Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43
Net deze: xbmc-20111126-cc49b85-master-ios.deb geinstalleerd, en die werkt stukken beter inderdaad!

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cyzor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Het installeren van een nightly op een iPad/iPhone werkt precies het zelfde als op een Apple TV 2. Je moet alleen de build uit het mapje "ios" ipv "atv2" halen.

http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/

Dus:

code:
1
2
3
4
# cd /tmp
# wget http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/ion/xxx.deb
# dpkg -i xxx.deb
# rm xxx.deb

Vervang “xxx.deb” door de bestandsnaam van de laatste build. Het gebruiken van de /tmp is niet noodzakelijk maar ik vind dit netter.
Even terugkomen op mijn eigen vraag :

Sinds een tijdje gebruik ik een script van het forum
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=108142

Eerst dit aangemaakt ( via Putty, naar de iPad )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rm xbmcup.sh
echo '#!/bin/sh' >> ./xbmcup.sh
echo "xbmcdir=http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/ios/" >> ./xbmcup.sh
echo "wget -q \$xbmcdir" >> ./xbmcup.sh
echo "xbmcdeb=\$(cat index.html | gawk 'match(\$0, \">(xbmc-.*-.*-master-ios.deb)<\", a) {print a[1]}' | gawk 'NR==1{print $1}')"  >> ./xbmcup.sh
echo "rm index.html" >> ./xbmcup.sh
echo "wget \$xbmcdir/\$xbmcdeb" >> ./xbmcup.sh
echo "dpkg -i \$xbmcdeb" >> ./xbmcup.sh
echo "rm \$xbmcdeb" >> ./xbmcup.sh
chmod 755 ./xbmcup.sh

En om de update op te halen doe ik

Ik connect met Putty naar de iPad

code:
1
./xbmcup.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:56:
Excuses voor de crosspost maar hier past me vraag beter:

Heb dus van de week ook maar is een Apple TV 2 aangeschaft en aTV Black erop geinstaleerd. Nu haperen 1080p films enorm, 720 werkt overigens wel prima met XBMC.

Waar ligt het haperen aan? Me computer? Me verbinding? De Apple TV zelf? Ik dacht dat XBMC gewoon in staat was om 1080P te kunnen afspelen..
Draadloos of bedraad? Zoals hierboven al eerder aangegeven. Als je draadloos gebruikt, probeer het met een draadje.
Daarnaast heb ik aTV Flash en XBMC naast elkaar gedraaid. Codec van XBMC lijkt wel wat efficiënter. Ook sommige 720p rips lopen met XBMC wat soepeler. Kans dat aTV Flash het niet trekt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Heb nu sinds twee weken een ATV2. Super....

Ik heb 4.3 op de ATV2 staan met SeasOnPass JB. Daarna XBMC erop via aTV flash. Simpel en eenvoudig.

Maak zelf gebruik van :
ATV flash, streaming vanaf NAS werkt perfect :)
XBMC (nightly build 10-12, via putty geinstalleerd)
Icefilms :P (kreeg hier overigens een script foutmelding welke opgelost is door als dns 008.008.008.008, google in te stellen)
Subs
Scraper IMBD.com

Wat gaat nog niet goed, wie heeft een oplossing:
  • in Icefilms, krijg ik altijd een list view te zien, kan thumbnail view kiezen maar deze houdt hij niet vast als default
  • geen fanart (welke scraper ?) in Icefilms
  • geen thumbs bij tv series in Icefilms
Daarnaast ben ik benieuwd naar ben welke skin/ plugins/addons / scrapers jullie allemaal gebruiken?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Hallo. Ik wil films van mijn mac naar xbmc streamen. Kan iemand mij dit uitleggen? ik heb het 1 en ander opgezocht via een zoekmachine, maar ben een LEEK in dit soort dingen. k beschik over xbmc en een mac lion. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Canerooo schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:20:
Hallo. Ik wil films van mijn mac naar xbmc streamen. Kan iemand mij dit uitleggen? ik heb het 1 en ander opgezocht via een zoekmachine, maar ben een LEEK in dit soort dingen. k beschik over xbmc en een mac lion. tnx
Lees eerst DIT eens door, probeer het uit en als je dan nog vragen hebt kun je die hier kwijt. Daarnaast zijn er zat tutorials te vinden op internet hoe en wat (tip: youtube --> KLIK )

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Iemand al eens een goede oplossing tegen hakkelen van 720p in icefilms op de apple tv2?

