niemand die mij kan helpen?niek87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:17:
Ik heb een vraag waar ik helaas nog niet uit ben gekomen, heb al een aantal dingen geprobeerd en http://wiki.xbmc.org/?title=TV_Shows al doorgespit en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb een serie map, daarin /seizoen 1, en daarin mijn files komende uit VIDEO TS, echter zijn de files overlopend, dus aflevering 1 staat grotendeels op VTS_01_1 (naam voor wijzigen) & laatste deel van de aflevering op VTS_01_2. Ik heb geprobeerd om de naam te veranderen in s01.01-02 daarna s01.02-03 etc. maar op deze manier krijg ik 8 eposides terwijl er maar 4 zijn bijvoorbeeld.
Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen?
Je moet iets toevoegen aan advancedsettings.xml, kan alleen nu even niet uitzoeken wat dat was. als je dan de map renamed naar Serie_s1e01e02e03 en daar de video_ts map inzet wordt dit gewoon gescraped.niek87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:17:
Ik heb een vraag waar ik helaas nog niet uit ben gekomen, heb al een aantal dingen geprobeerd en http://wiki.xbmc.org/?title=TV_Shows al doorgespit en diverse dingen geprobeerd.
Ik heb een serie map, daarin /seizoen 1, en daarin mijn files komende uit VIDEO TS, echter zijn de files overlopend, dus aflevering 1 staat grotendeels op VTS_01_1 (naam voor wijzigen) & laatste deel van de aflevering op VTS_01_2. Ik heb geprobeerd om de naam te veranderen in s01.01-02 daarna s01.02-03 etc. maar op deze manier krijg ik 8 eposides terwijl er maar 4 zijn bijvoorbeeld.
Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen?
Ik zal eens zoeken en een-en-ander uitproberenshoombak schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:24:
[...]
Je moet iets toevoegen aan advancedsettings.xml, kan alleen nu even niet uitzoeken wat dat was. als je dan de map renamed naar Serie_s1e01e02e03 en daar de video_ts map inzet wordt dit gewoon gescraped.
Gebruik ik ook. Idd een perfect dingetje. Wel duur.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:55:
Ik gebruik al jaren een Logitech Dinovo mini en ik zou niets anders meer willen. Redelijk normaal toetsenbord en een fijn trackpad. Werkt perfect binnen XBMC zonder ook maar iets aan te passen.
Doet ook lekker lang met zijn accu.
Typt fijn en trackpad voor muis bediening in windows en knoppen bediening in xbmc werkt erg fijn.
Kan idd lang met een accu mee.
Alleen is die van mij niet meer in nieuwstaat (is wel een paar keer gevallen doorzelf de kinderen als door mijzelf).
Hoop eigenlijk dat er nog een keer een opvolger uitkomt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik merk dat met de shared database het wel lang duurt voordat muziek thumbnails geladen zijn. Ook het bladeren in de muziekdatabase duurt me te lang om lekker te werken. Zeker 3-4s 'working' te zien als ik de albums van een artiest wil bekijken. (Ja de muziekdatabase bevat een flink aantal nummers (zo'n 12.000), maar dat zou niet uit moeten maken wat mij betreft).schumi2004 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:17:
[...]
Inderdaad maar toch is er iets niet lekker met deze (en beta 3) build.
- Zo doet script.xbmc.boblight zo nu en dan vervelend dat de leds heel vaag knipperen/reageren.
- Werkt script.autosubs niet meer.
- En nog iets wat ik vergeten ben
Verder nog altijd stabieler (zelfs naar verschillende up en downgrades van OE) dan Eden.
Als dat zo blijft heb ik liever een aantal locale databases waarbij ik even op moet zoeken welke aflevering ik al gekeken heb.
Volgens mij is dit em:niek87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:41:
[...]
Ik zal eens zoeken en een-en-ander uitproberen
http://wiki.xbmc.org/inde...data/advancedsettings.xml<tvshowmatching>
<regexp>[Ss]([0-9]+)[][ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.s01.e01, foo.s01_e01, S01E02 foo, S01 - E02 -->
<regexp>[\._ -]()[Ee][Pp]_?([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.ep01, foo.EP_01 -->
<regexp>([0-9]{4})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})</regexp> <!-- foo.yyyy.mm.dd.* (byDate=true) -->
<regexp>([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{4})</regexp> <!-- foo.mm.dd.yyyy.* (byDate=true) -->
<regexp>[\\/\._ \[\(-]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.1x09* or just /1x09* -->
<regexp>[\\/\._ -]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ -][^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.103*, 103 foo -->
<regexp>[\/._ -]p(?:ar)?t[_. -]()([ivx]+)([._ -][^\/]*)$</regexp> <!-- Part I, Pt.VI -->
</tvshowmatching>
[ Voor 3% gewijzigd door shoombak op 12-12-2012 11:57 ]
Ik switch weer naar beta 2 en kijken hoe het dan weer werkt.Jelte schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:55:
[...]
Ik merk dat met de shared database het wel lang duurt voordat muziek thumbnails geladen zijn. Ook het bladeren in de muziekdatabase duurt me te lang om lekker te werken. Zeker 3-4s 'working' te zien als ik de albums van een artiest wil bekijken. (Ja de muziekdatabase bevat een flink aantal nummers (zo'n 12.000), maar dat zou niet uit moeten maken wat mij betreft).
Als dat zo blijft heb ik liever een aantal locale databases waarbij ik even op moet zoeken welke aflevering ik al gekeken heb.
Had je dat met beta2 ook al of is het probleem nu pas opgedoken?Jelte schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:55:
[...]
Ik merk dat met de shared database het wel lang duurt voordat muziek thumbnails geladen zijn. Ook het bladeren in de muziekdatabase duurt me te lang om lekker te werken. Zeker 3-4s 'working' te zien als ik de albums van een artiest wil bekijken. (Ja de muziekdatabase bevat een flink aantal nummers (zo'n 12.000), maar dat zou niet uit moeten maken wat mij betreft).
Je kan tijdelijk natuurlijk ook gewoon een locale database gebruiken voor je muziek en je videos gewoon in SQL laten staan
Dankje voor je hulp shoombak! Heb die code niet gebruikt het probleem lag hem in het .ifo bestand. dus is nu opgelostshoombak schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:56:
[...]
Volgens mij is dit em:
[...]
http://wiki.xbmc.org/inde...data/advancedsettings.xml
Dit stukje uitleg heeft me erbij geholpen.
Handling of multi-part episodes (two part episodes in one file, multiple episodes in DVD images, etc.) is supported. The first matched tvshowmatching regexp and "[-EeXx]+([0-9]+)" will be repeatedly applied against a file name until no more seasons or episodes are found.
This allows for file names such as
foo_s01e01e02e03_s02e01e02
foo104-05-06-201-02
foo1x07x08x09
To break the file up in episodes that XBMC can work with you will have to create an nfo file with <epbookmark> tags. More information can be found on the Import - Export Library page.
Note that when using a custom RegExp to match a custom file naming convention, add (.*) to the end of the RegExp so that the 3rd RegExp capture is found for the second episode.
Ik had het probleem ook al met de eerdere beta's. Maar jouw oplossing kan wel eens een goede zijnFire69 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:43:
[...]
Had je dat met beta2 ook al of is het probleem nu pas opgedoken?
Je kan tijdelijk natuurlijk ook gewoon een locale database gebruiken voor je muziek en je videos gewoon in SQL laten staan

Wel had ik gehoop dat ook met de muziekdatabase het gewoon zou werken. Dus die hoop behoudt ik nog even. Misschien dat het nog wordt opgelost, of dat ik gewoon iets in moet stellen. Dus eigenlijk vraag ik: Herkennen mensen dit probleem? Of ligt het eigenlijk aan mij?
Iemand ervaringen met de ReFocus skins? Ik hoor er veel goeie verhalen over, maar weet niet of ik wil switchen van Alaska.
Ik had zelf hiervoor ReAlaska.. wat een mengeling is van ReFocus en Alaska. Dat werkte best goed, maar werd niet meer bijgehouden. Uiteindelijk geswitcht naar ReFocus BIG. Deze bevat heel wat thema's en is vrij goed aan te passen waaronder je bijna zelfs de skin kan krijgen van ReAlaska.DinaDani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:44:
Iemand ervaringen met de ReFocus skins? Ik hoor er veel goeie verhalen over, maar weet niet of ik wil switchen van Alaska.
Zoals met alle skins (gezien de ene funtionaliteit X wel kan bevatten, maar Y weer niet) zou ik het simpelweg uitproberen. Als je ReFocus een te grote verandering vind zou je iig via ReFocus BIG voor de ReAlaska thema kunnen kiezen, wat de hybride versie zou moeten zijn.
Heb zelf de Logitech k400 icm XBMC, werkt out of the box zonder probs en accuduur is ook dik in ordeVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:55:
Ik gebruik al jaren een Logitech Dinovo mini en ik zou niets anders meer willen. Redelijk normaal toetsenbord en een fijn trackpad. Werkt perfect binnen XBMC zonder ook maar iets aan te passen.
Doet ook lekker lang met zijn accu.

Omdat een Logitech Harmony meerdere apparaten tegelijk kan aansturenPinin schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:29:
Ik gebruik mijn remote nooit. De app yatse is geweldig. Waarom zou je een ab willen?? O.k. als je geen smartphone of tablet hebt..
Pijltjes toetsen + OK en Pauze/Play meuk = XMBC
Volume knoppen = Je TV of versterker.
Nou gebruik ik wel voorlopig nog MediaPortal, maar ik kan me niet voorstellen dat het in XBMC anders zou zijn
Ik zit al jaren op PVR support te wachten in XBMC dus als de final straks uit is kan ik EINDELIJK rtmrr aan de slag
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat is de meest gebruikte skin hier? Ik zit nu op AEON NOX, wat raden jullie aan?
[ Voor 6% gewijzigd door nii3k op 12-12-2012 15:44 ]
Dat is het eerste wat ik installeer bij een nieuwe xbmc. Geen enkele skin kan, voor mij, tippen aan de cleane look.DinaDani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:44:

Je kan ook ReAlaska proberen, dit is een combinatie van de twee skins die je noemt..r3v0ss schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:48:
[...]
Dat is het eerste wat ik installeer bij een nieuwe xbmc. Geen enkele skin kan, voor mij, tippen aan de cleane look.
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"nistuf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:59:
[...]
Je kan ook ReAlaska proberen, dit is een combinatie van de twee skins die je noemt..
Ontwikkelaar zelf zegt:
Important notice : this mod is now fully integrated to reFocus BIG, which is actively maintained by Paul Salem. reFocus BIG contains all the goodies of reAlaska light and dark themes, along with a lot of new features, bugfixes and more ! So if you like reAlaska, head over to reFocus BIG thread to get the full package. Enjoy !
[ Voor 33% gewijzigd door serhat op 12-12-2012 16:31 ]
Oh, thnx voor de tip. Die ga ik eens bekijkenserhat schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:30:
[...]
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Ontwikkelaar zelf zegt:
Important notice : this mod is now fully integrated to reFocus BIG, which is actively maintained by Paul Salem. reFocus BIG contains all the goodies of reAlaska light and dark themes, along with a lot of new features, bugfixes and more ! So if you like reAlaska, head over to reFocus BIG thread to get the full package. Enjoy !
Aeon MQ4niek87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:43:
Wat is de meest gebruikte skin hier? Ik zit nu op AEON NOX, wat raden jullie aan?
(al heb ik de vertraging die er in zit soms en niet te verklaren is, er nog steeds niet uit)
Sinds de nieuwe beta 3 van XBMC heb ik last een fout in de XBMC remote software voor android.
Ik heb de remote geinstalleerd staan op een HTC incredible s en op een Nexus 7 bij beide apparaten zelfde melding. Ligt dit aan een instelling?
De remote werkt overigens nog wel.
Ik heb de remote geinstalleerd staan op een HTC incredible s en op een Nexus 7 bij beide apparaten zelfde melding. Ligt dit aan een instelling?
De remote werkt overigens nog wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Michiel193 op 12-12-2012 20:06 ]
helaas de huidige remote app werkt niet meer met Frodo. Via forum kwam ik op een doorontwikkelde versie maar die geeft bij mij de zelfde melding.
Opzich werkt de remote wel. Alleen het uitschakelen van de software wil niet lukken vanaf de bank. En het is niet leuk om een foutmelding te zien natuurlijk;)
Dat heeft te maken met het veranderen van de remote API. Ho op wel dat ze dat oplossen. Voorlopig blijf ik iig nog bij eden
android since G1.
iemand hier die beta2/3 gebruikt (windows) en problemen heeft met AVCHD iso's,
sinds beta2 als ik een iso wil afspelen dan skipt hij naar de volgende film tot hij geen iso meer tegen komt.
als ik de iso uitpak naar blu-ray folder structure dan doet hij het prima.
dit gebeurd met alle iso's die ik heb.
ga ik terug naar beta1 dan doen ze het allemaal.
sinds beta2 als ik een iso wil afspelen dan skipt hij naar de volgende film tot hij geen iso meer tegen komt.
als ik de iso uitpak naar blu-ray folder structure dan doet hij het prima.
dit gebeurd met alle iso's die ik heb.
ga ik terug naar beta1 dan doen ze het allemaal.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Verwijderd
Ik heb nu al een 2tal weken XBMC geïnstalleerd op een Windows 7.
Hierbij heb ik mijn Movies, TV series en Muziek gekoppeld.
Ik gebruik de skin Neon met XBMC 11.0 Eden.
Bij mijn Movies en Series heb ik een perfecte artwork.
Hiervoor heb ik de Addon Artwork Downloader geïnstalleerd.
Nu had ik graag artwork bij het fullscreen afspelen van een CD/song.
Daarvoor heb ik de Addon cdART Manager geïnstalleerd, ik heb deze een volledige scan laten uitvoeren van mijn muziekmap. Dit blijkt niet te werken.
Als ik in de cdART Manager een artiest selecteer dan krijg ik de melding : niet gevonden op fanart.tv.
Dit krijg ik bij alle artiesten. Ook bekende zoals foo fighters of coldplay.
Wat moet ik instellen om volgende te bekomen :
YouTube: SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers
Hierbij heb ik mijn Movies, TV series en Muziek gekoppeld.
Ik gebruik de skin Neon met XBMC 11.0 Eden.
Bij mijn Movies en Series heb ik een perfecte artwork.
Hiervoor heb ik de Addon Artwork Downloader geïnstalleerd.
Nu had ik graag artwork bij het fullscreen afspelen van een CD/song.
Daarvoor heb ik de Addon cdART Manager geïnstalleerd, ik heb deze een volledige scan laten uitvoeren van mijn muziekmap. Dit blijkt niet te werken.
Als ik in de cdART Manager een artiest selecteer dan krijg ik de melding : niet gevonden op fanart.tv.
Dit krijg ik bij alle artiesten. Ook bekende zoals foo fighters of coldplay.
Wat moet ik instellen om volgende te bekomen :
YouTube: SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers
probeer de last.fm picture addon eens.
Hmm, ik heb te vroeg gejuicht. Alles leek goed te doen tot dat ik gisteravond de serie wou kijken. Ik had de VTS_01_0 (bestaand ifo bestand) uit de map VIDEO_TS hernoemd naar serie_s01e1e2e3e4. Hierdoor pakte hij in XBMC wel de serie met bijbehorende afleveringen. Alleen als ik dan de afleveringen wilde afspelen kreeg ik een zwart scherm, de afleveringen heb ik alles mee geprobeerd qua naamgevind (s01_01, s01_1, serie_s01e1, serie_s01.e1, etc etc,)niek87 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:29:
[...]
Dankje voor je hulp shoombak! Heb die code niet gebruikt het probleem lag hem in het .ifo bestand. dus is nu opgelost
Dit stukje uitleg heeft me erbij geholpen.
Handling of multi-part episodes (two part episodes in one file, multiple episodes in DVD images, etc.) is supported. The first matched tvshowmatching regexp and "[-EeXx]+([0-9]+)" will be repeatedly applied against a file name until no more seasons or episodes are found.
This allows for file names such as
foo_s01e01e02e03_s02e01e02
foo104-05-06-201-02
foo1x07x08x09
To break the file up in episodes that XBMC can work with you will have to create an nfo file with <epbookmark> tags. More information can be found on the Import - Export Library page.
Note that when using a custom RegExp to match a custom file naming convention, add (.*) to the end of the RegExp so that the 3rd RegExp capture is found for the second episode.
Iemand die mij kan helpen hiermee? Gisteravond weer 3u bezig geweest en niet echt verder gekomen.
Hebben jullie al eens Unified remote geprobeerd? Een app voor Android waarmee je via WiFi en Bluetooth de hele PC kan bedienen. een hoop apps zitten al voorgeprogrammeerd, dus het is een kwestie van op de app drukken binnen Unified Remote en je kan de app zo bedienen! Vind het erg lekker werken.
Ja, ik gebruik de betaalde versie, werkt perfect (ook het besturen van je muis middels swipen over je smartphone)Bas. schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:49:
Hebben jullie al eens Unified remote geprobeerd? Een app voor Android waarmee je via WiFi en Bluetooth de hele PC kan bedienen. een hoop apps zitten al voorgeprogrammeerd, dus het is een kwestie van op de app drukken binnen Unified Remote en je kan de app zo bedienen! Vind het erg lekker werken.
ben weer een stukje verder, deze code nu toegevoegd aan advancedsettings.xml:niek87 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:26:
[...]
Hmm, ik heb te vroeg gejuicht. Alles leek goed te doen tot dat ik gisteravond de serie wou kijken. Ik had de VTS_01_0 (bestaand ifo bestand) uit de map VIDEO_TS hernoemd naar serie_s01e1e2e3e4. Hierdoor pakte hij in XBMC wel de serie met bijbehorende afleveringen. Alleen als ik dan de afleveringen wilde afspelen kreeg ik een zwart scherm, de afleveringen heb ik alles mee geprobeerd qua naamgevind (s01_01, s01_1, serie_s01e1, serie_s01.e1, etc etc,)
Iemand die mij kan helpen hiermee? Gisteravond weer 3u bezig geweest en niet echt verder gekomen.
<regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?
<regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?
<regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?
<regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?
Nu heb ik alleen het "probleem" dat hij heel de DVD afspeelt, dus alle 4 de afleveringen ipv een apparte aflevering van de DVD. Hij geeft ze wel appart weer met titels etc, maar als ik op bijvoorbeeld aflevering 3 klik, dan start de dvd vanaf het begin...
Weet iemand hoe je de melding weg kan krijgen als een add on aangepast is?Deze komt altijd in beeld als je je systeem opstart.
Die moet gewoon automatisch weer verdwijnen hoor.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Weet ik, maar ik wil deze gewoon niet in beeld.
Dat is normaal.. is hier vrij vaak besproken. Enige oplossing is het converteren van de DVD naar losse afleveringen. Converteren kan heel lang duren als je van de ene codec naar de andere gaat, maar als je ze niet direct kleiner wil hebben, alleen afspeelbaar per aflevering zou je er desnoods losse MPG's van kunnen maken of een MKV welke MPG data bevat. Dan hoeft er niks echt geconverteerd te worden.niek87 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:41:
Nu heb ik alleen het "probleem" dat hij heel de DVD afspeelt, dus alle 4 de afleveringen ipv een apparte aflevering van de DVD. Hij geeft ze wel appart weer met titels etc, maar als ik op bijvoorbeeld aflevering 3 klik, dan start de dvd vanaf het begin...
Kan zo niet op tools komen, even zoeken in de thread.
Ik gebruik altijd MakeMKV.
Hiermee maak ik van elke episode een eigen MKV file.
Heeft iemand ervaring met deze addon?FabianNL schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:56:
[...]
Heb de MC-1200, maar volgens mij met Windows nooit problemen gehad met de volume toetsen? Moet zeggen dat ik al weer een hele tijd op Openelec zit, dus kan het niet echt meer testen helaas. Probeer anders eens deze add-on, beetje spartaans uiterlijk en het is niet je-van-het, maar af en toe wel erg makkelijk, zeker om even een 'knop' op te zoeken:
[WIP] Keymap config
Heb de app geinstalleerd, maar moet nu weten in welk gedeelte ik mijn volumeknoppen kan instellen?
Zie een heleboel categorieen staan als: general, osdaudio,osdvideo,videoplayback etc.
Maar moet de juiste hebben voor het normaal afspelenen van muziek of film.
+1 Het is ff wat werk als al je series (zoals in mijn geval) al iso's of video_ts zijn, maar uiteindelijk is het makkelijker.seninha schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:08:
Bedankt voor de tip, dit werkt erg goed. Heb er zojuist de DVD's van The Walking Dead Seizoen 2 mee omgezet, dit duurde bij elkaar nog geen 20 minuten.seninha schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:08:
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.2 online gezet. De update is nodig om een aantal kanalen weer aan het werk te krijgen met XBMC Frodo Beta 3. Daarnaast introduceert deze versie de mogelijkheid om incremental updates te doen tijdens kanaal updates. Hierdoor hoeft voor minor changes in het framework (nodig voor een kanaal fix) geen complete update van XOT-Uzg.v3 meer gedaan te worden. Ook is de Json-parser vernieuwd en volledig geintegreerd in XOT-Uzg.v3 zodat het maken van (mobiele) kanalen gebaseerd op Json een stuk eenvoudiger is geworden.
Hier het volledige overzicht:
Changelog v3.3.2 - 2012-12-13
Framework related
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Hier het volledige overzicht:
Changelog v3.3.2 - 2012-12-13
Framework related
- Fixed: Opening channels without a channelcode would not work (Issue 400)
- Updated: Added channel descriptions as plot to channel overview.
- Updated: Stopwatch to make more sense in logging
- Added: New Json interface to chn_class.py. It can now use the JsonHelper to get data passed into the Create-Video/Folder/Page/Episode-Item methods.
- Added: .updates mechanism for incremental updates in channels
- Added: Advanced Json handling.
- Added: a bit more timing info to chn_class.ParseMainList
- None.
- Fixed: Temporary fix for Dynamic HTTP Streams (Issue 404)
- Fixed: SVT.se changed an did not show folders and all videos (Issue 398)
- Added: Uitzendinggemist Mobile
- Changed: Uzg.nl alphabetical items show most recent items.
- Changed: Kanal5.se now uses the JsonHelper interface from chn_class
- Removed: Live items from SVT.se as they are no longer available (Issue 396)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Uitzendinggemist werkt niet meer sinds ik de plugin heb geupdatet. De nieuwe mobiele versie werkt wel. Alle items om de 'normale' uitzendinggemist hebben de fout 'The selected items does not have any stream associated'.
Dit is op XBMC 12 beta 2, Geexbox OS op Cubox (ARM platform).
Dit is op XBMC 12 beta 2, Geexbox OS op Cubox (ARM platform).
Cool! Ik krijg de update nog niet automatisch binnen, maar zal er nog even op wachten. Bij mij (zit sinds kort op Linux) werkt het iig niet vlekkeloos, maar dat zou net zo goed door iets doms van mijn kant kunnen komen. Elk kanaal start voor 2 seconden en stopt direct erna. Uit de logging kon ik er iig toendertijd niet wijzer van worden. Ik wacht even op de nieuwe versie zodat ik het daarmee kan testen en uitgebreide logging kan vergaren.GroteBozewolf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:09:
Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
Ik zit op Eden met XBMCbuntu.
Ik heb XBMC nu ook draaien op mijn niet geroote Samsung Galaxy S2. Via een MHL naar HDMI-verloopje heb ik in de slaapkamer dus exact dezelfde mogelijkheden als in de huiskamer, omdat ik de library in een SQL-database op mijn NAS heb draaien. Het was even puzzelen omdat Android geen NFS ondersteunt, maar met behulp van Path substitutions in advancedsettings.xml werkt het prima. Er is echter één maar: omdat HW-accelaration nog niet wordt ondersteund, zijn 720p (laat staan 1080p) films niet fatsoenlijk te draaien. Maar buiten dat vind ik het een fantastische ontwikkeling.
De islam kan uw vrijheid schaden
Dank je voor de tip, kan ik eindelijk alles correct en snel omzetten.seninha schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:08:
Werkt goed op 12.0rc1 @ Ubuntu 12.10, bedankt! Ook de Uitzendinggemist.nl streams werken sinds vanmorgen gewoon goed. Mooie plugin!GroteBozewolf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:09:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.2 online gezet.
Blijkbaar zou je met de nieuwe XBMC 12 (eden) RC1 ook digitenne af kunnen spelen op je HTPC.
Ik heb een oude digitenne tuner en pas van KPN bij mijn TV staan.
Nu is mijn vraag: wat heb ik verder nog nodig om digitenne via XBMC op mijn HTPC af te kunnen spelen en hoe installeer ik dat hardwarematig?
De wiki pagina van XBMC is nog niet helemaal volledig aangevuld over dit onderwerp.
Nu is mijn vraag: wat heb ik verder nog nodig om digitenne via XBMC op mijn HTPC af te kunnen spelen en hoe installeer ik dat hardwarematig?
De wiki pagina van XBMC is nog niet helemaal volledig aangevuld over dit onderwerp.
wow dat werkt verbazingwekkend makkelijk!! Alleen ik krijg constant 5 bestanden uit mijn video_ts, 4 bestanden (+/- 1 gig), en 1 groot bestand (4 gig ongeveer). Ik selecteer dan alleen de kleinere bestanden (de afleveringen volgens mij?). Dat grote bestand heb ik toch niet nodig als ik het goed heb?Tweety1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:13:
[...]
+1 Het is ff wat werk als al je series (zoals in mijn geval) al iso's of video_ts zijn, maar uiteindelijk is het makkelijker.
Klinkt interessant. En als er meerdere afleveringen per vob-bestand zijn (of andersom), gaat het dan ook goed?
Klopt, het grote bestand is een verzameling van de andere afleveringen.niek87 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:49:
[...]
wow dat werkt verbazingwekkend makkelijk!! Alleen ik krijg constant 5 bestanden uit mijn video_ts, 4 bestanden (+/- 1 gig), en 1 groot bestand (4 gig ongeveer). Ik selecteer dan alleen de kleinere bestanden (de afleveringen volgens mij?). Dat grote bestand heb ik toch niet nodig als ik het goed heb?
Das een goede, geen idee eigenlijk. Je laadt het video_ts.ifo bestand en op basis daarvan maakt het programma een aantal afzonderlijke mkv's. Ik heb 1 keer gehad dat hij er een zooitje van maakte. Ik heb er destijds voor gekozen om op zoek te gaan naar een andere versie van die download. Die deed wel gewoonD-e-n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:08:
Klinkt interessant. En als er meerdere afleveringen per vob-bestand zijn (of andersom), gaat het dan ook goed?
[ Voor 35% gewijzigd door Miss_80 op 14-12-2012 12:14 ]
maar waarom downloaden jullie dan niet divx / mkv oid? scheelt het omzetten, en is over het algemeen ook minder mbtjes die je binnen trekt.
Met de xbmc subtitle addon is het vinden van ondertitels ook een fluitje
Met de xbmc subtitle addon is het vinden van ondertitels ook een fluitje
Ja, dat gaat gewoon goed. Heb net een dvd gedaan met meerdere aflevering per vob bestand!D-e-n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:08:
Verwijderd
Volgens mij is XBMC 12 de FRODO versie en Eden de 11 versie, dit even om verwarring te voorkomenSpitfireNL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:39:
Blijkbaar zou je met de nieuwe XBMC 12 (eden) RC1 ook digitenne af kunnen spelen op je HTPC.
Vooral met oudere seizoenen van bepaalde TV series zie je vaak dat je ze makkelijk als DVD's kan krijgen. Met MakeMKV hou je voor zover ik weet dezelfde kwaliteit, alleen gooit hij het in een MKV om het makkelijker te maken voor XBMC.ColTju schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:38:
maar waarom downloaden jullie dan niet divx / mkv oid? scheelt het omzetten, en is over het algemeen ook minder mbtjes die je binnen trekt.
Zoals eerder aangegeven gaat het om Frodo, maar om je eigenlijke vraag te beantwoorden:SpitfireNL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:39:
XBMC ondersteund live televisie, maar is enkel een frontend. Dat betekend dat XBMC alleen het beeld weergeeft wat hij van de server krijgt en dat hij opdrachten aan die server kan geven.
Om digitenne aan de praat te krijgen heb je dus een door XBMC ondersteunde backend server nodig (deze kan trouwens best draaien op dezelfde computer). XBMC ondersteund meerdere zoals je hier kunt zien. Welke backendserver je nodig hebt, welke hardware je verder nog nodig hebt (zoals dvbt tuner en eventueel smartcard reader) en hoe je dit voor digitenne moet configureren zul je nog even uit moeten zoeken.
Klopt. Het enige dat MakeMKV doet is de container wijzigen. De encoding is nog steeds mpeg2.serhat schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:52:
[...]
Vooral met oudere seizoenen van bepaalde TV series zie je vaak dat je ze makkelijk als DVD's kan krijgen. Met MakeMKV hou je voor zover ik weet dezelfde kwaliteit, alleen gooit hij het in een MKV om het makkelijker te maken voor XBMC.
[ Voor 15% gewijzigd door Janoz op 14-12-2012 15:23 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Er was een bugje in het normale uzg kanaal geslopen. Deze is gisteravond nog gefixed.Frank-NL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:35:
[...]
Werkt goed op 12.0rc1 @ Ubuntu 12.10, bedankt! Ook de Uitzendinggemist.nl streams werken sinds vanmorgen gewoon goed. Mooie plugin!
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Beste,
Gebruikt er iemand hier toevallig een externe locatie om TV-Series te bekijken?
Ik gebruik op dit moment FTP en dat werkt perfect. Het probleem is echter dat ik geen fanarts / TV-Show banners krijg te zien. Bij films is dit wel het geval. Enig idee wat dit kan zijn en of het is op te lossen
Gebruikt er iemand hier toevallig een externe locatie om TV-Series te bekijken?
Ik gebruik op dit moment FTP en dat werkt perfect. Het probleem is echter dat ik geen fanarts / TV-Show banners krijg te zien. Bij films is dit wel het geval. Enig idee wat dit kan zijn en of het is op te lossen
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Ja, ik heb een aantal mensen die via mij series streamen naar hun XBMC. Om alle fanart te kunnen zien even het bestand
AdvancedSettings.xml aanmaken.
Deze tekst staat er bij mij in.
<advancedsettings>
<setting>
value
</setting>
<ftp>
<remotethumbs>
true
</remotethumbs>
</ftp>
<setting>
value
</setting>
</advancedsettings>
Vervolgens in je user appdata map zetten.
<advancedsettings>
<setting>
value
</setting>
<ftp>
<remotethumbs>
true
</remotethumbs>
</ftp>
<setting>
value
</setting>
</advancedsettings>
Thx! Werkt goed hier op XBMC 12 Frodo - Release Candidate 1GroteBozewolf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:09:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.2 online gezet. De update is nodig om een aantal kanalen weer aan het werk te krijgen met XBMC Frodo Beta 3. Daarnaast introduceert deze versie de mogelijkheid om incremental updates te doen tijdens kanaal updates. Hierdoor hoeft voor minor changes in het framework (nodig voor een kanaal fix) geen complete update van XOT-Uzg.v3 meer gedaan te worden. Ook is de Json-parser vernieuwd en volledig geintegreerd in XOT-Uzg.v3 zodat het maken van (mobiele) kanalen gebaseerd op Json een stuk eenvoudiger is geworden.
Mejor así
Thanks! Dit werkt. De fanarts worden netjes weergegeven. Echter als ik binnen mijn skin de view type op ''banners'' zet, dan krijg ik nog geen plaatjes te zien (wel de achtergrond fanart) Klopt dat ?Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:49:
Ja, ik heb een aantal mensen die via mij series streamen naar hun XBMC. Om alle fanart te kunnen zien even het bestand
<advancedsettings>
<setting>
value
</setting>
<ftp>
<remotethumbs>
true
</remotethumbs>
</ftp>
<setting>
value
</setting>
</advancedsettings>
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Zojuist weer bezig geweest om mijn volume knoppen in te stellen, via showkey de code opgevraagd en deze in mijn keyboard.xml geplaatst.
Keyboard.xml staat nu ook netjes in C:\Users\Guus\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps maar zonder effect.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Hier de link naar mijn keyboard.xml
https://www.wetransfer.co...00292fc980f993fbc36f3ff3e
Keyboard.xml staat nu ook netjes in C:\Users\Guus\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps maar zonder effect.
Verwijderd
Durf ik even niets over te zeggen gezien ik geen banners maar posters gebruik. Ik scrape alles dan ook met Ember Media manager ipv met XBMC. Rommel eens met wat settings zou ik zeggen en kijken wat er uit komt.Possible schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:03:
[...]
Thanks! Dit werkt. De fanarts worden netjes weergegeven. Echter als ik binnen mijn skin de view type op ''banners'' zet, dan krijg ik nog geen plaatjes te zien (wel de achtergrond fanart) Klopt dat ?
Ik heb een klein pobleempje met blu-ray films. Als ik deze afspeel dan heb ik totaal nergens problemen mee. Dit gaat allemaal goed ook ISO's. Alleen kan ik nier doorspoelen of chapter skippen met een blu-ray film dan stopt hij en gaat hj terug naar mijn movie browser. Ik heb alle Frodo's geprobeerd maar geen resultaat.
Is dit een bekend probleem? Of doe ik iets fout.. ? Hoe kan ik trouwens zien of een film in 24p afgespeeld word op mijn TV ?
Is dit een bekend probleem? Of doe ik iets fout.. ? Hoe kan ik trouwens zien of een film in 24p afgespeeld word op mijn TV ?
oi :P
Verwijderd
Met welke knop probeer jij door te spoelen?
Standaard met een toetsenbord kan je de pijltjestoetsen gebruiken. Links en recht zijn 1 minuut vooruit/achteruit en boven naar beneden is 10min vooruit/achteruit.
Zo uit mijn hoofd tenminste.
Standaard met een toetsenbord kan je de pijltjestoetsen gebruiken. Links en recht zijn 1 minuut vooruit/achteruit en boven naar beneden is 10min vooruit/achteruit.
Zo uit mijn hoofd tenminste.
Ik gebruik mijn Ipad/Iphone met Constellation. Het werkt ook niet met een normale keyboard. Gewone *.mkv films werkt het wel maar alleen bij blu-rays niet.
oi :P
EN-IS in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"G.Scholtens schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:52:
Zojuist weer bezig geweest om mijn volume knoppen in te stellen, via showkey de code opgevraagd en deze in mijn keyboard.xml geplaatst.
Nice! Eén van de weinige addons die ik na al die jaren nog steeds actief gebruik. Als ik binnenkort de overstap ga maken naar Frodo neem ik hem weer mee.GroteBozewolf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:09:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.2 online gezet.
Voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik XBMC heb gebruikt. Ik had toen een laptop waar ik het op draaide, die ik aansloot op mijn TV (via VGA). Toen die stuk ging heb ik een Mede8er 500X gekocht waar ik op zich best tevreden over ben, maar ik wil toch meer met mijn mediaspeler. Nu ook mijn huisgenootje een mediaspeler zoekt (en ze voor 95% afgaat op mijn advies), ben ik een beetje aan het rondkijken geslagen en twijfel ik alleen nog of ik een Zotac ZBOX ga aanschaffen of zelf een HTPC ga bouwen. Ik ga in elk geval weer XBMC draaien.
Nu heb ik XBMC al gewoon op mijn destop pc (Windows 7) draaien, eerst Eden, nu Frodo (12.0 RC1), gewoon om te kijken wat er allemaal kan, en heb toch een paar dingen waar ik tegenaan loop.
Ten eerste krijg ik bij het opstarten van XBMC de melding "Remote Communication Server failed to start".
Ik had het eerst op Eden (die ik ooit al eens had geïnstalleerd), toen heb ik deze maar gedeïnstalleerd en Frodo erop gezet. Zelfde probleem.
Ik las ergens dat er met Frodo problemen zijn qua compatibiliteit met remote apps (nieuwe API geloof ik), maar aangezien ik het met Eden ook al had, ga ik er vanuit dat het geen Frodo-issue is.
Een Google search op de foutmelding leverde weinig bruikbaars op behalve dat de poort voor de webserver al in gebruik zou kunnen zijn door een ander programma.
Ik heb al gekeken of er een andere applicatie van de standaard poort (8080) gebruik maakte, maar dat bleek niet het geval. Desondanks toch maar even een andere poort ingesteld, maar dat hielp ook niet.
Ik kan de webserver via de browser (even getest op mijn telefoon via WiFi) wel bereiken, en die lijkt ook prima te werken. Is dit iets wat gewoon gefixt moet worden met een nieuwe release, of is er iets mis met mijn installatie? En in het geval van dat laatste: wat dan?
Daarnaast zit ik te experimenteren met skins. Ik heb er al meerdere geprobeerd (o.a. Aeon Nox, reFocus Big, SLiK, Transparency!), maar geen enkele die echt dat doet wat ik wil. De Fanart View van Transparency! is eigenlijk ideaal. Fanart mooi in beeld zonder teveel poespas eroverheen en de juiste info direct in beeld tijdens het browsen door de library. Met name jaartal, speelduur en de iMDB rating (die wil ik in één oogopslag kunnen zien, geen sterretjes als rating). Maar de rest van de menu's vind ik gewoon niet mooi en rommelig qua design. Weet iemand toevallig een skin die bovengenoemde eigenschappen van Transparency! combineert met het strakke design van bijvoorbeeld een Aeon Nox of reFocus?
Ook kan ik niet echt een website vinden waar je overzichtelijk de skins kunt bekijken zonder ze te moeten installeren. Xbmc.org geeft er maar een paar weer. Bestaat zoiets uberhaupt of moet ik gewoon wat fora induiken om nieuwe skins te ontdekken?
Nu heb ik XBMC al gewoon op mijn destop pc (Windows 7) draaien, eerst Eden, nu Frodo (12.0 RC1), gewoon om te kijken wat er allemaal kan, en heb toch een paar dingen waar ik tegenaan loop.
Ten eerste krijg ik bij het opstarten van XBMC de melding "Remote Communication Server failed to start".
Ik had het eerst op Eden (die ik ooit al eens had geïnstalleerd), toen heb ik deze maar gedeïnstalleerd en Frodo erop gezet. Zelfde probleem.
Ik las ergens dat er met Frodo problemen zijn qua compatibiliteit met remote apps (nieuwe API geloof ik), maar aangezien ik het met Eden ook al had, ga ik er vanuit dat het geen Frodo-issue is.
Een Google search op de foutmelding leverde weinig bruikbaars op behalve dat de poort voor de webserver al in gebruik zou kunnen zijn door een ander programma.
Ik heb al gekeken of er een andere applicatie van de standaard poort (8080) gebruik maakte, maar dat bleek niet het geval. Desondanks toch maar even een andere poort ingesteld, maar dat hielp ook niet.
Ik kan de webserver via de browser (even getest op mijn telefoon via WiFi) wel bereiken, en die lijkt ook prima te werken. Is dit iets wat gewoon gefixt moet worden met een nieuwe release, of is er iets mis met mijn installatie? En in het geval van dat laatste: wat dan?
Daarnaast zit ik te experimenteren met skins. Ik heb er al meerdere geprobeerd (o.a. Aeon Nox, reFocus Big, SLiK, Transparency!), maar geen enkele die echt dat doet wat ik wil. De Fanart View van Transparency! is eigenlijk ideaal. Fanart mooi in beeld zonder teveel poespas eroverheen en de juiste info direct in beeld tijdens het browsen door de library. Met name jaartal, speelduur en de iMDB rating (die wil ik in één oogopslag kunnen zien, geen sterretjes als rating). Maar de rest van de menu's vind ik gewoon niet mooi en rommelig qua design. Weet iemand toevallig een skin die bovengenoemde eigenschappen van Transparency! combineert met het strakke design van bijvoorbeeld een Aeon Nox of reFocus?
Ook kan ik niet echt een website vinden waar je overzichtelijk de skins kunt bekijken zonder ze te moeten installeren. Xbmc.org geeft er maar een paar weer. Bestaat zoiets uberhaupt of moet ik gewoon wat fora induiken om nieuwe skins te ontdekken?
Wat ik doe is op YouTube zoeken naar de/een skin, dan kan je ook al snel genoeg zien, of het je aanstaat.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Toevallig Alaska ook net gevonden. 
@Jumpman: thnx, das een goeie tip!
Edit: Hmm, ik mis bepaalde dependencies voor Alaska, ook al heb ik de Repo van de maker ook al geïnstalleerd. Morgen maar weer even verder kijken.
@Jumpman: thnx, das een goeie tip!
Edit: Hmm, ik mis bepaalde dependencies voor Alaska, ook al heb ik de Repo van de maker ook al geïnstalleerd. Morgen maar weer even verder kijken.
[ Voor 50% gewijzigd door Zamorano op 16-12-2012 01:37 ]
Wat moet ik hier kunnen vinden? De .xml van de pastebin site is niet meer online.
Misschien dat iemand mijn xbmc log kan bekijken?
http://pastebin.com/xZMxvF1b
Kan het dus niet voor elkaar krijgen om mijn volume up en down in te stellen / werkende te krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door G.Scholtens op 16-12-2012 12:20 ]
Sinds ik een uitstapje heb gemaakt naar een andere skin start xbmc altijd op in "Pictures" terwijl ik gewoon de home wil hebben. Ik gebruik gewoon weer Confluence en in Startup.xml staat ook gewoon ActivateWindow(Home) maar toch pakt ie dat niet. Hoe zet ik dit weer terug?
Zamorano,
Heb je toevallig ook Sabnzb draaien op je laptop want die gebruikt ook poort 8080.
Even de poort in Sabnzb veranderen lost waarschijnlijk je probleem met "Remote Communication Server failed to start" op
Heb je toevallig ook Sabnzb draaien op je laptop want die gebruikt ook poort 8080.
Even de poort in Sabnzb veranderen lost waarschijnlijk je probleem met "Remote Communication Server failed to start" op
Weet je waar ergens een soort wiki staat om films te streamen via FTP?Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:49:
<advancedsettings>
Wil nl. ook films streamen van een andere locatie.
Verwijderd
Je kan in XBMC bij het kiezen van een bron gewoon een ftp adres invullen. Zorg dat je op een andere locatie een ftpserver hebt draaien met de media daarin en klaar ben je. Het is niets meer als een map toevoegen zoals je normaal ook doet.
Je houd ook gewoon je eigen watchlist bij.
Let wel dat de upload waar de server staat voldoende is. Voor een serie oid in 720p HD is een paar mb al voldoende. Muziek is helemaal geen probleem.
Een film met niet al teveel bandbreedte is ook goed te doen. Wil je het wat uitgebreider dan raad ik je Plex server aan. Die kan on-the-fly doorgeven naar de door jouw gewenste grote.
En de meeste dingen staan ook gewoon in hun Wiki beschreven natuurlijk. Kom hier een hoop vragen tegen die daar gewoon in beantwoord worden.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page
Je houd ook gewoon je eigen watchlist bij.
Let wel dat de upload waar de server staat voldoende is. Voor een serie oid in 720p HD is een paar mb al voldoende. Muziek is helemaal geen probleem.
Een film met niet al teveel bandbreedte is ook goed te doen. Wil je het wat uitgebreider dan raad ik je Plex server aan. Die kan on-the-fly doorgeven naar de door jouw gewenste grote.
En de meeste dingen staan ook gewoon in hun Wiki beschreven natuurlijk. Kom hier een hoop vragen tegen die daar gewoon in beantwoord worden.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 13:15 ]
Al sinds 2003 met de release van MCE (op Windows XP) gebruik ik MCE met name vanwege PVR functionaliteit. Aanvankelijk nog met analoge tv en wat jaren later digitaal (ziggo) en DVBLink, momenteel met 4 tuners
MCE heeft tot nu toe alle functionaliteit gehad die ik wens maar helaas wordt MCE niet meer ontwikkeld en gaat veel functionaliteit die voorheen beschikbaar was naar o.a. de XBOX 360.
In de loop der tijd heb ik nog een beetje geexperimenteerd met Mediaportal maar dat draaide naar mijn idee niet geheel stabiel.
Sinds afgelopen donderdag experimenteer ik wat met XBMC frodo RC1 op Windows 8 pro waarmee de PVR prima draait. Zappen gaat net zo snel (of lanzaam; ca. 1,5 seconden) als met MCE, geen enkele storing ondervonden alleen als ik een poosje een willekeurige zender op heb staan en dan verder zap loopt de boel vast. Bovendien vind XBMC het ook nodig om elke keer opnieuw de EPG opnieuw te laden.
Vooralsnog geef ik XBMC het voordeel van de twijfel vanwege de enorme flexibiliteit maar de PVR functie is nog niet stabiel. Wellicht moet ik wachten op de definitieve Frodo release.
MCE heeft tot nu toe alle functionaliteit gehad die ik wens maar helaas wordt MCE niet meer ontwikkeld en gaat veel functionaliteit die voorheen beschikbaar was naar o.a. de XBOX 360.
In de loop der tijd heb ik nog een beetje geexperimenteerd met Mediaportal maar dat draaide naar mijn idee niet geheel stabiel.
Sinds afgelopen donderdag experimenteer ik wat met XBMC frodo RC1 op Windows 8 pro waarmee de PVR prima draait. Zappen gaat net zo snel (of lanzaam; ca. 1,5 seconden) als met MCE, geen enkele storing ondervonden alleen als ik een poosje een willekeurige zender op heb staan en dan verder zap loopt de boel vast. Bovendien vind XBMC het ook nodig om elke keer opnieuw de EPG opnieuw te laden.
Vooralsnog geef ik XBMC het voordeel van de twijfel vanwege de enorme flexibiliteit maar de PVR functie is nog niet stabiel. Wellicht moet ik wachten op de definitieve Frodo release.
Nee, die heb ik niet draaien. Heb ook nog even gecheckt met netstat, maar niets in gebruik op die poort. Daarna zoals gezegd nog een andere poort geprobeerd, maar dat maakte ook niet uit._Mitchie_ schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:08:
Zamorano,
Beste forumleden. Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een Asrock ION 3D HTPC. Ik heb zojuist XBMC geïnstalleerd en ingesteld etc.
Ik ben reeds in het bezit van een Boxee Box en nog een mediaspeler. In beide gevallen kan ik alles netjes streamen, en worden alle films en series ook netjes getoond. Heel anders is het bij XBMC (12, RC 1). Ik dacht (heel naïef wellicht) dat ik films moest 'toevoegen' door netwerklocaties via Samba shares toe te voegen, net als ik bij de andere 2 mediaspelers ook gedaan heb.
Het resultaat is echter het volgende. Ik heb een aantal mappen, te weten:
1. Movies.
2. Movie Collections
3. Series.
4. etc etc.
Wat wil nou de situatie? In het geval van films heb ik niks in aparte submappen staan. Maw, ik heb 1 directory Movies, en daarin staan direct de .mkv files. Wanneer ik in die directory ga, dan zegt ie dat daar niks in staat
Datzelfde geldt voor Movie collections.
Voor series echter, heb ik wel aparte mappen, voor elke serie. Dus ik heb bv Series\Alcatraz\Alcatraz.s01.e01.blablabla.
De serienaam-mappen worden wel degelijk gezien. Echter, ga ik in zo'n map, zelfde verhaal, ik zie geen enkele afspeelbare file. Ik ben zojuist naar beneden gegaan, en heb de Boxee Box aan gezet, en daar werkt alles wel hoe het hoort.
Nu ben ik natuurlijk ontzettend nieuw in dit hele XBMC gebeuren, en ik heb afgelopen weken, voordat ik over ging tot aanschaf, wel ingelezen etc, maar dit snap ik niet. Ik zou verwacht hebben dat het een rechtenprobleem is ofzo, maar dan kan ik niet verklaren waarom ik dit probleem bij de andere 2 mediaspelers niet heb.
Is dit een kwestie van een setting? Misschien dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven?
Edit:
Nog wat verder gekeken. Kort gezegd. Hij herkent alle gedeelde locaties, en alle mappen binnen die locaties, echter, hij laat geen enkele file zien. Of het nou .mkv, .iso, .avi of wat dan ook is, hij laat geen enkel afspeelbaar bestand zien.
Ik ben reeds in het bezit van een Boxee Box en nog een mediaspeler. In beide gevallen kan ik alles netjes streamen, en worden alle films en series ook netjes getoond. Heel anders is het bij XBMC (12, RC 1). Ik dacht (heel naïef wellicht) dat ik films moest 'toevoegen' door netwerklocaties via Samba shares toe te voegen, net als ik bij de andere 2 mediaspelers ook gedaan heb.
Het resultaat is echter het volgende. Ik heb een aantal mappen, te weten:
1. Movies.
2. Movie Collections
3. Series.
4. etc etc.
Wat wil nou de situatie? In het geval van films heb ik niks in aparte submappen staan. Maw, ik heb 1 directory Movies, en daarin staan direct de .mkv files. Wanneer ik in die directory ga, dan zegt ie dat daar niks in staat
Voor series echter, heb ik wel aparte mappen, voor elke serie. Dus ik heb bv Series\Alcatraz\Alcatraz.s01.e01.blablabla.
De serienaam-mappen worden wel degelijk gezien. Echter, ga ik in zo'n map, zelfde verhaal, ik zie geen enkele afspeelbare file. Ik ben zojuist naar beneden gegaan, en heb de Boxee Box aan gezet, en daar werkt alles wel hoe het hoort.
Nu ben ik natuurlijk ontzettend nieuw in dit hele XBMC gebeuren, en ik heb afgelopen weken, voordat ik over ging tot aanschaf, wel ingelezen etc, maar dit snap ik niet. Ik zou verwacht hebben dat het een rechtenprobleem is ofzo, maar dan kan ik niet verklaren waarom ik dit probleem bij de andere 2 mediaspelers niet heb.
Is dit een kwestie van een setting? Misschien dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven?
Edit:
Nog wat verder gekeken. Kort gezegd. Hij herkent alle gedeelde locaties, en alle mappen binnen die locaties, echter, hij laat geen enkele file zien. Of het nou .mkv, .iso, .avi of wat dan ook is, hij laat geen enkel afspeelbaar bestand zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Just_A_User op 16-12-2012 22:09 ]
Och ja, je moet toch wat he.
Ik denk toch dat het een rechten/share issue is. Ik heb dit met XBMC lokaal nog nooit meegemaakt, alleen een keer toen ik een bepaalde map niet goed geshared had.Just_A_User schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:55:
Edit:
Misschien even testen met een map+bestand lokaal zetten en kijken of hij daar wel gezien wordt?
Als dat zo is, weet je dat je het in je Samba share moet zoeken.
Ff voor de zekerheid: je doet gewoon als volgt toch?
- Videos
- Add Videos
- Browse
- Windows Network (SMB)
- Je share selecteren (bijv. de map TV Series)
- Aangeven wat voor content erin zit en evt overige settings instellen
- Klaar
Ik doe exact dat. Ik zie nl alles wat ik aan directories geshared heb. Alleen zodra ik IN zo'n directory ga, dan zie ik alleen maar "..", als in: leeg.Zamorano schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:19:
[...]
Ik denk toch dat het een rechten/share issue is. Ik heb dit met XBMC lokaal nog nooit meegemaakt, alleen een keer toen ik een bepaalde map niet goed geshared had.
Misschien even testen met een map+bestand lokaal zetten en kijken of hij daar wel gezien wordt?
Als dat zo is, weet je dat je het in je Samba share moet zoeken.
Ff voor de zekerheid: je doet gewoon als volgt toch?
- Videos
- Add Videos
- Browse
- Windows Network (SMB)
- Je share selecteren (bijv. de map TV Series)
- Aangeven wat voor content erin zit en evt overige settings instellen
- Klaar
Ik heb 8 dir's gedeeld. Als ik via Samba Share ga dan zie ik daadwerkelijk die 8 directories. Alleen zit er in geen enkele map een afspeelbaar bestand. Dit terwijl ik, als ik op mn Boxee Box via bestanden naar mijn locaties ga, ik diezelfde 8 dir's zie, INCL inhoud.
Word ik nou gek?
Edit:
Net een map TestMap toegevoegd, en deze gedeeld. Ik heb daarin 1 aflevering van Dexter gezet, een .mkv file. Ik ga in XBMC naar SMB share, en ik zie nu 9 directories staan. De 8 die ik al had, + 1, te weten TestMap. Echter, in testmap is geen enkele afspeelbare file te zien, terwijl ik daar toch echt een aflevering van Dexter heb neergezet.
Ik snap er echt niks van. Dit is de manier waarop ik het altijd heb gedaan bij de andere mediaspelers, en daar werkt het gewoon bij. Wat moet ik nou in hemelsnaam anders doen bij XBMC?
Ik heb een PC waarop ik verschillende USB HDD's heb aangesloten, die mn media bevatten. Die PC draait Win 8 Pro NL (legaal). XBMC is XBMCbuntu 12, Frodo, RC1.
[ Voor 24% gewijzigd door Just_A_User op 16-12-2012 22:43 ]
Misschien een hele overbodige vraag, maar voor de zekerheid stel ik hem toch maar even: je bedoelt toch niet dat je geen afspeelbare files ziet als je aan het browsen bent om nieuwe files toe te voegen he?Just_A_User schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:25:
[...]
Ik doe exact dat. Ik zie nl alles wat ik aan directories geshared heb. Alleen zodra ik IN zo'n directory ga, dan zie ik alleen maar "..", als in: leeg.
Ik heb 8 dir's gedeeld. Als ik via Samba Share ga dan zie ik daadwerkelijk die 8 directories. Alleen zit er in geen enkele map een afspeelbaar bestand. Dit terwijl ik, als ik op mn Boxee Box via bestanden naar mijn locaties ga, ik diezelfde 8 dir's zie, INCL inhoud.
Word ik nou gek?
Edit:
Net een map TestMap toegevoegd, en deze gedeeld. Ik heb daarin 1 aflevering van Dexter gezet, een .mkv file. Ik ga in XBMC naar SMB share, en ik zie nu 9 directories staan. De 8 die ik al had, + 1, te weten TestMap. Echter, in testmap is geen enkele afspeelbare file te zien, terwijl ik daar toch echt een aflevering van Dexter heb neergezet.
Ik snap er echt niks van. Dit is de manier waarop ik het altijd heb gedaan bij de andere mediaspelers, en daar werkt het gewoon bij. Wat moet ik nou in hemelsnaam anders doen bij XBMC?
Ik heb een PC waarop ik verschillende USB HDD's heb aangesloten, die mn media bevatten. Die PC draait Win 8 Pro NL (legaal). XBMC is XBMCbuntu 12, Frodo, RC1.
In dat geval klopt het namelijk, je kunt alleen mappen toevoegen, en dan gaat XBMC ze scannen voor afspeelbare files.
Uhh..ik..ik ben bang dat ik je niet helemaal volg, maar dat ligt aan mij. Je moet het zo zien. Ik heb de box pas vanavond geinstalleerd. Ik heb dus nog geen enkele file toegevoegd. Ik heb m op de tv aangesloten, en aangezet. XBMC start op. Er staat niks op de interne hdd aan files, dus ik moet media gaan toevoegen.Zamorano schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:13:
[...]
Misschien een hele overbodige vraag, maar voor de zekerheid stel ik hem toch maar even: je bedoelt toch niet dat je geen afspeelbare files ziet als je aan het browsen bent om nieuwe files toe te voegen he?
In dat geval klopt het namelijk, je kunt alleen mappen toevoegen, en dan gaat XBMC ze scannen voor afspeelbare files.
Wat doe ik dan, ik ga naar video. Vervolgens moet ik een locatie opgeven waar de files staan, het zij intern, hetzij via het netwerk. Ik kies dan netwerk. Ik kan dan uit een aantal opties kiezen. NFS, uPNP, en dus oa ook Samba. Ik kies dan Samba. Vervolgens kom ik in een volgend scherm, waar hij direct de mogelijke netwerklocaties laat zien. Daar staan dus mijn 8 gedeelde (inmiddels 9, die TestMap) directories.
Als ik vervolgens in 1 van die directories ga, dan zie ik OF een subdir (indien aanwezig) of ik zie direct niets. Indien een subdir (bv van een serie) dan kan ik die subdir in gaan, maar als daar vervolgens files in zouden moeten staan, dan die ik die niet.
Ik dacht eerst ook dat het was wat jij zei, aangezien er in dat schermpje ook een OK staat, maar daar kan ik dus niet bij. Niet dat de optie uitgegrijst is ofzo, maar ik kom er gewoon niet bij. Ik kan die knop niet selecteren, al is hij wel selecteerbaar zo te zien.
God, ik ben zo slecht in dit uitleggen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik heb overigens bij wijze van test, net mn oude ACRyan weer aangesloten. DIe had ik eerder weg gehaald om XBMC te testen. Aangesloten, aangezet, en voila 9 directories, incl TestMap. TestMap geopend, 1 videofile, te weten Dexter. Die is prima afspeelbaar. Alle andere directories bevatten alles wat ze moeten bevatten

Echt, ik snap er geen hout van.
Het lijkt hier dus wel te gaan om het toevoegen van een locatie. En daarin zul je inderdaad geen files zien staan.Just_A_User schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:37:
[...]
Wat doe ik dan, ik ga naar video. Vervolgens moet ik een locatie opgeven waar de files staan, het zij intern, hetzij via het netwerk. Ik kies dan netwerk. Ik kan dan uit een aantal opties kiezen. NFS, uPNP, en dus oa ook Samba. Ik kies dan Samba. Vervolgens kom ik in een volgend scherm, waar hij direct de mogelijke netwerklocaties laat zien. Daar staan dus mijn 8 gedeelde (inmiddels 9, die TestMap) directories.
Als ik vervolgens in 1 van die directories ga, dan zie ik OF een subdir (indien aanwezig) of ik zie direct niets. Indien een subdir (bv van een serie) dan kan ik die subdir in gaan, maar als daar vervolgens files in zouden moeten staan, dan die ik die niet.
Ik dacht eerst ook dat het was wat jij zei, aangezien er in dat schermpje ook een OK staat, maar daar kan ik dus niet bij. Niet dat de optie uitgegrijst is ofzo, maar ik kom er gewoon niet bij. Ik kan die knop niet selecteren, al is hij wel selecteerbaar zo te zien.
Pas als je op de OK (of is het een DONE) knop hebt gedrukt (waarom je er niet bijkunt weet ik niet), zullen de bestanden die in de geselecteerde lokatie staan, worden toegevoegd aan je beschikbare video's.
Heb je hier wat aan?
YouTube: How to Directly add SMB/Network source to XBMC
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 16-12-2012 23:44 ]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor.Just_A_User schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:37:
[...]
Uhh..ik..ik ben bang dat ik je niet helemaal volg, maar dat ligt aan mij. Je moet het zo zien. Ik heb de box pas vanavond geinstalleerd. Ik heb dus nog geen enkele file toegevoegd. Ik heb m op de tv aangesloten, en aangezet. XBMC start op. Er staat niks op de interne hdd aan files, dus ik moet media gaan toevoegen.
God, ik ben zo slecht in dit uitleggen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik heb overigens bij wijze van test, net mn oude ACRyan weer aangesloten. DIe had ik eerder weg gehaald om XBMC te testen. Aangesloten, aangezet, en voila 9 directories, incl TestMap. TestMap geopend, 1 videofile, te weten Dexter. Die is prima afspeelbaar. Alle andere directories bevatten alles wat ze moeten bevatten![]()
Echt, ik snap er geen hout van.
Het is idd wat ik vermoedde, je bent nog locaties aan het toevoegen. Dat is ook wat XBMC van je verwacht, een locatie, geen bestanden, daar scant hij daarna zelf wel naar.
Je zult dus toch die OK knop moeten zien te benaderen, bij mij gaat dat op het toetsenbord met de pijltje-naar-links toets (op het moment dat je aan het browsen bent naar de locatie dus).
Oke, ik schaam me kapot, maar het is inmiddels gelukt inderdaad. Vraag me niet hoe, maar als ik maar vaak genoeg op het knopje naar rechts druk op de afstandsbediening, kom ik uiteindelijk bij OK.Zamorano schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:57:
[...]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor.
Het is idd wat ik vermoedde, je bent nog locaties aan het toevoegen. Dat is ook wat XBMC van je verwacht, een locatie, geen bestanden, daar scant hij daarna zelf wel naar.
Je zult dus toch die OK knop moeten zien te benaderen, bij mij gaat dat op het toetsenbord met de pijltje-naar-links toets (op het moment dat je aan het browsen bent naar de locatie dus).
Prima, probleem 1 getackeld, probleem 2 en 3 dienen zich aan. Ten eerste, ik heb nu dus, als ik naar Video ga (ik gebruik Confluence skin) en druk OK, dan ga ik gewoon naar de bestandslijst. Aangezien ik locaties heb toegevoegd, staan daar nu mijn 8 directories bij die ik wil.
Tot zover is het prima. Als je locaties toevoegt, dan moet je aangeven of de map films of series bevat. Dat doe ik netjes. Bij films, gebeurt er helemaal niks. Bij series krijg ik de vraag of ik iets wil updaten. Dan zeg ik ja, maar het resultaat is dat ik nog steeds niks zie.
Ik zie ook niet hoe ik de bibliotheek benader. Ik kan weliswaar nu de directories benaderen, en daarin zie bestanden staan die ook afspeelbaar zijn, maar ik zie helemaal geen film info. Dat is probleem 1.
Probleem 2 is het geluid. Dat is er niet, anders dan ruis. Aangezien de box straks beneden moet komen te staan en daar op een receiver aangesloten wordt, moeten die settings anders zijn, maar nu staat ie nog boven, omdat dat makkelijker is, en boven heb ik alleen een TV. Ik heb de settings al gezet op audio output via HDMI naar Panasonic (dat ziet ie zelf blijkbaar) maar het enige wat ik krijg is harde ruis. De video speelt prima af, maar ik hoor dus alleen maar ruis.
Pfoe, en ik dacht ik doe dat even, dat XBMC. Nou, mooi niet dus, heb ik mezelf schromelijk overschat, ondanks dat ik toch veel had gelezen (dacht ik).
Dat is een interessante video. Ik heb dat niet zo gedaan. Hij voegt en heel pad toe, maar ik heb dus 8x een samba share toegevoegd. Verder zie ik hem in die video ook een menu oproepen wanneer hij op die film gaat staan om vervolgens de fanart te benaderen, maar dat menu kan ik niet benaderen. Of in ieder geval, ik weet niet hoe, op die afstandsbediening.hars73 schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:41:
[...]
Het lijkt hier dus wel te gaan om het toevoegen van een locatie. En daarin zul je inderdaad geen files zien staan.
Pas als je op de OK (of is het een DONE) knop hebt gedrukt (waarom je er niet bijkunt weet ik niet), zullen de bestanden die in de geselecteerde lokatie staan, worden toegevoegd aan je beschikbare video's.
Heb je hier wat aan?
YouTube: How to Directly add SMB/Network source to XBMC
Vervolgens gaat ie in dat zij-menu waar ie dan bibliotheekweergave selecteert, en die optie staat daar bij mij niet tussen. Maar, dat zou kunnen komen omdat ik er nog niets bij had staan straks.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb gisteravond nog wat gespeeld. Een en ander is nu gelukt. Ik kan filminfo laten toevoegen, zelfde geldt voor series. Enige nadeel is dat ik dat per film/serie moet doen (dwz, de manier die ik nu hanteer). Ik weet zeker dat dit ook automatisch kan, maar dat moet ik nog uitzoeken.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:34:
Je doet jezelf een groot plezier om de wiki eens door te nemen.
Enige probleem wat ik nu nog echt heb is het geluid. Ik ga de wiki lezen, kijken of ik daarmee verder kom.
Waarom stottert bij mij een mkv in XBMC? (12.0 frodo, rc1)
kwaliteit: 1080p, dts-hdma (40GB)
Zal wel aan het geluid liggen, kleinere bestanden, 12GB met normaal dts heeft die geen moeite mee.
Heb van allerlei instellingen geprobeerd, maar lukt niet.
(geluid gaat via een receiver Onkyo 515, hdmi natuurlijk)
Speel ik hem af met VLC, geen probleem. Maar dan speelt die hem af met dts volgens mij, geen dts-hdma?
Zal wel aan het geluid liggen, kleinere bestanden, 12GB met normaal dts heeft die geen moeite mee.
Speel ik hem af met VLC, geen probleem. Maar dan speelt die hem af met dts volgens mij, geen dts-hdma?
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 17-12-2012 11:50 ]
Lokale file?
Ff op xbmc forum topicje voor aanmaken denk ik dan
Ja, direct vanaf de laptop.SidewalkSuper schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:11:
Lokale file?
Deed die in 11.0 eden ook al, dus ik denk dat mijn instellingen niet goed zijn....
edit:
Gaat om win7 64bit.
Laptop is een Acer Aspire 5749.
pricewatch: Acer Aspire 5749-2334G50MI
[ Voor 41% gewijzigd door DeBaroN op 17-12-2012 12:32 ]
Verwijderd
Zonder het geven van verdere specs schat ik dat het komt door een emergendizer die klem zit in de aanvoerlijn. Weet het niet zeker want mijn glazen bol doet ook raar.baronruud schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:49:
Waarom stottert bij mij een mkv in XBMC? (12.0 frodo, rc1)
Maak ff een topic met je xbmc.log op het xbmc forum
Ik heb XBMC Openelec draaien op mn raspberry pi. Vorige week heb ik Openelec geupdated naar beta 3 en tegelijkertijd Yatse geinstalleerd op mn telefoon. (Dit werkt overigens best wel lekker samen) Diezelfde avond heb ik een film gekeken via m'n nas. De dag erna kwam ik erachter dat een groot deel van m'n filmcollectie verdwenen was van mn nas. Bijna alle films die in niet in direct in de Video folder staan, maar in een subfolder hiervan, waren verdwenen, inclusief de film die ik die avond gekeken had. Ik kan me bijna niet voorstellen dat SBMC of Yatse dit veroorzaakt, maar hoe het anders zou kunnen komen weet ik ook niet en de timing is toch wel frappant.
Dit is de eerste keer dat ik zomaar bestanden kwijtraak en ik heb ze zelf in ieder geval niet met opzet verwijdert en het lijkt me ook sterk dat je dit onbewust doet. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Hardware: Zyxel NSA 310, Samsung Galaxy ACE 2, Samsung UE40D5000, Raspberry Pi model B
Software: Openelec 2.95.3 en Yatse
Dit is de eerste keer dat ik zomaar bestanden kwijtraak en ik heb ze zelf in ieder geval niet met opzet verwijdert en het lijkt me ook sterk dat je dit onbewust doet. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Hardware: Zyxel NSA 310, Samsung Galaxy ACE 2, Samsung UE40D5000, Raspberry Pi model B
Software: Openelec 2.95.3 en Yatse
-
[ Voor 108% gewijzigd door Wimbo op 19-01-2015 16:40 ]
Maak eens een backup en probeer een verse install, kijken of dat wat uithaalt
-
[ Voor 100% gewijzigd door Wimbo op 19-01-2015 16:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]