Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 94.221 views

Verwijderd

Het zijn volgens mij niet erg goede speakers, maar het ligt ook aan waarin je ze hebt ingebouwd (heb je ze al ingebouwd?)

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Speakers van 10cm geven sowieso niet goed geluid (gebruik ze zelf ook in een mini-radio) voor beter geluid moet je echt grotere speakers hebben. Het kan inderdaad ook aan je behuizing liggen

Verwijderd

Maartinho schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:08:
ik heb een ta 2024 en boschmann g-4532s (10cm) en ik vind het geluid eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.. ligt dit aan de speakers? of moet ik gewoon niet meer verwachten?
De diameter van de speakers is wat aan de kleine kant, voor de rest wel goed.
Met 'grotere' speakers zijn de lagere tonen beter dan bij bijvoorbeeld deze die jij hebt.
Als je het volume te laag vind, kun je hem modden (als je hem voor mp3 oid gebruikt) maar dan moet je eigenlijk ook andere speakers, want 10cm is gewoon te klein op een gemodde ta2024.

Nog een belanrijk punt:
Een stevige luchtdicht kist van MDF levert een heel veel beter geluid op dan een plastic kratje die aan alle kanten lekt. Goeie klankkast is heel belangrijk.

Verwijderd

Wat is het grootste verschil dat ik zal merken als ik een kistradio maak met 1 speaker van redelijke kwaliteit op een ta2024 vergeleken met als ik er 2 van die Chinese dingen in stop?

Ik heb namelijk één zon waterbestendige liggen, als het verschil niet heel groot is wil ik die gebruiken om een budget kistradiotje te maken.

Verder iemand met ervaring over kistradio's me slechts één speaker?

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 01:03

strompel

PSN: jansoe13

kan iemand mij vertellen waar het aansluitblokje naast de 12v aansluiting op een ta 2020 voor is, op de foto van crazzycow1 hierboven in de linkerhoek (edit vorige pagina :))

bijvoorbaat dank,

Ronald

[ Voor 5% gewijzigd door strompel op 14-09-2011 16:18 ]

PSN: jansoe13

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

strompel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:16:
kan iemand mij vertellen waar het aansluitblokje naast de 12v aansluiting op een ta 2020 voor is, op de foto van crazzycow1 hierboven in de linkerhoek (edit vorige pagina :))

bijvoorbaat dank,

Ronald
Voor een ventilator misschien? Kun je meten hoeveel spanning erop staat?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

als ik gebruik wil maken van een 4ohm subwoofer kan ik een subwoofer op deze manier

Afbeeldingslocatie: http://www.12vhifi.nl/pix/brug.gifAfbeeldingslocatie: http://www.12vhifi.nl/pix/svcs1.gif
op deze versterker aansluiten?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg
???????
alvast bedankt

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Moeten 230Voltages altijd gesoldeerd + geisoleerd worden?

Zou je er een dc plug female-male tussen kunnen zetten? Net als een kroonsteentje maar dan sneller van elkaar te halen. Dus leek me wel handig. :*)

iemand?

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Denk niet dat een simpele DC plug 230V aan kan, maar weet niet zeker.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zeg, de aanhouder wint!

Electronica is nu zo goed als klaar, en er komt echt superfijn geluid uit. Hoog, midden en vooral.. wat.een.bass! Heerlijk!

Speakers zijn super en de versterker werkt nog als een trein. Heeft ruim anderhalf jaar werkloos in mijn 1000-dingen-box geslingerd, niets van te merken :)

Op het filmpje klinkt het geluid natuurlijk ruk, is opgenomen met telefoon, maar echt.. HERRIE! en de kwaliteit valt me (ondanks de belazerde speakerkabels) 100% mee. Ben blij verrast.

Wat moet er nog gebeuren?

- twee andere kanalen van input board en selector aansluiten
- aan/uit schakelaar in netspanningsnoer bouwen
- Betonplex zagen.

* Pixeltje Is blij!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Maartinho
  • Laatst online: 14-09 22:10
Cluricauns schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:45:
Speakers van 10cm geven sowieso niet goed geluid (gebruik ze zelf ook in een mini-radio) voor beter geluid moet je echt grotere speakers hebben. Het kan inderdaad ook aan je behuizing liggen
iemand suggesties voor speakers? ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven (het liefst een stukminder) en heb wel wat gezien bij kijkshop met een diameter van ik geloof 17 cm maar dit lijken me niet de beste speakers..

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Maartinho schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:35:
[...]

iemand suggesties voor speakers? ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven (het liefst een stukminder) en heb wel wat gezien bij kijkshop met een diameter van ik geloof 17 cm maar dit lijken me niet de beste speakers..
Kijk even op marktplaats! Daar vind je vaak prima spul voor weinig. Heb overigens hier op V&A onlangs twee Sony Xplod ovaaltjes gekocht, voor 25 euro. Daar komt aanzienlijk beter geluid uit dan die 10 cm's die je nu hebt :).

• Cluricauns
Maartinho schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:35:
[...]

Kijk inderdaad op marktplaats voor goedkope speakers. En koop ook iets van een bekend merk aangezien die gegarandeerd goed geluid geven en misschien hier mensen zitten met ervaring met die speakers.
Ook moet je vooral niet naar wattages kijken, maar eerder naar het aantal db.

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
Aangezien ik niet weet hoe ik de weerstandsmod moet toepassen op een Sure ta2024 zijn er 2 opties; een modded ta 2024 kopen of er een pre-amp aanhangen. Iemand suggesties? Zijn er goedkope (ong 10eu?) voorversterkers die hetzelfde effect bereiken als de weerstandsmod?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

muusq schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:41:
Aangezien ik niet weet hoe ik de weerstandsmod moet toepassen op een Sure ta2024 zijn er 2 opties; een modded ta 2024 kopen of er een pre-amp aanhangen. Iemand suggesties? Zijn er goedkope (ong 10eu?) voorversterkers die hetzelfde effect bereiken als de weerstandsmod?
Als je toch 10 euro uitgeeft kun je beter een modded ta 2024 kopen.

Overigens heb ik gister mijn niet gemodificeerde TA2024 aangeslingerd, en alleen met mijn iPhone klinkt het geluid iets dof, maar geen gebrek aan volume, dus ik zie het nut niet :)

Verwijderd

JBL is een erg goed merk voor speakers. Bij de MediaMarkt heb je voor 30 eu al aardige JBL speakers, op Marktplaats ligt die prijs natuurlijk lager.

• Maartinho
Cluricauns schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:08:
[...]

Kijk inderdaad op marktplaats voor goedkope speakers. En koop ook iets van een bekend merk aangezien die gegarandeerd goed geluid geven en misschien hier mensen zitten met ervaring met die speakers.
Ook moet je vooral niet naar wattages kijken, maar eerder naar het aantal db.
ff snel gegoogled en als ik naar het aantal db kijk maakt het amper wat uit...

bijvoorbeeld mijn boschmann g-4532 van 10 cm hebben 89 db
en dan de Boschmann g6532s van (16,5cm) hebben 91db

mijn fout?

• thijsco19
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

dat is tog een verschil van 3 db :P

omdat er waarschijnlijk over heen is gelezen:
effe nog een vraagje over die tip31 schakeling, ik wil hem in mijn radio kist gebruiken maar ik heb daar een radio moet ik dan voor het singaal de speakers kabels voor gebruiken?
maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
en dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Hallow allemaal!

Ik heb ene probleem.

Ik heb ene leuke kist radiogemaakt met een TA2024 versterker er in en een 12 volt gel accu. (de 2 speakers ook niet te vergeten)

Het hele concept werkte op het begin prima maar na een verloop van tijd kon het volume minder hard, de accusafe schakelde dan de kist uit en moest ik de volume verlagen en deed de kist het ook weer goed.
Maar als ik nu op de rode aanknop druk schakelt de accusafe meteen de spanning er af.

Wat kan er aan de hand zijn? En hoe kan ik dit eventueel oplossen?

Met vriendelijke groet,

Björn

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

accu leeg?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Nee dat heb ik al gecontroleerd door de accu rechtstreeks op de versterker aan te sluiten en dat ging goed. Ook als ik de voeding aansluit heb ik het zelfde probleem.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

dan weet ik het niet, ik heb geen ervaring met de accusafe.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
Maartinho schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:54:
[...]

ff snel gegoogled en als ik naar het aantal db kijk maakt het amper wat uit...

bijvoorbeeld mijn boschmann g-4532 van 10 cm hebben 89 db
en dan de Boschmann g6532s van (16,5cm) hebben 91db

mijn fout?
Als je bedenkt dat een verschil van 3 db een verdubbeling van de geluidsdruk op gelijke afstand is. Dan is dat best veel ja ;)

• Maartinho
maakt die 3 db zoveel verschil?

misschien andere accu proberen weet je meteen of het aan je accu ligt, (als je er nog 1 heb liggen :P)

Verwijderd

Maartinho schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:52:
maakt die 3 db zoveel verschil?

misschien andere accu proberen weet je meteen of het aan je accu ligt, (als je er nog 1 heb liggen :P)
Bij verdubbeling van het aantal geluidsbron(nen) komt er elke keer 3db bij, dat klopt.
Dus stel je hebt 2 dezelfde kratradios aangesloten op 1 iPod of mp3 oid. En je doet tijdens het spelen 1 van de kratradios uit heb je 3db minder.
Nog een voorbeeld: (beter te visualiseren)
Als je slechts 1 speaker hebt aangesloten op een ta2024 terwijl hij aan staat, heb je een aardig volume, als je dan de tweede speaker aansluit, komt er op dat moment 3db bij.

Om zelf te testen wat die 3db nou is kun je ook dit doen:
Je zet je huiskamer stereo of ietsdergelijks (met 2 boxen) aan op normaal volume, en op een gegeven moment haal je van een van de 2 boxen het stekkertje of draadje los, op dat moment heb je dus 3db minder, dan doe je hem er weer in, en heb je weer 3db meer dan met 1 box aangesloten.
Duidelijk genoeg uitgelegd geloof ik :P

En @hierboven ergens,
Ik had het ook met mijn 1e 'kistradio', ik had hem op zon 9.8v 0,9ah accu'tje voor in bestuurbare auto's en bootjes. Als mijn batterij bijna leeg was werd eerst het volume minder, dan viel hij helemaal weg, en als ik het volume dan weer omlaag deed sprong hij weer aan. Als ik het volume dan weer omhoog deed ging hij weer haperen en dan uitvallen, en zo werd het volume steeds minder.
Als ik hem dan weer had opgeladen was er niks aan de hand, en deed hij het gewoon weer goed.

Maar hem hem laatst met het verbouwen van m'n kistje kortgesloten :/
Was van een oud computersetje en dat accutje had ik nog liggen, dus niks ergs.

Laatst vroeg ik hier trouwens wat over een labtop accu, aangezien die labtop al overleden was (kon geen harde schijven meer lezen) en we hem anders weg gingen gooien heb ik hem maar open gehaald, de accu dus ook, daar zaten dus li-ion batterijen in 6 stuks, in totaal 10.8v en 4,3ah, met een strookje printplaat erop met allemaal dingetjes die vast ervoor kunnen zorgen dat hij een energie zuinige stand heeft ofzo, in ieder geval, het is nu dus opgelost en ideaal om in mijn 2*5watt kistje te gebruiken.

Verder heb ik nu dus ook een voeding liggen, 15v 5ampere en ook dat stekkertje die in de labtop hoort te zitten om hem an te sluiten er bij, ik ga er niks mee doen, dus geinteresseerden...
15u kun je natuurlijk altijd terug brengen naar bijv. 12.2v door middel van diodes.
Sorry dat ik dit híer neer zet, en voor de lange reactie.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Mar.tin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:41:
[...]

Als je bedenkt dat een verschil van 3 db een verdubbeling van de geluidsdruk op gelijke afstand is. Dan is dat best veel ja ;)
Wat je zegt klopt helemaal, 3dB zorgt voor een verdubbeling van de geluidsDRUK. Maar vergeet niet dat ons gehoor pas 10 dB toename als verdubbeling van het geluid ervaart.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jasperv6
Private Zaagsel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:57:
Denk niet dat een simpele DC plug 230V aan kan, maar weet niet zeker.
Dan doe ik toch een kroonsteentje :P

Dit is echt zo'n geval waarbij niemand het zeker weet. Dus ga liever voor zekerheid!

Heb nu hele mooie pluggen gekocht bij conrad, en 10A schakelaar er tussen gesoldeerd.

Heb nou wel een 10A 250V schakelaar gekocht maar had niet gehoeven :X

Netstroom komt maar 2,5A max uit / voeding van versterker DAAR komt 10A uit!

maar daar hoeft de schakelaar niet tussen 8)7

• wesleytjuh
Jasperv6 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:09:
[...]

Dit is echt zo'n geval waarbij niemand het zeker weet. Dus ga liever voor zekerheid!

Heb nu hele mooie pluggen gekocht bij conrad, en 10A schakelaar er tussen gesoldeerd.

Ik had even over je vraag heen gelezen, maar kan je wel vertellen dat dit niet verstandig is. DC pluggen zijn alleen geschikt voor laagspanning, tot een max van een stroom of 9A. Tegen netspanning zijn deze niet genoeg geisoleerd en zeer waarschijnlijk maak je binnen de kortste keren kortsluiting. Buiten dat is het nog eens erg gevaarlijk voor de gebruiker ook omdat het makkelijk is 230V vast te pakken met zo'n plug.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jasperv6 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:09:
[...]

Wat is er mis met een eurostekker (zoals die van je computervoeding?) gebruik ik ook nu, en werkt prima! Veilig en makkelijk los te halen.

• wesleytjuh
Pixeltje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:17:
[...]

Wat is er mis met een eurostekker (zoals die van je computervoeding?) gebruik ik ook nu, en werkt prima! Veilig en makkelijk los te halen.
Natuurlijk ook een optie! Stukken beter nog dan een kroonsteentje inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Effe nog een vraagje over die tip31 schakeling, ik wil hem in mijn radio kist gebruiken maar ik heb daar een radio moet ik dan voor het singaal de speakers kabels gebruiken?
Maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)
En dan voor stereo effect gewoon het linker singaal pakken en de rechter?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Tsja gebruik nu oldskool kroonsteentjes. Heb er nog nooit problemen mee gehad. (ook al zijn ze nu verboden op 220 stroom dacht ik :? )

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q78GK6FY-D.jpg

Zo komt het er binnen in allemaal uit te zien.
Volume bord is ff versterker want had de tk2050 ff nie hier :9

Voeding gaat naar ledschakeling & versterker.

Voeding word aangesloten op lichtnet via veilige connector in het chassis (links onder)

Tussen voeding en chassis-connector zit een schakelaar met overkill (10A 8) )

Veder alles ff goed isoleren nog en dan moet het goed komen lijkt me :P

EDIT: voor de schepe kijker. kabel tussen tk2050 (volumebord) en voeding moet anders om. Dit van wege de elco ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jasperv6 op 16-09-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 19:25
Hey mensen!

ik heb een vraagje! Ik heb het e.e.a. doorgelezen en wil zelf 'n speakersetje in elkaar knutselen. Nou dacht ik dat ik alles goed had.. maar ik krijg het niet werkend.

Ik heb een basetech 2100 AP miniversterker

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Bijzonder compacte afmetingen
Aluminium behuizing
2 x 50 W
Uitvoering:

Hoog- en laagdoorlaatfilter
Highlevel-ingang maakt rechtstreeks aansluiten aan de luidsprekeruitgangen van de autoradio mogelijk
Cinch-aansluiting
Aluminium-behuizing.
Technische specificaties:

Afm.:                   (b x h x d) 110 x 40 x 85 mm
Kleur:            Zwart
Stabiel tot impedantie: 4 Ω
Muziekvermogen (max.):  2 x 50 W
RMS-vermogen:   2 x 10 W
Type:   2-kanaals
Frequentiebereik:   20 - 20 000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Voedingsspanning:   12 V
Gewicht:    230 g

Daarbij heb ik speakertjes van Mac Audio MP 10.2 90W max. power.

en als stroomaanvoer heb ik een verstelbare 12v adapter van 1000mA. Nou heb ik gelezen dat het werkt met een 1500mA adapter dus ik dacht dat dit dan ook wel zou werken alleen met een iets lager volume.. maar het werkt niet. Heb ik dan toch te weinig ampere? Of zit het 'm in de aansluiting?

Er zit een rode kabel, deze is plus, een oranje welke volgens mij dan de min is, en een zwarte welke volgens mij de aarde kabel is. De rode doe ik dan op de plus van de adapter, de oranje op de min en de zwarte laat ik in de lucht hangen.. kan dat kloppen? Ik ben een leek op dit gebied dus uitlachen mag.. maar graag dan ook met een beetje hulp in de juiste richting ;)

Heeel erg bedankt!

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

nubcaek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:07:
Hey mensen!

ik heb een vraagje! Ik heb het e.e.a. doorgelezen en wil zelf 'n speakersetje in elkaar knutselen. Nou dacht ik dat ik alles goed had.. maar ik krijg het niet werkend.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Aluminium behuizing
2 x 50 W
Uitvoering:

Highlevel-ingang maakt rechtstreeks aansluiten aan de luidsprekeruitgangen van de autoradio mogelijk
Cinch-aansluiting
Aluminium-behuizing.

en als stroomaanvoer heb ik een verstelbare 12v adapter van 1000mA. Nou heb ik gelezen dat het werkt met een 1500mA adapter dus ik dacht dat dit dan ook wel zou werken alleen met een iets lager volume.. maar het werkt niet. Heb ik dan toch te weinig ampere? Of zit het 'm in de aansluiting?

Er zit een rode kabel, deze is plus, een oranje welke volgens mij dan de min is, en een zwarte welke volgens mij de aarde kabel is. De rode doe ik dan op de plus van de adapter, de oranje op de min en de zwarte laat ik in de lucht hangen.. kan dat kloppen? Ik ben een leek op dit gebied dus uitlachen mag.. maar graag dan ook met een beetje hulp in de juiste richting ;)

Heeel erg bedankt!

Guido
Loshalen!

Rood is plus, zwart is MIN. Die oranje kabel is een REM kabel ofzo. Nu sluit je de adapter kort.

Die REM kabel is voor contante voeding op je versterker/autoradio, om te zorgen dat presets behouden blijven. Kan ook zijn dat er in de oranje kabel een zekering zit, die zou vrij duidelijk moeten zijn, dus kun je niet over het hoofd zien.

Kun je anders eens een foto maken van het spul? Zorg dan dat de aansluitingen en kabels er allemaal goed opstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 16-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51
nubcaek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:07:
Hey mensen!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Aluminium behuizing
2 x 50 W
Uitvoering:

Cinch-aansluiting
Aluminium-behuizing.

Heeel erg bedankt!

Guido
Die versterker heb ik ook, de rode is de plus de zwarte de min de oranje met zekering moet je ook aan de plus hangen en dan werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
ahaa oke, maar de rode heeft 'n zekering toch? Ik ben met 'n uurtje thuis, zal dan ff een poging wagen + foto op t forum gooien. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips!

Zal 1000mA trouwens voldoende zijn? Hoeveel ampere heb jij er op staan Hans?

Edit:

Het werkt, heel erg bedankt!! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door nubcaek op 16-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
nubcaek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:55:
ahaa oke, maar de rode heeft 'n zekering toch? Ik ben met 'n uurtje thuis, zal dan ff een poging wagen + foto op t forum gooien. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips!

Zal 1000mA trouwens voldoende zijn? Hoeveel ampere heb jij er op staan Hans?

Edit:

Het werkt, heel erg bedankt!! _/-\o_
Ja sorry foutje, de rode heeft de zekering, maar ik weet niet of je voeding het op vol volume trekt, ik heb die versterker op lood-gel accu (7Ah) (en zit ook niet in de kist die ik als avatar heb maar in een krat)

[ Voor 5% gewijzigd door HaNS1443 op 16-09-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Denk nog steeds dat het goed gaat komen met de kroonsteentjes. Net werkte het gewoon goed en zal ook wel zo blijven. Wie er anders over denkt, laat het weten! O-) (zie ook bovenstaande post)

Maar nu ff heeeel iets anders:

Mijn baspoort vandaag binnen gekregen. Nou wil ik de diameter van de rand (buitenste ring) de grootste diameter zegmaar., iets inkoten.

Diameter is nu 86mm en wil naar 82mm. Zit nl een raar randje op wat eraf moet. HOE doe ik dit een beetje handig? Iemand tips?

2e punt; Materiaal van de baspoort is van dat bumperplastic met allerlei 'hobbeltjes' of putjes erin. Kan ik dit glad schuren? en eventueel daarna spuiten bijvoorbeeld

hoor t graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Jasperv6 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:58:
Denk nog steeds dat het goed gaat komen met de kroonsteentjes. Net werkte het gewoon goed en zal ook wel zo blijven. Wie er anders over denkt, laat het weten! O-) (zie ook bovenstaande post)

Maar nu ff heeeel iets anders:

Mijn baspoort vandaag binnen gekregen. Nou wil ik de diameter van de rand (buitenste ring) de grootste diameter zegmaar., iets inkoten.

Diameter is nu 86mm en wil naar 82mm. Zit nl een raar randje op wat eraf moet. HOE doe ik dit een beetje handig? Iemand tips?

2e punt; Materiaal van de baspoort is van dat bumperplastic met allerlei 'hobbeltjes' of putjes erin. Kan ik dit glad schuren? en eventueel daarna spuiten bijvoorbeeld

hoor t graag :P
Materiaal van de buis kan je waarschijnlijk niet spuiten. Grote kans dat de oplosmiddelen het plastic oplossen waardoor er belletjes ontstaan. Heb het zelf ook gehad met de speaker kapjes.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn kistradio is al bijna klaar, alleen ik zet met een probleem. als ik mijn ipod/mobiel er op aansluit, komt er aardig geluid uit (goed genoeg), alleen als ik hem harder zet, (te hard voor muziek in een kamer, maar voor buiten is dat nog wel handig) dan hapert het geluid, en is het heeeel onzuiver. ik heb 2 10 cm speakers er op liggen, komt dat door deze speakers? of is het de ta2024?

Ivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Klinkt alsof je een te lichte voeding hebt. Als dat niet het geval is, dan vraag je gewoon meer van de TA2024 dan hij kan leveren ('t blijft wel een 2x 12W versterker en autospeakers hebben geen hoog rendement).

[ Voor 77% gewijzigd door TBTL op 16-09-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Auxilium schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:25:
[...]

Materiaal van de buis kan je waarschijnlijk niet spuiten. Grote kans dat de oplosmiddelen het plastic oplossen waardoor er belletjes ontstaan. Heb het zelf ook gehad met de speaker kapjes.
Ook niet met een plastic primer van motip? Heb hier nl nog heel wat van samen met zwarte autolak. Dit kan wel op plastic maar het doel is eig die putjes weg te halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Jasperv6 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:49:
[...]

Ook niet met een plastic primer van motip? Heb hier nl nog heel wat van samen met zwarte autolak. Dit kan wel op plastic maar het doel is eig die putjes weg te halen. :P
Kan vanaf hier niet lezen wat op de fles van die primer staat ;) Gok dat het daarmee wel kan. Het beste is om anders een klein stukje te testen op een plek waar je het niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Ben weze schuren met korrel 600. Daarna zilver pollish (heel fijne korrel eig.) en werd erg glad en mooi :)
Kosten ook nie zo heel dus gwn begonnen xD

Straks even primer + goeie lengte zagen (7,5cm)

Dan vanavond in de autolak nero601 8) (gwn zwart dus :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een mp3module waarop een 2x3w (voor)versterkertje opzit, kan ik deze normaal aansluiten op een ongemodde TA2024 of zorgt dat voor problemen? Kan het ook op een gemodde?
hier een PDF met iets meer info over de module

• nubcaek
Hee!

Zoals ik al zei heb ik dus een Basetech 2100, 12v 1A adapter & 2x 10cm 90w boxjes. Alles werkt.. maar nu is 't zo dat ik constant een piep hoor op 't moment dat er spanning op staat.. weet iemand waardoor dat komt en hoe ik dat kan fixen?

Ik zal zo trouwens even foto's van mijn projectje toevoegen.. =)

• HaNS1443
nubcaek schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:31:
Hee!

Zoals ik al zei heb ik dus een Basetech 2100, 12v 1A adapter & 2x 10cm 90w boxjes. Alles werkt.. maar nu is 't zo dat ik constant een piep hoor op 't moment dat er spanning op staat.. weet iemand waardoor dat komt en hoe ik dat kan fixen?

Ik zal zo trouwens even foto's van mijn projectje toevoegen.. =)
Komt de piep uit de voeding of uit de versterker?

• HaNS1443
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:47:
Ik heb hier een mp3module waarop een 2x3w (voor)versterkertje opzit, kan ik deze normaal aansluiten op een ongemodde TA2024 of zorgt dat voor problemen? Kan het ook op een gemodde?
hier een PDF met iets meer info over de module
Ik zie hier ook een L-out R-out en GND dus volgens mij moet die gewoon naar de TA2024 (gemod en niet gemod moet beiden kunnen) de voorversterker heb je volgens mij niet nodig, wil je deze wel gebruiken zou ik voor de "gewone" TA2024 gaan
Iemand bevestiging van mijn verhaal?

• nubcaek
HaNS1443 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:33:
[...]

Komt de piep uit de voeding of uit de versterker?
uit de boxen komt de piep.

Bij deze dan ook meteen mijn project =)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2eb4kra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2lbzt2.jpg

Het is een ikea wandplank met onzichtbare ophanging. De versterker gaat in het gat in het midden en ik ga nog een gat boren waar de 3.5mm kabel uit komt voor de aansluiting van een telefoon/mp3 speler. Verder wordt de bedrading nog weg gewerkt maar hier wil ik nog een aan/uit schakelaar tussen plaatsen.

Heb alleen nu last van een piep, die uit de boxen komt, wanneer de boxen onder spanning staan. Tips zijn welkom!

[ Voor 157% gewijzigd door nubcaek op 17-09-2011 00:56 ]

Verwijderd

is het geen kabelbreuk in de Jack-tulpkabel?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:46:
is het geen kabelbreuk in de Jack-tulpkabel?
Zou ook een aardlus kunnen zijn.

Is het echt een piep of meer een brom geluid? Controleer al je kabels even, en kijk of het verschil maakt als je de versterker op een stuk karton zet ipv metalen deksel.

(als dat kan) zou je ook even moeten controleren of de kabels nog goed aangesloten zijn op de je speakers..

Weleen tof idee trouwens! Hoe diep zijn die planken van ikea? (als in, hoe hoog)

• nubcaek
Ik heb het opgelost! kostte me wel weer een tulpkabel.. maar 'n nieuwe heeft 't voor het grootste gedeelte opgelost. Heb er ook een aan/uit schakelaar tussen geplaats dus als er geen muziek gespeeld wordt kan die gewoon uit. Planken zijn 500mm dik en daar gaat 6mm aan dikte van af vanwege de platen. de Basetech 2100 past er makkelijk in en m'n boxjes met inbouw 43mm passen er ook prima in! Ik ben ff een filmpje aan het uploaden naar Youtube.. =)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/23sg8xl.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mnNaQsTm3wY]

[ Voor 11% gewijzigd door nubcaek op 17-09-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
@ diegene die de diameter van z'n bassreflex poortje wilde verkleinen;
Persoonlijk zou ik hem in de draaibank zetten. wel opletten met inspannen, want je hebt hem zo ovaal gedrukt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigo1995
  • Laatst online: 07-05 20:31
Hallo
Ik heb ff een vraag, want ik heb 4 speakers, 2 daarvan zijn 120 watt en die andere 2 hebben als nominaal vermogen 20 watt en als piekvermogen 200 watt maar dan is dus de vraag of ik op die 4 speakers een versterker kan aansluiten van 125 watt per kanaal??? Dit vind ik erg verwarrend.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik gebruik wil maken van een 4ohm subwoofer kan ik een subwoofer op deze manier
Afbeeldingslocatie: http://www.12vhifi.nl/pix/brug.gifAfbeeldingslocatie: http://www.12vhifi.nl/pix/svcs1.gif

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg
???????
alvast bedankt
pleass heeft iemand hier antwoors op heb dit nou al meerdere malen gevraagd me project ligt hierdoor still :'( weet iemand het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:51:
[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
???????
alvast bedankt
pleass heeft iemand hier antwoors op heb dit nou al meerdere malen gevraagd me project ligt hierdoor still :'( weet iemand het??
Als je de versterker kan bruggen dan zou het op die manier kunnen. Als de versterker al intern gebrugd is, dan in feite niet. Hier kan je wel het één en ander vinden erover.
Tigo1995 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:15:
Hallo
Ik heb ff een vraag, want ik heb 4 speakers, 2 daarvan zijn 120 watt en die andere 2 hebben als nominaal vermogen 20 watt en als piekvermogen 200 watt maar dan is dus de vraag of ik op die 4 speakers een versterker kan aansluiten van 125 watt per kanaal??? Dit vind ik erg verwarrend.
Alvast bedankt.
Het kan. Je kan elke speaker aansluiten op elke versterker. Het enige wat er in jou geval kan gebeuren is dat je de speakers opblaast. Verder is het piek vermogen altijd een vermogen die maar heel kort aan de speakers geleverd kan worden. In feite is 20watt nominaal erg weinig en blaas je die met 125watt op als je dit erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
maakt het eigenlijk verschil voor het geluid als ik mijn ta 2024 met een adapter op het lichtnet aansluit ipv 8 aa baterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Maartinho schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:29:
maakt het eigenlijk verschil voor het geluid als ik mijn ta 2024 met een adapter op het lichtnet aansluit ipv 8 aa baterijen?
Hoor je verschil? ;)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
hahah, dat was de vraag heb de adapter nog niet in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
OxyDrokz schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:12:
@ diegene die de diameter van z'n bassreflex poortje wilde verkleinen;
Persoonlijk zou ik hem in de draaibank zetten. wel opletten met inspannen, want je hebt hem zo ovaal gedrukt denk ik.
Tnx ga het proberen. Hij is wel aardig stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jasperv6 schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:42:
[...]

Tnx ga het proberen. Hij is wel aardig stevig.
En anders even stuk rondhout in je poort leggen met dezelfde diameter als de poort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Het is gelukt. meteen er even een mooi glad randje op geschuurd. Gespoten in Zwart + 2K blanke autolak erop :)

Helemaal naar wens, bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 15:18
Ook ik heb mijn kist radio gemaakt, voor mijn zoontje ;-), die hem meeneemt naar de "zeeverkenners" dus een beetje tegen een stootje moet kunnen en heb hem gemaakt van 30 mm steigerplank. Toen de hardware er nog niet in zat ben ik er even mee gaan voetballen om te kijken of hij niet uit elkaar zou vallen. Die test heeft de kist doorstaan. Dank aan jullie allemaal voor alle informatie in dit topic en Levi en Floris voor het leveren van de nodige hardware.

Om toch een beetje modern te zijn is het een wireless connectie geworden en kan hij met zijn bluetooth telefoon de herrie maken. verder de standaard kist onderdelen, Gelaccu 12V-7,2A, 12V lader,12V voeding,TA-2024 (modded) en een accusafe, en de 5V die nodig is voor de Bluetooth receiver heb ik een sigarettenaansteker USB lader gebruikt. Om de brom tegen te gaan heb ik voor de TA-2024 een aardlus filter gezet.

De 5 grote foto's zijn hier te vinden in de dropbox gallery

Hier de thumbnails:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6160/6165786942_3804d4b9c1_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6178/6165253215_a4a0632ce5_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6162/6165786106_c0620c4c23_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6157/6165252011_f8c4d1937d_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6152/6165783900_a980d4084b_t.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door cootjec op 20-09-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Nice zijn van die waterdichte speakers zeker?
Zijn die er ook in het zwart te koop? (en zijn ze ook echt waterdicht?, dwz ze spelen onderwater nog xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet helemaal tevreden over mijn versterker. heb nu een ta2024 maar vanaf ongeveer 70% volume begint het te kraken. ik heb speakers van 6x9 inch. 93db.

welke versterker zal beter zijn?
ta2020
ta2021
of heel mischien de tk2050? maar wil liever niet op 24v spelen.

mvg Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallow allemaal!

Ik heb ene probleem.

Ik heb ene leuke kist radiogemaakt met een TA2024 versterker er in en een 12 volt gel accu. (de 2 speakers ook niet te vergeten)

Het hele concept werkte op het begin prima maar na een verloop van tijd kon het volume minder hard, de accusafe schakelde dan de kist uit en moest ik de volume verlagen en deed de kist het ook weer goed.
Maar als ik nu op de rode aanknop druk schakelt de accusafe meteen de spanning er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
@Jasperv6 idd dit zijn "spat"-water dichte speakers, die kunnen tegen wat vocht, ze hebben gesealde silecone membranen ofzo, dat ze onderwater blijven spelen dat geloof ik ik niet.

Of ze ook in het zwart verkrijgbaar zijn weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:00:
Hallow allemaal!

Ik heb ene probleem.

dat klinkt als een lege batterij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
cootjec schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:07:
@Jasperv6 idd dit zijn "spat"-water dichte speakers, die kunnen tegen wat vocht, ze hebben gesealde silecone membranen ofzo, dat ze onderwater blijven spelen dat geloof ik ik niet.

Of ze ook in het zwart verkrijgbaar zijn weet ik niet
Okee. Ik ben ook heel klein beetje aan het orienteren op waterdichte speakers. Ze moeten wel zwart zijn maar dat kan ik ook spuiten. Dan het kapje van mijn huidge focals erover heen en dan staat het ook nog chill 8)

Update: Nu alles intern binnen. Leren riempje via velleman elektonics voor Ampeg versterkers is erg nice :P
Kast gaat nog wel even duren helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
@ cootjec, waar doe je die aardlus filter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
@Cluricauns De aarlus filter zit gewoon voor de input van het versterkertje

Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/CAR-NF01.jpg

Ik heb de stekkers er afgehaald en verbonden aan de input van de TA-2024 en aan de cinch die op de bevestigingsplaat zit gesoldeerd
Cluricauns schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:37:
@ cootjec, waar doe je die aardlus filter aan?

[ Voor 3% gewijzigd door cootjec op 20-09-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Beste mensen.. ik ben al een aantal dagen aan het googlen maar ik kom er maar niet uit. Hoe kan ik het beste een 2weg systeem opzetten met een fatsoenlijke bass? In kleine boxjes moet toch ook een redelijke bass kunnen komen? Ik wil best 50 euro voor 2 kleine boxjes neerleggen... hoger ook prima maar dan moet het geluid er wel naar zijn incl bass. Tips zijn heel erg welkom!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

nubcaek schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:56:
Beste mensen.. ik ben al een aantal dagen aan het googlen maar ik kom er maar niet uit. Hoe kan ik het beste een 2weg systeem opzetten met een fatsoenlijke bass? In kleine boxjes moet toch ook een redelijke bass kunnen komen? Ik wil best 50 euro voor 2 kleine boxjes neerleggen... hoger ook prima maar dan moet het geluid er wel naar zijn incl bass. Tips zijn heel erg welkom!
Hoe klein moet klein zijn? Met 10cm speakers haal je gewoon niet zoveel diepe lage tonen, 13cm wordt al beter, maar blijft aanmodderen. Als je wilt heb ik 2 sony Xplod ovaaltjes voor je, mag je overnemen voor weinig.

Verwijderd

Heeft er soms iemand nog de pdf van de zelfbouw Kratsafe schakeling?

Ik ben de mijne ergens kwijtgeraakt en op kratradio.nl reageren ze niet op mijn berichten :-(

• cootjec
Misschien hebben jullie hem al eerder gezien, maar er is altijd baas boven baas met een "kistradio" ;-)

http://www.niknowak.de

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

cootjec schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:28:
Misschien hebben jullie hem al eerder gezien, maar er is altijd baas boven baas met een "kistradio" ;-)

http://www.niknowak.de
Zal daar ook een kratsafe inzitten? _/-\o_

• HaNS1443
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:23:
Heeft er soms iemand nog de pdf van de zelfbouw Kratsafe schakeling?

Ik ben de mijne ergens kwijtgeraakt en op kratradio.nl reageren ze niet op mijn berichten :-(
Misschien kan dit je helpen, welke info zoek je?

• Maartinho
hoi allemaal.

ik heb een 7,2 volt 1500 mah batterij op mijn ta 2024 (en nu natuurlijk speakers) aangesloten, maar is dit slecht voor mijn versterker? aangezien op kratradio.nl staat dat de voeding minimaal 8.5 volt moet zijn, en heeft iemand een berekening hoelang ik met deze batterij kan doen?

Verwijderd

HaNS1443 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:28:
[...]

Misschien kan dit je helpen, welke info zoek je?
het gaat over de zelfbouw AccuSafe [kit] - Kratsafe schakeling van op kratradio.nl
Ik zoek de handleiding met foto's voor het solderen want ik ben namelijk mijn handleiding verloren ;)

• HaNS1443
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:20:
[...]

het gaat over de zelfbouw AccuSafe [kit] - Kratsafe schakeling van op kratradio.nl
Ik zoek de handleiding met foto's voor het solderen want ik ben namelijk mijn handleiding verloren ;)
Daar kan ik je niet mee helpen, bedoel je niet kistradio.nl waar je contact mee hebt opgenomen?

Helpt goed kijken naar deze afbeelding?

[ Voor 15% gewijzigd door HaNS1443 op 21-09-2011 22:21 ]

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartinho schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:27:
hoi allemaal.

ik heb een 7,2 volt 1500 mah batterij op mijn ta 2024 (en nu natuurlijk speakers) aangesloten, maar is dit slecht voor mijn versterker? aangezien op kratradio.nl staat dat de voeding minimaal 8.5 volt moet zijn, en heeft iemand een berekening hoelang ik met deze batterij kan doen?
de minimale voedingsspanning zegt natuurlijk dat de spanning van je spanningsbron hoger moet liggen dan die grens.
met andere woorden, het gaat niet werken.
de spanning moet tussen de 8.5 en 13.8 (??) liggen en de spanning van je batterij is 7.2 en dan ligt lager dan het minimum dus dat gaat niet werken.
en nog een ding de batterij heeft ook te weinig capaciteit, om goed met een ta2024 te kunnen spelen raad ik je aan minimaal 2000 mA(h?) te gebruiken en dat is dan bij een voeding die dat continu kan 'geven'.
als je met een accu/batterij wilt spelen dan zou ik minimaal 4000 mA gebruiken, een goed voorbeeld vind je in de start post (die je gelezen moet hebben voordat je een bericht post met een vraag).

ik hoop dat je het bovenstaande snapt zo niet dan de simpele uitleg.
nee het is niet schadelijk voor je versterker.
en hij gaat het niet doen.

voor verdere vragen wijs ik je eerst door naar de startpost als je die nog niet gelezen heb.
als je dan nog steeds een vraag heb dan mag je het posten.

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Het kan best zo zijn dat de accu 2A kan leveren. Wat je zegt klopt dus niet. Ook zal de versterker wanneer er minder beschikbaar is niet kapot gaan. Het geluid wordt alleen zachter/slechter en je hebt kans dat de spanning van de accu even inzakt.

• Maartinho
thijsco19 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:20:
[...]

de minimale voedingsspanning zegt natuurlijk dat de spanning van je spanningsbron hoger moet liggen dan die grens.
met andere woorden, het gaat niet werken.
de spanning moet tussen de 8.5 en 13.8 (??) liggen en de spanning van je batterij is 7.2 en dan ligt lager dan het minimum dus dat gaat niet werken.
en nog een ding de batterij heeft ook te weinig capaciteit, om goed met een ta2024 te kunnen spelen raad ik je aan minimaal 2000 mA(h?) te gebruiken en dat is dan bij een voeding die dat continu kan 'geven'.
als je met een accu/batterij wilt spelen dan zou ik minimaal 4000 mA gebruiken, een goed voorbeeld vind je in de start post (die je gelezen moet hebben voordat je een bericht post met een vraag).

ik hoop dat je het bovenstaande snapt zo niet dan de simpele uitleg.
nee het is niet schadelijk voor je versterker.
en hij gaat het niet doen.

voor verdere vragen wijs ik je eerst door naar de startpost als je die nog niet gelezen heb.
als je dan nog steeds een vraag heb dan mag je het posten.
de versterker werkt gewoon, en ik heb 10 x beter geluid als met 8 AA batterijen... ik gebruik een nimh batterij ik weet niet of dat wat uitmaakt?

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Maartinho schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:37:
[...]

de versterker werkt gewoon, en ik heb 10 x beter geluid als met 8 AA batterijen... ik gebruik een nimh batterij ik weet niet of dat wat uitmaakt?
Het verschil tussen een accu en batterijen is dat een accu sneller een hoger vermogen kan leveren dan een batterij. Een batterij is meer geschikt voor kleine stromen en een accu voor hogere stromen zoals bij de versterker.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartinho schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:37:
[...]

ik heb hem zelf niet dus ik kan niks testen, maar als het klopt wat jij zei (dat de minimum spanning is 8.5 volt is) dan zou het niet kunnen werken.
maar jij zegt dat hij werkt?
dat snap ik dan niet...
weet je zeker dat het een 7.2 V accu is?
@ikke
klopt de capaciteit is inprencipe genoeg, maar voor langer te spelen zou ik een grotere (groter capaciteit) batterij gebruiken.

Verwijderd

hallo.

ik heb ook een mini kistradio gemaakt.
van een oude computer boxen setje van JBL (JBL platinum series 12v ~1A max)
hierbij heb ik een ni-mh batterij gebruikt van 7.2v 1900mAh.
dit gaat tot mijn verbazing heel lang mee.

zo zag hij er in begin uit:
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/5435/sany0059f.jpg

en zo ziet hij er nu uit, hij heeft al een paar festivals gedaan vandaar de tekeningen.
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/3541/dsc00008yf.jpg

binnen: ( met en grote connector om gemakkelijk de front plate te verwijderen en te werken.
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/8780/dsc00004cz.jpg

de batterij:
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/9476/dsc00007rg.jpg

de jack die onder hand handvat zit niet de handigste plaats maar goed.
Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/761/dsc00006l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8479/dsc00005ia.jpg

----------------------------------------------------------------------------------

nu gaa ik voor een vriend ook een maken. hij wou dit specifiek in een amobox dus komt het daar in.
hiervoor een paar vragen die ik niet na 30 pagina's heb gevonden.

1) hij heeft nieuwe boxen gekocht (mac audio street 10.2 4Ohm 40W),
maar ik heb gewoon speakers van die computer boxen (4Ohm 5W)
en de mijne gaan luider. alhoewel het klijnere zijn. kan dit te maken heben met
decibel verschil van 2 of niet? ik weet zelfs niet hoeveel decibel mijn boxen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.mac-audio.de/typo3temp/pics/086ef041b0.jpg

2) zit er veel verschil in een loodgel accu t.o.v een li ion accu.
- gaat de li ion lang mee,
- is die niet gevaarlijk,
- als ze zichzelf uitschakelen rond de 10.8v hoeveel ampère kan ik dan trekken als het een 6,8Ahm is
dat zal toch geen 6,8A want dan is hij helemaal leeg.

3) wat is het verschil tussen een ta 2024 van kratradio en een ta 2024 van sure.

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
het verschil komt vast omdat je je jbl boxen heb ingebouwd en de nieuwe niet.
dat maakt een groot verschil in bas/volume

• Cluricauns
Ik heb net de accusafe van kistradio.nl in elkaar gesoldeerd, maar ik heb nogal een lompe (dikke punt) soldeerbout dus heb ik twee pinnetjes van de CI gesoldeerd en toen opgegeven en de rest allemaal omgebogen zonder te solderen.
De CI zit nu wel goed aan de PCB vast, dus dit werkt gewoon goed toch?

Verwijderd

ik had bijde boxen in open lucht getest ronde de klijne zat nog wel dat vierkante houte plaatje maar het zou mij verbazen dat dat het zou zijn.
bijde aan dezelfde versterker

• Private Zaagsel
Inbouwen maakt het verschil...

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:30:
ik had bijde boxen in open lucht getest ronde de klijne zat nog wel dat vierkante houte plaatje maar het zou mij verbazen dat dat het zou zijn.
bijde aan dezelfde versterker
Inbouwen maakt een wereld van verschil.. Gewoon inbouwen en gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
@skatersanen
wat voor versterker heb je? en hoelang doe je met die NIMH batterij?

en wat een loodaccu betreft, kan je die meteen weggooien als ze onder het punt van 11,5 volt komen?

[ Voor 38% gewijzigd door Maartinho op 23-09-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Maartinho schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:20:
en wat een loodaccu betreft, kan je die meteen weggooien als ze onder het punt van 11,5 volt komen?
Ligt er aan hoever. Je kunt ze natuurlijk altijd opladen en kijken hoe erg de schade is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Na een tijdje mijn radio al werkend te hebben heb ik probleem: bij het afspelen via usb hoor ik een soort brom, bij aux in hoor ik niets. Ik heb wel iets gelezen over aardlus maar ik heb geen idee of ik daar last van heb en hoe ik dit kan verhelpen

Dit in het binnenwerk
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2psq6v4.jpg
Voor de duidelijkheid: accu => accusafe => Ta2024 EN decoder

Edit: Als ik de decoder direct op EEN ANDERE accu aansluit heb ik nergens last van

[ Voor 17% gewijzigd door HaNS1443 op 23-09-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartinho schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:20:
@skatersanen
wat voor versterker heb je? en hoelang doe je met die NIMH batterij?

Nope, ze kunnen zelfs nog een stuk verder. Maar wanneer je veel cycles uit een accu wilt halen is 11.5V een goede ondergrens om nog steeds veel cycles te halen. Onder de 10V zijn ze al wel aardig beschadigd.
HaNS1443 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:42:
Na een tijdje mijn radio al werkend te hebben heb ik probleem: bij het afspelen via usb hoor ik een soort brom, bij aux in hoor ik niets. Ik heb wel iets gelezen over aardlus maar ik heb geen idee of ik daar last van heb en hoe ik dit kan verhelpen

Dit in het binnenwerk
[afbeelding]
Voor de duidelijkheid: accu => accusafe => Ta2024 EN decoder

Edit: Als ik de decoder direct op EEN ANDERE accu aansluit heb ik nergens last van
Je decoder gooit waarschijnlijk een hoop ruis op het circuit, je zult even terug moeten zoeken hoe je dit kan verhelpen, ik kan je hier verder niet mee helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door wesleytjuh op 23-09-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
YEAAAH *O* *O* *O*

Eindelijk het proefmodel mdf binnen. Vandaag bezig geweest met alles beetje passen en meten zodat ik hem terug kan brengen. Dan word het echte model volledig van hardhout gemaakt 8)

Foto's natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFNMCMFW-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3DBJWZY-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ML48QRI-D.jpg

Beetje van de binnenkant. Led's moeten er nog bij + versterker aan de linkerwand plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QELLU3KD-D.jpg

Morge de rest ff afmaken. Luidsprekerkabels kopen + m3 parkers om versterker erin te schroeven.
Ook ff schakelaar testen of ik de + en - wel goed heb aangesloten.
Verder volume knop nog ergens plaatsen. Zal wel op de achterkant worden 8) 8)
Ik ben iig blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Jasperv6 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:48:
YEAAAH *O* *O* *O*

Eindelijk het proefmodel mdf binnen. Vandaag bezig geweest met alles beetje passen en meten zodat ik hem terug kan brengen. Dan word het echte model volledig van hardhout gemaakt 8)

Foto's natuurlijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beetje van de binnenkant. Led's moeten er nog bij + versterker aan de linkerwand plaatsen.
[afbeelding]

Morge de rest ff afmaken. Luidsprekerkabels kopen + m3 parkers om versterker erin te schroeven.
Ook ff schakelaar testen of ik de + en - wel goed heb aangesloten.
Verder volume knop nog ergens plaatsen. Zal wel op de achterkant worden 8) 8)
Ik ben iig blij :)
Erg mooi, het is net een gezichtje :)
Waar zijn die kabels linksonder op foto 3 voor?
Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Danku :)

Kabels zijn stroom 230V (speciale aansluiting die 250V aankant) & jack-jack kabel. (voor naar de mp3) 8)

Daarnaast komt nog een volume knopje. Foto's komen morgen daarvan.

Gezichtje is goed gezien. Dat is het 'handelslogo' van Thodio. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Jasperv6 op 23-09-2011 21:29 ]

• Cluricauns
wel vet grote baspoort :O of is dat ook echt nodig?

en heeft er trouwens nog iemand antwoord op mijn vraag hierboven over de CI (U1 op de pcb)?

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Wel erg mooi gemaakt. Met goede afwerking heb je straks een leuke radio! Welke versterker ga je gebruiken? Gezien de voeding is dat een aardig beestje.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink