[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe zit het inmiddels met de android versie van XBMC?
als ik in dit topic zoek krijg ik alleen remote vragen en als ik op allwinner(de processor van mijn tablet) zoek krijg ik alleen 1 opmerking van mijzelf.

Zijn er al wat nieuwe ontwikkelingen? De laatste keer dat ik het draaide draaide het niet echt soepel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
kaasaanfiets schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:48:
Hoe zit het inmiddels met de android versie van XBMC?
als ik in dit topic zoek krijg ik alleen remote vragen en als ik op allwinner(de processor van mijn tablet) zoek krijg ik alleen 1 opmerking van mijzelf.

Zijn er al wat nieuwe ontwikkelingen? De laatste keer dat ik het draaide draaide het niet echt soepel...
Kijk eens op XDA
Werkt best goed, enige gemis is nog hardware acceleration en NFS support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Ja, die bedoel ik. En als je nu de film zelf (bv de .mkv) de juiste film naam geeft (conform imdb), werkt het dan ook niet?
troxx schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:57:
[...]

bedoel je met content sharing options, de opties zoals genoemd op de afbeelding bij step 6?http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_library/Adding_media_sources

daar heb ik al mee gespeeld en dat geeft geen resultaat. ik heb in de map die ik toevoeg directors staan met de naam "moviename (year)" dus dat zou volgens mij ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo;

Ik gebruik al een jaar xbmc op de Atv1 Zilver 160gb, met crystalbuntu
Maar sinds kort werkt hij niet meer, als ik de apple opstart krijg ik een zwart scherm met
het apple teken met knipperend vraagteken, als ik een nieuwe usb stick maak via Stmlabs
dan maakt hij die stick, maar als ik de in de apple doe start hij niet door krijg zwart scherm met op het
eind initramfs.
Ik merk ook dat ie de apple ook niet ziet in het netwerk van mijn router.

Wie kan mij helpen, ik mis XBMC heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
schumi2004 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:12:
[...]
Wat allemaal automatisch gebeurd? Als je het hebt over de sources.xml en favorites.xml etc dan niet, die zul je zelf via advancedsettings.xml "shared" moeten maken net zoals thumbs voor Eden, Frodo doet thumbs weer automatisch.
Dacht dat dit gewoon ergens in de database werd opgeslagen en dat de verschillende systemen dan door middel van die db alles perfect weet staan.

Ik heb inderdaad een shared folder die in mijn sources staat. Die op het ander systeem natuurlijk ook zichtbaar moet zijn.
Als ik op de wiki kijk hoe ik dit kan meegeven in de advancedsettings vind ik nergens de optie. Kan je mij een hint geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie kijkt er hier nog meer Live TV via XBMC?

Ik zit nu een beetje met wat HD zenders te spelen wat opzich goed gaat maar soms wordt het beeld maar 4:3 weer gegeven en ik krijg het met geen mogelijkheid fullscreen. Nu bv een voorbeeld op RTL5 America's Next Top Model (Nee dit kijk ik niet standaard is een test :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:26:

Ik zit nu een beetje met wat HD zenders te spelen wat opzich goed gaat maar soms wordt het beeld maar 4:3 weer gegeven en ik krijg het met geen mogelijkheid fullscreen. Nu bv een voorbeeld op RTL5 America's Next Top Model (Nee dit kijk ik niet standaard is een test :P )
Weet je zeker dat het tv-beeld niet goed staat? Die modellen zijn akelig dun namelijk en dan lijkt het misschien maar zo dat je beeld in 4:3 staat :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
1975Mark30 schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:28:
Ik krijg een keymap via mijn harmony 525 maar niet aan de praat... Als ik de volgende keymap.xml (heb trouwens ook keyboard.xml en remote.xml geprobeerd) in de roaming\xbmc\userdata\keymaps plaats, dan werkt het gewoon via de "u" van het toetsenbord:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Als ik <keyboard> vervang door <remote> en de <u> vervang door bv <record> of <mute> of <red>, dan krijg ik het niet werkend... Wat doe ik verkeerd? Ik heb de Zotac ZBox nano XS AD11 plus, gebruik de geintegreerde IR ontvanger en een Logitech Harmony 525. Met de bijgeleverde remote van de ZBox werkt het overigens ook niet.... Alvast bedankt!
Ik heb het zo, misschien dat het helpt:
<keymap>
<global>
<keyboard>
<o mod="ctrl">XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</o>
</keyboard>
</global>
</keymap>

Kan mijn keyboard.xml delen als daar behoefte aan is. :)

Tips:
- wil je weten welke knop wat is/doet? Gebruik dan ShowKey
- wil je handmatig via een user interface makkelijk keyboard.xml wijzigen? Gebruik dan KeyEdit
- Zie daarvoor http://xbmcmce.sourceforge.net/

- wil je een juiste keyboard.xml bestand die al voor je helemaal is ingevuld en alle knoppen in gebruik zijn genomen? Kijk dan hier:
- heel handig: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=78179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:30:
[...]

Weet je zeker dat het tv-beeld niet goed staat? Die modellen zijn akelig dun namelijk en dan lijkt het misschien maar zo dat je beeld in 4:3 staat :+
Heb het vermoeden dat ik het op de HDMI ingang niet kan instellen :P Maar net de settings gecontrolleerd en die stonden wel goed. Ach we kijken het wel een poosje aan en anders mooi excuus voor mij naar de vrouw voor een nieuw TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
schumi2004 schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:26:

De view-modes werken hier gewoon met Live TV. Lijkt me trouwens ook sterk dat HD zenders nog in 4:3 uitgezonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Snippo schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:29:
[...]

De view-modes werken hier gewoon met Live TV. Lijkt me trouwens ook sterk dat HD zenders nog in 4:3 uitgezonden worden.
Die view modes werken hier dus niet, ze doen wel iets maar niet full screen. Ik denk ook dat het de uitzending is die vervelend doet want zodra er reclame is is het ineens wel fullscreen. Het is ook niet altijd, enkele specifieke uitzendingen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
EN-IS schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:39:
[...]

<keymap>
<global>
<keyboard>
</keyboard>
</global>
</keymap>

Tips:
- wil je handmatig via een user interface makkelijk keyboard.xml wijzigen? Gebruik dan KeyEdit

- wil je een juiste keyboard.xml bestand die al voor je helemaal is ingevuld en alle knoppen in gebruik zijn genomen? Kijk dan hier:
Werkt die software ook voor een ATV2 met een Harmony?
Of is het puur bedoelt voor Windows? Want ik zie nogal veel Windows/MCE/XP/... voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik heb een probleempje met XBMC.
Zo heb ik bijvoorbeeld alle seizoenen van Kenny vs Spenny gedownload.
Dit ziet er zo uit: 'Kenny VS Spenny/ Season 1/ Kenny VS Spenny Episode X {Aflevering naam}'
Dit herkent XBMC niet omdat er niet de S0XE0X in de bestandsnaam staat.
Nu vraag ik mij af of er een makkelijke manier is om alles te renamen of xbmc die opzet te laten snappen.
Anders moet ik namelijk 6 seizoenen de bestandsnaam aan passen en dat is echt een hels karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 12:47
Zspirit schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:24:
Ik heb een probleempje met XBMC.
Zo heb ik bijvoorbeeld alle seizoenen van Kenny vs Spenny gedownload.
Dit ziet er zo uit: 'Kenny VS Spenny/ Season 1/ Kenny VS Spenny Episode X {Aflevering naam}'
Dit herkent XBMC niet omdat er niet de S0XE0X in de bestandsnaam staat.
Nu vraag ik mij af of er een makkelijke manier is om alles te renamen of xbmc die opzet te laten snappen.
Anders moet ik namelijk 6 seizoenen de bestandsnaam aan passen en dat is echt een hels karwei.
Je zou een custom advancedsettings.xml kunnen proberen, maar ik zou zo even niet snel weten hoe deze eruit moet zien. Wat je eventueel zou kunnen proberen is een tooltje genaamd Advanced Renamer, wellicht dat je daarmee snel alles kunt hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Larko schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:15:
[...]

Je zou een custom advancedsettings.xml kunnen proberen, maar ik zou zo even niet snel weten hoe deze eruit moet zien. Wat je eventueel zou kunnen proberen is een tooltje genaamd Advanced Renamer, wellicht dat je daarmee snel alles kunt hernoemen.
Daar dacht ik inderdaad ook aan, want ik dacht dat hij toch op basis van filename ook het seizoen moet bepalen.. en dat is dan dus niet bekend.. gezien dit in de parent mapnaam staat. Dan is zoiets als Advanced Renamer (ik doe het zelf vaak in de console/met shellscripting) wel een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Fire69 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:02:
Werkt die software ook voor een ATV2 met een Harmony?
Of is het puur bedoelt voor Windows? Want ik zie nogal veel Windows/MCE/XP/... voorbij komen.
De software bestaat uit 2 delen, 1 voor de afstandsbediening en 1 voor de groene knop op de afstandsbediening om met deze knop xbmc te starten :)
Just keep in mind that only Full MCE RC6 certified remotes will function as intended and any other cheap clones will not perform as well as the RC6's. In the other hand the Harmony should be able to emulate MCE remotes very well although some users are reporting lags but for some the cure can be found in Logitec remote setup control panel.
Als je een niet-windows (xbmc) gebruiker bent, dan is vooral de keyboard.xml van belang voor je, de rest niet. Deze kun je ook downloaden, ik zou zeggen vergelijk het met je eigen keyboard.xml en pas aan waar nodig, zo heb ik dat ook gedaan en telkens bij een nieuwe update voeg ik mijn eigen custom commando's aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels achter dat dit komt door de Mediaportal ffmpeg, deze schijnt erg instabiel te zijn. Gezien tsreader niet gebruikt kan worden op OpenElec (is alleen voor Windows) is Mediaportal dus geen goed optie icm OpenElec.

Nu ben ik aan het bekijken of ik een Linux backend kan gaan draaien met bijv. TVheadend, echter wil ik mijn Windows server wel behouden. Heeft er hier iemand een Linux backend gevirtualiseerd draaien? Is dit mogelijk, gezien mijn PCI TV kaart dan ook gevirtualiseerd moet worden?
Iemand een idee? Of heeft er iemand voor mij een ION OpenElec Frodo build waar For The Record in zit? Dan zou ik For The Record als backend kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

schumi2004 schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:08:
[...]

Kijk eens op XDA
Werkt best goed, enige gemis is nog hardware acceleration en NFS support
Ah ja ik had per ongeluk een oudere versie geinstalleerd denk ik dan.
Ik heb nu de nieuwste met NEON support, deze draait wel redelijk. Maar via de touchscreen heb ik nog wel veel lag, dat had ik met die oude versie een stuk minder.

Alleen ben ik opzoek naar de subtitle download plugin maar die kan ik echt nergens vinden. Is die er überhaupt wel voor android? of kan ik gewoon die van windows ofzo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:11:
[...]

Dacht dat dit gewoon ergens in de database werd opgeslagen en dat de verschillende systemen dan door middel van die db alles perfect weet staan.

Ik heb inderdaad een shared folder die in mijn sources staat. Die op het ander systeem natuurlijk ook zichtbaar moet zijn.
Als ik op de wiki kijk hoe ik dit kan meegeven in de advancedsettings vind ik nergens de optie. Kan je mij een hint geven? :)
Ik had hem even gemist.

Hier mijn advanced settings.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>192.168.1.50</host>
    <port>3306</port>
    <user>xbmc</user>
    <pass>xbmc</pass>
  </videodatabase>

<musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>192.168.1.50</host>
    <port>3306</port>
    <user>xbmc</user>
    <pass>xbmc</pass>
  </musicdatabase>

<pathsubstitution>
    <substitute>
      <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
      <to>nfs://192.168.1.50/volume1/xbmc/sources.xml</to>
    </substitute>
  </pathsubstitution>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
ik ben van plan een simpele htpc te bouwen op basis van

AMD A4-5300 Boxed
MSI FM2-A55M-E33
MS-Tech MC-380 (ivm remote control)
TP-Link TL-WN851N
Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A2000C10
be quiet! System Power S6 300W
Transcend Half-Slim SATA SSD HSD310 8GB

ik draai mijn media vanaf de nas dus heb daar geen hdd voor nodig maar nu zat ik zelf aan een openelec installatie te denken..

start dit aanzienlijk sneller met een SSD op of voldoet een gewone hdd ook? aangezien ik er misschien nog een tv kaart bij in wil stoppen en hem dus snel aan en uit wil kunnen zetten om gewoon simpel tv te kunnen kijken

p.s als iemand op of aanmerkingen rond deze build heeft hoor ik ze graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook met een gewone HD start OpenELEC erg snel op.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Tip voor iedereen die op Frodo zit en op android een remote wil gebruiken. Ik heb vandaag de Yatse remote in gebruik genomen en die kan omgaan met de database structuur van Frodo. Scheelt weer een aantal toevoegingen aan je database voor de officiele XBMC remote die dit nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Hmm vreemd is die het zelfde als ios? want die werkt hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Bedankt! Ik zal hier even mee gaan spelen...
[...]

<keymap>
<global>
<keyboard>
</keyboard>
</global>
</keymap>

Tips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Zspirit schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:01:
Hmm vreemd is die het zelfde als ios? want die werkt hier gewoon prima.
Ik heb zelf geen apple producten dus ik heb geen idee. Vandaar dat ik er ook specifiek Frodo en Android bij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
En als je jouw keyboard.xml wil delen, graag!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1975Mark30 schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:28:
Ik krijg een keymap via mijn harmony 525 maar niet aan de praat... Als ik de volgende keymap.xml (heb trouwens ook keyboard.xml en remote.xml geprobeerd) in de roaming\xbmc\userdata\keymaps plaats, dan werkt het gewoon via de "u" van het toetsenbord:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Als ik <keyboard> vervang door <remote> en de <u> vervang door bv <record> of <mute> of <red>, dan krijg ik het niet werkend... Wat doe ik verkeerd? Ik heb de Zotac ZBox nano XS AD11 plus, gebruik de geintegreerde IR ontvanger en een Logitech Harmony 525. Met de bijgeleverde remote van de ZBox werkt het overigens ook niet.... Alvast bedankt!
Werkt je keymap uberhaubt wel?

Wat gebruik je als OS? Als het OpenELEC is dan kun je keyboard emulatie via je Harmony wel vergeten, werkt namelijk niet en aan de keymap te zien is het een keyboard opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Als ik op de "u" van het toetsenbord druk, start het subtitle script. Deze keymap werkt dus.

Als OS gebruik ik Win7 64bit. Wat bedoel je met een keyboard opzet? Voor de Harmony gebruik ik dan bijvoorbeel de volgende (met record in dit geval als knop, maar kan ook mute of red oid zijn...)

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Maar bovenstaande werkt dus helaas niet met de afstandbediening... Wat doe ik verkeerd?
schumi2004 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:26:
[...]

Werkt je keymap uberhaubt wel?

Wat gebruik je als OS? Als het OpenELEC is dan kun je keyboard emulatie via je Harmony wel vergeten, werkt namelijk niet en aan de keymap te zien is het een keyboard opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1975Mark30 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:39:
Als ik op de "u" van het toetsenbord druk, start het subtitle script. Deze keymap werkt dus.

Als OS gebruik ik Win7 64bit. Wat bedoel je met een keyboard opzet? Voor de Harmony gebruik ik dan bijvoorbeel de volgende (met record in dit geval als knop, maar kan ook mute of red oid zijn...)

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Maar bovenstaande werkt dus helaas niet met de afstandbediening... Wat doe ik verkeerd?

[...]
Windows 7 is goed :P
Je kan een Harmony namelijk als MCE Remote of als MCE Keyboard instellen. Met Keyboard opzet bedoelde ik dus MCE Keyboard, wat OpenELEC (nog steeds) niet leuk vind :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
schumi2004 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:42:
[...]
Windows 7 is goed :P
Je kan een Harmony namelijk als MCE Remote of als MCE Keyboard instellen. Met Keyboard opzet bedoelde ik dus MCE Keyboard, wat OpenELEC (nog steeds) niet leuk vind :(
Maar wat klopt er nou niet aan deze keymap? Waarom doet ie het niet??

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1975Mark30 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:03:
[...]

Maar wat klopt er nou niet aan deze keymap? Waarom doet ie het niet??

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>
Zo maar een gokje.
<remote> veranderen naar <keyboard> en </keyboard> aangezien je een MCE Keyboard profiel voor je Harmony gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Meer mensen problemen met de Bierdopje subtitle app in XBMC?

Error: not all arguments converted during string formatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
1975Mark30 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:20:
En als je jouw keyboard.xml wil delen, graag!
Maak een backup van je eigen keyboard.xml bestand te vinden in:
C:\Users\ username \AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps

Vervang die met die van mij en probeer het nog eens;
http://pastebin.com/ya3Ymktv

Ik zal je ook even uitleggen welk knop wat doet, (belangrijke knoppen) :)
Dit is mijn afstandsbediening;
Afbeeldingslocatie: http://www.lingosboxing.com/images/dixd/remote002-1A.jpg

De T knop (dat is rechts naast de aan/uit knop)
Showkey: <s mod="ctrl">Notification(Key, s, 3)</s>
- tijdens het kijken van film/video opent het de geluid en ondertitel instellingen

Knop Live TV, is de knop links, onder de volume knop;
Showkey: <t>Notification(Key, t, 3)</t>
- ondertitels downloaden (tijdens het kijken van een film/video)

Rode knop;
Showkey: <tab>Notification(Key, tab, 3)</tab>
- doet niks (in xbmc)
- tijdens het kijken van film/video springt het terug naar xbmc en weer terug naar video/film

Groene knop;
Showkey: <l>Notification(Key, l, 3)</l>
- gaat naar films (in xbmc)
- tijdens het kijken van film/video schakelt het de ondertitels aan en uit

Gele knop;
Showkey: <y mod="ctrl">Notification(Key, y, 3)</y>
- gaat naar series (in xbmc)
- tijdens het kijken van film/video plaats het de ondertitels boven, onder, etc.

Blauwe knop;
Showkey: <w>Notification(Key, w, 3)</w>
- markeert iets bekeken (in xbmc)
- tijdens het kijken van film/video wijzigt het de audio kanaal als er meerdere aanwezig zijn

Print knop (helemaal onderaan in het midden, print);
Showkey: <five mod="ctrl">Notification(Key, five, 3)</five>
- opent add-ons (in xbmc)
- tijdens het kijken van film/video maakt het een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
EN-IS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:06:
[...]

Maak een backup van je eigen keyboard.xml bestand te vinden in:
C:\Users\ username \AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps
....
Heel erg bedankt! Het is me eindelijk gelukt met jouw informatie. TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SemperFidelis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:23:

Maak tegenwoordig gebruik van opensubtitles voor alles, nog geen issues mee gehad ;)

@EN-IS
En daarom wil ik oa ook MCE Keyboard support in OpenELEC. Je kan dan zoveel meer aanpassen als alleen maar wat kleur knopjes met een MCE Remote profiel.
Die remote die er bijgeleverd zit werkt op zich ook aardig, wel iets of wat vertraging vind ik maar hij is voor de kids dus die rammen wel wat harder/vaker op knopjes :P

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 06-11-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
OpenSubtitles werkt prima, maar m'n vriendin wil graag NL ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 11:40
SemperFidelis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:23:

Nee, en ik ben de maker.
Als je een debug log op pastebin.com kan plaatsen, dan kan het wellicht voor je oplossen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mr_Blobby schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:53:
[...]
Nee, en ik ben de maker.
Als je een debug log op pastebin.com kan plaatsen, dan kan het wellicht voor je oplossen.
Dag maker, heel erg bedankt voor deze super add-on. Ik heb trouwens een verzoekje. Ik maak gebruik van pathsubstitution naar mijn NAS van onder andere de addon_data directory, maar dan geeft xbmc_subtitles een foutmelding bij het downloaden van de ondertitel. Is het mogelijk deze add-on met pathsubstitution te laten werken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SemperFidelis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:45:
OpenSubtitles werkt prima, maar m'n vriendin wil graag NL ondertitel.
Die haal ik daar ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
1975Mark30 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:33:
Heel erg bedankt! Het is me eindelijk gelukt met jouw informatie. TOP!
Goed om te horen! Veel plezier ermee :)
schumi2004 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:39:
@EN-IS
En daarom wil ik oa ook MCE Keyboard support in OpenELEC. Je kan dan zoveel meer aanpassen als alleen maar wat kleur knopjes met een MCE Remote profiel.
Die remote die er bijgeleverd zit werkt op zich ook aardig, wel iets of wat vertraging vind ik maar hij is voor de kids dus die rammen wel wat harder/vaker op knopjes :P
Aha, ik dacht dat OpenElec dit gewoon had, wordt dat er nog ingebouwd? Ik zie het voor me, de kinderen :D Me vriendin heeft er ook soms last van :P

Maar goed, het is echt een verademing als alles goed werkt, en je je eigen commando's erin kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
1975Mark30 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:10:
[...]

Dag maker, heel erg bedankt voor deze super add-on. Ik heb trouwens een verzoekje. Ik maak gebruik van pathsubstitution naar mijn NAS van onder andere de addon_data directory, maar dan geeft xbmc_subtitles een foutmelding bij het downloaden van de ondertitel. Is het mogelijk deze add-on met pathsubstitution te laten werken? Alvast bedankt!
Ok, duidelijk.
Ik ga kijken of ik dit kan naspelen en kan oplossen.
In de tussentijd kan je natuurlijk een lokaal pad opgeven voor het opslaan van de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
@Mr_Blobby, ook een grote dank _/-\o_ Wist niet dat de subtitle add-on door jou is gemaakt :o

Wil er graag bij zeggen, zonder deze add-on is xbmc incompleet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
EN-IS schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:11:
Wil er graag bij zeggen, zonder deze add-on is xbmc incompleet :9
Hier sluit ik me helemaal bij aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mr_Blobby schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:24:
[...]
Ok, duidelijk.
Ik ga kijken of ik dit kan naspelen en kan oplossen.
In de tussentijd kan je natuurlijk een lokaal pad opgeven voor het opslaan van de ondertitels.
Heb ik inderdaad lokaal geprobeerd, maar het gekke is dat ie dan dezelfde foutmelding geeft. Zodra ik path substitution voor deze directory uit zet werkt het weer allemaal. Het lijkt hier dus toch echt aan te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
1975Mark30 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:04:
[...]

Heb ik inderdaad lokaal geprobeerd, maar het gekke is dat ie dan dezelfde foutmelding geeft. Zodra ik path substitution voor deze directory uit zet werkt het weer allemaal. Het lijkt hier dus toch echt aan te liggen...
Ik heb wat geëxperimenteerd met de path substitution van de addon_data folder en kan het probleem naspelen, maar ik ga het niet oplossen. Er kleven teveel nadelen aan.
Ik neem aan dat je de add_data folder wil "redirecten" om het delen ervan tussen verschillende XBMC installaties mogelijk te maken. Ik zie het nut daar niet goed van in als ik kijk naar de subtitles addon. Je past de instellingen van de addon normaliter slechts eenmalig aan en het is heel eenvoudig om het bestand met de instellingen ("settings.xml") te kopieëren naar je andere XBMC machines. Verder staat in de add_data van de XBMC subtitles mogelijk het bestand "bierdopje_show_ids.txt", maar die wordt gewoonweg opnieuw opgebouwd op elke XBMC machine. Ik sluit me daarom aan bij een ontwikkelaar van XBMC die hierover zei:

"no, this is not easily solvable, and even if it was, it wouldn't be a solution to anything. there would be NO syncronization between clients and each and every add-on would eventually arse up due to simultanous usage." (bron: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=133215)

Als je toch wil verwijzen naar een andere locatie, dan kan je in het bestand "default.py" van de subtitles addon deze regel aanpassen naar een andere locatie::
__profile__ = xbmc.translatePath( __addon__.getAddonInfo('profile') ).decode("utf-8")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mr_Blobby schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:59:
[...]

each and every add-on would eventually arse up due to simultanous usage
[...]
Klein gokje zonder de link te checken, uitspraak van de immer vrolijke Spiff? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mr_Blobby schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:59:
[...]
Ik heb wat geëxperimenteerd met de path substitution van de addon_data folder en kan het probleem naspelen, maar ik ga het niet oplossen. Er kleven teveel nadelen aan.
Oke, duidelijk. In ieder geval bedankt dat je er zo snel even naar wilde kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:03:
[...]

Iemand een idee? Of heeft er iemand voor mij een ION OpenElec Frodo build waar For The Record in zit? Dan zou ik For The Record als backend kunnen proberen.
In de Generic build van 4 november zit FTR, dus ik neem aan dat dat ook in de ION versie zit.

Wat voor tuner heb je dan? Een netwerktuner is zoveel makkelijker met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Mr_Blobby schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:53:
[...]
Nee, en ik ben de maker.
Werkt dat script nog steeds? Ik dacht dat de "XBMC Subtitles Addon" hem had vervangen.

Deze toch?
https://code.google.com/p/bierdopje-subtitles-xbmc/

[ Voor 9% gewijzigd door hostler op 08-11-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
hostler schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:11:
[...]

Werkt dat script nog steeds? Ik dacht dat de "XBMC Subtitles Addon" hem had vervangen.

Deze toch?
https://code.google.com/p/bierdopje-subtitles-xbmc/
Daar gaat dit volgens mij ook over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
1975Mark30 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:16:
[...]

Daar gaat dit volgens mij ook over....
Ik heb het altijd gehad over de XBMC Subtitles Addon.
Die "bierdopje-subtitles-xbmc" is heeeel erg oud en zal waarschijnlijk niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mr_Blobby schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:32:
[...]
Ik heb het altijd gehad over de XBMC Subtitles Addon.
Die "bierdopje-subtitles-xbmc" is heeeel erg oud en zal waarschijnlijk niet meer werken.
Lol, Ik bedoelde ook dat het over de XBMC Subtitle Addon gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik heb het idd over de Subtitle Addon, maar het gaat alleen mis bij Bierdopje, dus vandaar dat ik exact Bierdopje noemde.
Lukt nog steeds niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
SemperFidelis schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:47:
Ik heb het idd over de Subtitle Addon, maar het gaat alleen mis bij Bierdopje, dus vandaar dat ik exact Bierdopje noemde.
Al volgende geprobeerd?
- add-on verwijderen, xbmc opschonen, opnieuw installeren?
- gaat het om een specifieke serie of bij meerdere series en bestanden?
- geef eens een concreet voorbeeld :)

Ik heb ook de afgelopen dagen (week) vaker last gehad van Bierdopje dan daarvoor, alleen leek dat te liggen aan de add-on, na een aantal keer proberen (3 tot 6) lukte het uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
SemperFidelis schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:47:
Ik ben niet helderziend, dus geef wat meer informatie zoals een debug log en de stappen hoe je de foutmelding heb gekregen.
Het Bierdopje gedeelte van de XBMC Subtitles Addon heb ik laatst grondig herschreven, dus het zou goed kunnen dat ik daarbij iets over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben bezig om Openelec op een Dell latitude D600 te installeren. De basis werkt. Echter, het lukt me niet om de laptop lekker via wake-on-lan aan te zetten.
* Als ik de laptop van de stroom afhaal (batterij heb ik er even uitgehaald), dan start de laptop netjes op met een wol-packet.
* Als ik openelec heb opgestart, en het weer netjes uitzet (shutdown), dan werkt wake-on-lan niet.

Wat heb ik geprobeerd:
Via een ssh-sessie heb ik één en ander gecontroleerd:
ethtool eth0 geeft netjes Supports Wake-on g, Wake-on g.
cat /proc/acpi/wakeup geeft het volgende aan:
LID S3 enabled (klopt, als ik suspend, dan kan ik hem weer aankrijgen door de klep te openen)
PBTN S4 enabled (klopt, maar lijkt me niet meer dan logisch dat de power button de laptop aanzet)
USB0-3 S1 enabled (kan ik volgens mij niet testen omdat openelec geen S1-sleep heeft)
MODM S3 disabled (lekker belangrijk)
PCIE S4 disabled (??)

Er is geen aparte regel voor LAN, maar dat suggereert wellicht dat alles op de laptop via de PCI bridge loopt.

Ik heb vervolgens PCIE aangezet (echo PCIE > /proc/acpi/wakeup). Echter, als ik shutdown, werkt het nog steeds niet.
Op http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-814939.html zijn er diverse mensen met soortgelijke problemen. Echter, alle suggesties lijken bij mij niet te werken.

Is er iemand met wat meer linux kennis die mij een tip kan geven? Ik ben het spoor bijster, hoewel ik ervan overtuigd ben dat het moet kunnen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13

sphere

Debian abuser

Heeft iemand anders ook met ubuntu 10.04.4 en de ubuntu ppa (xbmc eden) dat er ineens een screensaver voorbijkomt? Heb dit systeem al sinds 2009 oid, maar nog nooit dit probleem gehad. Nu vandaag ineens vooro het eerst, en ik heb het systeem een paar dagen daarvoor geupdate en had geen last.

In /var/log/apt zie ik niks dat te maken heeft met gnome, of gnome-screensaver. Anders moet ik naar #nos denk ik :/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er hier gebruikers die Confluence Light Mod gebruiken maar de PVR support erin missen?
Heb het voor elkaar gekregen PVR support te "repareren", handige skin voor de kids moet ik zeggen.
*KLIK*

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 10-11-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Die pik ik even van je mee schumi. Thnx! Ik wil binnenkort met de PVR functies aan de slag. Ben me momenteel aan het orienteren op TVheadend en Oscam en de randapparatuur die erbij hoort om het op mijn DS509+ aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:57:
Die pik ik even van je mee schumi. Thnx! Ik wil binnenkort met de PVR functies aan de slag. Ben me momenteel aan het orienteren op TVheadend en Oscam en de randapparatuur die erbij hoort om het op mijn DS509+ aan de praat te krijgen.
ZIjn packages voor alleen OSCam zal een lastige worden , die moet jezelf compilen. Ik zal er straks wel even 1 aanslingeren voor je. TVHeadend kan niet meer geupdate worden naar laatste nieuwe aangezien deze GCC 4.3 of hoger moet hebben en de ToolChains van SYnology maar 4.2.1 zijn en pas bij DSM 5 geupgrade worden.

Verder mis je alleen nog een tuner, ik heb een Sundtek Media TV Pro en deze werkt uitstekend icm Smargo Cardreader.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 10-11-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Inderdaad kwam daar ook al wat over tegen zo hier en daar.... Je skin download is trouwens bijna 200mb groot. Dat lijkt me wat overdreven of zit daar wat achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:12:
Inderdaad kwam daar ook al wat over tegen zo hier en daar.... Je skin download is trouwens bijna 200mb groot. Dat lijkt me wat overdreven of zit daar wat achter?
Ja er staat een hoop in de media folder maar ben er niet zeker van of ik dat verwijderen kan ja of nee, ik had het in een eerder stadium leeg gegooid op de xbt files na en toen werkte alles ook nog, zal het straks nog eens proberen en testen, wordt ie wel de helft kleiner.

Edit:
Verwijderen kan nog steeds en dan lijkt alles nog te werken. Enige wat ik wil uitzoeken is waarom de LiveTV sectie meer transparant is dan in andere delen van de skin. Heb originele developer al een PM gestuurd in de vraag hoe het LiveTV gedeelte snel opgeslost te kunnen krijgen, voor mij is hij iig bruikbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 10-11-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-10 11:58
Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een HTPC. Nu zag ik een link op de XBMC site staat naar OpenElec en toen ik dat zag was ik bijna helemaal verkocht. Ik zit nog met een vraagje waarop het antwoord lastig te vinden is op internet.

In mijn HTPC wil ik een Blu-ray speler kwijt, want ik heb thuis namelijk een aardige collectie staan. Het is blijkbaar gek dat je orignele encrypted blu-rays thuis hebt staan, want het internet staat vol met vragen en antwoorden betreffende rips. Mijn vraag is of OpenElec mijn originele Blu-rays kan afspelen. Nu zag ik wel een linkje op hun website staan, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Kan iemand mij dus helpen met het beantwoorden van deze vraag, want ik wil eigenlijk niet terugvallen op windows (PDVD of TMT), want dat is ook weer snel een kostenpost van meer dan €100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Ik ben nu aan het proberen de paden in mijn advanced settings xml toe tevoegen. Maar ik zit hier nog met verschillende besturingssystemen. Daardoor werkt de optie share everyone niet goed.

Tussen Win7 en Win7 geen probleem. Kan gewoon alles zien tussen deze systemen zonder in te loggen.
Maar niet met een vista,....

Kan je op een of andere manier in de advanced settings file een user meegeven. In al de voorbeelden zie ik enkel maar een gewoon pad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Lt-Crash schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:34:
Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een HTPC. Nu zag ik een link op de XBMC site staat naar OpenElec en toen ik dat zag was ik bijna helemaal verkocht. Ik zit nog met een vraagje waarop het antwoord lastig te vinden is op internet.

In mijn HTPC wil ik een Blu-ray speler kwijt, want ik heb thuis namelijk een aardige collectie staan. Het is blijkbaar gek dat je orignele encrypted blu-rays thuis hebt staan, want het internet staat vol met vragen en antwoorden betreffende rips. Mijn vraag is of OpenElec mijn originele Blu-rays kan afspelen. Nu zag ik wel een linkje op hun website staan, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Kan iemand mij dus helpen met het beantwoorden van deze vraag, want ik wil eigenlijk niet terugvallen op windows (PDVD of TMT), want dat is ook weer snel een kostenpost van meer dan €100 euro.
Ik weet het ook niet zeker want ik gebruik het zelf niet, maar volgens mij is het een licentie probleem. Je moet betalen om gebruik te mogen maken van blu-ray encryptie is je apparatuur. Dus je hardware moet het ondersteunen. Aan de anderekant is het voordeel van je HTPC wel een beetje weg als je ervoor uit je stoel moet komen ;) Ik zou de collectie volledig rippen en op een server zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Oke mensen, ik heb even jullie hup nodig.
Ik heb vandaag XBMC maar eens geupdate (draaide nog steeds op 10) en alles werkt weer naar behoren. Ik heb voor al mijn films en series nfo bestanden dus inladen etc gaat in 5 min. Nu wil ik dit keer ook de muziek eens fatsoenlijk inladen. Dat deden wij nooit omdat mijn vriend heel koppig alleen gebruik wil maken van 1 specifieke map op de NAS waar hij alle muziek in heeft gezet dat hij prettig vind. Zorgt voor een mooie verdubbeling ten koste van mijn schijfruimte aangezien al die muziek ook per artiest op de NAS staat , maar goed die discussie wil ik niet meer aangaan :X

Enfin, hij heeft alle tags van de mp3 aangepast en ze allemaal in het album "mediacharts" gezet. Als ik echter XBMC de boel laten scannen en vervolgens laten sorteren op album naam krijg ik al die nummers separaat te zien. Het album staat er gewoon 80 keer of zo. Wel steeds met een ander plaatje. Hoe kan dit? Ik heb ondertussen een playlist aangemaakt voor hem zodat hij er rechtstreeks bij kan, maar ik snap niet helemaal waarom de album variant niet werkt. Ook op mijn ipad zie ik nu het album meerdere terug komen en dat is irritant.

Iemand hier die hier wat licht op kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:05:
Ik weet het ook niet zeker want ik gebruik het zelf niet, maar volgens mij is het een licentie probleem. Je moet betalen om gebruik te mogen maken van blu-ray encryptie is je apparatuur. Dus je hardware moet het ondersteunen. Aan de anderekant is het voordeel van je HTPC wel een beetje weg als je ervoor uit je stoel moet komen ;) Ik zou de collectie volledig rippen en op een server zetten.
Volgens mij is het nog een stap beyond hardware en moet ook je software bepaalde keys hebben; die zijn er simpelweg niet voor linux. Alle setups die ik gezien heb met XBMC en Blurays waren Win only.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-10 11:58
Volgens mij is het nog een stap beyond hardware en moet ook je software bepaalde keys hebben; die zijn er simpelweg niet voor linux. Alle setups die ik gezien heb met XBMC en Blurays waren Win only.
Enige wat mij dan rest is het zelf eens te proberen. Over een paar weken ben ik in de buurt van een PC met blu-ray speler en een originele Blu-ray film, dus zal ik het eens testen met VLC + libaacs.
Aan de anderekant is het voordeel van je HTPC wel een beetje weg als je ervoor uit je stoel moet komen ;)
Wist niet dat dat een voordeel van een HTPC was. Voor mij is gewoon een vervanger van mijn huidige blu-ray speler en de ingebouwd mediaspeler in de televisie, wat ik word daar namelijk een beetje moe van dat hij niet naar mij wil luisteren en dat het ook niet mogelijk is dat hij ooit zal luisteren.

Volgende vraag:
Blu-rays kijken is voor mij een must, want ik heb geen zin om mijn collectie te rippen. Wat trouwens ook weer centjes kost om de encryptie eraf te halen. Stel dat ik dan voor de Windows setup ga, wat raden jullie mij dan aan. Windows 7? 8?? 8 Pro??? Ik heb al een mediacentre key, maar ik zag al dat daar op zijn minst 8 Pro voor nodig is. Maar ja als de HTPC toch alleen mijn eigen mediasoftware gaat draaien, zijn er dan nog voordelen aan verbonden om voor een betere/duurdere versie van windows te kiezen. Daarnaast zou ik als fervent Mediaportalgebruiker vanuit jullie perspectief wel eens willen weten wat het voordeel van XBMC over Mediaportal is (uiteraard met de StreamedMP skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tweety1 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:37:
Oke mensen, ik heb even jullie hup nodig.
Ik heb vandaag XBMC maar eens geupdate (draaide nog steeds op 10) en alles werkt weer naar behoren. Ik heb voor al mijn films en series nfo bestanden dus inladen etc gaat in 5 min. Nu wil ik dit keer ook de muziek eens fatsoenlijk inladen. Dat deden wij nooit omdat mijn vriend heel koppig alleen gebruik wil maken van 1 specifieke map op de NAS waar hij alle muziek in heeft gezet dat hij prettig vind. Zorgt voor een mooie verdubbeling ten koste van mijn schijfruimte aangezien al die muziek ook per artiest op de NAS staat , maar goed die discussie wil ik niet meer aangaan :X

Enfin, hij heeft alle tags van de mp3 aangepast en ze allemaal in het album "mediacharts" gezet. Als ik echter XBMC de boel laten scannen en vervolgens laten sorteren op album naam krijg ik al die nummers separaat te zien. Het album staat er gewoon 80 keer of zo. Wel steeds met een ander plaatje. Hoe kan dit? Ik heb ondertussen een playlist aangemaakt voor hem zodat hij er rechtstreeks bij kan, maar ik snap niet helemaal waarom de album variant niet werkt. Ook op mijn ipad zie ik nu het album meerdere terug komen en dat is irritant.

Iemand hier die hier wat licht op kan schijnen?
Dat is waarschijnlijk omdat al die nummers een verschillende 'album artist'-tag hebben.
Zet die gewoon allemaal op 'various artists' en herscan even, zal wel goedkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:14:
[...]

Ja er staat een hoop in de media folder maar ben er niet zeker van of ik dat verwijderen kan ja of nee, ik had het in een eerder stadium leeg gegooid op de xbt files na en toen werkte alles ook nog, zal het straks nog eens proberen en testen, wordt ie wel de helft kleiner.

Edit:
Verwijderen kan nog steeds en dan lijkt alles nog te werken. Enige wat ik wil uitzoeken is waarom de LiveTV sectie meer transparant is dan in andere delen van de skin. Heb originele developer al een PM gestuurd in de vraag hoe het LiveTV gedeelte snel opgeslost te kunnen krijgen, voor mij is hij iig bruikbaar.
Dat scheelt. Heb ik wat meer ruimte over op het sd kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
Heb de TS doorgenomen, en aangezien deze topics zo goed lopen, moet schijnbaar alles kunnen met dit programma.

Daarom is XBMC ook kandidaat voor mijn doel: DLNA streamen van webcontent naar mijn WDTV Live.... zit ik goed of fout.

Wat ik al weet is dat VLC je screen kan rendeneren en serveren, en met TVersity kan je dan naar de DLNA-capable WDTV streamen, MAAR dat is niet meer gratis tegenwoordig. Toen heb ik PMS installt, en ik denk dat die het kan, maar de leercurve was mij te steil. Dus nu maar aan XBMC gedacht, of toch maar TVersity aanschaffen, da';s de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Sjah schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:50:
Daarom is XBMC ok kandidaat voor mijn doel: DLNA streamen van webcontent naar mijn WDTV Live.... zit ik goed of fout.
Hmmmzh, lastig. XBMC kan wel als DNLA server dienen van je library, dus je films en series op lokale schijf of NAS. Maar of je ook webcontent eruit kan krijgen... dat heb ik nog nooit geprobeerd zien worden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
Ok tx, hmm heb nu Serviio ondekt, die is gratis voor de simpele versie, eerst daar 'ns mee stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:40
Ik wil graag een centrale XBMC library hebben hier in huis, heb toch een server die 24/7 draait.

Kwam deze handleiding tegen: Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all daar ga ik straks eens mee aan de slag. Vroeg me alleen af hoe het precies werkt, want één XBMC instantie moet alle nieuwe films scrapen lijkt mij... Kan ik daarvoor XBMC op m'n server installeren (Windows 2008 R2 Standard) en die gewoon altijd open laten staan (geminimaliseerd) zodat hij de films toevoegt die ik in de films map plaats?

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 21:40

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
@ThinkPad, je kunt gewoon één van je xbmc installaties te bibliotheek laten updaten. Door al je installaties bij het opstarten te laten scrapen heb je altijd je bibliotheek actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Maar is het handigste dan niet om een instantie op de server te laten draaien? Niet alle XBMC instanties hier in huis worden vaak gebruikt, soms staat de ene PC twee weken uit, en dan de andere. Valt niet echt een peil op te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Persoonlijk zou ik geen xbmc op een server installeren. Is weer een extra installatie (welke feitelijk niet wordt gebruikt) die je actueel moet houden. Als je elke instantie bij het opstarten laat updaten maakt het dus niet uit dat een bepaalde pc 2 weken uit staat.

Ik heb het zelf maar heel even gedraaid dus wellicht dat er nog anderen zijn die het anders hebben opgelost. Mijn server staat niet 24x7 aan en dat vindt xbmc niet leuk als hij moet opstarten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sr_Ogel op 11-11-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ah, ik zie nu inderdaad dat de instantie die opstart ook gelijk de database bijwerkt. Dat had ik niet door :) Ik ga eens aan de knutsel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
succes. Las net in de wiki dat vanaf Frodo het syncen van thumbnails anders wordt ingericht. Wellicht interessant om rekening mee te houden.
http://wiki.xbmc.org/inde...Sync_thumbails_and_fanart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
alexkroeze schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:39:
Persoonlijk zou ik geen xbmc op een server installeren. Is weer een extra installatie (welke feitelijk niet wordt gebruikt) die je actueel moet houden. Als je elke instantie bij het opstarten laat updaten maakt het dus niet uit dat een bepaalde pc 2 weken uit staat.

Ik heb het zelf maar heel even gedraaid dus wellicht dat er nog anderen zijn die het anders hebben opgelost. Mijn server staat niet 24x7 aan en dat vindt xbmc niet leuk als hij moet opstarten.
XBMC draait niet standaard op Windows Server 2008 R2 (je mist een hoop Direct X) tenzij je de multimedia features installeert binnen Windows Server 2008 R2, maar dan zou ik geen server OS gebruiken, maar gewoon Windows.

De thread over het delen van je database is overigens oud. Je hoeft je thumbs niet meer centraal te zetten, dat doet elke XBMC nu zelf (dat is een stuk sneller dan over het netwerk).

Let wel even op dat je je door het hele huis dezelfde XBMC versie draait, want vaak maakt een nieuwe versie (met database changes) een geupgrade copy van de database aan. Als je dus met 2 XBMC versies en twee databases zit te werken dan werkt het nog niet samen.

[ Voor 21% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-11-2012 19:42 . Reden: Iets uitgebreider antwoorden via de PC ipv Android (waar blijft de Tapatalk support?) ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb alles gedaan, en in Phpmyadmin zie ik nu dat er een database is aangemaakt (MyVideos60) met daarin allerlei tabellen, en dat die gevuld zijn. Maar hoe kan ik nu testen of het werkt? Hoe moet ik handelen als een PC heb waar nog een 'lege' (als in, nieuwe xbmc zonder filmbestanden/library) XBMC op staat, en die wil connecten met de database?

Gewoon als source de filmmap op het netwerk toevoegen (en dan ook een scraper kiezen, of juist niet??) en dan de advancedsettings.xml (met daarin connectie naar mysql) kopieren naar die xbmc installatie?

Het is mij niet echt duidelijk wanneer het echt 'werkt' namelijk, voor hetzelfde geld zit ik naar m'n lokale scraped database te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je in je advancedsettings.xml de instellingen voor de MySQL-server specifieert dan zal de lokale database genegeerd worden. Je moet gewoon zorgen dat de mappen zijn toegevoegd als bronnen en dat de paden overeenkomen met de paden in de bibliotheek.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GroteBozewolf schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:30:
[...]

De thread over het delen van je database is overigens oud. Je hoeft je thumbs niet meer centraal te zetten, dat doet elke XBMC nu zelf (dat is een stuk sneller dan over het netwerk).

[...]
Hoe zit dit nu eigenlijk juist? Vroeger kwamen je thumbs dan gewoon op een share terecht.
Maar nu? Nu staan ze allemaal gewoon terug lokaal? Dan is alles toch terug gewoon zoals vroeger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Borromini schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:05:
Als je in je advancedsettings.xml de instellingen voor de MySQL-server specifieert dan zal de lokale database genegeerd worden. Je moet gewoon zorgen dat de mappen zijn toegevoegd als bronnen en dat de paden overeenkomen met de paden in de bibliotheek.
Oke :)

Maar moet ik tijdens het toevoegen van de source dan nog opgeven wat er in die map voor bestanden staan? (Dit schermpje bedoel ik: http://wiki.xbmc.org/imag...px-Set_content.movies.png ) ? Want anders gaat hij alsnog de hele library aanmaken, en dat wil ik juist voorkomen, is immers niet nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, dat haalt hij uit je MySQL-db.
Je moet gewoon zien dat je sources op elke XBMC dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
ThinkPadd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:26:
[...]

Oke :)

Maar moet ik tijdens het toevoegen van de source dan nog opgeven wat er in die map voor bestanden staan? (Dit schermpje bedoel ik: http://wiki.xbmc.org/imag...px-Set_content.movies.png ) ? Want anders gaat hij alsnog de hele library aanmaken, en dat wil ik juist voorkomen, is immers niet nodig.
Als je de sources.xml en de advancedsettings.xml over kopieert, dan zou het automatisch moeten gaan. Ik maak altijd een test profile aan binnen XBMC (met eigen sources en settings) en dan probeer ik het uit.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nice, zal het eens proberen met een schone XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb gisteren mijn muziek voor het eerst eens laten inladen in de library van XBMC; merk vandaag dat de hele installatie ontzettend traag geworden is. De movie/tvshow views in gaan kost nu 10+ seconden, terwijl het eergister met 2/3 seconden ready to go was. Is dat normaal als de (muziek)library groeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik OpenELEC 2.0 met TVHeadend voor Live TV. Op zich werkt alles behalve dat Live TV alles opschaalt naar 1080p. Hoewel dit werkt ziet het er niet uit, zelfs als ik de deinterlace functionaliteit van VDPAU aanzet is scrollende tekst nog steeds onleesbaar.

De deinterlacer in mijn TV is beter dan VDPAU. Ik zou daarom Live TV als 1080i uitsturen in plaats van 1080p. Vraag is alleen waar ik dat kan instellen? Ik zie onder Live TV eigenlijk niets wat dat mogelijk zou maken.

Eigenlijk wil ik dat voor Live TV afhankelijk van bron gewoon een bepaalde resolutie uitgestuurd wordt:
- bron 576i dan opschalen naar 1080i
- bron 1080i dan 1:1 output 1080i
- bron 720p dan 1:1 output 720p

Weet iemand of dit mogelijk is voor Live TV?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ben mij aan het verdiepen in een HTPC icm XBMC. en ik denk eraan om een 2e hands
ASROCK Ion330 (HT) te kopen. Enkele vragen:
1. Is dit een goede keuze? of zijn er belangrijke beperkingen, ik kijk films meestal 720p Of 1080P op een 1080i/720p plasma.
2. Weet iemand het verschil tussen de ion330 en ion330HTo.a. WIFI bij HT en dat wil ik
3. Ik was van plan win7 te installeren die ook op mijn PC staat, werkt dit of MOET je echt een nieuwe licentie kopen. Of werken andere OS-en beter
4. Ik zou graag NZB, willen laten downloaden op afstand (zoals met sabnzb op een nas) dus dat het automatisch gebeurd ook al staat de ION330 in standby/hibernate.. Kan dit met de SabNZB plugin? en dmv met mobiel het nzb-tje in een map stoppen zodat deze gedownload en uitgepakt wordt.

Het meeste is vast wel terug te vinden, maar aangezien dit topic #15 is van HTPC hoop ik dat jullie me vergeven. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 12-11-2012 08:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pinin schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:39:
Ik ben mij aan het verdiepen in een HTPC icm XBMC. en ik denk eraan om een 2e hands
1. Is dit een goede keuze? of zijn er belangrijke beperkingen, ik kijk films meestal 720p Of 1080P op een 1080i/720p plasma.
Er zit een ION2 chipset in welke geen enkele moeite heeft met full HD materiaal
2. Weet iemand het verschil tussen de ion330 en ion330HTo.a. WIFI bij HT en dat wil ik
Bedenk wel dat wifi mogelijk problemen kan hebben met de doorvoersnelheid van full hd materiaal
3. Ik was van plan win7 te installeren die ook op mijn PC staat, werkt dit of MOET je echt een nieuwe licentie kopen. Of werken andere OS-en beter
Nee, dat mag niet. Maar er zijn legio mogelijkheden om een 'bootable xbmc' op dat apparaat te zetten. Dit type is heel veel gebruikt voor dit doeleinde waardoor de driverondersteuning subliem is. Gewoon OpenElec op een stick zetten en gaan met dat ding.
4. Ik zou graag NZB, willen laten downloaden op afstand (zoals met sabnzb op een nas) dus dat het automatisch gebeurd ook al staat de ION330 in standby/hibernate.. Kan dit met de SabNZB plugin? en dmv met mobiel het nzb-tje in een map stoppen zodat deze gedownload en uitgepakt wordt.
De computer kan natuurlijk nooit wat automatisch doen wanneer hij uit staat. Om iets in een (gedeeld) mapje te zetten moet hij eerst aan staan. Via WOL is hij echter wel netjes aan te zetten. Maar als je al een nas hebt, waarom laat je de spullen dan niet gewoon op de nas downloaden?

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 12-11-2012 11:25 . Reden: Even chipset verbeterd. Zie hieronder ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Janoz schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:07:
Bedenk wel dat wifi mogelijk problemen kan hebben met de doorvoersnelheid van full hd materiaal
Films wil ik op een SSD/HDD zetten en niet streamend kijken, dus lijkt mij dan o.k.
De computer kan natuurlijk nooit wat automatisch doen wanneer hij uit staat. Om iets in een (gedeeld) mapje te zetten moet hij eerst aan staan. Via WOL is hij echter wel netjes aan te zetten. Maar als je al een nas hebt, waarom laat je de spullen dan niet gewoon op de nas downloaden?
Ik heb geen NAS, maar ik ken dit van een vriend met een synology NAS, maar dit is dus te doen via Wake on Lan > dat is prima

edit: mooie OP!

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 12-11-2012 10:18 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Er zit een ION2 chipset in welke geen enkele moeite heeft met full HD materiaal

[knip]
Zit er eigenlijk niet een eerste generatie ION 330 in de bedoelde Asrock? Niet dat deze niet goed zou kunnen werken binnen een Windows of Openelec omgeving hoor. We gebruiken al sinds jaren een Asus EB1501 die voorzien is van een ION330 chipset en hoewel het allemaal niet flitsend gaat, draait zelfs Windows (met XBMC/MediaPortal) daar goed op. De ION330 heeft met het weergeven Full-HD materiaal ook geen problemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb een raar probleem met het seizoen van Game of Thrones. Deze speelt af in een heel lelijk beeld met allerlei zichtbare pixels. Ook is het een stuk lichter. Als ik hetzelfde mkvtje afspeel met VLC Player heb ik geen probleem. Dit ben ik tot nu toe alleen tegengekomen met deze download en al mijn andere films werken prima.

Iemand een idee? Misschien iets met de codecs maar XBMC gebruikt toch de ingebakken engine hiervoor? (net als VLC) Ik heb de render settings al aanpast maar zonder resultaat.

edit: Gebruik laatste versie Eden, Windows 7 en vrij oude htpc met HD 3200 GPU

[ Voor 7% gewijzigd door wolverine3141 op 12-11-2012 16:46 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Het meeste is vast wel terug te vinden, maar aangezien dit topic #15 is van HTPC hoop ik dat jullie me vergeven. ;)
Ik heb een Asrock ION 330 met bluray-speler en die draait Windows 7 en XBMC in een dualboot setting zonder problemen. XBMC draait ook wel onder Windows maar ik vind het prettig om hem gewoon direct te laten starten in XBMC (draait ook soepeler dan onder Windows).

De andere vragen kan ik je zo even geen antwoord opgeven aangezien mijn Netgear ReadyNAS de downloads voor zijn rekening neemt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits21
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Iemand enig idee hoe ik XBMC (OpenElec 2.0, Eden) zover krijg dat ik twee gescheiden muziek libraries kan gebruiken.

Ik wil de muziek voor de kids niet in de main-bibliotheek hebben en voor hen een eigen bibliotheek opbouwen. Bij het toevoegen van custom menu items (in een aantal skins geprobeerd) kan ik de doelmap niet kenmerken als map met muziek. Alleen muziekvideo's, speelfilms en series behoren tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ik heb de browser-app iCab op de iphone en iPad gezet. Daarmee kan je vanaf de nzb-sites nzbs downloaden en meteen doorzetten naar Dropbox. Op de HTPC pakt Sab zijn nzbs dan weer uit dezelfde Dropboxfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Thx voor de antwoorden

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maurits21 schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:00:
Iemand enig idee hoe ik XBMC (OpenElec 2.0, Eden) zover krijg dat ik twee gescheiden muziek libraries kan gebruiken.

Ik wil de muziek voor de kids niet in de main-bibliotheek hebben en voor hen een eigen bibliotheek opbouwen. Bij het toevoegen van custom menu items (in een aantal skins geprobeerd) kan ik de doelmap niet kenmerken als map met muziek. Alleen muziekvideo's, speelfilms en series behoren tot de mogelijkheden.
Smart playlists :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Sven_Vdb schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:43:
Ik ben nu aan het proberen de paden in mijn advanced settings xml toe tevoegen. Maar ik zit hier nog met verschillende besturingssystemen. Daardoor werkt de optie share everyone niet goed.

Tussen Win7 en Win7 geen probleem. Kan gewoon alles zien tussen deze systemen zonder in te loggen.
Maar niet met een vista,....

Kan je op een of andere manier in de advanced settings file een user meegeven. In al de voorbeelden zie ik enkel maar een gewoon pad staan.
Niemand die hier een antwoord op heeft? Of mij verder kan helpen?
Pagina: 1 ... 63 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]