[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
baronruud schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:49:
Waarom stottert bij mij een mkv in XBMC? (12.0 frodo, rc1)
kwaliteit: 1080p, dts-hdma (40GB)
Zal wel aan het geluid liggen, kleinere bestanden, 12GB met normaal dts heeft die geen moeite mee.
Heb van allerlei instellingen geprobeerd, maar lukt niet.
(geluid gaat via een receiver Onkyo 515, hdmi natuurlijk)

Speel ik hem af met VLC, geen probleem. Maar dan speelt die hem af met dts volgens mij, geen dts-hdma?
Ik had hetzelfde probleem met DTS-HD files, opgelost door in Settings -> System -> Audio output "WASAPI" te kiezen als pass-through device en de checkbox "Receiver supports DTS-HD" aan te vinken. Zorg (bij AMD GFX/Audio) dat je niet de Realtek HDMI driver installeert. De AMD variant trekt het een stuk beter volgens de XBMC community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Twee korte vragen :
  • Is het mogelijk om XBMC te openen zodat ie automatisch in Video's\subdirectory komt ? Nu kan ik 'm wel openen in 'video's" maar dan komt ie binnen op niveau "bestanden".
  • Voor live TV : is er een mogelijkheid om XBMC gelijk te starten met live TV via een flag of een speciale knop? Nu kan ik met een speciale knop WMC7 direct opstarten dat ie in live TV komt.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

Met de kerst in het vooruitzicht zou het heel tof zijn als je de 3FM actie serious request kon bekijken in XBMC via de livestream die zij zenden... Weet iemand of dit mogelijk is/wordt?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Bij ons (ziggo) wordt 101 tv altijd gratis aangeboden tijdens serious request, dus misschien bij jou ook

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 17-12-2012 15:20 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Na een herinstallatie van XBMC (Frode RC1) op mijn win7 pc werkt ineens mijn xbox 360 draadloze controller niet meer in XBMC, wel in windows/games.
Weten jullie nog een goede screensaver voor gebruik met een plasma tv? Op openelec had je zo'n "plasma" screensaver die steeds van kleuren wisselde. Zag er mooi uit en lijkt inbranden goed tegen te gaan.
Iemand tips? Kan zelf bijzonder weinig screensavers vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

tomic schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:12:
Met de kerst in het vooruitzicht zou het heel tof zijn als je de 3FM actie serious request kon bekijken in XBMC via de livestream die zij zenden... Weet iemand of dit mogelijk is/wordt?
Waarschijnlijk wordt dat weer uitgezonden via 101TV en die zit voor zover ik weet in de Nederland24 plugin.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Demoniac schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:31:
[...]
Waarschijnlijk wordt dat weer uitgezonden via 101TV en die zit voor zover ik weet in de Nederland24 plugin.
Die zit inderdaad in de Nederland24 addon. Ik kijk er ook ieder jaar op die manier naar.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Misschien dat iemand mij verder kan helpen, heb eerder al een bericht geplaatst dat mijn volume knoppen niet werken in xbmc.

Maar in windows werken ze wel. Kan ik dit niet zo instellen dat zodra ik in windows mijn volume zachter zet, het geluid in xbmc nu ook harder of zachter gaat?
Op dit moment heeft het geen effect namelijk.

Mijn geluid gaat via htcp ----> HDMI -----> tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:09
Robbio85 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:20:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met DTS-HD files, opgelost door in Settings -> System -> Audio output "WASAPI" te kiezen als pass-through device en de checkbox "Receiver supports DTS-HD" aan te vinken. Zorg (bij AMD GFX/Audio) dat je niet de Realtek HDMI driver installeert. De AMD variant trekt het een stuk beter volgens de XBMC community.
Hier had ik hetzelfde probleem (XBMC 11.0 eden), ook bij een DTS HDMA file. Ik ging kijken bij de "title info" en zag daar dat mn buffer elke keer omlaag ging. Normaal moet deze zo schommelen rond de 99 a 100%.

Dus daar lag bij het probleem. Echter na een tijdje bleef de buffer wel normaal schommelen bij de 100%.
Ik heb dus uiteindelijk niet de drivers aangepast.

Waardoor het ineens wel goed ging met het buffer dat weet ik niet? Iemand trouwens een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
Deze vraag is al eerder gesteld maar het is mij niet gelukt het antwoord uit de zoekresultaten te filteren:
Hoe krijg ik zo'n mooie uitzending-gemist interface als in de startpost?

Ik probeerde eerst de addon te installeren zoals aangegeven op rieter.net, wat sowieso al niet erg soepel liep omdat er wordt gesproken over installeren mbv zip, script, plugin en wat nog meer. Er wordt ook het een en ander vermeld over de map /plugins/video die ik uberhaupt niet heb. Heb de plugin toen geinstalleerd mbv zip, waarna de interface verschillend was als je hem opende via programmas of via video's. Helaas ontbraken hier NL123 waar het mij vooral om ging.
Ik heb de plugin toen weer verwijderd en toen via het addon-gebeuren in xbmc zelf geinstalleerd, daarna verschenen NL123 netjes in de lijst. Wie o wie weet hoe ik aan die mooie interface kom?
Ik draai Eden op windows xp.

-edit
Andere OP zie ik, deze interface zoek ik:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot014.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door leecher op 17-12-2012 16:40 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55
leecher schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:35:
Deze vraag is al eerder gesteld maar het is mij niet gelukt het antwoord uit de zoekresultaten te filteren:

Ik probeerde eerst de addon te installeren zoals aangegeven op rieter.net, wat sowieso al niet erg soepel liep omdat er wordt gesproken over installeren mbv zip, script, plugin en wat nog meer. Er wordt ook het een en ander vermeld over de map /plugins/video die ik uberhaupt niet heb. Heb de plugin toen geinstalleerd mbv zip, waarna de interface verschillend was als je hem opende via programmas of via video's. Helaas ontbraken hier NL123 waar het mij vooral om ging.
Ik heb de plugin toen weer verwijderd en toen via het addon-gebeuren in xbmc zelf geinstalleerd, daarna verschenen NL123 netjes in de lijst. Wie o wie weet hoe ik aan die mooie interface kom?

-edit
[afbeelding]
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
G.Scholtens schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:51:
Misschien dat iemand mij verder kan helpen, heb eerder al een bericht geplaatst dat mijn volume knoppen niet werken in xbmc.

Maar in windows werken ze wel. Kan ik dit niet zo instellen dat zodra ik in windows mijn volume zachter zet, het geluid in xbmc nu ook harder of zachter gaat?
Op dit moment heeft het geen effect namelijk.

Mijn geluid gaat via htcp ----> HDMI -----> tv
Bij het afspelen van DTS audioformaten en zo is het gebruikelijk dat je niet het volume in kan stellen. Sowieso raad ik aan op de computer/xbmc alles op 100% te zetten en dan gewoon met je tv/versterker het geluid regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
warcow schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:25:
[...]

Bij het afspelen van DTS audioformaten en zo is het gebruikelijk dat je niet het volume in kan stellen. Sowieso raad ik aan op de computer/xbmc alles op 100% te zetten en dan gewoon met je tv/versterker het geluid regelt.
NIet echt handig om volume puur met de remote van de tv te doen. In openelec werkte mijn remote ook goed.
Dan zou ik het volume doen met de tv remote, en xbmc bedienen met de remote van de htpc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Harmony (one) is de oplossing.
Is voor de kwaliteit geloof ik ook beter om gewoon alles op 100% te hebben staan. (Heb ik mij wijs laten maken, of het waar is kan ik niet garanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

DutchNutcase schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:33:
[...]

Die zit inderdaad in de Nederland24 addon. Ik kijk er ook ieder jaar op die manier naar.
Bedankt voor de tip. Ik heb hem ook geïnstalleerd. Jammer genoeg lijkt hij niet te werken:

code:
1
2
3
4
5
ERROR: Traceback (most recent call last):
      File "C:\Users\Geert\AppData\Roaming\XBMC\addons\plugin.video.nederland24\nederland24.py", line 72, in <module>
        nowTitle=((re.search(r'<span id="nowTitle">([^*]*?)</span>',HTML)).group(1)).strip()
    AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'group'
-->End of Python script error report<--

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15

-edit
[afbeelding]
Ik denk dat de grote boze wolf hier het best antwoord op kan geven, maar de laatste keer dat ik zelf deze interface heb gezien was op de "good old xbox"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 20:25

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
1975Mark30 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat de grote boze wolf hier het best antwoord op kan geven, maar de laatste keer dat ik zelf deze interface heb gezien was op de "good old xbox"....
Dit is de skin van het uitzendinggemistscript die aansloot bij de PM3 en /of PM3-HD skin. Geen idee of die nog steeds in de repro's beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zag een poos terug @hars73 iets over Karaoke roepen wat ie graag zou willen terug zien in XBMC en ik heb die optie ook ergens voorbij zien komen binnen XBMC maar wat kan je er eigenlijk mee en hoe gebruik je het?

Iemand daar een mening/uitleg over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

schumi2004 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:04:
Ik zag een poos terug @hars73 iets over Karaoke roepen wat ie graag zou willen terug zien in XBMC en ik heb die optie ook ergens voorbij zien komen binnen XBMC maar wat kan je er eigenlijk mee en hoe gebruik je het?

Iemand daar een mening/uitleg over?
Ja dat was ik ;)

Ik heb het ooit geprobeerd hier op m'n XMBC op m'n oude Xbox. Heb de officiele Xbox microfoon, maar heb het nooit goed aan de praat gekregen. Als ik straks een HTPC heb samengesteld, wil ik het waarschijnlijk gewoon via Windows doen en kijken wat ik daarmee kan. Moet vast wel iets mogelijk zijn.

EDIT: even gegoogled : http://wiki.xbmc.org/inde...to:Setup_XBMC_for_Karaoke
http://www.xbmchub.com/bl...h-mikeys-karaoke-on-xbmc/

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 18-12-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hars73 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:18:
[...]

Ja dat was ik ;)

Ik heb het ooit geprobeerd hier op m'n XMBC op m'n oude Xbox. Heb de officiele Xbox microfoon, maar heb het nooit goed aan de praat gekregen. Als ik straks een HTPC heb samengesteld, wil ik het waarschijnlijk gewoon via Windows doen en kijken wat ik daarmee kan. Moet vast wel iets mogelijk zijn.

EDIT: even gegoogled : http://wiki.xbmc.org/inde...to:Setup_XBMC_for_Karaoke
Ga het zo meteen ook proberen (als die K# mic wil werken van mijn dochter:P ) Heb me al wat ingelezen en nu het in de praktijk brengen, zou wel lache zijn voor de kids als het werkt :P

Edit:
@hars73
Die had ik ook gevonden was alleen voor mezelf opzoek hoe de microfoon werkend te krijgen in OpenELEC.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 10:44
Jongens, een snel vraagje. Auto-processing in SABNZBD werkt niet meer. Ik krijg deze error:

Unable to open URL: [Errno socket error] [Errno 7] no address associated with hostname

Hoe los ik dit op? Ik draai openelec. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
acehighhugo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:40:
Jongens, een snel vraagje. Auto-processing in SABNZBD werkt niet meer. Ik krijg deze error:

Unable to open URL: [Errno socket error] [Errno 7] no address associated with hostname

Hoe los ik dit op? Ik draai openelec. Thanks!!
Wat heeft dit met XBMC te maken?

Probeer dit topic eens [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 10:44
Excuses, ik zat verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
schumi2004 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:53:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
Om even op mijzelf terug te komen, iets dat er op lijkt heb ik teruggevonden in de bovenste optie van het quicknav menu (aeon nox skin), daar kan je kiezen voor tripanel, infowall, wall, etc. Wall geeft een raster met vierkante icoontjes, dat is wat ik zocht.
Makkelijker navigeren voor onze medemens op leeftijd, deze pc is namelijk bedoelt voor mijn opa :)
Op afstand vol te plempen met films, natuur docu's en muziek, vind ie mooi.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Just_A_User schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:14:
[...]

Probleem 2 is het geluid. Dat is er niet, anders dan ruis. Aangezien de box straks beneden moet komen te staan en daar op een receiver aangesloten wordt, moeten die settings anders zijn, maar nu staat ie nog boven, omdat dat makkelijker is, en boven heb ik alleen een TV. Ik heb de settings al gezet op audio output via HDMI naar Panasonic (dat ziet ie zelf blijkbaar) maar het enige wat ik krijg is harde ruis. De video speelt prima af, maar ik hoor dus alleen maar ruis.

Pfoe, en ik dacht ik doe dat even, dat XBMC. Nou, mooi niet dus, heb ik mezelf schromelijk overschat, ondanks dat ik toch veel had gelezen (dacht ik).
Kijk eerst of het juiste kanaal niet dichtstaat. Mocht die open staan, probeer dan om audio en passthrough op 'custom' met als waarde 'plughw:1,3' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ligt het aan mij of werkt de Nederland24 addon stuk is? Ik probeer namelijk thuis 101TV te kijken, maar geeft het starten van de addon een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DutchNutcase schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:37:
Ligt het aan mij of werkt de Nederland24 addon stuk is? Ik probeer namelijk thuis 101TV te kijken, maar geeft het starten van de addon een error.
Anthirian melde dat hierboven ook al.
Ik heb er ook last van (ook gedownload voor 101TV / Serious Request).
Zelfde foutmelding als Anthirian: nederland24.py op line 72. AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'group'. (heb de exacte log nu niet bij de hand, maar had dit onthouden...).
Er is al een topic over aangemaakt, maar er is nog geen oplossing.

Is er trouwens geen mogelijkheid om bugs rechtstreeks aan de dev van een add-on te rapporteren?
Als het niet bekend is, zal het ook niet gefixed worden...

[ Voor 10% gewijzigd door _Vincent_ op 19-12-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@hars73
Heb het hele karaoke ingericht maar die zwarte achtergrond is hem toch net niet, kun je net zo goed CU LRC Lyrics installeren , heb je de synchronized songtekst ook maar dan met visualisation op de achtergrond.

Plus krijg ik met geen mogelijkheid de microfoon werkend op mijn OpenELEC systeempje. Ben al bezig geweest met amixer en de mic unmute en Capture gemaakt maar de mic wil het gewoon niet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

schumi2004 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:19:
@hars73
Heb het hele karaoke ingericht maar die zwarte achtergrond is hem toch net niet, kun je net zo goed CU LRC Lyrics installeren , heb je de synchronized songtekst ook maar dan met visualisation op de achtergrond.

Plus krijg ik met geen mogelijkheid de microfoon werkend op mijn OpenELEC systeempje. Ben al bezig geweest met amixer en de mic unmute en Capture gemaakt maar de mic wil het gewoon niet doen :(
Ik kreeg dat op mijn Xbox XBMC versie dus ook niet voor mekaar... Het zal nog wel een maandje duren ofzo voordat ik mijn htpc-tje met Win7 in mekaar heb gezet, maar daarna ga ik ook wel eens aan de slag. Voor de kids zijn dit juist leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hars73 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:38:
[...]

Ik kreeg dat op mijn Xbox XBMC versie dus ook niet voor mekaar... Het zal nog wel een maandje duren ofzo voordat ik mijn htpc-tje met Win7 in mekaar heb gezet, maar daarna ga ik ook wel eens aan de slag. Voor de kids zijn dit juist leuke dingen.
Het zou mogelijk moeten zijn echter mis ik gewoon een aantal commands in OpenELEC, arecord en alsaloop etc om naar een mogelijke oplossing te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

Demoniac schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:31:
[...]
Dat klopt inderdaad! Echter, de addon / plugin Nederland24 werkt niet.
Bij het opstarten krijg je een Python script error...

Edit: oh...... het was al bekend. spuit 11 signing off... ;w

[ Voor 18% gewijzigd door tomic op 19-12-2012 14:33 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 10-09 15:33
r3v0ss schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:05:
[...]

Kijk eerst of het juiste kanaal niet dichtstaat. Mocht die open staan, probeer dan om audio en passthrough op 'custom' met als waarde 'plughw:1,3' te zetten.
Het is inmiddels gelukt om geluid op mijn tv te krijgen. Ik zat bij de verkeerde opties te zoeken. Er zit in het geluid-menu bovenaan een optie om aan te geven of het HDMI of DIGITAAL of wat dan ook moet zijn. Die stond op HDMI, default blijkbaar. Dat leek me ook logisch aangezien de box via HDMI is aangesloten.

De 2 opties die onderaan stonden hadden respectievelijk 8 en 4 mogelijke settings, dus 32 mogelijkheden. Die ben ik allemaal afgegaan, en ik had OF ruis als ik iets met HDMI selecteerde, OF ik had volledige stilte indien niet-hdmi geselecteerd.

Het gekke is dat het 'klik'geluid, als je door het menu gaat, constant hoorbaar was. Maar ik heb dus die bovenste setting verandert van HDMI naar DIGITAAL en voila, perfect geluid. Ik snap de logica erachter niet, maar goed, op mn TV boven werkt het nu dus. Beneden moet ik het nog proberen.

Voor de rest werkt autoscan van mn geselecteerde bronnen ook perfect en hij speelt alles af zonder te stotteren, dus ik ben vooralsnog helemaal blij met XBMC. :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
tomic schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:12:
XOT-Uzg.v3 heeft het via het TV.NL kanaal.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30

-edit
[afbeelding]
Deze interface bestaat al lang niet meer, maar wel een bijgewerkte! Wat betreft installatie, ik ga gewoon copy-pasten van de install tutorial van mijn site (http://www.rieter.net/pag...8Dharma.2FEden.2FFrodo.29) onder het Eden/Frodo kopje:
In order to install XOT-Uzg.v3 as an addon you need to install the XOT-Uzg.v3 repository.

The following needs to be done once to make the repository available in XBMC:
  • Download the XOT-Uzg.v3 repository (not XOT-Uzg.v3) from the download page
  • If your XBMC is on another system, upload the ZIP file to your XBMC system
  • Start XBMC and go to System -> Settings -> Add-ons
  • Select the Install from a zip file option
  • Browse to the location of the repository zip file and select it
  • After the installation is complete go to Get Addons and select the XOT-Uzg.v3 Add-ons. There you will find XOT-Uzg.v3 under Program Add-ons
  • Select it and then click Install. This will download XOT-Uzg.v3 once, but it will appear both as script and plugin!
If all went well, XOT-Uzg.v3 should appear twice under the System -> Addons -> Enabled Addons -> "Program Add-ons". Once for the script and once for the plugin version.
  • The plugin version will appear under Videos -> Video Add-ons
  • The script version will appear under Programs
Voor de mensen die niet snappen wat het verschil is tussen een plugin en program: http://www.rieter.net/pag...Script_or_plugin_or_addon

Kortom: de installatie is echt peanuts, zolang je de XOT repository maar installeert en die dan gebruikt om XOT-Uzg.v3 te installeren. De Progam Add-on (of script) versie heeft een eigen UI en die Video Add-on (plugin) versie gebruikt de standaard XBMC interface. Voor de duidelijkheid: die met de eigen UI gaat op den duur uitsterven.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

GroteBozewolf schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:26:
[...]

Verrek ja, ik had hem daar helemaal niet gezocht. Het de stream lagt op het moment wel als de tyfus, maar hopelijk wordt het beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 20-12-2012 00:46 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 22:00

Barbas

Gallego!

Ik heb xbmc 12.0 rc1 draaien op ubuntu. Werkt prima, alleen bij het afspelen van muziek valt het geluid ongeveer 2 seconden weg en dan komt het geluid weer terug. Alsof het afspelen even hapert. Ik heb de muziek op de server staan waar xbmc op draait, dus geen streaming problemen.

Herkent iemand dit probleem? En heeft iemand een mogelijke oplossing?

Mejor así

• JBS
  • Niet online

JBS

Draai XBMC 12 RC1 op een Windows 7 systeem. Met de app ZappoTV op m'n Android telefoon wil ik bijvoorbeeld een youtube filmpje via AirPlay tonen op m'n XBMC. XBMC wordt herkend in de app en wanneer ik binnen de app het afspelen start verspringt XBMC, nadat ik XBMC gekozen heb als "AppleTV Player to Play On", naar:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/fbmk37.jpg

Het afspelen begint echter niet en het beeld op m'n XBMC blijft zoals hierboven. Iemand die eenzelfde situatie werkend heeft? Ook met XBMC 11 lukte dit mij niet.

• Just_A_User
Nieuwe vraag. Ik zat gisteravond wat te rommelen met XBMC, en nu loop ik tegen het volgende aan. Ik had een nieuwe aflevering van een comedyserie gedownload. Ik dacht, eens kijken of ik met XBMC daar subtitles voor kan vinden. En dat kan ik. Hij laat er een aantal zien, waarvan 2 synced.

Prima, dus, die heb ik laten downloaden. De ondertiteling komt echter niet in beeld. Ga je terug naar het subtitle-download-menu, dan staat er rechts bovenin dat er een locale subtitle beschikbaar is. Ik heb echter geen idee hoe ik die erbij moet krijgen, of hoe ik die lokale subtitle dan moet selecteren.

Het opnieuw starten van de aflevering (dus niet naar het begin gaan maar stoppen en opnieuw starten) leidde ook niet tot het weergeven van de subtitel.

Verwijderd

Druk op je toetsenbord eens een keer of 1 a 2 op de L.

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:13:
Nieuwe vraag. Ik zat gisteravond wat te rommelen met XBMC, en nu loop ik tegen het volgende aan. Ik had een nieuwe aflevering van een comedyserie gedownload. Ik dacht, eens kijken of ik met XBMC daar subtitles voor kan vinden. En dat kan ik. Hij laat er een aantal zien, waarvan 2 synced.

Prima, dus, die heb ik laten downloaden. De ondertiteling komt echter niet in beeld. Ga je terug naar het subtitle-download-menu, dan staat er rechts bovenin dat er een locale subtitle beschikbaar is. Ik heb echter geen idee hoe ik die erbij moet krijgen, of hoe ik die lokale subtitle dan moet selecteren.

Het opnieuw starten van de aflevering (dus niet naar het begin gaan maar stoppen en opnieuw starten) leidde ook niet tot het weergeven van de subtitel.
Controleer even waar de subs worden opgeslagen. Standaard is dit de map waar de film in staat. Heb je daar schrijfrechten? (En niet bijvoorbeeld een Read Only netwerkschijf)

• schumi2004
Zo nu en dan kom ik wel eens grappige addons tegen en die probeer ik dan even en zo kwam ik vandaag deze addon tegen Music Video Jukebox

Repo waar deze te vinden is staat hier http://code.google.com/p/izexbmcaddons/

Op Frodo moest ik wel even iets aanpassen en dat was in de file iZECore.py regel 84 van xbmc.output naar xbmc.log

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

GroteBozewolf schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:26:
[...]

Bedankt, hier had ik nog niet aan gedacht, maar het lijkt erop dat de livestreams van http://livestreams.omroep.nl/ plat liggen en dat er alleen nog maar via silverlight geserveerd wordt. Kan iemand dit bevestigen?

• G.Scholtens
Kan iemand mij helpen met het programmeren van mijn remote?
Heb de standaard remote van een mc-1200 (ms-tech) behuizing, gebruik Eden final 11.0 icm met windows 8.

Heb via showkey al het een en ander getest, maar krijg mijn volume knoppen niet werkend.
Ook al gezocht naar een duidelijke handleiding voor Eventghost maar nog niet echt een duidelijke voor mijn remote gevonden. Ik weet dat mijn remote de keyboard.xml gebruikt, mijn remote is namelijk als keyboard / muis te gebruiken.

Je hebt dan ook nog de mce addon binnen in xbmc, maar deze kan ik volgens mij ook niet gebruiken voor mijn type remote.

Hier in ieder geval een log, van onlangs. Waarbij ik de volume knoppen wou testen, misschien dat iemand hier uit wijzer uit kan worden.

LOG: http://pastebin.com/xZMxvF1b

Binnen in xmbx heb ik nog de optie om toetsenbordaanslagen te gebruiken of iets dergelijks. Moet deze optie wel of niet aanstaan?

[ Voor 7% gewijzigd door G.Scholtens op 20-12-2012 20:30 ]

• schumi2004
G.Scholtens schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:19:
Kan iemand mij helpen met het programmeren van mijn remote?
Heb de standaard remote van een mc-1200 (ms-tech) behuizing, gebruik Eden final 11.0 icm met windows 8.

Heb via showkey al het een en ander getest, maar krijg mijn volume knoppen niet werkend.
Ook al gezocht naar een duidelijke handleiding voor Eventghost maar nog niet echt een duidelijke voor mijn remote gevonden. Ik weet dat mijn remote de keyboard.xml gebruikt, mijn remote is namelijk als keyboard / muis te gebruiken.

Je hebt dan ook nog de mce addon binnen in xbmc, maar deze kan ik volgens mij ook niet gebruiken voor mijn type remote.

Hier in ieder geval een log, van onlangs. Waarbij ik de volume knoppen wou testen, misschien dat iemand hier uit wijzer uit kan worden.

LOG: http://pastebin.com/xZMxvF1b
Kun je hier misschien iets mee, worden 2 apps genoemd die het wat makkelijker zouden moeten maken.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=56792

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:20:
[...]

Controleer even waar de subs worden opgeslagen. Standaard is dit de map waar de film in staat. Heb je daar schrijfrechten? (En niet bijvoorbeeld een Read Only netwerkschijf)
Ja, ik heb schrijfrechten op die map. Dit lijkt me ook logisch, aangezien XBMC aangeeft dat hij iets gedownload heeft.

Overigens maak ik geen gebruik van een toetsenbord bij de HTPC. Er zat een a.b. bij, en die gebruik ik. Ik wil er op zich wel een toetsenbordje bij, want volgens mij is dat gewoon veel en veel makkelijker, maar ik wil er dan wel een zonder draad, en ik wil ook geen 'gewoon' toetsenbord, maar iets kleins, ofzo.

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vanuit XBMC geen schrijfrechten in mijn Video's-map (op netwerk), maar met de defaults downloadt hij toch naar die map (en dat werkt natuurlijk niet), en geeft ook aan dat hij wat gedownload heeft. Die melding kan je dus negeren. ;) Ik heb een losse map aangemaakt op de htpc waar ze alle bij elkaar gezet worden en dat gaat prima.

Frodo RC2 is trouwens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:25:
[...]

Kun je hier misschien iets mee, worden 2 apps genoemd die het wat makkelijker zouden moeten maken.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=56792
Denk niet dat ik hiet meer kan oplossen.

ben al bezig geweest met showkey, alleen nog niet met keyedit. Maar heb het handmatig in keyboard.xml aangepast. Kan zijn dat ik iets fout heb gedaan.

xmodmap is alleen voor linux wat ik zo kon vinden.

Toch bedankt voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Een vraag aan mensen die XBMCbuntu, XBMC for Ubuntu of OpenElec gebruiken: werkt Zeroconf en Airplay bij jullie? Of is dit een feature voorbehouden aan Windows en Mac OS X?
(voor Windows kan je Bonjour Print Service installeren en dan werkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jazco2nd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:14:
Een vraag aan mensen die XBMCbuntu, XBMC for Ubuntu of OpenElec gebruiken: werkt Zeroconf en Airplay bij jullie? Of is dit een feature voorbehouden aan Windows en Mac OS X?
Ik heb Aitrplay werkend gekregen op mijn Android naar OpenELEC toe, sinds de RC's van Frodo eigenlijk niet meer getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Krijg xbmc sinds vandaag niet meer opgestart.
Ik maak gebruik van xbmclauncher onder windows, maar ook zonder deze launcher nog een foutmelding.

Melding is: CApplication Create() failed.
XBMC 11.0 EDEN final

Hierbij mijn log:

20:18:23 T:1896 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
20:18:23 T:1896 NOTICE: Starting XBMC (11.0 Git:20120321-14feb09), Platform: Windows , 64-bit (WoW) build 9200. Built on Mar 21 2012 (compiler 1600)
20:18:23 T:1896 NOTICE: AMD A6-3500 APU with Radeon(tm) HD Graphics
20:18:23 T:1896 NOTICE: Desktop Resolution: 1366x768 32Bit at 32Hz
20:18:23 T:1896 NOTICE: Running with administrator rights
20:18:23 T:1896 NOTICE: Aero is enabled
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://xbmc/ is mapped to: C:\Program Files (x86)\XBMC
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://xbmcbin/ is mapped to: C:\Program Files (x86)\XBMC
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://masterprofile/ is mapped to: C:\Users\Guus\AppData\Roaming\XBMC\userdata
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://temp/ is mapped to: C:\Users\Guus\AppData\Roaming\XBMC\cache
20:18:23 T:1896 NOTICE: The executable running is: C:\Program Files (x86)\XBMC\XBMC.exe
20:18:23 T:1896 NOTICE: Local hostname: guusxbmc
20:18:23 T:1896 NOTICE: Log File is located: C:\Users\Guus\AppData\Roaming\XBMC\xbmc.log
20:18:23 T:1896 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
20:18:23 T:1896 NOTICE: Setup SDL
20:18:23 T:1896 NOTICE: Found screen: Dummy Monitor on RDPUDD Chained DD, adapter 0.
20:18:23 T:1896 NOTICE: Primary mode: 1366x768 @ 32.00 - Full Screen
20:18:23 T:1896 NOTICE: Additional mode: 1366x768 @ 32.00 - Full Screen
20:18:23 T:1896 NOTICE: load settings...
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
20:18:23 T:1896 NOTICE: loading special://masterprofile/guisettings.xml
20:18:23 T:1896 NOTICE: Getting hardware information now...
20:18:23 T:1896 NOTICE: Checking resolution 12
20:18:23 T:1896 NOTICE: Loading player core factory settings from special://xbmc/system/playercorefactory.xml.
20:18:23 T:1896 NOTICE: Loaded playercorefactory configuration
20:18:23 T:1896 NOTICE: Loading player core factory settings from special://masterprofile/playercorefactory.xml.
20:18:23 T:1896 NOTICE: special://masterprofile/playercorefactory.xml does not exist. Skipping.
20:18:23 T:1896 NOTICE: No settings file to load (special://xbmc/system/advancedsettings.xml)
20:18:23 T:1896 NOTICE: Loaded settings file from special://profile/advancedsettings.xml
20:18:23 T:1896 NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are...
<advancedsettings>
<fullscreen>true</fullscreen>
<musiclibrary>
<itemseparator>/</itemseparator>
</musiclibrary>
<video>
<timeseekforward>10</timeseekforward>
<timeseekbackward>-10</timeseekbackward>
</video>
<audio>
<timeseekforward>10</timeseekforward>
<!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. -->
<timeseekbackward>-10</timeseekbackward>
</audio>
<navigatevirtualkeyboard>true</navigatevirtualkeyboard>
</advancedsettings>
20:18:23 T:1896 NOTICE: Getting hardware information now...
20:18:23 T:1896 NOTICE: Checking resolution 12
20:18:23 T:1896 NOTICE: Default DVD Player: dvdplayer
20:18:23 T:1896 NOTICE: Default Video Player: dvdplayer
20:18:23 T:1896 NOTICE: Default Audio Player: paplayer
20:18:23 T:1896 NOTICE: Disabled debug logging due to GUI setting. Level 0.
20:18:23 T:1896 NOTICE: Log level changed to 0
20:18:23 T:1896 NOTICE: Loading media sources from special://masterprofile/sources.xml
20:18:23 T:1896 WARNING: CRenderSystemDX::CreateDevice - initial wanted device config failed
20:18:23 T:1896 ERROR: CRenderSystemDX::CreateDevice - unable to create a device. 8876086C - D3DERR_INVALIDCALL (Invalid call)
20:18:23 T:1896 FATAL: CApplication::Create: Unable to init rendering system
20:18:25 T:2328 ERROR: CRemoteControl::Connect - failed to connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@g.scholtens
Hier wordt er veel over gesproken http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=78068&page=8 en ik zou de volgende keer pastebin gebruiken voor je logging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik gebruik zelf XBMCbuntu, hierin werkt AirPlay prima. Ik gebruik zelf Airfoil (Windows) om muziek te streamen van mijn Windows PC richting XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:15
Werkt goed onder OpenElec (vanaf Eden tot aan de laatste nightly build). Enige wat niet werkt is 1080p filmpjes vanaf m'n iPhone5 (720p filmpjes vanaf iPhone4 werkt wel). Hij blijft dan 'eindeloos' bufferen en begint pas af te spelen als je cancelled. Nog niet echt onderzocht waar dit nu precies aan ligt. Foto's/muziek werkt echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het afgelopen jaar draai ik (naar volle tevredenheid) XBMC op mijn HTPC. Na een paar pogingen met Linux en OpenElec draai ik deze op Windows, daar dit makkelijker installeert. Onlangs heb ik geprobeerd om de nieuwe versie Frodo te installeren (zowel beta's als RC1 en RC2). Dit geeft problemen.

Om een onduidelijke reden speelt XBMC sinds de update geen HD bestanden meer af. Normale SD videos nog altijd zonder problemen maar bij 720p of 1080p vertoond hij een schokkerig beeld en speelt het niet vloeiend af.

Het kan niet aan mijn computer liggen, afspelen met VLC media player in Windows geeft geen problemen. Ik heb een zelf bouw HTPC met een Asrock A75-pro4 moederbord met onboard AMD HD 6000 grafische chip die Hardware encoding zou moeten ondersteunen.

Ik heb inmiddels het één en ander proberen te veranderen in de video instellingen maar deze Noob tast vooralsnog in het duister. Ik ben er wel in geslaagd om een pastebin te maken van mijn log file, wellicht dat dit meer inzicht geeft in mijn situatie: http://pastebin.com/DMypUMxj

UPDATE

Inmiddels opgelost door een antwoord op XBMC forum. Voor mensen met eenzelfde probleem/vraag, mijn oplossing zat in de audio output settings

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:36
Had inderdaad gisteren exact hetzelfde probleem. Ik heb exact hetzelfde moederbord en heb nu ook al een paar keer bij Frodo heel erg moeten rotzooien om het geluid aan de praat te krijgen en het beeld niet stotterend erdoor te laten lopen. Helaas heb ik nu ook al paar keer gehad dat mijn instellingen uitzichzelf veranderd waren toen ik mijn HTPC opnieuw opstartte en ik weer ermee mocht gaan rotzooien om normaal beeld + geluid te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:41:
Het afgelopen jaar draai ik (naar volle tevredenheid) XBMC op mijn HTPC. Na een paar pogingen met Linux en OpenElec draai ik deze op Windows, daar dit makkelijker installeert. Onlangs heb ik geprobeerd om de nieuwe versie Frodo te installeren (zowel beta's als RC1 en RC2). Dit geeft problemen.

Om een onduidelijke reden speelt XBMC sinds de update geen HD bestanden meer af. Normale SD videos nog altijd zonder problemen maar bij 720p of 1080p vertoond hij een schokkerig beeld en speelt het niet vloeiend af.

Het kan niet aan mijn computer liggen, afspelen met VLC media player in Windows geeft geen problemen. Ik heb een zelf bouw HTPC met een Asrock A75-pro4 moederbord met onboard AMD HD 6000 grafische chip die Hardware encoding zou moeten ondersteunen.

Ik heb inmiddels het één en ander proberen te veranderen in de video instellingen maar deze Noob tast vooralsnog in het duister. Ik ben er wel in geslaagd om een pastebin te maken van mijn log file, wellicht dat dit meer inzicht geeft in mijn situatie: http://pastebin.com/DMypUMxj

UPDATE

Inmiddels opgelost door een antwoord op XBMC forum. Voor mensen met eenzelfde probleem/vraag, mijn oplossing zat in de audio output settings
En wat was dan precies de oplossing? Want ik ga binnenkort een htpc in mekaar zetten met een Asrock A75 mini itx moederbord (misschien loop ik tegen hetzelfde issue aan?)

Wat is sowieso verstandig als je de komende maand een nieuwe htpc in elkaar zet met Windows als OS? De stable 11.0 Eden gebruiken? Of toch Frodo direct installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil Cowman schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:49:
Had inderdaad gisteren exact hetzelfde probleem. Ik heb exact hetzelfde moederbord en heb nu ook al een paar keer bij Frodo heel erg moeten rotzooien om het geluid aan de praat te krijgen en het beeld niet stotterend erdoor te laten lopen. Helaas heb ik nu ook al paar keer gehad dat mijn instellingen uitzichzelf veranderd waren toen ik mijn HTPC opnieuw opstartte en ik weer ermee mocht gaan rotzooien om normaal beeld + geluid te krijgen
Ik blijf de audio settings in XBMC een ingewikkeld verhaal vinden. Passthrough, DirectSound, WASABI.

Inmiddels stottert het beeld minder maar als ik pietleuterig kijk lijkt hij nog steeds zo af en toe stil te staan. Dit wordt ook bevestigd door de log file: http://pastebin.com/AVqdG0C1

Heeft iemand een idee hoe ik ook dit laatste beetje stotteren eruit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn hier mensen die openelec Frodo in combi met aeon NOS gebruiken? Zo ja, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Volgens de tutorial moet je een github programma installeren, maar dat is geen gesneden koek bij openelec.

Helaas is de skin nog niet in de officiële repro van xbmc te vinden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:36
Ik heb voor nu Frodo helaas maar ge-deinstalleerd en ben weer Eden gaan gebruiken. Krijg bij bepaalde 720P afleveringen het geluid maar absoluut niet aan de praat en hoop dat het bij een latere RC een oplossing krijgt, Bij Eden werkte het meteen weer goed allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:32:
Zijn hier mensen die openelec Frodo in combi met aeon NOS gebruiken? Zo ja, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Volgens de tutorial moet je een github programma installeren, maar dat is geen gesneden koek bij openelec.

Aeon NOX bedoel je?

Als je nu windows git op je desktop installed ( ga er even vanuit dat je windows draait) kun je ook de repo downloaden of makkelijker op ZIP klikken boven in, die dan met winscp naar je OE device moven.
Evil Cowman schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:53:
Ik heb voor nu Frodo helaas maar ge-deinstalleerd en ben weer Eden gaan gebruiken. Krijg bij bepaalde 720P afleveringen het geluid maar absoluut niet aan de praat en hoop dat het bij een latere RC een oplossing krijgt, Bij Eden werkte het meteen weer goed allemaal
Apart, hier werkte het out-of-the-box maar dan wel met een clean install, upgraden van Eden naar Frodo ging destijds niet zo heel lekker.

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 22-12-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb een openelec draaien met sabnzb, spotweb en het is tegelijk mijn nas. werkt als een zonnetje, maar ik kwam wat gekke dingen tegen in de /var/log/messages die ik niet kan plaatsen. ik kan er ook weinig concreets over vinden op het internet.
ik zie verschillende meldingen mbt samba, iets over connectie met IP adres 192.168.2.23 (openelec is 192.168.2.18). Ik heb geen idee wat 23 is. Op dit moment staat alleen mijn laptop aan, die eindigt op 20.
het ip adres eindigend op 23, is een laptop met Linux Mint die regelmatig video's streamt van de nas.

alles werkt prima, streamen, xbmc, downloaden, spotweb, alles naar wens en zoals het hoort :). Maar wat betekenen deze foutmeldingen dan en moeten ze dan wel of niet opgelost worden?

/var/log/messages O-)
http://pastebin.com/LRriiWAy

[ Voor 73% gewijzigd door Notehoutelade op 22-12-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Jelte schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:32:

Aeon Nox 4.0 bedoel je ?
Je kan gewoon de master.zip downloaden en dan add-on installeren via zipfile gebruiken.

Je moet geloof ik nog wel even een regeltje in de addon.xml in de zip verwijderen, zie hier

4.0 lijkt overigens een stuk stabieler dan 3.6.1. Tot nu toe geen enkele crash gehad. Met 3.6.1 ondanks alle fixes/workarounds nog steeds (sporadisch) af en toe een crash.

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 22-12-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:21:
[...]

Aeon Nox 4.0 bedoel je ?
Je kan gewoon de master.zip downloaden en dan add-on installeren via zipfile gebruiken.
Wat ik zei. En waarom gebruiken mensen niet pastebin voor hun log files :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@sverzijl @schumi2004 ik wist niet dat het zo makkelijk kon zijn. Ik ga het uitproberen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Goedemorgen,

Sinds gister ben ik overgegaan op Xbmc Frodo. Alles werkt perfect maar het geluid wil maar niet werken.

Met Frodo heb je niet meer de mogelijkheid om een custom geluids spoor aan te maken in het xbmc menu. Ik heb mijn Zotac Zbox ND22 verbonden d.m.v. HDMI kabel richting mijn Onkyo versterker.

Ik draai XBMCBuntu RC 3 van XBMC Frodo.

Instellingen van xbmc menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/915IMG_20121223_103642.jpg

aplay -l

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC888 Analog [ALC888 Analog]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC888 Digital [ALC888 Digital]
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
  Subdevices: 0/1

[ Voor 31% gewijzigd door Possible op 23-12-2012 10:49 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb Frodo RC2 over mijn Eden installatie gezet, in principe werkt alles prima, alleen loop ik tegen het probleem aan dat mijn slideshow (van video fanart) niet meer werkt. Ik heb de addon handmatig gedownload, v1.0 volgens mij, maar die staat nu naast v0.0.2. Ik krijg dus alleen nog maar een gedimd scherm. Heb de instellingen nagelopen en ook een lokale map met foto's geprobeerd, maar werkt allemaal niet. Iemand een idee?

--
hmm heb na wat googlen dit gevonden, erop gezet en die werkt prima
http://code.google.com/p/...deshow-0.0.3.zip&can=2&q=

Is die v1.0 dan een oude uit Confluence skin oid?

[ Voor 20% gewijzigd door shoombak op 23-12-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
sverzijl schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:21:
[...]

Aeon Nox 4.0 bedoel je ?

Je moet geloof ik nog wel even een regeltje in de addon.xml in de zip verwijderen, zie hier

4.0 lijkt overigens een stuk stabieler dan 3.6.1. Tot nu toe geen enkele crash gehad. Met 3.6.1 ondanks alle fixes/workarounds nog steeds (sporadisch) af en toe een crash.
Het werkt :)

En het is niet nodig die regel weg te halen (kon hem ook niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Jelte schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:02:
[...]
Het werkt :)

En het is niet nodig die regel weg te halen (kon hem ook niet vinden).
Mooi.
Dan is die regel waarschijnlijk al weggehaald in een latere commit, nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ongetwijfeld al eens gevraagd, maar ik kan het niet terug vinden.

Hoe kan je een film die niet in de IMBD (bijv. eigen gemaakte film) staat toch in je bibliotheek zichtbaar en selecteerbaar maken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Possible schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:39:
Goedemorgen,

Sinds gister ben ik overgegaan op Xbmc Frodo. Alles werkt perfect maar het geluid wil maar niet werken.

Met Frodo heb je niet meer de mogelijkheid om een custom geluids spoor aan te maken in het xbmc menu. Ik heb mijn Zotac Zbox ND22 verbonden d.m.v. HDMI kabel richting mijn Onkyo versterker.

Ik draai XBMCBuntu RC 3 van XBMC Frodo.

Instellingen van xbmc menu:
[afbeelding]

aplay -l

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC888 Analog [ALC888 Analog]
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC888 Digital [ALC888 Digital]
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
  Subdevices: 0/1
Open alsamixer eens in de terminal en kijk of er niks gemute is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eindelijk schijnt een MCE Keyboard profile met Harmony gebruikt te kunnen worden in OpenELEC :P
Er is schijnbaar nog wel een issue met multiple key presses.

http://forum.stmlabs.com/...d=4708&pid=41559#pid41559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Hmm, ik heb net die Aeon Nox Master geinstalleerd, en wat rondgespeeld, maar nu ben ik ineens mijn menu kwijt aan de linkerkant waar je oa je view kunt instellen. Ik zou alleen niet weten welke setting dat zou moeten zijn. Iemand enig idee?

Daarnaast gebruik ik geen toetsenbord bij XBMC, maar alleen de a.b. die bij de Asrock ION 3D 152d zat, en ik wil graag kunnen instellen welke films/series ik al gezien heb. Nu heb ik gezien dat daar een menu voor op te roepen is, alleen ik heb geen idee met welke toets op de a.b. dat mogelijk moet zijn, indien uberhaupt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Als ik ergens de komende maand m'n htpc in mekaar zet (win7/amd fm1 platform) wat zou dan de beste beslissing zijn? Eden installeren of toch voor Frodo gaan?

Heb namelijk het idee dat er aardig wat plugins zijn die (nog) niet compatible zijn met Frodo en dat er qua audiostreams ook nog wel wat issues zijn. Uiteraard zullen die issues hopelijk met nieuwe rc's opgelost worden,maar toch.

Ik gebruik nu al jaren xbmc op de xbox1 en dat geeft echt nooit problemen en draait altijd superstabiel. Mijn kids (4 en 7 jaar) kunnen hem probleemloos bedienen, juist ook omdat het altijd stabiel draait en er niet ineens instellingen anders staan of iets het ineens niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Just_A_User schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:02:
Hmm, ik heb net die Aeon Nox Master geinstalleerd, en wat rondgespeeld, maar nu ben ik ineens mijn menu kwijt aan de linkerkant waar je oa je view kunt instellen. Ik zou alleen niet weten welke setting dat zou moeten zijn. Iemand enig idee?
Ik vermoed dat je per ongeluk de Kiosk mode hebt aangezet. (onder skininstellingen algemeen)

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 23-12-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:24:
Eindelijk schijnt een MCE Keyboard profile met Harmony gebruikt te kunnen worden in OpenELEC :P

Erg interessant! Ben benieuwd of ze het kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:18:
[...]

Erg interessant! Ben benieuwd of ze het kunnen fixen.
Ik ga zo mijn remote even updaten en kijken of het werken wil, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
sverzijl schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:17:
[...]

Ik vermoed dat je per ongeluk de Kiosk mode hebt aangezet. (onder skininstellingen algemeen)
Dit heb ik zelf ook gevonden maar die stond niet aan vreemd genoeg. Ik heb het opgelost door een andere skin toe te passen en daarna terug te gaan naar de Aeon skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de XBMC stable version 12 draaien met de AEON skin, maar ik krijg met geen mogelijkheid trailers te zien bij mijn films. Wat moet ik hiervoor nog verder configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zie dat XBMC Frodo final is :)
https://github.com/xbmc/x...milestone=14&state=closed

Ze moeten volgens mij alleen de versie nog ff bumpen en dan laten builden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 10:19

OMX2000

By any means necessary...

Wat ik met openelec (alle beta's voor versie 3) nu altijd heb is dat bij de eerste boot de resolutie 1080i is in plaats van 1080P. En er gaat wat mis qua calibratie/overscan icm Panasonic TV /Marantz receiver.

Soms gaat het booten mis en blijft ie loopen. Ik ga binnenkort Windows 7/Plex maar eens testen. Plex heeft een eerste release gebaseerd op Frodo uitgebracht voor PlexPass members

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Net een dag gespendeerd aan rommelen met XBMC. Openelec geinstalleerd en dat ging soepel en snel. Enige issue wat ik maar niet verholpen krijg is dat er aan mijn Asrock ion 330 een USB harrdisk hangt van 2TB die ik via samba wil delen (zodat ik er vanaf mijn pc spul op kan zetten)

Mounten lukt maar windows 7 ziet de lege schijf als 20MB groot en weigert dus ook er e.e.a. heen te kopieren - de schijf is vol. Openelec forum is hier al twee dagen tergend langzaam, wat niet helpt met zoeken. Veel pagina's openen niet.

Wat heb ik geprobeerd:
-schijf als ntfs en als ext4 - maakt niet uit
-eigen samba.conf met onderaan de schijf toegevoegd (tip van mac os users met zelfde issues)
-protocol op lanman 2 gezet - hielp ook niet
-kreeg nog een dfree script getipt maar zoder nano krijg ik dat niet voor elkaar

Iemand dit issue ook en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:58
Hoi,

Ik heb een Silverstone GD01MX HTPC case met IMON remote.Ik gebruik XBMC Eden.Voor kerstmis heb ik de harmony One+ gekregen.Ik heb de Silverstone remote kunnen toevoegen in de logitech Harmony en kan XBMC bedienen met de Harmony.Echter werken de toetsen play, next, previus, ff, rewind, pauze, info, menu, ...niet.Hooguit de basisfuncties wel.Ik heb al aan het zoeken geweest hoe ik dit moet configureren, maar kom er niet uit.Iemand die mij opweg kan helpen?

Edit: De multimedie toetsen heb ik al kunnen toevoegen in de Imon settings, nu mis ik alleen nog vooral de info, menu, subtitles, context, tab toetsen..komt omdat die ook niet op de Imon remote staan.

[ Voor 17% gewijzigd door ozzykillbirdy op 25-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
schumi2004 schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:24:

Wat zou dit moeten brengen? Ben hier niet helemaal in thuis. Wat zijn de voordelen tov de huidige config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Meer koppelbare knoppen tov de reguliere MCE remote setup.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:04:
Meer koppelbare knoppen tov de reguliere MCE remote setup.
Juistem echter dat in een loop hangen van een key press is vrij irritant. Benieuwd of dat gefixed kan worden.

Edit:
Sinds paar dagen Frodo RC2 op mijn Android tablet met werkende NFS shares :)

Nu vroeg ik me af hoe ik remote connectie zou kunnen maken met mijn Database thuis en vervolgens ook kan streamen. Zou VPN een optie zijn, is niet de bedoeling dat de hele wereld zou kunnen kijken. Heb echter geen idee of streamen over VPN wel te doen is, er vanuit gaande dat de uplinks toereikend zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door schumi2004 op 26-12-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voorheen had ik altijd mijn media center aangesloten op mijn CRT tv met behulp van een zelf gemaakt vga kabel naar scart, dit had ongeveer een anderhalf jaar gewerkt zonder problemen tot de installatie stuk ging. Nu heb ik helaas geen back-up van de xorg.conf, nu probeer ik het dus weer werkend te krijgen op xbmcbuntu 11 met de modelines. Maar hij lijkt mijn modelines niet te pakken, in de log zie ik niet terug dat ze gebruikt worden.

Hieronder een stuk van mijn configuratie:

xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Section "ServerLayout"
        Identifier     "single head configuration"
        Screen      0  "Screen0" 0 0
        InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
        InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

....

Section "Monitor"
        Identifier   "MonitorTvRGB"
        VendorName   "tv"
        ModelName    "PAL TV"
        HorizSync    15.625
        VertRefresh  50.0

ModeLine "640x480"      12.5    640  650  700 800       480  490  492  625 -hsync -vsync interlace
        ModeLine "720x576o"     14.0625 720  760  800 900       576  600  615  625 -hsync -vsync interlace
        ModeLine "720x576"      14.0625 720  760  800 900       576  580  600  625 -hsync -vsync interlace
        ModeLine "800x600"      16.25   800  820  950 1040      600  600  610  625 -hsync -vsync interlace
        ModeLine "1024x576"     16.25   1024 1030 1035 1040     576  600  612  625 -hsync -vsync interlace
        ModeLine "1024x576.1"   18.75   1024 1060 1160 1200     576  600  612  625 -hsync -vsync interlace

EndSection

Section "Device"
        Identifier  "VideocardAti"
        Driver      "radeon"
        Option          "ForceMinDotClock"      "12MHz"
EndSection

Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "VideocardAti"
        Monitor    "MonitorTvRGB"
        DefaultDepth     24
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0
                Depth     24
        EndSubSection
        SubSection "Display"
                Depth     16
                Modes    "720x576"
        EndSubSection
EndSection

Relevante stukjes uit de log (als hier extra info nodig is hoor ik het graag):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
[     5.114] (==) ServerLayout "single head configuration"
[     5.114] (**) |-->Screen "Screen0" (0)
[     5.114] (**) |   |-->Monitor "MonitorTvRGB"
[     5.114] (**) |   |-->Device "VideocardAti"
[     5.114] (**) |-->Input Device "Mouse0"
[     5.114] (**) |-->Input Device "Keyboard0"
[     5.114] (==) Automatically adding devices

....

[     5.341] (II) RADEON(0): I2C bus "VGA-0" initialized.
[     5.342] (II) RADEON(0): Port0:
[     5.342]   XRANDR name: HDMI-0
[     5.342]   Connector: HDMI-A
[     5.342]   DFP1: INTERNAL_UNIPHY1
[     5.342]   DDC reg: 0x6440
[     5.342] (II) RADEON(0): Port1:
[     5.342]   XRANDR name: DVI-0
[     5.342]   Connector: DVI-I
[     5.342]   CRT1: INTERNAL_KLDSCP_DAC1
[     5.342]   DFP2: INTERNAL_UNIPHY
[     5.342]   DDC reg: 0x6460
[     5.342] (II) RADEON(0): Port2:
[     5.342]   XRANDR name: VGA-0
[     5.342]   Connector: VGA
[     5.342]   CRT2: INTERNAL_KLDSCP_DAC2
[     5.342]   DDC reg: 0x6430
[     5.342] (II) RADEON(0): I2C device "HDMI-0:ddc2" registered at address 0xA0.
[     5.344] (II) RADEON(0): Output: HDMI-0, Detected Monitor Type: 0
[     5.344] finished output detect: 0
[     5.344] (II) RADEON(0): I2C device "DVI-0:ddc2" registered at address 0xA0.
[     5.352] Dac detection success
[     5.352] (II) RADEON(0): Output: DVI-0, Detected Monitor Type: 0
[     5.352] Unhandled monitor type 0
[     5.352] finished output detect: 1
[     5.352] (II) RADEON(0): I2C device "VGA-0:ddc2" registered at address 0xA0.
[     5.361] Dac detection success
[     5.361] (II) RADEON(0): Output: VGA-0, Detected Monitor Type: 1
[     5.361] finished output detect: 2
[     5.361] finished all detect
[     5.364] (II) RADEON(0): Output: HDMI-0, Detected Monitor Type: 0
[     5.364] (II) RADEON(0): EDID for output HDMI-0
[     5.372] Dac detection success
[     5.372] (II) RADEON(0): Output: DVI-0, Detected Monitor Type: 0
[     5.372] Unhandled monitor type 0
[     5.372] (II) RADEON(0): EDID for output DVI-0
[     5.380] Dac detection success
[     5.380] (II) RADEON(0): Output: VGA-0, Detected Monitor Type: 1
[     5.380] (II) RADEON(0): Total number of valid Screen mode(s) added: 0
[     5.381] (II) RADEON(0): Not using default mode "640x350" (vrefresh out of range)
[     5.381] (II) RADEON(0): Not using default mode "320x175" (vrefresh out of range)
[     5.381] (II) RADEON(0): Not using default mode "640x400" (vrefresh out of range)

...

veel not using default mode regels (logisch)

....

[     5.381] (II) RADEON(0): Not using default mode "1024x768" (vrefresh out of range)
[     5.381] (II) RADEON(0): Printing probed modes for output VGA-0
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "1360x768"x59.8   84.75  1360 1432 1568 1776  768 771 781 798 -hsync +vsync (47.7 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "1152x864"x60.0   81.62  1152 1216 1336 1520  864 865 868 895 -hsync +vsync (53.7 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "1024x768"x60.0   65.00  1024 1048 1184 1344  768 771 777 806 -hsync -vsync (48.4 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "800x600"x60.3   40.00  800 840 968 1056  600 601 605 628 +hsync +vsync (37.9 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "640x480"x59.9   25.18  640 656 752 800  480 490 492 525 -hsync -vsync (31.5 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "680x384"x59.8   42.38  680 716 784 888  384 385 390 399 doublescan -hsync +vsync (47.7 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "680x384"x60.0   36.00  680 704 720 760  384 385 390 395 doublescan +hsync -vsync (47.4 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "576x432"x60.1   40.81  576 608 668 760  432 432 434 447 doublescan -hsync +vsync (53.7 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "512x384"x60.0   32.50  512 524 592 672  384 385 388 403 doublescan -hsync -vsync (48.4 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "400x300"x60.3   20.00  400 420 484 528  300 300 302 314 doublescan +hsync +vsync (37.9 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Modeline "320x240"x60.1   12.59  320 328 376 400  240 245 246 262 doublescan -hsync -vsync (31.5 kHz)
[     5.381] (II) RADEON(0): Output HDMI-0 disconnected
[     5.381] (II) RADEON(0): Output DVI-0 disconnected
[     5.381] (II) RADEON(0): Output VGA-0 connected
[     5.381] (II) RADEON(0): Using fuzzy aspect match for initial modes
[     5.381] (II) RADEON(0): Output VGA-0 using initial mode 1152x864
[     5.381] (II) RADEON(0): Using default gamma of (1.0, 1.0, 1.0) unless otherwise stated.
[     5.381] (==) RADEON(0): DPI set to (96, 96)
[     5.381] (II) Loading sub module "fb"
[     5.381] (II) LoadModule: "fb"

....

[     5.383] (!!) RADEON(0): MergedFB support has been removed and replaced with xrandr 1.2 support
[     5.383] (--) Depth 24 pixmap format is 32 bpp
[     5.383] (II) RADEON(0): RADEONScreenInit d0000000 0 0
[     5.406] Output CRT2 disable success
[     5.408] Blank CRTC 0 success
[     5.408] Disable CRTC memreq 0 success
[     5.408] Disable CRTC 0 success
[     5.408] Blank CRTC 1 success
[     5.408] Disable CRTC memreq 1 success
[     5.408] Disable CRTC 1 success
[     5.408] Blank CRTC 2 success
[     5.408] Disable CRTC memreq 2 success
[     5.408] Disable CRTC 2 success
[     5.408] Blank CRTC 3 success
[     5.408] Disable CRTC memreq 3 success
[     5.408] Disable CRTC 3 success
[     5.408] Blank CRTC 4 success
[     5.408] Disable CRTC memreq 4 success
[     5.409] Disable CRTC 4 success
[     5.409] Blank CRTC 5 success
[     5.409] Disable CRTC memreq 5 success
[     5.409] Disable CRTC 5 success

...

[     5.426] Output UNIPHY1 transmitter setup success
[     5.427] Output CRT2 disable success
[     5.427] Blank CRTC 0 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 0 success
[     5.427] Disable CRTC 0 success
[     5.427] Blank CRTC 1 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 1 success
[     5.427] Disable CRTC 1 success
[     5.427] Blank CRTC 2 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 2 success
[     5.427] Disable CRTC 2 success
[     5.427] Blank CRTC 3 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 3 success
[     5.427] Disable CRTC 3 success
[     5.427] Blank CRTC 4 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 4 success
[     5.427] Disable CRTC 4 success
[     5.427] Blank CRTC 5 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 5 success
[     5.427] Disable CRTC 5 success
[     5.427] Output CRT2 disable success
[     5.427] Blank CRTC 0 success
[     5.427] Disable CRTC memreq 0 success
[     5.427] Disable CRTC 0 success
[     5.427] Set CRTC 0 Source success
[     5.427] Mode 1152x864 - 1520 895 6
[     5.427] (II) RADEON(0): RADEONRestoreMemMapRegisters() :
[     5.427] (II) RADEON(0):   MC_FB_LOCATION   : 0x00ef00d0 0x00ef00d0
[     5.427] (II) RADEON(0):   MC_AGP_LOCATION  : 0x003f0000

Uiteindelijk gebruikt hij dus de mode 1152x864 wat niet gaat werken op een standaard crt tv.

In eerste instantie had ik de fgxlr drivers geprobeerd welke standaard geinstalleerd werden, hierbij gebruikte hij niet eens de xorg.conf, dit bleek een bekend probleem te zijn, daarom heb ik nu de opensource driver geinstalleerd, hierbij pakt hij de xorg.conf wel maar negeert hij de modelines compleet. Zie ik hierbij iets over het hoofd? Ik maakt overigens gebruik van een ATI radeon 5450 videokaart. Hopelijk kunnen jullie mij vooruit helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:02:
[...]

Juistem echter dat in een loop hangen van een key press is vrij irritant. Benieuwd of dat gefixed kan worden.

Edit:

Nu vroeg ik me af hoe ik remote connectie zou kunnen maken met mijn Database thuis en vervolgens ook kan streamen. Zou VPN een optie zijn, is niet de bedoeling dat de hele wereld zou kunnen kijken. Heb echter geen idee of streamen over VPN wel te doen is, er vanuit gaande dat de uplinks toereikend zijn.
Technisch moet dat zeker te doen zijn, zolang je verbinding inderdaad maar snel genoeg is. Ik stream zelf alleen af en toe IPTV van KPN over VPN, en dat werkt prima. Neem aan dat het dan met XBMC ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Merkt iemand tussen de zwaardere skins(AEON MQ3/4) verschil met een SD-kaart of SSD-schijf in het browsen door de menu's? Of ander snelheids verschillen? Net toch weer even over gesnuffeld maar er is nou niet echt een definitieve conclusie uit op te maken,alleen dat het iets in boottime zou schelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bestaat er (onder Frodo) een fatsoenlijke manier om je Thumbnail folder te cleanen ? M'n OpenElec partitie die ik hiervoor heb aangemaakt begint inmiddels aardig vol te lopen. Er staat inmiddels zo'n 10GB aan thumbnails in waarvan ongetwijfeld de helft al niet meer in gebruik.
Ook Spotify maakt een enorme hoeveelheid aan thumbs aan die eigenlijk na het afspelen van een nummer al niet meer nodig zijn. Deze thumbs worden helaas niet gescheiden van andere (video) Thumbs en hebben dus net als de rest alleen maar een hash-naam waar weinig aan te herkennen valt.

Ik heb wel een (Windows) tooltje gevonden wat voor XBMC Eden de boel op kan schonen, maar die werkt weer niet onder Frodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
sverzijl schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:09:
Bestaat er (onder Frodo) een fatsoenlijke manier om je Thumbnail folder te cleanen ? M'n OpenElec partitie die ik hiervoor heb aangemaakt begint inmiddels aardig vol te lopen. Er staat inmiddels zo'n 10GB aan thumbnails in waarvan ongetwijfeld de helft al niet meer in gebruik.
Ook Spotify maakt een enorme hoeveelheid aan thumbs aan die eigenlijk na het afspelen van een nummer al niet meer nodig zijn. Deze thumbs worden helaas niet gescheiden van andere (video) Thumbs en hebben dus net als de rest alleen maar een hash-naam waar weinig aan te herkennen valt.

Ik heb wel een (Windows) tooltje gevonden wat voor XBMC Eden de boel op kan schonen, maar die werkt weer niet onder Frodo.
Ook de Frodo compatible versies niet? Of is er met de final nog wat veranderd waardoor hij het nog niet helemaal doet?

Er wordt iig vanuit jouw thread ernaar gelinkt, het is een app die meer kan, hopelijk hebben de Frodo versies ook de clean support die jij zoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 26-12-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Edit:

Ik vind xbmc nog niet soepel draaien op mijn tablet. 720pgaat redelijk. M'n maar 1080p gaat echt niet via wifi.
Als dat bij jou wel soepel gaat kan je idd via vpn werken.

Ikzelf heb hamachi op de PC draaien. En ik kan overal waar de internet snelheid snel genoeg is op mijn laptop connectie maken met de xbmc DB thuis ( op de laptop draait ook xbmc met een verwijzing naar de film en serie shares thuis) en kan zo zonder problemen 1080p films en zelfs BR streams kijken ( heb een 100/100 verbinding.
Maar mijn n7 lukt dat dus niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Natuurlijk draait dat nog niet soepel op de meeste Android devices, er is nog geen hardware acceleration voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

DarkSide schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:49:
[...]

Ik vind xbmc nog niet soepel draaien op mijn tablet. 720pgaat redelijk. M'n maar 1080p gaat echt niet via wifi.
Als dat bij jou wel soepel gaat kan je idd via vpn werken.

Ikzelf heb hamachi op de PC draaien. En ik kan overal waar de internet snelheid snel genoeg is op mijn laptop connectie maken met de xbmc DB thuis ( op de laptop draait ook xbmc met een verwijzing naar de film en serie shares thuis) en kan zo zonder problemen 1080p films en zelfs BR streams kijken ( heb een 100/100 verbinding.
Maar mijn n7 lukt dat dus niet.
"Hardware video decoding support is very limited right now, so most devices will have to use software decoding. Expect support for hardware decoding to improve with time."

http://wiki.xbmc.org/inde..._for_Android_specific_FAQ

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

Wokschotel

Op 6 wielen

/edit iets heel doms

[ Voor 78% gewijzigd door Wokschotel op 27-12-2012 09:31 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
All,

Ik draai nu XBMC 11 (een van de nightly builds waar HD-Audio werkt) en met de final van Frodo voor de deur kan ik twee dingen doen.

-Simpelweg mijn huidige installatie (draait op mijn NAS) upgraden met versie 12 en dan hopen dat alles werkt.

-Compleet nieuwe installatie van Frodo en dat betekend dus ook erg veel werk in het customizen van de hele database en skins.

Mijn voorkeur gaat uit van het laatste ondanks dat het erg veel werk is maar uiteindelijk kan je dan wel weer "schoon" en goed beginnen. Heb inmiddels al ruim een jaar ervaring met XBMC dus kan e.a. sneller instellen dan voorheen. Tevens wil ik dan gelijk Windows 8 Pro op mijn HTPC installeren omdat het gewoon kan.

Nu lees ik een aantal dingen over een MySQL database opzetten wat handig is als je meerdere HTPC/PC's gebruikt i.c.m. XBMC. Nu vind ik dit wel een fijn idee MAAR volgens onderstaand kan je dus niet de plaatjes delen in de MySQL database welke ik dan op mijn NAS wilt gaan draaien.

Hoe moet ik mij dit voorstellen :? Een complete XBMC installatie zonder enige vorm van eyecandy? Wie heeft er een MySQL database draaien en kan mij voorzien van meer pros en cons?

Bron: http://forum.xbmc.org/sho...tid=85654&highlight=mysql

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Advantages:
&#61623; New content only needs to be scanned once
&#61623; Library always consistent on all systems
&#61623; Update all pc&#8217;s libraries from one system
&#61623; Stop watching a video and resume from same point in any room
&#61623; Watched flags sync across all htpc's

Disadvantages:
&#61623; Images do not get stored in database
&#61623; Profiles not supported so each user will require unique databases if profiles used
&#61623; If network down no access to library
&#61623; Can be more problematic to set up
&#61623; Can be slower than inbuilt local db
&#61623; Some addons do not support MySQL databases
&#61623; Slow entry into some views

..::System Specs::..

• mantisnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07-2020
Is er iemand die ervaring heeft met Openelec + de TVHeadend add-on i.c.m. Ziggo?
Ik ga komende zomer overstappen van glasvezel (Concepts ICT) naar Ziggo en ik vraag me af of ik Live TV kan kijken zonder tussenkomst van mijn server om zodoende snelheidswinst te boeken met zappen. Is het mogelijk om een USB Tuner + USB cardreader aan te sluiten op mijn Openelec HTPC en dan met behulp van de TVHeadend add-on TV te gaan kijken?

• aegieles
[...]

Edit:

Als je upload bandbreedte groot genoeg is, kan je prima streamen over vpn. Heb dit wel eens geprobeerd met een notebook met xbmc. Live streamen van SD-tv kanalen ging goed, HD niet (te weinig upload).

[ Voor 8% gewijzigd door aegieles op 27-12-2012 11:05 ]

• aegieles
mantisnl schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:46:
Is er iemand die ervaring heeft met Openelec + de TVHeadend add-on i.c.m. Ziggo?
Ik ga komende zomer overstappen van glasvezel (Concepts ICT) naar Ziggo en ik vraag me af of ik Live TV kan kijken zonder tussenkomst van mijn server om zodoende snelheidswinst te boeken met zappen. Is het mogelijk om een USB Tuner + USB cardreader aan te sluiten op mijn Openelec HTPC en dan met behulp van de TVHeadend add-on TV te gaan kijken?
Dit is mogelijk. Ik heb dit niet, maar heb de smargo cardreader en sundtek tuner in mijn nas geprikt.

• sverzijl
serhat schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:17:
[...]

Ook de Frodo compatible versies niet? Of is er met de final nog wat veranderd waardoor hij het nog niet helemaal doet?

Er wordt iig vanuit jouw thread ernaar gelinkt, het is een app die meer kan, hopelijk hebben de Frodo versies ook de clean support die jij zoekt.
Ah toch eens naar kijken dan. Ik heb alleen de 1e en laatste pagina bekeken en een van de laatste opmerkingen was
I don't intend to make this compatible with Frodo because of the way XMBC handles thumbs in Frodo is quite different.
..dus veel verder had ik daar niet gekeken.

[edit]Dat tooltje waar jij naar linkt is zo te zien iets anders, "Java application to scan any source to XBMC's library"

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 27-12-2012 12:29 ]

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
Is er iemand met een keyboard.xml die speciaal gemaakt is voor zijn of haar HTPC, de remote bij de case
MS-Tech 1200?

Mijn remote bij deze case werkt wel, maar niet alle knoppen functioneren goed [XMBC Frodo,Win7]. Ik heb al gezocht (kom alleen maar configs voor OpenElec tegen ;( ) naar het e.e.a. ten behoeve van keymapping etc, maar als iemand al een kant en klaar bestand heeft staan....

Ik hou me aanbevolen! ;)

Please let me know... :9~
Pagina: 1 ... 69 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]