Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eigenlijk niet wat een mysql-library is, maar ik gebruik gewoon een map die shared staat op mijn pc. Ik heb wel dezelfde map toegevoegd als source op de xbmc die ook op mijn pc staat geinstaleerd, daar doet het bibliotheekmodus prima. Wat betreft de build, ik gebruik een een normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:22:
Ik weet eigenlijk niet wat een mysql-library is, maar ik gebruik gewoon een map die shared staat op mijn pc. Ik heb wel dezelfde map toegevoegd als source op de xbmc die ook op mijn pc staat geinstaleerd, daar doet het bibliotheekmodus prima. Wat betreft de build, ik gebruik een een normale.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het voordeel kan zijn van een mysql-libary en wat het überhaupt inhoud ;)

Ik heb het wel onlangs op mijn Synology DS110J NAS geinstalleerd, maar kom er niet echt uit ...

Heeft het voordelen met betrekking tot bv het streamen van HD films ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik heb met het toevoegen van TV shows ook issues met de library. Hij scraped bijvoorbeeld geen folder in folders. Dat is erg irritant want ik heb op mijn HD mijn shows ingedeeld in categorieen als Animation, Documentary, Series etc etc. Die moet ik dus allemaal apart als source opnemen.

Vervolgens gaat het bij het scannen ook niet helemaal goed. Niet alle files in een map worden gezien. Ik heb bijvoorbeeld een folder met Animation > Family Guy > Season 1 > met daarin 24 files, dan worden alleen de eerste 11 gescand, terwijl ze allemaal een identieke naming convention hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-04-2011 12:45 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Een mysql-library is een centrale library die door alle xbmc's in je huis kunnen worden gebruikt. Je ziet dan overal dezelfde informatie mbt wat je al hebt gezien en als je in een show op xbmc-huiskamer op stop drukt, kun je op hetzelfde punt verder gaan in xbmc-slaapkamer.

wat betreft de issues in de library van Dr Strangelove: xbmc houdt er niet van als je het zo indeelt. Je kunt beter 1 algemene Series folder maken, met daarin alle shows. Via de library komen de categorieen vervolgens vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval is dus een standaard videolibrary! Hoe kan dan oplossen? Zou het verwijderen en opnieuw installeren van xbmc helpen? Of is het misschien beter om over te stappen naar plex of boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Nooit overstappen naar plex of boxee :)

Je hebt een source aangemaakt. Daarbij kun je op 2 plekken aangeven wat de inhoud is. Tijdens het aanmaken van de source, en later achteraf bij Inhoud Toewijzen (rechter muisklik op de betreffende source en je kunt de inhoud toewijzen.
De optie om naar nieuwe inhoud te scannen staat pas in je context menu als je een source hebt toegewezen. Dus als je dat niet hebt, heb je denk ik de source nog niet correct toegewezen. Vertel anders wat meer over de opties die je wel/niet ziet en de stappen die je uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn pc een map voor films en een map voor music shared. Deze mappen gebruik ik in de xbmc als source. Ik voeg beide mappen op dezelfde manier.

Add source>browse>windos netwerk (SMB)>WORKGROUP>movies>ok
En dan bij "THIS DIRECTORY CONTAINS" kies ik voor movies > en dan vink ik ook "auto scan" aan>ok.

Hierbij voegt xbmc de map alleen toe aan videobestanden maar niet aan het bibliotheek. Ook niet als ik later apart nog een keer inhoud aan de map toewijzen.

Als ik deze stappen uitvoer bij music (dus alleen in plaats van map movies kies ik voor map music en ook bij content kies ik voor music) dan voegt xbmc music wel netjes aan bibliotheek met cover en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:45:
Ik heb met het toevoegen van TV shows ook issues met de library. Hij scraped bijvoorbeeld geen folder in folders. Dat is erg irritant want ik heb op mijn HD mijn shows ingedeeld in categorieen als Animation, Documentary, Series etc etc. Die moet ik dus allemaal apart als source opnemen.

Vervolgens gaat het bij het scannen ook niet helemaal goed. Niet alle files in een map worden gezien. Ik heb bijvoorbeeld een folder met Animation > Family Guy > Season 1 > met daarin 24 files, dan worden alleen de eerste 11 gescand, terwijl ze allemaal een identieke naming convention hebben.
Als je deze shows met Sickbeard hebt gedownload, dan is het probleem waarschijnlijk dat de permissies van de video bestanden niet goed staan. Wat jij beschrijft als probleem had ik ook, en na enig experimenteren en forums uitpluizen kwam ik er achter dat je dit met een windows tooltje kunt aanpassen.

De kort door de bocht oplossing is:
run a command prompt as administrator and type the following:
icacls "c:\media directory\*.*" /t /grant Everyone:R
Vul uiteraard je eigen drive en map in bij "c:\media directory\*.*"

Voor een meer uitgebreide uitleg, zie deze thread: http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=745305&postcount=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:45:
Ik heb op mijn pc een map voor films en een map voor music shared. Deze mappen gebruik ik in de xbmc als source. Ik voeg beide mappen op dezelfde manier.

Add source>browse>windos netwerk (SMB)>WORKGROUP>movies>ok
En dan bij "THIS DIRECTORY CONTAINS" kies ik voor movies > en dan vink ik ook "auto scan" aan>ok.

Hierbij voegt xbmc de map alleen toe aan videobestanden maar niet aan het bibliotheek. Ook niet als ik later apart nog een keer inhoud aan de map toewijzen.

Als ik deze stappen uitvoer bij music (dus alleen in plaats van map movies kies ik voor map music en ook bij content kies ik voor music) dan voegt xbmc music wel netjes aan bibliotheek met cover en alles.
Vreemd.
Ik zou eens proberen om je video-database te verwijderen.
Dat kan je doen door in je userdata-folder de file MyVideosXX.db te deleten. (XX is een getal)
Daarna moet je bij je sources terug inhoud Toewijzen doen via het context-menu en hopelijk kan je dan wel scannen.
Nu ik eraan denk, je sources zijn toch toegankelijk veronderstel ik? Je kan vanuit de gewone filemode in de source gaan en je bestanden zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik userdata-folder bereiken? En ja hoor, Ik kan wel via filemode alle video bestanden terug zien en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik veronderstel even dat je Windows gebruikt.
Installeer WinSCP, verbind via dat programma met het IP van je Apple-device (heb even gemist of het een AppleTV of iPad is :P ).
Dan ga je naar /var/mobile/Library/Preferences/xbmc/userdata/database.

Daar staat het MyVideosXX.db-bestand dat je moet deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het! Geweldig!! Heel erg bedankt Fire69! jij bent de MAN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goed voor je! Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
R.di.Giovanni schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:58:
[...]

Als je deze shows met Sickbeard hebt gedownload, dan is het probleem waarschijnlijk dat de permissies van de video bestanden niet goed staan. Wat jij beschrijft als probleem had ik ook, en na enig experimenteren en forums uitpluizen kwam ik er achter dat je dit met een windows tooltje kunt aanpassen.

De kort door de bocht oplossing is:

[...]

Vul uiteraard je eigen drive en map in bij "c:\media directory\*.*"

Voor een meer uitgebreide uitleg, zie deze thread: http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=745305&postcount=12
Of inloggen met een andere user via smb (werkte voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijd in xbmc op mijn apple tv 2 is niet correct. Hoe kan ik de tijdzone (via pc) aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:18:
De tijd in xbmc op mijn apple tv 2 is niet correct. Hoe kan ik de tijdzone (via pc) aanpassen?
Met het programma Putty:

cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV

Maar als je even rechtsboven een zoekopdrachtje had gedaan, had je het zelf kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door OkeOkeOke op 14-04-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dit niet via mac dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Er is een nieuwe nightly beschikbaar voor ATV2 en iPad. De poster zegt o.a. dit erbij: "This should have the audio fix to stop the pausing every so often."

Edit: bij mij loopt een 720p film, die bij de vorige versie haperde, nu vloeiend.

[ Voor 32% gewijzigd door pvtonger op 18-04-2011 20:09 . Reden: URL van nightly is gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt bij de semi-nighlty builds de uitzending gemist BETA niet. Als ik op afspelen druk, gebeurt er niks. Al het andere bij XOT:Uzg werkt wel normaal. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:36:
Bij mij werkt bij de semi-nighlty builds de uitzending gemist BETA niet. Als ik op afspelen druk, gebeurt er niks. Al het andere bij XOT:Uzg werkt wel normaal. Heeft iemand anders dit ook?
Post even een uzg.log op pastebin.ca. Eergisteren werkte hier alles nog met de laatste nightly. Maar ik draai wel al de nieuwe versie die deze week uitkomt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Is het mogelijk om met XBMC op een Apple Tv 1 audio zowel over HDMI als over Component te versturen?

waarom? Ik heb nu een tv gekocht zonder headset out en ik zou toch graag weer gebruik maken van mijn headset. Dus ik dacht als ik de Xbox 1 toch vervang dan het liefst voor een Apple tv, maar is het mogelijk om met de Apple tv 1 audio over HDMI naar de tv te krijgen en/of geluid over de component (die rode en witte) te krijgen voor de headset.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Je kunt de headset dan toch ook op de component out van de televisie aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Eddos schreef op woensdag 20 april 2011 @ 06:53:
Je kunt de headset dan toch ook op de component out van de televisie aansluiten?
Heel even dacht ik van ..euh... ja dat kan ook... Maar het is een LG 50PK750 en heeft alleen maar component in. Wel heeft de tv optical audio uit, zijn hier gemakkelijke mogelijkheden mee (zonder grote extra versterkers etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

You need this:

Afbeeldingslocatie: http://imagestore.xpressplatforms.com/Sandberg/OR66300000110455.jpg

Ik heb het op de AppleTV 1 ook een tijd zo gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 20-04-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Phuncz schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:39:
You need this:

Ik heb het op de AppleTV 1 ook een tijd zo gebruikt.
En dan gooid de Apple TV1 met XBMC het geluid over zowel HDMI als component? Maar geweldig, dan toch maar de zoektocht naar een Apple TV2 stopzetten.

@Phuncz, je gebruikte deze combinatie met een headset gelijk? Ik wil deze namelijk dan gebruiken zonder versterker op een senheizer draadloze headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nee nooit tegelijk geprobeerd. Ik weet dat het apart kan, tegelijk betwijfel ik sterk. Sorry hier had ik over gelezen dat je dat tegelijk wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Phuncz schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:39:
Nee nooit tegelijk geprobeerd. Ik weet dat het apart kan, tegelijk betwijfel ik sterk. Sorry hier had ik over gelezen dat je dat tegelijk wou.
Ach apart zou ook prima zijn, maar enig idee of dat 'makkelijk' in te stellen is in Apple/XBMC?
Denk dat ik toch maar voor de Apple Tv1 ga en ik kom er dan hopelijk wel achter hoe of wat.

Dus als iemand nog een apple tv 1 weet voor max 75 euro let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 3 weken geleden een jailbreak uitgevoerd met Greenpoison, sindsdien heb ik in xbmc nog geen geluid en het beeld loopt niet goed, blijft om de paar seconden hangen. Is hier inmiddels een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat je best even een restore doet, en herbegint, want er zit iets niet helemaal goed blijkbaar.

Welke ios zit je? En welke greenpoison heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:25:
Ik denk dat je best even een restore doet, en herbegint, want er zit iets niet helemaal goed blijkbaar.

Welke ios zit je? En welke greenpoison heb je gebruikt?
Ik heb een nieuwe jailbreak uitgevoerd, en nu is er wel geluid en speelt alles normaal af. Echter nu heb ik het probleem dat xbmc vaak vastloop en terugspringt naar het beginscherm van de Apple-tv. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Ik draai 4.3 ios en XBMC 11.0 nightly build van 07-05-2011!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb een nieuwe jailbreak uitgevoerd, en nu is er wel geluid en speelt alles normaal af. Echter nu heb ik het probleem dat xbmc vaak vastloop en terugspringt naar het beginscherm van de Apple-tv. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Ik draai 4.3 ios en XBMC 11.0 nightly build van 07-05-2011!
Heb jij die software-updates al uitgezet? Bij nitoTV kan je de app updateBeGone installeren, hierna stroomkabel even uit het stopcontact nemen en je zal hopelijk van je probleem vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:01
Ik heb hier een Apple TV 2 iOS 4.1.1 met de release versie van XBMC. Ik merk dat ik niet met putty via SSH in kan loggen in de ATV, aangezien het na inlog putty gelijk eruit knalt ipv dialoogvenster te openen. Ik vroeg me af wat ik het beste kan doen aangezien ik graag de nightly wil draaien zoals op mijn iPad. Moet ik de ATV updaten naar de laatste firmware? Of kan ik beter 4.1.1 houden en een andere oplossing toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik had problemen dat mijn beeld tijdens video ineens versprong en de kleuren totaal verkloot waren. Ben beetje kleurenblind dus moeilijk te zeggen wat voor kleuren maar het leek nergens op. Zal zo wel fotootje plaatsen.

Dus ik update naar 4.3, jailbreak met Seas0npass, nieuwste nightly XBMC erop, video lijkt goed te werken maar problemen met AC3 en DTS audio. Kreeg het maar niet opgelost (schijnt aan iOS te liggen zeggen ze op XBMC forum..?)

Toen downgrade gedaan naar 4.2.1, laatste build XBMC erop. Audio werkt weer maar het oorspronkelijke probleem is er nog steeds :(

Schiet niet op zo

EDIT: denk dat de HDMI kabel de boosdoener is. Net verpsrong het beeld weer. dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/bbouws/100226/IMG_0967/web.jpg?ver=13050324080001

Toen ff de HDMI kabel eruit en opnieuw erin en het beeld is weer normaal:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/bbouws/100226/IMG_0970/web.jpg?ver=13050324210001

Had beter meteen een andere kabel kunnen proberen.. :F

[ Voor 26% gewijzigd door Benny op 10-05-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den_John schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:56:
[...]

Heb jij die software-updates al uitgezet? Bij nitoTV kan je de app updateBeGone installeren, hierna stroomkabel even uit het stopcontact nemen en je zal hopelijk van je probleem vanaf zijn.
Thanx, dit was de oplossing. Maar nu heb ik weer het probleem (zucht) dat dvd materiaal met haperingen wordt afgespeeld dus .vob en .iso bestanden. Terwijl een .mkv weer prima wordt afgespeeld. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik gebruik een synology router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb nog steeds firmware 4.2 op mijn Apple TV2 staan. Als ik dit alles zo lees is het nog steeds verstandiger niet de firmware up te graden. Want XBMC loopt bij mij als een zonnetje. Correct me if I am wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Trunksmd op 10-05-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
Benny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51:
Ik had problemen dat mijn beeld tijdens video ineens versprong en de kleuren totaal verkloot waren. Ben beetje kleurenblind dus moeilijk te zeggen wat voor kleuren maar het leek nergens op. Zal zo wel fotootje plaatsen.

Dus ik update naar 4.3, jailbreak met Seas0npass, nieuwste nightly XBMC erop, video lijkt goed te werken maar problemen met AC3 en DTS audio. Kreeg het maar niet opgelost (schijnt aan iOS te liggen zeggen ze op XBMC forum..?)

Toen downgrade gedaan naar 4.2.1, laatste build XBMC erop. Audio werkt weer maar het oorspronkelijke probleem is er nog steeds :(

Schiet niet op zo

EDIT: denk dat de HDMI kabel de boosdoener is. Net verpsrong het beeld weer. dat ziet er zo uit:

[afbeelding]

Toen ff de HDMI kabel eruit en opnieuw erin en het beeld is weer normaal:

[afbeelding]

Had beter meteen een andere kabel kunnen proberen.. :F
HDMI kabel is niet de boosdoener, dit is een known issue met 4.2.1, bij sommige TVs gaat de HDMI handshake niet ok, dit is verholpen met 4.3 maar met 4.3 kun je alleen de nightly builds draaien als je MKV support wilt.
Dus of je audio is niet 100% ok of je beeldkleuren verspringen. Hoe dan ook is het even afwachten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
wes- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:54:
[...]

HDMI kabel is niet de boosdoener, dit is een known issue met 4.2.1, bij sommige TVs gaat de HDMI handshake niet ok, dit is verholpen met 4.3 maar met 4.3 kun je alleen de nightly builds draaien als je MKV support wilt.
Dus of je audio is niet 100% ok of je beeldkleuren verspringen. Hoe dan ook is het even afwachten voor je.
Ik wou inderdaad net posten dat een andere HDMI kabel ook geen oplossing is.

Wel raar dat ik zeker ruim een maand geen problemen heb gehad op 4.2.1, het is echt uit het niets begonnen. Ik ga nog even een andere HDMI poort gebruiken, als dat niet helpt naar 4.3 en kijken of ik de audio aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Philips tv. Komt echt random voor: soms kan ik complete films kijken zonder enig probleem, soms gaat de handshake fout na enkele minuten. Meestal heb ik er geen last van.

Hopelijk komt er snel een nieuwe release voor de AppleTV2, want het gebrek aan ISO support begint vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Trunksmd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:31:
Ik heb nog steeds firmware 4.2 op mijn Apple TV2 staan. Als ik dit alles zo lees is het nog steeds verstandiger niet de firmware up te graden. Want XBMC loopt bij mij als een zonnetje. Correct me if I am wrong.
Klopt als een bus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om te downgraden van 4.3 naar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Is het ook mogelijk om te downgraden van 4.3 naar 4.2?
Als je je SHSH hebt opgeslagen van 4.2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Kalkie

NLMP

Jailbreak naar 4.3.3 (AppleTV2,1_4.3_8F305_SP_Restore) gedaan met Seasonpass, laatste nightly build van xbmc erop en dts en dd5.1 doen het weer. (wel even in de general settings van ios digital audio op 16 bits zetten).

Ook veel minder last van buffer problemen lijkt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalkie op 19-05-2011 22:19 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Kalkie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:41:
Jailbreak naar 4.3.2 (AppleTV2,1_4.3_8F305_SP_Restore) gedaan met Seasonpass, laatste nightly build van xbmc erop en dts en dd5.1 doen het weer. (wel even in de general settings van ios digital audio op 16 bits zetten).

Goed om te horen, binnenkort ook even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Kalkie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:41:
Jailbreak naar 4.3.2 (AppleTV2,1_4.3_8F305_SP_Restore) gedaan met Seasonpass, laatste nightly build van xbmc erop en dts en dd5.1 doen het weer. (wel even in de general settings van ios digital audio op 16 bits zetten).

Waar precies kan je digital audio instellen op 16bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Ik heb inmiddels mijn Apple TV2 geupdate naar IOS 4.3.3 en succesvol kunnen jailbreaken en de laatste nightly (7mei) van xbmc werkend gekregen. Alles lijkt tot nu toe goed te werken!
Het instellen van de 16bit output in de Apple audio settings is nog wel nodig.

Het jailbreaken met Seas0npass was wel een ellende, ik kreeg steeds error 3194 in Itunes. Dit bleek uiteindelijk aan Tinyumbrella te liggen die iets in de host file zet waar Itunes over valt. zie http://www.redmondpie.com...or-custom-4.3.3-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Benny schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:36:
[...]

Waar precies kan je digital audio instellen op 16bits?
Settings>Audio & Video>Audio Output and change it from "Auto" to "16 bit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
The_Duke schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Settings>Audio & Video>Audio Output and change it from "Auto" to "16 bit"
Thanks !

Alles werkt nu goed bij jou ? geen problemen met audio of bufferen ?

Heb je na de jailbreak meteen de nightly geinstalleerd of eerst een officiele build en daarna de nightly ?

En heb je updatebegone geinstalleerd via NitoTV?

[ Voor 22% gewijzigd door Benny op 17-05-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Benny schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:42:
[...]

Thanks !

Alles werkt nu goed bij jou ? geen problemen met audio of bufferen ?
Ik heb een aanal 1080P mkv's en ook dvd's getest en dat ging goed.
Ik had ook nog wat grote mkv's van Human Planet maar die gingen nog elke 20 seconden bufferen. Dus het buffer probleem is nog niet 100% opgelost. Ik moet nog even uitzoeken waarom dat nou alleen bij de Human Planet MKV's is.
Ik heb na de Jailbreak meteen de Nightly geinstalleerd
Ik heb niks van Nitrotv geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door The_Duke op 17-05-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Oke dus je hebt update gedaan naar 4.3.3, toen jailbreak met seas0npass, toen meteen nieuwste nightly XBMC erop via deze manier ?

wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb
dpkg -i latest_atv2.deb
rm latest_atv2.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Benny schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:53:
Oke dus je hebt update gedaan naar 4.3.3, toen jailbreak met seas0npass, toen meteen nieuwste nightly XBMC erop via deze manier ?

dpkg -i latest_atv2.deb
rm latest_atv2.deb
misschien toch handig als ik alle stappen even op een rijtje zet:

stap 1: sluit de atv2 via usb en zonder stroom aan en open de laatste versie van Itunes
stap 2: kies voor "herstel" dit zorgt er voor dat 4.3.3 er op komt
stap 3: download Seas0npass http://files.firecore.com/SP/Seas0nPass-win.zip
stap 4: maak een IPSW
stap 5: sluit de atv aan via usb zonder stroom en zet het in DFU mode via seasonpass
stap 6: start Itunes, houd shift ingedrukt en kies voor "herstel" selecteer de IPSW
stap 7: sluit de atv aan op netwerk, stroom en hdmi en stel de taal in
stap 8: download putty http://www.chiark.greenend.org.uk/~s.../download.html
stap 9: log in op de atv2, loginnaam: root, wachtwoord: alpine
stap 10: voer de volgende commando's achter elkaar uit:
code:
1
2
3
4
5
6
echo "deb http://apt.saurik.com/ tangelo-3.7 main">/etc/apt/sources.list.d/saurik.list
apt-get update
apt-get -f install
dpkg -i latest_atv2.deb
apt-get -f install

bij dat laatste commando moet je nog 2 keer met "Y" beantwoorden
daarna stat de atv2 opnieuw op en is XBMC zichtbaar

Als je dit dus achter elkaar uitvoerd moet het lukken.
Ik had nog geprobeert een BLOB te maken met TinyUmbrella maar dit lukte niet, reden onbekend. Misschien is de versie nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Dit was me allemaal al bekend maar toch bedankt voor de moeite :) Ik zat alleen even met die commands, die ik poste had ik van het XBMC.org forum maar ik zal die van jou gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:36
Ik heb gisteren ook mijn ATV2 gejailbreakt met Seasonpass (nadat het eerst mislukte met greenp0ison op firmware 4.1.1 reageerde na jailbreak de ATV niet op de remote) en XMBC erop gezet. Werkt tot nu allemaal prima.

Alleen heb ik last van overscan op mijn TV als ik XMBC draai, in de ATV 'frontrow' heb ik er geen last van (of is het niet zichtbaar :)).

Heb gekeken in de instellingen, maar nog niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ik draai nu ook nieuweste ATV2 firmware met nieuwste nightly build XBMC. Audio werkt goed, video ook maar bij sommige MKV's heeft ie wel wat moeite met bufferen.

2 crashes naar frontrow gehad, hopelijk blijft het daarbij.

Ik gebruikte altijd de skin MediaStream Redux, is het mogelijk dat ik deze weer kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik weet dat het eigenlijk in het jailbreak-topic moet, maar aangezien hier enkele mensen melden dat ze naar de laatste ios geupdate hebben, vraag ik het snel hier. :)

Ik heb in iTunes mijn atv2 geupdate naar de laatste versie (4.3.3 / 3F305, juist? )
Maar met welke tool moet ik nu jailbreaken? :?
Ik probeer al meer dan een uur met sn0wbreeze, deze zou 4.3.3 moeten ondersteunen. De ipsw wordt ook netjes herkend.
Maar als ik dan shift-restore in iTunes met die ipsw krijg ik altijd een error 21 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
eggda schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:23:
Ik heb gisteren ook mijn ATV2 gejailbreakt met Seasonpass (nadat het eerst mislukte met greenp0ison op firmware 4.1.1 reageerde na jailbreak de ATV niet op de remote) en XMBC erop gezet. Werkt tot nu allemaal prima.

Alleen heb ik last van overscan op mijn TV als ik XMBC draai, in de ATV 'frontrow' heb ik er geen last van (of is het niet zichtbaar :)).

Heb gekeken in de instellingen, maar nog niets kunnen vinden...
Je kan de overscan in XMBC instellen. Weet even uit mijn hoofd niet waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan in de "video" settings in het "system" menu. Maar kijk ook even naar de aspect ratio instelling van je TV. In mijn geval had ik veel last van overscan (zeker met de AppleTV) omdat de smart zoom teveel aan het schalen was. Door dit op widescreen of unscaled te zetten had ik praktisch geen overscan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:36
dat was het inderdaad - bedankt

@ FIre69: Probeer het eens met Seasonpass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar seasonpass download niet de laatste versie?
Ik had gelezen dat er in de laatste versie juist veel fixes voor geluid en zo zaten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Fire69 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:43:
Maar seasonpass download niet de laatste versie?
Ik had gelezen dat er in de laatste versie juist veel fixes voor geluid en zo zaten, niet?
Heb je mijn post wel gelezen hier iets naar boven? Seasonpass werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
The_Duke schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:05:
[...]

misschien toch handig als ik alle stappen even op een rijtje zet:

stap 1: sluit de atv2 via usb en zonder stroom aan en open de laatste versie van Itunes
stap 2: kies voor "herstel" dit zorgt er voor dat 4.3.3 er op komt
stap 3: download Seas0npass http://files.firecore.com/SP/Seas0nPass-win.zip
stap 4: maak een IPSW
stap 5: sluit de atv aan via usb zonder stroom en zet het in DFU mode via seasonpass
stap 6: start Itunes, houd shift ingedrukt en kies voor "herstel" selecteer de IPSW
stap 7: sluit de atv aan op netwerk, stroom en hdmi en stel de taal in
stap 8: download putty http://www.chiark.greenend.org.uk/~s.../download.html
stap 9: log in op de atv2, loginnaam: root, wachtwoord: alpine
stap 10: voer de volgende commando's achter elkaar uit:
code:
1
2
3
4
5
6
echo "deb http://apt.saurik.com/ tangelo-3.7 main">/etc/apt/sources.list.d/saurik.list
apt-get update
apt-get -f install
dpkg -i latest_atv2.deb
apt-get -f install

bij dat laatste commando moet je nog 2 keer met "Y" beantwoorden
daarna stat de atv2 opnieuw op en is XBMC zichtbaar

Als je dit dus achter elkaar uitvoerd moet het lukken.
Ik had nog geprobeert een BLOB te maken met TinyUmbrella maar dit lukte niet, reden onbekend. Misschien is de versie nog niet goed.
Heel hartelijk bedankt, Ik had lang niet meer geupdated. Maar vandaag met jouw guide verliep het vlekkeloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
The_Duke schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:06:
[...]

Heb je mijn post wel gelezen hier iets naar boven? Seasonpass werkt gewoon.
Ja, sorry, die had ik pas gezien nadat ik gepost had.
Blijkbaar had ik niet de laatste versie van seasonpass :P
(ik had het ook al in het jailbreak-topic gepost)

Nu krijg ik dus constant error 1600 als ik de ipsw wil restoren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Werkt XOT inmiddels nu wel goed met XBMC? Ik lees er weinig over. Bij mij werkt het van geen kant...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:22:
[...]

Ja, sorry, die had ik pas gezien nadat ik gepost had.
Blijkbaar had ik niet de laatste versie van seasonpass :P
(ik had het ook al in het jailbreak-topic gepost)

Nu krijg ik dus constant error 1600 als ik de ipsw wil restoren. :/
FUUUUUUUUU.....
Ik zit dus al 2 dagen te kloten met die error 1600 die ik krijg helemaal op het einde van de restore (bij verifying...).
Nu hang ik hem na die error aan de tv, kom ik gewoon in FrontRow waar dus mooi Seas0nPass staat te pronken!!!!! 8)7
Weet ik meteen weer waarom ik iTunes zo haat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Maverick2001 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:27:
Werkt XOT inmiddels nu wel goed met XBMC? Ik lees er weinig over. Bij mij werkt het van geen kant...
Het werkt in ieder geval een stuk beter. Ik heb eigenlijk alleen nog problemen met de rtl zenders. Wanneer je daar een uitzending start zie je alleen maar flitsende kleurtjes (wel mooi maar niet wat ik wil)
Verder vind ik de kwaliteit van sbs en veronica ronduit slecht voor op een 40" tv maar dit ligt natuurlijk niet aan XOT-UZG.

Ik draai trouwens IOS 4.3.3 met de laatste nightly van XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Maverick2001 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:27:
Ben bezig met een update voor XOT die het beter zou moeten doen op de ATV. Heb het alleen wat druk op het moment, dus het duurt wat langer. In ieder geval werkt het iRTL kanaal weer in de nieuwe versie zodat je weer RTL kan kijken. De rare kleurtjes zijn overigens de DRM beveiliging van RTL. Veel van deze afleveringen zijn wel via het iRTL kanaal te bekijken.

Ben komende week in het buitenland maar daarna zou het niet meer zo lang moeten duren.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

GroteBozewolf schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:38:
[...]

Ben bezig met een update voor XOT die het beter zou moeten doen op de ATV. Heb het alleen wat druk op het moment, dus het duurt wat langer. In ieder geval werkt het iRTL kanaal weer in de nieuwe versie zodat je weer RTL kan kijken. De rare kleurtjes zijn overigens de DRM beveiliging van RTL. Veel van deze afleveringen zijn wel via het iRTL kanaal te bekijken.

Ben komende week in het buitenland maar daarna zou het niet meer zo lang moeten duren.
Goed nieuws iig!! Ik moet nog overschakelen naar 4.3.3 maar zit nog te wachten op een officiele release. We wachten gewoon nog even af.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
Sinds vandaag draaiend op 4.3.3 (Seas0nPass Jailbreak) en XBMC nightly build. Tot op heden bij elke 720p MKV buffering problemen, ik heb alles wireless (54mb/s) via een SMB share vanaf de laptop. Besloten om toch de ATV2 en laptop bekabeld aan de router te hangen (testopstelling), en diverse 720p's en 1080p's (max. 8GB) getest, stuk voor stuk vlekkeloos zonder enige buffering. Uitkomst is dus een dat ik een NAS ga aanschaffen en de ATV2 bekabeld aan de router laat hangen. Overigens doen DTS en DD5.1 het uitstekend. Al met al zeer tevreden nu ik mijn MKV's kan kijken. :)

Enig probleem is dat de SRT bestanden niet automatisch meer herkend worden zoals dat eerder wel werkte. Iemand een oplossing? Heb ze in dezelfde map als de MKV's staan met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

new_born89 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:04:
Sinds vandaag draaiend op 4.3.3 (Seas0nPass Jailbreak) en XBMC nightly build. Tot op heden bij elke 720p MKV buffering problemen, ik heb alles wireless (54mb/s) via een SMB share vanaf de laptop. Besloten om toch de ATV2 en laptop bekabeld aan de router te hangen (testopstelling), en diverse 720p's en 1080p's (max. 8GB) getest, stuk voor stuk vlekkeloos zonder enige buffering. Uitkomst is dus een dat ik een NAS ga aanschaffen en de ATV2 bekabeld aan de router laat hangen. Overigens doen DTS en DD5.1 het uitstekend. Al met al zeer tevreden nu ik mijn MKV's kan kijken. :)

Enig probleem is dat de SRT bestanden niet automatisch meer herkend worden zoals dat eerder wel werkte. Iemand een oplossing? Heb ze in dezelfde map als de MKV's staan met dezelfde naam.
Volgens mij gaat dit momenteel met de huidige nightly build versie niet werken. Je kan namelijk bij de MKV niet in het submenu komen waarbij je de ondertiteling aan/uit kan zetten. Moet wel zeggen dat ik ook de laatste nightly build heb en ook alles draadloos heb maar ken weinig buffer problemen. Alleen bij het starten van de MKV duurt het iets langer.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Maverick2001 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:04:
[...]

Volgens mij gaat dit momenteel met de huidige nightly build versie niet werken. Je kan namelijk bij de MKV niet in het submenu komen waarbij je de ondertiteling aan/uit kan zetten. Moet wel zeggen dat ik ook de laatste nightly build heb en ook alles draadloos heb maar ken weinig buffer problemen. Alleen bij het starten van de MKV duurt het iets langer.
Ik heb nergens last van met ondertitels.. ook op 4.3.3 met nightly en seas0npass jailbreak. SRT zelfde naam als video en in zelfde map.

Alles werkt nu echt uitstekend bij mij, soms even bufferen bij grote MKV's maar dat is alleen in het begin.

Ik zou alleen een andere skin willen (MediaStream Redux). Weet iemand of dit mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Benny schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Ik heb nergens last van met ondertitels.. ook op 4.3.3 met nightly en seas0npass jailbreak. SRT zelfde naam als video en in zelfde map.

Alles werkt nu echt uitstekend bij mij, soms even bufferen bij grote MKV's maar dat is alleen in het begin.

Ik zou alleen een andere skin willen (MediaStream Redux). Weet iemand of dit mogelijk is ?
In de laatste nightly heb ik geen toegang tot de XBMC skins repo. Dus je zult via zip file moeten installeren, dit lukte helaas bij mij ook niet.. kreeg de foutmelding "Dependencies not met" bij de Aeon Nox en Night skin. Ik heb toen XBMC verwijderd en zonder nightly de skin geïnstalleerd via de XBMC repo, toen de nighlty erop en het werkt voor zover prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickA
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04-2024
Hoe kunnen jullie het over 4.3.x ofzo hebben.
De laatste versie die ik kan downloaden is 4.2.2. En die te jailbreaken is echt onmogelijk!
Ik kom er echt niet uit. Kan niet eens meer restore doen op m'n mac! Atv2 zit nu helemaal vast. Doet niks.
Als ik hem aan m'n tv hang dan zie je een stekker + iTunes logo. En nu kan ik niks.. ;(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
new_born89 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:52:
[...]

In de laatste nightly heb ik geen toegang tot de XBMC skins repo. Dus je zult via zip file moeten installeren, dit lukte helaas bij mij ook niet.. kreeg de foutmelding "Dependencies not met" bij de Aeon Nox en Night skin. Ik heb toen XBMC verwijderd en zonder nightly de skin geïnstalleerd via de XBMC repo, toen de nighlty erop en het werkt voor zover prima.
Via zip installeren is mij ook niet gelukt. Jij hebt dus XBMC verwijderd, de normale laatste build geinstalleerd, toen de skin geinstalleerd via de repo in XBMC, toen de nighlty geinstalleerd ?
NickA schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:43:
Hoe kunnen jullie het over 4.3.x ofzo hebben.
De laatste versie die ik kan downloaden is 4.2.2. En die te jailbreaken is echt onmogelijk!
Ik kom er echt niet uit. Kan niet eens meer restore doen op m'n mac! Atv2 zit nu helemaal vast. Doet niks.
Als ik hem aan m'n tv hang dan zie je een stekker + iTunes logo. En nu kan ik niks.. ;(

Iemand een idee?
De firmwareversies worden een beetje raar aangegeven, als je in de AppleTV zelf kijkt heet hij 4.3 maar 'in werkelijkheid' is het 4.2.2 volgens mij.

Wat je moet doen is aansluiten zonder stroom op je mac, als hij niet wordt herkent in iTunes eerst in DFU mode zetten. dan moet je hem kunnen herstellen en zet iTunes de laatste firmware erop (4.3/4.2.2).

En dan kan je jailbreaken met seas0npass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

De firmwareversies worden een beetje raar aangegeven, als je in de AppleTV zelf kijkt heet hij 4.3 maar 'in werkelijkheid' is het 4.2.2 volgens mij.

Wat je moet doen is aansluiten zonder stroom op je mac, als hij niet wordt herkent in iTunes eerst in DFU mode zetten. dan moet je hem kunnen herstellen en zet iTunes de laatste firmware erop (4.3/4.2.2).

En dan kan je jailbreaken met seas0npass.
Misschien nog even handig om de ATV eerst te herstellen naar de originele firmware via iTunes. Dan idd met seasonpass jailbreaken dan gaat het erg vlot. Ik heb het zondag gedaan en geen problemen ervaren.

Met betrekking tot de versie is het idd even zoeken wat ze bedoelen maar 4.2.2 is idd de meest recente echter wordt die ook 4.3.3 genoemd.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Benny schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:55:

Via zip installeren is mij ook niet gelukt. Jij hebt dus XBMC verwijderd, de normale laatste build geinstalleerd, toen de skin geinstalleerd via de repo in XBMC, toen de nighlty geinstalleerd ?
Correct! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Maverick2001 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:28:
[...]

Misschien nog even handig om de ATV eerst te herstellen naar de originele firmware via iTunes. Dan idd met seasonpass jailbreaken dan gaat het erg vlot. Ik heb het zondag gedaan en geen problemen ervaren.

Met betrekking tot de versie is het idd even zoeken wat ze bedoelen maar 4.2.2 is idd de meest recente echter wordt die ook 4.3.3 genoemd.
Ja dat zei ik toch ook ;) eerst herstellen (zonodig in DFU mode) in iTunes naar 4.3.3(4.2.2) en dan jailbreak met seas0npass.

Verder maakt het geen hol uit of het nou 4.1, 4.2, 4.3 of wat dan ook is, alle versies tot nu toe worden ondersteund door seas0npass :)

edit: als je XBMC erop gaat zetten maakt het natuurlijk wel uit, op 4.3.3 werkt nog niet alles even goed
Thanks ! Ga ik binnenkort even doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Benny op 24-05-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ik draai nog de laatste official build (10.0-7) maar vraag mij af of de nightlies inmiddels veel verbetering bevatten om de sprong te wagen. Ik heb twee ATV2's draaien en als ik er eentje overzet naar een nightly moet de andere ook ivm een shared mediadatabase.

Dus: is het het waard om over te gaan op de nightlies of werken er dingen in de official build wel die in de nighties nog niet werken?

Ik heb rondgekeken op het forum van XBMC zelf maar kon daar weinig over vinden, graag dus firsthand ervaringen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
Sluuz schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:32:
Ik draai nog de laatste official build (10.0-7) maar vraag mij af of de nightlies inmiddels veel verbetering bevatten om de sprong te wagen. Ik heb twee ATV2's draaien en als ik er eentje overzet naar een nightly moet de andere ook ivm een shared mediadatabase.

Dus: is het het waard om over te gaan op de nightlies of werken er dingen in de official build wel die in de nighties nog niet werken?

Ik heb rondgekeken op het forum van XBMC zelf maar kon daar weinig over vinden, graag dus firsthand ervaringen.
Dvd isos werken, framerate (menu) is stukken beter.
Verder niet veel bijzonders, als je je atv2 + xbmc nu goed vindt werken zou ik er vanaf blijven.
Je kan sowieso terug naar 10.0-7 als de nightly niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik zou nog niet overstappen. Terug naar 10.0-7 is juist niet makkelijk omdat de nightly je databasestructuur van je shared library omgooit. Wil je het dus uitproberen en terug kunnen, dan zou ik in ieder geval een backup van je mysql tabellen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zijn hier nu eigenlijk mensen bij wie het afspelen van DVD-iso's goed gaat ondertussen?
Met de nightlies leek het beter te gaan, maar na wat testen, blijkt het toch nog steeds niet bruikbaar te zijn :(

Als hier geen oplossing voor komt, vrees ik dat mijn atv2 binnenkort op V&A staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb nu ook twee weken een ATV2 op XBMC draaien en ben aangenaam verrast over de mogelijkheden. Ik stream alles bedraad van mijn NAS naar de ATV2. Echter blijf ik klooien met het opstarten van muziek. Dus als ik de ATV2 opstart en dan muziek wil luisteren loopt hij vast en moet ik hem resetten voor hij weer iets doet. Echter als ik play,pause,play indruk, dan werkt het wel :S

Zijn er meer mensen met dit probleem en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt vast een nightly build geïnstalleerd en niet de official build, dan is dat een bekende bug. Bij de official build werkt het geloof ik wel. Zie hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Nu online

Kalkie

NLMP

Zie hier, als je de nightly build gebruikt:

My (mp3) music playback stopped at 1 sec and crashed XBMC, BUT this workaround is easy and working!

The PAPlayer (default audio player) seems to cause the crash, but the DVDplayer plays the mp3's like a sharm!
You can just choose "Play using..." on any MP3 and select DVDplayer, but to fix it permanent just edit or create the advancedsettings.xml in you userdata folder and add:

Existing advancedsettings.xml add:
<audio>
<defaultplayer>dvdplayer</defaultplayer>
</audio>
Creating an advancedsettings.xml add:
<advancedsettings>
<audio>
</audio>
</advancedsettings>
Enjoy the music again...

Werkt bij mij

[ Voor 6% gewijzigd door Kalkie op 02-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:08
Gerucht op macrumors is dat de nieuwe timecapsule mogelijk een A4/A5 processor gaat krijgen. Nu vraag ik me af: zal dat betekenen dat er directe read/write mogelijkheden voor usb-schijven gaat komen in iOS? Dan kan die support wellicht ook ingebouwd worden in de jailbreak van de aTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat heeft het type cpu te maken met read/write naar usb?

Trouwens:
Fire69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:28:
Zijn hier nu eigenlijk mensen bij wie het afspelen van DVD-iso's goed gaat ondertussen?
Met de nightlies leek het beter te gaan, maar na wat testen, blijkt het toch nog steeds niet bruikbaar te zijn :(

Als hier geen oplossing voor komt, vrees ik dat mijn atv2 binnenkort op V&A staat...
Niemand?
Ik heb nog wat getest vandaag, en een losse VOB speelt hij voor 99% goed af.
Het kan dus bijna niet anders dan nog steeds een bug ergens zijn, toch?

[ Voor 83% gewijzigd door Fire69 op 04-06-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:08
Fire69 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:04:
Eigenlijk meer dat er dan wellicht iOS op de timecapsule komt. Ik mag aannemen dat de huidige samba support dan blijft bestaan en er dus een implementatie van in iOS moet komen, iets wat we nu missen op de aTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Kalkie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:38:
Zie hier, als je de nightly build gebruikt:

My (mp3) music playback stopped at 1 sec and crashed XBMC, BUT this workaround is easy and working!

The PAPlayer (default audio player) seems to cause the crash, but the DVDplayer plays the mp3's like a sharm!
You can just choose "Play using..." on any MP3 and select DVDplayer, but to fix it permanent just edit or create the advancedsettings.xml in you userdata folder and add:

Existing advancedsettings.xml add:
<audio>
</audio>
Creating an advancedsettings.xml add:
<advancedsettings>
<audio>
</audio>
</advancedsettings>
Enjoy the music again...

Werkt bij mij
Lijkt me de oplossing, alleen hoe doe je dat. Ik begrijp dat ik nog geen advancedsettings.xml heb, maar hoe maak je zoiets aan of zet ej dat op de ATV2. Ik google me helemaal suf, maar kan dat nergens vinden. Nu ben ik ook vrij nieuw op dit gebied, dus wellicht dat het een hele stomme vraag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Fire69 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:04:

Trouwens:

[...]

Niemand?
Ik heb nog wat getest vandaag, en een losse VOB speelt hij voor 99% goed af.
Het kan dus bijna niet anders dan nog steeds een bug ergens zijn, toch?
Ik draai de nightly en geen problemen met DVD's, zowel ISO als video_ts files. (Bij video_ts selecteerde ik de eerste .IFO) Speelde prima, ook werkend menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
heuker schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:08:
[...]

Eigenlijk meer dat er dan wellicht iOS op de timecapsule komt. Ik mag aannemen dat de huidige samba support dan blijft bestaan en er dus een implementatie van in iOS moet komen, iets wat we nu missen op de aTV.
Ah, op die manier :)
Benny schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Ik draai de nightly en geen problemen met DVD's, zowel ISO als video_ts files. (Bij video_ts selecteerde ik de eerste .IFO) Speelde prima, ook werkend menu :)
Ik begrijp er niks van, zit hier nu al uren mee te klooien. Atv ook al meegenomen bij iemand anders omdat ik aan mijn netwerk begon te twijfelen, maar daar was het net hetzelfde...
Een vob speelt hij bvb. wel goed af! 8)7
Kan jij anders eens checken hoe je percentage van je vq gaat als je een dvd afspeelt?
Bij mij zie je hem gewoon zo leeg lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Nu online

Kalkie

NLMP

Jordy van e schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:07:
[...]

Lijkt me de oplossing, alleen hoe doe je dat. Ik begrijp dat ik nog geen advancedsettings.xml heb, maar hoe maak je zoiets aan of zet ej dat op de ATV2. Ik google me helemaal suf, maar kan dat nergens vinden. Nu ben ik ook vrij nieuw op dit gebied, dus wellicht dat het een hele stomme vraag is :)
Ik heb het op mijn Mac met Cyberduck gedaan, en een connectie naar de appletv via een sftp verbinding gedaan. Dan kun je het bestandje aanmaken op je pc en weer terugkopieren naar je AppleTV. Voor een pc moet je dan op zoek naar een sftp client.

De map op je AppleTV is te vinden onder /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Vandaag heb ik geprobeerd mijn ATV te updaten naar 4.2.2. Momenteel heb ik er namelijk nog 4.1.1 gejailbreaked op staan.
Als ik het stappenplan van The_Duke doorloop gaat het bij mij bij stap 2 al mis aangezien ik van iTunes de volgende melding krijg:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6yk0b6.png

Herstellen in DFU mode heb ik ook al geprobeerd door stap 3 t/m 6 te doorlopen. Helaas krijg ik dan ook dezelfde foutmelding. Na deze foutmelding werkt mijn ATV overigens nog wel gewoon (op 4.1.1), dus hij is niet blijven hangen in DFU mode..

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb zo'n vermoeden dat de foutmelding komt doordat mijn huidige 4.1.1 gejailbreaked is. Moet ik dit herstellen? Zo ja, hoe?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
wout-hugo schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:57:
Vandaag heb ik geprobeerd mijn ATV te updaten naar 4.2.2. Momenteel heb ik er namelijk nog 4.1.1 gejailbreaked op staan.
Als ik het stappenplan van The_Duke doorloop gaat het bij mij bij stap 2 al mis aangezien ik van iTunes de volgende melding krijg:
[afbeelding]

Herstellen in DFU mode heb ik ook al geprobeerd door stap 3 t/m 6 te doorlopen. Helaas krijg ik dan ook dezelfde foutmelding. Na deze foutmelding werkt mijn ATV overigens nog wel gewoon (op 4.1.1), dus hij is niet blijven hangen in DFU mode..

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb zo'n vermoeden dat de foutmelding komt doordat mijn huidige 4.1.1 gejailbreaked is. Moet ik dit herstellen? Zo ja, hoe?
Probeer eens:

1 - Start terminal
2 - tik "sudo nano /etc/hosts" zonder quotes
3 - zet een # voor alle Apple hosts(wegcommenten)
4 - sla /etc/hosts file nu op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
new_born89 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:02:
[...]

Probeer eens:

1 - Start terminal
2 - tik "sudo nano /etc/hosts" zonder quotes
3 - zet een # voor alle Apple hosts(wegcommenten)
4 - sla /etc/hosts file nu op
Kijk, dat was de ontbrekende schakel. Nu is het helemaal gelukt! Bedankt! _/-\o_

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Kalkie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Ik heb het op mijn Mac met Cyberduck gedaan, en een connectie naar de appletv via een sftp verbinding gedaan. Dan kun je het bestandje aanmaken op je pc en weer terugkopieren naar je AppleTV. Voor een pc moet je dan op zoek naar een sftp client.

De map op je AppleTV is te vinden onder /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC
TOP! Werkt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Xot, er staat hier van alles maar het is mij niet duidelijk. Ik wil graag XOT installeren op mijn atv 2 (volgende week begint Wimbledon en iemand wil dat volgen, dus met name de NOS is interessant). Kan iemand mij een makkelijke manier vertellen om dit te doen? bvd. (atv2 is gejailbreaked en XBMC draait). bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
ik heb een ipad 1 met 4.3.3. De officiele XMBC schokt en crashed af en toe.
Hoe kan ik een goede recente nightly build installeren? Ik vraag dit aangezien all howto's zijn gemaakt voor ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Identiek hetzelfde, maar ipv de file met _atv.deb neem je de _ios.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Weet iemand welke "addon"ik moet installeren voor een Wimbledon live stream? Of kan ik dit vanaf een site (dus zonder flash/sliverlight).

bvd

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Zijn er hier al mensen die ook gebruik maken van de pvr build? En zo ja, hoe soepel loopt dan het kijken naar live televisie en het schakelen tussen kanalen? Ik merk dat als ik een paar keer van kanaal wissel, veel last krijg van bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er is een nieuwe officiële build uit!! :)
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste