als een gek. Maar even met platte tv schakelen hoe we deze kunnen omruilen...
Er zit trouwens een zwarte kabel bij de witte arc. Hebben jullie dat ook?
Er zit trouwens een zwarte kabel bij de witte arc. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 25% gewijzigd door giantgiantus op 10-06-2020 11:27 ]
Snap niets van het verzendbeleid van Sonos. Wanneer had je deze besteld ? Mijn Fives en Arc staan nog steeds op "in behandeling", besteld op 7 mei.CHRlS schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:09:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Handig dit. ik werk in de zorg maar niet van gehoord.BOOM3X schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:51:
Sonos heeft een actie voor medewerkers in de zorg. Je krijgt dan 20 procent korting op het hele assortiment. Dat is zelfs even 30 procent geweest.
Uiteindelijk via Klubben voor ongeveer de zelfde prijs binnen maar toch.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ongeveer 1 maand geleden denk ik.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:25:
[...]
Maar zijn het weken gelden, of maanden geleden?
Ik heb door een aantal pagina's met post gewandeld, maar nog geen sluitend antwoord op mijn vraag. Bear with me..
Ik overweeg de Sonos Beam 5.0 + 2x Sonos One als output van zowel mijn tv als mijn pc. De pc staat in de woonkamer met de tv als monitor. Audio van de pc loopt nu zonder problemen over de tv via de HDMI-kabel tussen de videokaart en de tv.
Het signaal van de pc loopt via de videokaart (Asus RTX 2070S) met twee HDMI-ports, twee DisplayPorts en een USB-C-port.
De tv (LG OLED65B6V) heeft een Digital Audio Out (Optical) en vier HDMI-ports (2.0a), waarvan één ARC.
Vraag 1: als ik de Sonos Beam met twee One speakers koop een aansluit, kan ik dan probleemloos de audio van zowel de tv als de audio van de pc via de Beam laten lopen?
Vraag 2: loopt de bekabeling dan HDMI (pc) --- HDMI 1 (tv) en HDMI (Beam) --- HDMI ARC (tv). (Is ARC daarbij überhaupt relevant?)
Vraag 3: zal deze opstelling (5.0) ook als zodanig worden herkend door zowel de pc als de tv? Ik moet regelmatig switchen tussen verschillende audio in- en outputs omdat ik op de tv ook een webcam heb met microfoon (Logitech C270), maar ook regelmatig een headset gebruik (Steelseries 7) met twee audiokanalen (Game en Chat) en een microfoon. Gebruikelijk switch ik in- en output via Windows geluidsinstellingen, maar soms ook in een applicatie zelf. Regelt de Sonos software dat ik 5.0 audio uit games of vanaf de pc gestreamde films als zodanig over alle speakers hoor?
Vraag 4: kan ik de Beam ook gebruiken om via bijvoorbeeld telefoon of Google Assistant / Home audio te laten spelen terwijl ik in dezelfde ruimte al meerdere Google Home / Mini speakers heb die spraakgestuurd muziek afspelen? Kan de Google Assistent van de Beam (en de One's) worden opgenomen als aanvullende speaker(s) of gedragen ze zich als gescheiden Google Assistants die niet samenwerken?
Ik overweeg de Sonos Beam 5.0 + 2x Sonos One als output van zowel mijn tv als mijn pc. De pc staat in de woonkamer met de tv als monitor. Audio van de pc loopt nu zonder problemen over de tv via de HDMI-kabel tussen de videokaart en de tv.
Het signaal van de pc loopt via de videokaart (Asus RTX 2070S) met twee HDMI-ports, twee DisplayPorts en een USB-C-port.
De tv (LG OLED65B6V) heeft een Digital Audio Out (Optical) en vier HDMI-ports (2.0a), waarvan één ARC.
Vraag 1: als ik de Sonos Beam met twee One speakers koop een aansluit, kan ik dan probleemloos de audio van zowel de tv als de audio van de pc via de Beam laten lopen?
Vraag 2: loopt de bekabeling dan HDMI (pc) --- HDMI 1 (tv) en HDMI (Beam) --- HDMI ARC (tv). (Is ARC daarbij überhaupt relevant?)
