Koffie schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:28:
[...]
Ik denk dat een post-processing script idd de juiste manier is - extracted BD's laat ik dan maar even buiten beschouwing.
Op de een of andere manier zie ik alleen post scripts als ik ze .py noem (ik draai sabnzdb in een jail op FreeNAS) en niet met .sh
als je mij een duw in de richting kunt geven dat ik een post script alle *iso hernoem naar 3DBR*.iso ben ik al een heel eind

Heb je hem wel executable gemaakt? Op linux moeten ze de executable-bit hebben, anders worden ze inderdaad niet weergegeven. In windows moet de extensie in PATHEXT zitten. (Wat default .com/.exe/.bat en nog enkele zijn)
Even een scriptje in elkaar gezet. Script houdt rekening met iso's die al de 'goede' bestandsnaam hebben. Die negeert hij en hij doet een 'file size check'.
Even een voorbeeld.
Dit is mijn maplayout ter test:
htpc@HTPC:~$ ls -lh /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/
total 14G
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 5.0G 2012-12-02 13:04 bla.BDr.iso
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 3.0G 2012-12-02 13:03 blablabla2.iso
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 5.0G 2012-12-02 13:03 blablabla.iso
Script is als volgt geconfigureerd - als in boven de 4 GB is goed en het moet .BDr voor de extensie bevatten, dus dat je mijnFilm.BDr.iso krijgt. Beide zijn aan te passen, beide waren ter test:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ### CONFIG
# The minimum size the iso must be, otherwise we will not rename it (in MB)
MINIMUMSIZE_FILE=4096
# The string to add before the file extension
TEXT_TO_ADD_BEFORE_EXTENSION=".BDr"
### DO NOT CHANGE ANTHING BELOW |
Uitvoer script (deze zou je theoretisch gezien zelfs op je hele media map aan kunnen mee geven, dan zal hij al gedownloadde iso's ook hernoemen, wel even de MINIMUMSIZE_FILE op 20 GB zetten zodat hij vanaf 20 GB iso's gaat renamen denk ik)
htpc@HTPC:~$ bash checkAndRenameISO.sh /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla2.iso found with size: 3.00 GB
- File doesn't match the minimum filesize requirement of 4.00 GB. Skipping...
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/bla.BDr.iso found with size: 5.00 GB
- File already contains '.BDr'. Skipping...
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.iso found with size: 5.00 GB
mv -v /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.iso /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.BDr.iso
Klopt dit ongeveer?
Bestand is te downloaden via:
https://dl.dropbox.com/u/4651177/checkAndRenameISO.sh
Ik heb bewust nog een echo erin gelaten voordat hij renamed, zodat je het eerst kan testen. Als het goed lijkt, kan je de echo uit het script halen.
Script heeft wel 2 benodigdheden trouwens:
- Gebruik bash om het aan te roepen i.p.v. sh
- de 'bc' commando. Vele linux omgevingen hebben deze standaard.