[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
Koffie schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:55:
Zoals al meerdere in dit topic: ik ben ook op de 3D wagon gesprongen :)
Uiteraard meteen de noob/FAQ vraag waar ik geen antwoord op kan vinden: hoe kan ik in XB<C fatsoenlijk subs gebruiken bij een SBS/OU film? Zijn er plugins voor? Zit het al in Frodo?

Het lijkt zo'n obvious FAQ, maar ik kom niet verder dan 'zit er nog niet in'
Er is ook een patch voor Frodo maar dan kun je de grote van de subs niet mee aanpassen, wel aangeven of het sbs of half sbs is enzo

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedankt, ik ga het eens proberen! :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:19:

Waarom die hassle? Tsja, ik maak graag (en vaak) gebruik van de PVR functionaliteit :). Nu nog even wachten op de final van Frodo en een compatible "spotimc" plugin en dan ben ik helemaal happy :D.
Spotimc werkt hier prima op Frodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik probeer nu mijn sources.xml toe te voegen aan mijn advanced settings file zodat ik maar 1 source file heb voor alle computers hier in huis, dit op volgende manier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.170</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>VideoDB</name>
    </videodatabase>

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.170</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>MusicDB</name>
    </musicdatabase>

<pathsubstitution>
        <substitution>
            <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
            <to>smb://FREENAS/XBMC_Shared/sources.xml</to>
        </substitution>
        <substitution>
            <from>special://masterprofile/mediasources.xml</from>
            <to>smb://FREENAS/XBMC_Shared/mediasources.xml</to>
        </substitution>
    </pathsubstitution>
</advancedsettings>

In de sources.xml file die daar staat, kan je hetvolgende vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
<video>
    <source>
        <name>Tv Shows</name>
        <path pathversion="1">smb://FREENAS/TvShows/</path>
    </source>
</video>

Nu krijg ik mijn log hetvolgende te zien.

code:
1
20:47:57 T:12200 WARNING: No information found for item 'smb://FREENAS/TvShows/', it won't be added to the library.

Dit terwijl het echt moet werken, want had deze via de local source.xml aan het toevoegen geweest en dit werkte. En dan verplaatst naar de shared sources file zodat ik een voorbeeld had om het op te bouwen.

Wat doe ik verkeerd?
En hoe kan ik dan het beste mijn bestanden gaan "scrapen", of hoe zegt men dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
michielvz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:27:
[...]

http://openelec.tv/forum/...ws-without-ubuntu-install

Loop vast met bovenstaande procedure over het toevoegen van openelec als dualboal boot icm met win7. Heb via GParted twee nieuwe partities gemaakt. Ziet er vrijwel hetzelfde uit als op de afbeelding in de link behalve dat bij mij de 100mb partitie van windows 7 er nog bijstaat (volgens mij de boot partitie van win7). Vervolgens gebruik ik de terminal om de BOOT partitie te laden. cd media/BOOT doet het niet. Ik moet daarvoor in de plaats cd media/ubuntu/BOOT gebruiken. Vervolgens download ik ext_linux van dropbox. Wanneer ik deze wil uitpakken geeft hij aan 'permission denied'. Heb geen rechten om hierin weg te schrijven. Ik doe volgens mij niet zoveel anders dan in de instructie. Iemand enig idee wat ik fout doe? 8)7
Ik ben nog steeds niet uit bovenstaand probleem gekomen. Anyone? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door michielvz op 25-11-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09
Sven_Vdb schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:58:
Ik probeer nu mijn sources.xml toe te voegen aan mijn advanced settings file zodat ik maar 1 source file heb voor alle computers hier in huis, dit op volgende manier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[...]
<advancedsettings>
    <pathsubstitution>
        <substitution>
            <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
            <to>smb://FREENAS/XBMC_Shared/sources.xml</to>
        </substitution>
    </pathsubstitution>
</advancedsettings>

[...]

Wat doe ik verkeerd?
Volgens mij gebruik je een verkeerde tag.
Het is eerst <pathsubstitution>, maar de onderliggende tag is <substitute> en niet <substitution>

Althans, zo heb ik het, en dat werkt toch netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sven_Vdb schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:58:

[..]

Nu krijg ik mijn log hetvolgende te zien.

[..]

Dit terwijl het echt moet werken, want had deze via de local source.xml aan het toevoegen geweest en dit werkte. En dan verplaatst naar de shared sources file zodat ik een voorbeeld had om het op te bouwen.

Wat doe ik verkeerd?
Wat bij mij ook werkte is nog <sources> </sources> om je vidoe en music sources te zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Jelte op 26-11-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
http://wiki.xbmc.org/inde...ml#.3Cpathsubstitution.3E

Thumbnails met Frodo niet vervangen voor Eden is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Heeft iemand enig idee hoe snel windows 8 kan opstarten icm met xbmc als service? Las op het xbmc forum iemand die een boot time had van 4sec. maar die maakte dan wel gebruik van UEFI. Gebruik nu Openelec en die boot in ongeveer 10sec. Maar vind het pakket toch zijn beperkingen hebben, ook loopt hij soms vast.

Dus zit te twijfelen om over te stappen naar Windows 8 PRO.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door G.Scholtens op 26-11-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
G.Scholtens schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:45:
Heeft iemand enig idee hoe snel windows 8 kan opstarten icm met xbmc als service? Las op het xbmc forum iemand die een boot time had van 4sec. maar die maakte dan wel gebruik van UEFI. Gebruik nu Openelec en die boot in ongeveer 10sec. Maar vind het pakket toch zijn beperkingen hebben, ook loopt hij soms vast.

Dus zit te twijfelen om over te stappen naar Windows 8 PRO.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb het eerst op mijn desktop getest (win 8 pro waarbij XMBC bij mij opstart als default GUI) en dan zit je inderdaad in 5-6 seconde in XMBC..

Ondertussen heb ik een Zotac Nano AD12 (met een SSD voor windows) gekocht en die doet er toch wel 15 seconde over.. Aan de andere kant zet ik hem gewoon in een soort van standbye (verbruikt dan maar 1 watt van wat ik gelezen heb) en dan heb ik binnen 1 seconde beeld als ik hem aanzet :). Alleen als ik weet dat hij langdurig niet gebruikt gaat zet ik hem echt uit, maar volgens mij is dat bij windows 8 eigenlijk niet meer nodig..

Wat ik me echter afvroeg is of ik op het nivo van "Movies - TV Shows - Music - Settings" ook nog iets van harde links zou kunnen maken naar andere programma's? Ik heb nu wel iets van advanced launcher geinstaleerd staan.. Maar dan moet je eerst naar appplications >> Advanced Launcher >> "een of andere exe" en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.. Ik zou deze programma's veel liever kunnen starten vanuit "het hoofdmenu"..

Daarnaast vroeg ik me af of je nog executables kan starten als je XBMC afsluit (dus zeg maar das als ik exit kies, dat hij explorer.exe start)? Want doordat ik XBMC als default GUI heb, moet ik nu na het afsluiten van XBMC eerst CTRL+ALT+DEL doen en dan via de taskmanager explorer.exe starten voor ik de standaard windows gui heb :P.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Uhmmie schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:32:
[...]

Ik heb het eerst op mijn desktop getest (win 8 pro waarbij XMBC bij mij opstart als default GUI) en dan zit je inderdaad in 5-6 seconde in XMBC..

Ondertussen heb ik een Zotac Nano AD12 (met een SSD voor windows) gekocht en die doet er toch wel 15 seconde over.. Aan de andere kant zet ik hem gewoon in een soort van standbye (verbruikt dan maar 1 watt van wat ik gelezen heb) en dan heb ik binnen 1 seconde beeld als ik hem aanzet :). Alleen als ik weet dat hij langdurig niet gebruikt gaat zet ik hem echt uit, maar volgens mij is dat bij windows 8 eigenlijk niet meer nodig..

Wat ik me echter afvroeg is of ik op het nivo van "Movies - TV Shows - Music - Settings" ook nog iets van harde links zou kunnen maken naar andere programma's? Ik heb nu wel iets van advanced launcher geinstaleerd staan.. Maar dan moet je eerst naar appplications >> Advanced Launcher >> "een of andere exe" en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.. Ik zou deze programma's veel liever kunnen starten vanuit "het hoofdmenu"..

Daarnaast vroeg ik me af of je nog executables kan starten als je XBMC afsluit (dus zeg maar das als ik exit kies, dat hij explorer.exe start)? Want doordat ik XBMC als default GUI heb, moet ik nu na het afsluiten van XBMC eerst CTRL+ALT+DEL doen en dan via de taskmanager explorer.exe starten voor ik de standaard windows gui heb :P.
Thnx ga ik toch maar voor windows 8 PRO 64bits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 05-10 17:42
Hebben meer mensen last van problemen met de Android XBMC remote app als je gebruikt maakt van een Frodo build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xburchartz schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:18:
Hebben meer mensen last van problemen met de Android XBMC remote app als je gebruikt maakt van een Frodo build?
Ja, al een aantal keren op XBMC.org forum voorbij gekomen.

Probeer deze maar https://github.com/tombriden/android-xbmcremote/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Uhmmie schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb xbmc nu als service bij opstarten ingesteld, maar vervolgens mij IR ontvanger niet goed geinitialiseerd wordt volgens mij, waardoor mijn AB de eerste 5 min niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Fire69 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:06:
[...]

Volgens mij gebruik je een verkeerde tag.
Het is eerst <pathsubstitution>, maar de onderliggende tag is <substitute> en niet <substitution>

Althans, zo heb ik het, en dat werkt toch netjes :P
Dit geeft mij hetzelfde resultaat, geen sources geladen!
Jelte schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:25:
[...]

Wat bij mij ook werkte is nog <sources> </sources> om je vidoe en music sources te zetten.
Dit nog niet geprobeerd, zal het straks thuis eens proberen.
Dit is om rechtstreeks in de advanced settings file de mappen mee te geven?
Maar ik zou ze liever in een aparte file zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
shoombak schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:58:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb xbmc nu als service bij opstarten ingesteld, maar vervolgens mij IR ontvanger niet goed geinitialiseerd wordt volgens mij, waardoor mijn AB de eerste 5 min niet werkt.
Dat staat hier uitgelegd hoe je windows 8 opstart met XBMC als GUI:
http://cybernetnews.com/x...t-xbmc-startup-windows-8/

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

foutje... :)

[ Voor 163% gewijzigd door Pinin op 26-11-2012 21:32 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:46
Weet ook iemand of het mogelijk is om in XBMC in te stellen om default welk audio spoor te kiezen? Het wil nog wel eens zo zijn dat een film een DTS en een 5.1 AC3 spoor heeft. Default zal hij altijd het DTS spoor pakken, maar is het ook zo in te stellen dat hij het 5.1 AC3 spoor pakt?

Reden waarom ik dit vraag is omdat op een Raspberry Pi op een 256 MB model een DTS spoor soms wel eens issues geeft en een standaard 5.1 spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:12:
knip

[...]

Dit is om rechtstreeks in de advanced settings file de mappen mee te geven?
Maar ik zou ze liever in een aparte file zien.
Waarom in een aparte file, advancedsettings werkt toch net zo goed? Kan volgens mij niet eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
RudolfR schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:50:
[...]

Bedoel je deze plugin:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129051&page=1

Ja, die heb ik wel, maar daarvoor had ik het ook al.
Het is vaak net nadat ik een NL sub download (en misschien al een EN had), maar ik zie dan een aantal regels dubbel. Het verdwijnt vaak weer vanzelf.
En nee, er zitten geen subs ingebakken in de serie zelf.
Ik ken het probleem :(
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=143778

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
eymey schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:19:
Waarom die hassle? Tsja, ik maak graag (en vaak) gebruik van de PVR functionaliteit :). Nu nog even wachten op de final van Frodo en een compatible "spotimc" plugin en dan ben ik helemaal happy :D.
psst https://github.com/downlo...dio.spotimc-1.0-beta3.zip
werkt best wel supergeweldigprimagoed onder Frodo beta 1:)

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Er zijn er meer lees ik en heb er zelf ook last van hoewel me het niet meer opgevallen is na de meeste recente laatste 2 OpenELEC builds.
Ze lijken het ook te erkennen, de aandacht ervoor is er iig. Ik zal topic ook even in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43
kibje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:03:
[...]

psst https://github.com/downlo...dio.spotimc-1.0-beta3.zip
werkt best wel supergeweldigprimagoed onder Frodo beta 1:)
Spotimc doet nog wat spartaans aan, al is het wel het snelst aan de praat te krijgen.

Ben je over Spotimc al heel tevreden en gebruik je OpenElec, dan zou ik zeker ook eens kijken naar SpotyXBMC2. Je zal wel een eigen build moeten maken, maar het is zeker de moeite waard (veel beter geintegreerd in XBMC). Mag helaas niet als add-on verspreid worden ('Due to legal license mismatch between spotify and gpl, compiled builds of SpotyXBMC can not be released')

http://openelec.tv/forum/13-miscellaneous/7010-spotify#15766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat is de makkelijkste / mooiste manier om gekeken films/series te verwijderen.
Ik gebruik openelec. Je hebt bestandsbeheer en je kan mbv samba de schijf benaderen, maar misschien is er een mooiere functie (en dan graag zonder muis en toetsenbord, ik heb wel de remote app.)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Pinin schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:05:
Wat is de makkelijkste / mooiste manier om gekeken films/series te verwijderen.
Ik gebruik openelec. Je hebt bestandsbeheer en je kan mbv samba de schijf benaderen, maar misschien is er een mooiere functie (en dan graag zonder muis en toetsenbord, ik heb wel de remote app.)
Je bedoelt na een film/serie gekeken te hebben de film uit de library te halen EN van je filesysteem ?
Ik gebruik daar gewoon de Menu->Remove from library optie voor (en in de XBMC settings instellen dat ie ook de fysieke file mag verwijderen). Die functie heb ik dan wel onder een remote button gestopt.

Je moet dan helaas nog steeds 2x 'yes' selecteren (1e keer voor verwijderen uit library en 2e keer voor verwijderen uit filesysteem), maar dit is voor mij acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
sverzijl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:25:
[...]

Je bedoelt na een film/serie gekeken te hebben de film uit de library te halen EN van je filesysteem ?
Ik gebruik daar gewoon de Menu->Remove from library optie voor (en in de XBMC settings instellen dat ie ook de fysieke file mag verwijderen). Die functie heb ik dan wel onder een remote button gestopt.

Je moet dan helaas nog steeds 2x 'yes' selecteren (1e keer voor verwijderen uit library en 2e keer voor verwijderen uit filesysteem), maar dit is voor mij acceptabel.
Dit doe ik inderdaad ook, maar dit werkt niet altijd even goed. Hij laat bijv. wat bestanden achter, wat niet het ergste is, maar bij DVD's/BluRay's verwijderd het alleen het hoofdbestand van 10 kb. De rest van de film blijft dan wel achter wat jammer is.

Wat ik doe is in zo'n geval zelf even verwijderen via samba, zo gepiept. Voor het geval dat ik het een keer ben vergeten heb ik een shellscript geschreven die alle serie/film mappen nagaat en kijkt of daar wat in zit. Zo moet een serie map (per seizoen wel) minstens 100 MB bevatten, of een filmmap minstens 100 MB bevatten. Zo niet krijg ik een nette melding dat hij verwijderd kan worden. Misschien dat ik het later automatisch laat verwijderen, maar leek mij qua test nog niet handig.
series:
# Alphas
# - season01                                                           4.00 KB    [EMPTY]
# - season02                                                           9.66 GB    [OK]
# Arrow
# - season01                                                           7.50 GB    [OK]
.......
.......
movies:
# Captain.America.The.First.Avenger.2011.1080p.BluRay.AVC.DTS-MA       42.73 GB   [OK]
# Chained.2012.BluRay.1080p.AC3.X264.R.Knorloading                     6.55 GB    [OK]
.......
.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
serhat schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:49:
[...]

Dit doe ik inderdaad ook, maar dit werkt niet altijd even goed. Hij laat bijv. wat bestanden achter, wat niet het ergste is, maar bij DVD's/BluRay's verwijderd het alleen het hoofdbestand van 10 kb. De rest van de film blijft dan wel achter wat jammer is.
Ah dat bedoel je. Daar was ik nog niet echt tegenaan gelopen omdat ik eigenlijk alleen episodes van TV series wis nadat ik ze bekeken heb. En dat er dan inderdaad wat kruimelwerk aan files achterblijft maak me niet zoveel uit.

In het geval van BluRays zou ik ook zo snel niet iets handigers weten dan af en toe te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Vraagje, heb sinds vandaag mijn htpc ingericht met xbmc frodo beta en windows 8. Als skin Refocus Big laatste versie.

Nu had je normaal gesproken in refocus als achtergrond in je homescreen de posters van series en films. Echter kan ik deze nu niet meer actief krijgen, kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
G.Scholtens schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:17:
Vraagje, heb sinds vandaag mijn htpc ingericht met xbmc frodo beta en windows 8. Als skin Refocus Big laatste versie.

Nu had je normaal gesproken in refocus als achtergrond in je homescreen de posters van series en films. Echter kan ik deze nu niet meer actief krijgen, kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.
Ga naar Instellingen > Skin > hoofdscherm > gebruik fanart diavoorstelling uitzetten.

Daarnaast doet bierdopje het niet meer icm de subtitle plugin. Als ik de debugging aanzet verschijnt het volgende in de logfile. Met name deze regel

code:
1
### [XBMC Subtitles-services.Bierdopje.service] -  failed to get proper response from Bierdopje site (status = false)

veroorzaakt het. Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
schumi2004 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:50:
[...]

Waarom in een aparte file, advancedsettings werkt toch net zo goed? Kan volgens mij niet eens anders.
Werkt misschien even goed ja, maar niet als je meerdere pc's hebt , waardoor je deze steeds moet gaan aanpassen op elk systeem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:35:
[...]

Werkt misschien even goed ja, maar niet als je meerdere pc's hebt , waardoor je deze steeds moet gaan aanpassen op elk systeem. :(
Is toch maar een 1 malige actie? Zie het probleem niet. Je kopieert die file naar elke systeem die gelijk moet zijn, klaar.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb in mijn keyboard.xml een mapping hemaakt naar "AudioNextLanguage" zodat ik met mijn AB van audio track kan wisselen.
Prima, werkt al tijden prima.

Ik begin me er echter steeds meer aan te irriteren dat wanneer ik van track wissel ik niet alleen een popup krijg met welke track ik gekozen heb, maar tevens de hele balk waar te zien is op welke tijd ik in de film zit.
Wanneer ik een sub wijzig dmv NextSubtitle krijg ik wel netjes alleen een popup met welke sub ik gekozen heb.
Is zoiets te veranderen of is dat hardcoded in XBMC?

Ik gebruik de Metropolis skin, en daarin is het namelijk bijzonder irritant, Ik denk ook niet dat het iets van de skin zelf is, want confluence reageert precies hetzelfde.

edit
Plaatjes zeggen meer:

Subtitle wijzigen, zoals het hoort
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/928xbmc_changeasub.jpg

Audio track wijzigen met het extr OSD menu erbij
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/512xbmc_changeaudio.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 29-11-2012 07:08 ]

• schumi2004
Koffie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:01:
Ik heb in mijn keyboard.xml een mapping hemaakt naar "AudioNextLanguage" zodat ik met mijn AB van audio track kan wisselen.
Prima, werkt al tijden prima.

Ik begin me er echter steeds meer aan te irriteren dat wanneer ik van track wissel ik niet alleen een popup krijg met welke track ik gekozen heb, maar tevens de hele balk waar te zien is op welke tijd ik in de film zit.
Wanneer ik een sub wijzig dmv NextSubtitle krijg ik wel netjes alleen een popup met welke sub ik gekozen heb.
Is zoiets te veranderen of is dat hardcoded in XBMC?

Ik gebruik de Metropolis skin, en daarin is het namelijk bijzonder irritant, Ik denk ook niet dat het iets van de skin zelf is, want confluence reageert precies hetzelfde.

edit
Plaatjes zeggen meer:

Subtitle wijzigen, zoals het hoort
[afbeelding]

Audio track wijzigen met het extr OSD menu erbij
[afbeelding]
Je wil eigenlijk in FullVideo mode helemaal geen OSD zien begrijp ik?
Ik weet niet of zoiets mogelijk is maar zo erger ik me wel eens aan de vele popups van bepaalde addons, een traktr bijvoorbeeld.

Ik zou een optie willen dat er helemaal geen popups getoond worden maar ben er nog niet uit.

• G.Scholtens
r3v0ss schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:05:
[...]

Ga naar Instellingen > Skin > hoofdscherm > gebruik fanart diavoorstelling uitzetten.

Daarnaast doet bierdopje het niet meer icm de subtitle plugin. Als ik de debugging aanzet verschijnt het volgende in de logfile. Met name deze regel

code:
1
### [XBMC Subtitles-services.Bierdopje.service] -  failed to get proper response from Bierdopje site (status = false)

veroorzaakt het. Maar waarom?
Thnx zal dit vanavond eens testen.

• Fire69
  • Laatst online: 12:09
schumi2004 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:07:
[...]

Is toch maar een 1 malige actie? Zie het probleem niet. Je kopieert die file naar elke systeem die gelijk moet zijn, klaar.
Sterker nog, als je in je advancedsettings een substitute doet van je sources.xml moet je op die pc's helemaal niks meer aanpassen als je je sources wil veranderen.
Gewoon de sources.xml die je ergens op een share hebt staan aanpassen, en alle pc's gebruiken gewoon die nieuwe versie.
Of is het dat wat jij ook wil zeggen? :)

• schumi2004
Fire69 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:16:
[...]

Sterker nog, als je in je advancedsettings een substitute doet van je sources.xml moet je op die pc's helemaal niks meer aanpassen als je je sources wil veranderen.
Gewoon de sources.xml die je ergens op een share hebt staan aanpassen, en alle pc's gebruiken gewoon die nieuwe versie.
Of is het dat wat jij ook wil zeggen? :)
Precies, zou werk ik hier ook.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

schumi2004 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:52:
[...]

Je wil eigenlijk in FullVideo mode helemaal geen OSD zien begrijp ik?
Ik weet niet of zoiets mogelijk is maar zo erger ik me wel eens aan de vele popups van bepaalde addons, een traktr bijvoorbeeld.

Ik zou een optie willen dat er helemaal geen popups getoond worden maar ben er nog niet uit.
Niet helemaal.
Kijk nog eens naar mijn screenshots. Als ik van sub wissel, krijg ik een kleine popup met de info over de sub.
Als ik van audio track wissel, krijg ik eerst de volledige info over speelduur etc. en daaroverheen dezelfde popup van de sub, maar dan met audio track.
Ik zou voor audio track graag dezefde summiere popup willen krijgen (krijg ik ook) maar dan zonder die extra OSD over tijdsduur.
Ik zie ook niet echt het nut om ze wel bij audio track te geven en niet bij subs :)

• Sven_Vdb
schumi2004 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:18:
[...]

Precies, zou werk ik hier ook.
Volgens mij zeg jij het juist anders. Of lees ik het nu echt zo verkeerd?
Ik probeer het door een source.xml path toe te voegen aan mijn advanced settings file.
Maar dit lukt dus niet correct.

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:14:
[...]

Volgens mij zeg jij het juist anders. Of lees ik het nu echt zo verkeerd?
Ik probeer het door een source.xml path toe te voegen aan mijn advanced settings file.
Maar dit lukt dus niet correct.
Zoiets? regel 27
http://pastebin.com/6GhG4RFs

• r3v0ss
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het niet werken van Bierdopje i.c.m. de subtitle plugin?

[ Voor 23% gewijzigd door r3v0ss op 29-11-2012 14:55 ]

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 22:58
Heb xbmc 11.0 geïnstalleerd alles werkt naar behoren, enkel als ik een film opstart verloopt deze niet vloeiend. Als ik op esc duw en je komt op het keuzemenu loopt deze vloeiend op de achtergrond. Iemand raad mee? Heb al gelezen dat het aan een instelling kan schelen: bij video/afspelen/synchroniseer video met beeldschermfrequentie maar dit werkt niet.

HTPC Intel 540/4gb/EAH5450
Media wordt rechtstreeks afgespeeld vanaf de interne disks. Draait op w7 (ssd)

[ Voor 13% gewijzigd door Nicklazzz op 29-11-2012 20:23 ]

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 22:27
Ik heb momenteel XBMC Frodo geïnstalleerd. Ik heb sinds vandaag echter een probleem. Toen ik met Google zocht kwam ik een thread tegen waar iemand net hetzelfde probleem als ik, maar waar een moderator echter zei dat die persoon eerst moest zoeken. Ik heb nu al even zitten zoeken, maar heb nog steeds geen oplossingen gevonden.
Het probleem dat ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img198/3035/xbmchatesme.png

• schumi2004
Jo... schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:51:
Ik heb momenteel XBMC Frodo geïnstalleerd. Ik heb sinds vandaag echter een probleem. Toen ik met Google zocht kwam ik een thread tegen waar iemand net hetzelfde probleem als ik, maar waar een moderator echter zei dat die persoon eerst moest zoeken. Ik heb nu al even zitten zoeken, maar heb nog steeds geen oplossingen gevonden.
Het probleem dat ik heb:

[afbeelding]
Ik zou je guisettings.xml weg gooien.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 22:27
schumi2004 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:58:
[...]

Ik zou je guisettings.xml weg gooien.
Dat heeft helaas niet geholpen, toch bedankt voor de tip.

EDIT: Het is al opgelost. Ik had daarstraks de nieuwste drivers geïnstalleerd omdat er optimalisaties in zaten voor Far Cry 3, en heb nu dus de oude drivers teruggezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Jo... op 29-11-2012 21:58 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
r3v0ss schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:54:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het niet werken van Bierdopje i.c.m. de subtitle plugin?
Yup al paar weken. En ik zit maar te wachten totdat er eindelijk een oplossing komt. XBMC latest stable version op Windows 8 pro.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 12:11
r3v0ss schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:54:
Nee, en ik ben de maker :)
De show id voor "Fringe" die uit de cachefile is gehaald is niet geldig (16178). Dat moet 3350 zijn.
Dat is de reden dat het niet lukt.
Dus ik ben nieuwsgierig hoe die verkeerde show id in de cache terecht is gekomen.
Zou je de cache eens willen verwijderen (of hernoemen) en kijken wat je dan voor show id in de logfile krijg te zien?
Dit is jouw cachefile: "/storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/bierdopje_show_ids.txt"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Sven_Vdb
Zoiets ja. Ik heb net hetzelfde maar dan met smb. Maar ik zie het dus niet verschijnen in mijn XBMC.

Dit staat in mijn sources.xml

code:
1
2
3
4
5
6
<video>
    <source>
        <name>Tv Shows</name>
        <path pathversion="1">smb://192.168.1.171/TvShows/</path>
    </source>
</video>

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:38:
[...]

Zoiets ja. Ik heb net hetzelfde maar dan met smb. Maar ik zie het dus niet verschijnen in mijn XBMC.

Dit staat in mijn sources.xml

code:
1
2
3
4
5
6
<video>
    <source>
        <name>Tv Shows</name>
        <path pathversion="1">smb://192.168.1.171/TvShows/</path>
    </source>
</video>
Even vanaf het begin want vermoed dat we draad kwijt raken hier.
Wat wil je nu precies?

Je wil op al je machines dezelfde sources hebben of niet?

Dan moet je mijn advancedsettings.xml pakken (alleen het substitute gedeelte) en de sources.xml op een voor iedere machine toegankelijke locatie plaatsen. That's it.

Ben je niet username pass vergeten in de sources.xml?

smb://username:password@192.168.1.171/TvShows/

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 29-11-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mr_Blobby schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:27:
[...]
De show id voor "Fringe" die uit de cachefile is gehaald is niet geldig (16178). Dat moet 3350 zijn.
Dus ik ben nieuwsgierig hoe die verkeerde show id in de cache terecht is gekomen.
Zou je de cache eens willen verwijderen (of hernoemen) en kijken wat je dan voor show id in de logfile krijg te zien?
Dit is jouw cachefile: "/storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/bierdopje_show_ids.txt"
Ik zal 'm vanavond hernoemen en kijken wat er gebeurt. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
schumi2004 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:43:
[...]

Even vanaf het begin want vermoed dat we draad kwijt raken hier.
Wat wil je nu precies?

Je wil op al je machines dezelfde sources hebben of niet?

Dan moet je mijn advancedsettings.xml pakken (alleen het substitute gedeelte) en de sources.xml op een voor iedere machine toegankelijke locatie plaatsen. That's it.

Ben je niet username pass vergeten in de sources.xml?

smb://username:password@192.168.1.171/TvShows/
Neen, want de sharing staat op Guest. Zodat je geen username en password nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:43
Op dit moment heb ik 2 xbmc's staan. Eentje hangt continue vast aan m'n tv en een andere is op een laptop die ik voor alles gebruik.

nu wil ik mijn bestanden syncen, zodat ik kan zien waar ik zit in welk bestand (als ik van de rollen kom, wil ik kunnen verderkijken op mjin tv xbmc).

nu heb ik een tutorial gevonden: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

maar die zegt dat dit op één van de twee xbmc's moet gebeuren. Degene waar alle files opstaan. Nu staan al m'n files op een server. betekend dit dat ik op m'n server ook xbmc moet installeren? of zijn er andere mogelijkheden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 11:52
Iemand enig idee hoe je de skin NEON Custom Menu Items kunt toevoegen en daarna ook gebruiken. Ik wil graag mijn dvd's en bluray's onderverdelen in Speelfilms, cartoons, cabaret, muziek. Ik krijg de opties wel op het HomeScreen toegevoegd, maar als ik ze wil openen gebeurt er niks.
Ik draai XBMC 11.0 “Eden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Jazco2nd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:44:
De grap is dat je niks "opneemt" zoals dat vroeger moest met analoge tv. Dan moest je het analoge signaal nog omzetten en comprimeren. De meeste TV kaarten van toen hadden geen processor om dat hardwarematig te fixen, dus had je een zware CPU nodig om het softwarematig te doen.

Tegenwoordig heb je "digitale" tv en is het signaal al gecomprimeerd.. dus enige wat je doet is het (indien je opneemt) opslaat op je harddisk.. dat gaat net zo snel als de videostream. hooguit enkele MBs per seconde dus. Dat kan elke computer wel aan.
Duidelijk. Nog even een andere vraag dan ; om op te nemen...moet er dan een applicatie draaien of kan dat ook gewoon een service zijn ? Kan ik bijvoorbeeld tijdens een scheduled recording gewoon XBMC draaien en film kijken?

Een beetje in het verlengde hiervan : wat zijn de andere (standalone) alternatieven voor Anysee E30? Dreambox vind ik wat duur maar wat zit er tussen ? Is het bijvoorbeeld interessanter om een standalone oplossing (N7 bijv.) te nemen zodat ik elders in het huis ook gewoon TV kan ontvangen? Of kan de anysee E30 ook op het netwerk streamen ? Ik moet dus wel iets hebben wat ik makkelijk vanuit de XBMC kan bedienen want ik ga het niet in de huiskamer zetten.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Tarkin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:57:
Op dit moment heb ik 2 xbmc's staan. Eentje hangt continue vast aan m'n tv en een andere is op een laptop die ik voor alles gebruik.

nu wil ik mijn bestanden syncen, zodat ik kan zien waar ik zit in welk bestand (als ik van de rollen kom, wil ik kunnen verderkijken op mjin tv xbmc).

nu heb ik een tutorial gevonden: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

maar die zegt dat dit op één van de twee xbmc's moet gebeuren. Degene waar alle files opstaan. Nu staan al m'n files op een server. betekend dit dat ik op m'n server ook xbmc moet installeren? of zijn er andere mogelijkheden. Iemand een idee?
Je kunt de MySQL server ook gewoon op je server installeren. Er zijn meer mensen die het op die manier doen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:43
DutchNutcase schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:35:
[...]

Je kunt de MySQL server ook gewoon op je server installeren. Er zijn meer mensen die het op die manier doen.
hmm ok, dat staat er al op dus dan moet ik maar eens kijken hoe ik dit aan de praat kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
[...]
Beste bobby, ik heb er anders toch last gekregen op de een op de andere dag met alle series die ik heb. Het werkt gewoon niet. Hij blijft precies in een loop zitten. Dit omdat ik XBMC moet afsluiten nadat ik op bierdopje heb gezocht. kan ik op een of andere manier achterhalen waar dit aan ligt? XBMC latest stable release en laatste versie van de subtitle plugin en Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
[...]
hetzelfde probleem deed zich voor bij de serie Castle (2009). Het .txt bestand weggegooid, opnieuw naar subs laten zoeken en weer komt het verkeerde id in het txt bestand te staan. Ik heb het show id nummer aangepast en daarna werkt het wel. Hoe komt de addon dan bij dat andere show id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:22:
[...]

Neen, want de sharing staat op Guest. Zodat je geen username en password nodig hebt.
Ik zou zeggen probeer het toch eens guest:guest@192.168.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik snap XBMC niet zo goed; ik heb 8 seizoenen American Dad in de Series folder. Alle seizoenen staan in hun eigen subfolder. Het eerste seizoen:

/Series/American Dad/Season 1/

Bevat de volgende bestanden;

American_dad.1x01 t/m American_dad.1x23

De scraper is TVDB. Hij geeft in de library echter alleen episode 1 t/m 7 weer. De rest wordt niet weergegeven. Episode 8 heb ik geprobeerd te hernoemen op alle mogelijke manieren van de TS en de Wiki, maar de library vertikt hem op te nemen, hoe kan dat toch?

Los daarvan; het autodownloaden van de first sync sub geeft eigenlijk altijd een sub die de eerste ~15 minuten synced is, en vanaf dan een seconde of drie achter loopt. Service is Bierdopje of OpenSubtitle. Is dat nog te verbeteren?

Voor zover relevant;
Raspberry Pi met Xbian latest stable
Confluence Skin

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
sn33ky schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 02:44:
[...]

Beste bobby, ik heb er anders toch last gekregen op de een op de andere dag met alle series die ik heb. Het werkt gewoon niet. Hij blijft precies in een loop zitten. Dit omdat ik XBMC moet afsluiten nadat ik op bierdopje heb gezocht. kan ik op een of andere manier achterhalen waar dit aan ligt? XBMC latest stable release en laatste versie van de subtitle plugin en Windows 8.
Misschien kan ik wat ontdekken in de logfile.
Zou je debugging kunnen aanzetten: Settings -> System -> Debugging
Vervolgens met de addon laten zoeken naar een ondertitel.
En tenslotte de logfile (%APPDATA%\XBMC\xbmc.log) kunnen plaatsen op pastebin.com en mij de link ernaar geven (haal eventuele wachtwoorden eruit)?

Gebruik je misschien een andere scraper voor series dan de standaard "The TVDB"?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Blobby op 01-12-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
r3v0ss schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:32:
[...]

hetzelfde probleem deed zich voor bij de serie Castle (2009). Het .txt bestand weggegooid, opnieuw naar subs laten zoeken en weer komt het verkeerde id in het txt bestand te staan. Ik heb het show id nummer aangepast en daarna werkt het wel. Hoe komt de addon dan bij dat andere show id?
Gebruik je misschien een andere scraper voor series dan de standaard "The TVDB"?
Zo ja, welke?
En post anders een logfile (zie post hierboven hoe dat moet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Obiter dictum schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:07:
Ik snap XBMC niet zo goed; ik heb 8 seizoenen American Dad in de Series folder. Alle seizoenen staan in hun eigen subfolder. Het eerste seizoen:

De scraper is TVDB. Hij geeft in de library echter alleen episode 1 t/m 7 weer. De rest wordt niet weergegeven. Episode 8 heb ik geprobeerd te hernoemen op alle mogelijke manieren van de TS en de Wiki, maar de library vertikt hem op te nemen, hoe kan dat toch?

Los daarvan; het autodownloaden van de first sync sub geeft eigenlijk altijd een sub die de eerste ~15 minuten synced is, en vanaf dan een seconde of drie achter loopt. Service is Bierdopje of OpenSubtitle. Is dat nog te verbeteren?

Voor zover relevant;
Confluence Skin
Seizoen 1 heeft ook maar 7 afleveringen, dus een 8e aflevering zal hij nooit kunnen parsen. Die 8e zal dus 02x01 zijn.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Anthirian schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:24:
[...]

Seizoen 1 heeft ook maar 7 afleveringen, dus een 8e aflevering zal hij nooit kunnen parsen. Die 8e zal dus 02x01 zijn.
Nou, de TVDB kent maar 7 afleveringen blijkbaar, het zijn er 23;

Wikipedia: List of American Dad! episodes

Verklaart wel e.e.a. in elk geval...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Probeer eens de optie use dvd order aan te zetten in scraper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mr_Blobby schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:56:
[...]

Zo ja, welke?
Bij mijn weten staat 'ie standaard op de TVDB, zal vanavond/morgen ff kijken en een debuglog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Obiter dictum schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:28:
[...]

Nou, de TVDB kent maar 7 afleveringen blijkbaar, het zijn er 23;

Wikipedia: List of American Dad! episodes

Verklaart wel e.e.a. in elk geval...
Klopt, TheTVDB haalt zijn info rechtstreeks bij Fox vandaan. Als je hier kijkt kun je zien hoe de verschillende naamgevingen van elkaar verschillen. Wikipedia wordt overigens nooit als betrouwbare bron beschouwd in dit soort situaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Anthirian op 01-12-2012 14:48 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:27
Jo... schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:51:
Het probleem dat ik heb:

[afbeelding]
Hier exact hetzelfde probleem, sinds de nieuwe drivers, die ik ook voor Far Cry 3 geinstalleerd had.
De oplossing die je op het XBMC forum vind (tussen alle opmerkingen dat je eerst moet zoeken) is XBMC runnen als XP SP3. Echter, bij het starten van een film loopt XBMC dan alsnog vast.

Iemand al een oplossing?

Oude drivers is eigenlijk ook geen oplossing ivm flinke performance boost in oa farcry.

Edit:
Het is of enorm schokkend beeld en een vrijwel niet reagerend systeem, of geluid zonder beeld. Beide geen oplossing helaas..

Edit:
Wanneer je het gewoon uitvoert als W7 werkt het prima, maar dan mis je zowel in de menu de teksten als de ondertiteling..

Edit:
Lijkt erop dat 12.10 toch maar terug erop gaat, enigste oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 01-12-2012 20:06 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Obiter dictum schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:07:

Voor zover relevant;
Confluence Skin
S1 heeft maar 7 eps, dan begint S2.
Je episode benaming klopt dus niet, zodoende kan hij ook geen metadata ophalen :)

oh lol zie nu dat iemand je vraag al had beantwoord, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zit even te spelen met de AdvancedSettings.xml om zo BluRay ISO's te mounten en aan TMT5 door te geven.
An sich heb ik het allemaal prima werkend, ware het niet dat ISO nogal generiek is en ik vele Gb's aan DVD5 ISO bestanden heb - die wil ik gewoon met XBMC zelf af spelen.

Ik dacht het bestand te hernoemen naar .BDISO en het script aan te passen zodat hij naar die extensie kijkt, maar blijkbaar laat XBMC bestanden die hij niet kent ook niet zien.

Iemand een duwtje in de goede richting om op de een of andere manier een onderscheid tussen deze 2 type bestanden te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 17:37
Misschien heb je iets aan punt 5 van deze link?
http://wiki.xbmc.org/inde...rrect_and_missing_content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:35:
Ik zit even te spelen met de AdvancedSettings.xml om zo BluRay ISO's te mounten en aan TMT5 door te geven.
An sich heb ik het allemaal prima werkend, ware het niet dat ISO nogal generiek is en ik vele Gb's aan DVD5 ISO bestanden heb - die wil ik gewoon met XBMC zelf af spelen.

Ik dacht het bestand te hernoemen naar .BDISO en het script aan te passen zodat hij naar die extensie kijkt, maar blijkbaar laat XBMC bestanden die hij niet kent ook niet zien.

Iemand een duwtje in de goede richting om op de een of andere manier een onderscheid tussen deze 2 type bestanden te maken ?
Ik weet niet of het een optie is, maar anders zou je elke BluRay ISO hernoemen als *.BDr.iso of iets in die geest, dan zou je daarop kunnen matchen en zijn je DVD5/9's veilig.

Voorbeeld:
XML:
1
<rule filetypes="iso" filename="*.BDr.*" player="TMT5"/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedankt, maar voor zover ik kan zien heb ik daar niets aan :)
serhat schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:07:
[...]

Ik weet niet of het een optie is, maar anders zou je elke BluRay ISO hernoemen als *.BDr.iso of iets in die geest, dan zou je daarop kunnen matchen en zijn je DVD5/9's veilig.

Voorbeeld:
XML:
1
<rule filetypes="iso" filename="*.BDr.*" player="TMT5"/>
Dat was de enige werkbare optie die ik me gisteren ook kon bedenken.
Ik kan het proces al sturen door een BluRay ISO in sabnzbd een categorie mee te geven zodat deze in een bepaalde directory komt.
Nu nog een manier verzinnen om na het uitpakken alle files daarin te renamen zodat ik altijd een bepaalde tag in de filename heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:00:
[...]

Dat was de enige werkbare optie die ik me gisteren ook kon bedenken.
Ik kan het proces al sturen door een BluRay ISO in sabnzbd een categorie mee te geven zodat deze in een bepaalde directory komt.
Nu nog een manier verzinnen om na het uitpakken alle files daarin te renamen zodat ik altijd een bepaalde tag in de filename heb.
Ik weet niet hoe je scriptje skills zijn, maar je zou gewoon een .bat (Windows) of .sh (*Nix) kunnen koppelen als post-processing aan sab die het een en ander doet.

Dat zou 'the way to go' zijn, denk ik. Ik heb trouwens ook wel eens uitgepakte BDr's gezien (dus geen ISO's). Hoe ga je het daarmee doen, matchen op index.bdmv gok ik?

Als het iig om Linux gaat, zou ik, mits je er niet uit komt, een poging kunnen doen voor je.

Owja, sorting van sabnzbd is ook een optie trouwens.. deze kan op basis van een pattern de bestanden renamen, maar persoonlijk vind ik het in zo'n geval wel jammer als de originele bestandsnaam verloren gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door serhat op 02-12-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mr_Blobby schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:56:
[...]

Zo ja, welke?
Scraper staat op 'the tvdb'. Debug logfile staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
schumi2004 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:25:
[...]

Ik zou zeggen probeer het toch eens guest:guest@192.168.1.2
Nope doet hij ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

serhat schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet hoe je scriptje skills zijn, maar je zou gewoon een .bat (Windows) of .sh (*Nix) kunnen koppelen als post-processing aan sab die het een en ander doet.

Dat zou 'the way to go' zijn, denk ik. Ik heb trouwens ook wel eens uitgepakte BDr's gezien (dus geen ISO's). Hoe ga je het daarmee doen, matchen op index.bdmv gok ik?

Als het iig om Linux gaat, zou ik, mits je er niet uit komt, een poging kunnen doen voor je.

Owja, sorting van sabnzbd is ook een optie trouwens.. deze kan op basis van een pattern de bestanden renamen, maar persoonlijk vind ik het in zo'n geval wel jammer als de originele bestandsnaam verloren gaat.
Ik denk dat een post-processing script idd de juiste manier is - extracted BD's laat ik dan maar even buiten beschouwing.
Op de een of andere manier zie ik alleen post scripts als ik ze .py noem (ik draai sabnzdb in een jail op FreeNAS) en niet met .sh
als je mij een duw in de richting kunt geven dat ik een post script alle *iso hernoem naar 3DBR*.iso ben ik al een heel eind :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat een post-processing script idd de juiste manier is - extracted BD's laat ik dan maar even buiten beschouwing.
Op de een of andere manier zie ik alleen post scripts als ik ze .py noem (ik draai sabnzdb in een jail op FreeNAS) en niet met .sh
als je mij een duw in de richting kunt geven dat ik een post script alle *iso hernoem naar 3DBR*.iso ben ik al een heel eind :*
Heb je hem wel executable gemaakt? Op linux moeten ze de executable-bit hebben, anders worden ze inderdaad niet weergegeven. In windows moet de extensie in PATHEXT zitten. (Wat default .com/.exe/.bat en nog enkele zijn)

Even een scriptje in elkaar gezet. Script houdt rekening met iso's die al de 'goede' bestandsnaam hebben. Die negeert hij en hij doet een 'file size check'.
Even een voorbeeld.

Dit is mijn maplayout ter test:
htpc@HTPC:~$ ls -lh /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/
total 14G
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 5.0G 2012-12-02 13:04 bla.BDr.iso
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 3.0G 2012-12-02 13:03 blablabla2.iso
-rw-rw-r-- 1 htpc htpc 5.0G 2012-12-02 13:03 blablabla.iso

Script is als volgt geconfigureerd - als in boven de 4 GB is goed en het moet .BDr voor de extensie bevatten, dus dat je mijnFilm.BDr.iso krijgt. Beide zijn aan te passen, beide waren ter test:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
### CONFIG

# The minimum size the iso must be, otherwise we will not rename it (in MB)
MINIMUMSIZE_FILE=4096

# The string to add before the file extension
TEXT_TO_ADD_BEFORE_EXTENSION=".BDr"

### DO NOT CHANGE ANTHING BELOW

Uitvoer script (deze zou je theoretisch gezien zelfs op je hele media map aan kunnen mee geven, dan zal hij al gedownloadde iso's ook hernoemen, wel even de MINIMUMSIZE_FILE op 20 GB zetten zodat hij vanaf 20 GB iso's gaat renamen denk ik)
htpc@HTPC:~$ bash checkAndRenameISO.sh /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla2.iso found with size: 3.00 GB
- File doesn't match the minimum filesize requirement of 4.00 GB. Skipping...
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/bla.BDr.iso found with size: 5.00 GB
- File already contains '.BDr'. Skipping...
# /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.iso found with size: 5.00 GB
mv -v /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.iso /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.BDr.iso

Klopt dit ongeveer?
Bestand is te downloaden via:
https://dl.dropbox.com/u/4651177/checkAndRenameISO.sh

Ik heb bewust nog een echo erin gelaten voordat hij renamed, zodat je het eerst kan testen. Als het goed lijkt, kan je de echo uit het script halen.
Script heeft wel 2 benodigdheden trouwens:
- Gebruik bash om het aan te roepen i.p.v. sh
- de 'bc' commando. Vele linux omgevingen hebben deze standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
r3v0ss schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:21:
[...]

Scraper staat op 'the tvdb'. Debug logfile staat hier.
Ik heb ontdekt wat er fout gaat.
Het tvdb-id van de serie kan niet worden gevonden in de XBMC database.
Vervolgens probeer ik met deze lege tvdb-id te zoeken naar de Bierdopje show-id.
En als je een lege id meegeef, dan krijg je een id terug van een fictieve Bierdopje.com serie.

Ik vind het vreemd dat de TVDB scraper bij jouw geen tvdb-id opslaat in de database.
Wat voor versie van de TVDB addon gebruik jij (staat onder Settings -> Add-ons -> Installed Add-ons -> TV Information -> The TVDB)?
Ik heb 1.4.2 en die slaat wel tvdb-id's op in de database.

Anyway; ik heb het script aangepast.
Zou je eens willen kijken of het nu wel werkt door de inhoud van dit bestand: /storage/.xbmc/addons/script.xbmc.subtitles/resources/lib/services/Bierdopje/service.py
te vervangen met wat hier staat:
http://pastebin.com/raw.php?i=BGwrrh52 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand of de IMDb-scraper kapotgegaan is? Heb net de beta1 van Frodo (de repack) geinstalleerd, maar hij pakt maar 20% van mijn films. De XBMC-site is er niet heel helder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mr_Blobby schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:33:
[...]
Ik heb ontdekt wat er fout gaat.
Het tvdb-id van de serie kan niet worden gevonden in de XBMC database.
Vervolgens probeer ik met deze lege tvdb-id te zoeken naar de Bierdopje show-id.
En als je een lege id meegeef, dan krijg je een id terug van een fictieve Bierdopje.com serie.

Ik vind het vreemd dat de TVDB scraper bij jouw geen tvdb-id opslaat in de database.
Wat voor versie van de TVDB addon gebruik jij (staat onder Settings -> Add-ons -> Installed Add-ons -> TV Information -> The TVDB)?
Ik heb 1.4.2 en die slaat wel tvdb-id's op in de database.

Zou je eens willen kijken of het nu wel werkt door de inhoud van dit bestand: /storage/.xbmc/addons/script.xbmc.subtitles/resources/lib/services/Bierdopje/service.py
Ook ik heb versie 1.4.2 van de TVDB addon. Ik zal het script vervangen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

serhat schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:48:
[...]

Heb je hem wel executable gemaakt? Op linux moeten ze de executable-bit hebben, anders worden ze inderdaad niet weergegeven. In windows moet de extensie in PATHEXT zitten. (Wat default .com/.exe/.bat en nog enkele zijn)

Even een scriptje in elkaar gezet. Script houdt rekening met iso's die al de 'goede' bestandsnaam hebben. Die negeert hij en hij doet een 'file size check'.
Even een voorbeeld.

total 14G

Script is als volgt geconfigureerd - als in boven de 4 GB is goed en het moet .BDr voor de extensie bevatten, dus dat je mijnFilm.BDr.iso krijgt. Beide zijn aan te passen, beide waren ter test:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
### CONFIG

MINIMUMSIZE_FILE=4096

Uitvoer script (deze zou je theoretisch gezien zelfs op je hele media map aan kunnen mee geven, dan zal hij al gedownloadde iso's ook hernoemen, wel even de MINIMUMSIZE_FILE op 20 GB zetten zodat hij vanaf 20 GB iso's gaat renamen denk ik)
mv -v /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.iso /home/htpc/Een.of.andere.bd.film/blablabla.BDr.iso

Klopt dit ongeveer?

Ik heb bewust nog een echo erin gelaten voordat hij renamed, zodat je het eerst kan testen. Als het goed lijkt, kan je de echo uit het script halen.
Bedankt!!!

Probleem; het lijkt erop of er in de jail geen bash aanwezig is :X
Ik ga even kijken hoe dat zit icm FreeNAS/Jail/Sabnzbd plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Gisteren Eden vervangen door Frodo, maar als ik nu een dvd file wil afspelen via Videos>speelfilms dan gaat dit niet meer, terwijl dit bij Eden wel goed ging.
Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Hallo allen,

Ik ben nu even de GPU aan het testen van mijn Intel Core i5 3470 3.20GHz icm XBMC.
Weet iemand wat ongeveer het CPU gebruik zou moeten zijn met XBMC icm VAAPI? Ik heb namelijk het gevoel dat VAAPI niet werkt aangezien alle 4 de cores schommelen tussen tussen 30-45% bij een 1080P mkv bestand.

Het draait op Ubuntu 12.04 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 19:36
Ik heb een probleem met mijn Zotac Z-box XBMC-systeem. Ik draai OpenELEC 1.0.2 (nog geen 2.0 omdat ik dan alle scrapers opnieuw in moet stellen), maar de laatste tijd doet hij er minuten over om op te starten. Bij het opstarten geeft hij aan:

'SYSLINUX 4.04 EDD 2011-04-18 Copyright (C) 1994-2011 H. Peter Anvin et al
OpenELEC - Version: 1.0.2'

(Wat hij trouwens altijd al deed, en ook hoort te doen). Het scherm blijft hier enkele minuten op staan, en zegt vervolgens:

'avahi-daemon: error while loading shared libraries: /usr/lib/libavahi-core.so.7:
cannot read file date: Input/output error'

Wat is er aan de hand, en hoe los ik dit op? Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mr_Blobby schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:33:
script is bijgewerkt, het werkt nu zowel met Fringe als met Castle (2009) out of the box. Thanx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
r3v0ss schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:41:
[...]

script is bijgewerkt, het werkt nu zowel met Fringe als met Castle (2009) out of the box. Thanx! d:)b
Dank voor het melden van het probleem en het helpen oplossen.
Ik heb de wijziging klaargezet om meegenomen te worden in de volgende versie van de XBMC subtitles addon.
Nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
You're welcome. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

serhat schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:48:
[...]

Even een voorbeeld.

total 14G

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
### CONFIG

MINIMUMSIZE_FILE=4096

Klopt dit ongeveer?

Ondertussen voor elkaar gekregen om bash te installeren, echter lijkt het toch niet te werken:

Jail# bash BR_Rename.sh /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/
: command not found2:
: command not found4:
: command not found7:
: command not found10:
: command not found12:
'R_Rename.sh: line 13: syntax error near unexpected token `{
'R_Rename.sh: line 13: `sizeToReadableString() {
Jail#

Waarbij het me opvalt dat regel 2,4,7,10,12 lege regels zijn

Doe ik ergens iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

Zijn de commando's die in het script zitten wel beschikbaar ? Ik zie daar bv een mv staan, wat gebeurt er als je mv --help intikt in de command prompt ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jail# mv --help
mv: illegal option -- -
usage: mv [-f | -i | -n] [-v] source target
       mv [-f | -i | -n] [-v] source ... directory

Als ik de witregels er even uit haal, zijn die eerste errors ook weg:

'R_Rename.sh: line 8: syntax error near unexpected token `{
'R_Rename.sh: line 8: `sizeToReadableString() {

[ Voor 39% gewijzigd door Koffie op 03-12-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:58:
Jail# mv --help
mv: illegal option -- -
usage: mv [-f | -i | -n] [-v] source target
       mv [-f | -i | -n] [-v] source ... directory

Als ik de witregels er even uit haal, zijn die eerste errors ook weg:

'R_Rename.sh: line 8: syntax error near unexpected token `{
'R_Rename.sh: line 8: `sizeToReadableString() {
Kan je het script even downloaden met 'wget' naar je bak i.p.v. te kopie/pasten? Waarschijnlijk zitten er newlines in op de windows manier.. wat hij als commando ziet.. of je moet de commando 'dos2unix <script>' draaien.. als dat op je bak is geinstalleerd..

Bij mij is daar iets misgegaan blijkbaar.. terwijl ik toch winscp heb gebruikt om het netjes met originele newlines over te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door serhat op 03-12-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Via WGET gedownload en uitgevoerd:

Jail# bash checkAndRenameISO.sh /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/
du: illegal option -- b
usage: du [-A] [-H | -L | -P] [-a | -s | -d depth] [-c] [-l] [-h | -k | -m | -B bsize] [-n] [-x] [-I mask] [file ...]
checkAndRenameISO.sh: line 14: [: : integer expression expected
checkAndRenameISO.sh: line 17: [: : integer expression expected
checkAndRenameISO.sh: line 20: [: : integer expression expected
(standard_in) 1: syntax error
# /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso found with size:  B
Jail#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:07:
Via WGET gedownload en uitgevoerd:

Jail# bash checkAndRenameISO.sh /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/
du: illegal option -- b
usage: du [-A] [-H | -L | -P] [-a | -s | -d depth] [-c] [-l] [-h | -k | -m | -B bsize] [-n] [-x] [-I mask] [file ...]
checkAndRenameISO.sh: line 14: [: : integer expression expected
checkAndRenameISO.sh: line 17: [: : integer expression expected
checkAndRenameISO.sh: line 20: [: : integer expression expected
(standard_in) 1: syntax error
# /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso found with size:  B
Jail#
Je hebt blijkbaar een beperktere versie van du.. draait het toevallig onder water via busybox?
Ik zal even kijken of er een andere, slimme manier is om de filesize op te halen..

[EDIT]
Probeer eens:
stat -c%s /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso

Misschien dat de stat commando wel werkt, dan kunnen we daarop terugvallen. Ook is er de wc commando die we kunnen proberen.

wc -c /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso

[ Voor 36% gewijzigd door serhat op 03-12-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik draai FreeNAS 8.2 (gebasseerd op FreeBSD) met daarin een jail (ook weer FrteeBSD) waar ik sabnzbd draai (en dus de scripts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ah ok. Kan je even die 2 commando's proberen die ik boven heb gezet? Als er eentje werkt kan ik dat in het scriptje verwerken. Dat lijkt nog mis te gaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

serhat schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:28:
Ah ok. Kan je even die 2 commando's proberen die ik boven heb gezet? Als er eentje werkt kan ik dat in het scriptje verwerken. Dat lijkt nog mis te gaan iig.
Jail# stat -c%s /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
stat: illegal option -- c
usage: stat [-FlLnqrsx] [-f format] [-t timefmt] [file ...]
Jail#

De andere doet het wel:

Jail# wc -c /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
 20256718848 /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
Jail#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 06-10 23:31
Ik heb een klein probleempje misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft. Ik werk met Frodo en MQ4 en alles werkt eigenlijk perfect. Ik ging alleen van het weekend The Vampire Dairies bluray downloaden(jaja wat slecht het mag niet etc...) en er staan dus 6 afleveringen op 1 disc. Het is geen ISO. Ik voeg hem toe aan mijn TVseries maar dan pakt hij niet netjes 6 afleveringen die op 1 disc staan.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb gezocht maar zie niet ergens een zelfde probleem met oplossing. De rest van mijn TVseries zijn losse bestanden per aflevering en die gaan allemaal perfect in de library.

Wat kan ik hiermee ?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
VetCool schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:51:
Ik heb een klein probleempje misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft. Ik werk met Frodo en MQ4 en alles werkt eigenlijk perfect. Ik ging alleen van het weekend The Vampire Dairies bluray downloaden(jaja wat slecht het mag niet etc...) en er staan dus 6 afleveringen op 1 disc. Het is geen ISO. Ik voeg hem toe aan mijn TVseries maar dan pakt hij niet netjes 6 afleveringen die op 1 disc staan.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb gezocht maar zie niet ergens een zelfde probleem met oplossing. De rest van mijn TVseries zijn losse bestanden per aflevering en die gaan allemaal perfect in de library.

Wat kan ik hiermee ?
Wat je het beste kan doen is een iso ervan maken.
Daarna via makemkv de iso opsplitsen in 6 afleveringen, misschien een hoop werk maar dit is volgens mij de enige manier waarop het werkt. Of misschien opnieuw downloaden, maar dan versie die ze alle 6 wel apart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koffie schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:32:
[...]

Jail# stat -c%s /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
stat: illegal option -- c
usage: stat [-FlLnqrsx] [-f format] [-t timefmt] [file ...]
Jail#

De andere doet het wel:

Jail# wc -c /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
 20256718848 /usr/pbi/sabnzbd-amd64/data/Mountpoints/Vol3/BluRay/meet/meet.iso
Jail#
Het lijkt alsof je of oude versies van de GNU tools draait of zoiets als Busybox .. Gezien de commando's ook maar 1-2 regels teruggeven bij jou met de opties. Ik heb hier een waslijst aan opties (zowel via Ubuntu als Cygwin). Ik heb het scriptje geüpdate, kan je het even nog een keer uitproberen? Ik zie wel een soort van leading space als jij 'wc -c' draait? Of is dat een copy/paste fout? Desnoods moeten we daar nog even rekening mee houden.

Als dat ook niet werkt, even DMen of desnoods Google Talk? Ik denk dat dat wat makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta 2 is uit blijkbaar met support voor android.
Pagina: 1 ... 66 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]