jacobras, ben je tevreden over je setup (AMD E350 + OpenELEC (vanaf usb-stick) + XBMC pre-Eden + Aeon MQ3) Hoor nl dat veel mensen toch nog wat problemen ervaren met een AMD E350 ivm video codecs etc. Sommige films gaan dan wat stotteren etc. Ik vind het nl wel erg interessant, vooral omdat ASUS een bordje heeft uitgebracht incl bluetooth, afstandsbediening en wifi in een erg compact design.
Ik ben er tevreden mee, maar herken wel de problemen met het stotteren. In mijn collectie kan ik 1 film niet kijken wegens stotteren/artifacts (Carskasteleman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:57:
jacobras, ben je tevreden over je setup (AMD E350 + OpenELEC (vanaf usb-stick) + XBMC pre-Eden + Aeon MQ3) Hoor nl dat veel mensen toch nog wat problemen ervaren met een AMD E350 ivm video codecs etc.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
jacobras, hoe ziet je setup er verder uit? Welk moederbord, welke remote, gebruik je ook wifi? Lijkt me een mooie oplossing met een mogelijk heel compact en stil design en dus perfect voor in de woonkamer.
Beter is nog om die backslash uit te schakelen in de keyboardsettings.xml (ofzoiets). Ik zat ook regelmatig onbedoeld op de \-toets te hengsten ipv de Entertoets. Daarna was de muis weer nodig om de focus op het kleine window te zetten... Nu is alles prima.dread schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:10:
[...]
Thx man maar helaas dat is het niet
maar wel de \ jiha thx dude!!!
Wil niet teveel off-topic raken (samenstellen van HTPC's is meer iets voor [BBG aanschaf] HTPC), maar mijn setup is hier te bewonderen. Met de volgende kanttekeningen erbij:kasteleman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:38:
jacobras, hoe ziet je setup er verder uit? Welk moederbord, welke remote, gebruik je ook wifi? Lijkt me een mooie oplossing met een mogelijk heel compact en stil design en dus perfect voor in de woonkamer.
• OpenELEC-ondersteunig voor het Fusion-platform (E350) is nog niet helemaal stabiel. Bij mij werkt 1 film uit de geteste collectie niet (artifacts tijdens afspelen).
• Ik gebruik een 65W-voeding. Gigabyte raadt een 200W-voeding aan. Dat is mogelijk de reden waarom ik het systeem niet in slaapstand kan zetten. Doe ik dat wel, moet ik om te kunnen opstarten eerst de stroom er kort afhalen en wordt de BIOS daarna gereset.
• Het intern geheugen wat ik gebruik wordt niet volledig ondersteund. Ik kan slechts één reepje gebruiken, bij twee tegelijk start het systeem niet op (neemt niet weg dat je aan 2GB voldoende intern geheugen hebt).
• Ik draai OpenELEC vanaf een usb-stick, de SSD gebruik ik enkel om Windows te gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door jacobras op 01-09-2011 14:22 ]
Verwijderd
Dat lijkt me eerder een (oude en bekende) bug in fglrx (ATI Linux Graphics Driver)jacobras schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:20:
• Ik gebruik een 65W-voeding. Gigabyte raadt een 200W-voeding aan. Dat is mogelijk de reden waarom ik het systeem niet in slaapstand kan zetten. Doe ik dat wel, moet ik om te kunnen opstarten eerst de stroom er kort afhalen en wordt de BIOS daarna gereset.
http://ati.cchtml.com/show_bug.cgi?id=153
Nope. Onder Linux heb ik slaapstand nog niet geprobeerd (niet nodig ivm. OpenELEC), maar mijn probleem doet zich voor onder Windows. Ik doe 'm in slaapstand, htpc gaat uit. Ik druk op de aanknop en er gebeurt niets. Ik moet eerst de stroom er even afhalen, dan kan ik 'm aandoen (en wordt de bios gerestVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:14:
[...]
Dat lijkt me eerder een (oude en bekende) bug in fglrx (ATI Linux Graphics Driver)
http://ati.cchtml.com/show_bug.cgi?id=153

Wat ik me afvraag:
Is er een universele instelling voor het menu Video in Settings.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een ander die heeft ingesteld.
Ik heb namelijk dat zowel mij hd als bij sd content dat het beeld toch niet altijd even vloeiend loopt.
Sowieso zal ik de drivers van de grafische kaart updaten, mijn vermoeden is dat daar ook een probleem zit.
Is er een universele instelling voor het menu Video in Settings.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een ander die heeft ingesteld.
Ik heb namelijk dat zowel mij hd als bij sd content dat het beeld toch niet altijd even vloeiend loopt.
Sowieso zal ik de drivers van de grafische kaart updaten, mijn vermoeden is dat daar ook een probleem zit.
Even wat stijlloze promotie:
Aeon Nox 1.6 is beschikbaar op de xbmc.org repo. Deze (laatste) update voor Dharma (10.1) brengt veel opties en viewtypes die al te vinden waren op eden-pre naar dharma. Uitvoerig getest en nu met Nederlandse vertaling (met dank aan Machine-Sanctum). Het changelog is te groot om hier te plempen, dus voor een volledig overzicht van de veranderingen kan het changelog in XBMC in de add-on sectie bekeken worden.
Aeon Nox 1.6 is beschikbaar op de xbmc.org repo. Deze (laatste) update voor Dharma (10.1) brengt veel opties en viewtypes die al te vinden waren op eden-pre naar dharma. Uitvoerig getest en nu met Nederlandse vertaling (met dank aan Machine-Sanctum). Het changelog is te groot om hier te plempen, dus voor een volledig overzicht van de veranderingen kan het changelog in XBMC in de add-on sectie bekeken worden.
Cool, ga ik sowieso nog even testen
Wat doet dat ToggleWatched precies?jacobras schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:26:
[...]
Geen idee. Dit is een erg handige referentie voor als je in keymap.xml gaat knutselen: List of Built In Functions (XBMC). Lijst van alle functies/acties die je aan knoppen kan koppelen (alhoewel niet alles erin staat, ToggleWatched staat er bijvoorbeeld niet tussen).
Is dat de functie "Hide Watched" in de library mode? Die ken ik namelijk.
Wat ik eigenlijk nog zoek is een overzichtje van de films die ik recentelijk gezien heb. In de volgorde dat ze bekeken zijn. Soms kijk ik 5 films per week en wil ik even terugkijken welke ik ook alweer gezien heb, als een vriend vraagt of ik nog filmtips heb.
Die functie zit niet in XBMC toch?
ToggleWatched kun je lijkt me mee aangeven of een film/serie al bekeken is of niet.
Dan komt er een vinkje oid bij te staan
Hoi allemaal,
Ik draai momenteel de laatste build van Dushmaniac dus XBMC+PVR en dat met de confluence skin. XBMC versie een een 'pre-Eden' versie. Nu heb ik een tijd gehad dat ik als ik door mijn filmbibliotheek ging ik onderin een balk met alle frontjes zag en over het grootste deel van mijn build (waar die balk niet zat dus) de fanart van de op dat moment geselecteerde film. Zonder de info over die film eroverheen dus (info hidden). Als ik dan van een bepaalde film de info wilde zien, drukte ik op de info knop op mijn afstandsbediening en dan verscheen die info. Dat vond ik erg fijn werken, maar sinds een tijdje werkt die info knop niet meer in dat scherm. Als ik in die weergave op die info knop druk gebeurt er helemaal niets. Ik heb ook geen enkele andere manier om de info te zien te krijgen (in menu-tje waar ook staat of je 'm wilt queuen etc, staat de info-knop ook niet meer). Ik vermoed dat die twee dingen wel met elkaar te maken hebben, maar ik wil die info knop dus weer terug. Ik heb nu de info maar weer ge-unhide waardoor die weer standaard zichtbaar is voor de geselecteerde film, maar dat ziet er toch een stuk minder gelikt uit. Iemand een idee hoe ik die info knop weer terug kan krijgen?
Een 2e probleempje wat ik momenteel nog heb met mijn build is een geluidsissue. Interface geluid wordt met een andere codec uitgestuurd dan bijvoorbeeld mp3's of een film. Dat betekent dat mijn versterker moet schakelen en dat kost tijd. Daardoor mis ik steeds de 1e 3 seconden van een liedje als ik die vanuit de library kies (bij liedjes queuen heeft alleen het eerste liedje hier last van). Iemand een idee of daar iets tegen te doen valt?
Ik draai momenteel de laatste build van Dushmaniac dus XBMC+PVR en dat met de confluence skin. XBMC versie een een 'pre-Eden' versie. Nu heb ik een tijd gehad dat ik als ik door mijn filmbibliotheek ging ik onderin een balk met alle frontjes zag en over het grootste deel van mijn build (waar die balk niet zat dus) de fanart van de op dat moment geselecteerde film. Zonder de info over die film eroverheen dus (info hidden). Als ik dan van een bepaalde film de info wilde zien, drukte ik op de info knop op mijn afstandsbediening en dan verscheen die info. Dat vond ik erg fijn werken, maar sinds een tijdje werkt die info knop niet meer in dat scherm. Als ik in die weergave op die info knop druk gebeurt er helemaal niets. Ik heb ook geen enkele andere manier om de info te zien te krijgen (in menu-tje waar ook staat of je 'm wilt queuen etc, staat de info-knop ook niet meer). Ik vermoed dat die twee dingen wel met elkaar te maken hebben, maar ik wil die info knop dus weer terug. Ik heb nu de info maar weer ge-unhide waardoor die weer standaard zichtbaar is voor de geselecteerde film, maar dat ziet er toch een stuk minder gelikt uit. Iemand een idee hoe ik die info knop weer terug kan krijgen?
Een 2e probleempje wat ik momenteel nog heb met mijn build is een geluidsissue. Interface geluid wordt met een andere codec uitgestuurd dan bijvoorbeeld mp3's of een film. Dat betekent dat mijn versterker moet schakelen en dat kost tijd. Daardoor mis ik steeds de 1e 3 seconden van een liedje als ik die vanuit de library kies (bij liedjes queuen heeft alleen het eerste liedje hier last van). Iemand een idee of daar iets tegen te doen valt?
Beetje moeilijk uitgelegd heb je screenies erbij ofzo?
De hele aansturing van geluid wordt momenteel herbouwd voor de volgende versie van XBMC, dus ik vrees dat je daar gewoon nog even op moet wachten.
De hele aansturing van geluid wordt momenteel herbouwd voor de volgende versie van XBMC, dus ik vrees dat je daar gewoon nog even op moet wachten.
Net even die View getest hier, ik wist niet dat je de info kon hidden zetten, ziet er wel goed uit zo.martdj schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:31:
Hoi allemaal,
[...]
Info is hier wel gewoon beschikbaar, via de I-toets op het keyboard en ook via het context-menu.
Anders moet je je guisettings.xml eens deleten, maar dan ga je wel al je andere settings ook opnieuw moeten instellen...
Het allerlaatste wat je wilt doen is toch wel je guisettings deleten. Dat advies wordt ook maar te pas en te onpas gegeven.Fire69 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:06:
[...]
Net even die View getest hier, ik wist niet dat je de info kon hidden zetten, ziet er wel goed uit zo.
Info is hier wel gewoon beschikbaar, via de I-toets op het keyboard en ook via het context-menu.
Anders moet je je guisettings.xml eens deleten, maar dan ga je wel al je andere settings ook opnieuw moeten instellen...
Het probleem wat je hebt is dat de content niet meer goed staat. Zet opnieuw in je video files de content op movies en je kan weer info zien.
Dit:PromWarMachine schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:04:
[...]
Wat doet dat ToggleWatched precies?
SidewalkSuper schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:20:
ToggleWatched kun je lijkt me mee aangeven of een film/serie al bekeken is of niet.
Nee dus, maar het hangt er wel mee samen. Als je 'hide watched' doet, worden alle films die bekeken zijn, óf middels ToggleWatched als bekeken gemarkeerd zijn, verborgen.PromWarMachine schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:04:
Is dat de functie "Hide Watched" in de library mode? Die ken ik namelijk.
Wat is er zo erg aan je guisettings deleten dan? Je hebt daarna enkel wat instelwerk toch?Big_Noid schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:12:
[...]
Het allerlaatste wat je wilt doen is toch wel je guisettings deleten. Dat advies wordt ook maar te pas en te onpas gegeven.
Het probleem wat je hebt is dat de content niet meer goed staat. Zet opnieuw in je video files de content op movies en je kan weer info zien.
Net even getest door mijn content op 'None' te zetten. Ik kan dan inderdaad niet meer via de I-toets de info opvragen, maar 'Movie Info' staat wel nog in het context menu. Bij martdj staat het ook niet meer in het contextmenu
Al je settings gaan verloren, ook van alle skins die je gebruikt, custom images, path settings, add-on settings (binnen de skin). Onnodige ellende om die te allemaal opnieuw aan te maken. Ik heb nog nooit iets opgelost door de guisettings te deleten. Wel door iets in de guisettings aan te passen.Fire69 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:19:
[...]
Wat is er zo erg aan je guisettings deleten dan? Je hebt daarna enkel wat instelwerk toch?
Net even getest door mijn content op 'None' te zetten. Ik kan dan inderdaad niet meer via de I-toets de info opvragen, maar 'Movie Info' staat wel nog in het context menu. Bij martdj staat het ook niet meer in het contextmenu
De laatste tijd zijn er een paar scrapers op broken gezet (en na een update weer hersteld). Hierdoor kan de content verloren gaan op de map en kan genoemd probleem optreden.
Ik draai (net als martdj) de laatste build van Dushmaniac, dus XBMC+PVR en dat met de confluence skin. XBMC versie een een 'pre-Eden' versie. Sinds een paar dagen heb ik ineens last van het feit dat bij het afspelen van videobestanden na 5 tot 10 minuten het beeld ineens stil blijft staan. Geluid blijft nog een paar minuten doorlopen, maar XBMC hangt wel helemaal. Via de remote reageert hij niet meer en XBMC moet echt gekilled worden of de htpc moet opnieuw opgestart worden. Maakt niet uit wat voor bestand ik probeer (SD/HD).
Er is de laatste dagen geen update geweest, dus ik zou niet weten hoe dit ineens komt. Enig idee wat ik zou kunnen proberen? Welke bestanden ik bv zou kunnen verwijderen oid? (Ik draai onder Ubuntu 10.04)
Er is de laatste dagen geen update geweest, dus ik zou niet weten hoe dit ineens komt. Enig idee wat ik zou kunnen proberen? Welke bestanden ik bv zou kunnen verwijderen oid? (Ik draai onder Ubuntu 10.04)
Bij Aeon is net bij mij wat veranderd. Is er net een update gebeurd oid?
Mijn instellingen pagina heeft andere afbeeldingen gekregen, als ik rechts klik in startpagina, heb ik meer functies gekregen.
Of gebeurt dit dankzij een knop dat ik perongeluk heb ikgedrukt?
Mijn instellingen pagina heeft andere afbeeldingen gekregen, als ik rechts klik in startpagina, heb ik meer functies gekregen.
Of gebeurt dit dankzij een knop dat ik perongeluk heb ikgedrukt?
Dat was dus de gouden tipBig_Noid schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:12:
[...]
Het allerlaatste wat je wilt doen is toch wel je guisettings deleten. Dat advies wordt ook maar te pas en te onpas gegeven.
Bedankt!
xburchartz:
Ik heb tot nu toe nergens last van. Ik draai ook op 10.04. Er was gisteren overigens wel een nieuwe build die o.a. het broken addon system probleem heeft opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door martdj op 03-09-2011 00:42 ]
Ik heb al m'n films op m'n externe hardeschijf staan, die op mijn airport extreme hangt.
Ik merk dat als ik xbmc opstart dat de hardeschijf niet altijd mee opstart.
Als het goed werkt dan begint de schijf te draaien als ik een film wil afspelen.
Als het niet goed gaat dan zegt xbmc dat het bestand niet meer bestaat.
Dan moet ik eerst terug naar bureaublad gaan en de hd even open doen.
Dat lijkt me niet de bedoeling..
Zijn hier ervaringen?
Ik merk dat als ik xbmc opstart dat de hardeschijf niet altijd mee opstart.
Als het goed werkt dan begint de schijf te draaien als ik een film wil afspelen.
Als het niet goed gaat dan zegt xbmc dat het bestand niet meer bestaat.
Dan moet ik eerst terug naar bureaublad gaan en de hd even open doen.
Dat lijkt me niet de bedoeling..
Zijn hier ervaringen?
Iemand enig idee of het mogelijk is een extra "watched indicator" toe te voegen?
Ik heb nog een Mede8ter speler welke <filename>.t bestanden aanmaakt als deze bekeken zijn.
Kan ik in de config files deze extensie toevoegen als een tweede watched indicator ?
Ik heb nog een Mede8ter speler welke <filename>.t bestanden aanmaakt als deze bekeken zijn.
Kan ik in de config files deze extensie toevoegen als een tweede watched indicator ?
Zou inderdaad wel een goeie feature zijn. Wij zijn hier met z'n tweetjes en hoewel we meestal samen naar series kijken, is het soms zo dat de ene een aflevering al wel heeft gezien en de ander nog niet (of soms wel een hele avond lang.... zit je zo op 6 afleveringenschumi2004 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:12:
Iemand enig idee of het mogelijk is een extra "watched indicator" toe te voegen?
Ik heb om radio te kunnen luisteren de ListenLiveEU addon.
Ik heb bij Muziek via de instellingen een slimme afspeellijst aangemaakt en Radio genoemd. Deze staat nu bij m'n hoofdscherm.
Hoe kan ik bepaalde streams in die pagina krijgen?
Als ik bij een stream kies 'toevoegen aan afspeellijst' kan ik het niet terug vinden.
Ik heb bij Muziek via de instellingen een slimme afspeellijst aangemaakt en Radio genoemd. Deze staat nu bij m'n hoofdscherm.
Hoe kan ik bepaalde streams in die pagina krijgen?
Als ik bij een stream kies 'toevoegen aan afspeellijst' kan ik het niet terug vinden.
Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat ik van MediaPortal gebruik maak, maar nu ook XMBC aan het testen ben. Na wat meer lezen en zoeken, heb ik nu beide machines geupgrade, MP naar 1.2RC met StreamedMP en Avalon als skins en ik heb nu OpenElec met een pre-Eden build draaien met Aeon MQ3 als skin.
Ik moet zeggen, XBMC draait toch een stuk soepeler, vooral het wisselen van fanart-backgrounds en de animaties van de skins gaat in XBMC een stuk vlotter.
Ik heb nog wel een paar vraagjes:
- in de startpost FAQ staat beschreven hoe je je mediabibliotheek kunt exporten, maar is er ook een mogelijkheid om al je instellingen (Skin, addons en alle instellingen daarvan) te backuppen?
- De mediabibliotheek (en bv. ook trakt utilities) updaten allemaal bij het starten van XBMC. Mijn MediaPortal machine stond echter gewoon altijd aan. In XBMC zou ik dan handmatig moeten updaten, of is dat op een of andere manier ook te schedulen ofzo, zodat films en series automagisch aan de library worden toegevoegd?
- Ik wil de XBMC best graag uitzetten (daarmee vervalt bovenstaande punt meteen), maar dan wil ik hem wel gewoon met de afstandsbediening (Harmony) aan kunnen zetten. Ik heb nog niet echt kunnen vinden hoe je dat zou kunnen instellen.
- Ik probeer wat plugins te installeren (bv Cinema Experience), maar die geven aan 'broken' te zijn. Toch lees ik wel mensen die het op pre-Eden hebben draaien. Gewoon een kwestie van wachten tot de addon een update heeft gekregen?
Ik moet zeggen, XBMC draait toch een stuk soepeler, vooral het wisselen van fanart-backgrounds en de animaties van de skins gaat in XBMC een stuk vlotter.
- in de startpost FAQ staat beschreven hoe je je mediabibliotheek kunt exporten, maar is er ook een mogelijkheid om al je instellingen (Skin, addons en alle instellingen daarvan) te backuppen?
- De mediabibliotheek (en bv. ook trakt utilities) updaten allemaal bij het starten van XBMC. Mijn MediaPortal machine stond echter gewoon altijd aan. In XBMC zou ik dan handmatig moeten updaten, of is dat op een of andere manier ook te schedulen ofzo, zodat films en series automagisch aan de library worden toegevoegd?
- Ik wil de XBMC best graag uitzetten (daarmee vervalt bovenstaande punt meteen), maar dan wil ik hem wel gewoon met de afstandsbediening (Harmony) aan kunnen zetten. Ik heb nog niet echt kunnen vinden hoe je dat zou kunnen instellen.
- Ik probeer wat plugins te installeren (bv Cinema Experience), maar die geven aan 'broken' te zijn. Toch lees ik wel mensen die het op pre-Eden hebben draaien. Gewoon een kwestie van wachten tot de addon een update heeft gekregen?
Hiervoor zijn profiles gemaakt.schumi2004 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:12:
Heeft iemand hier ervaring met het tegelijkertijd versturen van audio over HDMI en analoog?
Ik heb wel een soort beschrijving gevonden van hoe het zou moeten werken, maar aangezien ik totaal geen verstand heb van Linux, zou ik graag weten of iemand dit ingesteld heeft?
Ik snap dat ik via Putty een verbinding moet maken, maar dan?
Als er een 'Windows Verkenner'-achtige oplossing zou zijn om die commands over te kunnen slaan, zou dat me al heel veel helpen, maar ik weet niet (en kan niet vinden) of dat bestaat.
Ik heb wel een soort beschrijving gevonden van hoe het zou moeten werken, maar aangezien ik totaal geen verstand heb van Linux, zou ik graag weten of iemand dit ingesteld heeft?
Als er een 'Windows Verkenner'-achtige oplossing zou zijn om die commands over te kunnen slaan, zou dat me al heel veel helpen, maar ik weet niet (en kan niet vinden) of dat bestaat.
Dit heb ik gevonden, maar het is een beetje abracadabra voor me..Check out 'asound.conf_fusion.sample' in ~/.config/asound.conf.sample/
pcm.!default {
type plug
slave {
# pcm "hw:1,0" #delete the first hash for sound over analog
# pcm "hw:1,1" #delete the first hash for sound over optical
# pcm "hw:0,3" #delete the first hash for sound over hdmi
rate 48000
}
}
Edit the file according to your needs, rename it to asound.conf and copy it in /storage/.config/
I only use analog, don't know if you can combine it with HDMI.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Myst op 03-09-2011 16:41 ]
Op de 2de vraag, je kan toch ook aanvinken dat ie op de achtergrond de updates doet?Sleepie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:17:
Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat ik van MediaPortal gebruik maak, maar nu ook XMBC aan het testen ben. Na wat meer lezen en zoeken, heb ik nu beide machines geupgrade, MP naar 1.2RC met StreamedMP en Avalon als skins en ik heb nu OpenElec met een pre-Eden build draaien met Aeon MQ3 als skin.
Het vinden van een fatsoenlijke afstandbediening lijkt een redelijk drama. Of ik moet iets uit China bestellen, of ik moet 45 euro neertellen voor een AB+receiver. Is er echt geen goedkopere en minder omslachtige manier om een normale afstandbediening plus receiver (USB) met de basisfuncties op de kop te tikken?
Met de Apple remote kan ik eigenlijk alles doen binnen XBMC.
Ziet er prima uit, maar mijn grootste probleem is dat ik ook een receiver nodig heb. (IR, RF of evt Bluetooth). Receiver+AB vinden (die het ook nog doen onder LIRC) is klaarblijkelijke verre van simpel.blubbers schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:35:
Met de Apple remote kan ik eigenlijk alles doen binnen XBMC.
[ Voor 13% gewijzigd door Autoreply op 03-09-2011 18:40 ]
ik heb een heel apart probleem:
ik heb momenteel 1 source toegevoegd bij videos. Hier zitten al mijn films in. Deze herkent hij netjes en hij haalt alle informatie op. Nu wil ik een 2 source (lokatie) toevoegen. ik voeg een locatie toe bij videos (add source). Ik browse gewoon netjes naar een map op mijn D-schijf waar 2 muziekconcerten instaan en voeg deze toe. Ik zet er netjes in dat hij naar speelfilms moet zoeken en alle instellingen. Vervolgens vraagt hij om te scannen, ik zeg ja, ik zie 2 kleine popups komen binnen 1 sec en hij is klaar. Maar hij heeft dus niks van deze source herkent. Als ik nu ga kijken bij de instellingen van deze source, zie ik dus dat hij niet meer ingesteld op media = speelfilms. Als ik de 2 concerten in de 1e source zet met alle films, dan herkent hij ze wel. Het ligt dus aan de source die ik toevoeg.
Herkent iemand dit probleem en zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Het lijkt wel of ik maar 1 source mag hebben en dat hij de andere niet bij de bibliotheek wilt hebben om te scannen.
ik heb momenteel 1 source toegevoegd bij videos. Hier zitten al mijn films in. Deze herkent hij netjes en hij haalt alle informatie op. Nu wil ik een 2 source (lokatie) toevoegen. ik voeg een locatie toe bij videos (add source). Ik browse gewoon netjes naar een map op mijn D-schijf waar 2 muziekconcerten instaan en voeg deze toe. Ik zet er netjes in dat hij naar speelfilms moet zoeken en alle instellingen. Vervolgens vraagt hij om te scannen, ik zeg ja, ik zie 2 kleine popups komen binnen 1 sec en hij is klaar. Maar hij heeft dus niks van deze source herkent. Als ik nu ga kijken bij de instellingen van deze source, zie ik dus dat hij niet meer ingesteld op media = speelfilms. Als ik de 2 concerten in de 1e source zet met alle films, dan herkent hij ze wel. Het ligt dus aan de source die ik toevoeg.
Herkent iemand dit probleem en zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Het lijkt wel of ik maar 1 source mag hebben en dat hij de andere niet bij de bibliotheek wilt hebben om te scannen.
Heb je geen optie in de bios (als het een pc mediaplayer is) om op te starten bij actie op de usb poorten?Sleepie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:17:
Dus bijvoorbeeld toetsaanslag op het toetsenbord of een muisklik.
Ik heb een Asrock ION 152 waarbij ik zowel kan starten met een logitech dinovo mini door op een toets te drukken of dmv een logitech Harmony. De eerste keer waarbij de power er helemaal af is geweest moet je hem aanzetten op de ION zelf maar de daarna kan je hem steeds starten dmv keybord of remote
Met mijn Apple iPad kan ik alles doen, wat niet wegneemt dat ik vaak wel mijn afstandsbediening gebruik, maar als ik die niet zou hebben zou het geen ramp zijn. Moet je natuurlijk wel een Apple of Android tablet hebben.Autoreply schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:40:
[...]
Ziet er prima uit, maar mijn grootste probleem is dat ik ook een receiver nodig heb. (IR, RF of evt Bluetooth). Receiver+AB vinden (die het ook nog doen onder LIRC) is klaarblijkelijke verre van simpel.
Zijn hier meer mensen waarbij de moviemeter addon geen fanart meer binnenhaalt? Ik gebruik momenteel de pre-eden build. Eerst ging het altijd prima, maar bij alle nieuwe films die ik nu toevoeg komt wordt er geen fanart gedownload. Andere scrapers werken overigens wel goed
Even mezelf quoten een tijdje terug:Autoreply schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:28:
Het vinden van een fatsoenlijke afstandbediening lijkt een redelijk drama. Of ik moet iets uit China bestellen, of ik moet 45 euro neertellen voor een AB+receiver. Is er echt geen goedkopere en minder omslachtige manier om een normale afstandbediening plus receiver (USB) met de basisfuncties op de kop te tikken?
Roeligan schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:32:
Ik heb er nog 1 liggen, een Antec Veriz E-Z (info)
[afbeelding]
Voor een tientje is ie van jou (incl verz.)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Voor china heb je alleen wat geduld nodig. Ik heb zo 2 prima werkende ovu400301s gekochtAutoreply schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:28:
Wordt er dan ook actief gescand of er nieuwe content in mijn map met films staat?blubbers schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:03:
Op de 2de vraag, je kan toch ook aanvinken dat ie op de achtergrond de updates doet?
Daar zou ik eens naar moeten kijken, geen idee of die optie in de bios zit. Het is al een wat ouder bakje, maar het is wel een goede tip.PBloem schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:02:
Heb je geen optie in de bios (als het een pc mediaplayer is) om op te starten bij actie op de usb poorten?
Dus bijvoorbeeld toetsaanslag op het toetsenbord of een muisklik.
Ik heb een Asrock ION 152 waarbij ik zowel kan starten met een logitech dinovo mini door op een toets te drukken of dmv een logitech Harmony. De eerste keer waarbij de power er helemaal af is geweest moet je hem aanzetten op de ION zelf maar de daarna kan je hem steeds starten dmv keybord of remote
Overigens heb ik ook een Harmony en Dinovo Mini, waarbij ik de laatste tot nu toe (in MediaPortal dus) eigenlijk alleen gebruikte als ik wat aan mijn config wilde wijzigen.
Ook in XBMC wil ik eigenlijk alles wel via de Harmony kunnen doen, maar dat lijkt prima te lukken
[ Voor 12% gewijzigd door Sleepie op 04-09-2011 11:55 ]
Is er iemand die zich geroepen voelt om de IMDB addon te porten en daarin het Moviemeter plot te verwerken ipv het IMDB plot.
Dat is wel iets waar men hier in geïnteresseerd is
Dat is wel iets waar men hier in geïnteresseerd is
Ik hoop het welSleepie schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:51:
[...]
Wordt er dan ook actief gescand of er nieuwe content in mijn map met films staat?
Nope, enkel een update bij manueel starten van de scan of (als je het hebt ingesteld) bij het starten van XBMC.
Er is dacht ik wel nog een addon waarbij je een interval kan instellen om te scannen.
Er is dacht ik wel nog een addon waarbij je een interval kan instellen om te scannen.
Wat doet die functie 'op achtergrond bijwerken' dan?Fire69 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:10:
Nope, enkel een update bij manueel starten van de scan of (als je het hebt ingesteld) bij het starten van XBMC.
Die zorgt er volgens mij alleen maar voor dat je het schermpje dat hij aan het updaten is niet te zien krijgt.blubbers schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:14:
Wat doet die functie 'op achtergrond bijwerken' dan?
Wel jammer dat XBMC de content folders niet scant, maar dat alleen doet bij opstarten of manual.Fire69 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:10:
Dat vond ik nou net zo makkelijk van MediaPortal, pleur gewoon een nieuwe aflevering/movie in de juiste folder en je ziet hem meteen in MP terug.
Ik hoop dat er in XBMC ook nog zoiets komt dan
Scannen met een interval zou ook een mooie optie zijn, weet je toevallig de naam van die addon?
Of ik zal toch moeten kijken of ik het aanzetten van mijn XBMC bak via de afstandsbediening aan de praat kan krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door Sleepie op 04-09-2011 20:21 ]
Hoi,
Ik ben aan de gang gegaan me XBMC onder W7 op een nieuwe PC en ben bezig de library op te bouwen. Dat begint een beetje vorm te krijgen maar zou nog een wijziging maken die ik niet voor elkaar krijg. Ik heb mijn films verdeelt over twee hoofdmappen op mijn NAS 1 map voor kinderfilms en 1 map voor de rest. In Library mode - Speelfims - titels (uiteraard) alles door elkaar. Is er een manier waarop ik de kinderfilms en niet kinderfilms van elkaar gescheiden kan houden in Library Mode ?
Ik ben al aan de gang geweest met Profielen en dat leek wel wat. Met de vergrendel optie de toegang tot de niet kinderfilms vergrendeld. Maar vervolgens zit die vergrendeling ook op het mater profiel. Niet super handig.
Iemand een idee hoe ik zorg dat de kids alleen de kinderfilms kunnen kijken ? of wel een bepaalde folder aan een bepaald profiel kan koppelen ?
Ik ben aan de gang gegaan me XBMC onder W7 op een nieuwe PC en ben bezig de library op te bouwen. Dat begint een beetje vorm te krijgen maar zou nog een wijziging maken die ik niet voor elkaar krijg. Ik heb mijn films verdeelt over twee hoofdmappen op mijn NAS 1 map voor kinderfilms en 1 map voor de rest. In Library mode - Speelfims - titels (uiteraard) alles door elkaar. Is er een manier waarop ik de kinderfilms en niet kinderfilms van elkaar gescheiden kan houden in Library Mode ?
Ik ben al aan de gang geweest met Profielen en dat leek wel wat. Met de vergrendel optie de toegang tot de niet kinderfilms vergrendeld. Maar vervolgens zit die vergrendeling ook op het mater profiel. Niet super handig.
Iemand een idee hoe ik zorg dat de kids alleen de kinderfilms kunnen kijken ? of wel een bepaalde folder aan een bepaald profiel kan koppelen ?
[ Voor 46% gewijzigd door Frank B268 op 05-09-2011 15:15 ]
Ik dacht dat hij in de XBMC-repo zat, maar daar vind ik hem niet meer.Sleepie schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:19:
[...]
Wel jammer dat XBMC de content folders niet scant, maar dat alleen doet bij opstarten of manual.
Dat vond ik nou net zo makkelijk van MediaPortal, pleur gewoon een nieuwe aflevering/movie in de juiste folder en je ziet hem meteen in MP terug.
Ik hoop dat er in XBMC ook nog zoiets komt dan
Scannen met een interval zou ook een mooie optie zijn, weet je toevallig de naam van die addon?
Of ik zal toch moeten kijken of ik het aanzetten van mijn XBMC bak via de afstandsbediening aan de praat kan krijgen.
Na wat googlen wel dit gevonden: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106396
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.10 online gezet. Deze release bevat een aantal grote changes voor de video plugin variant van XOT-Uzg.v3. Deze changes zijn verstopt in de "Advanced Plugin Mode". Als deze mode aan staat bied de plugin de volgende nieuwe features:
Changelog v3.2.10 - 2011-09-04
Works best with Dharma and later builds
Framework related
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is. Dit kanaal werkt echter niet onder XBMC4Xbox, wegens het niet ondersteunen van het video formaat.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
- Context menu entries voor XOT-Uzg.v3 kanalen
- De favorieten van XOT-Uzg.v3 zijn eindelijk beschikbaar in de plugin
- Ondersteuning voor ondertitels net als in de script versie
- Een item kan nu gelijk worden afgespeeld, zonder een extra Play/Download keuze lijst
- Een item dat uit meerdere delen bestaat, wordt nu als 1 enkel item weergegeven
Changelog v3.2.10 - 2011-09-04
Works best with Dharma and later builds
Framework related
- Added: New setting to enable advanced plugin mode (default enabled). Enables these features:
- Added: Plugin Contextmenu generated from channel contexmenuitems
- Added: Plugin show favorites from mainlist and channel overview
- Fixed: Refresh issue fixed for plugin for Xbox
- Added: Favorites handling for plugin
- Added: Playlist support in Plugin
- Added: Subtitle support for Plugin
- Changed: Thumbs are now cached using their MD5 hashed URL as filename
- Added: HTML helper should also trigger on 'attribute' instead of just "attribute"
- Added: Do not show already installed channel updates in XBox Channel update window.
- Changed: sortorder of some channels
- Fixed: channel importer was too limited in importing and breaking inheritance of classes (Issue 281)
- Fixed: if no subtitle was found, don't try downloading it again.
- Updated: set Year Infolabel if available
- Updated: encode the description just like the title
- Added: Set ContentType in Plugin to "Movie"
- Updated: Replaced Dutch error message
- Fixed: Some skin issues related to contextmenu and update window.
- Fixed: AMT had some issues with thumbs and some URL formats
- Updated: AMT now get's high definition posters
- Updated: RTL iPad channel to have dates and multi bitrates. This channel is no longer supported on XBMC4Xbox.
- Updated: RTL XL
- Added: Eredivisie Live
- Updated: TV4 to have a nice thumb
- Fixed: tv3.no not working due to SWF verification (Issue 286)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is. Dit kanaal werkt echter niet onder XBMC4Xbox, wegens het niet ondersteunen van het video formaat.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Hoi Tweak-genoten,
weet iemand de oplossing voor het volgende probleem?
Ik hen van het weekend een nieuw HTPC gebouwd en heb daarop WIn 7 Ultimate x64 geinstalleerd samen met XBMC. Als ik nu een DVD afspeel waar donkere fragmenten in voorkomen, dan "dimt" het beeld. Net alsof het dimmen van de screensaver aanstaat. Ook als ik door mappen blader in muziek dan neem de helderheid van het beeld af. Zodra er meer wit in het beeld zit, dan licht het weer op en heb dan vol contrast en helderheid. De screensaverfunctie staat uit, als ook de virtualisatie bij muziek.
Nu heb ik me al suf gezocht op het internet, maar kan de juiste oplossing niet vinden. Wel zegt men dat het kan liggen aan de instellingen/ drivers van de onboard GPU.
Echter heb ik hiervoor ook een HTPC gehad met een 690G chipset en trad het probleem niet op. Ook bij het later installeren van een HD5450 videokaart gaf geen problemen.
De hardware die nu gebruikt is:
Asrock 880GMH mobo met de HD4250 GPU
AMD Athlon X250
2 x 2 Gb Corsair geheugen DDR3-1333
1 HD Seagate 250 Gb Sata II
2 WD Green 1 TB Sata II
Antec Remote Black
Software : Alle benodigde software met de laatste drivers van ATI.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden en het meedenken.
Ik hen van het weekend een nieuw HTPC gebouwd en heb daarop WIn 7 Ultimate x64 geinstalleerd samen met XBMC. Als ik nu een DVD afspeel waar donkere fragmenten in voorkomen, dan "dimt" het beeld. Net alsof het dimmen van de screensaver aanstaat. Ook als ik door mappen blader in muziek dan neem de helderheid van het beeld af. Zodra er meer wit in het beeld zit, dan licht het weer op en heb dan vol contrast en helderheid. De screensaverfunctie staat uit, als ook de virtualisatie bij muziek.
Nu heb ik me al suf gezocht op het internet, maar kan de juiste oplossing niet vinden. Wel zegt men dat het kan liggen aan de instellingen/ drivers van de onboard GPU.
Echter heb ik hiervoor ook een HTPC gehad met een 690G chipset en trad het probleem niet op. Ook bij het later installeren van een HD5450 videokaart gaf geen problemen.
AMD Athlon X250
2 WD Green 1 TB Sata II
Antec Remote Black
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 23:09 ]
Heeft iemand enig idee wanneer airplay naar XBMC komt ? Ik kan geen informatie vinden hierover...Erhnam schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:14:
Ziet er naar uit dat XBMC ook Airplay zal gaan ondersteunen. Een pull voor native ondersteuning is hier te vinden:
http://www.xbmcfreak.nl/n...-target-support-for-xbmc/
[ Voor 75% gewijzigd door Spam op 05-09-2011 00:19 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Zit nu al in de unstable branch en zal erin zitten wanneer de volgende versie van XBMC 11 uitkomt (Eden).Spam schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:18:
[...]
Heeft iemand enig idee wanneer airplay naar XBMC komt ? Ik kan geen informatie vinden hierover...
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik krijg airplay niet aan de praat op mijn natty xbmc clients.... Wel in osx maar juist daarvoor vind ik het niet interessant 
Mijn iPhone ziet simpelweg de clients niet. Optie staat wel aan in netwerk settings.
Mijn iPhone ziet simpelweg de clients niet. Optie staat wel aan in netwerk settings.
Ik heb sinds kort ook een HTPC met XBMC erop en het bevalt me uitstekend.
Echter krijg ik 2 dingen niet aan de praat en ben benieuwd of iemand het wel voor elkaar heeft of tips heeft.
1. DXVA2 (Hardware Acceleration) werkt niet icm met mijn SandyBridge CPU (G620)
Is een bekend probleem, maar vroeg me af of dit ooit opgelost gaat worden of ondertussen opgelost is.
2. 3D content speelt niet goed af op mijn 3DTV (PS50C7700), moet je hier nog tweaks voor doen?
Bij het inschakelen van 3D SBS van de TV heb je een continu ghosting effect.
Echter krijg ik 2 dingen niet aan de praat en ben benieuwd of iemand het wel voor elkaar heeft of tips heeft.
1. DXVA2 (Hardware Acceleration) werkt niet icm met mijn SandyBridge CPU (G620)
Is een bekend probleem, maar vroeg me af of dit ooit opgelost gaat worden of ondertussen opgelost is.
2. 3D content speelt niet goed af op mijn 3DTV (PS50C7700), moet je hier nog tweaks voor doen?
Bij het inschakelen van 3D SBS van de TV heb je een continu ghosting effect.
Heb je toevallig sabnzbd draaien? Port 9090 moet namelijk wel vrij zijn..lowfi schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:45:
Ik krijg airplay niet aan de praat op mijn natty xbmc clients.... Wel in osx maar juist daarvoor vind ik het niet interessant
http://www.xbmcfreak.nl/
Sab zit toch (standaard) op 8080? Of heb je die in jouw live cds op een andere poort gezet?
Eerder al gepost hier over het root wachtwoord wat niet te wijzigen is bij Openelec. Inmiddels staat poort 22 voor SSH dicht.
Net Samba bekeken en ook daar kan je geen wachtwoord wijzigen wat bij XBMC live wel kan, is dat ook een kwestie van een poort dichtzetten in de router of is het genoeg dat er geen port-forwarding aan staat?
Net Samba bekeken en ook daar kan je geen wachtwoord wijzigen wat bij XBMC live wel kan, is dat ook een kwestie van een poort dichtzetten in de router of is het genoeg dat er geen port-forwarding aan staat?
Bij de instellingen van je ati videokaart (catalyst Control center) moet je eens zoeken bij video instellingen naar 'dynamic contrast' of zoiets. Dat moet je uitzetten vermoed ik...Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:07:
Hoi Tweak-genoten,
AMD Athlon X250
2 WD Green 1 TB Sata II
Antec Remote Black
Hoe wil iemand bij je SSH of Samba server komen als de poort in je router niet openstaat?jaspov schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:39:
Eerder al gepost hier over het root wachtwoord wat niet te wijzigen is bij Openelec. Inmiddels staat poort 22 voor SSH dicht.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik hoopte al op deze reactie, betekent dat ik veilig ben denk ik . Nee eerlijk, ik weet weinig van hacken en helemaal niets van linux.
Aan de ene kant stelde ik mijzelf ook deze vraag, aan de andere kant twee default passwords dus als iemand binnen komt een buitenkans. Router is bijgewerkt en heeft alleen de xbox in de DMZ verder geen configuratie voor port forwardingen.
Ben alleen niet 100% zeker dat openelec zelf niet via upnp poorten open zet ofzo
Zolang ik dus geen porten forward voor ssh/samba "zou dit dus veilig moeten zijn?"
Aan de ene kant stelde ik mijzelf ook deze vraag, aan de andere kant twee default passwords dus als iemand binnen komt een buitenkans. Router is bijgewerkt en heeft alleen de xbox in de DMZ verder geen configuratie voor port forwardingen.
Ben alleen niet 100% zeker dat openelec zelf niet via upnp poorten open zet ofzo
Zolang ik dus geen porten forward voor ssh/samba "zou dit dus veilig moeten zijn?"
DennusB schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:46:
[...]
Hoe wil iemand bij je SSH of Samba server komen als de poort in je router niet openstaat?
Ik draai XBMC 10.1 op Windows 7 met PM3.HD als sking en dit werkt perfect. Alles aangepast zodat het precies is zoals ik wil maar een ding krijg ik niet voor elkaar, het gebruiken van de muis om naar een bepaalde tijd in de film te gaan.
De enige mogelijkheid die ik heb is het fast forwarden of me vriendin wakker houden en de film uit kijken
Google kon me niet helpen dus ik denk dat het iets heel simpel is waar ik overheen kijk.
De enige mogelijkheid die ik heb is het fast forwarden of me vriendin wakker houden en de film uit kijken
Google kon me niet helpen dus ik denk dat het iets heel simpel is waar ik overheen kijk.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Wat is het probleem juist? Dat je volgende keer wil verder kijken vanaf een bepaald punt (tijdstip dat je vriending in slaap viel)?
Dat vraagt XBMC je als je de film start.
Zoniet kan je gewoon het tijdstip intypen waar je naartoe wil.
Het echte probleem is dat mijn vriendin in slaap valt maar ik ben bang dat XBMC er weinig aan kan doen.Fire69 schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:35:
Wat is het probleem juist? Dat je volgende keer wil verder kijken vanaf een bepaald punt (tijdstip dat je vriending in slaap viel)?
Wat ik wil is mijn muis gebruiken om naar een bepaald tijdstip te gaan. Het toetsenbord is ook een optie, heb ik nog niet naar gekeken en zal ik vanavond uitproberen.
Het echte probleem oplossen dan maar 
Met de muis gaat volgens mij niet lukken.
Ok bedankt voor de tip met het toetsenbord, dat scheelt een hele hoop.Fire69 schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:44:
Het echte probleem oplossen dan maar
Het echte probleem is niet op te lossen maar dat vindt ik niet erg want ze voelt zich lekker op haar gemak en na een dag werk + studie is het niet erg dat ze in slaap valt

In de git versie van XBMC kun je gewoon op de bar klikken om naar een bepaalde tijd te gaan, deze feature is toegevoegd na de Dharma release.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik heb sab, mtdaapd, transmission ed allemaal verwijderd. Kan ik op een 1 of andere manier checken of 9090 door een ander programma in gebruik is?Erhnam schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:47:
[...]
Heb je toevallig sabnzbd draaien? Port 9090 moet namelijk wel vrij zijn..
Met
code:
dus:1
| nmap -sS -O 127.0.0.1 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| xbmc@Slaapkamer:~$ sudo nmap -sS -O 127.0.0.1 Starting Nmap 5.21 ( http://nmap.org ) at 2011-09-05 17:39 CEST Nmap scan report for localhost (127.0.0.1) Host is up (0.000042s latency). Not shown: 994 closed ports PORT STATE SERVICE 21/tcp open ftp 22/tcp open ssh 80/tcp open http 111/tcp open rpcbind 8080/tcp open http-proxy 9090/tcp open zeus-admin Device type: general purpose Running: Linux 2.6.X OS details: Linux 2.6.19 - 2.6.31 Network Distance: 0 hops |
Zeus-admin gebruikt 9090? Wat is zeus-admin en waarom draait dat?
[ Voor 48% gewijzigd door lowfi op 05-09-2011 17:42 ]
bestaat er trouwens geen addon waarmee je kunt internetten via xmbc, desnoods via een internet explorer schil?
Ik heb trouwens het volgende besteld vanwege de prijs, tot nu toe gebruikte ik alleen de remote maar soms kan een tobo wel handig zijn (gebruik voor nu iphone + mobile mouse). Zal me bevindingen wel hier plaatsen wanneer ik hem binnen heb

http://www.dealextreme.co...ckpad-and-red-laser-35354
~25 euro
Ik heb trouwens het volgende besteld vanwege de prijs, tot nu toe gebruikte ik alleen de remote maar soms kan een tobo wel handig zijn (gebruik voor nu iphone + mobile mouse). Zal me bevindingen wel hier plaatsen wanneer ik hem binnen heb

http://www.dealextreme.co...ckpad-and-red-laser-35354
~25 euro
Ik heb dit ding. Gebruik het niet door de slechte range.
Iemand die me zou kunnen helpen?Mr.Myst schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:40:
Heeft iemand hier ervaring met het tegelijkertijd versturen van audio over HDMI en analoog?
[...]
Dit heb ik gevonden, maar het is een beetje abracadabra voor me..
Voor de duidelijkheid: Zotac Zbox AD02 met OpenElec (Dharma)
Over wat voor hardware gaat het??
Wordt anders zo gokken maar normaal gezien kan je nu in dharma of een pre eden build gewoon hdmi als "analoog" gebruiken en passthrough voor de dts enzo.
Of is er een reden dat het gescheiden moet?
Had ik erbij gezet toch? Een Zotac Zbox AD02. Dat is een E350 (Fusion dus). Het gaat hierbij om een Dharma-build van OpenElec. De beschrijving van de oplossing staat in mijn oorspronkelijke post (zal het ter verduidelijking hier nog een keer neerzetten).Slurpie schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:32:
[...]
Over wat voor hardware gaat het??
Wordt anders zo gokken maar normaal gezien kan je nu in dharma of een pre eden build gewoon hdmi als "analoog" gebruiken en passthrough voor de dts enzo.
Of is er een reden dat het gescheiden moet?
Ik wil de audio niet scheiden, maar ik wil het tegelijkertijd over HDMI en analoog laten gaan. Waarom? Omdat ik ook muziek vanaf deze htpc af wil spelen, en dan is het fijn dat daarvoor niet altijd de tv aan hoeft te staan (bediening via android/ipad).
Dit zou de oplossing moeten zijn, maar het zegt mij niet zoveel:
Maar jij zegt dat het eigenlijk al standaard moet kunnen? Dan moet ik nog eens even goed gaan kijken.Check out 'asound.conf_fusion.sample' in ~/.config/asound.conf.sample/
pcm.!default {
type plug
slave {
# pcm "hw:1,0" #delete the first hash for sound over analog
# pcm "hw:1,1" #delete the first hash for sound over optical
# pcm "hw:0,3" #delete the first hash for sound over hdmi
rate 48000
}
}
Edit the file according to your needs, rename it to asound.conf and copy it in /storage/.config/
I only use analog, don't know if you can combine it with HDMI.
Waar kom je niet mee uit dan?
Kan je het bestand niet vinden? Weet je niet hoe je het bestand moet editen? Of weet je uberhaupt niet wat je in het te wijzigen bestand precies moet neerzetten?
Wat het vinden en editen betreft, probeer winscp eens. Een explorer achtige tool waarmee je kan rondsnuffelen op je nas. (wel even op je synology ssh aanzetten).
Ik weet (volgens de beschrijving in mijn vorige post) wel ongeveer wat ik in het bestand moet zetten. Ik heb alleen geen idee hoe ik het bestand überhaupt kan vinden en openen. Ik benader mijn htpc via mijn gewone pc met Putty, maar ik ga eens kijken naar winscp.job schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:38:
[...]
Waar kom je niet mee uit dan?
Kan je het bestand niet vinden? Weet je niet hoe je het bestand moet editen? Of weet je uberhaupt niet wat je in het te wijzigen bestand precies moet neerzetten?
Wat het vinden en editen betreft, probeer winscp eens. Een explorer achtige tool waarmee je kan rondsnuffelen op je nas. (wel even op je synology ssh aanzetten).
Edit: Met winscp lukt het me wel om te navigeren naar het bestand. Lijkt me nu een kwestie van de hashtags bij analoog en hdmi weghalen, en het op de juiste manier opslaan. Ik ga het uitproberen, bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Myst op 05-09-2011 18:49 ]
Verwijderd
Hoi Glenner,glenner schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:46:
[...]
Bij de instellingen van je ati videokaart (catalyst Control center) moet je eens zoeken bij video instellingen naar 'dynamic contrast' of zoiets. Dat moet je uitzetten vermoed ik...
Dank je wel voor je advies. Het probleem is opgelost, echter zat de instelling niet in de AMD CCC, maar het dynamisch contrast van de TV. Die staat nu uit en is het beeld OK!
Je suggestie heeft me op weg geholpen en hiermee tonen de TweakerTs maar weer eens aan dat ze over veel kennis beschikken.

Thank U again!
Krijg nou wat! Ik zet de muis altijd uit in de opties omdat dat pijltje vervelend in beeld komt als ik aan de touchpad kom.bobo1on1 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:17:
In de git versie van XBMC kun je gewoon op de bar klikken om naar een bepaalde tijd te gaan, deze feature is toegevoegd na de Dharma release.
Weer wat bijgeleerd.
is de range echt zo slecht? gaat bij mij om een metertje of 4 a 5lowfi schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:01:
Ik heb dit ding. Gebruik het niet door de slechte range.
als dit het geval is ga ik hem snel annuleren
Heb het in de slaapkamer getest. Afstand was zon 3 meter en bij mij verder niet alle keys geregistreerd.... xbmc doosje staat daar wel onder de commode.
Ben toch wel benieuwd wat de oplossing zou moeten zijn dan.Mr.Myst schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:38:
[...]
Had ik erbij gezet toch? Een Zotac Zbox AD02. Dat is een E350 (Fusion dus). Het gaat hierbij om een Dharma-build van OpenElec. De beschrijving van de oplossing staat in mijn oorspronkelijke post (zal het ter verduidelijking hier nog een keer neerzetten).
Ik wil de audio niet scheiden, maar ik wil het tegelijkertijd over HDMI en analoog laten gaan. Waarom? Omdat ik ook muziek vanaf deze htpc af wil spelen, en dan is het fijn dat daarvoor niet altijd de tv aan hoeft te staan (bediening via android/ipad).
[...]
Maar jij zegt dat het eigenlijk al standaard moet kunnen? Dan moet ik nog eens even goed gaan kijken.
Bij mijn weten moet je een patch draaien om dual audio te hebben. Als dit bij default al zou moeten werken zoals je zegt dan snap ik deze reactie niet zo helemaal van OpenElec (note: de WONTFIX tag).
Als ik het goed begrepen heb komt in de nieuwe XBMC EDEN build een nieuwe audio engine welke dit ook mogelijk maakt tot dan even geduld denk
Heeft er hier ook iemand problemen met opstarten en geen beeld bij zijn apparaat?
Ik heb een asrock ion met Openelec en als ik die eerder aanzet als mijn receiver en tv, krijg ik geen beeld, ik zal dan een reboot moeten doen om beeld te hebben.
Of is dit heel normaal omdat de pc op dat moment geen scherm detecteert?
Soms zit er een tel of tv tussen.
Ik heb een asrock ion met Openelec en als ik die eerder aanzet als mijn receiver en tv, krijg ik geen beeld, ik zal dan een reboot moeten doen om beeld te hebben.
Komt hier ook voor als ik de receiver nog niet ingeschakeld heb. Geen idee waar het mis gaat, maar stoor me er niet zo aan. Htpc start snel genoeg op om hem met de afstandsbediening uit te zetten en gelijk weer op te starten. Moet toch wachten totdat de server klaar is met de netwerkshares aanbieden.Eoghlear schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:21:
Lijkt me vrij normaal gedrag en niet te voorkomen. Heb trouwens het zelfde gehad met het geluid. Wel beeld maar geen geluid over hdmi alsof de handshake tussen htpc en receiver mis gaat.
Ik heb 'm ook. Ik ben ook wel benieuwd wat die doet. Ik heb een Ubuntu minimal installation, dus ik gok dat XBMC 'm heeft geinstalleerd.lowfi schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:36:
[...]
Metcode:dus:
1 nmap -sS -O 127.0.0.1
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 xbmc@Slaapkamer:~$ sudo nmap -sS -O 127.0.0.1 Starting Nmap 5.21 ( http://nmap.org ) at 2011-09-05 17:39 CEST Nmap scan report for localhost (127.0.0.1) Host is up (0.000042s latency). Not shown: 994 closed ports PORT STATE SERVICE 21/tcp open ftp 22/tcp open ssh 80/tcp open http 111/tcp open rpcbind 8080/tcp open http-proxy 9090/tcp open zeus-admin Device type: general purpose Running: Linux 2.6.X OS details: Linux 2.6.19 - 2.6.31 Network Distance: 0 hops
Zeus-admin gebruikt 9090? Wat is zeus-admin en waarom draait dat?
Er zijn weer een aantal nieuwe OpenELEC pre-Eden builds: http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ . Morgen maar eens proberen, eerst een backup van mijn usb-stick maken mocht het misgaan
Sorry over de specs heen gelezen.. maar wat jij zou willen zou betekenen dat je of alle het analoge over de andere set moet spelen.Mr.Myst schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:38:
[...]
Had ik erbij gezet toch? Een Zotac Zbox AD02. Dat is een E350 (Fusion dus). Het gaat hierbij om een Dharma-build van OpenElec. De beschrijving van de oplossing staat in mijn oorspronkelijke post (zal het ter verduidelijking hier nog een keer neerzetten).
[...]
Maar jij zegt dat het eigenlijk al standaard moet kunnen? Dan moet ik nog eens even goed gaan kijken.
Eventueel is er wel een patch -> http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038
Gebruik al een tijd XBMC en sinds kort een andere dvd-drive erin moeten zetten. Nu spint deze enorm op zodra ik binnen XBMC van de drive een dvd ga kijken. Herkent iemand dit, of heeft eventueel een oplossing hiervoor? Ik gebruik XBMC onder Ubuntu.
Die noemde ik dus ook al en zal niet in OpenElec verschijnenen tenzij je het zelf probeert.Slurpie schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:38:
[...]
Sorry over de specs heen gelezen.. maar wat jij zou willen zou betekenen dat je of alle het analoge over de andere set moet spelen.
Eventueel is er wel een patch -> http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038
Ik heb hem gisteravond even geupdate (pre-EDEN) en nog geen problemen tegen gekomen.jacobras schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:29:
Er zijn weer een aantal nieuwe OpenELEC pre-Eden builds: http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ . Morgen maar eens proberen, eerst een backup van mijn usb-stick maken mocht het misgaan
Wat ik wel jammer vind, is ook al eens geroepen hier, is dat we niet weten wat er nu gefixed is
ok, en hoe ver zijn we van de release van R11 af ? Ik zit te kijken op al die fora maar een echte datum kan ik niet ontfutselen. Ook zag ik dat airtunes support nog niet werkt (muziek) maar op zich kan ik dat op mijn HTPCtje ook via system tray. Verder valt mij op dat inzoomen met photo's sowieso niet ondersteunt word door airplay ?Erhnam schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:29:
[...]
Zit nu al in de unstable branch en zal erin zitten wanneer de volgende versie van XBMC 11 uitkomt (Eden).
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik ben eergister op de git-versie van reFocus gestuit (versie 0.9.2), en ik vind m echt super!
Gecode door een Nederlander ook toevallig. Het alternate home-menu is echt strak!
Gecode door een Nederlander ook toevallig. Het alternate home-menu is echt strak!

is everything cool?
Die is inderdaad erg gaaf... Vanavond even proberen. Heeft ie muis ondersteuning??FREAKJAM schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:21:
Ik ben eergister op de git-versie van reFocus gestuit (versie 0.9.2), en ik vind m echt super!
[afbeelding]
offtopic:
Breaking Bad
Breaking Bad
Had eerder een vraag gesteld ivm dvd te luidruchtig. Nu heb ik wat gevonden voor linux:
eject -x 4 /dev/sr0 waarbij sr0 mijn dvd drive is. Of bv hdparm -E4 /dev/sr0. Dit geeft als resultaat:
/dev/sr0:
setting cdrom speed to 4
setting dvd streaming speed to 4
Nu vraag ik me af of ik dit commando kan koppelen aan de actie zodra een dvd binnen XBMC wordt gemount, of bv aan de knop eject/close dvd drive? Kan iemand me op weg helpen? Immers wordt de waarde weer gereset zodra je reboot of een ander cd cq dvd in de drive plaatst.
eject -x 4 /dev/sr0 waarbij sr0 mijn dvd drive is. Of bv hdparm -E4 /dev/sr0. Dit geeft als resultaat:
/dev/sr0:
setting cdrom speed to 4
Nu vraag ik me af of ik dit commando kan koppelen aan de actie zodra een dvd binnen XBMC wordt gemount, of bv aan de knop eject/close dvd drive? Kan iemand me op weg helpen? Immers wordt de waarde weer gereset zodra je reboot of een ander cd cq dvd in de drive plaatst.
Ik vind die reFocus niet echt bijzonder...ziet er en beetje erg simpeltjes uit (en dan niet op een mooi/strak minimalistische manier). Maar goed, smaken verschillen enz...
Heb nu Aeon MQ3 draaien, maar ik vind die Welo skin er ook wel erg strak uitzien. Denk dat ik die vanavond 's ga proberen!
Heb nu Aeon MQ3 draaien, maar ik vind die Welo skin er ook wel erg strak uitzien. Denk dat ik die vanavond 's ga proberen!
[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 06-09-2011 15:10 ]
Je moet wel de git versie (0.9.2) draaien van reFocus, die is een stuk beter dan de huidige (stable) versie (0.9.1). Als je de git-versie al hebt geprobeerd, heb ik niets gezegdAmonTobin schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:09:
Ik vind die reFocus niet echt bijzonder...ziet er en beetje erg simpeltjes uit (en dan niet op een mooi/strak minimalistische manier). Maar goed, smaken verschillen enz...
@the-edge, volgens mij wel!
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 06-09-2011 16:19 ]
is everything cool?
Iemand enig idee hoe ik van een Favorite een shortcut kan maken voor me remote ?
Ik heb de file favourites.xml gevonden maar wat ik er dan verder mee moet is mijn een raadsel.
Ik heb de file favourites.xml gevonden maar wat ik er dan verder mee moet is mijn een raadsel.
code:
1
2
3
| <favourites> <favourite name="Kids">ActivateWindow(10025,"/storage/mount/videos/kids/")</favourite> </favourites> |
Ik vraag me nu eigenlijk al een tijdje iets af.
In Settings - Video - Playback heb je de volgende 2 settings:
- Adjust display refresh rate to match video
- Sync playback to display
Werken die 2 elkaar nou niet tegen als je ze beide aanzet?
Die eerste snap ik, die past je TV/Monitor aan.
Maar wat doet die 2de dan juist??
Misschien helpt dit je op weg?Fire69 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:36:
Ik vraag me nu eigenlijk al een tijdje iets af.
http://www.xbmcfreak.nl/e...display-best-sync-method/
De eerste past je tv/monitor niet aan. De eerste setting zorgt ervoor dat de refreshrate die je htpc uitstuurt gelijk is aan het videobestand wat je afspeelt.Fire69 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:36:
Speel je een 24p bestand af, dan stuurt je videokaart 23.976hz uit.. is het volgende bestand 25hz, dan stuurt je videokaart 25hz uit.
De tweede setting zorgt ervoor dat elke frame op tijd aankomt (vertical sync). Al vraag ik me af of die optie met lcd's nog wel nut heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-09-2011 17:54 ]
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=523814&postcount=1kasteleman schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:15:
Had eerder een vraag gesteld ivm dvd te luidruchtig. Nu heb ik wat gevonden voor linux:
/dev/sr0:
setting cdrom speed to 4
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Heb de link http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=523814&postcount=1 bekeken en dat ga ik zeker vanavond testen.
THX
THX
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]