[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:52

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:37:
@GroteBozeWolf Thanks ;)

Voor de rest.
Iemand die deze plugins gebruikt?
Top40 http://top40.vedelaar.nl/ --> Deze krijg ik niet geïnstalleerd, iemand anders wel ?
Heb er even in gekeken maar de default.py vraagt een linkje naar een pagina die niet meer bestaat. Al zou je het kunnen installeren dan gaat het nog niet werken. Denk dat het een oud scriptje is nog uit de tijd van de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 02:34

EaS

GroteBozewolf schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:35:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.9 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes, nieuwe (Belgische) kanalen en nieuwe icons. Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.9 - 2011-08-12
Works best with Dharma and later builds

Framework related
  • Fixed: pass user-agent to on when using the plug-in. Fixes AMT as plugin.
Channel related
  • Fixed: AMT channel
  • Updated: AMT add description to items
Ah. Wel heel toevallig. Vele trailers werkten niet meer in de AMT plugin. En ik vroeg me nu net af of dat probleem bij mij lag, of dat meerdere mensen dat probleem hadden. Had al een half boekwerk klaar staan als bug-report, maar wou nog net een even kale log pasten, terwijl ik xbmc start zie ik dat de plugin ge-update is. Proberen, en de boel werkt weer als een trein.

Mooi werk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
alexkroeze schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:42:
[...]

Heb er even in gekeken maar de default.py vraagt een linkje naar een pagina die niet meer bestaat. Al zou je het kunnen installeren dan gaat het nog niet werken. Denk dat het een oud scriptje is nog uit de tijd van de xbox.
Ah jammer, die top40 plugin leek me toch wel een mooie bijkomstigheid.

:update:
Iemand enig idee waarom er niet geregistreerd kan worden op XBMC forum?
Krijg elke keer spammer error en dat ik maar contact formulier moet invullen, waar niet op gereageerd wordt. (gebruik een gmail adres)

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Zit echt met mijn audio te rommelen.. Al het geluid werkt, maar zodra ik een MKV open (met vermoedelijk aac codec) krijg ik alleen het 'surround' geluid maar geen 'stemmen' echt alleen het achtergrond geluid..

Kan iemand mij een schop in de goede richting geven? Volgens mij is dit een redelijk bekend probleem kan alleen geen blijvende oplossing vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
the-edge schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:28:
Zit echt met mijn audio te rommelen.. Al het geluid werkt, maar zodra ik een MKV open (met vermoedelijk aac codec) krijg ik alleen het 'surround' geluid maar geen 'stemmen' echt alleen het achtergrond geluid..

Kan iemand mij een schop in de goede richting geven? Volgens mij is dit een redelijk bekend probleem kan alleen geen blijvende oplossing vinden :(
Heeft dat niet te maken met het selecteren van de juiste audio uitgang in de instellingen? Kan me herinneren dat ik ook zoiets heb gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 15:12
Heeft iemand hier ook al geprobeerd om Spotify in XBMC (windows instal) te integreren? Is volgens mij lastig en voordat ik ga beginnen graag even wat ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:35
the-edge schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:28:

Gebruik je wel hdmi of analoog? Het lijkt er namelijk op dat je S/PDIF gebruikt, terwijl je in XBMC 5.1 hebt ingesteld. Hierdoor worden er channels getruncate (o.a. het centrekanaal)

Volgens mij kun je beter je instelling naar stereo veranderen. Bestanden met DD/DTS worden dan nog steeds gewoon goed weergegeven dmv passthrough en andersoortige bestanden zoals multichannel AAC of FLAC worden fatsoenlijk gedownmixed, waardoor al het geluid in ieder geval behouden blijft. Wel verlies je het 'echte' surround hiermee, maar dat is nu eenmaal een limitatie van S/PDIF.

Ik heb volgens mij wel wat manieren om on-the-fly the encoden naar AC3 of DPL2, waardoor je toch 'echt' surround hebt. Maar eerst is het wel handig om te weten hoe je het zaakje hebt aangesloten en wat de audio-instellingen zijn.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
Over geluid gesproken... Opeens uit het niets werkt het geluid tijdens afspelen niet meer. Alle geluidjes uit het menu komen gewoon uit de speakers, maar zodra ik een videobestand afspeel is het geluid weg. Dit zijn dezelfde instellingen die vanochtend nog wel werkten...

Even aan het testen geweest met de audio settings. Heb nu hdmi ingesteld om eens te kijken of dat wel werkt ipv spdif, maar dan blijft ie doodleuk de spdif uitgang gebruiken. En ja, ik heb een reboot gedaan.

Het gaat hier overigens om openelec, de nieuwste pre eden pvr versie, ion.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Hij lijkt gewoon de instellingen voor audio tijdens het afspelen volledig te negeren. Maar zoals gezegd, de geluiden uit het menu speelt ie wel af (via spdif overigens, ook al staat hdmi ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb nu iets enabled in XBMC welke ik maar niet ongedaan krijg.

In default theme (Confluence) heb ik in de Video folder/optie een folder op default gezet met als gevolg dat wanneer ik video open hij dus deze folder default opent.

Hoe kom ik weer naar default settings waarin ik alle folders onder Video te zien krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:46
@ GroteBozeWolf:

Is het nodig om de oude XOT-Uzg.v3 te verwijderen voordat je de nieuwe versie installeert of hoef je nergens rekening mee te houden?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:47:
Ik heb nu iets enabled in XBMC welke ik maar niet ongedaan krijg.

In default theme (Confluence) heb ik in de Video folder/optie een folder op default gezet met als gevolg dat wanneer ik video open hij dus deze folder default opent.

Hoe kom ik weer naar default settings waarin ik alle folders onder Video te zien krijg ?
Ik denk dat je eigenlijk het snelste bent als je in je sources.xml bij Videos de [default]-tag leegmaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat je eigenlijk het snelste bent als je in je sources.xml bij Videos de [default]-tag leegmaakt :P
Thanks, bevredigend genoeg antwoord ;)

Weet je toevallig ook hoe ik een uitzondering kan maken op een bepaalde folder dat deze in Movies library terecht komen ook al heeft deze een Movie scrapper, denk aan kinderflms welke Disney scrapper gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 14-08-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
JunkO schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:08:
@ GroteBozeWolf:

Is het nodig om de oude XOT-Uzg.v3 te verwijderen voordat je de nieuwe versie installeert of hoef je nergens rekening mee te houden?
Alleen voor XBMC4Xbox is het handiger om eerst alles te verwijderen. Let er dan wel even op dat je het pad niet veranderd, anders ben je je settings kwijt. Voor de XBMC versies die met de XBMC Addon Manager werken is het niet nodig. Die verwijderd alles al onder water.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:19:
[...]

Thanks, bevredigend genoeg antwoord ;)

Weet je toevallig ook hoe ik een uitzondering kan maken op een bepaalde folder dat deze in Movies library terecht komen ook al heeft deze een Movie scrapper, denk aan kinderflms welke Disney scrapper gebruiken?
Ik versta niks van je vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Ik versta niks van je vraag :+
Ik heb 2 folders, 1 movies en nog een film folder maar dan met kids content. Beide hebben scrappers uit de categorie Movie info, de 1 imdb de ander disney (nog wat).

Als ik dan in XBMC main menu Movies selecteer staan beide in zelfde library, ik had verwacht omdat het 2 verschillende folders met elk verschillende scrappers zijn dat ik ook 2 gescheiden library's zou hebben.

Kan ik dus 2 "Movie library's" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:55:
[...]

Ik heb 2 folders, 1 movies en nog een film folder maar dan met kids content. Beide hebben scrappers uit de categorie Movie info, de 1 imdb de ander disney (nog wat).

Als ik dan in XBMC main menu Movies selecteer staan beide in zelfde library, ik had verwacht omdat het 2 verschillende folders met elk verschillende scrappers zijn dat ik ook 2 gescheiden library's zou hebben.

Kan ik dus 2 "Movie library's" hebben?
Nee, je kan wel twee profielen aanmaken en gebruik maken van twee profielen. De standaard is dan voor de kids en bevat de kids folder in de library. De tweede "volwassen" profiel kan dan alle films incl 18+ library hebben.

Dat is de enige manier om "twee libraries" te hebben.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Aargh, ik krijg dat hele Trailers gebeuren maar niet goed aan het werk.

What i've tried
Trailers downloaden met Couchpatato
- Result: Couchpotato vind maar 30% van de films

Streamen met HD-Trailers
- Result: Very laggy

Streamen met youtube
- hier zit het probleem, een vriend van me heeft de Aeon nox skin geïnstalleerd, en kan nu gewoon de trailers rechtstreeks in zijn lijst bekijken via youtube, hij moet enkel met het pijltje naar links en op enter drukken, en hij vind 90% van de films.

ik ben ten einde raad..

kan iemand me erdoorheen loodsen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
j1nx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

Nee, je kan wel twee profielen aanmaken en gebruik maken van twee profielen. De standaard is dan voor de kids en bevat de kids folder in de library. De tweede "volwassen" profiel kan dan alle films incl 18+ library hebben.

Yep, zo doe ik het hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Voor de liefhebbers:

Vandaag wordt naar alle waarschijnlijkheid de RC voor Aeon MQ3 gereleased, welke zal werken onder XBMC Eden. De thread is er nog niet, maar die zal denk ik vandaag nog wel verschijnen.

Simpelweg het XBMC forum in de gaten houden dus :)

preview:
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/8131/aeonmq3preview.jpg

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die zal wel niet al te vlot draaien op een atv2 gok ik zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
HarmoniousVibe schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:01:
[...]

Gebruik je wel hdmi of analoog? Het lijkt er namelijk op dat je S/PDIF gebruikt, terwijl je in XBMC 5.1 hebt ingesteld. Hierdoor worden er channels getruncate (o.a. het centrekanaal)

Volgens mij kun je beter je instelling naar stereo veranderen. Bestanden met DD/DTS worden dan nog steeds gewoon goed weergegeven dmv passthrough en andersoortige bestanden zoals multichannel AAC of FLAC worden fatsoenlijk gedownmixed, waardoor al het geluid in ieder geval behouden blijft. Wel verlies je het 'echte' surround hiermee, maar dat is nu eenmaal een limitatie van S/PDIF.

Ik heb volgens mij wel wat manieren om on-the-fly the encoden naar AC3 of DPL2, waardoor je toch 'echt' surround hebt. Maar eerst is het wel handig om te weten hoe je het zaakje hebt aangesloten en wat de audio-instellingen zijn.
Ik gebruik inderdaad S/PDIF en het lijkt erop dat het nu redelijk werkt. De receiver/versterker kan het volgens mij ook encoden (Harman Kardon AVR 247) ik heb iniedergeval volledig surround geluid !

Nu nog even wachten tot een fatsoenlijke OpenELEC fusion build..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
the-edge schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:12:
[...]

Ik gebruik inderdaad S/PDIF en het lijkt erop dat het nu redelijk werkt. De receiver/versterker kan het volgens mij ook encoden (Harman Kardon AVR 247) ik heb iniedergeval volledig surround geluid !

Nu nog even wachten tot een fatsoenlijke OpenELEC fusion build..
Hoezo fatsoenlijke? Volgens mij draaien ze tot op heden allemaal redelijk lekker.

Er is overigens weer een nieuwe build uit gekomen gister mocht je die gemist hebben.
http://sources.openelec.tv/tmp/image/

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 15-08-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Fire69 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:00:
[...]

Yep, zo doe ik het hier ook :)
En hoe schakel je dan snel om van profiel? Shortcut van gemaakt ofzo?

Ik vind dit eigenlijk best wel een beperking van XBMC, dat je zelf niet meer "video content folders" kan aanmaken naast Movies en TV Shows. Wat te denken van documentaires, cabaret of home video's...

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 15-08-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:02:
[...]

Hoezo fatsoenlijke? Volgens mij draaien ze tot op heden allemaal redelijk lekker.

Er is overigens weer een nieuwe build uit gekomen gister mocht je die gemist hebben.
http://sources.openelec.tv/tmp/image/
Op dit moment heb ik OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110806-r7644 draaien. Deze krijgt met enige regelmaat een freeze...

Deze week eens kijken naar de nieuwe build, upgraden..

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 15-08-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
the-edge schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:08:
[...]

Op dit moment heb ik OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110806-r7644 draaien. Deze krijgt met enige regelmaat een freeze...

Deze week eens kijken naar de nieuwe build, upgraden..
Dan zou ik een stapje hoger gaan als ik jouw was, staat me ook wel iets van bij dat ik een freeze gehad heb maar de laatste periode niet. Of die freeze aan OpenElec lag durf ik niet te zeggen was toen zo aan het rond klikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:10:
[...]

Dan zou ik een stapje hoger gaan als ik jouw was, staat me ook wel iets van bij dat ik een freeze gehad heb maar de laatste periode niet. Of die freeze aan OpenElec lag durf ik niet te zeggen was toen zo aan het rond klikken :P
Kun je eigenlijk upgraden of is een fresh install verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
the-edge schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:11:
[...]

Kun je eigenlijk upgraden of is een fresh install verplicht?
Upgraden:
Open de tar archive met bv 7zip, blader naar de folder target en negeer de MD5 bestanden, alleen KERNEL en SYSTEM en kopieer deze naar je OpenElec systeem door te browsen naar \\openelec\Upgrade

Reboot en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:16:
[...]

Upgraden:
Open de tar archive met bv 7zip, blader naar de folder target en negeer de MD5 bestanden, alleen KERNEL en SYSTEM en kopieer deze naar je OpenElec systeem door te browsen naar \\openelec\Upgrade

Reboot en wachten.
Thanks! Vanavond even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Argh, hier problemen met het installeren van XBMC live. Als ik hem live start werkt alles prima, maar als ik de installer start krijg ik na een tijdje een error bij het installeren van GRUB. En dan kan ik niet meer verder...
Iemand dit probleem eerder gezien?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
DennusB schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:41:
Argh, hier problemen met het installeren van XBMC live. Als ik hem live start werkt alles prima, maar als ik de installer start krijg ik na een tijdje een error bij het installeren van GRUB. En dan kan ik niet meer verder...
Iemand dit probleem eerder gezien?
Wat is de foutmelding precies?

Heeft er iemand een idee hoe de SABnzbd suite te beveiligen? Als ik via de webinterface naar SAB/Sick Beard/Couch potato ga dan heb ik nergens security voor nodig..

Dit is hopelijk nog wel te beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
the-edge schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Wat is de foutmelding precies?

Heeft er iemand een idee hoe de SABnzbd suite te beveiligen? Als ik via de webinterface naar SAB/Sick Beard/Couch potato ga dan heb ik nergens security voor nodig..

Dit is hopelijk nog wel te beveiligen?
Dat is de foutmelding, "Er is iets fout gegaan bij het installeren van de GRUB (of LILO) bootloader". Meer niet.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Klojum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:24:
Dat van de aangepaste database in Eden klopt wel, maar een backup/copy van de userdata-folder is zo gemaakt. Toch?

Ik heb de Generic, ION en Intel varianten v/d Eden builds, en die werken op zich prima op mijn spulletjes. De enige 'bug' die de Intel-versie bij mij heeft, is dat de Intel GMA X3100 gpu van mijn C2D laptop een soort van kleine sneeuwvlokjes vertoont, maar dat was met de Dharma builds ook al. Met Ubuntu + XBMC heb ik daar geen last van, 't Zal wel een videodriver-hickup zijn.
Waar haal die eden builds vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:08:
Voor de liefhebbers:

Vandaag wordt naar alle waarschijnlijkheid de RC voor Aeon MQ3 gereleased, welke zal werken onder XBMC Eden. De thread is er nog niet, maar die zal denk ik vandaag nog wel verschijnen.

Simpelweg het XBMC forum in de gaten houden dus :)

preview:
[afbeelding]
En waar haal ik eden vandaan :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ferra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

En waar haal ik eden vandaan :-)?
http://www.google.nl/sear...rce=hp&aq=f&aqi=&aql=&oq=

[ Voor 1% gewijzigd door schumi2004 op 15-08-2011 10:57 . Reden: Aangepast naar git voor HarmoniousVibe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:35
Als je dan heel stoer met Google gaat lopen gooien doe het dan wel goed. XBMC gebruikt al weer een hele tijd git.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HarmoniousVibe schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:41:
Als je dan heel stoer met Google gaat lopen gooien doe het dan wel goed. XBMC gebruikt al weer een hele tijd git.
Verkeerde been uit bed gestapt of wat?

Daar had ie vanzelf ook wel achter gekomen, beetje "graven" kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:56:
[...]

offtopic:
Mee eens, beetje eigen inspanning kan geen kwaad

@Schumi2004 weet jij hoe je de SABnzbd suite kunt beveiligen? Normaal als je SABnzbd installeert kun je hiervoor kiezen, maar vanuit Openelec / XBMC is deze niet beveiligd en 'pre-installed'...

Of zou het simpeler zijn als ik denk? (sabnzbd.ini aanpassen)?

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 15-08-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:59

job

Wat bedoel je met beveiligen? Dat er een wachtwoord op zit? Dat kan je gewoon instellen via de webpagina.
Verdere vragen over sab kunnen beter in het sab topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
job schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:09:
Wat bedoel je met beveiligen? Dat er een wachtwoord op zit? Dat kan je gewoon instellen via de webpagina.
Verdere vragen over sab kunnen beter in het sab topic.
Dat is dus niet het geval, maar ik zal me inderdaad wenden tot een ander topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Weet er iemand of/hoe je kan instellen dat scrapers de gedownloade cotent (fanart,thumbs,posters) opslaat in de folders waar hij de film/serie bestanden zelf gevonden heeft ? Heb een pc en ipad die via de mysql database dezelfde bibliotheek hebben en je kan de Thumbnails folder voor bijde installs delen via path substitution. Maar ik zou liever hebben dat ze gewoon op de nas bij in de aparte film folders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41
Rde schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:
Weet er iemand of/hoe je kan instellen dat scrapers de gedownloade cotent (fanart,thumbs,posters) opslaat in de folders waar hij de film/serie bestanden zelf gevonden heeft ? Heb een pc en ipad die via de mysql database dezelfde bibliotheek hebben en je kan de Thumbnails folder voor bijde installs delen via path substitution. Maar ik zou liever hebben dat ze gewoon op de nas bij in de aparte film folders komen.
Dit kan niet, maar als je een export doet van de video library en daarbij kiest voor "seperate files" dan zal XBMC wel alle thumbs/fanart in de folder plaatsen van de film/serie. XBMC slaat er dan ook een .nfo bij op, die ervoor zorgt dat de gegevens uit de database wordt genegeerd en alles uit de .nfo wordt gehaald.
D.m.v. de built-in functie "exportlibrary" kan je het exporteren automatisch laten uitvoeren (bijv. bij het starten van XBMC): zie hier.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:56:
[...]

ik heb al onwijs lopen googlen. tot op heden geen resultaat. ook niet met jou link. ik kan de git hub vinden, maar geen eden git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Ferra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

ik heb al onwijs lopen googlen. tot op heden geen resultaat. ook niet met jou link. ik kan de git hub vinden, maar geen eden git
Die staan toch gewoon hier?
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 12:17
Rde schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:
Je kunt ook Ember Media Manager nemen, een windows-tool die het scrapen van films en tv-series een stuk gerichter en uitgebreider verzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Kan er niet een lijstje in OP komen waarin naar dit soort tooltjes verwezen word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 11:37
He jongens!

Heb gisteren XBMC geintalleerd, alles lijkt te lukken enkel weet ik niet hoe ik deze indeling kan krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/03skin.jpg

Zal wel heel simpel zijn maar kan het niet vinden.

Nu is het bij enkel de lijst van m'n films en rechts een pic van de cover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb gister XBMC gedownload voor windows (draai Win7) Dit is mijn eerste ervaring met XBMC op een sneller systeem nadat ik veel geklooit had op de oude xbox. Alles werkt uit redelijk goed otb. Alleen merk ik dat er her en der toch wel wat afgesteld moet worden.

Misschien heeft iemand hier er al ervaring mee met een soortgelijk systeem. Ik heb een Dell XPS 15 (laptop dus, de l502x) Daarin zit de i7-2630QM processor met optimus Nvidia 525M en 4GB geheugen. (op dit moment loopt de 525M op 540M snelheden, zijn in principe dezelfde videokaarten alleen heb ik "maar" 1gb geheugen en de 540M 2gb)
Wat kan ik aanpassen om alles nog sneller en vloeiender te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

blubbers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:39:
Heb gisteren XBMC geintalleerd, alles lijkt te lukken enkel weet ik niet hoe ik deze indeling kan krijgen:
Je moet eerst weten welke skin het is, je installeert de skin en vervolgens moet je desbetreffende view kiezen.
De meeste skins hebben namelijk meerdere views voor de library.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-08-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
job schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:52:
[...]

Je moet eerst weten welke skin het is, je installeert de skin en vervolgens moet je desbetreffende view kiezen.
Heb de standaard skin, de pic die ik gaf is eentje van de topicstart en zou ook de standaard skin zijn. Waar kan ik dan die view kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Met je remote of toetsenbord op links drukken (dan krijg je links een menutje) en kies daar de gewenste view.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 15-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
job schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:57:
Met je remote of toetsenbord op links drukken (dan krijg je links een menutje) en kies daar de gewenste view.
Zo simpel en toch zelf niet achter komen. :D Thnx Mate! :D

Nog zo'n stom iets,

tijdens de film afspelen kan ik niet simpel naar een bepaalde tijd gaan. Ik kan enkel switchten tussen hoofdstukken of telkens 30 sec. verder gaan. Terwijl ik in de TS zo'n grote tijdsbalk zie.. Ik zie enkel zo'n klein balkje rechts.

Waar vind ik deze instelling? :)

[ Voor 34% gewijzigd door blubbers op 15-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Gewoon de tijd intypen waar je naar toe wil. Dus minuut 30:19

is gewoon "3","0", "1", "9"

[even wachten]

hij staat om dat tijdsmoment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zou ook nog op enter drukken, dan doet hij het wat beter.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fire69 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:23:
Die zal wel niet al te vlot draaien op een atv2 gok ik zo? :P
Ik weet niet, skin is "slechts" 58 mb zegt men. Ben benieuwd!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niets stom aan, maar voor dit en andere vragen kan je natuurlijk ook de "handleiding" van xbmc eens doorlezen.
die uitgebreide wiki hebben ze natuurlijk niet voor niets geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd vaker niet dan wel nog fanart via de moviemeter addon. Deze is wel geupdate, wordt automatisch gedaan. Meer mensen met dit probleem?

Als ik de imdb addon gebruik heb ik nergens last van, maar wil de filmbeschrijvingen graag in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Raar, ik wil terug even spelen met xbmc en m'n youtube plugin voor trailer doet het ni meer.. hij geeft een plugin script fout..

is dit bekend? Heb em al eens opnieuw geïnstalleerd de plugin maar dat helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aeon MQ3 is released! XBCM Eden only!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Laatst online: 22:35
Eens even kijken of ik m wel aan de praat krijg op linux :)

edit: Nope, net als de rest in dat topic is het beeld helemaal vervormd.

[ Voor 39% gewijzigd door Luqq op 15-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Repo schijnt niet helemaal lekker te werken, maar dat is ook niet gek aangezien alleen de zip staat in de repo.
Hier kan je de zip downloaden en via addons installeren..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Dat is het probleem niet, onder windows schijnt het wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik draai XBMC iig onder Windows (allerlaatste nightly build) en ik kreeg ook lege dirs te zien in de repo. Via zip ging het wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 15-08-2011 23:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Net overgestapt van SMB naar NFS trouwens voor al het betere streamwerk tussen mijn XBMC en mijn server, eens kijken hoe dat bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Leuk leesvoer. Testers gezocht enzo... Entertainment vanuit de luie stoel: NZB's streamen in XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Luqq schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:17:
Dat is het probleem niet, onder windows schijnt het wel te werken.
Oplossing voor linux is daar! ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Kijk eens, super :) Mooie skin hoor, draait helaas alleen niet zo soepel op mijn asrock 330ht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:24
Hallo allemaal,

ik ben een echte Mediaportal fanaat (hoop dat jullie tegen me willen praten ;) , maar zo af en toe probeer ik me ook wel eens even te concentreren op andere software voor op mijn testmachine, om te kijken welke ontwikkelingen zich allemaal voor doen..

Net even de laatste PVR versie gedownload, en wat blijkt; de nieuwe Aeon MQ3 support ook PVR?! Dat was voorheen niet zo bij Aeon als ik het goed heb..

Ik heb even een aantal vragen, wellicht dat er een aantal mensen zijn die deze kunnen beantwoorden. (heb uiteraard zelf eerst research gedaan:

-Veel plugins en skins zijn bij XBMC Engelstalig. Is er ook een plek waar ik Nederlandse xml bestanden kan vinden? (Bij Mediaportal werkt het tenminste met .xml bestanden.)
-Is er een verzameling voor webvideo plugins? (bij mediaportal is er de plugin; Onlinevideo's waar honderden sites te vinden zijn, en al hun webvideo's)
-Is er een plugin voor hardware.info tv?
-Kan je middels de ingebouwde Youtube plugin ook je abbonementen bekijken?

Hoop dat hier mensen me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Ik heb een scraper vraagje, kom er via de xbmc forums/google zo niet uit:
Ik wil graag de volgende artist toevoegen: http://www.last.fm/music/Jay-Z%2B%2526%2BKanye%2BWest. De album artist tags zijn goed ingesteld, maar als hij hem scraped krijg ik een artist zonder info te zien. Als ik hem vervolgens refresh staan er een aantal alternatieven waar je uit kunt kiezen, maar de juiste krijg ik niet te pakken. Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen? artist.nfo aanmaken met alleen een linkje werkt niet met een last.fm link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:04

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik ondervind wat problemen bij het toevoegen van films. Sommige mappen bevatten covers, waardoor ik de mappenstructuur als volgt had opgezet:
code:
1
2
<Naam film>\Cover\*
<Naam film>\Film\*

Voor de films welke de bestanden rechtstreeks onder de map <Naam film> hebben is er geen enkel probleem. De mappen welke die 2 submappen bevatten, gaat het toevoegen mis in de bibliotheek: Ze komen er als Film (de submap dus) in te staan, ipv <Naam film>. Is dit een simpele instelling, of moet ik een andere mappenstructuur gaan gebruiken?

Daarnaast gaat het scrapen met behulp van Moviemeter ook niet helemaal goed: Nog regelmatig zie ik films waarvan ik bijvoorbeeld de titel handmatig heb aangepast (waar dus nog geen informatie bekend over is in XBMC) het plot in het engels voorbij komen, terwijl de films wel op Moviemeter staan en er dus eigenlijk een nederlandse plot bij zou moeten komen. Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? Ik heb de filmmap al opnieuw de inhoud laten toewijzen, en gekozen voor de Moviemeter scraper. Hier kan het dus niet aan liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 16-08-2011 20:36 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Ik draai XBMC op windows 7 met op dezelfde machine Sabnzbd, couchpotato en sickbeard. Alles werkt prima, alleen werkt XOT-Uzg niet meer sinds ik Sab, CP en SB heb geinstalleerd. Hiervoor gebruik ik de poorten 5000, 8080 en 9090. Weet iemand toevallig of XOT-Uzg deze poorten ook nodig heeft? Of kan het ergens anders aan liggen?
XOT start wel op en geeft geen error maar er verschijnt geen inhoud. Alvast bedankt voor de hulp/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

The Executer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:34:
of moet ik een andere mappenstructuur gaan gebruiken?
Correct.
Gebruik de volgende structuur
/films/<naam film>

En dan krijgt dus elke film zijn eigen map. In die map zet je dan bijvoorbeeld:
- de films zelf
- de ondertitels
- fanart.jpg
- folder.jpg
- filmnaam.nfo
etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 13:25
job schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

Correct.
/films/<naam film>

- de films zelf
- de ondertitels
- fanart.jpg
- folder.jpg
- filmnaam.nfo
etc..
Ik geef persoonlijk bij elke filmnaam ook het jaartaal erbij, meer vanwege het bestaan van meerdere films met de zelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Goede tip :)
Een nfo bestand met de imdb link werkt natuurlijk ook (maar is meer werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
j1nx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

Hoe kun je daarin een folder ofzo dan aangeven? Ik kan alleen "Video sectie weergeven" aanvinken.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je een nieuw profiel aangemaakt? Dan moet je wel opnieuw je sources toevoegen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
martynvs schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:38:
Ik draai XBMC op windows 7 met op dezelfde machine Sabnzbd, couchpotato en sickbeard. Alles werkt prima, alleen werkt XOT-Uzg niet meer sinds ik Sab, CP en SB heb geinstalleerd. Hiervoor gebruik ik de poorten 5000, 8080 en 9090. Weet iemand toevallig of XOT-Uzg deze poorten ook nodig heeft? Of kan het ergens anders aan liggen?
XOT start wel op en geeft geen error maar er verschijnt geen inhoud. Alvast bedankt voor de hulp/tips!
XOT heeft geen poorten nodig. Het is geen server. Post even een uzg.log of uzgplugin.log op pastbin.ca en ook even een xbmc.log.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

XOT heeft geen poorten nodig. Het is geen server. Post even een uzg.log of uzgplugin.log op pastbin.ca en ook even een xbmc.log.
Ik snap er niks van, nu doet hij het opeens wel weer. Ik had er al een week last van en als ik het nog een keer probeer om de logs te produceren werkt hij ineens... Toch bedankt GroteBozewolf voor de geboden hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ja als dat ze zijn? Ik had deze ook al gevonden, maar haal er geen eden verwijzing uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eden is nog niet klaar. ;)
Alle nightlies nu zijn dus pre-Eden tot deze gereleased wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Iemand ervaringen met .MTS files die XBMC niet afspeelt? Op welke wijze is het aan te bevelen deze te converteren?

Edit: correctie, XBMC op een Xbox, logisch dat die dat niet aan kan feitelijk want wat ik aan maak is een AVCHD Lite file. Ben alleen benieuwd waar je naar toe kan converteren zodat dit wel fatsoenlijk afgespeeld kan worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Joster op 17-08-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Fire69 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:34:
Heb je een nieuw profiel aangemaakt? Dan moet je wel opnieuw je sources toevoegen natuurlijk.
Wat je onder het desbetreffende profiel 'toevoegd' blijft dan alleen onder dat profiel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:24
powermarcel10 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:13:
Hallo allemaal,

ik ben een echte Mediaportal fanaat (hoop dat jullie tegen me willen praten ;) , maar zo af en toe probeer ik me ook wel eens even te concentreren op andere software voor op mijn testmachine, om te kijken welke ontwikkelingen zich allemaal voor doen..

Net even de laatste PVR versie gedownload, en wat blijkt; de nieuwe Aeon MQ3 support ook PVR?! Dat was voorheen niet zo bij Aeon als ik het goed heb..

Ik heb even een aantal vragen, wellicht dat er een aantal mensen zijn die deze kunnen beantwoorden. (heb uiteraard zelf eerst research gedaan:

-Veel plugins en skins zijn bij XBMC Engelstalig. Is er ook een plek waar ik Nederlandse xml bestanden kan vinden? (Bij Mediaportal werkt het tenminste met .xml bestanden.)
-Is er een verzameling voor webvideo plugins? (bij mediaportal is er de plugin; Onlinevideo's waar honderden sites te vinden zijn, en al hun webvideo's)
-Is er een plugin voor hardware.info tv?
-Kan je middels de ingebouwde Youtube plugin ook je abbonementen bekijken?

Hoop dat hier mensen me kunnen helpen!
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 26-04 11:29
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar ik kom er niet uit...ik heb een Zotac Zbox AD02 met OpenElec (gebaseerd op XBMC dus). Ik wil dit bedienen met een Logitech Harmony, het punt is dat mijn AD02 geen IR-receiver heeft. Ik ben dus op zoek naar een infraroodontvanger die overweg kan met Linux, dit schijnt nogal een opgave te zijn (wat ik vreemd vind want juist een media-omgeving zoals XBMC zou toch overweg moeten kunnen met alle USB IR-receivers, maar ik ben een complete Linux newbie...blijkbaar gaat dat dus niet zo makkelijk). Ik heb gevonden dat een HP 5188-1667 het beste werkt met mijn gewenste combi, maar deze receiver is zo goed als niet te vinden...

Heeft iemand nog andere receivers die werken met Linux (OpenElec/XBMC) én een Logitech Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Cubic X schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:50:
Ik heb gevonden dat een HP 5188-1667 het beste werkt met mijn gewenste combi, maar deze receiver is zo goed als niet te vinden...

Heeft iemand nog andere receivers die werken met Linux (OpenElec/XBMC) én een Logitech Harmony?
Ik houd me ook aanbevolen voor suggesties van andere IR sets, en waar deze te vinden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar ik kom er niet uit...ik heb een Zotac Zbox AD02 met OpenElec (gebaseerd op XBMC dus). Ik wil dit bedienen met een Logitech Harmony, het punt is dat mijn AD02 geen IR-receiver heeft. Ik ben dus op zoek naar een infraroodontvanger die overweg kan met Linux, dit schijnt nogal een opgave te zijn (wat ik vreemd vind want juist een media-omgeving zoals XBMC zou toch overweg moeten kunnen met alle USB IR-receivers, maar ik ben een complete Linux newbie...blijkbaar gaat dat dus niet zo makkelijk). Ik heb gevonden dat een HP 5188-1667 het beste werkt met mijn gewenste combi, maar deze receiver is zo goed als niet te vinden...

Ik heb de mijne besteld op Ebay, ik verwacht hem deze week binnen.

Deze dus
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...m1439.l2649#ht_1884wt_940
Ik had verkoper expliciet gevraagd of het dat S/N betrof en hij bevestigde dat (nu zegt dat natuurlijk ook niet veel), mocht het niet zo zijn dan heb ik verkeerde product ontvangen en volgt er een case bij ebay/paypal ;)

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 17-08-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Richt je aandacht alleen op een ontvanger die werkt met linux.
De harmony kan je eenvoudig instellen als mce remote (en die wordt standaard ondersteund door xbmc) en is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
job schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:59:
[...]

Richt je aandacht alleen op een ontvanger die werkt met linux.
De harmony kan je eenvoudig instellen als mce remote (en die wordt standaard ondersteund door xbmc) en is het probleem niet.
Maar schijnbaar de reciever wel icm Harmony's (zie XBMC forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Okay, even een (flink) technisch vraagje. Het gaat hier om de nightly builds van XBMC en OpenELEC.

Ik heb verschillende machines met 3 verschillende OS'sen elk voorzien van XBMC (WinXP, Ubuntu en OpenELEC). Elk van die drie hebben hun eigen 'path', al dan niet mounted, naar de videobestanden en de thumbnails die op een Synology NAS staan.

Nu heb ik alles gescraped met een Ubuntu machine, waarbij een voorbeeld als volgt luidt:
/mnt/nfs1/video/FILMS/Die Hard.mkv , zo staat het dus in de MySQL-database (die ook op dezelfde NAS staat). Tot zover gaat alles prima. De OpenELEC machine laat ik verder even buiten beschouwing.

Op de Windows machine, met de nieuwste nightly build dd 16-aug, heb ik een pathsubstitute in advancedsettings.xml aangebracht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<pathsubstitution>
    <substitute>
        <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
        <to>smb://192.168.1.100/xbmc/thumbnails/</to>
    </substitute>
    <substitute>
        <from>/mnt/nfs1/video/</from>
        <to>smb://192.168.1.100/video/</to>
    </substitute>
</pathsubstitution>

Het uitlezen v/d videobestanden, thumbnails en fanart gaat prima op de Windows machine, "de vertaling" werkt naar behoren en ook best vlot. Echter, als ik op diezelfde Windows-machine nieuwe films of tv episodes wil gaan scrapen/toevoegen, dan plaatst XBMC de verkeerde path-prefix in de database. In plaats van dat het bedoelde "/mnt/nfs1/video/" wordt gebruikt, wordt het eigen "smb://192.168.1.100/video/" als voorvoegsel gebruikt, waardoor een soort van databasecorruptie optreedt. Zie hiervoor de inhoud van de db-tabel 'path' van de database xbmc_video.

Voor OpenELEC geldt hetzelfde verhaal. OE plakt zijn eigen path-prefix aan bestandsnamen van nieuwgeschraapte video-items. Heb ik gelijk, dat als ik zeg dat ik het logisch vind dat ik een "/mnt/nfs1/video/" prefix verwacht in plaats van dat andere path? Oftewel, de omgekeerde weg van de bewuste pathsubstitute, van TO naar FROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:21:
Okay, even een (flink) technisch vraagje. Het gaat hier om de nightly builds van XBMC en OpenELEC.

Ik heb verschillende machines met 3 verschillende OS'sen elk voorzien van XBMC (WinXP, Ubuntu en OpenELEC). Elk van die drie hebben hun eigen 'path', al dan niet mounted, naar de videobestanden en de thumbnails die op een Synology NAS staan.

Nu heb ik alles gescraped met een Ubuntu machine, waarbij een voorbeeld als volgt luidt:
/mnt/nfs1/video/FILMS/Die Hard.mkv , zo staat het dus in de MySQL-database (die ook op dezelfde NAS staat). Tot zover gaat alles prima. De OpenELEC machine laat ik verder even buiten beschouwing.

Op de Windows machine, met de nieuwste nightly build dd 16-aug, heb ik een pathsubstitute in advancedsettings.xml aangebracht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<pathsubstitution>
    <substitute>
        <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
        <to>smb://192.168.1.100/xbmc/thumbnails/</to>
    </substitute>
    <substitute>
        <from>/mnt/nfs1/video/</from>
        <to>smb://192.168.1.100/video/</to>
    </substitute>
</pathsubstitution>

Het uitlezen v/d videobestanden, thumbnails en fanart gaat prima op de Windows machine, "de vertaling" werkt naar behoren en ook best vlot. Echter, als ik op diezelfde Windows-machine nieuwe films of tv episodes wil gaan scrapen/toevoegen, dan plaatst XBMC de verkeerde path-prefix in de database. In plaats van dat het bedoelde "/mnt/nfs1/video/" wordt gebruikt, wordt het eigen "smb://192.168.1.100/video/" als voorvoegsel gebruikt, waardoor een soort van databasecorruptie optreedt. Zie hiervoor de inhoud van de db-tabel 'path' van de database xbmc_video.

Voor OpenELEC geldt hetzelfde verhaal. OE plakt zijn eigen path-prefix aan bestandsnamen van nieuwgeschraapte video-items. Heb ik gelijk, dat als ik zeg dat ik het logisch vind dat ik een "/mnt/nfs1/video/" prefix verwacht in plaats van dat andere path? Oftewel, de omgekeerde weg van de bewuste pathsubstitute, van TO naar FROM?
Denk het niet.

Als ik logisch beredeneer dan maak je een FROM TO regel aan.

Dus <from>/mnt/nfs1/video/</from> wordt "vervangen" door <to>smb://192.168.1.100/video/</to>.

Die path prefix /mnt/nfs1/video/ komt van je Ubuntu machine om nu onder windows toch gebruik van dit path te kunnen laten maken heb je een substitute (vervangen) gemaakt naar smb://192.168.1.100/video/.

Nu verwacht jij dat wanneer je op je windows machine iets scrapped hij toch /mnt/nfs1/video/ gaat gebruiken?

Klinkt in mijn ogen niet logisch aangezien je hem vervangen hebt.

Kun je niet ook een omgekeerde regel maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Kun je niet ook een omgekeerde regel maken ?
Op zich natuurlijk wel, maar verslikt XBMC zich dan niet bij het uitlezen als in een eindeloze loop?
Zover was ik nog niet gekomen met het uittesten.

Addendum:
Waar het op neerkomt, is dat je nu maar met 1 machine nieuwe films danwel tv episodes kan scrapen, omdat anders je database een soort van corrupt raakt. Zodra je met verschillende smaken operating systems met XBMC hebt, gaat het dus mis.

[ Voor 38% gewijzigd door Klojum op 17-08-2011 18:58 . Reden: Toevoeginkje ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:04

The Executer

Lekker belangrijk!

job schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

Correct.
/films/<naam film>

- de films zelf
- de ondertitels
- fanart.jpg
- folder.jpg
- filmnaam.nfo
etc..
Op de manier zoals ik het had beschreven wilde ik voorkomen dat die files zich zouden verspreiden in de videomap. Blijkbaar kan dat dus niet anders. Jammer maar helaas.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik krijg met mijn Harmony remote Video Time Seek maar niet aan de praat, dus dat je numeriek een tijd intoetst en dat de video dan direct naar die tijd springt.
Via m'n toetsenbord werkt het wel, al kwam ik er wel achter dat je na intoetsen wel eerst nog op ENTER moet drukken om naar die tijd te springen (anders dan bij Plex).
Het volgende heb ik in mijn Harmony keymap gezet, maar op een of andere reden wil het niet werken. Iemand tips?
.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <VideoTimeSeek>
    <joystick name="Harmony">
      <!-- OK       -->      <button id="5">Select</button>
    </joystick>
  </VideoTimeSeek>
<keymap>

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik draal al geruime tijd XBMC Eden op mijn Windows 7 bak. Ik gebruik een videokaart (HD5550 Noiseless Edition) die over hdmi Dolby Digital ondersteunt. Echter wil ik het heel graag een keer testen met Ubuntu.

Is dit mogelijk?

is everything cool?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
FREAKJAM schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:07:
Ik draal al geruime tijd XBMC Eden op mijn Windows 7 bak. Ik gebruik een videokaart (HD5550 Noiseless Edition) die over hdmi Dolby Digital ondersteunt. Echter wil ik het heel graag een keer testen met Ubuntu.

Is dit mogelijk?
Is mogelijk maar niet aanteraden met een atikaart, dit omdat xbmc standaard nog geen hardware acceleratie ondersteunt voor ati kaarten, eenigste wat je kan doen in zelf compilen met vaapi(ati/intel hardware acceleratie)

• job

job

Klojum schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:21:
In plaats van dat het bedoelde "/mnt/nfs1/video/" wordt gebruikt, wordt het eigen "smb://192.168.1.100/video/" als voorvoegsel gebruikt, waardoor een soort van databasecorruptie optreedt.
Waarom gebruik je niet voor alle machines smb? Dan gebruikt elke machine hetzelfde pad en heb je dit probleem niet.
Werkt hier prima met linux en windows 7.
The Executer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:14:
Op de manier zoals ik het had beschreven wilde ik voorkomen dat die files zich zouden verspreiden in de videomap. Blijkbaar kan dat dus niet anders. Jammer maar helaas.
Je kan je heel druk maken door films op je eigen nette manier te rangschikken, maar het maakt helemaal niet uit. Je maakt een keer een map aan, zet de film er in en je kijkt er nooit meer naar.
Bij xbmc hebben ze nou eenmaal voor deze indeling gekozen. Ook wel logisch eigenlijk; je hebt een map met de film naam en in die map staan alle bestanden die je nodig hebt. Xbmc ziet een folder, weet welke film het is en koppelt (indien aanwezig) de bestanden die erbij horen aan.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 18-08-2011 17:35 ]

• Klojum
job schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:14:
[...]
Waarom gebruik je niet voor alle machines smb? Dan gebruikt elke machine hetzelfde pad en heb je dit probleem niet. Werkt hier prima met linux en windows 7.
Dat is inderdaad een (laatste) mogelijkheid, bij draait NFS echter soepeler dan SMB.
Maar misschien moet ik van die NFS-keuze toch maar eens afstappen.

• Fire69
Op welk platform is dat dan? Linux en Windows?
Vreemd dat je verschil merkt tussen smb en nfs, beide zouden gewoon soepel moeten werken.

• job

job

nfs is wel sneller dan smb, maarja die paar MB/sec is die een stream kost is het probleem niet.
Hier werkt smb probleemloos.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 18-08-2011 18:30 ]

• Fire69
En waar merk je die snelheid dan? Als je een 1080p-file kan streamen met een volle buffer, heeft sneller toch geen nut?
Pagina: 1 ... 3 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]