Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5233/headerhbf.png

Het team achter de opensource-mediaspeler XBMC heeft een uitvoering uitgebracht die geschikt is voor gebruik op Apple’s 2e generatie Apple TV, de iPhone 4 en de iPad. Het gaat om een volledige XBMC installatie. Je kunt XBMC gebruiken om media af te spelen, zonder dat daarvoor de tussenkomst van iTunes nodig is. De XBMC mediaspeler is geschikt voor het hardwarematig decoderen van 720p en zelfs 1080p HD-videos.

WAT IS XBMC

De XBMC-mediaspeler (voorheen XBox Media Center) is oorspronkelijk geschreven voor gebruik op de XboX, maar is tegenwoordig voor allerlei platformen beschikbaar. De mediaspeler ondersteunt de meeste populaire formaten waaronder Matroska (MKV) en H.264. Een uitgebreid overzicht van de ondersteuning van XBMC kunt u vinden op de bijbehorende Wikipedia-pagina. Nu XBMC beschikbaar is voor de 2e generatie Apple TV, de iPhone 4 en de iPad, zul je de diverse media op deze iDevices zonder verdere tussenkomst van iTunes gebruiken. Het is daarnaast mogelijk op verschillende manieren naar XBMC te streamen.

FEATURES

Het XBMC softwarepakket wordt standaard geleverd met de meest uiteenlopende features. Hieronder een kort overzicht met een aantal features:
- Standaard uitgebreide ondersteuning codecs en bestandsformaten(oa. mkv, avi, m2ts, mp4)
- Actueel weerbericht
- Rssfeeds
- Afspeellijsten
- Informatie scraper voor films, series en muziek
- Scripts / Plug-ins
- Skinengine
- Gebruik eigen achtergronden (skin afhankelijk)

INTERFACE

XBMC Media Center wordt, vanaf de Camelot versie, standaard geleverd met de Confluence-skin. De Confluence-skin is de opvolger van de Project Mayhem III-skin. De nieuwe skin bevat elementen van verschillende populaire skins die beschikbaar zijn. Hieronder volgen een aantal afbeeldingen voor een sfeerimpressie van de Confluence skin.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/14skin.jpg
Thuisscherm
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/05skin.jpg
Filmbibliotheek
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/09skin.jpg
Afspeelmenu

==============================================================================

TUTORIALS

Installeren XBMC for iOS
Hieronder wordt uitgelegd per device hoe u XBMC op uw iOS device kunt installeren. Een jailbreak is hierbij noodzakelijk. Hoe u uw device kunt jailbreaken kunt u hier vinden.

iPad en iPhone 4
- Open Cydia op een gejailbreakte iPad.
- Kies onderin voor Manage gevolgd door Sources.
- Selecteer bovenin Edit gevolgd door Add.
- Vul de URL http://mirrors.xbmc.org/apt/ios/ in en selecteer Add Source.
- Ga naar Search en zoek op XBMC.
- Selecteer XBMC en vervolgens Install gevolgd door Confirm.
- XBMC zal nu geïnstalleerd worden. Wanneer je daarna Cydia verlaat zul je het XBMC-icoontje terug vinden op SpringBoard.

Apple TV 2G
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

[APPLE TV2] KOPPELEN BLUETOOTH TOETSENBORD
1. ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV
2. typ: apt-get install ch.ringwald.keyboard-atv
3. type: apt-get install org.tomcool.btstack-ui
4. type: killall AppleTV

Nu is alles voorgeinstalleerd en moet je de het toetsenbord koppelen.

5. Ga op je beginpagina naar instellingen > custom instellingen > BTShack en gaan met die banaan :)

HANDIGE LINKS

XBMC website: http://xbmc.org
XBMC forum: http://forum.xbmc.org
XBMC wiki/handleiding: http://wiki.xbmc.org
XBMC File Repository: http://mirrors.xbmc.org Nightlies voor Mac en Windows
XBMC Addon Repository: http://mirrors.xbmc.org/addons Locatie van addons

Gebruik gemaakt van informatie en screenshots van [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

[ Voor 7% gewijzigd door Reverb_ op 29-01-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Ik heb een korte video gemaakt van hoe XBMC draait op de iPad. Ik heb gebruik gemaakt van de xTV skin en het bestand dat ik afspeel is een 720p .mkv. Zelf werkt 720p vlekkeloos bij mij. Heb ook een aantal 1080p geprobeerd maar heb daarin framedrops en buffert erg veel. Maar dat is ook wel logisch... 1080p over WiFi werk gewoon niet lekker.

YouTube: Quick look XBMC on the iPad

De skin(xTV) die op het filmpje te zien is, kun je hier downloaden.

Komt het vaak voor dat bij jou 720p erg vaak bufferen dan is dit als volgt op te lossen:
(systeem) > Instellingen(settings) > video > afspelen(playback) > afspelen video naar beeldscherm synchroniseren aanzetten > A/v-synchronisatiemethode op audioclock zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Reverb_ op 26-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
mooi topic, ga ik zeker in de gaten houden!

Misschien is het handig om linkjes te plaatsen naar de jailbreak topics hier op GoT.

iOS jailbreak

en die van aTV kan ik niet zo snel vinden...

edit: ik geloof aTV jailbreak kan met greenpoison zoals in de iOS pagina staat.

[ Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 26-01-2011 16:04 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Link toegevoegd! Idd wel handig.

[ Voor 65% gewijzigd door Reverb_ op 26-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 19:54
timezone veranderen op de ATV:

code:
1
2
rm /private/var/db/timezone/localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /private/var/db/timezone/localtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:14
Hoe werkte de afstandsbedingen onder XBMC bij de Apple TV? Ik ben benieuwd naar een eenvoudig demo filmpje van iemand die op ze ATV een 720p film start en via de ondertitel plugin ook een ondertitel voor download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Weet iemand ook of het mogelijk is om je library(coverarts, filmnaam, thumbs etc) die je bijvoorbeeld op je iPad hebt ook via ssh te importen op je Apple tv? Want de scraper deed niet alles vanzelf en heb erg veel handmatig moeten doen en heb geen zin om dat allemaal op mijn Apple tv weer te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Reverb_ op 26-01-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ronde knop ingedrukt houden tijdens het film kijken... dan krijg je de Video OSD in beeld en kun je ondertitel laten downloaden

Je kan natuurlijk je library exporten op de ene machine en dan importeren op je iPad, moet je er wel voor zorgen dat het netwerk SMB adres waar je vandaan wil streamen hetzelfde is op beide devices. Ook kun je met een MySQL oplossing een gesharede database voor al je devices gebruiken, maar zou ik nu nog niet aanraden aangezien je dan elke keer van skin moet wisselen of voor lief nemen dat je skin niet makkelijk en een beetje laggy te bedienen is ;)

[ Voor 71% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-01-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Freezerator schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:17:
Hoe werkte de afstandsbedingen onder XBMC bij de Apple TV? Ik ben benieuwd naar een eenvoudig demo filmpje van iemand die op ze ATV een 720p film start en via de ondertitel plugin ook een ondertitel voor download.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Global_Apple_Remote << Daar staan alle knoppen uitgelegd, Freezerator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 07:17
Is het mogelijk om in zijn geheel voorbij te gaan aan iOS op de atv2? Dus direct xbmc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

lowfi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:20:
Is het mogelijk om in zijn geheel voorbij te gaan aan iOS op de atv2? Dus direct xbmc....
Dat is op dit moment nog niet mogelijk, maar er zullen vast wel Cydia hacks komen die dit mogelijk maken.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Nee nog niet. Als het goed is willen ze die mogelijk wel bieden in een update. Dat las ik tenminste op het XBMC forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:18:
Ronde knop ingedrukt houden tijdens het film kijken... dan krijg je de Video OSD in beeld en kun je ondertitel laten downloaden

Je kan natuurlijk je library exporten op de ene machine en dan importeren op je iPad, moet je er wel voor zorgen dat het netwerk SMB adres waar je vandaan wil streamen hetzelfde is op beide devices. Ook kun je met een MySQL oplossing een gesharede database voor al je devices gebruiken, maar zou ik nu nog niet aanraden aangezien je dan elke keer van skin moet wisselen of voor lief nemen dat je skin niet makkelijk en een beetje laggy te bedienen is ;)
Ik maak gebruik van dezelfde share(airport extreme schijf). Weet je zo welke map en/of bestanden ik moet kopiëren en plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Onder Settings -> Video heb je export en import... daar kun je zelf kiezen hoe je dat wil doen.
Import zelfde manier dus gewoon

btw (vond ik wel toepasselijk) :D
Afbeeldingslocatie: http://kexx.net/u/img2086.png

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-01-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:09
Nooit uitzetten :o
6W schijnt ie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:28:
Onder Settings -> Video heb je export en import... daar kun je zelf kiezen hoe je dat wil doen.

btw (vond ik wel toepasselijk) :D
[afbeelding]
Ah nice, dat gaan we ff proberen. Dat maakt het zometeen eens stuk makkelijker als ik het op de Apple TV ga zetten. Pruts liever op mijn iPad(heb toetsenbord) dan klooien met de apple remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 07:17
Nog wat vraagjes....

Draait de Aeon MQ2 skin een beetje op de atv2? Deze skin gebruik ik ook op 2 ION doosjes en als ddsfanart staan draait dit vloeiend.

Ondersteunt de iOS build mysql databases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik vind het leuk dat dit nu voor de iphone 4 en ipad is. Maar helaas is de bediening erg irritant op de iphone 3GS of ipod touch 3g en lager. Hopelijk komt dit er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:33

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, leuk speelgoed. Eens kijken of ik ook films van externe sd kaart kan openen, dan zou het een perfecte player zijn.

Edit: downloaden en installeren ging snel, ook al gevonden hoe je vanaf sd kaart kunt spelen met een cam connection kit. Handmatig een source toevoegen en als adres /var/mnt/mount1 invoeren, naampje geven en het werkt als een trein.

[ Voor 49% gewijzigd door KneoK op 26-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja hij ondersteunt de MySQL database. Nee Aeon MQ2 draait niet soepel, in hoeverre dat in de toekomst wel echt soepel gaat durf ik niet te zeggen.

De bediening is vrij kut, omdat er geen goeie touch/gesture-based skin is op het moment. De video met XBMC op iPad hierboven toont al aan dat het best mogelijk is atm om het te gebruiken, maar dit zal natuurlijk nog veel beter worden met een specifieke skin voor deze devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:55:
Ja hij ondersteunt de MySQL database. Nee Aeon MQ2 draait niet soepel, in hoeverre dat in de toekomst wel echt soepel gaat durf ik niet te zeggen.

De bediening is vrij kut, omdat er geen goeie touch/gesture-based skin is op het moment. De video met XBMC op iPad hierboven toont al aan dat het best mogelijk is atm om het te gebruiken, maar dit zal natuurlijk nog veel beter worden met een specifieke skin voor deze devices.
De Joggler skin is niet zo slecht als het gaat om muis bediening. Hij is gemaakt voor touch screens, dus misschien is dit ook wel wat voor de iphone/ipad
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=84175

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Laatst online: 05-06 20:55
Ligt het aan mij of is de Apple TV nu ineens een van de meest interessante (en goedkoopste) media players geworden?

Op mijn Mac gebruik ik nu al jaren XBMC met de Xperience skin (daarvoor Aeon). Ik ben al tijden opzoek naar een dedicated kastje voor onder de TV om XBMC op te draaien en zo films en series in een mooie interface direct van mijn Drobo FS NAS af te spelen zonder dat er een computer aan hoeft te staan. Er zijn veel media players maar de meeste hebben een bijzonder lelijke interface. De Boxee Box kwam dicht in de buurt maar nu je op de Apple TV gewoon volledig XBMC kan draaien denk ik dat ik er maar gelijk één ga bestellen. Naast WLAN (wat alleen op de wat duurdere media players zit) schijnt de Apple TV ook nog Bluetooth te hebben dat ze proberen te unlocken. Straks kan je gewoon een Bluetooth keyboard aansluiten! De Apple TV is voor mijn in één klap van één van de meest waardeloze kastjes (op de Nederlandse markt dan) één van de meest interesante kastjes geworden. Of vergis ik me hier ergens in?

Ik ben nu de verschillende fora aan het afstruinen en probeer zo veel mogelijk ervaringen te lezen. Alles lijkt redelijk positief. Kom maar een paar nadelen tegen. De de jailbreak die nog een draadje vereist bij het opstarten is niet zo een probleem, ik zet hem dan gewoon nooit uit en dit wordt vast binnen een paar maden beter. Geen 1080p output is ook niet zo'n probleem de meeste media die ik wil afspelen is toch 720p. Voor de rest lijkt iedereen redelijk positief. Op YouTube filmpjes lijkt ook de snelheid van de interface goed genoeg.

Ik hoop dat dit topic een beetje op gang komt met ervaringen, want mijn vinger zweeft boven de bestel knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Cyzor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:00:
Ligt het aan mij of is de Apple TV nu ineens een van de meest interessante (en goedkoopste) media players geworden?
Dat gevoel heb ik ook! :) Heb zelf op dit moment een 720p beamer en een 720p tv, dus die (waarschijnlijk tijdelijke?) beperking is voor mij niet zo'n issue.

Weet iemand of het middels de ssh toegang ook mogelijk is om naast xbmc zelf nog andere zaken te compileren/installeren? (zou naast xbmc graag squeezeplay en vlc willen draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

xburchartz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Dat gevoel heb ik ook! :) Heb zelf op dit moment een 720p beamer en een 720p tv, dus die (waarschijnlijk tijdelijke?) beperking is voor mij niet zo'n issue.

Weet iemand of het middels de ssh toegang ook mogelijk is om naast xbmc zelf nog andere zaken te compileren/installeren? (zou naast xbmc graag squeezeplay en vlc willen draaien)
Jullie zijn niet alleen. Had de ATV2 al direct verworpen uit mijn geheugen. Was het al helemaal vergeten, maar XBMC erop.

Het enige wat ik nu in mijn kop heb zitten is dat plaatje van de ATV2 in die hand (man wat klein) en de frontpage van xbmc.org :)

Wijsvinger hangt inderdaad ook boven de bestel knop. pffffff, had net zelf al in een vlaag van verbuistering een gedachte om toch dan ook maar een iPad te kopen :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
[...]

Dat is helaas nog niet mogelijk. XBMC maakt voor het eerst gebruik van hardwarematige decoding. VLC op de iPad bijvoorbeeld, doet een soort liveconversie en maakt van je 720p file een file die de iPad kan afspelen. Helaas gaat er erg veel kwaliteit verloren bij een liveconversie(doet je mac/pc dus). Voordeel van XBMC is niet alleen dat het praktisch alles afspeelt, maar ook dat je geen kwaliteitsverlies hebt.

Wellicht als een VLC Player ook gebruik gaat maken van de hardwarematige decoding, zal dat ook wel snel komen. Maar waarom zou je VLC willen hebben als XBMC er is?

[ Voor 10% gewijzigd door Reverb_ op 26-01-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

SSH-toegang is mogelijk en nodig om uberhaubt XBMC te installeren.
Om SSH-toegang te krijgen zul je het appraat moeten jailbreaken => google op SeasonPass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
j1nx schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Wijsvinger hangt inderdaad ook boven de bestel knop. pffffff, had net zelf al in een vlaag van verbuistering een gedachte om toch dan ook maar een iPad te kopen :D
Gewoon bestellen, joh! Dit is nog maar het begin. Een goede Plex versie komt er zometeen ook wel en nog andere dingen. Bluetooth die wellicht gekraakt wordt en je dus een toetsenbord en muis kunt aansluiten... als er dan een fatsoenlijke browser uitkomt, kunnen we ook nog internetten ;)

Heb je echter een tv groter als 46", full HD en zit er niet al te ver vanaf, dan zal ik niet voor een Apple TV 2G kiezen, omdat deze 1080 niet aankan. XBMC kan het wel, maar nog niet optimaal en downscaled je beeld ook dan naar 720p en heb je dus geen echte 1080p.

Zelf heb ik in de woonkamer een Tvix M-6500 mediaplayer van ongeveer 3 jaar oud en speelt perfect alles af, zelfs een zware m2ts(bluray file). Helaas heeft het niet zo'n mooie interface als een XBMC. Op de slaapkamer heb ik dus een Apple TV 2G staan, maar die tv is toch 'maar' hd-ready(720p). Daarom heb ook voor een Apple TV gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
[...]
Je kan volgens mijn ander programma's draaien zolang die geen GUI hebben. Ik heb geen idee in hoeverre de API's op de Apple TV een GUI mogelijk maken zonder zelf een heel framework te moeten schijven zoals XBMC. Wel kan je programma's die enkel in de shell draaien zoals de tekst editor Nano gewoon gebruiken.

Daarnaast denk ik dat het niet zo storm gaan lopen met apps voor de Apple TV zolang Apple daar zelf geen mogelijkheden toe aanbied. Veel minder mensen bezitten een Apple TV die hem nog ook nog een gejailbreaked moeten hebben. Een voor een ontwikkelaar een dus heel kleine gemeenschap om je programmer uren aan te besteden.
Reverb_ schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:48:
[...]
Wellicht als een VLC Player ook gebruik gaat maken van de hardwarematige decoding, zal dat ook wel snel komen. Maar waarom zou je VLC willen hebben als XBMC er is?
Ik denk niet dat dit er heel snel aan komt. Het bedrijft dat VLC ontwikkelde voor de officiële route (AppStore) moest deze verwijderen omdat Apple op alle apps DRM plakt en de weer in strijd is met de licentie van VLC. Daarnaast is de kans heel klein van er ooit apps in de AppStore komen die gebruik maken van hardwarematige video decoding. De API die ontwikkelaars van Apple mogen gebruiken (VDADecoder) is heel beperkt, alleen sommige versies van H.264 dacht ik. Terwijl die op de achtergrond een andere private API (VideoToolBox) aanspreekt die veel meer video formaten aan kan. XBMC gebruikt die laatste maar zal daarom nooit in de AppStore kunnen verschijnen. Dus applicaties die hardwarematige video decodering willen aanbieden in meer formaten dan die Apple toelaat kunnen hun App alleen kwijt aan de Jailbreak gemeenschap.

Ik dacht daarnaast ook nog ergens gelezen te hebben dat VLC bijna geen Mac ontwikkelaars meer heeft dus ik zou niet te veel verwachten van een VLC versie voor een gejailbreakte Apple TV.

Er staat een interessant stuk over XBMC en hardwarematige video decodering onder iOS op TUAW:
http://www.tuaw.com/2011/...os-and-atv2-now-available

The API that Ravnås discovered is labeled VideoToolBox, and it's used for hardware video decoding, encoding and scaling of the video size to match the final display size, Davilla said. VideoToolBox not only works on the Apple TV and iOS, but Mac OS X 10.5 and 10.6 as well.

"It's the API Apple 'should' have exposed instead of VDADecoder," Davilla explained. "VDADecoder is just a thin wrapper around the VideoToolBox API and is how the use of VideoToolBox was discovered."

"This API is going to blow wide open the video decode and encode ability on ATV2, iOS and [Mac] OS X apps. It is a private framework API and the usual warnings about using private frameworks apply. However, given that the API has been stable back to 10.5, it's not going to be changed very much by Apple."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:36

DancePlaza

ninja

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

wat gebeurt er als je nu een (zware) 1080p video opzet? Kan de atv dat wel aan? Hij laat het wel slechts in 720p zien dat wel maar wordt dat dan ook zo verwerkt of krijg je framedrops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
XBMC op iOS (en dan met name AppleTV) is toch wel reden om er serieus over na te denken er eentje aan te schaffen. Enige reden waarom ik 'm nog niet gekocht heb is dat hij nog niet unthetered werkt. Ik zet altijd al m'n electronica uit en van de stroom af (eerdere ervaring na een blikseminslag), dus dat is toch wel nodig dat hij ook gewoon opstart als de stroom er weer op gaat. M'n Xbox met XBMC doet het al jaren prima, maar daar begint de harddisk het langzaam van te begen, dus dit zou perfect zijn. Helemaal stil en ook nog klein en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ze zijn er nog mee bezig, framedrops is wel waarschijnlijk op het moment. Het is nog even afwachten hoeveel dat nog gaat bijtrekken door fixes in de code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Chris5488 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:54:
wat gebeurt er als je nu een (zware) 1080p video opzet? Kan de atv dat wel aan? Hij laat het wel slechts in 720p zien dat wel maar wordt dat dan ook zo verwerkt of krijg je framedrops?
Zal vermoed ik ook zo blijven. Volg eens mij is het ook ee hardwarematig probleem. Je atv via ethernet aansluiten helpt ook in het niet bufferen en aantal framedrops. Mis natuurlijk de te delen bestanden ook vis ethernet verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

ik gebruik de ipad momenteel als afstandsbediening voor een ion pc tje met xbmc.. maar dat telt niet zeker :)

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3379/34617698.png

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/8018/71753348.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ontzettend vet dat XBMC nu ook op iPad (en iPhone e.d.) draait. Vind het navigeren e.d. op dit moment nog niet fijn werken, maar dat komt natuurlijk door het ontbreken van de gestures e.d. Ik heb zelf confluence een beetje uit elkaar gesloopt (meeste animations en views e.d. eruit) en heb de homescreen aangepast zodat er gewoon vaste menu opties (met icoontjes) opstaan. Ook de scrollbars e.d. in filesview aangepast, zodat je makkelijker kunt scrollen.

Werkt al een stukje beter, maar goede implementatie van gestures e.d. zal het pas echt afmaken. Voor de rest; super tof! Ik kan nu via FTP ook buiten huis mijn films streamen naar m'n iPad. YAY!

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/9938/screenzlp.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/9938/screenzlp.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36
Is er voor de Apple TV 2G ook een jailbreak methode zonder Apple apparatuur?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder een Mac bedoel je? Volgens mij niet, maar ik kan me vergissen, heb geen atv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:00:
[...] Ik heb zelf confluence een beetje uit elkaar gesloopt (meeste animations en views e.d. eruit) en heb de homescreen aangepast zodat er gewoon vaste menu opties (met icoontjes) opstaan.
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat nog Confluence? :?

Even iets anders. Hoe zetten jullie makkelijk (snel) media op de iPad? Ik gebruik nu iPhoneBrowser, maar ik vind het toch niet zo handig, en het gaat ook veel trager dan bvb iTunes.

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noujah, niet qua stijl nee ;) Heb Confluence gebruikt als uitgangspunt, en alles wat het minder snel maakte (grote backdrops, animaties e.d.) eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
De Apple TV wordt nog niet officieel in Nederland verkocht maar toch zijn er Nederlandse webshops die hem al verkopen. Is dit grijze import uit Duitsland oid?

[ Voor 27% gewijzigd door Cyzor op 26-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:07:
[...]
Even iets anders. Hoe zetten jullie makkelijk (snel) media op de iPad? Ik gebruik nu iPhoneBrowser, maar ik vind het toch niet zo handig, en het gaat ook veel trager dan bvb iTunes.
Niet, ik stream het gewoon via een Samba share.
Maar als ik er iets op zou willen zetten dan wel met zo'n tooltje ja :)
Cyzor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:10:
De Apple TV wordt nog niet officieel in Nederland verkocht maar toch zijn er Nederlandse webshops die hem al verkopen. Is dit grijze import uit Duitsland oid?
Gok op Engeland oid, maar grijze import is het lijkt me wel ja

[ Voor 34% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-01-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
Voor de mensen die op een ATV2 draaien. Er is nu iemand op het forum die af en toe nightly's compiled. Zijn laatste compile is met de confluence skin al een stuk snappy'er op mijn ATV2. Ook worden alpha textures nu goed verwerkt. Webserver staat nu aan, en DTS/AC3 optie is nu terug in het menu.

Voor de handleiding: http://music.hadm.net/~keith/xbmc_atv2/README

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
I die laatste build nou van de 24e (die heb iik er ook opstaan)...
Of renamed hij de bestanden gewoon niet meer en is die build van vandaag?
http://music.hadm.net/~ke.../XBMC-ARM.atv2.012411.zip

Edit, ah, andere thread:
http://music.hadm.net/~ke.../XBMC-ARM.atv2.012611.zip

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 27-01-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Reverb_ schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Dat is helaas nog niet mogelijk. XBMC maakt voor het eerst gebruik van hardwarematige decoding. VLC op de iPad bijvoorbeeld, doet een soort liveconversie en maakt van je 720p file een file die de iPad kan afspelen. Helaas gaat er erg veel kwaliteit verloren bij een liveconversie(doet je mac/pc dus). Voordeel van XBMC is niet alleen dat het praktisch alles afspeelt, maar ook dat je geen kwaliteitsverlies hebt.

Omdat ik de aTV2 als extra in andere kamers wil neerzetten. In de woonkamer staat een Asrock ION 330HT. Ik wil graag gebruik maken van het Multiroom Audio script om zodoende tegelijk in de woonkamer en andere kamers hetzelfde beeld af te kunnen spelen (leuk voor feestjes met muziekvideo's). Maar dat script gebruikt op de achtergrond VLC.
Ik heb nu naast de Asrock een xbox staan, en daar kan dat niet mee. Als het met de aTV2 ook niet kan, heeft hij niet zo'n grote meerwaarde t.o.v. de xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Cyzor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:26:
[...]

Je kan volgens mijn ander programma's draaien zolang die geen GUI hebben. Ik heb geen idee in hoeverre de API's op de Apple TV een GUI mogelijk maken zonder zelf een heel framework te moeten schijven zoals XBMC. Wel kan je programma's die enkel in de shell draaien zoals de tekst editor Nano gewoon gebruiken.

Daarnaast denk ik dat het niet zo storm gaan lopen met apps voor de Apple TV zolang Apple daar zelf geen mogelijkheden toe aanbied. Veel minder mensen bezitten een Apple TV die hem nog ook nog een gejailbreaked moeten hebben. Een voor een ontwikkelaar een dus heel kleine gemeenschap om je programmer uren aan te besteden.
Lijkt mij in principe ook. Met een toolchain (ik weet niet in hoeverre er een volwaardige linux-kernel op draait) zou je toch zelf een aantal zaken moeten kunnen compileren. Dat wordt ook veel gedaan voor bv synology apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Senaxx schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:51:
Voor de mensen die op een ATV2 draaien. Er is nu iemand op het forum die af en toe nightly's compiled. Zijn laatste compile is met de confluence skin al een stuk snappy'er op mijn ATV2. Ook worden alpha textures nu goed verwerkt. Webserver staat nu aan, en DTS/AC3 optie is nu terug in het menu.

Voor de handleiding: http://music.hadm.net/~keith/xbmc_atv2/README
Thnx! Maar wat zijn alpha textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
xburchartz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:43:
[...]

Lijkt mij in principe ook. Met een toolchain (ik weet niet in hoeverre er een volwaardige linux-kernel op draait) zou je toch zelf een aantal zaken moeten kunnen compileren. Dat wordt ook veel gedaan voor bv synology apparaten.
Een iOS kernel bedoel je waarschijnlijk, want XBMC draait momenteel nog op iOS. Je zou zeggen dat je cmd-line tools zou moeten kunnen bouwen voor iOS...

Ben benieuwd wanneer de eerste linux-kernel draait op ATV2 hardware... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ow... iOS oeps :)

Ander vraagje dan: ik zie dat het niet een volledige XBMC betreft. Wordt het kijken van RTSP streams wel ondersteund? (heb ik nodig om live TV channels te bekijken die via TVHeadend worden verstuurd). Werkt prima op mijn oude xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 21:53
Is deze aangepaste versie ook beschikbaar voor anderen?
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:09:
[...]

Noujah, niet qua stijl nee ;) Heb Confluence gebruikt als uitgangspunt, en alles wat het minder snel maakte (grote backdrops, animaties e.d.) eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
woziak schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:51:
Een iOS kernel bedoel je waarschijnlijk, want XBMC draait momenteel nog op iOS. Je zou zeggen dat je cmd-line tools zou moeten kunnen bouwen voor iOS...
iOS is in essentie toch Mac OS X dus BSD dus een UNIX afgeleide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
xburchartz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:10:
Ander vraagje dan: ik zie dat het niet een volledige XBMC betreft. Wordt het kijken van RTSP streams wel ondersteund? (heb ik nodig om live TV channels te bekijken die via TVHeadend worden verstuurd). Werkt prima op mijn oude xbox.
Nog niet in de officiële build maar de ontwikkeling gaat zo snel dat het nu al wel werkt. XBMC geeft zelf alleen nog geen nightly builds uit totdat de iOS code weer is terug gebracht in de "officiële" code. Zoals hier boven al wordt aangegeven is er een hobbyist op het XBMC forum die nieuwere builds aanbied waarin onder andere RTSP werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
xburchartz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:10:
Ow... iOS oeps :)

iemand heeft een nieuwe build gemaakt...
FIXES INCLUDED SINCE RELEASE:
GUI tweaks (almost perfect on Confluence skin, still has work on Mediastream)
Webserver enabled
RTMP support
AC3/DTS Audio Dialogs
Rotating (for the iphone/ipad build anyways)
Screensaver dims now
Images when scraping works now

Info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:28:
Helaas werkt het niet. Krijg de melding dat een nieuwe versie van XBMC nodig ben.. vreemd. Nu maar gewoon mijn hele user date map uit var/mobile/libary/preferences/xbmc uit de iPad gehaald en zometeen ssh ik hem in dezelfde map als op mijn Apple TV. Dat moet ook wel werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00

xiD

12345

Ik heb XBMC inmiddels een aantal dagen draaien op mijn aTV2, films kijken werkt prettig. Alleen kan ik met de normale afstandsbediening niet in het menu waar ik een ondertiteling kan kiezen. Dit wordt vast opgelost in toekomstige skins.

Waar ik wel tegen aan liep; ik heb XOT-UZG geinstalleerd door de repository toe te voegen (http://www.rieter.net/pages/XOT:Download).

Nu staat er in mijn lijstje geen NED 1 2 3. Hebben meer mensen dit probleem?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
xiD schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:21:
Ik heb XBMC inmiddels een aantal dagen draaien op mijn aTV2, films kijken werkt prettig. Alleen kan ik met de normale afstandsbediening niet in het menu waar ik een ondertiteling kan kiezen. Dit wordt vast opgelost in toekomstige skins.
Volgens mij moet je je menu of play knop ingedrukt houden voor dat menu. Werkt ook zo met XBMC op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:01:
[...]

iemand heeft een nieuwe build gemaakt...
FIXES INCLUDED SINCE RELEASE:
GUI tweaks (almost perfect on Confluence skin, still has work on Mediastream)
Webserver enabled
RTMP support
AC3/DTS Audio Dialogs
Rotating (for the iphone/ipad build anyways)
Screensaver dims now
Images when scraping works now

Info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92261
Ik heb die build inmiddels draaien en het werkt zoals beloofd.
- GUI is fijner op het oog en kleine bugs eruit gefietst.
- WEBserver staat aan, geweldig want nu kunnen de Remote Apps weer hun werk doen (denk aan iPhone apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Heb maar gewoon de knoop doorgehakt en een Apple TV besteld. Via via ken ik iemand die midden maart terug zou komen uit Amerika maar mijn Tweaker hart kon eigelijk niet zo lang wachten. Daarnaast zit je misschien met de Amerikaanse versie met het zelfde probleem dat Amerikaanse Apple computer hebben dat ze niet kunnen verbinden op WiFi channel 12 en 13 omdat die in Amerika niet toegestaan zijn. En nu mocht het allemaal niet lukken kan ik hem binnen 7 dagen restoren en terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smelliecat schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:11:
Is deze aangepaste versie ook beschikbaar voor anderen?

[...]
Stuur me maar even een DM'etje als je 'm wilt hebben. Is wel een hele snelle mod, maar werkt met file view (die ik op de iPad voornamelijk gebruik) prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MarluXiaXl schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:47:
Ik vind het leuk dat dit nu voor de iphone 4 en ipad is. Maar helaas is de bediening erg irritant op de iphone 3GS of ipod touch 3g en lager. Hopelijk komt dit er ook nog.
Ik heb het net op mijn iPod geprobeert en het is idd niet geschikt imho daarvoor. iPad kan ik mij nog voorstellen en op de ATV is het helemaal ideaal, maar de besturing is simpelweg niet geschikt voor 3,5" schermen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Roamor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Ik heb het net op mijn iPod geprobeert en het is idd niet geschikt imho daarvoor. iPad kan ik mij nog voorstellen en op de ATV is het helemaal ideaal, maar de besturing is simpelweg niet geschikt voor 3,5" schermen helaas.
En wie kijkt er nu ook echt een films op een beeldscherm van 3.5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
xiD schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:21:

Waar ik wel tegen aan liep; ik heb XOT-UZG geinstalleerd door de repository toe te voegen (http://www.rieter.net/pages/XOT:Download).

Nu staat er in mijn lijstje geen NED 1 2 3. Hebben meer mensen dit probleem?
Momenteel gaat XOT-UZG toch niet werken, aangezien in deze builds momenteel MMS nog niet ondersteunds wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Senaxx schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 02:11:
[...]

Momenteel gaat XOT-UZG toch niet werken, aangezien in deze builds momenteel MMS nog niet ondersteunds wordt :(
Volgens het blog dat de NPO bijhoud over de ontwikkeligen van beta.uitzendinggemist.nl heeft de site ook HTML5 ondersteuning voor de iPad. Dit moeten dan gewoon H.264 bestanden zijn. Waarom kan de plugin die niet gebruiken? Daarnaast heeft de beta site ook flash daarvoor is ook geen MMS nodig dacht ik. Ik heb XOT-UZG even op in XBMC op mijn Mac geïnstalleerd en de plugin bied een opdie voor de beta site alleen heb ik geen idee welke video variant de plugin gebruikt.

http://testlab.publiekeom...e-uitzending-gemist-live/

[ Voor 6% gewijzigd door Cyzor op 28-01-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Cyzor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Volgens mij moet je je menu of play knop ingedrukt houden voor dat menu. Werkt ook zo met XBMC op de Mac.
Top! Dat werkt inderdaad (middelste knop).

Ook heb ik de custom build geinstalleerd en daarna opnieuw XOT-UZG erop gezet. Nu staan Ned 1 2 3 en Beta wel in het lijstje. Geen van alle werkt inderdaad. Op een ander forum zeggen verschillende mensen dat ze wel gebruik kunnen maken van de zenders van de publieke omroep. Helaas (voor mij, niet voor hun).

Ook is het venster van XBMC iets 'groter' dan het beeld van mijn tv. Daardoor valt er aan alle kanten wat weg, wat vervelend is. Heeft iedereen dit?

In de rest van mn AppleTV heb ik daar geen last van. De TV waarop de AppleTV zit is HD Ready (1376 x 768) en in de settings van XBMC staat dat de output 1280x720 is. Dan zou je toch gewoon het hele beeld verwachten.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
xiD schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:23:
Ook is het venster van XBMC iets 'groter' dan het beeld van mijn tv. Daardoor valt er aan alle kanten wat weg, wat vervelend is. Heeft iedereen dit?
Je kan ergens bij de instellingen zoomfactor instellen. 2% kleiner ofzo, dan past het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
xiD schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:23:
Als het goed is zou je dit op je tv moeten kunnen instellen. Dit is de zogenaamde overscan, in elke tv heet deze instelling weer anders. De Apple TV interface houd hier waarschijnlijk rekening mee waardoor je er geen last van hebt. Als je niets op je tv kan vinden kan je ook in XMBC de skin zoomen via het menu waar je ook je skin kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Vreemde bij mij is... ik heb moviemeter als standaard scraper, maar toch krijg ik bij movie desciption alles in het Engels. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Cyzor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:48:
[...]

iOS is in essentie toch Mac OS X dus BSD dus een UNIX afgeleide?
Correctomundo... ;)

Het porten van apps is ook niet zo lastig. Lastiger is het om private API's uit te vogelen zoals VideoToolBox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
woziak schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Correctomundo... ;)

Het porten van apps is ook niet zo lastig. Lastiger is het om private API's uit te vogelen zoals VideoToolBox...
Stel je daarmee dat het wel mogelijk moet zijn om apps als VLC te compileren op iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 16:40
Heb mijn aTV 2G gejailbreaked met ios 4.2.1 erop (4.1.1. volgens aTV menu) en probeer xbmc te installeren. Na een foutmelding te hebben gekregen wanneer ik gebruik maakt van de tutorial op de xbmc wiki het volgende commando gebruikt:

code:
1
echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

maar krijg nu de volgende error wanneer ik "apt-get update" invoer

code:
1
E: Type '.deb' is not known on line 1 in source list /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Met de komst van xbmc heb ik toch ook maar een AppleTV besteld. Wordt morgen geleverd. Ben erg benieuwd (y)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Misschien nog handig om in de startpost op te nemen, ik heb namelijk mijn aTV gejailbreaked op een Windows pc met OSX in VMware. meer info hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91490 Handig voor als je geen Mac hebt.

Je kunt op deze manier zelfs tethered booten vanuit Windows

[ Voor 11% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 28-01-2011 12:02 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:01:
[...]

Stel je daarmee dat het wel mogelijk moet zijn om apps als VLC te compileren op iOS?
Jazeker, VLC draait ook op iphone en ipad. Het probleem met de ATV is dat er geen normale GUI/Framework beschikbaar is dus zou je eigenlijk een VLC-Frontrow-plug-in moeten ontwikkelen of een dedicated framework zoals XBMC heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:49:
Heb mijn aTV 2G gejailbreaked met ios 4.2.1 erop (4.1.1. volgens aTV menu) en probeer xbmc te installeren. Na een foutmelding te hebben gekregen wanneer ik gebruik maakt van de tutorial op de xbmc wiki het volgende commando gebruikt:

code:
1
echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

maar krijg nu de volgende error wanneer ik "apt-get update" invoer

code:
1
E: Type '.deb' is not known on line 1 in source list /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list

iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik denk dat er een foutje staat in /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list.
Probeer even 'nano /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list' en kijk of het bestand klopt.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
xiD schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat er een foutje staat in /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list.
Probeer even 'nano /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list' en kijk of het bestand klopt.
Probleem is dus dat er geen nano op de aTV beschikbaar is.... Heb ook nog niet gevonden hoe deze eventueel geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
apt-get install nano

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Misschien kan je vi gebruiken? Anders bestandje via ssh file transfer even overzetten?

Of ^^ idd

[ Voor 7% gewijzigd door xiD op 28-01-2011 13:46 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
ok, heb de jailbreak opnieuw uitgevoerd en kan weer een apt-get commando uitvoeren. probleem is dat ik met de installatie van xbmc nog steeds de volgende melding krijg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
AppleTV:~ root# apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
  org.xbmc.xbmc-atv2: Depends: org.awkwardtv.whitelist but it is not installable
E: Broken packages

heb nu trouwens wel eerst nano geïnstalleerd voor het geval we weer te maken krijgen met de vorige foutmelding :)

[ Voor 7% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 28-01-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:24:
ok, heb de jailbreak opnieuw uitgevoerd en kan weer een apt-get commando uitvoeren. probleem is dat ik met de installatie van xbmc nog steeds de volgende melding krijg:
ff dit doen nog:

code:
1
2
3
4
apt-get install wget
wget -O- http://apt.awkwardtv.org/awkwardtv.pub | apt-key add -
echo &#8220;deb http://apt.awkwardtv.org/ stable main&#8221; > /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list
apt-get update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
heb inmiddels awkwardtv aan de sources toegevoegd dmv:

code:
1
echo "deb http://apt.awkwardtv.org ./" > /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list

dus zonder het stable main gedeelte en dan wil xbmc dus wel installeren. krijg nu alleen weer de volgende foutmelding.....

[code]Found 4.2.1:Removing seatbelt profile key from AppleTV
Setting up org.xbmc.xbmc-atv2 (10.0-0) ...
No matching processes were found
dpkg: error processing org.xbmc.xbmc-atv2 (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
org.xbmc.xbmc-atv2
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
[/code]

Dit zijn overigens de laatste paar regels van alle code die verscheen na het ingeven van apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

ondanks een foutmelding werkt het wel :-) nu ff alles instellen

[ Voor 4% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 28-01-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:01:
[...]

Dat is al lang gedaan, er is al een paar maanden een VLC app voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ja, en die is nu terug uit de Appstore gehaald :P

Welke skin gebruiken jullie op de iPad momenteel? Confluence vind ik niet zo'n leuke skin en Aeon MQ is niet werkbaar :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Fire69 op 29-01-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb het probleem, dat als ik sommige series afspeel de subtitle niet goed wordt weergegeven. Hij parsed dan de subtitle en geeft die in 1x weer over het hele scherm. Ik heb het topic ook op xmbc.org gemeld maar tot op heden nog geen reactie. Ik wil graag weten of mensen die hier ook subtitles gebruiken dit probleem ook hebben.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92321 (klikken voor topic + screenshot)

Het probleem doet zich voornamelijk voor met subtitles die ik via bierdopje heb gedownload. Ik dacht zelf dat het aan speciale characters in de SRT lag, maar ook na bepaalde testen kom ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Dreamvoid schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:59:
[...]

Dat is al lang gedaan, er is al een paar maanden een VLC app voor iOS.
Ik bedoel niet de officiele VLC app, maar zelf VLC compileren naast XBMC, ivm het Multiroom Audio script. Daarnaast zou ik Squeezeplay willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Fire69 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:40:
Ja, en die is nu terug uit de Appstore gehaald :P

Welke skin gebruiken jullie op de iPad momenteel? Confluence vind ik niet zo'n leuke skin en Aeon MQ is niet werkbaar :'(
Op de iPad xTV skin en op de Apple TV Confluence. De 'onoffciele beta' van xbmc draait namelijk heel lekker met de confluence skin. Ik vind hem echter niet touch-friendly, dus heb op de iPad de lichte skin xTV en die draait daar ok op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
En we kunnen ook al een BT toetsenbord connecten met de Apple TV. Nu nog een muis/Magic Trackpad en een goede browser en we kunnen ook nog internetten erop :)

1. ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV
2. typ: apt-get install ch.ringwald.keyboard-atv
3. type: apt-get install org.tomcool.btstack-ui
4. type: killall AppleTV

Nu is alles voorgeinstalleerd en moet je de het toetsenbord koppelen.

5. Ga op je beginpagina naar instellingen > custom instellingen > BTShack en gaan met die banaan

[ Voor 70% gewijzigd door Reverb_ op 29-01-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Even een vraagje voor de reeds trotse bezitters van een Apple TV / XBMC oplossing. Gezien XBMC "over" de Frontrow interface draait vroeg ik me af wat er gebeurd als XBMC open staat en je via AirPlay een video probeert af te spelen. Werkt dit gewoon niet of overruled dit de XBMC laag? Zo ja het laatste kom je weer netjes terug in XBMC als de AirPlay video stream stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Cyzor schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:19:
Even een vraagje voor de reeds trotse bezitters van een Apple TV / XBMC oplossing. Gezien XBMC "over" de Frontrow interface draait vroeg ik me af wat er gebeurd als XBMC open staat en je via AirPlay een video probeert af te spelen. Werkt dit gewoon niet of overruled dit de XBMC laag? Zo ja het laatste kom je weer netjes terug in XBMC als de AirPlay video stream stopt?
Geen idee, wel een goede. Probeer het eens, zou ik zeggen :) en laat de resultaten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Reverb_ schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:38:
Geen idee, wel een goede. Probeer het eens, zou ik zeggen :) en laat de resultaten weten :)
Mijn ATV2 staat in de bestelling :) Het was een vraag gericht aan de mensen die hem reeds in bezit hebben. Als ik hem heb en de vraag is nog niet beantwoord zal ik dat natuurlijk laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@hierboven: XBMC klapt eruit als je een video start (en de video speelt niet af dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36
Senaxx schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:47:
Ik heb het probleem, dat als ik sommige series afspeel de subtitle niet goed wordt weergegeven. Hij parsed dan de subtitle en geeft die in 1x weer over het hele scherm. Ik heb het topic ook op xmbc.org gemeld maar tot op heden nog geen reactie. Ik wil graag weten of mensen die hier ook subtitles gebruiken dit probleem ook hebben.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92321 (klikken voor topic + screenshot)

Het probleem doet zich voornamelijk voor met subtitles die ik via bierdopje heb gedownload. Ik dacht zelf dat het aan speciale characters in de SRT lag, maar ook na bepaalde testen kom ik er niet uit.
Ik heb een reactie gegeven op je bericht in het XBMC forum.
Het komt erop neer dat ik graag zo'n "probleem"-ondertitel bestand zou willen zien in een hexviewer om te bekijken of het te maken heeft me de line-endings.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863

Hallo,

Ik had een vraag als ik een atv2 heb en er zo xbmc op heb staan. Kan ik met de atv mijn nas sygnology 210j mee benaderen. En kan ik gebruik maken van covers die hij er automatisch in kan zetten?
Mijn ipad kan wel contact maken met xbmc en mijn nas. Krijg het alleen daar niet voormekaar om er covers in tekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit ook in twijfel om een appletv met xbmc te gaan draaien. Enige puntje is de 720p uitvoer. Voor nu is dit niet zo'n probleem, mijn tv is hd-ready. Maar deze limitatie, is dit door een software-patch op te heffen, of is het hardwarematig?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het is softwarematig ingebakken zegmaar :)
Het probleem is alleen dat men niet weet of het te patchen is, en als het te patchen is, of dat qua performance daarna wel lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb zaterdag mijn ATV2 ontvangen en natuuurlijk direct gejailbreaked en XBMC erop gezet. Werkt prima. Ook maar direct AC3 en DTS passthrough enabled, want dat staat standaard niet aan en is via het xbmc menu niet te configureren.

Nu heb ik een probleem: tijdens het afspelen van films/series kan ik met het inhouden van de 'menu' button niet in de context menu komen. Erg lastig, want nu kan je niets instellen zoals audiospoor of ondertitels.

In de overzichtsweergave (file en library modus) krijg ik ook de context menu niet te zien door de 'menu' button langer in te houden. Nog vervelender, want hierdoor kan ik verkeerd gescrapede films of series niet aanpassen of updaten.

Als ik op de 'menu' knop druk (en ingedrukt hou), dan ga ik altijd 1 scherm terug in het menu (en tijdens het afspelen van een film ga ik terug naar het hoofdmenu).

In de aTV modus (dus buiten xbmc) kan ik deze ook niet in slaapstand zetten door de menu of actie knop langer ingedrukt te houden. Ik moet telkens naar het settingsmenu om de sluimermodus te activeren.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen last van, je kan eventueel op het XBMC forum de laatste build downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:15
Hmm. Vreemd. Ik gebruik mijn Logitech Harmony i.p.v. de bijgeleverde Apple Remote, maar dat werkt prima.

Het context-menu tijdens de film/serie kun je trouwens benaderen door de ronde zilveren knop op je Apple Remote in te houden. Geen flauw idee hoe ze die precies noemen, maar door die in te houden, verschijnt bij mij dat menu in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Erg interessant topic dit. Ben erg benieuwd naar ervaringen met de ATV2, maar voor mezelf zit ik te wachten op de JB van de 4.2.1 of 4.3 voor de iPad.. Denk dat ik serieus gebruik ga maken van xbmc op de ipad om zo lekker in de keuken tijdens het koken of 's avonds in bed, of tijdens het strijken een serie te kijken op mn ipad vanaf mijn nas in xbmc.
Ideaal!

@mensen die dit al gerealiseerd hebben: hoe is de beeldkwaliteit op de ipad van 720p video, werkt dit een beetje vloeiend?
@mensen met een atv2: is het nou hardwarematig niet mogelijk om 1080p af te spelen op een atv of kan dit met xbmc wél? Het was me na een zoekactie nog steeds niet duidelijk.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@Vince22 lezen!
Dit staat EN in de xbmc wiki vanaf dag 1 duidelijk (http://wiki.xbmc.org/inde...=XBMC_for_Mac_on_Apple_TV) en in dit topic al een paar keer, waarvan de laatste keer 4 posts boven jouwe.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste