Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Die kans lijkt me zeer groot idd :D

EDIT:
Volgens mij staat hij online, de datums van de bestanden zijn versprongen van 18 naar 19 op: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/

http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/ Wordt meestal een uurtje later geupdate.

EDIT2:
Yup staat online net geïnstalleerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Cyzor op 19-02-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Staat er hier ook op :)

Aan de commits te zien is het wel maar een klein updateje.
Ik hoop dat ze snel de dvd-iso playback aan de praat krijgen, daar zit ik echt op te wachten :'(

[edit]
Gebruikt iemand hier XBMC Commander op de iPad?
Aangezien de muziek-library nog niet werkt op de atv2, wou ik in de app via Files naar mijn muziek-source, maar blijkbaar krijg je in de File-view wel de source te zien, maar die openen lukt niet... :/

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 19-02-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
10.0-7 heeft wel een leuke verandering gebracht: "fixed: handle special:// protocols in pathsubstitution <from> string". Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk de thumbnails folder door te verwijzen naar een share op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:10
Hoe krijg je dat precies voor elkaar? Mijn thumbs staan nu op de ATV zelf in een duister hoekje. Wil alle data graag op de NAS zetten, maar zou niet weten hoe.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Ik ook... Deel de ervaringen zou ik zeggen.

Bij is soms ook het vreemde dat dezelfde 720p niet buffert om mijn iPad maar wel op mijn Apple TV
Gisteren zitten testen met een 720P film via wireless N over SMB. Het bufferen komt een stuk minder vaak voor maar is nog niet helemaal weg. Het gaat in ieder geval de goeie kant op.
Het XBMC menu loopt inmiddels wel al een stuk vloeiender dan voorheen. Vreemde wat ik alleen nu heb is dat ondertitels gedownload via plugin in XBMC niet in de film te zien zijn. Een srt bestand in dezelfde folder doet het wel. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
is het iemand al gelukt uitzending gemist goed te installeren ...

Aangezien mijn ipad niet de volledige uitzending streamt, probeer ik uzg te installeren, maar dat lukt helaas niet.

Ik krijg het niet voor elkaar dit op mijn apple TV2 te krijgen ;(

Ik heb geprobeerd mijn ATV aan mijn win7 pc te koppelen, maar daar wordt ie niet op herkend ...
Het installeren van een zip file lukt hierdoor niet, ook niet vanaf mijn NAS.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Sluuz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:46:
Hoe krijg je dat precies voor elkaar? Mijn thumbs staan nu op de ATV zelf in een duister hoekje. Wil alle data graag op de NAS zetten, maar zou niet weten hoe.
De SQLite database op de NAS hosten ben ik nog niet uit, ik wil namelijk geen MySQL server hebben aanstaan.

De thumbnails op een NAS hosten is met 10.0-7 echter een stuk makkelijker geworden gezien de Advancedsettings.xml nu het special protocol ondersteund. Hierdoor kan je gebruik maken van de pathsubstitution om zo de thumbnails folder op de achtergrond te laten doorverwijzen naar een map/share naar keuze.

In mijn advancedsettings.xml heb ik het volgende opgenomen:
code:
1
2
3
4
5
6
<pathsubstitution> 
  <substitute>
     <from>special://masterprofile/Thumbnails</from>
     <to>smb://xbmc:xbmc@prometheus/xbmc/Thumbnails/</to>
  </substitute> 
</pathsubstitution>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
pvdlaan schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:15:
is het iemand al gelukt uitzending gemist goed te installeren ...

Aangezien mijn ipad niet de volledige uitzending streamt, probeer ik uzg te installeren, maar dat lukt helaas niet.

Ik krijg het niet voor elkaar dit op mijn apple TV2 te krijgen ;(

Ik heb geprobeerd mijn ATV aan mijn win7 pc te koppelen, maar daar wordt ie niet op herkend ...
Het installeren van een zip file lukt hierdoor niet, ook niet vanaf mijn NAS.
Met de iPad kan je toch gewoon naar beta.uitzendinggemist.nl surfen en dan krijg je netjes via HTML5 1Mbit H.264 video's voorgeschoteld?

De XOT-Uzg addon is te installeren (in ieder geval op de ATV2) maar je hebt er niets aan gezien de iOS builds van XBMC nog geen MMS streams ondersteunen. Mocht je hem toch per se willen installeren, op mijn ATV2 lukte het meteen door de repository toe te voegen:
  • Download de repository zip van: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download
  • Zet deze zip via SSH (SFTP) in de map /user (of /private/var/mobile maar dat is de zelfde map). Ik gebruik op mijn Mac hiervoor Cyberduck die nu ook volgens mij een Windows versie heeft.
  • Voeg in XBMC een addon toe via zip, klik op homefolder en daar zou de zip moeten staan.
  • Na het installeren kan je via addon toevoegen de rieter.net repository selecteren en van daaruit XOT-Uzg installeren.
Maar nogmaals de huidige versie van de addon werkt niet op de huidige versie van XBMC voor iOS.

Ik heb in dit topic op het XBMC forum aan de ontwikkelaar van de addon gevraagd of het het eventueel mogelijk is de HTML5 video's van beta.uitzendinggemist.nl als keuze te bieden. Als dat kan zou de addon moeten werken ook zonder MMS support van XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyzor op 20-02-2011 14:16 . Reden: Wat handige links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Cyzor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:08:
[...]

Met de iPad kan je toch gewoon naar beta.uitzendinggemist.nl surfen en dan krijg je netjes via HTML5 1Mbit H.264 video's voorgeschoteld?

De XOT-Uzg addon is te installeren (in ieder geval op de ATV2) maar je hebt er niets aan gezien de iOS builds van XBMC nog geen MMS streams ondersteunen. Mocht je hem toch per se willen installeren, op mijn ATV2 lukte het meteen door de repository toe te voegen:
  • Download de repository zip van: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download
  • Zet deze zip via SSH in de map /user (of /private/var/mobile maar dat is de zelfde map)
  • Voeg in XBMC een addon toe via zip, klik op homefolder en daar zou de zip moeten staan.
  • Na het installeren kan je via addon toevoegen de rieter.net repository selecteren en van daaruit XOT-Uzg installeren.
Maar nogmaals de huidige versie van de addon werkt niet op de huidige versie van XBMC voor iOS.

Ik heb in dit topic op het XBMC forum aan de ontwikkelaar van de addon gevraagd of het het eventueel mogelijk is de HTML5 video's van beta.uitzendinggemist.nl als keuze te bieden. Als dat kan zou de addon moeten werken ook zonder MMS support van XBMC.
Ik ben reeds bezig met het aanpassen van het NOS kanaal voor ATV, maar daarvoor heb ik wat uzg.log files nodig gemaakt op ATV2. Dus post die even op pastebin.ca en laat ze hier even achter.

Het zal overigens enkel een fix zijn voor het NOS kanaal, eigenlijk moet XBMC (met de nieuwe ffmpeg implementatie) gewoon nog gaan werken met mms streams.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
GroteBozewolf schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:16:
[...]

Ik ben reeds bezig met het aanpassen van het NOS kanaal voor ATV, maar daarvoor heb ik wat uzg.log files nodig gemaakt op ATV2. Dus post die even op pastebin.ca en laat ze hier even achter.

Het zal overigens enkel een fix zijn voor het NOS kanaal, eigenlijk moet XBMC (met de nieuwe ffmpeg implementatie) gewoon nog gaan werken met mms streams.
Klinkt goed! Ik ga kijken of ik vanavond de log files voor je kan regelen als nog niemand anders het hier heeft gepost. Is het niet sowieso handig om de H.264 versies aan te bieden in de addon gezien deze de zelfde kwaliteit hebben als de hoogste MMS stream en het een wat meer algemener formaat is?

PS: Ben jij "Basje" op het XBMC forum?

EDIT:
pastebin.ca lijkt down. Ik heb de log file maar in mijn Dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/21017977/uzgPlugin.log

Ik hoop dat dit de goede is hij komt uit: .../XBMC/addons/net.rieter.xot/uzgPlugin.log

[ Voor 12% gewijzigd door Cyzor op 20-02-2011 15:03 . Reden: Link naar log file toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Cyzor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:22:
[...]

Klinkt goed! Ik ga kijken of ik vanavond de log files voor je kan regelen als nog niemand anders het hier heeft gepost. Is het niet sowieso handig om de H.264 versies aan te bieden in de addon gezien deze de zelfde kwaliteit hebben als de hoogste MMS stream en het een wat meer algemener formaat is?

PS: Ben jij "Basje" op het XBMC forum?

EDIT:
pastebin.ca lijkt down. Ik heb de log file maar in mijn Dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/21017977/uzgPlugin.log

Ik hoop dat dit de goede is hij komt uit: .../XBMC/addons/net.rieter.xot/uzgPlugin.log
Ok, ik heb het NOS Beta kanaal aangepast om Apple TV te detecteren. Als dat zo is, dan opent hij andere URL's. De update (NOS kanalen versie 3.2.3.1) staat reeds in de repository en zou dus automatisch (als dat aan staat natuurlijk) moeten worden gedeployed.

Graag hoor ik of het werkt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
GroteBozewolf schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Ok, ik heb het NOS Beta kanaal aangepast om Apple TV te detecteren. Als dat zo is, dan opent hij andere URL's. De update (NOS kanalen versie 3.2.3.1) staat reeds in de repository en zou dus automatisch (als dat aan staat natuurlijk) moeten worden gedeployed.

Ik weet niet wat je bedoeld met het "NOS Beta kanaal" maar ik zat even rond te klikken. Tot mijn verbazing speelt alles in beta.uitzendinggemist.nl meteen af! Ik weet niet wat je hebt gedaan maar dat je het zo snel voor elkaar zou krijgen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT: Ik ben eigenlijk best benieuwt hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Gebruik je nu de h.264 video files?

Nogmaals HULDE! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Cyzor op 20-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Super !! thanks Cyzor en GroteBozewolf !

Op mijn ATV2 werkt het nu ook ;)

Op m`n ipad en win7 pc heb ik `m nog niet werkend, maar op de ATV2 gelukkig wel ...
Nu kan ik voor het slapen gaan nog ff een uitzendinggemist kijken.

@Cyzor, dit lukte niet d.m.v. airplay met m`n ipad, aangezien deze er na een minuut of 20 mee stopt ;(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
pvdlaan schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:25:
Super !! thanks Cyzor en GroteBozewolf !
Ik heb hier niets mee te maken gehad op de vraag of het mogelijk was na dan. Alle eer gaat naar GroteBozewolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Cyzor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:49:
[...]

Ik weet niet wat je bedoeld met het "NOS Beta kanaal" maar ik zat even rond te klikken. Tot mijn verbazing speelt alles in beta.uitzendinggemist.nl meteen af! Ik weet niet wat je hebt gedaan maar dat je het zo snel voor elkaar zou krijgen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT: Ik ben eigenlijk best benieuwt hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Gebruik je nu de h.264 video files?

Nogmaals HULDE! _/-\o_
Ja, ik ben Basje op het XBMC forum.

Wat ik doe is gewoon de URLs gebruiken die jij hebt gepost op het XBMC forum:
code:
1
beta.uitzendinggemist.nl/video_streams/{OMROEP_ID}?quality={KWALITEIT}

waarbij ik de ID en Kwaliteit zelf invul aan de hand van de info die ik al bij elkaar sprokkel in XOT.

