Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Of misschien heeft het gewoon een andere naam, kijk eens of je niks met MTU kan vinden.
Idd zoals alle nieuwe iMacs b.v.!Fire69 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:18:
Het is mogelijk dat je netwerk-adapter geen jumbo frames ondersteund.
Of misschien heeft het gewoon een andere naam, kijk eens of je niks met MTU kan vinden.
Niks met ssh te maken, alles via de afstandsbediening. Een kind kan de was doen
Nu zit ik alleen met mijn Harmony 895 die nog niet helemaal werkt zoals ik wil. De standaard knoppen werken, maar de mapping van de play/stop/forward etc werkt niet in XBMC, wel in het hoofdmenu van ATV zelf....
Ik ben niet zo thuis met Jailbreaken e.d., maar ik maak uit jouw bericht op dat je vandaag nog hebt kunnen jailbreaken op 4.2.1?
Ik had aangenomen dat dat niet meer kon omdat 4.2.1 niet meer gesigned wordt sinds vandaag, maar dat is dus niet nodig voor een jailbreak, alleen voor een restore naar 4.2.1?
Met de logitech ben ik zelf ook even aan de slag geweest en nu werkt ie aardig perfect. De play en stop/knop gaan volgens mij ook niet werken. De functie 'play' zit onder der knop 'ok' en ook het pauzeren. Stop is 'menu'.xburchartz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:40:
Vandaag mijn ATV2 binnengekregen. Jailbreak en installatie van XBMC is appeltje eitje. Slechts de applicatie opstarten, de gevraagde handelingen uitvoeren... even wachten, en je hebt er een menu-optie bij in het overzicht. Dan Nito TV installeren. Van daaruit XBMC geselecteerd en de patch die de crash verhelpt.
Nu zit ik alleen met mijn Harmony 895 die nog niet helemaal werkt zoals ik wil. De standaard knoppen werken, maar de mapping van de play/stop/forward etc werkt niet in XBMC, wel in het hoofdmenu van ATV zelf....
Weet niet helemaal hoe goed het functioneert echter ik heb eerst mijn atv2 toegevoegd als apparaat en daarna een activiteit aangemaakt 'TV kijken' met de TV en atv2' als onderdelen en dan functioneert het prima. Je kan natuurlijk altijd nog handmatig de functies aan de 'play' en 'stop' knop toewijzen echter voldoet bij mij de 'ok' functie wel. 'Ok' langer ingedrukt houden zorgt ervoor dat je in het submenu komt. Misschien teveel info maar anders hebben andere gebruikers er misschien nog iets aan.
Pura Vida
Verwijderd
Nee, je kan je shsh-blobs niet meer opslaan omdat Apple ze niet meer signed.RudolfR schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:47:
@xburchartz
Ik ben niet zo thuis met Jailbreaken e.d., maar ik maak uit jouw bericht op dat je vandaag nog hebt kunnen jailbreaken op 4.2.1?
Ik had aangenomen dat dat niet meer kon omdat 4.2.1 niet meer gesigned wordt sinds vandaag, maar dat is dus niet nodig voor een jailbreak, alleen voor een restore naar 4.2.1?
Met andere woorden, als je een nieuwe atv2 koopt met 4.3 erop, of je upgrade per ongeluk naar 4.3 kan je daarna niet meer downgraden naar 4.2.1
Maar jailbreaken kan dus nog wel? (Ervan uitgaande dat je 'm koopt met 4.2.1)
4.3 is ook al wel tethered te jailbreaken, maar is voor XBMC minder interessant.
Dat laatste heb ik dus gedaan, per ongeluk upgraden naar 4.3. Maar een downgrade was gewoon mogelijk. Ik heb geen enkele backup gemaakt of shsh-blobs bewaard/gebackuped. Zoals ik al eerder beschreef heb ik een image gedownload van http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ en dat werkte zonder probleem ... Gewoon een restore doen met iTunes, shift + retore klikken, restore image selecteren en go.Fire69 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:36:
[...]
Nee, je kan je shsh-blobs niet meer opslaan omdat Apple ze niet meer signed.
Met andere woorden, als je een nieuwe atv2 koopt met 4.3 erop, of je upgrade per ongeluk naar 4.3 kan je daarna niet meer downgraden naar 4.2.1
Om zeker te weten dat ik niet ook nog een andere optie had aangepast heb ik nogmaals jumbo frames op disabled gezet. En elke 10 seconden gaat hij weer bufferen ... Mogelijk dat het om een combinatie van settings gaat? Mijn netwerkkaart (Realtek) heeft een hele lijst met settings die daar misschien invloed op kunnen hebben. Zelf zou ik denken dat dat dan vooral invloed heeft op de pc kant aangezien je daar de instellingen doet.Cyzor schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:47:
Heel vreemd dat het aanzetten van jumbo frames bij @DrobbieD enig effect heeft gehad. Jumbo frames werkt namelijk alleen op gigabit netwerken waar zowel de beide apparaten als de netwerkswitch jumbo frames dient te ondersteunen en hebben in geschakeld. Gezien de Apple TV gewoon een 10/100 fast ethernet poort bezit kan deze niet overweg met units van 9000 bytes en zal gewoon op 1500 communiceren.
Voor de geïnteresseerden enkele opties zoals ik ze nu heb ingesteld staan:
Flow control : enabled
Green Ethernet : disabled
Interrupt moderation : enabled
Jumbo frame : 9KB MTU
Priority & Vlan: disabled
Receive buffers: 512
Receive side scaling: enabled
Transmit buffers: 128
Alle Offload functies (IPv4 / IPv6) : enabled
Speed & duplex : auto negotiation
Ja, maar tot gisteren signde Apple wel nog. Nu dus niet meerDrobbieD schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:25:
[...]
Dat laatste heb ik dus gedaan, per ongeluk upgraden naar 4.3. Maar een downgrade was gewoon mogelijk. Ik heb geen enkele backup gemaakt of shsh-blobs bewaard/gebackuped. Zoals ik al eerder beschreef heb ik een image gedownload van http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ en dat werkte zonder probleem ... Gewoon een restore doen met iTunes, shift + retore klikken, restore image selecteren en go.
Ik heb even gekeken en mijn restore bestand / ipsw bestand is van 15/3, die dag heb ik ook de restore uitgevoerd. Het verhaal over signed/unsigend heb ik niet gevolgd dus ik weet ook niet wanneer apple daar mee is gestopt. Maar in elk geval geluk voor mij dat ik weer naar versie 4.2.1 konFire69 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Ja, maar tot gisteren signde Apple wel nog. Nu dus niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door DrobbieD op 21-03-2011 23:03 ]
Dus nu kan er niet meer gejailbreaked worden, of is het lastiger?Fire69 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Ja, maar tot gisteren signde Apple wel nog. Nu dus niet meer
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1122175
Het signen heb je alleen nodig als je:
- wilt downgraden
- EN geen blobs hebt
Maar blijkbaar is het nu niet echt duidelijk of ze gestopt zijn of niet
[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 22-03-2011 09:03 ]
Dan weten we meteen of 4.2.1 nog gesigned wordt voor AppleTV.
[ Voor 32% gewijzigd door RudolfR op 22-03-2011 09:54 ]
03/22/2011 11:24:16.287 Caching shsh files... 03/22/2011 11:24:16.308 Found [0] shsh files to cache... 03/22/2011 11:24:16.310 Cached [0] shsh files 03/22/2011 11:24:16.314 You are using the current version of TinyUmbrella. 03/22/2011 11:24:16.317 Loaded History... 03/22/2011 11:26:04.056 Device connected: Apple TV 03/22/2011 11:26:04.076 Loaded History... 03/22/2011 11:27:27.458 Started saving SHSHs for [Apple TV] 03/22/2011 11:28:25.012 This device isn't eligible for the requested build. 03/22/2011 11:28:25.020 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR AppleTV 4.1 (8M89) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE. 03/22/2011 11:28:28.517 You have saved your AppleTV 4.2.1 (8C154) SHSH locally and the request was sent to CYDIA. This means that CYDIA DOES have your SHSH. Do NOT bug semaphore about the Cydia home page showing this version. 03/22/2011 11:28:31.701 You have saved your AppleTV 4.3 (8F191m) SHSH locally and the request was sent to CYDIA. This means that CYDIA DOES have your SHSH. Do NOT bug semaphore about the Cydia home page showing this version. 03/22/2011 11:28:39.980 This device isn't eligible for the requested build. 03/22/2011 11:28:39.993 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR AppleTV 4.3b3 (8F5166b) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE. 03/22/2011 11:29:45.058 This device isn't eligible for the requested build. 03/22/2011 11:29:45.070 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR AppleTV 4.3b1 (8F5148c) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE. 03/22/2011 11:30:06.456 This device isn't eligible for the requested build. 03/22/2011 11:30:06.467 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR AppleTV 4.3b2 (8F5153d) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE. 03/22/2011 11:31:21.207 This device isn't eligible for the requested build. 03/22/2011 11:31:21.217 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR AppleTV 4.2 (8C150) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE. 03/22/2011 11:31:21.226 Finished saving SHSHs for [Apple TV] 03/22/2011 11:31:21.413 Caching shsh files... 03/22/2011 11:31:21.433 Found [2] shsh files to cache... 03/22/2011 11:31:21.456 Cached [2] shsh files 03/22/2011 11:33:27.780 Device disconnected: Apple TV |
Ziet er goed uit, 4.2.1 is toch de belangrijkse nu, en 4.3 voor de toekomstxburchartz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:52:
Dat lijkt dus wel te werken. Ik heb TinyUmbrella gedownload (nieuwste versie 4.3, leek me even wat verwarrend ivm de 4.3 van iOS). De ATV aangesloten en op Save SHSH geklikt. Wel een aantal opmerkingen in de log dat ik te laat ben voor een paar shsh's, maar uiteindelijk een blob voor 4.2.1 en 4.3. Signen voor 4.2.1 lijkt dus nu nog te werken
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 24-03-2011 15:30 ]
Niet dus http://forum.xbmc.org/sho...php?t=94264&highlight=dds
[ Voor 53% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-03-2011 15:43 ]
Iemand enig idee hoe ik deze serie toch weer in het overzicht kan krijgen?
//edit
Hmm, zal dus aan de resolutie liggen
//edit2
Het ligt aan de hardware acceleration klaarblijkelijk? hardware uit speelt hij wel 720P / 1080P af maar schokkerig en niet in sync, en hardware aan werkt 't helemaal niet. MP4 files / meerdere MKV's geprobeerd..
[ Voor 26% gewijzigd door thijszor op 26-03-2011 03:50 ]
Verwijderd
https://github.com/xbmc/x...acb728063c106933cfd1a4049
Misschien zit de fix al in de laatste onofficiële nightly. Keith op het XBMC forum die de onofficiële nightly builds verzorgt zet ze altijd eerst in een tmp directory op zijn site en verplaatst ze daarna naar de mail dir. In de tmp map is de build van de 26ste al te vinden:
http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/.tmp/
Ik heb het zelf niet getest omdat ik nog geen 4.3.x draai gezien ik waarde hecht aan mijn onbedrade jailbreak.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyzor op 26-03-2011 16:01 ]
Jammergenoeg is dat dus niet het geval.
720p mkv's, geen enkel probleem, maar dvd's hebben dus nog steeds serieuze last van het bufferen
Ik heb vanmiddag hetzelfde geprobeerd met mijn gisteren ontvangen ATV. Er draaide nog ATV 4.1.1 op (dat is dus iOS 4.2.1, volgens mij) dus daar was ik blij verrast over.xburchartz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:40:
Vandaag mijn ATV2 binnengekregen. Jailbreak en installatie van XBMC is appeltje eitje. Slechts de applicatie opstarten, de gevraagde handelingen uitvoeren... even wachten, en je hebt er een menu-optie bij in het overzicht. Dan Nito TV installeren. Van daaruit XBMC geselecteerd en de patch die de crash verhelpt.
Alleen; na het gebruik maken van de GP JB krijg ik wel een menu optie, en gaat hij Cydia downloaden. Daarna reboot die en krijg ik alleen nog maar een zwart scherm.. Al wat gekeken naar opties, maar hij lijkt op een restore te worden. Nu hopen dat ik dan 4.2.1 terugkrijg..
[edit]
En dat werkte; heb ergens een 4.2.1 image weggehaald, die kon ik gewoon via iTunes installeren.
Ook de 4.2.1 wordt dus nog gewoon gesigned
[ Voor 6% gewijzigd door Eddos op 27-03-2011 22:24 ]
XBMC is inmiddels geinstalleerd.
Dat ging wel wat apart trouwens; ik kon bij de Cydia payload niet begrijpen hoe ik inclusief ssh moest doen.
Ik heb hem toen eerst maar uitgezet, maar na een reboot had ik al een 'nito' optie in mijn menu, waarmee ik alles kon installeren.
Met alleen de USB kabel kom je in recovery mode en dan werkt het niet.
Ik heb zojuist m'n JB afgemaakt en XBMC geinstalleerd. De nightly van 26-3.
Werkt als een trein. 720p over Wifi N. Mooi hoor.
[ Voor 37% gewijzigd door RudolfR op 28-03-2011 19:47 ]
Omhoog/Omlaag lijkt niks te doen tijdens het afspelen van een film.
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 29-03-2011 10:29 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De powerkabel zat er destijds wel in, want ik heb geen beeld als de usb kabel er in zit (hdmi kabel past dan niet)RudolfR schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:46:
Heb je wel de powerkabel erin zitten?
Met alleen de USB kabel kom je in recovery mode en dan werkt het niet.
Ik heb zojuist m'n JB afgemaakt en XBMC geinstalleerd. De nightly van 26-3.
Werkt als een trein. 720p over Wifi N. Mooi hoor.
??? Zal vast kloppen, maar ik begrijp je redenatie niet... wat heeft je beeld/hdmi met power te maken? Je had hem sowieso via usb verbonden om te jailbreaken... de vraag was of power er in zat en je zegt: ja, WANT de hdmi past niet als usb er in zit....... Die mis ik volledigEddos schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:25:
[...]
De powerkabel zat er destijds wel in, want ik heb geen beeld als de usb kabel er in zit (hdmi kabel past dan niet)
PSN: Sluuz
Thanks, vanavond maar eens uitzoeken hoe ik bij die bestanden kom.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
DVD-iso's werken nu wel terug met de nightlies. Echter loopt bij mij de buffer heel snel leeg en dan is het gedaan met spelen.Sluuz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:06:
DVD iso's is een lastig punt. Lijkt nog niet goed te werken (gebruik de laatste officiele build, nightlies weet ik niet). Losse .srt files worden zonder problemen opgepakt. Dit is ook de manier waarop de XBMC Subtitle plugin werkt (download een los .srt bestand).
Heb je geprobeerd de buffergrote te verhogen in de Advancedsettings.xml?Fire69 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:24:
[...]
DVD-iso's werken nu wel terug met de nightlies. Echter loopt bij mij de buffer heel snel leeg en dan is het gedaan met spelen.
Zie: http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.xml#.3Cnetwork.3E
Maar er zijn heel veel mensen met het probleem, en mkv's met dezelfde bitrate doen het wel goed.
Ik vrees dat er ergens nog iets niet goedzit in de atv2-versie...
Bij het JB-en zat de usb er in, de power niet.xburchartz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:36:
[...]
??? Zal vast kloppen, maar ik begrijp je redenatie niet... wat heeft je beeld/hdmi met power te maken? Je had hem sowieso via usb verbonden om te jailbreaken... de vraag was of power er in zat en je zegt: ja, WANT de hdmi past niet als usb er in zit....... Die mis ik volledig
Bij het installeren van 'Cydia Payload' zat de hdmi kabel er in, en dan past de micro usb kabel niet.
Daarbij was dus wel de power aangesloten. Dat duidelijker?
Alles past, en je moet niet zitten gokken welke kabel er wanneer in moet
Maar het heeft ook wel weer zijn voordelen.
hi,Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:03:
Gisteren de laatste "unofficial semi-nightly build" (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=97246) geïnstalleerd. Het draait een stuk soepeler dan de huidige officiële versie. Menu verloopt sneller en het opstarten van een film gebeurt ook een stuk sneller. Voor mij de belangrijkste verbetering is dat er geen bufferproblemen meer voor komen! Daarnaast werkt uitzending gemist nu in z'n geheel. Het zal wel niet lang duren voor er een officiële update is.
Zou je eens kunnen uitleggen hoe je die nightly builds installeert? Ik probeer het met de instructies van het forum op een ipad, maar ik krijg bij
dpkg -1 (latest file) de melding dat file niet bestaat...
Alvast bedankt!
Jelle
Al met al ben ik erg tevreden over deze oplossing. Mijn Logitech Duet gaat in elk geval in de verkoop.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Moet ook dpkg -i doenjelleeelco schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:54:
[...]
hi,
Zou je eens kunnen uitleggen hoe je die nightly builds installeert? Ik probeer het met de instructies van het forum op een ipad, maar ik krijg bij
dpkg -1 (latest file) de melding dat file niet bestaat...
Alvast bedankt!
Jelle
xTV? Da's een Apple-namaak-skin.Sander schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:49:
Zijn er mensen die wat langere ervaring hebben met XMBC die misschien een wat 'cleanere' skin kunnen aanraden dan de standaard skin? Liefst iets dat een beetje richting de AppleTV standaard looks gaat. Vind de huidige skin wel mooi, maar ook erg bloated.
Je staat in \var\tmp zoals in de instructies gezegd wordt?jelleeelco schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:30:
Ja, ik had ook -i gedaan... Hierboven is typefoutje. Wat vul je als filenaam in?
Blijkbaar staan de uitgebreide instructies er niet meer
Het is dus gewoon 'dpkg -i latest_atv2.deb'
Je hebt hem met wget wel eerst goed kunnen binnentrekken?
[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 05-04-2011 10:13 ]
Binnenkort schijnt er een nieuwe skin te worden gereleased, volledig gebaseerd op de huidige ATV2 interface. zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63011 voor meer info.Sander schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:49:
Zijn er mensen die wat langere ervaring hebben met XMBC die misschien een wat 'cleanere' skin kunnen aanraden dan de standaard skin? Liefst iets dat een beetje richting de AppleTV standaard looks gaat. Vind de huidige skin wel mooi, maar ook erg bloated.
SLiK, Cirrus, Simplicity en Alaska Revisited zijn wel lekker ervoor
Ik zou het niet doen, ik, en vele andere hebben na de jailbreak geen geluid meer in XBMC.ECiftci schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:33:
Was er al gemeld dat 4.3.1 jailbreak uit is? http://www.appletvhacks.n...-for-apple-tv-2-released/ en met de nightly zou xbmc weer moeten werken, right?
Zou nog even wachten dus!
Thx voor de nfo!OkeOkeOke schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:41:
[...]
Ik zou het niet doen, ik, en vele andere hebben na de jailbreak geen geluid meer in XBMC.
Zou nog even wachten dus!
Als je een Mac hebt;jelleeelco schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:30:
Ja, ik had ook -i gedaan... Hierboven is typefoutje. Wat vul je als filenaam in?
1 Hier http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/ de laatste downloaden.
2 Dit bestand met Cyberduck naar je ATV2 uploaden; navigeren naar de map /private/var en
dan naar beneden scrollen naar tmp, in deze map plaatsen.
3 Terminal openen en commando ssh root@ip adres ATV2
wachtwoord alpine
4 Commando cd /private/var/tmp
5 Commando dpkg -i org.xmc-20110401-97b5e9f_atv2-arm.deb deze naam moet precies zo zijn als het bestand dat je hebt gedownload en naar je ATV geupload hebt. In dit geval dus org.xmc-20110401-97b5e9f_atv2-arm.deb.
6 Commando rm -rf org.xmc-20110401-97b5e9f_atv2-arm.deb
Klaar!
P.s. Let goed op de spaties als je de commando's invoert in Terminal!
[ Voor 5% gewijzigd door OkeOkeOke op 05-04-2011 12:31 ]
Alaska Revisited en Simplicity zien er idd goed uit. Vanavond maar eens naar kijken.SidewalkSuper schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:45:
Ik vind die Apple TV skin juist één van de lelijkste designwerkjes van Apple, iets waar ze normaal toch enigszins in uitblinken.
SLiK, Cirrus, Simplicity en Alaska Revisited zijn wel lekker ervoor
De film library mist een slordige 30% van de files. In het begin van het alfabet is alles aanwezig, naar het einde toe missen er steeds meer files. Naamgeving en directories zijn niet anders dan de files die wel scannen, en de files zijn zichtbaar en spelen goed af als ik ze access via de file list. Enige tip die ik tot nu toe heb gevonden is om de source opnieuw toe te voegen, library te wissen en opnieuw te scannen. Dat zal ik straks eens proberen.
Muziek is nog lastiger; ik scan mijn directory met files, een mix tussen mp3 en m4a files, en ergens na 20 directories blijft hij haken op steeds dezelfde directory met m4a files. Eerdere directories met m4a files scannen wel goed. Dit is een bekend probleem echter en schijnt verholpen te zijn in de volgende release.
Ook hoop ik dat de interface wat sneller is in volgende releases; het voelt allemaal behoorlijk stroperig aan moet ik zeggen. Bediening via XBMC Commander op de iPad is in elk geval een stuk sneller.
XBMC is geinstalleerd via SSH, dus niet nitoTV.
Ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben. Ik overweeg een nightly build te installeren. Slechter dan nu kan toch niet meer ;-)
Om het te fixen zou dit moeten werken:
1
| echo "deb http://apt.saurik.com/ tangelo-3.7 main">/etc/apt/sources.list.d/saurik.list |
dan
1
| apt-get update |
en een
1
| apt-get -f install |
Nightly build helpt niks, heb dezelfde problemen als jij. Geen geluid, smb share probleem en het slecht afspelen van bijna alle bestandsformaten. Denk dat het wachten is op een nieuwe jailbreak methode.pvtonger schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:43:
Bij 4.2.1 had ik al problemen met XBMC: het afspelen van een MKV stopte steeds na een minuut of drie. Ook na de installatie van UpdateBeGone. Dus maar geupgrade naar 4.3.1 en gejailbreaked met PwnageTool. Vervolgens XBMC er weer op. Maar nu, na het oplossen van een SMB share probleem, wil XMBC alleen nog maar simpele AVI's afspelen. Bij MKV's flinkert het beeldscherm een paar keer zwart/groen en kom ik weer op het ATV hoofdscherm uit. Uiteraard zie ik ook de melding dat het audio device niet geinitialiseerd kan worden.
XBMC is geinstalleerd via SSH, dus niet nitoTV.
Ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben. Ik overweeg een nightly build te installeren. Slechter dan nu kan toch niet meer ;-)
Bovenstaande helpt alleen maar om XBMC uberhaupt te installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door OkeOkeOke op 05-04-2011 16:25 ]
Dit had ik ook maar je moet de Apple software update uitschakelen via SSH, UpdateBeGone werk vaak niet of slechts voor 24 uur.Bij 4.2.1 had ik al problemen met XBMC: het afspelen van een MKV stopte steeds na een minuut of drie. Ook na de installatie van UpdateBeGone.
Mijn films stopten ook na een paar minuten, soms na een half uur. Sinds het uitschakelen via SSH heb ik geen crashes meer gehad.
Het probleem met missende files in de library is inderdaad opgelost door de library te legen, de source te verwijderen en opnieuw toe te voegen en de library opnieuw te scannen.
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-04-2011 20:38 ]
Updated to 4.3.1 with the seasonpass from today as well. Also installed the latest nightly.
I don't get any errors about audio devices, however, I can't seem to get my AC3/DTS audio working properly. With DTS only enabled audio does output, but doesn't appear to send actual DTS signals as my sub doesn't kick on (this may be by design as the media I have isn't explicitly encoded with DTS audio). With Dolby Digital/AC3 the audio comes out as something I can only describe as static. Its the same sound you get if you tell XBMC to use DD on a non DD setup. I am using the optical port to connect to my receiver.
The only errors I can find in the logs say things to the effect of "Discontinuity - was:327.250000, should be:0.000000, error:-327.250000"
Met deze jailbreak methode lijkt het "audio device" probleem icm XBMC niet op te treden. Er komt helaas wel weer een ander audio probleem (via optisch en HDMI) bij. Ik heb dit nog niet kunnen verifieren.
[ Voor 0% gewijzigd door pvtonger op 06-04-2011 17:11 . Reden: Audio probleem ook bij HDMI ]
Ik wel, geen DTS en DD met deze jailbreak versie. SMB share werkt wel.pvtonger schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:40:
Op het XBMC forum staat het volgende bericht.
Updated to 4.3.1 with the seasonpass from today as well. Also installed the latest nightly.
I don't get any errors about audio devices, however, I can't seem to get my AC3/DTS audio working properly. With DTS only enabled audio does output, but doesn't appear to send actual DTS signals as my sub doesn't kick on (this may be by design as the media I have isn't explicitly encoded with DTS audio). With Dolby Digital/AC3 the audio comes out as something I can only describe as static. Its the same sound you get if you tell XBMC to use DD on a non DD setup. I am using the optical port to connect to my receiver.
The only errors I can find in the logs say things to the effect of "Discontinuity - was:327.250000, should be:0.000000, error:-327.250000"
Met deze jailbreak methode lijkt het "audio device" probleem icm XBMC niet op te treden. Er komt helaas wel weer een ander audio probleem (via optische uitgang) bij. Ik heb dit nog niet kunnen verifieren.
Geluid via HDMI werkt wel?OkeOkeOke schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:19:
Ik wel, geen DTS en DD met deze jailbreak versie. SMB share werkt wel.
Wellicht zit dit probleem ook in de PwnageTool jailbreak, maar viel dat niet op vanwege het audio-device probleem
Ja, heb het geluid via HDMI, alleen geen DTS en DD dus.pvtonger schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:37:
[...]
Geluid via HDMI werkt wel?
Wellicht zit dit probleem ook in de PwnageTool jailbreak, maar viel dat niet op vanwege het audio-device probleem
Bedankt; ik denk dat ik alles goed gedaan had maar dat de url even niet werkt. Vanmorgen hetzelfde gedaan en hij haalde latest_ios.deb keurig binnen. Daarna geinstalleerd met dpkg -i.
Helaas start XBMC totaal niet meer op (ipad met 4.3.1)... Is er nog iets anders dat ik moet doen nadat xbmc opnieuw geinstalleerd is?
Alvast bedankt,
Jelle
Edit: was voor de atv2jelleeelco schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:47:
[...]
Bedankt; ik denk dat ik alles goed gedaan had maar dat de url even niet werkt. Vanmorgen hetzelfde gedaan en hij haalde latest_ios.deb keurig binnen. Daarna geinstalleerd met dpkg -i.
Helaas start XBMC totaal niet meer op (ipad met 4.3.1)... Is er nog iets anders dat ik moet doen nadat xbmc opnieuw geinstalleerd is?
Alvast bedankt,
Jelle
En dan zonder de dollar tekentjes invoeren in terminal.
[ Voor 18% gewijzigd door OkeOkeOke op 06-04-2011 17:04 ]
Alles werkt, installatie gaat ook goed dus ik voer alles goed in (ben geen linux expert maar redelijk hoe/wat).
Probleem is alleen dat na installatie XBMC niet meer opstart.
Heb ook de .deb file (en een eerdere versie) naar ipad /private/var/tmp gekopieerd en vandaar geinstalleerd; installatie werkt goed maar daarna start xbmc niet meer op...
Heb je de gewone build ook al geprobeerd? Deze werkt wel op mijn iPad. Vanuit Cydia geinstalleerd.jelleeelco schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:47:
file was voor atv2 neem ik aan , maar als ik latest_ios.deb opvraag met wget dan krijg ik de ipad versie.
Alles werkt, installatie gaat ook goed dus ik voer alles goed in (ben geen linux expert maar redelijk hoe/wat).
Probleem is alleen dat na installatie XBMC niet meer opstart.
Heb ook de .deb file (en een eerdere versie) naar ipad /private/var/tmp gekopieerd en vandaar geinstalleerd; installatie werkt goed maar daarna start xbmc niet meer op...
Verwijderd
Heb je wel SMB via de NAS IP laten connecten? Anders werkt het niet. In de semi-nightly builds zijn de haperingen weg dus nog even geduld...pvtonger schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:58:
Via Seas0nPass de ATV2 gejailbreaked. Verder nog de hosts file aangepast zodat XBMC niet crasht. Daarna de laatste build van XBMC erop gezet. Helaas kan ik geen SMB share aanmaken (Error 2), dus heb voor uPnP gekozen. Library laat dan films zien al een tijdje niet meer op mijn NAS staan. ATV en NAS zijn wired met elkaar verbonden. Afspelen van een MKV loopt, maar niet 100% soepel. Een a twee haperingen per minuut. Geluid (2.0) gaat prima via HDMI. DD/DTS heb ik niet geprobeerd. Ook even DVD ISO gestart. Daarbij dezelfde haperingen. Hopelijk komen er snel verbeteringen (JB en/of XBMC???) want voor mij is dit nog niet bruikbaar.
Ja, zowel IP als naam werkt. Ik had SMB niet op de juiste plek ingesteld, vandaar dat het niet werkte. Als experiment heb ik ook FTP ingesteld. Dat werkt beter. Er zitten nog kleine haperingen in beeld en geluid, maar het is nu minder storend.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:22:
Heb je wel SMB via de NAS IP laten connecten? Anders werkt het niet. In de semi-nightly builds zijn de haperingen weg dus nog even geduld...
Ik wacht wel tot een betere versie verschijnt, voordat de ATV mijn "hoofdspeler" wordt
[ Voor 0% gewijzigd door pvtonger op 08-04-2011 09:32 . Reden: typo ]
Nu heb ik regelmatig crashes met het draaien van Aeon68.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik vind Aeon MQ mooi en ik begrijp 'm. Confluence vind ik niet logisch op sommige plekken.ECiftci schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:50:
Beste skin omdat ie mooi is of omdat ie snel is? Of beide?
Dus zowel snel en mooi.
Als ik mijn antwoord zo terug lees is het verwarrend. Ik heb Aeon MQ 2 nog niet getest. Ga ik zo ff doen. Laat zo wel weten of ie lekker loopt.ECiftci schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:16:
En reageert ie ook snel op de atv? ik ga hem ook eens proberen...
Aeon MQ is vooral traag door alle onnodig views die erin zitten. Daar heb je met nox geen last van.ECiftci schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:50:
Beste skin omdat ie mooi is of omdat ie snel is? Of beide?
Net MQ 2 geïnstalleerd vind hem op zich goed te doen. Je hoeft ook maar een view te selecteren voor bijv TV Shows. Dat maakt kennelijk uit. Voor mijn gevoel loopt MQ 2 sneller dan Aeon 65. Nox heb ik niet geprobeerd.lowfi schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:16:
[...]
Aeon MQ is vooral traag door alle onnodig views die erin zitten. Daar heb je met nox geen last van.
Grootste vertraging heb je als je in het hoofd menu bijv. TV Shows selecteert, dan duurt het ff voordat je dan in je TV Shows terecht komt.
Verwijderd
ik heb mijn AT2 gejailbreakt met Pwnage. ik zit dus met OS 4.3. Alles is goed verlopen.
xbmc is geinstalleerd, streamen lukt maar ik krijg geen geluid. Ik heb al wat zitten zoeken bij de instellingen.
Digitaal of analoog. Niets werkt. Normaal staat hij op HDMI.
ik heb hier al wat zitten zoeken maar ik vind niet echt een oplossing. Iemand een idee.
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd.`
Als ik het goed heb werkt geluid via HDMI met 4.3 alleen als je een daily build van XBMC gebruikt. Je zou ff moeten checken op het XBMC forum.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:07:
Hallo,
ik heb mijn AT2 gejailbreakt met Pwnage. ik zit dus met OS 4.3. Alles is goed verlopen.
xbmc is geinstalleerd, streamen lukt maar ik krijg geen geluid. Ik heb al wat zitten zoeken bij de instellingen.
Digitaal of analoog. Niets werkt. Normaal staat hij op HDMI.
ik heb hier al wat zitten zoeken maar ik vind niet echt een oplossing. Iemand een idee.
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd.`
Komende tijd ff wat vaker de ATV2 gebruiken in plaats van Popcornhour C200. ATV2 heeft alleen een Wifi connectie. Voor series is het goed te doen, aangezien die max 720P zijn. 1080P films met DTS lopen niet lekker, deze week ff proberen met een netwerkkabel.
Verwijderd

Verwijderd