iLikeNoobies schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:35:
Prefereren jullie een statische of dynamische crosshair? Ik heb zelf een dynamische crosshair en ik heb hem zo ingesteld zoals hij ook in CS1.6 was. Ik had het laatst even geprobeerd met een statische maar daar ging het niet zo goed mee, terwijl dat volgens de "pro's" beter zou zijn.
Ik vermoed dat het komt doordat ik bij een dynamische crosshair zie wanneer ik scherp kan schieten en bij een statische komt dat echt aan op gevoel.
Gebruik de dynamische crosshair om het gevoel te leren. Leer de wapens, en leer de timing vanuit beweging naar het stoppen en schieten. Weten wanneer je wapen accuraat schiet moet op gevoel, niet op visuele cues zoals een dynamische crosshair of zelfs de gunmodel zoals hierboven wordt gesuggereerd.
Oefen, oefen, oefen. Strafe - Stop - Schiet .
Dat statische crosshairs beter zijn is niet omdat de pro's dat vinden. Het is te onderbouwen met biologie.
Het menselijke brein is *veel sneller* met het verwerken van beweging dan het verwerken van beelden.
Spelers trainen hun reactievermogen en reageren met hun reflexes. Als je om het hoekje kijkt en wacht op tegenspelers dan moet je reageren zodra je beweging waarneemt, je moet niet wachten todat je een arm of hoofd ziet, dan ben je al te laat.
Kijk naar hoe andere spelers spelen, een pro speler zie je soms gleuren door een snee van een pixel breed en maakt meteen een kill als iemand langsloopt. Spelers die reageren op beweging hebben vaak hun crosshair tegen de rand van een muur staan, de wat minder goede spelers hebben hun crosshair vaak een halve of zelfs een hele hoofdbreedte van de muur, ze hebben immers meer tijd nodig om te reageren.
Ok, dus reageren op beweging is sneller dan reageren op wat je ziet. Wat heeft dat nou te maken met je dynamische of statische crosshair?
Alle bewegingen worden snel waargenomen, het oog filtert niet, het filteren gebeurt in de hersenen en werkt veel trager. Als er weinig tot niets gefilterd hoeft te worden, dan kun je zeer snel reageren op wat er wel beweegt.
Stel je voor, je loopt rond, stopt af en toe. Je crosshair springt als een gek iedere keer dat je gaat bewegen of stil gaat staan. Ondertussen staat een tegenspeler op en zijn hoofd komt tevoorschijn achter een kist.
Wat is sneller?
- Het verwerken van de kruis van de crosshair die groter/kleiner wordt plus de vier hoeken van de grotere crosshair die bewegen en het hoofd van de tegenspeler die tevoorschijn komt en vervolgens beslissen om van al deze verschillende bewegingen te reageren op alleen het hoofd.
- Hoofd van tegenspeler zien, en reageren daarop.
Uiteraard is de tweede optie sneller. Het filteren van alle andere beweging waarop je niet wil reageren wordt ervaren als "afleiding".
Het gebeurt allemaal razendsnel, maar het zijn deze kleine dingen die bijelkaar opgeteld ervoor zorgt dat de ene speler sneller reageert dan de andere.
In het kort: Hersenen verwerken beweging razendsnel. Filteren van bewegende dingen kost tijd, dus minimaliseer bewegende delen zodat je reactietijd korter kan zijn. statisch > dynamisch crosshair
edit: Ter aanvulling in het kader van beweging minimaliseren; met de volgende commands zorg je ervoor dat je wapen tijdens het bewegen zo min mogelijk beweegt. De game zal zelf de minimale waarden aanhouden.
cl_viewmodel_shift_right_amt "0"
cl_viewmodel_shift_left_amt "0"
cl_bob_lower_amt "0"
cl_bobamt_lat "0"
cl_bobamt_vert "0"
cl_bobcycle ".98"
[
Voor 7% gewijzigd door
Kser op 03-11-2014 17:25
]