Je hebt er dus toch iets mee te maken gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
GroteBozewolf schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:53:
Je hebt er dus toch iets mee te maken gehad :D
Dank je ;)

Heb je nog een log file nodig om het één en ander te cheken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Fire69 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:53:
Gebruikt iemand hier XBMC Commander op de iPad?
Aangezien de muziek-library nog niet werkt op de atv2, wou ik in de app via Files naar mijn muziek-source, maar blijkbaar krijg je in de File-view wel de source te zien, maar die openen lukt niet... :/
Ja ik gebruik sinds vandaag XBMC Commander (mooier dan XBMoteC).

Wat bedoel je dat je muziek-library niet werkt? Alhoewel ik nog bezig ben met het inleesproces van alle muziek op mijn NAS zie ik al wel goede tussenresultaten: sortering op basis van MP3-tags, art &scrape work. Het toevoegen aan de (muziek) bibliotheek duurt wel erg lang: 11 uur bezig, ben pas op de helft.

Inderdaad bij Files nog weinig leuks: ik heb 3 sources (music, video, pictures), doorklikken geeft uiteindelijk lege boekenplank :?

Ik heb het nu de hele avond op Party-mode staan. In de Play-list krijg je dan de volgende 10 songs op je boekenplank. Leuk.
Wat wel gebeurd is dat Commander er wel eens uit knalt.

Wel leuk en actief topic is dit. Thanks for the tips _/-\o_
(net als toen GT5 uitkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
iPatrick schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:22:
[...]

Ja ik gebruik sinds vandaag XBMC Commander (mooier dan XBMoteC).

Wat bedoel je dat je muziek-library niet werkt? Alhoewel ik nog bezig ben met het inleesproces van alle muziek op mijn NAS zie ik al wel goede tussenresultaten: sortering op basis van MP3-tags, art &scrape work. Het toevoegen aan de (muziek) bibliotheek duurt wel erg lang: 11 uur bezig, ben pas op de helft.

Inderdaad bij Files nog weinig leuks: ik heb 3 sources (music, video, pictures), doorklikken geeft uiteindelijk lege boekenplank :?

Ik heb het nu de hele avond op Party-mode staan. In de Play-list krijg je dan de volgende 10 songs op je boekenplank. Leuk.
Wat wel gebeurd is dat Commander er wel eens uit knalt.

Wel leuk en actief topic is dit. Thanks for the tips _/-\o_
(net als toen GT5 uitkwam)
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat de Library voor muziek nu wel werkt, in de eerste release werkte deze niet.
Nu heb ik wel een ander probleem in Commander, al mijn albums staan er dubbel in...
Ik zal de atv2 er eens uithalen en opnieuw aanmaken, misschien heb ik al teveel zitten prutsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Even een suf vraagje: gaat dit dan dus automatisch of moet ik de plugin nog updaten? In het laatste geval, hoe doe ik dat? Gisteravond werkte het bij mij namelijk nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:36:
[...]

Even een suf vraagje: gaat dit dan dus automatisch of moet ik de plugin nog updaten? In het laatste geval, hoe doe ik dat? Gisteravond werkte het bij mij namelijk nog niet...
Als automatisch updaten van de addons aanstaan zou het inderdaad vanzelf moeten gaan. Heb je dat niet kan je gewoon in settings naar addons gaan en daar wachten de updates op je. Ik weet niet zeker of je de addon via de repo geïnstalleerd moet hebben om te kunnen updaten vanuit XBMC maar ik dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik heb de kanalenlijst geupdate naar 3.2.3.1, maar het werkt nog steeds niet op mijn ATV2

Hier is de logging

http://paste2.org/p/1259585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:48
Zojuist ook Uitzending gemist proberen toe te voegen. Zowel bij Video add-ons als bij programma's staat hij nu vermeld. Echter bij openen geeft hij aan dat er een fout in script op net.rieter.xot zit. Meer mensen hier last van? En/of tips dit op te lossen? Heb net ook al XBMC geupdate naar de nieuwste release in de hoop dat dit zou helpen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Jemeenthet schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:06:
Zojuist ook Uitzending gemist proberen toe te voegen. Zowel bij Video add-ons als bij programma's staat hij nu vermeld. Echter bij openen geeft hij aan dat er een fout in script op net.rieter.xot zit. Meer mensen hier last van? En/of tips dit op te lossen? Heb net ook al XBMC geupdate naar de nieuwste release in de hoop dat dit zou helpen maar helaas.
Hoe hem je hem geïnstalleerd? Door de net.rieter repo toe te voegen? Ik hem hem nu op twee Apple TV's geïnstalleerd zonder enig probleem. Via programma's krijg ik een grafisch lay out van alle kanalen en afleveringen. Via video's blijf ik gewoon in de lay out van mijn skin maar kan ook van daar uit alles afspelen.

Gisteravond deed hij het even niet meer om een of andere reden. Het laden duurde erg lang en de log files stonden volg met timeouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
Via sftp zoals hier eerder omschreven. De repository vervolgens geinstalleerd en add-on ingeschakeld. Alles leek ook gewoon goed te verlopen, tot die foutmelding dus.

Iets te vroeg aan de bel getrokken trouwens, alles even verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het te werken!

Edit:
Overzichten verschijnen met de programma's ed. Als ik deze open kan ik voor drie kwaliteiten kiezen, echter wil hij ze niet afspelen. Geeft een foutmelding icm dat ik in het logbestand moet kijken voor details.

[ Voor 27% gewijzigd door Jemeenthet op 21-02-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Beetje off-topic, maar vond het wel handig om te melden.

Als je via ssh (ofzo) in /Applications/AppleTV.app/Appliances de folders die daar staan renamed (.old erachter of zo), verdwijnen ze in FrontRow (atv2-menu)

Ik heb nu enkel nog XBMC en Settings erin staan.
Staat toch wel iets netter en die andere items gebruik je waarschijnlijk toch nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jemeenthet schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:28:
Via sftp zoals hier eerder omschreven. De repository vervolgens geinstalleerd en add-on ingeschakeld. Alles leek ook gewoon goed te verlopen, tot die foutmelding dus.

Iets te vroeg aan de bel getrokken trouwens, alles even verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het te werken!

Edit:
Overzichten verschijnen met de programma's ed. Als ik deze open kan ik voor drie kwaliteiten kiezen, echter wil hij ze niet afspelen. Geeft een foutmelding icm dat ik in het logbestand moet kijken voor details.
Je moet XOT via de repo installeren en dan komt ie als Plugin (onder Videos) en als Script (onder Programs) te voorschijn. Via de repo krijg je dan de updates gepushed (mits je Auto-update hebt aanstaan in de Addon Manager).

Daarnaast werkt enkel het BETA UZG kanaal, niet de andere. Als het bij iemand niet werkt, post dan even een uzg.log (voor script) of uzgplugin.log (voor plugin) op pastebin.ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
GroteBozewolf schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:20:
[...]

Je moet XOT via de repo installeren en dan komt ie als Plugin (onder Videos) en als Script (onder Programs) te voorschijn. Via de repo krijg je dan de updates gepushed (mits je Auto-update hebt aanstaan in de Addon Manager).

Daarnaast werkt enkel het BETA UZG kanaal, niet de andere. Als het bij iemand niet werkt, post dan even een uzg.log (voor script) of uzgplugin.log (voor plugin) op pastebin.ca.
Net bij thuiskomst was er een update beschikbaar en nu werkt het. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het bufferen via SMB bij jullie na de laatste update? Bij mij gaat het wat beter maar weg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:06:
Hoe gaat het bufferen via SMB bij jullie na de laatste update? Bij mij gaat het wat beter maar weg is het niet.
Bij mij ging het eigelijk altijd wel goed en het is er zeker niet slechter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
Op mn iPhone4 nog niets van issues gehad mbt buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Cyzor schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:39:
[...]

Bij mij ging het eigelijk altijd wel goed en het is er zeker niet slechter op geworden.
Snap ook niet hoe het kan dat sommigen buffers hebben en anderen niet via SMB. Ook zelfs via wired. Dan moet bij iedereen toch wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Snap ook niet hoe het kan dat sommigen buffers hebben en anderen niet via SMB. Ook zelfs via wired. Dan moet bij iedereen toch wel hetzelfde zijn.
Dat zou ik nou ook denken. Vreemd verschijnsel. Als ik naar het dataverkeer van m'n NAS kijk, zie ik die op en neer stuiteren. Daar zouden anderen dan toch ook last van moeten hebben. uPnP heeft geen buffer problemen en hier is het dataverkeer dan ook mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren ook maar eens een 720p filmpje geprobeert, maar die was constant aan het bufferen. Verbaasde me wel aangezien alles gewoon bekabeld is. Dus in dat opzicht is dit apparaatje nog niet helemaal klaar voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ik vind die conclussie een beetje voorbarig gezien er veel mensen mijn inclusief zijn die gewoon 720p bestanden vloeien kunnen afspelen. Ik heb bijna alleen maar 720p films en spelen bijna bufferloos af via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vaag, al aardig wat 720p spul gekeken, nog nooit last van bufferen gehad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren even getest. Met de 1080p-versie van Avatar zit de avt2 op een cpu-gebruik van 80%, dus dat lukt aardig.
Bufferen deed hij ook niet, maar elke seconde zat er een klein schokje in het beeld.

Volgens mij moet het dus perfect mogelijk zijn om zelfs 1080p af te spelen, maar moeten ze gewoon de code nog verder optimaliseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Spelen jullie via een SMB share af of via uPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
SMB hier, nog nooit problemen mee gehad. Ook performance is prima. Wel vanaf een linuxbak, misschien maakt dat uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Luqq op 23-02-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
SMB Share vanaf een Drobo FS. Die hangt aan een gigabit switch die zit aangesloten aan een Netgear gigabit router (kut ding). Die router zet een wireless N netwerk op en daar hangen de twee Apple TV 2's plus een handje vol andere apparaten aan. Kan op beide Apple TV's gelijktijdig (via WiFi) een 720p film van de Drobo FS afspelen. Hij moet bij mij eigelijk alleen bufferen als ik een groot stuk spoel in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
SMB share die bedraad (cat5e) hangt aan een Dual Band Gigabit N wireless router

[ Voor 91% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-02-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMB share over wireless N via een Airport Extreme vanaf Synology NAS DS210+. Zou allemaal ruim voldoende capaciteit moeten zijn maar buffering komt om de 30 seconden voor. Lijkt wel of ie de buffer eerst volpompt, daarna helemaal leeg speelt en dan weer opnieuw.
(via uPnP werkt het wel goed maar wil ik liever niet gebruiken)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zelf heb ik een Synology 207 die op dezelfde router hangt als m'n Apple TV 2, ik heb ook dat hij steeds aan het laden is, een stuk afspeelt dan weer gaat bufferen.

Router die ik gebruik is een Sitecom 54G Turbo, mogelijk dat daar het probleem ligt? Zal nog eens kijken of het uitmaakt via uPnP

[ Voor 26% gewijzigd door Walkman op 23-02-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zojuist ook via upnp geprobeerd, maar ook daar buffert XBMC. Zat te denken dat het mogelijk nog aan de build zou kunnen liggen. Wat is de makkelijkste manier om naar de laatste versie te updaten? Kan dat vanuit XBMC en hoe behou je je library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Walkman schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:33:
Zojuist ook via upnp geprobeerd, maar ook daar buffert XBMC. Zat te denken dat het mogelijk nog aan de build zou kunnen liggen. Wat is de makkelijkste manier om naar de laatste versie te updaten? Kan dat vanuit XBMC en hoe behou je je library?
Nieuwe installeren, ik dacht zelfs dat je huidige library zelfs behouden blijft. Zo niet, export je library en dan daarna weer importeren naar updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Library blijft gewoon staan, dus een 'apt-get update && apt-get upgrade' zou moeten genoeg zijn.

Verwijderd

Van het XBMC forum:

The XBMC guys made it clear that 10.0-7 will be the last official for awhile, most likely until the merge happens.

For all of you that don't know, what this basically means is in order to make xbmc-ios, they have branched the code so they can work on XBMC-IOS without affecting the normal progression of XBMC dev cycle. Now they XBMC-IOS is working good, that branch needs to be brought back to Trunk, mainline or master, but all means the same thing. It's essentially bringing all software back under one branch, merging everything together.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
Jemeenthet schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:33:
[...]

Net bij thuiskomst was er een update beschikbaar en nu werkt het. Top!
Ik heb 'm ook net geinstalleerd. Kwam er eerst niet uit, dus even kort een beschrijving, mochten meer mensen het probleem hebben.
Van hier de repository zip downloaden (25k)
http://www.rieter.net/pages/XOT:Download

dan met sftp op je atv2 kopieren. Via xbmc, system, addons, install from zip doen.
Vervolgens bij progams installeren en bij video addons installeren.

En als je klaar bent bij system, addons, updaten! Dit laatste ging bij niet automatisch.

Werkt nu goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Ik heb 'm ook net geinstalleerd. Kwam er eerst niet uit, dus even kort een beschrijving, mochten meer mensen het probleem hebben.

dan met sftp op je atv2 kopieren. Via xbmc, system, addons, install from zip doen.

En als je klaar bent bij system, addons, updaten! Dit laatste ging bij niet automatisch.

Ben er ook mee bezig geweest, maar kun je er een klein stappenplannetje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Hoe vinden jullie xbmc op de ipad werken? het draait hier wel allemaal maar de menu's zijn heel traag en reageren heel slecht op de touch.

Scrollen door films en iets zoeken is amper te doen .

Iemand betere ervaringen, misschien andere skin of instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je moet even afwachten. Er zijn sinds kort juist wat touch- en gesturemogelijkheden ingebouwd. Die worden nu verder ontwikkeld en zullen binnenkort in een 1e versie te gebruiken zijn.
Dan kunnen skinners er ook mee aan de slag om het werkend te maken.

De hele support is nog brandnieuw, dus je moet wel even de ontwikkeling af willen wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vind het, voor een versie die nog in de kinderschoenen staat, al heel goed werken eigenlijk.
Menu's zijn traag is relatief. De animatie is traag door de lage fps, maar de reactie is wel snel.
Met andere worden, het zou vloeiender kunnen, maar niet sneller, snap je :P

Slechte reactie op touch heb ik nog niet echt gemerkt.
Wel dat sommige dingen zoals de scrollbar rechts, of het slideout-menu links nogal moeilijk te grijpen zijn omdat ze niet gemaakt zijn voor touch en daardoor het oppervlak een beetje klein is.

Andere skins gingen bij mij helemaal niet.
Overall ben ik heel tevreden momenteel, als je met de beperkingen kan leven. :)

Enige vervelende aan de iPad is de omslachtige manier om je media erop te krijgen, maar daar kan XBMC niks aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Als ik naar de XOT add-on ga, staat de update knop uit alsof er geen update is. Ik heb nu v3.2.3. Enig idee hoe ik de update kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:04:
[...]

Als ik naar de XOT add-on ga, staat de update knop uit alsof er geen update is. Ik heb nu v3.2.3. Enig idee hoe ik de update kan doen?
een keer je atv in sluimer mode zetten en weer aanzwengelen. Dan naar systeem -> add-ons en kijken of er dan nog steeds geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
[...]

v3.2.3 is de goede versie van de addon alleen de kanalenlijst van de NPO is geupdate zodat het beta kanaal op de ATV2 niet de MMS stream maar de h.264 video gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyzor schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:53:
[...]

v3.2.3 is de goede versie van de addon alleen de kanalenlijst van de NPO is geupdate zodat het beta kanaal op de ATV2 niet de MMS stream maar de h.264 video gebruikt.
Dit had ik begrepen ja, maar desondanks werkt het beta kanaal bij mij nog niet. Dus ik vroeg me af of ik nog iets moest updaten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
[...]

3.2.3 is de laatste versie! Je moet de kanalen updaten vanuit de XBMC updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:47:
[...]

3.2.3 is de laatste versie! Je moet de kanalen updaten vanuit de XBMC updater.
Ik heb overal gezocht in XBMC maar ik kan gewoon niet vinden waar ik de kanalen kan updaten of waar de XMBC updater is. Zou iemand willen uitleggen hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Ik heb overal gezocht in XBMC maar ik kan gewoon niet vinden waar ik de kanalen kan updaten of waar de XMBC updater is. Zou iemand willen uitleggen hoe dat gaat?
Als je de plugin via de repo hebt geïnstalleerd haalt deze volgens mijn automatisch de kanaal lijsten binnen en kan deze ook updaten. Volgens mij werkt dit niet als je de plugin via de zip installeert, als ben ik naar niet 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:44:
Ik wist trouwens niet dat hij zo ongelooflijk klein was, zag het pas toen ik de bestelling al geplaatst had.
Geen idee waar ik zoiets kleins mooi kan neerzetten :+
Een extern IR-oogje was leuk geweest, want dan plak je 'm zo achterop je TV :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hem nu gewoon bij de tv staan. Vind het wel leuk, aangezien de meeste mensen zwaar onder de indruk zijn dat het beeld op de tv uit zo'n klein bakje komt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
[...]

[...]

Je kunt via de xbmc settings naar addons en dan staat daar de XOT-Uzg repository. Als er kanalen updates zijn staan ze daar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:25:
[...]

[...]

Je kunt via de xbmc settings naar addons en dan staat daar de XOT-Uzg repository. Als er kanalen updates zijn staan ze daar bij.
...en daar staan ze dus niet. Maakt ook niet zoveel uit. Ik wacht wel op de MMS support vanuit XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:52:
[...]

...en daar staan ze dus niet. Maakt ook niet zoveel uit. Ik wacht wel op de MMS support vanuit XBMC.
Heb je wel de XOT Repository geinstalleerd dan? Onder System -> Add-ons -> Get Add-ons -> XOT-Uzg.v3 Addons: daar zou moeten staan:

• Add-On Repository
• Program Add-On
• Video Add-On

Onder die laatste zou dan 4 updates voor kanalen moeten staan, ookal heb je ze al geupdate. Als dit alles niet zo is, dan klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

@ Seb79 heb je wel de net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip gedownload van http://www.rieter.net/pages/XOT:Download ?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vanavond heb ik wat content uit m'n collectie zitten proberen en eigenlijk speelt gewoon alles dat m'n O!Play en ACRyan afspelen ook perfect op de ATV2 met XBMC. En dat voor zo'n zuinig apparaatje. Als 1080p output nou ook nog een beetje seamless mogelijk wordt dan is het een perfecte mediaspeler d:)b

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn ATV2 binnengekregen! Geweldig dingetje! Meteen gejailbreaked en XBMC geinstalleerd en en de UZG add-on, maar ook bij werkte beta.uitzendinggemist niet ...

Thanks @KL643 :-) Inderdaad moest ik ook nog de repository-1.0.1.zip installeren. Had die info over het hoofd gezien.

Dus wat ik gedaan heb en dat werkt nu bij me
1) download de zip http://www.rieter.net/ext.../net.rieter.xot-3.2.3.zip
2) SFTP hem naar de ATV2 in /var/mobile/Updates (root@AppleTV.local, (wachtwoord) alpine)
3) Installeer met Systeem->Add-ons->Installeer van ZIP
4) download de zip http://www.rieter.net/ext....xot.repository-1.0.1.zip
5) SFTP hem naar de ATV2 in /var/mobile/Updates (root@AppleTV.local, (wachtwoord) alpine)
6) Installeer met Systeem->Add-ons->Installeer van ZIP

En toen werkte het!

Tussen stap 3 en 4 heb ik wel de ATV2 uit en aangezet. Geen idee of dat nog wat uitmaakt. Lijkt mij van niet maar vermeld het toch even just-in-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Bijna goed behalve dan dat stap 1-3 niet nodig zijn. Je moet alleen de repository (net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip) downloaden en via zip te installeren en niets anders. Installeer de addon dan in XBMC via de net toegevoegde repository, de kanalen worden dan vanzelf mee geïnstalleerd. Dit is de enige manier om ze zeker van te zijn dat zowel de addon als de kanalen up-to-date blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyzor op 27-02-2011 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyzor thanks4update.

Ik heb ook de iPlayer (BBC) geinstallleerd onder XBMC. Het zou geweldig zijn als ik die aan de praat krijg, echter alleen voor UK citizens. Ik lees dat het met een OpenVPN of TOR (http://sid77.slackware.it/iphone/howto/) kan werken. Heeft iemand dit al opgelost en werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:00:
@ Seb79 heb je wel de net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip gedownload van http://www.rieter.net/pages/XOT:Download ?
Het is gelukt. Bedankt! Ik had dus de repository niet en kreeg dus niet de updates. Nu wel binnen gekregen en het werkt nu. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Mooi dat het gelukt is...zat er zelf gisteren ook mee te stoeien en kwam er op een gegeven moment ook achter dat ik deze vergeten was en alleen de XOT-Uzg.v3 had geinstalleerd.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb nu ook een Apple TV 2 besteld en ben van plan om hem te jailbreaken en XMBC erop te draaien. Dit topic (en de rest van het internet) is een goede bron van informatie maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Er zijn verschillende manieren van jailbreaken en je hebt tethered en untethered jailbreaks. Zover ik weet is een tethered jailbreak niet handig, want bij het opstarten van dat ding moet je een pc aangekoppeld hebben. Klopt dit?

Daarnaast heb je nog verschillende tools voor jailbreaken, Seas0nPass, PwnageTool, Greenpoison en wellicht nog meer. Welke kan ik het beste gebruiken? Volgens mij PwnageTool, maar kan het mis hebben. Ik heb de beschikking over een PC en Mac, welke ik gebruik maakt me niet uit.

De XBMC applicatie zelf wordt nog dagelijks veel aan gewerkt. Die plugins zijn leuk met de eigen repositories enz, maar ik vroeg me af hoe het zit met de applicatie zelf. Is het updaten van deze applicatie eenvoudig (of moet je eerst alles van de oude versie handmatig verwijderen)? Blijven de instellingen/library bewaard bij een update?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
misschien ff flauw, maar zo moeilijk uit te vogelen was dit niet: ;)
1e hit bij Google voor tethered jailbreak: http://forum.iculture.nl/wiki/Tethered-jailbreak
1e hit bij Google voor Welke jailbreak Apple TV: http://www.iphoneclub.nl/...-voor-apple-tv-jailbreak/

Voor je andere vragen:
XBMC kun je updaten door te sshen naar de ATV en dan commando "apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2" uit te voeren.
Instellingen blijven gewoon bewaard. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:45:
misschien ff flauw, maar zo moeilijk uit te vogelen was dit niet: ;)
1e hit bij Google voor tethered jailbreak: http://forum.iculture.nl/wiki/Tethered-jailbreak
1e hit bij Google voor Welke jailbreak Apple TV: http://www.iphoneclub.nl/...-voor-apple-tv-jailbreak/

Voor je andere vragen:
XBMC kun je updaten door te sshen naar de ATV en dan commando "apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2" uit te voeren.
Instellingen blijven gewoon bewaard. :)
Geef hem dan gewoon de link naar de goeie jailbreak, nu verwar je hem nog meer door te linken naar Tethered, terwijl hij Untethered nodig heeft. ;)

@Blackmage: GreenPois0n heb je nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
1e is uitleg wat Tethered jailbreak is. Linkje ook erbij naar untethered. Als je de een weet weet je ook de ander.

2e is link naar de untethered jailbreak met installatie uitleg. Dus precies wat hij nodig heeft.

Vind er niks onduidelijks aan hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dank je voor de uitleg. Ik ga met greenpoison aan de slag zodra ik mijn atv binnenheb :)

Heeft het trouwens ook risico's, dat jailbreaken? Of kan je altijd terug naar start door hem te booten in restore mode en dan een origineel image terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Door jailbreaken verlies je de garantie. Zo lang je apparaat niet kapot is kun je hem inderdaad altijd terugbrengen naar de originele (fabrieks)staat door te herstellen (en zo de garantie ook weer te herstellen).
Risico's, na zoveel mensen die voor je geweest zijn om het uit te testen, zijn denk ik minimaal.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:58:
Dank je voor de uitleg. Ik ga met greenpoison aan de slag zodra ik mijn atv binnenheb :)

Heeft het trouwens ook risico's, dat jailbreaken? Of kan je altijd terug naar start door hem te booten in restore mode en dan een origineel image terugzetten?
Je kunt altijd restoren via iTunes. Denk er wel aan dat je een kabel met micro-USB nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:01:
[...]

Je kunt altijd restoren via iTunes. Denk er wel aan dat je een kabel met micro-USB nodig hebt.
Dat wilde ik horen. Dank je.

Die micro-USB kabel heb je uberhaubt nodig om hem te slopen dus dat zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:11
Het is nu ook mogelijk om het Apple menu over te slaan en direct met XBMC op te starten. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wil het wel even melden.
Davilla: Ok campers, you ask for it and now you can have it. Thanks to tomcool (with some poking from me), you can boot the atv2 and have it enter into xbmc directly. No more having to right button over and start it

How to install:
apt-get install org.tomcool.xbmc-booter

How to remove:
apt-get remove org.tomcool.xbmc-booter

If you exit XBMC, it will exit back to frontrow. This package is still being propagated to the various repos so give it a few hours to get pushed up.
Bron: forum.xbmc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Super!
Nog beter voor moeder de vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:32
Lees net in datzelfde topic dat je met die tweak frontrow nooit meer te zien krijgt. Het afsluiten van XBMC, triggert appletv.app, wat op zijn beurt weer XBMC opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het lijkt me toch dat je vanuit XBMC Frontrow zou moeten kunnen starten? Net als dat je op een Windows doos bijv ook apps kan starten vanuit XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb mijn Apple TV2 binnen. Besteld via MyCom, binnen 1 werkdag geleverd. Kudos.

Ik kan hem helaas nog niet jailbreaken want mijn micro usb kabels doen er iets langer over om binnen te komen.

Ik vind het erg netjes van Apple dat ze ondersteuning voor andere afstandsbedieningen hebben ingebouwd. Veel afstandsbedieningen hebben wel een functie om een ander apparaat te besturen, eventueel met die vage code's ofzo. Maar met de ATV kan je ongebruikte knoppen op een willekeurige afstandsbediening koppelen aan functies zoals naar boven, beneden, ok, etc.

En over de discussie van het automatisch opstarten van XBMC, het apparaatje is enorm zuinig. Mijn meter is niet van superhoge kwaliteit maar is ook niet zo'n action ding. Hij geeft op de ATV tijdens 'aan' maar 1,1 tot 1,4 watt aan. Op standby 0,4 watt. Natuurlijk ieder voor zich, maar ik laat hem lekker aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Nu met 4.3 op komst kan het handig zijn om de updates uit te schakelen. De methode die NitoTV gebruikt is heel erg simpel. Ik zat even naar de host file (/private/etc/hosts) te kijken en zag daar de volgende regel staan nadat ik in NitoTV de updates uit had gezet:
127.0.0.1 mesu.apple.com

Een hele simpele manier dus om de Apple TV geen verbinding meer te laten maken met de update servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Komt 4.3 eigenlijk naar de AppleTV? Daarvan staat niks in het artikel op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb vorige week een Apple TV 2 gekocht en vervolgens een jailbreak uitgevoerd en XBMC geinstalleerd. Beide via de volgende procedure: http://arturito.net/2011/...edia-centre-installation/ . Het probleem dat ik nu heb is dat ik in XBMC met geen mogelijkheid een complete DVD afgespeeld krijg, zowel .ISO bestanden als VIDEO_TS mappen krijg ik niet goed afgespeeld.

Wat wel lukt is het afspelen van losse .VOB bestanden. Die doen het wel, maar een VIDEO_TS.IFO bestand, of het afspelen van de hele VIDEO_TS map wordt geweigerd door XBMC. Bij .ISO bestanden begint een DVD met afspelen, maar na één seconde stopt hij (zonder foutmelding in beeld) en ben ik weer terug in het menu.

Voor de volledigheid. De DVD bestanden komen van een gedeelde Windows map, maar het maakt niet uit of ik probeer te streamen vanaf mijn computer of vanaf een NAS.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:19:
Komt 4.3 eigenlijk naar de AppleTV? Daarvan staat niks in het artikel op de frontpage.
Ja sure zie: http://www.apple.com/ios in 4.3 krijgt de Apple TV ondersteuning voor AirPlay Video streams uit thirty party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:55:
Beste mensen,

Ik heb vorige week een Apple TV 2 gekocht en vervolgens een jailbreak uitgevoerd en XBMC geinstalleerd. Beide via de volgende procedure: http://arturito.net/2011/...edia-centre-installation/ . Het probleem dat ik nu heb is dat ik in XBMC met geen mogelijkheid een complete DVD afgespeeld krijg, zowel .ISO bestanden als VIDEO_TS mappen krijg ik niet goed afgespeeld.

Wat wel lukt is het afspelen van losse .VOB bestanden. Die doen het wel, maar een VIDEO_TS.IFO bestand, of het afspelen van de hele VIDEO_TS map wordt geweigerd door XBMC. Bij .ISO bestanden begint een DVD met afspelen, maar na één seconde stopt hij (zonder foutmelding in beeld) en ben ik weer terug in het menu.

Voor de volledigheid. De DVD bestanden komen van een gedeelde Windows map, maar het maakt niet uit of ik probeer te streamen vanaf mijn computer of vanaf een NAS.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing? Help!
Van het forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91581
Video_TS.IFO will play in file mode, but not in library mode (thanks dtviewer)

Video_TS playback will not work if menus are included in addition to video files, unless played from a local source (thanks neohusky and this thread, and newsilentsilver)

ISO playback does not work

En uit de wiki: http://wiki.xbmc.org/inde...XBMC_for_iOS_specific_FAQ
Known iOS issues
ATV2 currently only puts out Stereo over HDMI.
VOB/ISO files do not play correctly/at all as libdvdcss has not be enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SidewalkSuper schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:16:
[...]

Video_TS playback will not work if menus are included in addition to video files, unless played from a local source (thanks neohusky and this thread, and newsilentsilver)

[...]
Blijkbaar zou dit wel werken als je de video_ts-folder lokaal op de atv2 kopiëert :)
Niet handig natuurlijk, maar wel goed nieuws aangezien het dan hopelijk niet aan libdvdnav ligt, maar aan een klein smb-bugje (nogmaals, ik zeg hopelijk. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:19:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb mijn Apple tv 2 ook binnen! Even mijn bevindingen tot dus ver.

Ten eerste is het een leuk apparaatje om te zien! Ziet er heel degelijk uit.

Heb hem als eerste gejailbreaked om natuurlijk xbmc te draaien. Het jailbreaken + het installeren van xbmc is voor de gemiddelde tweaker niet zo moeilijk. Na 15 min was ik wel klaar.

Ik heb gelijk een paar 1080P MKV's getest van 10 tot 15 GB, en dat gaat vrij vlot. Heel af en toe een hele kleine stottering bij een zware scene. Alles onder de 10 GB speelt hij vlot af. Natuurlijk komt er maar 720p op je scherm maar dat is voor mij voldoende omdat ik hem op een 720p projector gebruik.

Xbmc werkt redelijk maar niet zo vlot als op mijn macbook. Overigens wel weer een stuk vlotter als de AC ryan Playon!HD die inmiddels vervangen is door deze Apple TV.

Al met al tevreden met dit product wat in de loop van tijd alleen nog maar beter zal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:08
Kan iemand mij vertellen waar ik de moviemeter scraper moet plaatsen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarschijnlijk in \var\mobile\preferences\library\xbmc\userdata\addon (zo uit mijn hoofd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fire69 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:14:
Waarschijnlijk in \var\mobile\preferences\library\xbmc\userdata\addon (zo uit mijn hoofd...)
Ik zou alleen van de backslashes gewoon slashes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Oeps, Windows-misvorming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Fire69 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:14:
De preferences staan in de Library niet andes om :+

/User/Library/Preferences/XBMC/addons

De /User map is een symbolic link van /private/var/mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cyzor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:48:
[...]

De preferences staan in de Library niet andes om :+

/User/Library/Preferences/XBMC/addons

De /User map is een symbolic link van /private/var/mobile
Ja, twijfelde eraan, daarom dat ik zei 'uit mijn hoofd' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier bufferproblemen? Ik wel en volgens mij alleen in combinatie met een AC3 audiotrack en Xvid.
Is hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:50:
Iemand hier bufferproblemen? Ik wel en volgens mij alleen in combinatie met een AC3 audiotrack en Xvid.
Is hier een oplossing voor?
Algemeen bekend verschijnsel. Sommigen hebben er last van (waaronder ik), anderen niet. Developers zijn er mee bezig ofwel de updates afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb sinds vandaag ook Xbmc op mijn apple TV 2 gezet. Heel mooi.
Daarnet Dexter in SD en Smaiville in 720p gekeken, maar de beeldkwaliteit is niet zo mooi als die van de ps3 i.c.m. de ps3 mediaserver. Het lijkt wat doffer kwa kleuren. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het kan natuurlijk dat de ps3 zijn kleuren meer satureert. Ik zag dit verschil vroeger ook op mijn pc in de begintijd van vlc. Toen zagen de kleuren er ook doffer uit dan die van winDVD.
Het kan natuurlijk ook dat de ps3 standaard op 1080p alles uitstuurt. Daarbij staat de ps 3 bekend op zijn goede opwaardering van SD video.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste