Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb echt alle onnodige bestanden eruit gehaald en alleen t filmbestand + sub intact gelaten.
en ik heb al paar keer de library verwijderd via settings, xmbc opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Nadat die klaar is met library rebuilden toont ie alsnog de helft vd filmen niet
structuur die ik gebruik ik als volgt;
\{year} - { title}\{title}.{extensie}
mijn favo skin is op dit moment trouwens die van boxee ofzo. werkt ideaal met remote!
Maar xbmc zou weinig tot geen scrape-problemen moeten hebben als je het goed hebt opgezet. Waarom doe je eigenlijk year - title in plaats van title -year? Dat lijkt me irritant films zoeken...
Neem aan dat je use foldernames for lookup aan hebt gezet?
http://wiki.xbmc.org/inde...ntent_%28Video_Library%29
Niemand hier ervaring mee?nistuf schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:27:
Ik heb een scraper vraagje, kom er via de xbmc forums/google zo niet uit:
Ik wil graag de volgende artist toevoegen: http://www.last.fm/music/Jay-Z%2B%2526%2BKanye%2BWest. De album artist tags zijn goed ingesteld, maar als hij hem scraped krijg ik een artist zonder info te zien. Als ik hem vervolgens refresh staan er een aantal alternatieven waar je uit kunt kiezen, maar de juiste krijg ik niet te pakken. Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen? artist.nfo aanmaken met alleen een linkje werkt niet met een last.fm link.
Heb je überhaupt wel in dit topic gekeken? Er staan meer dan genoeg tips om je op weg te helpen. Je kunt sowieso bij de instellingen van zo'n map zelf de 'movie information' selecteren, dan komt hij alsnog in de library.SYQ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:33:
Bestaat er een tool oid om je library goed bij te werken?? Ik blijf het probleem houden dat die niet helemaal compleet is terwijl wanneer ik browse via videos - files ik wel alle films op mijn samba share te zien krijg
Ik heb echt alle onnodige bestanden eruit gehaald en alleen t filmbestand + sub intact gelaten.
en ik heb al paar keer de library verwijderd via settings, xmbc opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Nadat die klaar is met library rebuilden toont ie alsnog de helft vd filmen niet
structuur die ik gebruik ik als volgt;
\{year} - { title}\{title}.{extensie}
mijn favo skin is op dit moment trouwens die van boxee ofzo. werkt ideaal met remote!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
is everything cool?
Is inderdaad een nette skin ja, houd hem ook al een poosje in de gaten.FREAKJAM schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:46:
Kan niet wachten tot deze skin uitkomt, hij ziet er echt gelikt uit..
thanks, zal eerst de optie foldernames moeten controleren. Ben helemaal nieuw met xmbc, wel de xbox versie vroeger gehad maar toen had je nog niet echt uitgebreide scrape mogelijkheden.Mar2zz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:16:
Hier staan heel veel mediamanagers tussen: http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=116
Maar xbmc zou weinig tot geen scrape-problemen moeten hebben als je het goed hebt opgezet. Waarom doe je eigenlijk year - title in plaats van title -year? Dat lijkt me irritant films zoeken...
Neem aan dat je use foldernames for lookup aan hebt gezet?
http://wiki.xbmc.org/inde...ntent_%28Video_Library%29
Benaming heb ik zo gedaan omdat ik dan gelijk inzicht heb welke films nieuw zijn en welke niet, maar je heb gelijk met sortering. Niet meest ideale manier
Tuurlijk heb ik topic eerst doorgenomen, ook gezocht op library binnenin de topic. Van dat laatste optie wist ik het niet, maar alsnog is dat geen ideale oplossing. Mag ik dat doen op misschien 40 filmsGonadan schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:35:
[...]
Heb je überhaupt wel in dit topic gekeken? Er staan meer dan genoeg tips om je op weg te helpen. Je kunt sowieso bij de instellingen van zo'n map zelf de 'movie information' selecteren, dan komt hij alsnog in de library.
Dat ziet er inderdaad gelikt uit, ff in de gaten houden.FREAKJAM schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:46:
Kan niet wachten tot deze skin uitkomt, hij ziet er echt gelikt uit..
Tja, als de foldernameoptie al aan stond dan kan je kiezen:SYQ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:18:
Tuurlijk heb ik topic eerst doorgenomen, ook gezocht op library binnenin de topic. Van dat laatste optie wist ik het niet, maar alsnog is dat geen ideale oplossing. Mag ik dat doen op misschien 40 films
- 40 mappen hernoemen en hopen dat het in één keer goed is;
- 40 films handmatig scrapen met de externe scraper;
- 40 keer aangeven welke film het moet zijn in XBMC.
Qua werk ontloop het elkaar niet veel. Het hangt van je doel af welke optie het beste is. De laatste is het makkelijkst maar staat enkel zolang goed als de film in de library staat. De eerste werkt ook als de library opnieuw opgebouwd moet worden. De tweede doet dat ook maar heeft de informatie lokaal staat wat weer andere voordelen kan bieden.
Oh en je kunt ook nog een .nfo met de naam van het filmbestand en een link naar de imdbpagina gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 19-08-2011 12:29 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook nog eens zitten stoeien met Advanced launcher en Launcher voor afspelen van roms, lijkt me heerlijk om met xbox controller mario te spelen.
@40x mappen hernoemen:
Ik heb zojuist een uur lang alle kinderfilms verplaatst naar mappen. Ze stonden nu /kinderfilms/spongebob.avi zeg maar, is nu /kinderfilms/Spongebob/spongebob.avi geworden. Wat een k!twerk man... Moest ook nog voor een aantal ff de art enzo erbij zoeken, overal folder.jpg'tjes voor gemaakt... man man man
Nederlandstalige kinderfilms is echt een ondergeschoven kindje op mediamanagement/scrape gebied...
Als ik een film kijk op de laptop (1280x800) draait alles perfect, speel ik deze af op de tv (1920x1080) dan hapert de film soms. Ik heb de functie 'verversingsfrequentie aanpassen aan video' aan staan.
Ik heb dit bij meerdere spelers..
Wat zou dit kunnen zijn?
Zou het kunnen dat mijn GPU of CPU deze resolutie niet perfect kan weergeven oid?
[ Voor 18% gewijzigd door blubbers op 19-08-2011 19:05 ]
Dat merk je alleen als je op volle snelheid grote bestanden wilt kopieren. Met mijn nas haal ik met smb zo'n 40MB/sec, met nfs kom ik een paar MB hoger.Fire69 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:05:
En waar merk je die snelheid dan? Als je een 1080p-file kan streamen met een volle buffer, heeft sneller toch geen nut?
Voor streamen maakt dat zoals eerder gezegd niets uit, dus er is geen noodzaak om perse vast te houden aan nfs voor linux als alle pc's overzetten op smb voor hem het probleem met de paden oplost.
http://www.xbmcfreak.nl/
Als ik op O druk, krijg ik wel wat informatie in beeld, en zie bijvoorbeeld dat DXVA functioneert, maar verder word ik er niet zoveel uit wijs.
Of is dit iets wat je alleen instelt in de Catalyst-drivers en niet in xbmc zelf?
Verwijderd
Voor de zoveelste keer jongens. Ember media manager is the way to go. Bespaart je een hoop moeite.Mar2zz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:03:
Of de supernintendo-tetris tegen elkaar. Blijft een vette klassieker en dat muziekje blijft een week in je kop zitten...
@40x mappen hernoemen:
Ik heb zojuist een uur lang alle kinderfilms verplaatst naar mappen. Ze stonden nu /kinderfilms/spongebob.avi zeg maar, is nu /kinderfilms/Spongebob/spongebob.avi geworden. Wat een k!twerk man... Moest ook nog voor een aantal ff de art enzo erbij zoeken, overal folder.jpg'tjes voor gemaakt... man man man
Nederlandstalige kinderfilms is echt een ondergeschoven kindje op mediamanagement/scrape gebied...
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
j1nx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:14:
En wat als je nou eens niet de kudde volgt en eens wat anders op je PC hebt staan als OS i.p.v. microshit windows?
Ubuntu-desktop, Ubuntu-server en XBMC-Live

Ik wacht daarom ook met smart op dit:
PHP Media Manager
Dat gaat primaErhnam schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:14:
Zijn hier trouwens veel Fusion users? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik raad wel een windows systeem aan. Linux XBMC kreeg ik een half jaar geleden niet aan de praat. Tegenwoordig zijn ze wellicht hier meer verder gekomen.
Voordeel van Fusion tov Sandy Bridge is de prijs van de hardware en geen 24p-bug. Nadeel is denk ik verplicht windows dat het prijsvoordeel teniet kan doen.
Sandy bridge is een sneller systeem. Maar ik vraag me af waarom iemand dat nodig heeft. Fusion speelt .ts en .mkv allemaal prima af (incl HD-DTS). Ik ben nog geen bestand tegengekomen, dat Fusion niet redt.
Dus dan gaat het verder alleen om het opstarten van het systeem, dan zou je met sandy bridge bijvoorbeeld 5 seconden kunnen winnen. En dat op een film van 1.5 uur....
Dat je eigen keuze natuurlijk.Mar2zz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:52:
Ik heb alleen maar linux-pc's in huis. Ik kan dus nog geen mediamanager gebruiken, of ik moet ze allemaal gaan testen met wine. Maar wine zie ik een beetje als 'cheaten'. En no way dat ik nog microsoft ga gebruiken. Heb er veel plezier van gehad, tot aan Vista, daar ging het helemaal mis, nog even Win7 gebruikt, waar ik in eerste instantie heel tevreden over was, maar na een maand of 2 al merkte dat Win7 ook zijn 'snappy-nes' verloor en trager werd door normaal gebruik zoals alle andere window's versies. Toen heb ik van mijn dualboot een singleboot gemaakt en never looked back...
Ubuntu-desktop, Ubuntu-server en XBMC-Live
Ik wacht daarom ook met smart op dit:
PHP Media Manager
En als je het een beetje rationeel uitlegt, zoals jij doet, heb ik daar helemaal niks tegen in te brengen.
Maar als mensen beginnen over Microshit, sorry, dan kan ik alleen maar eens heel hard lachen.
Daarom zei ik het ook. Ik ben altijd in om iemand een goede lach te bezorgen. Een dag niet gelachen is een dag niet geleeftFire69 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:15:
[...]
Maar als mensen beginnen over Microshit, sorry, dan kan ik alleen maar eens heel hard lachen.
Ik heb wel problemen met windows, maar ik zal wel moeten aangezien een hoop taken die ik af moet handelen nou eenmaal niet op linux kunnen. Overigens is de reden waarom windows vanaf Vista zoveel beter is, omdat ze eindelijk dezelfde kernel/driver architectuur van linux overgenomen hebben. Staat iets vast, dan schiet je het af, maar omdat het als module onder de kernel draait blijft je systeem responsive en netje draaien. Bij XP zit het allemaal in de main kernel, en als iets vast slaat, dan staat dus alles vast en valt er niets af te schieten.
Vind ik goed gedaan van Microsoft, alleen jammer dat ze dan alles weer closed source willen houden en dus de uitspraak "beter goed gejat als slecht gekopieerd" weer precies letterlijk andersom interpreteren en dus gaan kopieren.
Mijn punt was; Er is meer op aarde als "Microsoft Windows", dus is er geen all in one oplossing. Jouw comment liet mij weer lachen omdat hij een beetje naief en een tikkeltje uit de hoogte
Tsja en dan ben ik altijd aardig genoeg, om iemand een lach terug te geven.Voor de zoveelste keer jongens. Ember media manager is the way to go. Bespaart je een hoop moeite.
PS ik gebruik ook EMM op mijn laptop om te scannen en gelijk op basis van de IMDB titels de map en bestanden automatisch te renamen naar; "Film (JAAR)/Film.Jaar.Quality.extensie
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Voor films doet-ie het prima, bij de tv-series blijkt hij toch toch, om wat voor reden dan ook, niet alles mee te nemen. Posters en thumbs worden gemaakt, maar de episodes zelf worden zodanig vergeten dat ze niet in XBMC komen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:04:
[...]
Voor de zoveelste keer jongens. Ember media manager is the way to go. Bespaart je een hoop moeite.
Verwijderd
Sinds ik eigenlijk Sickbeard gebruik om series te downloaden (Ook manueel) heb ik EMM eigenlijk nooit meer nodig gehad. Sickbeard haalt alles voor me op (nfo,posters, etc) en verplaats alles naar de juiste map. Het is voor XBMC alleen nog maar een kwestie om in te scannen en toe te voegen aan de database.Klojum schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:22:
[...]
Voor films doet-ie het prima, bij de tv-series blijkt hij toch toch, om wat voor reden dan ook, niet alles mee te nemen. Posters en thumbs worden gemaakt, maar de episodes zelf worden zodanig vergeten dat ze niet in XBMC komen.
Heb onlangs mijn videodb opnieuw gedaan (ook via EMM) en heb nu ik er over nadenk de TVSeries folder niet eens ingesteld
Thanxj1nx schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:16:
[...]
Daarom zei ik het ook. Ik ben altijd in om iemand een goede lach te bezorgen. Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Ik heb hetzelfde met Linux. Veel dingen kunnen wel, en soms ook wel beter, maar je steekt er vaak zooooveel meer tijd in om het aan de praat te krijgen dan in WindowsIk heb wel problemen met windows
[...]
Als je het op je laptop gebruikt, wat is het probleem dan juist?[...]
PS ik gebruik ook EMM op mijn laptop om te scannen en gelijk op basis van de IMDB titels de map en bestanden automatisch te renamen naar; "Film (JAAR)/Film.Jaar.Quality.extensie
Goed dat je het zegt. Ik ergerde me altijd een beetje aan EMM, dat hij bij het starten mijn nieuwe eps ook altijd checkte terwijl dit niet nodig was aangezien ik Sickbeard gebruik.j1nx schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:16:
[...]
Heb onlangs mijn videodb opnieuw gedaan (ook via EMM) en heb nu ik er over nadenk de TVSeries folder niet eens ingesteld
Nooit aan gedacht om die folder gewoon uit de settings weg te halen!

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 20-08-2011 13:38 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Verwijderd
Doe een verzoek op het forum van XBMC. Vanuit daar word tegenwoordig de ontwikkeling gedaan voor Ember.
En check dit,
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=28297
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 17:05 ]
als je een scraper van een andere site regelt die in ember zit dan wil ik wel even kijken of dat is om te batterijen naar moviemeter? Ik vind het altijd wel leuk om te prutsen met dat soort dingen.anconakip schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:53:
maar is het inmiddels al mogelijk om in emer media manager de scraper moviemeter.nl in te stellen? Ik zit hier thuis ook met kinderen en die lezen nog geen engels. Vandaar.
m.a.w: We willen onze film / muziek collectie met elkaar delen/streamen via het internet
Kan dit?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik gebruik ook een fusion setup (msi a45 bord icm 2 tb hd en vertex 2 50 gb ssd). Dit werkt prima.Erhnam schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:14:
Zijn hier trouwens veel Fusion users? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik aeon mq3 als skin. Deze loopt lekker soepel, beter dan aeon mq2. Ik gebruik de originele msi drivers. Geen idee of nieuwere drivers sneller of beter werken. Verder kan ik prima 1080p kijken en een film downloaden en parren en unpacken op de achtergrond.
Ik heb 2 minpunten tot nu toe:
1. Af en toe krijg ik een seconde of 1 a 2 een zwart beeld tijdens het kijken van een film.
2. Ik kan geen avchd afspelen. Wmvhd en x.264 en bluray rips gaan prima.
Verwijderd
Yep, dat kan. Via ftp heb ik dat momenteel draaien. Vrienden van mij kijken series en films die bij mij op de server staan. Ze hebben gewoon hun eigen bibliotheek. Zaak is wel dat je een beetje normale upload hebt. Als je gewoon een ftp connectie aanmaakt kan je die XBMC die daarnaar laten verwijzen. Houd dus wel in dat je ftp-server moet hebben draaien. Ik gebruik daar filezilla server voor.Possible schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:50:
Hmmm ik heb een vraag m.b.t. Xbmc waar ik helaas niks over kan vinden. Een collega en ik draaien allebij xbmc live op een ubuntu installatie. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een de video source van mijn collega toe te voegen aan mijn xbmc installatie (en andersom ook)
m.a.w: We willen onze film / muziek collectie met elkaar delen/streamen via het internet
Kan dit?
of wordt de regel dan:
ftp://gebruiker:wachtwoord@ipadresvanjeftp
[ Voor 33% gewijzigd door Possible op 21-08-2011 00:33 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dat is een gewone URL met authenticatie zoals je 'm in een webbrowser zou intikken...Possible schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:27:
Oke bedankt. Maar waar moet je precies het wachtwoord en gebruikersnaam invoeren? (In xbmc)
of wordt de regel dan:
ftp://gebruiker:wachtwoord@ipadresvanjeftp
Binnen XBMC via het menu (op z'n engels):
Videos / Files / Add videos... / Browse / Add network location / Protocol / FTP
In dat scherm kun je ook meteen naam + wachtwoord invullen.
Desnoods kun je voor een SFTP-verbinding gaan maar dat vreet overhead & snelheid.
Ik zou alleen niet weten waar ik dit kan vinden in ember media.Mar2zz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:40:
[...]
als je een scraper van een andere site regelt die in ember zit dan wil ik wel even kijken of dat is om te batterijen naar moviemeter? Ik vind het altijd wel leuk om te prutsen met dat soort dingen.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
anconakip schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Ik zou alleen niet weten waar ik dit kan vinden in ember media.
Dit moet jullie wel op weg helpen denk ik;Mar2zz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:42:
Ik ook niet. Ik heb het niet. Waarschijnlijk in de installatiemap of in c:\Userdata ofzo...
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=867616&postcount=1402
bedankt. Ik hoop dat Mar2zz hier iets mee kan.j1nx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
[...]
Dit moet jullie wel op weg helpen denk ik;
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=867616&postcount=1402
Ik probeer in Xbmc als video source een netwerklocatie in te voeren (FTP)
Echter nadat ik alles heb ingevoegd kom ik met geen mogelijkheid naar rechts om op de knop ''OK'' te drukken. Is dit normaal? Zo ja, hoe kan ik dit aanpassen?
Het enige wat ik kan ondekken is dat de knop ''Standaard'' niet is opgelicht. Als deze is opgelicht (bij andere protocollen), dan kan ik wel naar rechts.
Verwijderd
Kan je ok niet indrukken of is reageerd ok niet?
En dit zijn dingen die je beter niet met een remote app moet doen. Soms levert dat problemen op die totaal niet gerelateerd zijn aan de dingen die je aan het doen bent maar je denkt van wel.
En heb je het al met een gewone muis geprobeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 18:07 ]
Verwijderd
Doet ie het dan nog niet dan doe je echt iets fout. Screenshots!!
Het gaat om een Live CD installatie..Wellicht gaat het daar fout.
http://www.xbmcfreak.nl/n...-target-support-for-xbmc/
Ik waardeer je werk zeer en je website, vind dit echter een beetje laag. Plemp dan meteen de github link hier neer of schrijf ook daadwerkelijk een artikel.Erhnam schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:14:
Ziet er naar uit dat XBMC ook Airplay zal gaan ondersteunen. Een pull voor native ondersteuning is hier te vinden:
http://www.xbmcfreak.nl/n...-target-support-for-xbmc/
Het ziet er niet heel moeilijk uit, maar ik krijg Ember ook niet onder wine aan de praat, dus heb helemaal geen test-mogelijkheden.anconakip schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:25:
[...]
bedankt. Ik hoop dat Mar2zz hier iets mee kan.
Ik heb al wel een api-key gekregen van moviemeter.nl maar ik kan er verder niets mee. Ik ga die api-key dan ook bewaren voor dit project:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106980
Als iemand anders het wil proberen:
http://wiki.moviemeter.nl/index.php/API
Hier de xbmc-moviemeter-scraper, en samen met de downloads van googlecode moet het zo gefixed zijn (ff diffen, die van xbmc-tmdb ook opzoeken en kijken wat het verschil is met die van ember-media-manager, en dezelfde verschillen aanbrengen in deze download van moviemeter (en een eigen api-key aanvragen).
http://theghost16.nl/XBMC/index.php#downloads
Nope kan door alles heen bladeren. Zie mijn films, mijn tv-shows en mijn muziek.Joster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:43:
Hmm vreemd. XBMC remote op Android werkt prima. Vooral als remote. Ook de films worden netjes allemaal weergegeven, echter mijn TV shows zie ik totaal niet. Iemand dit ook wel eens gehad?
Heb wel 1x een probleem gehad dat hij helemaal niet wou connecten. Toen even de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bedankt voor de motiverende feedback!j1nx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:35:
[...]
Ik waardeer je werk zeer en je website, vind dit echter een beetje laag. Plemp dan meteen de github link hier neer of schrijf ook daadwerkelijk een artikel.
Nee, nee, nee !!! Begrijp me niet verkeerd.
Ik heb respect voor je werk en je website. Je schrijft goede artikelen, goede hardware testen en je bent wat dat betreft altijd goed en snel op de hoogte. Pffff, xbmcfreak en je live cd, zijn de reden dat ik uiteindeljk na veel testen toch naar XBMC ben over gegaan.
Maar wat was nou het nut van twee regels text met een link naar je eigen website met dezelfde twee regels text en de echte link??
Zit je nou echt dat verkeer te wachten?? Lijkt me nou niet, kost je alleen maar bandbreedte zonder ook maar enige benefits. Het was gewoon kinkklare spam en daarmee verlies je dadelijk je wel verdiende status/repect.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Je moet hem downloaden uit de OpenElec repository, daarna draait ie op poort 8081Roeligan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:27:
Iemand die weet of sabnzbd standaard in de openelec nightly's draait? Volgens de add-on laad ie standaard en op de standaard poort (8080) maar kan hem niet benaderen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
En toch vind ik het een overtrokken reactie van je. Hoeveel moeite kost het nou om naar zijn site te linken en dan alsnog de git link te vinden. Ik vond je eerste reactie bot, lomp en kort door de bocht. In je 2e reactie nuanceer je het enigzins, maar het blijft jouw mening. Mijn respect verliest ie hier niet door hoor.j1nx schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Zit je nou echt dat verkeer te wachten?? Lijkt me nou niet, kost je alleen maar bandbreedte zonder ook maar enige benefits. Het was gewoon kinkklare spam en daarmee verlies je dadelijk je wel verdiende status/repect.
Goed, dit was off-topic, maar wilde het toch even kwijt
8081 al geprobeerd?Roeligan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:38:
Ik had de stable, daarna een nightly gedraait omdat ik af en toe een freeze had, net de laatste nightly gedraaid die loopt ook goed, alleen sabnzbd dus niet. De add-on is al enabled en draait volgens het config scherm op 8080, kan hem daarop echter niet. benaderen
RatPack #814
8080 AWX (xbmc web interface)
8081 SABnzbd
8082 SB
8083 CP
9091 transmission
(allemaal default)
SB en CP moet ik me nog in verdiepen, daar heb ik nog niet mee gewerkt. Zo even googlen wat sickbeard en couchpotato precies doen en kunnen.
RatPack #814
Film herstarten vanaf het begin kan wel. Ik draai XBMC op iOS (AppleTV)
Films afspelen op m'n laptop gaat perfect met XBMC en MPC-HC. Als ik m'n laptop aan m'n tv hang (1920X1080) dan gaan deze haperen.
Na wat verder zoeken heb ik ontdekt dat DXVA niet perfect werkt op m'n laptop.
Nadat ik de haali converter heb geïnstalleerd werkt het perfect (lijkt het) met MPC-HC.
Heb nu ingesteld dat MPC-HC moet opstarten bij XBMC maar dat is toch niet ideaal.
Is er toch een mogelijkheid om de haali converter te laten samenwerken met XBMC en dat ik in het XBMC gebeuren kan blijven navigeren?
Thnx!
http://www.xbmcfreak.nl/a...en-instructiehandleiding/
In het begin is het beeld nog redelijk normaal:
http://imageshack.us/phot...94/img20110824174930.jpg/
en dan tijdens het afspelen verspringt het ineens naar dit:
http://imageshack.us/phot...64/img20110824174841.jpg/
Ik krijg dit alleen maar weer normaal als ik resolutie verander en weer terug zet in settings menu.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Vroeger met VGA-kabels had ik gezegd: zit je kabel wel vast?schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:55:
Ik heb een weergave issue met XBMC en volgens mij is het een instelling die ik doen moet.
In het begin is het beeld nog redelijk normaal:
http://imageshack.us/phot...94/img20110824174930.jpg/
en dan tijdens het afspelen verspringt het ineens naar dit:
http://imageshack.us/phot...64/img20110824174841.jpg/
Ik krijg dit alleen maar weer normaal als ik resolutie verander en weer terug zet in settings menu.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Kabel zit vast ja, is zo'n beetje standaard helpdesk antwoordybastiaans schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:22:
[...]
Vroeger met VGA-kabels had ik gezegd: zit je kabel wel vast?
Ik vermoed dat de TV niet helemaal compatible is met mijn XBMC hardware/video driver. (Zotac Fusion)
Het is vervelend kijken ook want de ene keer gebeurt het na 5 minuten de andere keer pas na een minuut of 20. Het beeld knippert dan even, schiet vervolgens op zwart en is vervolgens "verminkt", alsof er een primaire kleur mist.
Oplossing voor nu is oude TV weer even aangekoppeld.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 25-08-2011 07:53 ]
Je zegt het zelf al, XBMCFreak is voor het ION platform. Pak lekker de live versie en het zal prima werken.Autoreply schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:44:
Ik kom er even niet achter of XBMCFreak nou ook moeiteloos werkt op een niet ION-platform (AMD X2 3800+, nu nog on board video en later een passief kaartje (GT430 oid)), of dat ik beter voor XBMC live kan gaan. Voor beiden gaat het overigens om installeren, niet om de image draaien.
Waaronder de volgende zaken:
Kan ik beter kiezen voor OpenElec icm XBMC of XBMC stand alone? Gaat het mij voornamlijk om welke sneller is en met welke je de meeste dingen zal nog kan toevoegen.
Zal een 60GB SSD puur voor het o.s groot genoeg zijn. en dan een 2tb voor alle data? Of zal een 2tb alleen ook prima volstaan qua snelheid?
Systeem:
Athlon X2 6000
Mem: 4gb DDR2
1
2
3
4
5
6
| <pathsubstitution> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails</from> <to>smb:/IPSERVER/XBMCThumbnails</to> </substitute> </pathsubstitution> |
Zet dat in de advancedsettings.xml (naast de mysql gegevens natuurlijk) op alle clients. Koekie eitje en geen gekloot meer met symlinks, NFS exports ed!
@ me bovenbuurman. Openelec draait op een usbstick. 60GB is veel te veel. Ik gebruik zelf cheap ass onyx ssdtjes van 30GB
Dat is ook wel handig om te weten
[ Voor 17% gewijzigd door job op 25-08-2011 17:01 ]
Ik ben zelf helemaal schoon begonnen en heb alles met mijn desktop computer (imac i7) alles opnieuw gescraped en gelijk dds fanart van laten maken. Doe je dit op een atom/fusion dan ben je veel langer bezig heb ik gemerkt
[ Voor 123% gewijzigd door lowfi op 25-08-2011 17:29 ]
Nee daar let je inderdaad niet op, maar wellicht dat er nog het een en ander hernoemd moest worden. Kwestie van kopieren en klaar dus, mooilowfi schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:23:
Dat regelt xbmc? Bij een lokale setup let je daar toch ook niet op? Je kan bv 1x de thumbs folder van 1 client naar de netwerk share copieren.....
Het ging dus om deze remote waarin vermeld werd dat het dus iig om reciever 5188-1667 zou gaan.
Zoals ik al verwacht had (wat meestal met dit soort spul uit HK is) was het dus niet dat S/N maar de 5187-4593 (OVU400102/71).
De bijgeleverde remote had ook de nodige beschadigen, geen gebruiks schade want dat verwacht ik wel te zien aan de knoppen etc., maar een soort van deukje aan de zijkant en de nodige krassen.
Anyway, batterijen erin en aangesloten aan mijn Zotac box met OpenElec en alles werkt direct out-of-the-box, so far so good.
Nu zou ik moeilijk kunnen gedaan over de beschadigingen en niet het juiste product te hebben ontvangen, voor wat betreft S/N reciever, maar voor 16 euro een een werkende reciever + remote is ook niet slecht.
Wat ik me nu nog afvraag is of ik met een remote ook een WOL kan doen zoals ik met Android Remote kon/kan?
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-08-2011 18:35 ]
Wel heb je bij genoeg pc's een bios optie om de pc in te schakelen via usb. De infrarood ontvanger gaat neem ik aan via usb, dus dat is nog een optie.
Zoiets bedoel ik ja. Ik meen een optie gezien te hebben daarvoor echter werkte dit niet OOTB dus dacht dat ik misschien in de keymappings iets moest aanpassen?job schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:34:
wol is wake-on lan, dus dat lijkt me nogal apart via de remote.
Wel heb je bij genoeg pc's een bios optie om de pc in te schakelen via usb. De infrarood ontvanger gaat neem ik aan via usb, dus dat is nog een optie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/sh -e # # rc.local # # This script is executed at the end of each multiuser runlevel. # Make sure that the script will "exit 0" on success or any other # value on error. # # In order to enable or disable this script just change the execution # bits. # # By default this script does nothing. echo CIR > /proc/acpi/wakeup # Enable wake-up on IR receiver echo USB0 > /proc/acpi/wakeup # Enable wake-up on USB0 port exit 0 |
chmodden natuurlijk, en rebooten, dan afsluiten, dan kun je kijken of het ook voor jou werkt.
Wil ik xbmc opnieuw installeren. Maar om de een of andere reden wil de xbmcfreak iso niet goed werken op de USB. Iets met cd-rom drivers die ontbreken. (no shit sherlock er zit geen cddrive in mijn htpc)
Maar goed dat was het verhaal achteraf. Nu wil OpenElec om de een of andere reden wel vanaf usb instaleren. Ik hoor er goede verhalen over. Maar ik maak ook gebruik van rsync. Is dit redelijk makkelijk te installeren? via apt-get ofzo?
Ik draai openelec vanaf een ASRock ION 3D 152B met een 30GB SSD. Opstarten doet ie in 15 seconden (cold boot tot gebruiksklaar).G.Scholtens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:37:
Zit zelf nog te dubben over een aantal zaken.
Waaronder de volgende zaken:
Kan ik beter kiezen voor OpenElec icm XBMC of XBMC stand alone? Gaat het mij voornamlijk om welke sneller is en met welke je de meeste dingen zal nog kan toevoegen.
Zal een 60GB SSD puur voor het o.s groot genoeg zijn. en dan een 2tb voor alle data? Of zal een 2tb alleen ook prima volstaan qua snelheid?
Systeem:
Athlon X2 6000
Mem: 4gb DDR2
Installen was letterlijk 10-15 minuten werk inclusief voorbereiden (maken van install usb).
RatPack #814
Sterker nog: je installeer OpenElec niet alleen vanaf een usb stick, maar het draait ook vanaf een usb stick.Stien schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:16:
Na een stupiditeit waardoor ik een image van xbmc install over mijn home directory heb geschreven. Dag 1,5 TB aan films.
Wil ik xbmc opnieuw installeren. Maar om de een of andere reden wil de xbmcfreak iso niet goed werken op de USB. Iets met cd-rom drivers die ontbreken. (no shit sherlock er zit geen cddrive in mijn htpc)
Maar goed dat was het verhaal achteraf. Nu wil OpenElec om de een of andere reden wel vanaf usb instaleren. Ik hoor er goede verhalen over. Maar ik maak ook gebruik van rsync. Is dit redelijk makkelijk te installeren? via apt-get ofzo?
OpenElec is een compleet gestripte Linux variant die alleen maar bedoeld is voor XBMC.
Daardoor is het zo klein en snel, maar heb je dus geen "apt-get" mogelijkheden.
Maar handige extra opties worden in de nieuwste ontwikkel versies wel via addons aangeboden.
Hier kan je vinden welke dat zijn. Daar staat ook rsync tussen.
Dus als je een ontwikkelversie van openelec pak, dan kan je rsync activeren vanuit XBMC.
Ontwikkelversies van OpenElec met de huidige XBMC (Dharma): hier
Ontwikkelversies van OpenElec met de ontwikkelversie van XBMC (pre-Eden): hier
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Kan ik trouwens de pre-eden versie ook gewoon upgraden zoals ik de dharma nightlies doe, dus KERNEL en dat andere bestand in de update folder zetten?
RatPack #814
Verwijderd
Belachelijk overigens dat er zo enorm veel changes zitten tussen de Openelec RC's. Dat hoort niet IMHO. Tussen RC versies haal je eigenlijk alleen nog achtergebleven bugs eruit. Je gaat geen Linux kernels updaten zoals nu elke 3 dagen ongeveer gebeurt.
Verder uiteraard niets dan lof voor de makers. Ik heb nog nooit zo weinig problemen met XBMC/Linux gehad.
Ik meen op OpenElec forum gelezen te hebben dat de RC's die je noemt helemaal niet een release candidate is/zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:10:
Ik heb zo lang zitten wachten op Openelec RC 0.99.6 dat ik maar de nightlies ben gaan proberen. Upgraden is iedere keer zeer simpel. Ik ben nu tevreden met de nightly van 20 aug. Daarin doet de Sabnzbd suite het perfect.
Belachelijk overigens dat er zo enorm veel changes zitten tussen de Openelec RC's. Dat hoort niet IMHO. Tussen RC versies haal je eigenlijk alleen nog achtergebleven bugs eruit. Je gaat geen Linux kernels updaten zoals nu elke 3 dagen ongeveer gebeurt.
Verder uiteraard niets dan lof voor de makers. Ik heb nog nooit zo weinig problemen met XBMC/Linux gehad.
Ok is me nu duidelijk dat een ssd zeer snel is qua laad tijden, en 30gb zat is voor het programma.Roeligan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:10:
[...]
Ik draai openelec vanaf een ASRock ION 3D 152B met een 30GB SSD. Opstarten doet ie in 15 seconden (cold boot tot gebruiksklaar).
Installen was letterlijk 10-15 minuten werk inclusief voorbereiden (maken van install usb).
Maar dan wil ik nog graag weten of ik openelec moet gebruiken. Of beter de standalone van xbmc? WIl namelijk wel makkelijk zelf dingen kunnen toevoegen. Zoals skins, addons etc,
Verwijderd
Skins en addons werken op Openelec. Kun je nog wat specifieker zijn over de addons die je nodig hebt? Of wil je gewoon veel hobbyen en daar de alle vrijheid voor hebben? In dat geval moet je geen Openelec hebben. Wil je een mediacenter dat gewoon goed werkt en gemakkelijk update, dan neem je Openelec.G.Scholtens schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:43:
[...]
Ok is me nu duidelijk dat een ssd zeer snel is qua laad tijden, en 30gb zat is voor het programma.
Maar dan wil ik nog graag weten of ik openelec moet gebruiken. Of beter de standalone van xbmc? WIl namelijk wel makkelijk zelf dingen kunnen toevoegen. Zoals skins, addons etc,
Zelf kun je de opties natuurlijk zelf even proberen. Wel je ervaringen posten he?
Veel hobbyen hoeft ook niet perse. Maar lees regelmatig op het xbmc addons zodat je bijvoorbeeld webbrowser kan toevoegen. Of addon die ondertitels bij je films zoekt, ook zijn er addons die je linken naar bijvoorbeeld uitzending gemist.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Skins en addons werken op Openelec. Kun je nog wat specifieker zijn over de addons die je nodig hebt? Of wil je gewoon veel hobbyen en daar de alle vrijheid voor hebben? In dat geval moet je geen Openelec hebben. Wil je een mediacenter dat gewoon goed werkt en gemakkelijk update, dan neem je Openelec.
Zelf kun je de opties natuurlijk zelf even proberen. Wel je ervaringen posten he?
Dit soort addons wil ik kunnen toevoegen. Dus welke moet ik dan nemen
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Als de pc is gestart en ik kill vervolgens X en start hem dan weer, dan werkt het beeld wel gewoon goed. Kan het soms zijn dat hij tijdens het boot proces het xorg.conf bestand niet gebruikt?
Weet iemand hoe dit komt, ik heb eigenlijk geen ervaring met linux dus het lukt me niet echt. ik maak gebruik van xbmc live die geinstalleerd is op mijn harde schijf.
[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 26-08-2011 21:20 ]
Kan iemand mij helpen?
Ik gebruik de laatste stable versie van XBMC op mijn HTPC (Win7.)
Ik gebruik de AEON skin.
Ik wil graag de volgende aanpassing maken:
- Wanneer ik een muzieknummer start, wil ik graag dat XBMC direct naar fullscreen visualisatie aanzet (niet milkdrop oid, dat heb ik allemaal uitstaan.) Ik heb namelijk Last.fm Fanart visualisatie.
Ik moet deze nu nog handmatig aanzetten door op de "TAB" toets te drukken.
- Als ik dan eenmaal in die fullscreen visualisatie zit, dan zie je onderin welk album/artiest/nummer je aan het afspelen bent en op hoeveel minuten je zit.

Helaas verdwijnt dit na ongeveer 5 sec en hou je een fullscreen fanart over zonder enige info. (Pas als je je muis beweegt komt het menu weer omhoog).
Het is geen losse instelling, maar misschien dat iemand een regel kan schrijven om in advancedsettings.xml te zetten?
Bedankt!
[ Voor 20% gewijzigd door dannbla op 26-08-2011 21:15 ]
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Wat een optie kan zijn is om het info schermpje op te vragen nadat het naar 5 seconden verdwenen is. Als je het met het toetsenbord of afstandsbedieining opvraagt blijft het staan totdat je dezelfde toets weer indrukt. Volgens mij is er voor beide problemen niet echt een betere oplossing. Ben tenminste nog nooit wat tegen gekomen.donowitz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:09:
Helaas verdwijnt dit na ongeveer 5 sec
Bedankt!
Ik draai nu op mijn xbmcfreak versie ook: spotweb en een simpele website die linker naar alle draaiende webservices.
Ook gebruik ik webmin om via webgui mijn ftp samba cronjobs enz te beheren.
En al laatste gebruik ik af en toe Chromenium om te youtuben.
Zijn mijn bovenstaande zaken mogelijk in openelec??
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Het voordeel van openelec is vooral het snelle booten, maar met jouw gebruik is dat niet zo nuttig aangezien je het meer als een server gebruikt.
Dus ik zou om meerdere redenen zeggen, nee gebruik geen openelec.
Verwijderd
Dus je kan inderdaad beter niet gaan voor Openelec.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]