[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:03:
Andere vraag. Als je een andere skin installeert, heeft het dan zin om heel XBMC te resetten / herinstalleren?

Sinds ik Aeon MQ3 heb vervangen door Aeon MQ4 is de hele boel een stuk trager geworden, zowel in de menu's als in het browsen door files. Van scherm wisselen duurt plots tot tien seconden, ipv dat het direct gebeurt. Het schijnt dat MQ4 niet zwaarder moet zijn dan MQ3, en mijn htpc (Athlon II X2 3.2GHz met 4GB en een SSD) lijkt me snel genoeg.
Ik vermoed 1 of andere addon genaamd allinone hiervan ;) Heb het er weer afgedonderd (MQ4) :P

Ben zelf nu geswitched naar Nox om de kids omgeving afgerond te krijgen maar loop nu tegen een veel vervelender probleem aan.
Ik heb voor de 2 profielen kids en main verschillende keymaps en advancedsettings maar om 1 of andere reden lijken deze niet opgepakt te worden bij switchen, alleen de main blijft actief. Zie ik iets over het hoofd, is er een bepaalde volgorde nodig , bijvoorbeeld beide accounts afonderlijk opstarten en dan pas een key lock op de main zetten en login scherm activeren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook lang een Harmony One gebruikt, echter raak ik deze niet meer sinds ik de CEC adapter heb. Mijn setup bestaat uit een Panasonic VT50, Yamaha receiver, Blu-ray speler en een HTPC (Windows 8 Pro) met XBMC. Alles bedien ik met de afstandbediening van mijn TV, en alles wat ik niet gebruik gaat automatisch in stand-by mode. Zelfs mijn vrouw is hier heel tevreden over dus ik wil niet meer terug naar een Harmony.
Klinkt echt super! Is dit zomaar te doen bij iedere TV met HDMI? Wij hebben een Samsung plasma TV van een jaartje of 4 oud, zou het daar mee werken? En hoe is de reactie van de afstandbediening? Als je bijv. de volume knop inhoudt en loslaat, loopt XBMC dan even door of stopt hij meteen? De lag van mijn Harmony vind ik namelijk best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

Klinkt echt super! Is dit zomaar te doen bij iedere TV met HDMI? Wij hebben een Samsung plasma TV van een jaartje of 4 oud, zou het daar mee werken? En hoe is de reactie van de afstandbediening? Als je bijv. de volume knop inhoudt en loslaat, loopt XBMC dan even door of stopt hij meteen? De lag van mijn Harmony vind ik namelijk best vervelend.
Enkel als je TV de HDMI CEC standaard ondersteund. Elke fabrikant gebruikt zijn eigen naam (volgens mij is dit Anynet+ voor Samsung) echter is het allemaal dezelfde standaard dat er al sinds HDMI 1.0 is. controleer voor de zekerheid even de specs van je TV en eventuele andere apparatuur.

In mijn geval bedient de volume knop de receiver en heeft dit dus totaal geen invloed op XBMC. Geen lag te bekennen (HDMI heeft een dedicated bus voor CEC). Wel moet ik opletten dat ik de Select/OK knop kort indruk, omdat XBMC dit soms als 2x drukken ziet.

PS: Volgens mij kun je de "vertraging" op je Harmony instellen dvm de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:08
Ik zou graag updaten naar versie 2.0 van openelec.
Maar als ik naar het IP van mijn xbmc surf, kom ik op de remote uit en niet in mijn bestandsmappen, heb webbesturing en webserver al proberen uitschakelen maar dan krijg ik geen verbinding meer met mijn HTPC.

Tis misschien een domme vraag, maar ik vind het niet direct terug via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Waarom surf je naar het IP van xbmc om te updaten dan? Daar zit de optie om dat te doen namelijk niet :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jannen schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:34:
Ik zou graag updaten naar versie 2.0 van openelec.
Maar als ik naar het IP van mijn xbmc surf, kom ik op de remote uit en niet in mijn bestandsmappen, heb webbesturing en webserver al proberen uitschakelen maar dan krijg ik geen verbinding meer met mijn HTPC.

Tis misschien een domme vraag, maar ik vind het niet direct terug via google.
Je kan toch vanuit menu updaten en anders met windows file explorer naar de update map bladeren van OpenELEC en daar de files in plaatsen en reboot geven.

Lees wel wat dingen over 2.0, ik zelf deed geen update er naar toe ;)

Draai nu al een hele poos Frodo waarin ik minder problemen heb (lees bijna geen) als met de aanloop naar OE 2.0 van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Als ik met windows verkenner naar het IP ga, stuurt hij mij direct naar firefox. Dus ik krijg geen mappen te zien, alleen die stomme remote.
Kan je mij mss de directory geven van die map?

Slechte comments over de update? :-\ mss toch maar even wachten dan.
Wou enkel updaten omdat ik horizontale lijnen heb gekregen tijdens het kijken van x264 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Je moet backslashes gebruiken vanuit verkenner om op SMB shares te komen, dus \\dit.is.het.ip en niet //dit.is.het.ip.

[ Voor 12% gewijzigd door Acolyte57 op 31-10-2012 18:08 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Acolyte57 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:07:
Je moet backslashes gebruiken vanuit verkenner om op SMB shares te komen, dus \\dit.is.het.ip en niet //dit.is.het.ip.
Duuuuh, 8)7 Hoe stom kan een mens zijn...

Bedankt jongens, weeral :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel als je TV de HDMI CEC standaard ondersteund. Elke fabrikant gebruikt zijn eigen naam (volgens mij is dit Anynet+ voor Samsung) echter is het allemaal dezelfde standaard dat er al sinds HDMI 1.0 is. controleer voor de zekerheid even de specs van je TV en eventuele andere apparatuur.

In mijn geval bedient de volume knop de receiver en heeft dit dus totaal geen invloed op XBMC. Geen lag te bekennen (HDMI heeft een dedicated bus voor CEC). Wel moet ik opletten dat ik de Select/OK knop kort indruk, omdat XBMC dit soms als 2x drukken ziet.

PS: Volgens mij kun je de "vertraging" op je Harmony instellen dvm de software.
Thanks! Zal eens gaan kijken! Mijn TV heeft in ieder geval Anynet+ dus het zou moeten werken.

Vertraging op de Harmony is idd in te stellen maar je blijf altijd een vertraging houden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo;

Ik heb een Apple TV 1 gen, maar een probleem.
Als ik hem opstart krijg ik in eens een zwart scherm met de apple tv in beeld knipperend,
als ik dan alles er opnieuw op wil zetten start de patchstick wel maar stopt dan met installeren,
ik hoorde wel dat er wat problemen met crystalbuntu zijn tav updaten wie kan mij helpen ik baal er enorm

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo mijn Kids profiel is hufter proof geworden, knap kind welke hem over z'n nek krijgt ;)
Koste me wat tijd maar kan met een gerust hart een spare remote aan de kids geven nu, zit alleen met een script wat ervoor moet zorgen dat wanneer ze op de Green button drukt hij fatsoenlijk naar main menu springt maar eerst de film stopt, die doet nog beetje vervelend met als gevolg dat het login scherm tevoorschijn komt.

code:
1
2
3
4
5
# import the XBMC libraries so we can use the controls and functions of XBMC
import xbmc

xbmc.executebuiltin('LIRC.Send(SEND_ONCE devinput KEY_STOP)')
xbmc.executebuiltin('ActivateWindow(home)')

Dit zou er toch goed uit moeten zien of heb ik het mis?

En anders dan maar direct naar het home scherm met standaard functie.

Enige wat ik me bedenken kan is dat het script buiten de profiel folder staat, in de main user dus, zou geen probleem moeten geven lijkt me of werkt xbmc onderwater toch net iets anders? (rechten enzo?)

Edit:
Schijnbaar moet het script toch in user profile folder staan.
Alles werkt nu 100%.
Als er behoefte aan is kan ik mijn setup wel delen, gebruik alleen nu Nox skin maar zit te wachten tot Hybrid af is (vervolg op Confluence Lite mod) , past in mijn ogen beter bij mijn behoefte voor een kids proof omgeving.

[ Voor 54% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:32:
als ik dan alles er opnieuw op wil zetten start de patchstick wel maar stopt dan met installeren,
Is dat dezelfde usb stick die je gebruikt hebt om crystalbuntu de eerste keer te installeren? Die werkt maar 1x; je moet hem steeds opnieuw laten bouwen als je opnieuw wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Tweety1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

Nee, de map waarin all video_ts bestanden instaan (vob, ifo, etc) noem "Dexter-S01E01E02E03E04".
Ik heb dit geprobeert, maar werkt niet bij mij.Ik krijg vreemd genoeg wel fanart bij Videos/bestanden/...
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat ik nfo bestanden heb uitgesloten bij Sabnzbd.
Ik heb dit juist gewijzigd, eens kijken wat het daarna zegt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Anthirian schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:01:
[...]

Daar was in Dharma een addon voor genaamd XBMC File Cleaner. Ik heb hem een flinke tijd geleden geschikt gemaakt voor Eden, en die update is toen ook doorgevoerd in de master branch op Github, maar mijn recentere fixes nog niet. De Eden-versie is echter nooit in de officiele repo terecht gekomen. Wil je dus de meest up-to-date versie hebben, doe dan even een git pull op mijn eigen fork of download een zipje.
Even kijken of ik het goed begrijp.

Ik heb al mijn films/series in mn Server.Deze worden gestreamt naar mijn XBMCbuntu systeem.
Als ik een serie seizoen af gekeken heb, dan delete ik alle episodes rechtstreeks via remote desktop van de server.
Dat doe ik dus niet via XBMC.

Enige probleem is natuurlijk dat seizoen nog steeds zichtbaar is in XBCM.

Kan ik met deze addon dit probleem oplossen? (dat XBMC zelf kijkt of bestanden er nog zijn en desnoods library schoonmaakt?)

Het is niet de bedoeling om bekeken film/series te verwijderen maar alleen die die ik zelf handmattig gedelete heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

De meeste voordelen daarvan kun je ook realiseren met een harmony remote. Of mis ik iets?
Voor diegenen die het niet zo snel kunnen vinden: (waaronder ik dus... ;) )
http://www.samenkopen.net/topic/85286/714380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:34:
Op samenkopen.net loopt nu een animocheck voor de USB-CEC adapter van Pulse-Eight. Bij 25 deelnemers wordt de prijs €25,- ipv €38.
Voor diegenen die het niet zo snel kunnen vinden: (waaronder ik dus... ;) )
http://www.samenkopen.net/topic/85286/714380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:49:
Die knoppen blijven toch voor het grootste gedeelte de tv-functies uitvoeren dan?
Dat kun je zelf instellen. Je kunt de gekleurde toetsen, nummers, teletext, pijltjes, volume etc allemaal aan xbmc toewijzen zolang je de knoppen waarmee je switcht van input op je tv maar vrij houdt. Het werkt net als die knoppen op de AB van je tv waar je een DVD/BluRay-speler van dezelfde fabrikant mee kunt besturen. Dat werkte vroeger ook al via SCART en nu dus ook via hdmi.

Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:18
Hallo allen,

Ik heb ongeveer hetzelfde bericht gepost in het Zotac Zbox topic maar ik probeer het hier ook omdat het ook XBMC betreft.

Ik heb thuis een Zbox AD04 met de AMD A50M Fusion. Voordat ik de Zbox had gebruikte ik een AC Rayon Playon HD mini2 om media mee af te spelen. Het beeld was perfect met dat apparaat maar omdat ik meer mogelijkheden wilde en een gebruikersvriendelijkere ervaring ben ik naar de Zbox over gestapt.

De Zbox draait op Windows 7-64 bit en ik heb XBMC Eden geïnstalleerd, ik heb er 4gb geheugen inzitten en een 128gb SSD. Ik vind XBMC echt geweldig werken op 1 ding na wat ik maar niet krijg uitgevogeld. De beeldkwaliteit van 1080P of 720P materiaal ziet er bij lange na niet zo scherp uit dan met bijvoorbeeld de Playon HD, ik zou hier vanavond ook wel een screenshot van kunnen posten als ik thuis ben. Ik heb al eindeloos geëxperimenteerd met de instellingen van de videokaart en van XBMC zonder het gewenste resultaat. Ik kan een beetje kwaliteitsverlies wel accepteren maar nu vind ik het verlies gewoon te groot om er niets mee te doen. Het draait allemaal wel soepel maar de scherpte is dus niet in orde.

Hopelijk is er iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven, ik heb mijn huidige instellingen nu niet bij de hand maar die zou ik eventueel later ook nog kunnen posten.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 12:47
ozzykillbirdy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:47:
[...]

Ik heb dit geprobeert, maar werkt niet bij mij.Ik krijg vreemd genoeg wel fanart bij Videos/bestanden/...
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat ik nfo bestanden heb uitgesloten bij Sabnzbd.
Ik heb dit juist gewijzigd, eens kijken wat het daarna zegt... :)
Je zult je advancedsettings.xml nog aan moeten passen zodat hij ook daadwerkelijk in de VIDEO_TS folder gaat scrapen, ik heb hier ook een tijd lang mee lopen klooien maar heb 't uiteindelijk wel gewoon werkend gekregen en 't draait als een zonnetje.
Als je tot vanavond kunt wachten dan zal ik even nakijken voor je wat er precies in moet staan, heb die namelijk niet bij de hand op 't werk ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Larko schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:01:
[...]

Je zult je advancedsettings.xml nog aan moeten passen zodat hij ook daadwerkelijk in de VIDEO_TS folder gaat scrapen, ik heb hier ook een tijd lang mee lopen klooien maar heb 't uiteindelijk wel gewoon werkend gekregen en 't draait als een zonnetje.
Als je tot vanavond kunt wachten dan zal ik even nakijken voor je wat er precies in moet staan, heb die namelijk niet bij de hand op 't werk ;-).
Ok, ik wacht ffe op je XML bestandje dan, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
ozzykillbirdy plemp dit in je advancedsettings.xml http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
  <tvshowmatching append="no">
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

Zorg dat je folders nog wel zo genoemd zijn als eerder aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ilex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:52:
[knip]

Ik heb thuis een Zbox AD04 met de AMD A50M Fusion. Voordat ik de Zbox had gebruikte ik een AC Rayon Playon HD mini2 om media mee af te spelen. Het beeld was perfect met dat apparaat maar omdat ik meer mogelijkheden wilde en een gebruikersvriendelijkere ervaring ben ik naar de Zbox over gestapt.

De Zbox draait op Windows 7-64 bit en ik heb XBMC Eden geïnstalleerd, ik heb er 4gb geheugen inzitten en een 128gb SSD. Ik vind XBMC echt geweldig werken op 1 ding na wat ik maar niet krijg uitgevogeld. De beeldkwaliteit van 1080P of 720P materiaal ziet er bij lange na niet zo scherp uit dan met bijvoorbeeld de Playon HD, ik zou hier vanavond ook wel een screenshot van kunnen posten als ik thuis ben. Ik heb al eindeloos geëxperimenteerd met de instellingen van de videokaart en van XBMC zonder het gewenste resultaat. Ik kan een beetje kwaliteitsverlies wel accepteren maar nu vind ik het verlies gewoon te groot om er niets mee te doen. Het draait allemaal wel soepel maar de scherpte is dus niet in orde.

[knip]
Ik herken me er niet in, buiten je 64bits versie van Windows (ik gebruik altijd de 32b uitvoering) draai ik met dezelfde Fusion chipset en ik kan niet anders zeggen als dat het beeld werkelijk zo strak is als een biljartlaken (via HDMI > Yamaha RX-V667 > Samsung PS51D8000). Ik vond het beeld komende vanaf zo'n Ryan eigenlijk eerlijk gezegd wat minder strak maar dat zal mogelijk aan het type Ryan gelegen hebben (Playon HD2). Een BluRay image wordt, zo scherp als maar zijn kan, weergegeven. Nee, over de beeldkwaliteit via XBMC heb ik niets te klagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:10:
Ik vermoed 1 of andere addon genaamd allinone hiervan ;) Heb het er weer afgedonderd (MQ4) :P
Was overigens wel een supervette addon. MQ4 werd er wel een stuk mooier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
hardware-lover schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:38:
[...]

Ik herken me er niet in, buiten je 64bits versie van Windows (ik gebruik altijd de 32b uitvoering) draai ik met dezelfde Fusion chipset en ik kan niet anders zeggen als dat het beeld werkelijk zo strak is als een biljartlaken (via HDMI > Yamaha RX-V667 > Samsung PS51D8000). Ik vond het beeld komende vanaf zo'n Ryan eigenlijk eerlijk gezegd wat minder strak maar dat zal mogelijk aan het type Ryan gelegen hebben (Playon HD2). Een BluRay image wordt, zo scherp als maar zijn kan, weergegeven. Nee, over de beeldkwaliteit via XBMC heb ik niets te klagen.
Ik heb op het moment een AD02, en verder heb ik wel de 64 bits versie. Bij mij ziet het er heel scherp uit. Ik heb er ook niks over te klagen. Zoals hardware-lover heb ik er dus ook geen last van.

Een paar dingen die je zou kunnen checken:
- Mits receiver, wat geeft het als input en output kwaliteit aan?
- Wat zegt je TV over de input (resolutie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Als de Playon op een andere input zat dan de XBMC nu zit kun je ook nog kijken naar de instellingen van de TV. Zo dacht een vriend van mij dat zijn XBMC superslecht beeld gaf, omdat hij het vergelijkte met zijn bluray speler, bleek dat de hdmi input waar XBMC op zat door de vorige eigenaar van die TV prutserig ingesteld te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
SidewalkSuper schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:54:
ozzykillbirdy plemp dit in je advancedsettings.xml http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

Dat was inderdaad 't stukje XML code wat ik niet bij de hand had... Inmiddels even wat meer tijd gehad, hier is de topic van een gebruiker die stap voor stap uitlegt hoe hij 't geïmplementeerd heeft. Ik heb 't ook op basis van zijn post gedaan en 't werkt inderdaad:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
SidewalkSuper schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:54:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

THX, ga ik dadelijk eens proberen...maar ik heb ondertussen al een XML(advancedsettings) in User/appdata/roaming/XBMC/userdata staan.Mag ik er dan gewoon meerdere bij plaatsen?

Update...heb deze advancedsettings samen gevoegd met de andere, XBMC herstart, maar werkt blijkbaar nog steeds niet.Ik had Haven-S03E040506 geprobeert, krijg het niet goed.Niet zo erg omdat ik nu toch liever MKVs gebruik, maar soms zijn die dvdtjes wel handig (om plaats te sparen bv) :)

[ Voor 12% gewijzigd door ozzykillbirdy op 02-11-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik heb een van de laatste nightly builds op mijn systeem staan ( frodo ) omdat ik de optie voor Live Tv nodig had. Momenteel met de next pvr addon. Dit werkt allemaal als een trein.

Nu mijn vraag: Ik heb thuis meerdere systemen waarop ik alles wil kunnen bekijken. Ik heb gelezen dat je dit makkelijk centraal kan realiseren. Ik heb nu een mysql database aangemaakt op mijn systeem ( server ), daarop staan ook alle tv shows ...... Ook had ik een advanced settings file aangemaakt en op beide systemen dezelfde file gezet ( copy & paste ). Maar wat wordt nu eingelijk in de database opgeslagen? Instellingen van xbmc ? ......

En wat kan de reden zijn dat ik op mijn 2de systeem niet kan zien wat ik op mijn 2 systeem heb ingegeven. Daar had ik een folder toegevoegd in de video sectie, maar zie ze niet verschijnen op mijn ander systeem.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Is dat dezelfde usb stick die je gebruikt hebt om crystalbuntu de eerste keer te installeren? Die werkt maar 1x; je moet hem steeds opnieuw laten bouwen als je opnieuw wilt installeren.
De allereerste usb stick heb ik niet meer, maar ik het op verschilllende sticks geinstaleerd
eerst geformateerd en gedownload met atv-win en crystalhd_win steeds hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:38:
Ik heb een van de laatste nightly builds op mijn systeem staan ( frodo ) omdat ik de optie voor Live Tv nodig had. Momenteel met de next pvr addon. Dit werkt allemaal als een trein.

Nu mijn vraag: Ik heb thuis meerdere systemen waarop ik alles wil kunnen bekijken. Ik heb gelezen dat je dit makkelijk centraal kan realiseren. Ik heb nu een mysql database aangemaakt op mijn systeem ( server ), daarop staan ook alle tv shows ...... Ook had ik een advanced settings file aangemaakt en op beide systemen dezelfde file gezet ( copy & paste ). Maar wat wordt nu eingelijk in de database opgeslagen? Instellingen van xbmc ? ......

En wat kan de reden zijn dat ik op mijn 2de systeem niet kan zien wat ik op mijn 2 systeem heb ingegeven. Daar had ik een folder toegevoegd in de video sectie, maar zie ze niet verschijnen op mijn ander systeem.

Iemand die mij kan helpen?
Best toch wel wat meer info geven hoor.
Versies op beide systemen?
Waar staat je media?
Kijk eens op je SQL-server naar je databases, mogelijks heb je 2 databases omdat je 2 verschillende versies van XBMC draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:42:
[...]

Was overigens wel een supervette addon. MQ4 werd er wel een stuk mooier van.
Die addon is nog niet het ergste, kan ik wel mee leven. Waar ik meer moeite mee heb en de pest ervan in heb dat die zo vaak gebruikt wordt in skins is de common cache plugin, wat een t**fus plugin is dat. Elke keer als deze op wat voor manier dan ook op mijn systeem komt gaat XBMC/OpenELEC over z'n nek, zojuist resulteerde dit weer in een corrupte guisettings.xml.

Heb er bij OpenELEC al een ticket voor geopend, een bug op xbmc forum maar ik lijk de enigste te zijn. Op zowel Eden als Frodo alleen maar gezeik ermee.

Stel je kijkt serie Y aflevering X. Je zet schakelt je systeem uit of in hibernate/slaapstand en de volgende dag wel je aflevering X weer starten, helaas! Hij speelt dan voor een seconde of ~10 op achtergrond en lijkt in een loop te komen. Nog maar eens starten, niks andere aflevering die doet het dan ineens wel en als je dan mazzel hebt en je gaat weer terug naar aflevering X dan doet ie het misschien en anders pas na een keer of 10. Echt zwaar klote!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je de enige bent, moet het probleem wel bij jou liggen toch? :P

Ik had geen idee wat die plugin juist deed, heb hier al enkele keren gezien dat hij geupdate werd.
Doet blijkbaar gewoon netjes zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:28:
Als je de enige bent, moet het probleem wel bij jou liggen toch? :P

Ik had geen idee wat die plugin juist deed, heb hier al enkele keren gezien dat hij geupdate werd.
Doet blijkbaar gewoon netjes zijn werk :)
Heb er echt geen verklaring voor, Heb een Zotac AD02 met hierop OpenELEC (Eden en Frodo hadden het beide) en enige wat ik deed was een skin laden ala MQ3, MQ4 of bv Nox en toen begonnen de problemen.

Eigenlijk begonnen ze al toen ik de Youtube plugin voor het eerst gebruikte (waar deze en nog een plugin bij horen)

Debug log wordt je ook niet wijzer van.

Probleem is echt als je een aflevering nog eens zien wilt, of wilt resumen.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Fire69 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:06:
[...]

Best toch wel wat meer info geven hoor.
Versies op beide systemen?
Waar staat je media?
Kijk eens op je SQL-server naar je databases, mogelijks heb je 2 databases omdat je 2 verschillende versies van XBMC draait.
Op beide systemen staat dezelfde versie namelijk die build van 20-10-2012.
De media staat op "server" van hieruit wordt ook mijn tv streaming gedaan door next pvr.

In de mysql staan maar 2 databases ( video en music), degene die ik in de advanced settings file heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik heb een probleem, ik krijg mijn keymapping bestand niet aan de praat. Werk nu ongeveer sinds maart met XBMC, gisteren alles vers geïnstalleerd, dus heb de laatste versie van XBMC. Ik heb deze ontvanger: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368 i.c.m. een Harmony One. Alle normale functies werken perfect.

Maar goed, ik wil mijn toetsenbord niet meer gebruiken voor het bijwerken van de database of het downloaden van ondertiteling. Dus even rondgelezen hier en ik moet dus een xml bestand plaatsen in de userdata map enz. Heb Windows 8, maar kan me niet voorstellen dat dat enig verschil maakt. Ik heb één van de tig voorbeelden gebruikt hier uit het topic.
Uiteindelijk is het dit geworden:

[code]<keymap>
<Home>
<remote>
<yellow>XBMC.CleanLibrary(video)</yellow>
<blue>XBMC.UpdateLibrary(video)</blue>
</remote>
</Home>
<FullscreenVideo>
<remote>
<green>NextSubtitle</green>
<red>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</red>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>[/code]

Dit bestand is opgeslagen als keymap.xml in de keymap folder.

De inrichting van de Harmony is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m3ZMT6sp3MKeQW4ZyReAH4ZH/full.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jiPAkFnVR0UDBjFZVKEzWdys/full.jpg

Maar goed, niets werkt dus. Niet in het hoofdmenu, en ook niet in de video. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? PC al een paar keer opnieuw opgestart, evenals XBMC.

Edit: Voordat iemand druk gaat meehelpen met oplossingen te bedenken.. heb denk ik iets gevonden :)

Anderhalf uur verder, en nu al helemaal klaar mee :P Ik koop wel een MCE receiver.

Mocht iemand toch nog de behoefte hebben om het te bekijken: http://openelec.tv/forum/...eceiver-with-harmony-300i

Hier iemand die het helemaal voor elkaar heeft met een 300i, maar bij mij werkt het niet met de One

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 01-11-2012 23:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Bedankt voor de tips! Mijn tv geeft gewoon 1080p aan dus dat lijkt goed. Verder heb ik de instellingen van het AMD vision control center weer op default gezet en nu lijkt het een stuk beter, misschien ben ik toch iets te gortig aan het schuiven geweest daar. @hardware-lover of serhat, hebben jullie daar nog iets specifieks ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:53:
[...]

Op beide systemen staat dezelfde versie namelijk die build van 20-10-2012.
De media staat op "server" van hieruit wordt ook mijn tv streaming gedaan door next pvr.

In de mysql staan maar 2 databases ( video en music), degene die ik in de advanced settings file heb staan.
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:38:
[...]
Maar wat wordt nu eingelijk in de database opgeslagen? Instellingen van xbmc ? ......
Hier was ik vergeten op te antwoorden. Ik die database komt niks van instellingen, enkel info over de media die xbmc op je sources gevonden heeft.
[...]
Daar had ik een folder toegevoegd in de video sectie, maar zie ze niet verschijnen op mijn ander systeem.

[...]
Ik denk dat hier het probleem zal zitten.
Je moet zien dat je op je beide systemen dezelfde sources gebruikt.
Kopieer je sources.xml eens van het systeem waar alles correct getoond wordt naar het andere systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

seninha schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:17:
[...]

Even kijken of ik het goed begrijp.

Ik heb al mijn films/series in mn Server.Deze worden gestreamt naar mijn XBMCbuntu systeem.
Als ik een serie seizoen af gekeken heb, dan delete ik alle episodes rechtstreeks via remote desktop van de server.
Dat doe ik dus niet via XBMC.

Enige probleem is natuurlijk dat seizoen nog steeds zichtbaar is in XBCM.

Kan ik met deze addon dit probleem oplossen? (dat XBMC zelf kijkt of bestanden er nog zijn en desnoods library schoonmaakt?)

Het is niet de bedoeling om bekeken film/series te verwijderen maar alleen die die ik zelf handmattig gedelete heb.
Nee dan heb ik je verkeerd begrepen. Deze addon verwijdert de bestanden automatisch van de HDD. Je kunt in de addon zelf aangeven of je direct daarna een Clean Library wil uitvoeren (hetgeen jij zoekt), maar dat gebeurt pas zodra er minstens één bestand verwijderd is. Je kunt wel meerdere opties aanzetten als het verplaatsen naar een tijdelijke map, pas verwijderen bij een cijfer lager dan bv. een 7, etc. In jouw geval zou ik als je pas na een heel seizoen alles wil verwijderen, kiezen voor het toevoegen van een setting aan je advancedsettings.xml zoals hieronder. Zodra je dan een library update doet, dan wordt ook alles dat niet langer op de HDD staat uit de library verwijderd.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
    ...
    <videolibrary>
         ...
         <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
         ...
    </videolibrary>
</advancedsettings>

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ilex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:08:
Bedankt voor de tips! Mijn tv geeft gewoon 1080p aan dus dat lijkt goed. Verder heb ik de instellingen van het AMD vision control center weer op default gezet en nu lijkt het een stuk beter, misschien ben ik toch iets te gortig aan het schuiven geweest daar. @hardware-lover of serhat, hebben jullie daar nog iets specifieks ingesteld?
Misschien kun je hier wat mee proberen? http://nl.hardware.info/r...50-video-instellingen-amd

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14

KhaZ

Alfa Romeo

Anthirian schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:42:
[...]

Nee dan heb ik je verkeerd begrepen. Deze addon verwijdert de bestanden automatisch van de HDD. Je kunt in de addon zelf aangeven of je direct daarna een Clean Library wil uitvoeren (hetgeen jij zoekt), maar dat gebeurt pas zodra er minstens één bestand verwijderd is. Je kunt wel meerdere opties aanzetten als het verplaatsen naar een tijdelijke map, pas verwijderen bij een cijfer lager dan bv. een 7, etc. In jouw geval zou ik als je pas na een heel seizoen alles wil verwijderen, kiezen voor het toevoegen van een setting aan je advancedsettings.xml zoals hieronder. Zodra je dan een library update doet, dan wordt ook alles dat niet langer op de HDD staat uit de library verwijderd.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
    ...
    <videolibrary>
         ...
         <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
         ...
    </videolibrary>
</advancedsettings>
Tof gemaakt!

Maar is er ook iets simpelers als handmatig doen wat jouw addon doet? Dat ik dus via m'n harmony in XBMC in het menu kan kiezen: deze film wil ik verwijderen. Nu wordt-ie dan alleen uit de library verwijderd, ik zou willen dat dan alle bestanden van de film + de film naam map worden verwijderd.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:11:
Die addon is nog niet het ergste, kan ik wel mee leven. Waar ik meer moeite mee heb en de pest ervan in heb dat die zo vaak gebruikt wordt in skins is de common cache plugin, wat een t**fus plugin is dat. Elke keer als deze op wat voor manier dan ook op mijn systeem komt gaat XBMC/OpenELEC over z'n nek, zojuist resulteerde dit weer in een corrupte guisettings.xml.
Hmmm, wat doet die precies? Ik deactivate hem vaak en volgens mij zit er niks in m'n skins dat er dan mee stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
ozzykillbirdy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:28:
[...]

THX, ga ik dadelijk eens proberen...maar ik heb ondertussen al een XML(advancedsettings) in User/appdata/roaming/XBMC/userdata staan.Mag ik er dan gewoon meerdere bij plaatsen?

Update...heb deze advancedsettings samen gevoegd met de andere, XBMC herstart, maar werkt blijkbaar nog steeds niet.Ik had Haven-S03E040506 geprobeert, krijg het niet goed.Niet zo erg omdat ik nu toch liever MKVs gebruik, maar soms zijn die dvdtjes wel handig (om plaats te sparen bv) :)
Hoe heb je je directory structuur opgebouwd?

Ik gebruik onderstaande structuur en deze functioneert gewoon:
-<Hoofdmap> (TV Series)
-<Serie naam> (Haven)
-<Seizoen> (Season 01)
-<Serie naam><spatie><seizoen/aflevering> (Haven S01E01E02E03E04)
-VIDEO_TS

Zie ook deze link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Ik ga hier vanavond mee aan de slag, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:59:
[...]

Hmmm, wat doet die precies? Ik deactivate hem vaak en volgens mij zit er niks in m'n skins dat er dan mee stopt...
Wat de plugin doet http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116496
en http://wiki.xbmc.org/inde...dd-on:Common_plugin_cache

En dit is het effect wat ik er mee krijg
schumi2004 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:11:
Stel je kijkt serie Y aflevering X. Je zet schakelt je systeem uit of in hibernate/slaapstand en de volgende dag wel je aflevering X weer starten, helaas! Hij speelt dan voor een seconde of ~10 op achtergrond en lijkt in een loop te komen. Nog maar eens starten, niks andere aflevering die doet het dan ineens wel en als je dan mazzel hebt en je gaat weer terug naar aflevering X dan doet ie het misschien en anders pas na een keer of 10. Echt zwaar klote!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
ozzykillbirdy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:28:
[...]

Dan heb je de benaming niet goed, het moet zijn:

Haven-S03E04E05E06

Als je dat eerst ook al fout deed, was misschien die advancedsettings.xml niet eens nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Had het ook zo hoor, foutje getypt hierzo..

Haven-S03E01E02E03

Haven-S03E01, E02, E03

Haven=S03E01/E02/E03

Werkte allemaal niet...

Ook geprobeert de video_ts map te hernoemen naar Haven-S03E01E02E03...

[ Voor 20% gewijzigd door ozzykillbirdy op 02-11-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:04
Ik zit met een probleempje en kan de oplossing niet zo snel op internet vinden. Inmiddels heeft XBMC door ik denk met name de fanart een bestandsmap opgebouwd in de map roaming op de C schijf van ruim 12 GB. Omdat ik Windows en xbmc draai op een SSD is dat niet gewenst. Kan ik deze op een manier naar de D schijf verplaatsen en XBMC daaruit zijn bestanden laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:47:
Had het ook zo hoor, foutje getypt hierzo..

Haven-S03E01E02E03

Haven-S03E01, E02, E03

Haven=S03E01/E02/E03

Werkte allemaal niet...

Ook geprobeert de video_ts map te hernoemen naar Haven-S03E01E02E03...
I.p.v. een streepje tussen de serienaam en de aflevering aanduiding, probeer eens gewoon een spatie.
Dat leek bij mij goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Larko schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:02:
[...]

I.p.v. een streepje tussen de serienaam en de aflevering aanduiding, probeer eens gewoon een spatie.
Dat leek bij mij goed te werken.
Geprobeert, ik krijg wel Haven (de poster) tussen de series, maar als ik het open staan er geen afleveringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:33:
[...]

Geprobeert, ik krijg wel Haven (de poster) tussen de series, maar als ik het open staan er geen afleveringen in.
Lees anders even het topic wat ik eerder postte, die gast legt 't namelijk stap voor stap uit wat je wel en niet moet doen om 't werkend te krijgen, incl. de hele directory structuur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Dennisdn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:55:
Ik zit met een probleempje en kan de oplossing niet zo snel op internet vinden. Inmiddels heeft XBMC door ik denk met name de fanart een bestandsmap opgebouwd in de map roaming op de C schijf van ruim 12 GB. Omdat ik Windows en xbmc draai op een SSD is dat niet gewenst. Kan ik deze op een manier naar de D schijf verplaatsen en XBMC daaruit zijn bestanden laten halen?
Ik zou even kijken waar die 12 gb in zit. Ze hebben veel gedaan met de thumbnails. Wellicht staat alles er dubel op?

Je kunt altijd een ntfs junction ( mbv. link shell extension) aanmaken en je xbmc roaming op de d-schijf zetten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:21
Nog even terugkomende op Asus C60M1-I (Fusion C-60), dit werkt echt perfect i.c.m. openelec.
Cpu belasting bij 1080p full hd ligt op een reusachtige 15 / 15 % :)

Trekt het makkelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
melcon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:33:
Nog even terugkomende op Asus C60M1-I (Fusion E-450), dit werkt echt perfect i.c.m. openelec.
Cpu belasting bij 1080p full hd ligt op een reusachtige 15 / 15 % :)

Trekt het makkelijk dus :)
Zit daar een E-450 op, weet je dat zeker? Dat zie ik zo snel bij Asus namelijk niet terug. Jammer genoeg heeft het bordje geen HDMI?

Edit: Helemaal geen E-450 en zefs geen E-350, de CPU draait op 1000Mhz (1333 Turbo).

Jammer, dacht dat ik er wat moois van kon gaan maken maar mindere specificaties dan van een E-350 neem ik niet voor lief. Toch mooi dat deze chipset voor jou voldoet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:21
Moet C-60 zijn inderdaad, geen idee hoe ik bij E-450 kom. Voldoet uitstekend, denk dat dingetjes op de achtergrond zelfs geen probleem zullen zijn. Inderdaad geen HDMI, ik gebruik een DVI naar HDMI kabel :)

Wellicht is de ASRock E350M1 wat voor jou? Zit een E-350 op en heeft wel HDMi, alleen het nadeel dat deze niet passief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb al 2 E-350 systeempjes in gebruik (en de bijbehorende ervaringen) maar ik heb nog een klein kastje liggen waar ik een mooi bordje in zou kunnen zetten daarom was ik in eerste instantie erg enthousiast over het bordje en zijn lage prijs. Daar is nog steeds weinig mis mee maar er moet toch minimaal HDMI standaard op aanwezig zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Dit heeft het opgelost, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Vanavond de laatste versie van OpenELEC (2.0) op mijn Zotac ID41 gezet (draait vanaf SD kaartje). Verse install op nieuw kaartje.
Na een avond klooien en googlen heb ik mijn geluid via HDMI weer terug, maar ik kan mijn video resolutie niet hoger zetten dan 1280x720 (terwijl dit in 1.9 nog gewoon full HD was).
Via Settings > Video Output > Display Mode en dan Full Screen #1 en als resolutie dus 1280x720. De Zotac hangt met HDMI aan mijn versterker. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om weer de volle res te krijgen? Met Google vind ik het niet.. BvD!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 04-10 14:33
DeFeCt schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:39:
Vanavond de laatste versie van OpenELEC (2.0) op mijn Zotac ID41 gezet (draait vanaf SD kaartje). Verse install op nieuw kaartje.
Na een avond klooien en googlen heb ik mijn geluid via HDMI weer terug, maar ik kan mijn video resolutie niet hoger zetten dan 1280x720 (terwijl dit in 1.9 nog gewoon full HD was).
Via Settings > Video Output > Display Mode en dan Full Screen #1 en als resolutie dus 1280x720. De Zotac hangt met HDMI aan mijn versterker. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om weer de volle res te krijgen? Met Google vind ik het niet.. BvD!
Probleem had ik ook toen ik helemaal met een nieuwe, frisse installatie begon. Oplossing bij mij was om hem aan te sluiten op de TV, dan detecteert ie wel op een goede manier je display en kan je gewoon 'alle' resoluties selecteren. Als je hem daarna weer op de reciever aansluit, blijft ie gewoon goed staan.

PS. Ik heb hem op de TV aangesloten, opnieuw geïnstalleerd, en toen werkte het. Of opnieuw installeren noodzakelijk is, durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
hardware-lover schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:04:
Ik heb al 2 E-350 systeempjes in gebruik (en de bijbehorende ervaringen) maar ik heb nog een klein kastje liggen waar ik een mooi bordje in zou kunnen zetten daarom was ik in eerste instantie erg enthousiast over het bordje en zijn lage prijs. Daar is nog steeds weinig mis mee maar er moet toch minimaal HDMI standaard op aanwezig zijn.
Ik heb zelf onlangs een Asus E45M1-M PRO aangeschaft voor mijn HTPC kastje, deze heeft de E-450 aan boord en o.a. een onboard HDMI aansluiting... Dat ding loopt als een trein kan ik je zeggen en geeft qua beeld nooit problemen. Ook qua prijs vond ik die best wel meevallen. Had in eerste instantie gekeken naar de AT5IONT-I DELUXE van Asus maar na contact met Asus Benelux gehad te hebben blijkt dat deze niet meer leverbaar zijn, zowel in NL als in DE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

FabianNL schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:05:
[...]

Probleem had ik ook toen ik helemaal met een nieuwe, frisse installatie begon. Oplossing bij mij was om hem aan te sluiten op de TV, dan detecteert ie wel op een goede manier je display en kan je gewoon 'alle' resoluties selecteren. Als je hem daarna weer op de reciever aansluit, blijft ie gewoon goed staan.

PS. Ik heb hem op de TV aangesloten, opnieuw geïnstalleerd, en toen werkte het. Of opnieuw installeren noodzakelijk is, durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht van niet.
Bedankt! Dit heeft het voor mij ook opgelost :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Openelec 2.0 draaien, wat een verschil zeg :) Boot heerlijk snel, loopt lekker stabiel en heb totaal geen problemen meer het het aan en uit zetten van mijn complete setup. Het was even een b*tch om het HDMI geluid aan de praat te krijgen maar daarna ging alles goed. Ik loop echter nog tegen 1 probleem aan: mijn TV streams vertonen vrij veel artifacts en blijven ook regelmatig hangen. Het complete systeem hangt dan en ik moet hem echt hard uit zetten omdat er geen andere mogelijkheid meer is. Ook duurt het zappen van kanaal naar kanaal erg lang. Ik draai de mediaportal PVR client en mediaportal 1.2.3 als backend op mijn windows home server. Toen ik windows 7 + XBMC draaide had ik hier totaal geen problemen mee. Het vervelende is dat er binnen de mediaportal PVR client in XBMC weinig tot niets in te stellen is qua performance. Dat kon bij de mediaportal PVR client onder Windows wel. Ik weet niet waar te beginnen want ik heb niet heel veel verstand van Linux :S Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Gisteren de meest recente OpenELEC Frodo nightly op m'n AD11 gezet, en eindelijk de slaapstand werkt nu goed! (Althans, stuk of 10 keer geprobeerd en nog geen hangups. Voorheen was het na 1 a 2 keer al meteen raak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Bij het afspelen van een bepaalde 1080P MKV film (op win7 64, Eden) krijg ik regelmatig chrashes, de film stopt en XBMC keert terug naar het menu.

Ik heb hier niet bij alle media last van. Zo heb ik gisteren bijvoorbeels een aflevering van breaking bad gekeken (720P) en hier geen problemen mee gehad. Een film die de kleine vanmorgen heeft gekeken crashte 1 keer, de film die we gisteren probeerde te kijken crashte regelmatig.

Vanmorgen heb ik even een error log gedraaid: http://pastebin.com/YcN6d99V

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ilex schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:27:

Vanmorgen heb ik even een error log gedraaid: http://pastebin.com/YcN6d99V

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Misschien handig om erbij te vertellen waar ie precies crashed in deze logs (log eindigt nu bijv in een nette XBMC.Quit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13

sphere

Debian abuser

Avchd rips lijken de library compleet te vergallen. Ineens heb je films als "The Back-Up Plan", "Nick and Norah's Infinite Playlist" en "Streamers".

Kan je de library opvoeden om dat soort directory structuren fatsoenlijk te scrapen, of moet ik het terugconverteren naar een iso? Of gewoon de grootste m2ts file pakken en de rest wegkieperen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

sverzijl schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:02:
Gisteren de meest recente OpenELEC Frodo nightly op m'n AD11 gezet, en eindelijk de slaapstand werkt nu goed! (Althans, stuk of 10 keer geprobeerd en nog geen hangups. Voorheen was het na 1 a 2 keer al meteen raak).
Zijn de official daily builds op OE inmiddels frodo releases? Of heb je een eigen build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:01:
[...]

Zijn de official daily builds op OE inmiddels frodo releases? Of heb je een eigen build?
Eigen build omdat ik er ook SpotyXBMC2 in wil hebben, maar je kan de nightly builds ook hier vinden : http://sources.openelec.tv/tmp/image/
En ze zijn inmiddels Frodo ja

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 03-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:01:
[...]

Ze zijn Frodo , heb gisteren mijn eigen build maar eens vervangen door 1 van OpenELEC zelf (r12322).
Ik zou alleen niet build r12350 doen voor een Fusion want die start niet op mijn AD02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
sverzijl schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:37:
[...]

Misschien handig om erbij te vertellen waar ie precies crashed in deze logs (log eindigt nu bijv in een nette XBMC.Quit )
Ik verwacht rond 11:06:23. Ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan de xbmc gestart, debug logging aangezet, de film gestart en doorgespoeld tot het punt voordat de crash steeds plaatsvindt en de film dus stopt en terugkeert naar het menu. Daarna heb ik XBMC op de normale wijze afgesloten. Als dit niet gedaitalleerd genoeg is, er een manier om specifiek te kunnen nakijken wanneer de fout opspeelt?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ilex schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:50:
[...]

Ik verwacht rond 11:06:23. Ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan de xbmc gestart, debug logging aangezet, de film gestart en doorgespoeld tot het punt voordat de crash steeds plaatsvindt en de film dus stopt en terugkeert naar het menu. Daarna heb ik XBMC op de normale wijze afgesloten. Als dit niet gedaitalleerd genoeg is, er een manier om specifiek te kunnen nakijken wanneer de fout opspeelt?

Bedankt.
De codec lijkt er simpelweg mee te stoppen:
code:
1
2
11:06:23 T:2092   ERROR: ffmpeg[82C]: [matroska,webm] Read error at pos. 964053172 (0x397648b4)
11:06:23 T:2092   ERROR: ffmpeg[82C]: [matroska,webm] Read error at pos. 964053173 (0x397648b5)

Dat moet of een foutje in ffmpeg zijn, of je video bestand is niet helemaal correct. Mogelijk beschadigd? Afhankelijk van hoe foutgevoelig een codec is zou hij het kunnen spelen of niet. Of heb je het met heel veel films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ah, dus het systeem is trager als je 'm uitzet? Ik merk anderzijds er ook niks van dat ie sneller zou zijn met, dus die blijft lekker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Is er ook een tool waarmee ik mp3 tags van albums kan wijzigen via het netwerk?

Probeer nu mp3 tag, maar die geeft telkens aan dat mijn schijfruimte te laag is. Terwijl ik zeker weet dat ik genoeg ruimte heb. Dus nu doe ik eerst album lokaal op mijn pc zetten, via mp3tag aanpassen opslaan en weer op mijn htpc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:04
GroteBozewolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:58:
[...]

Ik zou even kijken waar die 12 gb in zit. Ze hebben veel gedaan met de thumbnails. Wellicht staat alles er dubel op?

Je kunt altijd een ntfs junction ( mbv. link shell extension) aanmaken en je xbmc roaming op de d-schijf zetten.
Het is inderdaad voornamelijk de thumbnails map ja. Ik zal me eens gaan verdiepen in je tip over link Shell extemsion. Ben van plan komende week de HTPC van Windows 8 te voorzien en begin weer eens met een volledige clean install van Windows en xbmc. Wel weer een paar avonden werk om xbmc, sab en sickbeard te installeren maar kan het dan wel eens helemaal goed doen. Hoop dat MQ4 weer vloeiend draait.
Dan is het een mooi moment de jouw geopperde mogelijkheid toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Te vroeg gejuicht. Hij komt wel altijd uit slaapstand (was voorheen niet het geval), maar nu al een keer of 2 een 'segmentation fault' gehad, waarna XBMC in een loop blijft worden opgestart. Kan dan nog wel met SSH aanloggen en een reboot geven, maar daar houdt het dan ook bij op. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
serhat schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:14:
[...]

De codec lijkt er simpelweg mee te stoppen:
code:
1
2
11:06:23 T:2092   ERROR: ffmpeg[82C]: [matroska,webm] Read error at pos. 964053172 (0x397648b4)
11:06:23 T:2092   ERROR: ffmpeg[82C]: [matroska,webm] Read error at pos. 964053173 (0x397648b5)

Dat moet of een foutje in ffmpeg zijn, of je video bestand is niet helemaal correct. Mogelijk beschadigd? Afhankelijk van hoe foutgevoelig een codec is zou hij het kunnen spelen of niet. Of heb je het met heel veel films?
Vanmorgen stond er een animatiefilm op en die stopte er ook een keertje mee. Kan toeval zijn natuurlijk, ik heb verder nog niet films gekeken dus ik weet het nog niet. Ik ben de film die er zoveel mee stopte nu opnieuw aan het downloaden en ik zal daarna nog is verder testen. Bedankt zover alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

sverzijl schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:28:
[...]

Te vroeg gejuicht. Hij komt wel altijd uit slaapstand (was voorheen niet het geval), maar nu al een keer of 2 een 'segmentation fault' gehad, waarna XBMC in een loop blijft worden opgestart. Kan dan nog wel met SSH aanloggen en een reboot geven, maar daar houdt het dan ook bij op. Jammer.
ik houd het voorlopig nog maar even bij de build die ik heb dan... Die voldoet voor mij goed. Zit er alleen mee dat ik 2 keer input van de ab. nodig heb om hem te laten reageren, maar die gebruik ik toch alleen voor aan en uit en dat gaat eigenlijk prima. Lukt aan niet dan gebruik ik de WOL in xbmc remote op mijn telefoon of in marchino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:35:
[...]
ik houd het voorlopig nog maar even bij de build die ik heb dan... Die voldoet voor mij goed. Zit er alleen mee dat ik 2 keer input van de ab. nodig heb om hem te laten reageren, maar die gebruik ik toch alleen voor aan en uit en dat gaat eigenlijk prima. Lukt aan niet dan gebruik ik de WOL in xbmc remote op mijn telefoon of in marchino.
Ik heb hem maar weer op shutdown gezet ipv sleep. Zo lang duurt het opstarten nu ook weer niet, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Welke build is dat want als we het over dezelfde build hebben (r12350) dan wil die helemaal niet starten op mijn AD02.
Krijd alleen de volgende regel te zijn en daar blijft hij op
SYSLINUX 4.03 2010-10-22 EDD Copyright (C) 1994-2010 H. Peter Anvin et al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:17:
[...]

Welke build is dat want als we het over dezelfde build hebben (r12350) dan wil die helemaal niet starten op mijn AD02.
Krijd alleen de volgende regel te zijn en daar blijft hij op
SYSLINUX 4.03 2010-10-22 EDD Copyright (C) 1994-2010 H. Peter Anvin et al
R12469 (eigen build van openelec master branch van 31 oct)

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 03-11-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dan zal het vast een eigen build zijn met vele commits gezien het build nummer want dat nummer kom ik op de OpenELEC site niet tegen http://sources.openelec.tv/tmp/image/
Die ik zelf draai en tot op heden naar behoren werkt is r12322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:20

Wirehub

Blaat

schumi2004 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:08:
[...]

Dan zal het vast een eigen build zijn met vele commits gezien het build nummer want dat nummer kom ik op de OpenELEC site niet tegen http://sources.openelec.tv/tmp/image/
Die ik zelf draai en tot op heden naar behoren werkt is r12322
een goede site waar alle builds staan :

http://openelec.thestateofme.com/

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

Very annoying. Ik heb nu heel vaak dat de calibratie van het scherm zomaar verspringt. Default hoefde ik nooit te calibreren maar nu met Eden lijkt er iets mis te gaan. Heb wel een pulse eight cec dongle er tussen hangen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Ik krijg een keymap via mijn harmony 525 maar niet aan de praat... Als ik de volgende keymap.xml (heb trouwens ook keyboard.xml en remote.xml geprobeerd) in de roaming\xbmc\userdata\keymaps plaats, dan werkt het gewoon via de "u" van het toetsenbord:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Als ik <keyboard> vervang door <remote> en de <u> vervang door bv <record> of <mute> of <red>, dan krijg ik het niet werkend... Wat doe ik verkeerd? Ik heb de Zotac ZBox nano XS AD11 plus, gebruik de geintegreerde IR ontvanger en een Logitech Harmony 525. Met de bijgeleverde remote van de ZBox werkt het overigens ook niet.... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
1975Mark30 schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:28:
Ik krijg een keymap via mijn harmony 525 maar niet aan de praat... Als ik de volgende keymap.xml (heb trouwens ook keyboard.xml en remote.xml geprobeerd) in de roaming\xbmc\userdata\keymaps plaats, dan werkt het gewoon via de "u" van het toetsenbord:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Als ik keyboard vervang door remote en de "u" vervang door bv record of mute of red, dan krijg ik het niet werkend... Wat doe ik verkeerd? Ik heb de Zotac ZBox nano XS AD11 plus, gebruik de geintegreerde IR ontvanger en een Logitech Harmony 525. Met de bijgeleverde remote van de ZBox werkt het overigens ook niet.... Alvast bedankt!
De naam van het xml bestand maakt niet uit.
En je moet de <remote> tag gebruiken en niet <keyboard> voor je remote. Je kunt ze overigens ook prima naast elkaar gebruiken, dan werkt het voor je remote en je keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Bedankt voor je reply, maar ik gebruik ook de <remote> tag. Dat bedoel ik met als ik keyboard vervang door remote... En het werkt helaas niet....
Exocet schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:09:
[...]

De naam van het xml bestand maakt niet uit.
En je moet de <remote> tag gebruiken en niet <keyboard> voor je remote. Je kunt ze overigens ook prima naast elkaar gebruiken, dan werkt het voor je remote en je keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Dan wordt deze bv zo, en voor de remote werkt dit helaas niet.

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>
1975Mark30 schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:16:
Bedankt voor je reply, maar ik gebruik ook de <remote> tag. Dat bedoel ik met als ik keyboard vervang door remote... En het werkt helaas niet....

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25
Even kijken in je log of die knop uberhaupt wel geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Ja, kan ik doen maar bij mute bv werkt het ook niet terwijl hij de "oude" functie van mute wel gewoon blijft doen. Deze lijkt dan toch geregistreerd te zijn?
Amelandbor schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:10:
Even kijken in je log of die knop uberhaupt wel geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Daar lijkt het idd wel op. Ik zie dat je onder windows draait, ik weet niet precies hoe je het daar aan kan pakken. Maar in elk geval even in je log kijken welke knoppen geregistreerd worden.
Vanuit daar kan je in elk geval zien waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Ik ben nog een noob, dus hoe kom ik in mijn log?
Amelandbor schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:34:
Daar lijkt het idd wel op. Ik zie dat je onder windows draait, ik weet niet precies hoe je het daar aan kan pakken. Maar in elk geval even in je log kijken welke knoppen geregistreerd worden.
Vanuit daar kan je in elk geval zien waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
In je userdata map, wel even debugging aanzetten in de settings van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Heb al een maand of 4 een probleem en ik kom en ben nu echt ten einde raad. Ik gebruik op mijn macbook XMBC 11.0. Op mijn NAS (Synology Ds212+) heb ik al mijn media staan. Die wil ik netjes opnemen in een bibliotheek (stap 1) en vervolgens wil ik die bibliotheek exporteren in mysql (ook op de nas) zodat ales benaderbaar is vanaf meerdere devices.

Bij stap 1 gaat het echter al mis. Wat heb ik gedaan? Ik volg precies deze stappen. http://wiki.xbmc.org/inde...rary/Adding_media_sources Bij stap 7 antwoord ik "ja" op de vraag of ik het pad wil verversen. Dan is het systeem een halve tel bezig en gebeurt er vervolgens niks.

Via SMB zie ik al mijn movies, maar de indexatie werkt niet. Ik heb het ook al via FTP en NFS geprobeerd (na deze stappen gevolgd te hebben http://wiki.xbmc.org/inde..._such_as_Synology_or_QNAP gevolgd).

Wie kan mij helpen?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Het lijkt er op dat je "content scanning options niet goed staan" of dat de benaming van je bestanden niet goed is. Ik gok op het eerste, dus speel even met die opties....
troxx schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:13:
Heb al een maand of 4 een probleem en ik kom en ben nu echt ten einde raad. Ik gebruik op mijn macbook XMBC 11.0. Op mijn NAS (Synology Ds212+) heb ik al mijn media staan. Die wil ik netjes opnemen in een bibliotheek (stap 1) en vervolgens wil ik die bibliotheek exporteren in mysql (ook op de nas) zodat ales benaderbaar is vanaf meerdere devices.

Bij stap 1 gaat het echter al mis. Wat heb ik gedaan? Ik volg precies deze stappen. http://wiki.xbmc.org/inde...rary/Adding_media_sources Bij stap 7 antwoord ik "ja" op de vraag of ik het pad wil verversen. Dan is het systeem een halve tel bezig en gebeurt er vervolgens niks.

Via SMB zie ik al mijn movies, maar de indexatie werkt niet. Ik heb het ook al via FTP en NFS geprobeerd (na deze stappen gevolgd te hebben http://wiki.xbmc.org/inde..._such_as_Synology_or_QNAP gevolgd).

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

1975Mark30 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:44:
Het lijkt er op dat je "content scanning options niet goed staan" of dat de benaming van je bestanden niet goed is. Ik gok op het eerste, dus speel even met die opties....

[...]
bedoel je met content sharing options, de opties zoals genoemd op de afbeelding bij step 6?http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_library/Adding_media_sources

daar heb ik al mee gespeeld en dat geeft geen resultaat. ik heb in de map die ik toevoeg directors staan met de naam "moviename (year)" dus dat zou volgens mij ook gewoon moeten werken.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een dual core e5300, met een nvidia 9800GTX, maar heb last van framedrops in openelec (linux xbmc)

Is dit normaal met deze videokaart, of zou dit probleemloos moeten verlopen?
Indien de kaart moet geupgrade worden, welke is dan beste koop momenteel (liefst rond de 50 euro (DVI/VGA/HDMI + 3D support), en indien ik er ook ssf4ae pc versie mee zou kunnen spelen is dit mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Fire69 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:34:
[...]

[...]

Hier was ik vergeten op te antwoorden. Ik die database komt niks van instellingen, enkel info over de media die xbmc op je sources gevonden heeft.

[...]

Ik denk dat hier het probleem zal zitten.
Je moet zien dat je op je beide systemen dezelfde sources gebruikt.
Kopieer je sources.xml eens van het systeem waar alles correct getoond wordt naar het andere systeem.
Nog geen tijd gehad om dit aan te passen dit weekend, maar is dit niet het heel idee achter de shared database?

Dat dit allemaal automatisch gebeurd? Of mis ik hier ergens iets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:15:
ik heb een dual core e5300, met een nvidia 9800GTX, maar heb last van framedrops in openelec (linux xbmc)

Is dit normaal met deze videokaart, of zou dit probleemloos moeten verlopen?
Indien de kaart moet geupgrade worden, welke is dan beste koop momenteel (liefst rond de 50 euro (DVI/VGA/HDMI + 3D support), en indien ik er ook ssf4ae pc versie mee zou kunnen spelen is dit mooi meegenomen ;)
Ik speel alles perfect af met een 9400 GT. Ben je zeker dat je video hardware versnelling goed werkt?
XBMC draait bij mij wel onder XBMCbuntu met laatste nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sven_Vdb schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:48:
[...]

Nog geen tijd gehad om dit aan te passen dit weekend, maar is dit niet het heel idee achter de shared database?

Dat dit allemaal automatisch gebeurd? Of mis ik hier ergens iets! :)
Wat allemaal automatisch gebeurd? Als je het hebt over de sources.xml en favorites.xml etc dan niet, die zul je zelf via advancedsettings.xml "shared" moeten maken net zoals thumbs voor Eden, Frodo doet thumbs weer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Openelec 2.0 draaien, wat een verschil zeg Boot heerlijk snel, loopt lekker stabiel en heb totaal geen problemen meer het het aan en uit zetten van mijn complete setup. Het was even een b*tch om het HDMI geluid aan de praat te krijgen maar daarna ging alles goed. Ik loop echter nog tegen 1 probleem aan: mijn TV streams vertonen vrij veel artifacts en blijven ook regelmatig hangen. Het complete systeem hangt dan en ik moet hem echt hard uit zetten omdat er geen andere mogelijkheid meer is. Ook duurt het zappen van kanaal naar kanaal erg lang. Ik draai de mediaportal PVR client en mediaportal 1.2.3 als backend op mijn windows home server. Toen ik windows 7 + XBMC draaide had ik hier totaal geen problemen mee. Het vervelende is dat er binnen de mediaportal PVR client in XBMC weinig tot niets in te stellen is qua performance. Dat kon bij de mediaportal PVR client onder Windows wel. Ik weet niet waar te beginnen want ik heb niet heel veel verstand van Linux Iemand een idee?
Ik ben er inmiddels achter dat dit komt door de Mediaportal ffmpeg, deze schijnt erg instabiel te zijn. Gezien tsreader niet gebruikt kan worden op OpenElec (is alleen voor Windows) is Mediaportal dus geen goed optie icm OpenElec.

Nu ben ik aan het bekijken of ik een Linux backend kan gaan draaien met bijv. TVheadend, echter wil ik mijn Windows server wel behouden. Heeft er hier iemand een Linux backend gevirtualiseerd draaien? Is dit mogelijk, gezien mijn PCI TV kaart dan ook gevirtualiseerd moet worden?
Pagina: 1 ... 62 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]