Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:25:
Het werkt nog steeds niet! Om helemaal gek van te worden.... Maar ik weiger om op te geven ;)

Inmiddels de volgende mapstructuren geprobeerd:

TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> Vob files

TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files

De map TV series staat ingesteld op de scraper voor TV series.

Wie gaat er voor de gouden tip? :)
momenteel is thetvdb down, misschien dat het daaraan ligt?

in ieder geval gebruik ik bij meerdere episodes in een mapje altijd de volgende structuur:

voorbeeld:
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E01-E04 -> VIDEO_TS -> Vob files

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 22:33
Moriaty schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:04:
[...]
over ditheringproblemen op de atv2 waardoor beeldkwaliteit slecht is...
Was een bug in de atv2 versie van xbmc en die is met de nightly van 11 september gefixt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=885821#post885821

[ Voor 23% gewijzigd door Moriaty op 11-09-2011 13:01 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 00:20
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:25:
Het werkt nog steeds niet! Om helemaal gek van te worden.... Maar ik weiger om op te geven ;)

Inmiddels de volgende mapstructuren geprobeerd:

TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> Vob files

TV Series -> Grey's Anatomy -> S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files
TV Series -> Grey's Anatomy -> Grey's Anatomy S07E1E2E3E4 -> VIDEO_TS -> Vob files

De map TV series staat ingesteld op de scraper voor TV series.

Wie gaat er voor de gouden tip? :)
Het schiet mij opeens te binnen dat het anders werkt met TV series in dvd folders. Ik was even vergeten dat ik het als volgt heb opgelost: (bron: xbmc.org)
I got the multipart episode scraping (for TV shows) to work with DVD VIDEO_TS files with the following setup (split up into "Folder structure" and "Advanced settings"):

1. Folder structure (I'm taking TV Show 24 as an example):

24
Season 1
24.S1E1E2E3E4
VIDEO_TS
24.S1E5E6E7E8
VIDEO_TS
Season 2
24.S02.E01E02E03E04
VIDEO_TS

- "S01" or "S1" doesn't seem to matter, both seasons work.
- The "VIDEO_TS" folder isn't required.

2. Advanced settings
The scraper can't see VIDEO_TS for TV shows by default, that's why you need to take the following steps:

a. Create a new file (with notepad): "advancedsettings.xml" (make sure there's no ".txt" after the .xml). This file should be saved here: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\XBMC\userdata\

b. Paste the following code in this .xml file:
Code:
<advancedsettings>
<tvshowmatching append="no">
<regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
</tvshowmatching>
</advancedsettings>
3. Startup XBMC, add a new source and set content as "TV show". Click "Run automated scan" and wait a few minutes, depending on the amount of episodes.
Dit bestandje heb ik vervolgens op mijn atv2 gezet in de volgende folder doormiddel van filezilla.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2iw1rbs.png

Bij Host het ip adres van atv
standaard wachtwoord atv=alpine (of je eigen wachtwoord als je hem hebt veranderd)

/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata

download mijn advancedsettings.xml (geupload naar filefactory)

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldo vivaldi op 11-09-2011 13:10 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik heb xmbc nu op mijn apple tv 2 staan en maak gebruik van wifi. De apple tv 2 is aangesloten op een onkyo txsr 608 recieven. Nu is het zo wanneer ik een ac3 audio streak heb ik een enorm krassend geluid krijg. Wanneer ik de ondersteuning voor ac3 uitzet is het geluid zacht en moet ik de receiver vrij hard zetten. Het geluid word dan ook gedownsampled, zijn hier oplossingen voor? Ik speel een aflevering van two and a half men seizoen 8 af. Dit heb ik ook met dolby digital en DTS.

Tevens wanneer ik alle meta info wil binnenhalen voor series en films krijg ik een melding kan niet verbinden met remote server. Ik gebruik osx lion en pureftd manager omdat lion wat problemen met samba heeft oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Deef_K op 14-09-2011 11:30 ]

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
@Hier boven; heb je op de ATV bij instellingen Audio en Video de geluidsuitvoer op 16Bits gezet?

• Deef_K
Ik zie nergens waar je dat aan kan passen. Ik heb bij instellingen -> geluidshardware het volgende staan:

Geluidsuitvoer: Hdmi
Aantal geluidskanalen: 5.1
Volume verhogen bij downmixen: aangevinkt
Versterker ondersteunt AC3: aangevinkt
Versterker ondersteunt DTS: aangevinkt
Apparaat voor geluidsuitvoer: Default Output Device (geen andere keuze mogelijk)

Meer opties zijn er niet.

• OkeOkeOke
@Neefdave dit moet je instellen bij de instellingen op het home menu van de ATV, niet in XBMC.

• Deef_K
Kijk dat maakt het wat duidelijker. Het geluid werkt nu in ieder geval, is jullie het probleem van de remote server ook bekend?

• OkeOkeOke
Welke versie van XBMC heb je op je ATV?

• Deef_K
Bij samenvatting systeeminformatie staat xbmc pre-11.0 git:20110623-62171b3 (compiled jun 23 2011)

• OkeOkeOke
Heb zelf de laatse nightly build en hier werkt het wel, al krijg ik die foutmelding ook wel eens.
Heb je via Nito Tv > installeer software > update all al eens geprobeerd? Lijkt me een oude versie van xbmc.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Sinds Juni zijn er wel al een heeeele hoop verbeteringen aangebracht, dus misschien is het geen slecht idee om eens te updaten :)

• Deef_K
Ok dan moet ik even een manier zien te vinden om te updaten. Dan moet ik eerst Nito TV via ssh installeren of kan dit simpelweg gewoon via SSH?

• OkeOkeOke
- Open nu een terminalsessie (Programma’s, Hulpprogramma’s op de Mac)
- type: ssh root@’het ip-adres van je ATV’ en druk op enter
- het standaard wachtwoord is ‘alpine’, toets dit in en na een minuut krijg je een melding of je de RSA sleutel van de ATV wil toevoegen, type ‘yes’ en druk op enter.
- type: passwd om het standaard wachtwoord meteen te wijzigen in een eigen wachtwoord. Voer dit wachtwoord in, enter en dan bevestigen en weer enter.
- type en ik bedoel echt typen en niet knippen plakken, want dat werkt bij deze regel niet…: echo “deb http://apt.awkwardtv.org ./” > /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list en enter.
- type: apt-get update en druk enter. De software van NitoTV wordt gedownload..
- na het downloaden moet de software geïnstalleerd worden type: apt-get install com.nito.nitoTV en druk op enter
- om nu de AppleTV opnieuw op te starten type: killall Lowtide en enter. Het beeld gaat op zwart en de AppleTV start opnieuw op

Password hoef je natuurlijk niet te veranderen.

Google...

• Fire69
Daarmee kan je alleen aan de laatste stable geraken, en dat is in feite ook maar een nightly. :)

Ik update zo:
- Kopieer de link van de laatste versie vanop http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/
- Verbind via SSH (user/psw, zie hierboven)
- wget <url van laatste nightly>
- dpkg -i <filename van laatste versie>
- rm <filename van laatste versie>

That's it! :)

• OkeOkeOke
Zo doe ik het ook ( als laatste ook nog commando reboot) maar, wou even laten zien dat met google veel te vinden is.

Er is al weer een nieuwe 14-9. Kan ik gelijk updaten haha...

[ Voor 41% gewijzigd door OkeOkeOke op 14-09-2011 13:09 ]

• Deef_K
Ja had ik inmiddels al gevonden OkeOkeOke maar daarmee blijf ik de laatste van 23 juni houden als ik update all gebruik. Ik ben nu bezig met de manier van Fire69 alleen blijft die momenteel hangen op Preparing to replace org.xbmc.xbmc-atv2 10.0-9 (using xbmc-20110913-c93ea68-master-atv2.deb) ... dus dat geef ik maar even de tijd.

wellicht de oude eerst even zelf verwijderen...

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 14-09-2011 13:13 ]

• OkeOkeOke
Welke firmware heb je er op staan?

• Deef_K
Op de appleTV de allerlaatste.

• OkeOkeOke
Dan moet je dit /Applications/XBMC.frappliance eerst verwijderen en dan updaten naar de laatste nightly.

• Deef_K
Nou de build van 14 september staat er op en voor de series werkt het nu. Alleen themoviedb doet alleen nog vervelend. Weer de melding dat die niet kan verbinden met remote server.

Overigens vriendelijke bedankt voor de goede hulp.

edit: youtube add-on installeren verhelpt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Deef_K op 14-09-2011 14:12 ]

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:01:
Hebben jullie er ook last van dat op een AppleTV 2 de ondertiteling niet laad. Ik selecteer zelf een specifieke ondertiteling. En subtitle is enabled. Op iPad werkt het weer wel goed :S
Controleer in de systeeminstellingen of de map om de ondertitels in op te slaan wel een map is op de AppleTV zelf (volgens mij staat dit standaard zo ingesteld maar check het even). Kies je hier voor opslaan op een netwerk share dan werkt dit naar mijn ervaring niet goed, resultaat is dat er geen ondertitels verschijnen.

• DjVe
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

Gisteren update gedaan van iOS en verse seas0npass erop. Laatste nightly erop geknalt, maar nu kan ik geen map toevoegen bij video.... Blijft zwart. Bij muziek lukt dat wel en kan ik via de NAS gewoon muziek luisteren via smb. Via filemanager kom ik wel in de videomap, maar dan schokken alle films.

Iemand een idee?

• Deef_K
En er is weer een nieuwe nightly build!

• OkeOkeOke
Jordy van e schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:52:
Gisteren update gedaan van iOS en verse seas0npass erop. Laatste nightly erop geknalt, maar nu kan ik geen map toevoegen bij video.... Blijft zwart. Bij muziek lukt dat wel en kan ik via de NAS gewoon muziek luisteren via smb. Via filemanager kom ik wel in de videomap, maar dan schokken alle films.

Iemand een idee?
Heb ik ook gehad, ik heb XBMC verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, de videobron toegevoegd en daarna updaten naar de nightly (wel eerst /Applications/XBMC.frappliance verwijderen). Wel een beetje lastig, maar wist ook niet hoe ik het anders op moest lossen. :X

• Magic
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:02:
is er niet elke dag een nieuwe nightly?

• Fire69
Damn, je bent me net voor. :P
Neefdave schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:02:
Daarom zijn het inderdaad ook nightlies, omdat er elke nacht een nieuwe is.
Check misschien even de datums van de laatste versies, valt je niks op daar? ;)

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13
Geweldig programma, gebruik de live versie sinds kort en dat is velen malen sneller dan in combi met w7.

[ Voor 86% gewijzigd door vanputten80 op 15-09-2011 21:24 ]

• Fire69
Je zit in het verkeerde topic :)
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

OkeOkeOke schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:07:
[...]

Heb ik ook gehad, ik heb XBMC verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, de videobron toegevoegd en daarna updaten naar de nightly (wel eerst /Applications/XBMC.frappliance verwijderen). Wel een beetje lastig, maar wist ook niet hoe ik het anders op moest lossen. :X
Hm, nu net laatste nightly gepakt...nu kan ik ineens wel weer een videoshare toevoegen, maar nu is de playback van video kapot :o O-) 8)7

Edit: Delete ik de XBMC map in /private/var/mobile/Library/Preferences/....dan kan ik weer geen share toeveoegen...ARGGGG

Edit2: Nogmaals XBMC map verwijderd, reboot, update + install gedaan van alle componenten. Nu nightly build van 12e erop.. Zelfde probleem...

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 17-09-2011 11:56 ]

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Weet niet of ik hier moet zijn of in het Apple TV topic (of zelfs nog elders)... :)

Door al de goeie commentaren heb ik mijn ATV2 gejailbreakt en XBMC erop gezet. Blij als ik was dat mij dat gelukt was, kwam ik nadien tot de vaststelling dat het ofwel niet werkt, ofwel ik er niets van snap.

Hoe stream ik nu vanop mijn MBA films naar de ATV2? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar telkens zonder werkend resultaat... Ik lees ook regelmatig dat bepaalde services niet meer ondersteund worden met Lion?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

• OkeOkeOke
MTBS schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:42:
Weet niet of ik hier moet zijn of in het Apple TV topic (of zelfs nog elders)... :)

Door al de goeie commentaren heb ik mijn ATV2 gejailbreakt en XBMC erop gezet. Blij als ik was dat mij dat gelukt was, kwam ik nadien tot de vaststelling dat het ofwel niet werkt, ofwel ik er niets van snap.

Hoe stream ik nu vanop mijn MBA films naar de ATV2? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar telkens zonder werkend resultaat... Ik lees ook regelmatig dat bepaalde services niet meer ondersteund worden met Lion?
Je kunt b.v. Mediamasterserver (gratis in de Appstore) installeren op je MBA, videosource toevoegen in XBMC en klaar. Hier lezen http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=137 zal waarschijnlijk al je vragen beantwoorden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Kun je niet gewoon je harde schijf delen zonder app op je MBA?

MTBS draai je een nightly of niet? Zo nee, probeer dat eerst eens :)

[ Voor 36% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-09-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
SidewalkSuper schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:13:
Kun je niet gewoon je harde schijf delen zonder app op je MBA?

MTBS draai je een nightly of niet? Zo nee, probeer dat eerst eens :)
Soms voel ik mij een beetje dom... Zal even moeten googlen op nightly... ;-) thx...

Met de app die okeokeoke aanraadt hierboven is het me net gelukt... Thx... Zal mss wel een vast ip adres moeten geven aan mijn MBA, want dat heb ik moeten ingeven in xbmc als server...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nightlies vind je hier: http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/

Blijkbaar werkt hun buildbot niet in de weekends :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XBMC op mijn iPad2 staan, en ik gebruik het voornamelijk als video player. Ik vind het enorm knap dat XBMC zonder problemen vloeiend 720p (en ook 1080p) kan streamen van een Samba share! Vreemd dat er geen andere video players zijn die dit kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Komt omdat het direct de videohardware kan aanspreken en daardoor dus betere versnelling kan produceren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Net laatste NB er weer op gezet en even lopen pielen. Het probleem met subtitles en niet kunnen toevoegen van bestanden aan video bibliotheek is makkelijk op te lossen. Bij video ga je naar bibliotheek en dan kan je nu wel bestanden toevoegen. Subtitles moet je met een addon nog inschakelen, vervolgens werkt het weer als een zonnetje :)

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ikke!

Probeer als laatste mapnaam "Grey's Anatomy S07E01-02-03-04" zonder aanhalingstekens. Ideale geval:
TV Series
--- Grey's Anatomy
--- --- Season 7
--- --- --- Grey's Anatomy S07E01-02-03-04
--- --- --- --- je vob-files

Verwijder in XBMC de TV Series locatie in je bestandenstructuur (dus even librarymodus uitvinken) en bevestig dat alles uit je library moet worden verwijderd.Vervolgens opnieuw locatie toevoegen en toewijzen.

Heb je trouwens deze wiki en dit forum gelezen? De wiki van XBMC.org is echt een must om goed wegwijs te worden.

Ik heb zelf alle dvd-mappen omgezet in iso-files met de juiste naam. Werkt als een tiet. Eén nadeel is er wel:als je van een DVD 1 aflevering hebt bekeken, worden ze in je library allemaal op bekeken gezet. Hier valt niets aan te doen, het is een tegemoetkoming aan alle mensen die ook vinkjes achter bekeken episodes wilden maar niet in librarymodus werken.