Vraag 3: zal deze opstelling (5.0) ook als zodanig worden herkend door zowel de pc als de tv? Ik moet regelmatig switchen tussen verschillende audio in- en outputs omdat ik op de tv ook een webcam heb met microfoon (Logitech C270), maar ook regelmatig een headset gebruik (Steelseries 7) met twee audiokanalen (Game en Chat) en een microfoon. Gebruikelijk switch ik in- en output via Windows geluidsinstellingen, maar soms ook in een applicatie zelf. Regelt de Sonos software dat ik 5.0 audio uit games of vanaf de pc gestreamde films als zodanig over alle speakers hoor?
Vraag 4: kan ik de Beam ook gebruiken om via bijvoorbeeld telefoon of Google Assistant / Home audio te laten spelen terwijl ik in dezelfde ruimte al meerdere Google Home / Mini speakers heb die spraakgestuurd muziek afspelen? Kan de Google Assistent van de Beam (en de One's) worden opgenomen als aanvullende speaker(s) of gedragen ze zich als gescheiden Google Assistants die niet samenwerken?
De Arc overal uitverkocht? Sonos site zelf, Mediamarkt en Coolblue overal uitverkocht. Gaat hard.
[ Voor 8% gewijzigd door Reverb_ op 10-06-2020 12:28 ]
Geeft Klubben korting op de Arc?icecreamfarmer schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:32:
[...]
Handig dit. ik werk in de zorg maar niet van gehoord.
Ik ben ook benieuwd!
Dan ben ik ook erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregenicecreamfarmer schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:32:
[...]
Handig dit. ik werk in de zorg maar niet van gehoord.
[ Voor 44% gewijzigd door Hades007 op 10-06-2020 13:17 ]
Sorry, nee niet de arc. Ik had een Sonos one nodig.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Had van men zoon (student) een code gekregen even nagevraagd, was van Unidays kreeg je 15% korting op het hele assortiment en kun je meermaals gebruiken.
Hier sinds de update ook altijd bij het afspelen van NPO radio 2. Voor de update nooit gehad! Komt dit van Sonos of van TuneIn?sharkzor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:31:
gisteren geupgrade naar S2. Zet de vrouw vanochtend een radio zender aan zoals altijd, krijgt ze eerst een amerikaanse reclame. WTF??

Ik heb geüpdatet naar de S2 inmiddels, maar wat zijn nu precies de aanpassingen aan mijn Sonos Beam + Ikea surroundspeakers?
Is het geluid beter? Heb ik nu Dolby Atmos?
Zou TuneIn kunnen zijn. Ik gebruik sinds de introductie van Sonos Radio, alleen de streaming radio van Sonos en nog nooit geplug-de ads gehoord.Sloty schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Hier sinds de update ook altijd bij het afspelen van NPO radio 2. Voor de update nooit gehad! Komt dit van Sonos of van TuneIn?
De nieuwe Sonos app toont blijkbaar wel weer popup ads voor Sonos zelf. Dit kun je uit zetten op de site. Zorg dat aankondigingen etc. alleen mail gaan, niet de app. Had het zelf nog niet gezien.
sonos support gechat, zou vanuit tuneIN moeten komen. maar voorheen nooit gehad, nu opeens wel.Sloty schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Hier sinds de update ook altijd bij het afspelen van NPO radio 2. Voor de update nooit gehad! Komt dit van Sonos of van TuneIn?
dat is wel vreemd!
Ik zet even de marketing pet op "zodoende kunnen wij beter toekomstige features ondersteunen en de experience verbeteren".Babel10 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:19:
Ik heb geüpdatet naar de S2 inmiddels, maar wat zijn nu precies de aanpassingen aan mijn Sonos Beam + Ikea surroundspeakers?
Nee, zou geen verschil moeten zijn.
Misschien dat Sonos bv. nu SMB v2 of v3 gaat ondersteunen en van die max. 65K songs op een NAS gaat afkomen, mocht je niet al te veel streamen. Verhaal gaat dat ze in oude "S1" software net aan een SMB v1 client kwijt konden.
Werkt Sonobit (ios app / widget) nog met de nieuwe S2 software?
Zo niet, dan wacht ik nog wel even met updaten. :-)
Net even de app geinstalleerd. Ik kende het nog niet. Ik zie ook maar twee speakers bovenin staan, kan geen andere kiezen. Voor de rest werkt het gewoon. S1 app staat er niet op bij mij, dus ik vraag me af of deze app uberhaupt niet gewoon direct de speakers aanspreekt ipv via de S1/S2 app.xtr3me schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:29:
Werkt Sonobit (ios app / widget) nog met de nieuwe S2 software?
Helaas, zojuist achter het Sonos Arc-net gevist bij de lokale 'audioboer'. De winkel had er één op voorraad, aldus de man aan de telefoon. Echter, die bleek in de winkel aan de muur te hangen. 
Anyhow, toch maar één besteld, met inruil van de 'oude' Playbar. Voor € 600 staat hier straks een Arc en het scheelt mij weer de tweedehands doorverkoop.
Anyhow, toch maar één besteld, met inruil van de 'oude' Playbar. Voor € 600 staat hier straks een Arc en het scheelt mij weer de tweedehands doorverkoop.
Dit is een TuneIn ding. In de TuneIn app krijg je bij elke zender sowieso altijd eerst een ad, bij Sonos had ik het gek genoeg maar af en toe bij bepaalde zenders.Sloty schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Nu ben ik geswitcht naar Sonos Radio en daar ben ik het nog nooit tegen gekomen. Die streams zijn wel gewoon hetzelfde trouwens, er staat zelfs een TuneIn logotje onder het zender logo bij Sonos Radio.
Maar zeg je hiermee dat je dan je oude in moet leveren bij Sonos?Yonix schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:05:
Helaas, zojuist achter het Sonos Arc-net gevist bij de lokale 'audioboer'. De winkel had er één op voorraad, aldus de man aan de telefoon. Echter, die bleek in de winkel aan de muur te hangen.
Ja.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:12:
[...]
Maar zeg je hiermee dat je dan je oude in moet leveren bij Sonos?
Ja deze app spreekt de speakers zelf aan zonder tussen komst van de S1 app. Maar aangezien de API die gebruikt werd door verschillende domotica systemen niet meer werkte was ik bang dat deze app ook niet meer zou werken. Dank je wel voor het checkenmgizmo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Net even de app geinstalleerd. Ik kende het nog niet. Ik zie ook maar twee speakers bovenin staan, kan geen andere kiezen. Voor de rest werkt het gewoon. S1 app staat er niet op bij mij, dus ik vraag me af of deze app uberhaupt niet gewoon direct de speakers aanspreekt ipv via de S1/S2 app.
Arc in de pocket! Straks met gierende banden naar huis en koppelen aan de One’s. En dan vanavond genieten van Dolby Atmos icm de LG c9 oled 😇
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Sub g3 is inmiddels ook onderweg, heb er een mooi plekje voor naast de bank, mis deze .1 toch wel, benieuwd hoeveel beter t gaat worden.
Update: gelukkig kon ik mijn arc nog omruilen. Morgen komt de nieuwe als het goed is. Hopelijk daar geen issues mee.
Maar ben je dan niet een dief van je eigen portemonnee? Die bars worden nog wel verkocht voor 400 euro, terwijl je nu 270 euro korting krijgt.
Je betaalt voor een bepaalde service. Ik vind marktplaats verkoop verschrikkelijk. Gekke figuren aan de deur. Via Tweakers vind ik het opzich prima, maar kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die daar geen trek in hebben.ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Maar ben je dan niet een dief van je eigen portemonnee? Die bars worden nog wel verkocht voor 400 euro, terwijl je nu 270 euro korting krijgt.
Waarschijnlijk wel, maar zoals ik al zei: 'het scheelt mij de tweedehands doorverkoop' (en alles wat daarbij komt kijken).ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Ik vond het installeren wat onhandig. Heb uiteindelijk elke box in het systeem moeten resetten. De Five klinkt schitterend t.o.v. de play 5 first gen die ik had staan op mijn kookeiland. Wellicht is het ook de nieuwigheid. Esthetisch is het ding zoveel mooier dan die play 5 first gen, dus alleen daarvan word ik al enthousiast :-). Ach zal vast beter spul zijn op de wereld, maar ik ben happy. S2 app vind ik wel snellere performance hebben. Voor de rest niet zoveel nieuws ontdekt. Ik merk wel dat ik de laatste tijd steeds minder de Spotify app aanslinger, dat is denk ik ook een goede ontwikkeling.
Heb hem ook vanmiddag opgehaald, inmiddels al aan het testen. Getest met 6 Underground op Netflix op onze Samsung 65Q90R. Tering, wat klinkt dat lekker!cypress3d schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:52:
Arc in de pocket! Straks met gierende banden naar huis en koppelen aan de One’s. En dan vanavond genieten van Dolby Atmos icm de LG c9 oled 😇
ad 1) Ja, in zoverre dat de audio van je PC via de TV naar de Beam gaat. Welke vorm van surround je dan krijgt ligt aan de mogelijkheden van je TV.Westerterp schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:07:
Ik heb door een aantal pagina's met post gewandeld, maar nog geen sluitend antwoord op mijn vraag. Bear with me..
ad 2) Ik zou zeggen PC via HDMI naar TV, via HDMI-ARC naar Beam. Maar misschien bedoelen we hetzelfde. HDMI-ARC is nodig; de Beam moet op die aansluiting zitten, anders geeft hij geen geluid.
ad 3) De TV herkent wat de Beam kan en geeft dat door aan de PC, die gaat leveren. Of en hoe dat werkt ligt aan de HDMI-toepassing van alle verschillende fabrikanten. Meestal gaat het goed.
ad 4) Je kunt de Beam wellicht toewijzen aan een Google Home Mini als preferred speaker. Ik heb dat enkel nog met een Ikea speaker gedaan, die geen eigen microfoon heeft, dus ik weet niet of dat bij de Beam (met microfoon) ook kan. Je zou de microfoon van de Beam uit kunnen laten - de Google Assistent-toepassing via Sonos werkt net een tikkie minder dan die van Sonos zelf.
Inmiddels alles aangesloten en ik moet zeggen de Arc is een super upgrade! Daarnaast ook een geweldige service vanuit Sonos, aangezien ik mijn laatst gekochte Play 5s en Sub Gen 2 mocht omruilen voor de Gen 3. Dus nu mooi de surround setup met de Fives ingesteld, aangezien de sub nog niet deelbaar is tussen twee groepen (TV en Woonkamer stereo).
Nu heb ik wel een vraag, hier hangt een Samsung 65MU7070 (2017), maar ik krijg met PCM + Dolby Digital + geen Atmos op de Netflix app. Veel uitgezocht maar krijg geen helder antwoord, kan ik Atmos ergens enablen of moet ik hier een Apple TV+ voor gebruiken via pass-through? Mocht dit niet zo zijn weet ik wat het volgende is op het lijstje...!
Nu heb ik wel een vraag, hier hangt een Samsung 65MU7070 (2017), maar ik krijg met PCM + Dolby Digital + geen Atmos op de Netflix app. Veel uitgezocht maar krijg geen helder antwoord, kan ik Atmos ergens enablen of moet ik hier een Apple TV+ voor gebruiken via pass-through? Mocht dit niet zo zijn weet ik wat het volgende is op het lijstje...!
[ Voor 12% gewijzigd door BrcBas op 10-06-2020 17:56 ]
Zojuist de Arc besteld. Levertijd staat ondertussen op 17 juli. Holy crap.
Bij Bol.com uiterlijk 12 juni in huis.aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:47:
Zojuist de Arc besteld. Levertijd staat ondertussen op 17 juli. Holy crap.
Heb je 'Dolby Digital Plus' geselecteerd? Netflix-app up-to-date?BrcBas schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:54:
[ Voor 53% gewijzigd door Yonix op 10-06-2020 18:51 ]
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.