[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.926 views

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb bij mijn huidige Xbox1 XBMC alle video's op m'n NAS zo ingericht dat elke map een eigen thumbnail heeft via een 'folder.jpg' in die map en elke video een eigen thumbnail heeft door middel van een 'videobestandsnaam.tbn'. Ik maak hierbij dus niet gebruik van de bibiotheek.

Als ik straks een windows machine met Frodo inricht, blijven alle thumbnails en mapstructuren dan op dezelfde manier en dus probleemloos werken?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Iemand toevallig de aankomende nieuwe skin genamed Ace van MarcosQui (MQ4) en Wanilton tegen gekomen?

Heb hem nu draaiende en ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot deze final is, hij is licht (14,7MB) en snel en draaid zelfs op mijn Android tablet :P

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu Tweakers met al die jaaroverzicht videos komt, zou ik die eigenlijk wel rustig op mijn tv willen bekijken. Weet iemand of er een Tweakers addon voor xbmc is? Of een kanaal in XOT?
Kijkt iemand anders T videos via xbmc? Zo ja, hoe?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
martynvs schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:37:
Nu Tweakers met al die jaaroverzicht videos komt, zou ik die eigenlijk wel rustig op mijn tv willen bekijken. Weet iemand of er een Tweakers addon voor xbmc is? Of een kanaal in XOT?
Kijkt iemand anders T videos via xbmc? Zo ja, hoe?
Ik weet niet hoe tweakers werkt, maar ik zou er best wel naar willen kijken. Is er toevallig een Tweakers DEV die mij kan vertellen of er een json interface is voor de videos?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
schumi2004 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:04:
Iemand toevallig de aankomende nieuwe skin genamed Ace van MarcosQui (MQ4) en Wanilton tegen gekomen?

Heb hem nu draaiende en ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot deze final is, hij is licht (14,7MB) en snel en draaid zelfs op mijn Android tablet :P
Hm moet zeggen dat ik er nog niet echt warm voor loop als ik de screenshots bekijk.

• schumi2004
keepitfrosty schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:00:
[...]

Hm moet zeggen dat ik er nog niet echt warm voor loop als ik de screenshots bekijk.
Op zich is er niet zo heel veel spannends aan als je de screenies bekijkt maar ik kijk eigenlijk meer naar de mogelijkheden die erzijn voor wat betreft custom menu's en addons favo's etc. Qua aanpas mogelijkheden is Ace gelijk of wellicht nog meer straks aan die van MQ4 en dat vond ik zelf wel prettig. De backgrounds etc is naar eigen smaak in te vullen, moet zeggen dat ik sommige wallpapers niet zo vind maar die vervang ik dan door een eigen wallpaper.

Zelf gebruik ik nu het meeste Xperience1080 die mijn inziens er ook best gelikt uit ziet.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Convoy

g44p

Toevallig ook een downloadlink beschikbaar?:)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
In het kader van: "laat ik in mijn vakantie uit verveling (lees: geen zin om echt iets nuttigs te doen)" eens gek doen en een lang gewenst plan opgepakt mijn hele htpc opnieuw in te gaan richten. Heb een zelfgebouwde htpc met 8 gb ram, 60gb ssd en een 3,2GHz processor. Dat leek me meer dan genoeg voor alleen Windows7, XBMC en wat bijbehorende programmaatjes als Sab, sickbeard, icloud en dropbox. 
Toch in xbmc wel eens het gevoel dat het net iets te kort komt. Al komt dat ook heel erg door het volbelaste MQ4 die volgens mij sowieso al van zichzelf blijft hangen in het menu, want bijv streamen van uzg ofzo gaat probleemloos. 
Maar dan nu een nieuwe installatie met Windows 8.  Om de ssd eens echt vrij van andere bestanden dan besturingssysteem te houden wil ik allle bibliotheek dingen als fanart enzo graag meenemen naar nieuwe systeem, en het liefst ook nog dat hij voortaan die zooi op de D schijf zet.
Hoe pak ik dat het beste aan?

En welke skin is op dit moment nou echt de mooiste met alles erop en eraan? Ik dacht dus MQ4, maar ben dat steeds maar blijven hangen, en ook het uiterlijk wel zat. En natuurlijk wil ik iets moois voor Frodo om echt het gevoel weer iets nieuws te hebben te ervaren.
Sorry te lang verhaal en veel vragen maar een "nieuw" systeem roept toch altijd weer veel twijfel op :-)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik heb weer eens last van het feit dat Xbmc.mijn fanart niet toont bij zojuist toegevoegde muziekalbums. Plaatjes voldoen aan de eisen, fanart.jpg + juiste resolutie. Rechtermuisknop op artiesti en dan naar artiestinfo geeft ee zoekactie, maar zelf mijn eigen fanart selecteren kan ik dan niet. Iemand bekend hiermee en een goede oplossing? Eens in de zoveel tijd komt dit weer naar boven.

Windows 7, frodo, transparency zijn de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Wat bepaald eigenlijk wat xbmc als collectie ziet en wat niet?
Zo heb ik X-men als collectie, maar Taxi 1 t/m 4 of de resident Evil serie die staan toch allemaal los.

Is er een manier om (makkelijk) toch manueel zulke collecties te maken? Voor spiderman b.v. is het nl. een serie van 3 + 1 'losse' film die ik toch graag bij elkaar zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
Nfo'tje maken.

http://wiki.xbmc.org/inde..._library#Video_.nfo_Files
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movie_sets

De info voor sets haalt ie van je scraper, denk dat het TMDb is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
_/-\o_ Die XWMM addon die in je link wordt vermeld is echt wel handig. 'k Hoef niet eens in .nfo's te gaan kl*ten.. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
atomix9 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:32:
Is er iemand met een keyboard.xml die speciaal gemaakt is voor zijn of haar HTPC, de remote bij de case
MS-Tech 1200?

Mijn remote bij deze case werkt wel, maar niet alle knoppen functioneren goed [XMBC Frodo,Win7]. Ik heb al gezocht (kom alleen maar configs voor OpenElec tegen ;( ) naar het e.e.a. ten behoeve van keymapping etc, maar als iemand al een kant en klaar bestand heeft staan....

Ik hou me aanbevolen! ;)

Please let me know... :9~
Ik had onlangs precies hetzelfde probleem. Ben nu ook weer overgestapt naar openelec en ben meer dan tevreden. Remote werkte zonder problemen.
Tevens de opstarttijd van openelec is super, binnen 10 sec. zit je in xbmc.

Alleen het nadeel is natuurlijk dat je geen windows applicaties kan gebruiken, maar voor mij geen punt aangezien ik hem puur voor films en muziek gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Convoy schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:35:
[...]

Toevallig ook een downloadlink beschikbaar?:)
Als je VIP was/bent heb je nu ook toegang, kan de skin wel op dropbox pleuren maar worden ze niet zo blij van ben ik bang ;)
Dennisdn schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:03:
In het kader van: "laat ik in mijn vakantie uit verveling (lees: geen zin om echt iets nuttigs te doen)" eens gek doen en een lang gewenst plan opgepakt mijn hele htpc opnieuw in te gaan richten. Heb een zelfgebouwde htpc met 8 gb ram, 60gb ssd en een 3,2GHz processor. Dat leek me meer dan genoeg voor alleen Windows7, XBMC en wat bijbehorende programmaatjes als Sab, sickbeard, icloud en dropbox. 
Toch in xbmc wel eens het gevoel dat het net iets te kort komt. Al komt dat ook heel erg door het volbelaste MQ4 die volgens mij sowieso al van zichzelf blijft hangen in het menu, want bijv streamen van uzg ofzo gaat probleemloos. 
Maar dan nu een nieuwe installatie met Windows 8.  Om de ssd eens echt vrij van andere bestanden dan besturingssysteem te houden wil ik allle bibliotheek dingen als fanart enzo graag meenemen naar nieuwe systeem, en het liefst ook nog dat hij voortaan die zooi op de D schijf zet.
Hoe pak ik dat het beste aan?

En welke skin is op dit moment nou echt de mooiste met alles erop en eraan? Ik dacht dus MQ4, maar ben dat steeds maar blijven hangen, en ook het uiterlijk wel zat. En natuurlijk wil ik iets moois voor Frodo om echt het gevoel weer iets nieuws te hebben te ervaren.
Sorry te lang verhaal en veel vragen maar een "nieuw" systeem roept toch altijd weer veel twijfel op :-)
Wat MQ4 betreft , deze werkt niet op Frodo wat ik gelezen heb. Er is wel een versie beschikbaar die terug gaat naar versie 1.8 dacht ik en wel werkt op Frodo. Je zou anders ook Xperience1080 een kans kunnen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:37:
[...]

Ik weet niet hoe tweakers werkt, maar ik zou er best wel naar willen kijken. Is er toevallig een Tweakers DEV die mij kan vertellen of er een json interface is voor de videos?
Het lijkt mij wel interessant als je dat als channel in XOT kan integreren! Als ik iets kan betekenen, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 07:04

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:12:
[...]

Als je VIP was/bent heb je nu ook toegang, kan de skin wel op dropbox pleuren maar worden ze niet zo blij van ben ik bang ;)
oke jammer, dan wordt het wachten op een public rls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Convoy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:24:
[...]

oke jammer, dan wordt het wachten op een public rls
Das nog wel ff als ik ze geloven moet, laatste bekende rls date is ergens rond juni :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik xbmc 11 i.c.m. windows 7. Ik heb een locatie toegevoegd voor mijn bibliotheek. Alleen als ik films toevoeg in deze map dan update xbmc de bibliotheek niet, terwijl ik heb ingesteld dat hij moet updaten bij het opstarten. Ook handmatig de bibliotheek bijwerken helpt niet. Alleen als ik de locatie verwijder en weer opnieuw toevoeg krijg ik de nieuwe films te zien. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem en weet hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand of het in de Windows versie van XBMC (gebruik XBMC 12.0 RC1 met Windows 8 ) mogelijk is dat de auto refreshrate optie werkt behalve 50hz?

Switchen tussen 60hz en 23/24hz is geen probleem bij mij,
maar wanneer ik naar 50hz switch en weer terug ga naar 23/24hz krijg ik groen beeld, en van 50hz naar 60hz zwart beeld, ik moet dan echt de receiver van bron wisselen om weer beeld te krijgen.
Vandaar dat ik 50hz eigenlijk wil bannen. Ik kan wel leven met 50hz beelden op 60hz afspeel, dat is hoofdzakelijk tv, doe ik niet zoveel. Films heb ik wel graag op 23hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
atomix9 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:32:
Is er iemand met een keyboard.xml die speciaal gemaakt is voor zijn of haar HTPC, de remote bij de case
MS-Tech 1200?

Mijn remote bij deze case werkt wel, maar niet alle knoppen functioneren goed [XMBC Frodo,Win7]. Ik heb al gezocht (kom alleen maar configs voor OpenElec tegen ;( ) naar het e.e.a. ten behoeve van keymapping etc, maar als iemand al een kant en klaar bestand heeft staan....

Ik hou me aanbevolen! ;)

Please let me know... :9~
Heb net een systeem in elkaar gezet met MC1200 en loop tegen zelfde probleem aan. ik ga kijken bij EventGhost, kijken of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

1975Mark30 schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:31:
Ja, die bedoel ik. En als je nu de film zelf (bv de .mkv) de juiste film naam geeft (conform imdb), werkt het dan ook niet?

[...]
sorry dat ik nu reply op een oud bericht maar ik heb nu pas weer tijd gevonden om verder te gaan met het oplossen van mijn probleem.

het antwoord op de vraag is ja: volgens ligt het probleem niet in de namen van de bestanden.

Ik heb net nogmaals het hele proces doorlopen maar het lukt me nog steeds niet om vwb de series (die op 192.168.2.45/Volume1/video/series staan) en voor mijn movies (die daarin /Volume1/video/movies staan) toe te voegen aan de bibliotheek. Zowel niet via nfs als smb.

Vwb nfs, het volgende lijkt mij allemaal goed te staan op de syno nas:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dopmeijer> exportfs -ra
Dopmeijer> cat /etc/exports

/volume1/music  *(ro,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/photo  *(ro,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/video  *(ro,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/video/movies *(ro,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/video/series *(ro,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
Dopmeijer> exportfs -ra

Ook de 'gedeelde map' nfs rechten heb ik dienovereenkomstig ingesteld als ik voor /video/music heb gedaan; daar werkt de indexatie van de xmbc bibliotheek wel).

Bij wijze van experiment heb ik nu ook 1 serie (de map heet Alcatraz) in /video gezet, maar dat indexeren lukt ook niet.

Ik heb ook iets gelezen over symlinks, zou het daarmee misschien moeten kunnen lukken?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:25
blackburst schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:36:
[...]

Heb net een systeem in elkaar gezet met MC1200 en loop tegen zelfde probleem aan. ik ga kijken bij EventGhost, kijken of dat iets oplost.
Let me know, ben benieuwd. Heb zelf helaas nog geen tijd gehad om er aandachtig mee te prutsen. Ben ook bezig met de HTPC nog kwa inrichting. HDD, Libraries, etc.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel kaas gegeten heb nog van die keymapping, tooling, etc. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
atomix9 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:15:
[...]

Let me know, ben benieuwd. Heb zelf helaas nog geen tijd gehad om er aandachtig mee te prutsen. Ben ook bezig met de HTPC nog kwa inrichting. HDD, Libraries, etc.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel kaas gegeten heb nog van die keymapping, tooling, etc. :/
Alle knoppen werken uit of box, behalve audio en titel.
Draai W8 op SSD en er zit Bluray drive in, dus dat moet ik ook oplossen of was er al een oplossing binnen XBMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Grrr al heel de dag aan het klooien met m'n Philips OVU412000 receiver (gekocht op ebay).
Deze werkt al enkele maanden perfect (onder m'n Windows 8 HTPC) maar sinds vandaag wordt ie niet meer herkend. Staat als unknown device in de device manager. Pas wanneer ik alle hidden eHome devices verwijder, herstart en daarna de IR receiver insteek, werkt alles weer goed... tot de volgende herstart :( Andere mensen dit probleem ook al gehad met hun IR receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:06:
Ik gebruik xbmc 11 i.c.m. windows 7. Ik heb een locatie toegevoegd voor mijn bibliotheek. Alleen als ik films toevoeg in deze map dan update xbmc de bibliotheek niet, terwijl ik heb ingesteld dat hij moet updaten bij het opstarten. Ook handmatig de bibliotheek bijwerken helpt niet. Alleen als ik de locatie verwijder en weer opnieuw toevoeg krijg ik de nieuwe films te zien. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem en weet hoe dit op te lossen is?
Helaas heb ik hier ook last van, ik heb zelf ook nog niet de oplossing gevonden maar het lijkt mij dat hij zo af en toe de files niet door de scraper kan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 16-09 10:52

Yup, moet zeggen dat hij op mijn Raspberry Pi ook verbazend goed loopt. Alleen bibliotheek in en uit gaan hapert een beetje maar dat komt mede door de grafische animatie. Ik probeer dat nog Marcos duidelijk te maken maar zijn engels is soms meh ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Raven__NL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:01:
[...]

Yup, moet zeggen dat hij op mijn Raspberry Pi ook verbazend goed loopt. Alleen bibliotheek in en uit gaan hapert een beetje maar dat komt mede door de grafische animatie. Ik probeer dat nog Marcos duidelijk te maken maar zijn engels is soms meh ;P
Ik herken het meteen, heb al wat kleine dingen doorgegeven en sommige zijn m.b.v. teamviewer ook op juiste manier aangekomen bij ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Ik zou zeggen probeer Aeon NOX eens. Die hebben 4.0 nu in ontwikkeling en zal wel als final uitkomen zodra Frodo Final is. Ik ben al een tijd geleden overgestapt naar Aeon Nox want de ontwikkeling is super. Bij Marcos (MQ) had ik vaak het gevoel dat het gerushed is en elke update meer problemen veroorzaakte dan het uiteindelijk oploste. Als je dan iets aangeeft op het forum dan krijg je vaak een antwoord van hun (MQ) 'hier werkt het gewoon' of het wordt gewoon genegeerd niet rekening houdend met verschillende setups etc.

De devs van Aeon Nox die releasen iets wanneer het ook echt goed werkt. De dev. builds zijn voor iedereen beschikbaar en niet wanneer je geld donneert zoals bij MQ. Dit helpt naar mijn mening ook veel beter om bugs eruit te halen want niet iedereen heeft zin om als beta tester te betalen om access te krijgen. En als je een bug submit op het forum of een vraag hebt dan krijg je 90% van de tijd ook een antwoord terug van de devs of het wordt uiteindelijk verholpen

Anyway dit is mijn ervaring met MQ vs Nox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Raven__NL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:11:
[...]

Ik zou zeggen probeer Aeon NOX eens. Die hebben 4.0 nu in ontwikkeling en zal wel als final uitkomen zodra Frodo Final is. Ik ben al een tijd geleden overgestapt naar Aeon Nox want de ontwikkeling is super. Bij Marcos (MQ) had ik vaak het gevoel dat het gerushed is en elke update meer problemen veroorzaakte dan het uiteindelijk oploste. Als je dan iets aangeeft op het forum dan krijg je vaak een antwoord van hun (MQ) 'hier werkt het gewoon' of het wordt gewoon genegeerd niet rekening houdend met verschillende setups etc.

De devs van Aeon Nox die releasen iets wanneer het ook echt goed werkt. De dev. builds zijn voor iedereen beschikbaar en niet wanneer je geld donneert zoals bij MQ. Dit helpt naar mijn mening ook veel beter om bugs eruit te halen want niet iedereen heeft zin om als beta tester te betalen om access te krijgen. En als je een bug submit op het forum of een vraag hebt dan krijg je 90% van de tijd ook een antwoord terug van de devs of het wordt uiteindelijk verholpen

Anyway dit is mijn ervaring met MQ vs Nox ;)
En bij MQ valt me zeker de laatste tijd op dat er niet of nauwelijks iets van de devs terug komt qua antwoord/support, je wordt een beetje aan je lot over gelaten heb ik het idee. Kan natuurlijk dat ie druk met Ace bezig is maar dan nog. Op dat vlak doet Nox het een stuk beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
schumi2004 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:14:
[...]

En bij MQ valt me zeker de laatste tijd op dat er niet of nauwelijks iets van de devs terug komt qua antwoord/support, je wordt een beetje aan je lot over gelaten heb ik het idee. Kan natuurlijk dat ie druk met Ace bezig is maar dan nog. Op dat vlak doet Nox het een stuk beter ;)
Dat kan idd kloppen, ik vind hem veel te snel dingen rushen en half afmaken. Dat was met MQ3 ook het geval. Hij doet het volgens mij ook alleen en ik kan best begrijpen dat zijn intresse minder wordt en dat die iets nieuws wilt doen. Maar hij laat wel zijn hele userbase vallen met een half werkende skin dan. Vandaar dat ik zelf ook overgestapt naar Nox.

Eigenlijk zouden ze hun skills moeten bundelen en met hun 3en ontwikkelen, maar volgens mij liggen die 2 elkaar niet zo (MQ & Phil65 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Raven__NL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:19:
[...]

Dat kan idd kloppen, ik vind hem veel te snel dingen rushen en half afmaken. Dat was met MQ3 ook het geval. Hij doet het volgens mij ook alleen en ik kan best begrijpen dat zijn intresse minder wordt en dat die iets nieuws wilt doen. Maar hij laat wel zijn hele userbase vallen met een half werkende skin dan. Vandaar dat ik zelf ook overgestapt naar Nox.

Eigenlijk zouden ze hun skills moeten bundelen en met hun 3en ontwikkelen, maar volgens mij liggen die 2 elkaar niet zo (MQ & Phil65 ;) )
Nee klopt. Heb zelf ook al eens een akkefietje gehad met Phil65 maar dat is weer opgehelderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Is Aeon NOX wel beschikbaar voor Frodo? Zie nergens een juiste dl-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
FicoF schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:15:
Is Aeon NOX wel beschikbaar voor Frodo? Zie nergens een juiste dl-link
Jawel zie https://github.com/BigNoid/Aeon-Nox

Als zip downloaden en handmatig in je addon folder zetten. Zodra die final is zal die wel weer in de officiele xbmc repo zitten zodat je hem vandaar kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Raven__NL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:38:
[...]

Jawel zie https://github.com/BigNoid/Aeon-Nox

Als zip downloaden en handmatig in je addon folder zetten. Zodra die final is zal die wel weer in de officiele xbmc repo zitten zodat je hem vandaar kan downloaden.
Thanks! Ben het nu even aan het testen. Wat me opvalt, cdart werkt niet zoals in Transparency. De cd wordt wel getoond, meet met witte vierkante achtergrond. Sla ze altijd op als png en dit werkte ook voorheen. Is dit snel op te lossen? Alle afbeeldingen nalopen is een beetje veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22

waar vinden jullie de download hiervan? mijn portugees is niet zo best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je even goed lezen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb al 2 jaar xbmc met volle tevredenheid gebruikt. Echter sinds gister (ben aan het testen met FTP en webdav ipv SAMBA), scraped hij alleen dvd (mappen met een VIDEO_TS) en bluray (dus niet .mkv, een bluray met alle subdirs zoals stream e.d.). Het enige wat hij afspeelt is de bluray. .iso files willen ook niet afspelen overigens.
Ik heb al gezocht op de fora van xbmc, maar ben nog niets vruchtbaars tegengekomen. Het schijnt een bug te zijn geweest dat xbmc juist VIDEO_TS en bluray's skipte.

Ik kan overigens via Files/Films wel alles afspelen. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10
Werkt Traktr in xperience 1080 2.0 op Frodo?

Krijg hem wel geinstalleers, maar niet werkend. De originele Trakt plug in en Trakt Utilities ook niet.
Verder wel een heel erg strakke skin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Vuurvoske schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:10:
Ik heb al 2 jaar xbmc met volle tevredenheid gebruikt. Echter sinds gister (ben aan het testen met FTP en webdav ipv SAMBA), scraped hij alleen dvd (mappen met een VIDEO_TS) en bluray (dus niet .mkv, een bluray met alle subdirs zoals stream e.d.). Het enige wat hij afspeelt is de bluray. .iso files willen ook niet afspelen overigens.
Ik heb al gezocht op de fora van xbmc, maar ben nog niets vruchtbaars tegengekomen. Het schijnt een bug te zijn geweest dat xbmc juist VIDEO_TS en bluray's skipte.

Ik kan overigens via Files/Films wel alles afspelen. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Wellicht dit issue? https://github.com/xbmc/x...9a073b9d66a31dcb06086a33c

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik heb bij een famlielid een raspberry pi met de meest recente openelec build neergezet.
Qua snelheid is het over het algemeen acceptabel, maar het openen van grote muziek folders zoals bijvoorbeeld de top2000 aller tijden gaat tergend traag.

De bestanden worden opgehaald van een SMB share op een synology NAS. Ik zal de volgende keer kijken of het nog wat uitmaakt als ik NFS gebruik.

Zou het gebruik van een library snelheids winst kunnen opleveren?
Hier heb ik tot dusver geen gebruik van gemaakt omdat er niks klopt van de id3 tags en behoud van de folder structuur erg belangrijk was.

Ik kan me voorstellen dat het uitlezen van de meta data van losse files trager kan zijn dan het album opvragen uit de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mogelijk. Ik heb dit niet, maar heb de smargo cardreader en sundtek tuner in mijn nas geprikt.
En hoe zijn de zap-tijden in deze configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:42:
Ik heb de XBMC stable version 12 draaien met de AEON skin, maar ik krijg met geen mogelijkheid trailers te zien bij mijn films. Wat moet ik hiervoor nog verder configureren?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat zegt debug log ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Sinds vandaag werkt mn YouTube plugin niet meer (gebruik XMBC 11).
Hebben er meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yihaaa schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:31:
Wat zegt debug log en wat is er voor bijzonders gebeurt vandaag dat het mogelijk niet zou werken?

Edit:
Ik zit op Frodo met plugin versie 3.3.0 en werkt naar behoren

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 30-12-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik vind & denk dat Aeon Nox de mooiste is, en ook de intuitiefste layout, en erg customizable.

Als je Frodo RC draait, dan zit Nox nog niet in de xbmc.org skin repository, dus je zal hem even via zip bestand moeten installeren, dan update hij zichzelf 4.0, en draait ie vlekkeloos op Frodo. Worth a try!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DynaMikeY schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:08:
[...]

Ik vind & denk dat Aeon Nox de mooiste is, en ook de intuitiefste layout, en erg customizable.

Als je Frodo RC draait, dan zit Nox nog niet in de xbmc.org skin repository, dus je zal hem even via zip bestand moeten installeren, dan update hij zichzelf 4.0, en draait ie vlekkeloos op Frodo. Worth a try!
Weet niet wat het is maar deel deze mening niet, het is teveel van het zelfde vergeleken met andere skins die ik gehad heb. Ik ben opzoek naar iets vernieuwends bv en daar is Xperience1080 en Ace een redelijke kanshebber in als je mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:54
kan je als je een xmbc live cd van xmbx freak gebruikt ook je librari op een nas zetten. Heb nu al een aantal keer gedwongen opniew moeten instaleren (bleek brakke hd) maar baal een beetje van elke keer alles opnieuw moeten doen (gewatched e,d)

Kon het via de search functie niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joppe113 schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:08:
kan je als je een xmbc live cd van xmbx freak gebruikt ook je librari op een nas zetten. Heb nu al een aantal keer gedwongen opniew moeten instaleren (bleek brakke hd) maar baal een beetje van elke keer alles opnieuw moeten doen (gewatched e,d)

Wat betreft watch status etc gebruik pluging traktr dan heb je alle watched statussen zo weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 23:25
Yihaaa schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:31:
Bekend probleem met 3.3.0 op het xbmc forum staat een fix.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

joppe113 schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:08:

Je library in een mysql database op je NAS zetten? Of je library exporteren en daarna weer importeren? Mogelijkheden genoeg.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:13:
[...]

Wat betreft watch status etc gebruik pluging traktr dan heb je alle watched statussen zo weer terug
Is er een manier om traktr handmatig op te starten? Het lijkt of je deze alleen bij xbmc startup kan starten voor het syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 17:55
White_Collar schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:08:
[...]

Bekend probleem met 3.3.0 op het xbmc forum staat een fix.
thx.
Deze fix gedaan en YouTube werkt weer.

http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1279612#pid1279612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:13:
[...]

En hoe zijn de zap-tijden in deze configuratie?
Ik heb op mijn main mediacenter argus-tv server draaien met mediaportal en 3*floppydtv kaarten.

Verder gebruik ik op mijn clients momenteel xbmc 12 RC2 (linux). De zaptijden zijn bij mij zo'n 2 à 3 seconden.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:40:
[...]

Is er een manier om traktr handmatig op te starten? Het lijkt of je deze alleen bij xbmc startup kan starten voor het syncen.
Ja via Programma addons, stoor me wel mateloos aan de hoeveelheid popups Trakt geeft. Er zwerft op XBMC forum ook een Python script welke de watched status kan backuppen en restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 09:15
Even een vraag vanuit het Zotac topic

Heeft iemand een Zotac icm Openelec draaien? En weet die persoon hoe is osd menu tevoorschijn haal met de remote? Betreft Openelec 2.0 met XBMC 1 'Eden'

[ Voor 11% gewijzigd door Limbeckx op 31-12-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
osd menu? is dat een add-on?

Bedoel je dat menu met de stop/start etc knoppen. Ik druk altijd op menu van mijn harmony of dvd menu op mijn mce remote. Ligt er aan wat voor een remote je hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door aegieles op 31-12-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
OSD = on-screen display
Dus ja het menu met knoppen voor pause, play, stop, audio, video, subtitles etc

Door bijv op Play te drukken gewoon lijkt me?

Ik ben inmiddels ook groot fan van Ace! Nox vond ik nooit zo goed, veel te log. Ace is echt heerlijk snel, zelfs op magere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:31:
OSD = on-screen display

Ik ben inmiddels ook groot fan van Ace! Nox vond ik nooit zo goed, veel te log. Ace is echt heerlijk snel, zelfs op magere hardware.
Zit alleen nog te wachten op die watched indicator fix en een fix voor toevoegen van addons in movie/serie gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ik draai Frodo RC 2 en ik wil graag nederlandse subtitles kunnen downloaden, maar ik heb problemen om de addon van bierdopje te installeren. Is een van jullie het misschien gelukt? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CrashandBurn76 schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:11:
Ik draai Frodo RC 2 en ik wil graag nederlandse subtitles kunnen downloaden, maar ik heb problemen om de addon van bierdopje te installeren. Is een van jullie het misschien gelukt? En zo ja, hoe?
Waarom niet gewoon XBMC Subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 09:15
SidewalkSuper schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:31:
OSD = on-screen display

Helaas, de play of pause knop brengt een kleine balk naar voren. Niet de hele balk... iig met de remote van mijn zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:52:
[...]

Helaas, de play of pause knop brengt een kleine balk naar voren. Niet de hele balk... iig met de remote van mijn zotac.
Ik krijg op elke XBMC PC het volgende OSD menu te zien na het drukken op de OK knop; https://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/screenshot001.png

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 01-01-2013 13:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ECiftci schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:52:
[...]

Menu, Info, Title mss ?

Ik zou zeggen probeer ze allemaal ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Momenteel draai ik XBMC op een ubuntu 12.04.1 lts installatie waar ook apache, samba, postfix en dovecot op draaien. Ik ben voornemens om een schone installatie uit te voeren.

Wat raden jullie mij aan: ubuntu full, minimal of Xbmcbuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Hangt ervan af wat je naast mediacenter er nog meer mee wil doen.
Als je echt minimaal XBMC wil kan je ook Openelec overwegen.

http://openelec.tv/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Er komt trouwens nog een rc3 van Frodo:

https://github.com/xbmc/xbmc/pull/2010

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Turismo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:37:
Hangt ervan af wat je naast mediacenter er nog meer mee wil doen.
Als je echt minimaal XBMC wil kan je ook Openelec overwegen.

http://openelec.tv/
Apache, samba e.d. zullen er ook op moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb meer dan eens het probleem dat XBMC op geen enkele manier de images (folder, fanart, doet er niet toe) weet te laden. Ik zie dan een zwarte achtergrond (of de achtergrond van de vorige serie). Alle images staan gewoon lokaal opgeslagen (middels een backup).
De series en films staan wel op een externe opslag (laptop of NAS). De images staan daar opgeslagen.

Ik draai momenteel XBMC Eden met ReFocus BIG (ReAlaska Dark). Bij ReAlaska had ik hier trouwens ook al last van.

Bij de standaard skin (Confluence) heb ik hier geen last van, maar ik ben nogal een fan van deze skin :) Iemand de gouden tip voor mij? Ik heb al gezocht op XMBC.org maar daar kan ik niets hierover vinden...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
ik heb nu de trax app geinstalleert zoals hier werd aanbevolen. En inderdaadt via de website krijg ik nu te zien welke series ik bekeken heb, echter alles wat ik in xmbc handmatig naar gewatched heb gezet niet.

Kan iemand me hier mee opweg helpen? Om nu alles opnieuw te gaan zien word me ook wat te gortig!@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 16-09 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
joppe113 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:07:
ik heb nu de trax app geinstalleert zoals hier werd aanbevolen. En inderdaadt via de website krijg ik nu te zien welke series ik bekeken heb, echter alles wat ik in xmbc handmatig naar gewatched heb gezet niet.

Kan iemand me hier mee opweg helpen? Om nu alles opnieuw te gaan zien word me ook wat te gortig!@
Voor mij is het inmiddels even geleden dat ik trax gebruikt heb maar toen zat in de app een optie om alle bibliotheek items te pushen naar de trax site. Daarbij werd ook gelijk de watched status meegestuurd. Ik kan me alleen niet meer herinneren of dat dezelfde app was als degene die de watched tijdens het kijken doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexkroeze schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:13:
[...]

Voor mij is het inmiddels even geleden dat ik trax gebruikt heb maar toen zat in de app een optie om alle bibliotheek items te pushen naar de trax site. Daarbij werd ook gelijk de watched status meegestuurd. Ik kan me alleen niet meer herinneren of dat dezelfde app was als degene die de watched tijdens het kijken doorstuurt.
Trax, bedoellen we niet Trakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schumi2004 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:14:
[...]

Trax, bedoellen we niet Trakt ?
Correct, ik neem aan joppe dat ook bedoelde. Op de website van trakt staat trouwens de trakt utilities app.
http://trakt.tv/downloads/xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexkroeze schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:28:
[...]

Correct, ik neem aan joppe dat ook bedoelde. Op de website van trakt staat trouwens de trakt utilities app.
http://trakt.tv/downloads/xbmc
Ja klopt maar die werkt niet helemaal lekker, Traktr (een variant op TU) werkt en veel beter plus kan deze omgaan met de advanced rating systeem die op Trakt.tv gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schumi2004 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Ja klopt maar die werkt niet helemaal lekker, Traktr (een variant op TU) werkt en veel beter plus kan deze omgaan met de advanced rating systeem die op Trakt.tv gebruikt wordt.
Kijk aan, ik loop achter merk ik.

Daarover gesproken, wordt het tijd voor een update van de TS. Met de nieuwe release in aantocht zullen wellicht mensen gaan zoeken naar actuele informatie. Er is 1,5 jaar aan data opgebouwd en de TS is niet echt actueel meer. Als iemand zich geroepen voelt mag die zijn gang gaan. Omdat ik zelf niet meer zo avontuurlijk ben ingesteld wat xbmc betreft zit ik niet meer zo in de apps en leuke ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
waar kan ik die traktr vinden? Las trouwens op die website van trakt dat alleen bepaalde scrappers worden ondersteund. Zal daar ook nog eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Vraagje, ik gebruik al een tijdje XBMC op mijn Win7 PC.
Nu heb ik een Logitech Harmony 600 gekregen, en wil deze ook gaan gebruiken voor XBMC.

Wie weet waar ik een goedkope (USB) infrarood ontvanger kan vinden?
Bij voorkeur NL webshops.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Long shot, maar heeft iemand een zip file met een werkende versie van Yanfoe? Mag best versie 1 zijn, gaat erom dat ie simpele NFO bestanden kan maken die gesnapt worden door NMJ, XMBC en YAMJ.

Ember zet er zoveel rotzooi in, dat NMJ er niks mee kan. En dan moet ik weer een extra tooltje runnen om de output van Ember te converteren. En Yanfoe werkte altijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

art1fex schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:56:
Vraagje, ik gebruik al een tijdje XBMC op mijn Win7 PC.
Nu heb ik een Logitech Harmony 600 gekregen, en wil deze ook gaan gebruiken voor XBMC.

Wie weet waar ik een goedkope (USB) infrarood ontvanger kan vinden?
Bij voorkeur NL webshops.

Bedankt
Heb je in de V&A gekeken voor een Micorosft MCE remote? Die worden nog wel eens voor een prikkie aangeboden. En die werken meestan OOTB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
obsidian schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:00:
[...]

Heb je in de V&A gekeken voor een Micorosft MCE remote? Die worden nog wel eens voor een prikkie aangeboden. En die werken meestan OOTB :)
Daar heb ik even gekeken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Is er ergens al een gecompileerde tvheadend addon voor android beschikbaar? Ik kan hem zelf in ieder geval nergens vinden. Alleen een ongecompileerde in de source van Lars Op Den Kamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:47
Volgens mij moet je dan een XBMC met mogelijkheid tot PVR hebben Toch?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Hallo Allemaal,

Ik kijk vaak films via mijn oude dvd speler, maar nu zou ik toch graag een XBMC systeempje willen hebben voor niet al te veel geld.
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik Films (1080p) & Muziek erop af kan spelen. En ik zou er ook graag TV mee willen kijken + opnemen (maar dat schijnt mogelijk te zijn in XBMC Frodo) dus misschien kan er een TV kaart in. Op het moment zit ik bij Caiway (coaxaansluiting)

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
mprkooij schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:40:
Hallo Allemaal,

Ik kijk vaak films via mijn oude dvd speler, maar nu zou ik toch graag een XBMC systeempje willen hebben voor niet al te veel geld.
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik Films (1080p) & Muziek erop af kan spelen. En ik zou er ook graag TV mee willen kijken + opnemen (maar dat schijnt mogelijk te zijn in XBMC Frodo) dus misschien kan er een TV kaart in. Op het moment zit ik bij Caiway (coaxaansluiting)

Alvast Bedankt
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al.
XBMC Frodo kan wat je wilt doen de hardware moet je er zelf even bij zoeken daar gaat dit topic niet over.
Dure hardware heb je echter niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ik ben hier helemaal niet in bekend :) Wat zou ik dan eigenlijk allemaal aan moeten schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
mprkooij schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:05:
Ik ben hier helemaal niet in bekend :) Wat zou ik dan eigenlijk allemaal aan moeten schaffen?
Misschien een Zotac Zbox icm met Sundtek MediaTV Pro tuner en OpenElec als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Xaero schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:17:
Volgens mij moet je dan een XBMC met mogelijkheid tot PVR hebben Toch?..
Dat hebben de huidige Frodo release candidates ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ja maar er moet ook een DVB-C Tuner in voor opnemen en tv kijken via XBMC (Caiway) en dat kan je niet plaatsen in een ''kant en klare'' Zotac ZBox of een andere box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
mprkooij schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:58:
Ja maar er moet ook een DVB-C Tuner in voor opnemen en tv kijken via XBMC (Caiway) en dat kan je niet plaatsen in een ''kant en klare'' Zotac ZBox of een andere box?
Daarom noemde ik ook de Sundtek MediaTV Pro tuner , dit is een usb dongle. Dan kan het dus wel.
En er zijn zeker wel barebones(bijv. van Shuttle) te vinden waar je een kaart in kunt plaatsen.
Maar je kunt inderdaad beter hier naar toe gaan: http://tweakers.net/reviews/2876/2/desktop-best-buy-guide-editie-januari-2013-htpc-zelf-een-mediaspeler-bouwen.html
Lees vooral de reacties, er worden goede tips gegeven, ook om geld te besparen.

[ Voor 52% gewijzigd door aegieles op 03-01-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:58:
Long shot, maar heeft iemand een zip file met een werkende versie van Yanfoe? Mag best versie 1 zijn, gaat erom dat ie simpele NFO bestanden kan maken die gesnapt worden door NMJ, XMBC en YAMJ.

Ember zet er zoveel rotzooi in, dat NMJ er niks mee kan. En dan moet ik weer een extra tooltje runnen om de output van Ember te converteren. En Yanfoe werkte altijd prima :)
De laatste keren dat ik Yanfoe geprobeerd heb (heb/had nog verschillende 'oude' versies) werkte dit niet meer.
Ben zelf ook nog op zoek naar een vervanger die .nfo bestanden kan aanmaken met behulp van de moviemeter.nl data. Momenteel gebruik ik Ember & MediaElch.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 12:19 . Reden: spellingsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het scrapen van films en series. Heeft iemand anders dat ook en wat is de oplossing hiervoor. Het lijkt zich vooral voor te doen bij .mp4 bestanden (met bijvoorbeeld de releases van YIFY). Zelfs als ik de hele bestandsnaam strip naar simpel de naam van de film of serie pakt hij hem nog niet. Het heeft dus niks met de bestandsnaam te maken. Als ik een nfo toevoeg doet hij het wel maar dit is bij films handmatig nog wel te doen maar bij series niet.

Ik heb met de addon/plugin 'Missing Movie Scanner' gekeken en in series zijn er 300 bestanden die niet in mijn xbmc database staan. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? En wat de oorzaak van dit probleem is?

Ik heb op het xbmc forum al gezocht en daar zie ik wel mensen met dezelfde problemen maar niet echt een bruikbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bij series kan je toch ook gewoon een .nfo gebruiken? Als er afleveringen nog niet herkend worden daarna dan is er gewoon iets mis met de naamgeving van de aparte bestanden (bv. geen seizoen duidelijk vermeld). Meestal geeft XBMC dan een foutmelding als 'Could not enumerate blabla'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Borromini schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:24:
Bij series kan je toch ook gewoon een .nfo gebruiken? Als er afleveringen nog niet herkend worden daarna dan is er gewoon iets mis met de naamgeving van de aparte bestanden (bv. geen seizoen duidelijk vermeld). Meestal geeft XBMC dan een foutmelding als 'Could not enumerate blabla'.
Nou ik heb het met films getest. Maar xbmc geeft niet eens een foutmelding ik heb in de log gekeken en hij zegt gewoon simpel weg dat er geen wijzigingen zijn geweest in de 'movies' folder

.nfo voor 300+ afleveringen is minstens 2 uur werk of is hier een makkelijke manier voor om dit te doen. Gemiste kans dat die missing movies and series plugin dit niet aanbied om het alsnog in je database te zetten door middel van nfo of iets anders

Voorbeeld hoe mijn structuur is: SERIES/arrow/arrow.S1E1 zelfs als ik de afleveringen strip naar deze sturctuur dan scant hij de aflevering nog niet. Kijkt hij alleen op bestandsnaam of ook op encoding/meta data? Ik heb namelijk het idee dat het zich met mp4 meer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Beste a.manders, over welke XBMC versie gaat het hier eigenlijk? Ik zie dat zo snel niet staan. Overigens is het bij series meestal zo dat men de originele benaming zoals deze wordt binnen-gehengeld, volledig ongemoeid laat voor het beste resultaat. Daarbij is SxxExx (S01E01) in de bestandsnaam een zeer essentieel onderdeel. Dus geen SxEx maar SxxExx gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2013 14:02 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Het gaat om Eden 11.0. Ik weet niet of hier nog updates/subversies in zijn

Ik had dat voorbeeld even uit mijn hoofd gedaan omdat ik niet thuis ben. Het is idd dat formaat dat ik gebruik. Meestal laat ik de bestandsnaam onveranderd omdat het in 999 van de 1000 gevallen dan al werkt

Ik zal vanavond eens kijken of ik een specifiek voorbeeld kan vinden een bestand die niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gisteren een mede tweaker geholpen om zijn library gefixed te krijgen in XBMC op OS X maar daar is iets vreemds mee aan de hand, we hebben Eden en de laatste nightlies geprobeerd maar zodra je 1x een content toegekend hebt dan is het niet meer mogelijk deze aan een andere folder toe te kennen, hij houdt het gewoon niet vast.

Ook vroeg ik me af waar de gedownloade addons zich bevinden? Ben geen OS X gebruiker (fan) maar we kregen het beide niet gevonden, het zou ergens in /Users/<your_user_name>/Library/Application Support/XBMC/addons moeten staan maar de addons installed via zip bv komen daar niet tussen.

Maar grootste probleem is het niet willen vast houden van de settings.

Een OS X gebruiker hier die dit ook eens meegemaakt heeft of weet wat er aan de hand is cq op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a.manders schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:30:
Het gaat om Eden 11.0. Ik weet niet of hier nog updates/subversies in zijn

Ik had dat voorbeeld even uit mijn hoofd gedaan omdat ik niet thuis ben. Het is idd dat formaat dat ik gebruik. Meestal laat ik de bestandsnaam onveranderd omdat het in 999 van de 1000 gevallen dan al werkt

Ik zal vanavond eens kijken of ik een specifiek voorbeeld kan vinden een bestand die niet werkt
Ik heb ook dit soort probleepjes gehad.
Ik heb zelf gemerkt dat, zoals al aangegeven, de naamgeving er heel erg toe doet. Toen ik mijn hele collectie in het systeem ging opnemen bleek dat bijvoorbeeld het jaar van uitkomst er voor de films toe doet. Als je IMdB als scraper hebt moet je die dus cecken.

Het gekke bij mij is dat ik nu voor alle afleveringen van alle series (zo'n 700) dezelfde naamgeving aanhoud en toch worden sommige episodes niet geload. Ik zet nooit de S(eizoen) en de E(pisode) in de titel maar bijv.: Arrow - 01x01 - [titel aflevering]. (en omdat ik overal ook nog de subtitels download moet ik alles dus dubbel renamen)
Maar dat is een serie waar de afleveringen een titel krijgen, Downton Abbey heeft dat bijvoorbeeld niet en het kostte me veel meer moeite om die opgenomen te krijgen. Het kan dus met meet elementen uit het format van je naamgeving te maken hebben.

Hoewel het over het algemeen goed gaat is dat toch niet altijd. Twee weken geleden wilde die bij mij ook opeens twee episodes en een film niet opnemen in de database, ik ben er nog steeds niet achter waarom niet want alles heeft deze structuur. Mijn oplossing was om die episodes per stuk toe te voegen, daarna werden ze wel in de lijst opgenomen.
Ik zie wel dat de nummering van afleveringen in de bibliotheek verschillend is per serie. Soms 01 soms gewoon 1.

De film krijg ik met geen mogelijkheid in de bibliotheek.

Ik vermoed dat het hier gaat om een probleem met de scraper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Ik heb ook dit soort probleepjes gehad.
Ik heb zelf gemerkt dat, zoals al aangegeven, de naamgeving er heel erg toe doet. Toen ik mijn hele collectie in het systeem ging opnemen bleek dat bijvoorbeeld het jaar van uitkomst er voor de films toe doet. Als je IMdB als scraper hebt moet je die dus cecken.
Welke conventie hou je bij het jaartal bij films dan aan? bijv. 'filmnaam (2012).mkv' ofzo?
Pagina: 1 ... 70 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]