"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kan vanalles zijn. Kan ook te maken hebben met een up-scaler die 720p naar 1080p upscalet. Ik heb er hier geen last van. Ziet er hetzelfde uit als wanneer ik vanaf mijn Mac of Ubuntu XBMC gebruik.RD schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:15:
Hi,
als verse ATV en XMBC gebruiker ben ik toch teleurgesteld. De video kwaliteit van XMBC is redelijk slecht vind ik. Het lijkt wel als of er een raster achtige rendering is, in donkere delen in films zie ik dat alsof het een soort mpeg artifacts zijn. Iemand enig idee of vergelijkbaar punt? Ik zoek me gek maar kan niks vinden, of zie ik iets over het hoofd.
Het geluid ben ik nog niet helemaal over uit. Als ik mijn XBMC op mijn Mac aansluit op mijn Marantz SR5005 aansluit lijkt het geluid gewoon voller en harder. Bij mijn AppleTV via de Marantz lijkt het zachter.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mocht echt niet kunnen dan ga ik maar re-flashen en opnieuw jailbreaken.
Als je via XBMC je bestanden afspeelt, dan kun je inmiddels inderdaad ook via NFS aan de gang.DJ-Promo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:30:
Zit er ook over na te denken een ATV2 te kopen. Is gewoon een super klein en stil kastje en ook nog eens cheap. Is het mogelijk een NFS share te benaderen? Hij speelt dus wel 1080p af maar stuurt dit als 720p naar je tv. Als dit zo is vind ik het niet heel erg heb maar een 32inch tv.
Ik heb het root ww veranderd en ben vergeten waarin.xburchartz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:50:
dan neem ik aan dat je hem gewijzigd hebt? of bedoel je het default root wachtwoord? Ik denk niet dat je hem kunt achterhalen als je het ww niet meer weet. Dat is in principe de bedoelde werking van zo'n beveiliging
Het lijkt erop dat re-jailbreaken de wachtwoorden reset.
Maar eens proberen.
edit:
Ik zit trouwens in het verkeerde topic te posten, aangezien dit niet xmbc related is. My bad
[ Voor 9% gewijzigd door DarkChylde op 01-08-2011 16:59 ]
Verwijderd
Atv2 heb ik gejaibreaked en XBMC geinstalleerd, dit ging prima.
Daarna NAS geinstalleerd (TS-110) beide via kabel aan router (Cisco E4200) aangesloten.
Op mijn PC zie ik bij netwerk netjes mijn NAS staan, hier diverse films met verschillende extensies heen gekopieerd.
in XBMC ga ik dan naar video -> locatie toevoegen -> blader -> Upnp -> hier staat mijn NAS aangeven
als Twonkymedia NAS-naam:TMS: windows media connect. Deze selecteer ik.
Ik heb in de map Qmultimedia van mij NAS de verschillende films neergezet, deze bereik dan via bovenstaande manier, nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
De DVD die ik heb gekopieerd in deze map geeft hij aan als allemaal losse .VOB files en ik kan deze wel los afspelen, maar niet als volledige film.
De WMV die ik heb gekopieerd in deze map speelt hij wel af, maar heel erg haperend.
Een simpel Mp3tje word niet eens gezien in de map muziek.
Graag wil ik er ook via de scraper mooie covers bij, maar de bibliotheekmodus kan ik niet
eens selecteren...
Iemand een oplossing voor deze problemen?
Heb je van de Videobron die je hebt toegevoegd ook aangegeven dat het Video's zijn, een aangegeven waar er filminfo vandaan kan worden gehaald?
Dit menu kun je bereiken door de menu knop ingedrukt te houden als de videomap staat geselecteerd.
(Of de knop in het midden van de vierweg-toets?)
Voor mp3s geldt hetzelfde, ook hier moet je een locatie toevoegen, aangeven dat deze map muziek bevat, en vervolgens laten scrapen.
Eerder kun je niet naar de bibliotheekmodus.
AppleTV2 kan alleen H.264 in hardware decoderen, WMV is dit vaak niet.
(H.264 komt vaak in de containers als: .mkv of .f4v)
Standaard Definitie (SD, DivX/MPEG2 (DVD)) kan prima in software, dus dat kan-ie ook.
Verwijderd
Je moet in XBMC niet naar uPnP/Twonky gaan maar rechtstreeks naar de share waarin je films staan. Twonky doet (en dat heel slechts alleen de film/subs en kent het hele begrip covers en meer niet. Is een beperking van het DNLA protocol.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:24:
in XBMC ga ik dan naar video -> locatie toevoegen -> blader -> Upnp -> hier staat mijn NAS aangeven
als Twonkymedia NAS-naam:TMS: windows media connect. Deze selecteer ik.
Graag wil ik er ook via de scraper mooie covers bij, maar de bibliotheekmodus kan ik niet
eens selecteren...
Voor die covers hoef je niet via Bibliotheek te werken. Je krijgt die ook als je in 'file modus' werkt.
Verwijderd
Hoe kom ik er precies achter in welke share mijn films staan? Is dit het IP als ik naar Web file manager ga in mijn Qnap?Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:01:
[...]
Je moet in XBMC niet naar uPnP/Twonky gaan maar rechtstreeks naar de share waarin je films staan. Twonky doet (en dat heel slechts alleen de film/subs en kent het hele begrip covers en meer niet. Is een beperking van het DNLA protocol.
Voor die covers hoef je niet via Bibliotheek te werken. Je krijgt die ook als je in 'file modus' werkt.
En dan neem ik aan naar netwerklocatie toevoegen -> webservermap HTTP?
De bibliotheekmodus kan ik niet aanzetten aangezien deze grijs gekleurd en is kan deze dus niet aanvinken...
Ik wil het ook wel eens uitproberen
Update: Het is inmiddels gelukt
[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 03-08-2011 09:51 ]
Verwijderd
Ze staan daar waar je ze zelf hebt neergezet.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
[...]
Hoe kom ik er precies achter in welke share mijn films staan? Is dit het IP als ik naar Web file manager ga in mijn Qnap?
Je begint met 'toevoegen lokatie', 'bladeren', 'smb ...', juiste share (die waar je films staan), evt. naar gewenste folder, 'Toevoegen'.
Zolang je uPnP/Twonky gebruikt krijg je e.e.a. te zien zoals in Twonky (op de Nas) ingesteld eh bestaat er niet iets als bibliotheekmodus. Bibliotheekmodus is overigens alleen zinvol als je consequent ervoor zorgt dat de filminformatie geheel juist is.De bibliotheekmodus kan ik niet aanzetten aangezien deze grijs gekleurd en is kan deze dus niet aanvinken...
Zelf vind ik filemode (met eigen gekozen genre folders en weer subfolder) bevuilend sneller en duidelijker.
Verwijderd
Ook de covers en bibliotheekmodus werken perfect.
Nu wil ik alleen nog de oude locaties weghalen uit de lijst van videolocaties, nu bedien ik mijn
atv2 met een Harmony 1100 dus kan ze niet weghalen met een ''del'' knop, enig idee hoe dit anders kan?
XBMC kent geen "del" knop.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:15:
Bedankt voor de hulp! Het is inmiddels gelukt... dit werkt inderdaad een stuk beter dan Upnp/Twonky.
Ook de covers en bibliotheekmodus werken perfect.
Nu wil ik alleen nog de oude locaties weghalen uit de lijst van videolocaties, nu bedien ik mijn
atv2 met een Harmony 1100 dus kan ze niet weghalen met een ''del'' knop, enig idee hoe dit anders kan?
Dit soort zaken doe je via het context menu (op originele ATV2 remote: "menu" ingedrukt houden).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Nu wil ik dit doen via deze codes:
Daarna kan je de laatste nightly installeren via SSH:
codes:
# cd /tmp
# wget http://hadm.net/xbmc/latest_atv2.deb
# dpkg -i latest_atv2.deb
# rm latest_atv2.deb
De 1e regel pakt hij nog, maar bij de 2e krijg ik de volgende foutmelding:

Iemand een idee wat ik hier fout doe?
[ Voor 226% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 18:55 ]
Verwijderd
Helaas dezelfde foutmelding, maakt het uit op wat voor manier ik XBMC er toendertijd op heb geinstalleerd?Fire69 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:10:
Probeer eens met:
wget http://xbmc.hadm.net/latest_atv2.deb
De server is verandert onlangs.
Ik heb er nl een nieuwe IPSW aangemaakt waar Nito TV ingebakken zet en hiermee XBMC erop gezet...
Klik eens gewoon in je browser op die link, krijg je de file dan wel? Zo niet, scheelt er iets met je internet of zo
Je moet de eerste regel cd /tmp weglaten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:03:
[...]
Helaas dezelfde foutmelding, maakt het uit op wat voor manier ik XBMC er toendertijd op heb geinstalleerd?
Ik heb er nl een nieuwe IPSW aangemaakt waar Nito TV ingebakken zet en hiermee XBMC erop gezet...
Dus even terminal afsluiten en opnieuw starten en inloggen.
[ Voor 7% gewijzigd door OkeOkeOke op 02-08-2011 22:29 ]
OkeOkeOke schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:28:
[...]
Je moet de eerste regel cd /tmp weglaten.
Dus even terminal afsluiten en opnieuw starten en inloggen.
Waar je de file zet maakt niet uit (tenzij je hem op een exotische plaats zet natuurlijk)
Het is de wget die niet werkt bij hem, dat heeft niks met die /tmp te maken.
wget staat er wel op, want als je wat inzoomt op zijn screenshot (handig, screenshots in postzegelformaatCyzor schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:21:
Ik vind het downloaden naar /tmp persoonlijk netter ipv de map waar je toevallig in staat als je de verbinding opent. De foutmelding wijst er niet op maar misschien is wget niet geïnstalleerd. Deze kan je installeren met "apt-get install wget". Anders kan je het bestand gewoon op de desktop downloaden en deze via een SFTP programma op je Apple TV zetten en dan verder te gaan bij stap drie.
