Zalaroth schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:41:
[...]
Geflopt? Jij noemt Source 'geflopt?' Volgens mij moet je even de stats doornemen..

Ook al heb jij een hekel eraan, geflopt kan je het niet noemen.
En de gameplay moet ook veranderen. Fouten van sources hebben ze serieus genomen en zie hier het resultaat. Er zijn altijd mensen die een heel lijstje hebben om dingen mee af te zeiken. Dat is niks nieuws. Het is beta en ze luisteren toch altijd goed naar de community. De gemiddelde gamer heeft alleen geen geduld.
In ieder geval is source nooit geflopt en zie ik GO ook niet zomaar floppen. Ik hoor te veel positieve reacties. Het zal mij verbazen.

De punten die ik hiervoor heb genoemd hebben vooral betrekking op de "oude garde" (CS 1.6 spelers). Dit is
voornamelijk het publiek dat gewonnen dient te worden. Ik vermoed dat de meeste Source spelers zonder al te veel moeite naar CS:GO kunnen (en gaan) switchen.
Source flopte erg hard toen het net uit kwam. E-sports wilden er ook ver vanaf blijven, grootste gedeelte van de community bleef bij 1.6. Uiteindelijk na flink wat tijd kwamen er bij Source steeds nieuwe spelers bij (Spelers die 1.6 nooit echt gedaan hadden en het dan ook te lelijk vonden in vergelijking tot Source) waardoor de Source community bleef groeien. De 1.6 community stond namelijk stil omdat er teveel nieuwe spellen uit kwam die gewoon simpelweg interessanter waren voor de 'nieuwe' gamers. Tevens zijn veel mensen overgestapt naar consoles en gewoon veel oude 1.6 rotten zijn gestopt omdat het na zoveel jaar wel leuk werd.
Desalniettemin zijn er nog steeds meer 1.6 spelers dan Source
link ( Op het moment van schrijven 43.402 actieve 1.6 spelers tegenover 32.477 Source spelers )
Persoonlijk vind ik een spel een 'redelijke flop' als na verloop van zo'n lange tijd het nieuwste spel nog steeds niet het oude spel heeft ingehaald qua gebruikersaantal. (Zoals ik al eerder aan gaf was de verhouding in het eerste jaar nadat Source uit kwam nog veel schever)
Als Valve echt de hele community naar 1 versie wilt krijgen... hoop ik dat er voor de official release van CS:GO nog een flinke update komt
Vergeet niet dat de reden waarom CS 1.6 nog steeds zo populair (Wordt meer gespeeld dan CoD en misschien ook BF3? <-- op de PC-markt) is, komt puur door de gameplay.
Lang verhaal -.-
Edit: @Zalaroth En de opmerkingen: "de gameplay moet ook veranderen", "Source is nooit geflopt", "Ze luisteren altijd goed naar de community". Na dit betoog kun je misschien begrijpen dat vanuit mijn optiek, ik deze opmerkingen niet serieus kan nemen.
Dat wat je zegt over positieve reacties klopt wel

Ik hoor veel meer positieve dingen over CS:GO dan toen Source net uit kwam.
[
Voor 7% gewijzigd door
Junia op 20-08-2012 16:45
]