I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja de IMDB scraper. Kreeg van het weekend de melding dat de IMDB scraper door de xbmc plugin store is uitgeschakeld.Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:19:
Sinds een week of twee doet de IMDB scraper niks meer bij mij onder Eden... handmatige search werkt niet en niks wordt meer toegevoegd? Is er iets kapot?
Ah ok...alexkroeze schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:30:
[...]
Ja de IMDB scraper. Kreeg van het weekend de melding dat de IMDB scraper door de xbmc plugin store is uitgeschakeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 03-12-2012 19:37 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wordt vrij interessant als je het mij vraagt:Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:22:
Beta 2 is uit blijkbaar met support voor android.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Android_hardware
Nu geinstalleerd en de gui draait wel vlotjes. Nog geen HD geprobeerd, dat ging met de vorige onofficiële releases nooit goed bij mij (op een SGS3)
Echt niet om aan te horen, alles is zwaar distorted
Iemand suggesties hoe dit op te lossen is?
Met alles, of met bepaalde files(audio/video format) en welke audio instellingen heb je?Sypher schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:22:
Urgh, beta 2 zou zogezegd fixes hebben voor de audio op Windows maar ... niet dus.
Echt niet om aan te horen, alles is zwaar distorted
Iemand suggesties hoe dit op te lossen is?
Voor instelling is dit wel een handige pagina: AE windows settings
Zelfs de navigatie "blipjes" klinken echt heel rot, ga je een serie kijken oid dan beginnen je oren zo ongeveer te bloeden zoveel takkeherie komt er uit. Ik las dat je het beste de DirectSound kan gebruiken (dus niet WASAPI) maar dat mocht ook niet baten. Geen van de device selections leveren fatsoenlijk geluid op.jasper_online schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:53:
[...]
Met alles, of met bepaalde files(audio/video format) en welke audio instellingen heb je?
Voor instelling is dit wel een handige pagina: AE windows settings
Revert je terug naar de vorige versie: niets aan het handje, alles in orde.
Zal vanavond nog wel even proberen, hopelijk is het te fixen want anders stopt het XBMC avontuur wel bij versie 10 vrees ik

[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 04-12-2012 14:24 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik zie die keuze blijkbaar over het hoofd?Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:11:
Even naar je files gaan en dan scan for new content gedaan? Dus niet vanuit de de library.
Ben nu op een ander systeem bezig om daar Frodo beta 2 schoon op te installeren. Ben op dit moment met een nieuwe scrape bezig, eens kijken hoe dat gaat.
Testing, one, two ...
Verwijderd
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De mappen stonden er vanuit de vorige Eden versie al op maar het is me nu duidelijk waarom ik het niet kon vinden. De "c" toets moet gedrukt worden alvorens ik de mogelijkheid krijg om de te scannen naar nieuw content, duidelijk nu. Als de TV weer vrij komt ga ik dat proberen maar mocht dat werken dan ben ik nog mijn auto update kwijt bij het starten van XBMC ook al staat dat actief.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:00:
Je hebt ergens mappen toegevoegd toch? Vanuit daar kan je scan voor new content doen als je op c drukt op je toetsenbord als je op de bron staat.
Heb ondertussen een schone installatie op een ander systeem afgerond en daar wordt wel automatisch gescand maar de door mij geïnstalleerde Universal scraper pikt niet alle films op en diverse filmposters zien er niet uit, dat lijken wel screendumps uit de film zelf. Ik dacht even opnieuw te gaan scannen en daarbij de universal scraper uit te schakelen maar via het Addon gedeelte is deze niet meer uit te schakelen of te verwijderen, vreemde zaak.
De TV series komen zo dadelijk aan bod.
Testing, one, two ...
Die clean install van Frodo Beta 2 heb ik op een ander systeem al gedaan. Ook daar wordt niet al mijn media gevonden (films en TV series). Als ik ze handmatig scan worden ze wel gevonden. De XBMC scrapers zijn duidelijk nog niet helemaal "af" en lijken onder Frodo minder goed te werken dan onder Eden. Ik ben inmiddels weer terug naar Eden Final met HD audio patch, om een of andere vage reden wordt daar vrijwel alles aan films gevonden, enkele TV-series moet ik nog wel handmatig scannen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:39:
Klinkt onderhand alsof je inderdaad beter een clean install kan doen.
Moving Pictures en MP-TVseries (MediaPortal) scrapen toch duidelijk beter en alles wat ik aan media heb wordt 100% door deze plugin's gevonden. Ik stel mijn definitieve upgrade naar Frodo nog maar even uit.
Testing, one, two ...
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Iemand een idee?
Christophe
Ik heb met mijn hele database maar 1 of 2 films gehad die ooit fout zijn gegaan, series nog nooit voor zover ik me kan herinneren.hardware-lover schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:23:
[...]
Die clean install van Frodo Beta 2 heb ik op een ander systeem al gedaan. Ook daar wordt niet al mijn media gevonden (films en TV series). Als ik ze handmatig scan worden ze wel gevonden. De XBMC scrapers zijn duidelijk nog niet helemaal "af" en lijken onder Frodo minder goed te werken dan onder Eden. Ik ben inmiddels weer terug naar Eden Final met HD audio patch, om een of andere vage reden wordt daar vrijwel alles aan films gevonden, enkele TV-series moet ik nog wel handmatig scannen.
Moving Pictures en MP-TVseries (MediaPortal) scrapen toch duidelijk beter en alles wat ik aan media heb wordt 100% door deze plugin's gevonden. Ik stel mijn definitieve upgrade naar Frodo nog maar even uit.
Welke films gaan fout bij jou, en welke benaming gebruik je?
Voor films: {map}Originele IMDB filmnaam (IMDB jaartal)\originele IMDB filmnaam.extensieSidewalkSuper schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:55:
[...]
[knip]
Welke films gaan fout bij jou, en welke benaming gebruik je?
Voor Series: {map]Originele TVDB titel\originele usenet benaming.extensie
Ik miste met Frodo ruim 100 films, terug naar Eden slechts enkele. Een stuk of 6 series waarvan niet gezien werd dat deze episodes bevatte. Handmatig scrapen lukte bij elke serie en voegde de afleveringen ook allemaal toe. Dit zowel met Frodo alsook Eden.
Testing, one, two ...
Probeer XBMC Launcher eens, die zorgt ervoor dat XBMC "always on top" blijft.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:58:
Ik draai hier xbmc Eden op een zotac zbox id80 met Windows 7. Soms ervaar ik dat tijdens het afspelen van een film mijn scherm op bureaublad springt terwijl de film verder speelt. Ik heb reeds alles opnieuw geïnstalleerd na een format maar het probleem blijft. Iemand een idee? Ik heb niet altijd maar toch regelmatig en altijd tijdens de eerste minuten. Ik denk dat er iets op de achtergrond draait in Windows die ervoor zorgt dat hij op bureaublad springt maar zou niet weten wat! Er Staat enkel xbmc op geïnstalleerd .
Iemand een idee?
Christophe
Waarom draai je eigenlijk Windows?
Ik had zelf ook bijna de ID80 gekocht maar ik liep uiteindelijk met de AD04 (Fusion E-450) de winkel uit, achteraf heb ik hier wel spijt van omdat ik XBMC liever Linux based heb en de ID80 daar toch wel beter voor is.
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
Bedankt
Ondanks dat mijn tv een Panasonic HD ready plasma is van een paar jaar terug is een 720p of 1080p film zooooveel scherper.
Dus ik denk aan het vervangen van mijn xbox door een pc met XBMC op basis van het AMD E-350 of E-450 platform in combinatie met windows 7. Daar heb ik nog wel wat keuzes in te maken maar dat hoort niet echt in dit topic thuis.
Een paar vragen die ik zo wel heb betreffen specifiek XBMC:
1. De resolutie van mijn tv is 1024x768. Toch kan ik via mijn tablet over hdmi een full hd film kijken. Hoe gaat de combinatie windows7 en XBMC daar mee om.? Op welke resolutie zal windows draaien en wat kan XBMC aansturen?
2. Mocht ik voor het E-450 platform kiezen dan doe ik dat vermoedelijk omdat die wat meer power heeft zodat ik ook nog eens een spelletje kan spelen. Kan ik spellen of andere windows applicaties via snelkoppelingen binnen XBMC starten?
Hoewel het verschil tussen full HD en DVD5 op een Full HD scherm groter is dan van DVD5 naar Full HD (downscaled) op een HD ready scherm, is het zeker aan te bevelen.
De kosten voor een fatsoenlijke HTPC die full HD vloeiend kan afspelen zijn vele malen lager dan een heel nieuwe TV.
Een normale PC met Win7 en XBMC kan overigens zonder problemen 1024x768 afspelen, geen probleem.
Ik had alleen een combinatie probleem met mijn HTPC en mijn (oudere) A/V receiver. Op de een of andere manier wilde de receiver het geluid niet ontvangen tenzij de resolutie en refresh rate op een bepaalde setting stonden. Ondanks het gebruik van HDMI heb ik er toen voor gekozen om het geluid via optic te laten lopen ipv HDMI.
Heel misschien zou je met je (wat oudere) apparatuur tegen dergelijke kleine probleempjes aan kunnen lopen.
Via een launcher kun je externe apps starten vanuit XBMC, van gamen heb ik geen verstand.
Tijd voor een nieuwe sig..
De keuze voor windows heeft dus te maken met feit dat ik misschien wat (kinder) games wil kunnen spelen, misschien een keer wat wil internetten of wat downloaden.
Ik doe even de redenatie dat je een custom htpc gebouwd hebt na je ervaringen met een zotac of heb ik het mis? Zoja, zou je de specs willen delen?hars73 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:18:
Hier een gebruiker van XBMC op de originele xbox. Gebruik het nu al een paar jaar om films te kijken, maar merk steeds vaker dat ik liever via de hdmi van mijn Android tablet naar een 720p of 1080p film kijk dan naar een divx of xvid.
Ondanks dat mijn tv een Panasonic HD ready plasma is van een paar jaar terug is een 720p of 1080p film zooooveel scherper.
Dus ik denk aan het vervangen van mijn xbox door een pc met XBMC op basis van het AMD E-350 of E-450 platform in combinatie met windows 7. Daar heb ik nog wel wat keuzes in te maken maar dat hoort niet echt in dit topic thuis.
Een paar vragen die ik zo wel heb betreffen specifiek XBMC:
1. De resolutie van mijn tv is 1024x768. Toch kan ik via mijn tablet over hdmi een full hd film kijken. Hoe gaat de combinatie windows7 en XBMC daar mee om.? Op welke resolutie zal windows draaien en wat kan XBMC aansturen?
2. Mocht ik voor het E-450 platform kiezen dan doe ik dat vermoedelijk omdat die wat meer power heeft zodat ik ook nog eens een spelletje kan spelen. Kan ik spellen of andere windows applicaties via snelkoppelingen binnen XBMC starten?
Ik heb nog niks gebouwd en ben alleen nog maar wat aan het voorbereiden.schumi2004 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:12:
[...]
Ik doe even de redenatie dat je een custom htpc gebouwd hebt na je ervaringen met een zotac of heb ik het mis? Zoja, zou je de specs willen delen?
Heb de Zbox daarbij ook als optie gezien, maar custom iets bouwen op basis van een ASrock moederbord is toch net iets goedkoper.
Ik kan het alleen maar aanraden om 'over te stappen'! Heb sinds een half jaar ofzo ook een HTPC gekocht en daarvoor nog steeds trouw gebruik gemaakt van mijn Xbox, en ik ben er nog steeds super blij mee! Eindelijk gewoon alles kunnen afspelen zonder moeilijk te doen, de laatste updates, lekker snel met alle skins. Ik kan het alleen maar aanraden dus.hars73 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:18:
Hier een gebruiker van XBMC op de originele xbox. Gebruik het nu al een paar jaar om films te kijken, maar merk steeds vaker dat ik liever via de hdmi van mijn Android tablet naar een 720p of 1080p film kijk dan naar een divx of xvid.
*knip*
Verder moet de resolutie geen probleem zijn (je TV kan downscalen waarschijnlijk, en de PC sowieso) en Windows kan je er inderdaad gewoon naast laten draaien en ook applicaties in openen. Zal je wel een toestenbord/muis erbij moeten halen, want alles met de afstandbediening zal dan niet meer lukken.
Verwijderd
ik heb een tx-nr5007 apparaat aangesloten op mijn tv. nu wil ik een dvd afspelen, maar heb alleen geluid en geen beeld. ben al dagen aan het zoeken maar weet niet meer wat te doen, de handleiding kom ik ook niet uit. wie kan mij helpen? alvast bedankt!
Ja ik denk dat ik inderdaad maar eens over moet stappen. XBMC is en blijft in bediening ook lekker gebruikersvriendelijk voor mijn kids, dat kun je van de meeste dedicated mediaspelers niet zeggen.FabianNL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:14:
[...]
Ik kan het alleen maar aanraden om 'over te stappen'! Heb sinds een half jaar ofzo ook een HTPC gekocht en daarvoor nog steeds trouw gebruik gemaakt van mijn Xbox, en ik ben er nog steeds super blij mee! Eindelijk gewoon alles kunnen afspelen zonder moeilijk te doen, de laatste updates, lekker snel met alle skins. Ik kan het alleen maar aanraden dus.
Verder moet de resolutie geen probleem zijn (je TV kan downscalen waarschijnlijk, en de PC sowieso) en Windows kan je er inderdaad gewoon naast laten draaien en ook applicaties in openen. Zal je wel een toestenbord/muis erbij moeten halen, want alles met de afstandbediening zal dan niet meer lukken.
Ik heb trouwens al gezocht, maar is er een algemeen hardware topic voor HTPC's? Want ik heb wel wat ideeen qua configuraties, maar wil die toch tegen mensen hier aanhouden.
[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 06-12-2012 09:27 ]
Desktop Aankoopadvieshars73 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:03:
[...]
(...)
Ik heb trouwens al gezocht, maar is er een algemeen hardware topic voor HTPC's? Want ik heb wel wat ideeen qua configuraties, maar wil die toch tegen mensen hier aanhouden.
Daar kan je om advies vragen. Een centraal topic is er niet echt naar mijn weten, maar hier staan wel tientallen vergelijkbare configuraties in, en daarnaast kan je altijd je eigen plaatsen mocht je nog bevestiging zoeken en/of vragen hebben uiteindelijk.
Is al een aantal keren langsgekomen in dit topic en vaak genoeg op http://forum.xbmc.org/. Om in dit topic te zoeken, kun je gebruik maken van de zoekfunctie direct/rechtsboven...ozzykillbirdy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:26:
Hallo, ik heb xbmc eden op wndows 7 htpc in gebruik.ik heb xbmc in de opstartmap gezet, zodat xbmc automatisch opstart bij windows opstarten.als xbmc opstart gaat die automatisch naar de taakbalk onderaan.Is dit op te lossen dat xbmc gewoon opstart zonder te minimaliseren?Ik kom er niet uit?
Klopt, ik heb het tegen gekomen.De oplossing zou zijn om de snelkoppeling in de opstartmap, rechtse muisknop, eigenschappen en de benaming bij doel te wijzigen door -d 10 achter exe te zetten.Dit omdat xbmc dan 10 sec later opstart en geen hinder zou krijgen door andere applicaties.Echter werkt dit niet helemaal bij mij. XBMC start idd 10 sec later en opent goed, maar na een tijdje minimaliseert hij weer terug.Echt vervelend, is er iemand met een suggestie, want ik krijg voor mn kerstmis een logitech harmony one+ en zou graag mn toetsenbordje in de kast leggenEN-IS schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:14:
[...]
Is al een aantal keren langsgekomen in dit topic en vaak genoeg op http://forum.xbmc.org/. Om in dit topic te zoeken, kun je gebruik maken van de zoekfunctie direct/rechtsboven...
Ik weet dat het probleem (minimaliseren van xbmc) wordt veroorzaakt door de ati catalyst control center.ozzykillbirdy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:31:
Klopt, ik heb het tegen gekomen.De oplossing zou zijn om de snelkoppeling in de opstartmap, rechtse muisknop, eigenschappen en de benaming bij doel te wijzigen door -d 10 achter exe te zetten.Dit omdat xbmc dan 10 sec later opstart en geen hinder zou krijgen door andere applicaties.Echter werkt dit niet helemaal bij mij. XBMC start idd 10 sec later en opent goed, maar na een tijdje minimaliseert hij weer terug.Echt vervelend, is er iemand met een suggestie, want ik krijg voor mn kerstmis een logitech harmony one+ en zou graag mn toetsenbordje in de kast leggen
"-d 10" is een wat oudere oplossing, kwam laatst een betere oplossing tegen, dat was wel op het XBMC forum, weet zo 123 niet meer wat de url/naam was, ik kwam er via google terecht, ik zou je adviseren om die oplossing te zoeken, heb je dat hele gedoe met -d 10 niet.
Volgens mij was het iets van, XBMC niet in fullscreen starten, maar windowed fullscreen (window zie je niet), probeer dat eens.
Een ander oplossing is om op je afstandsbediening een knop in te stellen voor XBMC(.exe), zo kun je, wanneer deze minimaliseert, je met 1 knop deze weer activeren, dus niet minimaliseer/maximaliseer van scherm, maar het aanroepen van XBMC.exe door een knop op je toetsenbord, heb ik zelf ook namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 07-12-2012 00:02 ]
XBMC Launcher
Die zorgt er voor dat XBMC "always on top" blijft.
Je kan zelfs XBMC als shell launchen als je dat wil.
XboxLive: Dave 130R
De banner.jpg files staan op de juiste plek, ook nog eens extra gedownload met de addon. De setting use banners is nergens te vinden, gisteren nog geprobeerd in de gui xml de optie om wide benners te gebruiken, maar ook deze werkt niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor, of kan ik het beste alles opnieuw installeren?
verder loopt het allemaal wel lekker, maar dit is erg irritant, voor series vind ik dat toch de fijnste view.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Volgens mij krijg je bij MQ4 wanneer je de optie TV Shows hebt gekozen met pijltje omhoog een menu met aantal tabbladen te zien en daarin kan je aangeven dat je banner.jpg wilt hebben.burgt schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:31:
De banner.jpg files staan op de juiste plek, ook nog eens extra gedownload met de addon. De setting use banners is nergens te vinden, gisteren nog geprobeerd in de gui xml de optie om wide benners te gebruiken, maar ook deze werkt niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor, of kan ik het beste alles opnieuw installeren?
verder loopt het allemaal wel lekker, maar dit is erg irritant, voor series vind ik dat toch de fijnste view.
Hij pakt dan alleen de posters en plaatst ze in de banner plaats waardoor de gezichten platgedrukt worden.
er is een optie Banner: Alternative, maar als ik deze selecteer wordt er geen artwork getoond, alleen grijze vlakken.MaakmeGek schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:37:
[...]
Volgens mij krijg je bij MQ4 wanneer je de optie TV Shows hebt gekozen met pijltje omhoog een menu met aantal tabbladen te zien en daarin kan je aangeven dat je banner.jpg wilt hebben.
In 1 van de tabbladen rechts van de "viewtype tabblad" kan je dan use banner.jpg kiezen.burgt schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:37:
Ja ik heb de normale banner viewtype aanstaan.
Hij pakt dan alleen de posters en plaatst ze in de banner plaats waardoor de gezichten platgedrukt worden.
Ben momenteel niet thuis, maar ik zal vanavond even kijken hoe ik het gedaan heb, want ik krijg wel gewoon banners te zien.
[ Voor 15% gewijzigd door MaakmeGek op 07-12-2012 10:41 ]
Ik heb trouwens van de week ook deze MCE remote binnen gekregen, werkt meteen dus vrouwlief kan er ook mee overweg. Nog even een paar knoppen redirecten voor het gemak.
[ Voor 48% gewijzigd door burgt op 07-12-2012 10:46 ]
Wat voor HTPC heb je staan? Hoe is ie aangesloten op de TV? Heb je bij andere video's/menu geen problemen? Als je hem direct op de TV aansluit, doet ie het dan wel goed? Wat voor software heb je geïnstalleerd? Sorry, maar vrees dat je toch wat meer zelf moet proberen of wat meer informatie moet gaan geven, voordat iemand je verder kan helpen.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:34:
beste lezers,
ik heb een tx-nr5007 apparaat aangesloten op mijn tv. nu wil ik een dvd afspelen, maar heb alleen geluid en geen beeld. ben al dagen aan het zoeken maar weet niet meer wat te doen, de handleiding kom ik ook niet uit. wie kan mij helpen? alvast bedankt!
Verwijderd
Ik neem aan dat je de 'Eden' versie draait?ozzykillbirdy schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:43:
Bedankt voor de info, hier kan ik mee verder.Ondertussen heb ik de delaytime op -d 15 gezet en windows messenger uit de opstart en xbmc blijft in fullscreen.De Catalyst control center disabelen of verwijderen zag ik niet echt zitten aangezien ik mn HTPC ook gebruik om te gamen.
Daarin kan je kiezen of die in een venster of full screen opstart. Systeem -> instellingen -> Systeem -> video hardware -> Weergave modus. Misschien maakt dat verschil.
Overigens zap ik nog wel eens naar W7 om bijvoorbeeld via internet meer info op te zoeken over iets in een film. Ik heb 'm dus standaard op "venster" staan, maar heb de 'klik' functie van het scrollwieltje van de muis (mijn 'afstandsbediening') zo geprogrammeerd dat die de switch venster/full screen maakt. Echt super handig.
Dus bijv. vanaf mijn werk, nu weet ik dat er iets als wake on lan bestaat. werkt dat ook met wifi? en hoe wake je hem dan?
www.casarodriguillo.com
Dat werkt met gelijk welk netwerk. Wifi, LAN of zelf over het inet. Stel het gewoon in naar je publieke ip (http://whatismyipaddress.com/) en stuur vanuit je router het juiste poortje (UDP 9) door naar je NAS/HTPC en klaar is kees.Pinin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:49:
Mijn htpc op basis van een asus AT3IONT-deluxe en Openelec wil ik op afstand laten starten.
Dus bijv. vanaf mijn werk, nu weet ik dat er iets als wake on lan bestaat. werkt dat ook met wifi? en hoe wake je hem dan?
edit. Tip van de dag: Als je natuurlijk geen vast IP hebt en deze om de zoveel tijd verandert. Kun je gebruik maken van een dynamic dns zoals http://www.dnsdynamic.org/ Zij houden bij wat je IP is zodat je altijd via een url aan je LAN geraakt. Zelf maak ik gebruik van mycloudnas die op mijn QNAP staat.
[ Voor 22% gewijzigd door Cpt-Cholo op 07-12-2012 14:08 ]
Weet je dat zeker dat het over internet werkt?Cpt-Cholo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:02:
[...]
Dat werkt met gelijk welk netwerk. Wifi, LAN of zelf over het inet. Stel het gewoon in naar je publieke ip (http://whatismyipaddress.com/) en stuur vanuit je router het juiste poortje (UDP 9) door naar je NAS/HTPC en klaar is kees.
edit. Tip van de dag: Als je natuurlijk geen vast IP hebt en deze om de zoveel tijd verandert. Kun je gebruik maken van een dynamic dns zoals http://www.dnsdynamic.org/ Zij houden bij wat je IP is zodat je altijd via een url aan je LAN geraakt. Zelf maak ik gebruik van mycloudnas die op mijn QNAP staat.
Lokaal werkt bij mij WOL naar mijn HTPC.
Onlangs zitten pielen dit ook over internet te bewerkstelligen maar mij lukt dit niet.
Had ook in de router poort 9 geforward zoals: extern.ip.adress:9 naar 192.168.1.2(dit is HTPC intern):9
Doe ik wat fout?
[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 07-12-2012 14:35 ]
www.casarodriguillo.com
Okay ga dat eens uitproberen. Heb je toevallig ervaring met een goede Android app.Cpt-Cholo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:03:
In principe moet je gewoon poort 9 doorsturen naar je netwerkkaart. Zorg idd eerst dat het lokaal werkt en kijk dan via internet. Als je denkt dat je alles goed doorstuurde, check ook eens of de firewall op de router niks blokkeert. Schakel deze even uit of zet je HTPC in de DMZ. Kijk ook of je je multicast doorgelaten wordt op je router, want WOL gebruikt dat.
helaas, net gekeken en in geen van de menu's staat de optie "use banner.jpg" in somige wel een use poster.jpg, maar die staat uit.MaakmeGek schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:39:
[...]
In 1 van de tabbladen rechts van de "viewtype tabblad" kan je dan use banner.jpg kiezen.
Ben momenteel niet thuis, maar ik zal vanavond even kijken hoe ik het gedaan heb, want ik krijg wel gewoon banners te zien.
ik gebruik xbmc 11 nu ongeveer 4 maanden en ben zeer tevreden. Vantevoren heb ik mpc-hc gebruikt, maar als ik dat met xbmc vergelijk, dan vind ik xbmc gewoon echt een "mediacenter ervaring". Vooral het afspelen van 24p content verloopt nu vlekkeloos.
Ik vraag mij af of het mogelijk is om de resolutie van xbmc vast te zetten. Als ik nl met alt-tab naar windows terugkeer om wat op te zoeken bijvoorbeeld en dan weer naar xbmc terugschakel, dan neemt ie de resolutie van windows (720p ivb leesbaarheid) over. en heeft die geen 1080p meer en neemt ook niet meer de verversingsnelheid van de bron over, maar blijft op 60hz.
Ik heb xbmc op een w7 laptop staan die via hdmi is aangesloten op een panasonic tv.
edit: iemand?
(het was ook op eerdere versies van XBMC 12)
Iemand wel eens last van dubbele ondertiteling?
Het is alleen aan het begin vlak na het downloaden via XBMC subtitles / bierdopje.
Ik denk iets van 30 seconden ofzo.

👉🏻 Blog 👈🏻
Ik weet niet welk extern.ip.address je daar configureert; maar 't komt op mij over alsof het over het extern.ip.address van je netwerk waar je HTPC staat gaat en volgens mij wil je daar het extern.ip.address van de machine die het bericht verstuurt. (Bijv. van je werk) of makkelijker nog (maar misschien onveiliger?): alle IP adressen toestaan.Yihaaa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:28:
[...]
Had ook in de router poort 9 geforward zoals: extern.ip.adress:9 naar 192.168.1.2(dit is HTPC intern):9
Doe ik wat fout?
WOL over Wi-Fi is wel even wat anders; volgens mij wordt dat niet door alle adapters ondersteund.
Ja, heb ik ook op ATV2 (alpha7) en ik ben niet de enige, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:37:
OpenELEC 3.0 beta 3 / XBMC 12 beta 2 op Raspberry Pi.
Het is alleen aan het begin vlak na het downloaden via XBMC subtitles / bierdopje.
[afbeelding]
Nauwelijk naar gezocht ook; vind het niet heel storend. :-)
[ Voor 31% gewijzigd door RudolfR op 08-12-2012 12:56 ]
Jups, ik heb een tijdje geleden een topic geopend op XBMC en een bug report gemaakt, maar veel respons is daar nog niet op gekomen.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:37:
[afbeelding]
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=143778
http://trac.xbmc.org/ticket/13517
Page intentionally left blank.
En een stuk soepeler ook.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jep, hier ook met Frodo. Ik download de subs altijd via OpenSubtitles of Bierdopje met de plugin, en dan heb ik meestal een seconde of 15 last van dubbele ondertiteling.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:37:
[afbeelding]
Probeer het eens om poort 9 te forwarden naar jouw broadcast adres. Dus als jouw lokale subnet 192.168.1.0/24 (255.255.255.0) is, dan moet je forwarden binnen jouw LAN (lokaal) naar 192.168.1.255Yihaaa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:28:
[...]
Weet je dat zeker dat het over internet werkt?
Lokaal werkt bij mij WOL naar mijn HTPC.
Onlangs zitten pielen dit ook over internet te bewerkstelligen maar mij lukt dit niet.
Doe ik wat fout?
Sommige routers doen hier moeilijk over, maar als het wel wordt toegestaan heb je grote kans dat het gaat werken.
Bedankt, ik heb beide geupdate met mijn bevindingen.StarWing schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:26:
[...]
Jups, ik heb een tijdje geleden een topic geopend op XBMC en een bug report gemaakt, maar veel respons is daar nog niet op gekomen.
http://trac.xbmc.org/ticket/13517
👉🏻 Blog 👈🏻
Is ook al bekend bij de devsKoppensneller schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:37:
[...]
Jep, hier ook met Frodo. Ik download de subs altijd via OpenSubtitles of Bierdopje met de plugin, en dan heb ik meestal een seconde of 15 last van dubbele ondertiteling.
Ja, en volgens mij ook op trac. Zie boven...schumi2004 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:55:
[...]
Is ook al bekend bij de devs

👉🏻 Blog 👈🏻
LOL, die heb ik gemist. Misschien toch te gezellig geweest gisterenkraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:26:
[...]
Ja, en volgens mij ook op trac. Zie boven...![]()
![]()
Heb al logboekregistratie aangezet en zo doende op de vol. up/down toets gedrukt maar kom ze dan niet tegen in het log. Misschien dat iemand zijn keyboard.xml kan posten.
Ben al bezig geweest met evenghost maar vind ik niet echt een handige tool.
Vorige keer in openelec werkte mijn remote probleemloos.
Welke app bedoel je hier, er zijn er inmiddels al zo veel.Firesphere schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:34:
Nieuwe remote app voor iPhone ziet er echt goed uit!
En een stuk soepeler ook.
Heb de MC-1200, maar volgens mij met Windows nooit problemen gehad met de volume toetsen? Moet zeggen dat ik al weer een hele tijd op Openelec zit, dus kan het niet echt meer testen helaas. Probeer anders eens deze add-on, beetje spartaans uiterlijk en het is niet je-van-het, maar af en toe wel erg makkelijk, zeker om even een 'knop' op te zoeken:G.Scholtens schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:36:
Iemand toevallig die een mc-1200 case icm windows gebruikt? Krijg het niet voor elkaar om de volume knoppen werkende te krijgen.
Heb al logboekregistratie aangezet en zo doende op de vol. up/down toets gedrukt maar kom ze dan niet tegen in het log. Misschien dat iemand zijn keyboard.xml kan posten.
Ben al bezig geweest met evenghost maar vind ik niet echt een handige tool.
Vorige keer in openelec werkte mijn remote probleemloos.
[WIP] Keymap config
Bedankt zal deze app eens downloaden. Vroeger toen ik nog win7 gebruikte had ik na mijn weten ook geen problemen, maar nu in win8 wel.FabianNL schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:56:
[...]
Heb de MC-1200, maar volgens mij met Windows nooit problemen gehad met de volume toetsen? Moet zeggen dat ik al weer een hele tijd op Openelec zit, dus kan het niet echt meer testen helaas. Probeer anders eens deze add-on, beetje spartaans uiterlijk en het is niet je-van-het, maar af en toe wel erg makkelijk, zeker om even een 'knop' op te zoeken:
[WIP] Keymap config
Ik heb de laatste week eens wat nagedacht over wat ik er (naast films kijken) nog meer mee zou willen doen en volgens mij moet dat allemaal wel mogelijk zijn vanuit XBMC (of eventueel vanuit Windows):
- internetten
- youtube
- uitzending gemist
- eenvoudige games (kinderspelletjes)
- emulatoren (alleen de lichtere zoals N64 en GBA)
- karaoke (voor de kids)
- wat lollige stemvervormings software (voor de kids)
Mijn hardware wensenlijstje ziet er als volgt uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A4-3400 Boxed | € 36,45 | € 36,45 |
1 | ASRock AMD A75 A75M-ITX | € 69,10 | € 69,10 |
1 | In Win BM639 | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,76 | € 29,76 |
1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3/4G | € 20,95 | € 20,95 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,09 | € 16,09 |
1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 61,- | € 61,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 278,30 |
Waar ik echter nog wat vragen heb is het volgende:
- Met mijn Logitech Harmony 555 kan ik volgens mij een MCE IR ontvanger aansturen. Wat zijn betrouwbare en goeie ontvangers? Ik kom op eBay veel ontvangers van HP tegen, maar die dingen zijn zo groot en niet mooi uit het zicht weg te werken.
- Kan ik bovenstaande configuratie ook aanzetten via de afstandsbediening? (power over USB ben ik ergens tegengekomen?)
- Ik vind dat Logitech toetsenbord nog zo groot. Ik heb de RII mini bekeken, maar die is weer zo enorm klein. Zit er nou geen maat tussenin, vergelijkbaar met een klein laptop toetsenbord? Maar dan wel met een touchpad en in dezelfde prijscategorie.
Even niet ingaande op de specs aangezien ik hier niet zo heel erg (meer) in thuis ben.hars73 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:41:
Was ik bijna overtuigd een HTPC bij mekaar te gaan 'sparen', ging ik toch weer twijfelen en richting de nieuwe Mede8er 600x3D mediaplayer. Maar als ik dan toch weer kijk wat ik daarvoor moet betalen, dan heb ik voor het dubbele bedrag een fatsoenlijke HTPC met XBMC met veel meer mogelijkheden.
Ik heb de laatste week eens wat nagedacht over wat ik er (naast films kijken) nog meer mee zou willen doen en volgens mij moet dat allemaal wel mogelijk zijn vanuit XBMC (of eventueel vanuit Windows):
- internetten
- youtube
- uitzending gemist
- eenvoudige games (kinderspelletjes)
- emulatoren (alleen de lichtere zoals N64 en GBA)
- karaoke (voor de kids)
- wat lollige stemvervormings software (voor de kids)
Mijn hardware wensenlijstje ziet er als volgt uit:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD A4-3400 Boxed € 36,45 € 36,45 1 ASRock AMD A75 A75M-ITX € 69,10 € 69,10 1 In Win BM639 € 44,95 € 44,95 1 Logitech K400 Wireless Touch Keyboard € 29,76 € 29,76 1 Kingston HyperX KHX1866C9D3/4G € 20,95 € 20,95 1 LG GH24NS90 Zwart € 16,09 € 16,09 1 Samsung 830 series SSD 64GB € 61,- € 61,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 278,30
Waar ik echter nog wat vragen heb is het volgende:
- Met mijn Logitech Harmony 555 kan ik volgens mij een MCE IR ontvanger aansturen. Wat zijn betrouwbare en goeie ontvangers? Ik kom op eBay veel ontvangers van HP tegen, maar die dingen zijn zo groot en niet mooi uit het zicht weg te werken.
- Kan ik bovenstaande configuratie ook aanzetten via de afstandsbediening? (power over USB ben ik ergens tegengekomen?)
- Ik vind dat Logitech toetsenbord nog zo groot. Ik heb de RII mini bekeken, maar die is weer zo enorm klein. Zit er nou geen maat tussenin, vergelijkbaar met een klein laptop toetsenbord? Maar dan wel met een touchpad en in dezelfde prijscategorie.
Wat je IR reciever betreft, die HP dingen werken best goed en anders haal je hem toch uit elkaar, 10tje kun je niet voor sukkellen
Keyboard gebruik ik zelf ook en vind het opzich wel meevallen, ligt redelijk lekker in de hand als je op de bank zit en als het voor de kids ook is zijn die mini bordjes wellicht weer net aan de krappe kant.
Ik zie trouwens op diverse fora dat die HP dingen ook nogal eens fake kunnen zijn als je ze vanuit Hong Kong bestelt. En dat ze dan ineens veel minder goed werken en installatie issues kunnen geven.schumi2004 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:47:
[...]
Even niet ingaande op de specs aangezien ik hier niet zo heel erg (meer) in thuis ben.
Wat je IR reciever betreft, die HP dingen werken best goed en anders haal je hem toch uit elkaar, 10tje kun je niet voor sukkellen
Keyboard gebruik ik zelf ook en vind het opzich wel meevallen, ligt redelijk lekker in de hand als je op de bank zit en als het voor de kids ook is zijn die mini bordjes wellicht weer net aan de krappe kant.
En wat het keyboard betreft denk ik dat er voor die prijs idd niks beters te koop is, maar ja je weet nooit, dus ik stelde de vraag maar.
Laat die RII mini in ieder geval maar zitten, die is echt waardeloos. Het bereik is +/- 2,5 a 3 meter, dus als ik hem vanaf de bank wil gebruiken werkt het al niet eens. De toetsen zijn idd erg klein en het voelt heel gammel aan. Leuke gimmick, maar daar houdt het ook wel bij op.hars73 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:41:- Ik vind dat Logitech toetsenbord nog zo groot. Ik heb de RII mini bekeken, maar die is weer zo enorm klein. Zit er nou geen maat tussenin, vergelijkbaar met een klein laptop toetsenbord? Maar dan wel met een touchpad en in dezelfde prijscategorie.
Volgens mij staat er in deze thread wel een paar linkjes naar IR recievers van HP en als je een beetje betrouwbare seller opzoekt zit het wel goed.hars73 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:55:
[...]
Ik zie trouwens op diverse fora dat die HP dingen ook nogal eens fake kunnen zijn als je ze vanuit Hong Kong bestelt. En dat ze dan ineens veel minder goed werken en installatie issues kunnen geven.
En wat het keyboard betreft denk ik dat er voor die prijs idd niks beters te koop is, maar ja je weet nooit, dus ik stelde de vraag maar.
www.casarodriguillo.com
Omdat mijn kids op zondagmorgen zelf de tv aanzetten (en op dit moment de Xbox1 met daarop XBMC) via mijn Harmony remote. Ingewikkelder dan dat wil ik het voor hun niet maken (ze zijn 4 en 7 jaar). En de afstandsbediening ligt hier altijd op tafel, mijn smartphone meestal in de la en mijn tablet ergens in een andere laPinin schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:29:
Ik gebruik mijn remote nooit. De app yatse is geweldig. Waarom zou je een ab willen?? O.k. als je geen smartphone of tablet hebt..
Ze kunnen zich ook al prima redden binnen XBMC, dat is eigenlijk ook 1 van de redenen dat ik graag bij XMBC blijf ipv een standaard mediaplayer met een hele andere interface aan te schaffen.
Is er trouwens nog een bepaalde Windows 7 uitvoering die ik het beste kan aanschaffen? Ik neem aan het beste de 64bit te gebruiken? Voldoet de goedkoopste (Home Premium)? Of heb ik dan beperkingen hier of daar in het gebruik?
[ Voor 27% gewijzigd door hars73 op 10-12-2012 22:57 ]
Gebruiksvriendelijker en veel sneller met bedienen. Ik wil wel eens zien met welk apparaat je het snelst een functie hebt gekozen? Voordat jij je foon hebt wakker gemaakt is de knop op de afstandsbediening al ingedrukt. Ik gebruik ook wel eens mijn SP maar da's meer om te showenPinin schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:29:
Ik gebruik mijn remote nooit. De app yatse is geweldig. Waarom zou je een ab willen?? O.k. als je geen smartphone of tablet hebt..
Testing, one, two ...
Een ipad gebruiken vind ik onhandig. De ipad is loeizwaar, zeker als remote.
smartphone is prima. eigenlijk zie je alles op je phone, MET fanart. je kijkt dan pas naar tv als je klaar bent met "surfen" door je XBMC remote
Ik vind dat dus een nadeel, eigenlijk. Al die moeite gedaan om een mooie skin met alle goede plugins werkend te krijgen op XBMC's 3ft interface, gaat iedereen alsnog naar z'n iphone starenJazco2nd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:53:
smartphone is prima. eigenlijk zie je alles op je phone, MET fanart. je kijkt dan pas naar tv als je klaar bent met "surfen" door je XBMC remote
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik gebruik mijn Yatse ook voor het renamen, en verwijderen van bestanden.hardware-lover schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:40:
[...]
Gebruiksvriendelijker en veel sneller met bedienen. Ik wil wel eens zien met welk apparaat je het snelst een functie hebt gekozen? Voordat jij je foon hebt wakker gemaakt is de knop op de afstandsbediening al ingedrukt. Ik gebruik ook wel eens mijn SP maar da's meer om te showen
Bovendien denk ik serieus dat ik sneller een film heb opgestart dan met de ab.
Maar goed, het is allemaal niet zo belangrijk, en iedereen moet gebruiken wat hij wil
www.casarodriguillo.com
Ik zal het in ieder geval op m'n tablet en phone gaan installeren als ik mijn systeempje eenmaal heb draaien. Al is het alleen maar om te showen of voor de leuk.Pinin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik mijn Yatse ook voor het renamen, en verwijderen van bestanden.
Maar goed snelheid is niet zo belangrijk, en iedereen moet gebruiken wat hij wil
Wat de Windows versie betreft, Windows Home Premium 64bit is voldoende toch voor XMBC?
Maar... Openelec is gratis en start meteen xbmc op. (eigenlijk is het ook geen OS) Ik ben meer tevreden met openelec dan de combi met win7.
Configureren is de eerste keer iets meer werk dan bij windows.
[ Voor 23% gewijzigd door Pinin op 11-12-2012 10:38 ]
www.casarodriguillo.com
het valt reuze mee. Eigenlijk als ik erover nadenk, alleen als ik net op de bank zit en ff nadenk wat ik wil kijken doe ik het via de app > TV Shows. kan je ook al doen als je nog in de keuken staat ofzo. Daarna gewoon via App > Remote mode. En dan kijk je dus gewoon naar je tv.Acolyte57 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:03:
[...]
Ik vind dat dus een nadeel, eigenlijk. Al die moeite gedaan om een mooie skin met alle goede plugins werkend te krijgen op XBMC's 3ft interface, gaat iedereen alsnog naar z'n iphone staren
Ik heb Openelec overwogen, maar ik wil er meer mee gaan doen dan alleen maar xbmc, dus dan heb ik er toch windows functionaliteiten bij nodig. Heb al wel wat dingen gezien waarmee ik het starten van xbmc na het opstarten van Windows kan verbeteren/vereenvoudigen. Als het zover is ga ik daar wel eens induiken om de boel zoveel mogelijk te optimaliseren. Eerst maar eens wat hardware bij mekaar sprokkelen de komende tijdPinin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:36:
Ik had het prima draaien op win7x64 home prem.
Maar... Openelec is gratis en start meteen xbmc op. (eigenlijk is het ook geen OS) Ik ben meer tevreden met openelec dan de combi met win7.
Configureren is de eerste keer iets meer werk dan bij windows.
Grootste probleem met de smartphone/tablet remotes is dat navigeren binnen xbmc (met de pijltjestoetsen) bijna niet te doen is omdat je dan op twee plekken tegelijk moet kijken. Als je alleen films opzet is dat niet echt een probleem maar sommige functies zijn nog niet toegankelijk binnen bijv. Yatse (waaronder PVR).Pinin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik mijn Yatse ook voor het renamen, en verwijderen van bestanden.
Maar goed, het is allemaal niet zo belangrijk, en iedereen moet gebruiken wat hij wil
Het zou idd nog mooier zijn als je je TV scherm op je tablet zit. Ik vind een AB ook prima, maar bijv. het toetsenbord van Yatse is veel makkelijker dan met een AB.Snippo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:00:
[...]
Grootste probleem met de smartphone/tablet remotes is dat navigeren binnen xbmc (met de pijltjestoetsen) bijna niet te doen is omdat je dan op twee plekken tegelijk moet kijken. Als je alleen films opzet is dat niet echt een probleem maar sommige functies zijn nog niet toegankelijk binnen bijv. Yatse (waaronder PVR).
www.casarodriguillo.com
Ik heb de mijne inmiddels een jaar en nog steeds super tevreden. Het bereik wordt minder naarmate de batterij leeg raakt. Even aan de USB hangen en je kan zo weer een week of 2-3 verder.sverzijl schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:07:
[...]
Laat die RII mini in ieder geval maar zitten, die is echt waardeloos. Het bereik is +/- 2,5 a 3 meter, dus als ik hem vanaf de bank wil gebruiken werkt het al niet eens. De toetsen zijn idd erg klein en het voelt heel gammel aan. Leuke gimmick, maar daar houdt het ook wel bij op.
Maar van alle afstandsbedieningen en apps die ik heb geprobeerd is deze verreweg de aller beste. Dat hij gammel aanvoelt ben ik het al helemaal niet mee eens. Misschien heb je een maandag-morgen versie gekregen.
Gaat lekker rapVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:16:
frodo RC1 nu bij downloads:
http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/
Ik heb een serie map, daarin /seizoen 1, en daarin mijn files komende uit VIDEO TS, echter zijn de files overlopend, dus aflevering 1 staat grotendeels op VTS_01_1 (naam voor wijzigen) & laatste deel van de aflevering op VTS_01_2. Ik heb geprobeerd om de naam te veranderen in s01.01-02 daarna s01.02-03 etc. maar op deze manier krijg ik 8 eposides terwijl er maar 4 zijn bijvoorbeeld.
Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen?
Verwijderd
??? geen beta ??? Stable?? Foutje??Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:16:
frodo RC1 nu bij downloads:
http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/
Heb er verder nog niets over gelezen, afgelopen weekend nog gezocht wanneer die uit zou komen. Ik neem aan dat deze versie toch wel met een 'bang' wordt neer gezet.
"k zit met smart te wachten om meer te kunnen splitsen dan Films en Series en de pvr lijkt me ook fijn.
Verwijderd
Ok tè vergezocht waarschijnlijk...
Inderdaad te ver gezocht, aangezien Frodo niks heeft te maken met Lord of the Rings/the Hobbit, maar was de nickname van een van de grondleggers van XBMC, of wat voor naampje het toen droegVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:55:
rond kerst had ik op gehoopt (en dus hele vakantie om te prutsen), maar omdat vandaag de Hobbit in primiere gaat....
Ok tè vergezocht waarschijnlijk...
Inderdaad maar toch is er iets niet lekker met deze (en beta 3) build.
- Zo doet script.xbmc.boblight zo nu en dan vervelend dat de leds heel vaag knipperen/reageren.
- Werkt script.autosubs niet meer.
- En nog iets wat ik vergeten ben
Verder nog altijd stabieler (zelfs naar verschillende up en downgrades van OE) dan Eden.
Verwijderd
Maar goed hoe meer er moet worden uitgelegd hoe verder gezocht
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 10:22 ]
Verwijderd
Doet ook lekker lang met zijn accu.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]