[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.027 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:28:
[...]

owwww ja begreep het verkeerd.....jij gebruikt natuurlijk shared DB.
Dat maakt voor dit script niet veel uit overigens ;)
Of je DB nu lokaal is of niet gaat er om dat deze DB smorgens up to date is na de nachtelijke downloads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:31:
[...]

Dat maakt voor dit script niet veel uit overigens ;)
Of je DB nu lokaal is of niet gaat er om dat deze DB smorgens up to date is na de nachtelijke downloads ;)
Klopt.....misschien dat ik hem ook ga proberen voor op mijn NAS en dan mijn Win7 machine wakker maakt en update :)
maar dan wel elke 8 uur denk......aangezien bij mij de hele dag door updates komen van de series. :)
misschien dat ik dat ooit nog is ga aanpassen maar nu nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:34:
[...]

Klopt.....misschien dat ik hem ook ga proberen voor op mijn NAS en dan mijn Win7 machine wakker maakt en update :)
maar dan wel elke 8 uur denk......aangezien bij mij de hele dag door updates komen van de series. :)
misschien dat ik dat ooit nog is ga aanpassen maar nu nog niet :)
#minute hour mday month wday who command
0 6 * * * root ./python /volume1/@appstore/scripts/xbmc.library.update.py > /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Is het mogelijk om aan een bestaande windows 7 installatie, openelec toe te voegen zodoende er een dual boot van te maken? Tot nu toe lees ik alleen berichten die uitgaan van een lege hdd. Ik zou graag met open elec willen experimenteren zonder mijn huidige windows 7 installatie direct te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
michielvz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:54:
Is het mogelijk om aan een bestaande windows 7 installatie, openelec toe te voegen zodoende er een dual boot van te maken? Tot nu toe lees ik alleen berichten die uitgaan van een lege hdd. Ik zou graag met open elec willen experimenteren zonder mijn huidige windows 7 installatie direct te verwijderen.
Boot priority aanpassen, en als eerste van USB/SD booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
michielvz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:54:
Ja, laatst nog gedaan : http://openelec.tv/forum/...ws-without-ubuntu-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Met openelec loop ik tegen het volgende aan:
1. de TV resolutie staat niet in de lijst, maar met adjustment (ofzo) tijdens het kijken van een film is het gelukt om het beeld goed te vullen, met die blauwe hoekjes> is dit wel de juiste manier?

[small]2. ik krijg het echt niet voor mekaar om wifi te laten werken, na elke instelling heb ik gereboot, in compatible hardware staat mijn mobo niet genoemd = Asus AT3ionT-i-deluxe
Zie afbeeldingen wat ik wel en niet heb ingesteld
Kan iemand ff meekijken. _/-\o_
wifi staat enabled in bios
Hostname: ??? gewoon laten staan
IP-adres heb ik overgenomen van de windows 7 installatie verkregen met ipconfig (maar die draait nu niet)
Networkinterface: ?? geen idee wat dat is 0 of 1
DNS server1: ?? moet ik daar de ziggo dns invullen. dat denk ik en ik heb onderstaande online gevonden en die zouden van ziggo zijn

http://tweakers.net/ext/f/fICC8g1FoM4yfMsItT516fWM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Md6tlhdZIFdIZkXPX5Dry8Gf/full.jpg

Mag ik mij even diep schamen... :F :F :F :F Ik heb een hoofdletter vergeten in mijn SSID..... fok fok en daar ben ik dan uren mee zoet :D

Vraag 1 staat nog open voor antwoord 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Pinin op 17-11-2012 12:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Pinin schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:02:
Met openelec loop ik tegen het volgende aan:
1. de TV resolutie staat niet in de lijst, maar met adjustment (ofzo) tijdens het kijken van een film is het gelukt om het beeld goed te vullen, met die blauwe hoekjes> is dit wel de juiste manier?

[small]2. ik krijg het echt niet voor mekaar om wifi te laten werken, na elke instelling heb ik gereboot, in compatible hardware staat mijn mobo niet genoemd = Asus AT3ionT-i-deluxe
Zie afbeeldingen wat ik wel en niet heb ingesteld
Kan iemand ff meekijken. _/-\o_
wifi staat enabled in bios
Hostname: ??? gewoon laten staan
IP-adres heb ik overgenomen van de windows 7 installatie verkregen met ipconfig (maar die draait nu niet)
Networkinterface: ?? geen idee wat dat is 0 of 1
DNS server1: ?? moet ik daar de ziggo dns invullen. dat denk ik en ik heb onderstaande online gevonden en die zouden van ziggo zijn

http://tweakers.net/ext/f/fICC8g1FoM4yfMsItT516fWM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Md6tlhdZIFdIZkXPX5Dry8Gf/full.jpg

Mag ik mij even diep schamen... :F :F :F :F Ik heb een hoofdletter vergeten in mijn SSID..... fok fok en daar ben ik dan uren mee zoet :D

Vraag 1 staat nog open voor antwoord 8)
Met die blauwe hoekjes is inderdaad de manier om je beeld passend te maken, moest ik ook.

Edit:
Iemand die redelijk wat ervaring heeft met het gebruik van xbmc build in commands?

Ik denk dat wat ik wil, inloggen met een password protected user, zo moet lukken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#Load profile for Library Update
xbmc.LoadProfile(master,[prompt])

#Sleep for 10 seconds (for test)
time.sleep(10)

#Send password to log in
xbmc.LIRC.Send(SEND_ONCE devinput KEY_NUMERIC_0)
xbmc.LIRC.Send(SEND_ONCE devinput KEY_OK)

#Sleep for 10 seconds (for test)
time.sleep(10)

#Send scan request
xbmc.VideoLibrary.Scan()

#Sleep for 5 minutes
time.sleep(300)

#Log off current user
xbmc.System.LogOff()

#Suspend
xbmc.System.Suspend()

De bedoeling is dat de master user inlogt met een simpel wachtwoord, een library scan actie gedaan wordt en de user weer uitlogt zodat login screen bij eerste volgende gebruik weer naar voren komt.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 17-11-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmm.. ik ben sindskort over op xbmcubuntu op een nieuwe server i.p.v. Windows 7. Dit omdat ik o.a. RAID5 wil gebruiken en nog wat dingen. Alles opgezet, een ding wat mij nog tegenzit. Geluid in XBMC. Ik dacht direct zelf ook oh god weer zo'n vraag, maar het lijkt anders te zijn dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen hier.

Vaak krijgen mensen of alleen audio in de UI of tijdens het kijken met films.. niet beide.. Nu heb ik geluid in films/muziek etc.. ook in de interface, maar gedeeltelijk. Als ik mappen in ga/back knop gebruik, hoor ik ze wel prima, maar als ik 'browse' (van entries wissel) hoor ik niks. In de skin klopte iets anders ook niet t.o.v. Windows versie waardoor ik eerst dacht dat het misschien aan de skin lag, maar met Confluence heb ik hetzelfde.

Ook is het niet dat hij bijv. last heeft van dat hij stereo niet goed doorstuurt. Want dan zou ik het als ik een map binnen ga/uit ga ook niet horen.. en zouden de MP3'tjes het ook niet doen. Dat schijnt bij sommige mensen ook een probleem te zijn. In XBMC heb je wel een instelling om de geluiden uit te schakelen, deze staat ook aan, als ik een ander geluid kiest helpt dit ook niet.

Via alsamixer ook alles aangezet, nog wat testen gedaan via speaker-test. Lijkt ook allemaal goed.

Ik heb lopen zoeken maar kom er maar niet uit. MIsschien zoek ik verkeerd. Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 17-11-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Na lange tijd MCE2005 gebruikt te hebben, werd het tijd mijn systeem eens een upgrade te geven. MCE was altijd erg simpel te bedienen voor de kids en had ook voldoende WAF. Helaas was het nog steeds een systeem met een analoge (dual) videokaart. Tijd om digitaal te gaan dus.

De fraaie interface van XBMC en het out of the box werken met veel formaten heeft me altijd getrokken. Wat me tegenhield om over te stappen was dat er nog geen ondersteuning was om tv op te kunnen nemen. Nu dat er langzaam in komt, ben ik met mijn geupgrade systeem maar eens een experiment aangegaan om te zien of ik de fraaie functionaliteit van XBMC met de eenvoud van MCE kan combineren.

Met een PVR build van Eden voor windows, een smargo reader, Oscam en de Argus Tuner (vh 4TheRecord) is het me gelukt om het opnemen van tv werkend te krijgen. Een behoorlijke uitdaging, maar het is gelukt om de gecodeerde kanalen van Ziggo te kunnen bekijken.
Live tv kijken doe ik gewoon met de tv, dus het gaat me voornamelijk om het opnemen. Daar zitten nog een paar uitdagingen zoals het automatisch opstarten voor een opnamen. Mijn systeem start met een SSD snel genoeg op, dus het liefst vanuit S5. Mijn Asrock moederbord zou dat moeten ondersteunen, maar vooralsnog heb ik dat nog niet voor elkaar. Anders eerst maar eens vanuit S3 hibernate, kijken of dat wel lukt.
Een ander issue is dat bij het opstarten de PVR addon geen verbinding kan maken met de tuner backend. Het lijkt erop dat die op dat moment nog niet gestart is. Blijkbaar vindt er alleen een initialisatie plaats als XBMC opgestart wordt.

Mijn systeem heeft een geintegreerde IMON VFD en remote van Soundgraph. De eenvoudigste stap was om de driver software daarvoor te installeren. Vandaar de keuze voor Windows 7 vooralsnog. Bovendien biedt dat nog wat mogelijkheden voor andere software, zoals games. Misschien stap ik nog wel eens over naar een linux variant als dat allemaal niet echt gebruikt wordt. De hoeveelheid windows updates staat me behoorlijk tegen!

De uitdaging nu zit hem nog even in het kind/vrouwvriendelijk maken.

Wat is eigenlijk de oplossing om films/series die al zijn bekeken te fysiek verwijderen, zonder de informatie daarvan te verliezen? (Dus ook na het schonen van de library!) Een tweede keer kijken komt zelden voor, dus die ruimte maak ik graag weer vrij. Ik vindt het altijd wel prettig om te zien welke films ik al heb gezien en om eens op te zoeken voor of na het kijken van een film/serie waar ik die acteur ook al weer van ken.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van XBMC, maar voorlopig geef ik nog niet op. De fanart e.d. blijven toch fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Vandaahl schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:10:

Wat is eigenlijk de oplossing om films/series die al zijn bekeken te fysiek verwijderen, zonder de informatie daarvan te verliezen? (Dus ook na het schonen van de library!) Een tweede keer kijken komt zelden voor, dus die ruimte maak ik graag weer vrij. Ik vindt het altijd wel prettig om te zien welke films ik al heb gezien en om eens op te zoeken voor of na het kijken van een film/serie waar ik die acteur ook al weer van ken.
Je wilt dus dat de film wel in je library staat maar dat deze niet meer af te spelen is omdat het bestand is verwijderd? Lijkt me erg onpraktisch (zo'n functie gaat er waarschijnlijk ook nooit komen in xbmc) en je kunt dan beter iets als trakt gebruiken. Ik geloof dat daar ook een add-on voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vandaahl schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:10:
Na lange tijd MCE2005 gebruikt te hebben, werd het tijd mijn systeem eens een upgrade te geven. MCE was altijd erg simpel te bedienen voor de kids en had ook voldoende WAF. Helaas was het nog steeds een systeem met een analoge (dual) videokaart. Tijd om digitaal te gaan dus.

De fraaie interface van XBMC en het out of the box werken met veel formaten heeft me altijd getrokken. Wat me tegenhield om over te stappen was dat er nog geen ondersteuning was om tv op te kunnen nemen. Nu dat er langzaam in komt, ben ik met mijn geupgrade systeem maar eens een experiment aangegaan om te zien of ik de fraaie functionaliteit van XBMC met de eenvoud van MCE kan combineren.

Met een PVR build van Eden voor windows, een smargo reader, Oscam en de Argus Tuner (vh 4TheRecord) is het me gelukt om het opnemen van tv werkend te krijgen. Een behoorlijke uitdaging, maar het is gelukt om de gecodeerde kanalen van Ziggo te kunnen bekijken.
Live tv kijken doe ik gewoon met de tv, dus het gaat me voornamelijk om het opnemen. Daar zitten nog een paar uitdagingen zoals het automatisch opstarten voor een opnamen. Mijn systeem start met een SSD snel genoeg op, dus het liefst vanuit S5. Mijn Asrock moederbord zou dat moeten ondersteunen, maar vooralsnog heb ik dat nog niet voor elkaar. Anders eerst maar eens vanuit S3 hibernate, kijken of dat wel lukt.
Een ander issue is dat bij het opstarten de PVR addon geen verbinding kan maken met de tuner backend. Het lijkt erop dat die op dat moment nog niet gestart is. Blijkbaar vindt er alleen een initialisatie plaats als XBMC opgestart wordt.

Mijn systeem heeft een geintegreerde IMON VFD en remote van Soundgraph. De eenvoudigste stap was om de driver software daarvoor te installeren. Vandaar de keuze voor Windows 7 vooralsnog. Bovendien biedt dat nog wat mogelijkheden voor andere software, zoals games. Misschien stap ik nog wel eens over naar een linux variant als dat allemaal niet echt gebruikt wordt. De hoeveelheid windows updates staat me behoorlijk tegen!

De uitdaging nu zit hem nog even in het kind/vrouwvriendelijk maken.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van XBMC, maar voorlopig geef ik nog niet op. De fanart e.d. blijven toch fantastisch!
Wat wil je vrouw/kind vriendelijk hebben?

Ik was op XBMC ook een topic begonnen hoe hem kids proof te maken en ondertussen is er heel wat bijgekomen, een keymap die bijna niks kan alleen het nodige, scripts die ervoor zorgen dat er niet uitgeschakeld kan worden maar terug naar loginscherm gaat enzo en nog wat zaken.
Mijn kids omgeving is niet stuk te krijgen door kids tenzij ze de verzonken record knop kunnen vinden :P

Edit:
Waarom 4TheRecord en niet TVHeadend? Heb ook naar 4TheRecord nu Argos-TV gekeken en vroeg me af of het de moeite waar zou zijn te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmiddag de beta van XBMC Frodo op mijn iPad gezet om uit te proberen in combi met de database op mijn NAS. Dat laakte werkt helemaal. Ik krijg echter nergens thumbnails te zien. Niet bij video of muziek. Moet ik nog wat doen om dat voor elkaar te krijgen bij een shares database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:12:
Vanmiddag de beta van XBMC Frodo op mijn iPad gezet om uit te proberen in combi met de database op mijn NAS. Dat laakte werkt helemaal. Ik krijg echter nergens thumbnails te zien. Niet bij video of muziek. Moet ik nog wat doen om dat voor elkaar te krijgen bij een shares database?
Het zelfde als je op je andere systeem heb t moeten doen voor een shared db, advancedsettings.xml editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Snippo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:24:
[...]

Je wilt dus dat de film wel in je library staat maar dat deze niet meer af te spelen is omdat het bestand is verwijderd? Lijkt me erg onpraktisch (zo'n functie gaat er waarschijnlijk ook nooit komen in xbmc) en je kunt dan beter iets als trakt gebruiken. Ik geloof dat daar ook een add-on voor is.
Voor MCE gebruikte ik myMovies om de filminfo aan te maken en bij te houden. Werkt met een lokale database die mbv clients gevuld kan worden. Door op de playlist een filter te zetten met de online films stonden daar alleen de films in die ook echt op schijf staan. Zo dus wel info in de trand van 'de acteur in deze film die je net zag, speelde ook die en die rol in die andere film die je eerder al hebt gezien'. Met een categorie kan je ook aparte lijsten voor de kinderen maken.
Nu ik erover nadenk valt zoiets mischien in xbmc ook wel met afspeellijsten te doen?
Ik zal eens naar trakt kijken, thx.
schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:33:
[...]
Wat wil je vrouw/kind vriendelijk hebben?
[...]
Waarom 4TheRecord en niet TVHeadend? Heb ook naar 4TheRecord nu Argos-TV gekeken en vroeg me af of het de moeite waar zou zijn te switchen.
De kinderen worden al weer iets groter, dus het hoeft niet supersimpel. Maar het moet wel overzichtelijk en gewoon werken. En ook gescheiden lijsten met onze films/series en die voor de kids. Aparte profielen gaat te ver denk ik.
Met een andere skin (aeon mq) al eens gekeken of dat mogelijk was met speellijsten. Daarbij liep ik tegen mijn onervarenheid met xbmc/skin op en bovendien crashte xbmc daar nog af en toe mee en kwamen er steeds meldingen over script errors.

Grootste nadeel van xbmc is toch wel dat finetunen remote niet lekker gaat met iets als rdp of zo. En de hele meuk weer loshalen en op zolder hobbyen is ook geen optie. Geen kabeltv en klachten van de rest dat er geen films gekeken kunnen worden.

Voor windows is tvheadend geen optie en 4therecord had goede kritieken. Nog maar gisteren geupdate naar argos omdat 4tr niet meer is, verder gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:18:
[...]

Het zelfde als je op je andere systeem heb t moeten doen voor een shared db, advancedsettings.xml editen.
Nee het was iets anders. Ik heb even de thumbnails map op de iPad verwijdert en toen ging xbmc de thumbnails opnieuw cachen en verschenen de thumbnails.

Op mijn zbox krijg ik de laatste openelec niet geïnstalleerd krijg elke keer een error als ik wil booten van de USB stick. Soms wordt er wel wat geladen, maar krijg ik toch een read error ouzo. Ik vermoed dat het aan mijn USB stick lig, maar heeft iemand de laatste builde van openelec al proberen te installeren via een USB stick?.

[ Voor 30% gewijzigd door Jelte op 17-11-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:23:
[...]

Nee het was iets anders. Ik heb even de thumbnails map op de iPad verwijdert en toen ging xbmc de thumbnails opnieuw cachen en verschenen de thumbnails.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik ben dit weekend overgestapt van XBMC Windows naar Openelec (laatste 2.0 versie). Nu krijg ik het niet voor elkaar om bronnen toe te voegen middels NFS vanaf mijn Synology, via SMB gaat dit probleemloos.

Heb in de Synology de nodige aanpassingen doorgevoerd, maar moet ik ook nog het eea aanpassen binnen Openelec? Ik zie namelijk wel de share (bijv. /volume1/video) maar als ik daar op klik gebeurt er niets.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Wat heb je allemaal gedaan op de synology? Want dit klinkt als insecure_locks.
Alles uitgevoerd van de xbmc wiki http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
Amelandbor schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:19:
Wat heb je allemaal gedaan op de synology? Want dit klinkt als insecure_locks.
Alles uitgevoerd van de xbmc wiki http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology
Tot aan punt 5 heb ik alle stappen uitgevoerd. Je zou dus wel eens gelijk kunnen hebben aangezien ze het in de stappen daarna over insecure locks hebben.

En ik moet er bij vermelden dat mijn media folders "Films" en "Series" zich binnen de folder "Video" bevinden maar neem aan dat de subfolders ook worden meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
Zojuist ook de resterende stappen uitgevoerd, maar als ik de share toevoeg kom ik nog steeds niet verder. Moet ik dan toch afzonderlijk de twee subfolders ook toevoegen?
En hoe doe ik dat in Diskstation? Neem aan toevoegen in het overzicht gedeelde mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik gebruik OpenElec 2.0 op mn htpc en ik heb nu het probleem dat CouchPotato v2 niet automatisch start. SABnzbd, SickBeard en Headphones starten wel. Wanneer ik via SSH het volgende commando invoer, start CP wel:
code:
1
python .xbmc/addons/service.downloadmanager.SABnzbd-Suite/CouchPotatoServer/CouchPotato.py

Uiteraard heb ik geen zin dit elke keer in te gaan voeren, dus wil ik dit automatisch laten doen. Ik heb al het bestand autostart.sh aangemaakt, maar wanneer ik hetzelfde commando daar in zet, gebeurt er niks. Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
tolgaliya schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:56:
Zojuist ook de resterende stappen uitgevoerd, maar als ik de share toevoeg kom ik nog steeds niet verder. Moet ik dan toch afzonderlijk de twee subfolders ook toevoegen?
En hoe doe ik dat in Diskstation? Neem aan toevoegen in het overzicht gedeelde mappen?
Nee dat is niet nodig. Ik heb ook alleen de hoofdmap als share toegevoegd. Reboot van beide devices al geprobeerd? Anders alles nog een keer nalopen want met de uitleg op de wiki is het mij al meerdere keren gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tolgaliya schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:56:
Stap 9 wel gedaan?

exportfs -ra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
Ik zit met het volgende (win7, xbcm eden); op het moment dat ik een tv serie verwijder uit tv series, dan komt deze weer terug bij de volgende keer dat ik xbmc opstart.

Nooit eerder problemen mee gehad, maar heb afgelopen week mijn library (bestanden voornamelijk) opgeschoond en twee series heb ik verwijderd (supernatural en burn notice) in xbmc (rechtermuisknop, verwijderen uit bibliotheek, ja zeker weten, ja verwijder bestanden). De volgende keer dat ik xbmc opstart, staan ze er weer tussen (in win7 zijn de mappen wel verwijderd en komen ze ook niet terug), iemand een idee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Had request/topic al eerder gezien op xbmc forum maar niet verwacht dat er een plugin voor gemaakt zou worden.
Auto Download Subs

Amet: XBMC developer
create service addon to monitor for playback start using Player() class and on start if there is no subs for a given file run XBMC Subtitles. set up subtitle addon to auto download "sync" files and you will get what you described above.
Edit:
Wil je niet voor Live TV ook die auto sub draaien dan zou dit het moeten oplossen:
http://forum.xbmc.org/sho...51&pid=1241871#pid1241871

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 19-11-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
EN-IS schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:06:
Ik zit met het volgende (win7, xbcm eden); op het moment dat ik een tv serie verwijder uit tv series, dan komt deze weer terug bij de volgende keer dat ik xbmc opstart.

Nooit eerder problemen mee gehad, maar heb afgelopen week mijn library (bestanden voornamelijk) opgeschoond en twee series heb ik verwijderd (supernatural en burn notice) in xbmc (rechtermuisknop, verwijderen uit bibliotheek, ja zeker weten, ja verwijder bestanden). De volgende keer dat ik xbmc opstart, staan ze er weer tussen (in win7 zijn de mappen wel verwijderd en komen ze ook niet terug), iemand een idee? :/
Ik neem aan dat je voor de zekerheid nog via settings -> videos -> Clean library hebt gedaan?
Dit soort problemen worden bij mij vaak verholpen door dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:32
schumi2004 schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:34:
Had request/topic al eerder gezien op xbmc forum maar niet verwacht dat er een plugin voor gemaakt zou worden.
Auto Download Subs

[...]

Edit:
Wil je niet voor Live TV ook die auto sub draaien dan zou dit het moeten oplossen:
Klinkt goed! Vanavond even uittesten, maakt alles weer een stukje makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Auto Download Subs

[...]

Edit:
Dus dit start de standaard xmbc subtitle plugin als er geen subtitles voor het bestand zijn?
Ga ik ook zeker uitproberen. Heel handig in combinatie met auto-sub , omdat je niet zeker weet of de subtitles gedownload zijn als je begint met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Maak je ook gebruik van Sickbeard?
Ik moet dan niet alleen de serie verwijderen via het context menu (wat jij gedaan hebt). Ook ook nog clean library draaien. Anders krijg ik de series ook terug.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32

Niet toevallig artwork downloader op automatisch scannen bij startup staan? Deze wil soms ook weleens roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je een film na het afsluiten van xbmc niet meer kan hervatten? Heb bij File Lists resume gekozen. Ik gebruik de XBMC android app als bediening.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:14:
Is het normaal dat je een film na het afsluiten van xbmc niet meer kan hervatten? Heb bij File Lists resume gekozen. Ik gebruik de XBMC android app als bediening.
Speelt ie toevallig voor een seconde of 9~10 op de achtergrond met alleen geluid en lijkt dan in een soort van loop terecht te komen (terug springen naar seconden of 5 en bij 9 weer terug) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:25:
[...]

Speelt ie toevallig voor een seconde of 9~10 op de achtergrond met alleen geluid en lijkt dan in een soort van loop terecht te komen (terug springen naar seconden of 5 en bij 9 weer terug) ?
Hij herbegint gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
;( Jammer want dan zou ik eindelijk iemand tegen komen die zelfde issues als ik had. Hoewel ik jouw verschijnsel ook al wel eens meegemaakt heb maar aangezien ik geregeld helemaal van scratch begin vanwege dat soort issues verdwijnen ze vaak, ik krijg meestal problemen als ik uitgebreide skins ga draaien welke allemaal requerements voor wat betreft addons hebben, dan is er weer die addon die de boel stuk maakt, of continue errors geeft dus hou et vroolopig bij standaard Confluence. Ik draai nu al een poos Frodo builds en moet zeggen dat ik nog nooit zo weinig problemen ermee gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Zolang je de ingebouwde speler gebruikt moet het wel goed gaan. Ik ga ervan uit dat je het ook met de interne speler afspeelt en niet met TMNT of MPC/VLC of w/e?

Maar als ik het goed snap, zolang je XBMC niet afsluit kan je het wel resumen? Zo ja zou ik bijna denken dat hij de 'resume point' niet goed kan wegschrijven en het missen gecached is waardoor het nog goed gaat zolang je XBMC aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de interne speler ja. Zonet getest en blijkt dat het zelfs niet lukt wanneer ik xbmc aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
serhat schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:22:
Ik neem aan dat je voor de zekerheid nog via settings -> videos -> Clean library hebt gedaan?
Ah shit :') Nu herinner ik me ook al weer wat ik nog wilde gaan doen :F , dus nee, dat wilde ik nog gaan doen, helemaal vergeten -O-
DarkSide schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:32:
Maak je ook gebruik van Sickbeard?
Ik moet dan niet alleen de serie verwijderen via het context menu (wat jij gedaan hebt). Ook ook nog clean library draaien. Anders krijg ik de series ook terug.
Nee toevallig niet :)
keepitfrosty schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:46:
Niet toevallig artwork downloader op automatisch scannen bij startup staan? Deze wil soms ook weleens roet in het eten gooien.
Zou kunnen, ga ik ook checken, dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Waarschijnlijk stap ik in de komende dagen over van mijn shuttle xs35gtv2 naar mijn desktop pc als xbmc bak. Ik draaide openelec op de shuttle maar ik heb vaak performance problemen, stotteringen in de video (elke 5 minuten) en vaker gedonder afhankelijk van de specifieke build.
Ook kan dat ding gewoon geen 10 bit anime afspelen. (is niet hardwarematig mogelijk, waardoor het apparaat te traag is)

Ga nu gewoon de windows versie draaien en dan gebruik ik mijn smartphone wel als afstandsbediening. Niks irritanter dan stotteringen in videos. (Zit er al een half jaar mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
warcow schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:48:
Ga nu gewoon de windows versie draaien en dan gebruik ik mijn smartphone wel als afstandsbediening. Niks irritanter dan stotteringen in videos. (Zit er al een half jaar mee)
voor 15euro een complete afstandsbediening... http://stores.ebay.nl/wholesalepub ;)

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 19-11-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Gebruikte al een afstandsbediening op de shuttle. Mijn pc laat ik gewoon bij mijn bureau staan. Had er al een 10 meter lange hdmi kabel tussen die precies lang genoeg was. :)
IR gaat dan niet lukken, 10 meter lange usb kabel gaat ook niet prettig werken.

Misschien nog een keer een afstandsbediening halen die niet met ir werkt, dat lijkt mij wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
warcow schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:29:
Gebruikte al een afstandsbediening op de shuttle. Mijn pc laat ik gewoon bij mijn bureau staan. Had er al een 10 meter lange hdmi kabel tussen die precies lang genoeg was. :)
IR gaat dan niet lukken, 10 meter lange usb kabel gaat ook niet prettig werken.

Misschien nog een keer een afstandsbediening halen die niet met ir werkt, dat lijkt mij wel fijn.
Ha, zit in hetzelfde schuitje, heb een 10 meter hdmi kabel naar de tv getrokken, gebruik mijn pc als mediacenter op deze manier (is eigenlijk een werk pc :P). Alleen zie ik niet in waarom je een 10meter lange usb kabel nodig zou moeten hebben, staat je pc in een andere kamer? Mijn pc staat in hetzelfde kamer en heb gewoon een IR ontvanger bij de pc staan, deze functioneert/ontvangt prima, ook al is de afstand plus minus 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vrij grote kamer hier, IR (zeker degene die ik nu heb) moet je redelijk richten, heb geen zin om 10 meter naast mijn tv te moeten richten. (Heb een vrij grote kamer, antikraak)
Desktop pc bevalt mij kwa snelheid iig wel aardig, de shuttle was al goed te doen maar dit is gewoon net wat vlotter met alles. Misschien de shuttle nu maar aan mijn ouders doneren of zo, die kijken toch geen anime. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Auto Download Subs

[...]

Edit:
Nee het is een service die ALTIJD draait.. en continu checkt of je een film afspeelt en in dat geval de addon aanroept. Geen nette oplossing dus. Maar ik ga hem wel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:
[...]

Nee het is een service die ALTIJD draait.. en continu checkt of je een film afspeelt en in dat geval de addon aanroept. Geen nette oplossing dus. Maar ik ga hem wel gebruiken :)
Of het nu een service of addon is maakt me niet veel uit, het werkt iig en merk geen performance issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik draai XBMCbuntu (v11 Eden, stable) op een Asrock ION 330, momenteel zit er in het systeem 2GB geheugen.
heeft het nut om dit op te waarderen naar 4GB ? (hoger dan dat gaat sowieso niet vanwege 32 bits natuurlijk)
als het systeempje windows draaide was het natuurlijk een no-brainer, maar ik ben wat minder thuis in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
shameete schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:56:
ik draai XBMCbuntu (v11 Eden, stable) op een Asrock ION 330, momenteel zit er in het systeem 2GB geheugen.
heeft het nut om dit op te waarderen naar 4GB ? (hoger dan dat gaat sowieso niet vanwege 32 bits natuurlijk)
als het systeempje windows draaide was het natuurlijk een no-brainer, maar ik ben wat minder thuis in Linux.
Linux doet dat al een tijdje, Windows iets minder lang.. maar daar is het tegenwoordig ook gemeengoed.. hoe meer RAM hoe meer het geheugen gaat gebruiken als cache als je er toch geen gebruik van maakt.

Ik draai zelf ook XBMCbuntu op een bak. En op het moment geeft hij dit aan:
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          7548       4813       2734          0        267       4118

7.5 GB RAM (512 voor de onboard videokaart), waarvan 4,8 GB gebruikt wordt waarvan 4,1 GB voor cache wordt gebruikt. XBMC staat niet aan, al kan ik mij niet voorstellen dat dit veel zou uitmaken.

Tenzij je het ergens hebt liggen of andere gekke dingen met je bak doet, zou ik zeggen dat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
geen gekke dingen, het is louter een HTPC, de media streamed ie vanaf m'n NAS.

enige wat ik nog wel graag wil is 'm voorzien van een SSD, media staat toch op m'n NAS dus ik heb geen behoefte om lokaal dingen op te slaan, met 64GB kom ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

shameete schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:56:
Ik heb mijn zotac atom doosje juist terug gebracht van 2GB naar 1GB omdat hij toch bijna niks gebruikte. Dat 2GB reepje kon ik beter ergens anders gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou het lijkt erop dat mijn eerdere problemen verholpen zijn (niet fatsoenlijk kunnen spelen van een file), het aanpassen van de UMA waarde in de BIOS naar 512 lijkt tot op heden toch echt verschil te maken. Nu kijken hoe hij zich de rest van de week gedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Waarom heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Laatst online: 08-09 08:43
Loop vast met bovenstaande procedure over het toevoegen van openelec als dualboal boot icm met win7. Heb via GParted twee nieuwe partities gemaakt. Ziet er vrijwel hetzelfde uit als op de afbeelding in de link behalve dat bij mij de 100mb partitie van windows 7 er nog bijstaat (volgens mij de boot partitie van win7). Vervolgens gebruik ik de terminal om de BOOT partitie te laden. cd media/BOOT doet het niet. Ik moet daarvoor in de plaats cd media/ubuntu/BOOT gebruiken. Vervolgens download ik ext_linux van dropbox. Wanneer ik deze wil uitpakken geeft hij aan 'permission denied'. Heb geen rechten om hierin weg te schrijven. Ik doe volgens mij niet zoveel anders dan in de instructie. Iemand enig idee wat ik fout doe? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door michielvz op 20-11-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hierom https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/1192
en ben niet de enige https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/1411

Echter denkt FernetMenta dat het wellicht toch niet de oplossing is. https://github.com/Fernet.../91#issuecomment-10563338
Zelf ben ik ook bang van niet maar de eerste resultaten waren in iedergeval positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik draai op dit moment W7 met XBMC 11 Eden icm Microsoft IR receiver met een Harmony One

Nu wil ik de volgende veranderingen gaan uitvoeren :
  • Upgraden naar windows 8. Dit mede omdat er dan een mooi keuze menu komt zodat je met de IR kan selecteren wat je wilt starten (XBMC, Spotify, iTunes, Browser etc)
  • Uitbreiden met PVR functionaliteit ivm met een Anysee oid. Provider is Ziggo, gebruik nu CI+ cam module in TV.
  • Series tracken met Sickbeard icm Torrents
Mijn vragen:
  • Wat zijn de ervaringen tot nu toe met W8 en XBMC ? Kun je inderdaad de metro interface bedienen met je IR ? Dit is meer een aanname dus ik check het even.
  • Werkt Frodo inmiddels goed met een Anysee en Ziggo? Of moet ik voor een andere PVR tuner gaan? Ik kan alleen low-rise kaartjes plaatsen dus daarom dacht ik aan een anysee
  • Werkt sickbeard goed met torrents ? Ik krijg het niet werkende en wil eigenlijk niet voor een usenet gaan betalen.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:33:
[...]

Echter denkt FernetMenta dat het wellicht toch niet de oplossing is. https://github.com/Fernet.../91#issuecomment-10563338
Zelf ben ik ook bang van niet maar de eerste resultaten waren in iedergeval positief.
Hmm vreemd probleem inderdaad. Gelukkig merk ik er niets van met openelec 2.0 Fusion build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:28:
[...]

Hmm vreemd probleem inderdaad. Gelukkig merk ik er niets van met openelec 2.0 Fusion build.
En zeker omdat het ook nog eens random gebeurt zeg maar. Soms gaat het dagen goed en dan ineens begint ie vervelend te doen en na een poging of 10 start ie dan normaal op en kun je gewoon verder kijken. Op zowel Eden als Frodo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
serhat schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:22:
Uiteindelijk opgelost, moest daadwerkelijk "Clean Library" doen :) Dank!

[ Voor 51% gewijzigd door EN-IS op 21-11-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 09:57

meneerdeman

Mister The Man

Heren XBMC geleerden. Ik heb sinds kort XBMC draaien op een Windows 7 64b machine. Alles werkt
volgens wens, ik heb echter 1 probleem.

Wanneer ik de machine boot, duurt het soms heeeeel lang voordat ik beeld krijg op mijn TV. Ik heb een 8800 GTS(?) kaart erin en ben verbonden met de tv via een dvi->hdmi converter-> HDMI.

Iemand ervaringen met dit fenomeen. Nieuwste drivers zijn geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
schumi2004 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:33:
[...]

Nu je het erover hebt: nadat ik L5.1 support had geactiveerd kreeg ik ook allerlei problemen (beeld ging flikkeren bij sommige bestanden). Kwam er na een paar dagen (met hulp van de xbmc-xvba developers) achter dat dit kwam doordat de graphics memory op auto stond i.p.v. 512 . :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Ik heb Windows 8 geprobeerd icm MediaCenter voor het TV kijken (AnySee + Ziggo) en XBMC voor de overige media. Kreeg met heel veel moeite de Anysee aan de praat, CNO applicatie moest ik bijv. in Windows 7 compatibiliteitsmodus laten draaien.
Navigeren werkt prima met Logitech AB, maar als je bijv. XBMC afsluit kom je terug op de desktop, moet je dus de vlaggetjes toets gebruiken om weer terug te gaan naar de Win8 interface.
Al met al een hoop geklooi en ben daarom weer lekker terug gegaan naar Win7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:00

St@m

@ Your Service

meneerdeman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:46:
Heren XBMC geleerden. Ik heb sinds kort XBMC draaien op een Windows 7 64b machine. Alles werkt
volgens wens, ik heb echter 1 probleem.

Wanneer ik de machine boot, duurt het soms heeeeel lang voordat ik beeld krijg op mijn TV. Ik heb een 8800 GTS(?) kaart erin en ben verbonden met de tv via een dvi->hdmi converter-> HDMI.

Iemand ervaringen met dit fenomeen. Nieuwste drivers zijn geinstalleerd!
Dit heeft weinig met XBMC te maken denk ik? Je boot in Windows? Zal waarschijnlijk pas beeld geven op het moment dat de drivers aangeroepen worden. Maar ik raad je aan om een nieuw topic te openen (met iets meer info ;) )

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
michieldekker schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:57:
Ik heb Windows 8 geprobeerd icm MediaCenter voor het TV kijken (AnySee + Ziggo) en XBMC voor de overige media. Kreeg met heel veel moeite de Anysee aan de praat, CNO applicatie moest ik bijv. in Windows 7 compatibiliteitsmodus laten draaien.
Navigeren werkt prima met Logitech AB, maar als je bijv. XBMC afsluit kom je terug op de desktop, moet je dus de vlaggetjes toets gebruiken om weer terug te gaan naar de Win8 interface.
Al met al een hoop geklooi en ben daarom weer lekker terug gegaan naar Win7....
Ok, dus misschien nog even wachten met Windows 8 dan. Maar AnySee + Ziggo in HD opnemen, dat gaat wel ? Zo ja, welke Anysee moet ik kopen en waar moet ik op letten ? Werkt het ook al native in XBMC "Frodo" ? Of moet je nog steeds met een MediaPortal backend gaan werken oid. Ik heb Media Center wel al draaien op de HTPC maar ik begreep dat MediaCenter niet in HD kan opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Spam schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:12:
[...]

Ok, dus misschien nog even wachten met Windows 8 dan. Maar AnySee + Ziggo in HD opnemen, dat gaat wel ? Zo ja, welke Anysee moet ik kopen en waar moet ik op letten ? Werkt het ook al native in XBMC "Frodo" ? Of moet je nog steeds met een MediaPortal backend gaan werken oid. Ik heb Media Center wel al draaien op de HTPC maar ik begreep dat MediaCenter niet in HD kan opnemen ?
Ik heb een E30 draaien en icm MCE voor de TV werkt dit prima. Opnemen doe ik nooit...-;) XBMC Frodo heeft nog wel een backend nodig voor de TV.
Bij mij start de pc standaard op in MCE, hier heb ik 2 keuzen, 1 TV en XBMC. Bij het starten van XBMC wordt MCE afgesloten en bij het sluiten van XBMC start ie MCE weer op... Werkt super en de vrouw begrijpt het ook! :)

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 13:38
Ik heb nu een paar weekjes XBMC draaien op windows, maar heb een probleempje. Mijn beeld verspringt steeds een beetje en randen van de film verdwijnen en komen weer terug. Dit gebeurt om de paar minuten of zo heel willekeurig. Als of die de beeldverhouding aan het aanpassen is. Ook heb ik het idee dat bij snelbewegende delen in de film het allemaal niet helemaal vloeiend loopt. Aan mijn pc kan het niet liggen volgens mij, is een AMD FM2 5300. En de processorbelasting is volgens mij nog geen 30%. Lijkt mij iets van een instelling/codec probleem??

• schumi2004
Heb de afgelopen paar dagen iets vreemds, soms worden subtitles dubbel weergegeven bij het afspelen. Iemand dat toevallig ook meegemaakt en weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• Spam
michieldekker schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:18:
[...]

Ik heb een E30 draaien en icm MCE voor de TV werkt dit prima. Opnemen doe ik nooit...-;) XBMC Frodo heeft nog wel een backend nodig voor de TV.
Bij mij start de pc standaard op in MCE, hier heb ik 2 keuzen, 1 TV en XBMC. Bij het starten van XBMC wordt MCE afgesloten en bij het sluiten van XBMC start ie MCE weer op... Werkt super en de vrouw begrijpt het ook! :)
Ok duidelijk. Ik kan idd MCE gebruiken voor TV kijken voor nu. Heb het liever geintegreerd in XBMC. Die Backend moet ik nog eens goed onderzoeken want dat is nieuw voor mij.

Ik las verder nog iets van "improved Airplay support" maar heb geen idee wat dat betekend ? Iemand :? Werkt bijvoorbeeld airplay mirroring of vraag ik nu te veel :*)

• schumi2004
Spam schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:19:
[...]

Ok duidelijk. Ik kan idd MCE gebruiken voor TV kijken voor nu. Heb het liever geintegreerd in XBMC. Die Backend moet ik nog eens goed onderzoeken want dat is nieuw voor mij.

Ik las verder nog iets van "improved Airplay support" maar heb geen idee wat dat betekend ? Iemand :? Werkt bijvoorbeeld airplay mirroring of vraag ik nu te veel :*)
Misschien heb je hier iets aan. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend

Ik zelf gebruik TVHeadend wat op mijn NAS draait maar zou even goed onder Linux of OpenELEC kunnen. Voor Windows OS'en zijn er weer andere maar ben hier niet bekend mee
ARGUS TV, NextPVR en MediaPortal

• EN-IS
schumi2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
Heb de afgelopen paar dagen iets vreemds, soms worden subtitles dubbel weergegeven bij het afspelen. Iemand dat toevallig ook meegemaakt en weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Autodownload subs geïnstalleerd?

• Shanquish
  • Niet online
en dat terwijl er in het betreffende bestand al subs ingebakken zijn ?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
EN-IS schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:39:
[...]

Bedoel je deze plugin:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129051&page=1

Ja, die heb ik wel, maar daarvoor had ik het ook al.
Het is vaak net nadat ik een NL sub download (en misschien al een EN had), maar ik zie dan een aantal regels dubbel. Het verdwijnt vaak weer vanzelf.
En nee, er zitten geen subs ingebakken in de serie zelf.

• schumi2004
EN-IS schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:39:
[...]

Net als RudolfR had ik het ervoor ook al en die plugin/service doet niks bijzonders dan kijken of er een srt bestand is is deze er niet dan start hij XBMC Subtitles voor je op en download subs, iets wat je met een voor geprogrammeerde knop ook kan.
Staat niet in relatie met elkaar dus.

• EN-IS
RudolfR schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:50:
Bedoel je deze plugin:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129051&page=1

Ja, die heb ik wel, maar daarvoor had ik het ook al.
Het is vaak net nadat ik een NL sub download (en misschien al een EN had), maar ik zie dan een aantal regels dubbel. Het verdwijnt vaak weer vanzelf.
En nee, er zitten geen subs ingebakken in de serie zelf.
Ja die bedoel ik, wist even niet meer zeker wat de naam was.
schumi2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:53:
Net als RudolfR had ik het ervoor ook al en die plugin/service doet niks bijzonders dan kijken of er een srt bestand is is deze er niet dan start hij XBMC Subtitles voor je op en download subs, iets wat je met een voor geprogrammeerde knop ook kan.Staat niet in relatie met elkaar dus.
Snap ik, dacht omdat deze nu in het aandacht staat misschien deze de boosdoener is :)

• Spam
schumi2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:25:
[...]

Misschien heb je hier iets aan. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend

Ik zelf gebruik TVHeadend wat op mijn NAS draait maar zou even goed onder Linux of OpenELEC kunnen. Voor Windows OS'en zijn er weer andere maar ben hier niet bekend mee
ARGUS TV, NextPVR en MediaPortal
ok duidelijk. Ik ga eerst even wachten op mijn Anysee 30C en dan eens met een van de TVheadend spelen. Vraagje over load: ik wil deze headend dus op hetzelfde systeem draaien. Moet dan altijd die applicatie open blijven staan of draait het als een service ?

En kan mijn systeem het aan ? Dit is nogal relevant met de keuze want misschien ga ik dan niet voor die Anysee en voor een apart systeem zoals een Anysee N7 of zo?

Dit was mijn spec destijds :
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 37,95€ 37,95
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 69,-€ 69,-
1Toshiba MK1059GSM, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 93,23€ 93,23
1Inwin BP655€ 53,10€ 53,10
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,60€ 24,60
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 7,02€ 7,02
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 21,95€ 21,95
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,85

• Jazco2nd
Heb je de hardware req van Anysee gezien? Je ontvangt gewoon een mpeg/h.264 stream, er hoeft niks te worden ge-encode dus je hebt geen snelle processor nodig. Anysee schrijft zelfs dat 1GHz en 1GB ram voldoende is. Dus zelfs met een E-350 of E-450 fanless zou het prima moeten werken.

• Spam
Jazco2nd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:44:
Heb je de hardware req van Anysee gezien? Je ontvangt gewoon een mpeg/h.264 stream, er hoeft niks te worden ge-encode dus je hebt geen snelle processor nodig. Anysee schrijft zelfs dat 1GHz en 1GB ram voldoende is. Dus zelfs met een E-350 of E-450 fanless zou het prima moeten werken.
Ah ok, dat wist ik niet. Niet goed gelezen. Dacht dat er een heavier load was met HD opnemen. Ok, geen probleem dan.

• Jazco2nd
De grap is dat je niks "opneemt" zoals dat vroeger moest met analoge tv. Dan moest je het analoge signaal nog omzetten en comprimeren. De meeste TV kaarten van toen hadden geen processor om dat hardwarematig te fixen, dus had je een zware CPU nodig om het softwarematig te doen.

Tegenwoordig heb je "digitale" tv en is het signaal al gecomprimeerd.. dus enige wat je doet is het (indien je opneemt) opslaat op je harddisk.. dat gaat net zo snel als de videostream. hooguit enkele MBs per seconde dus. Dat kan elke computer wel aan.

• schumi2004
Wat ik vanmiddag nu weer mee maak, er is 1 share welke wanneer ik daar het content menu van wil opvragen om de scraper te wijzigen mijn hele XBMC vast loopt, 1 share van de 10.
Nu ben ik het zo zat na 5 herinstalls (rm -rf .xbmc) dat ik maar helemaal van scratch begin, incl library opnieuw builden :(

Iemand zoiets al eens meegemaakt, corrupte DB misschien?

Als ik namelijk source wil toevoegen kan ik wel de inhoud ervan zien.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2012 17:50 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik vind mezelf een beetje triest worden.. :/
Heb deze ontvanger: http://www.ebay.com/sch/i...enter+&_sacat=0&_from=R40

XBMC op Windows 8 en een Harmony One. De Harmony werkt met de standaard toetsen prima, de MCE remote ook. Alles lijkt netjes ingesteld. Ik krijg alleen die klote keymapping niet aan de praat.

Keymap:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<keymap> 
    <Home> 
         <remote> 
           <red>XBMC.CleanLibrary(video)</red> 
           <star>XBMC.UpdateLibrary(video)</star> 
           <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> 
         </remote> 
    </Home> 
    <FullscreenVideo> 
        <remote> 
            <yellow>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</yellow>      
            <green>NextSubtitle</green> 
            <red>AudioNextLanguage</red> 
            <blue>OSD</blue> 
        </remote> 
    </FullscreenVideo> 
</keymap>

Opgeslagen in C:\Users\%username%\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps als keymap.xml

Pc meerdere malen herstart, XBMC dus ook.. maar ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Iemand enig idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• schumi2004
St@m schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:51:
Ik vind mezelf een beetje triest worden.. :/
Heb deze ontvanger: http://www.ebay.com/sch/i...enter+&_sacat=0&_from=R40

XBMC op Windows 8 en een Harmony One. De Harmony werkt met de standaard toetsen prima, de MCE remote ook. Alles lijkt netjes ingesteld. Ik krijg alleen die klote keymapping niet aan de praat.

Keymap:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<keymap> 
    <Home> 
         <remote> 
           <red>XBMC.CleanLibrary(video)</red> 
           <star>XBMC.UpdateLibrary(video)</star> 
           <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> 
         </remote> 
    </Home> 
    <FullscreenVideo> 
        <remote> 
            <yellow>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</yellow>      
            <green>NextSubtitle</green> 
            <red>AudioNextLanguage</red> 
            <blue>OSD</blue> 
        </remote> 
    </FullscreenVideo> 
</keymap>

Opgeslagen in C:\Users\%username%\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps als keymap.xml

Pc meerdere malen herstart, XBMC dus ook.. maar ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Iemand enig idee?
Wat is het probleem , werkt je keymap in z'n geheel niet, staat er iets in debug log?

• St@m

St@m

@ Your Service

schumi2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:53:
[...]

Wat is het probleem , werkt je keymap in z'n geheel niet, staat er iets in debug log?
Nee, de mapping werkt geheel niet.
17:56:43 T:4944 INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/keymap.xml
17:56:43 T:4944 INFO: Loading special://profile/keymaps/keymap.xml
17:56:43 T:4944 INFO: Loading special://xbmc/system/IRSSmap.xml
17:56:43 T:4944 INFO: * Adding remote mapping for device 'Microsoft MCE'
17:56:43 T:4944 INFO: * Adding remote mapping for device 'Abstract'
Dit is het enige wat ik uit het log kan halen wat misschien interessant is :? Zou niet weten waar ik op moet zoeken..

• schumi2004
St@m schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:01:
[...]

Nee, de mapping werkt geheel niet.

[...]

Dit is het enige wat ik uit het log kan halen wat misschien interessant is :? Zou niet weten waar ik op moet zoeken..
Heb je debugging aangezet ?

Zie zelf ook niks vreemds aan je keymap eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2012 18:04 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

schumi2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:03:
[...]

Heb je debugging aangezet ?

Zie zelf ook niks vreemds aan je keymap eigenlijk.
Ja, wat wil je weten? Ik kan hier ook wel het hele log posten.. maar weet niet of dat veel zin heeft. Is nogal lang ;)

Ik kan hem hier ook niet posten zie ik, de inhoud is te lang :P

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 22-11-2012 18:09 ]

• schumi2004
St@m schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:06:
[...]

Ja, wat wil je weten? Ik kan hier ook wel het hele log posten.. maar weet niet of dat veel zin heeft. Is nogal lang ;)

Ik kan hem hier ook niet posten zie ik, de inhoud is te lang :P
Nee is niet nodig en had via pastebin gekunt.
Maar wat je proberen kunt is het volgende. Je laat debugging aan en je gaat op de door jouw gegeven screens, home , fullscreen de buttons proberen welke je remapped hebt en dan in de debug log kijken wat er gebeurt.

• St@m

St@m

@ Your Service

Nadat ik Alien 3 gestart heb, en random op wat knopjes op het touchscreen gedrukt heb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
18:17:06 T:4508   DEBUG: CGUIInfoManager::SetCurrentMovie(W:\Films\Alien 3 (1992)\melite-a3se-720p.mkv)
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWDSound::direct_sound_enumerator_member_callback - found Device: Primair geluidsstuurprogramma
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWDSound::direct_sound_enumerator_member_callback - found Device: Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWDSound::direct_sound_enumerator_member_callback - found Device: Digitale audio (HDMI) (High Definition-audioapparaat)
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWDSound::direct_sound_enumerator_member_callback - found Device: Digitale audio (HDMI) (High Definition Audio-apparaat)
18:17:06 T:4524   DEBUG: CAudioContext::SetActiveDevice - (default playback device).
18:17:06 T:4508   DEBUG: CVideoDatabase::GetMovieId (W:\Films\Alien 3 (1992)\melite-a3se-720p.mkv), query = select idMovie from movie where idFile=3
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWin32DirectSound::Initialize: Packet Size = 12384. Avg Bytes Per Second = 192000.
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWin32DirectSound::Initialize: Couldn't create secondary buffer (DSERR_UNSUPPORTED). Trying without CTRLVOLUME.
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWin32DirectSound::Initialize: secondary buffer created
18:17:06 T:4524    INFO: CWin32DirectSound::Initialize: Volume control is unavailable in the current configuration
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWin32DirectSound::Initialize - Channels: 2 - SampleRate: 48000 - SampleBit: 16 - Resample false - IsMusic false - IsPassthrough 3 - audioDevice: Default
18:17:06 T:4508   DEBUG: CVideoDatabase::LoadVideoInfo, got movie info!
18:17:06 T:4508   DEBUG:   Title = Alien³
18:17:06 T:4524   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: synctype set to 0: clock feedback
18:17:06 T:4508   DEBUG: CAnnouncementManager - Announcement: OnPlay from xbmc
18:17:06 T:4508   DEBUG: GOT ANNOUNCEMENT, type: 1, from xbmc, message OnPlay
18:17:06 T:4508   DEBUG: Activating window ID: 12005
18:17:06 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (MyVideoNav.xml) ------
18:17:06 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (VideoFullScreen.xml) ------
18:17:06 T:4508    INFO: Loading skin file: VideoFullScreen.xml
18:17:06 T:4900   DEBUG: CDVDPlayer::HandleMessages - player started 1
18:17:06 T:4900   DEBUG: CDVDPlayer::SetCaching - caching state 0
18:17:06 T:4524   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: Discontinuity - was:857.803606, should be:0.000000, error:-857.803606
18:17:06 T:4524   DEBUG: CDVDPlayerAudio - CDVDMsg::GENERAL_RESYNC(10000.000000, 1)
18:17:06 T:4524   DEBUG: CWin32DirectSound::CheckPlayStatus: Resuming Playback
18:17:06 T:4900   DEBUG: CDVDPlayer::HandleMessages - player started 2
18:17:06 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (DialogBusy.xml) ------
18:17:07 T:4524   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: Discontinuity - was:1040919.928659, should be:1020999.343714, error:-19920.584945
18:17:08 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (VideoOSD.xml) ------
18:17:08 T:4508    INFO: Loading skin file: VideoOSD.xml
18:17:08 T:4524   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: Discontinuity - was:2052994.428325, should be:1992846.273205, error:-60148.155120
18:17:08 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (Pointer.xml) ------
18:17:09 T:4508   DEBUG: CWinEventsWin32::WndProcWindow is active
18:17:09 T:4508   DEBUG: CWinEventsWin32::WndProc: Focus switched to process C:\Windows\System32\notepad.exe
18:17:11 T:3972   DEBUG: CPullupCorrection: detected pattern of length 1: 41708.33, frameduration: 41708.333333
18:17:13 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (Pointer.xml) ------
18:17:13 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (VideoOSD.xml) ------
18:17:15 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (Pointer.xml) ------
18:17:20 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (Pointer.xml) ------
18:17:30 T:4508   DEBUG: CWinEventsWin32::WndProcWindow is active
18:17:35 T:1564   DEBUG: Thread Jobworker 1564 terminating (autodelete)
18:17:35 T:824   DEBUG: Thread Jobworker 824 terminating (autodelete)
18:17:35 T:236   DEBUG: Thread Jobworker 236 terminating (autodelete)
18:17:35 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (VideoOSD.xml) ------
18:17:35 T:4508    INFO: Loading skin file: VideoOSD.xml
18:17:35 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (Pointer.xml) ------
18:17:36 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:36 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:36 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:36 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:36 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (Pointer.xml) ------
18:17:36 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:36 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:36 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:36 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:36 T:4508   DEBUG: ------ Window Deinit (VideoOSD.xml) ------
18:17:37 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:37 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:37 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:37 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:37 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:37 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:37 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:37 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:38 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:38 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:38 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:38 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:38 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:38 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:38 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:38 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:39 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 2a, sym: 0130, unicode: 0000, modifier: 1
18:17:39 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: leftshift (f0d2) pressed, action is
18:17:39 T:4508   DEBUG: SDLKeyboard: scancode: 09, sym: 0038, unicode: 002a, modifier: 1
18:17:39 T:4508   DEBUG: CApplication::OnKey: asterisk (f02a) pressed, action is
18:17:49 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (VideoOSD.xml) ------
18:17:49 T:4508    INFO: Loading skin file: VideoOSD.xml
18:17:49 T:4508   DEBUG: ------ Window Init (Pointer.xml) ------
18:17:51 T:4508   DEBUG: CWinEventsWin32::WndProcWindow is active

En wat ik nu uit google begrijp is dat de code wordt geregistreerd, en dat er ook iets zou moeten gebeuren :+ Maar dat het niet gebeurd.. en nu :P

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou update dan maar: Het werkt.. Ik snap niet helemaal waarom het nu wel werkt, ja ik heb heel wat anders gedaan, maar ik ben in eerste instantie uitgegaan van deze post: jacobras in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Dit werkte dus niet, ben helemaal overnieuw begonnen en heb deze handleiding gevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95063

En nu werkt het feilloos.. Prima :) Ik ben happy! Nu wat extra knopjes configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kleine annoyance waar hopelijk een simpele oplossing voor is (XBMC Frodo) :

Heb nu een seizoen van Breaking Bad in 1080p BluRay formaat, maar daarin zitten 2 audiosporen. Track 1=Frans(AC3), Track 2=Engels(DTS).
Ik wil uiteraard default Track 2/Engels, maar waar stel ik dat in ? (nu pakt ie default track 1)

[edit] Never mind, audiotrack voorkeur stond nog op default. Recentelijk een clean install gedaan en waarschijnlijk vergeten in te stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 23-11-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Mux die Franse audio er anders gewoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28987935.jpg

;)

gisteren openelec op m'n asrock 330HT gezet. Eindelijk draait xbmc met hdmi audio en zonder te stotteren bij 1080p. Draaide voorheen ubuntu met xbmc maar dat gaf altijd gekut. minimale linux troep om xbmc te draaien en nu werkt het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
SidewalkSuper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:
Heb wel wat beters te doen ;)
Wat Kaasplank zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Kaasplank schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:34:
Gisteren openelec op m'n asrock 330HT gezet. Eindelijk draait xbmc met hdmi audio en zonder te stotteren bij 1080p. Draaide voorheen ubuntu met xbmc maar dat gaf altijd gekut. minimale linux troep om xbmc te draaien en nu werkt het gelukkig wel.
:D Hier hetzelfde. Had eerst een installatie met Arch Linux en xbmc. Heeft een half jaar prima gedraaid, tot ik wou updaten. }:| Hele systeem om zeep geholpen. Na een week gekloot alles weer aan de praat gekregen (vooral de afstandsbediening en m'n muziek) heeft een update van de NVidia drivers de boel weer vernaggeld. Toen was ik er klaar mee en heb ook OpenElec erop gezet. Out of de box werkt alles! :D Ik was blij.

Even m'n autostart.sh op orde krijgen en gaan met die banaan. Loop nu alleen weer tegen het probleem aan dat ik geen muziek kan afspelen. Wat ik ook onder Arch had. Heel vreemd. Ik begin de skin er van te verdenken dat 'ie dwars gaat liggen op de één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
r3v0ss schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:55:
[...]

:D Hier hetzelfde. Had eerst een installatie met Arch Linux en xbmc. Heeft een half jaar prima gedraaid, tot ik wou updaten. }:| Hele systeem om zeep geholpen. Na een week gekloot alles weer aan de praat gekregen (vooral de afstandsbediening en m'n muziek) heeft een update van de NVidia drivers de boel weer vernaggeld. Toen was ik er klaar mee en heb ook OpenElec erop gezet. Out of de box werkt alles! :D Ik was blij.
Updates doen je de nek om ja. Er gaat altijd wel wat kapot bij zoiets. Werkt je xbmc installatie weer niet omdat hij zonodig libreoffice (waarom zit die meuk er standaard bij) of gnome-dancing-monkey-on-your-desktop-ubuntu-x86-v1.02 oid moest updaten. En dan maar weer uren lopen zoeken op allerlei fora en zitten spitten in textbestanden proberen de boel weer aan de gang te krijgen. Ik was al klaar met linux maar laatst helemaal. Ik heb geen tijd voor dat gekloot.

wil nu alleen nog mijn library centraal op m'n server instellen. Als openelec dan ook weer in de soep loopt heb ik het iig weer snel in orde.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 23-11-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Haha ik snap jullie wel, ik download zelf alleen gewoon geen files met Franse audiostreams :p
Maar eruit muxen scheelt weer wat ruimte he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Zelf heb ik tot nu toe eigenlijk weinig problemen ondervonden. Ik gebruik altijd de images van "xbmcfreak". Toen PVR code nog niet in main line frodo zat gebruikte ik de xbmcfreak versie van eden altijd in combinatie met de repo's van "pulse-eight".

Dit op een ION2 bord van Asus.

Op een gegeven moment kreeg ik toch steeds problemen met audio en dergelijke. Sinds PietHein images bouwt met montly builds van Frodo gebruik ik dat eigenlijk en kan ik met apt-get ook steeds updaten naar de laatste testversie (nu beta1).

Waarom die hassle? Tsja, ik maak graag (en vaak) gebruik van de PVR functionaliteit :). Nu nog even wachten op de final van Frodo en een compatible "spotimc" plugin en dan ben ik helemaal happy :D.

De audio engine van Frodo is ook echt een verademing: Eindelijk detecteert hij alles goed in div. opgeslagen en streaming formaten, bv. ook multi-kanaals wav of flac files en ook de HDMI aansluiting en aangesloten apparatuur worden goed gedetecteerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

r3v0ss schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:55:
[...]

Even m'n autostart.sh op orde krijgen en gaan met die banaan. Loop nu alleen weer tegen het probleem aan dat ik geen muziek kan afspelen. Wat ik ook onder Arch had. Heel vreemd. Ik begin de skin er van te verdenken dat 'ie dwars gaat liggen op de één of andere manier.
Ik heb m'n les ook wel geleerd. Zelf ook overal Arch op gedraaid (server, desktop, laptop, HTPC), ondertussen draait overal Debian op en draait de HTPC op OpenELEC. Nog nooit zo tevreden geweest.

Als je bv. Aeon Nox gebruikt als skin: daar zijn een aantal problemen mee (die blijkbaar soms zelfs tot vastlopers kunnen leiden).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben een beetje bezig geweest de standaard Frodo Confluence skin aan te passen naar wat me wel leuk en handig leek en heb er nu ook Kiosk Mode in gekregen.
Wat er nog meer in zit is een andere floor.png en de mogelijkheid Addons onder Live TV te kunnen plaatsen.

https://www.dropbox.com/s...kin.confluence-custom.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik heb nog geen goede trakt.tv add-on gevonden. Zowel trakt utilities als traktr als de officiele werken niet lekker. Hij scrobbelt niet en ik krijg geen ratings achteraf. Ik draain Aeon mq4 SC

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
peppie71 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:08:
Ik heb nog geen goede trakt.tv add-on gevonden. Zowel trakt utilities als traktr als de officiele werken niet lekker. Hij scrobbelt niet en ik krijg geen ratings achteraf. Ik draain Aeon mq4 SC

Wie weet raad?
Draai al een hele poos traktr op Frodo en moet zeggen dat hij perfect werkt. Staat er niet iets in debug log of ligt het misschien niet aan MQ4 ? Welke versie draai je, Frodo?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals al meerdere in dit topic: ik ben ook op de 3D wagon gesprongen :)
Uiteraard meteen de noob/FAQ vraag waar ik geen antwoord op kan vinden: hoe kan ik in XB<C fatsoenlijk subs gebruiken bij een SBS/OU film? Zijn er plugins voor? Zit het al in Frodo?

Het lijkt zo'n obvious FAQ, maar ik kom niet verder dan 'zit er nog niet in'

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
Koffie schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:55:
Zoals al meerdere in dit topic: ik ben ook op de 3D wagon gesprongen :)
Uiteraard meteen de noob/FAQ vraag waar ik geen antwoord op kan vinden: hoe kan ik in XB<C fatsoenlijk subs gebruiken bij een SBS/OU film? Zijn er plugins voor? Zit het al in Frodo?

Het lijkt zo'n obvious FAQ, maar ik kom niet verder dan 'zit er nog niet in'
3dsubtitler programma gebruiken om de subs om te zetten. Tooltje is wel hier te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 24-11-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Ik heb een servertje draaien (Win7) met daarop XBMC.
Is het mogelijk om XBMC automatisch op te starten met mn Android XBMC app?
(servertje staat aan, dus ik bedoel niet WOL, maar echt de XBMC toepassing starten)
Pagina: 1 ... 65 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]