[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Heb de laatste paar weken steeds vaker dat de universal scraper in xbmc geen verbinding kan maken met website voor het ophalen van data, ik maak in deze scrapper gebruik van imdb en themoviedb.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jep, vooral de film-scrapers worden steeds "slechter" in het data-ophalen. Lijkt er op dat film-service-sites de boel wat aan't dichttimmeren zijn.

Misschien eens naar die movie-db scraper kijken, soort van fake browser-agent er in gooien, kijken of't helpt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Firesphere schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:00:
Jep, vooral de film-scrapers worden steeds "slechter" in het data-ophalen. Lijkt er op dat film-service-sites de boel wat aan't dichttimmeren zijn.

Misschien eens naar die movie-db scraper kijken, soort van fake browser-agent er in gooien, kijken of't helpt.
Dat kan ik wel eens proberen ja, thanks.

Edit:
Dacht dit wel even snel te doen maar kan het in de addon (Universal Scraper) niet vinden

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik gebruik hem ook, maar dan niet via IMDb maar RottenTomatoes. Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anthirian schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:08:
Ik gebruik hem ook, maar dan niet via IMDb maar RottenTomatoes. Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.
Schijnbaar pakt ie, ondanks je eigen instelling, toch altijd standaard eerst imdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
ThinkPadd schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:42:
Nice, zal het eens proberen met een schone XBMC :)
Precies hetzelfde wat Thinkpad wil, wil ik ook, 1 centrale plek voor mijn database en meerdere "clients" die van dezelfde library gebruik maken (en deze ook zelfstandig kunnen updaten).

Ik gebruik nu al bijna 3 jaar XBMC9/oude nightly van 10 op een mooie dunne Silverstone kasje, met 780G mobo (jaa die eerste leuke HTPC mobos). Het wordt dus tijd om de hardware te vernieuwen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie idee. Doel:
- zo min mogelijk, echt minimale apparatuur in huis
- zo gebruiksvriendelijk als maar kan
- zo min mogelijk stroomverbruik
- en rekening houdend met het feit dat ik straks gewoon een Telfort modempje heb, dat is volgens mij een Zyxel.

Mijn idee: een AMD E-450 (of als die opvolger E2-1800 eindelijk eens te koop is) in een piepklein kasje doen, mijn huidige 1.5TB schijf erin en klaar. Daar draait dan XBMC met zijn SQL library op. Verder kan ik XBMC op mijn laptop, Ipad of in de toekomst Android tablet gewoon van die library gebruik kunnen laten maken (en een filmpje dus afkijken op een ander device, precies waar ik gebleven was).

Is dit verstandig? Als ik een keer toch de mediacenter uitzet, kan mijn laptop/ipad xbmc de library niet vinden. Of is het mogelijk dat deze client XBMC's WOL gebruiken om de library te benaderen? zoniet, dan zou ik toch een NAS (2e apparaat dus) moeten overwegen.

Zijn er meer voordelen om harddisk/hele simpele NAS op die telfort modem aan te sluiten, en daarop SQL zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 21:36

dollyking

duck tape

Ik heb ook maar even een schone xbmc geinstallerd op mijn windows computer. Al mijn films (500+) staan in aparte mappen op mijn nas.
Nu heb ik diverse scrappers al gebrobeerd, maar ze pakken niet alles. deels ligt het ook aan mijn door rare film benamingen. maar kan ik er ergens een bestandje vinden van films/bestanden die niet zijn gescrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Je kunt vaak aan het ontbreken van een cijfer, de acteurs en het plot zien dat de film niet gescrapet is. Verder is het voor zover ik weet niet mogelijk om een lijst te printen. Je zou in VideosXX.db kunnen zoeken, maar dat lijkt me minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:55
Als je naar 'files' gaat en dan je filmmap, dan staan daar de originele filenames als ze niet in de library zitten. Dat werkt natuurlijk alleen als je film bestanden echt andere namen hebben ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik had het al eens eerder gevraagd maar probeer het nog eens.

Als ik Live TV bekijk via XBMC en dan met name HD uitzendingen zit ik bij sommige (mijn vermoeden is niet EU materiaal) met vertikale zwarte balken.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/acvybzbu.jpg

Ik heb diverse settings al geprobeerd, andere scaling via XBMC , TV Scaling opties geprobeerd, 16:9,14:9, auto, zoom etc (wat geen effect lijkt te hebben op een HDMI signaal op mijn TV) maar de balken worden in sommige gevallen iets kleiner met als neven effect dat ik soms ook een stukje boven en onder verlies.

Ben toen verder gaan zoeken en kwam op de Non Linear Stretch optie in XBMC uit maar ook dit lijkt geen effect te hebben.

Nu weet ik niet precies waar ik het zoeken moet, bij het aangeboden signaal van de provider, TV Headend misschien of toch XBMC.

Soms is het best vervelend om op deze manier TV te moeten kijken (zo keken we vroegah :P ) en zou het graag verholpen willen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 13-11-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

dollyking schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:28:
Ik heb ook maar even een schone xbmc geinstallerd op mijn windows computer. Al mijn films (500+) staan in aparte mappen op mijn nas.
Nu heb ik diverse scrappers al gebrobeerd, maar ze pakken niet alles. deels ligt het ook aan mijn door rare film benamingen. maar kan ik er ergens een bestandje vinden van films/bestanden die niet zijn gescrapt?
Hoewel het arbeidsintensief is is .nfo's gebruiken de beste oplossing op lange termijn. Het kost je uiteindelijk minder werk om voor elke film een .nfo te creëren dan om je database na te lopen en te checken of elke fiilm er weldegelijk in zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
dollyking schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:28:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=118263

Heb deze wel een keertje succesvol gebruikt, was echter alweer met Dharma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Sweet. Benieuwd wanneer Crystalbuntu ook Frodo betas gaat leveren.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 07:41
Ik weet niet of de vraag hier juist geplaatst is, maar ik weet zeker dat hier antwoord gegeven kan worden :)
Ik heb een HTPC besteld. (Amd A6-5400) en wil hier XBMC op draaien. Nu is mijn vraag, raden jullie aan om XBMC onder Windows of Openelec te draaien? Of nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Borromini schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:22:
[...]

Hoewel het arbeidsintensief is is .nfo's gebruiken de beste oplossing op lange termijn. Het kost je uiteindelijk minder werk om voor elke film een .nfo te creëren dan om je database na te lopen en te checken of elke fiilm er weldegelijk in zit.
+1, ik heb een extern programma gebruikt om de nfo bestanden te genereren voor alle films en series. Het kost inderdaad tijd, maar bij het opnieuw installeren van xbmc etc heb ik alles binnen no time weer staan hoe het moest. Kwam er wel achter dat je dan alleen het bolletje achter 'scan recursively' aan moet zetten en de rest allemaal uit. BiIj mij ging dat de eerste keer mis met als gevolg dat hij nog steeds externe sources ging aanspreken voor informatie ipv de nfo die er al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 22:17
Hoi alle XBMC experts,

Ik ben ook net wat aan het spelen met XBMC en zit momenteel met de volgende 2 vraagjes:
vraag 1: Ik heb een snelkoppeling van XBMC onder opstart geplaatst, zodat deze opstart wanneer ik de PC start. Nu gaat dit allemaal goed, enkel komt de Windows taakbalk op de voorgrond te staan. Dus ik moet XBMC eerst actief maken met de muis, voor ik mijn afstandsbediening kan gebruiken. is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?

Vraag 2: Ik gebruik de Transparancy skin en het dia formaat voor speelfilms. Enkel duurt het elke keer een paar seconden voor de film informatie op het beeld komt, is het mogelijk om deze info onmiddelijk te tonen bij het selecteren van een film?

Ik gebruik een Windows 7 x64 pro versie op een vollwaardige game PC momenteel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
Witte_200 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:12:
Hoi alle XBMC experts,

Ik ben ook net wat aan het spelen met XBMC en zit momenteel met de volgende 2 vraagjes:
vraag 1: Ik heb een snelkoppeling van XBMC onder opstart geplaatst, zodat deze opstart wanneer ik de PC start. Nu gaat dit allemaal goed, enkel komt de Windows taakbalk op de voorgrond te staan. Dus ik moet XBMC eerst actief maken met de muis, voor ik mijn afstandsbediening kan gebruiken. is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?

Vraag 2: Ik gebruik de Transparancy skin en het dia formaat voor speelfilms. Enkel duurt het elke keer een paar seconden voor de film informatie op het beeld komt, is het mogelijk om deze info onmiddelijk te tonen bij het selecteren van een film?

Ik gebruik een Windows 7 x64 pro versie op een vollwaardige game PC momenteel.

Bedankt!
Antwoord op vraag 1:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126236
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=114095

Oftewel, of even kijken of CCC de 'focus' niet afneemt van XBMC, anders een delay instellen door middel van: "C:\Program Files\XBMC\XBMC.exe" -d 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
Tweety1 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:59:
[...]

+1, ik heb een extern programma gebruikt om de nfo bestanden te genereren voor alle films en series.
Welke extern programma is dit? Ik ken er zelf namelijk 2;
- Ember
- MediaElch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
EN-IS schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:00:
[...]

- Ember
- MediaElch
Ik gebruik inderdaad ember media manager en dat werkt voortreffelijk, maar misschien moet ik er wel bij zeggen dat al mijn films en series op een NAS staan. Ik download ze, check de kwaliteit en plaats ze vervolgens in de juiste target map alvorens ik de mediamanager aan het werk zet. Mijn voornaamste reden voor deze weg is 1) XBMC kon nooit alles vinden zonder problemen (met name nederlandse kinderfilms gaven problemen) en 2) mijn vriend zijn engels is niet super en daarom wou ik de filmbeschrijvingen in het nederlands hebben (moet ik zelf handmatig toevoegen in Ember).

Het gevolg is nu dat ik voor elke film een map heb, met de daadwerkelijk film in (meestal) mkv formaat, een poster.jpg en fan-art.jpg en een <filmnaam>.nfo. Ember maakt alle bestanden zelf aan en plaatst ze ook meteen correct (zelfs bij video_ts) mappen waardoor scannen in XBMC zeer soepel verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 22:17
FabianNL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:24:
[...]

Antwoord op vraag 1:

Oftewel, of even kijken of CCC de 'focus' niet afneemt van XBMC, anders een delay instellen door middel van: "C:\Program Files\XBMC\XBMC.exe" -d 5
Ok, dat zal ik dan vanavond eens even proberen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:00:
[...]

- Ember
- MediaElch
Ik MediaElch, fantastisch progje en wordt alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Tweety1 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:22:
Ik gebruik inderdaad ember media manager en dat werkt voortreffelijk...
Hmmm, ik heb Ember gebruikt maar vond het een slecht en onduidelijk programma, was erg buggy, crashte zeer vaak en had het idee dat de applicatie nog in alpha stadium bevond. Bij jou werkt het wel in ieder geval :) Misschien lag het toch aan mij, maar goed, heb het toen maar meteen aan de kant gelegd en niet meer gebruikt.
schumi2004 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:40:
Ik MediaElch, fantastisch progje en wordt alleen maar beter.
Ga ik nu effe proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik gebruik openelec op een pi, maar heb eigenlijk geen idee welke versie van XBMC daar opdraait iemand een idee (ben op moment ook niet thuis dus kan niet even snel kijken). Ik probeer namelijk trakt addon aan de praat te krijgen samen met plexbmc dat zou moeten werken, maar hij scrobbelt niks ook al zet ik hem op 0% dat ie al mag scrobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WeAreLegion schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:06:
Ik gebruik openelec op een pi, maar heb eigenlijk geen idee welke versie van XBMC daar opdraait iemand een idee (ben op moment ook niet thuis dus kan niet even snel kijken). Ik probeer namelijk trakt addon aan de praat te krijgen samen met plexbmc dat zou moeten werken, maar hij scrobbelt niks ook al zet ik hem op 0% dat ie al mag scrobbelen.
Als je thuis bent even bij system info kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:32:
[...]

Als je thuis bent even bij system info kijken
haha, ja snap waar het staat, maar ben op mijn werk en had wat tijd om even te zoeken online hoe wat vandaar de vraag D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WeAreLegion schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:38:
[...]

haha, ja snap waar het staat, maar ben op mijn werk en had wat tijd om even te zoeken online hoe wat vandaar de vraag D:
Als het een recente nightly is zal het vast wel xbmc frodo beta 7 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
In plaats van ember media manager gebruik ik media center master, werkt een stuk beter en maakt ook info bestanden voor xbmc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alfaleader schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:43:
In plaats van ember media manager gebruik ik media center master, werkt een stuk beter en maakt ook info bestanden voor xbmc aan.
Even vlug gekeken maar dat ziet er ook niet verkeerd uit, zag zelfs een subs downloader erin zitten. Die ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Enige nadeel is dat alleen de pro versie subtitle download heeft (en ook automatisch torrentsysteem en autodownloading van nieuwe afleveringen).

Maar de gratis versie werkt zeker goed! Misschien niet het meest stabiele programma, maar het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik gebruik nog niet zo lang XBMC, en gebruik dus Plexbmc omdat server waar ik het vanaf haalt dat heeft draaien (is remote), maar wat is het nut van die programma'zoals media manager enzo, alles wat je wil weten haalt hij toch gewoon vanaf internet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Ik weet niet of xbmc dit ook standaard doet (ik gebruik toch altijd een extern programma) maar mediacentermaster hernoemt alle films naar het bv "Name Of The Movie, The (2011)" en download de backdrops, info en fanart direct naar de folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik een ontzettende hekel aan al die bestandsnamen waar release groepen inzitten. Die worden opgeschoond en je kan zelf kiezen welke fanart je er bijvoorbeeld bij wil hebben. Dat kan uiteindelijk met xbmc ook wel maar dat is een stuk omslachtiger als met bijvoorbeeld Ember.
Tevens herkent xbmc niet alle bestanden door de afkortingen of verbasteringen die worden gebruikt door de releasegroepen.

De info komt ook netjes bij de film in de map te staan. Nieuwe installatie van xbmc om wat voor reden dan ook betkent dat binnen een 15 min mijn hele collectie weer herkenbaar is binnen xbmc.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah okay, ik gebriuk plex media server natuurlijk, die doet allemaal al volgens mij, maar goed zal er eens naar kijken :)

Ja maar mijn colletie staat bij mijn ouders op een 100mbit glasvezel verbinding, daar staat mijn nas/server zge maar :) xbmc werkt niet zo heel goed over het internet althans niet als server een windows machine is.

[ Voor 47% gewijzigd door WeAreLegion op 14-11-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
WeAreLegion schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:47:
Ik gebruik nog niet zo lang XBMC, en gebruik dus Plexbmc omdat server waar ik het vanaf haalt dat heeft draaien (is remote), maar wat is het nut van die programma'zoals media manager enzo, alles wat je wil weten haalt hij toch gewoon vanaf internet af.
Niet altijd, Concert dvd's, kinderfilms, cabaret shows die niet opgenomen zijn in IMDB of Moviedatabase kunnen niet door XBMCworden gescraped zonder een nfo. Gevolg is dat ze dan ook niet opgenomen worden in je library. Daarnaast vond ik de posters, de fanart en de beschrijvingen (is standaard engels en daar kan mijn vriend minder makkelijk mee overweg) van XBMC niet helemaal naar wens, dus vandaar dat ik handmatig doe. Tenslotte, als ik mijn eigen spullen heb, is XBMC ook zo klaar met scannen dan wanneer hij bij een verse rebuild opnieuw alles moet downloaden. Nadeel is uiteraard wel dat je al die fanart etc op je HD hebt staan. Ik heb nog ruimte genoeg, dus voor mij (nog) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ouch, net een mediasysteem in gebruik genomen en een werkende XBMC installatie op m'n AD02 gezet, TV strak aan de muur gehangen en alle kabels mooi weggewerkt met een zelfgemaakte grote houten 'kabelgoot' en deze behangen zodat je hem vanaf een afstandje bijna niet ziet.. kom ik er achter dat 1080p of liever gezegd DTS geluid niet werkt over m'n digitale coax kabel. :|

De TV hangt zo strak aan de muur dat ik er geen HDMI kabel bij kan prikken zonder de hele TV en de kabelgoot los te maken.
Het is in dit topic wel eens vaker ter sprake gekomen, maar ik wilde mensen toch proactief waarschuwen: als je versterker HDMI in ondersteund: gebruik het dan ook! :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
PromWarMachine schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:36:
Ouch, net een mediasysteem in gebruik genomen en een werkende XBMC installatie op m'n AD02 gezet, TV strak aan de muur gehangen en alle kabels mooi weggewerkt met een zelfgemaakte grote houten 'kabelgoot' en deze behangen zodat je hem vanaf een afstandje bijna niet ziet.. kom ik er achter dat 1080p of liever gezegd DTS geluid niet werkt over m'n digitale coax kabel. :|

De TV hangt zo strak aan de muur dat ik er geen HDMI kabel bij kan prikken zonder de hele TV en de kabelgoot los te maken.
Het is in dit topic wel eens vaker ter sprake gekomen, maar ik wilde mensen toch proactief waarschuwen: als je versterker HDMI in ondersteund: gebruik het dan ook! :)
Hehehe maar is een hdmi kabels die hoekje omgaat niks? Zoiets als dit dus https://www.netwerkwinkel...ks-2m-AK3678-p_10663.html

Edit:
Net laatste git van OpenELEC op mijn kastje gezet maar heb er nu een vervelende system addon bij gekregen LCD/VFD en die blijft maar zeuren dat process LCDproc niet vinden kan.

Wat is LCD/VFD eigenlijk en waarom zou ik dit willen? (addon kom ik wel vanaf, even recompilen met een dirty hack)

Note: Ben er al achter 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 14-11-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

FabianNL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:24:
[...]

Antwoord op vraag 1:

Ik had er ook vaak last van. Het had bij mij te maken met true fullscreen vs. full screen window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

schumi2004 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:18:
[...]

Hehehe maar is een hdmi kabels die hoekje omgaat niks? Zoiets als dit dus https://www.netwerkwinkel...ks-2m-AK3678-p_10663.html
Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. :)

Hier zie je de set aan de voorkant. Die kabelgoot zit vrij dicht tegen de TV aan.

De HDMI poorten zitten aan de onderkant en aan de zijkant.
Die aan de zijkant is een ingang, dus die gaat niet werken.

Hier nog een foto vanaf de zijkant genomen. Die kabel met die verdikking net boven de kabelgoot gaat naar een van de 3 HDMI poorten die er zitten. Als ik het teken ziet het er zo uit:

[ HDMI 3 ] - [ HDMI 2 ] - [ HDMI 1 ]

Op de foto zie je alleen 3 (2 is ook gevuld) en ik moet nu dus een HDMI in HDMI 1 zien te krijgen.
De TV hangt te strak om aan de onderkant te kunnen zien waar die HDMI 1 ongeveer zit.
Om het nog wat lastiger te maken loopt het aan de achterkant schuin en kun je hem dus niet recht omhoog steken. :P

Er draait trouwens OpenELEC (eerder zei ik XBMC) op de ZODAC die goed verstopt zit :)

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 15-11-2012 09:38 ]

Dividend for Starters

• schumi2004
Dan denk ik toch dat de makkelijkste oplossing is om met z'n 2 de TV van de muur te lichten en kabel er bij te prikken en weer terug te hangen (dat zou ik tenminste doen), blind kabel in prikken op zo'n onhandige plek komt alleen maar problemen van ;)

Fancy kleur kabeltjes voor je Zotac ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 15-11-2012 10:58 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmmm, vraag

als je in XBMC meerdere NASsen toevoegd, dat werkt prima, maar als er dubbele films instaan worden deze dus 2x getoont (of 3x als ze op dingen staan) is er een manier om dit tegen tegaan?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dubbele films eruit mikken of opslaan in afzonderlijke map en deze niet door XBMC laten controleren?

Testing, one, two ...

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat is dus probleem dat gaat niet :)

De nassen staan op verschillende locaties (over het internet), dus die kunnen niet gedelete worden. Het zou dus handig zijn als er een check zit in scannen van films of die al gevonden is of niet (locatie maakt dan niet zoveel uit).

• schumi2004
WeAreLegion schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:49:
Dat is dus probleem dat gaat niet :)

De nassen staan op verschillende locaties (over het internet), dus die kunnen niet gedelete worden. Het zou dus handig zijn als er een check zit in scannen van films of die al gevonden is of niet (locatie maakt dan niet zoveel uit).
Toch met het handje ben ik bang, had zelf ook zoiets vanmorgen maar dan op zelfde NAS :)
Voor XBMC is het een film of ie nu zelfde naam heeft of niet.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Anders krijg je waarschijnlijk ook het probleem van.. welke is kwalitatief beter (mits er verschillen zijn)? etc etc

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah, nou ja het dat zou opgelost kunnen worden als XBMC het zou scannen maar dat doet het niet en dan houd het op, maar goed :) dan maar handmatig verwijderen.

• schumi2004
Weet iemand of het mogelijk is een shared DB te updaten d.m.v. een script vanuit SickBeard of CouchPotato?
Mijn inziens moet dit wel lukken toch zonder dat de XBMC client ingeschakeld is?
Een SQL DB moet volgens mij zo bij te werken zijn of wordt dit toch een beetje complex?

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
schumi2004 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:32:
Weet iemand of het mogelijk is een shared DB te updaten d.m.v. een script vanuit SickBeard of CouchPotato?
Mijn inziens moet dit wel lukken toch zonder dat de XBMC client ingeschakeld is?
Een SQL DB moet volgens mij zo bij te werken zijn of wordt dit toch een beetje complex?
Ik zie het dan eigenlijk eerder dan vanuit Sab doen.. deze kan dan jouw script aanroepen die SB of CP eerst aan kan roepen waar nodig zodat ze bestanden kunnen moven en dergelijke.. en daarna de shared DB kan updaten.. dan hoef je iig ook niks aan SB of CP aan te passen.. of is dat te kort door de bocht?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
serhat schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:54:
[...]

Ik zie het dan eigenlijk eerder dan vanuit Sab doen.. deze kan dan jouw script aanroepen die SB of CP eerst aan kan roepen waar nodig zodat ze bestanden kunnen moven en dergelijke.. en daarna de shared DB kan updaten.. dan hoef je iig ook niks aan SB of CP aan te passen.. of is dat te kort door de bocht?
Ik denk dat jullie er iets te eenvoudig over nadenken. Het bijwerken van de XBMC database is een stuk complexer dan enkel een filmpje toevoegen. Er worden scrapers gebruikt om actor informatie op te halen en fanart images en dan nog het cachen van alle images. Dat gaat hem echt niet worden met SQL commands.

Er wordt gewerkt aan een headless XBMC versie (dus zonder GUI) waar je gewoon vanuit Sickbeard of Couchpotato een update verzoek naar kan sturen. Hij werkt echter enkel nog onder Linux.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Verwijderd

Zoals misschien wel bekend heeft XBMC vandaag de eerste beta van Frodo 12.0 uitgebracht.

nieuws: XBMC brengt eerste bèta uit van 12.0 'Frodo'

Daarin is ook de uPnP in verbeterd.

http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP

Hiermee kan je dus onderling library's delen. Misschien een optie voor sommige mensen.

En HD audio support out of the box!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 20:43
hmmm dat ziet er wel goed uit! Het zou mooi zijn als je uPnP ook kan gebruiken over het internet.
Nu gebruik ik nog FTP om video's / series's te kijken die op een andere locatie staan.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• schumi2004
serhat schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:54:
[...]

Dat kan mag ook maar de vraag eigenlijk is of je de DB op deze manier kunt aanvullen?

• Fire69
  • Laatst online: 18:11
GroteBozewolf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:06:
[...]Er worden scrapers gebruikt om actor informatie op te halen en fanart images [...]
En net dat doen SickBeard en CouchPotato ook :)
In principe moet je dus 'gewoon' via SQL de tabel bijvullen.
Nog niet zo evident natuurlijk, maar het moet wel doenbaar zijn :)

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
even een vraagje nu heb ik net een systeem gebouwd rond een amd A4-5300 een samsung ssd en een WN851ND wifi kaartje

openelec geinstalleerd (fusion 2.0 build) als ik op de remote de aanknop indruk staat openelec er ook bijna direct voor maar nu werkt mijn wifi kaartje niet heb ik het idee..

aangezien ik nieuw ben met Openelec weet ik dus niet hoe ik het kan testen (of de wifi kaart dus ook echt werkt en niet DOA is)

is hier een manier voor of heb ik niet de juiste drivers in dit pakket/hoe installeer ik deze

of is mijn beste manier om gewoon windows te installeren systeem te testen en kijken of de wifi kaart werkt?

*network2 > wlan en dan wlan0 en wlan1 geprobeerd..

[ Voor 4% gewijzigd door eehbiertje op 15-11-2012 23:32 ]

• schumi2004
GroteBozewolf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:06:
[...]

Ik denk dat jullie er iets te eenvoudig over nadenken. Het bijwerken van de XBMC database is een stuk complexer dan enkel een filmpje toevoegen. Er worden scrapers gebruikt om actor informatie op te halen en fanart images en dan nog het cachen van alle images. Dat gaat hem echt niet worden met SQL commands.

Er wordt gewerkt aan een headless XBMC versie (dus zonder GUI) waar je gewoon vanuit Sickbeard of Couchpotato een update verzoek naar kan sturen. Hij werkt echter enkel nog onder Linux.
Ik zat eigenlijk al op dit antwoord te wachten (wist het zelf ergens ook wel maar dacht probeer het toch ff ;) )
Ik doe het nu tijdelijk even anders mbv een cronjob op mijn NAS welke een script aanroept welke mijn BOX laat ontwaken met WOL vervolgens even wacht, een library update doet en na 5 minuten weer in suspend brengt.

Ben nu alles ervoor aan het configureren en zometeen eens testen of het inderdaad gaat doen zoals ik denk dat het het moet gaan doen.

Die headless server heb ik ook al veel van gelezen, vraag me alleen af of deze ooit op een NAS te draaien zal zijn.

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Het is misschien een beetje rare vraag maar wat voor displays gebruiken jullie eigenlijk? Ik zelf heb jarenlang een projector gebruikt maar omdat we recent verhuisd zijn en de layout van de woonkamer anders is t.o.v. de vorige woonkamer is het een stuk lastiger geworden om de projector überhaupt te plaatsen (bevestiging aan het plafond zie ik zo 123 niet zitten).

Ik ben op dit moment nog in de oriëntatiefase voor de aanschaf van een tv maar het valt me op dat er tegenwoordig minder tv's bij de Mediamarkt staan zonder 3D gebeuren dan met 3D. Nu kan ik daar nog mee leven maar het hele smart gebeuren kan me dus echt vierkant gestolen worden. Sterker nog, liefst heb ik niet eens een tuner in m'n scherm zitten.

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een 40-50 inch scherm, alleen zijn die dingen vaak onbetaalbaar. TV's van dat formaat zijn echter een heel stuk betaalbaarder, maar zoals gezegd zit ik niet te wachten op het hele smart gebeuren.

Suggesties?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• eehbiertje
C.44 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:38:
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een 40-50 inch scherm, alleen zijn die dingen vaak onbetaalbaar. TV's van dat formaat zijn echter een heel stuk betaalbaarder, maar zoals gezegd zit ik niet te wachten op het hele smart gebeuren.

Suggesties?
ik neem dus aan dat je een platte tv zoekt het Oled en Led tv idee?
zou je dan niet gewoon een iets ouder model nemen (full hd is het vaak toch wel)
die hebben de smart functies vaak niet

het is iets verouderd maar daar is de prijs vaak ook beter om :9

[ Voor 3% gewijzigd door eehbiertje op 15-11-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Heb de afgelopen dagen MediaElch en Media Center Master geprobeerd, en ik moet zeggen dat MCM best een goede programma lijkt te zijn maar ik het niet werkend krijg, blijft bij het scannen (het eerste keer) hangen, gebeurt bij films en series, meerder keren geprobeerd, helaas. Sowieso vind ik het een te uitgebreid programma.

MediaElch functioneert goed, simpel en overzichtelijk, vind dat wel heel fijn, alleen krijg ik sommige films drie a zes dubbel in de lijst (komt omdat het niet alleen naar de map naam kijkt maar ook naar de bestanden in het map, dus als je naast .avi bestand een .dat bestand hebt, komt het 2x in het lijst), nog een aantal punten;
- van sommige films wordt de scrape info niet opgehaald, de "movie.nfo" bestand is aangemaakt alleen is deze leeg
- bij elke start scant MediaElch het gehele film map af, tijdrovend
- geen mogelijkheid om voor meerdere films automatisch fanart te downloaden, elke film en elk fanart moet handmatig/apart worden gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:46:
Heb de afgelopen dagen MediaElch en Media Center Master geprobeerd, en ik moet zeggen dat MCM best een goede programma lijkt te zijn maar ik het niet werkend krijg, blijft bij het scannen (het eerste keer) hangen, gebeurt bij films en series, meerder keren geprobeerd, helaas. Sowieso vind ik het een te uitgebreid programma.

MediaElch functioneert goed, simpel en overzichtelijk, vind dat wel heel fijn, alleen krijg ik sommige films drie a zes dubbel in de lijst (komt omdat het niet alleen naar de map naam kijkt maar ook naar de bestanden in het map, dus als je naast .avi bestand een .dat bestand hebt, komt het 2x in het lijst), nog een aantal punten;
- van sommige films wordt de scrape info niet opgehaald, de "movie.nfo" bestand is aangemaakt alleen is deze leeg
- bij elke start scant MediaElch het gehele film map af, tijdrovend
- geen mogelijkheid om voor meerdere films automatisch fanart te downloaden, elke film en elk fanart moet handmatig/apart worden gedownload
Die map en files ding kun je in de settings van MediaElch aanpassen als goed is, ik heb er iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Er is volgens mij geen apart openelec topic, dus vraag ik het hier ff.
Sinds 2 dagen heb ik xbmc op win7, maar openelec klinkt in theorie wel heel erg mooi maar ik heb geen idee hoe het werkt.
* heeft openelec ook een benaderbaar OS, of is het enkel XBMC? Kan ik bijv. bestanden delen?
* in windows weet ik redelijk de weg te vinden maar van linux weet ik geen drol, dus ook niet hoe ik mijn films op de HDD plaats.
* Op de openelec wiki en op hun eigen website kan ik niet goed een indruk krijgen hoe het eruitziet en werkt.
* Ik begrijp dat Openelec helemaal op zichzelf werkt dus incl. OS (toch?) maar ga ik kijken hoe je het moet installeren dan zie ik hoe het op linux, windows of mac geïnstalleerd moet worden. dat snap ik niet..
http://wiki.openelec.tv/i...enELEC_Part_1#tab=Windows

[ Voor 33% gewijzigd door Pinin op 16-11-2012 10:02 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Installeren is echt een eitje. Komt er eigenlijk op neer openelec zip downloaden en uitpakken op je pc. USB in je pc douwen batch file uit de zip runnen en je USB selecteren. Even wachten

USB in je htpc duwen. Booten van USB. Selecteren op welke mount (hdd/USB/SD-kaart) wilt installeren. Even wachten en hop je hebt openelec geinstalleerd.

Daarna is het gewoon een kale XBMC installatie die benaderbaar is via je netwerk. En dan kun je er files opzetten/ordenen. Of via transmission etc in openelec zelf downloaden.

Het kost je hooguit 5 minuten om het te proberen en kost je een usb-stick en een SD-kaart op zijn minst. Dus probeer het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heeft iemand al Advanced UPNP geprobeerd van de nieuwe 12.0 beta? Dit zou een leuk alternatief voor MySQL kunnen zijn!
Ben benieuwd wat de verschillen zijn, helaas is de wiki nog niet af: http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP

edit: toch ff het filmpje helemaal uitgekeken. Dit zijn de drawbacks tov MySQL:
- appears as "Files" under Video (and Music)
- resume playback not shared
- watched status not shared

Wel belangrijk! Wordt vermeld dat deze features in de toekomst worden toegevoegd (hopelijk final Frodo, maar vast niet). Het doel is om mySQL geheel overbodig te maken, dat wordt in het filmpje vermeld. HELE goede ontwikkeling want dan kan je zelfs OpenElec gebruiken als "master" XBMC :)

[ Voor 48% gewijzigd door Jazco2nd op 16-11-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wanneer je UPnP sharing wil gebruiken, moeten dan allebei de XBMC instanties tegelijkertijd aan zijn? Want dat is nu juist het voordeel van een MySQL database op een NAS. Dat ding staat bij mij altijd aan de XBMC apparaten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
ik heb dus ook openelec geinstalleerd maar nu werkt mijn wifi niet.
bij netwerk instellingen heb ik al bij beide netwerken alle opties gehad (ook de wifi instellingen ingevuld)

en heb het idee dat mijn geluid niet werkt.
is er een manier om dit te repareren door bijv drivers toe te voegen oid?

aangezien ik ook nieuw ben met openelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wifi bij openelec doet wel eens rare dingen, ik heb bv gemerkt dat hij de ingevulde settings niet lijkt te pakken zonder een reboot. Alles goed instellen, rebooten, kijken of het werkt. Zo niet, settings veranderen - weer rebooten. Etc...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jelte schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:53:
Wanneer je UPnP sharing wil gebruiken, moeten dan allebei de XBMC instanties tegelijkertijd aan zijn? Want dat is nu juist het voordeel van een MySQL database op een NAS. Dat ding staat bij mij altijd aan de XBMC apparaten niet.
Ja, moet aanstaan, net zoals jouw NAS in jouw situatie.
Het idee van deze nieuwe feature is denk ik juist dat je geen aparte NAS gebruikt, maar gewoon een low power XBMC machine en die altijd aanstaat. Als je al een NAS oplossing hebt is UPnP niet nuttig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Acolyte57 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:12:
Wifi bij openelec doet wel eens rare dingen, ik heb bv gemerkt dat hij de ingevulde settings niet lijkt te pakken zonder een reboot. Alles goed instellen, rebooten, kijken of het werkt. Zo niet, settings veranderen - weer rebooten. Etc...
heb alles geprobeerd ingesteld > reboot > check bij systeeminformatie > instellen > rebooten > enz

hij pakt mijn wifi kaart niet heb ik het idee.. maar dit zou out of the box moeten werken?
heb de fusion build gepakt voor de amd htpc

(gallery: eehbiertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eehbiertje schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:19:
[...]

heb alles geprobeerd ingesteld > reboot > check bij systeeminformatie > instellen > rebooten > enz

hij pakt mijn wifi kaart niet heb ik het idee.. maar dit zou out of the box moeten werken?
heb de fusion build gepakt voor de amd htpc

(gallery: eehbiertje)
Weet niet of het bij jouw mogelijk is maar op een Laptop waar we OE op geprobeerd hadden hielp het met de combinatie toetsen Wifi uit en aan te zetten, even wachten en voila internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
neem aan dat je de FN toets bedoeld?
aangezien ik in feite een "gewone" pc heb zit dat er niet op..
maar zal even testen wat ik er uit kan krijgen mss reinstall doen of andere build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eehbiertje schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:32:
neem aan dat je de FN toets bedoeld?
aangezien ik in feite een "gewone" pc heb zit dat er niet op..
maar zal even testen wat ik er uit kan krijgen mss reinstall doen of andere build
Inderdaad.

Iemand trouwens al de Beta 1 geprobeerd? Lijkt niet helemaal lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Wat werkt er niet lekker dan, was net van plan deze te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:16:
Wat werkt er niet lekker dan, was net van plan deze te gaan proberen.
Quote van Facebook:
Some of you Windows users may be experiencing some slight problems with scrapers in Beta1. We are currently re-building to fix that issue. Check our blog for updates as they come.
De Windows fixed versie schijnt beter te werken al weer. Ook was er iets met PVR users over channel switching. Ik zelf had alleen maar zwart beeld tijdens resume van hibernate.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Pinin schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:42:
Sinds 2 dagen heb ik xbmc op win7, maar openelec klinkt in theorie wel heel erg mooi maar ik heb geen idee hoe het werkt.
* heeft openelec ook een benaderbaar OS, of is het enkel XBMC? Kan ik bijv. bestanden delen?
* in windows weet ik redelijk de weg te vinden maar van linux weet ik geen drol, dus ook niet hoe ik mijn films op de HDD plaats.
* Op de openelec wiki en op hun eigen website kan ik niet goed een indruk krijgen hoe het eruitziet en werkt.
* Ik begrijp dat Openelec helemaal op zichzelf werkt dus incl. OS (toch?) maar ga ik kijken hoe je het moet installeren dan zie ik hoe het op linux, windows of mac geïnstalleerd moet worden. dat snap ik niet..
Als je die Windows niet ergens anders voor nodig hebt kunt je prima Openelec gebruiken.
Het onderliggende OS is gewoon Linux maar je hebt daar verder geen kennis voor nodig.
Films afspelen e.d. gaat uitstekend daarbij komt ook nog eens dat Openelec erg klein is en makkelijk op een USB stick of SD kaart past. Je hebt dus geen harddisk nodig.
Via het netwerk of NAS kun je dan media afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Ok, zie dat het voornamelijk voor windows gebruikers is en PVR gebruik ik niet.

Is mij alleen nog niet duidelijk of de OpenElec daily build van gisteren de beta ingebakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:31:
Ok, zie dat het voornamelijk voor windows gebruikers is en PVR gebruik ik niet.

Is mij alleen nog niet duidelijk of de OpenElec daily build van gisteren de beta ingebakken heeft.
Nope, maar je kan hem zelf compilen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

HoppyF schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:27:
[...]

Als je die Windows niet ergens anders voor nodig hebt kunt je prima Openelec gebruiken.
Het onderliggende OS is gewoon Linux maar je hebt daar verder geen kennis voor nodig.
Films afspelen e.d. gaat uitstekend daarbij komt ook nog eens dat Openelec erg klein is en makkelijk op een USB stick of SD kaart past. Je hebt dus geen harddisk nodig.
Via het netwerk of NAS kun je dan media afspelen.
bedankt voor de antwoorden, ga het vanavond proberen. Nu stream ik niet mijn films maar wil ze lokaal op een HDD zetten. Vanwaar mijn vraag over linux, met windows kan je makkelijk bestanden delen, geen idee hoe ik dat moet gaan doen met openelec, maar dat zie ik vanavond wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Pinin schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:35:
[...]

bedankt voor de antwoorden, ga het vanavond proberen. Nu stream ik niet mijn films maar wil ze lokaal op een HDD zetten. Vanwaar mijn vraag over linux, met windows kan je makkelijk bestanden delen, geen idee hoe ik dat moet gaan doen met openelec, maar dat zie ik vanavond wel.
Gaat met openelec net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:33:
[...]

Nope, maar je kan hem zelf compilen ;)
Dat idee had ik al, nou nog maar even wachten dan. Zal wel dit weekend komen.

Heb geen kaas gegeten van compilen, zal wel eens kijken naar hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:03
Ik heb sinds een tijdje een Asrock ION 3D 152D HTPC met Ubuntu en XBMC draaien. Op mijn werk doet deze setup het perfect, alleen thuis krijg ik het niet goed werkend.

Het draait niet goed op mijn Philips 32pfl7605 TV.

Dit staat staat er in de Xorg.0.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
(WW) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0): The EDID read for display device DFP-1 is invalid:
(WW) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):     unrecognized EDID Header.
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0): 
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0): Raw EDID bytes:
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0): 
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   1d 7b fd 9f ff ff ff 00  41 0c 00 00 01 01 01 01
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   03 14 01 03 80 80 48 78  0a e6 92 a3 54 4a 99 26
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   0f 4a 4c 21 08 00 8b c0  81 80 a9 40 01 01 01 01
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   01 01 01 01 01 01 02 3a  80 18 71 38 2d 40 58 2c
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   45 00 00 d0 52 00 00 1e  02 3a 80 d0 72 38 2d 40
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   10 2c 45 80 00 d0 52 00  00 1e 00 00 00 fc 00 50
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   68 69 6c 69 70 73 20 46  54 56 0a 20 00 00 00 fd
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   00 30 3e 0f 46 11 00 0a  20 20 20 20 20 20 01 c9
(--) Mar 13 21:30:32 NVIDIA(GPU-0):   00 00 00 00 00 00 00 00  00 00 00 00 00 00 00 00 (deze rij nog zo'n 10x)

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Edit: Het probleem is dat de resolutie altijd op 640x480 draait en ik het hem niet op de native TV resolutie van 1920x1080 zetten. (staat ook niet in het lijstje van beschikbare resoluties). Aansluiting is via HDMI

[ Voor 6% gewijzigd door NovaDesu op 16-11-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Probeer eens een nieuwe X.org config te draaien :)

Zo gaat het in FreeBSD : http://www.freebsd.org/do...ks/handbook/x-config.html
Linux achtigen min of meer ook gok ik ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:03
nero355 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:51:
Probeer eens een nieuwe X.org config te draaien :)

Zo gaat het in FreeBSD : http://www.freebsd.org/do...ks/handbook/x-config.html
Linux achtigen min of meer ook gok ik ...
Ik heb al meerdere keren de X.org config aangepast, zonder succes :(

Ook handmatig de HorizSync, VertRefresh en ModeLine ingesteld, zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

eehbiertje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:45:
[...]

ik neem dus aan dat je een platte tv zoekt het Oled en Led tv idee?
zou je dan niet gewoon een iets ouder model nemen (full hd is het vaak toch wel)
die hebben de smart functies vaak niet

het is iets verouderd maar daar is de prijs vaak ook beter om :9
Ik heb inderdaad al eens gekeken naar oudere modellen maar meestal staan bij winkels als de MM allemaal vrij recente modellen en in winkels waar oudere modellen staan is de prijs vaak ook een stuk hoger.
Ongeveer een 600-800 euro. Heb wel al gezien dat plasma schermen vaak 't goedkoopste zijn maar ivm gewicht, breukgevoeligheid en levensduur zie ik daar eigenlijk wat minder in.

Heb ook al eens marktplaats e.d. in de gaten gehouden maar over 't algemeen zit ik eigenlijk niet te wachten op een TV die al een behoorlijk aantal uren erop heeft zitten.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
C.44 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:33:
[...]

Ongeveer een 600-800 euro. Heb wel al gezien dat plasma schermen vaak 't goedkoopste zijn maar ivm gewicht, breukgevoeligheid en levensduur zie ik daar eigenlijk wat minder in.
Levensduur van een plasma is echt niet kort hoor. En als je goedkoop wilt dan is plasma juist de beste keuze, meer beeld voor je geld. Breukgevoeligheid is ook geen issue, mits je de tv maar rechtop vervoerd. Als hij eenmaal staat gaat ie niet stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
Pinin schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:42:
Mijn visie op je vragen, omdat er wat antwoorden langskwamen, welke volgens mij niet helemaal duidelijk waren.
  • OpenElec is alleen maar XBMC, het draait op Linux maar daar kan je verder niet bij. Wat bedoel je met bestanden delen? Vanuit XBMC is het kopiëren/plakken van bestanden mogelijk maar volgens mij niet heel makkelijk, dat kan je beter via een andere PC doen (via SMB bijvoorbeeld).
  • Films op je HD plaatsen zou ik doen via een andere PC, al is er wel een filemanager aanwezig, maar ik durf niet te zeggen hoe fijn dit werkt... Al is streamen sowieso vele malen makkelijker, dus waarom zou je dit niet willen?
  • Het ziet eruit als XMBC, niet meer, niet minder!
  • Het installeren is echt super makkelijk, zoals al eerder is uitgelegd. Eerst installeer je het op een USB, vervolgens de USB in je HTPC doen en dan installeren op een andere USB/HDD/SD-kaartje/wat je wilt. Kan echt niet missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. ik heb openelec geinstaleerd en dat ging inderdaad erg makkelijk > eitje.
Nu loop ik tegen 2 dingen aan.
1: mijn tv resolutie is 1024x768 en deze staat niet op de kaart.... (sorry als dit al 100x gevraagd is)
2. ik heb geen internetverbinding. (WIFI) blijkbaar zit er niet iets als DHCP.
klopt het dan dat ik alles bij netwerk moet ingeven? ssid en wachtwoord weet ik, ip adres niet, of moet dat gewoon in de range liggen van de rest. Ik zie ook nog opties als wlan0 en wlan1 > wat is dat voor verschil.

moederboard is asus at3iont-i deluxe met ingebouwde wifi

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 16-11-2012 18:48 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
zit er trouwens verschil qua ontvangst in de linux (openelec) en windows drivers?
aangezien ik een iets sterkere kaart gekocht heb voor mijn mediacenter

hier beneden kan ik gewoon netjes hd streamen en alles..
boven heeft hij geen bereik (niks nada noppes) terwijl ik met mijn chinese imitation kaartje in mijn pc gewoon 2 streepjes heb..

is er geen manier om zelf drivers oid toe te voegen aan een openelec build oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Weet niet of het helemaal volgens de regels van GoT valt, maar ik heb hier een dreambox en daarnaast een Zotac incl Xbmc. Nu zag ik de update met pvr etc, maar ik kom eigenlijk bij stap 1 al niet verder. Ik kan de Live TV niet enablen omdat er geen addon is. Iemand misschien tips? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shoombak schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:28:
Weet niet of het helemaal volgens de regels van GoT valt, maar ik heb hier een dreambox en daarnaast een Zotac incl Xbmc. Nu zag ik de update met pvr etc, maar ik kom eigenlijk bij stap 1 al niet verder. Ik kan de Live TV niet enablen omdat er geen addon is. Iemand misschien tips? :o
Welke Zotac en welke build heb je gepakt?
PVR addons zou er namelijk standaard in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:38:
[...]

Welke Zotac en welke build heb je gepakt?
PVR addons zou er namelijk standaard in moeten zitten.
Gaat om een ID41, icm win 7. Heb de frodo repack.exe gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
Die nieuwe beta was epic fail op mijn mediacenter. Die nieuwe audio-zut is blijkbaar niet compatible met alle geluidskaarten. Geluid was echt horror, dat "blipje" van de navigatie was al raar maar geluid van series/films is gewoon overstuurd of zo met 90% noise 10% normaal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.1 online gezet. Ik had de update nog willen uitstellen tot de XBMC Frodo Final, maar de eerste Beta heeft er voor gezorgd dat XOT-Uzg.v3 helemaal niet meer werkt. De changes aan de Python engine zijn in deze release van XBMC nagenoeg niet meer bij te houden. De belangrijkste twee fixes zijn die voor de Program add-on en de Video add-on versies (eigenlijk alle versies dus), zodat deze twee weer werken onder zowel Eden als Frodo. Op Xbox kan ik het jammer genoeg niet meer testen, maar gok dat het daar ook nog wel werkt. Verder bestaat deze update vooral uit een verzameling van channel updates die ook al via de auto update feature van XBMC binnen hadden moeten komen.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.1 - 2012-11-16

Framework related
  • Fixed: parameter passed onto the video add-on failed new XBMC validation causing XOT-Uzg.v3 to no longer work (Issue 394)
  • Fixed: JsonHelper did not correctly encode UTF-8 results
  • Fixed: JsonHelper could not handle booleans
  • Fixed: HTMLEntityHelper could not handle '
  • Fixed: Json helper did not convert all characters correctly
  • Fixed: RuntimeError is now thrown from XBMC instead of TypeError if WindowId is not found.
  • Added: DateHelper.GetDateForNextDay and GetDateForPreviousDay
  • Added: Referer option to UriHandler
Skin related
  • Added: .po language files for after XBMC Frodo.
Channel related
  • Fixed: Kanal 5 would not list any shows (Issue 388)
  • Added: Radio 538 live streams (Webcam, 538TV and SlamFM TV) (Issue 390)
  • Fixed: Typo in Dutch MTV channel causing the URL to not load.
  • Added: German MTV channel (MTV.de)
  • Fixed: TV4.se as they changed again! (Issue 387)
  • Fixed: Apparently we can't take a shortcut and determine the video url from the image urls (Issue 384)
  • Fixed: TV4.se changed layout
  • Fixed: NOS implemented the Dutch Cookielaw (Issue 381)
  • Fixed: Added recent items to Een.be (Issue 380)
  • Updated: Southpark.nl to work with the new url's. But still no RTMPE support.
  • Fixed: Hardware.info (Youtube keeps changing) (Issue 370)
  • Fixed: BBC channels broke due to refactoring bug (Issue 379)
  • Fixed: iRTL broke if the streams included "http"
  • Fixed: MTV channel broke due to site changes (Issue 377)
  • Fixed: Kanal5.se changed layout (Issue 374)
  • Fixed: Hardwareinfo.tv did not play (Issue 370)
  • Fixed: UTF8 message for SVT
  • Added: Pathe.nl (replaces old Pathe plugin).
  • Fixed: SVT sometimes adds an \n at the end of streams. XBMC does not like that (Issue 366)
  • Fixed: error in Nick channel
  • Fixed: SVT.se streams (Issue 363)
  • Added: Norwegian & Swedish Nickelodeon (Issue 364)
  • Fixed: in plugin mode do not de-prefix, XBMC will do that (Issue 362).
  • Added: Omroep Gelderland (Issue 359)
  • Changed: If possible hide the premium items (Isse 355)
  • Fixed: Regex changes for TV5.se (Issue 357)
  • Fixed: Video meta data format changed for TV4.se (Issue 358)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shoombak schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:22:
[...]

Gaat om een ID41, icm win 7. Heb de frodo repack.exe gepakt.
Ah ok, dacht dat het OpenELEC betrof. Maar voor Windows de PVR addons maken is niet zo heel moeilijk, alles wat je nodig hebt is een download van de repo hier

En dan het volgende doen
=============================
Windows
=============================
Building the pvr addons standalone:
-----------------------------------
Prepare:
1) Install Visual C++ Express 2010 (follow the instructions on the wiki for XBMC itself)
Compile:
2) Open this solution from project\VS2010Express\xbmc-pvr-addons.sln
3) Select the wanted configuration "Debug" or "Release"
4) Press F7 to build the solution
Install:
Still a TODO. The buildsystem does not yet generate .zip archives
Workaround: copy the wanted pvr addons to your XBMC installation by hand.
Example: addons\pvr.demo\addon\*.* => YOUR_XBMC_DIR\addons\pvr.demo\*.*
Mss heb ik hem nog ergens liggen maar is wel verouderd. Zoek hem ff op.
Als je geduld heb, maak ik ze even voor je, scheelt je weer Visual C++ installeren.

Edit:
Alstu.... Ik krijg het echter niet voor elkaar ze in Release mode te compilen, wat ik ook doe hij blijft terug op Debug springen maar dat maakt voor de werking niks uit.
https://www.dropbox.com/s....addons.windows.debug.rar

Edit: Heb er gewoon al die tijd overheen gekeken, nu is het wel de release build.
https://www.dropbox.com/s...ddons.windows.release.rar

Enige wat je moet doen is het volgende:
Install:
Still a TODO. The buildsystem does not yet generate .zip archives
Workaround: copy the wanted pvr addons to your XBMC installation by hand.
Example: addons\pvr.demo\addon\*.* => YOUR_XBMC_DIR\addons\pvr.demo\*.*
Maar dat moet wel lukken lijkt me.

Als voorbeeld even TVHeadend.
addons\pvr.hts\addon/*.* kopieren naar YOUR_XBMC_DIR\addons\pvr.hts\*.*

En volgens mij kun je de bestanden *.exp, *.ilk, *.lib en *.pdb weg gooien, dat zijn denk ik de debug files maar weet niet zeker.

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:00:
[...]

Ah ok, dacht dat het OpenELEC betrof. Maar voor Windows de PVR addons maken is niet zo heel moeilijk, alles wat je nodig hebt is een download van de repo hier

En dan het volgende doen

[...]

Mss heb ik hem nog ergens liggen maar is wel verouderd. Zoek hem ff op.
Als je geduld heb, maak ik ze even voor je, scheelt je weer Visual C++ installeren.

Edit:
Alstu.... Ik krijg het echter niet voor elkaar ze in Release mode te compilen, wat ik ook doe hij blijft terug op Debug springen maar dat maakt voor de werking niks uit.
https://www.dropbox.com/s....addons.windows.debug.rar

Edit: Heb er gewoon al die tijd overheen gekeken, nu is het wel de release build.
<is nog aan het uploaden wat tergend traag gaat ineens>

Enige wat je moet doen is het volgende:

[...]

Maar dat moet wel lukken lijkt me.

Als voorbeeld even TVHeadend.
addons\pvr.hts\addon/*.* kopieren naar YOUR_XBMC_DIR\addons\pvr.hts\*.*

En volgens mij kun je de bestanden *.exp, *.ilk, *.lib en *.pdb weg gooien, dat zijn denk ik de debug files maar weet niet zeker.
Mijn dank is groot, kan ik dit weekend eens lekker mee aan de slag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iets anders wat mede Tweakers wellicht kunnen waarderen.

Eerder vroeg ik of het mogelijk zou zijn om een shared DB te editen met nieuwe films/series zonder hiervoor een client te moeten te gebruiken, dat gaat dus niet in die zin dat het te complex gaat worden de benodigde info te "scrapen".
Toen kwam ik op XBMC forum een handig script tegen welke je d.m.v. een cronjob of scheduled taak kunt starten welke dan je client wakker maakt/opstart d.m.v. WOL en vervolgens een library update commando stuurt en na een aantal minuten je client weer uitzet of in slaapstand brengt.

Heb het nu een aantal keren getest op mijn Frodo build vanaf mijn NAS en Windows 7 desktop en het werkt best aardig. Wat alleen niet afgevangen kan worden vermoed ik (nog niet meegemaakt) is wanneer de scrapper een fout geeft als deze bv de site niet benaderen kan wat ik nogal eens heb met themoviedb.

In iedergeval hier is het script wat ik gebruik:
https://www.dropbox.com/s...r1/xbmc.library.update.py

Boven in geef je de client settings op
code:
1
2
3
4
5
6
7
settings = {
    'hostname': '10.0.0.20',
    'port': '8080',
    'username': 'xbmc',
    'password': 'xbmc',
    'mac_address': '00:01:2E:34:DB:D8'
}

en onderaan de tijden die je zelf graag wilt en of er een shutdown gegeven moet worden of een suspend

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#Sleep for 2 minutes
time.sleep(60)

#Send scan request
xbmc.VideoLibrary.Scan()

#Sleep for 5 minutes
time.sleep(480)

#Shutdown
#xbmc.System.Shutdown()

#Suspend
xbmc.System.Suspend()

Vind het zelf erg prettig werken en de rest van het gezin ook aangezien ze nu niet moeilijk moeten gaan doen om nieuwe downloads in de library te krijgen. Ik start het script zelf een uurtje voordat iedereen wakker wordt op vanaf mijn NAS.

[ Voor 2% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2012 21:37 . Reden: link to original script for creator credits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:33:
Iets anders wat mede Tweakers wellicht kunnen waarderen.

<knip>
Ziet er goed uit Schumi.....zoiets ook te regelen vanaf de nas met een cronjob taak zonder dat je zelf iets hoeft te doen???
om de 12 uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:55:
[...]

Ziet er goed uit Schumi.....zoiets ook te regelen vanaf de nas met een cronjob taak zonder dat je zelf iets hoeft te doen???
om de 12 uur ofzo?
Ja zo heb ik het ook, elke ochtend om 6 uur. Gewoon een cronjob aanmaken.

Ik realiseer me net alleen iets waar ik niet aan gedacht heb. Ik heb 2 profielen echter heb ik de 2e even disabled maar vraag me nu af of de library update commando ook gaat werken vanuit het login scherm, zo niet dan moet ik het aanpassen dat er eerst onder bepaalde user ingelogd moet worden (met password) en dan daarna een logoff suspend gedaan wordt.

Even denken hoe ik dat doen moet, als iemand mij hierin helpen kan graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:04:
[...]

Ja zo heb ik het ook, elke ochtend om 6 uur. Gewoon een cronjob aanmaken.

Ik realiseer me net alleen iets waar ik niet aan gedacht heb. Ik heb 2 profielen echter heb ik de 2e even disabled maar vraag me nu af of de library update commando ook gaat werken vanuit het login scherm, zo niet dan moet ik het aanpassen dat er eerst onder bepaalde user ingelogd moet worden (met password) en dan daarna een logoff suspend gedaan wordt.

Even denken hoe ik dat doen moet, als iemand mij hierin helpen kan graag ;)
win 7 neem ik aan??

hoe ziet jouw cronjob eruit? met deze regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:15:
[...]

win 7 neem ik aan??

hoe ziet jouw cronjob eruit? met deze regels?
Nee op Synology NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
owwww ja begreep het verkeerd.....jij gebruikt natuurlijk shared DB.
Pagina: 1 ... 64 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]