Hey allemaal,
Ik ben nieuw in het kist/krat radio topic. Weliswaar ben ik al enkele dagen volop aan het lezen/googlen, maar heb toch nog enkele bedenkingen waarover ik iemands advies wel kan gebruiken.
Ik kom nl. nog al in wat voertuigen zonder radio en dat is nogal doods vandaar de kistradio. Nu is er in sommige voertuigen 12v voorzien, wat geen probleem zou geven, maar in andere voertuigen heb ik dan enkel maar 24v...
Nu heb ik 2 mogelijkheden, of ik zet er een omvormer tussen van 24v dc naar 12v dc icm een TA2024 of ik koop mezelf een TK2050 en heb hiermee de mogelijkheid om op 12v en 24v te spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2 aangezien het geld voor de omvormer dan beter in iets bruikbaars gestopt kan worden.
Is het mogelijk icm een tk2050, accusafe, gel-accu 12v 7,2Ah, acculader met netstroom op 24v te spelen en ondertussen de batterij te laden met de 12v lader? ( ik weet dat dit mogelijk is met de accusafe als alles op 12v is, maar bij dit wil ik het liever toch eens navragen )
Is er ook een mogelijkheid om de gel-accu te laden met 12 of 24volt laders? ( input)
Ik ben niet thuis in de elektronica dus heb geen benul of dit mogelijk is met een eenvoudige schakeling?
Zijn er nog andere omstandigheden waar ik rekening moet houden ivm 2 verschillende werkings voltages op de accusafe als er op netstroom over gegaan wordt.
Ik heb ook op dit forum ergens gelezen over reststroom bij het overschakelen van 24volt ( via netstroom ) naar de accu, of lost dit zichzelf op doordat de reststroom eerst opgebruikt wordt alvorens dat de accusafe omschakeld?
Voorlopig schema hoe ik denk dat het zou moeten aangesloten worden:
http://users.telenet.be/eternalutopia/schema.JPG
Heeft er iemand een idee welke TK2050 zich qua bouwkwaliteit/geluidskwaliteit zich met de kwaliteit vd TA2024 kan meten ( sure electronics Tripath waarvan de 2channel versie meer kost dan de 4channel, Arjen Helder 2050, Hifimediy, .... ) Veel keus
Alvast bedankt voor jullie hulp.