Ik heb net getest, http://hadm.net/xbmc/ werkt niet meer, http://xbmc.hadm.net wel (zoals ik ook al gezegd had).
Als het bij jou niet werkt, doe je iets fout of heb je een probleem met je internet
Dan kan je XBMC toch gewoon installeren vanuit het "nitoTV" menu wat op je ATV staat.... "Install Software"Nito TV ingebakken
Tot nu toe speelt hij alle films en series perfect. Heeft denk ik ook te maken met formaten en aansluitingen. Mijn ATV2 is gewoon wired aangesloten op Gbit switch, naar een Gbit NAS, en al mijn films series zijn in x264 .mkv formaat.
Ik ben inderdaad wel eens een film tegen gekomen die crashed o.i.d. maar dit had dan meestal te maken met een onder titel spoor die in de MKV gemuxed zat, en na het uitzetten van dit spoor werkt hij altijd nog perfect.
En de meeste films die mij worden gespeeld zijn 720p mkv's (ATV2 output toch geen 1080 resolutie) i.c.m de subtitle plugin werkt hij perfect.
Dan krijg je enkel de laatste officiele versie.eggda schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:33:
[...]
Dan kan je XBMC toch gewoon installeren vanuit het "nitoTV" menu wat op je ATV staat.... "Install Software"
In de nieuwste nightlies zitten weer een hoop verbeteringen
Dus je wilt zeggen dat als je heeeel hard oplet welke formaten je de atv2 voert, het perfect werkt?Senaxx schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:41:
Toch jammer om te zien dat zoveel mensen nog problemen hebben met XBMC en hun ATV2. Ik heb mijn ATV2 dan al een half jaartje denk ik, en ben er tot nu toe redelijk tevreden mee. Vanaf de aller eerste versie XBMC op de ATV2 is zeker wat vooruitgang geboekt.
Tot nu toe speelt hij alle films en series perfect. Heeft denk ik ook te maken met formaten en aansluitingen. Mijn ATV2 is gewoon wired aangesloten op Gbit switch, naar een Gbit NAS, en al mijn films series zijn in x264 .mkv formaat.
Ik ben inderdaad wel eens een film tegen gekomen die crashed o.i.d. maar dit had dan meestal te maken met een onder titel spoor die in de MKV gemuxed zat, en na het uitzetten van dit spoor werkt hij altijd nog perfect.
En de meeste films die mij worden gespeeld zijn 720p mkv's (ATV2 output toch geen 1080 resolutie) i.c.m de subtitle plugin werkt hij perfect.
XBMC op Linux of Windows kan je bijna alles tegen gooien wat je wilt, hij speelt het gewoon af.
Op dat gebied schiet de atv2 (door de beperkte hardware) een beetje te kort.
PSN: Shiver23
Nou heel heeeel hard oplet? Nee niet echt. Alle series zijn x264 MKV formaat. Ik laat alle series automagisch downloaden met SickBeard en dan krijg je netjes alle series in dat formaat, dus daar hoef ik niet naar om te kijken. En volgensmij zijn alle "scene" releases van series en films in dat formaat.Fire69 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:59:
Dus je wilt zeggen dat als je heeeel hard oplet welke formaten je de atv2 voert, het perfect werkt?
En voor films heb ik in Spotweb gewoon een 720p filtertje, en krijg ik netjes alle films, dus nou nee ik ben er niet specefiek heeel erg mee bezig.
De reden bij mij om voor XBMC te kiezen is juist omdat ik het sinds de xbox al gebruikD-Ed schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:13:
MIjn Atv2 komt binnenkort binnen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van PLEX maar twijfel of ik deze op de ATV ga zetten... Wat was voor jullie de reden voor XBMC te kiezen? (heb dit programma sinds de eerste Xbox niet meer gebruikt)
Ik download enkel blijvertjes in HD. Series (via Sickbeard) zijn gewoon xvid (scene), films doe ik manueel maar zijn ook alleen xvid/scene.Senaxx schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:27:
[...]
Nou heel heeeel hard oplet? Nee niet echt. Alle series zijn x264 MKV formaat. Ik laat alle series automagisch downloaden met SickBeard en dan krijg je netjes alle series in dat formaat, dus daar hoef ik niet naar om te kijken. En volgensmij zijn alle "scene" releases van series en films in dat formaat.
En voor films heb ik in Spotweb gewoon een 720p filtertje, en krijg ik netjes alle films, dus nou nee ik ben er niet specefiek heeel erg mee bezig.
Maw, ik heb meestal ook geen problemen (enkel op de dvd-iso van mijn kinderen heb ik zwaar gevloekt
Maar ik ken genoeg andere mensen die gewoon via torrent of whatever zoeken op de titel en eender wat downloaden.

Op de pc heb je dan meestal geen problemen, op de atv kan dat slechter uitdraaien
Maar je kan wel redelijk stellen dus als je eigenlijk de ATV2 met de "scene" releases geen problemen heeft. Maar als je daar van af wijkt idd (door een remux, of nlsub) dan kan je er nog wel eens problemen mee hebben. Gelukkig zelf geen problemen mee, en ik denk als je aan denk dat de ATV2 heel plezierig kan zijn.Fire69 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Ik download enkel blijvertjes in HD. Series (via Sickbeard) zijn gewoon xvid (scene), films doe ik manueel maar zijn ook alleen xvid/scene.
Maw, ik heb meestal ook geen problemen (enkel op de dvd-iso van mijn kinderen heb ik zwaar gevloekt).
Maar ik ken genoeg andere mensen die gewoon via torrent of whatever zoeken op de titel en eender wat downloaden.
Op de pc heb je dan meestal geen problemen, op de atv kan dat slechter uitdraaien
2 vraagjes:
1) hoe krijg je het weerbericht in XBMC in C°
2) ATV meld een update. Kan ik deze uitvoeren zonder verlies van JB? Zo nee, kan ik het vragen van updates uitzetten?
Verwijderd
2: Nee, als je een update van de ATV doet zal je je JB verliezen. Je zal dan een nieuwe JB uit moeten voeren (mits dit mogelijk is). De melding van updates kan je uitzetten in het NitoTV menu. Als je tevreden bent over de werking van je ATV, of deze enkel voor XBMC gebruikt zal ik geen update uitvoeren todat je zeker weet dat er een untethered JB beschikbaar is.
Dat heb ik ook, ook wireless N trouwens. Ik vind het heel acceptabel als ik het vergelijk met Plex op mijn Mac mini (bedraad), als je het verschil in processorkracht in het achterhoofd houdt.Bitbron schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:17:
Het starten van een film duurt een seconde of 10.
Wat voor formaat kunnen jullie streamen en via wat voor protocol en welke XBMC versie?eggda schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:29:
[...]
Dat heb ik ook, ook wireless N trouwens. Ik vind het heel acceptabel als ik het vergelijk met Plex op mijn Mac mini (bedraad), als je het verschil in processorkracht in het achterhoofd houdt.
Mij lukt het alleen om fatsoenlijk een kleine divx film (+/- 1,5 Gb) via SMB te streamen. Alles groter (DVD of x264 MKV) buffert constant.
Avatar 1080p rip van 10GB streamt bij mij zonder haperen. Andere rips van 2gb haperen soms weer wel, maar over het algemeen loopt alles prima.Mr_Blobby schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:39:
[...]
Wat voor formaat kunnen jullie streamen en via wat voor protocol en welke XBMC versie?
Mij lukt het alleen om fatsoenlijk een kleine divx film (+/- 1,5 Gb) via SMB te streamen. Alles groter (DVD of x264 MKV) buffert constant.
Stream je dat vanaf een windows share? En wat voor XBMC versie heb je draaien (nightly build of stable)?Shiver23 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:56:
[...]
Avatar 1080p rip van 10GB streamt bij mij zonder haperen. Andere rips van 2gb haperen soms weer wel, maar over het algemeen loopt alles prima.
Gaat prima, nooit drops of buffering.
[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 04-08-2011 10:27 ]
Maar in de buurt van de TV heb ik helaas geen mogelijkheid om de ATV2 bedraad aan te sluiten, dus heb ik wireless (N): laptop wireless -> wireless "N" router -> ATV2 wireless
Dus ik ben met name nieuwsgierig wat mensen voor formaten wireless kunnen afspelen en via wat voor protocol en versie van XBMC.
Stable build streamen vanaf een SMB-share op mijn NAS. 100mbit, bedraad aangesloten.Mr_Blobby schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:59:
[...]
Stream je dat vanaf een windows share? En wat voor XBMC versie heb je draaien (nightly build of stable)?
Ik twijfel of ik een N-router zal aanschaffen (gratis bij verlenging van een jaar van mijn abonnment bij XS4all) of de aannemer een paar gaten zal laten boren in het plafond om wat kabels te trekken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Enkele vraagjes:IceBlue schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:25:
Sinds vorige week een ATV2. Ik moet zeggen dat deze me prima bevalt! Super apparaat! Ik heb deze ge JB en XBMC op gezet die zowat alles streamt van mijn WHS. Tot nu toe nog geen enkel bestand gehad dat haperde op niet werkte. Het volgende getest dvd5, dvd9, x264, wmv 1080p, _TS bestanden alles speelt
welke versie van ios en xbmc draai je?
Hoe is de atv aangesloten?
vanaf welke bron stream je en via welk protocol?
thanks
Verwijderd
Bvb. Sickbeard doet het ook nadat een download compleet is
curl “http://127.0.0.1:8080/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)”
En dat werkt.
Bron:
http://www.xbmcfreak.nl/x...mc-linux-library-updaten/
Verwijderd
Tuurlijk.Fire69 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:58:
[...]
Enkele vraagjes:
welke versie van ios en xbmc draai je?
Hoe is de atv aangesloten?
vanaf welke bron stream je en via welk protocol?
thanks
Apple tv draait op 4.2.2 (dit was vorige week de meest recente update)
Xbmc draait op pre-11.0 (geen idee wat dit betekent :-) ) ik heb gewoon deze link gevolgd:
http://www.storvision.nl/...-op-apple-tv-2-jailbreak/
Ik heb de Apple tv bekabeld aan het netwerk hangen en met een hdmi kabel naar de versterker. Het geluid gaat via glasvezel digitaal naar de versterker.
Ik stream vanaf een WHS aangesloten op een GB switch met een SMB protocol. Tot nu toe werkt alles prima.
[ Voor 6% gewijzigd door IceBlue op 05-08-2011 21:06 ]
Heb je de update-check geblocked?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:14:
Hier valt atv2 spontaan uit na 5 min stream te kijken. Vreemd dat er weinig op internet over te vinden is en dat niemand anders er last van heeft.
Of bedoel je met uitvallen echt compleet uitgaan (zoals de stroom die wegvalt)
Ik snap dus niet waarom sommige mensen via SMB geen problemen hebben met het streamen van oa. DVD-formaat.IceBlue schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:03:
[...]
Tuurlijk.
Apple tv draait op 4.2.2 (dit was vorige week de meest recente update)
Xbmc draait op pre-11.0 (geen idee wat dit betekent :-) ) ik heb gewoon deze link gevolgd:
http://www.storvision.nl/...-op-apple-tv-2-jailbreak/
Ik heb de Apple tv bekabeld aan het netwerk hangen en met een hdmi kabel naar de versterker. Het geluid gaat via glasvezel digitaal naar de versterker.
Ik stream vanaf een WHS aangesloten op een GB switch met een SMB protocol. Tot nu toe werkt alles prima.

Bij mij werkt alles nu eindelijk nagenoeg perfect, maar ik moet streamen vanaf FTP of het buffert als een gek.
[ Voor 69% gewijzigd door Fire69 op 05-08-2011 21:47 ]
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=863869&postcount=52
Maar zoals ik al zei hierboven, bij mij moet het nog steeds via FTP, via SMB is het niet werkbaar.
Wel heb ik een probleem met de Video kwaliteit. Op de aTV2 zelf is dat prima (via Youtube en dergelijke). Zodra ik in XBMC kom is de kwaliteit echter duidelijk minder. Vooral in donkere scenes is er een soort van blokken/ruitenpatroon in het beeld te zien in alle films en series die ik heb gedownload. Ik ben al een paar dagen op zoek naar een oplossing maar vindt hier niets over.
Mijn TV is HD-ready en heeft een resolutie van 1366x768, maar als dat het probleem zou zijn zou ook de aTV2 zelf daar toch last van moeten hebben?
Hopelijk kan een slimme tweaker me helpen!
Voorbeeldje:

En ingezoomt:

[ Voor 9% gewijzigd door Moriaty op 19-08-2011 19:42 ]
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Maar ik moet op minder dan 10cm van mijn tv gaan zitten turen naar het scherm voordat ik het zie.
Bij jou is het op de volledige screenshot wel al heel duidelijk...
Ik vind het bij mij niet echt een probleem, moest het zoals bij jou zijn, zou ik er ook last van hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 19-08-2011 22:13 ]
Is dat normaal?
Delete gewoon je MyVideosXX.db-file. Instant clean!
Dit is overduidelijk dithering: met minder kleuren bepaalde kleurnuances "mengen" door puntjespatronen te maken met de kleuren die beschikbaar zijn. Ik snap niet waarom ze dat doen, want de ATV2 heeft gewoon support voor volwaardige processing zonder dit soort compromissen.
En geen onbekend probleem zie ik nu:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=41704I'm seeing the same problem on my AppleTV hacked to run XBMC and Boxee. Basically, there are all kinds of visual artifacts that look like "dithering" in 16-bit color going on in the background from blacks that aren't fully black to smoke that looks blocky and other visual disturbances. If I play the same video (if it's M4V) through AppleTV or any of the files through Boxee, the problem simply doesn't exist. They look normal on those programs. Boxee has its own problems, though. Movies in DTS seem to pause/skip every so often like it cannot keep up with the load. They seem to run smooth in XBMC, but then they look all 16-bit-like with artifacting.
[ Voor 44% gewijzigd door Exirion op 20-08-2011 12:05 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Na het dpkg -i latest_atv2.deb commando zal het script blijven hangen op:
Preparing to replace org.xbmc.xbmc-atv2 10.0-9
Dit verpest dan de hele XBMC install. Het verwijder script blijft schijnbaar hangen, maar emkay in het XBMC forum heeft de oplossing: verwijder "/Applications/XBMC.frappliance" handmatig. Ik heb dit met Cyberduck gedaan, hierna kan je gewoon het installatie script draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyzor op 21-08-2011 15:58 ]
Ik heb de tips uit het xbmc forum gevolg maar helaas geen oplossing. Iemand anders nog een idee of last van hetzelfde probleem?Exirion schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:02:
[...]
Dit is overduidelijk dithering: met minder kleuren bepaalde kleurnuances "mengen" door puntjespatronen te maken met de kleuren die beschikbaar zijn. Ik snap niet waarom ze dat doen, want de ATV2 heeft gewoon support voor volwaardige processing zonder dit soort compromissen.
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Film herstarten vanaf het begin kan wel.
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/
Klik hier voor instructies.
Of zijn er geen verschillen merkbaar?
Nu doet XBMC het ansich prima, weinig problemen. Geen buffer problemen gelukkig (was een SMB share instelling voor mij), enige probleem wat ik heb is dat hij soms begint te stotteren en er geen geluid meer is maar als ik dan 30s terugspoel en dan 2s wacht en dan weer 30s doorspoel gaat hij prima door.
Hoe maak je contact met je server/NAS?B2 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:20:
Hmz meer mensen er last van dat ze niet een x264 mkv kunnen herstarten waar ze gebleven zijn? Wanneer ik dat doe blijft XBMC hangen in "Bezig.."
Film herstarten vanaf het begin kan wel.
Als het via FTP is klopt het. Bij FTP moet hij namelijk het volledige bestand downloaden tot aan het moment waar je was omdat het geen protocol is die streaming ondersteund.
Bij SMB kan XBMC simpelweg vragen om minuut x van het bestand.
[ Voor 41% gewijzigd door Osxy op 02-09-2011 21:54 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Gisteren halve nacht mee lopen klooien, maar ik krijg hem er niet niet op. Error 21, 1600, 14. etcCyzor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:05:
Gisteren is er een nieuwe versie van Seas0nPass uitgekomen met ondersteuning voor de laatste Apple TV software, 4.3 (8F455). http://blog.firecore.com/5180
Bullsh*t. Al mijn sources zijn via FTP, en ik kan gewoon eender waar in een film of serie startenOsxy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:44:
[...]
Hoe maak je contact met je server/NAS?
Als het via FTP is klopt het. Bij FTP moet hij namelijk het volledige bestand downloaden tot aan het moment waar je was omdat het geen protocol is die streaming ondersteund.
Bij SMB kan XBMC simpelweg vragen om minuut x van het bestand.
Ik heb 4.3 (8F455) nu op twee Apple TVs draaien. Wat ik heb gemerkt is dat je het Seas0nPass herstelbestand niet zomaar via iTunes kan terugzetten. Seas0nPass moet eest een bootloader oid naar de Apple TV zenden. Na het aanmaken van het nieuwe herstelbestand moet je dus Seas0nPass nog even zijn werk laten doen. Sinds Seas0nPass versie 0.7.8 werkt voor mij ook het iTunes script gewoon.Shiver23 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:28:
[...]
Gisteren halve nacht mee lopen klooien, maar ik krijg hem er niet niet op. Error 21, 1600, 14. etc
Begin voor de zekerheid helemaal opnieuw en gooi het Seas0nPass herstel bestand in je user folder weg en de gedownloade originele firmware in ~/Documents/Tether. Ook wil een andere micro USB kabel wel eens werken. Ik heb hier twee mini USB kabels waarvan er één consequent errors oplevert.
Verder :
- Is de 1080p downscale nog ooit te omzeilen of zit dat echt vastgebakken in de chip ?
- Is er al iets meer bekend over de release date van de ATV 3 ? Op google is er alleen maar speculatie...
[ Voor 28% gewijzigd door Spam op 06-09-2011 17:04 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
1. Voor zover nu bekend is het vastgebakken.Spam schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:02:
Heb even een vraag over XBMC op ATV1 en ATV2. Heb laatst wat zitten stoeien met een ATV1 + broadcom chip en vond het menu wat schokkerig en video spoelen ging wat moeizaam. Is dit verbeterd in ATV2 + jailbreak + XBMC ? Ik zou 't me zo kunnen voorstellen vanwege een krachtigere chip ?
Verder :
- 1. Is de 1080p downscale nog ooit te omzeilen of zit dat echt vastgebakken in de chip ?
- 2. Is er al iets meer bekend over de release date van de ATV 3 ? Op google is er alleen maar speculatie...
2. Alleen maar speculatie, het is apple
Verder geen vergelijkingsmateriaal maar, menu hangt af van de skin. Ik vind het niet echt schokkerig. Spoelen gaat best ok.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het is gelukt op een andere USB-port. Op één of andere manier heb ik alleen met iTunes problemen met bepaalde USB-ports. Best apart.Cyzor schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:23:
[...]
Ik heb 4.3 (8F455) nu op twee Apple TVs draaien. Wat ik heb gemerkt is dat je het Seas0nPass herstelbestand niet zomaar via iTunes kan terugzetten. Seas0nPass moet eest een bootloader oid naar de Apple TV zenden. Na het aanmaken van het nieuwe herstelbestand moet je dus Seas0nPass nog even zijn werk laten doen. Sinds Seas0nPass versie 0.7.8 werkt voor mij ook het iTunes script gewoon.
Begin voor de zekerheid helemaal opnieuw en gooi het Seas0nPass herstel bestand in je user folder weg en de gedownloade originele firmware in ~/Documents/Tether. Ook wil een andere micro USB kabel wel eens werken. Ik heb hier twee mini USB kabels waarvan er één consequent errors oplevert.
Ik dacht dat Vimeo in 4.3 zat? Of is dat weer een Amerikaans dingetje?
edit: oplossing gevonden voor Vimeo
Verwijderd
Ik draai XBMC op mijn ATV2, en heb deze gekoppeld aan mijn NAS.
Ik kopieer een film naar mijn NAS en even later verschijnt de film in XBMC als cover, en kan de film afspelen. (draai dus in bibliotheekmodus)
Nu heb ik voor mijn vriedin de DVD's van Grey's Anatomy op mijn Nas gezet zodat ze deze kan afspelen.
Helaas herkent XBMC deze dvd's niet en maakt dus geen cover aan, waardoor ik hem niet kan afspelen.
Als ik de bibliotheek modus uit zet zie ik de dvd wel bij bestanden staan, maar hier kan ik alleen de losse
Vob bestanden afspelen, wat erg omslachtig is, en geen ondertiteling geeft...
Iemand een idee?
Volgens mij heb je dan de verkeerde scraper ingesteld, nl. die voor movies (imdb, tmdb o.i.d.). Geef in XBMC aan dat het een tv-serie is en laat thetvdb.com scrapen.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:46:
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:
Ik draai XBMC op mijn ATV2, en heb deze gekoppeld aan mijn NAS.
Ik kopieer een film naar mijn NAS en even later verschijnt de film in XBMC als cover, en kan de film afspelen. (draai dus in bibliotheekmodus)
Nu heb ik voor mijn vriedin de DVD's van Grey's Anatomy op mijn Nas gezet zodat ze deze kan afspelen.
Helaas herkent XBMC deze dvd's niet en maakt dus geen cover aan, waardoor ik hem niet kan afspelen.
Als ik de bibliotheek modus uit zet zie ik de dvd wel bij bestanden staan, maar hier kan ik alleen de losse
Vob bestanden afspelen, wat erg omslachtig is, en geen ondertiteling geeft...
Iemand een idee?
This title is for sale, please send me a PM
Als ik ergens willekeurig binnen xbmc navigeer, dan werkt de 'menu' knop van de afstandsbediening niet meer (ook niet met de iPhone remote app of de app Remote hd). Oftewel het lukt niet meer om terug te keren naar een vorig scherm met als doel het hoofdscherm te bereiken. Of na het selecteren van een geluidspoor, tijdens het afspelen van een dvd, kan ik het scherm niet meer afsluiten.
Of ik zie iets over het hoofd en/of iemand heeft voor mij de gouden tip?
Opgelost, via de wiki pagina van ios-xbmc. Alles opnieuw geinstalleerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Frank7 op 09-09-2011 18:32 . Reden: probleem opgelost ]
Verwijderd
Ik heb al verschillende maptitels geprobeerd:Fire69 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:29:
Misschien is ook je folder-structuur niet optimaal.
Zet hier even hoe je die dvd's op je NAS hebt.
Grey's Anatomy disc 1 seizoen 1
Grey's Anatomy disc 1 season 1
Grey's Anatomy dvd1 seizoen 1
Grey's Anatomy dvd 1 season 1
In deze folders staan dan de vob files. misschien nog iemand suggesties?
Verder komt het er dan dus op neer dat als de scraper mijn DVD niet herkent, ik deze ook
niet als dvd af kan spelen maar alleen als losse vob files in de map bestanden?
Ik stel voor dat je de folders hernoemt naar:
Grey's Anatomy - S01ExExEx waarbij de x'en de nummers zijn van de episode die op die disc staan.
Zo maak je dan folders per disc.
Verder moet je er ook voor zorgen dat je (zoals the-body hierboven zegt) de juiste scraper kiest voor je folder.
Als jij een folder op je NAS hebt, bvb Movies, waaronder al je films staan, en je zet als content voor die folder Movies, zal dat heel goed werken.
Maar als je onder die folder Movies dan je tv-serie Grey's Anatomy plaats, zal je scraper deze niet herkennen.
Je zal dus op je NAS best een folder Movies hebben, waaronder je je films zet, en dan ook nog een folder Series, waaronder je dan je tv-series zet. Hier kan je dan als content TV-Shows voor zetten, zodat hij de scraper van TheTVDB gaat gebruiken, ipv die van IMDB.
Snappie?
Verwijderd
Probleem alleen is dat een DVD van bv Grey's Anatomy niet bestaat uit losse episodes, zodat ik ze kan hernoemen, maar uit een DVD structuur, dus een map audio_ts en video_ts.
In de map Video_ts staan dan de losse Vob files. Die zijn dus niet te hernoemen.
Bij normale films is dit geen probleem, maar een DVD met een serie erop kan ik dus niet afspelen,
Aangezien ik dit nogal veel heb baal ik hier echt wel van...
Iemand een oplossing hiervoor?
Dus bvb:
- Series (hier doe je Set Content en kies je voor TV-Shows)
---- Grey's Anatomy
------- Grey's Anatomy - S01E01E02E03E04
---------- Losse vob-files
------- Grey's Anatomy - S01E05E06E07E08
Het enige nadeel aan dit systeem is dat XBMC je wel losse episodes zal tonen in het menu, met screenshots en alles, maar dat je steeds het begin van de DVD zal te zien krijgen, eender welke episode je start.
sinds kort mijn XBMC op de ipad 2 geinstalleerd en werkt goed.
Er staan ook een aantal mkv/xvid's/avi lokaal op mijn ipad.
Hoe kan ik deze nu toevoegen in XBMC?
Soort lokaal importeren, bij Add videos kun je enkel van shares en dergelijke...
Zo nu en dan...maar dan alleen als ik hem extreem zwaar belast met mkv bestanden van 20 GB. Maar dan heb ik het over 1 van de 10 keer.Walkman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:20:
Heeft iemand anders het probleem met de Apple TV dat hij om de zoveel tijd plotseling terug gaat naar het apple begin scherm? Heb al gekeken op de XBMC forums en zowel NitoTV geupdate/XBMC geupdate/updates vanuit apple uitgezet, maar het probleem is nog steeds niet verholpen en heb geen idee wat de oorzaak nu is.
Bij mij werkt het gewoon met remoteNeefdave schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 08:53:
Je weet wel, via remote op de ipad kan je de apple tv bedienen. Werkt dit ook nog in xmbc?
Verwijderd
Inmiddels weer een stapje verder, map series aangemaakt op de nas, gekoppeld in video's XBMC en de TVserie scraper erop gezet.Fire69 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:41:
Die map VIDEO_TS moet je hernoemen naar Grey's Anatomy - SxExEx...
Dus bvb:
- Series (hier doe je Set Content en kies je voor TV-Shows)
---- Grey's Anatomy
------- Grey's Anatomy - S01E01E02E03E04
------- Grey's Anatomy - S01E05E06E07E08
Het enige nadeel aan dit systeem is dat XBMC je wel losse episodes zal tonen in het menu, met screenshots en alles, maar dat je steeds het begin van de DVD zal te zien krijgen, eender welke episode je start.
Map ziet er nu zo uit --> Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy - S07E01E02E0304 -> VOB files.
Als ik naar series ga zie ik netjes het icoontje van Grey's met een plaatje erbij, nu selecteer ik deze maar de
map is leeg, als ik bij bestanden kijk staat ie er wel. Klopt er dan iets van de mapnaam ''Grey's Anatomy - S07E01E02E0304'' niet?
Je hebt een mapje teveel.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:22:
[...]
Inmiddels weer een stapje verder, map series aangemaakt op de nas, gekoppeld in video's XBMC en de TVserie scraper erop gezet.
Map ziet er nu zo uit --> Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy - S07E01E02E0304 -> VOB files.
Als ik naar series ga zie ik netjes het icoontje van Grey's met een plaatje erbij, nu selecteer ik deze maar de
map is leeg, als ik bij bestanden kijk staat ie er wel. Klopt er dan iets van de mapnaam ''Grey's Anatomy - S07E01E02E0304'' niet?
Het moet zijn: -> Series -> Grey's Anotomy -> S07E01E02E03E04 -> VOB files
Nadat je 'Set Content' hebt gedaan, heb je ook alles naar de Library laten scannen?Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:22:
[...]
Inmiddels weer een stapje verder, map series aangemaakt op de nas, gekoppeld in video's XBMC en de TVserie scraper erop gezet.
Wat bedoel je met een mapje teveel? Je geeft evenveel mappen in jouw post, alleen heb je bij de diepstliggende map de naam van de serie eruit gehaald.ronaldo vivaldi schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:49:
[...]
Je hebt een mapje teveel.
Het moet zijn: -> Series -> Grey's Anotomy -> S07E01E02E03E04 -> VOB files
Bij het missende E'tje ga ik er vanuit dat dat een typo is
[ Voor 68% gewijzigd door Fire69 op 10-09-2011 22:23 ]
Ik heb nog even gekeken hoe ik het nu precies heb op mijn share voor de atv2:Fire69 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:22:
[...]
Nadat je 'Set Content' hebt gedaan, heb je ook alles naar de Library laten scannen?
[...]
Wat bedoel je met een mapje teveel? Je geeft evenveel mappen in jouw post, alleen heb je bij de diepstliggende map de naam van de serie eruit gehaald.
Bij het missende E'tje ga ik er vanuit dat dat een typo is
TV Shows/Heroes/Heroes S1E1E2/VIDEO_TS/vob files enzo
Verwijderd
Inmiddels de volgende mapstructuren geprobeerd:
TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files
De map TV series staat ingesteld op de scraper voor TV series.
Wie gaat er voor de gouden tip?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast