Laptop niet sterk genoeg voor HD content op 1920x1080?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
geachte,

na heel wat gesukkel met software etc ben ik er achter gekomen dat blijkbaar m'n laptop niet alle 1080p .mkv's vlekkeloos wil afspelen. Gisteren 2 films gekeken, welke zonder enig probleem ging. Vandaag echter wou een film weer niet goed afspelen op m'n 32" FULL HD TV. Deze content wordt gestreamd, maar aangezien het op de laptop vlekkeloos werkt ligt het niet aan de stream.

Als ik deze film's afspeel op m'n laptop, met een resolutie van 1280x800 dan loopt het allemaal vlekkeloos..
Vanaf het moment dat de laptop m'n tv als beeldscherm moet gebruiken willen de films niet goed werken.
Hoewel de cpu gebruik niet hoger ligt dan bij de resolutie van de laptop zelf wil het niet goed werken.
Ik vermoed dat de GPU het meeste werk doet omdat bij MPC-HC en XBMC DXVA wordt gebruikt.
Enkel krijg ik bij rivatuner en gpu-z geen load monitor te zien.. Dit kan ik dus niet checken..

Is er nog iets dat ik kan proberen?

Hier wat meer gegevens:

Laptop: Sony Vaio FZ31Z (C2D T8300 2.4GHz, 3GB ram, 8600M GS)
Windows Vista SP2
XBMC, VLC, MPC-HC geprobeerd als afspeelsoftware
XBMC werkt het best, hier staat alles ingesteld zoals het wordt aanbevolen in het XBMC topic..
De laptop heeft de modernste drivers volgens de vaio update software.

Alvast bedankt jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Als ik de Haali media converter gebruik bij MPC-HC dan LIJKT het opgelost.
Heb nu bij XBMC ingesteld dat MPC-HC opstart bij het openen van een film maar dan valt heel het media center gedoe weg.

Het is dus duidelijk dat hardware acceleratie (DXVA) niet goed werkt. Jammer dat je haali niet rechtstreeks kan invoeren bij XBMC. :(

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:54:
Als ik de Haali media converter gebruik bij MPC-HC dan LIJKT het opgelost.
Heb nu bij XBMC ingesteld dat MPC-HC opstart bij het openen van een film maar dan valt heel het media center gedoe weg.

Het is dus duidelijk dat hardware acceleratie (DXVA) niet goed werkt. Jammer dat je haali niet rechtstreeks kan invoeren bij XBMC. :(

Iemand suggesties?
Ik denk dat je die vraag het beste hier kunt stellen: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer dezelfde video eens af te spelen met Potplayer. Ik had het probleem dat ik niet vloeiend kan seeken in een 720p h264 video. Met die player werkt alles perfect vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Joolee schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:25:
Probeer dezelfde video eens af te spelen met Potplayer. Ik had het probleem dat ik niet vloeiend kan seeken in een 720p h264 video. Met die player werkt alles perfect vloeiend.
MPC-HC met haali werkt dus het is een codec issue. Nu ga ik proberen het in XBMC aan de praat te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Het lijkt me dat dit gewoon out of the box met de ingebouwde codec van MPC-HC hoort te werken. Heb je je drivers en directx geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
XBMC werkt out of the box perfect met DXVA hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
op de standaard resolutie van de laptop werkt het ou of the box. ga ik naar 1920X1080 dan krijgt de GPU het te moeilijk lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mij hielp het om de optie 'auto adjust frame rate to match screen' uit te zetten. In principe zou DXVA, mits je laptop geen 10 jaar oud is, voldoende krachtig moeten zijn. Qua hardware is je pc denk ik zelfs sneller dan mijn HTPC.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 23-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb zelf de sony vaio FZ31M, (C2D T7250 2,00ghz, 2g ram, 8400m)
Hierop draait alles soepelin 1920x1080 naar mn LG 42" via HDMI en MPC+Haali out of the box.

Weet niet in hoeverre dit hulpvol was maar de laptop zou het iig prima moeten trekken.
Voordat ik het soepel werkend kreeg heb ik wel eerst alle andere players en codecs geïnstalleerd en alleen MPC+Haali gepopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Aghanim schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:50:
Mij hielp het om de optie 'auto adjust frame rate to match screen' uit te zetten. In principe zou DXVA, mits je laptop geen 10 jaar oud is, voldoende krachtig moeten zijn. Qua hardware is je pc denk ik zelfs sneller dan mijn HTPC.
Dit helpt niets hier :(
Trouwens, die functie was toch juist beter las ik op een forum ergens?
Ik heb zelf de sony vaio FZ31M, (C2D T7250 2,00ghz, 2g ram, 8400m)
Hierop draait alles soepelin 1920x1080 naar mn LG 42" via HDMI en MPC+Haali out of the box.

Weet niet in hoeverre dit hulpvol was maar de laptop zou het iig prima moeten trekken.
Voordat ik het soepel werkend kreeg heb ik wel eerst alle andere players en codecs geïnstalleerd en alleen MPC+Haali gepopt.
MPC + haali werkt hier ook perfect ;)
XBMC niet.

[ Voor 4% gewijzigd door blubbers op 24-08-2011 00:11 ]

Pagina: 1