Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16
Iemand hier die de Trakt-plugin gebruikt?
Ik merk net dat die ondertussen aan versie 0.1.3 zit, en in xbmc op de ipad blijft hij bij 0.0.6 hangen.
Kan niet direkt op mijn laptop checken of het daar ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49982

mr. TCB schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:47:
Ik heb zaterdag mijn ATV2 ontvangen en natuuurlijk direct gejailbreaked en XBMC erop gezet. Werkt prima. Ook maar direct AC3 en DTS passthrough enabled, want dat staat standaard niet aan en is via het xbmc menu niet te configureren.

Nu heb ik een probleem: tijdens het afspelen van films/series kan ik met het inhouden van de 'menu' button niet in de context menu komen. Erg lastig, want nu kan je niets instellen zoals audiospoor of ondertitels.

In de overzichtsweergave (file en library modus) krijg ik ook de context menu niet te zien door de 'menu' button langer in te houden. Nog vervelender, want hierdoor kan ik verkeerd gescrapede films of series niet aanpassen of updaten.

Als ik op de 'menu' knop druk (en ingedrukt hou), dan ga ik altijd 1 scherm terug in het menu (en tijdens het afspelen van een film ga ik terug naar het hoofdmenu).

In de aTV modus (dus buiten xbmc) kan ik deze ook niet in slaapstand zetten door de menu of actie knop langer ingedrukt te houden. Ik moet telkens naar het settingsmenu om de sluimermodus te activeren.
Je moet ook niet de menu knop ingedrukt houden, maar de grote ronde knop daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 16:59
Anoniem: 49982 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb vandaag 3 films gekeken, niet een keer gecrasht. Ik ben helemaal tevreden.

De bestanden staan op een hardeschijf via airport extreme 5ghz.

Voordelen:

Geen macbook/pro meer aan
Niet afhankelijk van iTunes
MKV gebruikt automatisch de Nederlandse ondertiteling (indien deze erbij zit)

Tot nu toe het beste voor de aTv2
Is dit de gemiddelde ervaring hier dat het streamen met xbmc vanaf een externe USB-HD die aan een AExtreme (de nieuwste) hangt geen problemen geeft? (zodat ik nu nog niet ivm. de kosten perse een NAS aan hoef te schaffen (op de termijn uiteraard wel)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 14:08
Bij mij werkt XBMC op de ATV2 (ook) prima! Ik stroom alles vanaf de PC, SD draait goed, HD ook, maar dat gebeurt niet zo vaak, het is maar een klein tvtje waar de ATV2 onder staat. Tijd staat inderdaad niet goed maar dat is niets groots, de AB doet het zoals vroeger, retesnel ook (in schril contrast met bediening met een Harmony).

Nu maar hopen dat er snel een eenvoudige untethered oplossing is.

Ik heb een Dlink 825 router, N en ik denk dat ik de 5.0 Ghz gebruik maar kan ook de 2.4 zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door dezeppo op 01-02-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Gebruikt hier iemand ook de Moviemeter scraper? Heb een vreemd probleem... Als ik mijn map met films toewijs met als scraper gekozen Moviemeter dan vind hij maar 15% ongeveer. Het gekke is als ik dan naar video > films ga(waar ik dus alle films zie staan) dan laat hij de titel ook niet zien en krijg ik een blanco veld maar dat veld is wel selecteerbaar. De film zit erin zeg maar.

Als ik dan naar de eigenschappen van de film ga(Apple tv; menu knop lang ingedrukt, iPad; dubbelklik) en dan naar filminformatie > vernieuwen ga, dan vind hij de film wel en heb ik ook de bijbehorende omschrijving en art erbij. Zie onder voor verduidelijkende screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/742/img0042li.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/7409/img0043bn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/5699/img0044l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7179/img0045fg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5068/img0046f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Is dit de gemiddelde ervaring hier dat het streamen met xbmc vanaf een externe USB-HD die aan een AExtreme (de nieuwste) hangt geen problemen geeft? (zodat ik nu nog niet ivm. de kosten perse een NAS aan hoef te schaffen (op de termijn uiteraard wel)).
Ja, bij mij werkt het ook perfect icm de usb nas disk op mijn AirPort Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Reverb_ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:12:
Gebruikt hier iemand ook de Moviemeter scraper? Heb een vreemd probleem... Als ik mijn map met films toewijs met als scraper gekozen Moviemeter dan vind hij maar 15% ongeveer. Het gekke is als ik dan naar video > films ga(waar ik dus alle films zie staan) dan laat hij de titel ook niet zien en krijg ik een blanco veld maar dat veld is wel selecteerbaar. De film zit erin zeg maar.

Als ik dan naar de eigenschappen van de film ga(Apple tv; menu knop lang ingedrukt, iPad; dubbelklik) en dan naar filminformatie > vernieuwen ga, dan vind hij de film wel en heb ik ook de bijbehorende omschrijving en art erbij. Zie onder voor verduidelijkende screenshots.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het zo zie komt dat door de bestandsnaam formaat van je films. Deze wordt momenteel (nog) niet ondersteund. Support voor een ander bestandsnaam formaat dan 'Titel (jaar)' moet ik nog inbouwen.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat het daarna wel goed gaat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Als ik het zo zie komt dat door de bestandsnaam formaat van je films. Deze wordt momenteel (nog) niet ondersteund. Support voor een ander bestandsnaam formaat dan 'Titel (jaar)' moet ik nog inbouwen.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat het daarna wel goed gaat :S
Uhmzz.. Ja zou best kunnen, houd de releasenamen gewoon aan, vb: Toy.Story.3.2010.1080p.BluRay.x264-EbP.

Idd dan erg vreemd als ik op vernieuwen druk hij het wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 12:02
dezeppo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:44:
Tijd staat inderdaad niet goed maar dat is niets groots,.
In dit topic op XBMC staat hoe je dat tijd moet fixen:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91521

Gebruik voor de nieuwe tijdzone: Europe/Amsterdam

Mijn ATV2 moet vandaag worden geleverd... spannend.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Reverb_ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
[...]

Uhmzz.. Ja zou best kunnen, houd de releasenamen gewoon aan, vb: Toy.Story.3.2010.1080p.BluRay.x264-EbP.

Idd dan erg vreemd als ik op vernieuwen druk hij het wel doet :)
Ik had ook al iemand anders die deze namen gebruikt. Dus zal binnenkort even kijken of ik daar support voor in kan bouwen. Want ik vind dat met dit formaat het ook gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Het enige waar ik eigenlijk Moviemeter voor zou willen gebruiken is het plot. De rest pak ik liever vanuit de IMDB scraper. Is dat ook een mogelijkheid om in te bouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:07:
Het enige waar ik eigenlijk Moviemeter voor zou willen gebruiken is het plot. De rest pak ik liever vanuit de IMDB scraper. Is dat ook een mogelijkheid om in te bouwen? :)
Ja dat zou ik in kunnen bouwen in de opties van de scraper. Maar dit heeft voor mij nog niet echt prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:44:
[...]

Ik had ook al iemand anders die deze namen gebruikt. Dus zal binnenkort even kijken of ik daar support voor in kan bouwen. Want ik vind dat met dit formaat het ook gewoon moet werken.
Zou mooi zijn als daar een fix voor komt! De standaard scraper(moviedb) pakt wel releasemapnamen, dus inderdaad geen overbodige luxe dat moviemeter scraper dan ook kan! Succes met het inbouwen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weten jullie hoe het zit met de output van het geluid? Is het mogelijk om binnen XBMC geluid naar de twee verschillende kanalen (HDMI en Optisch) gelijk te laten outputen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Gisteren was het dan zo ver en de TNT postmeneer overhandigde mij mijn ATV2. Het jailbreaken ging echter niet van het spreekwoordelijke leije dakje.

Met SeasOnPass kreeg ik het gewoon niet voor elkaar. Nadat het in DFU mode al totaal anders moest dan SeasOnPass aangaf lukte het booten totaal niet. Met een gejailbreakte firmware zou de ATV2 tijdens het booten het Apple logo moeten laten en en dan stoppen (zwart scherm). In mijn geval kreeg ik echter onmiddellijk het "Connect to iTunes" scherm. Uiteindelijk is het gelukt met PwnageTool aan de hand van een YouTube filmpje.

XBMC draait voorbeeldig met de laatste versie van 2 februari. Dolby en DTS worden netjes via de HDMI aan mijn AV versterker doorgegeven. Niet alle skins lopen even soepel en die dat wel doen vind ik niet altijd even mooi maar dat zijn enkel details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26
Zit enorm te twijfelen of ik de Apple TV aan ga schaffen. Heb namelijk al een Popcorn Hour A-110 die al mijn media moeiteloos streamed (incl 1080p).
Aangezien XBMC er wel fraaier uit ziet dan het standaard menu van PCH (oke, dit is aan te passen, maar heb geen HDD in de PCH zitten, dus kan niets installeren qua skin).

Alleen de 1080p limitatie in de ATV weerhoudt me nog enigszins..

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Ja dat zou ik in kunnen bouwen in de opties van de scraper. Maar dit heeft voor mij nog niet echt prioriteit.
Ff een test gedaan en de mapnaam alsvolgt gedaan; filmnaam (jaartal), dus bijvoorbeeld Toy Story 3 (2010). Het videobestand(mkv) in de map heeft dezelfde naam als de mapnaam? How weird?? Zou toch goed moeten gaan nu. Hoe doen andere XMBC-ers dat hier? Schakel ik over naar moviedb scraper, vind ie alles. Volg eens mij rust er een vloek op mijn bestanden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Reverb_ op 02-02-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik use alleen de IMDB scraper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Wil graag een Nederlandse omschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Ik lijk het probleem gevonden te hebben... Ik heb uit alle mappen het .nfo bestandje verwijderd en nu leest hij alle films wel goed en zet ze goed neer.

@The Ghost16
Misschien kun je de scraper zo configureren dat hij .nfo bestanden negeert, want klaakblijkelijk doet hij er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42
Iemand een idee hoe je m standaard in Videos kan laten starten?
Ding start stardaard op in "system" bij mij (menu horizontaal ingesteld, foto's en muziek verborgen)

edit, schijnt zo te moeten:
Settings/Appearance/Home window Change

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 02-02-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Reverb_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:11:
[...]

Wil graag een Nederlandse omschrijving :)
Zie daar mijn eerdere request aan The_Ghost16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Reverb_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:13:
Ik lijk het probleem gevonden te hebben... Ik heb uit alle mappen het .nfo bestandje verwijderd en nu leest hij alle films wel goed en zet ze goed neer.

@The Ghost16
Misschien kun je de scraper zo configureren dat hij .nfo bestanden negeert, want klaakblijkelijk doet hij er iets mee.
Je kan instellen dat de map namen worden gebruikt ipv bestanden in de map. Zo stel ik het altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Cyzor schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:23:
[...]

Je kan instellen dat de map namen worden gebruikt ipv bestanden in de map. Zo stel ik het altijd in.
Had ik ook gedaan, zoals je bovenstaand ook kon lezen, maar de .nfo bestanden overrulen alles. De mapnaam maakt nu niks uit of dat een releasemapnaam is of niet, zolang er maar geen .nfo bestand in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Het .nfo verhaal moet ik even uitzoeken.

Want ik had dit er default niet in staan om dat ik daar geen gebruik van maakte. Maar de mensen van XBMC hebben er toch een nfo stukje in gezet. Ik zal eens kijken of ik dit kan aanpassen dat het wel gaat werken. Want dat zou namelijk gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:49:
Het .nfo verhaal moet ik even uitzoeken.

Want ik had dit er default niet in staan om dat ik daar geen gebruik van maakte. Maar de mensen van XBMC hebben er toch een nfo stukje in gezet. Ik zal eens kijken of ik dit kan aanpassen dat het wel gaat werken. Want dat zou namelijk gewoon moeten werken.
Bij mij werkt het tenminste zo, probeer het anders ff eerst bij een eigen film + nfo erin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ja dat zal ik eens doen.

Kun je mij een voorbeeld .nfo bestandje sturen? Ik heb geen idee wat er normaal in staat want ik gebruik geen nfo files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Die .nfo's horen ook alles te overrulen, maar dan natuurlijk wel op een goeie manier :p
Meestal staat er alleen een imdb url in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
SidewalkSuper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:01:
Die .nfo's horen ook alles te overrulen, maar dan natuurlijk wel op een goeie manier :p
Meestal staat er alleen een imdb url in.
Inderdaad, met de moviedb scraper gaat het bijvoorbeeld goed.
The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:56:
Ja dat zal ik eens doen.

Kun je mij een voorbeeld .nfo bestandje sturen? Ik heb geen idee wat er normaal in staat want ik gebruik geen nfo files.
Heb je een gemaild.

[ Voor 35% gewijzigd door Reverb_ op 02-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Oke ik heb al een manier bedacht hoe ik het kan fixen. Zal daar voor een wijziging moeten maken aan de scraper en aan de website maar dit moet niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:23:
Oke ik heb al een manier bedacht hoe ik het kan fixen. Zal daar voor een wijziging moeten maken aan de scraper en aan de website maar dit moet niet al te moeilijk zijn.
Goed om te horen, keep us updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Wanneer je de moviemeter scraper add-on update naar versie 1.1.3 moet het verwerken van de nfo files goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
The_Ghost16 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:56:
Wanneer je de moviemeter scraper add-on update naar versie 1.1.3 moet het verwerken van de nfo files goed gaan.
Super! Vreemde is dat de XBMC op de Apple TV de update zag, maar mijn iPad niet... Ook niet als handmatig probeer...apart. Nog ff wat weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06

xiD

12345

Rivanov schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:14:
Zit enorm te twijfelen of ik de Apple TV aan ga schaffen. Heb namelijk al een Popcorn Hour A-110 die al mijn media moeiteloos streamed (incl 1080p).
Aangezien XBMC er wel fraaier uit ziet dan het standaard menu van PCH (oke, dit is aan te passen, maar heb geen HDD in de PCH zitten, dus kan niets installeren qua skin).

Alleen de 1080p limitatie in de ATV weerhoudt me nog enigszins..
Als ik jou was zou ik nog even wachten. De Atv2 werkt wel maar het is nog beperkt. Ik heb een aantal freezes gehad. Verder speelt de PCH veel meer formaten af.

Ik heb een C-200 en merk toch dat ik die gebruik omdat ik gewoon weet dat die zonder gezeur werkt.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

xiD schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Als ik jou was zou ik nog even wachten. De Atv2 werkt wel maar het is nog beperkt. Ik heb een aantal freezes gehad. Verder speelt de PCH veel meer formaten af.

Ik heb een C-200 en merk toch dat ik die gebruik omdat ik gewoon weet dat die zonder gezeur werkt.
PCH speelt meer formaten af dan XBMC? Is dat echt zo? Zo'n PCH wordt toch gewoon beperkt door de firmware die erop staat?

Belangrijker is denk ik dat PCH idd gewoon werkt en weinig configuratie vraagt. Als je meer van het tweaken bent dan is XBMC denk ik een fijnere keuze. Meer uitbreidingsmogelijkheden, meer naar je eigen hand te zetten, maar dan moet je wel een beetje tweaken af en toe (maar goed, we zitten hier op Tweakers.net, dus dat kan niet echt een probleem zijn lijkt me)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136075 op 03-02-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De PCH speelt in vergelijking tot de ATV2 idd meer formaten vlekkeloos af (momenteel iig). De ATV2 is momenteel vooral geoptimaliseerd nog voor h264 encodes en wat ander spul. Alle formaten draaien allemaal net als XBMC normaal doet, maar sommige daarvan draaien minder soepel en zijn dus nog in ontwikkeling (720p xvids volgens mij bijvoorbeeld)

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-02-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Reverb_ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:07:
[...]

Super! Vreemde is dat de XBMC op de Apple TV de update zag, maar mijn iPad niet... Ook niet als handmatig probeer...apart. Nog ff wat weer proberen.
Oke ik hoop dat hij ondertussen wel kon updaten.

Heb ondertussen een nieuwe versie gestuurd (1.1.5). Deze bevat een implementatie om trailers te downloaden. Hij zit op dit moment alleen nog niet in de add-on repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Anoniem: 136075 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:58:
PCH speelt meer formaten af dan XBMC? Is dat echt zo? Zo'n PCH wordt toch gewoon beperkt door de firmware die erop staat?
Dat is wel een behoorlijk achterhaald argument. Die van mij (Tvix 6600) speelt alles af tot zover.
Heb daarnaast ook nog een ion2 met XBMC live staan.
En inderdaad, waar mijn media speler 1080p MKV's vlekkeloos afspeeld, heeft XBMC steeds micro freezes.
Een vrij groot probleem van de 10.00 versie, als ik het XMBC forum zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Laatst online: 22:06

xiD

12345

Het gaat om XBMC op de Atv2. ISO's en VIDEO_TS mappen worden niet echt zonder problemen afgespeeld. De builds van XBMC voor Atv2 zijn gewoon nog te beta om gebruikt te worden om lekker een filmpje te kijken. Als ik een film kijk wil ik niet tegen beperkingen van mn mediaspeler aanlopen en dat is bij XBMC op Atv2 nog wel het geval.

Mn PCH speelt bijna alles vlekkeloos af. Daarom kies ik op het moment nog daarvoor. En ik vind XBMC er ook beter uit zien en het is leuk om wat mee te klooien. Hopelijk kan XBMC mn PCH op den duur vervangen.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@Kozz Een probleem van de iOS build idd... maar probeer anders ook eens een nightly build waarin dat misschien al verholpen/verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nu er eindelijk een untethered versie beschikbaar is wordt het nu voor mij interessant een Apple TV 2 te bestellen. Nu lees ik hier wel over kleine problemen. Als ik nu kijk naar wat ik afspeel zijn dit voornamelijk Divx/Xvid's en zo af en toe een DVD rip (VIDEO_TS folder). HD rips doe ik niet echt aan.

Voldoet de Apple TV als ik alleen deze formaten af wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zelfs tussen bijv xvids kunnen nog weer veel verschillen zijn.
Het hangt af van de encode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik download aardig wat tv series en geripte films en tot nu toe speelt hij alles af...
Zou niet te lang wachten met bestellen van een atv2, aangezien fw4.3 eraan zit te komen en apple dan misschien jailbreakgat gedicht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:55:
Ik download aardig wat tv series en geripte films en tot nu toe speelt hij alles af...
Zou niet te lang wachten met bestellen van een atv2, aangezien fw4.3 eraan zit te komen en apple dan misschien jailbreakgat gedicht heeft?
Heb dat wel in m'n achterhoofd inderdaad. Zat net even in de fora te kijken van XBMC met wat er wel/nog niet werkt in de huidige versie en het mist nog wel een paar dingen. Hoe zit het trouwens met andere skins? Werken die een beetje (zaken als Horizonz of Aeon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 22:25

DefLite

Why so serious?

Iemand al iets gelezen over een utethered jailbreak voor de Apple Tv? Ik zie alleen oude nieuwsberichten met de belofte voor een untethered jb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
DefLite schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:10:
Iemand al iets gelezen over een utethered jailbreak voor de Apple Tv? Ik zie alleen oude nieuwsberichten met de belofte voor een untethered jb.
Op het moment is er nog geen untethered jailbreak, maar greenpois0n komt heel binnenkort uit met een versie die ook op de apple tv zal werken. Nog heel even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met die untethered jailbreak in het vooruitzicht heb ik met ook maar een atv2 besteld.

Ik heb wel nog zitten twijfelen door die 720p-beperking, maar aangezien 90% van mijn media dixv/dvd-isos zijn, zal het wel meevallen.

Ik wist trouwens niet dat hij zo ongelooflijk klein was, zag het pas toen ik de bestelling al geplaatst had.
Geen idee waar ik zoiets kleins mooi kan neerzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:44:
maar aangezien 90% van mijn media dixv/dvd-isos zijn, zal het wel meevallen.
Dan moet ik je wel teleurstellen want de iOS build heeft nog geen VOB/ISO support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
D'oh! |:(
Ik gebruik xbmc bijna alleen voor films voor de kids, en dat zijn 100% iso's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:44:
D'oh! |:(
Ik gebruik xbmc bijna alleen voor films voor de kids, en dat zijn 100% iso's :'(
Ik hebt het zelf niet getest, ik heb bijna alleen 720p mkv's. Maar het staat in dit topic op het XBMC forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91581

Er staat "VOB/ISO support not implemented yet" dus duid er op dat het wel in de planning ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
laat je pc een nachtje stampen en je hebt die iso's zo omgezet. Nemen ze ook nog eens minder ruimte in :)
(bv met Handbrake)

En wat de plaats van de atv2 betreft: is het mogelijk hem achter de tv te plakken? dat lijkt me ideaal (moet hem nog bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
xburchartz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:15:
[...]Nemen ze ook nog eens minder ruimte in :)
:?

Er is trouwens nog geen VOB-support ook, dus omzetten heeft geen zin.

[edit]
Ah, ik dacht dat die Handbrake was om om te zetten naar vobs, maar het is om naar mp4/mkv of zo te converteren :)

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 05-02-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 23:32
Schiet mij maar lek, ik heb ondertussen met greenpois0n rc5 de Apple TV 2G (4.2.1) succesvol weten te jailbreaken (onder Windows), althans dat zegt de greenpois0n applicatie.

Hierna SSH naar apple-tv.local of het IP adres constant connection refused.
Ook root@ geen verschil, de gehele jailbreak ook al meerdere keren herhaald, steeds succesvol maar geen SSH voor mij :(

Iemand enig idee waar ik de mist in ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 03-07 08:32
Neck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:31:
Schiet mij maar lek, ik heb ondertussen met greenpois0n rc5 de Apple TV 2G (4.2.1) succesvol weten te jailbreaken (onder Windows), althans dat zegt de greenpois0n applicatie.

Ook root@ geen verschil, de gehele jailbreak ook al meerdere keren herhaald, steeds succesvol maar geen SSH voor mij :(

Ja, je device is dus niet jailbroken, als greenpois0n nog niet voor ATV2 gereleased is, why on earth try :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Neck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:31:

Wat ik uit verschillende fora haal is dat de RC5 nog niet werkt op de Apple TV ook al werd dat in eerste instantie wel aangegeven. Zie oa:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=93135
http://forum.firecore.com/topic/3991

De verwachting is wel dat ook PwnageTool en SeasOnPass de exploit die Greenpois0n nu gebruikt zullen implementeren en je ook daarmee dus straks een untethered jailbreak kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 23:32
Ok, dat is helder! Weet ik in ieder geval dat ik niet gek ben.. opzich :)

We gaan geduld hebben of ergens een Snow Leopard systeem optrommelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Kettrick

Rantmeister!

PerryN schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:27:
Hmm. Vreemd. Ik gebruik mijn Logitech Harmony i.p.v. de bijgeleverde Apple Remote, maar dat werkt prima.
Ik heb nog wat ellende met het instellen van de harmony one, voor Plex is er een directe configuratie beschikbaar maar deze kan ik voor xbm niet vinden :(. Is de ouderwetse xbox configuratie nog steeds de beste of moet ik toch zelf aan de slag met xml files?. Lijkt me anno 2011 toch niet meer de bedoeling met xbmc :)

Heb de atv gister overigens vervloekt omdat hij niet in dfu modus wou, na vandaag een nieuwe kabel te hebben gehaald werkt hij weer als een zonnetje, misschien een bruikbare tip voor iemand die denkt een brick te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De plex config werkt ook prima voor XBMC :)

Sterker nog, het wordt zelfs in de wiki aangeraden:
What remotes work?
The Apple remote works just fine (both variants)
The Logitech Harmony range of remotes work via the "Plex Mediacenter" setting in the logitech software.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kettrick schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:02:
[...]
na vandaag een nieuwe kabel te hebben gehaald werkt hij weer als een zonnetje, misschien een bruikbare tip voor iemand die denkt een brick te hebben :)
Welke kabel dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Micro usb gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb het eerst met een el-cheapo kabeltje van ebay geprobeerd ( micro usb , 3 euro), maar dat was dus ellende. Daarna heb ik bij de carphone warehouse een universeel usb setje gehaald, daar zat o.a. een micro usb kabel bij. Met deze kabel was het in een keer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
@Fire69
ISOs zouden moeten werken in de nieuwe build.
http://xbmc.org/theuni/20...date-for-ideviceappletv2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kettrick schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:27:
[...]

Ik heb het eerst met een el-cheapo kabeltje van ebay geprobeerd ( micro usb , 3 euro), maar dat was dus ellende. Daarna heb ik bij de carphone warehouse een universeel usb setje gehaald, daar zat o.a. een micro usb kabel bij. Met deze kabel was het in een keer raak.
Ah, OK :)
Super, morgen komt de atv binnen hopelijk, dan kan ik het direkt testen! :)

[edit]
De update is ook voor de idevices zie ik, dus ga ik het nu even op de iPad testen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 07-02-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 22:25

DefLite

Why so serious?

code:
1
2
3
4
5
6
7
Err http://apt.modmyi.com stable/main Packages
  Cached Failure
W: Failed to fetch http://apt.modmyi.com/dists/stable/Release.gpg  Host Unreachable

W: Failed to fetch http://apt.modmyi.com/dists/stable/main/binary-iphoneos-arm/Packages.gz  Cached Failure

E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

Andere ook met dit probleem?
Ik doe killall AppleTV en vervolgens “apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2′”

XBMC Pre-10.5 rUnknown (Compiled :17 Jan 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij ligt het aan de repositories, want hij gaf hier ook een error.
Maar hij is ondertussen wel aan't updaten :P

[edit]
Hij begint met met de iso te spelen, na een tijdje bufferen, maar stopt er na een seconde of 15 terug mee.
Maar het kan ook zijn dat wireless streamen naar de ipad niet zo goed gaat.
Morgen eens lokaal testen...

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 07-02-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:10
Magic schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:19:
De plex config werkt ook prima voor XBMC :)

Sterker nog, het wordt zelfs in de wiki aangeraden:
[...]
Kan iemand dat bevestigen ? (citaat komt nl uit de xbmc for mac wiki en niet de iOS specifieke).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Het lijkt me prachtig om mijn xbox1 met xbmc te upgraden naar een waardige opvolger.

Dit lijkt dat te zijn/worden :)

Is dit wel de Apple TV 2G? Bij de video specificaties zie ik niet staan of het 720p/1080p ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wpeterw schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Kan iemand dat bevestigen ? (citaat komt nl uit de xbmc for mac wiki en niet de iOS specifieke).
What platforms are supported today?
We support Mac OS X 10.4.x (Tiger) and later on both Intel and PPC Macs, as well as the AppleTV.
Dat lijkt te duiden dat het ook voor iOS zou gelden :)

Edit: natuurlijk zou Appletv op de 1e kunnen duiden, maar verderop staat ook dit nog:
On the Apple TV 2, Ipad, Iphone, and other (admittedly theoretical) iOS devices it can be found at /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 07-02-2011 18:09 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 22:32

iMars

Full time prutser

Agent-X schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:42:
Het lijkt me prachtig om mijn xbox1 met xbmc te upgraden naar een waardige opvolger.

Is dit wel de Apple TV 2G? Bij de video specificaties zie ik niet staan of het 720p/1080p ondersteund..
Ja dat is de TV2. Die is zwart. Google maar eens op Apple TV 1, dan zie je dat die er heel anders uitziet.

Ps: hier is ie goedkoper ;-)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Agent-X schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:42:

Vreemd, als je bij Pixmania.nl zoekt naar 'apple tv' komt je uit op http://www.pixmania.nl/nl/nl/r/apple-tv
Daar staat hij voor 119€.
Maar als je er dan op klikt, kom je op http://www.pixmania.nl/nl/nl/8148568/art/apple/apple-tv.html, daar kost hij echter 149€!

Ben ik blij dat ik hem op de BE-site kon kopen, daar kost hij echt maar 119€! :P
Zelfde artikelnr. en alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er is terug een update voor XBMC => 10.0-5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:10
Magic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:08:
[...]

[...]

Dat lijkt te duiden dat het ook voor iOS zou gelden :)

Edit: natuurlijk zou Appletv op de 1e kunnen duiden, maar verderop staat ook dit nog:

[...]
Je haalt verschillende zaken doorelkaar. De dev legt het in deze thread uit: http://forum.xbmc.org/sho...t=91287&highlight=harmony

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ik heb niet 100% thuis in de shell en ik vroeg me af wat het verschil is voor het upgraden naar de volgende officiële versie tussen:

apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv
en
apt-get update && apt-get upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 20:32
Ik heb zonet XBMC geinstalleerd op mn ipad met 4.2.1. Ik heb 4 netwerkschijven (samba server) toegevoegd. De navigatie is even wennen, en niet laggy, maar zeker niet snel. Het afspelen gaat wel goed, al is het vervelend dat je niet maar een willekeurig tijdstip van de film kan navigeren. 1080p wordt netjes gedownscaled en in mooie kwaliteit weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
Cyzor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:48:
Ik heb niet 100% thuis in de shell en ik vroeg me af wat het verschil is voor het upgraden naar de volgende officiële versie tussen:

apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv
en
apt-get update && apt-get upgrade
apt-get kijkt naar de beschikbare paketten in de bronnenlijst. Die bronnenlijst moet je daarvoor eerst updaten, vandaar apt-get update. Daarna kun je de geinstalleerde applicaties upgraden (apt-get upgrade) of je kunt vanuit die geupdate bronnenlijst een pakket installeren (apt-get install pakketnaam)
Als je een reeds geinstalleerd pakket opnieuw wilt installeren krijg je een foutmelding dat hij al is geinstalleerd, dus moet je hem dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
xburchartz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:29:
Als je een reeds geinstalleerd pakket opnieuw wilt installeren krijg je een foutmelding dat hij al is geinstalleerd, dus moet je hem dan upgraden.
Dank voor je uitleg!

De XBMC Wiki geeft aan dat je het install command moet gebruiken om de updaten.

Ik heb gewoon om het uit te proberen 10.0.4 geïnstalleerd volgens de wiki aanwijzing en de 10.0.5 met het upgrade command. Beide keren zonder probleem alleen met het upgrade command worden alle pakketten geupdate en niet alleen XBMC. Is het mogelijk om bij het "apt-get upgrade" commando ook een specifieke pakketnaam mee te geven? Zoals: "apt-get upgrade org.xbmc.xbmc-atv"?

Bij mij gaf het install commando dus geen foutmelding ook al was XBMC reeds geïnstalleerd. Is er dan eigelijk geen verschil tussen install en upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309382

Heeft iemand een idee hoe ik xbmc van mijn Apple tv kan verwijderen. Er zit namelijk een fout in.. Ik wil hem volledig verwijderen en daarna weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sudo apt-get remove xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas, heb het geprobeerd maar lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package xbmc

dat geeft hij aan als ik apt-get remove xbmc doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Je moet volgens mij wel de hele pakket naam gebruiken dus:
apt-get remove org.xbmc.xbmc-atv2

[ Voor 0% gewijzigd door Cyzor op 08-02-2011 20:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ga het ff probereb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je het is verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19611

Afgelopen zaterdag de laatste (demo-model) bij Saturn in Bochold gekocht. Jailbreak lukt niet echt. Pwnage Tool en Seas0nPass geven uit eindelijk alleen maar een versie zonder internet. Geen zin om te wachten op GreenPois0n RC6. Iemand in de omgeving van Doetichem die het gelukt is om Apple TV2 te jailbreaken met misschien wel een Untethered versie? stuur eens een mailtje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Untethered is er gewoon nog niet, dus daar moet je niet op hopen.
Beschrijf je probleem gewoon even in het Jailbreak-topic, iemand zal je wel een tip kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe krijg ik films die op mijn imac staan toegevoegd in xbmc op de apple tv. Het lukt me met geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Wat gaat er mis en wat heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik naar xbmc op de apple tv, dan video. Dan loop ik al vast. Ik neem aan locatie toevoegen, bladeren?
Maar dan....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 309382 op 08-02-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:38
wiki xbmc

Goed begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of je verteld het gewoon als je het weet. Ik vraag het niet voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378671

Heb de Apple TV aangeschaft en er XBMC op gezet. Het werkt allemaal prima en ik ben er tevreden mee. Echter, 720P films worden om de minuut gebufferd via samba. Ik gebruik nu wireless-N (airport extreme) met een Synology NAS en dat zou snel genoeg moeten zijn. Op het XBMC forum lees ik dat anderen het ook via SMB hebben (alleen bij TV en niet iPad/iPhone); zelfs bij bekabeld netwerk. Hebben anderen hier er ook last van? Is er wat aan te doen of wordt eht wachten op een XBMC update?

Ander vraagje, update de Apple TV iOS zichzelf automatisch? Ofwel kan het zijn dat XBMC dan opeens niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 10:29
Anoniem: 378671 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:15:
Heb de Apple TV aangeschaft en er XBMC op gezet. Het werkt allemaal prima en ik ben er tevreden mee. Echter, 720P films worden om de minuut gebufferd via samba. Ik gebruik nu wireless-N (airport extreme) met een Synology NAS en dat zou snel genoeg moeten zijn. Op het XBMC forum lees ik dat anderen het ook via SMB hebben (alleen bij TV en niet iPad/iPhone); zelfs bij bekabeld netwerk. Hebben anderen hier er ook last van? Is er wat aan te doen of wordt eht wachten op een XBMC update?

Ander vraagje, update de Apple TV iOS zichzelf automatisch? Ofwel kan het zijn dat XBMC dan opeens niet meer werkt?
Wireless snelheid is niet het probleem, het gaat mis bij het decoden (xbmc). Bij mij werkte dit: Ga naar Instellingen > video > afspelen en zet a/v-synchronisatiemethode op AUDIOKLOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:51
Het enige dat mij op dit moment weerhoudt van het kopen van een ATV2 is de beperking van 1080p afspelen. Nu worden bij Apple wel vaker dingen geblokkeerd die de hardware wel aan zou moeten kunnen, dus mijn vraag is of het uberhaupt mogelijk is om 1080p af te spelen door de ATV aan te passen dmv software, of het dat het echt uitgesloten is door hardwarematige beperkingen.

Bijvoorbeeld: als XBMC verder wordt ontwikkeld, zou 1080p playback toegevoegd kunnen worden, hypothetisch?

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 09-02-2011 10:48 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Lees de site van XBMC, de wiki van XBMC, het forum daar of het forum hier voor het antwoord.
Deze vraag is al zo vaak aan bod gekomen.

edit:
Antwoord is dus niet te geven

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:51
Excuses, heb het gevonden. Toch maar een ATV2 besteld. Wel leuk om hier vanaf het (bijna) begin mee te gaan klooien.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan me helpen. Heb op wiki ook gezocht maar ik kom er niet uit. Hoe kan ik vanaf mijn iMac films streaken naar mijn Apple tv. Ik krijg de mappen waar mijn muziek en films in staan niet te zien in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 16:59
Anoniem: 309382 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:00:
Wie kan me helpen. Heb op wiki ook gezocht maar ik kom er niet uit. Hoe kan ik vanaf mijn iMac films streaken naar mijn Apple tv. Ik krijg de mappen waar mijn muziek en films in staan niet te zien in xbmc.
om de paar uur je bericht hier rondschreeuwen wordt normaliter niet echt gewaardeerd, daarnaast zou het fijn zijn als je de edit-knopt wat beter wist te vinden.

dan OT: in de SP zijn genoeg links te vinden naar websites met informatie hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt het ook gewoon vertellen. Als ik er zelf uit was gekomen had ik de vraag vast niet gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vertel eerst even wat je zelf al geprobeerd hebt, dan zijn de mensen meestal sneller geneigd om je te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles geïnstalleerd. Daarna xbmc gestart. Dan video. Daarna bladeren. En dan loop ik vast. Ik zie niet waar ik mijn mappen van de iMac kan vinden.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste