Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 94.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09-2011
Even een korte vraag:

Is dit ding aangegeven met een rood vierkant hieronder noodzakelijk voor mijn kratradio?
Wil hem namelijk op mijn AccuSafe aansluiten maar gaat een beetje onhandig met dat ding erbij.

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/6210/dcadapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Martijn Martens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:36:
Even een korte vraag:

Is dit ding aangegeven met een rood vierkant hieronder noodzakelijk voor mijn kratradio?
Wil hem namelijk op mijn AccuSafe aansluiten maar gaat een beetje onhandig met dat ding erbij.

[afbeelding]
Gok dat het een ferriet filter is tegen storing in het stroomnet. Als je deze eraf haalt en je heb ergens een storingsbron heb je de kans dat je dit terug hoort in het geluid uit je versterker.

Weet er niet het fijne van, maar volgens mij is dat het.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Bedankt,

Heb het er al afgeknipt dus het gaat er niet meer aan, zie het nut er ook niet van in als het is wat jij zegt.
Auxilium schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:02:
[...]

Gok dat het een ferriet filter is tegen storing in het stroomnet. Als je deze eraf haalt en je heb ergens een storingsbron heb je de kans dat je dit terug hoort in het geluid uit je versterker.

Weet er niet het fijne van, maar volgens mij is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Martijn Martens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:11:
Bedankt,

Heb het er al afgeknipt dus het gaat er niet meer aan, zie het nut er ook niet van in als het is wat jij zegt.
[...]
Het kan voorkomen dat je een aardlus heb in het stroom net. Mocht dit zo zijn, dan kan het overheersend zijn in het geluid. Als je op accu speelt maakt het niet uit :D

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 08:03
(jarig!)
Ik heb zojuist mij TA2024 gesloopt toen ik mij voeding wilde testen. Ik was had niet door dat de TA2024 max 13.8 V kan hebben. Helaas gaf de voeding net iets meer als 13.9V :s Nu dacht ik meteen ff een nieuwe te kopen maar tot mijn grote verbazing is de TA2024 ineens 5 euro duurder :o

Nu zit ik te denken, ik kan net zo goed een TA2020 kopen voor iets meer geld. Die gaat een stuk minder snel kapot. Maar is dat slim ?

Dit heb ik allemaal:
Accu 8.0Ah
Voeding 12 VDC (13,9) 5.0A
2x 4Ohm speakers van 260W Nom. 40W

Wat kan ik nu het beste doen?

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
crazzycow1 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:42:
Ik heb zojuist mij TA2024 gesloopt toen ik mij voeding wilde testen. Ik was had niet door dat de TA2024 max 13.8 V kan hebben. Helaas gaf de voeding net iets meer als 13.9V :s Nu dacht ik meteen ff een nieuwe te kopen maar tot mijn grote verbazing is de TA2024 ineens 5 euro duurder :o

Nu zit ik te denken, ik kan net zo goed een TA2020 kopen voor iets meer geld. Die gaat een stuk minder snel kapot. Maar is dat slim ?

Dit heb ik allemaal:
Accu 8.0Ah

Hoe weet je dat ie kapot is, bij ons op de boot krijgt hij ook meer dan eens 14,4 volt via de dynamo en dat overleeft die ook gewoon hoor. normaal vind die 0,1 volt extra echt geen probleem hoor :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

duifi schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:04:
[...]

Hoe weet je dat ie kapot is, bij ons op de boot krijgt hij ook meer dan eens 14,4 volt via de dynamo en dat overleeft die ook gewoon hoor. normaal vind die 0,1 volt extra echt geen probleem hoor :)
Het kan natuurlijk goed gaan, maar de onderdelen zijn gewoon niet gemaakt voor meer spanning dan die 13.8V. Het kan goed gaan, het kan fout gaan..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Een ta2024 kan toch 16v max aan?

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22
15v 5a voor de ta2024.

Je voltage kan de 2024 makkelijk hebben.
Maar 5 ampere vind hij minder leuk denk ik..

[ Voor 68% gewijzigd door Camembert1633 op 08-09-2011 11:08 ]

• crazzycow1
(jarig!)
Dit staat op kratradio.nl

NOOIT de voeding voeding verkeerd om aansluiten. Hierdoor zal gelijk de versterker stuk zijn.
NOOIT de luidspreker uitgangen kortsluiten, ook dit is gegarandeerd een kapotter versterker.
NOOIT luidsprekers aansluiten met een impedantie lager dan 4Ohm.
NOOIT een voedingsspanning aansluiten van meer dan 13,8 Volt.

En die 5.0A dat is toch het maximale wat de voeding kan geven...?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

crazzycow1 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:49:
Dit staat op kratradio.nl

NOOIT de voeding voeding verkeerd om aansluiten. Hierdoor zal gelijk de versterker stuk zijn.
NOOIT de luidspreker uitgangen kortsluiten, ook dit is gegarandeerd een kapotter versterker.
NOOIT luidsprekers aansluiten met een impedantie lager dan 4Ohm.
NOOIT een voedingsspanning aansluiten van meer dan 13,8 Volt.

En die 5.0A dat is toch het maximale wat de voeding kan geven...?
De TA2024 is niet gemaakt voor spanningen hoger dan 13.8V. Het amperage is afhankelijk van wat de versterker vraagt, niet van wat de voeding kan leveren.

Als jij op 13.8V 2 keer 15W (is 30W) uitstuurt, maakt je sommetje U=I*A --> 30/13.8= 2.17A.

Meer dan 13.8V wil je dus gewoon niet door de versterker sturen. Je kan het proberen en mazzel hebben, maar de kans dat het misgaat is groter ;) Zoals ze hier op tweakers.net zeggen; Electronica werkt op rook; als die eruit komt is je apparaat stuk..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Pixeltje schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:59:
[...]

De TA2024 is niet gemaakt voor spanningen hoger dan 13.8V. Het amperage is afhankelijk van wat de versterker vraagt, niet van wat de voeding kan leveren.

Als jij op 13.8V 2 keer 15W (is 30W) uitstuurt, maakt je sommetje U=I*A --> 30/13.8= 2.17A.

