And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Versterker is een TK2050, 2-kanaals van sure.
Op 24V dus. 8,3A van ebay (25,-). één stap hoger en hij schiet in de beveiliging dus voor de 8,3 gekozen.
@Auxilium:
Het is een twee kanaals versterker. De TK2050 heeft echter wel vier uitgangen. (verschillende aansluit opties)
Zou ik me knipperled's die een versterkt signaal nodig hebben (na de versterker dus) kunnen aansluiten op de ene aansluit optie, en de speakerdraden op de andere aansluitoptie?
Je bedoelt het ICCluricauns schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:11:
wel vet grote baspoortof is dat ook echt nodig?
en heeft er trouwens nog iemand antwoord op mijn vraag hierboven over de CI (U1 op de pcb)?
Ik kan je niet garanderen dat het op deze manier werkt, de gaten zijn sowieso niet plated through hole, dus je moet al je contact via je pad aan de onderkant van de print maken. Ik zou even kijken voor een goedkoop soldeer apparaat of desnoods van iemand lenen, want de kans is nu erg groot dat het niet werkt of stuk gaat. Als het IC al niet lukt, zal Q1 en Q2 helemaal niet lukken ben ik bang.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik vroeg me af of er al eens iemand geprobeerd heeft een 'krat'radio te maken van een heineken 5L fustje (niet de nieuwe van plastic, maar het oude aluminium type)... Lijkt me mooi om in de onder en bovenkant een speaker te monteren en de binnenkant bekleden met wat steenwol ofzo om het blikkerige geluid tegen te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er iemand die wat tips kan geven over wat wel/niet te doen?
Heb alles aangesloten op me tk2050 versterker van sure. Hij doet alleen niks.
Voeding doet het. Dan gaat het naar de versterker via vcc & ground. Maar ik kan niet zien of de versterker wat doet
Speakers zijn goed aangesloten. mp3 met zowel hard als zacht volume geprobeerd.
Niet eens een plofje uit de speakers??
weet iemand wat dit kan zijn? Zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Speakers: 2x 6 ohm
Voeding: 8x 1,5v AA-batterij
versterker: 1x TA2024 modded
en een aan/uit schakelaar;)
Ik heb gewoon twee oude boxen van m'n oom overgenomen, en dit van gemaakt:
'bouwtekening':

Buitenkant:

Binnenkant:

Buitenkant:

Gister 'generale' repetitie gehad, van zeven tot één non stop draaien op 8x aa. lekker dus!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 11:08 ]
Was een probleem met meerdere losse eindjes (een avond werk dus om alles op te lossen)Private Zaagsel schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:25:
Zag dat je ook een volume regelaar op je kratje hebt, staat die open/is die goed aangesloten?
Volume bord moet aangesloten als je die chip rotary encoder board er al op hebt
Dan had ik er nog een dc plug tussen die het niet deed. Rechtstreek aansluiten van de kabels hielp daarbij. Nu maar ff een multimetertje kopen

Nou doet hij het! Prachtig geluid komt eruit. Dikke bas net als een echte boombox.
Ga het in het echte model nog iets beter luchtdicht maken bij de volumeknop en wat bitumen/schuin erin.
Nu terug naar de meubelmaker voor het echte model
Ja sorry ik bedoelde IC, ik ga dan gewoon een fijnere soldeerbout halen van dealextreme en betere soldeer.wesleytjuh schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:59:
[...]
Je bedoelt het IC? IC staat voor Integrated Circuit, hoewel Circuit Integrated ook nog wel had gekund
.
Ik kan je niet garanderen dat het op deze manier werkt, de gaten zijn sowieso niet plated through hole, dus je moet al je contact via je pad aan de onderkant van de print maken. Ik zou even kijken voor een goedkoop soldeer apparaat of desnoods van iemand lenen, want de kans is nu erg groot dat het niet werkt of stuk gaat. Als het IC al niet lukt, zal Q1 en Q2 helemaal niet lukken ben ik bang.
Maar ik heb nog een vraagje. Ik wil namelijk een potmeter en een mp3 decoder gebruiken, maakt het dan uit als ik de potmeter voor of na de mp3 decoder zet?
Ja, voor regel je alleen het volume van de aux-in, na alles wat uit de decoder komt, maar wel is het zo dat je het volume van usb sd radio enz kan regelen met de decoder. Ik hoop dat het duidelijk isCluricauns schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:53:
[...]
Ja sorry ik bedoelde IC, ik ga dan gewoon een fijnere soldeerbout halen van dealextreme en betere soldeer.
Maar ik heb nog een vraagje. Ik wil namelijk een potmeter en een mp3 decoder gebruiken, maakt het dan uit als ik de potmeter voor of na de mp3 decoder zet?
maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
en dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heb je er een potmeter tussen zitten?Maartinho schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:36:
ook geprobeerd...
Wie vraagt wordt geholpen
Dan kan je het beste alles stap voor stap loshalen en proberen met een ander signaal, kabels etc. Als je alleen een accu, versterker, ingangssignaal en speakers heb met hetzelfde probleem, dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat het de versterker is.
Verwijderd
Als de voeding genoeg ampere is moet het geen probleem opleverenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:44:
Hoe sluit ik het veiligste mijn voeding aan op zowel de versterker als de mp3module? Mag ik die zomaar splitsen?
Vraag ik me ook nog af!!thijsco19 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:39:
effe nog een vraagje over die tip31 schakeling, ik wil hem in mijn radio kist gebruiken maar ik heb daar een radio moet ik dan voor het singaal de speakers kabels voor gebruiken?
maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
en dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?
Wil vandaag me led aansluiting aansluiten maar signaal uit de jack v/d mp3 is gewoon te laag.

Moet echt uit de versterker denk ik dan maar nog niemand gezien die het dan ook zo had...
Rode of zwarte? En kan het wel op een versterker met twee uitgangen? Hij 'jat'toch iets van het signaal lijkt me
Verwijderd
Bedankt, hoe doe ik dat dan? Een extra koperdraadkabel vastmaken aan de voedingskabel en die gewoon aansluiten?HaNS1443 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:04:
[...]
Als de voeding genoeg ampere is moet het geen probleem opleveren
En kan iemand me uitleggen hoe een voorversterker (ik heb een module met een 2x3W voorversterkertje op) het signaal juist aanpast, aangezien ik deze module dus zou aanluiten op een TA2024, wordt het signaal dan niet te sterk? En als de TA2024 gemod is?
Verwijderd
haha.
als je een paar (lees: een stuk of 4) pagina's terug leest zie je dat ik het al 3x gevraagt heb
maar elke keer precies op het moment dat er een andere gesprek bezig was.
maar ach ik het het spul tog nog niet dus ik heb geduld.
over mijn vragen:
moet ik voor het singaal de speakers kabels gebruiken van de radio?
ik neem aan van wel, maar dan de volgende vraag.
Maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
dit is dan de volgende vraag, in een jack plug heb je een gedeelde min (ground) en dan het linker en rechter singaal (plus neem ik aan), en dan word het op de linker/rechter singaal aangesloten wat dan de plus is.
En dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?
dus de linker speaker, voor het linker singaal gebruiken, en dan de rechter speaker voor het rechter singaal?
[ Voor 47% gewijzigd door thijsco19 op 28-09-2011 21:55 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ja had het ook al eens aangekaart maar vaak lees je er dan overheen..thijsco19 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:22:
[...]
haha.
als je een paar (lees: een stuk of 4) pagina's terug leest zie je dat ik het al 3x gevraagt heb.
maar elke keer precies op het moment dat er een andere gesprek bezig was.![]()
maar ach ik het het spul tog nog niet dus ik heb geduld.
over mijn vragen:
moet ik voor het singaal de speakers kabels gebruiken van de radio?
ik neem aan van wel, maar dan de volgende vraag.
Maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
dit is dan de volgende vraag, in een jack plug heb je een gedeelde min (ground) en dan het linker en rechter singaal (plus neem ik aan), en dan word het op de linker/rechter singaal aangesloten wat dan de plus is.
En dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?
dus de linker speaker, voor het linker singaal gebruiken, en dan de rechter speaker voor het rechter singaal?
Alleen de laatste vraag kan ik beantwoorden met ja. En als je het zo opnoemd zou ik denken de plus (rood) van de speakerkabel)
Misschien moet je ook wel de bijbehorende min kabel (zwart) als ground nemen?
In Topic nr 13 zijn ook mensen die het werkend hebben dus waar blijft die kennis
En ik begrijp jouw post niet goed (thijsco)
En speaker uitgangen hebben wisselspanning
[ Voor 20% gewijzigd door Cluricauns op 28-09-2011 23:05 ]
Ook mijn kistradio zit al een aantal weken in elkaar. Maar het valt me op dat er een flinke brom in de kist zit. Met name met het opladen is dit goed hoorbaar. Als ik de AUX kabels aanraak wordt de brom heviger. Als ik de TA2024 met mijn handen aanraak wordt de brom minder. Ik heb geen aarding toegepast? Zou dit de brom verhelpen, en zo ja, hoe kan ik dit het beste realiseren?
Ai dat is minder...Cluricauns schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:01:
Jullie willen leds aansluiten op je radio?
Moet dus een versterkt signaal hebben voor de led's. Waar haal je dat in godsnaam vandaan dan?
Led's aansluiten op radio mbv een tip31 is het idd
EDIT: kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.tech-modz.net/showthread.php?p=4081
[ Voor 26% gewijzigd door Cluricauns op 29-09-2011 22:24 ]
Ik had een aantal vraagjes over het bordje van SureElektronics.
1) er is daar een mogelijkheid in om een mute en sleep knop er op aan te sluiten. Nu is mijn vraag hoe moet ik dit doen? gewoon een knop op de desbetreffende input schroeven en dan de andere kabel in de VDD?
2) Als ik met 3 Lion batterijen wil werken kom ik op 11,1V uit. Is het mogelijk om hier mee te werken?
3) Ik wil dus met een batterijenhouder werken, alleen kan ik nergens en duidelijk opmaken hoe ik deze nou precies moet aansluiten. Zijn hiervoor gewoon twee duidelijke pads waar ik de kabels aan moet aansluiten?
Sorry voor de misschien wat beginners vragen. Had ze alleen niet in de openings post gezien. Daarnaast wil ik altijd eerst zeker weten of iets gaat lukken voordat lukraak ga bestellen
het gedeelde onder de streep neem ik aan?Cluricauns schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:01:
Jullie willen leds aansluiten op je radio?
ik had al deels antwoorden gevonden 2 dagen geleden. en dat wat ik er van snapte heb ik in het dik gedrukt staan.
en ja ik wil de schakeling aan mijn speaker uitgang aansluiten.
dat het wisselspanning is maakt niks uit. (vraag me niet waarom
Wisselspannning maakt dat niet uit? Staat op het rechter/linker signaal van de jackplug ook geen wisselspanning?thijsco19 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:12:
[...]
en ja ik wil de schakeling aan mijn speaker uitgang aansluiten.
dat het wisselspanning is maakt niks uit. (vraag me niet waarom)
Als dat alleen een signaal is kan het nl niet. Mp3 signaal is veels te laag. (dan branden ze heel zacht)
Op de pc (met vol volume!) doen ze het erg goed. (zijn ook hele felle led's die ik heb gekocht)
Dus heb een hoger signaal nodig lijkt me uit dit verhaal? Of is er ergens anders te veel weerstand?
Nee want dat staat allemaal al vast. Wat zou er dan moeten gebeuren als ik vb. je met 5 leds per tip aansluit?Cluricauns schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:10:
Heb je ook geproveerd met minder leds?
speel trws op 24V maar dat moet ook goed kunnen. Verder snap ik er niks van.. Is er nou niemand die het goed werkend heeft gekregen in zijn krat die precies kan vertellen hoe het moet?
gr
Ik heb het nog niet in me krat maar wel op een breadboard gehad werkte gewoon goed hoor met me ipod. Ik had er 3.1V op staan met 1 ledje. Het was een ledje voor 3.2V. Later heb ik het ook nog getest met 12,8V (volle li-ion) met 4 led's van 3.2V en dat werkte ook goed.Jasperv6 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:29:
[...]
Nee want dat staat allemaal al vast. Wat zou er dan moeten gebeuren als ik vb. je met 5 leds per tip aansluit?
speel trws op 24V maar dat moet ook goed kunnen. Verder snap ik er niks van.. Is er nou niemand die het goed werkend heeft gekregen in zijn krat die precies kan vertellen hoe het moet?
gr
Hoe harder ik de ipod zette hoe meer licht. Het gaat er dus om dat het voltage van de led's overeen moeten komen met je voeding dan moet het gewoon werken als je alles aansluit zoals:

Let ook even op de polariteit.
Klopt, het doet het ook wel. Het is inderdaad hoe harder de ipod/mp3 hoe meer licht.boppos schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:57:
[...]
Ik heb het nog niet in me krat maar wel op een breadboard gehad werkte gewoon goed hoor met me ipod. Ik had er 3.1V op staan met 1 ledje. Het was een ledje voor 3.2V. Later heb ik het ook nog getest met 12,8V (volle li-ion) met 4 led's van 3.2V en dat werkte ook goed.
Hoe harder ik de ipod zette hoe meer licht. Het gaat er dus om dat het voltage van de led's overeen moeten komen met je voeding dan moet het gewoon werken als je alles aansluit zoals: [afbeelding]
Let ook even op de polariteit.
En ik heb te weining licht bij normaal volume. Zelfs bij vol volume van de mp3 is het nog niet zo helder als zou moeten.
Voeding is 24V.
Led's berekend met ledcalc.nl en kwam op weerstand van 330 ohm dacht ik.
Dus 20 led's. steeds 5 met een weerstand ervoor parallel aan elkaar.
stereo dus 2 rijen van 5 parallel op een tip met rechtersignaal en ook 2x 5 voor linkersignaal.
Vraag is dus nu, Hoe versterk is het signaal zodat ze wel fel genoeg is.
weerstand omlaag? (dat kunnen de led's niet aan denk ik)
Andere tip31?
versterker uitkomende signaal (dat naar de speakers gaat) gebruiken?
Overig
alle geluids singalen is wisselspanning.Jasperv6 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:01:
[...]
Wisselspannning maakt dat niet uit? Staat op het rechter/linker signaal van de jackplug ook geen wisselspanning?
Als dat alleen een signaal is kan het nl niet. Mp3 signaal is veels te laag. (dan branden ze heel zacht)
Op de pc (met vol volume!) doen ze het erg goed. (zijn ook hele felle led's die ik heb gekocht)
Dus heb een hoger signaal nodig lijkt me uit dit verhaal? Of is er ergens anders te veel weerstand?
kan je misschien uit tekenen hoe jij het geschakeld heb?
ik wil binnenkort de onderdelen bestellen zodat ik effe wat kan testen.
Voordeel is dan? Is dit een 24v versie?, zou wel de ideale oplossing zijnWebstarr schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:21:
TIP 29C pakken
Met die wisselspanning over het signaal dacht ik al.
@ Thijsco; paint wel ff wat leuks en upload het zo...
Verwijderd
Kzit hier met een probleem,
Ik heb 2x Sony X-Plod 200W Max 45W RMS (Ovale speakers).
Had het dus altijd met een Caliber CA-150 aangesloten, heb nu een TA2024, maar deze gaat veel minder hard, en komt een stuk minder mooi geluid uit, (in vergelijking met de Caliber CA-150 / 75W RMS - 200w peak?)
Hoe ontstaat dit probleem?
Brakke speakers?
TA2024 niet sterk genoeg?
Specs:
2x Sony x-plods 200W peak, 45W RMS
1x Caliber CA-150 200W peak?, 75W RMS
1x Loodaccu 7,2 AH (volop gaat ie 4uur mee.)
een Bjorn Borg tas waar alles inzit
(veel handiger om mee te nemen, al hoewel ik alles nog wel vast moet zetten, dus eerst maar even opzoek naar een slachtoffer tas i.p.v. mijn schooltas.)
Weet dus nog niet welk signaal input ik moet gebruiken. Tip29C lijkt wel een goede opties als het 'meer' doorlaat met minder signaal.

foto's van het geheel staan wel in mijnalbum, waar deze foto staat en dan beetje omhoog
[ Voor 16% gewijzigd door Jasperv6 op 30-09-2011 22:19 ]
Stereo effect.Cluricauns schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:45:
Waarom gebruik je de twee signalen?
Wil je het echt testen, haal dan de jackplug eruit en raak hem aan. beetje bewegen, als je contact maakt met een pool gaat rechter kant aan, beide of linker. Is wel heel leuk.
Wou graag iets extra speciaals doen met licht. Zag deze 'beatleds' voorbij komen en dacht: Dat moet stereo nog vetter worden!
huidige collector (tip31) heeft de volgende specs. Deze lijken mij beter, (lees ze zijn hoger) dan een tip29C. Dus waarom een 29C kiezen?Webstarr schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:21:
TIP 29C pakken
TIP31 specs o.a.:
Material of transistor: Si
Polarity: npn
maximum collector power dissipation (Pc): 40W > das meer 'output' dan tip29C toch??
Maximum collector-base voltage (Ucb): 80V
Maximum collector-emitter voltage (Uce): 40V >> Dus zit met 24V wel goed
Maximum emitter-base voltage (Ueb): 5V
Maximum collector current (Ic max): 3A >>

Maximum junction temperature (Tj): 150°C
Transition frequency (ft): 3MHz
Collector capacitance (Cc), Pf:
enige zou een oplossing zijn met meer (Pc) waarde + een TIP die MEER ampere aankan
Als je naar de specificaties (en formaat) kijkt van de Caliber en de TA2024 dan lijkt het antwoord me wel duidelijkVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:23:
Hallo,
Kzit hier met een probleem,
Ik heb 2x Sony X-Plod 200W Max 45W RMS (Ovale speakers).
Had het dus altijd met een Caliber CA-150 aangesloten, heb nu een TA2024, maar deze gaat veel minder hard, en komt een stuk minder mooi geluid uit, (in vergelijking met de Caliber CA-150 / 75W RMS - 200w peak?)
Hoe ontstaat dit probleem?
Brakke speakers?
TA2024 niet sterk genoeg?
Specs:
2x Sony x-plods 200W peak, 45W RMS
1x Caliber CA-150 200W peak?, 75W RMS
1x Loodaccu 7,2 AH (volop gaat ie 4uur mee.)
een Bjorn Borg tas waar alles inzit![]()
(veel handiger om mee te nemen, al hoewel ik alles nog wel vast moet zetten, dus eerst maar even opzoek naar een slachtoffer tas i.p.v. mijn schooltas.)
[ Voor 9% gewijzigd door Auxilium op 01-10-2011 10:00 ]
Wat is de minimale spanningsval over je leds? Dat is niet goed te lezen op je plaatje en het lijkt erop dat 5 leds in serie iets teveel van het goede is.Jasperv6 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:02:
[...]
huidige collector (tip31) heeft de volgende specs. Deze lijken mij beter, (lees ze zijn hoger) dan een tip29C. Dus waarom een 29C kiezen?![]()
TIP31 specs o.a.:
Material of transistor: Si
Polarity: npn
maximum collector power dissipation (Pc): 40W > das meer 'output' dan tip29C toch??
Maximum collector-base voltage (Ucb): 80V
Maximum collector-emitter voltage (Uce): 40V >> Dus zit met 24V wel goed
Maximum emitter-base voltage (Ueb): 5V
Maximum collector current (Ic max): 3A >>![]()
![]()
![]()
Ik zet er 8,3 A op van mij voeding...
![]()
Maximum junction temperature (Tj): 150°C
Transition frequency (ft): 3MHz
Collector capacitance (Cc), Pf:
enige zou een oplossing zijn met meer (Pc) waarde + een TIP die MEER ampere aankantoch?...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Heb het het gedaan:
Ledcalc.nl > invullen 24V > 3,5V over de leds> 20mA > 20 led's.
Dan krijg je 4 rijenin serie met elk 330 ohm ervoor.
Trws als je 10 led's zou gebruiken, blijven de specs hetzelfde maar dan 2 rijen ivp 4. (dus dat maakt niet uit)
Klopt helemaalJasperv6 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:06:
@wesleytjuh
Heb het het gedaan:
Ledcalc.nl > invullen 24V > 3,5V over de leds> 20mA > 20 led's.
Dan krijg je 4 rijenin serie met elk 330 ohm ervoor.
Trws als je 10 led's zou gebruiken, blijven de specs hetzelfde maar dan 2 rijen ivp 4. (dus dat maakt niet uit)
En waarom zou ik eigenlijk moeten overstappen op een tip29C?
Nou het verhaal over speaker signaal en ingangsignaal duidelijk is, zou het toch moeten lukken de tip's te verbinden met de speakerkabels?
(heb helaas alles niet meer hier omdat de hele 'zooi' bij de meubelmaker is) Over een week pas weer terug.. hopelijk..)

kan dit? in het midden is een schakelaar plus een lampje
miss een tip31 voor het linker singaal en een andere voor de rechter?Jasperv6 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:03:
nog een tip31 voor de tip31 ?? Wat is de meerwaarde hiervan dan?
En waarom zou ik eigenlijk moeten overstappen op een tip29C?
Nou het verhaal over speaker signaal en ingangsignaal duidelijk is, zou het toch moeten lukken de tip's te verbinden met de speakerkabels?
(heb helaas alles niet meer hier omdat de hele 'zooi' bij de meubelmaker is) Over een week pas weer terug.. hopelijk..)
dit is mijn theorie: het gaat denk niet alleen om de voedingsspaning, het geluids singaal stuurt te tip open en dat singaal blijft even sterk, dus als je er meer leds op aansluit dan word de tip even ver uitgestuurd als op 12v maar je hebt er meer leds op aangesloten waardoor de stroom verdeelt moet worden over meerdere leds zodat ze minder fel branden.
ik zou zeggen probeer nog een schakeling te maken voor 12 volt (volgens de 'officiele' schakeling) en kijk dan of je leds wel feller branden.
en als dat zo is dan kan je de voedingspanning verlagen, of een hogere weerstand gebruiken of meer leds en serie.
ik heb niet veel verstand van transistors ik heb dan ook geen idee hoe dit werkt, dus ik weet ook niet of het, wat hier boven staat, goed werkt.
je kan ook altijd even op het elektronica gedeelte kijken of anders op dit forum je vraag stellen :klik!
Je verhaal gaat niet helemaal op. Het geluidsignaal stuurt inderdaad de TIP31 open, met een bepaalde versterkingsfactor, in het geval van de TIP31 40x geloof ik. Hoe sterker het geluidssignaal, hoe meer stroom de TIP31 doorlaat, en hoe meer stroom er door de leds gaat, hoe meer licht ze geven.thijsco19 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:27:
[...]
miss een tip31 voor het linker singaal en een andere voor de rechter?
dit is mijn theorie: het gaat denk niet alleen om de voedingsspaning, het geluids singaal stuurt te tip open en dat singaal blijft even sterk, dus als je er meer leds op aansluit dan word de tip even ver uitgestuurd als op 12v maar je hebt er meer leds op aangesloten waardoor de stroom verdeelt moet worden over meerdere leds zodat ze minder fel branden.
ik zou zeggen probeer nog een schakeling te maken voor 12 volt (volgens de 'officiele' schakeling) en kijk dan of je leds wel feller branden.
en als dat zo is dan kan je de voedingspanning verlagen, of een hogere weerstand gebruiken of meer leds en serie.
ik heb niet veel verstand van transistors ik heb dan ook geen idee hoe dit werkt, dus ik weet ook niet of het, wat hier boven staat, goed werkt.
je kan ook altijd even op het elektronica gedeelte kijken of anders op dit forum je vraag stellen :klik!
De leds staan in serie, dus de stroom is in elke led gelijk, het is dus niet zo, dat meer leds ervoor zorgen dat de stroom meer verdeelt wordt. Met deze weerstand loopt er dus 20mA per keten, en je hebt 2 ketens parallel staan, dus in totaal 40mA per TIP31.
Nu ik toch bezig ben zal ik wel gelijk even uitzoeken of een TIP29 inderdaad gunstiger is,
De TIP29 heeft bij 40mA een typische gain van 90x
De TIP31 heeft bij 40mA een typische gain van bijna 200x
Je kunt dus beter bij de TIP31 blijven, deze heeft de hoogste gain. Wat ik me dan nog kan voorstellen is dat zelfs met deze versterking het ingangsignaal nog steeds te laag is om 40mA door je leds te sturen, hoewel ik geen idee heb hoeveel stroom een standaard MP3 speler kan leveren. Je kan altijd nog 2 tips per kanaal gebruiken, bouw je de schakeling gewoon 4x op, 2x voor links, 2x voor rechts, en elke schakeling een serie leds.
Als ik jou was zou ik de schakelaar voor de accu meer omhoog doen naar de versterker. Dan werkt de schakelaar voor het lampje altijd.Maartinho schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:07:
[afbeelding]
kan dit? in het midden is een schakelaar plus een lampje
Kijk das nuttige info. Gebruik idd al 2 tip31's kan wel naar 4 gaan.wesleytjuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:42:
[...]
Je verhaal gaat niet helemaal op. Het geluidsignaal stuurt inderdaad de TIP31 open, met een bepaalde versterkingsfactor, in het geval van de TIP31 40x geloof ik. Hoe sterker het geluidssignaal, hoe meer stroom de TIP31 doorlaat, en hoe meer stroom er door de leds gaat, hoe meer licht ze geven.
De leds staan in serie, dus de stroom is in elke led gelijk, het is dus niet zo, dat meer leds ervoor zorgen dat de stroom meer verdeelt wordt. Met deze weerstand loopt er dus 20mA per keten, en je hebt 2 ketens parallel staan, dus in totaal 40mA per TIP31.
Nu ik toch bezig ben zal ik wel gelijk even uitzoeken of een TIP29 inderdaad gunstiger is,
De TIP29 heeft bij 40mA een typische gain van 90x
De TIP31 heeft bij 40mA een typische gain van bijna 200x
Je kunt dus beter bij de TIP31 blijven, deze heeft de hoogste gain. Wat ik me dan nog kan voorstellen is dat zelfs met deze versterking het ingangsignaal nog steeds te laag is om 40mA door je leds te sturen, hoewel ik geen idee heb hoeveel stroom een standaard MP3 speler kan leveren. Je kan altijd nog 2 tips per kanaal gebruiken, bouw je de schakeling gewoon 4x op, 2x voor links, 2x voor rechts, en elke schakeling een serie leds.
Maar heb jij die 'gain' uit de datasheet?
Ik vond ook deze site: http://alltransistors.com/transistor.php?transistor=46839
Hier zie ik niet de gegevens van gain staan maar wel vb max spanning en ampere.
Ik speel op 8,3A dus daar zou vast wel een transistor voor moeten zijn uit die miljoenen
Weet alleen niet hoe ik moet zoeken.
Dan zou je alles kunnen invullen en kom je zo uit bij de goeie, misshcien is er ook wel een tip29D of Z op tip1999AB
Heeft iemand hier wel es mee gewerkt op weet hoe het moet?
(vanwege de ruimte & aantal koelblokken, blijf ik liever bij 2x een transistor nl.)
De gain heb ik uit de datasheet gehaald uit "Figure 1 - DC Current Gain". Het gaat er niet om hoeveel A je versterker gebruikt, dat staat natuurlijk los van dit.Jasperv6 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:14:
[...]
Kijk das nuttige info. Gebruik idd al 2 tip31's kan wel naar 4 gaan.
Maar heb jij die 'gain' uit de datasheet?
Ik vond ook deze site: http://alltransistors.com/transistor.php?transistor=46839
Hier zie ik niet de gegevens van gain staan maar wel vb max spanning en ampere.
Ik speel op 8,3A dus daar zou vast wel een transistor voor moeten zijn uit die miljoenen![]()
Weet alleen niet hoe ik moet zoeken.![]()
![]()
Dan zou je alles kunnen invullen en kom je zo uit bij de goeie, misshcien is er ook wel een tip29D of Z op tip1999AB![]()
Heeft iemand hier wel es mee gewerkt op weet hoe het moet?
(vanwege de ruimte & aantal koelblokken, blijf ik liever bij 2x een transistor nl.)
Het gaat erom wat je leds gebruiken, en dat is in dit geval 40mA, ruim binnen de specs van de TIP31. Je biedt je signaal aan op de basis van de TIP31, dit signaal wordt door de TIP31 als het ware versterkt, met de gain waar ik het eerder over had, en met deze versterking wordt er een stroom tussen de collector en emitter doorgelaten.
Dus stel, je biedt een signaal aan wat 1mA kan leveren aan de TIP31, dan zal de TIP31 1mA*200(gain) = 200mA door laten. In jouw geval heb je 40mA nodig voor je leds, dus 40/200 = 0,2mA moet er door je uitgangssignaal op de basis van de TIP31 aangeboden worden. Dit lijkt niet veel, maar het zou kunnen dat je uitgangssignaal dus te zwak is om deze 0,2mA te leveren. Hierdoor staat je transistor dus niet ver genoeg in geleiding, en loopt er niet genoeg stroom voor je leds.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Eventueel zou ik kunnen kijken naar een enorm simpel PCB ontwerp om LEDs op te muziek op te laten lichten, vrees alleen dat ik hier vrij weinig tijd voor heb, maar mocht er veel animo zijn wil ik wel even kijken ervoor
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 03-10-2011 22:47 ]
ohja haha tnxAuxilium schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:19:
[...]
Als ik jou was zou ik de schakelaar voor de accu meer omhoog doen naar de versterker. Dan werkt de schakelaar voor het lampje altijd.
Verwijderd
Ik heb er in ieder geval interesse in, ben bezig met mijn tweede kratje en daar komen 6 led strips inwesleytjuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:31:
[...]
Eventueel zou ik kunnen kijken naar een enorm simpel PCB ontwerp om LEDs op te muziek op te laten lichten, vrees alleen dat ik hier vrij weinig tijd voor heb, maar mocht er veel animo zijn wil ik wel even kijken ervoor.
Duidelijk!wesleytjuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:31:
[...]
De gain heb ik uit de datasheet gehaald uit "Figure 1 - DC Current Gain". Het gaat er niet om hoeveel A je versterker gebruikt, dat staat natuurlijk los van dit.
Het gaat erom wat je leds gebruiken, en dat is in dit geval 40mA, ruim binnen de specs van de TIP31. Je biedt je signaal aan op de basis van de TIP31, dit signaal wordt door de TIP31 als het ware versterkt, met de gain waar ik het eerder over had, en met deze versterking wordt er een stroom tussen de collector en emitter doorgelaten.
Dus stel, je biedt een signaal aan wat 1mA kan leveren aan de TIP31, dan zal de TIP31 1mA*200(gain) = 200mA door laten. In jouw geval heb je 40mA nodig voor je leds, dus 40/200 = 0,2mA moet er door je uitgangssignaal op de basis van de TIP31 aangeboden worden. Dit lijkt niet veel, maar het zou kunnen dat je uitgangssignaal dus te zwak is om deze 0,2mA te leveren. Hierdoor staat je transistor dus niet ver genoeg in geleiding, en loopt er niet genoeg stroom voor je leds.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, het is niet helemaal correct hoe ik hier de werking van een transistor uitleg, maar ik probeer het even zo simpel mogelijk te houden.
Eventueel zou ik kunnen kijken naar een enorm simpel PCB ontwerp om LEDs op te muziek op te laten lichten, vrees alleen dat ik hier vrij weinig tijd voor heb, maar mocht er veel animo zijn wil ik wel even kijken ervoor.
Dacht ook al dat het geen probleem geeft wat leds vragen gwn die 8,3A niet

Hmm lijkt er wel opdat mijn uitgangs signaal dus te laag is. Maar hoe krijg ik mij transistor dan genoeg in geleiding?
Zou dus idd een transistor kunnen nemen met een NOG grotere gain
40mA klopt idd over twee rijen van 5 led's.
Kan ik ook een multimeter kopen en het uitgangs signaal gewoon even meten? Dan komen we een stuk verder lijkt me. Zal ook ff bij phillips muse 16gb kijken.
Wat bedoel je met pcb ontwerp? Gewoon op en printplaatje een paar led's + tip31 erbij? Heb wel intresse hierin voor me 2e model nl.
EDIT: als ik in de spec van een TIP31 kijk zag ik Hfe min 20- max 100 staan. Hfe is toch de gain?
Dus dan zou het 100x zijn
Verwijderd
ik heb 2 speakers op 1 kanaal gezet maar neemt mijn vermogen/volumen nu af.
[img][URL=http://s1236.photobucket.com/albums/ff452/vincent3068/?action=view¤t=gebrugd4ohm.gif][IMG]http://i1236.photobucket.com/albums/ff452/vincent3068/th_gebrugd4ohm.gif[/IMG][/URL][/img]
vincent
Je hebt nu je luidsprekers in serie staan.. dus de weerstand (het Ohmage) neemt toe.. dus je luidsprekers zullen op deze manier waarschijnlijk iets zachter spelen, ik weet niet wat voor versterker je gebruikt..Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:37:
ik heb de topic door gelezen maar ik heb nog een vraag.
ik heb 2 speakers op 1 kanaal gezet maar neemt mijn vermogen/volumen nu af.
[[url="[URL=http://s1236.photobucket.com/albums/ff452/vincent3068/?action=view¤t=gebrugd4ohm.gif][img=160,58]http://i1236.photobucket.com/albums/ff452/vincent3068/th_gebrugd4ohm.gif[/IMG][/URL]"]afbeelding[/url]]
vincent
Trouwens deze afbeelding is 2 luidsprekers in serie en gebrugt.. ik weet niet of je het exact zo hebt aan gesloten.. omdat je zegt dat je het wel op 1 kanaal hebt aangesloten.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Verwijderd
en ik heb gewoon de TA2024.
heb jij ook een site waar ik een beschermkap ervoor kan kopen?
Je kan de Ta2024 niet bruggen.. deze is intern al gebrugt, en kan/mag je dus niet ook nog een x zo bruggen. dit is hier al vele malen besproken (als je de zoek functie even had gebruikt had je er meer over gevonden).Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:47:
ik heb het precies zoals in de afbeelding inderdaad gebrugt,
en ik heb gewoon de TA2024.
heb jij ook een site waar ik een beschermkap ervoor kan kopen?
Je kan wel de speakers in serie aansluiten op echt 1 kanaal, dan wordt je volume wel iets lager omdat dus je weerstand hoger is. zo heb je een grote kans dat je je TA2024 kapot maakt.
Voor beschermkappen oid moet je ff rond zoeken op internet, dit weet ik ook zo niet, ik heb em in een klein bakje wat ik heb gehaald @ de action voor nog geen euro..
Verwijderd
Annuk schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
Je kan de Ta2024 niet bruggen.. deze is intern al gebrugt, en kan/mag je dus niet ook nog een x zo bruggen. dit is hier al vele malen besproken (als je de zoek functie even had gebruikt had je er meer over gevonden).
Je kan wel de speakers in serie aansluiten op echt 1 kanaal, dan wordt je volume wel iets lager omdat dus je weerstand hoger is. zo heb je een grote kans dat je je TA2024 kapot maakt.
Voor beschermkappen oid moet je ff rond zoeken op internet, dit weet ik ook zo niet, ik heb em in een klein bakje wat ik heb gehaald @ de action voor nog geen euro..
klopt niet bruggen met een ta2024... je kan wel gewoon normaal speaker 1 op het L kanaal aansluiten en speaker 2 op het R kanaal.. of speaker 1 + 2 in serie op alleen het L of alleen het R kanaal..Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:53:
oke bedankt, maar jij zegt eigelijk gewoon niet doen!![]()
[...]
Verwijderd
Een draad kan je niet modden, maar je kan er wel een verzwakkingsnetwerkje in maken waarmee je extra gevoeligheid van de versterker (door de mod) ongedaan maakt. Dit is echter niet nodig, zeker niet als je ook een potmeter gebruikt om het volume te regelen (dus als je al een -regelbare- verzwakker hebt). Als je geen potmeter gebruikt kan je het doen, een verzwakkingsnetwerkje vermindert de ruis iets.
[ Voor 31% gewijzigd door TBTL op 06-10-2011 20:07 ]
Verwijderd
Domweg niet aan gedacht dat ik gewoon een potmeter kon gebruiken... Wat bedoel je trouwens met "zwaarder dan 0.25 wordt wat lomp"? Uit nieuwsgierigheid
[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 06-10-2011 20:09 ]
Met een imagehost als tinypic of photobucket. Daar je foto uploaden en dan hier de link plaatsen tussen [img]en[/img] tags.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:03:
hoe kan je het makelijkst een foto plaatsen,?
vincent3068
Verwijderd
bij deze link staat een schema wat ik mischien wil doen,
bij mijn album staan ook foto's van mijn kratradio en de bouw.
(is alweer een tijdje geleden)
http://s1236.photobucket....nt=voorbeeldradiokist.png

vincent
maare waarom wil jij schakelaars bij de speakers aansluiten?
@wesleytjuh, ik heb eventueel ook wel intresse, het ligt er natuurlijk aan hoe groot enzo het word.
Het schema klopt niet helemaal. Een led kan niet in de speakerdraad aangesloten worden. Een schakelaar kan wel maar ik weet niet waarom je dit zou dan. Als je de versterkers apart aan en uit wilt zetten kun je beter de led + schakelaar in de 12v lijn naar de versterker zetten. (in serie)Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:59:
hallo hier ben ik dan weer,![]()
bij deze link staat een schema wat ik mischien wil doen,
bij mijn album staan ook foto's van mijn kratradio en de bouw.
(is alweer een tijdje geleden)
http://s1236.photobucket....nt=voorbeeldradiokist.png
[afbeelding]
vincent
en wat is die blauwe doos op foto 6?
Verwijderd
de led haal ik weg en mischien de schakelaar ook,
dat blauwe kistje is een oplader die ik heb gekregen van mijn buurman,
hij is opperhoofd bij een bedrijf, dat daar mee bezig is.
hij doet het trouwens erg goed maar is wel erg zwaar.
als ik thuis ben maak ik er een duidelijke foto van heb nu nederlands.
vincent.
Dat is wel een raar idee maar kan wel leuk zijn. Waarom speakers aan en uit doen? Zo verminder je bijvoorbeeld rechtersignaal. Of doet dat helemaal uitVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:35:
zo kan ik elke speaker apart aan zetten,
hij doet het trouwens erg goed maar is wel erg zwaar.

Voeding die zwaar is... Misschien zit er wel een mega trafo in van 100A
Verwijderd
bij deze ga ik de schakelaar er tussen uit halen.
Verwijderd
Ik ben van plan om een kistradio te maken en ik gebruik hier de ta2024 mod voor. Ik weet niet welke speakers ik moet kiezen. ik wil graag een leuke bass in de kist.
ik tijfel tussen
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=379941
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372444
of adviseren jullie mij iets anders?
waarneer ik een box neem met een rms van meer dan 100W komt hier dan goed geluid uit met een versterker van 15 w en wanneer de box een hoge rms gebuikt die dan meer stroom t.o.v, een box met een lage rms?
Heb zelf ook al rgb LED's gekocht op samenkopen.net. Zou dus heel leuk zijn als je daar tijd en zin voor hebt!wesleytjuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:31:
Met de TA2024 doen de luidsprekers het ook prima en komt er ook genoeg geluid uit. De opgegeven vermogens (belastbaarheid) kan je bij autoluidsprekers negeren, vaak klopt er niks van en het is bij een kratradio niet belangrijk. Het opgegeven frequentiebereik kan je ook negeren. Waar je wel op kan letten is het formaat, groter geeft meestal meer bas of heeft een hoger rendement.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:07:
waarneer ik een box neem met een rms van meer dan 100W komt hier dan goed geluid uit met een versterker van 15 w en wanneer de box een hoge rms gebuikt die dan meer stroom t.o.v, een box met een lage rms?
Het vermogen dat een bepaalde versterker levert en dus ook het stroomverbruik worden door de impedantie (weerstand) van de luidsprekers bepaald. Met 4 ohm haal je het meeste uit de TA2024, maar dan is het stroomverbruik ook het grootst.
[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 07-10-2011 20:30 ]
Verwijderd
Indat geval ga ik voor de http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372444. Ik ga eerdaags bestellen en dan bouwen al een mallen.
Heb een relatief klein boxje (inhoud van 16,4L) met focals 165CA1 speakers erin.TBTL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:25:
[...]
Waar je wel op kan letten is het formaat, groter geeft meestal meer bas of heeft een hoger rendement.
Baspoort van 8cm geeft echt een hele dikke bas!!
Is net een echte boombox
Als ik hem goed afdicht wordt de bas wel minder. Dus dit is juist andersom in mijn geval;)
EDIT"Ik heb wel een tk2050 incl air-bass kabels van profigold (15 euro per meter) Dit heeft een speciale combinatie van zilver omhuld met koper. Laat meer bas door dan ;p (aanrader)
[ Voor 16% gewijzigd door Jasperv6 op 07-10-2011 23:39 ]
Van dat laatste zal ik niet al teveel geloven als ik jou wasJasperv6 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:36:
[...]
Heb een relatief klein boxje (inhoud van 16,4L) met focals 165CA1 speakers erin.
Baspoort van 8cm geeft echt een hele dikke bas!!
Is net een echte boombox![]()
Als ik hem goed afdicht wordt de bas wel minder. Dus dit is juist andersom in mijn geval;)
EDIT"Ik heb wel een tk2050 incl air-bass kabels van profigold (15 euro per meter) Dit heeft een speciale combinatie van zilver omhuld met koper. Laat meer bas door dan ;p (aanrader)
allereerst heb ik een inbouw mp3 speler aangeschaft van 1 van de sites boven aan dit forum, maar vind ik de kwaliteit en gebruikersgemak niet echt om over naar huis te scrijven, iemand een alternatief voor deze chinese prullen?
ten tweede heb ik een krat safe schakeling besteld maar blijkbaar zijn deze dingen of niet leverbaar of op de bon en omdat ik een kratradio maak voor een kennis en die na anderhalve maand wachten wat ongeduldig word is mijn vraag : als ik een lion kit gebruik :
http://doehetzelfaudio.nl...ion-accupack-12v-98ah.jpg
deze zeg maar heb ik dan ook een kratschakeling nodig of oplader of ben ik dan helemaal klaar, dus spelen op accu en 220v tegelijk met opladen.
bij voorbaat dank
Ronald
PSN: jansoe13
Hier zit inderdaad ook een beveiliging in, maar deze werkt niet altujd waardoor het alsnog raadzaam is een AccuSafe te gebruiken. Verder heb je het gemak van automatisch omschakelen niet zonddr een AccuSafe. Deze zijn vanaf volgende week weer leverbaar, ik heb simpelweg eerder geen tijd gehad, excuses daarvoorstrompel schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:14:
een tweetal vraagjes:
allereerst heb ik een inbouw mp3 speler aangeschaft van 1 van de sites boven aan dit forum, maar vind ik de kwaliteit en gebruikersgemak niet echt om over naar huis te scrijven, iemand een alternatief voor deze chinese prullen?
ten tweede heb ik een krat safe schakeling besteld maar blijkbaar zijn deze dingen of niet leverbaar of op de bon en omdat ik een kratradio maak voor een kennis en die na anderhalve maand wachten wat ongeduldig word is mijn vraag : als ik een lion kit gebruik :
http://doehetzelfaudio.nl...ion-accupack-12v-98ah.jpg
deze zeg maar heb ik dan ook een kratschakeling nodig of oplader of ben ik dan helemaal klaar, dus spelen op accu en 220v tegelijk met opladen.
bij voorbaat dank
Ronald
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 08-10-2011 12:06 ]
http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/gto938.html
gr. thijs
Dat heb je helemaal goed. Deze speakers zijn niet geschikt. Verder is het onwijs zonde om zoveel geld aan speakers uit te gaan geven voor een krat radio. Voor veel minder, desnoods 2e hands koop je speakers die goed genoeg zijn. Als je dan toch voor die speakers ga, kijk dan ook naar een andere en betere versterker die meer bij het budget van de speakers past.thijsi schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:00:
ik wil van graag de speakers GTO938 van JBL bestellen alleen ik las daar: Nominal Impedance 2 ohms. Een Ta2024 moet toch minimaal speakers van 4 ohms hebben ???
http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/gto938.html
gr. thijs
Krat radio kun je zo goed maken als je zelf wilt. Je moet je altijd afvragen bij Audio:Auxilium schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:09:
[...]
Dat heb je helemaal goed. Deze speakers zijn niet geschikt. Verder is het onwijs zonde om zoveel geld aan speakers uit te gaan geven voor een krat radio. Voor veel minder, desnoods 2e hands koop je speakers die goed genoeg zijn. Als je dan toch voor die speakers ga, kijk dan ook naar een andere en betere versterker die meer bij het budget van de speakers past.
- Wat is de bottleneck van het geluid. (mp3 input kwaliteit - kabels - versterker - speakers - ontwerp box (materialen e.d.) )
- Hoeveel is die kwaliteit me waard (je kan er zoveel geld in kwijt nl.
- Wat zijn mij doelen.
Stel je wilt een leuk boxje voor op t strand (ik noem maar wat):
Doel: strand / goedkoop / niet te luid.
Kwaliteit: goedkoop = minder goeie speakers e.d.
Bottleneck: zal dus van alles kunnen zijn maar je hecht hier geen waarde aan. (wel een muziek op het strand)
Ga dus op een ta2024 geen speakers van 100,- doen

Een iets duurdere maar dan wel geschikte versterker op speakers van dit kaliber is de TA2020. Geluid is rustiger, beter gebalanceerd en betere bas.Jasperv6 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:46:
[...]
Ga dus op een ta2024 geen speakers van 100,- doen![]()
Eigenlijk is het beter om te kijken naar PA speakers voor het geld dat je wilde besteden. Deze hebben een hoger rendement, kan je passief filteren en kunnen wat meer hebben dan auto speakers. Gecombineerd met de TA2020 zal er genoeg geluid uit komen.
Het bouwen van de behuizing is ook beter te bepalen met PA speakers wat dus ook in beter geluid resulteert.
Mocht je iets meer info willen, kan je hier een goed topic erover vinden.
Mijn Boombx is bijna af johAuxilium schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:49:
[...]
Een iets duurdere maar dan wel geschikte versterker op speakers van dit kaliber is de TA2020. Geluid is rustiger, beter gebalanceerd en betere bas.
Eigenlijk is het beter om te kijken naar PA speakers voor het geld dat je wilde besteden. Deze hebben een hoger rendement, kan je passief filteren en kunnen wat meer hebben dan auto speakers. Gecombineerd met de TA2020 zal er genoeg geluid uit komen.
Het bouwen van de behuizing is ook beter te bepalen met PA speakers wat dus ook in beter geluid resulteert.
Mocht je iets meer info willen, kan je hier een goed topic erover vinden.
Deze week krijg ik de kast binnen, alles monteren en dan komt er wel een leuk verslagje.
Heb speakers van 120,- (focal) gekocht (nieuw) voor 95,- icm TK2050. Komt mooi geluid uit
De quote was niet naar jou bedoelt, maar voor thijsiJasperv6 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:38:
[...]
Mijn Boombx is bijna af joh![]()
Deze week krijg ik de kast binnen, alles monteren en dan komt er wel een leuk verslagje.
Heb speakers van 120,- (focal) gekocht (nieuw) voor 95,- icm TK2050. Komt mooi geluid uit
Verder is het natuurlijk gebruikelijk om tussentijdse foto's te plaatsen van je project! Dus kom maar met een paar bijna af foto's
Oh whaha srry.Auxilium schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:42:
[...]
De quote was niet naar jou bedoelt, maar voor thijsiAlleen reageerde ik verder op je bericht.
Verder is het natuurlijk gebruikelijk om tussentijdse foto's te plaatsen van je project! Dus kom maar met een paar bijna af foto's
Ik heb foto;s geplaatst. Pagina 20 dit topic
Sterker nog.. je hebt zelf erop gereageerd dat hij mooi was

haha.
Maar hier nog even een zeer verse update van voordat hij naar de meubelmaker ging. Allematen e.d. erbij, passen en meten

1) er is daar een mogelijkheid in om een mute en sleep knop er op aan te sluiten. Nu is mijn vraag hoe moet ik dit doen? gewoon een knop op de desbetreffende input schroeven en dan de andere kabel in de VDD?
2) Als ik met 3 Lion batterijen wil werken kom ik op 11,1V uit. Is het mogelijk om hier mee te werken?
3) Ik wil dus met een batterijenhouder werken, alleen kan ik nergens en duidelijk opmaken hoe ik deze nou precies moet aansluiten. Zijn hiervoor gewoon twee duidelijke pads waar ik de kabels aan moet aansluiten?
bij voorbaad dank!
Wat heb je er allemaal in zitten?Jasperv6 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:05:
[...]
Oh whaha srry.
Ik heb foto;s geplaatst. Pagina 20 dit topic![]()
Sterker nog.. je hebt zelf erop gereageerd dat hij mooi was![]()
![]()
haha.
Maar hier nog even een zeer verse update van voordat hij naar de meubelmaker ging. Allematen e.d. erbij, passen en meten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er komen ook zoveel ontwerpen en namen voorbijJasperv6 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:05:
[...]
Oh whaha srry.
Ik heb foto;s geplaatst. Pagina 20 dit topic![]()
Sterker nog.. je hebt zelf erop gereageerd dat hij mooi was![]()
![]()
haha.
Maar hier nog even een zeer verse update van voordat hij naar de meubelmaker ging. Allematen e.d. erbij, passen en meten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is inderdaad mooi, nu nog een mooi kleurtje erover en een filmpje! (moet ik zelf ook nog plaatsen.. Ga ik binnenkort doen)
Dit topic is gesloten.
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink