Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 94.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
@Jasper V6
Ik heb mijn ontwerp ook op de Thodio gebaseerd, maar dan zonder baspoort. Toen ik net bezig was zag ik jouw project voorbij komen... Ik vond vooral de uitgefreesde rand rond de speakers erg mooi. Ik wilde daarnaast geen schroeven zien, dus bij mij is het onderpaneel (bodem) los te schroeven door de rubber voetjes los te schroeven (met boutjes en een moer die zich in het hout vreet). Ik wilde een geheel draadloze oplossing, vandaar de bluetooth audio module. Ik heb ook Focal speakers overwogen, maar de MTX'en waren een flink stuk goedkoper (45 euro voor de twee). Het geluid is erg zuiver.

Ik overweeg nu een tweede project met kleinere speakers (10 cm). Ik moet nog bepalen welke versterker ik daarvoor wil gebruiken, weer de TA2024 of een kleinere 3 watt (die op 5 volt draait). Ook zoek ik nog een andere bluetooth module (de logitech werkt prima, maar ik moet iedere keer mijn iPhone koppelen door in de settings op de logitech adapter te klikken (of ik ben te ongeduldig) en hij kan ook maar met 1 apparaat tegelijk pairen. In mijn auto heb ik een Parrot 9100 die wel meerdere apparaten kan pairen.

Jouw versie met hardhout is wel erg fraai, zou ik ook wel willen (scheelt ook nog dat afschuwelijke verven), maar ik weet zo gauw geen adres waar ik mooi hout kan kopen (ik maak het kistje ook zelf).

Misschien dat ik ook nog eens voor een grote versie ga (met 16,5 cm speakers en alles ingebouwd). Die nieuwe kratsafe lijkt me daar erg mooi voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
coinman63 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:37:
@Jasper V6
Ik heb mijn ontwerp ook op de Thodio gebaseerd, maar dan zonder baspoort. Toen ik net bezig was zag ik jouw project voorbij komen... Ik vond vooral de uitgefreesde rand rond de speakers erg mooi. Ik wilde daarnaast geen schroeven zien, dus bij mij is het onderpaneel (bodem) los te schroeven door de rubber voetjes los te schroeven (met boutjes en een moer die zich in het hout vreet). Ik wilde een geheel draadloze oplossing, vandaar de bluetooth audio module. Ik heb ook Focal speakers overwogen, maar de MTX'en waren een flink stuk goedkoper (45 euro voor de twee). Het geluid is erg zuiver.

Ik overweeg nu een tweede project met kleinere speakers (10 cm). Ik moet nog bepalen welke versterker ik daarvoor wil gebruiken, weer de TA2024 of een kleinere 3 watt (die op 5 volt draait). Ook zoek ik nog een andere bluetooth module (de logitech werkt prima, maar ik moet iedere keer mijn iPhone koppelen door in de settings op de logitech adapter te klikken (of ik ben te ongeduldig) en hij kan ook maar met 1 apparaat tegelijk pairen. In mijn auto heb ik een Parrot 9100 die wel meerdere apparaten kan pairen.

Jouw versie met hardhout is wel erg fraai, zou ik ook wel willen (scheelt ook nog dat afschuwelijke verven), maar ik weet zo gauw geen adres waar ik mooi hout kan kopen (ik maak het kistje ook zelf).

Misschien dat ik ook nog eens voor een grote versie ga (met 16,5 cm speakers en alles ingebouwd). Die nieuwe kratsafe lijkt me daar erg mooi voor.
Leuk om te lezen. Vind dat design ook heel gaaf! Wil *ooit* nog eens een 2e kratje maken, Zelfde model maar dan zoveel mogelijk waterdicht. Meer voor strandfeestjes e.d. (met deze doe ik toch wel voorzichtig ;) )

Dat word dus sws 1 zonder baspoort, zelfde als die van jou denk ik met goedkope of waterdichte speakers. Dan is bluetooth erin wel erg handig! Dat onthou ik ff. Maak hem dan knal geel met weer zwarte speakers. 8) 8)

Eerst maar eens begin van het voorjaar beetje verdiepen in een voorversterker:

- ga op ebay een pre-amp kopen (30,-) met 10x gain. (incl.tubes)
- Led's daarop aansluiten
- Magic eye tube 2x op de bovenkant.
- 2x (links en rechts) een vu-meter.

Dit hele zootje werk veel beter als signaal van mp3 met een factor 10 wordt versterkt. Dus dan gaat het wel goedkomen..

Enige probleem.. Hoe krijg ik van 230V naar 170V (amp) + 6,3V (tubes) + 24V (led's) + 12V (meters) :'( :'( :F

Dus led's andere weerstand voor 12V en trafo voor 170V & 6,3V???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:32
@Jasperv6 misschien een gek idee, maar kun je niet beter hier een hoofdtelefoonversterker op 12 of 24 volt voor mis-/gebruiken? Dan heb je het gedoe met de voltages niet, de apparatuur voor het omzetten kost geld en het is inefficiënt om alles om te zetten. Daarbij komt dat buizen die uit de radio steken ook kwetsbaar zijn en nou niet bepaald bekend staan om hun energiezuinigheid. Als je een krachtige, efficiënte hoofdtelefoonversterker neemt heb je een lager energieverbruik en een minder complexe oplossing.
Daarnaast had ik nog een suggestie voor je radio. Ik vind persoonlijk de wipschakelaar die je gebruikt voor het aan- en uitzetten niet erg fraai. Is het misschien een idee deze te vervangen voor een mooie draaiknop?

@wesleytjuh Nog een idee voor de AccuSafe: misschien kun je op het beeldscherm ook een soort van vu-meter + soort van equalizer maken.

[ Voor 8% gewijzigd door ikke26 op 09-11-2011 23:20 ]

• coinman63
Tja, smaken verschillen. Ik vind die klassieke wipschakelaar nou juist een asset (pluspunt).

• Jasperv6
Klopt vind ik ook.

Hoofdtelefoon amp kan wel heel goed maar dan zie je (vooral bij de goedkope) ook dat die trafo's nog nodig hebben. Anders 24v maar dan zit je zo o 40-50 euro..

Wat wel chill is zie ik nu: Gain van 20x, das wel eens wat anders dan 10x...
Die andere hebben 3 buizen en hoofdtelefoonamps maar 1.

Dit is trws wel een heel gaaf ding: http://www.ebay.nl/itm/Tu...ain_0&hash=item19c35a9a1d

Maar zoiets kun je veel moeilijker inbouwen...
Punt is ook hoeveel gain ik nodig zou hebben voor de led's e.d.
Dat ga ik eerst maar eens meten mbv pc ernaast. Uitgangsspanning meten waarop de led's goed werken en dan mp3 vergelijking. :P

Dat die tubes zo kwetsbaar zijn maakt mij niet zoveel uit. Dit word dan alleen voor in de kamer, niet voor buiten of feestjes oid. Dan kan ik toch niet 2 kastjes meenemen.

Zal alleen nog wel ff over na denken.. 1 buis/tube + 2x een magic eye is ook wel vet! Ga over op een ander ontwerp zonder 2x vu-meters denk ik. :9

• Jasperv6
@Ikke26 nog ff.. Ik had een hele zware schakelaar gekocht voor meer dan 10A schakelingen... Had dat helemaal niet nodig achteraf (beetje verrekend) maar het is zo vet om dat ding over te halen 8)
Je hoort een harde *klik en dan -aan- / *klik en dan gaat hij nog dikke 3 seconden door totdat hij uit is :)
Maar blijft natuurlijk een mening ;)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
ikke26 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:50:
De module met de MP3 en FM radio is zeker handig. Komt die ook meteen beschikbaar met de nieuwe AccuSafe of komen die later pas beschikbaar? Dan zit alles mooi in één apparaat. En wordt de geluidsbronmodule, om het zo maar even te noemen bediend met allemaal losse knoppen of komt er een losse afstandsbediening?
Begrijp ik het goed dat de lader/voeding module het mogelijk maakt alleen één afzonderlijke voeding aan te sluiten en dat verder het laden van de accu, voeden van de versterker, etc. geregeld wordt met de AccuSafe?
Eerst zal alleen de AccuSafe beschikbaar komen. Daarna zal de voeding/lader snel volgen, al is het voor deze module vrij moeilijk om de prijs laag te houden(erg dure onderdelen). Deze voeding/lader maakt het inderdaad mogelijk om met één afzonderlijke voeding alles te regelen :).

Een FM radio zal misschien snel daarna weer gaan volgen, die is niet zo lastig te ontwikkelen en voegt wel wat toe :). Uiteraard is dit inderdaad allemaal te bedienen via knopjes, maar een afstandbediening "module"is ook weer mogelijk. Er zou zo iets gemaakt kunnen worden waar je met een afstandbediening de hele Kistradio kan besturen.
BrcBas schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:08:
[...]

Is het dan ook mogelijk om alle functies in 1 te hebben?
Er is voor modules gekozen zodat ik alles in stappen kan introduceren, verder kan iedereen zo zijn keuze maken van wat ie wel en niet wilt. Hierdoor kunnen de kosten lager blijven dan wanneer ik een grote besturing maak vol met functie waarvan je misschien maar 25% gebruikt.
ikke26 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:17:
@Jasperv6 misschien een gek idee, maar kun je niet beter hier een hoofdtelefoonversterker op 12 of 24 volt voor mis-/gebruiken? Dan heb je het gedoe met de voltages niet, de apparatuur voor het omzetten kost geld en het is inefficiënt om alles om te zetten. Daarbij komt dat buizen die uit de radio steken ook kwetsbaar zijn en nou niet bepaald bekend staan om hun energiezuinigheid. Als je een krachtige, efficiënte hoofdtelefoonversterker neemt heb je een lager energieverbruik en een minder complexe oplossing.
Daarnaast had ik nog een suggestie voor je radio. Ik vind persoonlijk de wipschakelaar die je gebruikt voor het aan- en uitzetten niet erg fraai. Is het misschien een idee deze te vervangen voor een mooie draaiknop?

@wesleytjuh Nog een idee voor de AccuSafe: misschien kun je op het beeldscherm ook een soort van vu-meter + soort van equalizer maken.
Goed idee :D. Een equalizer is wat lastiger omdat je hier al best een stevige processor voor nodig hebt, maar een VU meter moet niet zo'n groot probleem zijn, is zeker mogelijk :)!

Ik denk dat ik voorlopig gewoon even met de AccuSafe + LCD module + voeding/lader module begin, en daarna input van het forum afwacht voor de volgende module :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 10:55
@wesleytjuh Moet zeggen dat de plannen er zeer goed uit zien! Ben erg benieuwd. Mogelijk ook een idee voor een Bluetooth module?

• wesleytjuh
BrcBas schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:59:
@wesleytjuh Moet zeggen dat de plannen er zeer goed uit zien! Ben erg benieuwd. Mogelijk ook een idee voor een Bluetooth module?
Behoort allemaal tot de mogelijkheden uiteindelijk. Alleen is het altijd de vraag of er genoeg animo is om de kosten te kunnen drukken, komen af en toe toch flinke investeringen vanuit mijn kant bij kijken. En een MP3 module en bleutooth module zijn weer net wat lastiger te ontwikkelen dan de rest. Zoals ik eerder al zei ga ik gewoon kijken naar de input van het forum :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:13:
[...]

Behoort allemaal tot de mogelijkheden uiteindelijk. Alleen is het altijd de vraag of er genoeg animo is om de kosten te kunnen drukken, komen af en toe toch flinke investeringen vanuit mijn kant bij kijken. En een MP3 module en bleutooth module zijn weer net wat lastiger te ontwikkelen dan de rest. Zoals ik eerder al zei ga ik gewoon kijken naar de input van het forum :).
super idee!, maar je zegt dat het wel wat gaat kosten maar hoeveel zou dat ongeveer kunnen zijn?

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

Hoi, het is al een hele tijd geleden dat ik ben begonnen met mijn speaker, toen is er een aantal maanden niks gebeurt, en nu ben ik er weer mee begonnen.

De situatie: 1x li-ion 12V accu 1x accu save 1x 12V voeding 1x ta-2024 1x fm ontvanger 1x aux 1x usb aansluiting
* de accu kan 1,4A leveren en de voeding 3A

nou loop ik tegen het volgende aan, als ik op de accu zit dus zonder voeding en ik wil hem aandoen met met de fm radio aan, dan komt er een "plop" ja soort knal geluid uit de speakers en gaat hij weer uit, als ik hem daarna nog een keer aan zet pakt hij hem wel. ik dacht misschien ligt dit er aan dat de accu niet genoeg vermogen in een keer kan leveren? En als die eenmaal aan is is er niks aan de hand. Zou een Elco hier helpen? ik heb hier namelijk geen ervaring mee?
een TA2024 neemt geloof ik 1A max en die fm ontvanger ook dus 2A is te veel maar als ik hem niet hard zit lijkt het me geen kwaad te kunnen.

Verder nog iets, als ik hem op de voeding zet en aan zet hoor je ook het zelfde harde plof geluid. wat zou dit zijn?

ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Ik ben vandaag begonnen met mijn project. Ik heb hiervoor 2 speakers gekocht met 45watt rms en piek 220watt
een auto radio met ingebouwde versterker met 4x75 watt, dat gaat toch gewoon werken?

nou heb ik een accu van 6,8Ah @ 10,6-12,6v gaat die autoradio dat wel leuk vinden als het schommelt tussen die voltages? of snap ik gewoon iets niet?

• E.Otten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 07:32
@Wesleytjuh dat ziet er zeker mooi uit! Bluetooth module zou voor mij niet veel meerwaarde geven, USB-poort met mp3 support dan weer wel :D

Ik heb trouwens vanochtend mijn TA2020 ontvangen van eBay, netjes gesealed in plastic met daaromheen nog wat bubbeltjesfolie. Natuurlijk heb ik 'm meteen getest, hieronder een filmpie

12V 7,2Ah accu + Philips speakers van midi-stereo set + TA2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
ndb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:02:
Hoi, het is al een hele tijd geleden dat ik ben begonnen met mijn speaker, toen is er een aantal maanden niks gebeurt, en nu ben ik er weer mee begonnen.

De situatie: 1x li-ion 12V accu 1x accu save 1x 12V voeding 1x ta-2024 1x fm ontvanger 1x aux 1x usb aansluiting
* de accu kan 1,4A leveren en de voeding 3A

nou loop ik tegen het volgende aan, als ik op de accu zit dus zonder voeding en ik wil hem aandoen met met de fm radio aan, dan komt er een "plop" ja soort knal geluid uit de speakers en gaat hij weer uit, als ik hem daarna nog een keer aan zet pakt hij hem wel. ik dacht misschien ligt dit er aan dat de accu niet genoeg vermogen in een keer kan leveren? En als die eenmaal aan is is er niks aan de hand. Zou een Elco hier helpen? ik heb hier namelijk geen ervaring mee?
een TA2024 neemt geloof ik 1A max en die fm ontvanger ook dus 2A is te veel maar als ik hem niet hard zit lijkt het me geen kwaad te kunnen.

Verder nog iets, als ik hem op de voeding zet en aan zet hoor je ook het zelfde harde plof geluid. wat zou dit zijn?

ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Groeten Nils
Wat is de spanning op de accu? En is het maar een 1.4 Ah accu, of kan hij 1,4 A maximale stroom leveren?

De mp3-module neemt niet 1A en de TA2024 ook alleen maar op pieken. Dat er wat plopt is an sich niet zo raar, het is geen dure afgeschermde eletronica ;)

Op de voeding doet hij het wel helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Zozo net me boombox aan de pc gehangen..
Wat een geluid zeg! 40% volume bij een filmpje op youtube en alles begint te trillen. (mijn gehoor zegt dan ook niet harder :P )
Mp3 geeft dus een te laag signaal voor boombox > nu staat mp3 op +/- 75% en box zelf op vol voor normaal geluid. Beetje hard luisteren en ze staan beide op vol volume...
Pre-amp gaat dus zeker wel wat toevoegen.

Daarnaast vond ik het al vreemd want beide op 100% volume gaf maar een hele kleine uitslag van de speakers. Ze bewogen nauwelijks. Aan de pc krijg je ze toch aardig aan het trillen 8)

Kreeg trws een enorme knal toen ik de jackplug in me pc deed.. boombox stond nl. op vol volume :/ 8)7 Dom dom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

lredev schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:49:
[...]

Wat is de spanning op de accu? En is het maar een 1.4 Ah accu, of kan hij 1,4 A maximale stroom leveren?

De mp3-module neemt niet 1A en de TA2024 ook alleen maar op pieken. Dat er wat plopt is an sich niet zo raar, het is geen dure afgeschermde eletronica ;)

Op de voeding doet hij het wel helemaal goed?
de spaning op de accu is +/- 12V, en het is geloof ik 7Ah en kan 1,4A max leveren.
Dus dat plop geluid komt door dat het wat goedkoop is allemaal? en dat hij eerst een keer uit gaat en de 2e keer hem wel pakt. wat zou dat dan zijn?

Ja op de voeding doet hij het wel goed, (al is er dan ook een plop geluid)

het is alsof die in een beveiliging schiet ofzo en de 2e keer aanzetten wel accepteert.

ik zou wel een filmpje op youtube kunnen zetten als dat zou helpen het probleem op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door ndb op 11-11-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel ook eigenlijk 2 van dit soort maar dan met 5 leds aan iedere kant, maar wel net zo groot en zo een buiging erin
en dan 2 aan iedere kan van me kist wel aan de voorkant.
YouTube: Homemade Infinity Mirror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
in een dag, en helemaal af :) wel van sochtends vroeg tot zegmaar nu bezig geweest :)

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AeEEnHBCAAAc5QW.jpg:large

[ Voor 6% gewijzigd door Fenergy op 12-11-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Jasperv6 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:34:
Zozo net me boombox aan de pc gehangen..
Wat een geluid zeg! 40% volume bij een filmpje op youtube en alles begint te trillen. (mijn gehoor zegt dan ook niet harder :P )
Mp3 geeft dus een te laag signaal voor boombox > nu staat mp3 op +/- 75% en box zelf op vol voor normaal geluid. Beetje hard luisteren en ze staan beide op vol volume...
Pre-amp gaat dus zeker wel wat toevoegen.

Daarnaast vond ik het al vreemd want beide op 100% volume gaf maar een hele kleine uitslag van de speakers. Ze bewogen nauwelijks. Aan de pc krijg je ze toch aardig aan het trillen 8)
Op youtube staat het volume van de filmpjes vaak belachelijk hard...
Ik heb zelf de weerstandmod toegepast op mijn ta2024 en dat scheelt een stuk qua volume op zowel een mp3 speler als pc (100% volume op je pc i.c.m. de weerstandmod gaat wss niet goed :+ ).

Ik had trouwens besloten om de capaciteit van de blauwe li-ion 6800mah accu te testen. Heb nu volgens foobar2000 al 16 uur muziek gedraaid (verspreid over een week ongeveer) op gemiddeld 40% volume en hij is nog steeds niet leeg :) . Ik zal hier wel even melden hoe lang hij het uiteindelijk uit heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik 2 van die li-ion accu's zo goedkoop mogelijk krijgen weet iemand dat?
ik wil er eigenlijk niet meer als 20 euro voor geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:57:
waar kan ik 2 van die li-ion accu's zo goedkoop mogelijk krijgen weet iemand dat?
ik wil er eigenlijk niet meer als 20 euro voor geven....
Op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zit al even te kijken maar die zijn allemaal van hongkong, en heb niet echt zo heel veel zin om een jaar te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Als je pech hebt heb je ze binnen 3 weken binnen...
Met een beetje geluk liggen ze volgende week al op de deurmat. Het is nooit zeker hoe lang het duurt met post uit China, maar voor zo'n prijs ben ik best bereid om een weekje langer te wachten :) .

Als je ze voor 20 euro morgen al binnen wil hebben dan wens ik je succes met zoeken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee oké dat is waar en als ik ze uit nederland wil bestellen zijn ze 20 per stuk zoiets...
maar ben idd wel bereid om 26 euro te betalen en 1-2 weekjes te wachten, het is toch wel aantrekkelijk.

maar heb klein probleempje ik heb nog 2 hele goeie agm accu's liggen van 12v 6 ah per stuk.
maar die dingen wegen bij elkaar rond de 2 kilo... en dat word nog best wel zwaar als ik voor 26 euro min ongv. 15 van die 2 accu's die ik nog wel kan verkopen op marktplaats ofso. is 11 euro voor 1,8 kilo minder.

dus ga het even vragen aan paps en dan zie ik nog wel.
maar toch bedank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Fenergy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:43:
in een dag, en helemaal af :) wel van sochtends vroeg tot zegmaar nu bezig geweest :)

[afbeelding]
Zou je creatie graag willen zien, maar je link werkt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Auxilium schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:32:
[...]

Zou je creatie graag willen zien, maar je link werkt niet ;)
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/5863/aeeenhbcaaac5qw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

zo dan?

maar is nog niet helamaal af, deksel moet nog anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Fenergy op 12-11-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Snippo schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:51:
[...]

Ik heb zelf de weerstandmod toegepast op mijn ta2024 en dat scheelt een stuk qua volume op zowel een mp3 speler als pc (100% volume op je pc i.c.m. de weerstandmod gaat wss niet goed :+ ).

Ik had trouwens besloten om de capaciteit van de blauwe li-ion 6800mah accu te testen. Heb nu volgens foobar2000 al 16 uur muziek gedraaid (verspreid over een week ongeveer) op gemiddeld 40% volume en hij is nog steeds niet leeg :) . Ik zal hier wel even melden hoe lang hij het uiteindelijk uit heeft gehouden.
Ja dat zou mooi zijn maar ik heb een tk2050. Wil eigenlijk ook geen weerstanden gaan vervangen maar dat kan dacht ik ook niet. Dus kleine voorversterker komt erbij. Idee/design zit al een beetje in mij hoofd dus moet goed komen.

@alie480 die li-ions bestellen op ebay is het goedkoopste. Levertijd was bij mij maar 1 week maar zou goed 3 weken kunnen zijn hoor! Je kunt ze ook in NL kopen dan heb je ze eerder maar kosten ze meer. Tis maar net waar jij het geld aan uit wilt geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk 3 ohm op 1 kanaal aan te sluiten of raakt hij dan oververhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Snippo schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:51:
[...]

Iets wat natuurlijk ook wel ervoor zorgt dat zo'n li-ion pak erg lang mee gaat is dat de spanning van zo'n pak aanzienlijk lager ligt dan een loodgel accu. Minder spanning = Minder vermogen, een stuk minder in dit geval. Dit zie je natuurlijk terug in de batterijduur :). Maar als het volume zo prima is, is dat natuurlijk geen enkel probleem :).
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:27:
Kan gewoon werken, maar zoals je zelf al aangeeft zal de TA2024 wat warmer worden. Mocht deze te warm worden stopt deze er gewoon even mee, is de TA2024 gewoon tegen beveiligd :). In dat geval kan je even een klein koelblokje op het IC monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Fenergy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us

zo dan?

maar is nog niet helamaal af, deksel moet nog anders.
Zo kunnen we wat zien:) Hoe klinkt het?
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:27:
Welke constructie maak je om uit te komen op 3 ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee 6 ohm speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee 6 ohm speakers en 1 subwoofer ik wil namelijk een ta2020 in me kist gaan plaatsen maar dat houden die frs8 8 ohm speakers niet en ik had nog twee 6 ohm speakers liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:40:
twee 6 ohm speakers en 1 subwoofer ik wil namelijk een ta2020 in me kist gaan plaatsen maar dat houden die frs8 8 ohm speakers niet en ik had nog twee 6 ohm speakers liggen
Oké duidelijk :) Weet je al hoe je het op elkaar gaat afstemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nog 2 mooie 6 AH 12v. AGM accu's liggen. (agm= niet met loodzuur zooi bij te hoeven vullen na zoveel tijd van gebruik)
15 euro en ze zijn van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je even kijken op pagina 28 daar staat mijn kist hoe hij nu is alleen die twee kleine wil ik dus vervangen door die 6 ohm en dan nog een ta2020 plus spanningsverhoger er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:39:
moet je even kijken op pagina 28 daar staat mijn kist hoe hij nu is alleen die twee kleine wil ik dus vervangen door die 6 ohm en dan nog een ta2020 plus spanningsverhoger er in
Lijkt me lastig om dan een gebalanceerd geluidsbeeld te krijgen als je met 2 verschillende versterkers ga werken. Wel een leuke uitdaging.

Heb hier nog een spannings verhoger liggen die ik zelf ook gebruik bij mijn TA-2020 (had er 2 besteld). Mag je eventueel overnemen. Is deze: http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item2c5d1e5771

Stuur maar een pb als je hem wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga de ta2024 vervangen door de ta2020 en niet allbei gebruiken maar er staat max ouput 2.5 ampere werkt dat wel met een ta2020 en een mp3 module dat is namelijk max 4 ampere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:29:
ik ga de ta2024 vervangen door de ta2020 en niet allbei gebruiken maar er staat max ouput 2.5 ampere werkt dat wel met een ta2020 en een mp3 module dat is namelijk max 4 ampere?
Dat scheelt al als je er 1 gebruik. De mp3 module kan je rechtstreeks aansluiten op je accu en de versterker ook met eigen verbinding + step-up op de accu. Voor de mp3 module werkt gewoon op 12v lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt je hebt helemaal gelijk maar alsnog kan hij maar max 2,5 ampere leveren en de ta2020 max 3 ampere gaat dit problemen opleveren? gebruik jij hem zelf ook voor een ta2020?zo ja heb je er ooit problemen mee gehad?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:55:
klopt je hebt helemaal maar alsnog kan hij maar max 2,5 ampere leveren en de ta2020 max 3 ampere gaat dit problemen opleveren? gebruik jij hem zelf ook voor een ta2020?
3 ampere is het maximale, haal je enkel op vol vermogen en betwijfel dat je speakers dat zelf trekken. De 3A piek kan ontstaan door zware bassen, maar dat is weer op te vangen met een elco ertussen. Zelf luister ik hardstyle en heb nog nooit een moment gedacht dat de step-up een belemmering was voor de TA-2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 elco's ertussen staan maar ik denk dat hij wel vaak op zijn hardst gaat staan dus ik ben aan het twijfelen en me speakers houden het wel denk ik teminste als ik die nieuwe erbij heb gezet.Subwoofer is 1000 watt en andere 65 watt ik denk dat ik voor 5 euro meer gewoon die andere koop kan ik ook geen problemen krijgen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:11:
ik heb 2 elco's ertussen staan maar ik denk dat hij wel vaak op zijn hardst gaat staan dus ik ben aan het twijfelen en me speakers houden het wel denk ik teminste als ik die nieuwe erbij heb gezet.Subwoofer is 1000 watt en andere 65 watt ik denk dat ik voor 5 euro meer gewoon die andere koop kan ik ook geen problemen krijgen
Op vol vermogen dan bedoel ik aangesloten op een laptop of iets anders wat een hoog uitgangssignaal heeft. Met een mp3 speler red je dat niet, dat doe ik zelf ook meestal en gaat allemaal perfect. Als je voor zeker wil gaan kan je inderdaad een andere kopen. Welk ga je kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel watt haalt een ongemodde ta2020 met een mp3 speler? ben van plan deze te kopen http://heidehifi.nl/websh...a318c888ca657957f415767c8

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:45:
hoeveel watt haalt een ongemodde ta2020 met een mp3 speler? ben van plan deze te kopen http://heidehifi.nl/websh...a318c888ca657957f415767c8
Weet het verbruik niet, enkel dat je er 25 watt rms per kanaal uit haalt met 14,6v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar volgens jou gaat het prima met een mp3 speler op vol volume en die spanningsverhoger van jou?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
wesleytjuh schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:42:
[...]

Iets wat natuurlijk ook wel ervoor zorgt dat zo'n li-ion pak erg lang mee gaat is dat de spanning van zo'n pak aanzienlijk lager ligt dan een loodgel accu. Minder spanning = Minder vermogen, een stuk minder in dit geval. Dit zie je natuurlijk terug in de batterijduur :). Maar als het volume zo prima is, is dat natuurlijk geen enkel probleem :).
De spanning van beide accu's is toch gewoon ~12v? Of bedoel je dat de spanning van een li-ion sneller terugzakt naar het minimum (10.8) en daardoor minder vermogen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hum heb nog iets,
ik had net een discussie met mijn vader over welke accu's beter zijn...
ik heb nu 2 agm accu's 6 AH werken prima alles oké:D
maar ik wil graag 2 van die li-ion accu's van ebay kopen voor 13 euro per stuk 6,8 AH 12v.
nu zegt mijn vader dat dit Chinese zooi is en dat die agm accu's veel beter zijn,

wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 07:32
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:45:
hum heb nog iets,
ik had net een discussie met mijn vader over welke accu's beter zijn...
ik heb nu 2 agm accu's 6 AH werken prima alles oké:D
maar ik wil graag 2 van die li-ion accu's van ebay kopen voor 13 euro per stuk 6,8 AH 12v.
nu zegt mijn vader dat dit Chinese zooi is en dat die agm accu's veel beter zijn,

wat zeggen jullie?
Ik zeg (altijd) dat die Chinezen altijd graag overdrijven dus verwacht niet werkelijk 6,8Ah.. (net als 100W versterkers voor 10 euro 8)7 ) Verder kan ik je vertellen dat van 2 van mijn Chinese Li-ion GSM accu's het er 1 al na 2,5 maand begeven heeft.
Edit: Ik weet dat ook de meeste originele accu's uit china/azië komen, maar aan de prijs kun je vaak genoeg aflezen.

Voor de geïnteresseerden heb ik het 3D model van mijn Kistradio geüpload (Google Sketchup 3D Warehouse)

[ Voor 6% gewijzigd door E.Otten op 13-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Snippo schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:04:
[...]

De spanning van beide accu's is toch gewoon ~12v? Of bedoel je dat de spanning van een li-ion sneller terugzakt naar het minimum (10.8) en daardoor minder vermogen heeft?
De nominale spanning is bij een Li-ion pack 10.8V, wanneer geladen zal de spanning zo'n 12.6V zijn, maar dit zakt al snel terug naar 10.8V, waarna de spanning lang rond dit punt zal blijven voordat de accu helemaal leeg is.

Bij een loodgel accu is de spanning wanneer vol 13.8V en zakt dit terug naar 12V. Dat kleine verschil in spanning zal je ook terug zien in je vermogen en dus je stroom verbruik. Verklaart ook wel waarom je zolang op zo'n li-ion pack kan spelen.
E.Otten schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:00:
[...]

Ik zeg (altijd) dat die Chinezen altijd graag overdrijven dus verwacht niet werkelijk 6,8Ah.. (net als 100W versterkers voor 10 euro 8)7 ) Verder kan ik je vertellen dat van 2 van mijn Chinese Li-ion GSM accu's het er 1 al na 2,5 maand begeven heeft.
Edit: Ik weet dat ook de meeste originele accu's uit china/azië komen, maar aan de prijs kun je vaak genoeg aflezen.

Voor de geïnteresseerden heb ik het 3D model van mijn Kistradio geüpload (Google Sketchup 3D Warehouse)
Ik verwacht inderdaad ook dat die capaciteit met een korreltje zout genomen kan worden. Verder ben ik bang dat de levensduur van deze cellen niet al te lang zullen zijn, en je hebt kans op foute cellen. Het kan goed zijn dat het ene pack wat je ontvangt 1 jaar lang prima speelt terwijl je 2e pack na 3 maanden al helemaal versleten is. Kwaliteitscontrole is gewoon zeer laag bij dit soort accupacks. De chinezen die dit produceren hebben vaak geen enkel idee van het proces waar ze mee bezig zijn en hebben niet eens de mogelijkheid de accu's te controleren.
Juist om deze reden zou ik ook afraden deze accupacks in parallel te zetten, wanneer 1 van de 2 het begeeft(of stukken sneller slijt), en die kans is er, en de protectie faalt ook nog eens kan je mooi vuurwerk verwachten :D.
Extra probleem met deze packs, en waarom ze dus ook zo goedkoop zijn, is dat de stroom die ze kunnen leveren vrij laag is, <1.5A. Daar zou je in de praktijk last van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik had inderdaad al het gevoel dat een volle accu meer volume gaf dan een lege. Dat kan aardig kloppen dus :) .
Dat is dan wel een nadeel van een li-ion accu, maar de lage prijs en het kleine formaat maken dat voor mij meer dan goed.

Over de capaciteit: ik heb hier een aantal 18650 2400mah li-ion batterijen liggen en als je die qua formaat vergelijkt met zo'n accupack dan heb ik sterk mijn twijfels over de 6800mah :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit probleem worden opgelost door een spannings verhoger te gebruiken? +- hoeveel watt word dan aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Snippo schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:38:
Ik had inderdaad al het gevoel dat een volle accu meer volume gaf dan een lege. Dat kan aardig kloppen dus :) .
Dat is dan wel een nadeel van een li-ion accu, maar de lage prijs en het kleine formaat maken dat voor mij meer dan goed.

Over de capaciteit: ik heb hier een aantal 18650 2400mah li-ion batterijen liggen en als je die qua formaat vergelijkt met zo'n accupack dan heb ik sterk mijn twijfels over de 6800mah :p.
Dat is inderdaad wat ik al tijden roep in dit topic hehe. De chinezen is het blijkbaar gelukt meer Wh in hetzelfde volume te stoppen dan de rest van de wereld, toch best een prestatie :P
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:51:
Kan dit probleem worden opgelost door een spannings verhoger te gebruiken? +- hoeveel watt word dan aanbevolen?
Net zoveel watt als je versterker gebruikt bij die spanning ;). Bij een TA2024 dus zo'n 2*15W bij 12V(moet je even uit de datasheet halen ;). 30W dus in dit voorbeeld, deel dat door je ingangsspanning geleverd door je accu en je weet je stroom. Bij een lege li-ion dus 30/10.8 = 2.7A aan de ingang. Houdt wel rekening met het rendement van de step-up converters! Zal zo rond de 80% liggen bij de meeste Ebay step-ups, zoniet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus mijn conclusie uit jullie opmerkingen is gewoon mijn oude agm accu's houden en die parallel zetten inplaats van die chinese accu's te kopen ondanks het grote verschil in gewicht en grote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Het is radio gerelateerd dus toch nog wel aardig on-topic lijkt me.
Ik wil graag van de li-ion die ik over heb een draagbare accupack maken om me mp3 op te laden. Dan kan ik onderweg naast me radio me mp3 opladen zonder stopcontact maar daarnaast is er door een schakelaar ook mogelijk om over 220v te laden.

Nou heb ik het volgende schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOTXQCXN-D.jpg

Ik zit ermee of ik zo kan schakelen met een SPDT (3polen) schakelaar?? ;)

Werking is al volgt:
ÓF Li-ion geeft 12v op de aansteker aansluiting ÓF 220v trafo geeft direct 12v op aansteker & lader laad li-ion op.

Deze 12v zal worden omgezet door adaptertje naar usb 5v.

Zit nog niet helemaal lekker maar bedoeling is:
Optie 1) Li-ion gebruiken voor direct laden. (hele geval zit niet in stopcontact)
Optie 2) stopcontact word gebruikt voor laden & li-ion laad op.

misschien nog optie 3) Alleen stopcontact gebruiken voor laden en li-ion laad NIET op. :?

Zit al een hele tijd er tegenaan te kijken maar doe het flink verkeerd ondanks ik al aardig op weg ben.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoe je het beste de TA versterker en de accusafe kan installeren in je kistradio. Met afstandsschroefjes? KLIK

Kan ik ook NEON buizen gebruiken in mijn Kisradio? KLIK afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:15:
Ik vroeg me af hoe je het beste de TA versterker en de accusafe kan installeren in je kistradio. Met afstandsschroefjes? KLIK

Kan ik ook NEON buizen gebruiken in mijn Kisradio? KLIK afbeelding
Heb zelf alles met wat langere schroeven vastgezet in noppen schuim. Met die afstand schroefjes kon ik weinig.

Je kan er zeker neon in plaatsen, eigenlijk kan je alles erin doen wat je wil, maar het verbruik van neon is wel hoog. Misschien kijken naar led?

Verwijderd

Auxilium schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:32:
[...]

Heb zelf alles met wat langere schroeven vastgezet in noppen schuim. Met die afstand schroefjes kon ik weinig.

Je kan er zeker neon in plaatsen, eigenlijk kan je alles erin doen wat je wil, maar het verbruik van neon is wel hoog. Misschien kijken naar led?
Mhh Led goed idee. Ik ga er eens naar kijken :) Ik ga ook noppen schuim gebruiken maar op de plaatsen van de ta doe ik dat niet. Werk er om heen. Goed idee of niet zo?

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben al een hele tijd geleden begonnen met het maken van een kistradio, maar door gebrek aan tijd ga ik hem nu pas afmaken. Aangezien ik geen held ben met electronica wil ik graag check of dit schema klopt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KSclR.jpg

Het idee is dat hij gewoon op de accu afspeelt en dat hij ook kan worden opgeladen. Tijdens het opladen hoeft hij niet af te kunnen spelen aangezien hij op een zeilboot gebruikt gaat worden waar geen stroom aan boord is.

Zou iemand die hier wat meer verstand van heeft kunnen vertellen of dit zo klopt?

(PS. Ik weet dat de aansluitingen niet op de goede plaats zijn getekend, maar het was zo makkelijker in paint ;))

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Dit zal zo gaan werken. Wel zou ik de enkelepolige schakelaar die de versterker en de mp3module schakelt aan de andere kant van de wisselschakelaar zetten aan de kant van de accu. Ik weet niet op je de lader in gaat bouwen want zoals je het nu hebt kan de lader stroom van de accu trekken als de 220v niet aangesloten is.

Met de schakelaar op de andere plek kun je de accu helemaal afkoppelen als je de kist niet gebruikt.

• Shivs
  • Niet online
Is het niet zo dat als ik nu de bovenste schakelaar richting de versterker en mp3 laat staan en de onderste gesloten dat hij dan ook helemaal afgesloten is?

En ja ik bouw de lader in, maar zoals hierboven beschreven staat hij niet geschakeld toch?

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:55:
[...]

Mhh Led goed idee. Ik ga er eens naar kijken :) Ik ga ook noppen schuim gebruiken maar op de plaatsen van de ta doe ik dat niet. Werk er om heen. Goed idee of niet zo?
Bij mij zit er zoveel elektronica in dat mijn het mijn volledige achterkant in nam. Heb daarom een losse plaat ervoor zitten zodat hij rondom gedempt is. Als je alleen het stukje van je versterker niet doet, maakt het weinig uit. Zou de versterker dan wel op de bodem zetten en niet recht achter de speakers.

• Michel5128
JelkeBart schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:15:
Is het niet zo dat als ik nu de bovenste schakelaar richting de versterker en mp3 laat staan en de onderste gesloten dat hij dan ook helemaal afgesloten is?

En ja ik bouw de lader in, maar zoals hierboven beschreven staat hij niet geschakeld toch?
Als de onderste open is dan wel inderdaad. Ik snap wat je bedoeld. Dit is een goede oplossing als je maar niet vergeet de schakelaar om te zetten als je de kist niet gebruikt (geld voor beide gevallen).

• brambond
  • Laatst online: 04:59
Ik zoek één 13 cm speaker om aan te sluiten op de TA2024 (1 van de 2 kanalen, met andere kanaal onbelast). De visatron fr13 waterproof lijkt me wel mooi, maar deze heeft volgens de specificaties maar 85 dB sound pressure. Dit is behoorlijk laag vergeleken met andere speakers. Kan iemand mij vertellen wat de kwaliteit van deze speaker is en of er genoeg geluid uit komt wanneer 1 zo'n speaker op de TA2024 is aangesloten?

En wat valt er te vertellen over de kwaliteit van de normale visatron fr13?

lredev jij verkoopt ze, dus misschien kun jij me informeren?

[ Voor 11% gewijzigd door brambond op 17-11-2011 21:29 ]

• Shivs
  • Niet online
Ik heb de 10cm variant van die speakers en met 1 aangesloten op een gemiddeld TA2024 geeft het al aardig geluid. Maar dat is natuurlijk redelijk subjectief, ik heb jammer genoeg geen meet apparatuur om het geluidsniveau te meten.

@michel
Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
@JelkeBart

Heb even snel naar je schema gekeken. Van het netstroom naar de lader is natuurlijk niet + en -, omdat het wisselspanning is ;).
Voor de rest kan ik geen foutjes ontdekken, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De gevoeligheid van luidsprekers (SPL) kan je niet echt met elkaar vergelijken als je niet weet hoe de fabrikant het opgeeft. De Visaton FR13WP geeft gemiddeld 85dB bij 1W, maar op 5000Hz haalt hij 92dB. Hij had dus ook verkocht kunnen worden als een 92dB-speaker.

[ Voor 52% gewijzigd door TBTL op 18-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Laatst online: 04:59
TBTL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:23:
De gevoeligheid ... als een 92dB-speaker.
Oke, bedankt voor de info! Kun je ook iets zeggen over de kwaliteit van de speakers? Zijn ze gewoon goed of kan ik beter iets meer geld uitgeven aan een speaker? Ik ben namelijk van plan een heineken bierfustje (4L) om te bouwen en in de bovenkant 1 speaker te monteren (aangesloten op een TA2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Michel5128 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:39:
Dit zal zo gaan werken. Wel zou ik de enkelepolige schakelaar die de versterker en de mp3module schakelt aan de andere kant van de wisselschakelaar zetten aan de kant van de accu. Ik weet niet op je de lader in gaat bouwen want zoals je het nu hebt kan de lader stroom van de accu trekken als de 220v niet aangesloten is.

Met de schakelaar op de andere plek kun je de accu helemaal afkoppelen als je de kist niet gebruikt.
Ik heb de lader via de HKS (accusave) op de accu aangesloten. Trekt de lader de accu op deze manier ook langzaam leeg? en hoelang duurt het voordat zo iets gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
ndb schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:53:
[...]

Ik heb de lader via de HKS (accusave) op de accu aangesloten. Trekt de lader de accu op deze manier ook langzaam leeg? en hoelang duurt het voordat zo iets gebeurt?
Yup, helaas wel :P. Maar dit gaat wel om een minimale stroom die terug de lader in loopt. Dit kan je makkelijk meten met een multimeter maar ik gok dat er zo'n paar mA terug loopt richtig de led van je acculader. Dit is eenvoudig op te lossen met een low forward voltage schottky diode, alleen hierdoor laadt je accu wel iets minder ver op.
Ik zou me er niet al te druk over maken, het zal minstens een maand duren voordat zoiets je accu helemaal leeg trekt.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 18-11-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

wesleytjuh schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:59:
[...]

Yup, helaas wel :P. Maar dit gaat wel om een minimale stroom die terug de lader in loopt. Dit kan je makkelijk meten met een multimeter maar ik gok dat er zo'n paar mA terug loopt richtig de led van je acculader. Dit is eenvoudig op te lossen met een low forward voltage schottky diode, alleen hierdoor laadt je accu wel iets minder ver op.
Ik zou me er niet al te druk over maken, het zal minstens een maand duren voordat zoiets je accu helemaal leeg trekt.
thanks, heb mn kist radio namelijk zo goed als af. en loop dus nog alles wat na voor ik hem dicht maak maar ik plamuur de achterkant denk ik niet dicht zodat ik hem makkelijk weer open kan schroeven.

iemand nog tips? of zelf (slechte) ervaringen dat je ergens achterkwam toen die al dicht was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Zo, na in de zomervakantie en daarvoor al vragen erover gesteld te hebben, heb ik toen ok de spullen besteld.

had er alleen geen tijd en zin in, maar nu is het er toch van gekomen,

2 TAPVATRADIO's

hier de foto's

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/7fz7la.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/7fz7oa.jpg

foto's heb ik niet zelf gemaakt, maar een maat van mij die er ook een heeft, we hebben ze samen gemaakt

ze klinken er goed,

specs:
accu: 12Volt 7.2Ah GELACCU - LOODACCU
versterker: TA2024 versterker | 2x15Watt@4Ohm [modded]
speakers: gehaalt bij de lokale autozaak (autohificorner in delft) waren in de aanbieding, jvc 25 watt rms en max 150 watt

accu zit klem tussen de 2 speakers, verder zit de versterker op de accu gekit en zitten en speakers vastgeschroeft 8)7

helaas mis ik nog mijn lcd voltmeterschempje , die zijn nog steeds niet op voorraad :(

hij is bijna helemaal dicht behalve op de plek waar de mp3 kabel eruit komt, want die kan erin geschoven worden.

het is mijn eerste project en er zullen waarschijnlijk nog wel meer volgen :P
al met al goed gelukt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Quas op 20-11-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@nbd: Bij mij zaten de draden eerst niet goed vast. Op kritieke punten waar ze bijv. net over de (metalen) voeding liepen trilden ze daar dus tegen aan. Nu stukje schuim erom en geen last meer van.

Mijn enige tip is draden goed vast & eerst ff paar uur laten spelen en dan pas helemaal dicht. (dan weet je zeker dat alle elektronica goed zit)

Dat laaste hoeft niet als hij ook wel gemakkelijk open kan ;p

@quas: Nice ding man! Speakers er mooi in verwerkt ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
hoe zet je het beste je accu vast in de krat?

Die van mij zit nu los en wil hem liever vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Laatst online: 08:52
Ben zaterdag begonnen aan m'n speakerkist,
De kist zelf zit nu al in elkaar, speakers ga ik morgen halen en dan maak ik hem af.
De kist is ongeveer 40x30x30 cm, van 16 mm mdf en word bestoffeerd met zwarte vloerbedoeking.

Todo list:
Bestofferen, Handvaten inbouwen, aansluitingen/schakelplaatje inbouwen, radio & speakers inbouwen, beschermhoeken plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Private Zaagsel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:22:
Heb even snel naar je schema gekeken. Van het netstroom naar de lader is natuurlijk niet + en -, omdat het wisselspanning is ;).
Voor de rest kan ik geen foutjes ontdekken, succes!
Jep dat snap ik, dan komt bij mij dan de vraag naar boven aangezien ik deze aansluiting heb gekocht hoe ik deze dan moet aansluiten aan de lader?

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/s/7000_7999/7400/7400/7409/740930_LB_00_FB.EPS.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderste twee pinnetjes, maakt niet uit + en - want het is wisselspanning ;)

Bovenste pin is voor de aarde maar kan je in principe buiten beschouwing laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Hoe zetten jullie de accu vast in de krat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Thanks Termic :)

@frankbuurlage
Ik heb hem klem gezet met wat hoekprofielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
JelkeBart schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:42:
Thanks Termic :)

@frankbuurlage
Ik heb hem klem gezet met wat hoekprofielen..
Goed idee, ga ik eens naar kijken! bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Fenergy op 21-11-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Nu online
Fenergy schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:40:
Hoe zetten jullie de accu vast in de krat?
klemmen tussen de speakers , had ook minimale ruimte en anders had ik hem vast gekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Of gewoon een stuk auto gordel/band en vast schroeven. Muurvast, makkelijk los te maken en minimale schade. Eventueel gewoon 2 ring schroeven en dan elastiek. Beetje creatief zijn is toch niet heel moeilijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Jasperv6 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:36:
@nbd: Bij mij zaten de draden eerst niet goed vast. Op kritieke punten waar ze bijv. net over de (metalen) voeding liepen trilden ze daar dus tegen aan. Nu stukje schuim erom en geen last meer van.

Mijn enige tip is draden goed vast & eerst ff paar uur laten spelen en dan pas helemaal dicht. (dan weet je zeker dat alle elektronica goed zit)

Dat laaste hoeft niet als hij ook wel gemakkelijk open kan ;p

@quas: Nice ding man! Speakers er mooi in verwerkt ook 8)
oke dankje, had zelf ook al zo'n idee. maar soms bromt hij wat als die op de fm module speelt dat zou ik het liefst nog aan pakken voor ik hem dicht maak maar weet niet hoe.

verder maak ik hem zo dat hij evt. open zou kunnen maar het is niet de bedoeling dus als er ooit een versterker vervangen zou meten worden kant dat maar niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
ndb schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:19:
[...]

oke dankje, had zelf ook al zo'n idee. maar soms bromt hij wat als die op de fm module speelt dat zou ik het liefst nog aan pakken voor ik hem dicht maak maar weet niet hoe.

verder maak ik hem zo dat hij evt. open zou kunnen maar het is niet de bedoeling dus als er ooit een versterker vervangen zou meten worden kant dat maar niet handig.
Nee precies dat heb ik ook. Ik kan hem wel openschroeven maar de schroeven zitten in hard hout. Deze gaan er dus zelfs met flink voorboren erg moeilijk in (en uit ;) )
Zou dan idd eerst dat probleem oplossen anders ga je je daar toch aan stroren later. (denk ik O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Jasperv6 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:56:
[...]

Nee precies dat heb ik ook. Ik kan hem wel openschroeven maar de schroeven zitten in hard hout. Deze gaan er dus zelfs met flink voorboren erg moeilijk in (en uit ;) )
Zou dan idd eerst dat probleem oplossen anders ga je je daar toch aan stroren later. (denk ik O-) )
ja dat is zeker waar, maar zou niet weten hoe ik dat probleem moet oplossen aangezien ik niet weet waar het aan ligt. iemand enig idee?

Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JARfVkwLWos

ik raak op het midden een paar keer dat knopje rechts boven aan, en dat doe ik om te laten zien dat die dan ook eerst even zoemt als ik hem aan raak.

En verder is het probleem dat als het volume op 1 staat (uit) dan hoor je een duidelijke brom toon en ook bij laag volume hoor je die der door heen. maar dat hoor je niet in het filmpje.

Weet iemand een oplossing?

als iemand een idee heeft maar meer info over mijn opstelling nodig heeft hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door ndb op 23-11-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie die net als ik een ipod dock in hun kist willen bouwen:
http://www.ishopgadgets.nl/a-19697049/home/dock-ipod-iphone

;)

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28

Verwijderd

sorry maar dan heb ik liever voor 6 euro een echte dock...
het kabeltje alleen al kost meer dan een dock voor 6 euro.

wel leuk idee, maar ik heb hem wel nodig ga een gleuf in de verticale kant van mijn kist maken en dan erin zetten dan kan ik mijn ipod er mooi inzetten:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een potmeter gevonden met 6 pootjes allemaal in een rijtje naast elkaar weet iemand hoe ik deze aan moet sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:44:
ik heb een potmeter gevonden met 6 pootjes allemaal in een rijtje naast elkaar weet iemand hoe ik deze aan moet sluiten?
Combineer dit plaatje met dit plaatje en dan lukt het wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Auxilium op 28-11-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Het idee: ik zit in de kamer met mijn mobiel in mijn hand, iets verderop op de kast staat mn krat/kist/dock radio. er staat een nummer aan wat ik niet zo leuk vind, en op mijn mobiel klik ik aan dat ik de volgende wil. de muziek veranderd. verder zijn er geen kabels oid. ik bestuur mijn krat/kist/dock dus met bleutooth of wifi. iemand een oplossing hiervoor?!
een blokje of connector die je kan aansluiten op je versterker ofzo?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Kijk hier eens naar: http://www.dealextreme.co...lk-200-hour-standby-47312

Schijnt redelijk te werken en je kunt hem opladen en laten spelen tegelijk. Je speelt in dit geval wel de muziek af vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik heb in mijn kistje (zie pag. 32) een Logitech bluetooth audio receiver geplaatst:
http://www.logitech.com/n...-pc-speakers/devices/8087

Deze klinkt prima. Je kunt hem wel maar met één toestel (iPhone, iPad, andere bleutooth telefoon) tegelijk koppelen. Dit apparaat werkt op 5 volt, dus je hebt wel een DC/DC omzetter nodig als je een 12 volt accu gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door coinman63 op 29-11-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Michel5128 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:33:
Kijk hier eens naar: http://www.dealextreme.co...lk-200-hour-standby-47312

Schijnt redelijk te werken en je kunt hem opladen en laten spelen tegelijk. Je speelt in dit geval wel de muziek af vanaf je telefoon.
Oke, wel zoals ik eerder gezien had, alleen wist ik niet zeker of dit ook zo werkte als ik dacht.. omdat er ook een volgende/vorige harder/zachter knop enzo op zat..
is dit trouwens dezelfde als deze ? of is er ook nog een bepaalde reden dat deze 2 verschillend in prijs zijn?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Dealextreme heeft wel vaker dubbele pagina's voor hetzelfde product. Met het tegelijk afspelen en laden zat ik trouwens fout. Ik was in de war met deze die dat wel kan. http://www.dealextreme.co...lk-230-hour-standby-36386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:32:
sorry maar dan heb ik liever voor 6 euro een echte dock...
het kabeltje alleen al kost meer dan een dock voor 6 euro.

wel leuk idee, maar ik heb hem wel nodig ga een gleuf in de verticale kant van mijn kist maken en dan erin zetten dan kan ik mijn ipod er mooi inzetten:D
Ik heb een dock bij me tv staan en daar kreeg ik meerdere "inzetstukjes" bij. Er ligt er nu 1 te wachten met voor het volgende project. Samen met de volgende dingen:
een kabel als deze via ebay.
En een usb 12v ding

Zo kan ik voor heel veel minder (lees nog geen 2 euro) een dock bouwen waarbij mijn ipod ook oplaad. schakelaartje ertussen en je ipod staat niet continu onder stroom. Maar het blijft nog een project dus moet nog uitgevoerd gaan worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik ben een radio kistje aan het maken. maar mijn versterker is kapot gebeukt door de accu.
Nu wil ik dus een nieuwe ta2024 kopen, ik zie hier op internet ook een "HQ - MP3/SD/USB/FM/AUX decoder/speler + afstandsbediening". ik zou deze graag een aan willen schaffen. maar moet ik dan ook nog aparte een ta2024 aanschaffen of is dat dan niet nodig? En heeft iemand hier een bedradings-schema van?

alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Hallo mensen,

Ik denk dat veel van jullie nu, of in de dichtbije of verre toekomst, nog wel een versterker-bordje nodig zullen hebben. Op de website van Sure-Electronics hebben ze hele mooie bordjes en veel verschillende versterkertjes. Ik kwam daarom met het idee om misschien met een groep mensen de bordjes te bestellen vanuit China en ze dan vervolgens binnen Nederland verder te versturen.

Nu wil ik wel eerst weten of hier misschien animo voor is? De losse verzendkosten voor een dergelijk bordje liggen redelijk hoog, rond de 20 dollar. Stel we hebben slechts tien mensen die een bordje kopen hoeven we toch nog maar $2,- + €6,75 binnenlandse verzending te betalen!

Ik hoor wel hoe jullie hierover denken.

EDIT: Ik heb ze nu gevonden op Ebay, even bieden en kijken wat eruit komt.

[ Voor 5% gewijzigd door espro op 29-11-2011 20:31 ]

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

versnipperd over alle pagina's lees ik over het toepassen van een subwoofer. Ik denk erover een 16.5cm woofer + een normale linker-&rechterspeaker toe te passen.

1)Men gebruikt een aftermarket versterker. Deze zijn minder zuinig toch? Kan het ook met de modded TA2024? Of met welke aanpassingen?

2) Is er een aansluitvoorbeeldje beschikbaar van een energiezuinige optie?

3) Wat voor speakerset zou er dan bij moeten voor de mid en hoge tonen?

4) Is het ook een optie om een compacte autosubwoofers te gebruiken? http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-WX210A/index.html en http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-WX110A/index.html Ook hier vrees ik voor het energieverbruik.

Mijn uitgangssituatie is namelijk wel afspelen op 7.2Ah 12V accu, niet netstroom.

Dank!
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink