Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
De nieuwe build wil helaas niet draaien op mijn ATV2 (4.2.1). Ik zal mijn log file er eens op na moeten slaan om te zien wat er mis gaat.
Anders moet je dat even proberen?
Verwijderd
Wat is er eigenlijk veranderd in deze build ? Heeft hij nu eindelijk ISO support ?
Kan zo snel even geen release notes vinden van 10.0.0-8
Er zit inderdaad ISO-support in
Jammergenoeg is het buffer-probleem bij mij nu nog steeds niet opgelost, met als gevolg dat ik mijn atv2 deze ochtend te koop heb gezegd.
V&A aangeboden: Apple TV
Maar ik vind het zo klote dat het niet werkt en bij zoveel anderen wel, ik zoek ondertussen toch nog even verder naar een oplossing
Heb je trouwens op de nieuwspagina gezien dat Sigma met een homeplug is gekomen/komt waar XBMC op kan draaien? De ontwikkelingen zullen dus nu wel snel volgen....
Maar er zijn nu al enkele maanden Sigma-chipsets uit waar XBMC op kan, maar daar heb ik nog niet veel zien uit voorvloeien
Gebruik je wel een bedraad netwerk?Fire69 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:35:
Misschien handiger zo:
V&A aangeboden: Apple TV
Maar ik vind het zo klote dat het niet werkt en bij zoveel anderen wel, ik zoek ondertussen toch nog even verder naar een oplossing
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Identiek hetzelfde probleem.
Ik denk dat dat toch wel de ultieme bevestiging is dat het probleem niet netwerk-gebonden is?
Verwijderd
Ik moet wel toegeven dat deze build een enorme verbetering is t.o.v. de vorige stable build. Het menu werkt nu vlot, ISO support en de Confluence skin is zeker verbeterd.
@Fire69: Wellicht dat je toch ergens een instelling verkeerd heb staan, ik kan gewoon 1080P MKV's en ISO's streamen zonder enige merkbare buffering.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 11:27 ]
Het kan toch niet zijn dat ik elke keer dezelfde instelling verkeerd zet?
Hoe staan bij jullie:
- Settings -> Video -> Playback
- Settings -> System -> Video Output / Audio Output
Dit is in dit topic en het xbmc forum al meermaals genoemd. De nightly builds van zowel de ATV2 als de overige Pre-Eden builds gebruiken een andere databasestructuur. Je kunt het dus alleen oplossen door ook voor je andere clients over te stappen. Heb ik ook onlangs gedaan en geen spijt: pre-eden is al weer een stuk leuker dan de official buildVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:21:
Zo, heb de nieuwe build eindelijk werkend gekregen. Op een of andere manier ging XBMC over zijn nek door mijn MySQL database. Door het verwijderen van "advancedsettings.xml" werkt hij nu. Echter kan ik dus niet op mijn shared library komen. Ik vermoed dus dat de DB versie van de nieuwe ATV2 build nieuwer is dan mijn andere Windows 7 clients (Dharma 10.1), al kan ik in de logs daar niets over vinden. Nu nog eens kijken hoe ik dit op ga lossen, want ik wil eigenlijk geen nightly builds gebruiken op mijn andere clients, maar gewoon de laatste stable build.
Is dat simpelweg:
- apt-get update
- apt-get upgrade
Moet ik misschien deze wiki pagina volgen: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2
En moet ik dan eerst de "Nightly build" verwijderen? Zo ja, hoe?
[ Voor 48% gewijzigd door Mr_Blobby op 22-06-2011 13:35 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
- Settings -> Video -> PlaybackFire69 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:39:
Ik heb al minstens 3 keer een complete restore gedaan (4.2.1 => 4.2.1 => 4.2.2 => 4.2.1, zo ongeveer denk ik)
Het kan toch niet zijn dat ik elke keer dezelfde instelling verkeerd zet?
Hoe staan bij jullie:
- Settings -> System -> Video Output / Audio Output
Render Methode: Automatisch detecteren
Allow Hardware Acc. aan
Synchroniseer video met beeldschermfreqeuntie: aan
Av -Sync Audiosignaal
toegestane afwijking in beeldverhouding 0%
geef 4:3 video's weer als uitrekken 16:9
De AV sync instelling heeft volgens mij invloed op bufferen.
Settings -> System -> Video Output / Audio Output
Videooutput vertical blank sync
Audio output hdmi, 5.1, ac3 aangevinkt, dts aangevinkt, apparaat voor geluidsuitvoer Default output Device.
Draai de laatste Nightly Build.
Probeer de apt-get methode eerst maar eens. Lijkt me voor de hand liggend dat dat gewoon werkt.Mr_Blobby schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:14:
Hoe kom je van een "Nightly build" naar de nieuwe "Official build"?
Is dat simpelweg:Of krijg ik dan weer een "Nightly build"?
- apt-get update
- apt-get upgrade
Moet ik misschien deze wiki pagina volgen: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2
Zo staat het bij mij dus ookOkeOkeOke schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:23:
[...]
Render Methode: Automatisch detecteren
Allow Hardware Acc. aan
Synchroniseer video met beeldschermfreqeuntie: aan
Av -Sync Audiosignaal
toegestane afwijking in beeldverhouding 0%
geef 4:3 video's weer als uitrekken 16:9
De AV sync instelling heeft volgens mij invloed op bufferen.
Settings -> System -> Video Output / Audio Output
Videooutput vertical blank sync
Audio output hdmi, 5.1, ac3 aangevinkt, dts aangevinkt, apparaat voor geluidsuitvoer Default output Device.
Draai de laatste Nightly Build.
(behalve de 5.1, die staat op 2.0, aangezien hij gewoon aan de tv hangt...)
Ik zal maar eens een log op het xbmc-forum zetten denk ik...
Yep, met apt-get kan je gewoon naar de laaste officiële gaanMr_Blobby schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:14:
Hoe kom je van een "Nightly build" naar de nieuwe "Official build"?
Is dat simpelweg:Of krijg ik dan weer een "Nightly build"?
- apt-get update
- apt-get upgrade
http://xbmc.org/theuni/2011/06/19/working-with-dirty-regions
[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-06-2011 18:37 ]
Verwijderd
Helaas bood dit niet de oplossing. Heb mijn huidige SQL databases gedropt, nieuwe databases aangemaakt. Vervolgens de laatste Windows nightly build geinstalleerd op 1 van mijn clients, database terug geimporteerd. Op mijn windows client heb ik nu alles goed werkend. Nu probeer ik de ATV op te starten en XBMC knalt eruit na het logo. Ook deze keer niets in de logs te vinden wat op een fout wijst. Ik heb nu zelfs speciaal voor de ATV nieuwe databases aangemaakt, en ook dit wil niet werken. Ik ga nu nog even wat dingen proberen, maar als het me niet lukt denk ik dat ik de ATV opnieuw ga installeren.xburchartz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:51:
[...]
Dit is in dit topic en het xbmc forum al meermaals genoemd. De nightly builds van zowel de ATV2 als de overige Pre-Eden builds gebruiken een andere databasestructuur. Je kunt het dus alleen oplossen door ook voor je andere clients over te stappen. Heb ik ook onlangs gedaan en geen spijt: pre-eden is al weer een stuk leuker dan de official build
Verwijderd
|_____vakje______|
Nee een officiële. De nightlys kunnen het versienummer niet bumpenECiftci schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:06:
Is dat een nighty? Dirty regions werkt nog niet met atv2 volgens mij...
EDIT:
WERK! Ik zie in ieder geval met visualizedirtyregions op true allemaal groene en oranje vlakken waar de gui update.
1
2
3
4
| <gui> <algorithmdirtyregions>2</algorithmdirtyregions> <visualizedirtyregions>true</visualizedirtyregions> </gui> |
EDIT2:
Met visualizedirtyregions op true is het natuurlijk geen werken en de ATV krijgt het daar ook behoorlijk druk mee. Nu even met de GUI lopen spelen met visualizedirtyregions op false en het algoritme op "2 Cost reduction". Het is nog duidelijk een WIP dus geen overdonderend succes. Sommige dingen lijken vloeiender maar andere elementen glitchen behoorlijk. Knipperende teksten, de minut die veranderd op de klop knippert heen en weer en sommige animates geen veel trager en met render fouten.
[ Voor 63% gewijzigd door Cyzor op 23-06-2011 22:46 ]
Standaard uit (en dat is voor nu nog goed ook).Fire69 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:18:
Staan de dirty regions nu standaard aan? Of moet je nog steeds via een advancedsettings het aanzetten?
Verwijderd
Verwijderd
Als je huidige install gewoon goed werkt en je je ATV puur en alleen voor XBMC gebruikt, zou ik niet weten waarom je een upgrade zou moeten doen.
Beter laat dan nooit! Ik heb ESPN 3 geinstalleerd en daar heb je de banen voor het uitkiezen! Over een halfuurtje Robin Haase op baan 12.middelsluis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:39:
Weet iemand welke "addon"ik moet installeren voor een Wimbledon live stream? Of kan ik dit vanaf een site (dus zonder flash/sliverlight).
edit: heb de stream eens vergeleken met BBC tv en de vertraging is echt minimaal, impressive.matthijst schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:13:
(...)
Net de ESPN3 addon geinstalleerd. Goddomme wat een vette shit!!@!@@!@
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=95053
Gewoon supersupersuperscherpe HD stream van collega basketball.
Damn wat vet.
[ Voor 6% gewijzigd door yeahbaby op 24-06-2011 18:29 ]
Zoals velen vind ik het alleen jammer dat 1080P output niet ondersteund wordt (waar koop je anders een HD tv voor...). Nu kwam ik wel dit nieuws over IOS5 tegen wat lijkt te gaan over 1080P output. Is er al iemand die IOS5 draait of heeft iemand informatie over IOS5 & 1080P output of is het echt een hardwarematige belemmering? Ben de vraag al meerdere malen tegengekomen maar volgens mij heeft niemand echt een antwoord...
Arrived anxious, left bored
"Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV en in mijn zoektocht naar informatie heb ik geen duidelijkheid kunnen krijgen over de over de "fps" / "framerate" die de Apple TV aankan. Ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken voor het streamen van film vanuit iTunes naar mijn TV. De films die ik heb zijn voornamelijk 576p@50fps maar als je naar de HD films kijkt is dit 720@24fps (23.976). Nu lees ik verschillende buitenlandse forums dat de Apple TV de 720@24fps omzet naar 720@60fps middels 3:2 pulldown. Kan iemand uit ervaring bevestigen of dit inderdaad het geval is en wat de kijkervaring is van deze films (maw is het een groot bezwaar)"
Hoe werkt dit binnen XBMC?
Ik ben best een pietje precies qua beeldkwaliteit en ik verbaas me over de beeldkwaliteit van de ATV2. Dan moet ik wel zeggen dat ik alleen stream vanuit XBMC vanaf een bedraad netwerk naar een NAS. Alle films tot nu toen (behalve ISO bestanden) speelt hij probleemloos en vloeiend af.peterkanbier schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:37:
Onderstaande post heb ik geplaatst op het "Apple TV" topic, ik heb echter dezelfde vraag over XBMC op de aTV2:
"Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV en in mijn zoektocht naar informatie heb ik geen duidelijkheid kunnen krijgen over de over de "fps" / "framerate" die de Apple TV aankan. Ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken voor het streamen van film vanuit iTunes naar mijn TV. De films die ik heb zijn voornamelijk 576p@50fps maar als je naar de HD films kijkt is dit 720@24fps (23.976). Nu lees ik verschillende buitenlandse forums dat de Apple TV de 720@24fps omzet naar 720@60fps middels 3:2 pulldown. Kan iemand uit ervaring bevestigen of dit inderdaad het geval is en wat de kijkervaring is van deze films (maw is het een groot bezwaar)"
Hoe werkt dit binnen XBMC?
Verwijderd
Ik gebruik de nieuwste aTVFlash en Xbmc. Zit er serieus over te denken om toch maar een "conventionele" Mediaplayer te kopen.
Ben ik nu de enige die zwaar teleurgesteld is?
Maar ik ben nu bezig om mijn dvd-iso's (toch maar
Dat heb ik er dan maar voor over om van het voordeel van de atv te kunnen gebruik maken, namelijk zijn grootte en dat hij compleet geruisloos is...
Juist na de installatie van xbmc 10.0.8 (als ik het goed heb) spelen hier zelfs 1080p films probleemloos af. En de atv is draadloos verbonden met de router. Weet je zeker dat je de nieuwste versie hebt of ligt het wellicht aan je opslagmedium?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:06:
Ik ben toch wel behoorlijk teleurgesteld in de aTV.
Delete dan eens je myvideoXX.db-bestand. Dan is je Library sowieso verdwenen
Op de "normale" versie kun je in context menu links ervoor kiezen om library mode uit te zetten, ik zie dit in de confluence skin niet meer terug.Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:32:
Je kan het niet uitzetten?
Delete dan eens je myvideoXX.db-bestand. Dan is je Library sowieso verdwenen
Weet je toevallig waar die file staat?
Maar het zou het op de zelfde plaats moeten staan als op de AppleTV:
/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata/Database
Verwijderd
In de nieuwste versie (.9) krijg je constant 'connection errors' bij het ophalen van Film Informatie. E.e.a. conform de berichten op het Xbmc forum.Frank7 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Juist na de installatie van xbmc 10.0.8 (als ik het goed heb) spelen hier zelfs 1080p films probleemloos af. En de atv is draadloos verbonden met de router. Weet je zeker dat je de nieuwste versie hebt of ligt het wellicht aan je opslagmedium?
Zelfde met 'stotteren' van .MKV. Ook daar ben ik niet de enige. Teruggaan naar .7 schijnt de enige oplossing te zijn maar dan heb je weer andere problemen.
De Media Player van NitoTV is eigenlijk de beste manier maar ook daar kunnen veel films niet zonder 'stotteren' worden afgespeeld.
Verwijderd
Sterker. Ik maak maar weer gebruik van Isedora wat eigenlijk een ramp programma is want elke film wordt vanaf de Mas naar de iMac gestreamt. Daar wordt het met FFmpeg (live dus) omgezet naar AVCHD (enige wat de Sony TV snapt) en vervolgens naar de TV gestreamt.
Dit alles geeft een vrij forse belasting van de iMac maar probleem met stotteren heb ik absoluut nog nooit gezien.
Grootste bezwaar van Isedora is dat het DNLA is en als gevolg daarvan is de GUI zeer primitief. Tja en een mens wil toch eigenlijk ook wat leuks zien tijdens het selecteren.
Maar waar het omgaat is dat de oorzaak ergens bij aTV en/of Xbmc ligt. Zowel het stotteren alsook de connection problemen bij ophalen film informatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 20:41 ]
Al dan niet omdat IMDB/Themoviedb hun api hebben aangepast, maar dan moeten de xbmc-devs die de scrapers coden hun code hier naar aanpassen.
Maar het komt wel in orde denk ik, we moeten gewoon genoeg geduld hebben.
Verwijderd
Xbmc op mijn iMac heeft geen enkele last van "connection error" dus lijkt het mij toch bij Xbmc te liggen.Fire69 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:06:
Het stotteren is nog een twijfelgeval (hoewel ik XBMC verdenk), maar de connection-problemen komen zeker door XBMC.
Al dan niet omdat IMDB/Themoviedb hun api hebben aangepast, maar dan moeten de xbmc-devs die de scrapers coden hun code hier naar aanpassen.
Maar het komt wel in orde denk ik, we moeten gewoon genoeg geduld hebben.
Ik twijfel er niet aan dat het allemaal uiteindelijk goed zal gaan werken maar mijn huisgenoten (en vooral kleinkinderen) stellen het niet erg op prijs als ze steeds naar stotterende films moeten kijken en enkele honderden .mkv's omzetten naar mp4 zie ik ook niet zitten. Dus ga ik de aTV netjes inpakken en retourneren. Helaas.
Heb best waardering voor al het werk wat de ontwikkelaars doen maar ik ga toch liever shoppen voor een WD TV Live Hub of Mede9er 500X2.
Ik heb het onder Windows ook, dus het ligt niet enkel aan de ios-versieVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:07:
[...]
Xbmc op mijn iMac heeft geen enkele last van "connection error" dus lijkt het mij toch bij Xbmc te liggen.
Grappig, ik ben net begonnen met een paar 100 .iso's om te zetten naar .mkv omdat ze dan niet meer stotterenIk twijfel er niet aan dat het allemaal uiteindelijk goed zal gaan werken maar mijn huisgenoten (en vooral kleinkinderen) stellen het niet erg op prijs als ze steeds naar stotterende films moeten kijken en enkele honderden .mkv's omzetten naar mp4 zie ik ook niet zitten. Dus ga ik de aTV netjes inpakken en retourneren. Helaas.
Laat hier even weten wat je van je nieuwe mediaspeler vind dan, ben wel benieuwd of je de interface van die dingen doenbaar vind als je van XBMC af komtHeb best waardering voor al het werk wat de ontwikkelaars doen maar ik ga toch liever shoppen voor een WD TV Live Hub of Mede9er 500X2.
Verder geen ervaring mee...
Daarna XBMC installeren. Ik dacht misschien heeft FireCore al wel al XBMC aan de apt source lijst toegevoegd. En warempel na het invoeren van "apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2" werd XMBC met al zijn dependencies zoals seatbeltunlock gedownload en geinstalleerd.
Dit hele process is wel heel gemakkelijk geworden nu, maar 1 commando in de terminal nodig!
Je mist niets maar je versie van XBMC is "te nieuw". De skins willen addons mee installeren die nog niet geüpdate zijn. iOS versie 10.0-7 was nog gebaseerd op de Dharma code, 10.0-9 gebruikt de meeste recente (pre-Eden) code waarin verandering zitten die invloed kunnen hebben op de addons en skins. Je kan versie 10.0-7 weer installeren om je compatibiliteit terug krijgen maar dan verlies je misschien wel wat van de optimalisaties die zijn gedaan in de nieuwe code.ECiftci schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:33:
Gister wilde xbmc maar geen update van library doen en bleef hij vastlopen. Nu maar geupgrade naar ios 4.3.3 en gejailbreaked via seas0npass. Probleem is alleen dat bijna alles skins zeggen: dependencies not met: heeft dat te maken met het feit dat ik een nieuwe versie van xbmc heb, of zijn er daadwerkelijk addons die ik mis?
Zie: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/
Aangezien je TV al gejailbreakt is kun je de Beta 6 gewooon installeren zonder de SeaOnpass te gebruiken, of opnieuw te jailbreaken.middelsluis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:56:
Mijn atv2 is gejailbreaked met snowbreeze, kan ik nu SeaOnpass er ingestraft overheen zetten? Er is een nw versie van Firecore (aTV Flash Black Beta6) uit en die wil ik er graag opzetten. Iemand ervaring/suggesties/adviezen? bvd Arthur
Dit werkt tenminste met de Greenpoison jailbreak prima.
Verwijderd
Ze gaan het allebei (WD TV Hub en Mede8er) niet worden.Fire69 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:23:
[...]
Ik heb het onder Windows ook, dus het ligt niet enkel aan de ios-versie
[...]
Grappig, ik ben net begonnen met een paar 100 .iso's om te zetten naar .mkv omdat ze dan niet meer stotteren
[...]
Laat hier even weten wat je van je nieuwe mediaspeler vind dan, ben wel benieuwd of je de interface van die dingen doenbaar vind als je van XBMC af komt
Ze spelen beiden alles perfect en probleemloos af maar de interfaces zijn niet te pruimen. De WD erg grof (herinneren mij aan de 640*480 tijd maar dan op een groot scherm) heeft wel een mooie AB qua functies. Maar is niet wat ik zoek.
De Mede8er 500X2 is qua interface beduidend beter echter die jongens denken dat een Videowall hetzelfde is als Favorieten met een door hen bepaalde ikoon. AB is gewoon gebruikers onvriendelijk. Geen blijvertje dus.
Een van mijn redenen voor een aTV was gebruikersvriendelijkheid. En dat heeft hij ongeacht of je nu Xbmc of de Mediaplayer gebruikt. Maar wel wil ik alles goed kunnen afspelen en enkele honderden .mkv's om gaan zetten naar .mp4 zie ik dus niet zitten.
Ben voorlopig dus weer terug bij Isedora (DNLA). Totaal geen interface en Mac moet aanstaan maar die doet alles. Tot er een combinatie aTV/Xbmc is die gewoon doet wat verwacht mag worden.
Tja wat er verwacht mag worden. M.i. mag er helemaal niets verwacht worden. Je betaalt er helemaal niets voor, het wordt niet officieel ondersteund en de mensen die het maken doen het in hun vrije tijd of leven van vrijwillige donaties.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:55:
[...]
Ben voorlopig dus weer terug bij Isedora (DNLA). Totaal geen interface en Mac moet aanstaan maar die doet alles. Tot er een combinatie aTV/Xbmc is die gewoon doet wat verwacht mag worden.
PSN: Sluuz
Die user heeft zowat dezelfde gedachtengang als jij denk ik.
Keith (van de nightly builds) en enkele anderen geven hem een paar mooie antwoorden.
Verwijderd
Omdat iets "gratis" is dat is geen reden om het te gaan gebruiken zolang daar allerlei bezwaren aanzitten. Mijn huisgenoot en kleinkinderen hebben geen zin om naar stotterende beelden te gaan kijken en ik heb geen zin in hun gezeur. Hobbyisme is leuk maar is voor mij niet het hoogste goed.Sluuz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:12:
[...]
Tja wat er verwacht mag worden. M.i. mag er helemaal niets verwacht worden. Je betaalt er helemaal niets voor, het wordt niet officieel ondersteund en de mensen die het maken doen het in hun vrije tijd of leven van vrijwillige donaties.
"gratis" betekent voor mij hoogstens dat je er formeel niet over kunt klagen (je mening geven en zwaktes melden is iets heel anders) maar meer niet. Zo verbaas ik mij ook hogelijk als ik op fora lees hoe mensen tekortkomingen (voor hun duurbetaalde spul) gaan zitten vergoelijken en terechte klagers gaan lopen bashen. Voor mij een teken dat deze apparatuur nog steeds in de kinderschoenen staat en niet volwassen.
Ook als iets "gratis" is dan heb ik verwachtingen. Voldoet het daar niet aan en zijn de manco's (in mijn ogen) te groot dan gebruik ik het niet en ga op zoek naar wat anders. Waarom zou ik me gaan behelpen??????
PS: Media Player (betaald produkt, onderdeel van aTVFlash) werkt ook niet zonder schokken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 20:36 ]
Verwijderd
Voor zover ik zie praat hij over 'nightly builds'. Daar maak ik zelden of nooit gebruik van. dus ik zie niet wat die draad/deel te maken heeft met het feit dat ik Xbmc (en daarmee aTV) voorlopig opzij heb geschoven op zoek naar iets anders.Fire69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:20:
Lees anders even hier vanaf post 656.
Die user heeft zowat dezelfde gedachtengang als jij denk ik.
Keith (van de nightly builds) en enkele anderen geven hem een paar mooie antwoorden.
Wellicht eindig ik wel bij een Mac Mini waarvan ik uit eigen ervaring weet dat Xbmc er prima op draait.
Kort gezegd komt het er gewoon op neer dat XBMC (op alle platformen) software is dat nooit 'af' zal zijn.
Nu op de atv2 is hij nog op een veel priller stadium dan op de andere platformen en dat is te zien aan de beschikbare functies en nog aanwezige bugs.
Mits een beetje vooronderzoek had je dat moeten weten voordat je een atv had gekocht.
Ik wou de mijne ook verkopen, maar kon het niet over mijn hart krijgen, wetende dat hij binnen een paar maand wel goed bruikbaar zal zijn (hoop ik!
Er is vandaag een nieuwe Nightly uitgekomen...Fire69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:38:
Keith bouwt inderdaad de nightlies, maar de laatste officiele 10.0-09 is nieuwer dan de laatste nightly, dus dat argument gaat nu niet echt op
Voor de gene die zich afvraagt of nu de officiële release of de onofficiële "weekly" nieuwer is moet de data op deze twee sites vergelijken:
Officiële: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/
Nighty: http://hadm.net/xbmc/
Geen id sorry, had wel wat over dat probleem gelezen maar omdat het mij op dat moment niet aanging niet echt opgenomen. Wat is er precies aan de hand?Fire69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:30:
Is daarmee het scraper-probleem opgelost?
Ja, de movie scrapers doen het weer, schijnen wel veel random crashes voor te komen, ik had dat dus ook met de Aeon skin, nu ik weer terug ben bij Confuence lijkt alles weer ok te werken.Fire69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:30:
Ah, had ik nog niet gezien.
Is daarmee het scraper-probleem opgelost?
Toch nog crashes, vooral als je dus je hele movie library aan het scrapen bent en even een tv show wilt kijken, genoeg geheugen vrij:
PhysMem: 74M wired, 35M active, 25M inactive, 161M used, 86M free.
Het blijven toch leuke dingen, die nightly builds
[ Voor 27% gewijzigd door wes- op 07-07-2011 01:10 ]
Ik gebruik 1080 en 720p x264 mkv's.
Series worden prima herkend (de meesten), maar er is maar één film gevonden. Enig idee wat de criteria zijn dat een film herkend wordt? Enige die herkend wordt is een DVD-iso.
PSN: Shiver23
voorbeelden:
\\share\movies\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264.mkv
\\share\movies\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264.nfo
\\share2\movies720\Inception.720p.BluRay.x264.mkv
\\share\movies\Up.1080p.Bluray.x264.mkv
etc
of
\\share\movies\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264.mkv
\\share\movies\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264\Alice.in.Wonderland.720p.Bluray.x264.nfo
etc
Dus files in 1 of meerdere mappen plaatsen. Of iedere film een eigen map geven.
Zorgen dat de benaming goed is van de map en/of file, dus de juiste naam.
nfo bestandje kan je erin zetten met alleen een correcte imdb-link bijv. Dat is vooral handig voor buitenlandse films die een internationale Engelse titel krijgen naast de originele titel of remakes krijgen in Amerika.
Zo heb ik The.Girl.with.the.Dragon.Tattoo.2009.1080p.BluRay.x264 een nfo gegeven met de link naar imdb IMDB: Män som hatar kvinnor (2009) anders had ik de file "Män som hatar kvinnor" moeten noemen
Dat zijn zo'n beetje de basic settings. Er is nog veel meer mogelijk, maar dat staat in de wiki allemaal uitgebreid uitgelegd.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-07-2011 09:48 ]
Verwijderd
Mijn MKV's worden via een Mac Mini met Xbmc perfect afgespeeld. Waarbij komt dat de Mini draadloos (11n)is aangesloten en nog nooit enige stotter gezien.SidewalkSuper schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:01:
@TonVH als je de correcte mkv's gebruikt, dus die encoded zijn op de juiste manier, kan er in feite in XBMC niks mis gaan met de playback. Ik heb nog nooit échte playback issues gehad met een bedraad netwerk. Natuurlijk wel eens wat die na een update beter afspeelden, maar op het moment is het zo ver gevorderd dat dat nooit meer voorkomt.
Ik gebruik 1080 en 720p x264 mkv's.
Aan de films ligt het dus niet wat ook blijkt uit het forum van Xbmc en Firecore waar de gemelde problemen legio zijn. Ik durf zelfs te stellen dat zich beduidend meer mensen meden die wel problemen hebben dan mensen die geen problemen hebben.
En dat vind je raar of zo?Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:24:
[...]
Ik durf zelfs te stellen dat zich beduidend meer mensen meden die wel problemen hebben dan mensen die geen problemen hebben.
Zie het al gebeuren, 100 posts met "Everything is A-OK!" en daar dan eentje tussen die zegt dat het niet werkt...
Verwijderd
Je meent't.Fire69 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:05:
[...]
En dat vind je raar of zo?
Zie het al gebeuren, 100 posts met "Everything is A-OK!" en daar dan eentje tussen die zegt dat het niet werkt...
U riep?
Maar ik gebruik mijn ATV2 icm XBMC met veel plezier! Wel crashed hij bij het scannen naar muziek, maar daar gebruik ik hem toch niet voor. (ook het afspelen ervan levert problemen op)
Dan denk ik dat die "AppleTV 3" heel populair wordt, als ie dus een snellere CPU krijgt. Daar profiteert XBMC ook weer van, mits er een Jailbreak komt natuurlijk!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
[ Voor 83% gewijzigd door BliXem op 09-07-2011 23:50 ]
Er komt een fix uit deze week die dit verhelpt.Hjalmarrrr schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:55:
Heb het al. Alleen rtl4,5, en 7 werken niet...
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Oh, wat me opviel als ik een radio programma (bijv q-music via radionl) wil starten is dat xbmc dan vastloopt. Wist je dat al?
[ Voor 81% gewijzigd door BliXem op 11-07-2011 10:55 ]
Nee, dat wist ik niet. De radio en TV kanalen in XOT zijn streams die o.a. door bigfoot worden onderhouden. Ik doe daar zelf niks aan. Wellicht dat zij een fix weten?Hjalmarrrr schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:54:
Top! Ben benieuwd
Oh, wat me opviel als ik een radio programma (bijv q-music via radionl) wil starten is dat xbmc dan vastloopt. Wist je dat al?
Ik heb iets gezien over rtorrent, hoe werkt dat precies? Als ik namelijk torrents kan downloaden via de atv, gaat de windows htpc (met ook xbmc) de deur uit
Even ter bevestiging, ik kan zonder problemen de atv upgraden met de laatste offical update van Apple en dan alsnog JB'en met Seas0npass? Moet ik na het JB'en nog apart iets installeren om het updaten tegen te gaan of zit dat er nu standaard al in?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2
Plex kan ook: http://www.appletvhacks.n...tall-plex-on-apple-tv-2g/$ ssh root@<your ATV2 IP address>
root@<your ATV2 IP address>'s password: ''enter your password here, it should be "alpine" if you haven't changed it''
$ apt-get install wget
$ wget - O- http://apt.awkwardtv.org/awkwardtv.pub | apt-key add -
$ echo "deb http://apt.awkwardtv.org/ stable main" > /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list
$ echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
$ apt-get update
$ apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
Dank jeHjalmarrrr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:43:
Via Seas0npass haalt hij de nieuwste update binnen, daarna wordt die geJB. Daarna moet je nog wat invoeren via SFTP:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2
[...]
Plex kan ook: http://www.appletvhacks.n...tall-plex-on-apple-tv-2g/
Dus na het jailbreaken met Seas0npass:
- Open de Terminal (te vinden in hulpprogramma's op een Mac).
- Verbind met de Apple TV via SSH:
code:1
$ ssh root@appletv.local
Werkt bovenstaand commando niet vervang dan “appletv.local” door het IP adres van de Apple TV, deze is te vinden in instellingenmenu van de Apple TV. - Geef “alpine” als wachtwoord.
- Update de geïnstalleerde componenten:
# apt-get update && apt-get upgrade
- Installeer XBMC en haar dependencies:
# apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
Daarna kan je de laatste nightly installeren via SSH:
1
2
3
4
| # cd /tmp # wget http://hadm.net/xbmc/latest_atv2.deb # dpkg -i latest_atv2.deb # rm latest_atv2.deb |
[ Voor 7% gewijzigd door Cyzor op 13-07-2011 23:58 ]
* guisettings.xml weggehaald, geen effect
* advancedsettings.xml weggehaald, XBMC start normaal op, ligt dus aan deze file
* advancedsettings.xml ontdoen van mysql verwijzingen, XBMC start normaal op, ligt dus aan mysql connectie
* Weggooien van de views in de database (movieview, episodeview en tvshowview) en opnieuw opbouwen, XBMC crasht wederom bij opstarten
* Beginnen met een volledig lege database, XBMC crasht bij opstarten
Op dit moment heb ik geen idee meer wat te doen. Iemand hier ervaring mee, of waarbij mysql wel werkt op een 10.0-9 gebaseerde build?
Inmiddels wat rigoureuzer aan de slag gegaan en firmware 4.3 (4.2.2 in atv2 termen) erop gezet. Toen eerst gejailbreakt met Seas0npass en daarna de official 10.0-9 erop. Opstarten en dat werkte. Toen de nightly van 11 juli eroverheen, opstarten en dat werkte. Daarna advancedsettings.xml teruggezet en voila, het werkte zowaar. Het lukte zelfs om de oude xbmc_video tabel weer terug te plaatsen en ik ben weer in de lucht
Hij kijkt nu in mijn HTPC film collectie via smb en het werkt prima.
Nu nog even uitzoeken hoe ik het nog even kan finetunen, starten in my movies, etc
Oh ja, klopt het dat het elke keer even duurt als je een map opent met veel films? Is dat een limitatie van de hardware?
Verwijderd
Zware domper dus. Hopen dat xmbc snel een update krijgt voor dit probleem.
Verwijderd
Deze foutmelding krijg ik al enige tijd sinds de update naar XBMC versie 10.0.9 op mijn Apple TV 2.
Ik dacht dat deze wel weg zou gaan bij een volgende update maar die is er nog steeds niet.
Het heeft met het scrapen(inzamelen films en serie gegevens vanaf internet websites) te maken, omdat hij sindsdien ook niet meer scraped.
Meer mensen hier problemen mee, en is hier een oplossing voor?
Laatste nightly lost dit op/onderdrukt dit,
Verwijderd
Ik heb mijn ipad 2 via hdmi aangesloten op mijn samsung tv (ue37c6000).
Ik draai de laatste nightly van xbmc (18 juli), maar krijg mijn video's nooit fullscreen te zien (ook in de officiële build had ik dit probleem), heb alle settings al geprobeerd binnen xbmc en mijn tv.
Als ik op de ipad 2 via de browser een video start schakelt deze zichzelf automatisch naar fullscreen.
Is dit nog niet goed geïmplementeerd binnen xbmc of ligt de fout ergens in mijn config.
Ik heb toch al verschillende screenshots gezien van mensen bij wie het wel goed lijkt te gaan, kan het zijn dat die een soort van upscaling gebruiken (versterker) of sla ik hier de plank nu volledig mis.
Nevermind, gebruik nu DisplayOut...dat werkt prima!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 18:37 ]
als verse ATV en XMBC gebruiker ben ik toch teleurgesteld. De video kwaliteit van XMBC is redelijk slecht vind ik. Het lijkt wel als of er een raster achtige rendering is, in donkere delen in films zie ik dat alsof het een soort mpeg artifacts zijn. Iemand enig idee of vergelijkbaar punt? Ik zoek me gek maar kan niks vinden, of zie ik iets over het hoofd.
Verwijderd