This title is for sale, please send me a PM

• Deef_K
Heb met een van de laatste nightly builds opeens zwart beeld bij het starten van een film maar audio is er wel. Dacht dat ik ergens de oplossing had gelezen, weet iemand die zo nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, ik ben er klaar mee!
Had nu onderhand wel een betrouwbare XBMC build voor mijn Apple tv 2 verwacht maar het ene gat wordt gevuld met het andere, en krijg het maar niet voor elkaar om het alles werkend te krijgen. Ik durf eigenlijk geen film aan te zetten op mijn Apple TV omdat hij al zovaak gecrashed is. XBMC 10.7 werkte nog het beste voor me, maar die is weer heel traag in het menu en heeft weer andere bugs.

Mac mini dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Vind het vreemd, ik heb er totaal geen problemen mee.
Zeer betrouwbaar ding.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ben er ook al een tijdje mee aan het stoeien. Gevoelens zijn tot nog toe wat gemengd:

MKV 720p en 1080p draait als een tierelier.
BDMV structuur met M2TS files; valt XBMC uit. Bij de ene na 5 minuten, de andere film na 57 minuten. Iedere keer op dezelfde plek.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Als ik dit probleempje verholpen heb ben ik namelijk reuze tevreden :-)

Oh ja, set-up is: NAS via router bekabeld naar de ATV2. Daarop draait 4.2.1 met sn0wbreeze omgezet en XBMC geinstalled.

[ Voor 14% gewijzigd door Uiligheid op 25-09-2011 18:58 . Reden: set-up erbij ]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik heb al een aantal avonden zitten stoeien met een plugin voor XBMC op mijn ATV2: xbmc-sabnzbd-addon
Hier te vinden.

Het installeren lukt niet echter!
De plugin is niet vanuit de interface te installeren (settings > add-ons > install from zipfile), want dan geeft XBMC terug dat de file niet de de juiste structuur heeft. Overal op fora bericht men vrolijk over het feit dat dit een geweldige plugin is, maar ik begrijp niet waar het mislukt :(

Heeft iemand anders deze draaiend?

/edit: ik ben er inmiddels achter dat dit te maken heeft met de overgang naar XBMC Dharma, maar een eenvoudige manier om dit om te zetten naar het nieuwe format is er waarschijnlijk niet zonder in de code te duiken. Jammer!
Osxy schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:50:
Vind het vreemd, ik heb er totaal geen problemen mee.
Zeer betrouwbaar ding.
Welke configuratie heb je? OS versie? seas0npass? XBMC versie?

[ Voor 31% gewijzigd door jbr op 30-09-2011 09:54 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:05:
[...]

Ikke!

Probeer als laatste mapnaam "Grey's Anatomy S07E01-02-03-04" zonder aanhalingstekens. Ideale geval:
TV Series
--- Grey's Anatomy
--- --- Season 7
--- --- --- Grey's Anatomy S07E01-02-03-04
--- --- --- --- je vob-files

Verwijder in XBMC de TV Series locatie in je bestandenstructuur (dus even librarymodus uitvinken) en bevestig dat alles uit je library moet worden verwijderd.Vervolgens opnieuw locatie toevoegen en toewijzen.

Heb je trouwens deze wiki en dit forum gelezen? De wiki van XBMC.org is echt een must om goed wegwijs te worden.

Ik heb zelf alle dvd-mappen omgezet in iso-files met de juiste naam. Werkt als een tiet. Eén nadeel is er wel:als je van een DVD 1 aflevering hebt bekeken, worden ze in je library allemaal op bekeken gezet. Hier valt niets aan te doen, het is een tegemoetkoming aan alle mensen die ook vinkjes achter bekeken episodes wilden maar niet in librarymodus werken.
Helaas, weer geen succes... Om helemaal gek van te worden!

Alle mappen aangemaakt zoals hierboven beschreven, map series opnieuw toegevoegd en bibliotheek laten bijwerken. Zodra ik nu naar de map series ga zie ik hier netjes een icoontje staan van Grey's Anatomy, dat gaat nog goed, nu klik ik deze map aan: leeg! als ik via bestanden naar de map ga zie ik wel netjes de seizoenen staan.

Moet zeggen dat de moed me wel een beetje in de schoenen zakt en ik overweeg om een andere mediapspeler te kopen, maar als ''tweaker'' wil ik dit toch eigenlijk aan de praat krijgen.

Inmiddels ook 2 andere problemen ontdekt, bij het bijwerken van mijn map ''films'' krijg ik de melding dat hij geen contact kan krijgen met de remote server, nu heb ik wel een koppeling naar mijn NAS, maar via de map bestanden kom ik er wel in. heeft dit te maken met de scraper die niet te bereiken is?

Verder kan ik op de knop bibliotheekmodus niet meer vinden! het moet niet gekker worden...
Ik druk in de map video's naar links, zodat het ''zijmenu'' opent, nu heb ik daar wel de knoppen eenvoudige weergave enz. maar de knop bibliotheek ontbreekt, iemand die dit probleem herkent?

Inmiddels XBMC opnieuw geinstalleerd net Nito TV, en de koppeling naar de NAS opnieuw ingesteld met SMB, maar dit heeft geen resultaat..

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Hoe kan ik video's van mijn Macbook naar de XBMC app krijgen op de iPhone 4?
Moet dat met SSH of bestaat er nog een andere optie. Er is op internet echt niets over te vinden, behalve het streamen ervan maar dat moet ik niet. Ik wil onderweg een film kijken met ondertiteling dus is XBMC de enige mogelijkheid hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:20:
Ik wil onderweg een film kijken met ondertiteling dus is XBMC de enige mogelijkheid hiervoor.
De enige mogelijkheid om onderweg films te kijken is ze fysiek op je iPhone te zetten, maar daarvoor is XBMC niet bepaald de enige mogelijkheid (vraag me af of je dit zo bedoelt, maar zo staat het er wel). Ik gebruik GoodPlayer, werkt prima en ondersteunt ook ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Jup, ik zocht inderdaad een player waar ik de videofiles op mijn iphone zelf heb staan. GoodPlayer voldoet hieraan als ik de beschrijving mag geloven. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb de laaste tijd zeer regelmatig dat XBMC zichzelf afsluit na het afspelen van beeldmateriaal (vooral in icefilms). Zijn er meerdere mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik moet zeggen dat ik de bibliotheekmodus van XBMC maar een gedrocht vind en ik heb het opgegeven om de scrapers goed hun werk te laten doen. Uiteindelijk kan je de files gewoon benaderen via Files, en het gaat natuurlijk gewoon om het afspelen en niet de fancy library. Met series kreeg ik het gewoon niet werkend.

Mijn wifi G router is vervangen door een N, en ik kan nu grotere files (tot 10gb) ook afspelen zonder buffering, maar ik moet soms wel de ATV opnieuw starten, anders buffert hij zelfs met kleinere files. Ook vreemd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

OMX2000

By any means necessary...

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:43:
Ik moet zeggen dat ik de bibliotheekmodus van XBMC maar een gedrocht vind en ik heb het opgegeven om de scrapers goed hun werk te laten doen. Uiteindelijk kan je de files gewoon benaderen via Files, en het gaat natuurlijk gewoon om het afspelen en niet de fancy library. Met series kreeg ik het gewoon niet werkend.

Mijn wifi G router is vervangen door een N, en ik kan nu grotere files (tot 10gb) ook afspelen zonder buffering, maar ik moet soms wel de ATV opnieuw starten, anders buffert hij zelfs met kleinere files. Ook vreemd.
DIe library mode is gewoon heel verwarrend vanwege de verschillende skins en hun opzet. Je zou twee modi moeten hebben, een voor het aanwijzen van je content en hoe dit eruit moet zien. En een om alleen maar door je content heen te bladeren/scrollen/browsen/afspelen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
Sorry, maar dan doe je 99% zeker iets verkeerd :P
Of je heb heel exotische series, die niet op thetvdb staan
OMX2000 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
[...]

DIe library mode is gewoon heel verwarrend vanwege de verschillende skins en hun opzet. Je zou twee modi moeten hebben, een voor het aanwijzen van je content en hoe dit eruit moet zien. En een om alleen maar door je content heen te bladeren/scrollen/browsen/afspelen.
Het is gewoon iets wat je 1 keer moet doorhebben.
Als je constant verandert van skin wordt het natuurlijk wat verwarrend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Gebruikt iemand hier toevallig een harmony met een ATV2 ? De bijgeleverde afstandsbediening heeft niet genoeg knoppen om het volledig te bedienen. Zo ja, welke keymapping gebruik je van de logitech bibliotheek?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Spam schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:49:
Gebruikt iemand hier toevallig een harmony met een ATV2 ? De bijgeleverde afstandsbediening heeft niet genoeg knoppen om het volledig te bedienen. Zo ja, welke keymapping gebruik je van de logitech bibliotheek?
Ik, maar ik mis geen knoppen hoor? Ik heb de knoppen 1 op 1 over genomen met de lerende functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je moet toch helemaal niks overnemen? Je kiest gewoon HTPC - Apple - Apple TV 2
Daarmee werkt bij mij alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 20:01
Als je bedenkt dat de menu en middelste knop extra functies hebben als je ze 1-2 seconden ingedrukt houd dan valt het wel mee met het tekort aan knoppen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
mvoosten schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Als je bedenkt dat de menu en middelste knop extra functies hebben als je ze 1-2 seconden ingedrukt houd dan valt het wel mee met het tekort aan knoppen hoor..
Ok, ik wist niet dat het inhouden extra functies meebrengt. Gaat mij vooral op het extra info oproepen of bijvoorbeeld rechtsklikken om een extra link te verwijderen. Nuja ik moet mn ATV2 eerst nog jailbreaken dus ik zie het wel ; ik liep tegen deze problemen aan bij een ATV1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fire69 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Sorry, maar dan doe je 99% zeker iets verkeerd :P
No shit. Ik ben toch doorgaans geen onhandige jongen maar ik vind het helaas toch echt te complex om het goed werkend te krijgen. Ik steek er ook geen tijd meer in, het gaat om het afspelen en niet om de fancy library modus.

Overigens is het geen ATV XBMC issue, het lukt me ook niet op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik snap niet goed wat er te complex aan is, eerlijk gezegd.
Je zet je series ergens, je geeft de folders en files een duidelijke benaming, je zet de content van je hoofdfolder op TV Shows en je bent klaar.

Eens dat je Library goed staat, vind ik het veel makkelijker werken dan de File view :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik vind de Library mode ook niet zo complex, maar dat blijkt het voor velen toch te zijn.
Daarom wordt het in de volgende release opgepakt:
A new “Files” view in the video library in order to remove the notion of Library Mode vs. Files Mode that confused so many new users.
(bron)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb al mijn series netjes gesorteerd zitten en de files hebben naamgevingen conform de wiki van XBMC, toch worden series (deels) niet gescanned en sommige series die wel gescanned worden krijgen volledig verkeerde namen.

Ik heb twee avonden rondgekloot met het systeem en ik krijg het niet goed. Jammer maar helaas.

Die fix hierboven is niet echt een fix, maar een interface change. Het zal mijn problemen met de scraper niet oplossen.

Technisch gezien vind ik XBMC een mooie programma, maar de interface is werkelijk te ranzig voor woorden. Grote delen van de functionaliteit zijn gewoon onherkenbaar als zijnde aanwezig. Op zich zou ik best wat andere skins willen proberen om te kijken of die beter zijn, maar dan denk ik weer 'why bother'? Zolang ik mijn files kan afspelen is het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan kan je natuurlijk ook gewoon XBMC van je pc gooien en VLC of zoiets gaan gebruiken, dan heb je geen last van de 'ranzige' interface ;)

Ik weet niet of je er nog over verder wil gaan hier? :)
Zo ja, geef eens een voorbeeldje van een serie die verkeerd herkend wordt?
En wat bedoel je met grote delen functionionaliteit die onherkenbaar zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Op mijn PC gebruik ik XBMC ook niet, alleen om te checken of de problemen die ik had gerelateerd waren aan de iOS versie. Dat was dus niet zo, het is XBMC zelf.

Het is niet zo zinnig om er over door te gaan. XBMC doet voor me op de ATV wat het moet doen, maar alle fancy stuff eromheen is voor mij warrig en bovendien nutteloos. Ik heb niet zo'n zin om in detail te gaan treden wat me er niet aan bevalt, dat voegt weinig toe aan het topic denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-10-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Ok, ik wist niet dat het inhouden extra functies meebrengt. Gaat mij vooral op het extra info oproepen of bijvoorbeeld rechtsklikken om een extra link te verwijderen. Nuja ik moet mn ATV2 eerst nog jailbreaken dus ik zie het wel ; ik liep tegen deze problemen aan bij een ATV1
Heb 'm nu werken en ik zie dat ik gewoon een harmony kan selecteren in het settings menu. Dat scheelt.

Even een vraag over de standaard meegeverde skin : die is nu horizontaal. Hoe kan ik een nieuwe skin erop laden die verticaal is zoals op de PC.

Verdere bevindingen : GUI ziet wat fuzzy eruit maar dat zal wel zijn omdat ik XBMC in 1080p gewend ben. Ook de menu's lopen wel maar niet heel soepeltjes. Ik neem aan dat dit de beperking van de hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er ook een daily beschikbaar voor de Ipad ?
en daarmee, indien ja, heeft iemand een walk-through ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
FreshMaker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:39:
Is er ook een daily beschikbaar voor de Ipad ?
en daarmee, indien ja, heeft iemand een walk-through ..
Het installeren van een nightly op een iPad/iPhone werkt precies het zelfde als op een Apple TV 2. Je moet alleen de build uit het mapje "ios" ipv "atv2" halen.

http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/

Dus:

code:
1
2
3
4
# cd /tmp
# wget http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/ion/xxx.deb
# dpkg -i xxx.deb
# rm xxx.deb

Vervang “xxx.deb” door de bestandsnaam van de laatste build. Het gebruiken van de /tmp is niet noodzakelijk maar ik vind dit netter.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyzor op 10-10-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb 4.3 op de ATV2 staan met SeasOnPass JB. Daarna XBMC erop via aTV flash. Het apparaat gebruik ik om 720p draadloos te streamen

Twee vragen :
  • Het valt me op dat tijdens het stoppen en starten van films, muziek en bekijken van foto's het apparaat soms vastloopt. Is dit normaal ? Moet er een specifieke versie van XBMC erop staan ? Nu is het volgens mij 10.1
  • Kan het voorkomen dat de aanwezigheid van een ATV2 of Airport express mijn netwerk kan verkloten ? Sinds dat ik deze apparaten in mijn netwerk heb worden soms verbindingen van laptops losgegooid en tot 2 keer toe gaf de router een spontane reset naar fabrieksinstellingen. Beide apparaten staan gewoon als nodes geconfigureerd, dus niet de Express als extensie of zo.
Geen idee of de twee met elkaar te maken hebben. Hiervoor heb ik nooit netwerkproblemen gehad en stream ik al een tijdje van een HTPC zonder problemen....

[ Voor 51% gewijzigd door Spam op 15-10-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je moet iig gewoon 1 van de nightlies hebben. In ieder geval niet de officiële die nooit stable is geweest tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
SidewalkSuper schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:49:
Je moet iig gewoon 1 van de nightlies hebben. In ieder geval niet de officiële die nooit stable is geweest tot dusver.
Ah, ik heb die via aTV flash erop gezet, dus vanuit een extra menu over the air geinstalleerd. Ik zal eens een andere build installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week XBMC geïnstalleerd op mijn ATV, maar merkte dat hij vaak moest bufferen, zelfs bij avi's van 700MB. Was de officiële versie, dus geen nightly, wat een verklaring kan zijn. Had geen zin om het allemaal weer te veranderen en heb toen op aanraden van een vriend aTV flash geïnstalleerd en daarmee XBMC verwijderd. Moet zeggen dat aTV flash werkt als een trein, mkv's van 7GB zonder bufferen. Meta-data wordt netjes gedownload. Ik zou dus niet weten waarom ik nog XBMC zou installeren. Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van XBMC zijn t.o.v. aTV flash, ervan uitgaande dat ze beide goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
xbmc is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

en heeft plugins voor het downloaden van subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
En kan flash streams afspelen
En kan met een remote op een iphone/ipad/android bediend worden
En kan iso's afspelen
En kan je eindeloos customizen met diverse skins

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 20:01
- Opensource community en vele updates
- Je kan meebleren met de songtekst plugin
- Je een PC, linux, Apple TV bak met XBMC erop overal in je huis kan plempen en alles werkt met elkaar
- MySQL op je NAS zetten en je hebt een centrale repository voor al je xbmc clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:34:

[...]Had geen zin om het allemaal weer te veranderen[...]
Wat had je allemaal willen veranderen dan? :?

Je download de .deb naar je atv, daarna installeer je hem.

Done. 8)

Het zijn welgeteld 3 commando's :)

[edit]

Omdat ik in een goeie bui ben :P

- ssh naar je atv
- wget http://mirrors.xbmc.org/n...0-bc49ac0-master-atv2.deb
- dpkg -i xbmc-20111020-bc49ac0-master-atv2.deb
- rm xbmc-20111020-bc49ac0-master-atv2.deb

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 20-10-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik gebruik een Harmony icm de atv2. Dit werkt prima voor de standaard buttons maar ik zou graag wat extra knoppen programmeren zoals bijvoorbeeld hier wordt gedaan, dit gaat dan om de Windows XBMC met wat meer knoppen die te programmeren zijn. Bij de atv2 zul je dit moeten oplossen met de bestaande keys.

Iemand hier ervaring mee? Er is hier en daar wel wat info te vinden en wat voorbeeld keymaps maar ik krijg ze niet aan de praat.. (http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=738485#post738485)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb 3 mappen op mijn NAS: films, series en muziek. Uiteraard gekoppeld aan XBMC. films aan speelfilms,
series aan TV-series en muziek aan Muziek, werkt overigens prima!

Als ik nu een film of TV serie naar de map op de NAS kopieer, hoef ik alleen in de bibliotheek van de films of TV series op ''bibliotheek bijwerken'' te drukken en de film/serie verschijnt netjes met cover en al.

Nu heb ik ook wat albums op map Muziek van de NAS gekopieerd, als ik nu in XBMC de bibliotheek laat bijwerken word het nieuwe album niet gevonden. Nu moet ik eerst bibliotheekmodus afsluiten, dan via ''bestanden'' naar het nieuwe album (daar staat ie wel) en dan drukken op ''aan bibliotheek toevoegen''

Dan werkt het wel, maar dit betekent wel dat ik eem extra handeling moet doen terwijl dit bij films op tv series
niet nodig is, iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je in file-mode bij de hoofdmap van je muziek 'scan naar library' gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 17:22
Fire69 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

- ssh naar je atv
- wget http://mirrors.xbmc.org/n...0-bc49ac0-master-atv2.deb
- dpkg -i xbmc-20111020-bc49ac0-master-atv2.deb
- rm xbmc-20111020-bc49ac0-master-atv2.deb
even een vraag, ik ben middels bovenstaande mijn atv2 aan het update maar hij lijkt herhaaldelijk te blijven hangen tijdens de "dpkg-stap" op "preparing to replace...".

Hoe lang duurt dit normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je eerst (na de jailbreak) de stable build van XBMC geïnstalleerd?
Normaal duurt de install maar iets van een 10 seconden.

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 23-10-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 17:22
Fire69 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:56:
Heb je eerst (na de jailbreak) de stable build van XBMC geïnstalleerd?
Normaal duurt de install maar iets van een 10 seconden.
Ja, via NitoTV

edit: en opgelost, via CRTL-C, gelezen op:

http://wiki.xbmc.org/inde...nstall_XBMC_on_Apple_TV_2

[ Voor 20% gewijzigd door Henkes op 23-10-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turani
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 17:34
Hebben er nog meer mensen last van judder/stotter als je een film in XBMC kijkt met 100hz aan ?
Op het moment dat ik 100 hz uit zet is het gestotter / judder weg ...
(het gaat om 720p mkv bestanden met 23.976fps).

En is er een manier om XBMC op 24 hz te forceren, de framerate van de films die blijven netjes op 24fps maar in de log zie ik dat ik hem alleen in 50 of 60 hz krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...

Ik speel op mij ATV2 een MKV af met engels en nederlandse subs.
Als ik de film afspeel staat pakt ie standaard de engels subs, hoe kan ik deze wisselen tijdens het kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:18:
Klein vraagje...

Ik speel op mij ATV2 een MKV af met engels en nederlandse subs.
Als ik de film afspeel staat pakt ie standaard de engels subs, hoe kan ik deze wisselen tijdens het kijken?
Middelste ronde knop even ingedrukt houden, tijdens afspelen van film. Dan het geluids icoontje selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door OkeOkeOke op 02-11-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Excuses, ik dacht dat ik in het algemene xbmc topic was

[ Voor 89% gewijzigd door Magic op 02-11-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:21:
[...]

Controleer in de systeeminstellingen of de map om de ondertitels in op te slaan wel een map is op de AppleTV zelf (volgens mij staat dit standaard zo ingesteld maar check het even). Kies je hier voor opslaan op een netwerk share dan werkt dit naar mijn ervaring niet goed, resultaat is dat er geen ondertitels verschijnen.
Ik gebruik een share (Time Capsule) voor mijn films die ik afspeel met XBMC op mijn ATV. Volgens bovenstaande werkt het niet goed als ik de ondertitels door de Add-on laat downloaden in dezelfde map als de film. Maar is er een alternatief? Als ik 'Ondertitels opslaan in dezelfde map als film' uitvink, moet ik dan een andere map selecteren? En zo ja, welke? Iemand een idee? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb xbmc zichtbaar op mijn tv via apple tv. Maar ik kan op geen enkele manier mijn mac vinden in de mappen. Dwz kan mijn mappen voor video ect niet toevoegen. Het lijkt of ze elkaar niet zien.

Niet meer nodig heb per ongeluk een update gedaan. Nu is mijn jailbreak weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XBMC nu al een tijdje draaien op mij AppleTV2. Tijden het afspelen van b.v. een TV-serie komt het regelmatig voor dat deze stopt en terug valt in het Apple scherm. XBCM is daarna gewoon weer op te starten en dan gaat het weer een poosje goed met afspelen. Dit is natuurlijk erg storend.

De ATV2 is met UTP(CAT6) verbonden via een Sitecom (gigabit)router aan mijn Synology NAS. Folders heb ik toegevoegd via SMB.

Zo gaat het mis met bv:
mad.men.s03e01.720p.hdtv.x264-tokus.mkv 1,09Gb 1280x720 48m:11s
Game of Thrones s01e01.m4v 1,55 GB 1280x720 1h:1m:38s

Ik heb de ATV2 al een keer herstel en opnieuw gejailbreaked en XBMC geïnstalleerd. Diverse nightlies geprobeerd, zelfs met een andere skin maar ik krijg het niet goed. Subtitels downloaden werkt ook niet voor mij. XBMC op de laptop werkt perfect.Via de apple interface streamen vanuit iTunes (windows) of ipad gaat ook allemaal prima.

Zit ik hier tegen de hardware beperkingen van de Apple TV2 aan of doe ik iets verkeerd? Ik heb het idee dat het soms namelijk wel goed gaat met 720p materiaal, maar ik kan er niet de vinger op leggen. Graag jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik speel 99% 720p-materiaal en heb zo goed als nooit problemen, het ligt dus zeker niet aan hardware-beperkingen.

Je hebt het niet bij elke file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Probeer via NitoTV de firmware-updates te blokken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt inderdaad de updates te zijn. Nito TV geïnstalleerd en het probleem heeft zicht vandaag niet meer voorgedaan. Bedankt Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek stopt na 1 seconden. Hoe kan dit?

Ik gebruik een nas server. En ik stream het naar me apple tv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke versie gebruik je? Dat muziek-probleem hadden ze een maand of 2 geleden.
Als je niet een recente versie hebt, upgraden dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:00:
Welke versie gebruik je? Dat muziek-probleem hadden ze een maand of 2 geleden.
Als je niet een recente versie hebt, upgraden dan! :)
Ik gebruik xbmc pre 11.0 Git:20110623-62171b3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ben ik nou gek of niet? Net XBMC geinstalleerd maar ik kan het hoofdmenu amper normaal bedienen? Ik dacht ik kan overal mooi doorheen navigeren door een beetje van links naar rechts en vice versa te slingeren. Maar ik zie een muiscursor, en ik kan het menu amper bedienen?

Mis ik iets?

iPad 1 16GB WiFi trouwens. iOS 5.0.1

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 22-11-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zelfde vraag als hierboven, welke versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
PRE-11.0
GIT:20110623-62171b3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
Gisteravond (misschien wel heel laat) IceFilms ontdekt voor mn xbmc. Wat een super add-on! Alleen ik heb 1 probleem. De xbmc subtitle add-on werkt wel met films in IceFilms, alleen niet met series.
Bierdopje vindt wel de juiste ondertiteling bij de serie, ik selecteer deze maar hij geeft de ondertiteling niet weer.. Iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

crosspost omdat hier ook mensen zitten die niet in het algemene xbmc topic kijken :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses voor de crosspost maar hier past me vraag beter:

Heb dus van de week ook maar is een Apple TV 2 aangeschaft en aTV Black erop geinstaleerd. Nu haperen 1080p films enorm, 720 werkt overigens wel prima met XBMC.

Waar ligt het haperen aan? Me computer? Me verbinding? De Apple TV zelf? Ik dacht dat XBMC gewoon in staat was om 1080P te kunnen afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:59:
[...]

Ik gebruik xbmc pre 11.0 Git:20110623-62171b3
Beide upgraden naar de nieuwste nightly. Is al vaak voorbij gekomen hier.
Er is GEEN stable van XBMC voor iOS. De versie die jullie gebruiken is een nightly uit juni.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:56:
Excuses voor de crosspost maar hier past me vraag beter:

Heb dus van de week ook maar is een Apple TV 2 aangeschaft en aTV Black erop geinstaleerd. Nu haperen 1080p films enorm, 720 werkt overigens wel prima met XBMC.

Waar ligt het haperen aan? Me computer? Me verbinding? De Apple TV zelf? Ik dacht dat XBMC gewoon in staat was om 1080P te kunnen afspelen..
Heb je hem al eens bedraad geprobeerd af te spelen?
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste