Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Beetje late reactie maar zie hier niet de oplossing in.
Profiles zijn daar volgens mij niet voor bedoeld.
Deze opdracht [ActivateWindow(10025,"/storage/mount/videos/kids/")] in de keymap van je remote koppelen aan de gewenste toets.schumi2004 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:32:
Iemand enig idee hoe ik van een Favorite een shortcut kan maken voor me remote ?
Ik heb de file favourites.xml gevonden maar wat ik er dan verder mee moet is mijn een raadsel.
code:
1 2 3 <favourites> <favourite name="Kids">ActivateWindow(10025,"/storage/mount/videos/kids/")</favourite> </favourites>
XBMC start prima op, alles werkt.. behalve MKV's
In de logfile vind ik dit:
WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 22
ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
Met Google vind ik niks nuttigs..
Ik heb Haali enzo erop gezet.. die verhelpen niet het probleem. Ik kan de MKV's wel openen in VLC
Wat vergeet ik nog ?
Dan nog komen ze onder programs te staan: http://dl.dropbox.com/u/28951/favo.pngVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:06:
In je skin settings kan je add-on shortcuts maken die dan op je home page komen te staan.
Ik bedoel dus eccht een menu item zoals programs of system.
XBMC wat een mkv niet goed afspeelt, lijkt me toch echt niet een heel bekend probleem hehe.... als er iets is wat het goed speelt is het dat soort spul.
Test het afspelen eens met een hele verse instance van XBMC die je ernaast installeert.
[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-09-2011 22:44 ]
In de skin MQ3 moest ik een folder favoriet maken en in het aangemaakte menu item de favoriet daar aan koppellen.SidewalkSuper schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:43:
lowfi je moet in de skin settings een nieuw menu-item aanmaken, niet als submenu
Denk dat ik het verkeerd begrepen heb, je wil een programma add-on favoriet maken?
Werkt denk het zelfde, kom ik later op terug. Ik ga het zelf ook even proberen.
Thanks, nu kan ik hem dan eindelijk ook in 1x via remote aan roepenDyStiC schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:16:
[...]
Deze opdracht [ActivateWindow(10025,"/storage/mount/videos/kids/")] in de keymap van je remote koppelen aan de gewenste toets.
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2011 22:50 ]
In dit geval kies je dus Add-On1, druk op enter, add add-on, Kies Xot, Activate de button, rename hem en klaar.
Moeilijker dan dit wordt het echt niet
Op deze mini PC heb ik Windows 7 Ultimate 64-bit draaien met daarop XBMC geinstalleerd.
Bij het afspelen van HD-films heb ik vaak ontzettend grote pixels en vreemde kleuren in beeld. Het is een beetje te vergelijken met satelliet-tv kijken bij slecht weer. Het probleem treedt op op willekeurige momenten.
Vaak gaat het na een scene weer weg, maaar soms gaat het ook door totdat er een blue screen verschijnt of de PC vastloopt. In dit blue screen staat dan meestal een melding dat er iets met de display driver aan de hand. Uiteraard heb ik deze al geprobeerd te updaten met de nieuwste versie van de Nvidia website, maar dit heeft niet geholpen. Ook staat DXVA gewoon ingeschakeld.
Hier een voorbeeld:

Dit probleem heb ik zowel onder een 32-bit versie van Windows 7 als onder een 64-bit versie.
Specs van de Sapphire Edge HD:
Intel® Atom™ D510 1.66GHz
1024 KB CPU Cache
2048 MB DDR2-800 So-DIMM
512 MB NVIDIA® ION™ 2
Heeft iemand een idee of zou dit gewoon een hardware issue zijn? Ik heb het internet al afgezocht, maar kan niet echt iemand vinden met hetzelfde probleem.
Speel je film af vanaf het netwerk of staat ie op je hardeschijf? Als de film van het netwerk komt zou het kunnen dat je netwerk de bottleneck is. Zeker als je via wifi verbonden bent.Timmetjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:34:
Ik heb een vre....
Je hebt al drivers geupdate en software gewisseld. Misschien wordt je PC te heet. heb ik vroeger ook gehad, dan krijg je na loop van tijd ook artifacts en crasht de boel even later. Probeer eens te draaien met de PC open zodat er zeker weten genoeg koeling is.
Tot slot, je zou ook een keer de xbmc-livecd kunnen testen of zich daar ook het probleem voordoet
Hartelijk dank en hij is inmiddels binnen en (deels) werkendRoeligan schreef op zondag 04 september 2011 @ 09:50:
Even mezelf quoten een tijdje terug:
Ik loop echter ook direct tegen problemen aan. CH+/-, Volume, power, back en go werken prima, net als enter. De pijltjes echter niet.
De standaard installatie gevolgd (sudo dpkg-reconfigure lirc) en de Soundgraph Antec Virus rm200 (ik heb de 100) uitgekozen. IRW heeft gewoon alle correcte toetsen terug (KEY_UP) enzovoorts, maar slechts een deel werkt in XBMC.
Vervolgens zou je remote.xml moeten kunnen aanpassen. Het bizarre is echter dat ik, ondanks een standaard XBMC live installatie, geen inhoud in de map /home/xbmc/ heb, dus ik ben de draad even kwijt, waarom heb ik geen handmatige keymap en hoe maak ik er eentje (simpelweg creeren in die map werkt niet) of los ik dit anderszins op?
Edit:
Inmiddels opgelost door:
usr/share/lirc/remotes/imon/lircd.conf
Handmatig te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Autoreply op 08-09-2011 17:12 ]
Ik heb het geprobeerd vanaf het netwerk, vanaf de harde schijf en vanaf een externe harde schijf. Het probleem blijft hetzelfde helaas.Mad_Cow schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:39:
[...]
Speel je film af vanaf het netwerk of staat ie op je hardeschijf? Als de film van het netwerk komt zou het kunnen dat je netwerk de bottleneck is. Zeker als je via wifi verbonden bent.
Je hebt al drivers geupdate en software gewisseld. Misschien wordt je PC te heet. heb ik vroeger ook gehad, dan krijg je na loop van tijd ook artifacts en crasht de boel even later. Probeer eens te draaien met de PC open zodat er zeker weten genoeg koeling is.
Tot slot, je zou ook een keer de xbmc-livecd kunnen testen of zich daar ook het probleem voordoet
De PC is een gesloten kastje met het formaat van een DVD-hoesje, dus hier kan ik vrij weinig aan open zetten. Wel heb ik de PC al eens gewoon op de vloer gezet ipv in een benauwd kastje, maar ook dit had geen resultaat.
Die xbmc-livecd heb ik nog niet getest, goed idee.
Er staan ook een aantal mkv/xvid's/avi lokaal op mijn ipad.
Hoe kan ik deze nu toevoegen in XBMC?
Soort lokaal importeren, bij Add videos kun je enkel van shares en dergelijke...
Dit ziet er uit alsof er in de DXVA decoder fouten optreden. Zijn je videokaart-drivers up to date?Timmetjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:49:
[...]
Ik heb het geprobeerd vanaf het netwerk, vanaf de harde schijf en vanaf een externe harde schijf. Het probleem blijft hetzelfde helaas.
De PC is een gesloten kastje met het formaat van een DVD-hoesje, dus hier kan ik vrij weinig aan open zetten. Wel heb ik de PC al eens gewoon op de vloer gezet ipv in een benauwd kastje, maar ook dit had geen resultaat.
Die xbmc-livecd heb ik nog niet getest, goed idee.
Zijn het geen obscure releases die je probeert af te spelen? Niet 100% van de releases zijn met compatible met DXVA decoders (komt wel in de buurt). Vooral Esir lijkt problemen op te leveren.
Mwa, als het netwerk niet kan volgen, ga je gewoon buffering krijgen, geen rare beelden en zo.Mad_Cow schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:39:
[...]
Speel je film af vanaf het netwerk of staat ie op je hardeschijf? Als de film van het netwerk komt zou het kunnen dat je netwerk de bottleneck is. Zeker als je via wifi verbonden bent.
[...]
Wat wel kan is dat er door onderbreking in het netwerk een frame wegvalt of zo.
Dan heb je soms zo'n rare overlappingen van vreemde beelden met het correcte beeld eronder.
Dat is dan zo totdat je stream aan een volgende keyframe komt, dan wordt het beeld weer goed.
Zeker omdat hij ook blue screens krijgt, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het ligt aan het feit dat zijn netwerk te traag zou zijn.
Volgens mij zijn het geen obscure release. Wellicht dat er een paar tussen zitten, maar nooit al mijn films. Toch doet ie dit bij al mijn .mkv files..tweak_dude schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:13:
[...]
Dit ziet er uit alsof er in de DXVA decoder fouten optreden. Zijn je videokaart-drivers up to date?
Zijn het geen obscure releases die je probeert af te spelen? Niet 100% van de releases zijn met compatible met DXVA decoders (komt wel in de buurt). Vooral Esir lijkt problemen op te leveren.
Mijn videokaart drivers zijn inderdaad up to date. Ik heb de laatste 3 versies geprobeerd, maar ze geven allemaal problemen.
DXVA uitzetten trekt het systeem zeker niet? Daarmee zou je iig wel vast kunnen stellen of de decoder het probleem is.Timmetjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:25:
[...]
Volgens mij zijn het geen obscure release. Wellicht dat er een paar tussen zitten, maar nooit al mijn films. Toch doet ie dit bij al mijn .mkv files..
Mijn videokaart drivers zijn inderdaad up to date. Ik heb de laatste 3 versies geprobeerd, maar ze geven allemaal problemen.
Dat zal ie waarschijnlijk niet trekken nee. Ik zal het vanavond gewoon even proberen.tweak_dude schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:26:
[...]
DXVA uitzetten trekt het systeem zeker niet? Daarmee zou je iig wel vast kunnen stellen of de decoder het probleem is.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Window_IDs
Ik zoek het window ID voor het geluid en ondertitel menu dat je tijdens het afspelen van een Video kunt oproepen via het Video OSD,
Enig idee ?
Mijn hele movie collectie heeft netjes een poster als afbeelding in alle view modus totdat me vandaag opvalt dat deze bij de meest recent toegevoegde films er een screenshot uit de film gebruikt wordt voor de poster afbeelding.
Mijn setup is een pre-EDEN OE build met MQ3 rc2.
Ik heb alle settings nagelopen van XBMC en skin maar kan nergens een vreemde optie vinden die dit veroorzaakt, zo zag ik wel voor TV series iets van fanart en posters als opties maar zoiets is er niet voor films.
Iemand een idee wat hier mis gaat? Zou ik dit in een logging kunnen terug vinden? Zoja, waar?
Ik draai het op een zotac ad02 via OpenElec.ThinkPadd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:07:
Waar heb je XBMC op draaien? Welk onderliggend besturingssysteem? Windows wil soms zelf namelijk ook wel eens folder images maken door screenshots te nemen.
De movie folders had ik zelf ook al gecheked op foutieve images maar daar staat helemaal niks in dus ligt mijn inziens echt aan XBMC, vreemde is nog wel dat het gewoon gewerkt heeft. Zou het aan de view type liggen van Aeon misschien ?
Plaats dit in je keymap voor de desbetreffende key:Frank B268 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:31:
Ik heb een vraagje over deze lijst met window ID's
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Window_IDs
Ik zoek het window ID voor het geluid en ondertitel menu dat je tijdens het afspelen van een Video kunt oproepen via het Video OSD,
Enig idee ?
1
| XBMC.ActivateWindow(osdaudiosettings) |
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
iemand die mij kan helpen?Dimitri_Jetair schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:11:
sinds kort mijn XBMC op de ipad 2 geinstalleerd en werkt goed.
Er staan ook een aantal mkv/xvid's/avi lokaal op mijn ipad.
Hoe kan ik deze nu toevoegen in XBMC?
Soort lokaal importeren, bij Add videos kun je enkel van shares en dergelijke...
Maar wellicht dat je er overheen kijkt, of dat iemand anders in dit topic nog een idee heeft: [Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS
[ Voor 43% gewijzigd door job op 09-09-2011 09:49 ]
Volgens mij ligt dit aan de moviemeter-scraper, of aan de site waar ze de filmposters vandaan halen. Ik zit met hetzelfde probleem, en heb voorlopig maar de IMDb-scraper gebruikt in afwachting van een fix.schumi2004 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:04:
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Mijn hele movie collectie heeft netjes een poster als afbeelding in alle view modus totdat me vandaag opvalt dat deze bij de meest recent toegevoegde films er een screenshot uit de film gebruikt wordt voor de poster afbeelding.
Mijn setup is een pre-EDEN OE build met MQ3 rc2.
Ik heb alle settings nagelopen van XBMC en skin maar kan nergens een vreemde optie vinden die dit veroorzaakt, zo zag ik wel voor TV series iets van fanart en posters als opties maar zoiets is er niet voor films.
Iemand een idee wat hier mis gaat? Zou ik dit in een logging kunnen terug vinden? Zoja, waar?
Is iemand hier die Eden, trakt utilities, moviemeter en mysql gebruikt??
Een reboot!

..mogen ze ook wel ff vermelden in een setup ergens..
Ik heb CoreAVC ingesteld op CUDA maar ik zie dat XBMC alleen overweg kan met DXVA en softwarematige pixelshaders. Met CUDA lijkt het beeld wat fletser maar ook scherper.
Iemand hier ervaring mee? Kan ik beter beide instellen op DXVA? Dat kan in CoreAVC namelijk ook

Geen "enable/disable debugging" bovenaan en ik wil nou toch wel erg graag van die getallen en tekst links bovenaan af...
Normaliter kan je dit uitzetten in advancedsettings.xml zoals hier beschreven. Ik krijg echter niets, nada, noppes, zoals te zien is in 't screenshot, ondanks dat ik keurig advancedsettings heb aangemaakt. Is er nog een andere instelling die dit kan blokkeren? Na een reboot is mijn advancedsettings compleet verdwenen (en ja, wel gesaved)?
Lijkt samen te hangen met een eerdere post
Autoreply in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
En hier nog wat meer info:
[ Voor 29% gewijzigd door Autoreply op 10-09-2011 19:50 ]
Eh... ik snap je verhaal niet helemaal. Je weet dat XBMC alle decoders onboard heeft en geen externe filters kan gebruiken? Dus DXVA is de enige hardware decoding die mogelijk is. En die zit intern, dus maakt het niet uit wat je in CoreAVC instelt.YoG schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:22:
[...]
Een reboot!![]()
..mogen ze ook wel ff vermelden in een setup ergens..
Ik heb CoreAVC ingesteld op CUDA maar ik zie dat XBMC alleen overweg kan met DXVA en softwarematige pixelshaders. Met CUDA lijkt het beeld wat fletser maar ook scherper.
Iemand hier ervaring mee? Kan ik beter beide instellen op DXVA? Dat kan in CoreAVC namelijk ook
[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 09-09-2011 22:17 ]
Onderstaand bericht had ik in het vorige deel gepost, maar geen response op gekregen. Zou fijn zijn als iemand mij een soort van richting kan aangeven
Thanks!
Hey fijne heren,
Ik heb van de week voor het eerst m'n LCD (Samsung LE32A756R1FXXC) op mijn PC aangesloten. Dit door middel van de DVI uitgang op de videokaart (HD4870), een verloopje naar HDMI en dan verder via een HDMI kabel naar de tv.
Op de andere DVI uitgang zit m'n pc scherm.
De desktop, youtube HD filmpjes etc. spelen prima af, alleen als ik een film/serie wil kijken via XBMC heb ik last van 'lag'. Dus het beeld stottert om de zoveel seconden; vaak bij een nieuwe scene/shot trekt hij het weer vlot.
Nu heb ik zelf een klein beetje lopen zoeken, maar er is zo ontzettend veel info voor XBMC te vinden, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Als jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven, of het probleem weten zou dat enorm helpen!
De lag komt voor bij duplicate, de LCD het mainscreen maken, het pc scherm uitschakelen.
Ik heb het idee dat het iets met de tv te maken heeft, of dat ik nog wat kan tweaken in XBMC.
Eerst speelde ik de media af via mijn externe harde schijf -> aangesloten op PC -> door naar de LCD.
Toen bestanden afgespeeld via de HDD van mn pc, maar ook dat geeft hetzelfde resultaat.
(is het überhaupt mogelijk om via de externe HDD 720/1080 content af te spelen?)
info:
Vista 64x
4GB geheugen
4870 512mb
versie 10.0 stable
Confluence skin
Heb je al eens op de 'O' op het toetsenbord gedrukt? Dat is normaal gesproken de knop om het OSD te togglen.Autoreply schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:07:
ik wil nou toch wel erg graag van die getallen en tekst links bovenaan af...
Blijft wel raar dat je geen debug logging kunt aanzetten though...
Dat doet helaas niets. Op sich niet verwonderlijk, als je loglevel op 3 zet en hide op true dan kán je hem niet uitzetten (via system=>debugging), maar ook met loglevel=0 trekt hij zich er niets van aan:Juggels schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:31:
Heb je al eens op de 'O' op het toetsenbord gedrukt? Dat is normaal gesproken de knop om het OSD te togglen.
Blijft wel raar dat je geen debug logging kunt aanzetten though...
/usr/share/xbmc/userdata/Advancedsettings.xml
1
2
3
4
5
6
| <advancedsettings> <videoscanner> <ignoreerrors>true</ignoreerrors> </videoscanner> <loglevel>0</loglevel> </advancedsettings> |
Helaas doet ook:
1
| <loglevel hide="false">0</loglevel> |
Niets, noch aan het verdwijnen van de stats, noch aan het mogelijk maken om het via de GUI weer aan te zetten

[ Voor 38% gewijzigd door Autoreply op 10-09-2011 14:07 ]
Oh...? Ik geloof je graag, maar ik begrijp dan niet waarom mijn MKVs dan eerst niet werkten.. maar wél na het installeren van CoreAVC en een reboot.tweak_dude schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:16:
[...]
Eh... ik snap je verhaal niet helemaal. Je weet dat XBMC alle decoders onboard heeft en geen externe filters kan gebruiken? Dus DXVA is de enige hardware decoding die mogelijk is. En die zit intern, dus maakt het niet uit wat je in CoreAVC instelt.
Ik heb de mappen van XBMC gecopy-en paste naar mijn nieuwe install van Windows 7.. misschien dat alleen een install van XBMC ervoor zorgt dat MKVs gaan werken?
Maareh, ik zie nog steeds een verbetering in deze nieuwe install van Windows.. het beeld is een stuk scherper.. of zijn de drivers van Nvidia opeens drastisch verbeterd (als dat uberhaupt verbetering met 2D geeft)
En als je eens je eigen user settings file gebruikt?Autoreply schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:38:
[...]
/usr/share/xbmc/userdata/Advancedsettings.xml
/home/<xbmc user>/.xbmc/userdata/.....
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Hoe kom ik daar? Filemanager herkend 'm niet, via command-line (dir) kom ik er niet en een ubuntu cd draaien en hem handmatig opzoeken heeft ook 0,0 resultaat.j1nx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:26:
En als je eens je eigen user settings file gebruikt?
/home/<xbmc user>/.xbmc/userdata/.....
Kun je je advancedsettings.xml eens posten?Autoreply schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
Geen "enable/disable debugging" bovenaan en ik wil nou toch wel erg graag van die getallen en tekst links bovenaan af...
Normaliter kan je dit uitzetten in advancedsettings.xml zoals hier beschreven. Ik krijg echter niets, nada, noppes, zoals te zien is in 't screenshot, ondanks dat ik keurig advancedsettings heb aangemaakt. Is er nog een andere instelling die dit kan blokkeren? Na een reboot is mijn advancedsettings compleet verdwenen (en ja, wel gesaved)?
Lijkt samen te hangen met een eerdere post
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 10-09-2011 19:48 . Reden: Linkje naar OpenELEC sources toegevoegd ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Nee, alleen booten is sneller.jaspov schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:18:
Heeft iemand ervaring met het snelheidsverschil van Openelec tussen USB en een HDD op een ION systeem? mediacenter zit nu ingebouwd en zit krap in tijd om alles uit en om te bouwen (nu geen HHD in), vraag me af of HDD (5400rpm) sneller werkt.
[ Voor 34% gewijzigd door job op 10-09-2011 20:23 ]
Andere vraag over resume op Ion bij Openelec. Resume is heel snel, in een paar seconden is de interface in beeld. Even later (tot anderhalve minuut later) bevriest de hele interface, en zelfs de debugging informatie als die aan staat. Dat kan dan 20-30 seconden duren waarin het systeem niet reageert. Is dit normaal gedrag? Linux op de achtergrond? Standaard Asrock ion 330 met Openelec rc5.
[ Voor 47% gewijzigd door jaspov op 10-09-2011 22:26 ]
XBMC gebruikt een ingebouwde FFMPEG, dus heeft echt wel niks met CoreAVC te makenYoG schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:44:
[...]
Oh...? Ik geloof je graag, maar ik begrijp dan niet waarom mijn MKVs dan eerst niet werkten.. maar wél na het installeren van CoreAVC en een reboot.[...]
Waarom het eerst niet werkte en nu wel, geen idee
Heb nu Ubuntu draaiend, maar de laatste stable draait supertraag, cursor doet er werkelijk 5 secs over om te reageren op mn muiosbeweging. Ik zie geen driver problemen zover ik het weet.
Live cd weigerde de onboard ethernet te herkennen, dus die kon ik niet eens installeren.
Ben niet echt een ervaren linuxgebruiker.
Ik wil openelec installeren op een usb-stick op mijn Asrock ion 330-HT.
Ik heb 1 installatie usb en eentje waar het op moet komen. Als ik de installatie stick insteek en boot via usb, begint inderdaad het installatie programma. Maar helaas herkent hij de tweede usb-stick niet, alleen mijn harde schijf. Ik kan openelec dus wel op hd installeren, maar niet op de usb.
Ik heb al geprobeerd om de HD los te koppelen, maar dan vind openelec helemaal geen installatie-besteming. Ik heb ook al geprobeerd de usb-stick om te wisselen, dus van de andere de installatie usb maken en omgekeerd.
Iemand een idee?
ps. ligt thetvdb.com eruit?
Heb ik mij even op het verkeerde been laten zetten door 'audio'. Ik was driftig op zoek naar iets met 'subtitle' er in...Mr_Blobby schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:33:
[...]
Plaats dit in je keymap voor de desbetreffende key:
code:
1 XBMC.ActivateWindow(osdaudiosettings)
Thanks !
Ik kan me voorstellen dat die hide op true moet staan, om de logs ook te hiden?Autoreply schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:38:
[...]
Helaas doet ook:
code:
1 <loglevel hide="false">0</loglevel>
Niets
[...]
1
| <loglevel hide="true">0</loglevel> |
Ondertussen weer een nieuwe versiejacobras schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:48:
Vandaag tijd gehad om OpenELEC Eden (Fusion) te updaten naar de nieuwste release. Van tevoren heb ik een backup gemaakt aan de hand van forumpost #5 hier. Updaten ging net zoals de vorige keer supersimpel, en met de nieuwere versie doet Cars het ook goed (stotterde eerst behoorlijk gedurende het eerste kwartier). Goed om te zien dat er weer voortgang is geboekt
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
upload.OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20110911191913-r8136.tar.bz2
Nu dit allemaal vrij nieuw voor me is zit ik nog met een paar dingen die ik niet goed krijg:
1. Ik gebruik de MQ2 skin. Heb daarin een aantal extra menu shortcuts gemaakt. Hoe kan ik de shortcut op dezelfde wijze laten reageren als de movies shortcut. Dus dat de library wordt getoond met covers?
Ik heb namelijk de library opgedeeld in NEW en OLD, en wil graag dan direct naar NEW linken.
2. Als behuizing gebruik ik een Antec Fusion Remote black kast, met daarin een IR ontvanger (iMON). de iMON software heb ik ingesteld als MCE. Mijn Harmony ONE heb ik ingesteld met een apparaat Microsoft MCEkeyboard. Echter werkt dit totaal nog niet lekker, als ik scroll door het menu, vliegt het menu mega snel rond. Is er ergens een standaard config file voor iMON en heeft iemand dezelfde setup met een harmony ONE waar het wel Ok mee werkt?
3. Ik heb de youtube app ook onder XMBC draaien, is er geen mogelijkheid om de youtube webpage te laten zien ipv. alleen zoeken naar filmpjes?
Ik heb een hele mooie asus tranformer tablet en zou daar dolgraag xbmc op willen hebben. Had dus in januari op tweakers gelezen dat xbmc ook naar android geport zou worden, net zoals apple. Weet iemand of dat er nog door gaat komen of er hard mee bezig zijn?
Groetjes Lowhorn
Aan de screenshot te zien die je eerder plaatste, is je gebruikersnaam diesel. De plek waar je de advancedsettings neer moet zetten is dan /home/diesel/.xbmc/userdataAutoreply schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:25:
[...]
Hoe kom ik daar? Filemanager herkend 'm niet, via command-line (dir) kom ik er niet en een ubuntu cd draaien en hem handmatig opzoeken heeft ook 0,0 resultaat.
Let op, vergeet die punt vooral niet. Die geeft aan dat het een hidden folder is. Makkelijk te doen via een terminal-venster en anders grafisch, maar dan moet je wel even de hidden files aanzetten (via ctrl-h dacht ik, uit mijn hoofd).
Ik hoop dat je niet op basis van dat tweakers bericht hebt besloten om die tablet te kopen???? Men is er wel mee bezig, maar het laatste wat ik heb gelezen is dat ze behoorlijk vast lopen op de structuur van Android waardoor een oplossing er op korte termijn niet in zit. (ff zoeken op het xbmc forum (forum.xbmc.org) als je meer wilt weten)Lowhorn schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:03:
Dag mensen!
Ik heb een hele mooie asus tranformer tablet en zou daar dolgraag xbmc op willen hebben. Had dus in januari op tweakers gelezen dat xbmc ook naar android geport zou worden, net zoals apple. Weet iemand of dat er nog door gaat komen of er hard mee bezig zijn?
Groetjes Lowhorn
Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Punt1: verduidelijking, dat ik graag bij de film library "NEW" de layout:list veranderd wil hebben in layout:multiplex (zoals deze ook staat bij movies) is dit ergens handmatig in een xml aan te passen?Chris12 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:42:
Sinds vorige week druk aan het stoeien met mn nieuwe HTPC op basis van Windows7 en XMBC (10.1)
Nu dit allemaal vrij nieuw voor me is zit ik nog met een paar dingen die ik niet goed krijg:
1. Ik gebruik de MQ2 skin. Heb daarin een aantal extra menu shortcuts gemaakt. Hoe kan ik de shortcut op dezelfde wijze laten reageren als de movies shortcut. Dus dat de library wordt getoond met covers?
Ik heb namelijk de library opgedeeld in NEW en OLD, en wil graag dan direct naar NEW linken.
2. Als behuizing gebruik ik een Antec Fusion Remote black kast, met daarin een IR ontvanger (iMON). de iMON software heb ik ingesteld als MCE. Mijn Harmony ONE heb ik ingesteld met een apparaat Microsoft MCEkeyboard. Echter werkt dit totaal nog niet lekker, als ik scroll door het menu, vliegt het menu mega snel rond. Is er ergens een standaard config file voor iMON en heeft iemand dezelfde setup met een harmony ONE waar het wel Ok mee werkt?
3. Ik heb de youtube app ook onder XMBC draaien, is er geen mogelijkheid om de youtube webpage te laten zien ipv. alleen zoeken naar filmpjes?
Opgelost: smart playlist maken met verwijzing naar path en dan 'contains' ipv 'is', smartplaylist koppelen aan menu/submenu!
Punt2 inmiddels opgelost, door de activiteit opnieuw aan te maken op de Harmony One, nu reageert het menu etc. normaal!
[ Voor 4% gewijzigd door Chris12 op 12-09-2011 21:50 . Reden: punt 1 opgelost ]
Laat ik het anders vragen. Anderen met een 330-HT lukt het wel om zo openelec te installeren?Westmania schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:49:
Ik heb het volgende redelijk irritante probleem.
Ik wil openelec installeren op een usb-stick op mijn Asrock ion 330-HT.
Ik heb 1 installatie usb en eentje waar het op moet komen. Als ik de installatie stick insteek en boot via usb, begint inderdaad het installatie programma. Maar helaas herkent hij de tweede usb-stick niet, alleen mijn harde schijf. Ik kan openelec dus wel op hd installeren, maar niet op de usb.
Ik heb al geprobeerd om de HD los te koppelen, maar dan vind openelec helemaal geen installatie-besteming. Ik heb ook al geprobeerd de usb-stick om te wisselen, dus van de andere de installatie usb maken en omgekeerd.
Iemand een idee?
ps. ligt thetvdb.com eruit?
Even een bugje waar ik gisteren tegenaan liep; thuis heb ik XOT draaien maar bij een vriend van mij kreeg ik het niet aan de gang. Wat bleek nu na het lezen van de logfile; hij snapt een naam met accenten niet.GroteBozewolf schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:07:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.10 online gezet. Deze release bevat een aantal grote changes voor de video plugin variant van XOT-Uzg.v3. Deze changes zijn verstopt in de "Advanced Plugin Mode". Als deze mode aan staat bied de plugin de volgende nieuwe features:
Bijvoorbeeld de naam Daniël; XOT ging nu zoeken in de map users\dani\....
Verder krijg ik beta uitzendinggemist niet aan de gang die blijft bufferen, maar bovenstaand is denk ik wel een bug?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik moet zeggen er diacrieten niet echt handig zijn in paden. Zou je mij die logfile waarin het fout gaat kunnen sturen? Dan kan ik kijken of ik het kan fixen.Phusebox schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:33:
[...]
Even een bugje waar ik gisteren tegenaan liep; thuis heb ik XOT draaien maar bij een vriend van mij kreeg ik het niet aan de gang. Wat bleek nu na het lezen van de logfile; hij snapt een naam met accenten niet.
Bijvoorbeeld de naam Daniël; XOT ging nu zoeken in de map users\dani\....
Verder krijg ik beta uitzendinggemist niet aan de gang die blijft bufferen, maar bovenstaand is denk ik wel een bug?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Sorry heb alles al weggegooid en de user gemerged naar een ander account en xbmc opnieuw geinstalleerd...GroteBozewolf schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:46:
[...]
Ik moet zeggen er diacrieten niet echt handig zijn in paden. Zou je mij die logfile waarin het fout gaat kunnen sturen? Dan kan ik kijken of ik het kan fixen.
ppa met libmms0.6 zit volgens mij ook nog op 10.1?
Ik heb echt geen idee. Ik weet dat men er al lang mee bezig is, maar streaming heeft echt 0 prio bij de XBMC developers. Je kunt wel zelf libmms0.6 installeren. Zie hier:lowfi schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:34:
grotebozewolf heb jij zicht op de ontwikkelingen van libmms in toekomstige (nightly) xbmclive (ubuntu??) versies? Ik begrijp dat er een xbmc ppa is waarbij een nieuwe libmms(0.6) gecompileerd wordt maar als je al een nightly ppa gebruikt heb je daar niks aan.
ppa met libmms0.6 zit volgens mij ook nog op 10.1?
http://www.rieter.net/pag..._slow.2C_can_you_fix_that
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Dan wordt het lastig fixen......Phusebox schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:53:
[...]
Sorry heb alles al weggegooid en de user gemerged naar een ander account en xbmc opnieuw geinstalleerd...
EDIT: Ik kon het niet laten. Even mijn XBMC pad veranderd en wat blijkt: het is een bug in XBMC! Geen enkele Add-On werkt met diacrieten in het pad. Ik zal een bug aanmaken op XBMC.org.
EDIT2: Zie hier http://trac.xbmc.org/attachment/ticket/11953/
[ Voor 31% gewijzigd door GroteBozewolf op 13-09-2011 12:59 ]
Even het pad verandert van xbmc? Het gaat om het pad van je gebruikersaccount, dat bedoel je denk ik?GroteBozewolf schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:49:
[...]
Dan wordt het lastig fixen......
EDIT: Ik kon het niet laten. Even mijn XBMC pad veranderd en wat blijkt: het is een bug in XBMC! Geen enkele Add-On werkt met diacrieten in het pad. Ik zal een bug aanmaken op XBMC.org.
EDIT2: Zie hier http://trac.xbmc.org/attachment/ticket/11953/
Maar dat kun je niet 'even' veranderen. Alles werkte bij mij in XBMC met diacrieten behalve XOT. Youtube etc werkte gewoon.
Ik ken die ppa maar daarmee loop je achter op de nightliesGroteBozewolf schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:47:
[...]
Ik heb echt geen idee. Ik weet dat men er al lang mee bezig is, maar streaming heeft echt 0 prio bij de XBMC developers. Je kunt wel zelf libmms0.6 installeren. Zie hier:
http://www.rieter.net/pag..._slow.2C_can_you_fix_that
Dit is enkel libmms, niet XBMC.lowfi schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:01:
[...]
Ik ken die ppa maar daarmee loop je achter op de nightlies
Ik draai in portable mode. Dus ja: het pad van XBMC veranderen. Bij jou doet YouTube het omdat ie in de xbmc folder staat en niet in je user folder. Trust me: geen enkele addon doet het als je een diacriet in het addon pad hebt staan.Phusebox schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:09:
[...]
Even het pad verandert van xbmc? Het gaat om het pad van je gebruikersaccount, dat bedoel je denk ik?
Maar dat kun je niet 'even' veranderen. Alles werkte bij mij in XBMC met diacrieten behalve XOT. Youtube etc werkte gewoon.
http://openelec.tv/forum/...on-amd-x8664-fusion-build
Heb dit nu gedaan met een script (addon.xml en default.py) maar kan dan alleen Internet Explorer opstarten.
Zou liever FireFox willen...
Hoe ik het nu gedaan heb:
1. maak map met bv. "script.IEbrowser" en plaats deze map in XBMC\addons directory
2. in de script.IEbrowser moet je 2 files aanmaken:
addon.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <addon id="script.IEbrowser" version="1.0" name="IEbrowser" provider-name="Chris12"> <requires> <import addon="xbmc.gui" version="2.11"/> </requires> <extension point="xbmc.python.script" library="default.py" debugging="false"/> <extension point="xbmc.addon.metadata"> <summary>Script to run Internet Explorer</summary> <description>Script to run Internet Explorer from witin XBMC</description> <platform>all</platform> </extension> </addon> |
en default.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| import sys import os import subprocess import xbmc # Script constants __scriptname__ = "Run Internet Explorer in XBMC" __author__ = "Chris12" __url__ = "http://xbmc.org/" __credits__ = "Chris12" __version__ = "0.1" print "[SCRIPT] '%s: version %s' initialized!" % (__scriptname__, __version__, ) if (__name__ == "__main__"): child = subprocess.Popen("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe") rc = child.wait() sys.modules.clear() |
3. Nu kan je het script zien onder programs (XBMC wel herstarten) en kan je een menu item maken met het script eraan gekoppeld.
Echter bovenstaande krijg ik niet werkend met firefox... als ik de link/path aanpas naar de firefox directory werkt het script niet meer?? werkt bv. wel weer met link naar explorer.exe
Verwijderd
De backslash fungeert in strings als escape character. Zo is '\n' de escape sequence voor een newline en '\f' de escape sequence voor een formfeed. Als je dan zoiets als '\firefox.exe' in je string hebt staan werkt dat natuurlijk niet. Gebruik daarom altijd een dubbele backslash '\\'. Programming 101Chris12 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:
code:
1 2 3 4 5 if (__name__ == "__main__"): child = subprocess.Popen("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe") rc = child.wait() sys.modules.clear()
Echter bovenstaande krijg ik niet werkend met firefox... als ik de link/path aanpas naar de firefox directory werkt het script niet meer?? werkt bv. wel weer met link naar explorer.exe
Maar het is sowieso niet verstandig om met hardcoded paths te werken. Stel liever firefox in als je default browser, en doe dan zoiets:
1
2
| import webbrowser webbrowser.open('http://www.google.com') |
Bedankt voor de reactie, ik heb totaal geen programmeerkennis... ik heb bovenstaande delen ook maar bij elkaar gesprokkeld en vervolgens via try and error de boel werkend gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:42:
[...]
De backslash fungeert in strings als escape character. Zo is '\n' de escape sequence voor een newline en '\f' de escape sequence voor een formfeed. Als je dan zoiets als '\firefox.exe' in je string hebt staan werkt dat natuurlijk niet. Gebruik daarom altijd een dubbele backslash '\\'. Programming 101![]()
Maar het is sowieso niet verstandig om met hardcoded paths te werken. Stel liever firefox in als je default browser, en doe dan zoiets:
code:
1 2 import webbrowser webbrowser.open('http://www.google.com')
Kan je aangeven wat de exacte string dan wel moet zijn, of hoe jij de default.py zou maken?
Of bovenstaande aanpassen, dat wel de firefox.exe gaat werken.
Ik dacht dat wanneer het tussen " " staat dat dan naar de exacte waarde wordt gekeken.
Firefox staat ingesteld als default browser.
do'h ik dacht dat ook een (anders) gecompileerde xbmc nodig was... vanavond even testen
Ik probeer een stream van iRTL te openen, maar hij doet niets. Als ik na lang wachten weer klik geeft hij aan dat 'one or more items failed'. Is dit een bekende bug of zit er bij mij iets fout? Hieronder staat mijn log.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| 14:18:16 T:2444 M:3340181504 NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:45 14:18:27 T:1520 M:3324829696 NOTICE: DVDPlayer: Opening: http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:27 T:1520 M:3324825600 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:27 T:3040 M:3324821504 NOTICE: Creating InputStream 14:18:27 T:3040 M:3324784640 NOTICE: Creating Demuxer 14:18:28 T:3040 M:3320877056 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:28 T:3040 M:3320877056 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer 14:18:28 T:3040 M:3320877056 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() 14:18:28 T:3040 M:3320877056 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream 14:18:28 T:1520 M:3320852480 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8] 14:18:28 T:1520 M:3320848384 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile() 14:18:28 T:1520 M:3320848384 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:28 T:1520 M:3320848384 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit 14:18:28 T:1520 M:3320848384 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting 14:18:41 T:1520 M:3329880064 NOTICE: DVDPlayer: Opening: http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:41 T:1520 M:3329880064 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:41 T:2068 M:3329880064 NOTICE: Creating InputStream 14:18:41 T:2068 M:3329884160 NOTICE: Creating Demuxer 14:18:42 T:2068 M:3329884160 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:42 T:2068 M:3329884160 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer 14:18:42 T:2068 M:3329884160 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() 14:18:42 T:2068 M:3329884160 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream 14:18:42 T:1520 M:3329880064 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8] 14:18:42 T:1520 M:3329880064 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile() 14:18:42 T:1520 M:3329880064 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:42 T:1520 M:3329880064 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit 14:18:42 T:1520 M:3329880064 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting 14:18:48 T:1520 M:3331387392 ERROR: Control 1001 in window 13002 has been asked to focus, but it can't 14:18:50 T:1520 M:3330871296 ERROR: CLocalizeStrings::ClearBlock: Trying to clear non existent block C:\Users\XBMC\AppData\Roaming\XBMC\addons\net.rieter.xot\ 14:18:50 T:1520 M:3329708032 NOTICE: DVDPlayer: Opening: http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:50 T:1520 M:3329708032 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:50 T:2332 M:3329708032 NOTICE: Creating InputStream 14:18:50 T:2332 M:3329712128 NOTICE: Creating Demuxer 14:18:50 T:2332 M:3329744896 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:50 T:2332 M:3329744896 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer 14:18:50 T:2332 M:3329744896 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() 14:18:50 T:2332 M:3329744896 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream 14:18:50 T:1520 M:3329744896 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8] 14:18:50 T:1520 M:3329802240 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile() 14:18:50 T:1520 M:3329802240 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:50 T:1520 M:3329802240 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit 14:18:50 T:1520 M:3329802240 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting 14:18:54 T:1520 M:3334729728 ERROR: Control 1001 in window 13002 has been asked to focus, but it can't 14:18:55 T:1520 M:3332050944 ERROR: CLocalizeStrings::ClearBlock: Trying to clear non existent block C:\Users\XBMC\AppData\Roaming\XBMC\addons\net.rieter.xot\ 14:18:55 T:1520 M:3330883584 NOTICE: DVDPlayer: Opening: http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:55 T:1520 M:3330883584 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:55 T:568 M:3330883584 NOTICE: Creating InputStream 14:18:55 T:568 M:3330883584 NOTICE: Creating Demuxer 14:18:56 T:568 M:3330883584 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8 14:18:56 T:568 M:3330883584 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer 14:18:56 T:568 M:3330883584 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() 14:18:56 T:568 M:3330883584 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream 14:18:56 T:1520 M:3330883584 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://us.rtl.nl/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86.ssm/20110909190121_a61d2e63d42e3d5494e80fd951e56b86-569k.m3u8] 14:18:56 T:1520 M:3330883584 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile() 14:18:56 T:1520 M:3330883584 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 14:18:56 T:1520 M:3330883584 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit 14:18:56 T:1520 M:3330883584 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting 14:19:56 T:2456 M:3196510208 NOTICE: ES: Client from 127.0.0.1 timed out |
Niet zo handig om een deel logfile hier te posten, dat maakt er altijd zo'n rommeltje van. Twee vragen:martynvs schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:31:
@ GroteBozeWolf
Ik probeer een stream van iRTL te openen, maar hij doet niets. Als ik na lang wachten weer klik geeft hij aan dat 'one or more items failed'. Is dit een bekende bug of zit er bij mij iets fout? Hieronder staat mijn log.
1) Xbox of PC? (Op Xbox kan je het vergeten, daar werkt iRTL niet meer op, zie de changelog)
2) post even een complete uzg.log (dus niet stukjes) op pastebin.ca
Thanks
In systeem setting, geluidshardware, zijn twee plaatsen waar je kunt instellen hoe je het geluid wilt laten lopen:
geluidsdoorgifte en geluidsuitvoerapparaat.
Ik kom niet uit waar je nou wat voor gebruikt en wat de wisselwerking tussen die twee settings is. Weet iemand hoe dit zit ?
Frank B268 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:26:
Hoi - ik zit op w7 met XBMC 10.1 en heb een beginnersvraagje waar ik niet uit kom.
In systeem setting, geluidshardware, zijn twee plaatsen waar je kunt instellen hoe je het geluid wilt laten lopen:
geluidsdoorgifte en geluidsuitvoerapparaat.
Ik kom niet uit waar je nou wat voor gebruikt en wat de wisselwerking tussen die twee settings is. Weet iemand hoe dit zit ?
Als ik op de pc bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk en ik switch daarna naar xbmc op de tv dan doet het geluid niet meer!
Mijn oplossing pc opnieuw opstarten en dan doet het geluid het weer op xbmc.
Iemand een oplossing.
Alleen heb ik de laatste tijd een beetje vreemd probleem.
Als XBMC een tijdje aan staat niets te doen (ik gebruik mijn xbmc bak ook als nas) gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat xbmc traag word.
De rss feeds gaan schokkerig, de interface reageert wat stroperig en als ik een hd film start schokt deze ook.
Hier had ik eerder nooit last van. Heb dit probleem zowel de laatste stable als met de pre-eden unstable.
Het geheel draait op een minimale ubuntu setup.
Enige wat me opvalt in de logging is deze melding over pulseaudio.
ERROR: PulseAudio: Waited for the Context but it failed
ERROR: PulseAudio: Failed to create context
Geluid enzo werkt overigens wel prima en vraag me dus ook wel af of dit de reden achter mijn probleem is...
Iemand een briljant idee?
Ik herken je probleem omschrijving.
Spijtig genoeg ben ik gewoon opnieuw begonnen omdat ik er niet achter kwam wat het veroorzaakte.
Heb nu het volgende toegevoegd aan xorg.conf:
Option "RegistryDwords" "PowerMizerEnable=0x1; PerfLevelSrc=0x3322; PowerMizerDefaultAC=0x1"
Even afwachten of dit helpt..
Verwijderd
Ik draai nu de 64-bits versie van http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ , werkt prima.schumi2004 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:06:
Iemand al de 64bit versie voor Fusion systemen getest?
http://openelec.tv/forum/...on-amd-x8664-fusion-build
Draai ondertussen ook de "officiële" komende vanaf lwiddif's build.jacobras schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:13:
[...]
Ik draai nu de 64-bits versie van http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ , werkt prima.
In beide gevallen nog geen bijzonderheden tegengekomen. Zal vanavond eens uitgebreid gaan testen.
Ik krijg geen geluid in XBMC als ik Foobar op Pauze heb staan.. alles wat bronnen van de geluidskaart reserveert zou je eerst moeten sluiten of stoppendekilo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:11:
Misschien een domme vraag!
Als ik op de pc bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk en ik switch daarna naar xbmc op de tv dan doet het geluid niet meer!
Mijn oplossing pc opnieuw opstarten en dan doet het geluid het weer op xbmc.
Iemand een oplossing.
Misschien maar een reinstall doen
Ik zou eerst proberen om te updaten naar de versie die je eerst draaide. Dus gewoon de KERNEL en SYSTEM bestanden weer naar je htpc sturen. Mogelijk loop je tegen probleem aan dat er wat veranderd is qua instellingen/config files in nieuwere versie die bewaard blijven, maar ik zou dit sowieso eerst proberen voor een reïnstall.schumi2004 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:36:
Damm, na een paar reboots werken mijn NFS shares niet meer in 64bit OpenElec op een Fusion bak.
Misschien maar een reinstall doen
Reinstall is inmiddels al gebeurd voor dat ik je bericht las.jacobras schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:21:
[...]
Ik zou eerst proberen om te updaten naar de versie die je eerst draaide. Dus gewoon de KERNEL en SYSTEM bestanden weer naar je htpc sturen. Mogelijk loop je tegen probleem aan dat er wat veranderd is qua instellingen/config files in nieuwere versie die bewaard blijven, maar ik zou dit sowieso eerst proberen voor een reïnstall.
Wat blijkt, de mount folder is weg (waar ik mijn nfs shares aan gemount had.)
Een reinstall naar vorige versie welke wel de mount had en dan een upgrade lijkt niet te werken.
En nu?
Nofi, maar opnieuw installeren omdat er iets niet werkt is een drastische maatregel. Dat mag dan wel zowat standaard zijn in Windows-middens, maar dit is Linux, en dat vertelt je meestal wel wat er misgaat
Dmesg raadplegen kan ook nooit kwaad.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ben geen linux goeroe maar draai terug naar een andere build ( welke wel werkt) en zien wat dat op levert.Borromini schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:55:
Map handmatig aanmaken en zien wat dat geeft? Het mount-commando handmatig aanroepen en zien welke output dat genereert?
Nofi, maar opnieuw installeren omdat er iets niet werkt is een drastische maatregel. Dat mag dan wel zowat standaard zijn in Windows-middens, maar dit is Linux, en dat vertelt je meestal wel wat er misgaat.
Dmesg raadplegen kan ook nooit kwaad.
:update:
Zit nu uiteindelijk op build 8136 en mijn nfs shares werken nog.
Ik heb nog steeds mijn mount folder (waar mijn nfs shares op gemount zijn) dus dat zit goed.
Wie zit hier op de 64bit versie en heeft nog werkende nfs shares mounted op de folder mount?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan
Zo niet, hoe heb je je shares dan wel weer werkend gekregen (aangezien de mount folder weg is na een upgrade naar de 64 bit versie)
[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2011 02:12 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]