Erg apart, heb nog nooit issues gehad met NFS shares die verdwenen zijn na het ontwaken uit slaapstand en ik gebruik toch al een hele poos OpenELEC.Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:19:
[...]
Dat is gewoonweg niet werkbaar in een woonkamersituatie waar de kids zelf XBMC starten en bedienen
http://openelec.tv/forum/...-higher?limit=20&start=20
Ze zijn niet echt verdwenen (het zijn dan ook geen mounts in het OS) maar XBMC verteld mij doodleuk dat hij niet kan connecten met de server als ik op mijn bestaande resource klik.
Tijd voor een nieuwe sig..
Draai thuis zeker al 3 jaar XBMC op een Asrock ion zonder enig probleem.Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:35:
Goed .. OpenElec gaat er weer af op mijn beide HTPC's.
Het blijkt maar weer dat linux simpelweg nog geen stabiel OS is. Geen van de problemen die ik met OpenElec heb, heb ik met een Windows machine.
Misschien zou je XBMCbuntu moeten proberen.
Draai deze op twee systemen en bevalt erg goed.Opstart tijd is rond de 20sec (ene systeem met SSD en de andere een SD kaart)
Even wat anders.
Viel me gister avond op dat als ik aan het streamen ben vanuit internet het CPU verbuikt steeds bij bij een van de vier CPU's tussen de 90 en 100% blijft.
Dit gaat de hele tijd zo door, alleen steeds een andere CPU.
Ik weet dat je onder windows de mogelijkheid heb om je werk te verdelen tussen alle aanwezige core's.
Vraag me af of dit er ook is voor Linux? (XBMCbuntu)
Ik heb een vreemd probleem met de library van XBMC en ik kom er maar niet uit wat het kan zijn, dus graag jullie hulp!
De library reageerd verschillend op verschillende devices. De situatie is ls volgt.
Ik draai OpenElec (een Frodo build weet niet precies welke) op een Zotac AD10 met een shared MySql library op mijn Synology.
Library bedienen op de zotac:
Levert geen problemen op. De Music library is wat traag, maar daar zit ook erg veel in.
Library bedienen met Maraschino (staat op de Synology):
Het bedienen van TV-Show en Movie library gaat goed, maar Music niet.
Bij Music kan ik browsen tot artist niveau. Als ik dan 1 slag dieper wil naar Albums dan krijg ik een error "There was a problem connecting to the XBMC server". Als ik op Artist niveau op play klik werkt het wel gewoon en wordt de complete artiest aan de playlist toegevoegd en afgespeeld.
Het is mij onduidelijk hoe dit komt en hoe het opgelost kan worden.
Library bedienen met XBMC remote op Android (SGS 1)
Bedienen van Music en TV-show library is onmogelijk en Movie libary doet het wel. Zowel de Music als TV-show library is volgens de remote leeg. Er staat gewoon niks in beeld als ik de betreffende libraries kies. De Movie library doet het wel, maar laat geen posters zien, ook niet na in het menu gekozen te hebben voor "download posters".
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Library opnieuw opzetten: Geen resultaat
Maraschino opnieuw installeren en instellen: Geen resultaat
XBMC remote opnieuw installeren en instellen: Geen resultaat
Andere build van OpenElec Frodo installeren: Geen resultaat
Iemand een idee, wat ik over het hoofd zie? Het enige dat ik kan bedenken is dat de library voor TV-Shows en Music te groot is om te verwerken voor maraschino en xbmc-remote op android.
Om een indruk te geven van de omvang van de library: TV-Show is ongeveer 10000 files ex tumbs etc. is dat ongeveer 3000 daadwerkelijk video bestanden gok ik. De Music library bestaat uit ongeveer 32000 tracks. (uuh ja ik weet dat het belachelijk veel is
)
De library reageerd verschillend op verschillende devices. De situatie is ls volgt.
Ik draai OpenElec (een Frodo build weet niet precies welke) op een Zotac AD10 met een shared MySql library op mijn Synology.
Levert geen problemen op. De Music library is wat traag, maar daar zit ook erg veel in.
Bij Music kan ik browsen tot artist niveau. Als ik dan 1 slag dieper wil naar Albums dan krijg ik een error "There was a problem connecting to the XBMC server". Als ik op Artist niveau op play klik werkt het wel gewoon en wordt de complete artiest aan de playlist toegevoegd en afgespeeld.
Bedienen van Music en TV-show library is onmogelijk en Movie libary doet het wel. Zowel de Music als TV-show library is volgens de remote leeg. Er staat gewoon niks in beeld als ik de betreffende libraries kies. De Movie library doet het wel, maar laat geen posters zien, ook niet na in het menu gekozen te hebben voor "download posters".
Iemand een idee, wat ik over het hoofd zie? Het enige dat ik kan bedenken is dat de library voor TV-Shows en Music te groot is om te verwerken voor maraschino en xbmc-remote op android.
Om een indruk te geven van de omvang van de library: TV-Show is ongeveer 10000 files ex tumbs etc. is dat ongeveer 3000 daadwerkelijk video bestanden gok ik. De Music library bestaat uit ongeveer 32000 tracks. (uuh ja ik weet dat het belachelijk veel is
Ik heb dit probleem ook, ben inmiddels al terug op samba.Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:55:
Ze zijn niet echt verdwenen (het zijn dan ook geen mounts in het OS) maar XBMC verteld mij doodleuk dat hij niet kan connecten met de server als ik op mijn bestaande resource klik.
Volgens mij werd het veroorzaakt doordat OpenElec niet in staat is om de NAS via NFS uit hibernate te krijgen.
Ik denk dat ik mijn woorden terug moeten nemen, alsof de duivel er mee speelt.Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:55:
Ik switchte naar een andere user en toen terug naar mijn master account en voila weg waren ze, maar dan wel echt weg
In mijn geval was de NAS al uit hibernate (als die uberhaubt nog in hibernate gaatrintje schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:45:
[...]
Ik heb dit probleem ook, ben inmiddels al terug op samba.
Volgens mij werd het veroorzaakt doordat OpenElec niet in staat is om de NAS via NFS uit hibernate te krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2012 10:56 ]
Jouw XBMC heeft een database versie die niet compatible is met o.a. de Android remote. Had hetzelfde probleem. Er zijn in Frodo veel changes doorgevoerd waardoor oude SQL statements (zoals de Android remote die gebruikt) gewoon niet meer werken. Het is dus wachten op updates van de verschillende applicaties.Mystic Spirit schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:13:
Ik heb een vreemd probleem met de library van XBMC en ik kom er maar niet uit wat het kan zijn, dus graag jullie hulp!
Om een indruk te geven van de omvang van de library: TV-Show is ongeveer 10000 files ex tumbs etc. is dat ongeveer 3000 daadwerkelijk video bestanden gok ik. De Music library bestaat uit ongeveer 32000 tracks. (uuh ja ik weet dat het belachelijk veel is)
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Dat zou inderdaad een deel van de verklaring kunnen zijn. Wel vreemd, want de movies en TV-shows zitten in dezelfde database.... Dan moet ik maar een poosje geduld hebben.GroteBozewolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:22:
[...]
Jouw XBMC heeft een database versie die niet compatible is met o.a. de Android remote. Had hetzelfde probleem. Er zijn in Frodo veel changes doorgevoerd waardoor oude SQL statements (zoals de Android remote die gebruikt) gewoon niet meer werken. Het is dus wachten op updates van de verschillende applicaties.
Nu nog het maraschino muziek probleem. Of zit dat op hetzelfde vast?
Sorry, maar wat voor een goedkope troll is dat?Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:35:
Het blijkt maar weer dat linux simpelweg nog geen stabiel OS is. Geen van de problemen die ik met OpenElec heb, heb ik met een Windows machine.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Iemand die hier iets over weet, kan dus geen muziek afselen, geen series met stereo geluid (ghost hunters) en bijvoorbeeld geen geluid bij home video,s hij geeft dan de melding dat hij mijn sound apparatuur kan innitaliseren.joppe113 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12:
ik draai xmbx eden via een freaklive cd. Films e.d. met geluid gaat prima! Echter als ik stereo geluid heb vanuit muziek of zo dan blijft het stil en zegt xmbc dat hij mij audio niet kan innitaliseren. Weet iemand waarom dat niet goed gaat?
Hoop dat iemand me kan helpen want ik kom hier even niet uit.
Lijkt erop dat je systeem goed ingesteld staat voor passthrough van surround, maar niet goed ingesteld staat voor 'normaal' geluid. Kijk even bij je audio settings wat je daar heb staan.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Bij geluidshardware staatAcolyte57 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:17:
Lijkt erop dat je systeem goed ingesteld staat voor passthrough van surround, maar niet goed ingesteld staat voor 'normaal' geluid. Kijk even bij je audio settings wat je daar heb staan.
Geluidsuitvoer. Digitaal
Aantal geluidskanalen. 5.1
Volume vergogen bij downmixen staat aan
Versterker ondersteunt acs3 staat aan
Versterker ondersteund dts staat aan
Apparaat voor geluidsuitvoer. Nda nvidia iec958 (alsa)
Aangepaste geluidskaart (staat niet aan)
Doorgifte geluidsuitvoerapparaat. Iec958
Htpc is aangesloten met hdmi op tv en optical op versterker.
Kan je daar wat mee of bedoel je andere instellingen?
Ik heb zelf een aantal extra kolommen toegevoegd aan de movie view, album view en tvshow view, zodat de remotes weer werken. Maar bij elke DB update kan je weer opnieuw beginnen.Mystic Spirit schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Dat zou inderdaad een deel van de verklaring kunnen zijn. Wel vreemd, want de movies en TV-shows zitten in dezelfde database.... Dan moet ik maar een poosje geduld hebben.
Nu nog het maraschino muziek probleem. Of zit dat op hetzelfde vast?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Wat zou ik daarvoor moeten doen? Moet ik die kolommen ook zelf vullen? Mijn music db heeft namelijk niet zoveel onderhoud nodig. Dan zou ik het daarvoor kunnen doen en dan laat ik de rest voor wat het is.GroteBozewolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:38:
[...]
Ik heb zelf een aantal extra kolommen toegevoegd aan de movie view, album view en tvshow view, zodat de remotes weer werken. Maar bij elke DB update kan je weer opnieuw beginnen.
Ik heb op mijn htpc nu openelec 2.0 draaien. Op mijn latop windows 8 met de xbmc remote. Nu kan ik via de remote wel de films en muziek starten en bekijken op de tv. Maar zou dus de films die ik op mijn htpc heb ook willen zien op mijn laptop.
Nu kan ik ze via verkenner wel netjes benaderen, maar kan dit ook anders?
Hallo,
Ik heb een FTP server draaien bij een vriend van mij. Hij heeft een 100/100 glasvezel verbinding. Op deze manier kan ik prima 1080p films en/of series bekijken.
Echter als ik als TV Source the desbetreffende locatie toevoeg, krijg ik geen fanarts te zien.
Is er een manier om dit in orde te krijgen?
Ik heb een FTP server draaien bij een vriend van mij. Hij heeft een 100/100 glasvezel verbinding. Op deze manier kan ik prima 1080p films en/of series bekijken.
Echter als ik als TV Source the desbetreffende locatie toevoeg, krijg ik geen fanarts te zien.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ben eindelijk begonnen de nfo en de images compleet te maken voor de kinderhoek en net nadat ik 50% gedaan (wat al een aantal uren koste) maar eens een test run gedaan op database vullen in XBMC en wat schets mijn verbazing, niet meer dan 1/4 wordt juist weergegeven!!!! De overige 3/4 is allemaal zijn fanart etc kwijt, film info staat er vaak wel.
Nu heb ik veel VIDEO_TS folders en vroeg me af of het daar misschien aan liggen kan?
Nu heb ik veel VIDEO_TS folders en vroeg me af of het daar misschien aan liggen kan?
Ik heb ook iets soortgelijks gehad. Althans bij uitgepakt Blurays met een BDMV map (zelfde idee). Als ik de images bij de index.bdmv stopte, ging het wel goed. Waarschijnlijk moet je hetzelfde doen, een map hoger de VIDEO_TS map in.schumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:31:
Ben eindelijk begonnen de nfo en de images compleet te maken voor de kinderhoek en net nadat ik 50% gedaan (wat al een aantal uren koste) maar eens een test run gedaan op database vullen in XBMC en wat schets mijn verbazing, niet meer dan 1/4 wordt juist weergegeven!!!! De overige 3/4 is allemaal zijn fanart etc kwijt, film info staat er vaak wel.
Althans, dat werkte bij mij.
Misschien moet je eens lezen?Borromini schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:05:
[...]
Sorry, maar wat voor een goedkope troll is dat?
Ik gebruik 2 totaal verschillende systemen met verschillende eigenschappen en trek onderbouwd de conclusie dat het niet stabiel is,
Bij een stabiel HTPC systeem verwacht ik dat het binnen 2 tot 5 seconden full operational is, dat lukt met OpenElec simpelweg niet.
Je uitspraak had ook wel iets anders geformuleerd kunnen worden...
Nu stier, rode lap...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik was gewoon pissed dat die meuk niet wilde werken 
Blijf ik helaas bij mijn punt dat het niet out of the box werkt. Ook jammer dat OpenElec geen hibernate ondersteund, dat heb ik liever dan een sleep functionaliteit, zeker op de slaapkamer waar ik het echt niet elke dag/avond gebruik.
Blijf ik helaas bij mijn punt dat het niet out of the box werkt. Ook jammer dat OpenElec geen hibernate ondersteund, dat heb ik liever dan een sleep functionaliteit, zeker op de slaapkamer waar ik het echt niet elke dag/avond gebruik.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zie hier voor mijn changes: http://code.google.com/p/...e/issues/detail?id=656#c4Mystic Spirit schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:47:
[...]
Wat zou ik daarvoor moeten doen? Moet ik die kolommen ook zelf vullen? Mijn music db heeft namelijk niet zoveel onderhoud nodig. Dan zou ik het daarvoor kunnen doen en dan laat ik de rest voor wat het is.
Verwijderd
Hoe heb je het geconfigureerd?Possible schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:01:
Hallo,
Ik heb bij Videos 2 locaties toegevoegd.
TV-Series: ftp://naam.van.ftp/xbmc/TV-Series
FIlms: ftp://naam.van.ftp/xbmc/Movies
Alles wordt netjes gevonden, maar ik zie helaas geen fanarts bij TV series. Bij de films werkt het overigens wel goed
Voor series werkt wel als ik de FTP verbinding ga mounten met curlftpfs. Dan worden de fanarts netjes weergegeven. Het probleem is dan dat hij soms moet bufferen.
Ik gebruik xbmcbuntu als OS
[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 28-10-2012 18:52 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Wat gebeurt er als je "use folder names for lookups" uit zet?
En nog een tip,
'AdvancedSettings.xml' toevoegen in je userdata folder van XBMX.
En nog een tip,
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 18:58 ]
Waar kan je die setting vinden? Als je de source toevoegdVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:55:
Wat gebeurt er als je "use folder names for lookups" uit zet?
En nog een tip,
Die opties staat er bij mij niet tussen. Ik kan alleen kiezen uit:
-Run automated scan
-Selected folder contains a single TV Show
-Exclude path from libar updates
Overigens is advancedsettings.xml al toegevoegd aan mijn userdata folder met de volgende inhoud:
-Run automated scan
-Selected folder contains a single TV Show
-Exclude path from libar updates
Overigens is advancedsettings.xml al toegevoegd aan mijn userdata folder met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <advancedsettings> <useddsfanart>true</useddsfanart> <cputempcommand>cputemp</cputempcommand> <gputempcommand>gputemp</gputempcommand> <samba> <clienttimeout>30</clienttimeout> </samba> <network> <disableipv6>true</disableipv6> </network> </advancedsettings> |
[ Voor 58% gewijzigd door Possible op 28-10-2012 19:22 ]
Thnx, dat valt allemaal mee. Ik dacht uit je eerdere post te begrijpen dat ik de handeling moest herhalen bij een library update, maar het is bij een database versie upgrade. Dat valt mee.GroteBozewolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:35:
[...]
Zie hier voor mijn changes: http://code.google.com/p/...e/issues/detail?id=656#c4
Zet 'apparaat voor geluidsuitvoer' eens op hetzelfde als bij 'doorgifte geluidsuitvoerapparaat' staat - dus exact hetzelfde, het kan zijn dat er meerdere malen een iec958 optie bij staat.joppe113 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:37:
Apparaat voor geluidsuitvoer. Nda nvidia iec958 (alsa)
Aangepaste geluidskaart (staat niet aan)
Doorgifte geluidsuitvoerapparaat. Iec958
Htpc is aangesloten met hdmi op tv en optical op versterker.
Kan je daar wat mee of bedoel je andere instellingen?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Heb al vanalles geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid de Fanart en Poster images zichtbaar, nfo file moet ook persee in VIDEO_TS folder staan (absurt in mijn ogen) dus ben bang dat ik alles kan gaan omzetten naar een iso fileserhat schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:52:
[...]
Ik heb ook iets soortgelijks gehad. Althans bij uitgepakt Blurays met een BDMV map (zelfde idee). Als ik de images bij de index.bdmv stopte, ging het wel goed. Waarschijnlijk moet je hetzelfde doen, een map hoger de VIDEO_TS map in.
Althans, dat werkte bij mij.
Edit:
Ok, apart.
Phil65 zegt hier dat je de files uit de VIDEO_TS folder moet halen en in de root van de film folder moet zetten. http://forum.xbmc.org/sho...21&pid=1083324#pid1083324
Eens zien wat dat oplevert.
Edit2:
Dat gaat hem ook niet worden. Wat een geklooi zeg met dergelijke film structuren.
[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2012 21:02 ]
Nou ik heb het op gegeven, krijg het niet aan de praat, zelfs onder windows 8 werkt het niet. Ik wacht wel tot me raspberry er is en ga daar wel lekker mee kloten
Uit ervaring kan ik zeggen dat dat inderdaad veel beter werktschumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:52:
[...]
Heb al vanalles geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid de Fanart en Poster images zichtbaar, nfo file moet ook persee in VIDEO_TS folder staan (absurt in mijn ogen) dus ben bang dat ik alles kan gaan omzetten naar een iso file(zijn er gelukkig maar 100
)
Edit:
Ok, apart.
Phil65 zegt hier dat je de files uit de VIDEO_TS folder moet halen en in de root van de film folder moet zetten. http://forum.xbmc.org/sho...21&pid=1083324#pid1083324
Eens zien wat dat oplevert.
Gewoon <filmnaam>-foldertje en daar alle vob/ifo-bestanden in. Plus de nfo en tbn's en zo.
Werkt als een zonnetje dan.
Maar iso's maken is nog eens zo net en handig om mee te werken vind ik
Was alleen niet van plan dat voor alle 100 te gaan doenFire69 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:02:
[...]
Uit ervaring kan ik zeggen dat dat inderdaad veel beter werkt
Gewoon <filmnaam>-foldertje en daar alle vob/ifo-bestanden in. Plus de nfo en tbn's en zo.
Werkt als een zonnetje dan.
Maar iso's maken is nog eens zo net en handig om mee te werken vind ik
Eerst van NAS af halen, omzetten en weer terug plaatsen.
Zou wel het beste zijn waarschijnlijk dan werkt het zeker.
Ik heb nu dus alles in film foldertje gezet maar dan heb ik weer geen folder image, zucht.
Folder image? Als je niet in de Library zit bedoel je?
Als je een folder.jpg hebt, zou dat toch moeten werken.
100 DVD's valt trouwens heel goed mee op naar ISO om te zetten hoor
Gewoon met DVD-Shrink direkt vanaf je NAS naar ISO omzetten en daarna terugkopieren.
Paar avondjes tussendoor en de klus is geklaard
Gewoon met DVD-Shrink direkt vanaf je NAS naar ISO omzetten en daarna terugkopieren.
Ga het nu anders doen met een batch script voor imgburn, durf het alleen niet aan direct op de NAS te doen.Fire69 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:12:
Folder image? Als je niet in de Library zit bedoel je?
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=37372
Zal er zo eens 2 aanzetten.
Werkt idd perfect (geweldig).
Net zoals jij met DVD shrink doet vanaf NAS en terug kopieeren
Vanacht maar ff laten draaien
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2012 21:34 ]
Alleen heb ik ondertussen alle iso's al verder omgezet naar MKV's 
Weet zelfs niet juist meer waarom, maar het was toch ook voor een probleem met XBMC
Weet zelfs niet juist meer waarom, maar het was toch ook voor een probleem met XBMC
En bedanktFire69 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:35:
Alleen heb ik ondertussen alle iso's al verder omgezet naar MKV's
FF uitzoeken waarom dat nodig zou kunnen zijn.
Ik bedoelde inderdaad bij elke DB upgrade. Dat is dus vaak na installatie van een nieuwe versie.Mystic Spirit schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
Thnx, dat valt allemaal mee. Ik dacht uit je eerdere post te begrijpen dat ik de handeling moest herhalen bij een library update, maar het is bij een database versie upgrade. Dat valt mee.
Hallo, ik heb nog een vraagje betrefende het toevoegen van dvds van TV series.Meestal gebruik ik MKVs met losse afleveringen, dit werkt perfect.Maar als ik een dvd heb met meerdere eps van een Serie, dan krijg ik geen fanart en miniaturen.Ik had gelezen dat ik de structuur zo moet aanhouden: Serie\seizoen\S01E01, 02, 03, 04 ...dit werkte niet bij mij.Iemand een suggestie? (gewone films op dvd is geen probleem)
Series op dvd is een beetje een probleem.
Je kan ze wel laten herkennen maar bvb thumbnails gaan niet goed, je krijgt voor elke ep de thumbnail van de eerste.
Ook kan je niet direct de 2de ep laten spelen, hij begint steeds in het begin van de dvd.
Je kan dus beter aparte episodes nemen
Je kan ze wel laten herkennen maar bvb thumbnails gaan niet goed, je krijgt voor elke ep de thumbnail van de eerste.
Ook kan je niet direct de 2de ep laten spelen, hij begint steeds in het begin van de dvd.
Heeft AEON dit weekend updates gehad of ????
Op de een of andere manier zijn er diverse dingen kwa layout anders bij mij en weet zeker dat ik geen aanpassingen heb gedaan. Meest logische lijkt mij dat er updates waren maar zo ver ik zie was dat niet het geval.
(AEON 3.6 overigens)
Op de een of andere manier zijn er diverse dingen kwa layout anders bij mij en weet zeker dat ik geen aanpassingen heb gedaan. Meest logische lijkt mij dat er updates waren maar zo ver ik zie was dat niet het geval.
(AEON 3.6 overigens)
Precies de reden waarom ik alles heb omgezet naar MKV. Als het iso of video_ts files waren had ik vaak ook hele menu's waar ik doorheen moest en daar had ik geen zin. Ik draaide vaak meerdere makemkv sessies om de boel enigzins te versnellenFire69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:00:
Series op dvd is een beetje een probleem.
Dexter-S01E01E02E03E04.isoozzykillbirdy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:09:
Hallo, ik heb nog een vraagje betrefende het toevoegen van dvds van TV series.Meestal gebruik ik MKVs met losse afleveringen, dit werkt perfect.Maar als ik een dvd heb met meerdere eps van een Serie, dan krijg ik geen fanart en miniaturen.Ik had gelezen dat ik de structuur zo moet aanhouden: Serie\seizoen\S01E01, 02, 03, 04 ...dit werkte niet bij mij.Iemand een suggestie? (gewone films op dvd is geen probleem)
Werkt prima om alle 4 de episodes te scrapen, alleen zoals Fire69 al zegt, is het starten van een ep niet fijn
Klopt, zo heb ik het inderdaad ook gedaan,maar dat starten van een ep begon zo irritant te worden dat ik maar een paar uurtjes aan heb besteedt om alles om te laten zetten. Ik zou het zelf iedereen aanradenSidewalkSuper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
[...]
Dexter-S01E01E02E03E04.iso
Werkt prima om alle 4 de episodes te scrapen, alleen zoals Fire69 al zegt, is het starten van een ep niet fijn
[ Voor 24% gewijzigd door Miss_80 op 29-10-2012 09:49 ]
3.6.1, maar die is er al een maandje (en heeft verder ook niets aan layout aangepast voor zover ik kon zien).Pinky-H9 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:38:
Heeft AEON dit weekend updates gehad of ????
(AEON 3.6 overigens)
Geen guisettings.xml die is overschreven ofzo ?
behalve dat scheelt het ook schijfruimte :-)Tweety1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Klopt, zo heb ik het inderdaad ook gedaan,maar dat starten van een ep begon zo irritant te worden dat ik maar een paar uurtjes aan heb besteedt om alles om te laten zetten. Ik zou het zelf iedereen aanraden
Nog steeds last van de onleesbare letters en/of onbruikbare skin? Zowel met Windows 7, Windows 8 en Linux Live versies? Dan moet het toch wel aan de hardware liggen? Of in ieder geval, XBMC i.c.m. de hardware... Wat voor videokaart zit erin? Zijn daar geen bekende problemen mee i.c.m. XBMC?WeAreLegion schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:55:
Nou ik heb het op gegeven, krijg het niet aan de praat, zelfs onder windows 8 werkt het niet. Ik wacht wel tot me raspberry er is en ga daar wel lekker mee kloten
iemand die hier nog naar had gekeken of mij hier verder mee kan helpen?G.Scholtens schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:57:
Ik heb op mijn htpc nu openelec 2.0 draaien. Op mijn latop windows 8 met de xbmc remote. Nu kan ik via de remote wel de films en muziek starten en bekijken op de tv. Maar zou dus de films die ik op mijn htpc heb ook willen zien op mijn laptop.
Die LiveCD heb ik nog niet geprobeerd dat zal ik straks even doen. Maar Ja inderdaad gewoon onleesbare letters en skin, maakt niet uit welke skin ik gebruik.FabianNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:59:
[...]
Nog steeds last van de onleesbare letters en/of onbruikbare skin? Zowel met Windows 7, Windows 8 en Linux Live versies? Dan moet het toch wel aan de hardware liggen? Of in ieder geval, XBMC i.c.m. de hardware... Wat voor videokaart zit erin? Zijn daar geen bekende problemen mee i.c.m. XBMC?
Ik heb een HD7950 en heb echt nergens last van er mee, geen artifacts of wat dan ook in games, ding word ook niet bloed heet en noem maar op.
Het heeft gewerkt, en toen ik aan het kloten was op welk scherm hij moest draaien (op pc scherm of op tv scherm) daarna ging het volgens mij fout, maar ook al laat ik hem nu zien op tv scherm doet hij het nog niet.
Ik mag dan misschien koppig zijn, maar ik geloof gewoon niet dat dit een hardware probleem is, dan zou ik er met veel meer dingen last moeten hebben, en het werkte dus eerst wel gewoon niks veranderd, en nu werkt het niet meer.
Maar goed zal vanmiddag die LiveCD nog even proberen (dat is toch die xbmcbuntu? ) die heb ik er wel even in gehad maar kreeg zwart scherm te zien en had geen tijd om te lezen wat ik moest doen verder vanmiddag/vannavond even doen.
Wanneer je de films/tv series kunt benaderen via je share dan kun je ook gewoon XBMC installeren op je laptop en deze laten scannen in je share. Hou er alleen rekening mee dat je ervoor zorgt dat je share ten alle tijden bereikbaar is.G.Scholtens schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
iemand die hier nog naar had gekeken of mij hier verder mee kan helpen?
Menig een hier heeft ook een server of NAS draaien waar de bestanden opstaan en gewoon via het netwerk deze bestanden kunnen aanspreken.
OpenElec of XBMCbuntu inderdaad. Mogelijk is het dan een probleem met je drivers? Dat verklaart wel waarom het continu blijft op Windows. Dat kan je met een Live Linux versie dan wel weer uitsluiten namelijk. Ik ben benieuwd om eerlijk te zijn!WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:41:
[...]
Die LiveCD heb ik nog niet geprobeerd dat zal ik straks even doen. Maar Ja inderdaad gewoon onleesbare letters en skin, maakt niet uit welke skin ik gebruik.
Ik heb een HD7950 en heb echt nergens last van er mee, geen artifacts of wat dan ook in games, ding word ook niet bloed heet en noem maar op.
Het heeft gewerkt, en toen ik aan het kloten was op welk scherm hij moest draaien (op pc scherm of op tv scherm) daarna ging het volgens mij fout, maar ook al laat ik hem nu zien op tv scherm doet hij het nog niet.
Ik mag dan misschien koppig zijn, maar ik geloof gewoon niet dat dit een hardware probleem is, dan zou ik er met veel meer dingen last moeten hebben, en het werkte dus eerst wel gewoon niks veranderd, en nu werkt het niet meer.
Maar goed zal vanmiddag die LiveCD nog even proberen (dat is toch die xbmcbuntu? ) die heb ik er wel even in gehad maar kreeg zwart scherm te zien en had geen tijd om te lezen wat ik moest doen verder vanmiddag/vannavond even doen.
Nog niet aan gedachtLarko schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Wanneer je de films/tv series kunt benaderen via je share dan kun je ook gewoon XBMC installeren op je laptop en deze laten scannen in je share. Hou er alleen rekening mee dat je ervoor zorgt dat je share ten alle tijden bereikbaar is.
Menig een hier heeft ook een server of NAS draaien waar de bestanden opstaan en gewoon via het netwerk deze bestanden kunnen aanspreken.
Mmmm er zijn volgens mij wel nieuew drivers uit gekomen, ik zal straks eerst eens de drivers installeren en de laatste beta drivers installeren daar zaten wel wat bugs in volgens mij, en anders even die live versie en dan kijken we weer verder.FabianNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:05:
[...]
OpenElec of XBMCbuntu inderdaad. Mogelijk is het dan een probleem met je drivers? Dat verklaart wel waarom het continu blijft op Windows. Dat kan je met een Live Linux versie dan wel weer uitsluiten namelijk. Ik ben benieuwd om eerlijk te zijn!
maar goed krijg deze week mijn raspberry binnen dus daar maar mee kloten dan
Is er trouwens al een XBMC plugin voor de Tweakers video's?
Okay
Ik heb mijn probleem gevonden, het ligt aan de laatste beta drivers van ATI op moment dat ik die verwijder dan doet hij het gewoon, (dus zonder drivers op systeem) installeer ik de drivers doet ie het niet meer. Maar goed zal het aanmelden bij ATI
Ik heb mijn probleem gevonden, het ligt aan de laatste beta drivers van ATI op moment dat ik die verwijder dan doet hij het gewoon, (dus zonder drivers op systeem) installeer ik de drivers doet ie het niet meer. Maar goed zal het aanmelden bij ATI
Inderdaad. Toevallig zelf afgelopen week ontdekt dat het zo makkelijk is. Thuisgroep instellen in Windows, de schijf met media delen en daarna bovengenoemde handelingen. 5 minuten werk. Maar wil toch zsm eens in een NAS gaan verdiepenLarko schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Wanneer je de films/tv series kunt benaderen via je share dan kun je ook gewoon XBMC installeren op je laptop en deze laten scannen in je share. Hou er alleen rekening mee dat je ervoor zorgt dat je share ten alle tijden bereikbaar is.
Irritant zeg, is al de tweede keer dat ik ineens al m'n GUI settings kwijt ben na opstarten van OpenElec. Blijkt dat guisettings.xml vervangen is door een default versie.
Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat dit gebeurt?
PS logging staat uit, dus daar wordt ik niet wijzer van nu.
Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat dit gebeurt?
PS logging staat uit, dus daar wordt ik niet wijzer van nu.
[ Voor 12% gewijzigd door rintje op 29-10-2012 19:46 ]
Bedankt, ga ik volgende keer nog eens proberen, ook .iso gebruiken als het een VIDEO_TS map betreft?SidewalkSuper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
[...]
Dexter-S01E01E02E03E04.iso
Nee, de map waarin all video_ts bestanden instaan (vob, ifo, etc) noem "Dexter-S01E01E02E03E04".ozzykillbirdy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 03:14:
[...]
Bedankt, ga ik volgende keer nog eens proberen, ook .iso gebruiken als het een VIDEO_TS map betreft?
Gefeliciteerd met de vondst!WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:15:
Okay
Goed om te horen dat het opgelost is!
Ja het duurde even maar dan heb je ook niks eigenlijk haha. Maar goed weet nu waar het aan ligt dat scheelt. Eigenlijk enige wat ik wou weten voor dat ik mijn Pi binnen krijg is of je met plexbmc ook kan connecten met een remote plex server.FabianNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:12:
[...]
Gefeliciteerd met de vondst!
Goed om te horen dat het opgelost is!
maar goed krijg hem deze week binnen als goed is.
Waar je even rekening mee moet houden is dat je natuurlijk een 2e library gaat opbouwen op je laptop, XBMC maakt standaard geen gebruik van een gesharede library.G.Scholtens schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:13:
[...]
Nog niet aan gedachtZal dat eens gaan testen. Maar kan natuurlijk geen openelec draaien dan, of kan dat dan weer via een virtual machine? Wel handig als ik aanpassingen doe op mijn systeem om ze dan meteen live te testen op de laptop.
Als je dit wel wilt zul je moeten kijken naar 't draaien van een MySQL servertje om je database in op te bouwen, in de eerste post van dit topic vind je een link naar een externe website waarin stap voor stap beschreven staat hoe je dit kunt doen en wat je nodig hebt (is wel in 't Engels).
Ik heb zelf geen NAS draaien maar gewoon een Win2K8R2 server met daarop mijn domain en shares, dit ook i.v.m. het draaien van Hyper-V DEV machines voor SQL. Maar met een NAS is 't principe eigenlijk 't zelfde, gewoon via een share je films/series/muziek aanspreken.Dennisdn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:35:
[...]
Inderdaad. Toevallig zelf afgelopen week ontdekt dat het zo makkelijk is. Thuisgroep instellen in Windows, de schijf met media delen en daarna bovengenoemde handelingen. 5 minuten werk. Maar wil toch zsm eens in een NAS gaan verdiepen
Enige is als je meerdere XBMC's hebt lopen dat iedere machine individueel een library opbouwt tenzij je, zoals eerder gezegd, gebruik maakt van een MySQL db daarvoor.
[ Voor 32% gewijzigd door Larko op 30-10-2012 10:00 ]
Zijn er hier gebruikers die xbmc gebruiken zonder daarnaast CouchPotato of SickBeard te draaien?
Zo ja, hoe krijg je dan netjes je media in de library van xbmc?
Ik vraag me dit af omdat ik wel eens films op een externe HDD zet en die dan mee geef aan een kennis. Om vervolgens die films te laten verschijnen in xbmc is meestal een probleem.
Weet iemand hier een praktische oplossing voor? Meestal kopieer ik ze zelf via de File Manager in xbmc naar de interne HDD, maar voor een leek (de kennis dus) valt dat ook nog niet mee.
Ik vraag me dit af omdat ik wel eens films op een externe HDD zet en die dan mee geef aan een kennis. Om vervolgens die films te laten verschijnen in xbmc is meestal een probleem.
Weet iemand hier een praktische oplossing voor? Meestal kopieer ik ze zelf via de File Manager in xbmc naar de interne HDD, maar voor een leek (de kennis dus) valt dat ook nog niet mee.
Of MediaElch (werkt een stuk vriendelijker als EMM)
Edit:
Klein vraagje. Ik heb een folder met een 5 tal avi's erin maar deze wil ik als 1 item in de library hebben en ook als zodanig selecteerbaar dat ze alle 5 afgespeeld worden. Kan zoiets ?
Edit:
Klein vraagje. Ik heb een folder met een 5 tal avi's erin maar deze wil ik als 1 item in de library hebben en ook als zodanig selecteerbaar dat ze alle 5 afgespeeld worden. Kan zoiets ?
[ Voor 126% gewijzigd door schumi2004 op 30-10-2012 14:00 ]
Ik gebruik ook ember media manager. Ik download de spullen handmatig, laat ze vervolgens in EMM en zorg ervoor dat de metadata aangepast wordt (mijn vriend is niet zo vertrouwd met engels als ik dat ben, dus voor hem zet ik alle film en serie informatie om naar het nederlands).Tevens download de ember media manager ook poster en fanart. Het enige wat ik irritant vindt is dat EMM in de nfo niet automatisch verwijst naar poster.jpg of fanart.jpg Als je dan kiest voor een ander plaatje dan de eerste die voorgesteld wordt kiest, zal je met de hand een zin moeten toevoegens aan de nfo dat hij gebruik moet maken van poster.jpg. Doe je dat niet, dan zal er verwezen worden naar een url.Snippo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:34:
Zijn er hier gebruikers die xbmc gebruiken zonder daarnaast CouchPotato of SickBeard te draaien?
MediaElch kende ik niet, misschien dat die anders werkt. Voordeel is wel dat ik nu voor alle films mappen heb met de benodigde doc erin. Resetten van XBMC en opnieuw laten scannen is dan piece of cake
Ik download alles zonder CouchPotato of SickBeard.Snippo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:34:
Series gaan gewoon uitgepakt automatisch in de correcte map, met de originele bestandsnaam (\Series\Dexter\Dexter.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv)
Films zelfde idee (\Films\Up.1080p.Bluray.x264\Up.1080p.Bluray.x264.mkv) , daar bewaar ik dan de Up.1080p.Bluray.x264.nfo ook van voor de IMDB url.
XBMC doet de rest zonder problemen
Playlist maken of denk ik nou heel erg simpel?schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:35:
Of MediaElch (werkt een stuk vriendelijker als EMM)
Edit:

Ik gebruik sinds kort SickBeard, SAbnzbd en XBMC. Werkt als een zonnetje. Sickbeard update automatisch XBMC na het downloaden van een episode. Wanneer er een betere kwaliteit gevonden wordt, stuurt hij deze ook naar XBMC. De "oude" versie wordt verwijderd van de schijf maar blijft wel in XBMC zijn. Bijgevolg heb ik dubbele afleveringen waarvan 1 niet meer bestaat. Hoe stel ik XBMC in zodat hij de oude versies automatisch delete?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Ik heb het zelf nog niet geprobbeerd, maar zou meteen denken aan automatisch 'clean library' bij opstarten van xbmcCK3v1N schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:27:
Ik gebruik sinds kort SickBeard, SAbnzbd en XBMC. Werkt als een zonnetje. Sickbeard update automatisch XBMC na het downloaden van een episode. Wanneer er een betere kwaliteit gevonden wordt, stuurt hij deze ook naar XBMC. De "oude" versie wordt verwijderd van de schijf maar blijft wel in XBMC zijn. Bijgevolg heb ik dubbele afleveringen waarvan 1 niet meer bestaat. Hoe stel ik XBMC in zodat hij de oude versies automatisch delete?
Het klink eigenlijk zo simpel dat het niet anders kan dan werken. Ik probeer het straks!
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Op de een of andere manier lukt het mij niet om Various Artists goed te krijgen in XBMC. Ik heb het met Foobar2000 geprobeerd met vergelijkbare instellingen als TAG&Rename (Album Artist = Various Artists, <ITUNESCOMPILATION> = 1 ) met tag types (id3v1, id3v2.4) maar dat werkt niet. Ik heb het met TAG&Rename geprobeerd, ook dat werkt niet. In alle gevallen krijg ik de artiesten op de compilation cds te zien in het artiesten overzicht. De optie "Artiesten die alleen op verzamel CDs voorkomen"staat uit. Iemand een idee hoe ik dit toch kan regelen?
Mijn systeem is gebaseerd op OPENELEC Fusion AMD 64 v 2.0.0.
Zoiets lijkt me de makkelijkste oplossing inderdaad. Ik gebruik EMM ook af en toe maar mijn ervaring is ook dat xbmc het meestal vanzelf wel goed doet. Daarnaast heb ik dus alle metadata al voor de bestanden die op de externe HDD komen. Dan moet ik alleen nog een manier vinden om de bestanden automatisch van de externe HDD op de interne HDD te krijgen. Misschien dat het met de post-processing functies van CP en SB gaat lukken.SidewalkSuper schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27:
[...]
Ik download alles zonder CouchPotato of SickBeard.
Series gaan gewoon uitgepakt automatisch in de correcte map, met de originele bestandsnaam (\Series\Dexter\Dexter.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv)
Films zelfde idee (\Films\Up.1080p.Bluray.x264\Up.1080p.Bluray.x264.mkv) , daar bewaar ik dan de Up.1080p.Bluray.x264.nfo ook van voor de IMDB url.
XBMC doet de rest zonder problemen
Het idee is dus eigenlijk: 1) Bestanden staan op externe schijf, 2) Kennis sluit externe schijf aan, 3) Films/series verschijnen in de library, 4) Films/series blijven staan nadat de externe schijf wordt verwijderd.
Films en series blijven altijd bestaan in de library als je geen clean library doet 
Als je dan ook de usb-schijf als source aanwijst dan zal XBMC bij de volgende keer opstarten gewoon alles van die schijf erin scannen.
Als je dan ook de usb-schijf als source aanwijst dan zal XBMC bij de volgende keer opstarten gewoon alles van die schijf erin scannen.
[ Voor 44% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-10-2012 19:13 ]
Automatische clean library gaat dus niet binnen XBMC. Hoe stel ik dat op een andere manier in?Tweety1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:33:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobbeerd, maar zou meteen denken aan automatisch 'clean library' bij opstarten van xbmc
Auto clean kan/gaat wel als je de juiste addon maar download.CK3v1N schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:18:
[...]
Automatische clean library gaat dus niet binnen XBMC. Hoe stel ik dat op een andere manier in?
Als je automatisch updaten aanstaan hebt bij het opstarten kan je ook 'clean on update' instellen in advancedsettings.xml. Zo gepieptCK3v1N schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:18:
[...]
Automatische clean library gaat dus niet binnen XBMC. Hoe stel ik dat op een andere manier in?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dan moet de schijf natuurlijk wel aangesloten blijven wat niet altijd even praktisch is. Maar mocht de rest niet werken dan is dit ook een oplossing.SidewalkSuper schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:12:
Films en series blijven altijd bestaan in de library als je geen clean library doet
Daar was in Dharma een addon voor genaamd XBMC File Cleaner. Ik heb hem een flinke tijd geleden geschikt gemaakt voor Eden, en die update is toen ook doorgevoerd in de master branch op Github, maar mijn recentere fixes nog niet. De Eden-versie is echter nooit in de officiele repo terecht gekomen. Wil je dus de meest up-to-date versie hebben, doe dan even een git pull op mijn eigen fork of download een zipje.CK3v1N schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:27:
[ Voor 4% gewijzigd door Anthirian op 31-10-2012 01:23 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Zijn er hier mensen met meerdere smart playlists? Ik dacht altijd dat je in Eden per playlist de status (alleen niet-bekeken/bekeken/alle video's) kon wijzigen maar dat zou blijkbaar niet zo zijn? Kan iemand met meerdere playlists dit testen? Ik heb het gevoel dat dit pas onlangs opgedoken is, en ik draai toch al een tijdje Eden...
1x inscannen is genoeg. Het ging erom dat de films in de library kwamen volgens mij, verder niets.Snippo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:55:
[...]
Dan moet de schijf natuurlijk wel aangesloten blijven wat niet altijd even praktisch is. Maar mocht de rest niet werken dan is dit ook een oplossing.
Verwijderd
Op samenkopen.net loopt nu een animocheck voor de USB-CEC adapter van Pulse-Eight. Bij 25 deelnemers wordt de prijs €25,- ipv €38.
Verwijderd
Ik ken het. Hier op op een windows systeem hetzelfde. Ook al een berg programma's gebruikt om de tags goed te zetten maar binnen xbmc blijft het een rommeltje. Mijn oplossing is om gewoon de libraryfunctie uit te zetten voor de muziek. Naja, oplossing.........hawaltie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:31:
Op de een of andere manier lukt het mij niet om Various Artists goed te krijgen in XBMC. Ik heb het met Foobar2000 geprobeerd met vergelijkbare instellingen als TAG&Rename (Album Artist = Various Artists, <ITUNESCOMPILATION> = 1 ) met tag types (id3v1, id3v2.4) maar dat werkt niet. Ik heb het met TAG&Rename geprobeerd, ook dat werkt niet. In alle gevallen krijg ik de artiesten op de compilation cds te zien in het artiesten overzicht. De optie "Artiesten die alleen op verzamel CDs voorkomen"staat uit. Iemand een idee hoe ik dit toch kan regelen?
De meeste voordelen daarvan kun je ook realiseren met een harmony remote. Of mis ik iets?Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:34:
Op samenkopen.net loopt nu een animocheck voor de USB-CEC adapter van Pulse-Eight. Bij 25 deelnemers wordt de prijs €25,- ipv €38.
Ik snap dat hele apparaat ook niet, ben er ook slecht in ingelezen moet ik zeggen.
Wat kun je er precies mee en hoe werkt het beter dan andere dingen enzo?
Wat kun je er precies mee en hoe werkt het beter dan andere dingen enzo?
Verwijderd
Je mist ietsExocet schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
De meeste voordelen daarvan kun je ook realiseren met een harmony remote. Of mis ik iets?
- Films pauzeren zodra er een andere broningang op je TV/receiver geselecteerd is.
- TV/receiver gaan automatisch aan als je XBMC aanzet (of uit als je XBMC afsluit)
- Dmv je TV je HTPC met XBMC uit slaapstand halen
- Meer...
Zelf heb ik ook lang een Harmony One gebruikt, echter raak ik deze niet meer sinds ik de CEC adapter heb. Mijn setup bestaat uit een Panasonic VT50, Yamaha receiver, Blu-ray speler en een HTPC (Windows 8 Pro) met XBMC. Alles bedien ik met de afstandbediening van mijn TV, en alles wat ik niet gebruik gaat automatisch in stand-by mode. Zelfs mijn vrouw is hier heel tevreden over dus ik wil niet meer terug naar een Harmony.
Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere post. De combinatie Foobar2000 + instellingen Album Artist = Various Artists, <ITUNESCOMPILATION> = 1 ) met tag types (id3v1, id3v2.4) werkt wel. De eerste indruk is dat het niet werkt omdat de XBMC Interface (XMBC --> Music --> Artists) wel alle artiesten (wel + geen compilatie artiest) laat zien. Wel is te zien dat de interface de artiesten niet mixt; ofwel eerst toont het de niet compilatie artiesten, scroll je verder dan vind je na de laatste niet compilatie artiest pas de compilatie artiesten. De XBMC Apps (Constellation, XBMC remote) kunnen hierdoor wel het onderscheid maken en tonen alleen de niet compilatie artiesten. Bij mij werkt het iig.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Ik ken het. Hier op op een windows systeem hetzelfde. Ook al een berg programma's gebruikt om de tags goed te zetten maar binnen xbmc blijft het een rommeltje. Mijn oplossing is om gewoon de libraryfunctie uit te zetten voor de muziek. Naja, oplossing.........
@Deurdouwer
Is je AB van je TV wel toereikend genoeg qua knoppen om ook leuke functies in XBMC als
Info, Subtitle downloadscript, Contextmenu, etc te bedienen?
Is je AB van je TV wel toereikend genoeg qua knoppen om ook leuke functies in XBMC als
[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-10-2012 13:36 ]
Verwijderd
Dat ligt natuurlijk aan de AB maar je kun zelf functies toewijzen aan alle knoppen. Ik heb bijvoorbeeld een Panasonic AB, ik zie genoeg knoppen die ik kan toewijzen aan XBMC.
Die knoppen blijven toch voor het grootste gedeelte de tv-functies uitvoeren dan?
Verwijderd
Op dit moment gebruik ik enkel de out-of-the-box functionaliteit van de AB omdat ik ook nog een Logitech DiNovo mini heb voor het meer complexere werk. Ik heb dus nog niet lopen spelen met keymaps ed, maar dit moet wel gewoon mogelijk zijn.SidewalkSuper schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:33:
@Deurdouwer
Maar die zaken kan mijn Harmony allang, zie ze niet echt als voordelen.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:06:
[...]
Je mist ietsHet hele voordeel van deze CEC adapter is dat je je hele home cinema setup (TV, receiver, XBMC) nu kan bedienen met de afstandsbediening van je TV. Natuurlijk kan dit ook met een Harmony maar hier zijn enkele voordelen:
- Films pauzeren zodra er een andere broningang op je TV/receiver geselecteerd is.
- TV/receiver gaan automatisch aan als je XBMC aanzet (of uit als je XBMC afsluit)
- Dmv je TV je HTPC met XBMC uit slaapstand halen
- Meer...
Zelf heb ik ook lang een Harmony One gebruikt, echter raak ik deze niet meer sinds ik de CEC adapter heb. Mijn setup bestaat uit een Panasonic VT50, Yamaha receiver, Blu-ray speler en een HTPC (Windows 8 Pro) met XBMC. Alles bedien ik met de afstandbediening van mijn TV, en alles wat ik niet gebruik gaat automatisch in stand-by mode. Zelfs mijn vrouw is hier heel tevreden over dus ik wil niet meer terug naar een Harmony.
En ik geloof niet dat die CEC adapter mijn reciever aan kan zetten, wat ik wil zeggen is dat ik dan nog met meerdere remotes blijf zitten.
Film pauzeren als er andere broningang gedrukt wordt, leuk dat dat kan maar zoiets gebeurt alleen met kids of als je met je dikke reet op je remote gaat zitten
Verwijderd
True, het is maar net waar je voorkeur ligt en waarschijnlijk ook een beetje afhankelijk van je HT setup. Beide zijn een oplossing voor hetzelfde probleemschumi2004 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:55:
[...]
Maar die zaken kan mijn Harmony allang, zie ze niet echt als voordelen.
En ik geloof niet dat die CEC adapter mijn reciever aan kan zetten, wat ik wil zeggen is dat ik dan nog met meerdere remotes blijf zitten.
Film pauzeren als er andere broningang gedrukt wordt, leuk dat dat kan maar zoiets gebeurt alleen met kids of als je met je dikke reet op je remote gaat zitten
PS: Als je receiver HDMI 1.4 heeft moet hij gewoon dmv CEC uit standby te halen zijn.
Heb een nog een iets wat oudere reciever dus voor mij gaat dit niet werken. Heb er wel naar gekeken de CEC adapter en vond het idee wel mooi uitgewerktVerwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:03:
[...]
True, het is maar net waar je voorkeur ligt en waarschijnlijk ook een beetje afhankelijk van je HT setup. Beide zijn een oplossing voor hetzelfde probleem
PS: Als je receiver HDMI 1.4 heeft moet hij gewoon dmv CEC uit standby te halen zijn.
Die HDMI CEC-adapter lijkt wel interessant. Heeft het geen invloed op beeldkwaliteit (zal wel niet) of lag (zou kunnen?)?
Aangezien mijn HTPC (Moneual) soms per ongeluk reageert op de afstandsbediening van mijn versterker (Yamaha, non-hdmi), wil ik het rf-oogje eigenlijk uitzetten.
Aangezien mijn HTPC (Moneual) soms per ongeluk reageert op de afstandsbediening van mijn versterker (Yamaha, non-hdmi), wil ik het rf-oogje eigenlijk uitzetten.
Andere vraag. Als je een andere skin installeert, heeft het dan zin om heel XBMC te resetten / herinstalleren?
Sinds ik Aeon MQ3 heb vervangen door Aeon MQ4 is de hele boel een stuk trager geworden, zowel in de menu's als in het browsen door files. Van scherm wisselen duurt plots tot tien seconden, ipv dat het direct gebeurt. Het schijnt dat MQ4 niet zwaarder moet zijn dan MQ3, en mijn htpc (Athlon II X2 3.2GHz met 4GB en een SSD) lijkt me snel genoeg.
[XBMC 11.0 Eden, Windows 7]
Sinds ik Aeon MQ3 heb vervangen door Aeon MQ4 is de hele boel een stuk trager geworden, zowel in de menu's als in het browsen door files. Van scherm wisselen duurt plots tot tien seconden, ipv dat het direct gebeurt. Het schijnt dat MQ4 niet zwaarder moet zijn dan MQ3, en mijn htpc (Athlon II X2 3.2GHz met 4GB en een SSD) lijkt me snel genoeg.
[XBMC 11.0 Eden, Windows 7]
[ Voor 3% gewijzigd door willemd op 31-10-2012 15:09 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]