Meer dan 13.8V wil je dus gewoon niet door de versterker sturen. Je kan het proberen en mazzel hebben, maar de kans dat het misgaat is groter ;) Zoals ze hier op tweakers.net zeggen; Electronica werkt op rook; als die eruit komt is je apparaat stuk..
De kans dat ie door 1/10V stuk gegaan is wel heel erg miniem. Zoals eerder gezegd, het IC kan meer hebben, voor korte tijd. Hoewel het inderdaad niet aan te raden is om meer dan 13.8V te gebruiken omdat dit je levensduurt nogal inkort, zullen de onderdelen dit zeker tijdens het testen van een voeding overleven.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• crazzycow1
(jarig!)
wesleytjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:20:
[...]

De kans dat ie door 1/10V stuk gegaan is wel heel erg miniem. Zoals eerder gezegd, het IC kan meer hebben, voor korte tijd. Hoewel het inderdaad niet aan te raden is om meer dan 13.8V te gebruiken omdat dit je levensduurt nogal inkort, zullen de onderdelen dit zeker tijdens het testen van een voeding overleven.
Maar wat is het dan wel?? Want mn versterker doet echt niks meer, en heb ook geen rook gezien of iets wat is doorgebrand.

• Cluricauns
Weet je zeker dat hij kapot is? En is hij pas kapot gegaan nadat je voeding hebt aangesloten?

[ Voor 1% gewijzigd door Cluricauns op 08-09-2011 13:46 . Reden: Spelling ]

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
Martijn Martens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:36:
Even een korte vraag:

Niet zo hele handig xD Je kunt hem ook gewoon ergens anders plaatsen hoor. Zit zitten vaak met klipjes vast zodat je zelf kunt bepalen waar op de kabel hij moet. (maar bij een goedkope voeding zal dat wel nie zo wezen)
Je zou het in het geluid kunnen horen maar dit hangt ook volledig af van je setup. Goedkope speakers e.d. dan maakt het niks uit. :P
Tis gwn zo'n verhaal van audio freaks. net als dat ze schijnen te kunnen horen hoe de polariteit van een stekker in het stopcontact zit. :? ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

wesleytjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:20:
[...]

Toch betwijfel ik dat. Ten eerste; hoe weet de versterker dat je de voeding slechts aan het testen bent ;) Klinkt lullig, maar teveel spanning kan gewoon teveel spanning zijn. 2, er hoeft maar 1 onderdeeltje op de print te zitten die er net even niet tegen kan (misschien iets slechter van de band gerold, andere soldering, keer eerder te warm geworden, noem het maar) en 't ding is dood. Dat had ook kunnen gebeuren bij 12V, maar more likely dat het gebeurd als het voltage overschreden wordt. 3, een tiende volt, als de voeding inderdaad zo precies geregeld kan worden, kan genoeg zijn.

• Martijn Martens
Mijn kratradio is dan eindelijk af!

Na tijden dit forum volgen en vragen stellen ga ik dus ook het eindresultaat posten.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9222/img6709mf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/1466/img6711v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/2897/img6713i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/7434/img6721h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4929/img6712q.jpg

De eerste twee foto's mogen van mij in de TS bij de rest van de foto's van kratradio's, die vind ik het mooist.

Bedankt! _/-\o_

• wesleytjuh
Pixeltje schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:23:
[...]

Toch betwijfel ik dat. Ten eerste; hoe weet de versterker dat je de voeding slechts aan het testen bent ;) Klinkt lullig, maar teveel spanning kan gewoon teveel spanning zijn. 2, er hoeft maar 1 onderdeeltje op de print te zitten die er net even niet tegen kan (misschien iets slechter van de band gerold, andere soldering, keer eerder te warm geworden, noem het maar) en 't ding is dood. Dat had ook kunnen gebeuren bij 12V, maar more likely dat het gebeurd als het voltage overschreden wordt. 3, een tiende volt, als de voeding inderdaad zo precies geregeld kan worden, kan genoeg zijn.
Wat ik bedoel te zeggen met het testen is dat de versterker waarschijnlijk maar kort gebruikt is, alleen om te testen dus. Verder zou de versterker wel echt krap gespecificeerd zijn op 13.8V als 1/10 meer al te veel is.
De enigste componenten die er niet tegen zullen kunnen zullen het ic en de condensators zijn. De condensators zullen weer rated voor minimaal 16V zijn. Dus die zullen niet stuk zijn. Het IC kan 16V piek hebben die kans is dus ook klein.
Het kan inderdaad een zwakke soldering/slecht component zijn, maar zoals je zelf zegt had dat net zo goed bij 12V kunnen gebeuren.
Mijn gok is dat het of inderdaad een defect component, of een nog hogere spanning dan 13.9 door je voeding geleverd, of een menselijke fout.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

crazzycow1 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:42:

Dit heb ik allemaal:
Accu 8.0Ah

Als je het extra geld heb voor een iets betere versterker. Zeker doen! Let wel op het feit dat de TA2020 niet gemod kan worden, dus als je het geluid op de oude versterker (met mod?) te zacht vond de TA2020 nog iets zachter zal zijn. Daarnaast is het geluid rustiger en bas is beter met de TA2020.

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Mijn TA2024 sneuvelde na 3 dagen, toen heb ik een TA2020 gekocht en bevalt prima. Doordat ik de TA2024 nog maar kort gehad heb kan ik de twee versterkers niet echt vergelijken. Wel is de TA2020 veel steviger, en kan zijn warmte kwijt door de kleine heatsink.

@Auxilium
Is de 2020 niet al gemod?
http://www.kistradio.nl/w...5056c63d56b87a3715e68b6b9
Even naar beneden scrollen: Input modificatieWeerstandsmod (4k7) t.b.v. lagere signaal MP3 of iPod ( +€5.00 ) (+0kg)

[ Voor 36% gewijzigd door Private Zaagsel op 08-09-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier even een 4 tal foto,s van mij kratje.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/fkwuc0.jpg
de voorkant met 2 x Pioneer ts-a6957 6x9inch. speakers. en een potmeter en 12V aansluiting wat meteen ook de powerled is. (ring er omheen geeft licht)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/wu4cvc.jpg
de zijkant met voltmeter, aan/uit schakelaar en aansluiting voor mp3.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qwn2bk.jpg
binnenkant met 12v accu en een ta2024

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2w24nls.jpg
achterkant met aansluiting voor de acculader en een schakelaar op de +

het volume is echt goed. maar als ik hem bijna vol open zet begint hij te kraken of trillen ofzo.
zal dit over zijn als ik de handvaten dicht maak?
en de kabel tussen de krat en mijn telefoon is een kabeltje van de action van 50 cent.
loont het om een betere te kopen of maakt dat niets uit?

en zou het mogenlijk zijn om een gelijkrichter er in te bouwen en dat ik dat kan spelen en laden tegelijk?
voor het laden gebruik ik een optimate 4. wel 1 van de beteren dacht ik.
het schijnt dat die lader accu,s van 2 tot 50Ah kan laden. of zegt dat niets?

verdere tips of opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:05:
het volume is echt goed. maar als ik hem bijna vol open zet begint hij te kraken of trillen ofzo.
zal dit over zijn als ik de handvaten dicht maak?
Nee, je zult dan hooguit meer bass krijgen.
en de kabel tussen de krat en mijn telefoon is een kabeltje van de action van 50 cent.
loont het om een betere te kopen of maakt dat niets uit?
Heel weinig.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:41:
[...]
Nee, je zult dan hooguit meer bass krijgen.
[...]

Heel weinig.
waar komt dat dan door?
versterker, speakers of de krat zelf? en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je de kist afsluit denk ik dat je zelfs minder klank zult krijgen. Dat kraken is gewoon omdat je tegen de max van de versterker aan zit te hikken. Dan krijg je een overstuurd signaal uit je versterker en dat kan je speaker niet vertalen naar geluid...
Dat kabeltje maakt idd geen bal uit, het lijkt me niet dat je je radio ergens in een showroom gaat demonstreren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hoezo minder 'klank'? Een gesloten kist is op dit formaat, zeker voor die speakers, een stuk beter voor de basweergave (dieper en voller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Je kan sowieso beter de handvaten dicht maken ivm betere bass en voller geluid, is ongeveer hetzelfde als je de deksel open of dicht doet, je merkt dat het geluid veel beter is als hij dicht is.
Maar dit zal je probleem met het kraken niet verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ik zal als ik tijd heb mijn kist dicht maken.
dat hij kraakt bij hoog volume... hoe kan ik dit dan verhelpen?
1 speaker gebrugd aansluiten op 1 ta2024
en die andere ook.
dus eigenlijk bedoel ik nog een versterker er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
(jarig!)
Hier wat fotos van mij kratje

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xfnslz.jpg
Mn krat met ijzerzaag, stanleymes en kniptang helemaal leeg gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/330urdj.jpg
Bodempje er in en mooi afgekit.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/jq3o04.jpg
Met alles er in, heb het nog niet aangesloten omdat versterker kapot was en nieuwe nog niet binnen is.
Accu lader zet ik er niet in omdat ik die ook voor andere accu's gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2rwp27o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/svqao0.jpg
Eindresultaat

Dit heb ik gebruikt:
Een simpel amstel kratje :)
Pioneer speakers 4Ohm 160W (40 euro van marktplaats)
Accu safe V3.1
TA2024, die nu kapot is...( heb TA2020 bestelt)
Motorfiets accu 12V 8.0Ah
Voeding 12 VDC 5.0A ( van de kringloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Private Zaagsel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:25:
Mijn TA2024 sneuvelde na 3 dagen, toen heb ik een TA2020 gekocht en bevalt prima. Doordat ik de TA2024 nog maar kort gehad heb kan ik de twee versterkers niet echt vergelijken. Wel is de TA2020 veel steviger, en kan zijn warmte kwijt door de kleine heatsink.

@Auxilium
Is de 2020 niet al gemod?
http://www.kistradio.nl/w...5056c63d56b87a3715e68b6b9
Even naar beneden scrollen: Input modificatieWeerstandsmod (4k7) t.b.v. lagere signaal MP3 of iPod ( +€5.00 ) (+0kg)
De mijne komt van Ebay en is een MKII. Ben sowieso geen fan van de weerstands mod. Er komt echt wel genoeg geluid uit met knappe speakers.

Zoals een aantal posts terug is besproken is een versterker met mod een versterker die over zijn max gaat wat resulteert in slechter geluid (clipping) en kapotte speakers. Mensen die niet weten wat dit is, zoek maar even op :)

[ Voor 12% gewijzigd door Auxilium op 09-09-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb de opdracht gekregen om een soudsysteem te maken in een scouter van een vriend hij gaf mij dus een versterken de Marquant MCA-200. Mij vraag is als ik een boxje aansluit dan als me volume te hoog woord valt het boxje weg en gaat die haperen wat is er dan aan de hand ?
Is de versterker dan stuk ?
Ligt het aan de boxen ?
En hoe kan de de High input gebruiken van de versterker kan nu alleen nog maar de 4 ohm 2x ingangen gebruiken.

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr anthony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:14:
Hallo,

ik heb de opdracht gekregen om een soudsysteem te maken in een scouter van een vriend hij gaf mij dus een versterken de Marquant MCA-200. Mij vraag is als ik een boxje aansluit dan als me volume te hoog woord valt het boxje weg en gaat die haperen wat is er dan aan de hand ?
Is de versterker dan stuk ?
Ligt het aan de boxen ?
En hoe kan de de High input gebruiken van de versterker kan nu alleen nog maar de 4 ohm 2x ingangen gebruiken.

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr anthony
Te lage accu spanning denk ik. Controleer ook even of de accu nog goed is. Wat voor accu is het? Een lood-gel accu mag niet onder de 11,6V komen anders gaat hij stuk.

De high input is zoals het zegt voor hoge input signalen. Een signaal uit een auto radio bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Auxilium schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:37:
[...]

Te lage accu spanning denk ik. Controleer ook even of de accu nog goed is. Wat voor accu is het? Een lood-gel accu mag niet onder de 11,6V komen anders gaat hij stuk.

De high input is zoals het zegt voor hoge input signalen. Een signaal uit een auto radio bijvoorbeeld.
Opzich mag een loodaccu wel minder dan 11,6V hebben, dat is het probleem niet. Ik heb bijvoorbeeld 11,5V gekozen voor mijn AccuSafe omdat dit bij een belasting zoals een TA2024 de spanning is waarbij je nog een hoog aantal laadcycli hebt. En lager dan 11.5V zit niet veel capaciteit meer. Het kan dus wel, maar je verkort je levensduur voor een klein percentage extra speelduur. Onder de 11V begint je accu wel tekenen van slijtage te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

wesleytjuh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:34:
[...]

Opzich mag een loodaccu wel minder dan 11,6V hebben, dat is het probleem niet. Ik heb bijvoorbeeld 11,5V gekozen voor mijn AccuSafe omdat dit bij een belasting zoals een TA2024 de spanning is waarbij je nog een hoog aantal laadcycli hebt. En lager dan 11.5V zit niet veel capaciteit meer. Het kan dus wel, maar je verkort je levensduur voor een klein percentage extra speelduur. Onder de 11V begint je accu wel tekenen van slijtage te vertonen.
Het kan natuurlijk lager, maar de winst aan speelduur op 0.1V meer is natuurlijk erg weinig. Vaak heb je het later door dat je accu spanning te laag is, dus met 11.6V heb je nog een beetje marge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Doe ik het zo goed?

Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l577/Patjehuh/oke.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@crazzycow1

Mooi ding man!
Die ta2024 is wel erg klein vergeleken met je voeding xD

Waarom sluit je je accu niet aan op een dc plug in de kast. Dan kun je die lader er van de buitenkant zo in stoppen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Op verzoek van Webstarr foto's van mij knipper led schakeling.

Specs:
20 led's 17000mcd (heel fel dus, afhankelijk van signaal sterkte)
parallel geschakeld per tip31: 2 rijen van 5 led's + 330 ohm weerstand ervoor.

jackplug & dc plug naar voeding 24V!!!
Dus voor degene die op 12v spelen, raadpleeg ff Ledcalc site > berekend het zo voor je ;p
Vul daar dan ook je led waarden in.

FOTO"S onderstaand :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOAWILKM-D.jpg hele schakeling

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIZ4FPHM-D.jpg is fel O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-87TJ7YXF-D.jpg Van achteren, nog zonder koelblokken!! (speel maar eventjes, geen uren achter elkaar nu) :9

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNKDVLMC-D.jpg Mooie metalen houders van ebay 8) voor nog geen 3 euro xD

uitraad zal dit hele gebeuren in mijn radio zichtbaarzijn vanuit de baspoort :*)

• Martijn Martens
Als ik mijn muziek op mijn krat aansluiten en wil spelen op de accu, begint mijn accusafe te tikken heel even en brand het ledje heel even en valt de muziek weer uit. Ik heb de accu gemeten en die stond 12.03 volt dus voldoende om hem in te schakelen. Als ik op netvoeding doe werkt het wel. Verder als ik de zwarte knop van de accusafe inhoud blijft de accusafe tikken en schakelt uiteindelijk de muziek weer even aan.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:22:
okee ik zal als ik tijd heb mijn kist dicht maken.
dat hij kraakt bij hoog volume... hoe kan ik dit dan verhelpen?
1 speaker gebrugd aansluiten op 1 ta2024
en die andere ook.
dus eigenlijk bedoel ik nog een versterker er bij?

Verwijderd

weet iemand misschien of dit een goeie lader is voor m´n 17Ah 12V loodgel/grasmaaier accu?
http://www.1ekeus.nl/prod...ader-accugereedschap.html
en heeft iemand ervaring met deze website is deze betrouwbaar? hij lijkt me namelijk wel érg goedkoop.

EDIT! zie dat ze 'm bij conrad ook gewoon hebben voor €19.99 nu alleen nog de vraag of 't 'n beetje 'n goeie is?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 17:47 ]

• thijsco19
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

@ramon.o
wat denk je zelf?
en wrm niet deze

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

omdat je dan ong. 17/ 0,6 = ruim 28 uur aan het laden bent (:

• Private Zaagsel
Zoals al in de startpost staat wordt het aangeraden om met ong. 1/10 van je capaciteit te laden.
1/10 van 17 = 1,7 A laadstroom, de lader die jij hebt uitgekozen laadt met 3,5A. Dat is bijna het dubbele. Lijkt me niet gezond voor je accu.

Die uit de link van thijsco19 geeft dus ook teveel vermogen. Ik zou voor deze gaan: http://shop.conrad.nl/ene...aders-tot-3-a/250248.html

Als je 'm wil inbouwen dan haal je 'm gewoon uit elkaar, aangezien de stekker er aan vast zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Private Zaagsel op 10-09-2011 18:27 ]

Verwijderd

nee, wil 'm niet inbouwen maar met zo'n druppelladertje duurt t zo lang ;$

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dat ie kraakt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij tegen zijn max aanzit dus de vesterker kan gewoon niet harder.

Je kan niet een speaker gebrugd op een ta2024 aansluiten omdat deze van binnen al een keer gebrugd is. Je zal het er dus bij moeten laten of een tk2050 oid kopen.

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
Heb mijn spullen binnen, kan nu aan een krat/kist beginnen.

- http://doehetzelfaudio.nl...aagbaar-audiosysteem.html
- http://www.kistradio.nl/w...nn-g6532s-165cm-p-62.html

Komt mooi helder geluid vanaf, alleen had ik wat meer volume verwacht. Kan ik het misschien anders aansluiten zodat er meer volume wordt gecreëerd?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/809/v8chq.jpg/

[ Voor 8% gewijzigd door toorts op 10-09-2011 19:33 ]

• TBTL
  • Niet online
Misschien stuurt je mp3-speler de versterker niet volledig uit. In dat geval kan je de bekende weerstandsmod doen. Je moet dan wel even uitzoeken welke weerstanden je moet vervangen.

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:27
muusq schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:31:
Heb mijn spullen binnen, kan nu aan een krat/kist beginnen.

- http://doehetzelfaudio.nl...aagbaar-audiosysteem.html
- http://www.kistradio.nl/w...nn-g6532s-165cm-p-62.html

Komt mooi helder geluid vanaf, alleen had ik wat meer volume verwacht. Kan ik het misschien anders aansluiten zodat er meer volume wordt gecreëerd?

[afbeelding]
Ik zie dat je de luidsprekers ook nog niet ingebouwd hebt. Als je dit doet krijgen ze een klankkast, wat het geluid en de geluidsterkte ook ten goede komt.

Verwijderd

Wat gebeurt er als ik een versterker die je niet 'kan' of 'mag' bruggen (zoals ta2024) toch brugt??

Gaat je versterker daar stuk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kratje is klaar , gisteren de spullen besteld maar de accu was nog niet op voorraad bij Doehetzelfdaudio.nl dus dat duurt nog wel even.
Ik ben alleen nog aan het twijfelen waar ik de speakers ga plaatsen voor op de krat, of boven op het hout.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2u8dwkh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Ik zou zelf op de voorkant doen omdat ik dat zelf mooier vind (:, maar heb jij wel plaats voor je speakers op de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dan moet ik het handvat omdraaien, maar het is erg lastig om die gaten in dat plastic te maken. Dus daarom was ik er aan het denken om ze bovenop te plaatsen. Maar ik ga gewoon op de zijkant proberen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb op kistradio.nl een voltmeter bestelt deed het prima tot vanochtend.Ik krijg dit op mijn voltmeter
http://i55.tinypic.com/4q4mfa.jpg
iemand enig idee hoe dit kan??
aan de accu kan het niet liggen heb het met 2 accu's getest die pas opgeladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:01:
Mijn kratje is klaar , gisteren de spullen besteld maar de accu was nog niet op voorraad bij Doehetzelfdaudio.nl dus dat duurt nog wel even.
Ik ben alleen nog aan het twijfelen waar ik de speakers ga plaatsen voor op de krat, of boven op het hout.

[afbeelding]
Misschien een beetje offtopic, maar; dezelfde dag is de accu nog binnengekomen, en je pakje staat al een paar dagen klaar voor verzending, het wachten is nu nog op je betaling. ik heb je daar ook reeds over gemaild.

Ik zou de speakers persoonlijk voorin plaatsen. Je kunt ook nog tochtstrips plakken op het krat bij de deksel om te voorkomen dat deze gaat resoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikke26 oke dat is fijn om te horen dat de accu weer leverbaar is. Ik heb vrijdag het geld overgemaakt, ik weet niet of je het al gezien hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Ik heb de filter er al af gehaald en ik ben tevreden met het geluid hoe het nu is, het is de voeding van kistradio.nl dus je kon hem niet verschuiven.
Jasperv6 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:22:
[...]

Niet zo hele handig xD Je kunt hem ook gewoon ergens anders plaatsen hoor. Zit zitten vaak met klipjes vast zodat je zelf kunt bepalen waar op de kabel hij moet. (maar bij een goedkope voeding zal dat wel nie zo wezen)
Je zou het in het geluid kunnen horen maar dit hangt ook volledig af van je setup. Goedkope speakers e.d. dan maakt het niks uit. :P
Tis gwn zo'n verhaal van audio freaks. net als dat ze schijnen te kunnen horen hoe de polariteit van een stekker in het stopcontact zit. :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:37:
Wat gebeurt er als ik een versterker die je niet 'kan' of 'mag' bruggen (zoals ta2024) toch brugt??

Gaat je versterker daar stuk van?
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk uitleg, uitleggen is niet mijn sterkste punt. ;)

Stel, je kijkt naar één kanaal van een niet-gebrugde versterker. De ene luidsprekerdraad zit dan vast op 0V, de andere kan variëren tussen (laten we zeggen) -10V en +10V. De luidspreker ziet dus maximaal 10V.

Bruggen betekent dat je de luidspreker zó aansluit, dat allebei de draden kunnen variëren (hier tussen -10V en +10V). Als op een gegeven moment de ene draad op -10V zit en de andere op +10V, ziet de luidspreker 20V.

Als je een gebrugde versterker probeert te bruggen verandert er dus eigenlijk niks, vóór het bruggen konden allebei de luidsprekerdraden al variëren, erna nog steeds. De versterker gaat er niet kapot van maar zal ook niet meer vermogen leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 11-09-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb op kistradio.nl een voltmeter bestelt deed het prima tot vanochtend.Ik krijg dit op mijn voltmeter
aan de accu kan het niet liggen heb het met 2 accu's getest die pas opgeladen zijn

iemand? hij moet namelijk over paar dagen mee naar kamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

goed aangesloten?

anders even een nieuwe kopen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:54:
Hallo,
aan de accu kan het niet liggen heb het met 2 accu's getest die pas opgeladen zijn

iemand? hij moet namelijk over paar dagen mee naar kamp
Heb je er een schakelaar voor zitten? Ik had een kapotte drukschakelaar, toen deed ie dit als ik 'm niet indrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit geen schakelaar voor dus ik denk dat het een nieuwe word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

geen schuren in de kabel, en de connectie goed aangedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Kun je een versterker aansluiten en een liedje spelen, kan me herinneren dat m'n broer ooit zei dat zijn multimeter het ook niet leuk vond als ie rechtstreeks op een accu werd aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Ik heb ondertussen eigenlijk een bestaande kistradio (van mijn broer) aangepast tot een mini-kistradio.
Deze wilde ik graag goed draagbaar hebben en hem dus zo gemaakt dat hij in een eastpak past.

Ik heb de kistradio kleiner gemaakt, loodaccu vervangen door een 4Ah gelaccu (loodaccu stond eerst buiten de kist en was dus nogal onhandig en zwaar). De marquant versterker heb ik vervangen voor een TA2024 en de kleine 10cm speakertjes heb ik gehouden. Verder heb ik nog een schakelaar erin gebouwd en twee bouten voor het opladen van de accu (ik heb de deksel namelijk met twee schroeven vast zitten).

Het geluid is, zoals te verwachten, niet van hele hoge kwaliteit, maar goed genoeg om als gezellige achtergrond muziek te dienen.

Hier een aantal foto's:

Binnenkant met 4Ah gel en TA2024 en twee 10cm speakers:

Afbeeldingslocatie: http://i1201.photobucket.com/albums/bb359/jobseuren/kistradio/DSC08573.jpg

Op de achterkant twee bouten om de accu op te laden en aan de zijkant schakelaar en 3.5mm jack kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i1201.photobucket.com/albums/bb359/jobseuren/kistradio/DSC08576.jpg

Voorkant met de twee speakers:

Afbeeldingslocatie: http://i1201.photobucket.com/albums/bb359/jobseuren/kistradio/DSC08580.jpg

Video (voegt eigenlijk niet veel toe, maar ja:P):

YouTube: Mini-kistradio - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webstar heb ook met verschillende kabels getest dus wordt het een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:40:
@webstar heb ook met verschillende kabels getest dus wordt het een nieuwe
Ook met een versterker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog ff proberen maar lijkt me sterk want eerst deed hij het gewoon los op accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
@ Cluricauns
Die twee bouten op de achterkant zien er erg gevaarlijk uit. Wat als je de kist oppakt en met je hand beide polen aanraakt?

Dit is mijn kratje. Gemaakt voor een vakantie op terschelling en voor aan het strand.
Er zit in:
17 Ah accu
1000W Cougar Amp
en twee keer 180 watt 6x9" speakers als ik het me goed herinner.
De levensduur van de accu weet ik nog niet echt want de ene keer gaat hij twee uur mee op een lage stand en de andere keer 4 uur op het hardst.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.127.133/1344050001-1344100000/1344096801-1344096900/1344096885_5_Hg8n.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.109/1344050001-1344100000/1344097101-1344097200/1344097120_5_1ZWa.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.58/1344050001-1344100000/1344097301-1344097400/1344097334_5_sAdg.jpeg

De binnekant is bekleed met geluidsdempend materiaal. Meer voor de sier (en de afdichting) dan voor het geluid. De accu zit in zijn doos zodat er geen water uit de accu de krat in lekt en zodat de polen niet bloot liggen.

Ik heb ook een oude home cinema subwoofer gesloopt en er een kast bijgemaakt, deze heeft ongeveer dezelfde afmeting als een krat bier. Jammer genoeg kwam er niet echt veel extra geluid uit dus heb ik hem ook nooit afgemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-09-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Heilige Kaas schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:05:
@ Cluricauns
Die twee bouten op de achterkant zien er erg gevaarlijk uit. Wat als je de kist oppakt en met je hand beide polen aanraakt?
Dat is niet gevaarlijk, je voelt het zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik dacht dat het echt heel erg gevaarlijk was als je een accu kortsluit. Omdat deze ongelimiteerd stroom kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Het zou wel niet slim zijn om metaal er tegen aan te houden dat maak je inderdaad kortsluiting maar de weerstand van je hand is groot genoeg om geen kortsluiting te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

effe snel een vraagje,
ik ga een potmeter van een computer speakersetje vervangen,
op de potmeter staat b50k wat neerkomt op een 50k ohms stereo logaritmische potmeter.
kan ik die ook vervangen voor een 100 k ohms versie?
of moet het egt 50 k ohms zijn?
en kan iemand uitleggen wrm (wel of niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Volgens mij is het verschil dat 100k Ohm preciezer is, maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Dag Tweakers, hierbij mijn Heineken kratje:

Op de valk
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/619/dsc00066kd.jpg

Het hout-frame
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/9515/dsc00052uj.jpg

Controle paneel met in het handvat de bekende voltmeter
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3626/dsc00072hj.jpg

Met accusafe uiteraard
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/1513/dsc00077mw.jpg

Binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/5945/dsc00080yu.jpg

TA-2020 versterker
Boschmann G-6532s [16,5CM] speakers
2x 12V 8Ah AGM accu's (rechtsboven)
1,6A acculader (linksboven)
14,4V 3,5A voeding van Ebay
Accusafe rechts onder
8-20V voltmeter
Houtframe, sterk genoeg om op het kratje te staan, springen en dansen 8)
Vleugelmoertjes
Kabelvak aan de zijkant (links)
Heb ook nog een inbouw-usblader liggen, maar nog geen tijd gehad om die te plaatsen... coming up!

EDIT:
Voor de TS :9~
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/601/naamlooshg.png

[ Voor 6% gewijzigd door Private Zaagsel op 11-09-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@private zaagsel,
zier er heel mooi uit. ook apart hoe je dat gedaan heb met die 'bak'.
netjes!

effe nog een vraagje over die tip31 schakeling, ik wil hem in mijn radio kist gebruiken maar ik heb daar een radio moet ik dan voor het singaal de speakers kabels voor gebruiken?
maakt het nog uit welk kabel ik dan gebruik? (is tog een + en - ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkKole
  • Laatst online: 17-05-2023
Hallo Tweakers!

Ben afgelopen weekend begonnen met het strippen van een Grolsch beugel krat.
Heb alleen een vraag, is het van belang om de binnenkant te versterken met bvb mdf?
Ik zie het nogal vaak langskomen maar snap het nut er niet precies van.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

thijsco19 schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:28:
effe snel een vraagje,
ik ga een potmeter van een computer speakersetje vervangen,
op de potmeter staat b50k wat neerkomt op een 50k ohms stereo logaritmische potmeter.
kan ik die ook vervangen voor een 100 k ohms versie?
of moet het egt 50 k ohms zijn?
en kan iemand uitleggen wrm (wel of niet)?
De 50k kan je vervangen voor 100k. Enige verschil is dat de weerstand in gesloten stand hoger is. Voor beide geld dan ook dat als je ze helemaal open draait ze helemaal open staan.
DirkKole schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:12:
Hallo Tweakers!

Heb alleen een vraag, is het van belang om de binnenkant te versterken met bvb mdf?

gr
De verstevigingen is voor de stijfheid van je krat. Hoe stijver de behuizing, hoe beter het zal gaan klinken doordat er minder kan mee trillen (ongewenste resonantie). Je kan het weglaten en later toevoegen als je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb uit de samenkopenactie van laatst zo'n behuizing voor de TA 2024 en nog wat ander materiaal gekocht, maar loop tegen een probleem aan;

De plugs die ik gekocht heb om de speakers aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/6684/img7458v.jpg

Passen maar nauwelijks in die behuizing als de versterker er ook in zit. 't zit allemaal vrij krap op elkaar, en dat is natuurlijk priegelen. ook meer kans op storing of draadjes die elkaar per ongeluk raken als ik de behuizing sluit, iemand een idee om dat netjes en makkelijk te voorkomen?

De behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/8593/img7074i.jpg

Ook ben ik bang dat de versterker in die gesloten behuizing lekker warm wordt, wat ik eigenlijk niet wil..

Daarnaast; ik heb het 3 kanaals input bordje gekocht, maar die past al helemaal niet in die behuizing. De kist om het geheel wordt van betonplex, en is 13mm dik. Daar kan ik die connector ook niet echt mooi in wegwerken.. is beetje jammer, want wilde aan de buitenkant alle aansluitingen maken voor input, selectorswitch, aanuitknop en stroomtoevoer ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 12-09-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
DirkKole schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:12:
Hallo Tweakers!

gr
dit is om het resoneren van de krat tegen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@pixeltje
misschien dat je een paar foto's kan maken met de versterker in de behuizing en die connectors er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
Laat maar :)

[ Voor 97% gewijzigd door toorts op 12-09-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thijsco19 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:56:
@pixeltje
misschien dat je een paar foto's kan maken met de versterker in de behuizing en die connectors er bij.
Ja, zal vanavond even wat foto's schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:58:
eey
omdat het kan en omdat ik weer wat te klussen wil hebben wil eindelijk weer aan een nieuw kratje gaan beginnen.
ik wil er graag een sub in voor een beetje meer bass
mijn vraag was als ik deze versterker gebruik op de manier van het plaatje
[afbeelding]
hoe sluit ik mn 4ohm sub dan aan is het mogelijk om gewoon te gaan bruggen of niet?
sorry weet iemand hier nog antwoord op?
pleass dan kan ik beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
thijsco19 schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:43:
@private zaagsel,
zier er heel mooi uit. ook apart hoe je dat gedaan heb met die 'bak'.
netjes!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hierbij wat foto's die mijn probleem moeten illustreren;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mfFPhD3St4KIwYn69MQL8b1T/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YxMzqzrMNyq0zE0Cm1Ubuzpt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ga5uUflKjezDu6A77AF4mo6d/medium.jpg

Zoals je ziet gaat het maar net. Nu komt dit deels door de voetjes die ik besteld heb waar de versterker op moet rusten, die heb ik al een beetje bijgesneden zodat ze in 't doosje passen, maar ik zou nog een paar mm kunnen winnen door de achterste twee nog wat meer in te korten.

Dan nog blijft het een krappe bedoening.

Ik heb er aan zitten denken om gewoon een grote lasdoos te kopen, maar das weer zonde van dit doosje :P Het moet passen vindt ik ;)

Dan nog de warmteontwikkeling van die versterker.. hij gaat niet dienstdoen als boemboemBONKblaasragversterker, maar het wordt wel 't speakersetje bij mijn PC's, dus zal best een flinke tijd aanstaan achter elkaar.

Voor de kist heb ik het volgende bedacht; drie compartimenten waarvan er eentje behuisd gaat worden door alle electronica (voeding, versterker, USB-afspeel ding en meer van dat, en de andere twee door elk één speaker.

De bedoeling is om een leuk setje te bouwen voor bij de computerhoek, dus hoeft geen gekke dingen te kunnen maar een beetje bass voor een keer een liedje, of gewoon goed geluid voor een spelletje is het uitgangspunt.

De 3-kanaals inputboard en selector switchen tussen PC, mac en USB/SD card speler, voorzien van remote control. Die laatste moet dus wel een beetje in het zicht worden ingebouwd, want moet USB stick en SD kaart erin kunnen steken.

De kist wordt groot genoeg om in de toekomst een accu te huisvesten, zodat als er budget is, ik eventueel een (ook) draagbaar ding kan maken voor hier in het park. Gewoon voor de leuk ;) Een Li-ion accu zou dan genoeg moeten zijn (vandaar de TA2024 en niet de 2050 (2*100W) uit mijn kratradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kan die schroefdraad van die connectoren wel wat inkorten toch, je hebt toch niet de volle lengte nodig. En de boel nog wat isoleren met krimpkous. En de TA2024 wordt amper warm dus over warmte hoef je je niet heel veel zorgen te maken :)

Oja nog een tip voor het inkorten van de schroefdraad, moertjes erop laten zitten en dan inkorten. Dan kun je namelijk het moertje eraf halen na het inkorten, zodat hij je schroefdraad weer goed 'snijdt'. Als je namelijk de schroefdraad inkort en dan de moertjes erop probeert te draaien dan gaat dat heel lastig.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 12-09-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ik denk dat als je het gewoon rustig aan en netjes doet je geen probleem krijgt.
zolang je maar logisch en niet te moeilijk na denkt dan lukt het wel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

zaag je een stukje van het schroefdraad af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Na aan 'kistradiootje' gebouwd te hebben van 3 speakertjes en een versterker uit oude pc speakers ben ik begonnen met een weer wat beter setje, ik wou iets goedkoops, en niet van die standaard iPod dockjes van 0.5 watt.
Heb dus een setje computerspeakers gekocht , van die x140 dingen van logitech om in eenklank kistje te verwerken, en nu kom ik aan bij de accu.
Ik wil graag een labtopaccu gebruiken, die heb ik hier namelijk ligge.
10.8V 4,8ah li-ion accu'tje.
Dat hij 10.8V is is wel goed, maar nou kom ik bij het aansluiten,
Zijn er meer mensen hierdie ooit een labtopaccutje hebben gebruikt?

Het belanrijksge is eerst om het spul te laten werken, dus wat zouden jullie doen, de accu opladen in de labtop (labtop is toch al zo goed als dood) en dan gewoon gaan zoeken waar ik mijn draadjes moet aansluiten? Want er zitten iets van 6aansluitingen op ofzo. Gewoon et een 12 volt lampje ofzo en dan kijken of hij gaat branden? Ik heb geen voltmeter.

En het laden, kan ik dan gewoon een lader van 11-15V aansluiten met ongeveer 0,5a op de zelfde punten als waarop de versterker zit? Of moet ik dan weer andere punten hebben op die accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@jasper21
Ik denk dat al die aansluitingen verschillen per accu. Het beste kan je denk ik even goed googelen op dat type accu (of merk) en zo erachter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 14-09 22:10
hoi allemaal,

ik heb een ta2024, en die wil ik graag op 220 aansluiten. dus ik vind het logisch klinken dat als ik een omvormer van 220 naar 12v koop en die aansluit op mijn ta 2024 dat hij dan gewoon werkt. of is dit een stuk minder gemakkelijk als dat het klinkt?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

als je een beetje door het topic en de start post gelezen heb zal je vast wel een keer 'een voeding' tegengekomen zijn?
zo niet zou ik zeggen gaat de start post maar eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
Hallo, ik heb een Sure electronics ta 2024 en wil de weerstandsmod toepassen omdat het verschil met ipod vs pc toch best groot is. Het is me eigenlijk nog niet echt duidelijk wat ik hiervoor precies moet doen.

http://www.sureelectronic...allery.php?id=12&img=6470 bij R19 en R20 zijn als het goed is variabele weerstanden? kan ik niet hetzelfde effect bereiken door die te vergroten/verkleinen.
Wanneer je de input caps niet wil vervangen kun je het beste de voglende weerstanden weghalen:
R1 R2 R3
R15 R16 R18
deze weerstanden hebben alleen maar een negatieve invloed.

de volgende vervangen voor een lagere waarde:
R14 R8
Is er iemand die dit kan bevestigen voordat ik mijn bord ver****

Ik vraag het maar hier want het topic op samenkopen.net is alweer 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartinho schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:33:
hoi allemaal,

ik heb een ta2024, en die wil ik graag op 220 aansluiten. dus ik vind het logisch klinken dat als ik een omvormer van 220 naar 12v koop en die aansluit op mijn ta 2024 dat hij dan gewoon werkt. of is dit een stuk minder gemakkelijk als dat het klinkt?

alvast bedankt
Zoals reeds vermeld, lees de 1e pagina van dit topic eens door, daar zal je als beginner reeds veel voorkomende vragen beantwoord vinden.

Wat je zoekt is een AC naar DC adapter (220V wisselspanning --> 12V gelijkspanning)

Afbeeldingslocatie: http://www.ukblackberrybold.com/pro_images/243.jpg

bestaat ook in deze vorm

Afbeeldingslocatie: http://www.dwengo.org/nl/sites/default/files/imagecache/product_full/12v-adapter_0.png

aan jou de keuze :)

je knip het 12V stekkertje op het uiteinde der af en sluit de + kabel (meestal rood) en de - kabel (meestal zwart) aan op de respectievelijke connectoren van je ta2024.

Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/2010/04/199550.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik maar één speaker wil aansluiten op de TA2024, hoe doe ik dat dan best? Ik wou graag beide kanalen combineren tot een monosignaal en dat naar de speaker sturen, maar als ik het goed begrijp is dat wat men verstaat onder 'bruggen' en aangezien de TA2024 niet meer gebrugd kan worden is dit dus niet mogelijk.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:47:
je knip het 12V stekkertje op het uiteinde der af en sluit de + kabel (meestal rood) en de - kabel (meestal zwart) aan op de respectievelijke connectoren van je ta2024.
Meet AUB eerst even voor je het aansluit.

• crazzycow1
(jarig!)
Heb mijn TA2020 vandaag binnen gekregen, meteen getest en werkt goed. Alleen zoals als verwacht gaat hij nog niet op maximaal volume. Ik heb wel wat gelezen over het modden van de TA2020 maar nog niet iets duidelijks kunnen vinden omdat er verschillende versies van de TA2020 zijn.

Ik wil dus graag mijn TA2020 modden voor een MP3 speler. Welke weerstanden moet ik nu vervangen/overbruggen en hoe groot moeten deze zijn?

• kemphaas
  • Laatst online: 14-09 09:31
crazzycow1 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:09:
Heb mijn TA2020 vandaag binnen gekregen, meteen getest en werkt goed. Alleen zoals als verwacht gaat hij nog niet op maximaal volume. Ik heb wel wat gelezen over het modden van de TA2020 maar nog niet iets duidelijks kunnen vinden omdat er verschillende versies van de TA2020 zijn.

Ik wil dus graag mijn TA2020 modden voor een MP3 speler. Welke weerstanden moet ik nu vervangen/overbruggen en hoe groot moeten deze zijn?
Dat is toch niet zo heel moelijk te vinden lijkt me zo.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ThinkPadd schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:42:
Je kan die schroefdraad van die connectoren wel wat inkorten toch, je hebt toch niet de volle lengte nodig. En de boel nog wat isoleren met krimpkous. En de TA2024 wordt amper warm dus over warmte hoef je je niet heel veel zorgen te maken :)

Oja nog een tip voor het inkorten van de schroefdraad, moertjes erop laten zitten en dan inkorten. Dan kun je namelijk het moertje eraf halen na het inkorten, zodat hij je schroefdraad weer goed 'snijdt'. Als je namelijk de schroefdraad inkort en dan de moertjes erop probeert te draaien dan gaat dat heel lastig.
Thanks, zat ik al aan te denken. Nu nog dat bordje voor inputs kwijtraken ergens. Zal vanavond eens gaan knutselen ;) Het spul ligt al twee weken in de woonkamer en het jeukt enorm, maar kom er niet toe :(

• crazzycow1
(jarig!)
Ja daar heb ik dus al gekeken. Maar de foto van de ta2020 die daar staat lijkt totaal niet op die van mij. En de 2 weerstanden die ik op R1 en R2 zie staan zijn volgens mij geen 20k Ohm.

Foto van de weerstand.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/bgprbp.jpg

Mijn TA2020 met R1 en R2 omcirkelt.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2n08w2h.jpg

• Maartinho
  • Laatst online: 14-09 22:10
ik heb een ta 2024 en boschmann g-4532s (10cm) en ik vind het geluid eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.. ligt dit aan de speakers? of moet ik gewoon niet meer verwachten?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink