[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:12
Tweety1 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:35:
[...]

Ik ben destijds ook geswitched naar een skin die dat ondersteunt (dat doen ze niet allemaal nl). Een lijst van skins kan je vinden op wiki, volgens mij is die nog vrij up to date. Daarna heb ik middels een smart playlist, playlisten aangemaakt die bestonden uit kids, concerten, films etc. Voor mij was het makkelijkst omdat te doen door aparte folders te maken voor elke categorie en daarna te verwijzen bij de smart playlist. Binnen 5 min gepiept. O ja, niet vergeten om bij de settings van skins aan te geven dat je playlisten wil zien op je homescreen
Hartelijk bedankt, ik heb de afspeellijsten ook geprobeerd, dit is idd een mogelijke oplossing.Maar ik kan natuurlijk ook naar bibliotheek/genre/... gaan of ook de Aeon Q4 skin gebruiken.Al voelt de confluence skin veel vertrouwder aan.Ik bekijk het nog even...

Ik heb nog een andere vraag: Is het mogelijk met de confluence skin om bij de muziek bibliotheek fanart te krijgen? Ik krijg bij muziek alleen de miniaturen en de info, maar geen fanart.Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:44:
[...]

Hartelijk bedankt, ik heb de afspeellijsten ook geprobeerd, dit is idd een mogelijke oplossing.Maar ik kan natuurlijk ook naar bibliotheek/genre/... gaan of ook de Aeon Q4 skin gebruiken.Al voelt de confluence skin veel vertrouwder aan.Ik bekijk het nog even...
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, want volgens mij kan je bij confluence geen wijzigingen doorvoeren op je homescreen (of dat moet een feature zijn waar ik overheen heb gekeken). Voor mij was het belangrijk om de kinderfilms, de gewone films en de concerten uit elkaar te houden. Ik wou daarom de standaard 'movies' weg hebben omdat die bij verwees naar alle films op de NAS en heb de 'sub categorien' toegevoegt aan de homescreen.
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar Aeon XXX. ; eentje die ik op het forum tegenkwam) en inderdaad moet je even leren werken met de skin, maar als het werkt, dan werkt het. Mijn vriend had wat problemen met de muziek, maar weet nu ook hoe je dat doet onder deze skin en nou is het verder prima.
Ik heb nog een andere vraag: Is het mogelijk met de confluence skin om bij de muziek bibliotheek fanart te krijgen? Ik krijg bij muziek alleen de miniaturen en de info, maar geen fanart.Enig idee?
Volgens deze site zou Confluence het wel moeten kunnen. Ik ben zelf nog een beetje aan het puzzelen met de album art (of eigenlijk zoals ik het wil, song art). Ondanks dat wij alle muziek via een id tag programma hebben voorzien van data en posterart, blijft XBMC koppig album art toe passen. Ik heb dus nog niet echt aandacht besteedt aan de fanart, Als ik de site lees, begrijp ik dat de fanart, etc op dezelfde wijze werkt als bij films wat inhoudt dat je voor elk nummer specifiek fanart.jpg krijgt, Elke nummer heeft dat dus bij een grote lijst, krijg je net zoveel extra jpg files erbij. Kost wat storage, maar dan heb je ook wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Even een andere vraag.Sinds kort heb ik een proef abbo op Futubox.
Dit is een site waar Live HD streams van oa Engels, italianse en franse zenders worden uitgezonden.

Afgelopen week ben ik de hele tijd bezig geweest om deze streams via oa TVguide, Super TV via XBMC op mijn TV te krijgen.Dat ging op zich goed alleen beide programmas geven veel problemen in de zin van de hele tijd bufferen en geblokte beeld.
Blijkbaar heeft XBMC moeite om deze flash stream goed te verwerken. (aan de verbinding ligt het niet, dat is namelijk een 60Mbit.)

Nu heb ik een andere manier gevonden om deze streams toch op mijn TV te krijgen.
Ik start namelijk Chromium web browser via Advance Launcher.Dan log ik gewoon in de site van Futubox en kan dan de channel kiezen die ik wil bekijken.Hier een voorbeeld ervan:

[YouTube: http://youtu.be/53q_3z5h-SE]

Probleem is dat in deze omgeving (eigenlijk buiten XBMC) mijn Harmony remote niet werkt.

Daarom wil ik gebruik gaan maken van mijn Ipad ism Hipporemote.Deze App kun je als muis en keyboard gebruiken om een PC te kunnen bedienen.
Om dit te kunnen doen heb ik een VNC verbinding nodig.

Nou heb ik daarvoor Remote Desktop nodig.(zie FAQ: http://hipporemote.com/setup_linux

Probleem is dat XBMCbuntu deze niet standaard heeft.En daarnaast schijnt VNC server niet te starten als je je systeem als XBMC opstart.

Heeft iemand een idee hoe je VCN-server automatisch kan laten starten gelijk met XBMC? en daarnaast, hoe krijg ik Remote Desktop er op?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
seninha schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:40:
Probleem is dat XBMCbuntu deze niet standaard heeft.En daarnaast schijnt VNC server niet te starten als je je systeem als XBMC opstart.

Heeft iemand een idee hoe je VCN-server automatisch kan laten starten gelijk met XBMC? en daarnaast, hoe krijg ik Remote Desktop er op?
Normaliter zou je het via een init.d script doen, dit heb ik toevallig onlangs geprobeerd in XBMCbuntu maar dit lukte maar niet.. waarschijnlijk omdat hij VNC probeerde te starten terwijl xserver nog niet gestart was. Al had ik de prioriteiten van starten goed ingesteld dacht ik. Een andere oplossing is om het te starten als de xserver wordt gestart.

Ik ben nog met het servertje aan het kloooien, het staat iig nu uit waardoor ik het niet kan checken. Maar dat moet eigenlijk wel mogelijk zijn. Dat zou mijn volgende stap zijn geweest. Ik zal het binnenkort even weer proberen, als het jou lukt, laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met als nadeel dat je afhankelijk bent van de add-on voor updates van de afzonderlijke programma's. Een van de redenen waarom ik van OpenELEC ben afgestapt. Als iets niet werkt of geupdate moet worden dan kun je daar zelf vrijwel niks aan doen.
Zelfde gold destijds voor PVR. Had ik eindelijk alles aan de praat (dagen mee bezig geweest), stopte het met werken na een update van OpenELEC... toen was ik het zat .
Dit gedeelte snap ik niet helemaal. Binnen windows worden add-ons toch ook zelf geupdated? Of overschrijft OpenELEC allemaal zelf ingestelde zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Volgens mij wordt er een en ander aangepast aan de programma's om ze binnen OpenELEC te kunnen draaien. Het is daarom niet meer mogelijk om ze via GIT te updaten en je moet dus wachten tot dat de add-on developer met updates komt. Dat was een jaar geleden zo in ieder geval, misschien dat het nu veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
Snippo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:03:
Volgens mij wordt er een en ander aangepast aan de programma's om ze binnen OpenELEC te kunnen draaien. Het is daarom niet meer mogelijk om ze via GIT te updaten en je moet dus wachten tot dat de add-on developer met updates komt. Dat was een jaar geleden zo in ieder geval, misschien dat het nu veranderd is.
Of als je heel creabea bent zelf even een vergelijking doen, met bv winmerge, met de huidige addons en de laatste git pull en zelf de aanpassingen doorvoeren.
Meeestal is de aanpassing niks meer en minder dan juiste icoontjes etc. Was althans bij marachino zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
[...]

Volgens deze site zou Confluence het wel moeten kunnen. Ik ben zelf nog een beetje aan het puzzelen met de album art (of eigenlijk zoals ik het wil, song art). Ondanks dat wij alle muziek via een id tag programma hebben voorzien van data en posterart, blijft XBMC koppig album art toe passen. Ik heb dus nog niet echt aandacht besteedt aan de fanart, Als ik de site lees, begrijp ik dat de fanart, etc op dezelfde wijze werkt als bij films wat inhoudt dat je voor elk nummer specifiek fanart.jpg krijgt, Elke nummer heeft dat dus bij een grote lijst, krijg je net zoveel extra jpg files erbij. Kost wat storage, maar dan heb je ook wat :*)
[/quote]

Deze website had ik al eens tegen gekomen, maar bij mij komt die view options er niet bij te staan, beetje vreemd.Ik zal wel iets over het hoofd gezien hebben,.Ik zoek het nog wel uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Ik heb recentelijk mijn library overgeheveld van mijn XBMC machine naar mijn Synology Nas. Weet iemand of het mogelijk is deze te beheren met een of andere frontend? Dus dat ik bv. een pagina op mijn Nas krijg waarin ik de library kan bijwerken? (beetje zoals Plex maar dan dus voor de XBMC lib)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dennisdn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Check dan de addon van 1Channel maar eens. Mooier en sneller dan Navi-X die inmiddels wat verouderd aandoet...
Thanks! Het is gelukt. Heb via deze addon 'Safe House' bekeken en dat was een leuke film!

Ik gebruik XBMC voornamelijk op deze 2 locaties:
• Woonkamer, 37" TV met 5.1 Onkyo versterker
• Slaapkamer, 13" laptop met 2.0 stereo geluid

Die addon gebruik ik alleen in de slaapkamer, want het is bijna allemaal DivX kwaliteit van wat ik tot nu toe gezien heb. Desondanks een mooie aanwinst!
Tovenaar schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:09:
Ik heb recentelijk mijn library overgeheveld van mijn XBMC machine naar mijn Synology Nas. Weet iemand of het mogelijk is deze te beheren met een of andere frontend? Dus dat ik bv. een pagina op mijn Nas krijg waarin ik de library kan bijwerken? (beetje zoals Plex maar dan dus voor de XBMC lib)
Dat ligt er aan wat je wilt beheren. Je kunt de database inzien via de phpMyAdmin addon op je NAS.

Verder kun je de webservice aanzetten op je XBMC dan kun je de library van XBMC grafisch 'inzien'. Ook kun je daarmee de film pauzeren of starten, maar dat bedoel je denk ik niet met 'beheren'.

[ Voor 36% gewijzigd door PromWarMachine op 23-10-2012 11:14 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
XWMM (XBMC Web Media Manager)? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=60643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bij werken in welke zin? Als je alleen wilt dat je library geupdate wordt moet je dit topic in de gaten houden, daar is iemand bezig een poging te wagen het op zijn NAS werkend te krijgen.

En anders een app zoals mediaelch of andere zoals EMM gebruiken.

@SidewalkSuper
Maakt een beetje uit zijn vraag op dat hij zijn DB wilde bewerken zonder een client actief te hebben wat nodig zou moeten zijn als je de web manager wil gebuiken. Maar kan het mis hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 23-10-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:03:

Deze website had ik al eens tegen gekomen, maar bij mij komt die view options er niet bij te staan, beetje vreemd.Ik zal wel iets over het hoofd gezien hebben,.Ik zoek het nog wel uit _/-\o_
Heb je XBMX de muziek al scannen? Zonder scannen, komt het niet naar voren in je library en heb je dus een aantal views niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ja, heb ik gedaan, met de last.FM scraper.Ik ben nu eens een andere scraper aan het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles naar behoren draait lijkt het mij ook nog niet echt nodig te updaten toch? Ik heb nu inmiddels een aantal maanden XBMC windows met PVR draaien en ik heb nog geen behoefte gehad om iets te updaten. Los van de add-ons die zichzelf updaten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
seninha schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:27:
[...]
Vraag me alleen een ding af.Zou het ook mogelijk kunnen zijn om bv via een script XBMC eerst te laten uitloggen voor deze in slaapstand gaat?
XBMC wordt namelijk ook door de kids gebruikt en die weten echt niet hoe je uit ONZE gedeelte uit moeten loggen om bij hun kinder films te komen.
Dat kan op voorwaarde dat uitloggen een XBMC scriptfunctie is. Zoiets doe ik namelijk ook.
Ik heb een python scriptje (suspend.py) gekoppeld aan mijn power off functie in keymap.xml, dat achtereenvolgens het volgende doet:
  • stopt de actieve film
  • gaat naar het hoofdmenu
  • gaat in standby
suspend.py
# import the XBMC libraries so we can use the controls and functions of XBMC
import xbmc

xbmc.executebuiltin('LIRC.Send(SEND_ONCE devinput KEY_STOP)')
xbmc.executebuiltin('ActivateWindow(home)')
xbmc.executebuiltin('Suspend()')

keymap.xml
<keymap>
	<global>
		<remote>
			<power>noop</power>
			<star>RunScript(/storage/.xbmc/userdata/scripts/suspend.py)</star>
                        ......

Door de knop-indeling met <power>noop</power> en <star>..</star> heb ik discrete aan/uit functionaliteit op m'n harmony gerealiseerd.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Dat kan op voorwaarde dat uitloggen een XBMC scriptfunctie is. Zoiets doe ik namelijk ook.
Ik heb een python scriptje (suspend.py) gekoppeld aan mijn power off functie in keymap.xml, dat achtereenvolgens het volgende doet:
  • stopt de actieve film
  • gaat naar het hoofdmenu
  • gaat in standby
suspend.py
# import the XBMC libraries so we can use the controls and functions of XBMC
import xbmc

xbmc.executebuiltin('LIRC.Send(SEND_ONCE devinput KEY_STOP)')
xbmc.executebuiltin('ActivateWindow(home)')
xbmc.executebuiltin('Suspend()')

keymap.xml
<keymap>
	<global>
		<remote>
			<power>noop</power>
			<star>RunScript(/storage/.xbmc/userdata/scripts/suspend.py)</star>
                        ......

Door de knop-indeling met <power>noop</power> en <star>..</star> heb ik discrete aan/uit functionaliteit op m'n harmony gerealiseerd.

HTH
Die is er xbmc.executebuiltin('System.LogOff()')

Dat is nog eens handig voor bij mijn thuis ook, kids hebbe ook geen enkel benul hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen en als dit werkt zou dat een mooie oplossing zijn.

Ik snap alleen die power noop niet, star kan ik wel verklaren .

Het liefste zou ik gewoon willen zijn dat de logoff aan de suspend/hibernate in zijn algemeen gekoppeld wordt ipv met een suspend.py script. Als ik dan bv switch tussen activiteiten stuurt mijn harmony een poweroff signaal dat moet dan meteen ook het script triggeren. Niet dat ik met een aparte button moet gaan werken.

builtin source: http://wiki.xbmc.org/inde...ist_of_built-in_functions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
@schumi2004
Die power noop regel wil zeggen dat XBMC niks doet (NO OPeration) wanneer de powerknop ingedrukt wordt. Zodra de speler op standby moet stuurt de harmony het 'power off' commando wat ik gekoppeld heb aan de 'star'. Via de keymap zorgt dat voor de standby activering.

Als m'n harmony daarna weer wil dat de speler aangaat, dan stuurt hij het commando voor 'power on', wat in de harmony gekoppeld is aan het 'power toggle' commando. Dit commando is hardwired in de IR receiver, waardoor de speler weet dat hij uit de standby mode moet komen.

Als daarna nog een keer het 'power on' commando verstuurd wordt gebeurt er niks, omdat m'n keymap dat commando afvangt via de noop. Zonder aanpassing zou het toggle karakter van de power functie ervoor zorgen dat hij weer in standby gaat.

In en uit standby zijn zo twee aparte functies geworden, en dat is precies wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@rintje
Helemaal duidelijk, valt me nu ook pas op dat het de power toggle functie is die disabled is met noop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kijk, dat is een mooie optie.Kan deze gebruiken op het systeem in de woonkamer.
Daar moet XBMC echt eerst uitloggen voor deze in slaapstand gaat.
Anders ben ik bang dat de kids hun films niet aan de praat krijgen :P

In de slaapkamer heb ik een Foxconn NT3500, daar ga ik het ook zeker installeren.

Heb nu eindelijk voor elkaar om de Futubox streams goed aan de praat te krijgen dus ik kan verder.

Heb de streams uiteindelijk de streams onder mijn favorite gezet.

[YouTube: http://youtu.be/9xJ82CT4ap0]

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 23-10-2012 19:18 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 03-10 22:53

fynrd1

Fooled by Randomness

seninha schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:16:
Kijk, dat is een mooie optie.Kan deze gebruiken op het systeem in de woonkamer.
Daar moet XBMC echt eerst uitloggen voor deze in slaapstand gaat.
Anders ben ik bang dat de kids hun films niet aan de praat krijgen :P

In de slaapkamer heb ik een Foxconn NT3500, daar ga ik het ook zeker installeren.

Heb nu eindelijk voor elkaar om de Futubox streams goed aan de praat te krijgen dus ik kan verder.

Hier het bewijs.heb de streams onder mijn favorite gezet, zodat ik films en series gewoon onder de bibliotheek kan blijven houden.

[video]
Dag seninha, hoe heb jij de juiste streams gekregen? ik kan in xbmc alleen die van server 1 pakken. Dat is nou juist de server die lagged, ik ben nu nog steeds aangewezen op de webbased versie.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik had ook de hele tijd problemen met bufferen en blokkerig beeld.
Dit gebeurde zowel onder SuperTV als in TV guide,maar ook onder Live Sream addon.

Ben er uiteindelijk achter gekomen dat deze niet goed werkten omdat ik de RTSP link gebruikt had.

Deze zag er als volg uit:

rtsp://s5.webport.tv:1935/fb/z020101.stream?lp=EIGEN LP

Vanmiddag was ik weer in de weer en heb toen bij Futubox ipv de RTSP playlist de IOS playlist gedownload.
Deze heeft dus een HTTP stream, die als volg er uit ziet:

http://tv.webport.tv/iliv...am/playlist.m3u8?lp=EIGEN LP

Deze werkt dan zonder enig probleem (mits je een bekabeld systeem heb want boven heb ik wifi en dan buffert het nog steeds)

Ga nu proberen om deze HTTP adres in Livestream addon te testen.Deze heeft namelijk de mogelijkheid om zender logo te laten zien.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Die ios playlist kan ik niet openen in xbmc, heb ik daar een speciale plugin voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Je moet de gedownloaded playlist openen in bv wordpad.

Dan neem je elk link en die plak je weer in een nieuwe Wordpad.Die benoem je dan naar de zender waar die link van is met extentie STRM. Dus bv Sky Sports 1.strm

Als je van alle zenders een strm bestand gemaakt heb stop je ze in een folder.die noem je bv Streams.

Dan ga je in XBMC naar je films in bestand mode.Kies dan voor source toevoegen.Kies dan de folder die waar al je streams in staat (folder STREAM)

Als het goed is komt deze folder als source naast de andere folders waar je films staan.Kies deze en dan zie je alle streams onder elkaar.

Ik heb het zelf nu voor elkaar dat het met Livestreams addon werkt.Nu heb ik ipv een lijst alle zender logo's in beeld.
Streams zijn de zelfde als ik hiervoor gebruikte.

[YouTube: http://youtu.be/ZzMLtQDgjzs]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Straks na voetbal maar even proberen:) Ben nog een xbmc virgin hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Als ik de library clean dan worden ook de TV shows verwijderd waarvoor geen episodes op disk staan. Op zich okay, maar bij de library update bij opstarten wordt de TV show info weer opnieuw gedownload. Op zich ook niet erg ware het niet dat mij Raspberry Pi niet al te vlot is qua updaten dus als het even kan wil ik dit voorkomen. Wie weet hoe? Dank.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Wat ik nu meemaak is wel heel vreemd. Kom net terug en mijn ouders klagen dat Live TV het niet meer doet. Voordat ik weg ging werkte alles gewoon en ik heb in ieder geval niks veranderd. Toch is het hele PVR gedeelte verdwenen (ik gebruik de xvba-eden versie met PVR). Lijkt alsof alleen de opties in de skin verdwenen zijn (Aeon Nox) maar daar is ook niets aan veranderd. :?
Net xbmc in ieder geval opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Edit: Zucht... tuurlijk. Live TV was disabled en in Aeon Nox zit het settings menu van Live TV nog niet ingebouwd. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Snippo op 23-10-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

kraades schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:00:
Als ik de library clean dan worden ook de TV shows verwijderd waarvoor geen episodes op disk staan. Op zich okay, maar bij de library update bij opstarten wordt de TV show info weer opnieuw gedownload. Op zich ook niet erg ware het niet dat mij Raspberry Pi niet al te vlot is qua updaten dus als het even kan wil ik dit voorkomen. Wie weet hoe? Dank.
In dat geval is het simpelst om Sick Beard een tvshow.nfo te laten aanmaken in de seriemap. Die wordt niet verwijderd bij een library cleanup, dus bij het opstarten staat je serie er dan nog steeds.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@rintje
Even voor mijn beeldvorming.
Je gaf aan een Harmony remote te gebruiken toch?
Waarom disable je dan alsnog de power button in de keymap, maak je gebruik van nog een aparte power button of iets dergelijks?
De enige powerbutton die ik ken op een Harmony is er 1 welke alles uitschakeld namelijk.
Mijn inziens volstaat het om gewoon de <power> in keymap te remappen naar het script suspend.py en dat zou dan ook precies moeten doen wat jij wil (en ik zelf wil)

Edit:
Als ik de default keymap erbij pak dan doet in mijn geval de power een shutdown en is het geen toggle.
<power>XBMC.ShutDown()</power>

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 23-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Anthirian schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

In dat geval is het simpelst om Sick Beard een tvshow.nfo te laten aanmaken in de seriemap. Die wordt niet verwijderd bij een library cleanup, dus bij het opstarten staat je serie er dan nog steeds.
Kan zoiets ook voor de afleveringen?? dat deze blijven staan ondanks dat de mkv al verwijderd is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:44:
[...]

Kan zoiets ook voor de afleveringen?? dat deze blijven staan ondanks dat de mkv al verwijderd is??
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Omdat dat eigenlijk de originele opzet van XBMC was. :)
Daarom ook dat je expliciet in de settings een Clean Library moet gaan doen als je wil dat gedelete media ook echt verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:03:
Omdat dat eigenlijk de originele opzet van XBMC was. :)
Daarom ook dat je expliciet in de settings een Clean Library moet gaan doen als je wil dat gedelete media ook echt verdwijnt.
Ja dat snap ik maar de user wil het schijnbaar toch zichtbaar hebben in zijn library ondanks dat het weg is, dat snap ik niet.

Edit:
Kom er net achter dat het gebruik van profiles in xbmc frodo alpha 7 niet werkt, users verdwijnen gewoon.

Edit2:
Ok, XBMC is erg kieskeurig in het gebruik van dubbelen namen. Heb je een favorite genaamd Kids dan mag het profiel niet ook Kids heten :(

Edit3:
Na een aantal reboots gaat het toch weer fout, jammer :(

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 24-10-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Lijkt me ook vrij onzinnig om XBMC te laten denken dat er een aflevering is, maar die niet gekeken kan worden? Zal wel aan mij liggen dan... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 24-10-2012 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Tweety1 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Heb je XBMX de muziek al scannen? Zonder scannen, komt het niet naar voren in je library en heb je dus een aantal views niet.
Ik zat altijd maar de albuminfo te scannen ipv de artiestinfo 8)7

Hij is nu al een hele poos bezig met artiestinfo op te halen, dus ik denk dat het wel goed komt, bedankt voor je info en mijn excuses voor de noobvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ozzykillbirdy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:43:
[...]

Ik zat altijd maar de albuminfo te scannen ipv de artiestinfo 8)7

Hij is nu al een hele poos bezig met artiestinfo op te halen, dus ik denk dat het wel goed komt, bedankt voor je info en mijn excuses voor de noobvragen :)
d:)b Excuses zijn niet nodig. Daarvoor heb je een forum als dit 8) en ik heb in het begin ook veel moeten vragen en forums moeten afstruinen om het te vinden. Ik vind fanart etc belangrijk (daarvoor heb ik eigenlijk XBMC opgezet) dus vandaar dat ik in het begin veel heb moeten klooien. Trial en error zeg maar. Ik ben pas sinds kort echt me gaan focussen op de muziek. Zag er als een berg tegenop om mijn hele library door te akkeren en de metadata aan te passen, maar je moet een keer beginnen. Voor films en series heb ik alles al op een rijtje en je mensen het laat zien, is de eerste reactie altijd :9~ . Toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

StarWing

Huh ?!?

Ik heb met XBMC een irritant subtitle probleem: at random verschijnen de subs dubbel gedurende enige seconden. Blijkbaar ben ik ook de enige met dit probleem.

Dit gebeurt zowel in films als in series.
De subs download ik manueel via de subtitles plugin.

Ik heb gisteren nog eens de laatste NB geinstalleerd, maar deze lost het probleem ook niet op.
XMBC draait hier op W7 64bit, skin is Aeon Nox

Iemand een id ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:39:
@rintje
Even voor mijn beeldvorming.
Je gaf aan een Harmony remote te gebruiken toch?
Waarom disable je dan alsnog de power button in de keymap, maak je gebruik van nog een aparte power button of iets dergelijks?
.....
Is alweer een tijdje geleden dat ik dit bedacht heb, maar volgens mij was het dit:
Als je die noop regel niet hebt dan heb je geen volledig discrete aan/uit functionaliteit. Ik wil dat 1 harmony functie het apparaat aan kan zetten en vooral niet uit en een andere harmony functie uit en vooral niet aan.

Daardoor werkt de harmony Help functie beter en raakt de aan/uit functie niet 'omgekeerd' als je een keer verkeerd gemikt heb met je harmony tijdens het aan of uitzetten. Zo is het ook mogelijk om twee virtuele knoppen 'mediaspeler aan' en 'mediaspeler uit' te maken op de harmony.

[ Voor 1% gewijzigd door rintje op 24-10-2012 11:56 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

StarWing schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:01:
Ik heb met XBMC een irritant subtitle probleem: at random verschijnen de subs dubbel gedurende enige seconden. Blijkbaar ben ik ook de enige met dit probleem.

Dit gebeurt zowel in films als in series.
De subs download ik manueel via de subtitles plugin.

Ik heb gisteren nog eens de laatste NB geinstalleerd, maar deze lost het probleem ook niet op.
XMBC draait hier op W7 64bit, skin is Aeon Nox

Iemand een id ?
Heb je dit ook met de default skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anthirian schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Ga ik proberen! Thanks!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anthirian schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:37:
Lijkt me ook vrij onzinnig om XBMC te laten denken dat er een aflevering is, maar die niet gekeken kan worden? Zal wel aan mij liggen dan... :/
Omdat ik op die manier dan mijn tv library compleet kan houden.....iets wat ik gewend was met MediaPortal.
Ik vond dat gewoon heel erg prettig.
een lege serie wordt door een clean up library verwijderd maar wordt weer geïmporteerd omdat hij de map vindt.
Het is gewoon een vreemd iets van mij.....maar komt denk omdat ik dat gewend was in MediaPortal.
Iets wat Hardware-Lover hier kan beamen.

Zou mooi zijn trouwens als frodo als service geinstalleerd kan worden.
Dan heb je misschien de library update on startup niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Buzzie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:

een lege serie wordt door een clean up library verwijderd maar wordt weer geïmporteerd omdat hij de map vindt.
Je zou de optie

code:
1
<hideemptyseries>true</hideemptyseries>

in je Advancedsettings.xml, onder <videolibrary> kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
r3v0ss schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Je zou de optie

code:
1
<hideemptyseries>true</hideemptyseries>

in je Advancedsettings.xml, onder <videolibrary> kunnen zetten.
ja maar dat is juist wat ik niet wil.....die lege serie mag er tussen staan...vindt het juist mooi....de banner....de fanart etc.

Zoals ik al zei.....het is iets vreemd van me.

is het trouwens ook mogelijk.....al dan niet in XBMC of Aeon Nox of Aeon MQ4 dat banners en fanart van een serie na x seconden verandert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Banners volgens mij niet, fanart wel.
http://wiki.xbmc.org/inde...mparison_of_skin_features

Zie de Extra fanart opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hmmm dat heb ik ook als zodanig.....toch maar is goed naar kijken nog.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
yep
net nog ff bekeken....
maar kan pas echt controleren of het werkt als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb je Extra Fanart aangezet in de skin? (MQ4 heeft daar iig een knopje voor)

Bij mij werkt het :)
Heb het zo staan:
/TV/Homeland
/TV/Homeland/Homeland.S01E??.720p.HDTV.x264.mkv
/TV/Homeland/Homeland.S02E??.720p.HDTV.x264.mkv
/TV/Homeland/extrafanart/Homeland-fanart1.jpg
/TV/Homeland/extrafanart/Homeland-fanart2.jpg
/TV/Homeland/extrafanart/Homeland-fanart3.jpg

MQ4 -> Knopje voor extra fanart aan

[ Voor 68% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Is alweer een tijdje geleden dat ik dit bedacht heb, maar volgens mij was het dit:
Als je die noop regel niet hebt dan heb je geen volledig discrete aan/uit functionaliteit. Ik wil dat 1 harmony functie het apparaat aan kan zetten en vooral niet uit en een andere harmony functie uit en vooral niet aan.

Daardoor werkt de harmony Help functie beter en raakt de aan/uit functie niet 'omgekeerd' als je een keer verkeerd gemikt heb met je harmony tijdens het aan of uitzetten. Zo is het ook mogelijk om twee virtuele knoppen 'mediaspeler aan' en 'mediaspeler uit' te maken op de harmony.
;)
Vermoede al zoiets. Ik heb zelf geen aparte aan en uit knop gedefinieerd voor xbmc dus denk ik dat voor mij remappen van de <power> in keymap.xml voldoende moet zijn.

Maar eerst even verschillende users werkend krijgen in Frodo alpha 7, om 1 of andere reden vind XBMC het niet leuk als er meerdere user gedefinieerd zijn en crashed deze bij het opstarten :(
Nu alles weer van scratch en maar zien wat hij nu weer gaat doen.

Zijn er toevallig andere tweakers die meerdere gebruikersaccounts hebben en toevallig ook al Frodo draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:35

TRaSH

koffie ?

verwijder _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door TRaSH op 24-10-2012 23:06 . Reden: tijd gevonden en is gefixt, thnx ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:22:
[...]

;)
Vermoede al zoiets. Ik heb zelf geen aparte aan en uit knop gedefinieerd voor xbmc dus denk ik dat voor mij remappen van de <power> in keymap.xml voldoende moet zijn.

Maar eerst even verschillende users werkend krijgen in Frodo alpha 7, om 1 of andere reden vind XBMC het niet leuk als er meerdere user gedefinieerd zijn en crashed deze bij het opstarten :(
Nu alles weer van scratch en maar zien wat hij nu weer gaat doen.

Zijn er toevallig andere tweakers die meerdere gebruikersaccounts hebben en toevallig ook al Frodo draaien?
Ik heb meerdere accounts en gebruik Frodo, maar als ik jouw problemen zo lees, blijf ik lekker bij alpha 6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:59:
[...]

Ik heb meerdere accounts en gebruik Frodo, maar als ik jouw problemen zo lees, blijf ik lekker bij alpha 6 :+
Eigenlijk te lui geweest om te testen maar heb nu net op een clean build (geen addons of vage skins etc, pretty vanilla) een user toegevoegd en een reboot gegeven en ik kom iig weer terug in het master account waar het voorheen alleen zwart bleef. Wellicht hebben skins/addons roet in het eten gegooid.

Moet overigens zeggen dat de stabiliteit van diverse skins best te wensen overlaat. MQ4, Nox etc hebben allemaal wel kuren, of de skin crashed om de haverklap of er zit wel een addon tussen die de boel verziekt.

Zit nu even op Confluence Light mod en moet zeggen dat deze me ook wel bevalt, systeem blijft iig draaien zonder vage meldingen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-10-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb sinds alpha 6 ook wel problemen met mijn profiles.
Ze werken wel, maar als ik switch crasht XBMC.
Ik moet dus XBMC afsluiten en dan terug starten en het juiste profile kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Hey, hier ben ik weer.
Nu de basis van XBMC is gemaakt op men HTPC, zou ik toch graag een Logitech Harmony One+ kopen.
Deze kan ik dan uiteraard als centrale remote gebruiken voor al men toestellen.
Nu heeft de HTPC (antec fusion case) geen ingebouwde IR receiver en ik ben ook niet in het bezit van een usb IR receiver.

Een maatje van me had aangeraden een Rosewill RRC-126 te kopen en dan daarna de commandos kopieren naar de Logitech Harmony .
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16880101002
Is dit een eenvoudige goede oplossing, of raden jullie mij iets anders aan, voor ik dat ding koop? :)

Alvast bedankt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06-2021
Ik heb nu iets wat niet helemaal lekker werkt in Aeon mq4.
Bij mijn tv-shows heb ik de series in banners gezet, en als je op een serie drukt zie ik alle afleveringen die er moeten staat, alleen heb ik dan geen wallpaper (achtergrond is nu zwart)
Weet iemand hoe ik dat kan instellen?
Wat mij ook opvalt is dat bij de banners gedeelte de achtergrond blauw is, bij mq3 had zag je dan ook de wallpaper van de serie die je selecteerde.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

StarWing

Huh ?!?

zAo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:25:
[...]

Heb je dit ook met de default skin?
Gisteren net even getest, en ik heb het ook met de default confluence skin.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ozzykillbirdy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:43:
Hey, hier ben ik weer.
Nu de basis van XBMC is gemaakt op men HTPC, zou ik toch graag een Logitech Harmony One+ kopen.
Deze kan ik dan uiteraard als centrale remote gebruiken voor al men toestellen.
Nu heeft de HTPC (antec fusion case) geen ingebouwde IR receiver en ik ben ook niet in het bezit van een usb IR receiver.

Een maatje van me had aangeraden een Rosewill RRC-126 te kopen en dan daarna de commandos kopieren naar de Logitech Harmony .
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16880101002
Is dit een eenvoudige goede oplossing, of raden jullie mij iets anders aan, voor ik dat ding koop? :)

Alvast bedankt... _/-\o_
Alleen een IR oogje zou voldoende moeten zijn zolang die ondersteunt wordt. Via de software van je Harmony kan je gewoon een MCE remote instellen om controls te sturen naar je HTPC.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Heb nu een maand mijn HTPC (W7 SP1 64bit) en ben er erg tevreden over :) Als ik video's afspeel met XBMC (en met name anime's) dan heb ik nog wel eens last van rare vlekken of scenes die over elkaar staan (dit had ik op mijn AcRyan ook). Als ik de anime's afspeel met Media Player Classic (op de HTPC) dan heb ik helemaal geen last van rare vlekken of scenes over elkaar heen. Enig idee waar door dit komt?

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 25-10-2012 08:55 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
JerX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:54:
Heb nu een maand mijn HTPC (W7 SP1 64bit) en ben er erg tevreden over :) Als ik video's afspeel met XBMC (en met name anime's) dan heb ik nog wel eens last van rare vlekken of scenes die over elkaar staan (dit had ik op mijn AcRyan ook). Als ik de anime's afspeel met Media Player Classic (op de HTPC) dan heb ik helemaal geen last van rare vlekken of scenes over elkaar heen. Enig idee waar door dit komt?
Welke XBMC gebruik je? Ik heb er zelf nog geen last van, maar ik kan mij voorstellen dat het komt omdat bepaalde anime's al een tijdje in '10 bit' uitkomen i.p.v. de standaard '8 bit'. Dit zorgt bij bepaalde spelers voor problemen meende ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:27:
Ik heb sinds alpha 6 ook wel problemen met mijn profiles.
Ze werken wel, maar als ik switch crasht XBMC.
Ik moet dus XBMC afsluiten en dan terug starten en het juiste profile kiezen.
Mmmm en ik had zo'n goede hoop. Straks even uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
redfoxert schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Alleen een IR oogje zou voldoende moeten zijn zolang die ondersteunt wordt. Via de software van je Harmony kan je gewoon een MCE remote instellen om controls te sturen naar je HTPC.
Ok, THX...Ik heb een goedkoop setje gekocht van 8$ bij Dealextreme.
http://dx.com/p/driver-fr...3&k=1&t=1&s=44187&u=27596

Drna juist de harmony laten kopieren, hoop dat het lukt :)

[ Voor 17% gewijzigd door ozzykillbirdy op 25-10-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
serhat schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Welke XBMC gebruik je? Ik heb er zelf nog geen last van, maar ik kan mij voorstellen dat het komt omdat bepaalde anime's al een tijdje in '10 bit' uitkomen i.p.v. de standaard '8 bit'. Dit zorgt bij bepaalde spelers voor problemen meende ik mij te herinneren.
Zover ik weet de laatste versie (11?, wtb update functie?). Zou goed kunnen vanwege 10bit, meestal de laatst uitgekomen animes hebben er last van.

XBMC versie 11:
Hi10P
On an only slightly less frequently requested note, anime fans will be happy to learn that elupus has incorporated Hi10P playback into XBMC. A massive caveat to this development is that, in order to play back 1080p 10bit video, you are going to need an incredibly powerful machine with a very fast CPU (we’re talking desktop grade hardware). Users are reporting that 720p video appears to be at least workable on your lower level CPUs, but any expectations for silky smooth playback on something like the NVIDIA ION platform will almost certainly be met with disappointment. With that said, if you are currently running a fairly powerful machine, XBMC is finally ready to play your anime.
Zal thuis even dubbel checken.

[ Voor 52% gewijzigd door JerX op 25-10-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Meerdere users lijkt te werken nu op mijn Frodo alpha 7 installatie echter loop ik tegen het volgende probleem. Aangezien deze user alleen voor de kids is heb ik zo'n beetje alles ingesteld nu zodat er niks gesloopt kan worden, keymap, menu items verwijderd etc echter nu wil ik LiveTV inschakelen en nu klaacht XBMC dat er geen PVR addon ingeschakeld is maar die is er wel onder het Master account. Ik lijk echter nu geen gebruik te kunnen maken van deze addon. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Ben op zoek naar een script (voor sabnzbd op mijn Synology nas) die mijn downloads van films kan ordenen. Vaak kom er met de download van een ISO file b,v een heleboel zooi mee of staat hij in een aantal subfolders diep. Dit is wel op te lossen door in SABNZBD onder categorieen het pad van de bewuste categorie te beeindigen met een * op die manier worden er geen subfolders meer aangemaakt. In de opschoonlijst kun je dan weer aangeven welke files met bepaalde extenties moeten worden verwijderd.

Alleen een download met een DVD structuur heb je hier weer niets aan. Heb zitten kijken voor een SABNZBD script die dat allemaal op kan lossen maar die kan ik niet vinden.

Dit allemaal omdat de meeste films in XBMC bij mij niet vragen om resume nadat ik een film halver wegen ben gestopt met kijken. Dacht eerst dat het aan XBMC zou liggen maar het blijkt aan mijn folder stuctuur te liggen.

Om na elke download alles met de hand aan te passen is monniken werk !!!

Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie hier een script of iets dergelijks voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
don_care1000 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:20:
Ben op zoek naar een script (voor sabnzbd op mijn Synology nas) die mijn downloads van films kan ordenen. Vaak kom er met de download van een ISO file b,v een heleboel zooi mee of staat hij in een aantal subfolders diep. Dit is wel op te lossen door in SABNZBD onder categorieen het pad van de bewuste categorie te beeindigen met een * op die manier worden er geen subfolders meer aangemaakt. In de opschoonlijst kun je dan weer aangeven welke files met bepaalde extenties moeten worden verwijderd.

Alleen een download met een DVD structuur heb je hier weer niets aan. Heb zitten kijken voor een SABNZBD script die dat allemaal op kan lossen maar die kan ik niet vinden.

Dit allemaal omdat de meeste films in XBMC bij mij niet vragen om resume nadat ik een film halver wegen ben gestopt met kijken. Dacht eerst dat het aan XBMC zou liggen maar het blijkt aan mijn folder stuctuur te liggen.

Om na elke download alles met de hand aan te passen is monniken werk !!!

Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie hier een script of iets dergelijks voor
Geef eens een voorbeeld want vat hem niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Hij zal wel veel nzbs via SpotWeb binnentrekken. Die houden zich niet aan scene-standaarden en soms heb je dan mappen vol advertenties bij/boven/tussen de daadwerkelijke content staan. Een \* levert inderdaad een verzamelmap op met daarin ook de .ifo, .vob, etc. van dvds. Ik snap het probleem, maar heb geen oplossing helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Anthirian schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:11:
Hij zal wel veel nzbs via SpotWeb binnentrekken. Die houden zich niet aan scene-standaarden en soms heb je dan mappen vol advertenties bij/boven/tussen de daadwerkelijke content staan. Een \* levert inderdaad een verzamelmap op met daarin ook de .ifo, .vob, etc. van dvds. Ik snap het probleem, maar heb geen oplossing helaas ;)
Klopt het meeste haal ik binnen met Spotplanet. De uiteindelijke folder structuur zou er na het runnen van b.v een script zo uit moeten zien

Films\Film1\Film1.iso en/of
Films\Film2\Video_ts

Als er een manier is om het op deze manier gelijk binnen te halen hou ik me aanbevolen... Hoop dat het zo duidelijker is wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
don_care1000 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Klopt het meeste haal ik binnen met Spotplanet. De uiteindelijke folder structuur zou er na het runnen van b.v een script zo uit moeten zien

Films\Film1\Film1.iso en/of
Films\Film2\Video_ts

Als er een manier is om het op deze manier gelijk binnen te halen hou ik me aanbevolen... Hoop dat het zo duidelijker is wat ik bedoel...
Gewoon ergens downloaden waar men zich wel aan de standaarden houdt zou ik zeggen. Beetje off topic hier.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Couchpotato en sickbeard gebruiken, probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Even vraag

Ik heb laatst XBMC geinstalleerd op windows 7, en dat werkte prima (de versie die je gewoon van site afhaalt als je naar download gaat), het werkte verder prima, maar nou start ik hem net op en is skin gewoon helemaal corrupt, kan halve letters lezen en soms ook gewoon helemaal niks. Ik heb hem al keer opnieuw geinstalleerd profiel weg gegooid noem maarop, maar blijf een corrupt beeld geven

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? heb wel op google gezocht maar zo 123 niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben opzoek naar een skin welke het meest geschikt is voor kinderen (zelf bedienen) iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Neem aan dat het onder een apart profiel gaat? Dan zou ik iets doen met kiosk mode en een bestaande skin aanpassen zodra er zo goed als geen keuzes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:16:
Neem aan dat het onder een apart profiel gaat? Dan zou ik iets doen met kiosk mode en een bestaande skin aanpassen zodra er zo goed als geen keuzes zijn.
idd een apart profiel. Wil het zo kind vriendelijk mogelijk maken tot het uiterste toe door zelfs op de keymap resticties te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
serhat schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Heb een beetje moeite met het vinden van het versienummer van XBMC. Als ik de .exe check dan is de versie 10.5 en zover ik weet is de laatste versie 11 (eden) van maart? Ik heb deze in ieder geval gedownload in September 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
JerX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:04:
[...]

Heb een beetje moeite met het vinden van het versienummer van XBMC. Als ik de .exe check dan is de versie 10.5 en zover ik weet is de laatste versie 11 (eden) van maart? Ik heb deze in ieder geval gedownload in September 2012.
Bij Instellingen staat toch iets van Info? Daar staat volgens mij ook de software versie.
De laatste is inderdaad Eden (11.0) en Frodo (12.0) is in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
FabianNL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Bij Instellingen staat toch iets van Info? Daar staat volgens mij ook de software versie.
De laatste is inderdaad Eden (11.0) en Frodo (12.0) is in ontwikkeling.
Ik kon het niet vinden bij de instellingen (System Info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ben gister avond hele avond aan de gang geweest, maar krijg XBMC gewoon niet meer normaal. Hij blijft skins niet goed weer geven, texten soms helemaal weg, of je ziet wel wat letters maar dan weer voor de helft noem maarop.

Heb ook een nightly geprobeerd, dit hielp verder ook niet, laatste drivers geinstalleerd, en videokaart niet overklokt gezet (misschien artifacts), maar dat was het verder ook niet, ben nu wel beetje klaar met wat het kan zijn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Guisettings.xml al gedeletet? (ben je wel alle settings kwijt qua skin en system enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 12:15
ik draai xmbx eden via een freaklive cd. Films e.d. met geluid gaat prima! Echter als ik stereo geluid heb vanuit muziek of zo dan blijft het stil en zegt xmbc dat hij mij audio niet kan innitaliseren. Weet iemand waarom dat niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:17:
Guisettings.xml al gedeletet? (ben je wel alle settings kwijt qua skin en system enzo)
Ik heb alles gedelete wat ik kon vinden in Roaming/XBMC

daar stond inderdaad dat bestaand ook bij, maar goed her install noem allemaal maar op, werkt gewoon niet. Ik heb geen artifacts in games ofzo dus het is niet de videokaart die het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nog nooit gehoord idd, zou het kapotte hw zijn of iets?
Alleen op Linux ofzo hoor je wel eens van problemen met de videokaart en xbmc, niet op Windows.

Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:46:
Nou ben gister avond hele avond aan de gang geweest, maar krijg XBMC gewoon niet meer normaal. Hij blijft skins niet goed weer geven, texten soms helemaal weg, of je ziet wel wat letters maar dan weer voor de helft noem maarop.

Heb ook een nightly geprobeerd, dit hielp verder ook niet, laatste drivers geinstalleerd, en videokaart niet overklokt gezet (misschien artifacts), maar dat was het verder ook niet, ben nu wel beetje klaar met wat het kan zijn verder.
Wellicht een idee om een Live versie te proberen, zoals OpenElec? Kijken wat ie dan doet?

//edit: niet alleen om je HDD uit te sluiten, maar dan weet je ook 100% zeker dat je compleet schoon begint, zonder oude data.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 26-10-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:54:
Nog nooit gehoord idd, zou het kapotte hw zijn of iets?
Alleen op Linux ofzo hoor je wel eens van problemen met de videokaart en xbmc, niet op Windows.

Heel raar.
Zal de Live cd eens proberen als ik weer thuis, ben maar ik geloof niet dat het een HW probleem is, heb ook plex media center geprobeerd en die doet het verder prima, en games en dergelijke doen het ook prima :) systeem is net nieuw namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb alles gedelete wat ik kon vinden in Roaming/XBMC

daar stond inderdaad dat bestaand ook bij, maar goed her install noem allemaal maar op, werkt gewoon niet. Ik heb geen artifacts in games ofzo dus het is niet de videokaart die het veroorzaakt.
Start XBMC eens met "xbmc.exe -p" op. Dan gaat ie in portable mode draaien en krijg je een profile uit de XBMC folder zelf. Dan ben je echt helemaal van start begonen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Start XBMC eens met "xbmc.exe -p" op. Dan gaat ie in portable mode draaien en krijg je een profile uit de XBMC folder zelf. Dan ben je echt helemaal van start begonen.
Okay, ben morgen pas thuis maar zal dit eens proberen :) en ik zal ook HDD eens scannen en dergelijke of ik nog meer kan vinden, lijkt gewoon of er files corrupt zijn. Maar goed bedankt voor de tips ga er morgen even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
schumi2004 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Bij werken in welke zin? Als je alleen wilt dat je library geupdate wordt moet je dit topic in de gaten houden, daar is iemand bezig een poging te wagen het op zijn NAS werkend te krijgen.

En anders een app zoals mediaelch of andere zoals EMM gebruiken.
Alle genoemde opties zijn zeker de moeite waard maar niet wat ik zoek. Mijn library staat dus nu op mijn Synology NAS en wanneer ik bijvoorbeeld op mijn werk zit, mijn XBMC is dan uit, dan zou ik wel graag de metadata van een film willen inzien/aanpassen (bv. op gezien zetten).

Ik snap dat ik de database kan inzien via PHPMyAdmin (heb ik ook wel gedaan) maar dit is niet precies wat ik zoek... Meer iets zoals de Plex interface. (heb ik even een keer kort gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Zou dat ook "xbmc.exe" -p kunnen zijn misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tovenaar schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Alle genoemde opties zijn zeker de moeite waard maar niet wat ik zoek. Mijn library staat dus nu op mijn Synology NAS en wanneer ik bijvoorbeeld op mijn werk zit, mijn XBMC is dan uit, dan zou ik wel graag de metadata van een film willen inzien/aanpassen (bv. op gezien zetten).

Ik snap dat ik de database kan inzien via PHPMyAdmin (heb ik ook wel gedaan) maar dit is niet precies wat ik zoek... Meer iets zoals de Plex interface. (heb ik even een keer kort gezien)
Ik ken Plex verder niet maar er zijn tools die direct in XBMC database kunnen editen, doe maar eens zoeken op XBMC forum. MediaElch kan dat overigens ook.

Edit:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=115914
https://github.com/tamplan/Media-Manager-for-NAS-for-XBMC

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
hardware-lover schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:21:
[...]

Zou dat ook "xbmc.exe" -p kunnen zijn misschien?
Eh, ja. Dat lijkt me ook wel dat ik dat zo bedoelde. ["<fullpath>\xbmc.exe" -p] zo beter? maar als er geen spaties in het pad zitten mag het oook gewoon [<fullpath>\xbmc.exe -p] zijn. En dan zonder de [] en <fullpath> het volledige pad naar XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Waar kan ik in XBMC (Frodo) zien waar een movie fysiek is opgeslagen? Ik heb er een paar movies bij staan dat ik denk waar komt deze nu weer vandaan? Ik bedoel dus hoe kun je zien welke XBMC movie bij welke fysieke directory op disk hoort? Ik kan het maar niet vinden...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:22:
Ik ben opzoek naar een skin welke het meest geschikt is voor kinderen (zelf bedienen) iemand een suggestie ?
Ik vind Confluence Modded helemaal top voor kinderen, die gebruik ik zelf ook voor het thuisfront.
Het is een basic skin ala confluence, maar je kan het startscherm helemaal strippen zodat bijvoorbeeld de knopjes links onderin weg zijn. Kiosk mode wordt ook ondersteund zodat het side menu het niet doet, en het hoofdmenu is customizable met 2 favorieten en 2 playlist items.

Met de juiste instellingen heb je zo een foolproof systeempje waarin alle onnodige functies weggestopt zijn en alle custom functies (uitzending gemist z@ppelin kanaal of zo) overzichtelijk in het hoofdmenu staan. Met kids is het trouwens ook handig om het systeem hoofdmenu item weg te halen en deze onder een (virtuele) harmony knop te stoppen.

Uiteraard doet een logische keymap ook veel. Ook daarin geldt in dit geval: minder is meer.

[ Voor 4% gewijzigd door rintje op 27-10-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Ik vind Confluence Modded helemaal top voor kinderen, die gebruik ik zelf ook voor het thuisfront.
Het is een basic skin ala confluence, maar je kan het startscherm helemaal strippen zodat bijvoorbeeld de knopjes links onderin weg zijn. Kiosk mode wordt ook ondersteund zodat het side menu het niet doet, en het hoofdmenu is customizable met 2 favorieten en 2 playlist items.

Met de juiste instellingen heb je zo een foolproof systeempje waarin alle onnodige functies weggestopt zijn en alle custom functies (uitzending gemist z@ppelin kanaal of zo) overzichtelijk in het hoofdmenu staan. Met kids is het trouwens ook handig om het systeem hoofdmenu item weg te halen en deze onder een (virtuele) harmony knop te stoppen.

Uiteraard doet een logische keymap ook veel. Ook daarin geldt in dit geval: minder is meer.
Heb die skin gezien en was er ook over te spreken echter ontbreekt het aan PVR ondersteuning waardoor ik er toch weer vanaf moest stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goed .. OpenElec gaat er weer af op mijn beide HTPC's.
Het blijkt maar weer dat linux simpelweg nog geen stabiel OS is. Geen van de problemen die ik met OpenElec heb, heb ik met een Windows machine.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:35:
Goed .. OpenElec gaat er weer af op mijn beide HTPC's.
Het blijkt maar weer dat linux simpelweg nog geen stabiel OS is. Geen van de problemen die ik met OpenElec heb, heb ik met een Windows machine.
Welke versie op welke hardware? Op de AMD driver na, heb ik nog geen problemen gezien met 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Laatste 2.0 (met update van vorige week) op een Zotac ID41 en een Acer Veriton

Problemen:

Bij de Zotac na veel moeite de resolutie goed weten te krijgen. Wanneer ik 'm uit slaapstand resume krijg ik amper mijn NFS shares te pakken, terwijl ik dezelfde share via SMB prima kan benaderen vanuit dezelfde XBMC sessie
Op de Acer krijg ik de resolutie überhaupt niet correct. Sleep en Resume is ook onwerkbaar want de wifi USB dongle komt dan niet meer op - een reboot is dan nodig.

Al met al dus gewoon teveel problemen om het als serieus plug&play platform voor de woonkamer te gebruiken waarbij vrouw en kinderen het kunnen bedienen (onder Windows heb ik al deze problemen niet, en al helemeel geen netwerk & resume problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:52:
Laatste 2.0 (met update van vorige week) op een Zotac ID41 en een Acer Veriton

Problemen:

Bij de Zotac na veel moeite de resolutie goed weten te krijgen. Wanneer ik 'm uit slaapstand resume krijg ik amper mijn NFS shares te pakken, terwijl ik dezelfde share via SMB prima kan benaderen vanuit dezelfde XBMC sessie
Op de Acer krijg ik de resolutie überhaupt niet correct. Sleep en Resume is ook onwerkbaar want de wifi USB dongle komt dan niet meer op - een reboot is dan nodig.

Al met al dus gewoon teveel problemen om het als serieus plug&play platform voor de woonkamer te gebruiken waarbij vrouw en kinderen het kunnen bedienen (onder Windows heb ik al deze problemen niet, en al helemeel geen netwerk & resume problemen).
Je zou een Frodo build kunnen proberen, ik draai al weken stabieler met Frodo dan ik met Eden deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Heb ook al tijden gekloot met de NFS shares in Openelec na een resume, het vreemde is dat het in de eerste beta's prima werkte. Maar het is ook het enige echte probleem dat ik heb met Openelec, dus dan soms maar een reboot welke toch retesnel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gisteren even een reinstall gedaan van XBMC op mijn Windows bak en kwam tot de ontdekking dat het terug zetten van de guisettings.xml geen zin heeft maar gewoon overschreven wordt door een blanco/default file.

Zou ik iets fout gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay opstarten met -p heeft geen nut, dat werkt ook niet, heb hem ook in ander map eens geinstalleerd, dat werkte ook niet ik ga nu de live cd versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Amelandbor schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:45:
Heb ook al tijden gekloot met de NFS shares in Openelec na een resume, het vreemde is dat het in de eerste beta's prima werkte. Maar het is ook het enige echte probleem dat ik heb met Openelec, dus dan soms maar een reboot welke toch retesnel is.
Dat is gewoonweg niet werkbaar in een woonkamersituatie waar de kids zelf XBMC starten en bedienen :(
http://openelec.tv/forum/...-higher?limit=20&start=20

Pagina: 1 ... 60 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]