Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 94.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fer974 dankje ik heb die speakerkappen gekocht bij conrad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag,
ik wil graag mijn 2 jbl auto versterkers de gto 4001 en de gto 7001 uitklaar halen(de kappen)
en dan de zilvere zijkanten en de zwarte bovenkant met carbon beplakken...
die zilveren dan met rood carbon en dat zwarte stuk met wit carbon.
ik wou alleen even weten of dit dan gevaar kan hebben voor de warmte want al dat ijzer is er natuurlijk voor om af te koelen, weet iemand hier misschien een antwoord op?
ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:40:
ik heb een vraag,
ik wil graag mijn 2 jbl auto versterkers de gto 4001 en de gto 7001 uitklaar halen(de kappen)
en dan de zilvere zijkanten en de zwarte bovenkant met carbon beplakken...
die zilveren dan met rood carbon en dat zwarte stuk met wit carbon.
ik wou alleen even weten of dit dan gevaar kan hebben voor de warmte want al dat ijzer is er natuurlijk voor om af te koelen, weet iemand hier misschien een antwoord op?
ik hoor het graag.
Denk dat je het i.v.m. warmte beter niet kunt doen. Als je er wat op plakt krijg je een soort van isolerende laag, en eventuele lucht kan er dan niet goed bij. Weet het niet zeker, zou voor de zekerheid gewoon naar een auto audio speciaal zaak gaan en vragen wat hun mening is.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

je kan effe testen of hij uberhaupt warm wordt.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:15:
je kan effe testen of hij uberhaupt warm wordt.
ja idd, kan ik doen.
heb hem elke keer max 5 min. aanstaan om gwn weer even die bass te horen want moet er nog een kist omheen bouwen.. maar volges mij word hij niet heel warm alleen aan de koelstukken dus dat zwarte aan de zijkant maar dat ga ik ook niet bedekken dus volges mij moet het gewoon kunnen, maar dacht ik vraag het even voor de zekerheid.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Gisteren zag ik op ebay een mooie pre-amp voorbij komen (deze)

Nou had ik een vraag: Wat doet een pre-amp nou eigenlijk? :?

- Versterkt deze het signaal van je mp3 speler?
- Wat voegt de buis toe? (extra warmte in het geluid ofzo)
- Kan het icm een TK2050 versterker?

Hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Idee is om een los kastje van zebrano hout ernaast te zetten. Met een preamp erin. uitgaande signaal daarvan splitten: 1 naar knipper led's / 1 naar tk2050. (tube/buis moet er dan boven uit steken 8) )
Dus ook met apparte voeding e.d.

Echt een soort gadget ernaast dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jasperv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:56:
- Versterkt deze het signaal van je mp3 speler?
- Wat voegt de buis toe? (extra warmte in het geluid ofzo)
- Kan het icm een TK2050 versterker?
Wat het printje dat je noemde doet:
-is onduidelijk, hij wordt verkocht als pre-amp (dus versterking) maar ook als buffer (dus geen versterking)
-warmte / vervorming / hoe je het wilt noemen + het ziet er audiofiel uit
-ja, hij heeft rca ingangen en uitgangen

Let er wel op dat je bij dit printje nog een trafo nodig hebt van 170Vac en 6,3Vac secundair. Ik vind het wel opvallend dat er helemaal geen specificaties worden vermeld. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door TBTL op 29-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
TBTL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Wat het printje dat je noemde doet:
-is onduidelijk, hij wordt verkocht als pre-amp (dus versterking) maar ook als buffer (dus geen versterking)
-warmte / vervorming / hoe je het wilt noemen + het ziet er audiofiel uit
-ja, hij heeft rca ingangen en uitgangen

Let er wel op dat je bij dit printje nog een trafo nodig hebt van 170Vac en 6,3Vac secundair. Ik vind het wel opvallend dat er helemaal geen specificaties worden vermeld. ;)
Okee bedankt. Bij die van ebay zie ik niet vaak specs langskomen.. :'( Trafo staat in alle advertenties bijna kun je erbij krijgen. Prijs verschillend van 10 tot 20 euro. Dus dat is niet zo'n probleem, maar wat bedoel je jet 6,3V secundair? Ik dacht 1 v/d 2 :P

Pre-amp vergroot dus het mp3 signaal (wat me knipper leds dus ook nodig zouden hebben :*) ) Voor de TK2050 is het niet persé nodig.. Dan gaat hij nog wat luider toch?

Rca uitgangen zijn geen probleem. De uitgang zal ik dan gaan splitten naar led's / me boombox.
Audiofiel daar doe ik het voor :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Het wordt wel een high-end kistradio zo. 8)
Jasperv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:27:
Pre-amp vergroot dus het mp3 signaal (wat me knipper leds dus ook nodig zouden hebben :*) ) Voor de TK2050 is het niet persé nodig.. Dan gaat hij nog wat luider toch?
Als het printje versterkt en niet alleen een buffer is: bij gelijke volumestand op je mp3-speler gaat het harder. De versterker kan nu maximaal 100W leveren en met de voorversterker nog steeds maximaal 100W. Je schiet er dus niet echt wat mee op, als je nu al de versterker volledig kan uitsturen met je mp3-speler. :P
Jasperv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:27:
Trafo staat in alle advertenties bijna kun je erbij krijgen. Prijs verschillend van 10 tot 20 euro. Dus dat is niet zo'n probleem, maar wat bedoel je jet 6,3V secundair? Ik dacht 1 v/d 2 :P
Van die 170V wordt de voedingsspanning gemaakt, met de 6,3V laat je de buizen gloeien. :)

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 29-10-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 07:32
Hey beste Tweakers,

Er staan echt supermooie resultaten op dit topic, natuurlijk wil ik nu ook zo'n ding maken :) Zoals de Topicstart ook beschrijft kwam ik op het idee omdat mijn oma een stereo set "over" had. Het was een oude Philips set met 6Ohm speakers en een versterker met max. output van 2 x 35W. (max. W van de speakers kon ik niet vinden)

Ik ben van plan om op dealextreme een versterkertje te kopen incl. usb en jack aansluitingen, maar DX' specs moet je natuurlijk wel met een korreltje zout nemen ;)
Ik heb de volgende amps om uitgekozen;
sku. 90330
sku. 35199
sku. 90266
TA2024 (modded)

Wat denken jullie dat de beste keuze is, of welke raden jullie af?
Ik ben van plan de 12V 7,2Ah lood-gel accu te gebruiken met druppellader en accuSafe kit. Keuze tussen houten kist of Jupiler krat heb ik nog niet gemaakt. Hieronder de onderdelen die ik nu heb;
Afbeeldingslocatie: http://kratradio.famotten.com/onderdelen-29-10-2011.jpg

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Als je alleen naar het versterkergedeelte kijkt zou ik voor de TA2024 gaan. Daarvan weet je zeker dat hij 2x 15W haalt bij 4 ohm, dat hij zuinig is en een goede geluidskwaliteit heeft. De versterkers van dealextreme leveren wss ietsje minder vermogen.

Aan de andere kant hebben die hebben weer een behuizing, toonregelaars, een volumeregelaar en connectoren enz.. Die onderdelen zijn los nog best duur.

Als je goed kan solderen kan je de TA2024 ook zelf modden, scheelt weer wat geld.

[ Voor 87% gewijzigd door TBTL op 29-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Tja qua connectors e.d. hebben de DX amps een groot voordeel, ik ga op zoek naar ervaringen/tests van die drie.. Kijken wat de werkelijke output is, bedankt tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
TBTL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:04:
Het wordt wel een high-end kistradio zo. 8)

[...]
Als het printje versterkt en niet alleen een buffer is: bij gelijke volumestand op je mp3-speler gaat het harder. De versterker kan nu maximaal 100W leveren en met de voorversterker nog steeds maximaal 100W. Je schiet er dus niet echt wat mee op, als je nu al de versterker volledig kan uitsturen met je mp3-speler. :P

[...]
Van die 170V wordt de voedingsspanning gemaakt, met de 6,3V laat je de buizen gloeien. :)
Ahh zo ja. Maar neem aan als je een trafo erbij besteld deze aan beide voeding geeft. (dit is een voorbeeld).

Keuze voor de rode was omdat deze buis boven de rest uitsteekt als ware. Daarom kan ik deze ook uit de box laten steken dan :P Meeste anderen hebben dit niet nl.

Het mp3 signaal uit mijn mp3 is sws erg laag. Een ipod kan bijv. veel harder.
Dan heeft het toch wel zin om dit te doen? > Hoger ingangs signaal geeft dan toch ook harder geluid ondanks die 100W?
Nou maakt mij dat verder niet zoveel uit want heb hem meestal toch niet hard.

Dit is eigelijk een gadget voor: misschien iets beter geluid (maar daar ga ik niet van uit) + Led's die dan door hogere signaal wel knipperen + mooie buis erop.
Tis weer even een projectje om in te verdiepen. Als ik een goeie, mooie & vooral goedkope pre-amp vind ga ik dit werkelijk maken ;)
Iemand nog tips, links oid O-) ? xD

EDIT
deze heeft wel specs erbij staan en is 10W. Zou dit wat zijn dan als je kijkt naar de andere specs?

[ Voor 7% gewijzigd door Jasperv6 op 29-10-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Ondertussen niet echt iets kunnen vinden over de DX amps, maar heb nu de TA2020 incl. behuizing gevonden op eBay voor maar 19-20 eurootjes. Vraag me wel af wat de prestaties op 11,5-13,8V zijn, want optimale spanning voor een TA2020 schijnt 14,6V te zijn.. Iemand die de 2020 gebruikt? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
E.Otten schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:47:
Ondertussen niet echt iets kunnen vinden over de DX amps, maar heb nu de TA2020 incl. behuizing gevonden op eBay voor maar 19-20 eurootjes. Vraag me wel af wat de prestaties op 11,5-13,8V zijn, want optimale spanning voor een TA2020 schijnt 14,6V te zijn.. Iemand die de 2020 gebruikt? 8)
Is dit dezelfde die jij linkt?

Dan nog maar 15 euro ;p

Kwaliteit is niet al te best dacht ik. Paar 'delen' terug nog over die amps van D.E. gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E.Otten schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:47:
uhm na ik heb de TA-2020 van kistradio, gwn alleen de prietpraat.
hij werk prima, is klein gebruikt echt amper energie.
geeft prima kwaliteit en deze is makkelijk aan te sluiten.:D
maar mijn voeding is gewoon 15 volt dat staat op kistradio.nl, werkt prima niets brandt door.
dat ding wordt echt niet warm gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
@Jasperv6 Ja dat is dezelfde, maar die komt uit China, die van mij uit Engeland.. scheelt tijd. Ik zal nog ff goed zoeken een paar delen terug, thnx!

@alie480 ohja inderdaad, 9-15V staat er, en jij gebruikt ook de 12V gel-lood accu? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E.Otten schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:16:
@Jasperv6 Ja dat is dezelfde, maar die komt uit China, die van mij uit Engeland.. scheelt tijd. Ik zal nog ff goed zoeken een paar delen terug, thnx!

@alie480 ohja inderdaad, 9-15V staat er, en jij gebruikt ook de 12V gel-lood accu? alvast bedankt!
nee ik ben naar castricum gegaan daar haal ik altijd mijn accu's acim accubedrijf heet het, ze hebben daar alles van accu's daar heb ik laatst voor mijn nieuwe kist een 12 volt 55 ah voor 40 euro gekocht, maar
ik heb voor die TA-2020 2x12 volt 6 ah ieder, toen gekocht voor 9 euro per stuk(nieuw)
en dat zijn volges mijn wel gel/lood accu dat kun je ook zeggen als agm volges mij dat je hem niet met een of ander zuur om de zoveel tijd moet bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:20:
[...]
ik heb voor die TA-2020 2x12 volt 6 ah ieder, toen gekocht voor 9 euro per stuk(nieuw)
[...]
Oké dus je hebt zelf 12Ah gemaakt m.b.v. parallelschakeling, interessant. :P Ik ga er nog maar een nachtje over slapen of ik de TA2024 ga modden of de TA2020 bestel. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@ TBLT

Om nog even terug te komen op je bericht.

Die advertenties zijn allemaal zo vaag. Had dus 1 gevonden deze die wel specs erbij had staan.

Ook hier vermelden ze weer dat buffer & pre amp. Zal ook deze wel even mailen.. 8)7

Daarnaast zou een 'Gain=0dB' hebben? Dus hij voegt niks toe?

Ook opvallend is: input voltage:AC12V

en: Power: 10W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:41:
@ TBLT

Om nog even terug te komen op je bericht.

Die advertenties zijn allemaal zo vaag. Had dus 1 gevonden deze die wel specs erbij had staan.

Ook hier vermelden ze weer dat buffer & pre amp. Zal ook deze wel even mailen.. 8)7

Daarnaast zou een 'Gain=0dB' hebben? Dus hij voegt niks toe?

Ook opvallend is: input voltage:AC12V

en: Power: 10W
sorry dat ik het zeg, maar volges mij verdoen jullie je tijd, geld en moeite om ook alleen maar uit tezoeken wat het is.
want volges mij verbruikt het alleen maar stroom, en voegt niets maar dan ook niets toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

E.Otten schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:42:
[...]

Oké dus je hebt zelf 12Ah gemaakt m.b.v. parallelschakeling, interessant. :P Ik ga er nog maar een nachtje over slapen of ik de TA2024 ga modden of de TA2020 bestel. Thnx
Gebruik zelf de TA-2020 van Arjen Helder. http://www.ebay.com/itm/M...fiers&hash=item3cbcf28b48

Is iets duurder, maar wel een hele goed amp. Alles is wat ruimer berekend, klinkt rustig in balans en volume is voor mij ruim voldoende (bij gebruik Ipod). Een gemodde TA-2024 blijf ik een slechte keus vinden. Het geluid raakt vervormd en de versterker klipt wat dus kan eindigen in kapotte speakers. Dit is te voorkomen door te luisteren naar het geluid. Heb het klippen al eerder aangekaart een aantal pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:01:
[...]

sorry dat ik het zeg, maar volges mij verdoen jullie je tijd, geld en moeite om ook alleen maar uit tezoeken wat het is.
want volges mij verbruikt het alleen maar stroom, en voegt niets maar dan ook niets toe....
1) het is natuurlijk ook meer bedoeld als gadget.

2) ik heb, zoals eerder te lezen valt, veel tijd besteed in een led schakeling. Deze heeft een groter ingangssignaal nodig om de led's fel genoeg te laten branden. Dus met deze setup kan ik het dus wel gebruiken. ;)
*dus het moet wel echt versterken en niet een of andere buffer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jasperv6

oh ja tuurlijk was ik helemaal vergeten voor die les's...
nee dan heb ik idd wel iets nodig om die leds aan te sturen,
ik zou niet weten wat maar die pre-amp lijkt me een prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Auxilium schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:26:
Gebruik zelf de TA-2020 van Arjen Helder. http://www.ebay.com/itm/M...fiers&hash=item3cbcf28b48

Is iets duurder, maar wel een hele goed amp. Alles is wat ruimer berekend, klinkt rustig in balans en volume is voor mij ruim voldoende (bij gebruik Ipod). Een gemodde TA-2024 blijf ik een slechte keus vinden. Het geluid raakt vervormd en de versterker klipt wat dus kan eindigen in kapotte speakers. Dit is te voorkomen door te luisteren naar het geluid. Heb het klippen al eerder aangekaart een aantal pagina's terug.
Die kon ik niet vinden via eBay, bedankt voor de link! ;) Het word denk ik die van Arjen.. of eventueel deze.. vanwege de kantenklare connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

E.Otten schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:41:
[...]

Die kon ik niet vinden via eBay, bedankt voor de link! ;) Het word denk ik die van Arjen.. of eventueel deze.. vanwege de kantenklare connectoren.
Die heb ik ook nog :P De connectoren zijn onwijs handig. Kan alles eenvoudig aansluiten en het scheelt het solderen van een dc plug, cinch aansluitingen, potmeter en natuurlijk de kosten van deze onderdelen. Enige nadeel is dat de volume knop wat lastig is om bij te komen als je hem verwerkt in de kist. Er zijn verlengstukjes die je over de huidige knop kan schuiven zodat je alleen nog een gat hoeft te boren in je kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Auxilium schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Die heb ik ook nog :P De connectoren zijn onwijs handig. Kan alles eenvoudig aansluiten en het scheelt het solderen van een dc plug, cinch aansluitingen, potmeter en natuurlijk de kosten van deze onderdelen. Enige nadeel is dat de volume knop wat lastig is om bij te komen als je hem verwerkt in de kist. Er zijn verlengstukjes die je over de huidige knop kan schuiven zodat je alleen nog een gat hoeft te boren in je kist.
Dan ga ik die TA2020 maar eens bestellen, die potmeter kijk ik wel even naar. Ik denk ik de versterker dan maar direct achter het bedieningspaneel plaats. Ik heb trouwens dit volume-knopje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

E.Otten schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

Dan ga ik die TA2020 maar eens bestellen, die potmeter kijk ik wel even naar. Ik denk ik de versterker dan maar direct achter het bedieningspaneel plaats. Ik heb trouwens dit volume-knopje besteld :)
Dat is een mooi knopje ervoor! Wel foto's van het project plaatsen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Zoo, alle onderdelen voor mijn kist zijn besteld 103 euros!! :X Ik heb;
12V 7,2Ah gel-accu
druppellader
TA2020 met connectors en knopje
Benodigdheden KratSafe 2.1 (incl. behuizing)
Noppenschuim
230V aansluiting
bekabeling

Speakers, hout, soldeergerei en isolatietape heb ik nog liggen, mis ik verder nog iets?? :+
En natuurlijk ga ik foto's posten als ik ga bouwen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door E.Otten op 31-10-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51
E.Otten schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:
Zoo, alle onderdelen voor mijn kist zijn besteld 103 euros!! :X Ik heb;
12V 7,2Ah gel-accu
druppellader
TA2020 met connectors en knopje
Benodigdheden KratSafe 2.1 (incl. behuizing)
Noppenschuim
230V aansluiting
bekabeling

Speakers, hout, soldeergerei en isolatietape heb ik nog liggen, mis ik verder nog iets?? :+
En natuurlijk ga ik foto's posten als ik ga bouwen ;)
Je kan gaan bouwen als je alles binnen hebt, maar om optimaal gebruik te maken van de kratsafe zou ik nog een netvoeding aanschaffen, of heb je die al?
Veel succes en plezier met bouwen

[ Voor 3% gewijzigd door HaNS1443 op 31-10-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
HaNS1443 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:58:
[...]

Je kan gaan bouwen als je alles binnen hebt, maar om optimaal gebruik te maken van de kratsafe zou ik nog een netvoeding aanschaffen, of heb je die al?
Veel succes en plezier met bouwen
Nee die heb ik nog niet, ik heb gezocht waarom die 12V voeding optioneel is maar kon niks vinden. Wat is het voordeel ervan?

Om m'n kist echt een bruut uiterlijk te geven heb ik het volgende gevonden, echter nog niet besteld;
8 x Grote balhoek 1,5mm dik, radius 2, Penn Elcom € 6,00
2 x Opbouwslot met slotoog, Penn Elcom € 2,70
2 x Scharnier met ingeklonken pen, Penn Elcom € 1,80
1 x Frontplaat 1 HE, ventilatie € 2,95
1 x Frontplaat 1 HE € 2,15
2 x Grote speakergreep € 11,00
Subtotaal: € 26,60
Verzenkosten: €2,50
TOTAAL: €29,10

PS: Ik heb extra dure handgrepen genomen om boven 25 euro uit te komen, daaronder is het 12,50 verzendkosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien of je dat warnex verf ook gewoon met een kwast aan kan brengen?
en of iemand nog goede iedeen heeft om mijn kist nog vette extra dingen te geven bijv leds of iets??

en ben laatst met paps naar de nijhof geweest en kwam erachter dat ik gewoon ongeveer 100 euro hout nodig heb voor mijn kist en dan heb ik het over 1,5cm samengeperst hout weet niet hou het heet maar het is geen mdf, maar allemaal laagjes hout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Kan je een 4 kanaals versterker ook bridgen met 2 subs?

http://www.flickr.com/pho...@N07/6301924191/lightbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:34:
weet iemand misschien of je dat warnex verf ook gewoon met een kwast aan kan brengen?
Als je het over structuurverf hebt, dat doe met een blokkwast of een (structuur)roller
en of iemand nog goede iedeen heeft om mijn kist nog vette extra dingen te geven bijv leds of iets??
In mijn vorige post staan van die hoekstukken, zoek eens op google/eBay naar "flightcase hoek" of "flightcase corner" Persoonlijk vindt ik die wel vet >:)
en ben laatst met paps naar de nijhof geweest en kwam erachter dat ik gewoon ongeveer 100 euro hout nodig heb voor mijn kist en dan heb ik het over 1,5cm samengeperst hout weet niet hou het heet maar het is geen mdf, maar allemaal laagjes hout...
Allemaal laagjes hout is vaak triplex of multiplex, volgens mij word MDF aangeraden vanwege het feit dat MDF veel minder meetrilt dan ander hout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar er met dan wel op staan "bridget" boven de - van de een en de + van het ander kanaal...
als dit er niet staat kun je het beter niet doen, ik weet niet wat er gebeurd als je het wel doet, maar volges mij gebeurd er dan vrij weinig kwa geluid...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:19:
Ik heb een vraagje.

Kan je een 4 kanaals versterker ook bridgen met 2 subs?

http://www.flickr.com/pho...@N07/6301924191/lightbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Allemaal laagjes hout is vaak triplex of multiplex, volgens mij word MDF aangeraden vanwege het feit dat MDF veel minder meetrilt dan ander hout..
[/quote]

tja dat mdf trilt misschien niet mee, maar zuigt veel meer de verf op dan idd triplex dat was het.
en mdf is veeeel zwaarder kwa gewicht, en die kist van mij word 90 cm hoog en 60 cm breed.
het word geen normaal kistje maar echt een grote jongen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb alle onderdelen thuis liggen maar ik begruip niet hoe ik draaden op een schakelaar/voltmeter/of op elkaar moet aansluiten. wat adviseren jullie?
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super chill net dit besteld om mijn kist een super look te geven:
http://www.ultimatetuning...tegory&categoryID=1094872
heb een stuk rood wit en stukje zwart besteld:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:48:
[...]

tja dat mdf trilt misschien niet mee, maar zuigt veel meer de verf op dan idd triplex dat was het.
en mdf is veeeel zwaarder kwa gewicht, en die kist van mij word 90 cm hoog en 60 cm breed.
het word geen normaal kistje maar echt een grote jongen O-)
Dat is uiteraard waar, wat ik voor mijn eigen kist overweeg is om fineer aan de buitenkant op mijn MDF te doen, of dun watervast hardboard/triplex en dan verven
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:32:
Dat ziet er inderdaad strak uit, maar ik heb al genoeg geld uitgegeven aan apparatuur, ik verf/olie m'n kistje wel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door E.Otten op 01-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

E.Otten schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:16:
[...]
Dat is uiteraard waar, wat ik voor mijn eigen kist overweeg is om fineer aan de buitenkant op mijn MDF te doen, of dun watervast hardboard/triplex en dan verven
Gewoon goedkope grondverf gebruiken voor je kist. Daarna kan je met gewone verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:45:
ja, maar er met dan wel op staan "bridget" boven de - van de een en de + van het ander kanaal...
als dit er niet staat kun je het beter niet doen, ik weet niet wat er gebeurd als je het wel doet, maar volges mij gebeurd er dan vrij weinig kwa geluid...
[...]
Dat staat alleen bij de onderste + en -

http://images3.okr.ro/auc...163343-345512-700_700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar ik zie hier niets over bridgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:49:
[...]

sorry maar ik zie hier niets over bridgen...
Ik heb mijn antwoord gevonden op blz. 80 van deze pdf.

http://www2.magnat.de/ima...oad/Ultra_4000_Manual.pdf

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Auxilium schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:40:
[...]

Gewoon goedkope grondverf gebruiken voor je kist. Daarna kan je met gewone verf.
Ohja, kan ook nog.. ik heb nog wel een blikje grondverf liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46
Weet iemand een manier om een brom/ruis/zoem te verwijderen van me aux-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Controleer of je geen massalussen / aardlussen hebt en of de signaalkabel overal goed is afgeschermd.

[ Voor 33% gewijzigd door TBTL op 02-11-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:32:
Nice dit is mooi spul. Heb het zelf ook wel es gebruikt maar dan de ebay versie in het wit ;p
Gaat vast mooi worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:30:
[...]

Nice dit is mooi spul. Heb het zelf ook wel es gebruikt maar dan de ebay versie in het wit ;p
Gaat vast mooi worden ;)
thnx krijg het waarschijnlijk don. of vrijdag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Laatst online: 02-07 15:03
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:03:
Beste mensen,

ik heb alle onderdelen thuis liggen maar ik begruip niet hoe ik draaden op een schakelaar/voltmeter/of op elkaar moet aansluiten. wat adviseren jullie?
gr
Solderen met een soldeerbout en soldeertin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 14-09 22:10
http://www.ebay.nl/itm/Di...3cb90af631#ht_5740wt_1037

trekt deze nou veel meer stroom dan een ta 2024 ? of een losse ta2020 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag ff met 2 vrienden me sub getest, nou het hele huis trilde als de malle, me pa kwam net na het filmpje me kamer in van wtf is dit???

YouTube: bass i'm lovin it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Maartinho schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:48:
http://www.ebay.nl/itm/Di...3cb90af631#ht_5740wt_1037

trekt deze nou veel meer stroom dan een ta 2024 ? of een losse ta2020 ?
Je zou even moeten zoeken op het forum, er is in een van de eerdere delen van dit topic iemand geweest die de versterker die je linkt heeft getest. Hij was daar redelijk tevreden over maar de kwaliteit en stroomverbruik waren slechter vergeleken met een 'losse' TA2020. Had geloof ik, te maken met het gebruik van een andere revisie PCB enzo.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:12:
vanmiddag ff met 2 vrienden me sub getest, nou het hele huis trilde als de malle, me pa kwam net na het filmpje me kamer in van wtf is dit???

Oeeh!!! dat ziet er vet uit! :*)

Hieronder trouwens een snelle schets in google sketchup voor mijn kist:
Afbeeldingslocatie: http://kratradio.famotten.com/quicksketch1.jpg
Het groene is een scharnierbaar deksel dat het bedieningspaneel bedekt als het omhoog geklapt zit
Afbeeldingslocatie: http://kratradio.famotten.com/quicksketch2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
E.Otten schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:23:
[...]

Oeeh!!! dat ziet er vet uit! :*)

Hieronder trouwens een snelle schets in google sketchup voor mijn kist:....
Die groenedeksel is ook echt de bovenkant? Of zit er nog een plank onder die alles goed afdicht?

Hoe ga je dan schuiven over die volume knop e.d.? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Jasperv6 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:40:
[...]
Die groenedeksel is ook echt de bovenkant? Of zit er nog een plank onder die alles goed afdicht?
Eronder komt nog een plank die de klankkast scheidt van de elektronica. Het feit dat de volumeknop in de weg zit realiseer ik me nu ook.. misschien toch iets anders bedenken dan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:12:

nice :P
kan je misschien nog een filmpje maken met hardcore/hardstyle?
dat zal ook wel een flinke bass geven. _/-\o_

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
E.Otten schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:07:
[...]

Eronder komt nog een plank die de klankkast scheidt van de elektronica. Het feit dat de volumeknop in de weg zit realiseer ik me nu ook.. misschien toch iets anders bedenken dan ;(
Meedenken is soms wel handig ;)

Goed nieuw is iig dat je wel een dichte kast hebt, schrok al xD.
Ff creatief met paint ivp sketchup.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLHXICJS-D.jpg

zit een bepaalde hoek in die deksel. als hij onder mooi aansluit (dus bediening zichtbaar) dan zou er boven een kier zitten. (daarom zou hij door die kier ook langs de volume knop kunnen)
Dez moet je dan wel weer op een of andere manier dicht krijgen. :P

2e plaatje is die kier met een extra deksel. 3e schanierpunt en dan dicht schuiven.

Tis maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Ja dat kan wel, met een tweede "klepje" maakt het wel een stuk makkelijker, maar je hebt me aan het denken gezet. Ik heb het volgende bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://kratradio.famotten.com/quicksketch3.png :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:37:
[...]

nice :P
kan je misschien nog een filmpje maken met hardcore/hardstyle?
dat zal ook wel een flinke bass geven. _/-\o_
nou ik houd eigenlijk niet echt van hardcore/hardstyle en het probleem daarvan is is dat het klappen van bass geeft en niet echt langdurig onder de 20 hertz...
maar een vriend van me poste vanmiddag een nieuw nummer van een of andere kerel van amerika het is niet echt een goed nummer maar de bass die erin zit is zo ongelofelijk ziek gewoon. ik luisterde het dus vanmiddag met mn beats by dre studio, en ik zette hem iets over de helft van mn mac vermogen en mn hele oren trilde echt als een gek, NIET NORMAAL. dus ga morgen middag ff een filmpje posten met mn hele setupje want op dit oude filmpje zie je eigenlijk alleen het glas met water als een gek tekeer gaan....

jullie horen morgen van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
E.Otten schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:33:
Ja dat kan wel, met een tweede "klepje" maakt het wel een stuk makkelijker, maar je hebt me aan het denken gezet. Ik heb het volgende bedacht:
[afbeelding] :)
Een tweede scharnier zoals door jou getekend werkt nog steeds niet, alleen als je een van de scharnieren omhoog kan klappen heb je er pas iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Jasperv6 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:40:
[...]

Volgens mij moet het zo gaan, als je de deksel bijna 180 graden kan draaien het draaipunt in het midden moet het werken maar ik weet niet of je daarvoor genoeg ruimte hebt
Maar waarom eigenlijk niet gewoon een "grote" deksel met bv twee scharnieren

[ Voor 29% gewijzigd door HaNS1443 op 04-11-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
HaNS1443 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:12:
[...]
Een tweede scharnier zoals door jou getekend werkt nog steeds niet, alleen als je een van de scharnieren omhoog kan klappen heb je er pas iets aan
Ooh, ja dat klopt, als de rechter scharnier omhoog én omlaag kan, dan werkt het wel. Dat bedoelde ik ook, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://kratradio.famotten.com/quicksketch4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Dan moet je ook een soort handvat bouwen om die klep omhoog te tillen, want ik neem aan dat je de zijkanten niet open laat. Ziet er uit als een hele hoop moeite, als ik jou was zou ik iets anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Private Zaagsel schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:55:
Dan moet je ook een soort handvat bouwen om die klep omhoog te tillen, want ik neem aan dat je de zijkanten niet open laat. Ziet er uit als een hele hoop moeite, als ik jou was zou ik iets anders verzinnen.
Niet te optimistisch hee! ;) Je hebt inderdaad wel gelijk dat er een handvat aan moet, of een klein gat waarmee je met één vinger het deksel optilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: bass i'm lovin it p.2
zoals eerder gezegd maar had gister geen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
Ik heb vandaag een hoop onderdelen binnen gekregen waaronder de componenten voor mijn HKS 2.1. Ik kwam er alleen achter dat het schakeldraad wat ik besteld heb wel erg dun is. Dus ik heb het nog eens opgezocht op conrad; het is 0,08mm met een nominale spanning 100V en nominale stroom 0,5A. Samengevat: dit draad is niet geschikt omdat mijn TA2020 tot wel 4A kan vragen.

Of zie ik dit verkeerd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Je kan inderdaad beter dikkere kabel gebruiken, iets richting de 1 mm^2 ofzo. Bijv. luidsprekerkabel of 230V-snoer.

[ Voor 19% gewijzigd door TBTL op 05-11-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
TBTL schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:59:
Je kan inderdaad beter dikkere kabel gebruiken, iets richting de 1 mm^2 ofzo. Bijv. luidsprekerkabel of 230V-snoer.
Dat dacht ik al :) ik was al begonnen met solderen met luidsprekerkabel, bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
jij hebt mooie spullen joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt heel klote, vanmiddag is dus mijn bestelling carbon binnen gekomen. voor op mn versterkers(zit er nu half op ziet er wel grappig uit) maar vanmiddag toen ik alle spullen aan het voor bereiden was had ik mijn half opengemaakte versterker op tafel liggen en hij valt.... :'(
een aantal componenten stonden scheef 1tje is er helemaal uit gebroken en een ander ding is ingedeukt :'(
hier een foto
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ae9k5j.jpg

maarja ga morgen ff dat carbon erop zetten dan laat ik t wel even zien
hopelijk kan ik hem nog repareren of me vader die heeft veeeel meer ervaring met solderen en die zooi :p
en anders moet ik de componenten los bestellen en gewoon nieuwe componenten erop solderen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees Het algemeen beleid #verbodenspam nog eens door...

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 07-11-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Zonde om een krat radio te bestellen! Het maken is helemaal niet moeilijk en de minimale kosten zijn wel erg hoog. Het is ook veel leuker om een eigen creatie te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had zaterdag mijn bestelde carbon binnen gekregen:D :D

voor:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/oivfyh.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2hx53th.jpg

wel netjes toch?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Wow, vet! Ik dacht dat jet op hout wilde doen dus ik vroeg me af of dat zou werken, maar je hebt het blijkbaar op je versterkers gedaan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cluricauns schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:13:
Wow, vet! Ik dacht dat jet op hout wilde doen dus ik vroeg me af of dat zou werken, maar je hebt het blijkbaar op je versterkers gedaan:P
ja is wel sick toch:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 12 volt 4 amp netvoeding nodig:

Ik ben neebie en vroeg me af of deze voeding oke is:

http://doehetzelfaudio.nl...en/14-14v-4a-voeding.html

Ik heb alleen dit product nog nodig en ontwerp voor mijn kistradio en dan kan ik aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 14-09 22:10
weet niet wat voor versterker je gebruikt, maar erstaat rechts gewoon dat ie voor ta2024 te gebruiken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
@alie480 Dat carbon ziet er wel strak uit zeg! goed werk :)

ff een vraagje aan mensen die een KratSafe 2.1 gemaakt hebben, wat doet R4 in het schema??
Want die komt niet terug in de bestellijst
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/2675/kratsafeversie21.png

[ Voor 22% gewijzigd door E.Otten op 07-11-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
E.Otten schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:55:
@alie480 Dat carbon ziet er wel strak uit zeg! goed werk :)

ff een vraagje aan mensen die een KratSafe 2.1 gemaakt hebben, wat doet R4 in het schema??
Want die komt niet terug in de bestellijst
[afbeelding]
Helemaal niks ;). Is gewoon een directe verbinding. Lijkt erop dat de tekenaar van dat schema vergeten is R4 weg te halen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Iemand goede ideeen voor een (klein) 3Wat versterkertje, met daaraan 2 speakertjes?
Om even ergens in te modden :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
iemand een idee hoe ik ledjes aan de binnenkant van een bierkrat monteer? Heb namelijk geen idee hoe ik dit wil gaan doen, ik wil de binnenkant van mijn krat kunnen verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pespre schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:59:
iemand een idee hoe ik ledjes aan de binnenkant van een bierkrat monteer? Heb namelijk geen idee hoe ik dit wil gaan doen, ik wil de binnenkant van mijn krat kunnen verlichten.
een houten binnenkist maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
en hoe wil je dit dan aan de houten kist bevestigen?

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/4051/imag0127z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit zijn toch zaken waar je prima zelf over na kan denken? Tape, tyraps, lijm of touw in combinatie met kleine gaatjes in de binnenkant van de krat vastknopen?

Is er de laatste tijd al iemand geweest die met de kant en klare ta2024 bezig is geweest? ala:
Afbeeldingslocatie: http://www.sure-electronics.net/rf,audio/AA-AB340_1.jpg
http://www.ebay.com/itm/2...519b972647#ht_4968wt_1163

Prijsverschil is de laatste tijd in vergelijking tot een groene ta2024 niet meer noemenswaardig, maar kan mij herinneren dat het verschil in kwaliteit en verbruik wel aanzienlijk waren. Heeft iemand hier recente cijfers over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
wesleytjuh schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:28:
[...]
Helemaal niks ;). Is gewoon een directe verbinding. Lijkt erop dat de tekenaar van dat schema vergeten is R4 weg te halen.
Dat dacht ik inderdaad ook, maar je weet maar nooit hè. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartinho schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:16:
weet niet wat voor versterker je gebruikt, maar erstaat rechts gewoon dat ie voor ta2024 te gebruiken is :P
Umh ja maar ik gebruik twee ra2024 versterkers ;) Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Enkele weken geleden besloot ik om ook eens een poging te wagen om een leuke kistradio te maken, geïnspireerd door de vele knutselaars op dit forum.

De eisen waren: goed geluid, leuk uiterlijk en volledig draadloos (zowel voor de stroomvoorziening als de audio). Ik koos voor een standaard 2024 versterker (via Arjen Helder in China), MTX speakers en een Logitech Bluetooth receiver (ontdaan van zijn behuizing). Een kratsafe wilde ik eerst ook inbouwen, samen met een voeding en lader, maar dit werd te zwaar/volumineus en de kratsafe was/is niet op voorraad.

Om de bluetooth receiver te voeden heb ik een DC/DC omvormer van 12 naar 5V gebruikt. De aansluitingen om de accu te laden zitten in een aansluitplaat/kom samen met een aan/uit/lafden schakelaar en een schakelaar voor de bluetooth verbinding.

Het geheel is gemaakt van MDF (kistje zat in een uur in elkaar) geverd (drie lagen grondverf, drie lagen hoogglans lak zwart en als laatste nog een spuitbus met hoogglans zwart omdat ik het geheel niet strak genoeg vond - drie weken werk - wat heb ik een hekel aan verven). Er zijn geen zichtbare schroeven. Het bodempaneel is demonteerbaar door de voeten los te schroeven.

Niet onbelangrijk: het kleine, maar zware kastje klinkt echt geweldig, behoorlijk volume, maar vooral een clean geluid.

Kistje in ruwbouw:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xf9duh.jpg

Kistje intern:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/feqeew.jpg

Kistradio gereed:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uduvzt.jpg

Ik ben trouwens ook backer van de 'kistradio's' van Raul Chinda:
Kickstarter kistradio

[ Voor 9% gewijzigd door coinman63 op 08-11-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
@coinman63 Zeker mooi compact en goed afgewerkt, mijn complimenten! ;)

Ik heb trouwens mijn HKS 2.1 afgesoldeerd, kwam ik erachter dat ik van Conrad een Texas Instruments TL494CN heb ontvangen in plaats van de IC LM 723 DIL14. Dat wordt weer een RMA aanvragen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
E.Otten schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:59:
@coinman63 Zeker mooi compact en goed afgewerkt, mijn complimenten! ;)

Ik heb trouwens mijn HKS 2.1 afgesoldeerd, kwam ik erachter dat ik van Conrad een Texas Instruments TL494CN heb ontvangen in plaats van de IC LM 723 DIL14. Dat wordt weer een RMA aanvragen -_-
Handig is dat, gaat zo niet werken inderdaad.. :P

Om bij de HKS/AccuSafe te blijven, een preview vanuit mijn kant :) :

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2766132/preview%20accusafe.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2766132/preview%20accusafe2.JPG

Wat je hier ziet is een display module + AccuSafe V4.0 module :)

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 08-11-2011 18:48 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

mooi ontwerp !
Die wil ik wel in mn kist hebben
wanneer komt ie uit?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
AccuSafe V4.0... wat is hier nieuw aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Private Zaagsel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:50:
AccuSafe V4.0... wat is hier nieuw aan?
Display, design, nieuwe functies :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
wesleytjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er mooi uit. Komt hier ook een MP3 en FM radio in? Dan zou je in principe alles in een display kunnen hebben. Het zou helemaal interessant worden als je er ook een bluetooth accessoire bij zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
ikke26 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:48:
[...]

Ziet er mooi uit. Komt hier ook een MP3 en FM radio in? Dan zou je in principe alles in een display kunnen hebben. Het zou helemaal interessant worden als je er ook een bluetooth accessoire bij zou doen.
Ik zal de nieuwe functies even kort samenvatten,

De nieuwe AccuSafe werkt zoals te zien met SMD componenten en wordt nu compleet digitaal bestuurd en gebruikt geen relais meer. In plaats daarvan nu dus een Microcontroller met 3 MOSFETs. Deze kunnen 10A per stuk aan, en mocht het nodig zijn kan ik er zelfs MOSFETs op plaatsen die nog meer aan kunnen.

De oude AccuSafe kent eigenlijk maar 2 standen, of lader op de accu, voeding op de versterker OF accu op de versterker. Wanneer er een voeding aangesloten was, stond de AccuSafe altijd aan, of je dat nu wilde of niet. Verder werkt de oude AccuSafe ook met 2 schakelaars, deze met 1.

Doordat ik nu 3 MOSFETs gebruik in plaats van een relais heb ik veel meer vrijheid in hoe ik de componenten schakel. Nu kan je bijvoorbeeld gewoon de voeding aansluiten, en wanneer de versterker al aan stond, springt de AccuSafe zelf over op de voeding, zonder dat je er iets van merkt. Druk je dan op de knop, gaat de versterker uit. Stond de versterker al uit, en sluit je een voeding aan, blijft de versterker ook gewoon uit. Druk je op de knop, gaat de versterker aan, op de voeding.

Het belangrijkste aan het nieuwe design is eigenlijk dat het modulair is. Je ziet op bovenstaande plaatjes dan ook het LCD schermpje, deze kan je zo op de AccuSafe klikken en je hebt een voltmeter van je accu, voeding, en lader. Verder kan je de stroom die de versterker trekt zo zien, en hoe vol je accu nog is.

Een andere module die je erop kunt klikken is een voeding/lader. Deze neemt dan de functie over van een externe lader of voeding. Het enigste wat je dan nog moet aansluiten is een laptop voeding of iets soortgelijks, welke erg goedkoop verkrijgbaar zijn. Scheelt je weer 1 voedingsblok/lader die je mee moet nemen. Verder is deze voeding ook op spanning instelbaar, om het maximale uit je versterker te halen :).

Een andere module is inderdaad een FM radio, MP3 speler en misschien zelfs wel een versterker, al valt bijna niet tegen de prijs van een TA2024 bordje op te concurreren.

Mooie van al deze modules is dat ze samen kunnen werken met de hoofdprint, en dus het LCD. De FM radio kan dus de zender op het LCD scherm laten zien, net als de MP3 speler het nummer etc etc.

Dit is dus het idee, je kan dus zelf kiezen wat je wel nodig hebt, en wat niet, en zo vrij compact een hele kistradio besturing realiseren, zo gek als je het zelf wilt.
:)

Edit: Iets wat ik er wel even bij moet zeggen:
Momenteel is het ontwerp van de hoofdprint min of meer af, en kom ik nu bij het bestellen van het prototype en het testen daarvan aan. De planning is om begin 2012 te beginnen met leveren, dat laat dus nog even op zich wachten ;).

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 08-11-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
... en hoeveel gaat dat kosten? :p
Klinkt allemaal top trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Private Zaagsel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:19:
... en hoeveel gaat dat kosten? :p
Klinkt allemaal top trouwens!
Vanaf deze versie zijn ze allemaal (machinaal) geassembleerd, en ik probeer kwa prijs dan ook niet veel boven de huidige geassembleerde versie te zitten. Over de andere modules kan ik nog niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
De module met de MP3 en FM radio is zeker handig. Komt die ook meteen beschikbaar met de nieuwe AccuSafe of komen die later pas beschikbaar? Dan zit alles mooi in één apparaat. En wordt de geluidsbronmodule, om het zo maar even te noemen bediend met allemaal losse knoppen of komt er een losse afstandsbediening?
Begrijp ik het goed dat de lader/voeding module het mogelijk maakt alleen één afzonderlijke voeding aan te sluiten en dat verder het laden van de accu, voeden van de versterker, etc. geregeld wordt met de AccuSafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Ziet er zeer goed uit! Ik ben heel benieuwd hoe het precies uit gaat pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
coinman63 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:10:
Enkele weken geleden besloot ik om ook eens een poging te wagen om een leuke kistradio te maken, geïnspireerd door de vele knutselaars op dit forum.

De eisen waren: goed geluid, leuk uiterlijk en volledig draadloos (zowel voor de stroomvoorziening als de audio). Ik koos voor een standaard 2024 versterker (via Arjen Helder in China), MTX speakers en een Logitech Bluetooth receiver (ontdaan van zijn behuizing). Een kratsafe wilde ik eerst ook inbouwen, samen met een voeding en lader, maar dit werd te zwaar/volumineus en de kratsafe was/is niet op voorraad.

Om de bluetooth receiver te voeden heb ik een DC/DC omvormer van 12 naar 5V gebruikt. De aansluitingen om de accu te laden zitten in een aansluitplaat/kom samen met een aan/uit/lafden schakelaar en een schakelaar voor de bluetooth verbinding.

Het geheel is gemaakt van MDF (kistje zat in een uur in elkaar) geverd (drie lagen grondverf, drie lagen hoogglans lak zwart en als laatste nog een spuitbus met hoogglans zwart omdat ik het geheel niet strak genoeg vond - drie weken werk - wat heb ik een hekel aan verven). Er zijn geen zichtbare schroeven. Het bodempaneel is demonteerbaar door de voeten los te schroeven.

Niet onbelangrijk: het kleine, maar zware kastje klinkt echt geweldig, behoorlijk volume, maar vooral een clean geluid.

Kistje in ruwbouw:
[afbeelding]

Kistje intern:
[afbeelding]

Kistradio gereed:
[afbeelding]

Ik ben trouwens ook backer van de 'kistradio's' van Raul Chinda:
Kickstarter kistradio
Nice man! Doet me echt aan die van mij denken :P Waarop/ welke kratradio heb je je ontwerp op gebaseerd?

Die kratsafe met scherm en vooral de fm module lijken mij zeer chill voor mijn volgende project! Laat toch nog even op zich wachten dus dat hij nog niet te bestellen is geefft nog niet xD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:13
wesleytjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:36:
[...]

Ik zal de nieuwe functies even kort samenvatten,

De nieuwe AccuSafe werkt zoals te zien met SMD componenten en wordt nu compleet digitaal bestuurd en gebruikt geen relais meer. In plaats daarvan nu dus een Microcontroller met 3 MOSFETs. Deze kunnen 10A per stuk aan, en mocht het nodig zijn kan ik er zelfs MOSFETs op plaatsen die nog meer aan kunnen.

De oude AccuSafe kent eigenlijk maar 2 standen, of lader op de accu, voeding op de versterker OF accu op de versterker. Wanneer er een voeding aangesloten was, stond de AccuSafe altijd aan, of je dat nu wilde of niet. Verder werkt de oude AccuSafe ook met 2 schakelaars, deze met 1.

Doordat ik nu 3 MOSFETs gebruik in plaats van een relais heb ik veel meer vrijheid in hoe ik de componenten schakel. Nu kan je bijvoorbeeld gewoon de voeding aansluiten, en wanneer de versterker al aan stond, springt de AccuSafe zelf over op de voeding, zonder dat je er iets van merkt. Druk je dan op de knop, gaat de versterker uit. Stond de versterker al uit, en sluit je een voeding aan, blijft de versterker ook gewoon uit. Druk je op de knop, gaat de versterker aan, op de voeding.

Het belangrijkste aan het nieuwe design is eigenlijk dat het modulair is. Je ziet op bovenstaande plaatjes dan ook het LCD schermpje, deze kan je zo op de AccuSafe klikken en je hebt een voltmeter van je accu, voeding, en lader. Verder kan je de stroom die de versterker trekt zo zien, en hoe vol je accu nog is.

Een andere module die je erop kunt klikken is een voeding/lader. Deze neemt dan de functie over van een externe lader of voeding. Het enigste wat je dan nog moet aansluiten is een laptop voeding of iets soortgelijks, welke erg goedkoop verkrijgbaar zijn. Scheelt je weer 1 voedingsblok/lader die je mee moet nemen. Verder is deze voeding ook op spanning instelbaar, om het maximale uit je versterker te halen :).

Een andere module is inderdaad een FM radio, MP3 speler en misschien zelfs wel een versterker, al valt bijna niet tegen de prijs van een TA2024 bordje op te concurreren.

Mooie van al deze modules is dat ze samen kunnen werken met de hoofdprint, en dus het LCD. De FM radio kan dus de zender op het LCD scherm laten zien, net als de MP3 speler het nummer etc etc.

Dit is dus het idee, je kan dus zelf kiezen wat je wel nodig hebt, en wat niet, en zo vrij compact een hele kistradio besturing realiseren, zo gek als je het zelf wilt.
:)

Edit: Iets wat ik er wel even bij moet zeggen:
Momenteel is het ontwerp van de hoofdprint min of meer af, en kom ik nu bij het bestellen van het prototype en het testen daarvan aan. De planning is om begin 2012 te beginnen met leveren, dat laat dus nog even op zich wachten ;).
Is het dan ook mogelijk om alle functies in 1 te hebben?
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink