Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 94.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Zal zaterdag ff een mooie post maken met alles wat erin zit. Dit is dus een proefversie he, deze ligt waarschijnlijk al weer helemaal uitelkaar. Dan gaat hij alles namaken in zebrano hardhout + lijnzaadolie behandeling. 8)
Dan stop ik alles er weer in en post ik foto's filmpjes en inhoud dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:43

Auxilium

Walking the line

Jasperv6 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:51:
Zal zaterdag ff een mooie post maken met alles wat erin zit. Dit is dus een proefversie he, deze ligt waarschijnlijk al weer helemaal uitelkaar. Dan gaat hij alles namaken in zebrano hardhout + lijnzaadolie behandeling. 8)
Dan stop ik alles er weer in en post ik foto's filmpjes en inhoud dingen ;)
Poeh, dat gaat zeker mooi worden! Evengoed is wat je gemaakt heb ook al erg mooi met ronde randen en verloop bij de speakers. Zou je ook nog wat mee kunnen doen.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:01
ik wil eigenlijk met één speaker op 12V maximaal geluid krijgen. Ik heb begrepen dat ik de TA2024 niet kan bruggen,dus kan ik met deze versterker niet het maximale eruit halen met maar 1 speaker. Iemand een idee welke versterker ik hiervoor het beste kan gebruiken? Wil gewoon lekker hard muziek spelen maar in mijn ontwerp is maar plaats voor één 13 cm speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
1 kanaal van de TA2024 gebruiken, dan heb je alsnog rond de 12W. Als je meer vermogen wilt moet je een versterker hebben die de voedingsspanning eerst verhoogt, die zijn niet goedkoop.

Als je hard geluid wilt moet je PA-speakers nemen i.p.v. car-audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he
ik heb een krat radio met een modded TA2024 en een 18 ah accu en speakersdie ik nog had liggen
deze radio deed het een hele tijd heel goed maar nu krijg ik elke keer zodra ik hem aan zet een raar kloppend/tikkend geluid weet iemand waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben op zoek naar het volgende: Twee behuizingen van minimaal 160*120*50mm om twee scheidingsfilters in te plaatsen, en voor die filters ook 8 van de stekkers zoals je die hieronder afgebeeld ziet..

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/6684/img7458v.jpg

Weet iemand hoe ik die connectors noem, zodat ik fatsoenlijk kan zoeken bij Conrad? Het is fijn om een toko te hebben die alles heeft, maar ik raak regelmatig de weg kwijt daar :(

[ Voor 39% gewijzigd door Pixeltje op 11-10-2011 20:30 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Dit zijn connectors voor bananenstekkers. Kan ze zo gauw ook niet op Conrad vinden maar op google vind je ze wel met 'banana binding post', 'banana jack' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Michel5128 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:49:
Dit zijn connectors voor bananenstekkers. Kan ze zo gauw ook niet op Conrad vinden maar op google vind je ze wel met 'banana binding post', 'banana jack' etc.
Thanks, ik dacht dat bananenstekkers dit soort dingen waren;
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.be/res/shop/cataloge/product_200/B106909.jpg

Die passen daar toch niet in? :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:42

Sharky

Skamn Dippy!

Pixeltje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

Thanks, ik dacht dat bananenstekkers dit soort dingen waren;
[afbeelding]

Die passen daar toch niet in? :+
Ik weet niet of ze specifiek in die passen, maar gecombineerde connectoren zie je wel vaker. Dus een schroefverbinding en mogelijkheden voor een banaanstekker.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sharky schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:25:
[...]

Ik weet niet of ze specifiek in die passen, maar gecombineerde connectoren zie je wel vaker. Dus een schroefverbinding en mogelijkheden voor een banaanstekker.
Hmm.

Punt is dat ik ze wil inbouwen in iets, dus ben eigenlijk gewoon op zoek naar die dingen die waar ik het plaatje van postte. Die kun je met één kant inbouwen terwijl de andere kant uitsteekt. Dopje losdraaien, speakerdraad in 't gaatje steken en vastdraaien. Net zoals je achterop versterkers vindt eigenlijk. Hebben die geen eigen naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:47

FCC

Pixeltje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Hmm.

Punt is dat ik ze wil inbouwen in iets, dus ben eigenlijk gewoon op zoek naar die dingen die waar ik het plaatje van postte. Die kun je met één kant inbouwen terwijl de andere kant uitsteekt. Dopje losdraaien, speakerdraad in 't gaatje steken en vastdraaien. Net zoals je achterop versterkers vindt eigenlijk. Hebben die geen eigen naam?
Even zoeken naar inbouwbus. Conrad heeft verschillende soorten zag ik.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

FCC-gast schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:13:
[...]

Even zoeken naar inbouwbus. Conrad heeft verschillende soorten zag ik.
Oke, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) hoi ik ben nieuw en ik ben bezig met een kratradio ik heb zon marquant mca 200 en een 12 volt 7 ah accu hoelang kan ik daar dan mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:07:
:) hoi ik ben nieuw en ik ben bezig met een kratradio ik heb zon marquant mca 200 en een 12 volt 7 ah accu hoelang kan ik daar dan mee doen
Lees eerst de ts door
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469179/0#faq3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:07:
Ongeveer 8 uur net als Ta 2024. veel mensen zeggen dat je met een ta2024 veeeeeeeeeel langer kan spelen, maar dat is uitijndelijk maar 2 a 3 uur verschil. Een vriend van mij heeft een kistradio met een mca 200, 17 cm speakers en 12v 7.2ah accu dat ding heeft hij laast van 12 uur s'ochtends to 10 uur s'avonfs laten spelen (tijdens de bouw van iets. Het geluid was ook super hard. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 13:00
De TA2024 houdt het veel langer uit hoor. Bij mijn radio toch wel 10-25 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Het rendement van zo'n mca200 zal iets onder de 60% liggen gok ik, bij een TA ligt dat rond de 80% (4 ohm luidsprekers). Reken zelf maar uit hoeveel dat scheelt. :)

Verbruik hangt natuurlijk zeer sterk af van het volume. 'Half' volume is al gauw een factor 10 zachter.

[ Voor 43% gewijzigd door TBTL op 12-10-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:56:
Wow dan heb je wel een hele grote accu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel veel 8)7 .Als je nagaat dat ik het over een 12v 7.2ah accu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Beetje jammer.

Frees trekt het niet om in zebrano (hardhout) te frezen. In mdf ging het zo mooi xD
Project gaat een weekje langer duren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 25-10 10:33
zit best wel groot verschil in 10 tot 25 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:04
Vandaag op dagaanbiedingensite www.avao.nl enkel geldig op 14-10-11
2 setjes (is vier speakers totaal) pioneer drieweg rondjes a 17 cm
Verder heb ik ze niet nodig, en de info is niet direct voorhanden, dus die moet je zelf bij elkaar scharrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 19:56
ben nu bezig met het knutselen aan mijn nieuwe kist dus zal hier even wat fototjes plaatsen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1106.photobucket.com/albums/h370/bartklaasse/kistv2/th_Photo26-06-11141546.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1106.photobucket.com/albums/h370/bartklaasse/kistv2/th_Photo15-10-11214210.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1106.photobucket.com/albums/h370/bartklaasse/kistv2/th_Photo15-10-11214206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1106.photobucket.com/albums/h370/bartklaasse/kistv2/th_Photo16-10-111358081.jpg

alleen nu zit ik met een probleempje, ik heb de accusafe gekocht alleen de led valt afentoe uit de houder dus die moet ik denk ik nog maar even vast lijmen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fall3n op 16-10-2011 14:14 . Reden: vergeten de onderste foto te uploaden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ben nieuw in het kist/krat radio topic. Weliswaar ben ik al enkele dagen volop aan het lezen/googlen, maar heb toch nog enkele bedenkingen waarover ik iemands advies wel kan gebruiken.

Ik kom nl. nog al in wat voertuigen zonder radio en dat is nogal doods vandaar de kistradio. Nu is er in sommige voertuigen 12v voorzien, wat geen probleem zou geven, maar in andere voertuigen heb ik dan enkel maar 24v...

Nu heb ik 2 mogelijkheden, of ik zet er een omvormer tussen van 24v dc naar 12v dc icm een TA2024 of ik koop mezelf een TK2050 en heb hiermee de mogelijkheid om op 12v en 24v te spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2 aangezien het geld voor de omvormer dan beter in iets bruikbaars gestopt kan worden.

Is het mogelijk icm een tk2050, accusafe, gel-accu 12v 7,2Ah, acculader met netstroom op 24v te spelen en ondertussen de batterij te laden met de 12v lader? ( ik weet dat dit mogelijk is met de accusafe als alles op 12v is, maar bij dit wil ik het liever toch eens navragen )

Is er ook een mogelijkheid om de gel-accu te laden met 12 of 24volt laders? ( input)
Ik ben niet thuis in de elektronica dus heb geen benul of dit mogelijk is met een eenvoudige schakeling?

Zijn er nog andere omstandigheden waar ik rekening moet houden ivm 2 verschillende werkings voltages op de accusafe als er op netstroom over gegaan wordt.

Ik heb ook op dit forum ergens gelezen over reststroom bij het overschakelen van 24volt ( via netstroom ) naar de accu, of lost dit zichzelf op doordat de reststroom eerst opgebruikt wordt alvorens dat de accusafe omschakeld?

Voorlopig schema hoe ik denk dat het zou moeten aangesloten worden:
http://users.telenet.be/eternalutopia/schema.JPG

Heeft er iemand een idee welke TK2050 zich qua bouwkwaliteit/geluidskwaliteit zich met de kwaliteit vd TA2024 kan meten ( sure electronics Tripath waarvan de 2channel versie meer kost dan de 4channel, Arjen Helder 2050, Hifimediy, .... ) Veel keus

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 13:55
gebruikt dit geval in verhouding met de TA2024 niet ongeloofelijk veel stroom?
http://www.kistradio.nl/w...met-fmontvanger-p-47.html

en zijn er opties zonder het usb en sd gebeuren?

heb ebay al afgespeurd maar kan geen simpele FM ontvanger vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
is eventueel zon simpel draagbaar ding op batterijen van de action niet een idee ik kan me nog herinneren dat ik daar vroeger zon ontvangertje heb gekocht met alleen een hoofdtelefoon aansluiting van een paar centimeter groot ;)

zoiets bijvoorbeeld
http://www.relatie-gesche...adio_op_zonne-energie.jpg

maar dan een tikje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:35:
Hey allemaal,

Ik ben nieuw in het kist/krat radio topic. Weliswaar ben ik al enkele dagen volop aan het lezen/googlen, maar heb toch nog enkele bedenkingen waarover ik iemands advies wel kan gebruiken.

Ik kom nl. nog al in wat voertuigen zonder radio en dat is nogal doods vandaar de kistradio. Nu is er in sommige voertuigen 12v voorzien, wat geen probleem zou geven, maar in andere voertuigen heb ik dan enkel maar 24v...

Nu heb ik 2 mogelijkheden, of ik zet er een omvormer tussen van 24v dc naar 12v dc icm een TA2024 of ik koop mezelf een TK2050 en heb hiermee de mogelijkheid om op 12v en 24v te spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2 aangezien het geld voor de omvormer dan beter in iets bruikbaars gestopt kan worden.

Is het mogelijk icm een tk2050, accusafe, gel-accu 12v 7,2Ah, acculader met netstroom op 24v te spelen en ondertussen de batterij te laden met de 12v lader? ( ik weet dat dit mogelijk is met de accusafe als alles op 12v is, maar bij dit wil ik het liever toch eens navragen )

Is er ook een mogelijkheid om de gel-accu te laden met 12 of 24volt laders? ( input)
Ik ben niet thuis in de elektronica dus heb geen benul of dit mogelijk is met een eenvoudige schakeling?

Zijn er nog andere omstandigheden waar ik rekening moet houden ivm 2 verschillende werkings voltages op de accusafe als er op netstroom over gegaan wordt.

Ik heb ook op dit forum ergens gelezen over reststroom bij het overschakelen van 24volt ( via netstroom ) naar de accu, of lost dit zichzelf op doordat de reststroom eerst opgebruikt wordt alvorens dat de accusafe omschakeld?

Heeft er iemand een idee welke TK2050 zich qua bouwkwaliteit/geluidskwaliteit zich met de kwaliteit vd TA2024 kan meten ( sure electronics Tripath waarvan de 2channel versie meer kost dan de 4channel, Arjen Helder 2050, Hifimediy, .... ) Veel keus

Hoi, en welkom :)

Waarom wil je de accu opladen tijdens het rijden? Volgens mij maak je het nodeloos ingewikkeld om een omvormer te kopen en dan via een acculader je accu te laden tijdens het rijden. Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat de dynamo in de auto of vrachtwagen waarin je rijd die stroom moet opwekken. Er gaat erg veel verloren tijdens het omvormen van 12 of 24V naar 230 en dan terug naar 12V..

De vraag die je zou moeten beantwoorden, is of er in de auto's met een 24V accu ook alleen 24V op de sigarettenaansteker staat. Als daar gewoon 12V uitkomt (voor een tomtom bijvoorbeeld :P ) Als je dat antwoord kent kun je een versterker gaan uitzoeken. De TA2050 is een prima versterker op 24V en produceert dan veel herrie ;)

Het opladen van de accu tijdens het rijden lijkt me dus niet ideaal, maar het spelen van 24V en 12V kan inderdaad prima met die TA2050. Je kunt de accu er dan inzetten voor als je muziek wilt maar geen auto bij de hand hebt, en de accu lekker thuis laden met netstroom. Dat komt overigens ook de afmetingen van je kratje ten goede; ik kan me voorstellen dat je (zelfs in een vrachtwagencabine) geen onbeperkte ruimte tot je beschikking hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:35:
Hey allemaal,

Tis ook al eens eerder voorbij gekomen dat die autospanning flucteerd door de dynamo. Is dus niet constant 12V, bij meer gaat TA2024 kapot.

In zo'n geval zou ik de TK2050 kopen die een veel grotere 'range' heeft ;) (10-36V dacht ik)

Het is mogelijk om 24V via netstroom te spelen en dan 12V op accu. (of dit kan met accusafe weet ik niet.. :'( )

Waar koop jij de 4 channel goedkoper dan de 2channel van sure electronics? (ebay?) (linkje O-) )

Heb zelf een sure elec. TK2050 2channel met volume knop uitbereiding (is wel een andere dan de normale). Bevalt goed, zeer netjes ingepakt. Ziet er allemaal profi uit + beter nog geluid is zeer goed (incl focal speakers).
Van die andere heb ik geen verstand. Ook getijfeld tussen die van arjan helder maar toch voor sure elec. gegaan omdat dat toch wat groter/bekender is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:22:
[...]

Hoi, en welkom :)

Waarom wil je de accu opladen tijdens het rijden? Volgens mij maak je het nodeloos ingewikkeld om een omvormer te kopen en dan via een acculader je accu te laden tijdens het rijden. Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat de dynamo in de auto of vrachtwagen waarin je rijd die stroom moet opwekken. Er gaat erg veel verloren tijdens het omvormen van 12 of 24V naar 230 en dan terug naar 12V..

....
Bedankt voor jouw antwoord. Ik ging er van uit dat er niet geknoeid ging moeten worden met omvormers naar 230v en terug naar de lader. Ik had eerder in gedachten om enkele componenten op een bordje te prikken die 24V omzet naar 12V en 12V gerust laat en dan met een stroom van 600mA de batterij laadt.

Waarom deze vraag nu, omdat het soms voor valt dat ik geen netsnoer tegenkom voor een week, enkel maar het voertuig en wat werken in terrein. Zodat de batterij toch maximaal kan meegaan als er plots weer een actie in het terrein is... Klinkt vrij onzinnig voor de meeste kist/krat radio's maar dacht wel dat dit handig kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jasperv6:

4channel aan 30,29 bij enig bod... gratis verzending
http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item19c9b5ceba

2channel aan 29,82 in promotie ( normaal 31,72 ) gratis verzendig
http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item35b577b11d

Dus nu in promotie is die idd goedkoper. Maar ik merk dat de prijs ongeveer overeenkomt bij beiden.

Bedankt voor de fluctuaties te melden =] Had ik nog niet eens aan gedacht, dan wordt het zeker de TK2050.

Nu nog enkel weten of dat geen probleem geeft met de accusafe =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:39:
@Jasperv6:

4channel aan 30,29 bij enig bod... gratis verzending
http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item19c9b5ceba

2channel aan 29,82 in promotie ( normaal 31,72 ) gratis verzendig
http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item35b577b11d

Dus nu in promotie is die idd goedkoper. Maar ik merk dat de prijs ongeveer overeenkomt bij beiden.

Bedankt voor de fluctuaties te melden =] Had ik nog niet eens aan gedacht, dan wordt het zeker de TK2050.

Nu nog enkel weten of dat geen probleem geeft met de accusafe =]
Ik heb de 2e. Dat ik ook de versie waar het volume control board op kan ;)

Deze http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item519b5a380b
werkt wel mooi maar nog wel ff een dun alu knopje bij conrad besteld (ondanks dat er twee bijzaten + allerlei montage zooi 8) )

Haha Pixeltje had het ook al goed beschreven. Let iid op rendement als je zo'n omvormer gebruikt. In ampere gaat dat best snel omlaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm is het mogelijk om een gewone 100Ohm pot meter erop te zetten ipv deze knop? Of is dat niet zo zeer aangeraden?

Ik heb allesinds al een schakeling kunnen vinden om een gestabiliseerde 24v 5a voeding te maken. Wat iig wel voldoende moet zijn voor het max van dit bordje =] ipv een adapter te zoeken, moet ook iets goedkoper uitvallen.

Nu vraag ik me wel af wat het verschil is tusssen een gewone voeding en een negatieve voeding?
-http://www.circuitsonline...tabiliseerde-voeding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:44:
Hmm is het mogelijk om een gewone 100Ohm pot meter erop te zetten ipv deze knop? Of is dat niet zo zeer aangeraden?

Ik heb allesinds al een schakeling kunnen vinden om een gestabiliseerde 24v 5a voeding te maken. Wat iig wel voldoende moet zijn voor het max van dit bordje =] ipv een adapter te zoeken, moet ook iets goedkoper uitvallen.

Nu vraag ik me wel af wat het verschil is tusssen een gewone voeding en een negatieve voeding?
Zo'n 100ohm potmeter zal vast ook wel kunnen. Las destijds alleen dat deze nog wel eens exponentieel oplopen qua volume ofzo :?
Koste in de elektronica zaak 5,- dus voor 2 euro meer plug & play op de tk2050 was wel handig.
Hij werkt zo: je moet eerst 1x in drukken, als je dan daait gaat het volume omhoog/omlaag. Als je dus niet drukt doet hij niks. (vind ik wel handig ;) ) Verder gaan er leuke leds op aan als je draait, maar dat zie je in mijn geval met inbouwen niet meer terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Om het volume te regelen kan je inderdaad een potmeter gebruiken. Let er wel op dat je een logaritmische hebt, voor je gehoor klinkt 2x zo hard als 'ietsje harder'. Een goede waarde is iets tussen de 10k en 50k.

Zo'n plug & play bordje is natuurlijk wel een veel mooiere oplossing. :)

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 18-10-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 17:59
Net door de (15) verschillende topics gebladerd maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu net wil bouwen!

Wat ik momenteel heb

- 2 autobatterijen van 72ah - 12V
- Houten kist van 130 x 80 x 100 cm (ruw geschat)

Vermits ik dit nu toevallig heb zou ik hieruit graag een kistradio bouwen voor op kamp (Scouts), liefst eentje dat werkt op 1 12v batterij zodat we de batterij kunnen opladen.

Eisen

- Luider als een gewone draagbare radio
- Usb
- Radio

En liefst ook CD support (maar niet absoluut vereist).

Ga ik nu best voor een diy versterkertje + usb/radio module. Of meteen voor een audio cdspeler op 12v die usb/radio/cd heeft?

Ook geen idee hoeveel speakers ik kwijt kan in deze behuizing (geluidskwaliteit)

Budget voor dit alles €100 mss iets meer (zonder batterijlader)

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Je kan de autoradio als versterker gebruiken zodat je verder niets nodig hebt (behalve speakers) al gaat dit niet heel hard maar heeft toch wel een redelijk volume (wat bedoel je eigenlijk met: "Luider als een gewone draagbare radio" wat is een gewone draagbare radio?)
Maar als ik het goed begrijp wil/kan je zelf een versterker maken icm een usb/radio module, hier zo ik voor gaan omdat het gewoonweg goedkoper is en waarschijnlijk ook nog eens harder gaat

Wat het aantal speakers betreft zou ik gewoon een paar nemen (anders komt het al snel boven je budget) Ook geeft vele speakers meestal (bijna) geen meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 17:59
De klassieke draagbare radio met cd/casette/radio, 2 speakertjes, 8 D batterijen.

Het geheel moet eigenlijk vooral luider zijn dan dit en op een autobatterij werken maar ik twijfelde wat.

Kunnen is geen probleem, ik heb geen angst van solderen etc. even bekijken wat het dan zou worden

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Alleen de autoradio gaat volgend mij al wel harder dan die standaard radio's maar met versterker helemaal, als je die ergens goedkoop zo'n radio op de kop kan tikken zou ik dat doen, want accutijd hebt je genoeg met 72ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 13:55
Fall3n schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:19:
is eventueel zon simpel draagbaar ding op batterijen van de action niet een idee ik kan me nog herinneren dat ik daar vroeger zon ontvangertje heb gekocht met alleen een hoofdtelefoon aansluiting van een paar centimeter groot ;)

zoiets bijvoorbeeld
http://www.relatie-gesche...adio_op_zonne-energie.jpg

maar dan een tikje goedkoper
probleem is dan weer die shit mini penlites :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Reloader schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

probleem is dan weer die shit mini penlites :(
Deze is mooi op zonne-energie ;) Maar die penlites moet toch wat te vinden op zijn? 2x van die dingen is 3 Volt. Koop je een dc-dc omvormertje van 12V > 3V op ebay. Heb je wel een radiotje erin 8)
Maar kost misschien evenveel in totaal als die op zonne energie?
Tis een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke even snel,
ik heb hier thuis 2 12 v. accu's staan 6 Ah ieder.
en wat speakertjes.
ik wil graag met zo'n TA versterker types aan de slag
maar ik zit te kijken wat ik dan allemaal nogmeer nodig heb?
ik ben vanplan om de TA2020-MKIII te kopen via kistradio.nl kan iemand me vertellen wat ik nogmeer
nodig MOET hebben om me kistje af te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:40:
oke even snel,
ik heb hier thuis 2 12 v. accu's staan 6 Ah ieder.
en wat speakertjes.
ik wil graag met zo'n TA versterker types aan de slag
maar ik zit te kijken wat ik dan allemaal nogmeer nodig heb?
ik ben vanplan om de TA2020-MKIII te kopen via kistradio.nl kan iemand me vertellen wat ik nogmeer
nodig MOET hebben om me kistje af te maken
Eigenlijk niets, maar zorg wel dat er bij de TA iets zit om je mp3 speler oid aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is geen probleem, maar ik heb geen lader iemand een goede lader op internet gespot?
HaNS1443 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Eigenlijk niets, maar zorg wel dat er bij de TA iets zit om je mp3 speler oid aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgende schema gemaakt voor mijn opzet van een kistradio.

Ik wil namelijk graag 2 TA2024 versterker | 2x15Watt@4Ohm [modded] gebruiken omdat ik 4 autospeakers ga gebruiken.

Daarnaast staat in het schema twee 12Volt 7.2Ah GELACCU - LOODACCU, maar hier ben ik nog niet zeker over. Vroeg me af of jullie weten hoe lang ongeveer deze setting op 1 en 2 GelAccu - Loodaccu meegaat.

Als laatste vraag hebben jullie ook tips voor PSU en Charger?

Ik dacht aan deze:

PSU
Charger

Schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Drie punten zie ik zo 123:
-De accu's moeten parallel, niet in serie. Zorg er wel voor dat ze exact dezelfde klemspanning hebben als je ze parallel zet, anders gaat er een te grote stroom tussen de accu's lopen.
-Ik zie een massalus (ground loop) in het schema, dat kan brom opleveren.
-Per TA2024 moet de voeding 2A kunnen leveren, je PSU moet dus 4A kunnen leveren.

Ik geloof dat een TA2024 op vol vermogen gemiddeld krap halve ampère trekt, dan zou je met 1 accu dus rond de 4 uur kunnen spelen.

[ Voor 86% gewijzigd door TBTL op 19-10-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-De accu's moeten parallel, niet in serie. Zorg er wel voor dat ze exact dezelfde klemspanning hebben als je ze parallel zet, anders gaat er een te grote stroom tussen de accu's lopen.
-Ik zie een massalus (ground loop) in het schema, dat kan brom opleveren.
-Per TA2024 moet de voeding 2A kunnen leveren, je PSU moet dus 4A kunnen leveren.
Ik zal het schema aanpassen en de accu's parallel schakelen.

Waar zit de massalus? En kan ik die aanpassen?

Dus mijn power supply moet 4A leveren? Dit is geen probleem voor de accusafe?

Zoals deze?

De druppel lader voldoet wel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Handig, zo'n schema. :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:
Waar zit de massalus? En kan ik die aanpassen?
jackplug - TA (links) - min van de accusafe - TA (rechts) - jackplug

Ik weet niet zeker of het een goede manier is, maar een manier is om de zwarte draden van de signaalkabels (tussen de jackplug en de TA's) bij de jackplug niet aan te sluiten. Vervolgens doe je een draadje tussen de massa van de jackplug en massa van de accusafe. Of je probeert gewoon uit of je brom hebt. :P
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:
Dus mijn power supply moet 4A leveren? Dit is geen probleem voor de accusafe?

Zoals deze?
De voeding die je opgeeft is prima, gestabiliseerd hoeft niet per se dus het kan nog wat goedkoper. :) Eventueel zet je nog een paar elco's van 4700µF parallel aan de voedig om de stroompieken wat beter op te vangen. Ik ken de accusafe niet maar ik denk dat 4A me geen probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door TBTL op 19-10-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 13:00
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:58:
Ik heb volgende schema gemaakt voor mijn opzet van een kistradio.

Ik wil namelijk graag 2 TA2024 versterker | 2x15Watt@4Ohm [modded] gebruiken omdat ik 4 autospeakers ga gebruiken.

Daarnaast staat in het schema twee 12Volt 7.2Ah GELACCU - LOODACCU, maar hier ben ik nog niet zeker over. Vroeg me af of jullie weten hoe lang ongeveer deze setting op 1 en 2 GelAccu - Loodaccu meegaat.

Als laatste vraag hebben jullie ook tips voor PSU en Charger?

Ik dacht aan deze:

PSU
Charger

Schema
Je zou ook een 4-kanaals Sure Electronics TK2050 versterker kunnen nemen. Deze werkt ook op 24V en kan maximaal 4x100 watt leveren. Je moet dan wel een zwaardere voeding nemen. Je kunt deze versterker ook op 12V laten werken. Dan levert deze ongeveer hetzelfde als 2 TA2024 versterkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackplug - TA (links) - min van de accusafe - TA (rechts) - jackplug

Ik weet niet zeker of het een goede manier is, maar een manier is om de zwarte draden van de signaalkabels (tussen de jackplug en de TA's) bij de jackplug niet aan te sluiten. Vervolgens doe je een draadje tussen de massa van de jackplug en massa van de accusafe. Of je probeert gewoon uit of je brom hebt
Even kijken of ik het snap. (ben beginner). Ik kan het zo laten om te kijken of ik een brom krijg. Zo ja dan is een optie om de zwarte draad van de jackplug direct aan te sluiten op de accusafe? En op welke ingang van de accusafe?
De voeding die je opgeeft is prima, gestabiliseerd hoeft niet per se dus het kan nog wat goedkoper. :) Eventueel zet je nog een paar elco's van 4700µF parallel aan de voedig om de stroompieken wat beter op te vangen. Ik ken de accusafe niet maar ik denk dat 4A me geen probleem is.
Umh een paar elco's? Denk niet dat dat het gaat worden. Ben echt nog een rookie. Dus een voeding die niet gestabiliseerd is kan ook?

Dan ga ik daar voor zoeken.

Hier nogmaals mijn schema:

Schema kistradio

De accu's zijn nu parallel geschakeld.
Je zou ook een 4-kanaals Sure Electronics TK2050 versterker kunnen nemen. Deze werkt ook op 24V en kan maximaal 4x100 watt leveren. Je moet dan wel een zwaardere voeding nemen. Je kunt deze versterker ook op 12V laten werken. Dan levert deze ongeveer hetzelfde als 2 TA2024 versterkertjes.
Ik ben al in het bezit van een TA2024 dus ik wil daar verder op borduren. En voeding moet ook niet te zwaar worden. Wordt namelijk een kistradio op wielen die ik mee wil vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Hallo,

Ik wil graag led lichtjes op muziek in mijn bierkratradio maken met behulp van de TIP31C. Ik heb de schakeling (eerste foto) gemaakt. Helaas doen de ledjes het niet, en knipperen dus niet. Ik heb het schema op de onderste foto gevolgd. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2nbt46b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/65ptvl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hire look-a-like site van kistradio.nl maar dan met vooraden.
want ik wou een ta2020 kopen maar dan moet je weer maaden wachten op de voorraad die niet word geleverd of wat dan ook....
ze verkopen veel minder maar wel de noodzakelijke dingen...

dus heb ik een leuke site gevonden:
http://www.heidehifi.nl/webshop/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 12:18
Hallo jongens!

Afgelopen zomer heb ik ook een projectje gestart. Aangezien ik veel informatie uit dit topic heb gehaald wilde ik toch even de moeite nemen jullie het te laten zien!

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m485/BKNDY/DSC_1440NEFselectiebewerkt-1.jpg

Na de eerste gebouwd te hebben moest ik er gewoon nog een maken. In eerste instantie wilde ik een toonregeling inbouwen. Dat is helaas mislukt, dus maar een woofer er bij :)
Ik heb er gelijk maar een schoolprojectje van gemaakt, vandaar zulke foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m485/BKNDY/DSC_1456NEFselectiebewerkt-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m485/BKNDY/DSC_1457NEFselectiebewerkt-1.jpg

Twee vrij flinke MTX 6x9. Op een Basetech scooterversterkertje, nadat ik de plus en min verkeerd om had aangesloten op het kleine TA2024je. Alhoewel deze het prima deed op deze speakers! Maar voor het gemak toch maar de Basetech gekozen.
Verder het welbekende circuit: spelen op accu/ spelen op voeding, accu laden. En een voltmetertje.

Is uiteindelijk een loodzwaar ding geworden, moet ik nog een tuigje voor verzinnen misschien. Dus bij de tweede wilde ik het zo minimalistisch mogelijk aanpakken.

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m485/BKNDY/DSC_1465NEFselectiebewerkt-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m485/BKNDY/DSC_1469NEFselectiebewerkt-1.jpg

Bedacht als aanvulling op de lage tonen, maar is ook prima fullrange te gebruiken. Op de voorplaat na wat dunner multiplex gebruikt. Ook zon Basetech versterkertje aan een DVC woofertje. Input is 1 kanaal gesplitst. De mod met weerstandjes die hier ergens besproken is trok zoveel volume weg, dat ik maar het rechter kanaal gesplitst heb. Werkt prima.
Een 9,8 Ah li-ion accu via ebay. Geweldig dingetje, weegt niks en is veeeeeel kleiner in vergelijking met zon scooteraccu.

Ze zijn aan elkaar te linken, echt veel bas voegt die woofer niet toe helaas. Maar het gezamenlijke geluid wordt er wel een stuk voller op. Maar toch worden beide wat schel als ze echt hard staan. Is er toch eigenlijk een toonregeling nodig.
Voor feestjes op het strand/park zijn ze perfect. Weet alleen nog niet hoe lang ze precies meegaan.

Tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen waar de massa zit op de accusafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik ging bij mijn post ervan uit dat alle 'minnen' aan elkaar zitten bij de accusafe (aan de massa allemaal). In dat geval: een willekeurige minaansluiting. Is dat niet zo, dan moet je de 'min' gebruiken die gebruikt wordt om de versterkers van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Pespre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:05:
Hallo,

Ik wil graag led lichtjes op muziek in mijn bierkratradio maken met behulp van de TIP31C. Ik heb de schakeling (eerste foto) gemaakt. Helaas doen de ledjes het niet, en knipperen dus niet. Ik heb het schema op de onderste foto gevolgd. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een tip31 gebruik (en niet een a,b of c) & een weerstand voor de ledjes heb staan.

Verder moet het ingangs signaal wel erg hoog zijn. Dus probeer die clinch met een tussenkabeltje aan je pc + vol volume muziek ;)

Probeer dat eerst ff, dat is het waars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Zondag komt trws me box binnen. Ga dan alles instaleren en proberen de signalen uit de TK2050 te gebruiken voor het led schema. (= hoger signaal)

Hoop dat dit werkt, anders toch een andere vinden met hogere 'gain' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Hoe kan ik het ingangssignaal van mijn MP3/GSM hoger maken? Met mijn HTC Desire knipperen de ledjes met een tip31C niet maar via mijn pc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke even snel, ben bezig met een batterij en een auto versterker iemand die weet hoe je zo'n ding moet aansluiten zonder remote wire voor je radio.... ik weet dat het kan maar wil niets proberen om mijn jbl versterker kapot te maken... volges mij was het remote aan de positieve maar weet niet zeker kan iemand dit bevestigden?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:18:
oke even snel, ben bezig met een batterij en een auto versterker iemand die weet hoe je zo'n ding moet aansluiten zonder remote wire voor je radio.... ik weet dat het kan maar wil niets proberen om mijn jbl versterker kapot te maken... volges mij was het remote aan de positieve maar weet niet zeker kan iemand dit bevestigden?

thnx
Het is inderdaad massa aan de min.
En zowel + als remote aan de plus kant van je batterij / accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:18:

thnx
inderdaad zoals hierboven gezegt.

tog wil ik je erop wijzen tog nog even te zoeken op het forum en (als je het nog niet gedaan heb) de TS even door te lezen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Pespre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:52:
Hoe kan ik het ingangssignaal van mijn MP3/GSM hoger maken? Met mijn HTC Desire knipperen de ledjes met een tip31C niet maar via mijn pc wel.
Lees het bericht boven je reactie ;) Ik ga zondag proberen het R en L signaal dat uit de versterker (naar de speakers) komt te gebruiken. Hoop dat dit lukt.

Signaal wordt alleen sterker als je 1) een hoger ingangssignaal hebt (zoals je pc kan dat veel hoger geven), 2) een grotere 'gain' transistor hebt 3) het signaal uit de versterker gebruikt.

optie 1 is uitgesloten want je mp3/telefoon geeft gwn niet zo hoog. optie 2: de tip31 geeft al een grote gain dus dat is waarschijnlijk al de beste. Dus lijkt mij *als er geen andere opties zijn?? :? * dat je het signaal moet 'aftappen' van de speakerkabels.

Voor meer info moet je een paar pagina's terug. Staat er allemaal vrij gedetailleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 13:37

strompel

PSN: jansoe13

even een kleine vraag/opmerking over de accusafe v3.1 ten opzichte van de meegeleverde gebruiksaanwijzing 3.0

Klopt het dat weerstand R5 een andere waarde heeft meegekregen

, hou namelijk in beide setjes die ik heb voor R5 een andere weerstand over

groeten Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
strompel schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:33:
even een kleine vraag/opmerking over de accusafe v3.1 ten opzichte van de meegeleverde gebruiksaanwijzing 3.0

Klopt het dat weerstand R5 een andere waarde heeft meegekregen

, hou namelijk in beide setjes die ik heb voor R5 een andere weerstand over

groeten Ronald
Als het goed is gaat hem dezelfde weerstand met een andere precisie, hierdoor is de kleur anders. De ringen over de weerstand horen wel hetzelfde te zijn, op de laatste ring na, welke de precisie weer aangeeft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Laatst online: 24-10 13:37

strompel

bedankt voor de snelle reactie, wesley kon het zonder loep niet goed zien,

trouwens mooi product met goede handleiding geleverd en reuze compleet,

over de werking kan ik volgende week wat zeggen (dan heb ik mijn eerste krat af) maar ziet er allemaal top uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Heb de weerstanden er zelf net ook nog eens bij gepakt, de oude en de nieuwe, maar het lijkt erop dat ze totaal verschillend eruit zien inderdaad. Waarde is wel hetzelfde, kleurcodering is dus anders. Je kunt deze weerstand dus gewoon gebruiken, en ik pas het even aan in de handleiding ;)

Ik neem trouwens aan dat jij dezelfe persoon bent als die Levi een mailtje met dezelfde vraag heeft gesteld? Dan is die vraag bij deze beantwoord ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fer974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 17:49
Ik heb een ta2020 van helderhifi. Ik wil graag een weerstandmod toepassen. Ik weet alleen weet ik niet zeker welke weerstanden ik moet vervangen en welke waarde ik ervoor moet gebruiken. Ik kan dit alleen vinden voor de ta2024.
Ik denk dat ik deze weerstanden moet vervangen, maar weet het niet zeker. Iemand die dit kan bevestigen en die weet door welke waarde ze vervangen moeten worden?
Afbeeldingslocatie: http://www.frengers.nl/pics/divers/ta2020.geschaald.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

fer974 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:25:
Ik heb een ta2020 van helderhifi. Ik wil graag een weerstandmod toepassen. Ik weet alleen weet ik niet zeker welke weerstanden ik moet vervangen en welke waarde ik ervoor moet gebruiken. Ik kan dit alleen vinden voor de ta2024.
Ik denk dat ik deze weerstanden moet vervangen, maar weet het niet zeker. Iemand die dit kan bevestigen en die weet door welke waarde ze vervangen moeten worden?
[afbeelding]
Heb je al getest of het volume te kort is? Heb zelf ook de TA-2020 en het geluid vanaf mijn ipod is hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fer974
In principe gaat het hard genoeg, maar daarvoor moet ik wel mijn mp3 speler op redelijk hoog volume zetten. Hierdoor gaat de batterij van mijn mp3 speler niet heel lang mee. Als ik de weerstandmod uitvoer hoeft het volume van mijn mp3 minder hoog, om toch hetzelfde geluidsniveau te krijgen. En houd mijn mp3 speler het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Datasheet erbij: TA2020

Ik kan niet garanderen dat het klopt, maar dit maak ik op uit de datasheet:
Volg de printbaantjes vanaf waar het signaal de print in gaat. Het signaal gaat eerst door de rode condensatoren, direct daarna kom je bij de weerstanden die je moet hebben. Waarschijnlijk zijn het smd-weerstanden van 20k, dus met de opdruk '203'. Soldeer parallel aan die weerstand een 1/4e of 1/8e watt weerstand van 4,7k als je véél meer versterking wilt (+14dB), of een weerstand van 20k als je een beetje extra versterking wilt (+6dB). Je moet hiervoor wel redelijk goed kunnen solderen.

Nadeel van de weerstandsmod is dat je meer brom en ruis hebt.

[ Voor 76% gewijzigd door TBTL op 22-10-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey

Al een tijdje niks van me horen maar ben een tijdje geleden weer begonnen aan een nieuw kratje.
Ik vond het we leuk om is een keer iets origineels te doen dus heb ik als hoofd materiaal plexiglas gebruikt.
Heb plexi van een halve centimeter genomen omdat het lekker stevig is en niet snel zal gaan resoneren.
Ik wil graag voor de verdere invulling van mn kratje ccfl's gaan gebruiken die een mooi blauw licht afgeven zoals te zien is in de foto.
Welke speakers ik erin doe weet ik nog niet ik weet wel dat ik een 13 cm speaker wil in combinatie met de ta2024.

M'n krat is nog niet helemaal af maar dit is het verlopige resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/IMG-20111021-00073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/IMG-20111021-00076.jpg

Ik ben van plan alles nog goed dicht te maken en af te werken ik wil de handvaten ook dichtmaken met plexi.
Door dit project kom ik een beetje de winter door en kan ik in de zomer weer lekker knallen :D
Ik hoor graag jullie reacties.

grt jari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:05
Hee mensen,

Ik heb sinds deze week, me 2de accu binnen gekregen.
Alleen nu zit ik met 2 laders, en dat vind ik een beetje irritant om 2 stopcontacten te gebruiken.

Nu is mijn idee dit;

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2mq5me0.jpg

Ik knip van 1 van de laders, het laad draadje door, en koppel het laaddraadje van de andere accu. Zo dat ik met 1 lader 2 accu's kan opladen, wat wel natuurlijk extra lang duurt maarja.

Zou dit werken? Of heeft iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
je kan natuurlijk ook gewoon in je krat een verlengdoos zetten met de 2 laders eraan en gewoon de verlengdoos bevestigen op een zoiets http://media.digikey.com/...nics%20Corcom-6ESRM-P.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartenll schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:46:
Hee mensen,

Ik heb sinds deze week, me 2de accu binnen gekregen.
Alleen nu zit ik met 2 laders, en dat vind ik een beetje irritant om 2 stopcontacten te gebruiken.

Nu is mijn idee dit;

[afbeelding]

Ik knip van 1 van de laders, het laad draadje door, en koppel het laaddraadje van de andere accu. Zo dat ik met 1 lader 2 accu's kan opladen, wat wel natuurlijk extra lang duurt maarja.

Zou dit werken? Of heeft iemand anders een idee?
als je beetje technisch bent (elektro) kan je ook de 2 stekker van die laders samen voegen, het heeft dan geen effect op de laadtijd van je accu's.

@boombox, blijven die cathodes zo liggen? dan is het wel erg fel.
misschien kan je een plexi (frosted) 'huisje' overheen maken zodat het meer verdeeld word en egaler.

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 23-10-2011 23:18 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:05
thijsco19 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

als je beetje technisch bent (elektro) kan je ook de 2 stekker van die laders samen voegen, het heeft dan geen effect op de laadtijd van je accu's.

misschien kan je een plexi (frosted) 'huisje' overheen maken zodat het meer verdeeld word en egaler.
Heb je misschien enig idee hoe dat zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 25-10 10:33
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:08:
eey

Al een tijdje niks van me horen maar ben een tijdje geleden weer begonnen aan een nieuw kratje.
Ik vond het we leuk om is een keer iets origineels te doen dus heb ik als hoofd materiaal plexiglas gebruikt.
Heb plexi van een halve centimeter genomen omdat het lekker stevig is en niet snel zal gaan resoneren.
Ik wil graag voor de verdere invulling van mn kratje ccfl's gaan gebruiken die een mooi blauw licht afgeven zoals te zien is in de foto.
Welke speakers ik erin doe weet ik nog niet ik weet wel dat ik een 13 cm speaker wil in combinatie met de ta2024.

M'n krat is nog niet helemaal af maar dit is het verlopige resultaat
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben van plan alles nog goed dicht te maken en af te werken ik wil de handvaten ook dichtmaken met plexi.
Door dit project kom ik een beetje de winter door en kan ik in de zomer weer lekker knallen :D
Ik hoor graag jullie reacties.

grt jari.
waar haal je dat plexiglas ? en wat kost dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Nee ze moeten inderdaad nog onder een gefrost huisje want ik vind ze een beetje te fel het moet sfweer verlichting zijn,
Niet als ik dat ding aanzet dat alles verlicht is.
Ik vind grote stukken plexi altijd makkelijk te frosten met een gewone schuurmachine daar krijg je wel een goed effect mee.
Je kunt het eventueel ook met aceton doen maar dat is weer zo'n geklooi met een groot stuk.
Maartinho schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

waar haal je dat plexiglas ? en wat kost dat ?
Je kunt plexiglas bij ongeveer alle bouwmarkten kopen het is niet goedkoop ongeveer een 10tje per kilo d8 ik.
Ik had hed geluk dat mijn oom in het glas zit en daar heb ik ongeveer 50 kilo plexi van gehad voor niks :D
Je moet je wel realiseren dat je wel een beetje goede spullen moet hebben om plexi echt goed te bewerken.
Het gaat een stuk sneller fout met plexi hout is een stuk makkelijker.
Je moet er ook rekening mee houden dat je de goede dikte plexi hebt als het te dun is gaat het meetrillen op de muziek (resoneren) dat wil je niet.
En omdat plexi best wel duur is kan je het beter in een keer goed doen scheelt je en hoop geld.
Ik ga ook in de loop van de winter een kist maken die compleet van plexiglas is ( is al een keer eerder gemaakt maar ik doe het anders) uiteraard is deze kist niet voor mij maar voor iemand die hem wou kopen.
Als ik er fotos van heb of een ontwerp of specs zet ik het zo snel mogelijk op dit forum.
De specs en het ontwerp kan ik dit weekend denk ik al bekend maken.
Als jullie nog meer vragen hebben over plexi google het er staat zat op het internet of je vraagt het hier op het forum ik kijk elke dag wel een keer op tweakers.
grt jari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit (voorlopig) schema voor mijn speakerbox met modded TA2024, 2x 6800mAh Li-ion accu's in parallel en een 12v5A voeding. Kan iemand even nakijken of dit goed is (afgezien van de tekenstijl dan), ik heb het proberen zo duidelijk mogelijk te houden maar dat is niet zo heel goed gelukt..
Voornamelijk de parallelschakeling van zowel de accu's als de laders vind ik moeilijk aangezien er daarbij zowel een in- als uitgang is.
Alvast bedankt :)
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8990/speakerkistschema.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartenll schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:45:
[...]

als je geen kennis van elektro heb dan zou ik het niet doen.
als het fout gaat kan je erge schade toebrengen. (als je geluk heb slaan alleen de stoppen eruit...)

ik zou eerst eens kijken of je de laders open kan maken, zo ja dan moet je kijken hoe de voedings draden vast zitten. eventueel kan je een foto maken en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:05
Maartenll schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:45:
[...]

Als je de afgebeelde accu's hebt kun je vrij gemakkelijk de laders open maken (één schroefje). Dit is wel een definitieve actie want de draadjes naar de stekker zijn precies lang genoeg, haal je de lader open dan moet je die dus door midden trekken.

Wanneer je de lader open hebt zal je zien dat er gewoon een simpel printje in zit met 2 snoertjes naar de stekker en 2 snoertjes naar de accu. Bij de draden richting de accu moet je letten op polariteit, bij de draden naar de stekker maakt dat niets uit. Lijm de printjes op een stukje hout, sluit parallel aan op 220 en accu's en klaar is Maarten ;)

Werkt nooit met de printjes als er nog spanning op staat! (het rode ledje gaat wel aan als je de accu er aan hangt zonder de stekker in het stopcontact te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amrod schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:50:
[...]

Als je de afgebeelde accu's hebt kun je vrij gemakkelijk de laders open maken (één schroefje). Dit is wel een definitieve actie want de draadjes naar de stekker zijn precies lang genoeg, haal je de lader open dan moet je die dus door midden trekken.

Wanneer je de lader open hebt zal je zien dat er gewoon een simpel printje in zit met 2 snoertjes naar de stekker en 2 snoertjes naar de accu. Bij de draden richting de accu moet je letten op polariteit, bij de draden naar de stekker maakt dat niets uit. Lijm de printjes op een stukje hout, sluit parallel aan op 220 en accu's en klaar is Maarten ;)

Werkt nooit met de printjes als er nog spanning op staat! (het rode ledje gaat wel aan als je de accu er aan hangt zonder de stekker in het stopcontact te hebben)
Ah Amrod, jij was degene die zelf 2 accu's en laders parallel had geschakeld, niet? Kun jij even kijken of het klopt bij mij (link naar schema 2 posts boven de jouwe), zou erg gewaardeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Boombox is binnen! Morge ff versterker en shit erin (ben ik wel een halve dag mee bezig denk ik) en dan paar foto's *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Jasperv6 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:45:
Boombox is binnen! Morge ff versterker en shit erin (ben ik wel een halve dag mee bezig denk ik) en dan paar foto's *O*
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesleytjuh: Kan de accusafe ook op 24v werken en tegelijk de batterij op 12v opladen ( dus netstroom - voeding 24v - accusafe - tk2050 en aan de andere kant netstroom - batterij lader - accusafe - batterij 12v )

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Nou daar komt hij dan *O* *O* *O* *O*

Na het idee, ontstaan in de examenweek, ben ik elke week wel ff een paar uurtjes bezig geweest. Hij is nog niet helemaal af. Knipper-led's zitten er nog niet in. Maar man wat geeft dat een mooi GELUID _/-\o_ Zal ook ff een filmpje maken zo.

Alle foto's zijn te bekijken in het album: http://01.nl/rgqpl !!
Wel ff naar beneden scrollen voor het eindresultaat ;)

Hier natuurlijk ook ff een paar foto'tjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4HR7WHZ-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRZLEFPA-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-K8WDHMRG-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-I88QHOVJ-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6KUAYS7-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTV4XBCO-D.jpg

Heel veel geleerd deze tijd! Ben erg tevreden en ga nu lekker genieten :)
Ooit gaat er wel weer een 2e project komen, tot die tijd blijf ik hier lekker meelezen d:)b

Cyao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
NU ook een filmpje gemaakt van het geluid. Is natuurlijk niet zo mooi als in het echt via camera...

YouTube: Radio / boombox zebrano wood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:35:
[...]

Ah Amrod, jij was degene die zelf 2 accu's en laders parallel had geschakeld, niet? Kun jij even kijken of het klopt bij mij (link naar schema 2 posts boven de jouwe), zou erg gewaardeerd worden :)
Dat klopt ja. Je schema klopt ook helemaal.

Let wel op het volgende. De accus hebben een interne beveiliging maar er zit 1 beveiliging per cel. (een accu bestaat uit 3 cellen in serie). Mijn ervaring is dat de beveiliging van ene cel eerder inschakeld dan de andere. Daardoor kan het wel eens voorkomen dat de spanning in eens onderuit gaat omdat bijvoorbeeld 2 van de 12 cellen uitschakelen. Dan kan je versterker nogal eens raar gaan doen. Dit is dan simpelweg omdat je versterker niet genoeg spanning krijgt om te functioneren. Echt schadelijk is het niet voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:25:
@wesleytjuh: Kan de accusafe ook op 24v werken en tegelijk de batterij op 12v opladen ( dus netstroom - voeding 24v - accusafe - tk2050 en aan de andere kant netstroom - batterij lader - accusafe - batterij 12v )

Alvast bedankt.
Ik zal je DM nog even beantwoorden, had hem gezien, maar helemaal vergeten!
Jasperv6 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:58:

Na het idee, ontstaan in de examenweek, ben ik elke week wel ff een paar uurtjes bezig geweest. Hij is nog niet helemaal af. Knipper-led's zitten er nog niet in. Maar man wat geeft dat een mooi GELUID _/-\o_ Zal ook ff een filmpje maken zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ooit gaat er wel weer een 2e project komen, tot die tijd blijf ik hier lekker meelezen d:)b

Cyao
Wauw, als hij net zo goed klinkt als hij eruit ziet zit dat helemaal goed :)! Enigste wat ik persoonlijk misschien nog anders zou doen is de schakelaar in het frontpaneel. Misschien een wat mooiere die er wat beter bij past. Verder top _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding over te zeggen:
prachtige afwerking.;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Cyao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus was vanmiddag even men gloednieuwe set aan het testen
ik was al lang van plan om een echt grote kist te bouwen voor kampen, toernooien en gwn op de camping :o
de set bestaat uit:
jbl 12" subwoofer 1100 watt max (zoiets..)
jbl 3 weg compo set met appart gekochte tweeters, want die tweeters die erbij zaten die zijn gwn door en door slecht....
jbl 4 kanaals 100 watt rms per kanaal versterker
jbl subwoofer versterker 400 watt rms zoiets..
een jvc autoradio
en nog een 12v. 55 ah accu

nou joh ik zette hem vanmiddag met de bass even VOL open
en de kast in mijn kamer begon te trillen... (alles eigenlijk)
en na nog geen 10 sec. pingde me broertje "wtf zet die muziek is uit hele huis trilt..."

ben er nog mee bezig maar alles werkt nu alleen nog de kist...
waarschijnlijk na de kerst foto's (budget is al ver overschreden :s)

ik kan morgen wel even een filmpje maken zet ik m der wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:08:
jezus was vanmiddag even men gloednieuwe set aan het testen
ik was al lang van plan om een echt grote kist te bouwen voor kampen, toernooien en gwn op de camping :o
de set bestaat uit:
jbl 12" subwoofer 1100 watt max (zoiets..)
jbl 3 weg compo set met appart gekochte tweeters, want die tweeters die erbij zaten die zijn gwn door en door slecht....
jbl 4 kanaals 100 watt rms per kanaal versterker
jbl subwoofer versterker 400 watt rms zoiets..
een jvc autoradio
en nog een 12v. 55 ah accu

nou joh ik zette hem vanmiddag met de bass even VOL open
en de kast in mijn kamer begon te trillen... (alles eigenlijk)
en na nog geen 10 sec. pingde me broertje "wtf zet die muziek is uit hele huis trilt..."

ben er nog mee bezig maar alles werkt nu alleen nog de kist...
waarschijnlijk na de kerst foto's (budget is al ver overschreden :s)

ik kan morgen wel even een filmpje maken zet ik m der wel even op.
Lol, altijd fijn herrie! Je weet wel dat je die 4*100W niet gaat halen op 12V eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pixeltje schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:58:
[...]

Lol, altijd fijn herrie! Je weet wel dat je die 4*100W niet gaat halen op 12V eh?
Bij een klein, licht, goedkoop, B merk versterkertje is dat inderdaad 99% van de tijd zo. Als je al naar een wat duurdere/zwaardere/grotere versterker gaat zit er vaak intern iets wat de spanning omhoog gooit. In dat geval haal je die 4*100W natuurlijk wel. Maar inderdaad, zonder specificaties kunnen we er niks over zeggen.
Wel zal je kist enorm zwaar zijn en de accu waarschijnlijk binnen enkele uren leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gewoon een car-hifi versterker, en heb het al getest doet het meer als prima:D
Pixeltje schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Bedankt allemaal! Vind hem ook erg gaaf geworden :)

@wesleytjuh: Die schakelaar heb ik via conrad besteld. Er zijn zoveel schakelaars. En deze kan 250V schakelen. (ook 10A maar das niet echt nodig.. xD)
vind deze zelf erg mooi omdat het 'balletje' wat in de behuizing draaid helemaal afgesloten zit. Je ziet ze vaak met ruimte ertussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Dat is erg mooi geworden Jasper! Eigenlijk precies zoals ze ook te koop staan :P

Altijd jammer dat je het geluid niet echt kan horen.. Maar goed, geloof aardig dat het geluid goed is. Ging je ook nog wat met die MDF proef kist doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nog is gek wilt doen kun je er ook een gezicht van maken XD
speaker kappen met ogen en dan die bass pijp als mond..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Cyao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Whaha @alie480 Dat is het eig ook een beetje. Ogen speakers, pupillen tweeters,aan/uit knop neus & baspoort als mond ;) :P

@Auxilium: Mdf kistje is helaas gesneuveld. :| Kon niet anders helaas. Moesten toch nog wat dingen pasklaar worden gemaakt en daarvoor werd het heel moeilijk dat van binnenuit te doen als hij in elkaar zit.

Zou eigenlijk oorspronkelijk de TDK boombox 2 speaker kopen. Vond het toen erg duur terwijl me kistje nu er ook aardig dicht bij in de buurt komt O-)
Achteraf ook wel veel beter. Iemand die van techniek /dingen bouwen houd moet zoiets gewoon gedaan hebben. Je leert er zoveel van.
Ik denk dat ik als vervolg project hetzelfde concept neem. Liefst ook met die open speakers die als waren in het hout vallen.
Maar aangezien dit dan een erg handbare/robuuste versie moet worden moeten er wel speaker kappen op.
Momenteel zijn er eerst wel weer andere dingen om te kopen ;)

Later ga ik dus project 2 opzetten. Dit wordt een stevige radio met *waterdichte visatons + mooiere speakerkappen erbij. Ontwerp kan ik nog wel ff over nadenken. Mijn familie vind het zo gaaf, zou er zo nog wel tien kunnen bouwen en verkopen :P Misschien financiert moeders ooit project 2 wel deels O-) xD
tot die tijd hier info blijven opdoen en lekker meelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe met je ook al weer foto's hier neerzetten zodat je niet op een link hoeft te klikken het was toch iets van [image] en nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:24:
hoe met je ook al weer foto's hier neerzetten zodat je niet op een link hoeft te klikken het was toch iets van [image] en nog wat?
Lange en uitgebreide antwoord:
Overzicht van UBB-codes #tag_img

Korte antwoord:
[img]link naar afbeelding[/img]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal mijn kist ff posten. Hij is bedoeld voor scouting om een muziekje in de boot te hebben. Ik had er de vorige keer al een gebouwt maar daar kwam een nare bass uit |:( Dus daarom heeft deze een subwoofer.
Ben nu de eerste van onze scouting die een subwoofer in zijn kist heeft. >:)
wat er in zit
-ta2024 modded
-mp3 recorder van kistradio
-visaton frs8 8 ohm
-kenwood subwoofer (op vakantie in sri lanka gekocht voor een tientje :P )
-voltmeter
-17 ah accu

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMHO7B86-D.jpg

ipod voor indicatie van grote
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-M3Y6LZMJ-D.jpg

binnenkant rechtse vak is voor accu
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOX6WELN-D.jpg

vak voor accu (staat momenteel in lader)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJPD8ZJC-D.jpg

ooit komt er nog wel een projectje van mij hier te staan

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fer974
Marwin mooie kist. Waar heb jij die speakerbeschermers vandaan?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink