Precies hetzelfde wat Thinkpad wil, wil ik ook, 1 centrale plek voor mijn database en meerdere "clients" die van dezelfde library gebruik maken (en deze ook zelfstandig kunnen updaten).
Ik gebruik nu al bijna 3 jaar XBMC9/oude nightly van 10 op een mooie dunne Silverstone kasje, met 780G mobo (jaa die eerste leuke HTPC mobos). Het wordt dus tijd om de hardware te vernieuwen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie idee. Doel:
- zo min mogelijk, echt minimale apparatuur in huis
- zo gebruiksvriendelijk als maar kan
- zo min mogelijk stroomverbruik
- en rekening houdend met het feit dat ik straks gewoon een Telfort modempje heb, dat is volgens mij een Zyxel.
Mijn idee: een AMD E-450 (of als die opvolger E2-1800 eindelijk eens te koop is) in een piepklein kasje doen, mijn huidige 1.5TB schijf erin en klaar. Daar draait dan XBMC met zijn SQL library op. Verder kan ik XBMC op mijn laptop, Ipad of in de toekomst Android tablet gewoon van die library gebruik kunnen laten maken (en een filmpje dus afkijken op een ander device, precies waar ik gebleven was).
Is dit verstandig? Als ik een keer toch de mediacenter uitzet, kan mijn laptop/ipad xbmc de library niet vinden. Of is het mogelijk dat deze client XBMC's WOL gebruiken om de library te benaderen? zoniet, dan zou ik toch een NAS (2e apparaat dus) moeten overwegen.
Zijn er meer voordelen om harddisk/hele simpele NAS op die telfort modem aan te sluiten, en daarop SQL zetten?