Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Trunksmd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:52:
Ik heb sinds vandaag ook Xbmc op mijn apple TV 2 gezet. Heel mooi.
Daarnet Dexter in SD en Smaiville in 720p gekeken, maar de beeldkwaliteit is niet zo mooi als die van de ps3 i.c.m. de ps3 mediaserver. Het lijkt wat doffer kwa kleuren. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het kan natuurlijk dat de ps3 zijn kleuren meer satureert. Ik zag dit verschil vroeger ook op mijn pc in de begintijd van vlc. Toen zagen de kleuren er ook doffer uit dan die van winDVD.
Het kan natuurlijk ook dat de ps3 standaard op 1080p alles uitstuurt. Daarbij staat de ps 3 bekend op zijn goede opwaardering van SD video.
Bij mijn TV is het echt een wereld van verschil in kleur, helderheid en alles eigenlijk, als ik wissel tussen 720p en 1080p, ongeacht het apparaat dat erop is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* zou je misschien iets meer moeite willen doen? Alles wat je wilt weten staat in de topicstart

[ Voor 113% gewijzigd door Daedalus op 07-03-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:56
Cyzor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:48:
[...]

De preferences staan in de Library niet andes om :+

/User/Library/Preferences/XBMC/addons

De /User map is een symbolic link van /private/var/mobile
Dankje, stom dat ik dit zelf niet heb kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Kan 1 van jullie mij kort vertellen wat de toegevoegde waarde is van een Apple TV als je al een HDTV aan je PC hebt hangen d.m.v HDMI ? Nu kijk ik alle series en films in 720 of 1080p op mijn TV via HDMI.

Ik heb een iPhone 4 (jailbroken) en volgende week een iPad 2.. Ik zit al een tijdje aan een Apple TV te denken maar ik vraag me af of ik de aanschaf kan rechtvaardigen voor mezelf, hoewel het 'maar' 120 euro kost.

Kunnen jullie mij hiermee helpen ? Ik kijk veel films en series, meestal in HD. en luister muziek via iTunes.

edit: shit, denk dat ik in het verkeerde topic zit :p my bad.

[ Voor 5% gewijzigd door Benny op 08-03-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:49:
Kan 1 van jullie mij kort vertellen wat de toegevoegde waarde is van een Apple TV als je al een HDTV aan je PC hebt hangen d.m.v HDMI ? Nu kijk ik alle series en films in 720 of 1080p op mijn TV via HDMI.

Ik heb een iPhone 4 (jailbroken) en volgende week een iPad 2.. Ik zit al een tijdje aan een Apple TV te denken maar ik vraag me af of ik de aanschaf kan rechtvaardigen voor mezelf, hoewel het 'maar' 120 euro kost.

Kunnen jullie mij hiermee helpen ? Ik kijk veel films en series, meestal in HD. en luister muziek via iTunes.

edit: shit, denk dat ik in het verkeerde topic zit :p my bad.
De grote voordelen voor mij:
- Films vanaf NAS streamen icm XBMC, PC hoeft dus niet aan te staan. Hopelijk binnenkort de iTunes Shared Library vanaf de NAS kunnen benaderen, de iPod Touch wordt dan puur een remote!
- Muziek vanaf iPad/iPod/iPhone kunnen streamen via Airplay naar de Apple TV zonder dat de TV of PC aanstaat (dmv optisch geluid)!
- De interface en add-ons van de Apple TV/XBMC/Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Hmm, kon het niet echt vinden via Google, Wiki of hier, maar hoe zetten jullie content op de iPhone 4 zodat XBMC het kan afspelen? Is via SSH overzetten de enige manier of is er nog wat makkelijkers voor handen? En dan alleen via WiFI of kan het ook als je hem aansluit op de pc/laptop met de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 17:14
iPhone Explorer of zoiets is het handigst, dat kan ook met de kabel ja.

[ Voor 25% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister XBMC geistalleerd, werkt goed.

Wanneer ik een bestand wil gaan zoek op mijn PC, wordt de PC gezien in WORKGROUP.
Wanneer ik de PC wil openen wordt er om een wachtwoord en loginnaam gevraagd. Deze is er niet en kom ik dus ook de PC niet in.

Hoe kom ik hier van af en kom ik op mijn PC. Ik draai op Windos 7

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:49:

Twee grote voordelen zijn al dat de Apple TV maar een Watt of 3 gebruikt en dat ie daardoor passief gekoeld is en volledig stil is :) De voeding zit ook nog 's ingebouwd dus hij is bovendien ultraklein :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
SidewalkSuper schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:56:
iPhone Explorer of zoiets is het handigst, dat kan ook met de kabel ja.
Ah idd ja...thanks! Ga het even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:51:
Heb gister XBMC geistalleerd, werkt goed.

Wanneer ik een bestand wil gaan zoek op mijn PC, wordt de PC gezien in WORKGROUP.
Wanneer ik de PC wil openen wordt er om een wachtwoord en loginnaam gevraagd. Deze is er niet en kom ik dus ook de PC niet in.

Hoe kom ik hier van af en kom ik op mijn PC. Ik draai op Windos 7

Alvast bedankt.
Rechtermuis op my computer in explorer/desktop en klik manage
klik op local users and groups
klik op users

Daar zie je de accounts, het account waarmee jij automatisch aanlogt staat daar ook bij.
het wachtwoord kan je blanco laten.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Exirion schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Twee grote voordelen zijn al dat de Apple TV maar een Watt of 3 gebruikt en dat ie daardoor passief gekoeld is en volledig stil is :) De voeding zit ook nog 's ingebouwd dus hij is bovendien ultraklein :P
Ondertussen is hij binnen en het is een prachtig apparaatje :)

Meteen jailbreak gedaan en XBMC erop gezet, andere skin ingesteld en wat een mooie mediaspeler is dit zeg, superstrak, films en series met plaatjes/posters en beschrijvingen erbij.. Het beeld is ook prima, lijkt een stuk soepeler/vloeiender te spelen dan voorheen met HDMI via mijn PC.

Alleen 1 vraag, XBMC kan niet overweg met DVD's (video_ts mappen en .ISO), is hier een oplossing voor ?

Oh, en de tijd staat verkeerd, is hier een fix voor ? Ik kan het nergens instellen..

edit: oh en AirPlay werkt ook very nice, met uitzending gemist, youtube, video's , muziek etc. Prachtig :)

En ook de remote app is echt chill :) zeker op een iPad verwacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door Benny op 09-03-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
bbouws schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:59:
[...]

Ondertussen is hij binnen en het is een prachtig apparaatje :)

Meteen jailbreak gedaan en XBMC erop gezet, andere skin ingesteld en wat een mooie mediaspeler is dit zeg, superstrak, films en series met plaatjes/posters en beschrijvingen erbij.. Het beeld is ook prima, lijkt een stuk soepeler/vloeiender te spelen dan voorheen met HDMI via mijn PC.

Alleen 1 vraag, XBMC kan niet overweg met DVD's (video_ts mappen en .ISO), is hier een oplossing voor ?

Oh, en de tijd staat verkeerd, is hier een fix voor ? Ik kan het nergens instellen..

edit: oh en AirPlay werkt ook very nice, met uitzending gemist, youtube, video's , muziek etc. Prachtig :)

En ook de remote app is echt chill :) zeker op een iPad verwacht ik
Dat DVD's niet werken is een algemeen bekend probleem. Daar is zover ik weet geen oplossing voor vooralsnog.

De tijd kan je fixen door de tijdzone goed te zetten. Voer de volgende commando's in als je via ssh bent ingelogd:

rm /private/var/db/timezone/localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /private/var/db/timezone/localtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:47:
[...]

Rechtermuis op my computer in explorer/desktop en klik manage
klik op local users and groups
klik op users

Daar zie je de accounts, het account waarmee jij automatisch aanlogt staat daar ook bij.
het wachtwoord kan je blanco laten.
Schiet mij maar lek, sorry maar ik zie het niet. 8)7 :?

Zou je het een keer voor NL windows willen uitleggen, TENKS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
BlackMage schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:33:
[...]

Dat DVD's niet werken is een algemeen bekend probleem. Daar is zover ik weet geen oplossing voor vooralsnog.

De tijd kan je fixen door de tijdzone goed te zetten. Voer de volgende commando's in als je via ssh bent ingelogd:

rm /private/var/db/timezone/localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /private/var/db/timezone/localtime
Bedankt, ga ik zo ff doen :)

Wel jammer dat DVD's niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Schiet mij maar lek, sorry maar ik zie het niet. 8)7 :?

Zou je het een keer voor NL windows willen uitleggen, TENKS ;)
Windows Vista / 7: rechterklik op Computer -> Beheren -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers. En dan van alle gebruikers wachtwoord instellen en niks invullen.

Heb het net zelf ook zo gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Benny op 09-03-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbouws schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:46:
[...]

Windows Vista / 7: rechterklik op Computer -> Beheren -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers. En dan van alle gebruikers wachtwoord instellen en niks invullen.

Heb het net zelf ook zo gedaan :)
Zover ben ik gekomen alleen zie ik daar geen "lokale gebruikers en groepen". Maar wanneer ik op start klik en daarna op het plaatje boven in, kom ik in Configuratiescherm\Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht\Gebruikersaccounts. Hierin is maar 1 account te zien en deze heeft geen wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Dat heeft er niks mee te maken volgens mij.

Links, onder "systeemwerkset" zou toch echt "lokale gebruikers en groepen" moeten staan, ik kan je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
bbouws schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Bedankt, ga ik zo ff doen :)

Wel jammer dat DVD's niet werken..
DVD's werken wel, mits je aan enkele voorwaarden voldoet :P
- het moet video_ts zijn, iso werkt niet
- je moet ze in filemode bekijken
- er mag geen menu in zitten

Zitten er wel menus in, kan je ze ook bekijken, maar dan moet je ze lokaal op de atv2 kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Fire69 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:03:
[...]

DVD's werken wel, mits je aan enkele voorwaarden voldoet :P
- het moet video_ts zijn, iso werkt niet
- je moet ze in filemode bekijken
- er mag geen menu in zitten

Zitten er wel menus in, kan je ze ook bekijken, maar dan moet je ze lokaal op de atv2 kopieren :)
Ah bedankt :)

ff uitzoeken hoe ik ze op de ATV kan kopieren.. zal er maar 1 op passen vanwege de ruimte (8GB) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, hangt van de grootte af natuurlijk :)
Meer dan 2 zal wel niet lukken gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb een probleem met XBMC op mijn ATV2.

Op willekeurige momenten (tijd tot afsluiten varieert van 10 seconden tot 5 minuten), zowel tijdens kijken van video, gepauzeerde video of in het menu zonder video open, sluit mijn XBMC af en gaat hij terug naar frontrow. Dit is op een willekeurig moment ontstaan, ik had een video volledig uit gekeken en bij de volgende had ik het opeens.

Ik heb debugging aangezet en hierin staat het volgende:

23:16:20 T:1041332376 M:114176000 DEBUG: CAnnouncementManager - Announcement: ApplicationStop from xbmc

Er staan geen errors of warnings voor of na deze regel. Ook is de laatste log entry voor deze enkele minuten eerder.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat frontrow de openstaande applicatie (xbmc in dit geval) afsluit omdat het met een melding komt over de update naar 4.3. Ik kreeg namelijk net daar een melding over toen ik frontrow er enkele minuten voor had. Ik heb in de opties van nitoTV wel de apple updates op disabled gezet, dus vind het vreemd dat ik toch de updatemelding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde.

Ik heb apple updates ook op disabled staan en heb ook nog geen melding gehad over de update maar verder heb ik exact hetzelfde probleem volgens mij.

Hoop dat iemand een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook hetzelfde probleem, maar ik heb de oplossing!
Het heeft inderdaad met de update te maken. Zodra frontrow jou op de update wil wijzen crashed XBMC.
Dit ondanks je updates in NitoTV op disabled hebt staan.

Oplossing: Zet updates in NitoTV op enabled en wacht op de vraag om te updaten. je klikt dan op "Install later", en je apple tv zal er niet meer om zeuren. Hierna zal XBMC dus ook niet meer crashen.

P.s. Heeft iemand hier uitzending gemist werkend op zijn apple tv 2? Graag een mini tutorial hoe je het installeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:23:
P.s. Heeft iemand hier uitzending gemist werkend op zijn apple tv 2? Graag een mini tutorial hoe je het installeerd.
Dit is al enkele keren ter spraken gekomen in dit topic en ook uitgelegd.
  1. Download de XOT-Uzg repository: net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip
  2. Kopieer deze naar de Apple TV in /User
  3. Installeer de repository vanuit XBMC via installeer add-on van zip, als je hem in /user heb gezet vind je hem in XBMC terug in startfolder (of zo iets)
  4. Installeer daarna de XOT-Uzg add-on via de net.rieter repository, de kanalen lijsten worden automatisch mee geïnstalleerd.
Alleen het Beta kanaal werkt gezien de NPO daar h.264 files op aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:23:
Ik had ook hetzelfde probleem, maar ik heb de oplossing!
Het heeft inderdaad met de update te maken. Zodra frontrow jou op de update wil wijzen crashed XBMC.
Dit ondanks je updates in NitoTV op disabled hebt staan.

Oplossing: Zet updates in NitoTV op enabled en wacht op de vraag om te updaten. je klikt dan op "Install later", en je apple tv zal er niet meer om zeuren. Hierna zal XBMC dus ook niet meer crashen.

Dit had ik ook al geconstateerd inderdaad. Ik kreeg de melding na ongeveer 5 minuten in frontrow idle te staan. In nitoTV staat de optie updates wel op disabled. Toch maar eens kijken of ik iets met hosts kan doen om deze optie voorgoed uit te schakelen. Ik heb er ook geen zin in dat hij elke keer na koude reboot weer gaat zeuren (geen idee of je die melding weer krijgt hoor).

Ook is het risico groot dat de update van 4.3 er perongeluk overheen gaat.

Dat brengt mij op de volgende vraag, is het mogelijk een backup te maken van de totale firmware, jailbreak en geinstalleerde software? Ik weet dat er prejailbroken images (IPSW) op internet rondzwerven, maar kan je ze ook zelf maken? En zou je deze eventueel ook op een andere ATV kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarvoor moet je in [iOS] Jailbreaken - Deel 7 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cyzor bedankt ga ik proberen!

Na iedere restart van de apple tv moet ik inderdaad 5 minuten wachten in frontrow op de "update" melding wil ik XBMC gebruiken. Beetje jammer maar daar zal snel genoeg iets voor komen denk ik zo, omdat iedereen dat probleem nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Of je laat m aanstaan.
6Watt gebruikt ie dacht ik.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
matthijst schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:57:
Of je laat m aanstaan.
6Watt gebruikt ie dacht ik.
1.4 Watt (volgens mijn meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij het afspelen van HD video is het een Watt of 2 a 3 geloof ik. De capaciteit van de voeding is 6W dus het vebruik is in ieder geval lager dan dat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Exirion schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:01:
[...]

Bij het afspelen van HD video is het een Watt of 2 a 3 geloof ik. De capaciteit van de voeding is 6W dus het vebruik is in ieder geval lager dan dat.
Mijn meter zal niet van de beste kwaliteit zijn, dus afwijkingen zijn altijd mogelijk. Maar hij geeft een verbruik aan tussen de 1.2 en 1.4 watt, ongeacht idle of hd video en wifi of geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
BlackMage schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:
[...]

Mijn meter zal niet van de beste kwaliteit zijn, dus afwijkingen zijn altijd mogelijk. Maar hij geeft een verbruik aan tussen de 1.2 en 1.4 watt, ongeacht idle of hd video en wifi of geen wifi.
Ah, OK, bedankt, daar hoef je hem niet meer voor uit te zetten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is echt heel weinig. Geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:58
bbouws schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:08:
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde.

Ik heb apple updates ook op disabled staan en heb ook nog geen melding gehad over de update maar verder heb ik exact hetzelfde probleem volgens mij.

Hoop dat iemand een oplossing heeft
apt-get install com.nito.updatebegone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
wes- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:59:
[...]

Opgelost, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
[...]

Iemand enig idee hoe deze "patch" werkt?

Hij heeft niets in mijn hosts geschreven namelijk. Wellicht staat de update nu echt uit? Dat hij niet eens meer probeert te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ik zou het niet weten, maar ik kon net een Ep van een serie van 20 minuten zonder problemen afkijken, terwijl hij er gister om de haverklap uitknalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=746488&postcount=25
Bovenstaande link laat je zien hoe je met behulp van FTP en een text editor zelf de hosts file op de Apple TV2 kan aanpassen zodat hij niet meer naar de Apple update server kan connecten. Dit lost het probleem op dat velen nu hebben, waarbij XBMC er steeds na een paar minuten werken uitklapt.

[ Voor 17% gewijzigd door R.di.Giovanni op 10-03-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je NitoTV update kan je ook via dat menu updatebegone installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb die uitzending gemist plugin erop staan, ga naar het betakanaal, maar krijg dan een gigalijst met titels, waar geen cursor of nik s op zit? Hoe scroll je erdoor heen en weet je waar je zit?

Net de ESPN3 addon geinstalleerd. Goddomme wat een vette shit!!@!@@!@
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=95053

Gewoon supersupersuperscherpe HD stream van collega basketball.
Damn wat vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
Kan de gejailbreakte atv ook gebruik maken van de 5GHZ band voor Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
ECiftci schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:04:
Kan de gejailbreakte atv ook gebruik maken van de 5GHZ band voor Wifi?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
Top! Dan ga ik em zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:05:
Als je NitoTV update kan je ook via dat menu updatebegone installeren.
Ik had hetzelfde probleem, thx voor de tip, nu geïnstalleerd, ik ben benieuwd.

Überhaupt ergens een overzicht te vinden wat al die opties doen?
Nogal technische omschrijving soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
quote: amet
do not upgrade your iOS to 4.3 and expect the XBMC to work on it, some features might work (divx/avi playback) but no HD content will work as the HW decoder API calls have changed
Hopelijk is dit om de Hd-playback te verbeteren, maar het zou me niet verwonderen als Apple dit gewoon doet om de jailbreakers te pesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Is er eigenlijk wel een reden voor XBMC-gebruikers om hun ATV te updaten naar 4.3? Het enige dat ik kan vinden is ondersteuning voor AirPlay video voor apps. Ik weet echter niet of 4.3 ook nodig is op de ATV of dat wellicht alleen 4.3 op de iPhone/iPad voldoende is hiervoor. Ik ben nog niet in staat geweest mijn iPhone of iPad te updaten omdat de PC waarop ze gekoppeld zijn nu niet staat aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Als ik over 14 dagen een Apple TV koop in New York, heeft hij dan iOS 4.3, waarmee ik geen XBMC kan gebruiken?

Never mind, je hebt natuurlijk een jailbreak nodig..

[ Voor 22% gewijzigd door flipjevandejam op 14-03-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, da's te zien hoeveel stock ze nog hadden met 4.2.1 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,
ik zit met een vrij irritant probleempje. ik zit met de versie 10.1 live van xbmc. allemaal geweldig tot ik mijn videos in bibliotheekmodus zet. vanop dat ogenblik dat dit is ingeschakeld gaat je om de 2-5min naar de terminal en terug. krijg je heel rap het xbmc logo op je scherm (zoals je opstart) en dan kan je terug beginnen zoeken naar de film die je wil bekijken en na 2-5minuten terug hetzelfde.... is dit omdat er 2 instellingen mekaar tegenspreken?of is dit een gekent probleem?

ook zit ik met een andere vraag ik had graag mijn menu zo gehad dat al de "cursor" op een bepaalde film staat dat de cover en de korte uitleg tevoorschijnkomt.nu werkt dit enkel door de film te selecteren. zoals dit

http://www.google.be/imgr...ndsp=8&ved=1t:429,r:1,s:0

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vind je het erg als ik niet veel van je post begrijp? :?

Trouwens, versie 10.1 Live? Dan moet je in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV zijn vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:30:
hello,
ik zit met een vrij irritant probleempje. ik zit met de versie 10.1 live van xbmc. allemaal geweldig tot ik mijn videos in bibliotheekmodus zet. vanop dat ogenblik dat dit is ingeschakeld gaat je om de 2-5min naar de terminal en terug. krijg je heel rap het xbmc logo op je scherm (zoals je opstart) en dan kan je terug beginnen zoeken naar de film die je wil bekijken en na 2-5minuten terug hetzelfde.... is dit omdat er 2 instellingen mekaar tegenspreken?of is dit een gekent probleem?
He kijk ! wes- in "[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS" Het staat nog op deze pagina... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar dat is voor het iOS 4.3-updateprobleem. Hij heeft het over de Live-versie...
Hoewel de rest van de omschrijving wel op het update-verhaal lijkt natuurlijk.

Even wat duidelijkheid scheppen misschien, skiteacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Maverick2001

Never look back

Sinds kort de trotse bezitten van een ATV2 met XBMC.

XBMC draat op zich prima echter gebeurt het 9 van de 10 keer dat wanneer ik een serie zit te kijken (die ik stream vanaf mijn NAS) dat XBMC stopt en vervolgens kom ik weer in het normale ATV scherm terrecht. Ik heb verder niks aan de instellingen verandert. Meer mensen die tegen dit probleem aanlopen?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je hebt de updatefix waar het de laatste pagina's zoveel over gaat al doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
[...]
Apple TV maakt om de vijf minuten contact met de Apple-servers om te kijken of er een update beschikbaar is en die is er momenteel. Vandaar. Bovenstaande code fixt 't.

Edit: Zoals SidewalkSuper zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door PerryN op 16-03-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:30:
ook zit ik met een andere vraag ik had graag mijn menu zo gehad dat al de "cursor" op een bepaalde film staat dat de cover en de korte uitleg tevoorschijnkomt.nu werkt dit enkel door de film te selecteren. zoals dit

http://www.google.be/imgr...ndsp=8&ved=1t:429,r:1,s:0

thx
Dit kun je aanpassen via de lay-out. Via pijltje naar links als je de lijst met films ziet kun je hier verschillende varianten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
2 posts boven je ;)

Nevermind, vergeten te F5'en :P

[ Voor 52% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de oplossing gevonden om subtitles te laten verschijnen met de XBMC subtitle plugin.
Hij connect naar bierdopje maar laat vervolgens niet de subtitles in beeld zien. Komt dit door dat SMB niet de juiste schrijfrechten heeft? Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je moet wel de juiste schrijfrechten hebben idd, daar is niks aan te doen, hij moet de subs ergens opslaan. Die plugin werkt hier voor zover ik weet goed :)

[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-03-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Heb je de nieuwste update van XBMC al draaien? In vorige versies werd dit inderdaad geloof ik niet ondersteund, maar in de huidige build werkt 't bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
Je moet minimaal versie 2.3.2.3 hebben van de subtitle plugin, anders werkt hij niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerryN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:57:
Heb je de nieuwste update van XBMC al draaien? In vorige versies werd dit inderdaad geloof ik niet ondersteund, maar in de huidige build werkt 't bij mij prima.
Je bedoeld de nightly builds?
En schrijfrechten. Hoe kan ik dat instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al gevonden. Mijn probleem was dat ik de optie "download de subtitles in de zelfde maps als u film" had aangevinkt. Na dit te hebben afgezet werken de subtitles subliem.

Wat een heerlijk programma is dit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Maverick2001

Never look back

PerryN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:50:
[...]

Apple TV maakt om de vijf minuten contact met de Apple-servers om te kijken of er een update beschikbaar is en die is er momenteel. Vandaar. Bovenstaande code fixt 't.

Edit: Zoals SidewalkSuper zegt.
Bedankt voor de heldere uitleg! Ik had wel gezocht naar update maar dit had ik over het hoofd gezien. Werkt nu weer perfect en de XBOX met XBMC gaat nu definitief naar de slaapkamer!

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, ik lees her en der wat tegenstrijdige berichten over het al dan niet runnen van XMBC op iOS 4.3 (of AppleTV 4.2 dus). Ik kan niet echt vinden wat nou echt de problemen zijn? Kunnen jullie me hier een hint bij geven?

Ik heb overigens een US AppleTV2 die begin deze week gekocht is in NY. Daar worden ze dus al wel geleverd met nieuwe iOS, aangezien ik niet geupdate heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XBMC werkt op 4.3, maar doordat Apple de video-API aangepast heeft, werkt HD-decodering niet meer.
Je kan dus wel nog xvid/divx in SD-kwaliteit afspelen, maar geen 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
Dit gaat wel vet worden, XBMC in 1080P op mijn iPad 2 met een HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
NotSoSteady schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:25:
Dit gaat wel vet worden, XBMC in 1080P op mijn iPad 2 met een HDMI kabel
Tsja, het is maar wat je handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
matthijst schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:43:
[...]

Tsja, het is maar wat je handig vindt.
Wat is er niet handig aan?

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wil op mijn iPad spelen terwijl ik TV kijk, en da's lastig dan :)
Daardoor vind ik een appletv stukje handiger...

Beetje film duurt anderhalf uur, maar komt eigenlijk nauwelijks voor dat ik anderhalf uur lang ipad niet aanraak :o

[ Voor 59% gewijzigd door matthijst op 18-03-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:13:
XBMC werkt op 4.3, maar doordat Apple de video-API aangepast heeft, werkt HD-decodering niet meer.
Je kan dus wel nog xvid/divx in SD-kwaliteit afspelen, maar geen 720p.
OK, dat is vervelend, downgrade niet mogelijk zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sander schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:14:
[...]

OK, dat is vervelend, downgrade niet mogelijk zeker?
Als je je SHSH-blobs voor 4.2.1 opgeslaan hebt wel.
Maar aangezien je je atv gekregen hebt met 4.3 erop, zal dat wel niet het geval zijn.

Probeer TinyUmbrella eens, met een beetje geluk signed Apple momenteel wel nog voor 4.2.1 en kan je ze nog opslaan. (Niet mee wachten, als ze nog niet gestopt zijn, kan dat elk momentel wel gebeuren!)
Dan kan je wel downgraden normaalgezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zag net op het xbmc-forum dit:
[19:51] <eXisTa> [ios] final merge ... does this mean there will be an official release?
[19:56] <davilla> some day, until then nighties startup again.
Code is dus gemerged met de main branch!
Updated gaan nu hopelijk vlotjes beginnen binnenkomen en misschien wordt DVD-playback dan snel gefixed! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik heb net de ATV2 bij MyCom besteld, morgen zou hij dus binnen moeten zijn.... Als ik het goed begrijp moet ik dus hopen dat 4.3 er nog niet op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik las net dat Apple nog steeds 4.2.1 signed, dus je kan nog geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
xburchartz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:21:
Ik heb net de ATV2 bij MyCom besteld, morgen zou hij dus binnen moeten zijn.... Als ik het goed begrijp moet ik dus hopen dat 4.3 er nog niet op zit?
Het is een speculatie, maar denk dat MyCom nog oude heeft. Het apparaat is niet in nederland te krijgen via apple, dus komt uit duitsland of frankrijk (ik had duitse en franse copyright teksten op de doos). Gezien de snelheid waarmee ze sturen geloof ik er niets van dat ze niet uit eigen voorraad leveren.

Ik geef je een goede kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Kan je mij vertellen welke addons/scripts je nu werkend hebt op jouw ATV 2G? Bijna alle scripts die ik probeer werken niet, uitgezonderd het NOS Journaal via 'Nederland24'..
Misschien kunnen die dan meteen opgenomen worden in de FP, zodat iedereen deze meteen kan treffen.

Dit is mijn eerste ervaring met XBMC en ik loop nogal te zoeken naar een snelle start. Tot nog toe voelt het allemaal erg in de kinderschoenen en moeilijk moeilijk. Ik ben niet vies van wat knutselen, maar het idee is dat bijv. mijn vriendin dit zonder bedachtzaam te moeten zijn meteen graag gaat gebruiken.

Zodoende zou ik graag weten hoe ik XOT-UZG aan de praat krijg evenals Picasa (webalbums).

[ Voor 7% gewijzigd door flipjevandejam op 18-03-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@flipjevandejam:
XBMC voor AppleTV2/iOS staat wellicht nog in de kinderschoenen en er word op dit moment ook druk aan gewerkt om het in dezelfde staat als de huidige Dharma release voor windows, macos en linux te brengen. Dat wil niet zeggen dat XBMC slechte software is.. in tegenstelling zelfs. Voor de andere operating systems werkt het zelfs zeer goed, echter de iOS versie heeft nog werk nodig om op het zelfde niveau te komen. Dit betekend ook dat een aantal plugins/addons niet (of niet goed) werken. Geef het development team wat tijd, probeer het eens uit op je huidige systeem, en over een paar maanden hebben we een volwaardige versie voor de ATV2.

ps: dit is geen antwoord op jouw vraag, ik gebruik namelijk bijna geen add-ons... maar ik weet wel dat er druk aan gewerkt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Mijn vervolgvraag is dan of het niet wijzer is om deze ATV dan terug te brengen en hem of zijn opvolger te kopen als er een fatsoenlijke release is?

Ligt het trouwens aan deze versie van xbmc dat al die plugins niet werken, of aan de combinatie met iOS in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
flipjevandejam schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:46:
Mijn vervolgvraag is dan of het niet wijzer is om deze ATV dan terug te brengen en hem of zijn opvolger te kopen als er een fatsoenlijke release is?

Ligt het trouwens aan deze versie van xbmc dat al die plugins niet werken, of aan de combinatie met iOS in het algemeen?
In mijn ogen is het niet slim om het apparaat terug te brengen. Niet allen zal deze altijd even duur blijven, heb je het risico dat het apparaat uit handel gaat als Apple besluit dat het niet winstgevend is (Apple verkoopt het ding alleen maar zodat je films en series kan huren via iTunes, hun marktaandeel t.o.v. de concurrentie (netflix) is erg klein) maar er is een grote kans dat Apple een manier vind om jailbreakers voorgoed buiten te sluiten in een toekomstige versie van iOS en/of het apparaat.

Daarbij kan ik me niet bedenken dat er vergelijkbare stand-alone mediaplayers zijn die meer kunnen dan je nu kan met de ATV2 plus XMBC in 'kinderschoenen'. Dan zit je te denken aan een atom pctje met een ION chipset, maar zijn 3x zo duur, 4x zo groot en gebruiken 20x zoveel elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Apple TV2 icm XMBC werkt op zich wel goed, maar ik moet wel vaak wachten omdat de buffer herladen moet worden. Alle films zijn in 720p kwaliteit. Verbinding gaat via WiFi. Verbinding is na mijn weten goed. Waar kan dit aan liggen? Zijn ook meestal mkv bestanden.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

BlackMage schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:40:
Het is een speculatie, maar denk dat MyCom nog oude heeft. Het apparaat is niet in nederland te krijgen via apple, dus komt uit duitsland of frankrijk (ik had duitse en franse copyright teksten op de doos). Gezien de snelheid waarmee ze sturen geloof ik er niets van dat ze niet uit eigen voorraad leveren.

Ik geef je een goede kans.
Ik heb gisteren om 17:45 een AppleTV 2 bij MyCom besteld en vanochtend om 11:00 kwam ie binnen. Dat is een topervaring op een zaterdag. Anyway, hij bevatte Apple TV 4.1.1 (wat iOS 4.2.1 is, als ik het goed begrijp).

Heb hem nu tethered met 4.2 (iOS 4.3) en XBMC. Die doet nog wel moeilijk met MKVs, maar dat komt vast nog wel goed met wat geduld en updates. Net mijn eerste film AVI in SD gekeken. Werkt prima :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ken schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:00:
Apple TV2 icm XMBC werkt op zich wel goed, maar ik moet wel vaak wachten omdat de buffer herladen moet worden. Alle films zijn in 720p kwaliteit. Verbinding gaat via WiFi. Verbinding is na mijn weten goed. Waar kan dit aan liggen? Zijn ook meestal mkv bestanden.
Verbind eens via een netwerkkabel om te zien of het zeker niet aan je wireless ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
CyberSnooP schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:11:
[...]

Ik heb gisteren om 17:45 een AppleTV 2 bij MyCom besteld en vanochtend om 11:00 kwam ie binnen. Dat is een topervaring op een zaterdag. Anyway, hij bevatte Apple TV 4.1.1 (wat iOS 4.2.1 is, als ik het goed begrijp).

Heb hem nu tethered met 4.2 (iOS 4.3) en XBMC. Die doet nog wel moeilijk met MKVs, maar dat komt vast nog wel goed met wat geduld en updates. Net mijn eerste film AVI in SD gekeken. Werkt prima :)
Vaag! ik had verwacht dat hij voor mij ook vandaag binnen zou komen, maar helaas. En op de website van mycom is de levertijd ineens omhoog gegaan van 24 uur naar 2-4 dagen. De verkoopondersteuning kon ook geen uitkomst bieden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Inmiddels gelukt om 4.3 te downgraden en vervolgens te jailbreaken bewaken. Was ff werk, maar met Google kom je een eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Of je post even een link naar de instructies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 20 maart 2011 @ 08:52:
Of je post even een link naar de instructies. 8)7
Zolang apple 4.2.1 nog signed is het niet anders dan een normale restore procedure, oftewel ipsw van 4.2.1 downloaden, ATV2 in DFU mode en restore met option key aanklikken en klaar. Doen ze dat niet meer dan heb je shsh rommel nodig en is het meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Dat wil zeggen dat Apple 4.2.1 dus weer signed? En dat je dus kunt jailbreaken?
Ik zou er graag een aanschaffen, maar lees verschillende berichten, en zonder XBMC vind ik het apparaat veel minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple signed nog, maar de vraag is hoe lang...
Kwestie van snel zijn dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Top, bedankt voor 't snelle antwoord.
Ga proberen er morgen een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb zojuist ook mijn SHSH bewaard met TinyUmbrella. Altijd handig om ergens op terug te kunnen vallen als er iets faalt.

Misschien een raar idee, maar kan het zijn dat Apple 4.2.1 blijft ondersteunen omdat het de laatste versie is voor de iPhone3g? Of maken ze bij het signen onderscheid tussen de verschillende iDevices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Voor het signen kunnen ze dat onderscheid wel maken.

Althans, dat maak ik op uit teksten als:
"Looks like Apple has stopped signing 4.2.1 for all devices that can run 4.3."

Mogelijk doen ze het weer omdat er problemen zijn met 4.3, geen idee.
Ik hoop dat ik er nog van kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Van mijn eerder met 4.3 geupgrade AppleTV 2G heb ik nu alsnog de 4.2.1 SHSH opgeslagen met TinyUmbrella 4.30.03 en gedowngrade met iTunes en de TinyUmbrella TSS server. Apple signed nu 4.2.1 nog en downgraden kan met apparaten die al 4.3 ondersteunen (en geïnstalleerd hebben gehad).

Nu ook met GreenPois0n RC6.1 gejailbreaked en met de installer van NitoTV weer XBMC geïnstalleerd. Die speelt 1080p MKVs (gedownscaled naar 720p) prima tot dusver. XBMC developers in het XBMC-forum zeggen dat het nog wel even kan duren voordat ze 4.3-compatible zijn. De hardware-decoderings APIs zijn gewijzigd, maar men wil eerst alle iOS-specifieke wijzigingen weer opnemen in de normale XBMC-code. Omdat ik geen zin had om daar op te wachten nu dus terug naar 4.2.1.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net de 'Unofficial semi-nightly build' geinstalleerd, en hoewel er nog maar een paar daagjes gemerged is, zijn er al enkele duidelijke verbeteringen voor DVD-playback te zien! :)

- video_ts kan terug gestart worden vanuit de Libary
- bij het wisselen van de taal, wordt dit bij het overgaan naar de volgende chapter onthouden

En een hele belangrijke.... (voor mij althans :+ )
- .iso's werken terug!!! _o_

Jammer genoeg heb ik nog steeds het probleem dat bij hogere bitrates de videoqueue leegloopt, en dan is de pret uit want dan begint hij te stotteren en zo :'(

Maar het is duidelijk, het komt in orde! :)

[edit]
Vergeten te zeggen dat Confluence ook een kleine update lijkt gehad te hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 20-03-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrobbieD
  • Laatst online: 16:06
Sinds anderhalve week heb ik ook een apple TV 2. Omdat ik verder geen apple ervaring liep ik tegen enkele problemen op. Met behulp van dit forum is het uiteindelijk gelukt om alles te installeren en wil ik mijn ervaringen natuurlijk ook delen :)

Ten eerste keek in bij de about info van mijn apple TV 2 en dacht dat ik een wat oude firmware had (software version 4.1.1.). Dit bleek dus de Apple TV software te zijn en niet de OS build version :-( Omdat ik dacht dat het een oude versie was heb ik een update gedaan naar bleek: IOS 4.3. Dit was dus niet handig omdat ik Greenpois0n wilde gaan installeren en die werkt alleen nog met 4.2.1. Na wat google-en heb ik deze site gevonden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ waar ik een oude 4.2.1 firmware heb gedownload. Deze kon ik met behulp van iTunes zonder probleem restoren op de apple TV 2.

Daarna dus XBMC geinstalleerd, de installatie ging zonder problemen gelukkig. Wel had ik een enorm probleem met bufferen, om de 10 seconden werd er gebufferd en dat op een gigabit kabel verbinding. Na uren van alles proberen zoals een nieuwe installtie van XBMC, Greenpois0n R6 geprobeerd i.p.v. R6.1 etc. las ik hier dat het mogelijk met MTU settings te maken kon hebben. Op de pc waar de apple TV 2 mee connect heb ik deze vervolgens ingesteld op 9KB MTU / jumbo frames en voilá, buffering probleem opgelost :-)
Zelfs 1080P films van 13 a 14 Gig zijn geen probleem meer. De films / series die ik kijk zijn vooral in MKV / H264 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nice :)
Heb je een guide gevolgd voor die jumboframes? Zo ja, linkje? :)

[edit]
ah, blijkbaar is het niet meer dan de optie aanzetten in de settings van je nic :P

[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 21-03-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dit moet ik eens bekijken ! Nu moet ik wel zeggen dat na de aankoop van een Airport Extreme ik zowiezo geen bufferingsproblemen meer heb gezien maar zolang heb ik die nog niet... Thx voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Fire69 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 07:40:
Nice :)
Heb je een guide gevolgd voor die jumboframes? Zo ja, linkje? :)

[edit]
ah, blijkbaar is het niet meer dan de optie aanzetten in de settings van je nic :P
DrobbieD schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:31:
Daarna dus XBMC geinstalleerd, de installatie ging zonder problemen gelukkig. Wel had ik een enorm probleem met bufferen, om de 10 seconden werd er gebufferd en dat op een gigabit kabel verbinding. Na uren van alles proberen zoals een nieuwe installtie van XBMC, Greenpois0n R6 geprobeerd i.p.v. R6.1 etc. las ik hier dat het mogelijk met MTU settings te maken kon hebben. Op de pc waar de apple TV 2 mee connect heb ik deze vervolgens ingesteld op 9KB MTU / jumbo frames en voilá, buffering probleem opgelost :-)
Zelfs 1080P films van 13 a 14 Gig zijn geen probleem meer. De films / series die ik kijk zijn vooral in MKV / H264 formaat.
Zou dit misschien wat duidelijker uitgelegd kunnen worden, ik zit met hetzelfde probleem qua buffering, maar aan de hand van deze gegevens kom ik er niet echt uit ... :'(

Hoe en waar kan ik de MTU instellingen aanpassen en wat zijn deze instellingen of waar kan ik die optie`s vinden op m`n nic ... (wat is een nic :? )

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Een NIC is een netwerkadapter.
Je kunt de instelling vinden onder de eigenschappen van je LAN-verbinding.
Daar kun je 'Configureren' aanklikken. In het tabblad geavanceerd staat bij mij JumboFrames.

Volgens mij wordt 4.2.1 niet meer gesigned:
http://www.3noobs.com/app...4-2-1-digital-signatures/
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste