[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
heb net de bios geupdate een nieuwe xbmc client gedownload met de nieuwe audio engine erin https://github.com/DDDamian/xbmc/downloads

kijken of ik hiermee meer kan bereiken mocht het hier allemaal niet mee lukken kan ik altijd naar de aanschaf van zon converter kijken...
bedankt voor de hulp en mocht ik het voor elkaar krijgen laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:25:
Dag heren, ik heb sinds net een abonnement op futubox, zij ondersteunen dus ook een een externe playlist in xbmc. Helaas werkt hun server 1 niet zo goed ( te druk atm) en hebben ze een tweede gestart. Echter ondersteund de playlist voor xbmc nog niet deze server, en ik vroeg me af of dit handmatig aan te passen valt?
Server 2 werkt webbased als een zonnetje, en zou het graag in xbmc willen hebben. Echter is mijn ervaring 0.0 met xbmc dus hang me er niet aan op als de uitkomst heel simpel is!

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is dus het adres met aanduiding s01 te vervangen door s02 (via notepad), maar dit feestje ging dus niet door..
Heeft je abonnement vooral met SKY(sports) te maken (vraagt hij uit pure nieuwsgierigheid)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:53

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Heeft je abonnement vooral met SKY(sports) te maken (vraagt hij uit pure nieuwsgierigheid)?
Eigenlijk alleen voor comedy central, (ja ik weet het 8)7 )

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
hardware-lover schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:20:
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat jouw type TV wel DD (AC3) maar geen DTS ondersteund, er zijn meer Philips TV's die dit "probleem" hebben. Ik kan zo snel niets daarover terugvinden in de handleiding maar mogelijk kijk ik er overheen. Onder XBMC zou je dus AC3 wel aangevinkt maar DTS niet aangevinkt moeten hebben wil er bij DTS geluid uit de TV komen. Eigenlijk zou jij je HTPC op de coax in van je subwoofer aan moeten sluiten middels een Optical naar Coax converter. Ze zijn niet zo duur en daarmee haal jij volgens mij het maximale uit je huidige setup.

[afbeelding]
Bijna geen enkele TV doet DTS-Passthrough. De meeste wel DD, maar ook niet allemaal.
De ideale opstelling is in principe met HDMI-verbindingen device>>receiver>>tv
Alternatief is device>>tv via HDMI, tv>>receiver via optical of spdif met daarbij device>>receiver via optical of spdif
Als dat allemaal ook niet kan zit je vrijwel altijd vast aan analoge signaal-overdracht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:23:
[...]

Bijna geen enkele TV doet DTS-Passthrough. De meeste wel DD, maar ook niet allemaal.
De ideale opstelling is in principe met HDMI-verbindingen device>>receiver>>tv
Alternatief is device>>tv via HDMI, tv>>receiver via optical of spdif met daarbij device>>receiver via optical of spdif
Als dat allemaal ook niet kan zit je vrijwel altijd vast aan analoge signaal-overdracht.
Wat ideaal zou zijn is in dit geval niet van belang. Het gaat om een praktische oplossing met de apparatuur die voorhanden is. In het geval waar ik op gereageerd heb zou het meest ideale zijn, beeld via HDMI naar de TV, audio via spdif uit naar de soundbar middels de coax aansluiting die op de bijbehorende subwoofer aanwezig is. Of de TV wel of geen DTS ondersteund maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Als het al wordt ondersteund dan gaat dit vaak in 2 kanalen de TV weer uit, ook niet echt een oplossing die men de voorkeur zal geven indien een beter alternatief voorhanden is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Vreemd genoeg doet onze LG televisie wel DTS passthrough, alhoewel de tv niet DTS gecertificeerd is. Maar mocht het niet ondersteund worden is een vinkje in XBMC zetten gelukkig voldoende. Het zal lastiger worden als je de mediaspeler in de televisie wilt gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:57:
Vreemd genoeg doet onze LG televisie wel DTS passthrough, alhoewel de tv niet DTS gecertificeerd is. Maar mocht het niet ondersteund worden is een vinkje in XBMC zetten gelukkig voldoende. Het zal lastiger worden als je de mediaspeler in de televisie wilt gebruiken :).
Waarschijnlijk zit dit net als bij Samsung. Hij doet wel aan passthrough, maar dan heb je wel maar 2.0 i.p.v. 5.1
Hier zit ik ook tegenaan te hikken met mijn RPi.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wow! Ik draai nu 2 jaar XBMC en sinds een half jaartje met een shared library op m'n Synology NAS. Werkt echt fantastisch! Zeker in combinatie met sabnzbd, Sickbeard en Couchpotato.

Alleen heb ik nog geen HTPC, dus als ik in de woonkamer wil kijken, dan kan ik m'n laptop via DisplayPort > DVI en van DVI naar HDMI aansluiten op m'n TV. Alleen gaat het geluidssignaal daarbij verloren. :P Displayport direct naar HDMI werkte niet met de adapter die ik gekocht had.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik gister een AD02 van Zodac gekocht. Die verwacht ik deze week.
Toen ik op zoek was naar leuke filmpjes over dit fijne apparaatje kwam ik een addon tegen voor XBMC die ik jullie niet wilde onthouden: Navi-X.

Met deze addon kun je bijna onbeperkt (HD-)films streamen. Het starten duurt wat langer dan gebruikelijk, maar als je hem 2 minuten laat bufferen, werkt het daarna prima!
Een aanrader. :)

Enige nadeel is dat ze de video's echt 'video.mkv' noemen. Dan kan de subtitles addon uiteraard geen subtitles vinden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:21
Wat zijn de ervaring met een bordje als de ASRock A75M-HVS i.c.m. openelec? Zie wel dat een aantal mensen deze gekocht hebben en dat het werkt i.c.m. xbmc maar kan niet direct iets terugvinden over openelec. Normaal ben ik redelijk intel-minded maar gezien de prijs en het ontbreken van een loden plaat voor mijn kop ben ik dit bordje serieus aan het overwegen. Zeker gezien intel geen alternatief heeft wat 1080p doet in deze prijsklasse.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rubman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:35:
[...]

Waarschijnlijk zit dit net als bij Samsung. Hij doet wel aan passthrough, maar dan heb je wel maar 2.0 i.p.v. 5.1
Dat is dus geen passthrough, maar downmixing naar 2.0
Passthrough is het signaal 1 op 1 doorzetten. In dit geval dus DTS. Indien dat niet mogelijk is (zoals ik al aangaf staan de meeste TV's dit niet toe, omdat hier geen licentie voor is) zullen sommige toestellen zelf gaan downmixen, en andere toestellen zullen het signaal simpelweg negeren. Indien het laatste het geval is, kun je in XBMC aangeven dat je device (of dat nu een Pi, een HTPC of een ander device is) al gaat downmixen. Op je TV wordt dan dus al een 2.0 signaal aangeboden, en die wordt gewoon doorgestuurd naar hetgeen jij wilt. Kan dus analoog zijn, maar ook de optical of SPDIF zijn. Dat is ook precies waarom ik al aangaf wat de beste situatie is (dus device naar receiver en receiver naar TV), maar dat is niet altijd mogelijk. Dan kan je (als je TV geen passthrough doet) alleen nog vanaf device direct naar je receiver via een digitale verbinding, en anders houdt t over het algemeen wel redelijk op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
melcon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:49:
Wat zijn de ervaring met een bordje als de ASRock A75M-HVS i.c.m. openelec? Zie wel dat een aantal mensen deze gekocht hebben en dat het werkt i.c.m. xbmc maar kan niet direct iets terugvinden over openelec. Normaal ben ik redelijk intel-minded maar gezien de prijs en het ontbreken van een loden plaat voor mijn kop ben ik dit bordje serieus aan het overwegen. Zeker gezien intel geen alternatief heeft wat 1080p doet in deze prijsklasse.
Iemand ervaring hiermee?
De A75-chipset heeft zich inmiddels al wel bewezen en is prima te noemen (misschien is de A85-chipset nog interessanter voor je??).
het probleem waar je mogelijk wel tegenaan loopt is dat OpenElec op een AMD-based systeem niet heel super blijkt te lopen. AMD Fusion-omgevingen zouden wel goed lopen, maar heb meerdere berichten gehoord over A4/A6-processoren die nog wel eens wat problemen gaven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hey thanks! Dat is een goed punt, er is gewoon een fusion build natuurlijk. Een ASUS C60M1-I is maar 2 tientjes duurder als wat ik in gedachten had maar dan zit de processer er wel gelijk bij ipv dat ik die er nog bij moet kopen. En dan komt het denk ik zelfs nog wat goedkoper uit. Helemaal over het hoofd gezien en het is nog een mini-itx bordje ook welke beter in mijn huidige kast past.

Neem aan dat fusion sowieso probleemloos 1080p doet?

[ Voor 9% gewijzigd door melcon op 16-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
PromWarMachine schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:30:
Om een lang verhaal kort te maken, heb ik gister een AD02 van Zodac gekocht. Die verwacht ik deze week.
Toen ik op zoek was naar leuke filmpjes over dit fijne apparaatje kwam ik een addon tegen voor XBMC die ik jullie niet wilde onthouden: Navi-X.

Met deze addon kun je bijna onbeperkt (HD-)films streamen. Het starten duurt wat langer dan gebruikelijk, maar als je hem 2 minuten laat bufferen, werkt het daarna prima!
Een aanrader. :)

Enige nadeel is dat ze de video's echt 'video.mkv' noemen. Dan kan de subtitles addon uiteraard geen subtitles vinden.
Check dan de addon van 1Channel maar eens. Mooier en sneller dan Navi-X die inmiddels wat verouderd aandoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Een C60 zou prima 1080p moeten kunnen weergeven, maar hou er wel rekening mee dat dit in verhouding een trager systeem is. Als je m dedicated voor XBMC zou gebruiken zou het goed moeten functioneren, maar als je er nog meer taken door wil laten afhandelen kan het wel eens zeuren worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hij wordt volledig dedicated voor XBMC, heb thuis ook nog een ESXi omgeving staan waar het echte werk gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rubman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:35:
FYI : Dat doen helaas alle TV's vanwege allerlei copyright onzin :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Volgens mij is mijn vraag een beetje ondergesneeuwd, vandaar ff opnieuw:

Sinds m'n herinstallatie kan ik geen muziekbestanden afluisteren. Geen .flac, maar ook geen .mp3. In het debug logfile zitten een aantal errors waar ik niks mee kan. Ik heb de vraag ook al gedropt op het xbmc forum, maar daar kom ik ook niet verder dan de opmerking dat het zou moeten werken. Ik zit op Arch Linux en heb XBMC geïnstalleerd vanuit de repository, heb dus niks gecompiled.

Iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
nero355 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

FYI : Dat doen helaas alle TV's vanwege allerlei copyright onzin :'(
heeft te maken met de licentie die nodig is om dit te mogen doen; niet zozeer met copyright op de content die je probeert af te spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dennisdn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Check dan de addon van 1Channel maar eens. Mooier en sneller dan Navi-X die inmiddels wat verouderd aandoet...
Die kreeg ik gister niet aan de praat. Ik heb een Eden build, ik weet alleen niet welke.
Heb de repository geinstalleerd, maar hij blijft 'hangen' op het downloaden van de addon. Hij geeft geen foutmelding, maar je ziet hem heel snel downloaden en daarna stopt het.

Van het weekend even mee prutsen. Bedankt voor de tip!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Weet er iemand waarom XBMC de serie "De Vijfhoek" niet vind als hij scant naar nieuwe series?

Moet ik een .nfo bestand maken ofzo?
Crimi Clowns vond hij direct... en das toch ook een nieuwe vlaamse serie.

:-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Dat zou kunnen komen omdat de serie geen Engelse titel heeft, maar alleen een Nederlandse. Als je dat in theTVDB toevoegt zal het wel goed moeten werken. Zo niet, dan kun je inderdaad altijd nog een nfo aanmaken met de juiste info.

[ Voor 14% gewijzigd door Anthirian op 18-10-2012 18:06 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Ok, maar op TVDB hebben ze al een referentie -> http://thetvdb.com/?tab=series&id=262260&lid=13

Raar!
Anthirian schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:05:
Dat zou kunnen komen omdat de serie geen Engelse titel heeft, maar alleen een Nederlandse. Als je dat in theTVDB toevoegt zal het wel goed moeten werken. Zo niet, dan kun je inderdaad altijd nog een nfo aanmaken met de juiste info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jannen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:02:
Weet er iemand waarom XBMC de serie "De Vijfhoek" niet vind als hij scant naar nieuwe series?

Moet ik een .nfo bestand maken ofzo?
Crimi Clowns vond hij direct... en das toch ook een nieuwe vlaamse serie.

:-/
Onder MP-TVseries (MediaPortal) wordt ie automatisch gevonden, onder XBMC idd niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
r3v0ss schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:48:
Volgens mij is mijn vraag een beetje ondergesneeuwd, vandaar ff opnieuw:

Sinds m'n herinstallatie kan ik geen muziekbestanden afluisteren. Geen .flac, maar ook geen .mp3. In het debug logfile zitten een aantal errors waar ik niks mee kan. Ik heb de vraag ook al gedropt op het xbmc forum, maar daar kom ik ook niet verder dan de opmerking dat het zou moeten werken. Ik zit op Arch Linux en heb XBMC geïnstalleerd vanuit de repository, heb dus niks gecompiled.

Iemand hier nog een idee over?
Heb je een test file voor me misschien? Ben te lui geweest sample te downloaden en te testen voor je wat ik beloofd had.

offtopic:
Moet zeggen dat het forum er niet beter op geworden is na migratie, zoek me het ongans naar zaken en dan voornamelijk zoeken IN topic :(

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 18-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
hardware-lover schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Onder MP-TVseries (MediaPortal) wordt ie automatisch gevonden, onder XBMC idd niet.
Tsja, dan zou ik maar bij MediaPortal blijven zou ik zeggen! Nee, ff serieus: gewoon een tvshow.nfo bestandje aanmaken met daarin enkel de URL van de tvdb site.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Ok, bedankt jongens, ik bekijk het binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

Tsja, dan zou ik maar bij MediaPortal blijven zou ik zeggen! Nee, ff serieus: gewoon een tvshow.nfo bestandje aanmaken met daarin enkel de URL van de tvdb site.
Ik blijf beiden voorlopig gebruiken als je het niet al te vervelend vind, of is dit niet toegestaan? ;)

Het toevoegen van het nfo bestandje heeft in ieder geval tot gevolg dat de afleveringen wel worden gevonden maar niet een naam krijgen. Er is nu S01E01 en zo te zien zonder de serie-titel "De vijfhoek". Een handmatige zoekopdracht via "de vijfhoek" resulteert in het steeds maar opnieuw aan moeten geven van de zoektitel. Is er nog een scarper-instelling te wijzigen? Of is er mischien een andere serie-scraper die gekozen zou kunnen worden bij dit soort zaken?

Edit: ik heb toch maar even wat fan-art toegevoegd op TVDB aan deze serie, was erg kaal zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2012 20:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat komt omdat de scraper zoekt in het Engels. Als ik zoek via het zoekvakje op TheTVDB dan zie ik ook geen resultaten. Als ik dan druk op retry search in all languages, dan vind ik wel resultaten. Er is geloof ik een optie ergens bij het instellen van de bron waar je aan kan geven dat het om een andere taal gaat, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:58
Beste,

Zijn er tweakers die als Video source een FTP server hebben toegevoegd? Zo ja, werkt dit ook i.c.m. Subtitle plugin ? Ik heb een externe FTP server gebruikt voor mijn TV series. Echter krijg ik het niet voor elkaar om subtitles te downloaden (bierdopje).

Ik heb de schrijfrechten voor de FTP server aangepast naar Write.

Als ik de subtitles handmatig download, en deze in de map plaats van een serie / film, dan worden de ondertitels wel weergegeven.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

is het al opgevallen dat de subtitle add-on van bierdopje niet meer werkt ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anthirian schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:13:
Dat komt omdat de scraper zoekt in het Engels. Als ik zoek via het zoekvakje op TheTVDB dan zie ik ook geen resultaten. Als ik dan druk op retry search in all languages, dan vind ik wel resultaten. Er is geloof ik een optie ergens bij het instellen van de bron waar je aan kan geven dat het om een andere taal gaat, maar dat weet ik niet zeker.
Als je de tvdb zoekt op Nederlandstalig dan krijg je een Url die anders is. Deze kan je dan in je nfo bestandje gooien.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar is het dan niet 'netter' om in plaats daarvan <tvdbid> te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anthirian schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:01:
Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar is het dan niet 'netter' om in plaats daarvan <tvdbid> te gebruiken?
Volgens mij komt dat op hetzelfde neer. De ID blijft het zelfde maar er zit een LCID bij die aangeeft dat het Nederlands moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
TRaSH schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:45:
is het al opgevallen dat de subtitle add-on van bierdopje niet meer werkt ?
Vorige week werkte ie bij mij ook niet, gaf een fout aan dat ie de show niet kon vinden of iets in die geest... Op het forum van XBMC gekeken, en daar stonden meer 'klachten' over Bierdopje i.c.m. deze add-on. Hopelijk wordt het snel opgelost, want af en toe is het toch wel handig!
Mocht AutoSub zijn werk niet goed hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil mysql gaan gebruiken als database omdat ik in de toekomst boven ook een htpc wil hebben.
Mijn HTPC bestaat uit Windows 7 X64 met XBMC Eden, mijn media staat op een Windows 2008 R2 server, en heb alle media als network drive toegevoegd en kan netjes bij mijn bestanden
Z:\ is voor videos
Y:\ is voor muziek
X:\ is voor afbeeldingen

Als ik nu media toevoeg met series, dan vind hij helemaal niks en in de error log komt hij met het pad z:\\hd series\ , dus lijkt wel of hij het pad niet snapt.

Als ik mysql niet gebruik en de lokale db gebruik werkt alles wel.

Ik heb ook geprobeerd om rechstreeks met smb:// te werken dan werkt het wel, maar dan doet de auto watch plugin het niet. (rechten zijn we helemaal ingesteld)

Hebben meerder mensen hier last van, ik heb met google gezocht maar daar heb ik niet echt iets kunnen vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
McGreenNL schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:01:
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil mysql gaan gebruiken als database omdat ik in de toekomst boven ook een htpc wil hebben.
Mijn HTPC bestaat uit Windows 7 X64 met XBMC Eden, mijn media staat op een Windows 2008 R2 server, en heb alle media als network drive toegevoegd en kan netjes bij mijn bestanden
Z:\ is voor videos
Y:\ is voor muziek
X:\ is voor afbeeldingen

Als ik nu media toevoeg met series, dan vind hij helemaal niks en in de error log komt hij met het pad z:\\hd series\ , dus lijkt wel of hij het pad niet snapt.

Als ik mysql niet gebruik en de lokale db gebruik werkt alles wel.

Ik heb ook geprobeerd om rechstreeks met smb:// te werken dan werkt het wel, maar dan doet de auto watch plugin het niet. (rechten zijn we helemaal ingesteld)

Hebben meerder mensen hier last van, ik heb met google gezocht maar daar heb ik niet echt iets kunnen vinden.

Alvast bedankt
Gebruik eens UNC paden in plaats van driveletters.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:14:
[...]

Gebruik eens UNC paden in plaats van driveletters.
Dit wilde ik inderdaad ook gaan doen, maar zag nergens de optie in XBMC, ga dit vanavond nog maar eens proberen

[ Voor 7% gewijzigd door FrankGNL op 19-10-2012 13:20 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
McGreenNL schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

Dit wilde ik inderdaad ook gaan doen, maar zag nergens de optie in XBMC, ga dit vanavond nog maar eens proberen
Die optie is er ook niet, je kunt het juiste UNC pad gewoon zelf intikken :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

FabianNL schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:03:
[...]

Vorige week werkte ie bij mij ook niet, gaf een fout aan dat ie de show niet kon vinden of iets in die geest... Op het forum van XBMC gekeken, en daar stonden meer 'klachten' over Bierdopje i.c.m. deze add-on. Hopelijk wordt het snel opgelost, want af en toe is het toch wel handig!
Mocht AutoSub zijn werk niet goed hebben gedaan...
Schijnt door de vage API gebeuren van bierdopje te zijn.
Bierdopje verlangt een aparte manier van een reqeust te doen.
Info van de discussie op forum van bierdopje en media portal.

Best kans dat het niet meer gesupported word.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
TRaSH schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Schijnt door de vage API gebeuren van bierdopje te zijn.
Bierdopje verlangt een aparte manier van een reqeust te doen.
Info van de discussie op forum van bierdopje en media portal.

Best kans dat het niet meer gesupported word.
Toch jammer van/voor bierdopje. Goeie site voor NL serie subs maar het geneuzel rondom de API is toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Ik heb wat pagina's doorgenomen maar kon het niet vinden dus bij deze mijn vraag aan jullie.

Hoe krijg ik XOT-Uzg.v3 for XBMC geinstalleerd op Openelec? Al vanaf één van de eerste stappen ga ik de mist in, want dit lukt dus niet: Start XBMC and go to System -> Settings -> Add-ons
Select the Install from a zip file option.

Waar ik ook kijk, ik heb geen install from a zip file option in beeld...

Wat doet deze n00b fout? Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Ik denk dat je niet goed kijkt want ik gebruik al een tijd OE en dat is precies de manier waarop ik UZG installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:09
schumi2004 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Toch jammer van/voor bierdopje. Goeie site voor NL serie subs maar het geneuzel rondom de API is toch minder.
Moet wel zeggen dat ik bierdopje in dit geval toch gelijk geef. Heb ook al eens aangegeven in de xbmc subtitles thread dat het veel handiger is om als eerste op tvdbid te zoeken in plaats van de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Marando schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:54:
Ik heb wat pagina's doorgenomen maar kon het niet vinden dus bij deze mijn vraag aan jullie.

Hoe krijg ik XOT-Uzg.v3 for XBMC geinstalleerd op Openelec? Al vanaf één van de eerste stappen ga ik de mist in, want dit lukt dus niet: Start XBMC and go to System -> Settings -> Add-ons
Select the Install from a zip file option.

Waar ik ook kijk, ik heb geen install from a zip file option in beeld...

Wat doet deze n00b fout? Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.
Wellicht hebben ze het onder OpenElec verstopt. Je kunt altijd gewoon de XOT-Uzg.v3 repository handmatig in je Addons folder kopieren en dan XOT-Uzg.v3 installeren (alle updates die je vindt, zijn reeds included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik ben bezig met een nieuwe versie van de Bierdopje service van de XBMC subtitles addon.
Deze krijgt de volgende wijzigingen:
  • Rekening houden met de Bierdopje API throttling/rate limiet door vóór elke API call naar bierdopje een pauze te nemen van ongeveer een seconde
  • Compatible maken met de volgende versie van XBMC "Frodo" door de HTTP API calls van XBMC te vervangen voor JSON-RPC calls
  • De "dure" bierdopje API call "FindShowByName" wordt pas gedaan nadat er gezocht is op basis van de de TVDB id (welke in de XBMC database wordt opgeslagen indien de TVDB scraper wordt gebruikt)
  • Ratings gaan gebruikt worden om in te schatten welke ondertitel het beste "past" bij de video die wordt bekeken: hoe meer sterren achter een ondertitel, hoe groter de kans dat het de juiste versie is
  • De zoekresultaten worden gesorteerd: eerst op de taalkeuze; vervolgens op "sync" (bestandsnaam van ondertitel is exact gelijk aan die van het vidoebestand) en tenslotte op "rating". De bovenste ondertitel in de zoekresultaten is daardoor het meest relevant.
  • Opschoning van de code en meer logging toegevoegd
Door de relevantie van de zoekresultaten in te schatting ("rating" = aantal sterren) en daar ook op te sorteren, kan je vrijwel altijd zonder na te denken de bovenste ondertitel kiezen en weet je vrijwel zeker dat die ondertitel het meest synchroon zal lopen met de video:

Afbeeldingslocatie: http://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/rating.png

Dit weekend zal ik de nieuwe versie opleveren en vervolgens is het even afwachten wanneer die wordt meegenomen in de nieuwe versie van de addon.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:26:
Beste,

Zijn er tweakers die als Video source een FTP server hebben toegevoegd? Zo ja, werkt dit ook i.c.m. Subtitle plugin ? Ik heb een externe FTP server gebruikt voor mijn TV series. Echter krijg ik het niet voor elkaar om subtitles te downloaden (bierdopje).

Ik heb de schrijfrechten voor de FTP server aangepast naar Write.

Als ik de subtitles handmatig download, en deze in de map plaats van een serie / film, dan worden de ondertitels wel weergegeven.
Je kan in de addon settings gewoon aangeven dat je de subs op een lokale map opgeslagen wil hebben. Zo doe ik dat ook bij een aantal vrienden van mij die series streamen bij mij vandaan. Die mogen alleen lezen van die mappen en niet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:09
Mr_Blobby schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Ik ben bezig met een nieuwe versie van de Bierdopje service van de XBMC subtitles addon.
......
Dit weekend zal ik de nieuwe versie opleveren en vervolgens is het even afwachten wanneer die wordt meegenomen in de nieuwe versie van de addon.
Goed nieuws, worden deze updates ook verwerkt in de Eden versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:23
Mr_Blobby schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Ik ben bezig met een nieuwe versie van de Bierdopje service v........

Goed bezig, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:49:
[...]

Je kan in de addon settings gewoon aangeven dat je de subs op een lokale map opgeslagen wil hebben. Zo doe ik dat ook bij een aantal vrienden van mij die series streamen bij mij vandaan. Die mogen alleen lezen van die mappen en niet schrijven.
Oke thanks. Ik heb even gekeken bij de services van de xbmc subtitle addon maar daar kan ik nergens iets vinden daarover. Waar kan ik dit precies vinden ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Thnx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Oke thanks. Ik heb even gekeken bij de services van de xbmc subtitle addon maar daar kan ik nergens iets vinden daarover. Waar kan ik dit precies vinden ?
In de settings van de addon. Simpel een serie starten. Zoeken naar een subtitle. Druk naar links of rechts en dan krijg je de optie om de settings te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:46:
[...]

In de settings van de addon. Simpel een serie starten. Zoeken naar een subtitle. Druk naar links of rechts en dan krijg je de optie om de settings te wijzigen.
Yup dit had ik gevonden, maar wat moet ik precies wijzigen? Het enige wat ik kan vinden is ''use subs for subfolder'' Gaat het om deze?

Zo ja, helaas werkt het dan niet bij mij. Als ik de subtitle download, dan herkent Xbmc wel de custom subtitle, maar er wordt niks weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 dingen die je moet veranderen in de settings. 1 is dat je moet aangeven in welke folder hij de subs moet opslaan (even een apart foldertje maken dus) en 2 is dat je moet aangeven dat hij de subs dus ook daaruit gaat gebruiken. ik kan het hier niet voor je nakijken aangezien ik het niet bij de hand heb, Toevallig van de week nog wel voor een maat van mij gedaan dus ik doe het even uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Die optie is er ook niet, je kunt het juiste UNC pad gewoon zelf intikken :)
Ik heb het geprobeert
maar nu krijg ik deze melding
00:04:58 T:1324 ERROR: SQL: Undefined MySQL error: Code (1062)
Query: insert into path (idPath, strPath, strContent, strScraper) values (NULL,'\\\\nlbufs01\\videos\\HD Movies\\','','')
00:04:58 T:1324 ERROR: CVideoDatabase::AddPath unable to addpath (insert into path (idPath, strPath, strContent, strScraper) values (NULL,'\\\\nlbufs01\\videos\\HD Movies\\','',''))

Ik heb ook geprobeerd om de spatie weg te halen tussen HD en Movies, als iemand nog suggesties heeft

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:12:
Er zijn 2 dingen die je moet veranderen in de settings. 1 is dat je moet aangeven in welke folder hij de subs moet opslaan (even een apart foldertje maken dus) en 2 is dat je moet aangeven dat hij de subs dus ook daaruit gaat gebruiken. ik kan het hier niet voor je nakijken aangezien ik het niet bij de hand heb, Toevallig van de week nog wel voor een maat van mij gedaan dus ik doe het even uit mijn hoofd.
Thanks! het is inderdaad gelukt. Je moet inderdaad een custom path aanmaken waar de subs in moeten komen te staan. Deze had ik over het hoofd gezien.

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat ik nu weer heb: sinds ik een update van mijn nvidia drivers heb gedaan ben ik van het stotteren van het geluid (en beeld) af. Fijn!
Nadeel is echter wel dat 8 van de 10 keer dat ik mijn mediaPC uit sleep haal XBMC raar geresezied is.

Bij het in sleep modus zetten was XBMC volledig full screen, bij het resumen staat hij links bovenin op mijn desktop met totaal verkeerde verhoudingen. Hij lijkt windowed, maar is het niet.
Iemand dit vaker gezien?

edit: Zie screenshot. Hij is *niet* windowed en ik kan ´m dus ook niet verplaatsen. Als ik op de \ druk verpsringt hij met normale verhoudingen naar het midden van het scherm in windowed mode. Nog een keer \ en hij is full screen en alles is weer goed.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/713XBMC_raar_tn.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Koffie op 20-10-2012 07:30 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Amelandbor schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:20:
[...]

Goed nieuws, worden deze updates ook verwerkt in de Eden versie?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 29-09 11:14

xces

To got or not to got..

hallo, eerste gebruiker van XBMC hier. Voorheen altijd popcorn hour gehad (A-110) maar sinds deze week een trotse bezitter van een Raspberry Pi met 512MB geheugen en daar natuurlijk direct Raspbmc opgezet. Dat ging vlekkeloos! NFS op de Synology aangezet en voila ook dat werkt.

Volgende probleem.. Mijn library opruimen en dus eens het meteen goed doen.. file naming / stacking ... Voordat ik straks een hoop werk ergens in heb gestoken wat niet gaat werken zou ik graag een beetje 'richting' krijgen.

Voorheen had ik deze layout:
TV\<serienaam>\
Music\<musicvid>.<ext>
Movie\<movie>.<iso>
Docu\<docu>.<ext>

Casus: "DOCU" - scraper themoviedb
Sommige docu's (o.a. Frozen Planet) staan niet op moviedb. D.w.z. op the movie db staat enkel een kaft maar op thetvdb staan ook de seizoenen en fanart. Alle docus staan in 1 directory, maar Frozen Planet staat bijv. in zijn eigen directory. En 2 scrapers op 1 directory werkt volgens mij niet...
Vraag: Hoe kun je in 1 folder 2 scrapers combineren?

Aangezien het een TV serie is moet ik de folder naam "Frozen Planet" noemen en daarin een benaming aanhouden zoals "Frozen.Planet.S01E01.<ext>" (wiki: "Each TV show needs to be in its own folder for XBMC to be able to scan it into the library.") correct?

Zou het dan niet beter zijn als ik iedere docu in zijn eigen directory zet? Dan kan ik volgens mij met een nfo file de docu doorverwijzen naar themoviedb als hij niet op thetvdb staat, correct?

Casus - Meerdere films
Hoe doe je dat met meerdere James Bond films? Die wil ik graag als '1' entry zien.
Volgens mij werkt dat zo, dat ik toch iedere James Bond film in zijn eigen directory kan zetten, en dan met de <set> functie werk in de NFO files, zoals hier beschreven.
Vraag: Is dat correct of is er een andere/betere manier?

Vraag: Is er een betere scraper voor films zodat ik bij James Bond enzo ook fanart krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

xces schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:50:
Casus: "DOCU" - scraper themoviedb
Sommige docu's (o.a. Frozen Planet) staan niet op moviedb. D.w.z. op the movie db staat enkel een kaft maar op thetvdb staan ook de seizoenen en fanart. Alle docus staan in 1 directory, maar Frozen Planet staat bijv. in zijn eigen directory. En 2 scrapers op 1 directory werkt volgens mij niet...
Vraag: Hoe kun je in 1 folder 2 scrapers combineren?

Aangezien het een TV serie is moet ik de folder naam "Frozen Planet" noemen en daarin een benaming aanhouden zoals "Frozen.Planet.S01E01.<ext>" (wiki: "Each TV show needs to be in its own folder for XBMC to be able to scan it into the library.") correct?

Zou het dan niet beter zijn als ik iedere docu in zijn eigen directory zet? Dan kan ik volgens mij met een nfo file de docu doorverwijzen naar themoviedb als hij niet op thetvdb staat, correct?
2 scrapers voor 1 directory werkt inderdaad niet nee. Volgens mij is het gebruikelijk om docu's onder de series te scharen. In dat geval is het dus noodzakelijk om voor elke serie een eigen map te gebruiken en de scraper de bovenliggende map recursief te laten scannen. Je moet dan ook een TV-scraper gebruiken.
xces schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:50:
Casus - Meerdere films
Hoe doe je dat met meerdere James Bond films? Die wil ik graag als '1' entry zien.
Volgens mij werkt dat zo, dat ik toch iedere James Bond film in zijn eigen directory kan zetten, en dan met de <set> functie werk in de NFO files, zoals hier beschreven.
Vraag: Is dat correct of is er een andere/betere manier?

Vraag: Is er een betere scraper voor films zodat ik bij James Bond enzo ook fanart krijg?
Dat is de beste manier volgens mij. Bij veel films wordt overigens automatisch een movie set aangemaakt zodra je er minimaal 2 van in je collectie hebt. Als dat niet automatisch gebeurt moet je inderdaad een .nfo aanmaken zoals je zelf al beschrijft.

Ik gebruik al tijden de Universal Scraper (volgens mij heet die zo iig). Die haalt info van IMDb, RottenTomatoes, TheMovieDB, en vele andere bronnen. Daar wordt ook alle fanart vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben vandaag begonnen aan een poging mijn 2 HTPC's te voorzien van OpenElec.
Op mijn Zotac loopt het allemaal redelijk goed, maar op mijn Acer Veriton heb ik meer problemen.

Resolutie
Standaard wordt er 1024x768 gekozen, dit terwijl het scherm 1280*720 is. Op mijn Zotac kon ik de xorg.conf aanmaken, maar omdat er in de Acer geen nvivida zit weet ik niet wat er in moet zetten. Een uitgeklede versie lijkt iig niet te werken

Ik heb al met
xrandr --newmode "1280x720"   74.50  1280 1344 1472 1664  720 723 728 748 -hsync +vsync
xrandr --addmode VGA1 1280x720
xrandr --output VGA1 --mode 1280x720

zitten spelen, maar dat resulteert alleen een 1024*768 op een 1280*720 scherm, en het is bij de volgende boot weg.
Voor de duidelijkheid: bij "xrandr -d :0 -q" staat de gewenste resolutie dus niet in de lijst.

Wifi
Mijn USB dongle wordt zonder problemen herkend en werkt prima. Echter wanneer ik de PC uit sleep haal, wordt de dongle niet meer geactiveerd. Exact hetzelfde als hier dus.

Iemand een duwtje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 12:15
ik draai eden. en eigenlijk heb ik alles aardig ingesteld. Echter bij al mijn series e.d. staan in het mapje engelse en nederlandse subs. Over het algemeen pakt hij de engelse subs, kan je deze voorkeur ook ergens instellen dat hij de nederlandse pakt.

Off topic hoop niet dat dat al in dit topic voorbij is gekomen maar het zoeken gaat niet zo lekker meer sinds tweakers 7

de makkelijke oplossing is om alle engels subs te verwijderen maar soms is dat wel makkelijk als er geen Nederlands subs zijn. Kan je niet switchen tussen verschillende subs?

[ Voor 19% gewijzigd door joppe113 op 20-10-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
joppe113 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:05:
ik draai eden. en eigenlijk heb ik alles aardig ingesteld. Echter bij al mijn series e.d. staan in het mapje engelse en nederlandse subs. Over het algemeen pakt hij de engelse subs, kan je deze voorkeur ook ergens instellen dat hij de nederlandse pakt.

Off topic hoop niet dat dat al in dit topic voorbij is gekomen maar het zoeken gaat niet zo lekker meer sinds tweakers 7
Dit lijkt pas te kunnen in de volgende versie van XBMC "Frodo": http://wiki.xbmc.org/inde...dio_and_subtitle_settings (zie geel gemarkeerde opmerkingen).
Wat je wel kan doen om het te vergemakkelijken is een toets van je afstandsbediening te koppelen aan de functie "NextSubtitle". Standaard is die functie gekoppeld aan de letter "L" van het toetsenbord.
Zodoende kan je eenvoudig schakelen tussen de verschillende ondertitels en hoef je niet via het OSD menu te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 12:15
ok, thanxs. ik zit nu al een tijdje te neuzen op de app consellation op de ipad. Geweldige app alleen kom de toets voor een volgende ondetiteling niet tegen.

Iemand dit weet of je dat in die app kan instellen?
Anders toch maar een klein draadloos toetsenbordje er bij.

[ Voor 55% gewijzigd door joppe113 op 20-10-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Na al jaren alleen een htpc te hebben met xbmc miste ik het nu toch wel in de slaapkamer. Ik had nog een laptop over, daar xbmc op geïnstalleerd en via netwerk kan ik prima de media bekijken die op de htpc staat.

Maar omdat ik met die laptop (windows) verder niks doe mag het best een dedicated opstart zijn vanaf een usb. Nu weet ik dan openelec een optie is of xbmc live. Maar als ik ga zoeken kom ik vele handleidingen tegen die alweer van 2010 zijn. De techniek gaat zo hard dus het zal nu vast allemaal nog makkelijker zijn. Kan iemand me helpen aan een recente how-to?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OpenElec is wel heeeel makkelijk te installeren (als niets tegenzit :P ).
bestand downloaden, uitpakken en via bat file naar USB stick zetten.
Booten van stick en tijdens boot een andere stick/sdcard erin (tenzij je de hdd wilt formatteren). Kies voor install en beantwoord 2 vragen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

In de woonkamer heb ik een Asrock ion 330 (nvidia GPU) aangesloten op een Panasonic TH-42PV70 HD ready plasma.

Daar heb ik XBMCbuntu geïnstalleerd.
Nou heb ik via advance launcher de mogelijkheid om Chrome browser op te starten.
Dit gaat goed alleen de browser valt buiten m'n scherm.

XBMC is wel goed te zien omdat ik het beeld via instellingen gecalibreerd heb.
Alleen in de Linux omgeving dus niet.
Heb al in de Nvidia instellingen gekeken maar daar is d overscan functie weggehaald.

Heeft iemand we idee hoe ik nu in Linux gedeelte het beeld binnen het scherm kan krijgen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

seninha schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:25:
In de woonkamer heb ik een Asrock ion 330 (nvidia GPU) aangesloten op een Panasonic TH-42PV70 HD ready plasma.
Ik heb meteen een vraag aan jou: hoe snel start het op? Heb je ook overwogen om Openelec te installeren? en tot slot: kan je de Asrock met een remote en/of WOL aanzetten? Thanks alvast! >:)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Systeem start in 20 seconden. Heb namelijk een SSD waar alleen XBMC op staat. Media wordt gestreamd.

Mijn Asrock is de eerste versie en die heeft geen on/off mogelijkheid met een remote.
Latere versies hebben dat wel.

Ik kan wel het systeem uitschakelen met mijn logitech remote maar niet aanzetten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je 'm in sleep modus zet zal je waarschijnlijk wel met je harmony aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Is het een bekend probleem dat icefilms maar blijft bufferen in xbmc? Misschien had ik er psoonlijk teveel van verwacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Koffie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:45:
Als je 'm in sleep modus zet zal je waarschijnlijk wel met je harmony aan kunnen zetten.
Geen idee of en hoe dat mogelijk is in Ubuntu

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Nu ik mijn bibiliotheek op mijn NAS heb staan zodat ik die met meerdere clients kan gebruiken wil ik het probleem "resume om play" oplossen die ik al heel lang heb.

Met een film die is opgenomen in de bibiliotheek is het geen probleem maar met de films die ik afspeel in file mode start de film altijd vanaf het begin. Als ik met enter de folder map in ga en dan op b.v de iso file play druk dan lukt het ook maar niet op de hoofdmap van de film zeg maar.

Al mijn films staan in een folder met daarin een iso of video_ts folder. Zou het daar aan kunnen liggen? Is het beter om geen DVD folders meer te downloaden? Groeperen staat aan en geeft geen verbetering.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Ik heb zonet een tvshow.nfo aangemaakt voor "de vijfhoek" serie.
Nu staat deze tussen mijn andere series, maar de map is leeg.
Nu moet ik eigenlijk een episodeguide url ingeven in mijn NFO, maar dan moet je met API keys beginnen en andere shizzle... Kan het echt niet eenvoudiger?!

Pfewww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jannen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:56:
Ik heb zonet een tvshow.nfo aangemaakt voor "de vijfhoek" serie.
Nu staat deze tussen mijn andere series, maar de map is leeg.
Nu moet ik eigenlijk een episodeguide url ingeven in mijn NFO, maar dan moet je met API keys beginnen en andere shizzle... Kan het echt niet eenvoudiger?!

Pfewww
Ik heb enkel de volgende regel toegevoegd (http://thetvdb.com/?tab=series&id=262260) en dan komen de afleveringen wel tevoorschijn maar de serie zelf wordt naamloos weergegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seninha schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Geen idee of en hoe dat mogelijk is in Ubuntu
Is een setting die bij mijn weten gewoon in XBMC zit.
don_care1000 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:02:
Nu ik mijn bibiliotheek op mijn NAS heb staan zodat ik die met meerdere clients kan gebruiken wil ik het probleem "resume om play" oplossen die ik al heel lang heb.

Met een film die is opgenomen in de bibiliotheek is het geen probleem maar met de films die ik afspeel in file mode start de film altijd vanaf het begin. Als ik met enter de folder map in ga en dan op b.v de iso file play druk dan lukt het ook maar niet op de hoofdmap van de film zeg maar.

Al mijn films staan in een folder met daarin een iso of video_ts folder. Zou het daar aan kunnen liggen? Is het beter om geen DVD folders meer te downloaden? Groeperen staat aan en geeft geen verbetering.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

Don
Zowel films uit de library mode als via file mode vragen gewoon om een resume bij mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Koffie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Is een setting die bij mijn weten gewoon in XBMC zit.
Ja, klopt. Heb dat ook gezien.Alleen systeem kan niet uit slaapstand gehaald worden door mn Harmony remote.
Ik gebruik namelijk een USB IR ontvangen.En deze reageert niet totdat systeem aan staat.

Nog even mijn eerder gestelde vraag.Weet iemand hoe je in Linux de juiste TV resolutie kan instellen (1024x768) ?
Deze staat nu standaard te hoog waardoor ik overscan krijg. (in XBMC heb ik er geen last van want daar heb ik het scherm gecalibreerd, gaat echt om Linux omgeving)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb 3 computers met XBMC (Eden).

1. Server met XBMC en MYSQL (Linux Ubuntu Server 12.04)
2. Windows 7 met XBMC
3. Windows 7 met XBMC

Het gekke is dat beide Windows geen probleem hebben om de MYSQL database te benaderen. advancedsettings.xml setting zijn:

<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.61</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>

<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
</advancedsettings>

Echter krijg ik XBMC die op de server/htpc staat, en dus dezelfde computer als waar MYSQL op draait, met geen mogelijkheid contact met de MYSQL database. Iemand een idee van wat de settings moeten zijn?

<host>localhost</host>
<host>127.0.0.1</host>

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
je zou nog

code:
1
<host>0.0.0.0</host>

kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@ r3v0ss Die had ik ook al geprobeerd. Was een MYSQL probleem ik moest 2 xbmc users aanmaken

xbmc % Yes ALL PRIVILEGES No
xbmc localhost Yes ALL PRIVILEGES No

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand evaringen met OpenELEC 2.0 icm PVR? Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn Windows 7 XBMC om te gooien naar OpenELEC omdat XBMC op Windows 7 af en toe toch nog redelijk buggy is en ik weinig meerwaarde zie in Windows 7 onder mijn XBMC. Voordelen van OpenELEC zijn stabiliteit en snelheid (vooral ook het opstarten, gezien dit in ong 10 seconden kan). Zijn er ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:09:
Iemand evaringen met OpenELEC 2.0 icm PVR? Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn Windows 7 XBMC om te gooien naar OpenELEC omdat XBMC op Windows 7 af en toe toch nog redelijk buggy is en ik weinig meerwaarde zie in Windows 7 onder mijn XBMC. Voordelen van OpenELEC zijn stabiliteit en snelheid (vooral ook het opstarten, gezien dit in ong 10 seconden kan). Zijn er ook nadelen?
Installeer OpenELEC op een USB stickje en dan kan je het uitproberen (kwartiertje werk).
De Windows 7 installatie blijft dan gewoon intact, dus je kan eenvoudig terug als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:07
Hoi,

Ik ben sinds kort tevreden gebruiker van XBMC eden 11 met de standaardskin (confluence) skin.
Dit werkend op windows 7 64bit.
Graag zou ik een paar subcategories willen aanmaken in het startscherm.(kids, muziek dvd, ...)
Ik heb gezocht waar ik dit kan vinden, maar kan niets terug vinden, kan iemand mij een tip geven aub.Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ja je machine wordt redelijk dedicated XBMC.. Hoeft geen nadeel te zijn maar met windows op de achtergrond kan je bv andere programma's als sickbeard of couchpatato gebruiken en dat gaat niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ozzykillbirdy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:42:
Graag zou ik een paar subcategories willen aanmaken in het startscherm.(kids, muziek dvd, ...)
Hetzelfde wil ik heel graag met films en muziek DVD's, dus voor beide een aparte optie in het beginschem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Skin downloaden die die optie heeft. Aeon MQ4 bijvoorbeeld kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
rikoos schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

ja je machine wordt redelijk dedicated XBMC.. Hoeft geen nadeel te zijn maar met windows op de achtergrond kan je bv andere programma's als sickbeard of couchpatato gebruiken en dat gaat niet meer!
Met de SABnzbd-Suite addon kan je die dingen allemaal draaien in OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
SidewalkSuper schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:32:
Skin downloaden die die optie heeft. Aeon MQ4 bijvoorbeeld kan dat.
Dit zou bij elke skin moeten kunnen ,is dat geen optie voor FRODO final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:36:
[...]
Met de SABnzbd-Suite addon kan je die dingen allemaal draaien in OpenELEC.
En dat werkt een stuk makkelijker dan dit allemaal met de hand te moeten installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
ozzykillbirdy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:42:
Hoi,

Ik ben sinds kort tevreden gebruiker van XBMC eden 11 met de standaardskin (confluence) skin.
Dit werkend op windows 7 64bit.
Ik heb gezocht waar ik dit kan vinden, maar kan niets terug vinden, kan iemand mij een tip geven aub.Alvast bedankt
Ik ben destijds ook geswitched naar een skin die dat ondersteunt (dat doen ze niet allemaal nl). Een lijst van skins kan je vinden op wiki, volgens mij is die nog vrij up to date. Daarna heb ik middels een smart playlist, playlisten aangemaakt die bestonden uit kids, concerten, films etc. Voor mij was het makkelijkst omdat te doen door aparte folders te maken voor elke categorie en daarna te verwijzen bij de smart playlist. Binnen 5 min gepiept. O ja, niet vergeten om bij de settings van skins aan te geven dat je playlisten wil zien op je homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
seninha schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

Ja, klopt. Heb dat ook gezien.Alleen systeem kan niet uit slaapstand gehaald worden door mn Harmony remote.
Ik gebruik namelijk een USB IR ontvangen.En deze reageert niet totdat systeem aan staat.

Nog even mijn eerder gestelde vraag.Weet iemand hoe je in Linux de juiste TV resolutie kan instellen (1024x768) ?
Deze staat nu standaard te hoog waardoor ik overscan krijg. (in XBMC heb ik er geen last van want daar heb ik het scherm gecalibreerd, gaat echt om Linux omgeving)
In het verleden heeft mijn 330 HT ook op linux / ubuntu gedraaid. Deze kon ik uiteindelijk wel uit standby halen. :) Uit een oude aantekening heb ik het volgende nog kunnen halen

-Zoek de USB poort waar je receiver op aan is gesloten met Lsusb
-Voeg de regel echo USB2>/proc/acpi/wakeup toe aan het eind van de file met het volgende commando: sudo nano /etc/rc.local
-Reboot

Bovenstaande verkort in de aantekening toen opgeschreven. Onderstaand twee linkjes waar ik dat toen vermoedelijk uit heb gehaald.

http://wiki.xbmc.org/?title=Enable_Wake-On-Device

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Ubuntu_Suspend_/_Wake

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
Koffie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Zowel films uit de library mode als via file mode vragen gewoon om een resume bij mij :?
Dan moet het wel aan de indeling van mijn films liggen. Ik kan me geen setting in XBMC bedenken die ik niet geprobeerd heb om dit voor elkaar te krijgen...

Al mijn ISO files staan zo: Films\Film1\*.iso heb jij je iso files dan waarschijnlijk zo staan: Films\*.iso
Wel begrijpelijk dat het zo zou moeten maar dat betekend dat ik dan voor elke film die ik heb gedouwnload de folders handmatig moet indelen. Zal eens zoeken of daar een SabNzbd script voor te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
G.Scholtens schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Dit zou bij elke skin moeten kunnen ,is dat geen optie voor FRODO final?
Moet je er even een feature request van maken bij de xbmc devs, misschien zijn ze wel geïnteresseerd om het te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:07
don_care1000 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

In het verleden heeft mijn 330 HT ook op linux / ubuntu gedraaid. Deze kon ik uiteindelijk wel uit standby halen. :) Uit een oude aantekening heb ik het volgende nog kunnen halen

-Zoek de USB poort waar je receiver op aan is gesloten met Lsusb
-Voeg de regel echo USB2>/proc/acpi/wakeup toe aan het eind van de file met het volgende commando: sudo nano /etc/rc.local
-Reboot

Bovenstaande verkort in de aantekening toen opgeschreven. Onderstaand twee linkjes waar ik dat toen vermoedelijk uit heb gehaald.

http://wiki.xbmc.org/?title=Enable_Wake-On-Device

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Ubuntu_Suspend_/_Wake

Succes
Ik ga dit vanavond proberen, bedankt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Frank-NL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:14:
[...]

En dat werkt een stuk makkelijker dan dit allemaal met de hand te moeten installeren!
Met als nadeel dat je afhankelijk bent van de add-on voor updates van de afzonderlijke programma's. Een van de redenen waarom ik van OpenELEC ben afgestapt. Als iets niet werkt of geupdate moet worden dan kun je daar zelf vrijwel niks aan doen.
Zelfde gold destijds voor PVR. Had ik eindelijk alles aan de praat (dagen mee bezig geweest), stopte het met werken na een update van OpenELEC... toen was ik het zat :+ .

Overigens is er voor Linux een handig script waardoor het installeren van CouchPotato etc. een fluitje van een cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:58:
Is het een bekend probleem dat icefilms maar blijft bufferen in xbmc? Misschien had ik er psoonlijk teveel van verwacht :?
Ik ben er al een beetje uit, soms is het toch een beetje hit and miss met de verschillende mirrors. Wel mooi zeg dat xbmc, idioot dat ik dit jaren genegeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seninha schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

Ik gebruik ook een USB IR ontvanger voor mijn Harmnoy.
Het hangt af van in welke USB port je 'm stopt of hij er wel of geen stroom op houd.
Maar als je voor suspend kiest, gaat je computer gewoon in sleep modus. Zou echt gewoon moeten werken, wellicht moet je even je BIOS na lopen.
tHe_BiNk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:32:
Ik heb 3 computers met XBMC (Eden).

1. Server met XBMC en MYSQL (Linux Ubuntu Server 12.04)
2. Windows 7 met XBMC
3. Windows 7 met XBMC

Het gekke is dat beide Windows geen probleem hebben om de MYSQL database te benaderen. advancedsettings.xml setting zijn:
Weet je zeker dat het MySQL account ook vanaf local mag connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:39:
Zo, ben weer geswitched naar een Frodo build voor mijn AD02 Fusion (own build) en hij draait eerlijk gezegd als een zonnetje ;)

Kijken hoe die zich de rest van de week gedraagt.

Edit:
Voor de liefhebbers https://www.dropbox.com/s...1013170946-r12151.tar.bz2
Was er eerder nog niet aan toegekomen maar deze draait (vanaf vandaag) inderdaad prima op mijn Fusion E350 test systeempje. Nog bedankt voor je build.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

ozzykillbirdy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:46:
[...]
Ik ga dit vanavond proberen, bedankt hoor
Ik ook :)

Vraag me alleen een ding af.Zou het ook mogelijk kunnen zijn om bv via een script XBMC eerst te laten uitloggen voor deze in slaapstand gaat?
XBMC wordt namelijk ook door de kids gebruikt en die weten echt niet hoe je uit ONZE gedeelte uit moeten loggen om bij hun kinder films te komen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:17
Beste medeforummers,

Ik ben al een tijdje aan de gang met XBMC op een win7 htpc. Ben erg tevreden en gebruik het dagelijks voor films, series en audio. Er zijn alleen een paar dingen waar ik niet uit kom, wellicht weet hier iemand een oplossing.

- Ik kan alles perfect afspelen behalve DVD iso's of losse DVD bestanden. Hoe kan dit? FullHD materiaal is geen enkel probleem maar low res DVD materiaal doet gek. Je ziet het vooral bij het pannen van beeld.
- Ik gebruik de confluence skin (eden) en ik zou graag een 'concerts' tab hebben in de hoofdbalk, of onder de video balk (zoals tv series, movies etc). Is dit mogelijk? Dan kan ik hierin concert BR of DVD's zetten.

Bedankt!
Pagina: 1 ... 59 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]