Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:25:
Alles geïnstalleerd. Daarna xbmc gestart. Dan video. Daarna bladeren. En dan loop ik vast. Ik zie niet waar ik mijn mappen van de iMac kan vinden.
SMB share aangemaakt op de iMac? Indien nog niet gedaan even naar systeemvoorkeuren 'delen'. Daar kun je de diverse shares beveiligen en aanleggen.

Via Video Add-source - Browse - Windows network (SMB) - <workgroup> - iMac****

Verwijderd

Tot zover alles gedaan. Na Windows network SMB) geeft hij de volgende fotmelding: fou2 gedeelde map niet beschikbaar

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:58:
Tot zover alles gedaan. Na Windows network SMB) geeft hij de volgende fotmelding: fou2 gedeelde map niet beschikbaar
heb ik ook bij het benaderen van m'n synology NAS. ik gebruik XBMC al langer (op een Asrock ION, en nu ook op m'n iPad. ) en als je zeker weet dat de SMB://<device>/<map> klopt dan moet je de foutmelding even voor lief nemen en na aanmaken XBMC opnieuw starten, daarna vind ie zonder problemen je netwerk, ook evt. nieuwe sources die je maakt.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 16:42
Je moet in ieder geval zeker beginnen met de laatste versie te installeren. (Zo mogelijk het liefst zelfs de laatste nightly build).

Verwijderd

Ik ben een totale leek op dit gebied en ik zie hier allemaal termen rondvliegen die ik nooit eerder heb gehoord, dus ik probeer mijn vraag heel simpel te houden.

Ik heb een ge-jailbreakte Ipad met het programma XBMC. Ik heb voor de rest geen enkele Apple product maar wel een HP Paviljon met bijna 150 GB aan films en muziek.

Kan ik nu deze films wel of niet bekijken op mijn Ipad door middel van XBMC?

Bij voorbaat dank

• SidewalkSuper
Natuurlijk. Het formaat voor films moet het liefst een 720p h264 encode in een mkv container zijn.
Gewoon een gedeelde netwerkmap maken en dan vanaf je iPad die source adden.

[ Voor 89% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-02-2011 12:27 ]

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:25:
Natuurlijk. Het formaat voor films moet het liefst een 720p h264 encode in een mkv container zijn.
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal het vanavond als ik thuis ben gelijk uitproberen:D

Ik stream nu de films op mijn TV wireless via mijn playstation, maar als ik het goed begrijp kan ik dit na aanschaf van een Apple TV dit ook doen en XBMC op mijn Ipad als een soort afstandbediening gebruiken.

• SidewalkSuper
Ja wat je zegt kan in principe wel, in de huidige builds werkt het toetsenbord vanaf de iPad alleen nog niet helemaal correct volgens mij. Je moet dan even een remote app voor XBMC voor de iPad scoren in de App Store (XBMC Commander of XBMC Remote zouden allebei moeten werken). Dan kun je XBMC op je Apple TV daarmee bedienen.

Daarnaast kun je ook nog gewoon XBMC draaien op je gejailbreakte iPad zelf, met een netwerkshare.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
SidewalkSuper schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:25:
Gewone divx/xvid lukt ook perfect hoor (SD, HD heb ik in dat formaat nog niet getest).
DVD lukt niet al te best, constant bufferen dan...

[ Voor 100% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2011 23:46 ]

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Heb de films inmiddels toe kunnen voegen. Echter als ik een film wil bekijken geeft hij de volgende foutmelding. Playlist onderbroken. Een of meerdere item kan niet worden afgespeeld. Controleer het het logbestand voor details.

Iemand enig idee wat ik fout doe.

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 08:10

KSH

Ik heb XBMC op de iPad inmiddels werkend via een SMB verbinding met een map op mijn interne harde schijf. In delen op de iMac kon ik de SMB instellen.

Ik heb echter een pogoplug met daaraan een externe harde schijf. Op deze schijf heb ik een mediamap. Het delen van deze map voor een SMB verbinding lukt niet, waardoor ik de mediamap dus niet kan benaderen via XBMC.

Heeft iemand toevallig ervaring met het delen van zo'n externe map, zodat ik de films met XBMC op de ipad kan bekijken?

• SidewalkSuper
Fire69 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:58:
[...]

Gewone divx/xvid lukt ook perfect hoor (SD, HD heb ik in dat formaat nog niet getest).
DVD lukt niet al te best, constant bufferen dan...
Ik zeg ook, het liefst ;)
Xvids lukken btw ook niet allemaal, 720p xvid bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je die niet onder gewoon rekent? :)

Verwijderd

new_born89 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:47:
[...]

Wireless snelheid is niet het probleem, het gaat mis bij het decoden (xbmc). Bij mij werkte dit: Ga naar Instellingen > video > afspelen en zet a/v-synchronisatiemethode op AUDIOKLOK
Ik heb de audioklok aanstaan en het bufferen gaat iets beter maar soms nog steeds om de minuut met 720P films. Het schijnt iets met SMB te maken kunnen hebben. Als ik de netwerkactiviteit vanuit de Synology NAS bekijk schiet het continu op en neer (rond 300-400 KB/s met diepe dalen) terwijl er makkelijk hogere snelheid kan. Heeft iemand naders nog een idee om buffering haperingen te verhelpen?

Verwijderd

ik heb xbmc geinstalleerd op mijn ipad maar hoe krijg ik er in hemelsnaam films enzo op. ben er nu al 3 dagen mee bezig maar kan nergens een handleiding vinden.
heb ik daar nog iets anderen voor nodig en kan ik ook films kijken buitenhuis.
helppppppppppppppppppppp

gr kim2310

• Fire69
SidewalkSuper schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:48:
[...]

Ik zeg ook, het liefst ;)
Xvids lukken btw ook niet allemaal, 720p xvid bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je die niet onder gewoon rekent? :)
Nee, daarom dat ik zeg dat ik HD xvid nog niet getest heb :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:57:
Bedankt voor jullie reacties. Heb de films inmiddels toe kunnen voegen. Echter als ik een film wil bekijken geeft hij de volgende foutmelding. Playlist onderbroken. Een of meerdere item kan niet worden afgespeeld. Controleer het het logbestand voor details.

Iemand enig idee wat ik fout doe.
Meestal krijg je die melding als hij problemen heeft met afspelen door te vaak bufferen.
Welk type files heb je geprobeerd?
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:28:
ik heb xbmc geinstalleerd op mijn ipad maar hoe krijg ik er in hemelsnaam films enzo op. ben er nu al 3 dagen mee bezig maar kan nergens een handleiding vinden.
heb ik daar nog iets anderen voor nodig en kan ik ook films kijken buitenhuis.
helppppppppppppppppppppp

gr kim2310
Met iphonebrowser of i-FunBox zet ik de files op mijn iPad.

Ik weet eigenlijk niet of er programmas zijn die iets handiger zijn. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2011 23:47 ]

Verwijderd

Ik bedoel dat alle films die op mijn pc staan gestreamd worden naar xbmc voor ipad. want ik heb namelijk niet erg veel ruimte op mijn ipad om mijn films er allemaal op te zetten. en heb nu wel winscp op mijn pc maar snap er niks van

• Fire69
Ah, op die manier :)

Kijk even naar de posts en antwoorden van jordan28 (op deze pagina zelfs nog ;) ), die had dezelfde vraag...
Of je buitenhuis kan kijken hangt er vanaf of je share beschikbaar is buitenshuis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mijn muziek en foto heb ik nu voor elkaar maar bij video staat geen add source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Staat er wel iets anders? Video Add-ons bvb? Zo ja, dan kan je daar 2 keer op tikken om het context-menu te openen, en daar zou dan wel Add Source moeten bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat hellemaal niks alleen ... 3 puntjes. bij muziek en afbeeldingen staat wel add source. maar ik kan nog steeds niet onder 3g mijn muziek ontvangen. heb op pagina 2 gelezen dat iemand dat doet via ftp ofzo maar weet ook niet hoe dat moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best ingewikkeld allemaal. kan ook nergens een duidelijke handleiding vinden voor dit. heb ergens wel gelezen dat er ook een xbmc live bestaat geen idee wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:40:
best ingewikkeld allemaal. kan ook nergens een duidelijke handleiding vinden voor dit. heb ergens wel gelezen dat er ook een xbmc live bestaat geen idee wat dat is
XBMC Live is een Linux-versie voor pc, daar ben je niks mee :)

Vreemd dat er bij Videos niks staat... als je Back doet (swipen van rechts naar links op je scherm), kom je dan geen niveautje hoger uit waar wel iets staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:26:
oke mijn muziek en foto heb ik nu voor elkaar maar bij video staat geen add source
Kim,

mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, ik ben nu ook al 2 dagen aan het pongelen hoe ik muziek en films op mijn Ipad stream.

Ik had ook even bij de antwoorden van Jordan gekeken maar die zijn voor Apple TV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat maakt toch geen verschil? XBMC werkt identiek op Windows/Linux/AppleTV/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerst op mijn pc mijn muziek en films gedeeld en daarna bij xbmc bij network dan bij smb clientmijn ip adress omgegeven toen deedt ie het. alleen films nog niet en het kan alleen over wifi maar nog niet via 3g
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:44:
[...]

Kim,

mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, ik ben nu ook al 2 dagen aan het pongelen hoe ik muziek en films op mijn Ipad stream.

Ik had ook even bij de antwoorden van Jordan gekeken maar die zijn voor Apple TV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat werkt ook niet.
Fire69 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:44:
[...]

XBMC Live is een Linux-versie voor pc, daar ben je niks mee :)

Vreemd dat er bij Videos niks staat... als je Back doet (swipen van rechts naar links op je scherm), kom je dan geen niveautje hoger uit waar wel iets staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je anders eens een screenshotje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje rare vraag maar hoe moet dat heb geen idee
Fire69 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:04:
Kan je anders eens een screenshotje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Power en home tegelijk indrukken, dan zet hij een screenshot bij je Pictures. :)
Doe zet je dan op Tinypic.com of zo en hier link je er dan naar door [img]link naar plaatje[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tinypic.com/view.php?pic=2e393qb&s=7
Fire69 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:14:
Power en home tegelijk indrukken, dan zet hij een screenshot bij je Pictures. :)
Doe zet je dan op Tinypic.com of zo en hier link je er dan naar door [[url="link naar plaatje"]afbeelding[/url]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je zit al in library mode, terwijl je eerst sources moet adden. Dat is het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daar lijkt het vreemd genoeg inderdaad op. Maar daarvoor moet je al een source hebben toegevoegd en dat kan je nou net niet zeg je...

Duw eens helemaal links op je scherm op die grijze balk. Normaal krijg je dan een uitklap-menu. Daar zou je Bibliotheek-modus moeten kunnen uitzetten.
Als dat lukt, zou je op het scherm moeten komen waar je een source kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is me nu gelukt aar kan allen films ontvangen over mijn eigen netwerk en zou graag ook wils willen ontvangen buitenhuis weet u hoe dat zou moeten
Fire69 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:48:
Daar lijkt het vreemd genoeg inderdaad op. Maar daarvoor moet je al een source hebben toegevoegd en dat kan je nou net niet zeg je...

Duw eens helemaal links op je scherm op die grijze balk. Normaal krijg je dan een uitklap-menu. Daar zou je Bibliotheek-modus moeten kunnen uitzetten.
Als dat lukt, zou je op het scherm moeten komen waar je een source kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zit zo te rommelen met die add sources dat ik er nu heel veel in heb staan. hoe wis ik die weer want nu is er een hele lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:15:
IK zit zo te rommelen met die add sources dat ik er nu heel veel in heb staan. hoe wis ik die weer want nu is er een hele lijst
Even paar seconden op de source die je wilt verwijderen drukken en je krijgt een lijst met opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

new_born89 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:04:
[...]

Even paar seconden op de source die je wilt verwijderen drukken en je krijgt een lijst met opties.
Bij mij werkt dat niet helaas.

Ben ik nou gek of kan je niet "scrubben"?
Ik vind het een geweldig programma maar als ik niet even een stuk kan overslaan heb ik er niks aan.
Mijn tv opnames (eyetv) beginnen altijd iets eerder waardoor ik meestal een paar minuten vooruit moet spoelen.
Je kan wel versneld afspelen maar dat werkt niet echt lekker vind ik.
En ik vind het ook vervelend dat hij niet automatisch onthoud waar ik gebleven ben, je moet iedere keer een bookmark maken, of zie ik ook hier iets over het hoofd?
Jammer dat er geen goede handleiding bij zit.
Wat een jankert ben ik ook, sorry, maar ik vind het wel een geweldig programma met veel potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:01:
[...]

Bij mij werkt dat niet helaas.
Je moet niet blijven drukken, je moet dubbel-tikken op de source.
Dan krijg je het context-menu, daar kan je normaalgezien 'Delete source' kiezen.
Ben ik nou gek of kan je niet "scrubben"?
Ik vind het een geweldig programma maar als ik niet even een stuk kan overslaan heb ik er niks aan.
Mijn tv opnames (eyetv) beginnen altijd iets eerder waardoor ik meestal een paar minuten vooruit moet spoelen.
Je kan wel versneld afspelen maar dat werkt niet echt lekker vind ik.
En ik vind het ook vervelend dat hij niet automatisch onthoud waar ik gebleven ben, je moet iedere keer een bookmark maken, of zie ik ook hier iets over het hoofd?
Jammer dat er geen goede handleiding bij zit.
Wat een jankert ben ik ook, sorry, maar ik vind het wel een geweldig programma met veel potentieel.
Jankert! :P

Je kan inderdaad niet scrubben. Dat kan ik de 'gewone' xbmc ook niet, maar daar kan je wel met pijltje omhoog of rechts stukken skippen.
Waarschijnlijk zal er zo wel nog iets komen in toekomstige versies. Niet vergeten dat dit nog in de kinderschoenen staat :)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:48:
ja het is me nu gelukt aar kan allen films ontvangen over mijn eigen netwerk en zou graag ook wils willen ontvangen buitenhuis weet u hoe dat zou moeten

[...]
Dat is mogelijk maar heeft niks met xbmc te maken, maar met je netwerk-setup.
Dat zou ons hier te ver doen afwijken van het topic, daarvoor start je dus best een nieuw topic in het gepaste subforum (Netwerken of zo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even in een aparte post (sorry :P )

Jailbreak gelukt op mijn Apple TV2 en XBMC draait perfect!!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Scrubben is natuurlijk iets waar momenteel hard aan wordt gewerkt. XBMC is niet ingericht op touch / gesture commando's dus daar ligt nog wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Ben inmiddels al 2 uur bezig om mijn atv2 te jailbreaken. Kom niet voorbij de DFU en ik denk inmiddels dat dit aan de usb kabel ligt.

Welke kabels moeten er precies aangesloten zijn wanneer je dit probeert? Dit verschilt per post die ik tegenkom.

Klopt het ook dat Itunes de atv niet herkent wanneer deze verbonden is via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
mitch187 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:15:
Ben inmiddels al 2 uur bezig om mijn atv2 te jailbreaken. Kom niet voorbij de DFU en ik denk inmiddels dat dit aan de usb kabel ligt.

Welke kabels moeten er precies aangesloten zijn wanneer je dit probeert? Dit verschilt per post die ik tegenkom.

Klopt het ook dat Itunes de atv niet herkent wanneer deze verbonden is via usb?
Je hebt de USB A (male) naar Micro-USB B (male) kabel nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/CABLE-167.JPG

Als het goed is herkent iTunes de ATV2 gewoon. Eerst had ik ook moeite met DFU, probeer eens het volgende:
- 6 seconden MENU + DOWN BUTTON tegelijk ingedrukt houden, het ledje van de ATV2 gaat nu uit.
- Op het moment dat het ledje weer aan gaat direct MENU + PLAY/PAUSE 7 seconden lang tegelijk ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Ik gebruik de usb kabel welk bij mijn DHD zat, maar misschien wijkt die kabel net iets af van de standaard.

Met aangesloten kabels bedoelde ik meer de netwerk/power kabel, op het ene forum staat dat deze erin moet ander zegt juist dat deze niet aangesloten mogen zitten.

Zojuist nog even de bovenstaande handelingen geprobeerd maar geen resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
mitch187 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:58:
Ik gebruik de usb kabel welk bij mijn DHD zat, maar misschien wijkt die kabel net iets af van de standaard.

Met aangesloten kabels bedoelde ik meer de netwerk/power kabel, op het ene forum staat dat deze erin moet ander zegt juist dat deze niet aangesloten mogen zitten.

Zojuist nog even de bovenstaande handelingen geprobeerd maar geen resultaat helaas
Tijdens jailbreaken -> alleen Micro-USB
Tijdens tethered booten -> Power en Micro-USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kwam gisteren achter dit topic en het leek mij interessant om XBMC op mijn iPod touch (4.2.1, schone installatie greenpoison jailbreak) te installeren. Ik heb alleen een probleem, telkens als ik xbmc start op mijn iPod dan valt hij ook meteen weer uit. Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik kon helaas niet een oplossing vinden voor dit probleem. Is xbmc dan toch niet mogelijk op de iPod, of moet ik kon iets anders installeren dan alleen xbmc installeren(via cydia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

dj_dysaster

Stoom \o/

Welke generatie iTouch heb je? Meen dat xbmc pas werkt vanaf de 3e gen (zo werkt het op de iPhone ook pas vanaf de 3gs, iets met processor limitaties).

Net btw even mn appletv geupgrade naar de nieuwste officiele build. Volgens de newspost op xbmc.org zouden dvd`s nu ook moeten werken. Iemand dit al aan de praat? Bij mij worden dvd`s(iso) niet gescraped, waar dat op een windows xbmc install wel goed werkt (filenames etc zijn dus goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet ik een smb cient toevoegen en wat moet ik invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:48:
Welke generatie iTouch heb je? Meen dat xbmc pas werkt vanaf de 3e gen (zo werkt het op de iPhone ook pas vanaf de 3gs, iets met processor limitaties).
Ik heb een 2e generatie! Wel jammer, maar toch leuk apparaat :) Ik merkte al dat het het soort crashes waren die ook voorkomen als ik de teveel vraag van mijn iPod!

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
new_born89 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:27:
[...]

Je hebt de USB A (male) naar Micro-USB B (male) kabel nodig.

[afbeelding]

Als het goed is herkent iTunes de ATV2 gewoon. Eerst had ik ook moeite met DFU, probeer eens het volgende:
- 6 seconden MENU + DOWN BUTTON tegelijk ingedrukt houden, het ledje van de ATV2 gaat nu uit.
- Op het moment dat het ledje weer aan gaat direct MENU + PLAY/PAUSE 7 seconden lang tegelijk ingedrukt houden.
Dat las ik ook overal. En na 6/7 seconden begint het ledje als een gek te flikkeren, dus ik dacht dat het niet werkte. :/
Toen heb ik van mijn usb-kabel EN van mijn hdmi-kabel een stuk van de connector (boven/onder) afgesneden, zodat ze beiden ingeplugt kunnen zijn :P
Toen zag ik dus dat je 7 seconden Menu+Down moet inhouden MAAR dat de atv2 pas herstart wanneer je de knoppen loslaat! :P
Daarna ging het al veel beter voor mij 8)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:52:
hoe moet ik een smb cient toevoegen en wat moet ik invullen
Wat bedoel je met een smb client? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Zo GreenPois0n RC6 is uit en zou nu een untethered jailbreak moeten bieden voor de ATV2. Ik las eerst overal dat WiFi niet meer zou werken maar dat zou als volgt opgelost moeten kunnen zijn. Bron: davilla op het XBMC Forum

code:
1
2
3
4
apt-get update
apt-get remove com.nito.nitotv
apt-get install com.nito.nitotv
killall AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je naar settings gaat en daarna naar netwerkt kan je een smb client invoeren maar heb geen idee wat ik daar in moet voeren
Fire69 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:12:
[...]

Dat las ik ook overal. En na 6/7 seconden begint het ledje als een gek te flikkeren, dus ik dacht dat het niet werkte. :/
Toen heb ik van mijn usb-kabel EN van mijn hdmi-kabel een stuk van de connector (boven/onder) afgesneden, zodat ze beiden ingeplugt kunnen zijn :P
Toen zag ik dus dat je 7 seconden Menu+Down moet inhouden MAAR dat de atv2 pas herstart wanneer je de knoppen loslaat! :P
Daarna ging het al veel beter voor mij 8)

[...]

Wat bedoel je met een smb client? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cyzor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:44:
Zo GreenPois0n RC6 is uit en zou nu een untethered jailbreak moeten bieden voor de ATV2. Ik las eerst overal dat WiFi niet meer zou werken maar dat zou als volgt opgelost moeten kunnen zijn. Bron: davilla op het XBMC Forum

code:
1
2
3
4
apt-get update
killall AppleTV
Supergoed nieuws!! (hoewel het een dag telaat komt, gisteren net de untethered erop gezet :P )

Vreemd van die Wifi eigenlijk, nee?
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:00:
als je naar settings gaat en daarna naar netwerkt kan je een smb client invoeren maar heb geen idee wat ik daar in moet voeren
[...]
Dat is gewoon om een standaard user/paswoord in te stellen voor je netwerk-sources.
Als je shares niet beveiligd zijn met een username/paswoord, moet je dit dus gewoon leeg laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyzor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:44:

code:
1
2
3
4
apt-get update
killall AppleTV
Ik gebruik nu Seas0nPass op m'n ATV2. Kan ik nu de GreenPois0n RC6 er gewoon overheen zetten? Ben ik dan XBMC kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:40:
Ik gebruik nu Seas0nPass op m'n ATV2. Kan ik nu de GreenPois0n RC6 er gewoon overheen zetten? Ben ik dan XBMC kwijt?
Ik heb met GreenPois0n nog geen ervaring maar met een jailbreak herstel je eigelijk de firmware en raak je dus alles kwijt. Gewoon even je userdata map van je ATV2 afhalen en die na de nieuwe jailbreak weer terug zetten. Dan heb je je library en instellingen gewoon weer. Je kan de userdata vinden in:
/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata

Met Cyberduck oid kan je gemakkelijk die hele map naar je Mac kopiëren en na de jailbreak weer terug.

Edit:
Je kan net zo goed de hele XBMC preferences map pakken (/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC) neem je ook al je skins en addons gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cyzor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Ik heb met GreenPois0n nog geen ervaring maar met een jailbreak herstel je eigelijk de firmware en raak je dus alles kwijt.
Nee, niet echt, er worden gewoon een aantal systeemfiles overschreven en zo.
Ik heb op het XBMC-forum een post gelezen van een user die een backup had gemaakt, maar heb niet nodig had omdat alles er nog netjes stond. :)
Echter heeft blijkbaar 1 van de devs van Greenpois0n gezegd dat je best een restore doet voor de nieuwe JB omdat er anders wel een probleem kan ontstaan...
Edit:
Je kan net zo goed de hele XBMC preferences map pakken (/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC) neem je ook al je skins en addons gelijk mee.
Inderdaad.
Die XBMC-map heb ik ook volledig genomen, in mijn geval was in anders mijn profiles kwijtgeweest moest ik enkel de userdata gebackuped hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:03:
Nee, niet echt, er worden gewoon een aantal systeemfiles overschreven en zo.
Ik heb op het XBMC-forum een post gelezen van een user die een backup had gemaakt, maar heb niet nodig had omdat alles er nog netjes stond.
Oooh nice thanks voor de info, mij geeft een "clean install" ook altijd een beter gevoel.

Ik ben een beetje aan het spelen met de "Advancedsettings.xml" op mijn Mac en probeer via <videodatabase> de SQLite database op mijn NAS te hosten. Nog zonder al te veel succes, hij opent halsstarrig de database in de userdata map. Ook een andere locatie op mijn Mac pakt hij niet. Ik heb geen zin om een PC voor een MySQL server aan te laten staan en hoopte op een SQLite/NAS oplossing.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<advancedsettings>

<samba>
    <clienttimeout>30</clienttimeout>
  </samba>

<videodatabase>
    <type>sqlite3</type>
    <host>smb://PROMETHEUS/xbmc/databases</host> OF <host>/Users/Bart/Desktop</host>
    <name>MyVideos34</name>
  </videodatabase>  
</advancedsettings>

Het gekke is, als ik de "name" van de database in de advancedsettings aanpas hij in mijn userdata een nieuwe database met die naam aanmaakt. Hij weigert gewoon het "host" gedeelte mee te nemen. :?

Wat is eigenlijk heel graag zou willen is dat ik de hele XBMC voorkeuren map op een NAS kan hosten. Alle instellingen, addons en bibliotheken zouden dan op alle XBMC installs gelijk zijn. Dat lijkt me ideaal waneer je meerdere ATV2s in huis zou hebben. Ik moet dan volgens mij de koppelingen van special://home aanapssen. Ik kan alleen nergens vinden of dat überhaupt kan, ik Google nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren ook XBMC op m'n Apple TV gezet, maar het lukt me niet om via SMB een connectie naar m'n Synology te maken. Onder Network Settings heb ik het IP adress van m'n NAS gezet bij WINS server en de werkgroep naam (zie daar geen mogelijkheid om een password in te voeren).

Vervolgens kies ik bij video --> Add Source --> Browse --> Windows network (SMB) en krijg ik de melding Error 2: share not available.

Via UPnP kan ik 'm wel benaderen, dus netwerk connectie is er, maar als ik het goed heb kan je niet via dat protocol scrapen, vandaar dat ik SMB werkend wil hebben. Wat doe ik verkeerd? Het werkte zoals het op het moment geconfigureerd staat altijd op m'n Xbox, maar krijg het hier niet aan de praat.

*EDIT* Zie al m'n fout, had het pad niet goed gedaan. Het is uiteindelijk gelukt om via de file browser als eerste de schijf te benaderen en vervolgens kon ik 'm ook bij "Add Source" selecteren.

Nu kijker hoe het scrapen gaat, want begreep uit de release notes dat dat nog niet helemaal goed gaat met de library

[ Voor 18% gewijzigd door Walkman op 14-02-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:40:
Alle settings blijven wel behouden. Ik raakte SSH kwijt, na eroverheen installeren.
Sommigen hadden daar geen last van , dus kwestie van mazzel hebben, lijkt het.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Wat is de snelste manier om film als "Watched" te markeren? Per films gaat extreem traag en dat is dus niet echt te doen. Waar wordt de setting opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ik heb me ook maar aan het groene gif gewaagd. Na een backup te hebben gemaakt van de XBMC folder via iTunes de ATV2 hersteld. iTunes gaf wel een foutmelding maar hij starte daarna netjes in een ongejailbreakte staat op.

Het jailbreaken met GreenPois0n RC6 ging een heel stuk makkelijker dan voorheen met PwnageTool. In DFU mode zetten, op een knopje klikken, wachten en kaar. Daarna helemaal losgekoppeld en aan een TV aangesloten. De Apple TV starte netjes op met nu greenPois0n in het menu. Via daar kan je de Cydia Payload (oa. SSH) installeren en dan verdwijnt greenPois0n weer uit het menu.

Daarna XBMC geinstalleerd volgens de officiële methode niet via nitoTV en de XBMC preferences terug gekopieerd. Alles werkt weer als vanouds alleen nu kan ik de Apple TV loskoppelen zonder een laptop nodig te hebben om hem weer aan te zwengelen.

Voor mensen die moeite hebben met het in DFU mode krijgen, daar ben ik de eerste keer een paar uur mee bezig geweest voordat ik een uitleg vond die voor mij werkte:
  1. Zowel stroom als USB in de Apple TV (maakt niet uit in welke volgorde of hoe snel)
  2. Menu en Beneden tegelijk ingedrukt houden tot het ledje snel knippert (dit reboot de Apple TV)
  3. Daarna (snel) Menu en Play ingedrukt houden tot het ledje snel knippert.
  4. Voila DFU mode (te controleren via USB in Systeemprofiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyzor schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:39:
Ik heb me ook maar aan het groene gif gewaagd. Na een backup te hebben gemaakt van de XBMC folder via iTunes de ATV2 hersteld. iTunes gaf wel een foutmelding maar hij starte daarna netjes in een ongejailbreakte staat op.

Het jailbreaken met GreenPois0n RC6 ging een heel stuk makkelijker dan voorheen met PwnageTool. In DFU mode zetten, op een knopje klikken, wachten en kaar. Daarna helemaal losgekoppeld en aan een TV aangesloten. De Apple TV starte netjes op met nu greenPois0n in het menu. Via daar kan je de Cydia Payload (oa. SSH) installeren en dan verdwijnt greenPois0n weer uit het menu.

Daarna XBMC geinstalleerd volgens de officiële methode niet via nitoTV en de XBMC preferences terug gekopieerd. Alles werkt weer als vanouds alleen nu kan ik de Apple TV loskoppelen zonder een laptop nodig te hebben om hem weer aan te zwengelen.

Voor mensen die moeite hebben met het in DFU mode krijgen, daar ben ik de eerste keer een paar uur mee bezig geweest voordat ik een uitleg vond die voor mij werkte:
  1. Zowel stroom als USB in de Apple TV (maakt niet uit in welke volgorde of hoe snel)
  2. Menu en Beneden tegelijk ingedrukt houden tot het ledje snel knippert (dit reboot de Apple TV)
  3. Daarna (snel) Menu en Play ingedrukt houden tot het ledje snel knippert.
  4. Voila DFU mode (te controleren via USB in Systeemprofiel)
Het in DFU mode zetten, zoals jij zegt klopt alleen de volgorde van stroom, usb is wel degelijk van belang.

1; Sluit eerst de usb aan, wacht 5 - 10 seconden het ledje gaat namelijk sneller knipperen
2: Sluit nu het stroomnet aan, het ledje blijft snel knipperen
3: Houd MENU en PLAY/PAUZE knop 7 seconden in en hij gaat direct in DFU.

Het verschil zit hem in usb aansluiten en eerst wachten totdat het ledje sneller gaat knipperen... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:30:
Het in DFU mode zetten, zoals jij zegt klopt alleen de volgorde van stroom, usb is wel degelijk van belang.
Gek, ik heb het op verschillende volgorders geprobeerd en het maakte niets uit. Ik reboot hem eerst met menu+benden en daarna de DFU toetsen menu+play. Ik vermoed dat dankzij die reboot het niet uitmaakt in welke voororde je hem aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyzor op 14-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb zelf XBMC via NitoTv geïnstalleerd en dat werkte ook prima. Heb bijna alles gecontinueerd zoals ik zou willen, moet alleen nog even de tijd en het weer aanpassen. Wat zijn de ervaringen met andere skins? Heb me er nog niet in verdiept, maar welke draaien lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Walkman schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:42:
Wat zijn de ervaringen met andere skins? Heb me er nog niet in verdiept, maar welke draaien lekker?
Mocht je het vergeten zijn:
code:
1
2
3
4
cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV

Ik zelf draai nu Alaska Revisited, ik vind het een mooie cleane skin. Draait niet soepel maar niet ergerlijk traag. Xperience, een skin die ik ook een tijdje gebruikte op mijn Mac draait naar mijn smaak te traag en nu vind ik Alaska ook mooier. Volgens mij draait de standaard skin het best, ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cyzor schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:33:
[...]

Gek, ik heb het op verschillende volgorders geprobeerd en het maakte niets uit. Ik reboot hem eerst met menu+benden en daarna de DFU toetsen menu+play. Ik vermoed dat dankzij die reboot het niet uitmaakt in welke voororde je hem aansluit.
Met ^^. Als je de stroom eraan hebt, moet je hem gewoon eerst rebooten en dan onmiddelijk menu+play drukken, dan werkt het zonder problemen :)
Cyzor schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Mocht je het vergeten zijn:
code:
1
2
3
4
cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV
Ik las ergens dat alle atv2's staan ingesteld op de pst-tijdzone.
Iemand vroeg zich dan ook af, als we manueel die zone gaan aanpassen, of dat voor het achterliggende systeem geen problemen ging opleveren.
Daar waren de xbmc-devs ook nog niet uit...
Ik zelf draai nu Alaska Revisited, ik vind het een mooie cleane skin. Draait niet soepel maar niet ergerlijk traag. Xperience, een skin die ik ook een tijdje gebruikte op mijn Mac draait naar mijn smaak te traag en nu vind ik Alaska ook mooier. Volgens mij draait de standaard skin het best, ben benieuwd naar andere ervaringen.
Confluence draait wel goed, responsetijd is normaal, maar de animaties gaan wel niet heel vloeiend.
Is dat beter met Alaska?
Ondersteund die trouwens banners? Of enkel posters?

[ Voor 51% gewijzigd door Fire69 op 14-02-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:55:
Confluence draait wel goed, responsetijd is normaal, maar de animaties gaan wel niet heel vloeiend.
Is dat beter met Alaska?
Ondersteund die trouwens banners? Of enkel posters?
Ja volgens mij wel zie: YouTube: Alaska Revisited

Ik heb zelf de movie en tv weergave op "Poster tall" staan. Voor episodes is er een speciale "episodes" weergave die je alleen daar kan selecteren.

Edit:
De skin is niet vloeiend maar goed werkbaar.

Edit2:
Het viel me net pas op dat er een veel nieuwe versie van de Alaska Revisited skin beschikbaar is dan die op de XBMC repo staat. Zie dit topic op het XBMC forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70302

De skin lijk vloeiender te werken nu.

Ik kon hem niet installeren na het toevoegen van de repo uit dat topic dus heb ik hem maar op mijn Mac geïnstalleerd en daarna de skin folder naar de Apple TV gekopiëerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyzor op 14-02-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook mijn aTV binnen gekregen. Was zeer verbaasd van de afmetingen van het apparaat. Ja ik wist dat het klein was, maar dit is toch wel heel erg klein :) Even gekeken of alles goed werkt om vervolgens hem te jailbreaken (greenpoisOn RC6). Dit viel nog niet mee: Heb bijna 2 uur zitten proberen om hem op de laptop van mijn vrouw in DFU mode te krijgen.. zonder succes. Vervolgens aan mijn eigen PC gehangen waar hij bij de eerste poging wel in DFU mode ging.

Maargoed, XBMC erop gezet (daarom heb ik dit ding gekocht, het is voor op de slaapkamer) en alles naar wens ingesteld. De skin (Confluence) werkt ietsje traag, de RSS feed loopt ook niet helemaal vloeiend, maar verder werkt alles, op een kleine grafische bug na, goed. Jammer genoeg werkt ISO / Video_TS support nog niet goed. Dit is wel een groot nadeel omdat bijna al mijn films in ISO formaat staan. Hopelijk krijgen we snel wat (officiele) updates te zien zodat de performance omhoog gaat en de compatibiliteit ook.

Al met al ben ik zeer tevreden en nu maar hopen dat de iOS versie van XBMC zich snel ontwikkeld.

Edit: De grafische bug is een HDMI fout die bij bepaalde tv's (sony/Philips) op kan treden. Apple gaat het probleem met iOS 4.3 oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:31:
Edit: De grafische bug is een HDMI fout die bij bepaalde tv's (sony/Philips) op kan treden. Apple gaat het probleem met iOS 4.3 oplossen.
Alleen wordt in 4.3 waarschijnlijk de exploit gefixed die nu de jailbreak mogelijk maakt... dus na de release van 4.3 kan het nog wel eens maanden wachten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyzor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:21:
[...]

Alleen wordt in 4.3 waarschijnlijk de exploit gefixed die nu de jailbreak mogelijk maakt... dus na de release van 4.3 kan het nog wel eens maanden wachten worden...
Zal de AppleTV zichzelf automatisch updaten als 4.3 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:56:
Zal de AppleTV zichzelf automatisch updaten als 4.3 uit is?
Volgens mij wel maar in de instellingen van nitoTv kan je dit uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

nee je moet zelf aangeven of je het wil updaten. nu heeft vriendin lief dat gedaan en is nu van 4.0 naar 4.2.1 gegaan. gelukkig kan ik deze jailbraiken anders was ik de sigaar geweest.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
DancePlaza schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:43:
nee je moet zelf aangeven of je het wil updaten. nu heeft vriendin lief dat gedaan en is nu van 4.0 naar 4.2.1 gegaan. gelukkig kan ik deze jailbraiken anders was ik de sigaar geweest.
Oke dank je! Logisch natuurlijk dat er eerst even aan de gebruiker wordt gevraagd of deze wel wilt updaten. De optie in nitoTV zorgt er dan waarschijnlijk voor dat de ATV niet gaat zeuren om te updaten iod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Cyzor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:21:
[...]

4.3 untether is er sneller dan we verwacht hadden :)

http://twitter.com/i0n1c/status/37431014926065664

gelinkt door het DevTeam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sweet! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Cyzor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:44:
[...]

Oke dank je! Logisch natuurlijk dat er eerst even aan de gebruiker wordt gevraagd of deze wel wilt updaten. De optie in nitoTV zorgt er dan waarschijnlijk voor dat de ATV niet gaat zeuren om te updaten iod.
Moet die optie dan ook maar even zoeken. Aangezien er ook anderen in het huis aanwezig zijn die de update wel per ongeluk zouden kunnen doen. Zie voorlopig geen reden om te updaten.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Hebben jullie ook praktisch geen buffers als je UPnP gebruikt? Kan zelfs 1080 bestanden goed afspelen. Met smb lukt mij dat niet en buffert 720p ook best veel.

• Fire69
Reverb_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:33:
Hebben jullie ook praktisch geen buffers als je UPnP gebruikt? Kan zelfs 1080 bestanden goed afspelen. Met smb lukt mij dat niet en buffert 720p ook best veel.
Ik heb via smb eigenlijk geen buffering bij 720p.
Moet eerlijk zijn, heb nog maar een film of 3, 4 gekeken in HD, maar had geen problemen.

Las op het xbmc-forum van iemand die net bij upnp problemen had, toen hij overschakelde naar smb was het in orde :P

[edit]
Trouwens, is uPnP niet enorm beperkt? Ondersteunt geen subtitles etc.?

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 17-02-2011 19:53 ]

Verwijderd

Reverb_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:33:
Heb ik ook last van. SMB werkt nog niet optimaal; zijn wel meer gevallen bekend. Lijkt erop dat UPnP het enige alternatief is voor als je bufferproblemen hebt.

• Reverb_
Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:50:
[...]

Ik heb via smb eigenlijk geen buffering bij 720p.
Moet eerlijk zijn, heb nog maar een film of 3, 4 gekeken in HD, maar had geen problemen.

Las op het xbmc-forum van iemand die net bij upnp problemen had, toen hij overschakelde naar smb was het in orde :P

[edit]
Trouwens, is uPnP niet enorm beperkt? Ondersteunt geen subtitles etc.?
Volg eens mij wel, maar nog niet echt getest met subs erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik gebruik SMB en kan probleemloos 1080p films afspelen. Alles bekabeld met Cat5e trouwens. Jumboframes staat aan (MTU 9000) via een Airport Extreme (een van de nieuwere generaties, dus dual band tegelijk).
Nog geen moment buffers gehad eigenlijk, met geen enkele file.

Speel trouwens alleen mkv H264 af en wat SD avi's.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste nightly build (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92261) van 17 februari geïnstalleerd en de buffer issues zijn al een stuk minder bij het afspelen via SMB van 720P. Het netwerk verkeer vanaf m'n NAS bekeken ziet er nu ook een stuk stabieler uit. Voorheen waren het alleen maar pieken en dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

werkt de bierdopje subtitle plugin bij jullie op de atv2?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
DancePlaza schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:06:
werkt de bierdopje subtitle plugin bij jullie op de atv2?
Ik ben al lang geleden gestopt met de ontwikkeling van de bierdopje subtitle plugin.
Of bedoel je de xbmc subtitle addon?
De addon ondersteunt ook bierdopje.
Probeer die eens uit en als die problemen geeft, probeer het dan eens door een lokale folder voor subtitles op te geven i.p.v. een netwerklocatie.
Of plaats anders een berichtje in dit forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75437

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mr_Blobby schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Ik ben al lang geleden gestopt met de ontwikkeling van de bierdopje subtitle plugin.
Of bedoel je de xbmc subtitle addon?
De addon ondersteunt ook bierdopje.
Probeer die eens uit en als die problemen geeft, probeer het dan eens door een lokale folder voor subtitles op te geven i.p.v. een netwerklocatie.
Of plaats anders een berichtje in dit forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75437
de xbmc subtitle-addon doet het niet als je naar bierdopje verbind.
Hij geeft dan een fout dat hij een txt niet kan vinden.
Als je hem manueel erin zet, werkt het nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Sluuz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:36:
Ik gebruik SMB en kan probleemloos 1080p films afspelen. Alles bekabeld met Cat5e trouwens. Jumboframes staat aan (MTU 9000) via een Airport Extreme (een van de nieuwere generaties, dus dual band tegelijk).
Nog geen moment buffers gehad eigenlijk, met geen enkele file.

Speel trouwens alleen mkv H264 af en wat SD avi's.
Dat je cat5e gebruikt maakt niet uit, want de Apple TV 2G ondersteunt geen gigabit netwerk, maar 100mbit is voor de zwaarste 1080p file meer dan zat. Ik heb ook de Airport Extreme met een usb disc met externe voeding eraan hangen. Hoe kan ik Jumboframes aanzetten? Als je mij dat zou kunnen uitelggen hoe ik dat doe. Werk op Mac OS X.

Heb bij 720p af en toe buffers, maar 1080p dat werk echt niet lekker bij mij. Via uPnP werkt 1080p wel weer redelijk smooth, maar die biedt geen scraping.

Vreemde is dat ik juist wireless minder buffers heb dan wired... how bizarre.

Wat hebben jullie bij Systeem > Video > Afspelen > Afspelen naar beeldscherm synchroniseren staan?
Staat deze aangevinkt? Zo ja, wat staat er dan bij A/V synchronisatiemethode?

Als de taal op engels staat is het alsvolgt:
Settings > Video > Playback > Sync playback to display

[ Voor 50% gewijzigd door Reverb_ op 18-02-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Reverb_ schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:54:
Hoe kan ik Jumboframes aanzetten? Als je mij dat zou kunnen uitelggen hoe ik dat doe. Werk op Mac OS X.
Systeemvoorkeuren > Netwerk > Selecteer Ethernet > Geavanceerd > Ethernet > Configuereer op handmatig zetten en je kan de MTU aanpassen (zet snelheid weer op automatisch).

In nieuwe MacBooks gebruikt Apple alleen een netwerk chip (Broadcom 5764 volgens mij) die geen hogere MTU dan 1500 ondersteund. :| Op mijn oude Core 2 Duo MacBook Pro kon ik de MTU op 9000 zetten maar op mijn huidig Core i7 kan dit niet. Heel handig... Pro modellen noemen ze dat...

[ Voor 4% gewijzigd door Cyzor op 18-02-2011 18:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Daar zit een bug in. Je kan hem wel op 9000 zetten (en dat slaat hij dan ook op), maar hij displayed 1500 als max als je dat scherm weer opent. Hij staat onderwater echter weldegelijk op 9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Fire69 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:48:
[...]

de xbmc subtitle-addon doet het niet als je naar bierdopje verbind.
Hij geeft dan een fout dat hij een txt niet kan vinden.
Als je hem manueel erin zet, werkt het nog steeds niet...
Er is een fix voor die xbmc subtitle addon. Die kan je vinden op het forum van XBMC. Heb hem er zelf handmatig in moeten zetten, want de autoupdate van XBMC kan hem nog niet vinden. Daarna werkt hij wel.

Tenminste, hij kan verbinden met Bierdopje. Ik heb echter nog niet aan de praat gekregen dat de gedownloade subs ook daadwerkelijk in beeld verschijnen. Hij lijkt ze niet op te slaan. Zou logisch zijn omdat schrijven over SMB nog niet wordt ondersteund, maar hoe ga ik daar omheen?

edit: Sorry, dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Sluuz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:00:
Daar zit een bug in. Je kan hem wel op 9000 zetten (en dat slaat hij dan ook op), maar hij displayed 1500 als max als je dat scherm weer opent. Hij staat onderwater echter weldegelijk op 9000.
Ja las ik ook op Apple Discussions maar dacht ook gelezen te hebben dat hij dan helemaal niet sneller wordt de gebruikte chip schijnt het gewoon echt niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Even een vraag over de functionaliteit met de afstandbediening. Hoe kan tijdens het afspelen het menu te zien krijgen waarbij je zaken als audio delay, verhoudingen etcetera kan wijzigen? Lukte me wel om te zien met een XBMC remote app op m'n iPad, maar met de standaard afstandsbediening kreeg ik het niet voor elkaar.

Andere vraag is wat de snelste manier is om de Apple TV uit te zetten? Ga nu elke keer naar het hoofdmenu van de Apple TV zelf om op sluimeren te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik zou graag een ATV2 aanschaffen (via Amazon UK), maar zit nog met de volgende vragen:

- Kan je net als bij een HTPC allerlei XBMC scripts installeren? Specifiek UZG, Youtube/Vimeo/Dailymotion HD
- Zijn er nog steeds haperingen bij het afspelen van bepaalde formaten/materiaal? Welke?
- Wat zijn jouw ervaringen in beperkingen van deze ATV2 icm XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipjevandejam schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:02:
Ik zou graag een ATV2 aanschaffen (via Amazon UK), maar zit nog met de volgende vragen:

- Kan je net als bij een HTPC allerlei XBMC scripts installeren? Specifiek UZG, Youtube/Vimeo/Dailymotion HD
- Zijn er nog steeds haperingen bij het afspelen van bepaalde formaten/materiaal? Welke?
- Wat zijn jouw ervaringen in beperkingen van deze ATV2 icm XBMC?
Bij mycom kun je ze gewoon bestellen tegenwoordig de atv2, vandaag bestellen volgende werkdag ophalen.
http://www.mycom.nl/Produ...art/Apple-AppleTV/1114241

- Haperingen zijn niet algemeen, ieder heeft zijn eigen "hapering" lees buffer zorg. Bij de een gaat 720 en 1080 wireless goed, en bij de andere geeft dit al problemen bij bekabeling.
- Mijn ervaringen zijn zeer goed, ik heb alles aan mijn airport extremen hangen inc harde schijf, alles wireless 5ghz. Ik heb nog wel problemen met video.ts, de een doet hij wel, de andere niet, vreemd... verder draait hij wat ik wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Wat hebben je bij Systeem > Video > Afspelen > Afspelen naar beeldscherm synchroniseren staan?
Staat deze aangevinkt? Zo ja, wat staat er dan bij A/V synchronisatiemethode?

[ Voor 3% gewijzigd door Reverb_ op 19-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Walkman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:38:
Even een vraag over de functionaliteit met de afstandbediening. Hoe kan tijdens het afspelen het menu te zien krijgen waarbij je zaken als audio delay, verhoudingen etcetera kan wijzigen? Lukte me wel om te zien met een XBMC remote app op m'n iPad, maar met de standaard afstandsbediening kreeg ik het niet voor elkaar.
Standaard krijg je de OSD door select lang ingedrukt te houden. Je kan zelf ook een bestand aanmaken waarin staat wat knoppen op de afstandsbediening moeten doen.

Maak het volgende bestand aan: joystick.AppleRemote.xml
Plaats het in: /User/Library/Preferences/XBMC/userdata/keymaps/

Instellingen die je in de preferences van XBMC maakt overrullen die in:
/Applications/XBMC.frappliance/XBMCData/XBMCHome/system/keymaps

Deze gebruik ik, dit overrulled dus alleen de fullscreen video instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <joystick name="AppleRemote">
      <!-- Up            --> <button id="1">BigStepForward</button>
      <!-- Down          --> <button id="2">BigStepBack</button>
      <!-- Left          --> <button id="3">StepBack</button>
      <!-- Right         --> <button id="4">StepForward</button>
      <!-- Select        --> <button id="5">OSD</button>
      <!-- Menu          --> <button id="6">Stop</button>
      <!-- Select (long) --> <button id="7">NextSubtitle</button>
      <!-- Menu (long)   --> <button id="8"></button>
      <!-- Right (long)  --> <button id="10">FastForward</button>
      <!-- Left (long)   --> <button id="11">Rewind</button>
      <!-- Play          --> <button id="12">Pause</button>
      <!-- Play (long)   --> <button id="13"></button>
    </joystick>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

Met deze keymap komt het OSD dus door kort op select te drukken (ipv lang). Je kan zelf invullen wat de knoppen moeten doen, in het bovenstaande voorbeeld gaat hij door select lang ingedrukt te houden naar de volgende ondertitel. Zie de XBMC Wiki voor alle mogelijke acties: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap.xml#Actions

Stel het gewoon zo in zoals jij het prettig vind. Lang rechts en links werken (nog) niet op de ATV2.

De meeste knoppen doen niets als je ze niet definieert, behalve:
Select (long) [id 7] = FullScreen
Play [id 12] = Pause
Andere vraag is wat de snelste manier is om de Apple TV uit te zetten? Ga nu elke keer naar het hoofdmenu van de Apple TV zelf om op sluimeren te drukken.
Volgens mij kan dat nog niet makkelijker. Ik laat hem gewoon continu aanstaan, het gebruikt maar 6 watt dus dat is wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update van XBMC beschikbaar! Ben benieuwd wat nu de ervaringen zijn met bufferen via SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:08:
Er is een update van XBMC beschikbaar! Ben benieuwd wat nu de ervaringen zijn met bufferen via SMB.
Ik ook... Deel de ervaringen zou ik zeggen.

Bij is soms ook het vreemde dat dezelfde 720p niet buffert om mijn iPad maar wel op mijn Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Net mijn ATV2 met het groene gif geinjecteerd. Ben de zaak aan het verkennen/instellen.

Ik heb mijn tijd ingesteld, commando date geeft correcte tijd weer (zoals nu 16:42:11 CET) maar op het XBMC scherm zie ik dat het 15:42 is.

Wie kan mij helpen want wellicht zie ik een simpele setting over het hoofd???

nog andere tips om met de iPad XBMC te bedienen? Dadelijk eerst maar de NAS folders koppelen en laten indexeren.

update: Opgelost. Een keer de ATV2 uitzetten (Sluimeren) :P

[ Voor 6% gewijzigd door iPatrick op 19-02-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:08:
Bedankt voor de tip! :)
Waar heb je dit gezien, want ik vind nergens dat er een nieuwe versie is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:32:
Waar heb je dit gezien, want ik vind nergens dat er een nieuwe versie is? :?
Ze praten er een beetje over op het XBMC forum. Ik gebruik een Chrome extensie die de volgende pagina controleerd op wijzigingen. Zo wordt ik meteen bericht waneer er een nieuwe versie beschikbaar is.

http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, handig om weten.
Vind het wel raar dat het niet officieel aangekondigd wordt.

Trouwens, heb de update gedaan gewoon via ssh, ik zet mijn tv aan, geen beeld meer.
Ik dacht dat xbmc misschien nog draaide tijdens de update, dus ik trek de stekker uit om de rebooten (killall AppleTV werkte niet).
Na de reboot kom ik in het atv-menu, werkt mijn afstandsbediening niet meer! :?
Het lichtje knippert, maar er gebeurt niks.

Euh... help! :P

[edit]
En opgelost.

Even ter info bijzetten hoe het op te lossen. :)
Geen idee hoe/wat/waarom, maar blijkbaar was de pairing tussen de remote en de atv2 weg...
Bij elke toets knipperde het lichtje 3x.
Dit kan je oplossen door Menu en Links 6 seconden ingedrukt te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 19-02-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
quote: Davilla
bump revision for 10.0-7 release
Nieuwe versie op komst :P
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste