[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
Defacto standaard is de naming zoals de scene het doet:

naam.jaar.resolutie.source.audio.codec-group/naam.jaar.resolutie.source.audio.codec-group.ext

Series is hetzelfde, maar dan ipv jaar heb je S01E01 bijv. Vaak staat season packs in één dir met daarin de losse mkv/xvid-bestanden.

[ Voor 30% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-08-2011 17:24 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 15:05
Zou iemand me kunnen vertellen hoe je je video library refreshed zonder XBMC af te sluiten en opnieuw te starten? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden of is er een truc voor? Ik gebruik overigens de Aeon MQ2 skin.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
JunkO schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:48:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe je je video library refreshed zonder XBMC af te sluiten en opnieuw te starten? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden of is er een truc voor? Ik gebruik overigens de Aeon MQ2 skin.
Je kan gewoon als je in je video library doet op 'c' drukken, dan popt er een menuutje op waar je update library kan selecteren. Als je wilt dat XBMC ook files die hij niet meer kan vinden wist moet je een regel toevoegen aan je advanced settings:<videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate></videolibrary>

[ Voor 9% gewijzigd door nistuf op 09-08-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

Zat ik toch bijna goed maar originele filenaam voor Films kan nog wel eens lastig worden, sommige heb hun filenaam zo aangepast dat er niet veel van te maken is, ik zou dan snel geneigd zijn om de foldername over te nemen in de filenaam.

Voorbeeld:
folder: S.W.A.T.Firefight.2011.720p.BluRay.x264-Japhson
file: japhson-swatfirefight-720p.mkv
Als je in CP de de optie 'metadata' aanzet, zet CP netjes artwork en een .nfo erbij met daarin de link naar de imdb. Dat gecombineerd met het renamen vam de foldernaam naar 'filmnaam (jaar)' werkt bij mij bijna altijd. En het staat netter, vind ik. Xbmc pikt netjes de .nfo op en toont het artwork.

En omdat de bestandsnaam intact blijft, kan periscope ook z'n ding blijven doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r3v0ss op 09-08-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik ben net gestart met XBMC, Ik heb een probleempje met de weergave van bepaalde delen van de fonts binnen XBMC. Ik heb de nightly built van 2 dagen geleden en ik gebruik de confluence skin (al is het probleem zichtbaar onder elke skin). Ik heb eerder de laatste stable release geprobeerd, zonder dat het hielp. Het doet zich alleen voor binnen XBMC. Ik gebruik een ASUS HD 6450, met de laatste drivers (uit maart). Ik ben het nog niet in andere windows 7 (32 bit, SP1) programmas tegengekomen. Het font wijzigen in arial helpt niet. Soms lijkt het even wat minder, bijvoorbeeld als ik switch naar windowed mode, maar het komt dan gewoon weer terug.
voorbeeld:
http://imageshack.us/photo/my-images/688/screenshot000q.png/

Het menu ziet er dus prima uit, maar de kleinere letters niet.

Op het XMBC forum zelf kreeg ik de tip om grafische drivers te upgraden, maar ik heb dus al de laatste versie. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Ok, ik heb alles zoals ik wil ingesteld (onder confluence skin), ik switch naar aeon mq2 en ik heb me toch bagger look (lees posters/banners etc).

Moet ik mijn library rebuilden of iets dergelijks ?
Waarschijnlijk te maken met folder.jpg format

En heeft mss iemand een werkende apple trailer lite addon ?
Fixed met Nuka's repo.

:update:
Een ander vraagje, ik heb veel media voor de kids, welke niet gevonden wordt door diverse scrappers (mickey mouse clubhuis etc) hoe kan ik deze folder(s) toch zichtbaar krijgen in library view ?

:update2:
Wat ook leuk is is dat hij onder Aeon skin in selectie Movies alleen "Afspeellijst" laat zien onder sub menu's

[ Voor 48% gewijzigd door schumi2004 op 10-08-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
nistuf schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Je kan gewoon als je in je video library doet op 'c' drukken, dan popt er een menuutje op waar je update library kan selecteren. Als je wilt dat XBMC ook files die hij niet meer kan vinden wist moet je een regel toevoegen aan je advanced settings:<videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate></videolibrary>
Jup, kan ook uit het opties menu, en er zijn een boel skins die bij het menu uitklappen voor "Films" of "Series", er een knop in hebben gebouwd om te updaten.
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:55:
Een ander vraagje, ik heb veel media voor de kids, welke niet gevonden wordt door diverse scrappers (mickey mouse clubhuis etc) hoe kan ik deze folder(s) toch zichtbaar krijgen in library view ?
Zo uit mn hoofd: ga naar de videos -> files -> de file die je toe wil voegen en druk op de "C" toets, volgens mij kun je dan de boel zelf in voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik heb gebruik gemaakt van de SABnzbd suite (Sick Beard + Couch Potato + SABnzbd).

Is er een manier om voor de webinterface een wachtwoord in te stellen? En kan dit vanuit de webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:55:
Same problem here. Dat kan met een mediamanager zoals Ember gedaan worden (hier staan meerdere mediamanagers, http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=116), of je bouwt zelf .nfo files (op linux is nog geen lekkere mediamanager ervoor, al is die in de maak (php), komt binnenkort testversie van uit). Je kunt eventueel de XWMM-webinterface skin voor xbmc installeren en daarmee editen.

Je kunt in ieder geval de Disney scraper selecteren en dan scannen, dan pakt ie al redelijk wat op (tenminste bij mij had dat wat hits). En verder is dat helaas gewoon een klus dat nog met de hand moet. Ik zoek ook vaak zelf fanart en hoesjes erbij, vanwege de nederlandse titels die ik ervoor gebruik wordt er heel vaak niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:21
Mar2zz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:00:
[...]

Same problem here. Dat kan met een mediamanager zoals Ember gedaan worden (hier staan meerdere mediamanagers, http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=116), of je bouwt zelf .nfo files (op linux is nog geen lekkere mediamanager ervoor, al is die in de maak (php), komt binnenkort testversie van uit). Je kunt eventueel de XWMM-webinterface skin voor xbmc installeren en daarmee editen.

Je kunt in ieder geval de Disney scraper selecteren en dan scannen, dan pakt ie al redelijk wat op (tenminste bij mij had dat wat hits). En verder is dat helaas gewoon een klus dat nog met de hand moet. Ik zoek ook vaak zelf fanart en hoesjes erbij, vanwege de nederlandse titels die ik ervoor gebruik wordt er heel vaak niets gevonden.
Ik heb voor Biba Boerderij zelf .nfo's gemaakt en ook de fanart en dergelijke erbij gezocht :D Gelukkig is de kleine nog maar 1 en (nog) niet echt geïnteresseerd in de TV dus ik heb nog even de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dan gaan we maar NFO's maken :P

Weet iemand toevalig antwoord op mijn submenu probleempje in Aeon skin?, het submenu daarvan laat alleen afspeellijst zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mar2zz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:13:
XBMC schoont namen op in de library-view. Volgens mij is dat wel een optie die je aan moeten zetten bij Instellingen > Uiterlijk. En met opschonen bedoelen ze het weghalen van dingen zoals xvid, 720P, releasegroup-names enzo. Dus je kan prima originele bestandsnamen houden.

Aan te raden is voor films: filmnaam (jaar)/originele.bestandsnaam.mkv
Voor series: Serienaam/Seizoen/originele.bestandsnaam.mkv

Zo heb je in de normale file-view ook geen last van die rare namen.
Het is veel handiger om met .nfo-bestanden te werken. Geen nood aan bestandsnamen (bij films) of mapnamen (bij series) die alle relevante info bevatten. Gewoon een .nfo met een IMDb of TVDB-linkje in. Compleet foolproof.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 17:42
Tower410 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:39:
Helaas toch nog een paar probleempjes. XBMC lijkt elke keer als er thumbnails in beeld komen, naar 100% CPU-gebruik te schieten. Dit blijft dan vrolijk even doorgaan, ook al ga je weer naar een ander menudeel toe waar geen thumbnails te vinden zijn. Dit doet hij ook als het om thumbnails gaat die al gecached zijn. Hierdoor wordt de boel echt gigantisch traag, en het is al helemaal vervelend als je foto's wil kijken en bij elk schermpje een paar minuten moet wachten tot de thumbnails geladen zijn. Als je er vlak na een film gaat kijken loopt die de eerste paar minuten ook flink te stotteren. VSync heb ik al uitgezet omdat de CPU anders sowieso al op 100% liep.

Ik moet toegeven dat er niet zo'n geweldige cpu in zit (singlecore 3 Ghz), maar een paar thumbnails laden kan nooit zoveel vragen neem ik aan. Is hier een oplossing voor? Heb de
optie voor dds fanart al aangezet, aangezien de videokaart die er in zit wel up-to-date is (dat scheelde ook al wat in de snelheid van het menu)

Dit is tot nu toe het grootste probleem, de rest zijn wat kleiner van aard en ga ik eerst proberen zelf op te lossen voordat ik jullie ermee lastig val ;)
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Borromini schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:59:
Het is veel handiger om met .nfo-bestanden te werken. Geen nood aan bestandsnamen (bij films) of mapnamen (bij series) die alle relevante info bevatten. Gewoon een .nfo met een IMDb of TVDB-linkje in. Compleet foolproof.
Plus je kunt dan gemakkelijk sets maken voor de films, dat scheelt ook een hoop zooi.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05
Borromini schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Ik vind die nfo's met enkel een link erin wel niet zo handig.
Het duurt ten eerste al langer dan dat hij het gewoon lokaal moet lezen, je weet niet welke fanart hij gaat ophalen, en als je eens scant zonder dat je verbonden bent met internet zit je sloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die .nfo's zijn handig voor nieuw spul, ik zie niet in waarom je die zou gebruiken voor dingen die al de nodige metadata hebben, tenzij het scrapen daarvan misgelopen is. Of heb je 't over iets anders? Want Xbmc zoekt alles sowieso online op, .nfo of niet...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat bedoel je met nieuw spul?
Scrapen door XBMC zelf vind ik sowieso te lang duren, en je weet nooit wat hij gaat vinden, zeker niet bij Nederlandstalige kinderspullen :)
En ik download bijna altijd via mijn laptop, als ik XBMC dan pas aanzet als ik in de trein iets wil kijken, is scrapen nogal lastig als hij alleen een imdb-link heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruikte oorspronkelijk .nfo's alleen voor dingen die Xbmc niet zelf kon vinden. Als je zoiets als Ember media manager gebruikt, dan kan ik volgen, maar anders niet. Xbmc heeft toch echt wel internettoegang nodig als je metadata wil - het moet dat op een bepaald moment toch downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik gebruik inderdaad Ember, dus XBMC moet helemaal niks downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Ik heb vroeger XBMC gehad op mijn Xbox1 en later op een HTCP(zelf gebouwd).
Deze toch weer de deur uit gedaan en een acryan playon mini gekocht.

Nu gaat de playon mini naar mijn ouders en wil ik toch weer terug naar XBMC.
Ik heb een NAS staan waarvan ik mijn films stream.

Ik zie op tweakers pricewatch onder HTCP(barebone) een hele lijst staan. In de revieuws lees ik dat de meeste win7 draaien.

Ik ben opzoek naar een device wat XBMC (linux) draait geen overkill is maar wel alles soepel afspeelt.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Alles waar een ION2 in zit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 11-07 20:10
Ik heb een Foxconn nt330i ION 1 "nettop" waar ik OpenELEC (=XBMC op kale Linux) op gezet heb. 1 SO-DIMMetje erin, en het draait gewoon prima. Desnoods vanaf een SD-card of USB stick van 2GB.

Daarnaast draaien er ook XP en Ubuntu op in de vorm van een triple boot machine, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
1. Is het mogelijk een shortcut te maken naar de youtube add-on? Ik vind het nu wat omslachtig om de optie videos aan te zetten voor alleen youtube (films benader ik via de movies shortcut).

2. Als ik muziek afspeel en ik druk op tab, krijg mooi fanart van de artiest met cd hoes en track info. Echter verdwijnt in de loop van het afspelen de cd hoes en info. Kan je dit zo instellen dat de cd hoes en info altijd in beeld blijven?

3. Ik had gister tijdens het pauzeren van een film (key M) opeens een dvdcase met de filmposter in beeld. Weten jullie hoe je dit kan instellen dat dit altijd komt bij het benaderen van het osd menu?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

0Burner0 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41:
Ik heb vroeger XBMC gehad op mijn Xbox1 en later op een HTCP(zelf gebouwd).
Deze toch weer de deur uit gedaan en een acryan playon mini gekocht.

Nu gaat de playon mini naar mijn ouders en wil ik toch weer terug naar XBMC.
Ik heb een NAS staan waarvan ik mijn films stream.

Ik zie op tweakers pricewatch onder HTCP(barebone) een hele lijst staan. In de revieuws lees ik dat de meeste win7 draaien.

Ik ben opzoek naar een device wat XBMC (linux) draait geen overkill is maar wel alles soepel afspeelt.
Iemand een tip?
Mac Mini 2010 als je geld wil spenderen, anders zo'n Ion, als je de volledige VDPAU spec (C, Ion ondersteunt versie B voor zover ik weet) wil dan kan je best wel een systeempje met een Geforce G210 of hoger bouwen. Brazos lijkt nog wat hit 'n' miss te zijn voorlopig op Linux, en ik weet niet hoe breed de codecondersteuning is in vergelijking met VDPAU (dat over het algemeen toch wel een breed gamma dekt).

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:19

Jrz

––––––––––––

Ik draai al een tijdje xbmc op een ion. Ik heb alleen maar 2gb ram, en wilde eigenlijk weten hoeveel geheugen (VRAM) je echt nodig hebt. Het stond eerst op 256MB, maar als ik bereken wat xbmc nodig zou hebben:
1920x1200x4bpp = 9 216 000, 9mb per buffer.
Stel er zijn 3 buffers nodig, en misschien nog wat geheugen voor het decoden van films op full hd, dan kom ik toch echt niet veel verder dan 32 of misschien 64.

Is hier meer info over?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Gonadan

Gonadan

@Fire69 en Borromini:
Die nfo's gebruik ik zelf inderdaad ook alleen voor films waarvan hij niet standaard de goede vind of films die ik als set wil hebben. De poster en fanart kan je net zo gemakkelijk kiezen als je in een externe scrapetool doet dus dat vind ik geen argument tegen scrapen door XBMC. Daarbij heb ik nog geen externe scrapetool gevonden die vlekkeloos werkt, dan heb je alsnog geen perfect resultaat.

De enige externe tool die ik gebruik is Picard, maar daar heb je naast XBMC ook op andere apparaten voordeel van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Jrz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:57:
Ik draai al een tijdje xbmc op een ion. Ik heb alleen maar 2gb ram, en wilde eigenlijk weten hoeveel geheugen (VRAM) je echt nodig hebt. Het stond eerst op 256MB, maar als ik bereken wat xbmc nodig zou hebben:
1920x1200x4bpp = 9 216 000, 9mb per buffer.
Stel er zijn 3 buffers nodig, en misschien nog wat geheugen voor het decoden van films op full hd, dan kom ik toch echt niet veel verder dan 32 of misschien 64.

Is hier meer info over?
Kan je dat niet handmatig naar beneden schroeven? Zoja, checken wanneer hij begint te stotteren etc, dan weer stap omhoog etc.

Instagram / YouTube

• Fire69
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
De poster en fanart kan je net zo gemakkelijk kiezen als je in een externe scrapetool doet dus dat vind ik geen argument tegen scrapen door XBMC.
[...]
Moet je maar eens wat meer experimenteren met XBMC.
Ik gooi meerdere keren per jaar alles van XBMC eraf (of enkel de Libraries) en mag dan vanaf 0 herbeginnen.
Als je dan iedere keer moet je fanart etc. gaan zitten selecteren, no thanks :)
De enige externe tool die ik gebruik is Picard, maar daar heb je naast XBMC ook op andere apparaten voordeel van.
Interessant, ga ik eens verder bekijken :)

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:10:
[...]

Ik gooi meerdere keren per jaar alles van XBMC eraf (of enkel de Libraries) en mag dan vanaf 0 herbeginnen.
Ik doe zo nu en dan gewoon een libary export naar meerdere bestanden. De fanart en nfo bestanden worden dan bij je videobestanden geplaatst. Bij het opnieuw toevoegen van de media wordt de info uit de nfo en de fanart staat al in het mapje

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb nog steeds 2 minpunten aan xbmc..

1. AVCHD bestanden in een .iso worden niet afgespeeld
2. Geluid, DTS-HD en DTS-Master Audio worden nog steeds gedownmixxed naar DTS.

Zijn hier oplossingen voor onderhand? of zitten die er binnenkort aan te komen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Gonadan

Gonadan

Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:10:
Moet je maar eens wat meer experimenteren met XBMC.
Dat doe ik, maar ik heb de library en cache op een centrale server staan. Experimenteren kost mij dus niet mijn library. ;)
alexkroeze schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
Ik doe zo nu en dan gewoon een libary export naar meerdere bestanden. De fanart en nfo bestanden worden dan bij je videobestanden geplaatst. Bij het opnieuw toevoegen van de media wordt de info uit de nfo en de fanart staat al in het mapje
Dat is ook een optie maar dan krijg je problemen met de afbeeldingen van series als er meerdere afleveringen op één image/bestand staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• thag360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 15:55
XBMC: v10.1 Dharma

Weet iemand of er iets van een addon, plugin, codec bestaat om AVCHD iso af te spelen?

• Fire69
alexkroeze schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Eindresultaat is dus dat je hetzelfde hebt als ik? :P
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Dat doe ik, maar ik heb de library en cache op een centrale server staan. Experimenteren kost mij dus niet mijn library. ;)

[...]
En laat dat nou net niet werken als je nog XBMC op 2 xboxen draait :)

• Gonadan

Gonadan

Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:50:
Dat wist ik niet. Waarom zou dat niet werken dan? Als je die optie niet hebt dan moet je wel aan de lokale data inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:50:
[...]

Eindresultaat is dus dat je hetzelfde hebt als ik? :P

[...]

Ik draai ook op een Xbox, scrape Series van tevoren met Sickbeard en films met Moviemeter. Van de Movie library exporteer ik zo nu en dan de fanart naar de locatie waar de films staan (op een Syno NAS). Ik heb geen andere externe scraper, los programma of wat dan ook nodig en weet zeker dat wanneer ik mijn library weg mik niet veel tijd nodig heb om hem opnieuw toe te voegen..

Waarom zou ik het anders gaan doen?

• schumi2004
timbels schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:37:
[...]

Waarschijnlijk draai je de laatste beta van Synology op je nas. Correct?
Na het updaten van mijn nas kreeg ik namelijk exact deze problemen.
Heb de syno teruggezet naar een stable fw versie en nu draait nfs weer als een zonnetje!
Beetje late reactie maar dit was inderdaad het probleem.

• Fire69
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Dat wist ik niet. Waarom zou dat niet werken dan? Als je die optie niet hebt dan moet je wel aan de lokale data inderdaad.
Waarom het niet werkt? Moet je aan de devs vragen :P
Ik denk dat de optie om te connecteren naar een sql er pas ingekomen is nadat ze gestopt zijn met xbox-support...

Enige waarvoor ik het dus zou gebruiken is mijn atv2, maar voor 1 apparaat is het wat te gek om een sql te gaan opzetten :)
Joster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Ik draai ook op een Xbox, scrape Series van tevoren met Sickbeard en films met Moviemeter. Van de Movie library exporteer ik zo nu en dan de fanart naar de locatie waar de films staan (op een Syno NAS). Ik heb geen andere externe scraper, los programma of wat dan ook nodig en weet zeker dat wanneer ik mijn library weg mik niet veel tijd nodig heb om hem opnieuw toe te voegen..

Waarom zou ik het anders gaan doen?
Ik zeg toch niet dat je het anders moet gaan doen. :P
Enige wat ik zeg is dat je ook locale fanart en nfo's hebt, wat het dus bij een volgende rebuild van je library stukken handiger en sneller maakt :)

• Joster
Oké dan exporteer ik hem toch lokaal, ben ik ook snel en heb ik alsnog geen extern programma nodig :9

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat de optie om te connecteren naar een sql er pas ingekomen is nadat ze gestopt zijn met xbox-support...

[...]
In de wiki op xbmc4xbox wordt wel over mysql gesproken. Geen idee of dat overgebleven is uit de oude versie maar misschien onderzoekje waard.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

HellStorm666 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:32:
Ik heb nog steeds 2 minpunten aan xbmc..

1. AVCHD bestanden in een .iso worden niet afgespeeld
2. Geluid, DTS-HD en DTS-Master Audio worden nog steeds gedownmixxed naar DTS.

Zijn hier oplossingen voor onderhand? of zitten die er binnenkort aan te komen?
Eerste punt is lastig en heb ik ook nog problemen mee. Eventueel je iso uitpakken, zodat deze wel herkend wordt.

Punt 2 wordt als het goed is opgelost in de eden versie. Als je je niet interesseert in de lampjes op je versterker, dan kan je de uitvoer naar LPCM laten doen, dan zou het ook door moeten komen. Echter zie je dit dan niet terug op de versterker (zelf niet getest, maar is mij al eens zo medegedeeld.)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Gonadan

Gonadan

Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:48:
Ah, de XBOX kan de recentere builds niet aan dus? Lekker dan.
Joster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:51:
Oké dan exporteer ik hem toch lokaal, ben ik ook snel en heb ik alsnog geen extern programma nodig :9
Want Sickbeard is geen extern programma? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HarmoniousVibe
thunder8 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:58:
[...]

Punt 2 wordt als het goed is opgelost in de eden versie. Als je je niet interesseert in de lampjes op je versterker, dan kan je de uitvoer naar LPCM laten doen, dan zou het ook door moeten komen. Echter zie je dit dan niet terug op de versterker (zelf niet getest, maar is mij al eens zo medegedeeld.)
Het probleem is dat DTS-HD MA niet kan worden gebitstreamed én niet worden gedecodeerd. Als het net als TrueHD kan worden gedecodeerd is het eigenlijk al goed: dit wordt vanaf hdmi 1.0 al ondersteund. Dit klinkt inderdaad hetzelfde als TrueHD passthrough. Als het alleen kan worden gebitstreamed werkt dit alleen voor mensen met hdmi >=1.3. Als het beide kan dan kan iedereen het afspelen (mits hdmi/analoog/digital-DIN) én heb je het voordeel van een mooi placebo-effect en een stukje assurance.

• Joster
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Want Sickbeard is geen extern programma? :?
Ja dat is waar maar dat is tevens mijn downloadprogramma wat direct gekoppeld is met providers / SAB / Periscope dus daar hoef ik verder niets aan te doen. Ik hoef alleen maar een serie toe te voegen die ik wil volgen (of downloaden wanneer de serie reeds is begonnen / afgelopen) en de rest doet het vanzelf. Ik hoef niet handmatig te gaan scrapen per TV serie zoals in Media Companion of iets dergelijks. Dat bedoelde ik meer.

• Fire69
alexkroeze schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

In de wiki op xbmc4xbox wordt wel over mysql gesproken. Geen idee of dat overgebleven is uit de oude versie maar misschien onderzoekje waard.
Aha, da's interessant. Toch nog maar eens bekijken dan...
Ik heb het in het begin dat de support voor mysql erin kwam getest, maar hij negeerde gewoon wat er in de advancedsettings.xml stond.

[edit]
Hm, in hun wiki staat het inderdaad.
Maar dit spreekt het dan wel weer tegen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=71101
:?
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Ah, de XBOX kan de recentere builds niet aan dus? Lekker dan.
[...]
Nope, support voor xbox is al een ganse tijd geleden gedropped.
xbox-build wordt wel nog onderhouden door enkele mensen, maar dat is vooral voor bugfixed, nieuwe features komen er bijna niet in, gewoon omdat de hardware het niet trekt...

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 11-08-2011 14:58 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HarmoniousVibe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Het probleem is dat DTS-HD MA niet kan worden gebitstreamed én niet worden gedecodeerd. Als het net als TrueHD kan worden gedecodeerd is het eigenlijk al goed: dit wordt vanaf hdmi 1.0 al ondersteund. Dit klinkt inderdaad hetzelfde als TrueHD passthrough. Als het alleen kan worden gebitstreamed werkt dit alleen voor mensen met hdmi >=1.3. Als het beide kan dan kan iedereen het afspelen (mits hdmi/analoog/digital-DIN) én heb je het voordeel van een mooi placebo-effect en een stukje assurance.
m'n reciever, m'n kabels en m'n videokaart kunnen DTS-HD MA aan, dus dat is het probleem niet.

Wanner komt de Eden versie wss uit?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Gonadan

Gonadan

Fire69 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:51:
Nope, support voor xbox is al een ganse tijd geleden gedropped.
xbox-build wordt wel nog onderhouden door enkele mensen, maar dat is vooral voor bugfixed, nieuwe features komen er bijna niet in, gewoon omdat de hardware het niet trekt...
Begrijpelijk maar wel zonde. Nou ja, neem dan gewoon die antieke hardware op de wreef en haal wat ION-systeempjes. ;)

Vereiste versie is trouwens: "SVN version R28117 or above", heb je dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2011 15:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Heb zelf ook al even een onderzoekje uitgevoerd maar zoals ik het nu lees op het forum is er nog geen mysql support voor de bibliotheek op de oude xbox. De dev's melden ook dat het er voorlopig niet zit aan te komen. Heb hier ook nog een xbox staan naast me normale xbmc maar ik zal het dus toch met twee apparte bibliotheken moeten doen.

• Mar2zz
je kan toch ook de sqlite exporteren? hoeft volgens ij niet perse mysql te zijn

• Fire69
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:04:
[...]

Begrijpelijk maar wel zonde. Nou ja, neem dan gewoon die antieke hardware op de wreef en haal wat ION-systeempjes. ;)

Vereiste versie is trouwens: "SVN version R28117 or above", heb je dat?
Nu dat de atv2 goed begint te werken, ben ik eerder geneigd om de xboxen daardoor te vervangen dan :)

Ik heb de laatste xbmc4xbox stable 3.01 eropstaan, dus dat zit wel goed. Het zit er gewoon niet in :)
Mar2zz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:10:
je kan toch ook de sqlite exporteren? hoeft volgens ij niet perse mysql te zijn
Exporteren ok, maar wat doe ik er dan mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 11-08-2011 15:55 ]

• Mar2zz
Nou je zet de sqlite database centraal en laat alle systemen er gebruik van maken. Dan kan de xbox ook meedoen toch?

• Fire69
Nee, dat is het hem nou net, de xbox kan geen sql-database gebruiken, de code hiervoor is niet geport naar de xbox-builds...

• Mar2zz
Volgens mij ben je in de war met mySQL en sqlite, naar mijn weten heeft de xbox ook altijd sqlite gebruikt.

Probeer eens zoiets in je advanced settings:
<videodatabase>
<type>sqlite3</type>
<host>//nas/databases/</host>
<name>xbmc_video</name>
</videodatabase>

dat host kan misschien een pad naar een NAS of centrale opslag zijn.

Hier meer:
http://wiki.xbmc.org/inde....3E.2F.3Cvideodatabase.3E

edit ho wacht stop, staat dikke warning bij :p dus doe maar niet
NOTE: It is HIGHLY recommended that you not attempt to place an sqlite3 database outside of XBMC's path. sqlite3 contains no filesystem abstraction, so this will plain break on any non-local (as far as XBMC is concerned) paths. Use this for mysql only.

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 11-08-2011 16:25 ]

• Fire69
Nice try :P

Och, ik lig er niet wakker van hoor.
Ik installeer xbox1, scrape mijn Library (gaat lekker snel, locale .nfo's en zo, weet je wel :+ ) en dan zet ik alles over naar xbox2.
Klaar is kees :)

• schumi2004
Op mijn zoektocht naar must-have add-ons voor mijn XBMC set kwam ik verschillende repo's tegen en losse scripts en vroeg me af welke repo's scripts hier gebruikt/aanbevolen worden.

Wie begint ?

• the-edge
Hmm mijn SABnzbd (Openelec) komt maar niet boven de 3.3 MB/s uit.. Terwijl ik er 12 hoor te halen (wat ik op andere systemen ook haal).

Ben ten einde raad;
- Modem + router gereset
- Andere kabel gebruikt
- In SABnzbd met cache limit gespeeld (geen resultaat)
- PC staat niks te doen (beschikbaar geheugen 2.1 GB, CPU0 75% belast CPU1 40%)

Ik gebruik Eweka (SSLreader.eweka.nl)

Heeft iemand nog wat ideeen? Is er wellicht een XBMC add on waarmee ik een speedtest kan doen? Zou het al makkelijker maken om te troubleshooten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 11-08-2011 19:46 ]

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Hoeveel eweka lijntjes heb je beschikbaar voor sabnzbd, 4 toevallig
(niet helemaal xbmc waardig dit)

12 MB ga je zeker niet halen, zover gaat eweka niet. 3,3 MB is het maximum wat je met 4 lijntjes kunt halen. Op je account het je er 8 beschikbaar en kun je maximaal tot ongeveer 6,3MB halen (50Mb /8)

[ Voor 50% gewijzigd door Sr_Ogel op 11-08-2011 20:10 ]

• the-edge
alexkroeze schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:01:
Hoeveel eweka lijntjes heb je beschikbaar voor sabnzbd, 4 toevallig
(niet helemaal xbmc waardig dit)

12 MB ga je zeker niet halen, zover gaat eweka niet. 3,3 MB is het maximum wat je met 4 lijntjes kunt halen. Op je account het je er 8 beschikbaar en kun je maximaal tot ongeveer 6,3 halen (50Mb /8)
Heeft Eweka haar policy's aangepast mbt snelheidslimiet dan? Dit kon voorheen namelijk zeker..

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Geen idee, dit zijn de snelheden waar mee ze adverteren. Ben er zelf ook nooit tegen aangelopen, maar sinds de laatste snelheidsupdate van ziggo merk ik dit. Per kanaal was er altijd al een max, en de totaal 50Mb max lijkt me dan ook vrij redelijk dat ze dat handhaven.

• schumi2004
Ik zat ff oude topics door te nemen en stuite op top 40 plugin, bestaat deze nog en werkt het nog ?

• thunder8

thunder8

HarmoniousVibe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Wat je hier mee zegt is dus dat LPCM niet werkt zoals het mij werd medegedeeld om hd audio door te zetten naar een capable receiver? Dan is het dus inderdaad wachten op de Eden versie met de nieuwe audio engine.

• HarmoniousVibe
thunder8 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Wat je hier mee zegt is dus dat LPCM niet werkt zoals het mij werd medegedeeld om hd audio door te zetten naar een capable receiver? Dan is het dus inderdaad wachten op de Eden versie met de nieuwe audio engine.
Volgens mij is het niet zeker dat de nieuwe engine in Eden komt. Tevens snap ik niet helemaal wat je bedoelt, maar wat ík bedoelde te zeggen is dat je momenteel, in ieder geval met de Linux-variant, geen DTS-HD (MA) kunt afspelen. Als in: je kunt het niet bitstreamen én niet decoden.

Wat je wél kunt in de DTS core ('gewoon' DTS, dus) bitstreamen als DTS (over SPDIF of HDMI) of decoden en dan bitstreamen als LPCM (mits HDMI).

Met andere woorden, het verschil tussen decoden door XBMC/ffmpeg en decoden door de receiver is momenteel niet relevant. In beide gevallen zal XBMC immers terugvallen op de lossy core van DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mar2zz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:22:
Volgens mij ben je in de war met mySQL en sqlite, naar mijn weten heeft de xbox ook altijd sqlite gebruikt.

Probeer eens zoiets in je advanced settings:
<videodatabase>
<type>sqlite3</type>
<host>//nas/databases/</host>
<name>xbmc_video</name>
</videodatabase>

dat host kan misschien een pad naar een NAS of centrale opslag zijn.

Hier meer:
http://wiki.xbmc.org/inde....3E.2F.3Cvideodatabase.3E

edit ho wacht stop, staat dikke warning bij :p dus doe maar niet
NOTE: It is HIGHLY recommended that you not attempt to place an sqlite3 database outside of XBMC's path. sqlite3 contains no filesystem abstraction, so this will plain break on any non-local (as far as XBMC is concerned) paths. Use this for mysql only.
Ja volgens mij kan dat wel. Je moet dan niet direct naar de externe locatie linken maar een symbolic link maken op de oude locatie van de DB die naar de nieuwe wijst. XBMC en sqlite zouden dan niet eens door moeten hebben dat de database stiekem op een NAS staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57
Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:05:
[...]

Ja volgens mij kan dat wel. Je moet dan niet direct naar de externe locatie linken maar een symbolic link maken op de oude locatie van de DB die naar de nieuwe wijst. XBMC en sqlite zouden dan niet eens door moeten hebben dat de database stiekem op een NAS staat.
Daarmee los je het probleem niet op, want SQLite gebruikt file locking en dat werkt slecht op netwerk filesystemen als NFS en SMB. Als je dus je SQLite bestanden op een netwerk share zet, dan loop je heel veel kans op corruptie van je databank. Zie ook de FAQ van SQLite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

HarmoniousVibe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:40:
[...]

Volgens mij is het niet zeker dat de nieuwe engine in Eden komt. Tevens snap ik niet helemaal wat je bedoelt, maar wat ík bedoelde te zeggen is dat je momenteel, in ieder geval met de Linux-variant, geen DTS-HD (MA) kunt afspelen. Als in: je kunt het niet bitstreamen én niet decoden.

Wat je wél kunt in de DTS core ('gewoon' DTS, dus) bitstreamen als DTS (over SPDIF of HDMI) of decoden en dan bitstreamen als LPCM (mits HDMI).

Met andere woorden, het verschil tussen decoden door XBMC/ffmpeg en decoden door de receiver is momenteel niet relevant. In beide gevallen zal XBMC immers terugvallen op de lossy core van DTS.
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. Ik had al eens eerder aan iemand door gegeven dat HD audio nog niet werd ondersteund in de Dharma versie en dat het zeer waarschijnlijk Eden gaat worden. Daarna werd ik door iemand haast afgeschoten dat het al wel mogelijk was als je het maar decode naar LPCM en als LCPM naar de receiver stuurt. En dit zou dan de HD stream zijn die werd doorgezet. Ben er toen verder maar niet op ingegaan, want ik wil gewoon ook op me receiver zien dat het daadwerkelijk DTS-HD MA of True HD is.

Maar volgens jou is het dus de normale stream en niet de HD stream, iets wat ik zelf ook verwachtte, gezien het feit dat op het XBMC forum ook overal staat dan HD streams gewoon nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Otherside1982 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:30:
Daarmee los je het probleem niet op, want SQLite gebruikt file locking en dat werkt slecht op netwerk filesystemen als NFS en SMB. Als je dus je SQLite bestanden op een netwerk share zet, dan loop je heel veel kans op corruptie van je databank. Zie ook de FAQ van SQLite
Als je meerdere clients tegelijk gebruikt wel inderdaad, anders zie ik weinig problemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57
Gonadan,

Maar als je slechts 1 client gebruikt, heeft het toch amper zin om de database centraal te plaatsen?

Mijn antwoord was dan ook eerder bedoeld om aan te sluiten bij de discussie van Mar2zz en Fire69. Zij waren namelijk bezig over meerdere clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tegelijk bedoel ik, dat heb ik niet uit de discussie gehaald. Het voordeel van de database centraal houden is dat je library behouden blijft (kwam uit de discussie) en dat bookmarks, 'gekeken'-vinkjes en tijd van pauzeren gesynchroniseerd wordt. Daar heb je ook voordeel van als je maar één client tegelijk gebruikt.

Feit blijft natuurlijk dat het een verre van ideale oplossing is en dat die xbox gewoon de deur uit moet, maar het kan wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:54:
Tegelijk bedoel ik, dat heb ik niet uit de discussie gehaald. Het voordeel van de database centraal houden is dat je library behouden blijft (kwam uit de discussie) en dat bookmarks, 'gekeken'-vinkjes en tijd van pauzeren gesynchroniseerd wordt. Daar heb je ook voordeel van als je maar één client tegelijk gebruikt.

Feit blijft natuurlijk dat het een verre van ideale oplossing is en dat die xbox gewoon de deur uit moet, maar het kan wel.
Ik haak even in.

En hoe maken we de database centraal dan?
Ik heb er namelijk wel oren naar om mijn bookmarks, movie info, images, gekeken vinkjes centraal opgeslagen te hebben zeker als je na elke update alles opnieuw moet instellen (in iig bij mij).
Dit gaat automatisch mag ik hopen, als hiermee de export functie bedoeld wordt lijkt het me niet helemaal handig.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
ik haak ook ff in.

Ik zit er ook over te denken om alles centraal te zetten. Sinds kort is het mogelijk om xbmc op je ipad te installeren. Zo kan ik dus mooi alles synchroon houden tussen m'n htpc en ipad. Alleen, en ik kan het niet vinden zo 1,2,3, ondersteunt de ipad ook nfs shares? Mijn shares op de htpc verlopen via nfs. En de paden naar de bestanden worden toch ook zo opgeslagen? Met het nfs pad erbij? Als de ipad nfs ondersteunt, zou de database intact kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:10:
Ik haak even in.

En hoe maken we de database centraal dan?
Ik heb er namelijk wel oren naar om mijn bookmarks, movie info, images, gekeken vinkjes centraal opgeslagen te hebben zeker als je na elke update alles opnieuw moet instellen (in iig bij mij).
Dit gaat automatisch mag ik hopen, als hiermee de export functie bedoeld wordt lijkt het me niet helemaal handig.
Dat hangt er van af, gebruik je XBOX'en of nieuwere systemen?

Dan kan je namelijk deze:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
of deze:
Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all
volgen. Zet ook je thumbnailcache centraal en alle fanart werkt ook probleemloos zonder export.
r3v0ss schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:14:
ik haak ook ff in.

Ik zit er ook over te denken om alles centraal te zetten. Sinds kort is het mogelijk om xbmc op je ipad te installeren. Zo kan ik dus mooi alles synchroon houden tussen m'n htpc en ipad. Alleen, en ik kan het niet vinden zo 1,2,3, ondersteunt de ipad ook nfs shares? Mijn shares op de htpc verlopen via nfs. En de paden naar de bestanden worden toch ook zo opgeslagen? Met het nfs pad erbij? Als de ipad nfs ondersteunt, zou de database intact kunnen blijven.
Geen idee, ik gebruik SMB als protocol. Voor de thumbnailcache moet je dan even een mountpoint maken en daar een symlink naartoe leggen.

Je kunt trouwens ook nog URL-mapping gebruiken, mocht de iPad geen NFS willen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 12-08-2011 11:17 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:15:
[...]

Dat hangt er van af, gebruik je XBOX'en of nieuwere systemen?

Dan kan je namelijk deze:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
of deze:
Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all
volgen. Zet ook je thumbnailcache centraal en alle fanart werkt ook probleemloos zonder export.
-knip-
Thanks, Ik zal me eens in gaan lezen.

Overigens gebruik ik op moment een Zotac systeempje met OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Even een vraag over zo'n mysql database. Heb het een jaar terug een keer werkende gehad, alleen met 1 probleem. De server met de database staat standaard niet aan bij het opstarten van xbmc. (gaat automatisch aan na 10 seconden na het aanzetten van xbmc). Doordat de database nog niet actief was wou xbmc niet doorstarten. Na een tijdje komt xbmc startscherm wel in beeld maar met geen mogelijkheid de series en films uit de database. Is xbmc al zover dat het probleem nu niet meer voorkomt of is dat nog steeds hetzelfde.

(uit milieutechnische en slaapcomforttechnische redenen wil ik de server niet 24/7 aan hebben staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
r3v0ss schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:14:
ik haak ook ff in.

Ah, hier ff mee gaan klooien. :P

[ Voor 5% gewijzigd door r3v0ss op 12-08-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:30
Ik heb nu een htpc (wat ik een beetje zat ben) En wil nu xbmc gaan draaien. Maar dan wel op een mediaplayer.
Wie heeft hier ervaring mee en tips/suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Definieer 'mediaplayer'. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
alles is welkom zolang het maar geen htpc is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chimera2 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

alles is welkom zolang het maar geen htpc is :)
Apple TV 2 ?

Boxee Box (XBMC based)

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Sinds wanneer is XBMC geen software voor htpc meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Stien schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:23:
Sinds wanneer is XBMC geen software voor htpc meer?
Dat is het nog steeds maar ik wil niet meer alle drivers enzo update's Vandaag dat ik op zoek ben naar een vast kastje waar je niks ik hoeft te steken (op een hdd na dan) en niks hoef te update's kwa hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je zult altijd een OS erop moeten hebben waarop je XBMC draait, in mijn ogen zal het altijd een vorm van een HTPC blijven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Tenzij je Openelec draait ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ook een OS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Nah, ik zie het meer als XBMC+ :P

Maar goed wel wat ie zoekt, een mediaplayer aan NAS of met HDD openelec erop en klaar.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo kan je het zien, maar feitelijk is het natuurlijk niets anders dan bijvoorbeeld die versie van XBMC-freak. Gewoon een kant-en-klare installatie van een OS met XBMC. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ìk heb een nas dus ik ga het streamen. Maar ik dan is kijken naar een apple tv of boxee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
chimera2 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:19:
Ik heb nu een htpc (wat ik een beetje zat ben) En wil nu xbmc gaan draaien.
Ik kan je vraagstelling/probleem niet helemaal volgen. Je hebt een htpc en je wil xbmc gaan gebruiken. Installeer xbmc op je htpc, de hardware heb je al. Waarom opzoek gaan naar andere hardware als je al iets in huis hebt. Het probleem van drivers/software zal je indirect altijd houden. Er is namelijk, voor zover ik weet, nog geen hardware dat standaard met xbmc geinstalleerd is, wat op dit moment in de winkel ligt. Je zult dus altijd dingen moeten gaan installeren. Ok er is hardware beschikbaar wat te nieuw is om bijvoorbeeld openelec of xbmc live (freak) te draaien waarbij je net iets meer moet doen dan de installer draaien, maar als het draait het toch. Omdat jij al hardware heb liggen lijkt me het dus een simpele stap om xbmc te installeren en gaan met die banaan. Het er alsmaar mee bezig zijn is maar net hoe gek je ermee wil doen. Mij zelf als voorbeeld nemende, ik heb gekozen voor een ubuntu minimal install (11.04) + xbmc unstable uit de ppa's. Is net iets meer werk om het even allemaal uit te zoeken terwijl ik ook gewoon xbmclive had kunnen installeren.

De enige reden die ik nu zo kan bedenken is dat je geen nvidia videohardware hebt, maar dat probleem is alleen bij linux niet met een windows install.

[ Voor 0% gewijzigd door Sr_Ogel op 12-08-2011 14:22 . Reden: 1x geen is genoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
alexkroeze schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Ik kan je vraagstelling/probleem niet helemaal volgen. Je hebt een htpc en je wil xbmc gaan gebruiken. Installeer xbmc op je htpc, de hardware heb je al. Waarom opzoek gaan naar andere hardware als je al iets in huis hebt. Het probleem van drivers/software zal je indirect altijd houden. Er is namelijk, voor zover ik weet, nog geen hardware dat standaard met xbmc geinstalleerd is, wat op dit moment in de winkel ligt. Je zult dus altijd dingen moeten gaan installeren. Ok er is hardware beschikbaar wat te nieuw is om bijvoorbeeld openelec of xbmc live (freak) te draaien zonder net iets meer te doen dan de installer draaien, maar als het draait het toch. Omdat jij al hardware heb liggen lijkt me het dus een simpele stap om xbmc te installeren en gaan met die banaan. Het er alsmaar mee bezig zijn is maar net hoe gek je ermee wil doen. Mij zelf als voorbeeld nemende, ik heb gekozen voor een ubuntu minimal install (11.04) + xbmc unstable uit de ppa's. Is net iets meer werk om het even allemaal uit te zoeken terwijl ik ook gewoon xbmclive had kunnen installeren.

De enige reden die ik nu zo kan bedenken is dat je geen nvidia videohardware hebt, maar dat probleem is alleen bij linux niet met een windows install.
Dit is omdat ik mijn htpc zat ben ik keek er ook tv dat wil al allemaal niet meer werken. Ik wil nu een mediaplayer met xbmc en daarnaast een humax om tv te kijken en op te nemen.

En ik heb nu een ati kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dan nog snap ik het ook niet. Draai je toch gewoon XBMC zonder verder nog iets met de htpc te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chimera2 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:09:
Ìk heb een nas dus ik ga het streamen. Maar ik dan is kijken naar een apple tv of boxee
Kijk ook eens naar een systeempje zoals Zotac's (welke ik sinds kort heb), als je dan OpenElec draait heb je ook nergens omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:48:
[...]

Kijk ook eens naar een systeempje zoals Zotac's (welke ik sinds kort heb), als je dan OpenElec draait heb je ook nergens omkijken naar.
Ik zal is even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 23:45

bwx

Hoi

Ik zit met een vreemd probleem. Als ik stream vanaf mijn synology NAS (DS 209 met recentste DSM) naar een philips NP 1100 stream, zie ik netjes alle tags op het schermpje van die 1100.

Stream ik naar een openelec-xbmcbox (recentste ion versie op shuttle XS35GT, AEONskin, zie ik enkel A456GT65700JD0.mp3 of zoiets op mijn scherm.

Herkent iemand dit probleem?

Grts
Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Probeer op de OpenELEC ook eens de default skin (Confluence). Je weet maar nooit.

Je kunt ook een nightly build van OpenELEC proberen, ondertussen voorzien van (pre) Eden, XBMC 11.0, versies. Zie hiervoor http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ . Upgraden gaat op de gebruikelijke manier: KERNEL en SYSTEM v/d gewenste build in de /upgrade folder plaatsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Klojum op 12-08-2011 18:16 . Reden: Tiepvautjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:15:
Probeer op de OpenELEC ook eens de default skin (Confluence). Je weet maar nooit.

Je kunt ook een nightly build van OpenELEC proberen, ondertussen voorzien van (pre) Eden, XBMC 11.0, versies. Zie hiervoor http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ . Upgraden gaat op de gebruikelijke manier: KERNEL en SYSTEM v/d gewenste build in de /upgrade folder plaatsen.
Schijnt dat je wel rekening moet houden met je library, deze is niet compatible met EDEN.

Al enige ervaringen bekend met EDEN (OpenElec), is het de moeite waard als blijvertje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Dat van de aangepaste database in Eden klopt wel, maar een backup/copy van de userdata-folder is zo gemaakt. Toch?

Ik heb de Generic, ION en Intel varianten v/d Eden builds, en die werken op zich prima op mijn spulletjes. De enige 'bug' die de Intel-versie bij mij heeft, is dat de Intel GMA X3100 gpu van mijn C2D laptop een soort van kleine sneeuwvlokjes vertoont, maar dat was met de Dharma builds ook al. Met Ubuntu + XBMC heb ik daar geen last van, 't Zal wel een videodriver-hickup zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
pff, ik ben echt ten einde raad.

ik gebruik mijn server (WHS v1) ook als media player.
Nu gebruikte ik mijn muis altijd voor films op te starten enzo.

Maar ik heb nu XBMC geinstalleerd en alles werkt goed en vlot (door video audio acceleratie aan te zetten)

Maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat ik met scrappers covers/thumbnails binnen haal. (op mijn desktop = geen probleem)

Ik vraag me nu af waaraan het kan ligen (weer komt goed binnen en xbmc.exe is door de firewall)

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Dimitri_Jetair schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:24:
Maar ik heb nu XBMC geinstalleerd ...
Op je WHS server? Normaliter is XBMC bedoeld voor op een client pc, en worden alle thumbs en database ook normaliter op de client zelf verwerkt. Of heb je het nu anders opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ik heb XBMC op de whs geinstalleerd, ik weet dat niet voor srv 2003/2008 gemaakt is, maar mits een paar tweaks werkt het. (bij mij dus ook :D)

Just die thumbs nog niet :( :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:29
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.9 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes, nieuwe (Belgische) kanalen en nieuwe icons. Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.9 - 2011-08-12
Works best with Dharma and later builds

Framework related
  • Updated: Load ProgramList with AddItems instead of AddItem
  • Updated: Fill Plot and PlotOutline with Description information.
  • Changed: no part number in plug-in if only one part
  • Added: Refresh option in main window
  • Added: Timed Text Markup Language -> SRT converter
  • Added: Sort method "None"
  • Fixed: sort by in the plugin now takes Addon settings into account.
  • Fixed: set no-image to incomplete video item.
  • Fixed: HTML helper attribute order was incorrect.
  • Fixed: pass user-agent to on when using the plug-in. Fixes AMT as plugin.
  • Added: Belgium language code to settings
  • Fixed: Unicode errors in XOT DB
  • Fixed: Don't add duplicates to favorites
  • Fixed: cache path could not be created if profile path did not exist (Issue 276, thanks to Sven)
Skin related
  • Updated: XOT Logo
  • Updated: Logo's and Icons renewed
Channel related
  • Fixed: AMT channel
  • Updated: AMT add description to items
  • Fixed: 123Video channel did not play recent video's
  • Added: Nick Junior
  • Fixed: Nickelodeon channel
  • Added: UR Play (Swedish)
  • Added: AT5
  • Added: VRT channels (Sporza, Ketnet, De Redactie, Cobra)
  • Fixed: Lama's channel was broken due to website changes
  • Added: Canvas.be
  • Added: Een.be to channels

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 23:45

bwx

Klojum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:15:

Thx, maar andere skin, zelfde probleem. Mss iets met de versie van de tags, maar vrees ervoor. Kan ze toch zien om mijn telefoon, maar is toch storend.

Zal eens kijken voor die andere build. Maar alles werkt nu, dus ben er niet zo fan van om alles weer te gaan veranderen (vrouw en kids!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@GroteBozeWolf Thanks ;)

Voor de rest.
Iemand die deze plugins gebruikt?
Top40 http://top40.vedelaar.nl/ --> Deze krijg ik niet geïnstalleerd, iemand anders wel ?

IceFilms http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87703 --> Installed perfect maar geeft error bij aan kiezen van video.
Pagina: 1 2 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]