filezilla ftp client heeft sftp mogelijkheden. Zullen er vast meer zijn. Alleen ssh is voldoende gewoon inloggen en je zou bij al je bestanden moeten kunnen.
Wie kan me helpen met het volgende:
Toen ik voor het eerst XBMC draaide en een beetje met de layouts aan het spelen was had ik bij TV series een layout (wide icons) met de serie banners.
Ik heb toen iets gedaan, wat weet ik niet meer, en ipv banners had ik alleen nog maar de normale icons.
Ik had wat ik toen gedaan had weer ongedaan gemaakt maar de icons bleven, geen banners meer.
Wat ik toen gedaan had was alle images op mijn NAS verwijderd en op nieuw laten aanvullen met de images d.m.v. SickBeard (ingesteld op banners) maar dit hielp ook niet. Ook het op nieuw indexeren van de TV Series in XBMC hielp niet.
Iemand suggesties?
Toen ik voor het eerst XBMC draaide en een beetje met de layouts aan het spelen was had ik bij TV series een layout (wide icons) met de serie banners.
Ik heb toen iets gedaan, wat weet ik niet meer, en ipv banners had ik alleen nog maar de normale icons.
Ik had wat ik toen gedaan had weer ongedaan gemaakt maar de icons bleven, geen banners meer.
Wat ik toen gedaan had was alle images op mijn NAS verwijderd en op nieuw laten aanvullen met de images d.m.v. SickBeard (ingesteld op banners) maar dit hielp ook niet. Ook het op nieuw indexeren van de TV Series in XBMC hielp niet.
Iemand suggesties?
Ik draai al een jaar of twee MediaPortal (waar ik overigens best tevreden over ben), maar ik wilde toch ook eens XBMC proberen. Dus heb ik een testsysteempje ingericht met OpenElec en ik moet zeggen, het ziet er wel erg gelikt uit. Vooral het switchen van de fanart backgrounds gaat veel vloeiender dan in MP.
Toch heb ik (vanuit wat ik bij MP gewend ben) nog wel een paar vragen:
- Als ik in MP halverwege een film stop, vraagt hij de volgende keer als ik hem start of ik door wil gaan waar ik gebleven ben, of van het begin moet starten. Kan dit in XBMC ook?
- Ik heb in mijn Home screen (Aeon skin overigens) nu de menu's TVShows en Movies toegevoegd. Ik weet dat het via Video's kan, maar da's gewoon een 'klik' extra die ik niet nodig vind
Bij het Video's menu heb ik fanart als background ingesteld, maar dit lukt niet bij de TVShows en Movies menu's
Is dit op een of andere manier toch mogelijk?
- Ik heb de Trakt addon geinstalleerd, samen met de Trakt Utilities (uit de startpost). Username/password ingevult, aangevinkt dat ik wil syncen met trakt.tv ... maar al mn series blijven op Unwatched staan
- Ik heb de subtitle addon geinstalleerd en via het afspeel menu kan ik bij een film ook netjes subtitles kiezen, maar ik moet dan wel zelf uit de aangeboden subtitles kiezen. Ik heb expres de bestandsnamen van al mn Movies behouden (geen rename dus) en ik dacht eigenlijk dat XMBC er dan automatisch de juiste subtitle kon downloaden? Moet ik ergens nog iets instellen?
- Ik had bij de Settings de "Shutdown" optie veranderd naar "Suspend", zodat de boel lekker snel weer opstart. Dat doet hij ook, maar dan hangt hij compleet vast (in beeld zie ik dat hij Movies wil gaan updaten).
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de NFS share die ik gemount heb waar al mn series/movies opstaan. Het lijkt alsof die na een resume niet meteen beschikbaar is, zodat XBMC dus hangt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of is hier een oplossing/workaround voor?
Verder wel tevreden, nu eens kijken of het ook wil werken met mijn Harmony afstandsbediening.
- Als ik in MP halverwege een film stop, vraagt hij de volgende keer als ik hem start of ik door wil gaan waar ik gebleven ben, of van het begin moet starten. Kan dit in XBMC ook?
- Ik heb in mijn Home screen (Aeon skin overigens) nu de menu's TVShows en Movies toegevoegd. Ik weet dat het via Video's kan, maar da's gewoon een 'klik' extra die ik niet nodig vind
- Ik heb de Trakt addon geinstalleerd, samen met de Trakt Utilities (uit de startpost). Username/password ingevult, aangevinkt dat ik wil syncen met trakt.tv ... maar al mn series blijven op Unwatched staan
- Ik heb de subtitle addon geinstalleerd en via het afspeel menu kan ik bij een film ook netjes subtitles kiezen, maar ik moet dan wel zelf uit de aangeboden subtitles kiezen. Ik heb expres de bestandsnamen van al mn Movies behouden (geen rename dus) en ik dacht eigenlijk dat XMBC er dan automatisch de juiste subtitle kon downloaden? Moet ik ergens nog iets instellen?
- Ik had bij de Settings de "Shutdown" optie veranderd naar "Suspend", zodat de boel lekker snel weer opstart. Dat doet hij ook, maar dan hangt hij compleet vast (in beeld zie ik dat hij Movies wil gaan updaten).
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de NFS share die ik gemount heb waar al mn series/movies opstaan. Het lijkt alsof die na een resume niet meteen beschikbaar is, zodat XBMC dus hangt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of is hier een oplossing/workaround voor?
Verder wel tevreden, nu eens kijken of het ook wil werken met mijn Harmony afstandsbediening.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=74912 dat een idee? Hij zit ook integrated in de Xeebo skin, en ik gebruik deze addon om banners te downloaden voor mijn tv-series.schumi2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:39:
Iemand suggesties?
donowitz:
hoe heet die addon voor fanart backdrops tijdens music playback? Ik vind die standaard visualization ook niet cool namelijk!
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 27-08-2011 20:37 ]
is everything cool?
System - Skin - General Settings - TV Shows - Use "Posters" instead of "Banners" for TV Showsschumi2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:39:
Iemand suggesties?
Heb je die uitstaan?
Vanmiddag geprobeert OpenELEC te installeren (nieuwste Fusion build), na klikken op 'Quick Install' in de installer gebeurt er niets. Misschien helpt het als ik de SSD met Windows 7 even loskoppel (wilde installeren op usb-stick, vanaf andere usb-stick), binnenkort maar even proberen.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
weet iemand hoe je in het hoofdmenu (skin aeon nox) een 2e speelfilm (link direct naar video bibliotheek) button kan maken die verwijst naar een andere bibliotheek? ik wil namelijk mijn muziek videos en films van elkaar scheiden en er 2 aparte bibliotheken van maken.
Dat is geheel afhankelijk van de gebruikte skin, volgens mij heet zo'n ding een smart playlist of favoriet.
Dus bekijk de skin settings of je daar wat tegenkomt.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 28-08-2011 10:37 ]
Oke ik heb een smart playlist aangemaakt. nu moet hij alleen alle bestanden ophalen uit een map. hoe set ik een rule dat deze playlist alles scant uit een dir?job schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:36:
Dat is geheel afhankelijk van de gebruikte skin, volgens mij heet zo'n ding een smart playlist of favoriet.
[ Voor 19% gewijzigd door Ferra op 28-08-2011 11:36 ]
Ja, XBMC vraagt ook of je door wil gaan waar je gebleven was.Sleepie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:46:
Ik draai al een jaar of twee MediaPortal (waar ik overigens best tevreden over ben), maar ik wilde toch ook eens XBMC proberen. Dus heb ik een testsysteempje ingericht met OpenElec en ik moet zeggen, het ziet er wel erg gelikt uit. Vooral het switchen van de fanart backgrounds gaat veel vloeiender dan in MP.
In Confluence skin met pijltje naar links vind je een menu met alle mogelijke weergaves. In Confluence skin opties heb je ook een Background Customizer waar je per media type achtergrond plaatjes kan selecteren.- Ik heb in mijn Home screen (Aeon skin overigens) nu de menu's TVShows en Movies toegevoegd. Ik weet dat het via Video's kan, maar da's gewoon een 'klik' extra die ik niet nodig vindBij het Video's menu heb ik fanart als background ingesteld, maar dit lukt niet bij de TVShows en Movies menu's
Is dit op een of andere manier toch mogelijk?
Selecteer de addon optie "Auto download first "sync" subtitle. Deze werkt niet voor alle subtitle services (websites), maar in ieder geval wel voor Bierdopje en OpenSubtitles....
Kijk hier...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Vreemd genoeg leek het gisteren toen ik wat aan het prutsen was niet te werken.Mr_Blobby schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:14:
Ja, XBMC vraagt ook of je door wil gaan waar je gebleven was.
Ik zal het straks (eerst F1 kijken
Ik kan in de Aeon Nox skin bij de Home Screen settings wel de background instellen voor de verschillende menu items, maar er is geen (zoals bij het Videos menu) button om "Fanart" te selecteren.In Confluence skin met pijltje naar links vind je een menu met alle mogelijke weergaves. In Confluence skin opties heb je ook een Background Customizer waar je per media type achtergrond plaatjes kan selecteren.
Ik zal eens kijken hoe het in Confluence werkt.
Aha een optie die ik over het hoofd heb gezienSelecteer de addon optie "Auto download first "sync" subtitle. Deze werkt niet voor alle subtitle services (websites), maar in ieder geval wel voor Bierdopje en OpenSubtitles.
Thanks voor de link, dat moet goedkomen zoKijk hier
Nog een aanvullende vraag in vergelijk met MediaPortal:
MediaPortal download als je fanart als background insteld verschillende fanart plaatjes en elke 30 seconden wijzigt je background (er wordt random een van de fanart backgrounds gekozen).
In XBMC wordt er zo te zien maar een fanart background per serie/movie gebruikt?
Iemand nog een idee waarom de trakt.tv sync met de Trakt Utilities addon niet werkt?
Dat komt omdat XBMC default niet de fanart opsplitst voor tv shows en films. Je kan het script videofanart splitter daarvoor gebruiken en dan naar de mappen die het script heeft gecreerd wijzen voor de fanarts.Sleepie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:24:
Ik kan in de Aeon Nox skin bij de Home Screen settings wel de background instellen voor de verschillende menu items, maar er is geen (zoals bij het Videos menu) button om "Fanart" te selecteren.
Ik zal eens kijken hoe het in Confluence werkt.
Nog een aanvullende vraag in vergelijk met MediaPortal:
MediaPortal download als je fanart als background insteld verschillende fanart plaatjes en elke 30 seconden wijzigt je background (er wordt random een van de fanart backgrounds gekozen).
In XBMC wordt er zo te zien maar een fanart background per serie/movie gebruikt?
In de update voor Aeon Nox die eraan komt is het mogelijk om extrafanart te gebruiken. Je moet dan wel zelf extra fanart kopieren in de root van je tv show of film en die in een extrafanart folder plaatsen (Dit is niet door XBMC te automatiseren.). De achtergronden worden dan uit die folder geladen voor de film/serie.
Dat de fanart niet opsplitst had ik al in de gaten inderdaad.Big_Noid schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:47:
Dat komt omdat XBMC default niet de fanart opsplitst voor tv shows en films. Je kan het script videofanart splitter daarvoor gebruiken en dan naar de mappen die het script heeft gecreerd wijzen voor de fanarts.
Die videofanart splitter addon ga ik eens naar kijken, dat lijkt wel te doen wat ik wil als ik het zo hoor
Jammer dat XBMC dat niet automatisch kan. Voor films niet zo interessant, maar voor series (die je elke week opent als er weer een nieuwe aflevering is) vond ik het wel leuk om wat verschillende achtergronden te zien.In de update voor Aeon Nox die eraan komt is het mogelijk om extrafanart te gebruiken. Je moet dan wel zelf extra fanart kopieren in de root van je tv show of film en die in een extrafanart folder plaatsen (Dit is niet door XBMC te automatiseren.). De achtergronden worden dan uit die folder geladen voor de film/serie.
Handmatig lijkt me een heel gedoe, denk niet dat ik dat ga gebruiken.
Ok, jammer maar geen showstopper natuurlijk
Net gelukt om OpenELEC te installeren op een geheugenkaart, usb-stick waarop ik eigenlijk wilde installeren laat de installer hangen.jacobras schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:47:
Vanmiddag geprobeert OpenELEC te installeren (nieuwste Fusion build), na klikken op 'Quick Install' in de installer gebeurt er niets. Misschien helpt het als ik de SSD met Windows 7 even loskoppel (wilde installeren op usb-stick, vanaf andere usb-stick), binnenkort maar even proberen.
OpenELEC is indrukwekkend! Installatie is zo gepiept en het systeem is snel opgestart (vanaf trage microSD-kaart in een usb-reader zelfs). Systeem loopt qua menu's nog niet zo soepel (Fusion), één filmpje die ik probeerde haperde een klein beetje aan het begin, maar daar moet ik nog wat mee testen. OpenELEC ziet er in ieder geval veelbelovend uit
Overigens heb ik een HP infraroodontvanger met niét het bekende Linux-serienummer (5188-1667), maar toch reageerde het systeem direct zonder wat in te stellen op de Harmony
Dank en dit inmiddels gedaan. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik dit niet veel eerder heb gedaan, nog nooit met zo'n briljant stuk software gewerkt.Tjoekie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:15:
Je zegt het zelf al, XBMCFreak is voor het ION platform. Pak lekker de live versie en het zal prima werken.
Ik loop echter tegen een probleem aan wat tamelijk onoplosbaar begint te lijken...
De beruchte "Unable to connect to remote server. Would you like to continue scanning" komt eindeloos terug. Heb de standaard scrapers, internetverbinding werkt prima en ook per film of serie de "movie information" opvragen en refreshen werkt prima en als ik maar vaak genoeg op "yes" ram dan gaat het wel en werkt hij (behalve de foutmeldingen) prima, maar dat ben je na een enkele tientallen keren ook wel beu.
Wat heb ik geprobeerd:
*De standaard scrapers disablen, dat gaat niet..
*Andere scrapers ook activeren, probleem blijft
*In /usr/share/xbmc/userdata/Advancedsetting.xml onderstaande code toegevoegd:
XML:
1
2
3
4
5
| <advancedsettings> <videoscanner> <ignoreerrors>true</ignoreerrors> </videoscanner> </advancedsettings> |
Maar dat helpt helaas helemaal niets, Ik ben een beetje door m'n mogelijke oplossingen heen, is hier iemand bekend met andere mogelijke oplossingen?
Wauw, ik ben overtuigd: ik ga overstappen naar OpenELEC
. Draai nu de nieuwste pre-Eden build op mijn Fusion systeem, menu's lopen nu mooi vloeiend. Updaten van OpenELEC is zo simpel! Even via netwerk benaderen en twee bestanden in de map /update gooien en klaar.
Heb even snel drie films getest. Up: perfect. Iron Man 1: irritante blokken en artifacts, niet prettig kijkbaar. Iron Man 2: perfect.
Heb even snel drie films getest. Up: perfect. Iron Man 1: irritante blokken en artifacts, niet prettig kijkbaar. Iron Man 2: perfect.
[ Voor 0% gewijzigd door jacobras op 28-08-2011 20:18 . Reden: episch falende typefout ]
Volgens mij kun je dat gewoon in de settings van Aeon regelen in de Homescreen settings.Ferra schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:24:
weet iemand hoe je in het hoofdmenu (skin aeon nox) een 2e speelfilm (link direct naar video bibliotheek) button kan maken die verwijst naar een andere bibliotheek? ik wil namelijk mijn muziek videos en films van elkaar scheiden en er 2 aparte bibliotheken van maken.
Daar staat standaard alleen "Videos" aan in het hoofdmenu, maar je kunt er ook andere Libraries die je hebt aangemaakt aanzetten, zodat je die direct in het hoofdmenu beschikbaar hebt.
Zo heb ik nu "TV Series" en "Movies" in mijn Aeon hoofdmenu,
Inmiddels heb ik openelec ook redelijk naar behoren draaien, alleen ik loop er vaak tegenaan dat bepaalde aannames niet mogelijk zijn.
In mijn oude xbmclive installatie had werkte ik altijd veel met crontab om scripts te schedulen (bijvoorbeeld rsync of een backup van instellingen. Maar heel de cronjob manager is niet aanwezig.
Rsync is wel als addon beschikbaar maar dat vereist wel dat je elke keer weer het commando via de commandline moet geven. Niet echt handig. Toch lees ik wel op het forum van openelec dat andere bash scripts schedulen.
In mijn oude xbmclive installatie had werkte ik altijd veel met crontab om scripts te schedulen (bijvoorbeeld rsync of een backup van instellingen. Maar heel de cronjob manager is niet aanwezig.
Rsync is wel als addon beschikbaar maar dat vereist wel dat je elke keer weer het commando via de commandline moet geven. Niet echt handig. Toch lees ik wel op het forum van openelec dat andere bash scripts schedulen.
Ik draai nu xbmc live op een ssd en wil binnenkort met openelec gaan testen. Kan iemand iets roepen hoe werkbaar openelec is vanaf USB stick vs hdd vs ssd? Openelec zelf zal snel booten maar merk je daarna nog enig verschil? Is USB snel genoeg of meer om te testen?
Zou het niet weten, nooit geprobeerd. Staat er op de xbmc wiki niets?Ferra schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:07:
Oke ik heb een smart playlist aangemaakt. nu moet hij alleen alle bestanden ophalen uit een map. hoe set ik een rule dat deze playlist alles scant uit een dir?
Volgens mij laadt openelec volledig in het systeemgeheugen, dus dan is de snelheid van usb geen issue.jaspov schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:59:
Ik draai nu xbmc live op een ssd en wil binnenkort met openelec gaan testen. Kan iemand iets roepen hoe werkbaar openelec is vanaf USB stick vs hdd vs ssd? Openelec zelf zal snel booten maar merk je daarna nog enig verschil? Is USB snel genoeg of meer om te testen?
Genoeg mensen die het vanaf usb draaien, en die hoor ik eigenlijk nooit klagen.
Een paar vragen waar ik hoop een antwoord op te kunnen vinden:
Volgens mij is het een bug maar de laatste Fusion build (Geen Eden) van OpenElec laat mij geen andere screensaver kiezen, althans het kiezen lukt wel maar ze doen het gewoon niet.
Automatisch subtitles downloaden?
Nu moet ik bij elke film OSD openen en dan manual subs downloaden, kan dit niet automatisch als XBMC ze niet vinden kan?
Trailers?
Ik heb in Confluence theme een trailer optie aangezet dat deze automatisch in een klein venster gespeeld worden maar merk of zie geen verschil, geen trailers dus.
Mijn trailers heten allemaal <moviename>-trailer.mkv na wat rond zoeken heb ik het idee dat de trailers van het *.mov formaat zouden moeten zijn of heb ik het mis?
Continuous playback?
Ik heb diverse folders met hierin allemaal losse episodes en zou graag willen dat wanneer ep01 afgelopen is hij automatisch naar ep02 gaat maar dat gebeurt dus niet. Ik kan hier ook nergens een optie voor vinden.
Kan ik continuous playback uiteindelijk alleen maar werkend krijgen door gebruik te maken van playlists?
Volgens mij is het een bug maar de laatste Fusion build (Geen Eden) van OpenElec laat mij geen andere screensaver kiezen, althans het kiezen lukt wel maar ze doen het gewoon niet.
Nu moet ik bij elke film OSD openen en dan manual subs downloaden, kan dit niet automatisch als XBMC ze niet vinden kan?
Trailers?
Ik heb in Confluence theme een trailer optie aangezet dat deze automatisch in een klein venster gespeeld worden maar merk of zie geen verschil, geen trailers dus.
Mijn trailers heten allemaal <moviename>-trailer.mkv na wat rond zoeken heb ik het idee dat de trailers van het *.mov formaat zouden moeten zijn of heb ik het mis?
Continuous playback?
Ik heb diverse folders met hierin allemaal losse episodes en zou graag willen dat wanneer ep01 afgelopen is hij automatisch naar ep02 gaat maar dat gebeurt dus niet. Ik kan hier ook nergens een optie voor vinden.
Kan ik continuous playback uiteindelijk alleen maar werkend krijgen door gebruik te maken van playlists?
Kijk even de eerste pagina's van dit forum door.Sleepie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:24:
Iemand nog een idee waarom de trakt.tv sync met de Trakt Utilities addon niet werkt?
Ik had namelijk ook problemen met deze add-on. Je moet hem eenmalig nog activeren (ik heb dat via de confluence skin gedaan) en vervolgens doet hij het verder altijd. Voor extra informatie hierover moet je even 'terugbladeren'.
Ik heb een triple boot op m'n Intel notebook met WinXP / Ubuntu / OpenELEC met een OCZ Vertex 1 ssd.jaspov schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:59:
Alles werkt, op wat kleine gekke dingen na. Voorbeeld: Na het gebruik van OpenELEC gaat Ubuntu steevast de schijf controleren (en weer herbooten) voordatie gewoon opstart. Geen idee waarom. Ik heb hier geen last van bij een 'gewone' harddisk. Kan ook aan de OCZ liggen.
OpenELEC start hier op de SSD op in zo'n 9-10 seconden (pre-Eden build 8009) met zware Aeon MQ3 (rc) skin. Nou is m'n laptop niet de allersnelste (Core2Duo 1.6Mhz), en hij heeft een X3100 Intel GMA-kaart, maar de 720p films gaan prima, en de simpelste 1080p gaan ook nog wel. Ook de flinke Aeon MQ3 skin houdt zich aardig.
OpenELEC kun je prima op USBsticks uitproberen, als je de fanart en thumbnails even buiten beschouwing laat. Afhankelijk van de snelheid v/d usbstick cq flashdrive (class 10+) zal de boel ietwat sneller draaien.
Ik ben ook niet helemaal blij met de Subtitle add on in OpenELEC. Heel vaak geen zoekresultaat, out-of-sync subtitles.. Echt irritant.
Is er wellicht een beter alternatief??
[ Voor 25% gewijzigd door the-edge op 29-08-2011 10:26 ]
Dat ligt volgens mij meer aan de gebruikte servers dan aan de plugin zelf. Ik heb al wel gemerkt dat je bijvoorbeeld bij series soms 1 seizoen hebt die altijd out off sync subs geeft. Je kan dan makkelijk bij subtitle offset de sync corrigeren. Gaat redelijk snelthe-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:26:
Ik ben ook niet helemaal blij met de Subtitle add on in OpenELEC. Heel vaak geen zoekresultaat, out-of-sync subtitles.. Echt irritant.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om zijn ubuntu 11.04 xbmc eden box met een MCE remote te ontwaken?
In slaap zetten lukt wel....
In slaap zetten lukt wel....
Dat heb ik wel geprobeerd, echter zijn ze soms meer dan 10 seconden out of sync.. Aangezien die correctie niet verder gaatcroontje schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:39:
[...]
Dat ligt volgens mij meer aan de gebruikte servers dan aan de plugin zelf. Ik heb al wel gemerkt dat je bijvoorbeeld bij series soms 1 seizoen hebt die altijd out off sync subs geeft. Je kan dan makkelijk bij subtitle offset de sync corrigeren. Gaat redelijk snelen je krijgt er na enkele keren handigheid in
Ik heb OpenELEC getest vanaf 'n microSD-kaartje met 'n maximale snelheid van rond de 4 MB/s en dat liep al erg soepeljaspov schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:59:
Ok, ik ga ff zoekennoodel1988 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:27:
[...]
Kijk even de eerste pagina's van dit forum door.
Ik had namelijk ook problemen met deze add-on. Je moet hem eenmalig nog activeren (ik heb dat via de confluence skin gedaan) en vervolgens doet hij het verder altijd. Voor extra informatie hierover moet je even 'terugbladeren'.
Lol.. Kwam ik zomaar Adult add ons tegen op internet
XBMC heeft geen trigger "geen ondertitel van de gewenste taal gevonden" waarmee een addon kan worden gestart. Dit is dus een beperking van XBMC.schumi2004 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:18:
...
...
Maar je kan het jezelf wel een stuk makkelijker maken met deze opties:
Maak gebruik van de mogelijkheid om om addons te starten m.b.v. één toets van een remote of een toetsenbord. Bijv. voor Windows 7 met toetsenbord bediening: maak een bestand "keyboard.xml" aan in je xbmc userdata\keymaps folder ("c:\Users[your_name]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\").
Vul het bestand met de volgende inhoud:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <FullscreenVideo> <keyboard> <u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u> </keyboard> </FullscreenVideo> </keymap> |
En dan kan je in dit geval de subtitles addon direct oproepen met de letter "u".
Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
Auto download first "sync" subtitle te activeren.
En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).
Top.Mr_Blobby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
XBMC heeft geen trigger "geen ondertitel van de gewenste taal gevonden" waarmee een addon kan worden gestart. Dit is dus een beperking van XBMC.
Maar je kan het jezelf wel een stuk makkelijker maken met deze opties:
Maak gebruik van de mogelijkheid om om addons te starten m.b.v. één toets van een remote of een toetsenbord. Bijv. voor Windows 7 met toetsenbord bediening: maak een bestand "keyboard.xml" aan in je xbmc userdata\keymaps folder ("c:\Users[your_name]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\").
Vul het bestand met de volgende inhoud:
XML:
1 2 3 4 5 6 7 <keymap> <FullscreenVideo> <keyboard> <u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u> </keyboard> </FullscreenVideo> </keymap>
En dan kan je in dit geval de subtitles addon direct oproepen met de letter "u".
Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
Auto download first "sync" subtitle te activeren.
En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).
Bedankt voor de uitleg, straks meteen instellen
Nee en ik ben co-auteur.the-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:26:
Geef een voorbeeld dat er op één van de 26 (!
Dan wil ik met alle plezier een oplossing geven, maar als er simpelweg geen geschikte ondertitels op die websites staan, dan kan de addon ze ook niet geven.
Het bereik van de correctie kan je zo groot maken als je zelf wil via een Advancedsettings.xml:the-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:41:
[...]
Dat heb ik wel geprobeerd, echter zijn ze soms meer dan 10 seconden out of sync.. Aangezien die correctie niet verder gaat
Bijv. 30 seconden:
XML:
.
1
2
3
| <advancedsettings> <subsdelayrange>30</subsdelayrange> </advancedsettings> |
@Mr_Blobby
Weet jij toevallig ook wat ik zou moeten kiezen?
Je hebt bv <remote> en <universalremote>
Ik maak gebruik van de HP MCE remote dus mijn inziens moet ik gewoon <remote> kiezen heb ik het idee?
Ik maak gebruik van de HP MCE remote dus mijn inziens moet ik gewoon <remote> kiezen heb ik het idee?
Ah oke ! Goeie, thanks !Mr_Blobby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:39:
[...]
Het bereik van de correctie kan je zo groot maken als je zelf wil via een Advancedsettings.xml:
Bijv. 30 seconden:
XML:.
1 2 3 <advancedsettings> <subsdelayrange>30</subsdelayrange> </advancedsettings>
Wij van WC eend adviseren: WC eend !Mr_Blobby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:35:
[...]
Nee en ik ben co-auteur.![]()
Geef een voorbeeld dat er op één van de 26 (!) ondertitel websites een zoekresultaat gevonden kan worden die je niet via de addon kan vinden.
Dan wil ik met alle plezier een oplossing geven, maar als er simpelweg geen geschikte ondertitels op die websites staan, dan kan de addon ze ook niet geven.
Alle gekheid op een stokje; Sowieso krijg ik bij het zoeken naar subtitles meteen een error. Iets als "bierdopje can't get movie ID" of iets in die strekking.
Daarnaast tref ik voor 80% out-of-sync subtitles. Ik ga dan wel expliciet voor dutch subtitles en gebruik niet alle 26 websites.
Zat er ook net naar te kijken
Ik heb een philips MCE remote.
Denk dat ik het zo doe:
Zou het willen testen maar werk zit in de weg
Denk dat ik het zo doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <FullscreenVideo> <remote> <mute>RunScript(script.xbmc.subtitles)</mute> </remote> </FullscreenVideo> </keymap> |
Ik zit op mijn werk dus kan niet even snel kijken.schumi2004 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:43:
@Mr_Blobby
Maar volgens mij is het een Microsoft Media Center compatible remote.
Het maakt volgens mij ook uit of je remote "echte" toetsenbord aanslagen stuurt of de eigen remote toetsen.
In deze guide staat hoe je een Logitech Harmony als een Microsoft remote kan instellen.
Daarin staat onderaan een voorbeeld van een custom "keymap.xml".
Kijk eens of je er daarmee uit kan komen.
Dank. Ik ga deze week testen. Maakt USB of HDD dan ook niet uit voor de library? Las verder dat het root password van openelec niet is aan te passen. Volstaat dan blokkeren van poort 22 in de router om veilig te zijn? Openelec heeft weer toegang tot de nas en wil de voordeur niet open zetten.
job schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:04:
Volgens mij laadt openelec volledig in het systeemgeheugen, dus dan is de snelheid van usb geen issue.
Genoeg mensen die het vanaf usb draaien, en die hoor ik eigenlijk nooit klagen.
Je weet dat Bierdopje alleen voor tv-series werkt en de addon alleen goed werkt als je de tv-series in de library heb staan? Voor welke tv-serie probeer je ondertitels te zoeken en krijg je de foutmelding van "geen ID"? Anders wil ik graag een debug log van je hebben, zodat ik het kan proberen op te lossen:the-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:49:
[...]Wij van WC eend adviseren: WC eend !![]()
![]()
Alle gekheid op een stokje; Sowieso krijg ik bij het zoeken naar subtitles meteen een error. Iets als "bierdopje can't get movie ID" of iets in die strekking.
Daarnaast tref ik voor 80% out-of-sync subtitles. Ik ga dan wel expliciet voor dutch subtitles en gebruik niet alle 26 websites.
Ik gebruik een 4GB USB stick voor XBMC Live. Dat werkt prima.. Dus Openelec zal vast geen enkel probleem zijn.
Dat weet ik inderdaad, heb alleen de TV series onder videos (/storage/videos/Series/*.*)Mr_Blobby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:07:
[...]
Je weet dat Bierdopje alleen voor tv-series werkt en de addon alleen goed werkt als je de tv-series in de library heb staan? Voor welke tv-serie probeer je ondertitels te zoeken en krijg je de foutmelding van "geen ID"? Anders wil ik graag een debug log van je hebben, zodat ik het kan proberen op te lossen:
Het gaat in dit geval om Breaking Bad SE02E01 bijvoorbeeld.
Het je de TV series in de library geplaatst m.b.v. een scraper?the-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:10:
[...]
Dat weet ik inderdaad, heb alleen de TV series onder videos (/storage/videos/Series/*.*)
Het gaat in dit geval om Breaking Bad SE02E01 bijvoorbeeld.
Zoals hier en hier staat uitgelegd.
De addon werkt pas optimaal, als ze op die manier zijn georganiseerd.
Bierdopje heeft gewoon de ID van Breaking Bad en heeft ook 6 ondertitels voor Se02E01: http://api.bierdopje.com/...GetAllSubsFor/1286/2/1/nl
Zijn er mensen die de Eden builds van OpenElec draaien?
Ik zit nu zelf op de dev versie van 25 augustus, maar ik ben benieuwd of er goede redenen zijn om over te stappen op een Eden build. Duidelijke verbeteringen? Leuke gimmicks?
Ik zit nu zelf op de dev versie van 25 augustus, maar ik ben benieuwd of er goede redenen zijn om over te stappen op een Eden build. Duidelijke verbeteringen? Leuke gimmicks?
Ik draaide eerst de normale dev build van Fusion, maar direct geüpgrade naar de Eden-build. De menu's voelen nu een stuk soepeler aan en ik kan de nieuwe Aeon MQ(3) draaien, dus ik ga niet terug. Verder kom ik geen rare bugs o.i.d. tegen (wel een paar, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat OpenELEC voor het Fusion-platform nog hevig in ontwikkeling is).Joostp1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:17:
Zijn er mensen die de Eden builds van OpenElec draaien?
Iemand enig idee hoe ik achter de toets namen kan komen welk op mijn (HP MCE Old) remote zitten?
Bijvoorbeeld, Print, Enter, Guide
schumi2004 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:59:
Iemand enig idee hoe ik achter de toets namen kan komen welk op mijn (HP MCE Old) remote zitten?
sudo ir-keytable -t
of
irw
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dank! Ik ga het binnenkort proberen.jacobras schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:28:
[...]
Ik draaide eerst de normale dev build van Fusion, maar direct geüpgrade naar de Eden-build. De menu's voelen nu een stuk soepeler aan en ik kan de nieuwe Aeon MQ(3) draaien, dus ik ga niet terug. Verder kom ik geen rare bugs o.i.d. tegen (wel een paar, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat OpenELEC voor het Fusion-platform nog hevig in ontwikkeling is).
Nou ik draai inmiddels ook naar volle tevredenheid openelec. Een zeer "snappy" ervaring. Ook de Aeon MQ3 skin draait top.
Een jaartje geleden heb ik voor het eerste kennis gemaakt met de HDhomerun DVB-C tuner. Een tuner die je in de meterkast hangt en de kanalen over het netwerk streamt. Ik hoor hier de laatste tijd steeds meer over. en na het zien van een TVheadend addon ben ik zeer geïnteresseerd hierin.
Zijn er toevallig tweakers die dit al op openelec draaiende hebben? Zijn er guides voor?
Een jaartje geleden heb ik voor het eerste kennis gemaakt met de HDhomerun DVB-C tuner. Een tuner die je in de meterkast hangt en de kanalen over het netwerk streamt. Ik hoor hier de laatste tijd steeds meer over. en na het zien van een TVheadend addon ben ik zeer geïnteresseerd hierin.
Zijn er toevallig tweakers die dit al op openelec draaiende hebben? Zijn er guides voor?
Dit werkt!lowfi schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:50:
Zat er ook net naar te kijkenIk heb een philips MCE remote.
Denk dat ik het zo doe:
code:
1 2 3 4 5 6 7 <keymap> <FullscreenVideo> <remote> <mute>RunScript(script.xbmc.subtitles)</mute> </remote> </FullscreenVideo> </keymap>
Daar heb je een punt, maar dan moet je gewoon even in advanced settings de sync bereik verhogenthe-edge schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:41:
[...]
Dat heb ik wel geprobeerd, echter zijn ze soms meer dan 10 seconden out of sync.. Aangezien die correctie niet verder gaat
code:
1
2
3
| <video> <subsdelayrange>30</subsdelayrange> </video> |
//Die oplossing is gisteren dus al gegeven

[ Voor 5% gewijzigd door croontje op 30-08-2011 10:14 ]
Ik gebruik mijn XBMC (OpenElec) vooral voor muziek. Maar om daar nu continu de TV aan te laten staan vind ik wat te gortig.
Ik denk aan zoiets:

Is het mogelijk om via een extern display en afstandsbediening de muziekfolders te browsen en af te spelen zoals bijv een Squeezebox?
Ik denk aan zoiets:

Is het mogelijk om via een extern display en afstandsbediening de muziekfolders te browsen en af te spelen zoals bijv een Squeezebox?
Zelf doe ik dat met de Android app. Hoeft de TV ook niet aan te staan want je ziet via de app wat er speelt etc.emzed schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:34:
Ik gebruik mijn XBMC (OpenElec) vooral voor muziek. Maar om daar nu continu de TV aan te laten staan vind ik wat te gortig.
Ik denk aan zoiets:
[afbeelding]
Android, iPhone of iPod
. With ^^
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van de Android-app naar een 'echte' remote. Geen spijt van gehad, maar ik val nog altijd terug op die app wanneer ik 's nachts in bed nog wat muziek wil luisteren. Ik kan de XBMC en de TV ook wel bedienen vanuit bed, maar dat is toch een stukje minder makkelijk.
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van de Android-app naar een 'echte' remote. Geen spijt van gehad, maar ik val nog altijd terug op die app wanneer ik 's nachts in bed nog wat muziek wil luisteren. Ik kan de XBMC en de TV ook wel bedienen vanuit bed, maar dat is toch een stukje minder makkelijk.
[ Voor 97% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-08-2011 10:48 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ja de Android app, ook een idee inderdaad. Die had ik al een tijd niet meer gebruikt. Is het tegenwoordig wel zo, dat als je de eerste track uit een album selecteert, dat hij automatisch de rest afspeelt?
Ik had hiervoor een silverstone grandia (met 7"touchscreen), maar inderdaad ook overgestapt op de android app.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Als in plaats van het album te open er lang opdrukt, krijg je een menu'tje waarin je kunt zeggen 'Play Album' of 'Enqueue Album'. Misschien wil je dat hebben.emzed schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:51:
Ja de Android app, ook een idee inderdaad. Die had ik al een tijd niet meer gebruikt. Is het tegenwoordig wel zo, dat als je de eerste track uit een album selecteert, dat hij automatisch de rest afspeelt?
Luctor et Emergo || specs
Niemand die zich zorgen maakt over het root password?
jaspov schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:03:
Dank. Ik ga deze week testen. Maakt USB of HDD dan ook niet uit voor de library? Las verder dat het root password van openelec niet is aan te passen. Volstaat dan blokkeren van poort 22 in de router om veilig te zijn? Openelec heeft weer toegang tot de nas en wil de voordeur niet open zetten.
[...]
Poortje blokkeren voor verkeer van buiten je eigen netwerk, als iemand inbreekt op je eigen netwerk zit daar als iets fundamenteels foutjaspov schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:18:
Niemand die zich zorgen maakt over het root password?
[...]
Kan iemand mij het nut vertellen van een rsync addon voor openelec als je deze niet kan schedulen.
Ik vind het ontbreken van crontab echt een gemis. Ik kan ook op het internet niks vinden over andere gebruikers die dit missen.
Hoe gaan jullie om met het periodiek schoonmaken van de database. Doen jullie dat zelf als handmatige actie?
Ik vind het ontbreken van crontab echt een gemis. Ik kan ook op het internet niks vinden over andere gebruikers die dit missen.
Hoe gaan jullie om met het periodiek schoonmaken van de database. Doen jullie dat zelf als handmatige actie?
Even een blij momentje hier, helemaal tevreden over de manier waarop XBMC is ingesteld nu
. Vandaag 'n eigen keymap.xml in elkaar geknutseld, kan nu alles vanaf de Harmony doen. In hoofdmenu op E (geheugensteuntje: Erase) drukken = library cleanen, op + (geheugensteuntje: plus als in toevoegen) drukken = library updaten.
Hoofdmenu zelf (in Aeon MQ3) lekker clean (en ouder-proof
): movies, tv-shows, pictures en youtube en alle onnodige informatie uitgeschakeld. XBMC
Hoofdmenu zelf (in Aeon MQ3) lekker clean (en ouder-proof
Psst, willing to share keymapjacobras schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:53:
Even een blij momentje hier, helemaal tevreden over de manier waarop XBMC is ingesteld nu. Vandaag 'n eigen keymap.xml in elkaar geknutseld, kan nu alles vanaf de Harmony doen. In hoofdmenu op E (geheugensteuntje: Erase) drukken = library cleanen, op + (geheugensteuntje: plus als in toevoegen) drukken = library updaten.
Hoofdmenu zelf (in Aeon MQ3) lekker clean (en ouder-proof): movies, tv-shows, pictures en youtube en alle onnodige informatie uitgeschakeld. XBMC
Maar even wat anders.
Ik heb voor al mijn films trailers maar ik krijg deze met geen mogelijkheid zichtbaar in XBMC.
Draai nu een pre EDEN build met MQ3 (heb ook andere skins geprobeerd) maar geen trailers.
Waar gaat het mis?
Keymap zal ik morgen even sharen (htpc staat uit en ik slaap hier half
Trailers als losse bestanden heb ik geen ervaring mee, trailers streamen werkt prima hier (pre-Eden, MQ3).schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:39:
Maar even wat anders.
Ik heb voor al mijn films trailers maar ik krijg deze met geen mogelijkheid zichtbaar in XBMC.
Draai nu een pre EDEN build met MQ3 (heb ook andere skins geprobeerd) maar geen trailers.
Waar gaat het mis?
[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 31-08-2011 00:45 ]
Ik heb zo'n vermoeden dat ik eruit ben en wellicht op verkeerde been gezet ben.jacobras schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:43:
[...]
Keymap zal ik morgen even sharen.
[...]
Trailers als losse bestanden heb ik geen ervaring mee, trailers streamen werkt prima hier (pre-Eden, MQ3).
Ik was in de veronderstelling dat ik met diverse skins op de movie pagina (dus als ik hem selecteer in welke skin dan ook) in een venster de trailer zou kunnen zien, is me dat tot op heden nog niet gelukt en volgens mij moet dit wel kunnen!
Inmiddels heb ik gezien dat wanneer ik op info druk ik diverse selecties kan doen o.a. trailers echter is dit niet helemaal wat ik in gedachten had.
Dus als er iemand mij kan uitleggen hoe ik die trailers in een venster op movie pagina's zien kan graag en anders heb ik pech denk.
Dat klinkt op zich wel als een mooi idee, bijvoorbeeld dat na een druk op Info direct de trailer in klein venstertje begint te spelen, zodat je nog wel de tekst en alles kan lezen.schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:47:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat ik met diverse skins op de movie pagina (dus als ik hem selecteer in welke skin dan ook) in een venster de trailer zou kunnen zien, is me dat tot op heden nog niet gelukt en volgens mij moet dit wel kunnen!
Misschien helpt dit: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=49776
Edit: oh wacht, dan gaan ook de films op miniatuurformaat...
[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 31-08-2011 00:53 ]
Een hele snelle blik zegt me dat ik dingen moet gaan tweaken maar dan vraag ik me af waarom een dergelijke optie in vele skins standaard aanwezig is.jacobras schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:52:
[...]
Dat klinkt op zich wel als een mooi idee, bijvoorbeeld dat na een druk op Info direct de trailer in klein venstertje begint te spelen, zodat je nog wel de tekst en alles kan lezen.
Misschien helpt dit: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=49776
Edit: oh wacht, dan gaan ook de films op miniatuurformaat...
In MQ3 bv staat voor trailers "Window of Full Screen" maar verder gebeurt er niks.
Kan er zelf ook bar weinig info over vinden maar zal me eens gaan inlezen je gegeven link.
:note:
Of ik gebruik de verkeerde view, heb ze nog niet allemaal gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 31-08-2011 00:58 ]
In een venster lukt volgens mij niet, well fullscreen.schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:47:
Dus als er iemand mij kan uitleggen hoe ik die trailers in een venster op movie pagina's zien kan graag en anders heb ik pech denk.
Ik heb mijn trailer bestanden in de zelfde map staan als de film zelf.
Zo heet het film bestand up.mk, de trailer heet dan up-trailer.mkv (of welke extentie dan ook).
Ik zit in mijn library, ga naar up, druk op i, selecteer trailer en ik speel hem af.
Niets van plugins nodig gehad, gewoon standaard functie van xbmc.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 31-08-2011 10:31 ]
In confluence en aeon nox is film > pijltje naar beneden > select
[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 31-08-2011 15:33 ]
Misschien kan je gebruik maken van de mogelijkheid om automatisch bij starten van XBMC iets te doen (bijv. een cron achtig iets te starten)?Stien schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:43:
Kan iemand mij het nut vertellen van een rsync addon voor openelec als je deze niet kan schedulen.
op Dharma moet dit met een python script in je userdata folder: "autoexec.py" en op (pre-)Eden met een "service addon"
job schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:31:
[...]
In een venster lukt volgens mij niet, well fullscreen.
Ik heb mijn trailer bestanden in de zelfde map staan als de film zelf.
Zo heet het film bestand up.mk, de trailer heet dan up-trailer.mkv (of welke extentie dan ook).
Ik zit in mijn library, ga naar up, druk op i, selecteer trailer en ik speel hem af.
Niets van plugins nodig gehad, gewoon standaard functie van xbmc.
Zo kwam ik er op een bepaald moment ook bij.lowfi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:42:
In confusion en aeon nox is film > pijltje naar beneden > select
Blijf me dan nog steeds afvragen waarom er dan een optie is om trailers af te spelen in Window of Full Screen.
Bij aeon MQ2 had ik juist het probleem dat trailers niet fullscreen afgespeeld werden ondanks het vinkje in settings. Daar werden ze altijd in een soort window getoond. Overigens zonder plotinfo. Maar dat is meer een skin ding.
Ik heb zelf liever dat trailers fullscreen afspelen en zo heb ik het dan ook ingesteld in aeon nox op dit moment. Kan vanavond kijken wat ergebeurt als ik de optie uit zet.
Ik gebruik aeon nox SVN.
Ik heb zelf liever dat trailers fullscreen afspelen en zo heb ik het dan ook ingesteld in aeon nox op dit moment. Kan vanavond kijken wat ergebeurt als ik de optie uit zet.
Ik gebruik aeon nox SVN.
Zodat je kan kiezen. Als je window doet dan doet ie het in dat window waar normaal fanart kunt kiezen, plot kunt lezen enzo in het info-scherm, bij fullscreen start ie als een normale film.schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:02:
[...]
[...]
Zo kwam ik er op een bepaald moment ook bij.
Blijf me dan nog steeds afvragen waarom er dan een optie is om trailers af te spelen in Window of Full Screen.
Trailers kunnen sowieso slecht afgespeeld worden tenzij het om de Apple Movie Trailers Lite plugin gaat.
Ze bufferen altijd als de neten en daar is tot op heden nog geen oplossing voor.... erggg irritant als je even snel met een paar mensen wil beslissen welke film te kijken aan de hand van een trailertje.
Ze bufferen altijd als de neten en daar is tot op heden nog geen oplossing voor.... erggg irritant als je even snel met een paar mensen wil beslissen welke film te kijken aan de hand van een trailertje.
Beste kun je dus als je een nieuwe film download gelijk de trailer erbij downloaden. Ik kies gewoon 480P dat is voor dat soort doeleinden genoeg.... 480P trailers zijn ongeveer 50MB.
In te stellen in CP.
In te stellen in CP.
Ja ik heb erover nagedacht en misschien ga ik dat wel doen. Vond het tot nu toe een beetje teveel werk.
Vind EMM ook echt een rukprogramma dus daar doe ik ook niks mee mbt automatisch trailers pakken.
Waar halen jullie de trailers vandaan? En wat is CP?
Vind EMM ook echt een rukprogramma dus daar doe ik ook niks mee mbt automatisch trailers pakken.
Waar halen jullie de trailers vandaan? En wat is CP?
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-08-2011 14:11 ]
Mijn keymap.xml is niet zo groot, dus ik plak 'm hier direct even:
Engels commentaar, want Nederlands commentaar in code voelt gewoon niet goed
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <keymap> <!-- Green cycles through the subtitles --> <!-- Yellow will toggle the library views between 'show everything' and 'show watched only' --> <!-- Logitech Harmony is configured to send 'hash' keypress when 'menu'-key is pressed --> <global> <remote> <blue>ToggleWatched</blue> <yellow>SendClick(25,14)</yellow> <hash>ContextMenu</hash> </remote> </global> <!-- Home screen --> <Home> <remote> <red>XBMC.CleanLibrary(video)</red> <star>XBMC.UpdateLibrary(video)</star> <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> </remote> </Home> <!-- While whatching full-screen video --> <!-- Star (Menu-key on the Harmony) toggles OSD --> <FullscreenVideo> <remote> <green>NextSubtitle</green> <red>AudioNextLanguage</red> <hash>OSD</hash> </remote> </FullscreenVideo> </keymap> |
Deze heb ik geplaatst in \\IP-adres-van-HTPC\Userdata\keymaps\.
Ik heb de Harmony One ingesteld om een Microsoft Windows Media Center (EU) (hernoemd naar "XBMC") te bedienen. Bij de mediaplayer activiteit heb ik een aantal knoppen veranderd:
- Menu = XBMC: #
- Zorgt ervoor dat op homescreen Instellingenscherm geladen wordt, tijdens video kijken de OSD in beeld komt en bij overige schermen het contextmenu in beeld komt.
- Plus = XBMC: *
- Zorgt ervoor dat op beginscherm de videobibliotheek geüpdate wordt. Geheugensteuntje: plus = toevoegen.
- E = XBMC: Red (Rood)
- Zorgt ervoor dat op beginscherm de videobibliotheek gecleand wordt. Geheugensteuntje: E = erase (erase overbodige troep).
- Verder heb ik nog een aantal schermknoppen, zo wissel ik met groen tussen ondertitels, rood tussen audiokanalen tijdens video afspelen. Met blauw kan ik aangeven of ik een film al bekeken heb (toggleWatched) en met geel kan ik wisselen tussen alle video's tonen en alleen video's tonen die ik nog niet gekeken heb.

Nu ik toch bezig ben zal ik wel even mijn volledige remotesetup delen. Bij XBMC invoerapparaten staat 'remote sends keyboard presses' aangevinkt, daardoor kan ik onder andere door gewoon twee keer op de 5 te drukken een film beginnend met de letter 'L' opzoeken (want 5 = JKL). Ideaal!
Hier de volledige Logitech Harmony setup (minisysteem is mijn surroundset):
Mijn Logitech Harmony One setup in combinatie met XBMC (screenshot).
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Voor mij is dit de perfecte setup
[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 31-08-2011 14:32 . Reden: Fototje toegevoegd & link gefixt ]
Ah ja tuurlijk. Couch Potato is ook niks voor mij, ik use geen automatische downloads enzo, heb ik niet nodig.
Dan blijf je dus aanrommelen met losse trailers, EMM etc
Hehehehe grr 
Misschien moet ik dan toch maar beginnen met losse trailers gelijk te pakken
Waar haalt CP ze vandaan? Apple?
Misschien moet ik dan toch maar beginnen met losse trailers gelijk te pakken
Waar haalt CP ze vandaan? Apple?
[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-08-2011 15:00 ]
Yep... zie aldoor dat apple logootje in de hoek....
Zeker wel, bedankt.jacobras schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:19:
[...]
-knip-
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Voor mij is dit de perfecte setup
Klein vraagje nog, hoe heb jij het device toegevoegd?
Welke model dus?
Ik al verschillende gezien maar geen van allen echt duidelijk tenminste wel duidelijk maar laat ruimte over voor eigen interpretatie.
De ene zegt als MCE toevoegen samen met nog een device (ben naam even kwijt), 2 devices dus.
De OpenElec site heeft het weer over 1 device en als model "Media Center Extender" (MCE) maar de bijbehorende afbeelding zegt weer iets anders.
Yups, das dan weer jammerlowfi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:02:
Yep... zie aldoor dat apple logootje in de hoek....
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 31-08-2011 15:12 ]
Mijn Harmony (een el-cheapo 525) werkt in Openelec perfect onder Media Center Extender.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Hmmm fuck, krijg die Apple trailers niet simpel gedownload via de browser
Plugins ervoor werken ook niet.
Mss dan toch maar eens opnieuw naar CouchPotato kijken.
Plugins ervoor werken ook niet.
Mss dan toch maar eens opnieuw naar CouchPotato kijken.
Dus als model vul ik dan Media Center Extender in?Roeligan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:23:
Mijn Harmony (een el-cheapo 525) werkt in Openelec perfect onder Media Center Extender.
Meestal zag ik MCE Keyboard staan zoals ook in Harmony software voorgesteld wordt.
Bij mij werkte Media Center Extender ook inderdaad, maar ik heb 'm toegevoegd als Microsoft Windows Media Center Edition (EU).
Oh ja: ik gebruikte eerst MCE Keyboard, maar onder OpenElec werkt die niet bij mij! Het apparaat reageert op geen enkele input. Heb echter niet naar de debug logs gekeken, verder niet naar het probleem gekeken (want nu werkt het toch perfect
).
Ik heb zo gedaan: Apparaat toevoegen -> Media Center-pc (apparaat), Microsoft (fabrikant), MCE (model). Op de bevestigingspagina zie ik dan "Windows Media Center". Ga ik daarna naar apparaten en hou ik mijn muis boven de naam van het apparaat dan staat er "Microsoft Windows Media Center (EU)".
Oh ja: ik gebruikte eerst MCE Keyboard, maar onder OpenElec werkt die niet bij mij! Het apparaat reageert op geen enkele input. Heb echter niet naar de debug logs gekeken, verder niet naar het probleem gekeken (want nu werkt het toch perfect
Ik heb zo gedaan: Apparaat toevoegen -> Media Center-pc (apparaat), Microsoft (fabrikant), MCE (model). Op de bevestigingspagina zie ik dan "Windows Media Center". Ga ik daarna naar apparaten en hou ik mijn muis boven de naam van het apparaat dan staat er "Microsoft Windows Media Center (EU)".
[ Voor 77% gewijzigd door jacobras op 31-08-2011 15:40 ]
Ah ok, lijkt me dat beide wel zullen werken.jacobras schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:36:
Bij mij werkte Media Center Extender ook inderdaad, maar ik heb 'm toegevoegd als Microsoft Windows Media Center Edition (EU).
Oh ja: ik gebruikte eerst MCE Keyboard, maar onder OpenElec werkt die niet bij mij! Het apparaat reageert op geen enkele input. Heb echter niet naar de debug logs gekeken, verder niet naar het probleem gekeken (want nu werkt het toch perfect).
Laatse vraag hierover. Hebben jullie de tutorial van OpenElec gebruikt hiervoor?
Vind zo vreemd om voor activiteit "Listen to music" te moeten kiezen.
Iemand enig idee of het mogelijk is met bijvoorbeeld yellow button trailer te starten ipv door het menu te moeten wandelen ?
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 31-08-2011 16:15 ]
Geen idee. Dit is een erg handige referentie voor als je in keymap.xml gaat knutselen: List of Built In Functions (XBMC). Lijst van alle functies/acties die je aan knoppen kan koppelen (alhoewel niet alles erin staat, ToggleWatched staat er bijvoorbeeld niet tussen).schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:43:
[...]
Iemand enig idee of het mogelijk is met bijvoorbeeld yellow button trailer te starten ipv door het menu te moeten wandelen ?
Ik begin me nu af te vragen of ik de keymap op mijn AppleTV2 ook kan uitbreiden met wat handige dingen voor mijn Harmony.
Nu heb ik gewoon de knoppen aangepast die op de standaard (ienieminie) remote aanwezig zijn, maar misschien luistert hij wel naar meer dingen als XBMC erop draait?
Nu heb ik gewoon de knoppen aangepast die op de standaard (ienieminie) remote aanwezig zijn, maar misschien luistert hij wel naar meer dingen als XBMC erop draait?
XOT-Uzg.v3 heeft tegenwoordig ook Apple Movie Trailers en je kunt bij XOT de maximum bitrate die je wilt afspelen instellen. Stel hem in op 1200 en je hebt geen buffer issue meer.SidewalkSuper schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:03:
Trailers kunnen sowieso slecht afgespeeld worden tenzij het om de Apple Movie Trailers Lite plugin gaat.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Over remotes gesproken: ik heb een (in-depth) guide geschreven over Linux en remotes en hoe dat veranderd is sinds de nieuwere kernel releases: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104541. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom uiteraad
. Dit is overigens geen step-by-step tutorial.
[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 31-08-2011 19:47 ]
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb even een kort mijn HTPC in werking gefilmd. AMD E350 + OpenELEC (vanaf usb-stick) + XBMC pre-Eden + Aeon MQ3 + crappy videocamera = http://www.facebook.com/v...=188299031240403&comments (of als link niet werkt)
[ Voor 23% gewijzigd door jacobras op 31-08-2011 20:52 ]
Mijn dochtertje heeft blijkbaar op het keybord zitten tokkelen en mijn xbmc is nu in een windowsvenster ipv gemaximaliseerd. Ik heb l zitten zoeken op venster maximaliseren maar ik kan niet vinden. Hoe krijg ik XBMC weer schermvullend?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
met keyboard is dat de / volgens mij,
RatPack #814
Thx man maar helaas dat is het nietRoeligan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:57:
met keyboard is dat de / volgens mij,
maar wel de \ jiha thx dude!!!
[ Voor 7% gewijzigd door dread op 31-08-2011 21:11 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ik heb dat ook wel eens gehad, mijn a/b heeft er een knop voor. Werkt alt+enter of 1 van de F toetsen niet?
Ik heb XBMC live (voor embeded) geinstalleerd maar stuit op een paar problemen:
- Hij gaat random video bestanden afspelen, ik kom de DVD menu helemaal niet tegen zoals ik dat wel met VLC-player gewend ben. Overigens wel de functie aangevinkt om te proberen de menu te vinden.
- Meeste formats geluid speelt hij af, maar zodra het DTS is dan heb ik gewoon geen geluid.
- videohardware afspelen doet hij niet, software matig gaat wel goed alhoewel het beeld af en toe een beetje stotert. Dus gpu mode uitgezet, en alleen software matig gezet.
- Imon afstandbediening word niet herkend.
Ik speel veel al blueray films af. 1080P
zie hieronder voor de hardware die ik gebruik.
Wat kan ik met bovenstaand nog proberen?
AL overweeg ik om weer terug te gaan met VLC player omdat het beeld een stuk scherper was, alleen het hikte vreselijk. Dus misschien een andere video kaart zoals deze https://www.alternate.nl/...70_(HD-657X-ZNH3)/553879/?
of deze
https://www.alternate.nl/...430_DC_SL-DI-1GD3/554749/?
of het een stuk rigoreuzer aanpakken en een setje zoals deze
https://www.alternate.nl/...5_-_A8-3850_-_4GB/570985/?
Hopelijk kunnen jullie mij goede tips geven?
grt,
- Hij gaat random video bestanden afspelen, ik kom de DVD menu helemaal niet tegen zoals ik dat wel met VLC-player gewend ben. Overigens wel de functie aangevinkt om te proberen de menu te vinden.
- Meeste formats geluid speelt hij af, maar zodra het DTS is dan heb ik gewoon geen geluid.
- videohardware afspelen doet hij niet, software matig gaat wel goed alhoewel het beeld af en toe een beetje stotert. Dus gpu mode uitgezet, en alleen software matig gezet.
- Imon afstandbediening word niet herkend.
Ik speel veel al blueray films af. 1080P
zie hieronder voor de hardware die ik gebruik.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | M-Audio Audiophile 2496 | € 77,- | € 77,- |
1 | Intel Pentium Dual-Core E6300 | € 82,98 | € 82,98 |
1 | Western Digital WD5000BUCT, 500GB | € 49,80 | € 49,80 |
1 | Antec Fusion Remote Max | € 166,33 | € 166,33 |
1 | Asus P5PL2-E, i945 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II) | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Orochi Rev. B | € 59,- | € 59,- |
2 | 1 GB DDR 2 geheugen | -- | -- |
1 | be quiet! Straight Power E8 500W | € 74,57 | € 74,57 |
1 | Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI | € 53,50 | € 53,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 563,18 |
Wat kan ik met bovenstaand nog proberen?
AL overweeg ik om weer terug te gaan met VLC player omdat het beeld een stuk scherper was, alleen het hikte vreselijk. Dus misschien een andere video kaart zoals deze https://www.alternate.nl/...70_(HD-657X-ZNH3)/553879/?
of deze
https://www.alternate.nl/...430_DC_SL-DI-1GD3/554749/?
of het een stuk rigoreuzer aanpakken en een setje zoals deze
https://www.alternate.nl/...5_-_A8-3850_-_4GB/570985/?
Hopelijk kunnen jullie mij goede tips geven?
grt,
Vraag is reeds beantwoord: Gamma_ed in "[BBG aanschaf] HTPC"
Thanks! Ik had al meegekregen dat LIRC op de schop was gegaan en merk dat met recente MiniMyth builds (die recente kernels draaien) mijn remote erg slecht reageert op MythFrontend. Dat dit ligt aan hoe de kernel keypresses interpreteert had ik al als mogelijke oorzaak gevonden, maar met jouw overzicht en achtergrond info kan ik hopelijk diep genoeg inzoomen op het werkelijke probleem en dit oplossen. Dus ook buiten XBMC om is dit nuttig en gewaardeerd!HarmoniousVibe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:46:
Over remotes gesproken: ik heb een (in-depth) guide geschreven over Linux en remotes en hoe dat veranderd is sinds de nieuwere kernel releases: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104541. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom uiteraad. Dit is overigens geen step-by-step tutorial.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]