waarschijnlijk de Beta
Aangezien antwoord van hem uitblijft en ik vandaag ook een beta-invite in m'n Steam Inventory zag staan...Yonni schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:09:
Vertel eens wat meer, xeoMe. Wat is er erger aan dan CS:Souce?
- Het geluid zuigt op dit moment nog. Spelers die redelijk ver weg lopen (denk palmboom mid dust2 als je zelf in pit lang A zit) zijn erg luid in vergelijking met Source. Ook is er veel minder verschil tussen het volume van hun voetstappen of wapens als ze ver weg of dichtbij zijn. Directioneel geluid is ook veel minder goed. Al met al is het veel lastiger om aan de hand van je geluid te bepalen waar iemand zit of vandaan schiet.
- Het koopmenu is totaal op de schop genomen en niet op een positieve manier. Zo zitten "Heavy" wapens nu onder twee, inclusief de machine gun(s). Niet echt logisch en erg vervelend als je zo je koop routines hebt in Source (b14b45b62
).
- Geen silencers meer
.
- Autobuy werkt soms opeens niet meer.
- Rebuy koopt wapens en equipment die je de vorige ronde helemaal niet had.
- Interface elementen die soms zomaar niet meer werken.
Grafisch genoeg verbeterd om op te merken, maar niet echt indrukwekkend, met nog wat blurry textures op belangrijke plekken (kratten spot A op D2 bijv.). Wapens zien er soms wat vreemd klein uit naar mijn mening. En tracer rounds in CS, echt? Het is geen TF2...
De potentie is er, maar tenzij ze nog even wat grote veranderingen doorvoeren in het sound systeem zal ik niet tussen de eerste kopers zitten in augustus denk ik.
Ik heb heel benieuwd, geluid was altijd één van de punten die je hielpen. Voor 1.6 was er nog een tijd dat je in de console je cl_walkspeed kon aanpassen naar iets harder lopen, maar net niet rennen en toch geen geluid maken. Erg handig om te sluiten toentertijd. Ben heel benieuwd, echt heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
De beta ontvangen. Ik ga nu downloaden en later sspelen. Ik zal mijn bevindingen hier neerzetten (als redelijke CS:S noob)
Ik zit nu op een LAN en iedereen speelt cs go maar de invites zijn op. Is er misschien een tweaker die nog 1 over heeft?
Verwijderd
heb nu al een paar dagen gespeeld. en ik ben echt blij met de gameplay, het is even wennen van de grafische pracht van BF3, en het achievement en 'rambo-style' gerichte COD. Maar ik word weer helemaal warm voor CS.
De gameplay van de oude CS 1.6 is terug, maar ditmaal wat opgepoetst. Ook zijn bijna alle wapens wel bruikbaar. Niet zoals vroeger.
Goed ik ben nu 26, en toen ik 16/17 was heb ik samen met wat vrienden mezelf een herexamen in de schoenen geschoven dankzij dit spel, dus de nostalgie factor is nogal hoog voor me.
Heb even lopen zoeken online. En mochten mensen nog hun config aan willen passen zodat je hotkeys kan binden aan het kopen van bepaalde wapens. zie hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2595905
lijkt erop dat de oldschool benaming nog van kracht is.
De gameplay van de oude CS 1.6 is terug, maar ditmaal wat opgepoetst. Ook zijn bijna alle wapens wel bruikbaar. Niet zoals vroeger.
Goed ik ben nu 26, en toen ik 16/17 was heb ik samen met wat vrienden mezelf een herexamen in de schoenen geschoven dankzij dit spel, dus de nostalgie factor is nogal hoog voor me.
Heb even lopen zoeken online. En mochten mensen nog hun config aan willen passen zodat je hotkeys kan binden aan het kopen van bepaalde wapens. zie hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2595905
lijkt erop dat de oldschool benaming nog van kracht is.
Verwijderd
Heeft iemand hier nog een beta key over die ik over kan nemen? PM maar mocht je er nog een hebben.. Heb al een half jaar terug die survey ingevuld maar nooit geluk gehad.
De volgende update voor de beta is schijnbaar huge en bevat een heel reworked audio system. Dan is de directionele audio dus aangepakt en goed volgens valve/HPE. Echter wacht ik en de hele community hier al weken op en heb het spel ook niet meer gespeeld en zal dit ook niet doen tot de update er is.
Ik vind het wel een goed spel mar sommige keuzes snap ik niet.
Zoals het eruit halen van de flashliht nihtvision, zombiemod? Chet zegt rekening te houden met de mod community tja, in Hammer de mogelijkheid om een wapen als entity oo de grond te leggen. Net is dus niet mogelijk om als im source een rij met wapens op de grond te hebben liggen. En zo zijner wel meer dingen. De community klaagt flink dus hopelijk zien we wat dingen terug.
Ik vind het wel een goed spel mar sommige keuzes snap ik niet.
Zoals het eruit halen van de flashliht nihtvision, zombiemod? Chet zegt rekening te houden met de mod community tja, in Hammer de mogelijkheid om een wapen als entity oo de grond te leggen. Net is dus niet mogelijk om als im source een rij met wapens op de grond te hebben liggen. En zo zijner wel meer dingen. De community klaagt flink dus hopelijk zien we wat dingen terug.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Lang daarvoor, CS spelen met A3D enabled geluidskaart en koptelefoon... exact kunnen horen waar iemand liep..Yonni schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:18:
Ik heb heel benieuwd, geluid was altijd één van de punten die je hielpen. Voor 1.6 was er nog een tijd dat je in de console je cl_walkspeed kon aanpassen naar iets harder lopen, maar net niet rennen en toch geen geluid maken. Erg handig om te sluiten toentertijd. Ben heel benieuwd, echt heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Persoonlijk ben ik die mod community rond CS een beetje beu, vroeger echt (te)veel CS gespeeld, vanaf beta 5-6 zo'n beetje en als ik tegenwoordig een casual spelletje CS wil spelen kom ik alleen maar rare meuk tegen die de gameplay verneuken. Ik hoef geen zombies, simpsons, awp, deagle of wapen-x maps waarbij je alleen maar tegenover elkaar staat... En als je dan een server vind, is het vaak alleen Dust of Dust2 only...
Er zijn een heleboel echt goede custom maps, sommige zelfs stukken beter dan default in zowel balans als uiterlijk. Helaas is het vaak teveel moeite voor spelers om een mapnaam te onthouden, of willen ze geen nieuwe layout proberen. Dus wordt er te snel terug gevallen op dust2. En van mij mogen de meeste mods van CS(
) ook wel weg inderdaad.
Vind de flashlight en nightvision dan ook niet echt een gemis in GO, die gebruik je toch 99,9% van de tijd niet.
Vind de flashlight en nightvision dan ook niet echt een gemis in GO, die gebruik je toch 99,9% van de tijd niet.
ja maps vind ik ook prima. Maar mods heb ik een hekel aan... warcraft mod? Waarom moet ik "HEADSHOT" horen?Propane schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:43:
Er zijn een heleboel echt goede custom maps, sommige zelfs stukken beter dan default in zowel balans als uiterlijk. Helaas is het vaak teveel moeite voor spelers om een mapnaam te onthouden, of willen ze geen nieuwe layout proberen. Dus wordt er te snel terug gevallen op dust2. En van mij mogen de meeste mods van CS() ook wel weg inderdaad.
Maar met de standaard maps kan ik ook prima uit de voeten. Wel jammer dat er over het algemeen weinig variatie is.
De_train vind ik ook top, evenals office, aztec, militia etc.... hopelijk kan GO ervoor zorgen dat deze maps weer meer gespeeld worden. De toevoegingen aan Dust1 vind ik prima.
Dat inderdaad... waarom Quake en UT geluiden in CS? Waarom moet je er een RPG van maken met classes en upgrades enz enz...
Custom maps heb ik niks op tegen, als het maar 'serieuze' maps zijn, niet dat je david de kabouter speelt of weet ik veel wat
Custom maps heb ik niks op tegen, als het maar 'serieuze' maps zijn, niet dat je david de kabouter speelt of weet ik veel wat
Verwijderd
Daar wordt ik sowieso helemaal stompzinnig van; ik kan geen normaal potje UT99, CoD2, CS1.6 of CS:S opstarten zonder dat ik eerst van die verrotte mods kan gaan downloaden. 99% van de tijd voegt het echt geen ruk toe aan het spel. Laat alles gewoon lekker zoals het is 
Gelukkig heb ik bij CS:S een leuke server gevonden waar elke avond 10-15 man in zit, leuke rotation en balance.
Gelukkig heb ik bij CS:S een leuke server gevonden waar elke avond 10-15 man in zit, leuke rotation en balance.
Hiero nog iemand die al lange tijd wacht op een key, ruime tijd van te voren verschillende surveys ingevuld tot op heden nog niks mogen ontvangen:( iemand zo vriendelijk om een gift over te shippen?
Verwijderd
Idem... Iemand die nog een key overheeft? Heb CS 1.6 jarenlang in clanverband gespeeld, ben erg benieuwd naar CS:GO! Alvast bedankt
Heerlijk spel. Het is nog wel even wennen aan de gameplay zoals het 'snipen' en kijken door een smoke/flash.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ook al tijden op een key aan het wachten, gaat voor de launch begin augustus denk ik niet meer komen. Dat wordt dan denk ik gewoon maar aanschaffen, 15,- euro dacht ik. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Verwijderd
Ik heb wel duurdere spellen op de blinde gok gekochtYonni schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:30:
Ook al tijden op een key aan het wachten, gaat voor de launch begin augustus denk ik niet meer komen. Dat wordt dan denk ik gewoon maar aanschaffen, 15,- euro dacht ik. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Ik ben er van overtuigd dat CS:GO een hoop leuke avondjes in petto heeft!
Post normaal nooit in de gaming-forums maar voor Counter-Strike maak ik graag een uitzondering.
Was er als 13-jarig jonge al bij vanaf 1.3. Met 1.5 en 1.6 enórm veel tijd gespendeerd achter de pc.
Die goede oude tijd.. beetje van clan naar clan gehopt en wars zoeken op IRC, geniaal
En veul lan-parties uiteraard.
Daarna is het wat minder geworden qua gamen, hoewel ik Source ook nog wel redelijk wat gespeeld heb.
Heb ook alle andere populaire pc-shooters gespeeld zoals de BF en COD-reeks maar die kunnen wat mij betreft allemaal niet tippen aan de gameplay van CS.
Kreeg zojuist het bericht van Steam dat ik de Beta mag installeren :-D ben ik dus nu aan het downloaden.
Ben erg benieuwd. Hoop dat het enigszins het oude 1.6-gevoel terugbrengt
Was er als 13-jarig jonge al bij vanaf 1.3. Met 1.5 en 1.6 enórm veel tijd gespendeerd achter de pc.
Die goede oude tijd.. beetje van clan naar clan gehopt en wars zoeken op IRC, geniaal
Daarna is het wat minder geworden qua gamen, hoewel ik Source ook nog wel redelijk wat gespeeld heb.
Heb ook alle andere populaire pc-shooters gespeeld zoals de BF en COD-reeks maar die kunnen wat mij betreft allemaal niet tippen aan de gameplay van CS.
Kreeg zojuist het bericht van Steam dat ik de Beta mag installeren :-D ben ik dus nu aan het downloaden.
Ben erg benieuwd. Hoop dat het enigszins het oude 1.6-gevoel terugbrengt
Hier hetzelfde, al veel dingen geprobeerd om aan een beta-key te komen.
Dus als iemand nog een key overheeft voor deze tweaker?
Dus als iemand nog een key overheeft voor deze tweaker?
Pfff, kan niet wachten. Ben benieuwd of er nog wat nieuws of andere pers momentjes komen voor deze game. Het weblog is een beetje stil en de Steam store pagina geeft ook niets weer van pre-purchase of releasedate.
Inderdaad, het is wel erg rustig om CS:GO.
Hoop een dezer dagen nog een beta van een tweaker te kunnen kopen, en anders word het maar even wachten.
Steam is ook niet echt eerlijk met het verdelen zie ik. Mensen die 5000+ uur in CS en in CSS hebben zitten krijgen geen key, mensen die net een account hebben aangemaakt wel.
Voor een beta mag steam zijn testers wel wat beter uitzoeken
Hoop een dezer dagen nog een beta van een tweaker te kunnen kopen, en anders word het maar even wachten.
Steam is ook niet echt eerlijk met het verdelen zie ik. Mensen die 5000+ uur in CS en in CSS hebben zitten krijgen geen key, mensen die net een account hebben aangemaakt wel.
Zucht...
Tijd != Skill.... ik ken zat mensen die duizenden uren in CS of CS:S hebben zitten en nog steeds als noobs rondrennen. Wat voor nut heeft het dan om die bewust toegang te gevenSgtElPotato schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:56:
Als je iemand in je lijst hebt die hem wel heeft moet je even vragen of hij/zij z'n guest pass al heeft gebruikt, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben. Veel mensen hebben niet eens door dat ze er eentje hebben.
Mwoh, ik denk dat het slimmer is om in een open bèta een situatie te creeeren die zoveel mogelijk representatief is voor de situatie als de boel live is. En het niveau van de gemiddelde gamer is echt niet zo heel hoog. Oftewel: random werkt gewoon het beste.SgtElPotato schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:56:
Voor de open bèta hebben ze al een closed bèta gehad met echte profs, dus de pro-input hebben ze wel gehad.
Ik heb het nu een week gespeeld en ben erg onder de indruk. Sowieso veel beter dan Source en qua gameplay 1.6 benaderend durf ik te zeggen. Zal morgenavond een korte review schrijven en er verder op ingaan, nu eerst slapen
/edit: ah, ik kan blijkbaar ook nog iemand inviten! Dat wist ik inderdaad niet.
Stuur even een DM als je hem wilt. First come, first serve!
[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 03-08-2012 03:08 ]
Geen idee dat ze die closed beta hadden gehad namelijk. Het is wel representatief natuurlijk, maar vind het persoonlijk jammer.HyperioN schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:59:
[...]
Mwoh, ik denk dat het slimmer is om in een open bèta een situatie te creeeren die zoveel mogelijk representatief is voor de situatie als de boel live is. En het niveau van de gemiddelde gamer is echt niet zo heel hoog. Oftewel: random werkt gewoon het beste.
Voor de open bèta hebben ze al een closed bèta gehad met echte profs, dus de pro-input hebben ze wel gehad.
Ik heb het nu een week gespeeld en ben erg onder de indruk. Sowieso veel beter dan Source en qua gameplay 1.6 benaderend durf ik te zeggen. Zal morgenavond een korte review schrijven en er verder op ingaan, nu eerst slapen
/edit: ah, ik kan blijkbaar ook nog iemand inviten! Dat wist ik inderdaad niet.
Stuur even een DM als je hem wilt. First come, first serve!
Wist ik ook niet, zal eens kijken in mijn friendlist.
edit: mocht er iemand een gift over hebben, wil er eventueel wel voor betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 03-08-2012 16:44 ]
Zucht...
Hoe krijg je trouwens zo'n beta-key? Ik als oud semi-pro 1.6'er (
) ben zeer benieuwd naar CS:GO.
Hier ook al lang ingeschreven via de survey maar nog steeds niks... ben wel erg benieuwd en hoor goede dingen er over.
Ach, even meedoen aan de zeur-ketting 
Ook ik heb geen key mogen ontvangen, ondanks een goede 2 jaar actief te zijn in compo's, online mag dat dan wezen.
Hoewel ik de meeste er wel op kan wijzen dat je voor rond de € 5,- gegarandeerd een key ontvangt als je ergens op bepaalde fora post. Dus als je echt heel graag wilt, gewoon even het zijvakje van je portemonnee schudden.
Nu nog een kleine 2 weken en ik zal zeker op dag 1 het spel aanschaffen. Ik heb nog steeds een Call of Duty/Arcade gevoel bij het zien van footage, maar dat zal wel visuals zijn.
Ook ik heb geen key mogen ontvangen, ondanks een goede 2 jaar actief te zijn in compo's, online mag dat dan wezen.
Hoewel ik de meeste er wel op kan wijzen dat je voor rond de € 5,- gegarandeerd een key ontvangt als je ergens op bepaalde fora post. Dus als je echt heel graag wilt, gewoon even het zijvakje van je portemonnee schudden.
Nu nog een kleine 2 weken en ik zal zeker op dag 1 het spel aanschaffen. Ik heb nog steeds een Call of Duty/Arcade gevoel bij het zien van footage, maar dat zal wel visuals zijn.
dat zijn puur de visuals. Ik heb bij een vriend de beta gespeeld en als oud verslaafde 1.6 speler voelde het weer goed!Noq schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:30:
Ach, even meedoen aan de zeur-ketting
mm ik kan hem nog niet kopen... nog ff wachten dan maar
Zojuist het spel ge pre-ordered. Ik las dat je ook toegang krijgt tot de beta vanaf 14 augustus, als je een pre-order plaatst.
Het spel is inderdaad vanaf nu te pre-orderen. Vandaag krijg je 10% korting (12,59 in plaats van 13,99) en zijn de overige delen ook in de uitverkoop.
Zojuist gekocht, had al heel lang geleden die hardware survey ingevuld maar helaas nog geen beta key ontvangen. Nog maar een paar weekjes en dan is het al uit
Winners never cheat, Cheaters never win
Pre-order ook geplaatst. Nog even wachten tot de 14e. Ben erg benieuwd. Ook mooi dat Valve er geen hoge prijs voor vraagt. Voor €13,- kan je er nooit er buil aan vallen.
Heb gelijk op Steam maar het hele pakketje besteld voor 19 euro; 5 spellen kan je niet arm van worden lijkt me. (Alle CS + GO) leuke deal.
13 euro en terecht voor deze game, het is niet echt bijzonder te noemen en beta was nog al saai om te spelen.
zit alleen te wachten op borderlands 2
[ Voor 16% gewijzigd door Pykow op 08-08-2012 17:12 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
@Pykow
Serieus?
Hoe kwam het dat het zo saai was? Been there done that gevoel?
Serieus?
Hoe kwam het dat het zo saai was? Been there done that gevoel?
Heb de beta niet gespeeld, maar heb 'm ook blind gekocht. Heb te veel leuke ervaringen met CS en CS:S. Door de lage prijs zal het wel goed komen met het spelersaantal op de servers. Altijd wel een potje te spelen.
Je hebt dus 5 keer hetzelfde spel gekochtiNFiNiTY- schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:01:
Heb gelijk op Steam maar het hele pakketje besteld voor 19 euro; 5 spellen kan je niet arm van worden lijkt me. (Alle CS + GO) leuke deal.
Heerlijk dat het saai is. Geen perks, tientallen upgrades, rare dingen.Pykow schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:09:
13 euro en terecht voor deze game, het is niet echt bijzonder te noemen en beta was nog al saai om te spelen.
Gewoon good old schieten!
De bf3/mw3 generatie zal het saai vinden. Ee oude garde vindt cs:go top!
http://blog.counter-strik...re-purchase-begins-today/
Wow, komen nog gruwelijk veel verbeteringen / fixes aan :-D
Wow, komen nog gruwelijk veel verbeteringen / fixes aan :-D
het is gewoon CSS in een nieuw jasje, ik had er iets meer van verwachtT7D_Sneezy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:15:
[...]
Heerlijk dat het saai is. Geen perks, tientallen upgrades, rare dingen.![]()
Gewoon good old schieten!
De bf3/mw3 generatie zal het saai vinden. Ee oude garde vindt cs:go top!
Ben ik het totaal niet mee eens. Het reageert veel beter, de "feel" is héél anders dan CSS; zelf meer richting 1.6 dan CSS vind ik.Pykow schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:00:
[...]
het is gewoon CSS in een nieuw jasje, ik had er iets meer van verwacht
MW en BF zijn totaal aan mij voorbij gegaan. Het trekt mij totaal niet, de CS feel van kleine levels (in vergelijking met BF bijvoorbeeld) vind ik juist gaaf. Het is competitie en teamwork op kleine schaal met een realistische inslag.
Verwijderd
Sowieso is CS vergelijken met BF of CoD al een beetje krom. Het enige dat overeenkomt is dat je in alle spellen geweren hebt, voor de rest zijn het heel verschillende games met dito doelstelling
@Kwartel
Ben ik het niet helemaal mee eens. CS is één van de eerdere online shooters die toch wel een bepaalde basis heeft gelegd voor de modern day shooter (basis gameplay elementen als level design, snelheid, handling maar ook gameplay wise: bijv grenades).
En het oude CS in een nieuw jasje lijkt mij juist fantastisch. Dat is wat velen hadden gehoopt met BF3. Nu heb ik niet de beta gespeeld van CS GO, maar CS 1.6 heeft mij nooit verveeld (ben de key kwijtgeraakt en nooit de motivatie gehad om weer te kopen -> en CoD MW1
). En wat is 13 euro nou? Ik bedoel, dat betaal je alleen al voor DLC nowadays. Nu heb je er een volledige game voor (een gouwe ouwe
).
Ben ik het niet helemaal mee eens. CS is één van de eerdere online shooters die toch wel een bepaalde basis heeft gelegd voor de modern day shooter (basis gameplay elementen als level design, snelheid, handling maar ook gameplay wise: bijv grenades).
En het oude CS in een nieuw jasje lijkt mij juist fantastisch. Dat is wat velen hadden gehoopt met BF3. Nu heb ik niet de beta gespeeld van CS GO, maar CS 1.6 heeft mij nooit verveeld (ben de key kwijtgeraakt en nooit de motivatie gehad om weer te kopen -> en CoD MW1
Ik heb deze cs ook gepre-ordered, ik heb zelf nooit zoveel cs gespeeld wel veel UT en dat is te merken ook, gisteren met counterstrike source had ik gewoon moeite met kills maken omdat ik te graag in de actie jump;P.
Zijn er nog algemene tips die mij als speler kunnen verbeteren?
ut=life
Burst schieten, zoals je dat altijd doet in een hededaagse game.-Mach!- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:15:
Ik heb deze cs ook gepre-ordered, ik heb zelf nooit zoveel cs gespeeld wel veel UT en dat is te merken ook, gisteren met counterstrike source had ik gewoon moeite met kills maken omdat ik te graag in de actie jump;P.
recoil proberen te bedwingen, dat is eigenlijk het moeilijkste in CS.
recoil gaat zo hard dat je de muis veel meer naar beneden moet halen.
ik heb CS:GO beta gespeeld en het speelt ongeveer gelijk met CS1.6 en tussen CSS in.
maar grafisch is het bijna gelijk aan CSS op wat meer objects in de game.
vergelijk het eerder met Left4dead 1 en left4dead 2. deel 2 ziet er iets beter uit.
heb het te lang niet meer gespeeld en het zou een lange tijd duren, wil ik de besturing weer onder controlle hebben. BETA had ook geen goede server
en daarnaast hoop ik weer op servers met unlimited money, zodat het andere team geen voordeel heeft doordat jij met pistolen speelt en het andere team al met submachineguns.
Gungame is trouwens wel weer geweldig in CS:GO, als je BF3 gunmaster hebt gespeelt en je komt weer terug bij de ontdekker van deze mode, dan zie je gewoon dat CS het een stuk beter heeft neergezet.
komen er ook nieuwe maps uit ? want ik zag alleen Gungame maps met gebieden uit de game Counter-strike conditions deleted scenes
[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 10-08-2012 09:05 ]
Juist niet stilstaan-Mach!- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:15:
Wel bewegen natuurlijk, anders ben je een "sitting duck" en een camper. Maar je gaat strafen (van links naar rechts lopen), en dan op het juiste moment stilstaan en je schot lossen. Of +duck, dan schiet je nog preciezer.
Lange afstandschoten moet je inderdaad bursten. Dat wil zeggen dat je kort op je muis duwt, zodat je 1, 2 à 3 of 4 kogels loslaat (afhankelijk van de afstand en het wapen). Je ziet en "voelt" je geweer omhoog trekken (recoil). Na die paar kogels wacht je een fractie tot je geweer weer in stand terug naar beneden is, en dan herhaal je het. Net als de "burst fire"-mode van de Famas dus, maar dan gewoon door het zelf te doen.
Op die manier gaan er veel van je kogels de juiste richting in. Als je mikt en gewoon begint met schieten, dan gaan alleen de eerste twee kogels van je clip de goede richting in, de rest eroverheen
Als je juist dichtbij je tegenstander staat, kun je wel "sprayen". Oftewel, gewoon je muisknop induwen en afvuren op je tegenstander. De truc hierbij is wel, dat je aan "recoil control" moet doen. Dat wil zeggen, tijdens het afvuren van je kogels zie en "voel" je je geweer omhoog trekken. Dat ga je vervolgens op proberen te lossen door gelijktijdig je geweer naar beneden te trekken.
Dit moet je ook heel erg oefenen, bovendien heeft elk geweer een andere recoil! Ga voor een muurtje staan, en begin te schieten. Kijk waar de kogels komen. Ga dan een meter op zij staan, en probeer met je muisbeweging de kogels dichter bij elkaar te laten komen.
De echte pro's zijn hier zo bedreven in dat die van de meestgebruikte wapens (ak47/m4a1) de recoil zó goed kennen, dat het net lijkt alsof hun kogels rechtdoor gaan
edit: filmpje over het fenomeen "recoil control": YouTube: Cs 1.6-Recoil control guide
En de eeuwige meester: YouTube: sk Heaton RECOIL CONTROL ak47
Dat wat betreft het aimen.
Verdere tips: grenades, leer ze gebruiken. Met name HE-gren en Flashbang zijn ontzéttend sterke tools in CS. Smokegrenade ook, al ben ik daar minder fan van.
En natuurlijk: leer de maps kennen, leer de looplijnen en hoe tegenstanders lopen. Gebruik je geluid en je verstand. Ga niet als een kip zonder kop rondrennen. Fast-play is prima (ik speel ook erg snel, voor cs-begrippen), maar dan wel met een gedachte.
Misschien kunnen we een Steam-groepje maken met GoT-CS:GO'ers? Kunnen we wat potjes spelen
[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 10-08-2012 09:27 ]
Ik zag dat de PS3 met muis/toetsenbord CS:GO kan spelen. Maar zijn deze gesplitst van de gamers die met een controller spelen?
Dat heb ik namelijk niet kunnen vinden. Zal wel heeeeel oneerlijk zijn als controller/muis samen in een match zitten.
Dat heb ik namelijk niet kunnen vinden. Zal wel heeeeel oneerlijk zijn als controller/muis samen in een match zitten.
Bedankt voor de tips, jij ook Pykow, ik ga er zeker naar kijken, en ik zal er mee oefenen, en voor wat betreft die steam-groep, sure, im in:)HyperioN schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:20:
[...]
Juist niet stilstaan
Wel bewegen natuurlijk, anders ben je een "sitting duck" en een camper. Maar je gaat strafen (van links naar rechts lopen), en dan op het juiste moment stilstaan en je schot lossen. Of +duck, dan schiet je nog preciezer.
Lange afstandschoten moet je inderdaad bursten. Dat wil zeggen dat je kort op je muis duwt, zodat je 1, 2 à 3 of 4 kogels loslaat (afhankelijk van de afstand en het wapen). Je ziet en "voelt" je geweer omhoog trekken (recoil). Na die paar kogels wacht je een fractie tot je geweer weer in stand terug naar beneden is, en dan herhaal je het. Net als de "burst fire"-mode van de Famas dus, maar dan gewoon door het zelf te doen.
Op die manier gaan er veel van je kogels de juiste richting in. Als je mikt en gewoon begint met schieten, dan gaan alleen de eerste twee kogels van je clip de goede richting in, de rest eroverheenvanwege de recoil.
Als je juist dichtbij je tegenstander staat, kun je wel "sprayen". Oftewel, gewoon je muisknop induwen en afvuren op je tegenstander. De truc hierbij is wel, dat je aan "recoil control" moet doen. Dat wil zeggen, tijdens het afvuren van je kogels zie en "voel" je je geweer omhoog trekken. Dat ga je vervolgens op proberen te lossen door gelijktijdig je geweer naar beneden te trekken.
Dit moet je ook heel erg oefenen, bovendien heeft elk geweer een andere recoil! Ga voor een muurtje staan, en begin te schieten. Kijk waar de kogels komen. Ga dan een meter op zij staan, en probeer met je muisbeweging de kogels dichter bij elkaar te laten komen.
De echte pro's zijn hier zo bedreven in dat die van de meestgebruikte wapens (ak47/m4a1) de recoil zó goed kennen, dat het net lijkt alsof hun kogels rechtdoor gaan
edit: filmpje over het fenomeen "recoil control": YouTube: Cs 1.6-Recoil control guide
En de eeuwige meester: YouTube: sk Heaton RECOIL CONTROL ak47![]()
Dat wat betreft het aimen.
Verdere tips: grenades, leer ze gebruiken. Met name HE-gren en Flashbang zijn ontzéttend sterke tools in CS. Smokegrenade ook, al ben ik daar minder fan van.
En natuurlijk: leer de maps kennen, leer de looplijnen en hoe tegenstanders lopen. Gebruik je geluid en je verstand. Ga niet als een kip zonder kop rondrennen. Fast-play is prima (ik speel ook erg snel, voor cs-begrippen), maar dan wel met een gedachte.
Misschien kunnen we een Steam-groepje maken met GoT-CS:GO'ers? Kunnen we wat potjes spelen
Ik hoor veel mensen zeggen dat CS-GO meer lijkt op 1.6 dan op CS-S, wat zijn dan de noemenswaardige verschillen tussen 1.6 en CS-S, want ik hoor bijna iedereen zeggen dat 1.6 beter is.
ut=life
Ik ben enorm aan het twijvelen.
Na 3 jaar Q3 te spelen, CS 1.6 en CS:S gespeeld te hebben ben ik 6 jaar verloren gegaan in WoW en geen shooter meer gespeeld.
Nu deze eraan komt en ik eigenlijk alleen nog maar een Mac heb twijfel ik enorm om hem te kopen. Het kost bijna niks.
Maar Mac support zit er pas vanaf 14 augustus in.
Ik denk dat mijn skills redelijk verroest zijn. Maar zouden er alleen maar hardcore spelers nog zijn? Of zouden er ook beginners weer mee gaan doen?
Na 3 jaar Q3 te spelen, CS 1.6 en CS:S gespeeld te hebben ben ik 6 jaar verloren gegaan in WoW en geen shooter meer gespeeld.
Nu deze eraan komt en ik eigenlijk alleen nog maar een Mac heb twijfel ik enorm om hem te kopen. Het kost bijna niks.
Ik denk dat mijn skills redelijk verroest zijn. Maar zouden er alleen maar hardcore spelers nog zijn? Of zouden er ook beginners weer mee gaan doen?
het schieten in 1.6 was beter dan in CSS.-Mach!- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:57:
[...]
Bedankt voor de tips, jij ook Pykow, ik ga er zeker naar kijken, en ik zal er mee oefenen, en voor wat betreft die steam-groep, sure, im in:)
Ik hoor veel mensen zeggen dat CS-GO meer lijkt op 1.6 dan op CS-S, wat zijn dan de noemenswaardige verschillen tussen 1.6 en CS-S, want ik hoor bijna iedereen zeggen dat 1.6 beter is.
CSS was alleen grafisch mooi in die tijd voor een CS game.
Mac support zit er inderdaad pas vanaf 14 augustus in, maar ik heb alle vertrouwen dat het wel goed is.Xavier schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:06:
want ze hebben Left4dead2,Teamfortress2,portal 2 allemaal op mac uitgebracht en hoor geen klachten.
ik ben inderdaad ook bang dat de die hard cs1.6 gamers de overstap maken naar cs:go nu en dat je als nieuwe speler geen schijn van kans maakt en dat je vrij snel terug gaat naar je vertrouwde game.
vooral omdat je 6 jaar geen shooters hebt gespeeld is CS:GO niet de beste keuze om terug de shooter genre weer in te komen, ga dan voor CoD waar alle wapens het zelfde zijn en weinig skill voor nodig is om toch leuk me te kunnen doen, daarna als je het weer onder de knie hebt, dan ga je naar Battlefield 3 om tackisch na te kunnen denken in een shooter en vervolgens kan je naar CS:GO gaan.
Verwijderd
CS heeft inderdaad een basis gelegd. De wegen die BF/CoD daarna in zijn geslagen hebben er voor gezorgd dat het uiteindelijke compleet andere spellen zijn geworden. Dat bedoelde ik meer te zeggenIngamerX schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:41:
@Kwartel
En het oude CS in een nieuw jasje lijkt mij juist fantastisch. Dat is wat velen hadden gehoopt met BF3. Nu heb ik niet de beta gespeeld van CS GO, maar CS 1.6 heeft mij nooit verveeld (ben de key kwijtgeraakt en nooit de motivatie gehad om weer te kopen -> en CoD MW1). En wat is 13 euro nou? Ik bedoel, dat betaal je alleen al voor DLC nowadays. Nu heb je er een volledige game voor (een gouwe ouwe
).
Ik heb na een pauze van 3 jaar laatst ook weer CSS opgepakt, viel behoorlijk tegen in het begin. Kwam zelfs op het punt dat ik met tegenzin aan het spelen was omdat ik zo hard werd afgemaaktXavier schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:06:
Het speelplezier en de behoorlijk volwassen community die je er uiteindelijk aan over houdt maken dit allemaal goed
Verwijderd
Net ge pre-order na het lezen van deze thread 
Trouwens voor degene die af en toe 1.6 wil spelen ik heb mijn eigen server > 5.9.27.170:27017
Waarschijnlijk zal ik ook een CSGO server huren, eerst 1 week de final release testen dan zie ik wel.
Trouwens voor degene die af en toe 1.6 wil spelen ik heb mijn eigen server > 5.9.27.170:27017
Waarschijnlijk zal ik ook een CSGO server huren, eerst 1 week de final release testen dan zie ik wel.
Verwacht maar dat deze versie van CS ook wel aan zal slaan. Er zijn potentieel zo ontzettend veel spelers en servers dat het wel een succes moet zijn, altijd wel ergens een server of zelf wat op te zetten. Gotta love Valve
Ik heb het spel ook gekocht, toch weer een tijdje geleden dat ik het laatste CS 1.6 heb gespeeld, daarna kwam CSS uit en ben ik gekapt omdat ik de MMO scene in ben gegaan.
Hopelijk kan dit weer wat uurtjes fun bezorgen, maar van de eerste pro wars die ik heb gezien lijkt dit spel me echt veel op CS 1.6 dus hoop dat ik het leuk vind... vele goede herinneringen aan de duizenden uren CS 1.6.
Hopelijk kan dit weer wat uurtjes fun bezorgen, maar van de eerste pro wars die ik heb gezien lijkt dit spel me echt veel op CS 1.6 dus hoop dat ik het leuk vind... vele goede herinneringen aan de duizenden uren CS 1.6.
Ik heb de pre-order gedaan, echter zie ik in mijn library alleen CS GO staan, en niet de CS GO beta?
De beta krijg je vanaf de 14eT7D_Sneezy schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:59:
Ik heb de pre-order gedaan, echter zie ik in mijn library alleen CS GO staan, en niet de CS GO beta?
Ik zat hier al lang op te wachten. Meteen pre-ordered wanneer ik het zag.
Ik zal waarschijnlijk weer vooral op de servers van Only Dutch spelen zoals ik momenteel al doe op CS:S.
Ik zal waarschijnlijk weer vooral op de servers van Only Dutch spelen zoals ik momenteel al doe op CS:S.
Ik heb het volgens mij nergens gezien... maar is hij ook te pre-orderen op de PS3 voor een speciale prijs ?
Can't wait....! Al hoewel de vrouw daar anders over denkt
Can't wait....! Al hoewel de vrouw daar anders over denkt

Blij Met Wilco
Wat zijn manieren om aan de beta key te komen?
Nu preorderen van de game?
Nu preorderen van de game?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Als je de game nu koopt krijg je ergens morgen (de 14e) toegang tot de beta.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
jup en dat zal rond 19.00 a 20.00 zijn hier in nederland!Rynji schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:41:
Ik heb hem gelijk gekocht op steam. Is het al mogelijk om het spel te installen, zodat dat niet morgen hoeft als de servers overbelast zijn?Rynji schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:41:
4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?
Het zou leuk zijn inderdaad als iemand die in de beta zit met steam een backup kan maken en die upload
Hmm, afgelopen vrijdag een update voor de beta geweest. Eindelijk de audio verbeterd (plaatsing). Stukken beter dan eerder. Ook veel UI verbeteringen. Nu is het de aanschaf waard.
Net even gekocht op Steam, morgen maar even kijken of ik een dedicated server kan opzetten en of dat een beetje fatsoenlijk werkt.
Omdat ik nog geen beta heb ontvangen lukt het nog niet. Ik neem aan dat je wel gewoon meerdere dedicated servers kan runnen en zelf ook kan spelen, aangezien je moet inloggen met je steam gegevens.
https://developer.valveso...fensive_Dedicated_Servers
Omdat ik nog geen beta heb ontvangen lukt het nog niet. Ik neem aan dat je wel gewoon meerdere dedicated servers kan runnen en zelf ook kan spelen, aangezien je moet inloggen met je steam gegevens.
https://developer.valveso...fensive_Dedicated_Servers
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Had eigenlijk verwacht dat ik CS:GO al kon preloaden, mag ik straks opeens in 1x alles binnen gaan halen. Pfff
/edit: Er staan nieuwe screenshots bij de storepagina. Ziet er goed uit! http://store.steampowered.com/app/1800/
/edit: Er staan nieuwe screenshots bij de storepagina. Ziet er goed uit! http://store.steampowered.com/app/1800/
[ Voor 34% gewijzigd door Yonni op 13-08-2012 23:43 ]
Dikke fotosoeps.. zo ziet het in-game er echt niet uit.
Zo wel (ff minuutje skippen): YouTube: Counter-Strike: Global Offensive Showmatch (Insights by VALVe's Chet Faliszek)
Zo wel (ff minuutje skippen): YouTube: Counter-Strike: Global Offensive Showmatch (Insights by VALVe's Chet Faliszek)
Heeft er iemand meer GO gepreorderd? Ik had verwacht nu een beta key te krijgen, of moet je daar nog iets voor doen?
It's Evolution Baby!
Verwachting is pas morgen avond. Het is daar nog 13-08Punaisebal schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:15:
Heeft er iemand meer GO gepreorderd? Ik had verwacht nu een beta key te krijgen, of moet je daar nog iets voor doen?
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Ah dankjewel! Nog 20 uur te leven dan
It's Evolution Baby!
Ik heb de BETA al een lange tijd en de laaatste update heeft echt een hoop gefixt
. Nu is het wel een game die prima is voor release mits deze regelmatig geupdat wordt.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
toch ook maar kopen voor 12,50 voor de mac
heb 1.6 helemaal grijs gespeeld. was er destijds zo verschrikkelijk verslaafd aan. toen css ook nog een tijd gespeeld. maar speel nu al 2/3 jaar niet echt meer, soms heb ik een tijdje dat ik ff speel. Maar het gamen is zoiezo niet meer mijn ding. Maar cs go verdiend een kans voor dat bedrag.
Jammer dat ik er niet eerder achter kwam dat de beta waarschijnlijk pas rond 19:00 zal beginnen, had ik er vandaag tenminste niet zo enthousiast naar uit gekeken.
Anyway, ik blijf het een beetje vreemd en jammer vinden dat je het niet kunt preloaden. Ze hebben spellen wel vaker gelocked gehad, maar misschien dat dat hier niet gaat omdat een gedeelte van de mensen het al moet spelen.
Dat wordt dan morgenavond alles downloaden en overmorgen eens spelen.
Anyway, ik blijf het een beetje vreemd en jammer vinden dat je het niet kunt preloaden. Ze hebben spellen wel vaker gelocked gehad, maar misschien dat dat hier niet gaat omdat een gedeelte van de mensen het al moet spelen.
Dat wordt dan morgenavond alles downloaden en overmorgen eens spelen.
Hoe weet je dat het pas om 19u te downloaden valt? Ik had ergens gelezen dat het om 10u s'ochtends beschikbaar zou zijn?
Dat is 10 uur 's ochtends in Seattle , hier begint de beta om 19:00 uur .thibaultvdb schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:52:
Hoe weet je dat het pas om 19u te downloaden valt? Ik had ergens gelezen dat het om 10u s'ochtends beschikbaar zou zijn?
De countdown staat hier:
http://www.timeanddate.co...fensive+Public+Beta&csz=1
Nog een half uurtje, iemand die een leuke nl server weet?
Er word gezegd op het steam forum dat de europeese mensen nog langer moeten wachten, dus dat het pas na 24:00 is. Ik weet niet wat hier waar van is ?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Wat vinden jullie eigenlijk van CS: GO? Ik neem aan dat er al mensen gespeeld hebben die vroeger ook 1.6 en/of source gespeeld hebben?
Vraag me af of het kans maakt om een beetje groot te worden
. Zou tof zijn, ik heb vroeger erg veel 1.6 gespeeld.
Vraag me af of het kans maakt om een beetje groot te worden
Paste link ook even ofzok1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:40:
Er word gezegd op het steam forum dat de europeese mensen nog langer moeten wachten, dus dat het pas na 24:00 is. Ik weet niet wat hier waar van is ?
Gewoon de steam user forums: http://forums.steampowere...read.php?t=2874082&page=8
Steam Inventaris
Je moet die steam forums eens zien. Mensen freaken helemaal daar.
lol forum ligt er af en toe gewoon uit
edit: ok nu helemaal dus
edit: ok nu helemaal dus
[ Voor 28% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 14-08-2012 19:04 ]
Steam Inventaris
Ik speel bij CS:S altijd op de servers van http://onlydutch.com/home.php. Ze hebben ook GO servers, dus ik verwacht dat er wel een hoop mensen van Source naar Go zullen gaan (ik in ieder geval wel).NvO_91 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:27:
Nog een half uurtje, iemand die een leuke nl server weet?
It's Evolution Baby!
haha wel grappig, iedereen die zo uit freaked, ik kwam er net pas achter rond een uur of 5 dat vanavond de beta al te spelen is, wel grappig dat er mensen zijn die echt al weken/maanden wachten, en dan freaken ze helemaal uit
counter-strike.net ligt er nu ook uit, zullen wel meerdere mensen zich afvragen waarom de beta er nog niet is, haha.
En stel je nu voor hoe het gaat als iedereen over de hele wereld die het gepreordered heeft het zodadelijk gaat downloaden.
is er vandaag een beta te downloaden ?
zoja ook gratis voor mac?
zoja ook gratis voor mac?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is al meerdere keren ontspoort, let op je gedrag! Geen puberaal gedrag, trollen etc!
-Voor wedden is er Het Grote CS:GO Betting Topic
-Dit is GEEN vraag en aanbod topic
Dit topic is al meerdere keren ontspoort, let op je gedrag! Geen puberaal gedrag, trollen etc!
-Voor wedden is er Het Grote CS:GO Betting Topic
-Dit is GEEN vraag en aanbod topic