Ik heb laatste firmware 4.4.4 met xbmc 11 (eden beta) maar ook daar nog steeds het zelfde, gekke is dat ik wel versneld kan doorspoelen dus netwerkprobs lijkt me niet het geval. ik heb zowel wireless als bedraad het zelfde probleem, beeld loopt redelijk maar geluid stottert.
Al veel dingen op internet geprobeerd maar niets helpt tot nu toe.

Iemand al werkend, dvd versies gaan goed.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M'n vader heeft dus sinds kerst vorig jaar een Apple TV2 en nu heeft hij er XBMC opgezet, maar het beeld past niet helemaal op ons televisie. Het is een 42" met een resolutie van 1920x1080. Ik heb al gezien dat je dat in het menu kunt instellen dmv kalibreren, maar dat lukt niet helemaal goed. Het moet toch gewoon mogelijk zijn dat je de gewenste resolutie kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat is zeer waarschijnlijk een instelling van je TV. Je moet overscan uitzetten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

Rol-Co schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:49:
Iemand al eens een goede oplossing tegen hakkelen van 720p in icefilms op de apple tv2?

Ik heb laatste firmware 4.4.4 met xbmc 11 (eden beta) maar ook daar nog steeds het zelfde, gekke is dat ik wel versneld kan doorspoelen dus netwerkprobs lijkt me niet het geval. ik heb zowel wireless als bedraad het zelfde probleem, beeld loopt redelijk maar geluid stottert.
Al veel dingen op internet geprobeerd maar niets helpt tot nu toe.

Iemand al werkend, dvd versies gaan goed.
Ik geloof dat het iets te maken heeft met die 720P bestanden zelf, die de ATV2 niet goed kan afspelen. IK begin me er ook aan te ergeren en zit stiekem wel te kijken naar een ander XBMC media center. Maar ja voor 100 euro een compleet passief gekoeld systeem vinden, is nog niet zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

syltheboy schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:34:
M'n vader heeft dus sinds kerst vorig jaar een Apple TV2 en nu heeft hij er XBMC opgezet, maar het beeld past niet helemaal op ons televisie. Het is een 42" met een resolutie van 1920x1080. Ik heb al gezien dat je dat in het menu kunt instellen dmv kalibreren, maar dat lukt niet helemaal goed. Het moet toch gewoon mogelijk zijn dat je de gewenste resolutie kunt instellen?
Houd de grote knop eens vast zoals je subtitles selecteerd en neem het icoontje ernaast (video)
daar kan je instellen welk formaat enz enz

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben radeloos
Ben al enkele dagen aan het proberen mijn synology 211 te koppelen aan mijn apple tv met xbmc
Is er misschien iemand die hier een stappenplan voor heeft
Wil graag mijn eigen films streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:07:
Beste tweakers,

Ik ben radeloos
Ben al enkele dagen aan het proberen mijn synology 211 te koppelen aan mijn apple tv met xbmc
hier misschien?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:55
Beste tweakers,

Ik ben radeloos
Wat lukt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Beste tweakers,

Ik ben radeloos
add source
voeg de source toe
smb://user:pw@ipvanjenas/pathnaarjevideos
afp://user:pw@ipvanjenas/pathnaarjevideo (case sensitive)
nfs//ip/pathnaarjevideo
Ok

Wat gaat er fout? of wat lukt je niet.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
hallo,

heb eindelijk op me apple tv 2 ( laaste fw ) de JB erop gezet icm XBMC en daarna Icefilms, alleen de ondertitel functie moet ik nog installeren.

is er iemand bekend met een plugin voor laaste bollywood (india's) films/series/shows ? zoals :

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=100795

want helaas zit dat niet in de Icefilms.

iemand suggestie of ervaring met deze plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:35:
[...]

add source
voeg de source toe
smb://user:pw@ipvanjenas/pathnaarjevideos
afp://user:pw@ipvanjenas/pathnaarjevideo (case sensitive)
nfs//ip/pathnaarjevideo
Ok

Wat gaat er fout? of wat lukt je niet.
Krijg steeds connection failed

Zal mijn synology ook even updaten en dan deze stappen proberen
Op de nas moet ik daar nog iets bijzonders doen

Xbmc ziet de nas niet automatische ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand een idee, ik heb rechtsbovenin een rood mute icoontje staan. Echter wordt bij het afspelen van muziek/films etc wel gewoon geluid afgespeeld. Krijg alleen dat icoontje niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Start een video, open het menu (select-knop), ga naar audio (speakertje) en zet je volume terug open. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:34:
In de settings heb je een skin gedeelte en daar kan je de zoom vergroten of verkleinen. Als je naar -6 gaat ofzo,dan past ie precies op je beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Op de nas moet ik daar nog iets bijzonders doen
Heb je op je nas in het configuratiescherm bij toepassingsinstellingen de mediaserver aangezet?
Kan helpen en je kunt het nog via upnp proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Sinds een paar dagen een Apple TV en meteen voorzien van de nieuwste Seas0nPass, daarna XBMC erop gezet, aangesloten op mijn Synology NAS en na wat configureren werkt alles perfect. Ik heb alleen het probleem dat, met het spelen van 720P MKV videos, er aan de zijkant enorme zwarte balken te zien zijn die schuin aflopen (van boven breder dan van onderen). Natuurlijk eerst de nodige fora bezocht, de calibratie settings van XBMC gebruikt (linkerbovenhoek, rechter onderhoek, etc) maar het lukt me niet om het op te lossen. Mijn XBMC menu schermen zelf zijn dus perfect, het probleem ontstaat zodra ik een video start (heb er al een aantal geprobeerd en bij alle hetzelfde probleem).

Voor regulier gebruik heb ik een TViX M6500 en die speelt dezelfde series wel goed af, zonder de genoemde zwarte balken. Het leek me alleen wel aardig om de Apple TV te gebruiken voor series en dan mijn andere speler voor 1080P en BR's. Heeft iemand tips of tricks om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Korte vraag, ik zit een beetje op de website van XMBC te kijken maar daar zie ik dat de Confluence skin er heel anders uitzien dan bij mij (Apple TV2) en ik ook veel minder opties zijn, zoals die Movie details en coverflow e.d, ik heb wel die Imdb add-on maar daar zie ik niks van terug.

Bij mijn vader op Windows heb je wel die Confluence skin die op de website en kan ik wel die opties zien, zit er nog verschil in de Confluence skin voor een computer en ATV2?

(Ik bedoel deze skin http://xbmc.org/skins/confluence/)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Dit is ook allemaal mogelijk op de ATV2. Je moet alleen zorgen dat je in library modus draait (dan haalt hij al die plaatjes en beschrijvingen enzo op van bv IMDB waar je dus al wel de scraper van hebt geinstalleerd).

Kijk eens op de wiki pagina's van XBMC, daar is heel veel te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 15-01-2012 20:33 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je draait toch wel de laatste versie van XBMC veronderstel ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Lijkt me wel, ik zal het nog wel even nachecken, neem aan dat hij gewoon de laatste versie download via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Moet eerlijk zeggen dat de Eden Beta van XBMC voortreffelijk werkt! ISO en AVCHD speelt hij nu prima af en ook 1080P films van 15GB gaan vloeiend! Ik heb er wel een schone installatie voor moeten doen, het simpelweg upgraden met SSH ging wel, maar gaf veel problemen met de playback. Dus laatste versie van iOS met een schone JB van Seas0npass gaf een goed resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ok, weet dat dit vaker is langsgekomen, maar welke versie heb je dan gebruikt cq waar vandaan gehaald. Ik heb nl de eerder beschreven methodes gehanteerd en nog steeds 1080 films die schokken terwijl diezelfde film vanuit firecore wel soepel afspeelt....Alleen ik vind XBMC zo fijn......Hoe zit het dan met blueray rips? Gaat dat ook soepel bij jou Jordy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Firecore heeft misschien een nieuwere versie van ffmpeg gebundeld, dat zou nog wel eens het verschil kunnen zijn. Voor de rest zit er tussen de players voor zover ik weet geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Zou misschien ook kunnen dat XBMC een flinke hap van het beperkte geheugen opeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kasteleman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:44:
Ok, weet dat dit vaker is langsgekomen, maar welke versie heb je dan gebruikt cq waar vandaan gehaald. Ik heb nl de eerder beschreven methodes gehanteerd en nog steeds 1080 films die schokken terwijl diezelfde film vanuit firecore wel soepel afspeelt....Alleen ik vind XBMC zo fijn......Hoe zit het dan met blueray rips? Gaat dat ook soepel bij jou Jordy?
MKV tot 15 GB draait soepel op 1080P, veel anders heb ik nog niet geprobeerd. Maar hang je ATV2 eens aan iTunes. Herstel hem eens naar fabriek. Dan even de installatie doorlopen op de tv en opnieuw aan de pc om de laaste JB erop te zetten met Seas0npass. Als dat gelukt is connect je met SSH (putty voor Windows of terminal in OSX) en volg de volgende commando's uit:

ssh root@YOUR.ATV2.IP.ADDRESS
You will be asked for a password: default password is alpine
Continue to enter the following commands:
Issue these commands in your Terminal window, in sequence:
code:
1
2
3
4
5
6
7
apt-get install wget
wget -O- http://apt.awkwardtv.org/awkwardtv.pub | apt-key add -
echo "deb http://apt.awkwardtv.org/ stable main" > /etc/apt/sources.list.d/awkwardtv.list
echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
apt-get update
apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
reboot

En het werkt weer als een zonnetje. Daarna kan je ook weer ATV black van Firecore erop knallen (heb ik niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wilde gisteren m'n library updaten en er stond eerst (als m'n geheugen me niet in de steek laat) een optie "Scan for new content". Gebruik deze optie normaal omdat de update library functie ook andere gelinkte mappen gaat doorzoeken en ik dan vervolgens allerlei dingen in m'n library krijg die ik er niet in wil hebben.
Heb XBMC niet ge-update, maar vraag me af waarom ik die optie niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Walkman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:30:
Wilde gisteren m'n library updaten en er stond eerst (als m'n geheugen me niet in de steek laat) een optie "Scan for new content". Gebruik deze optie normaal omdat de update library functie ook andere gelinkte mappen gaat doorzoeken en ik dan vervolgens allerlei dingen in m'n library krijg die ik er niet in wil hebben.
Ergens bij settings kan je "scannen naar content bij opstarten" aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Heeft iemand de add ons van de blue cop repository werkend op de ATV2? En dan met name die van The Daily Show.
Zie hier:
http://code.google.com/p/bluecop-xbmc-repo/downloads/list

Er zit ook dit bestandje nog bij specifiek voor ios atv2, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen :-S
librtmp.0.dylib

Ah: http://forum.firecore.com/topic/4109?page=4

Echter, Hulu is volgens mij alleen voor de Amerikaanse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Walkman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:30:
Geen oplossing voor je probleem, maar als je na een scan dingen ziet die je er in in wil, moet je je structuur eens onder handen nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
wrong topic

[ Voor 96% gewijzigd door serdadu op 19-01-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Geen oplossing voor je probleem, maar als je na een scan dingen ziet die je er in in wil, moet je je structuur eens onder handen nemen :P
Ik een speciale map met alle kinderfilms en die wil ik niet gescand hebben (wil ik uit m'n library houden omdat ik geen zin heb ze allemaal op "watched" te moeten zetten. Hiervoor kon ik alleen m'n "Films" directory laten scannen, maar is erg vreemd dat dat nu niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus je hebt als structuur dit?
- Films
--- Kinderfilms

Dan doe je het volgende:
- Ga naar Video - Files - <source> (naam van je source)
- Rechtsklik op de folder met je kinderfilms (of druk c)
- Kies 'Change content'
- Kies 'Exclude path from Library updates'

Daarmee zou je probleem moeten opgelost zijn, je kan dan gewoon de functie 'Update Library' gebruiken zonder dat je kinderfilms ook zichtbaar worden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 19-01-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Jordy van e schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:10:
Moet eerlijk zeggen dat de Eden Beta van XBMC voortreffelijk werkt! ISO en AVCHD speelt hij nu prima af en ook 1080P films van 15GB gaan vloeiend! Ik heb er wel een schone installatie voor moeten doen, het simpelweg upgraden met SSH ging wel, maar gaf veel problemen met de playback. Dus laatste versie van iOS met een schone JB van Seas0npass gaf een goed resultaat :)
Ik moet zeggen dat hij bij mij regelmatig crashed! Overigens werken bij mij trailers ook niet meer... Enig idee how to fix it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
Jordy,

ga straks nog wel een keer opnieuw proberen. Heb update gedraaid naar 4.4.4 en firecor install gedaan. Ga dan straks XBMC volgens de methode van jouw bijwerken. Kijken wat dat gaat brengen....Wellicht dat het aan de volgorde ligt?! Had eerst ATV black erop gezet en vervolgens XBMC....we zullen zien

[ Voor 20% gewijzigd door kasteleman op 19-01-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
ik heb de update voor thetvdb scraper geinstalleerd, vervolgens mijn library compleet opnieuw toegevoegd echter wordt bij 3/4 van de series geen logo gedownload. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
kasteleman gewoon niet ATV Black erop zetten als je zeker wil weten dat het probleem wat je hebt in xbmc zit :) Daarnaast kan je ook nog proberen door een klein stuk van zo'n film (1 gig ofzo) te uploaden naar je ATV (dan stop je dus met uploaden na een transfer van 1gig ofzo). Benader de film dan vanuit xbmc en zo kun je gelijk zien of je netwerk de bottleneck is naast dat je ziet of de ATV zelf het bestand aankan.

Het kan zijn dat je apt-get update meerdere keren moet draaien btw, dat is afhankelijk van de message die je krijgt na het uitvoeren ervan (meestal zegtie dan dat het nog een keer moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:35:
Dus je hebt als structuur dit?
- Films
--- Kinderfilms

Dan doe je het volgende:
- Ga naar Video - Files - <source> (naam van je source)
- Rechtsklik op de folder met je kinderfilms (of druk c)
- Kies 'Change content'
- Kies 'Exclude path from Library updates'

Daarmee zou je probleem moeten opgelost zijn, je kan dan gewoon de functie 'Update Library' gebruiken zonder dat je kinderfilms ook zichtbaar worden :)
Nee, de structuur is anders:
- Films
- Kinderfilms
- TV Shows

Heb gisteravond toch nog maar geprobeerd met een exclude path en vervolgens een update library, maar toch pakte hij nog steeds die Kinderfilms directory mee. Lijkt er bijna op alsof hij de settings niet opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Huh? Wat zijn dan je sources in XBMC? Zijn dat je 3 sources of heb je de bovenliggende folder als source opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:03
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort mij Atv2 werkend met Xbmc. Allen wil ik nog SABnzbd installeren, dit lukt mij echter niet... misschien is het mijn gebrek aan kennis of inzicht. Ik volg de volgende tutorial: http://imho.nu/iMHo/sabnzbd-for-apple-tv2/ alleen na het invoeren van de 5e stap:

AppleTV:/private/var/sabnzbd root# python /private/var/sabnzbd/SABnzbd.py -d

Krijg ik de melding: -sh: AppleTV:/private/var/sabnzbd: No such file or directory

Terwijl deze wel bestaat. Iemand een oplossing of een andere (graag niet te ingewikkelde) tutorial?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hebt het over een atv2 en over Sabnzbd, maar niet over XBMC. ;)

Dus stel ik voor dat je het even vraagt in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Beta 2 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Hij staat al hier klaar: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/
Maar de apt package list van is nog niet geupdate: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/Packages

Maar dat zal niet lang meer duren denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyzor op 21-01-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Cyzor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:29:
[...]

Hij staat al hier klaar: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/
Maar de apt package list van is nog niet geupdate: http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/Packages

Maar dat zal niet lang meer duren denk ik.
Ik neem aan dat je gewoon een update doet door "apt-get update" en "apt-get install org.xbmc.xbmc-ATv2" in te voeren in putty? Of moet je weer echt (net als de Nightly Builds) weer een nieuwe versie downloaden en die weer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Jordy van e schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Ik neem aan dat je gewoon een update doet door "apt-get update" en "apt-get install org.xbmc.xbmc-ATv2" in te voeren in putty? Of moet je weer echt (net als de Nightly Builds) weer een nieuwe versie downloaden en die weer installeren?
Zodra het XBMC team hun package index update met een verwijzing naar beta2 bestand kan je inderdaad gewoon "apt-get update && apt-get upgrade" draaien.

Edit:
Het update commando synchroniseert de package index files in met hun online bronnen. De lijst van packages die apt-get moet scannen is bij de Apple TV (gejailbraked met Seas0nPass) te vinden in /etc/apt/sources.list.d/.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyzor op 21-01-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik twijfel heel erg om te gaan updaten, draai nu dharma.
Waarom zou ik de beta moeten gaan testen, iemand die me over de streep trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
ralph0603 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:51:
Ik twijfel heel erg om te gaan updaten, draai nu dharma.
Waarom zou ik de beta moeten gaan testen, iemand die me over de streep trekt?
Je draait geen Dharma, die is namelijk nooit uitgekomen voor de Apple TV. Je draait gewoon een nightly build die XBMC toen het Apple TV project begon verspreide via hun apt-get repository. Het Apple TV project begon na de release van Dharma en schakelde al snel over naar de Eden tak als ik het me goed herinner. Eden zal de eerste echte officiele release van XBMC voor de Apple TV worden. Tot nu zijn alle XBMC builds voor de Apple TV 2 dus nighlys en nu ook beta's geweest.
Als je XBMC ooit via "apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2" hebt geïnstalleerd en je hebt daarna nooit naar een nieuwe nightly geupdate moet je gewoon updaten naar de laatste versie deze zal je namelijk een enorme performance winst geven. Wel kan het slim zijn of even je libary te backupen voor het geval er wat mis gaat. Je libary kan je hier vinden /User/Library/Preferences/XBMC/userdata/Database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Cyzor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Je draait geen Dharma, die is namelijk nooit uitgekomen voor de Apple TV. Je draait gewoon een nightly build die XBMC toen het Apple TV project begon verspreide via hun apt-get repository. Het Apple TV project begon na de release van Dharma en schakelde al snel over naar de Eden tak als ik het me goed herinner. Eden zal de eerste echte officiele release van XBMC voor de Apple TV worden. Tot nu zijn er dus alleen nighlys en nu beta's. Als je XBMC ooit via "apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2" hebt geïnstalleerd en je hebt nog nooit naar een nieuwe nightly geupdate moet je gewoon updaten naar de laatste versie deze zal je namelijk een enorme performance winst geven. Wel kan het slim zijn of even je libary te backupen voor het geval er wat mis gaat. Je libary kan je hier vinden /User/Library/Preferences/XBMC/userdata/Database
Bij mij draaide de Eden Beta voor gene meter na ene update van een NB. Pas na een schone JB en een nieuwe installatie, liep hij goed. Hij is zeker stukken sneller als de NB die je nu hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
XBMC heeft de package index geupdate "apt-get update && apt-get upgrade" moet nu werken om te updaten naar Eden Beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, op iPad en atv2 een half uurtje geleden beide al update gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Hmm, momenteel hebben de servers het zwaar volgens mij, krijg allemaal foutmeldingen bij het installeren van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Ik ben van plan om ook een ATV2 aan te schaffen en hier XBMC op te installeren.

Ik zit alleen nog met een vraag, en ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. Via google wel al iets proberen te zoeken op dit onderwerp en ook via het XBMC forum, maar nog niet helemaal wijzer geworden.

Omdat ik nog regelmatig dvd iso`s afspeel zou ik graag willen weten of dit ook goed werkt op een ATV2 i.c.m. XBMC. Het gaat er mij om dat ik dan ook het DVD menu goed kan bedienen zodat ik de ondertiteling kan instellen etc.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen of dit goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Martijn085 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:12:

Ik zit alleen nog met een vraag, en ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. Via google wel al iets proberen te zoeken op dit onderwerp en ook via het XBMC forum, maar nog niet helemaal wijzer geworden.

Omdat ik nog regelmatig dvd iso`s afspeel zou ik graag willen weten of dit ook goed werkt op een ATV2 i.c.m. XBMC. Het gaat er mij om dat ik dan ook het DVD menu goed kan bedienen zodat ik de ondertiteling kan instellen etc.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen of dit goed functioneert?
Ik zou het gewoon even uit proberen met XBMC op je pc of Mac. Zover ik weet als je met XBMC een DVD afspeelt (ISO of VIDEO_TS map) kan je altijd via de XBMC interface audio en ondertitel sporen wisselen. Ook verschijnt er in de OSD een knopje DVD menu bij waarmee je direct naar het DVD menu gaat. Op mijn Mac kan ik deze dan gewoon bedienen met mijn Apple remote, ik heb dit niet getest op mijn Apple TV.

Ik zag vandaag het volgende bericht langs komen misschien ook interessant om eens naar te kijken: nieuws: XBMC geport naar goedkope Raspberry Pi-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
Cyzor schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:46:
[...]

Ik zou het gewoon even uit proberen met XBMC op je pc of Mac. Zover ik weet als je met XBMC een DVD afspeelt (ISO of VIDEO_TS map) kan je altijd via de XBMC interface audio en ondertitel sporen wisselen. Ook verschijnt er in de OSD een knopje DVD menu bij waarmee je direct naar het DVD menu gaat. Op mijn Mac kan ik deze dan gewoon bedienen met mijn Apple remote, ik heb dit niet getest op mijn Apple TV.

Ik zag vandaag het volgende bericht langs komen misschien ook interessant om eens naar te kijken: nieuws: XBMC geport naar goedkope Raspberry Pi-pc
Op de PC werkt dit zonder problemen onder XBMC, maar omdat de ATV2 dit standaard niet ondersteund vraag ik mij dus af of dit dan wel werkt als ik het onder XBMC op een ATV2 ga afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Martijn085 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:12:

Ik heb een aantal ISO bestanden geprobeerd (stuk of 3) en die werkte met XBMC Eden Beta 1 wel volgens specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
Jordy van e schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Ik heb een aantal ISO bestanden geprobeerd (stuk of 3) en die werkte met XBMC Eden Beta 1 wel volgens specificatie.
Kijk eens aan, dat is geweldig! Als je ISO`s goed kunt afspelen en het menu goed kunt bedienen dan ben ik over en ga ik ook een ATV2 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, kan ik bevestigen, het werkt hier ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Kan ik ergens aangeven dat xbmc de verschillende sources elke x uur check voor nieuwe content? of gaat die automatisch, ik heb het gevoel dat ik soms ff uit een map moet gaan en weer in om te zien om iets bijgwerkt is.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb BETA2 draaien en heb een paar vragen.

Hebben jullie ook veel last van crashes?

Voor mijn films en series heb ik twee sources toegevoegd in XBMC met respectievelijk Speelfilms en TV-Series als inhoud. De mappen worden gescand en de info is keurig aan alle bestanden toegevoegd. Ik krijg alleen vervolgens de optie Bibliotheekmodus niet zichtbaar. Op andere fora lees ik dat de modus grijs is weergegeven, maar ik zie 'm helemaal niet. De films en series worden wel in het hoofdmenu weergegeven als Speelfilms en TV-Series en ik kan ook selecteren op genre, jaar, etc. Dat betekent volgens mij dat de bibliotheekmodus wel aanstaat. Klopt dat?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DancePlaza schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:06:
Kan ik ergens aangeven dat xbmc de verschillende sources elke x uur check voor nieuwe content? of gaat die automatisch, ik heb het gevoel dat ik soms ff uit een map moet gaan en weer in om te zien om iets bijgwerkt is.
Je kan een addon installeren die elke x tijd je Library update.
Als je echt puur over je sources bezig bent, die wordt niet dynamisch geupdate. Als je iets in een folder hebt bijgeplaatst, moet je dus even eruit en terug erin gaan.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:42:
Ik heb BETA2 draaien en heb een paar vragen.

Hebben jullie ook veel last van crashes?

Voor mijn films en series heb ik twee sources toegevoegd in XBMC met respectievelijk Speelfilms en TV-Series als inhoud. De mappen worden gescand en de info is keurig aan alle bestanden toegevoegd. Ik krijg alleen vervolgens de optie Bibliotheekmodus niet zichtbaar. Op andere fora lees ik dat de modus grijs is weergegeven, maar ik zie 'm helemaal niet. De films en series worden wel in het hoofdmenu weergegeven als Speelfilms en TV-Series en ik kan ook selecteren op genre, jaar, etc. Dat betekent volgens mij dat de bibliotheekmodus wel aanstaat. Klopt dat?

Bvd!
Ik lijk ook iets meer crashes te hebben dan vroeger, maar ik weet niet of dit komt door de beta2 of door een update van mijn atv2 zelf.

Als je Speelfilms en Series in je hoofdscherm zichtbaar wil hebben, moet je deze aanzetten in de Settings - Skin - Home Options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb volgens mij ook wel iets meer crashes.
1. Als ik een film/serie pauzeer (voor meer dan 1 minuut) en daarna weer verder afspeel, speelt de buffer nog af en daarna crashend xbmc.
2. Wanneer ik de atv2 een dag niet in gebruik heb gehad, xbmc de library laat updaten crashed hij vervolgens.

Lijkt wel of de connectie met mijn externe hdd (via airport extreme) wordt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:34:
Ik heb volgens mij ook wel iets meer crashes.
1. Als ik een film/serie pauzeer (voor meer dan 1 minuut) en daarna weer verder afspeel, speelt de buffer nog af en daarna crashend xbmc.
2. Wanneer ik de atv2 een dag niet in gebruik heb gehad, xbmc de library laat updaten crashed hij vervolgens.

Lijkt wel of de connectie met mijn externe hdd (via airport extreme) wordt gesloten.
Ik heb mijn muziek collectie (allemaal keurig getagged) als source toegevoegd en wil alle albums aan de bibliotheek toevoegen. XBMC scant de mappen (albums) vervolgens, maar crasht elke keer bij hetzelfde album. Als ik het album verwijder en het opnieuw probeer, gaat-ie gewoon verder met scannen tot-ie weer een album/map tegenkomt waarbij XBMC crasht. Waar het aan ligt weet ik niet, heb nog niet de tijd gehad om te checken of de tags in de "crashmappen" misschien toch verschillen van de rest. Maar het crashen lijkt (in dit geval) dus met de bestanden te maken te hebben. Iemand een idee hoe dat kan?

Verder vroeg ik me af of ik ook foto's van artiesten kan laten toevoegen. Ik blader altijd op arties, maar dan zie je dus geen foto/plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb een vervelend probleempje nu, denk dat het sinds beta2 is.
Mijn sources thuis komen vanop ftp, dat was tot hiertoe geen probleem.
Als ik nu een clean van mijn Library doe, maakt hij gewoon mijn Library helemaal leeg! 8)7

Probleem heb ik onder Windows7 en op de atv2...
Iemand anders dit al ondervonden? (Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen die ftp gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Zojuist Apple TV 2 binnen gekregen, en gelijk XBMC erop gezet. Tot nu toe geen problemen.

Maar ik wil een Addon installeren. Nou moet ik daarvoor via Cyberduck contact maken met Apple tv om een addon erop te kopiëren. Dit lukt mij niet.

Ik vul in bij Cyberduck
- SFTP bestandoverdracht
- server -> IP adres van Apple Tv uit system info -> 192.168.x.x
- Poort -> 22
- user -> root
- ww -> alpine

Maar hij maakt geen verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probeer eens of je er via ssh wel op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SFTP = ssh

Of bedoel je via terminal? Hoe kan je dan een addon installeren via terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
SFTP zou gewoon moeten werken met de waardes die je geeft er vanuit gaande dat de sshd op de Apple TV werkt.

Via de terminal een addon installeren kan trouwens ook. Ga naar /User (symbolische link van /private/var/mobile) en haal met wget de zip van de addon of beter de addon repository binnen. Voeg dan in XBMC een addon toe via zip, de zip die je naar /Users hebt gedownload staat in XBMC dan in de "Startmap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Na een avondje stoeien met XBMC op mijn AppleTV2 moet ik zeggen dat het prima werkt. Het is een prima vervanging voor elke keer maar de laptop aan de TV hangen. Al moet ik wel zeggen dat ik de performance in de menu's niet heel erg denderend vind. Aangezien ik de Confluence skin niet heel erg mooi vind heb ik Aeon Nox en Alaska uitgeprobeerd. Je merkt wel meteen dat deze een behoorlijke aanslag op de performance hebben. Zijn er naast de Confluence skin nog andere skins die het beter doen op de Apple TV dan Alaska en Aeon?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Laatst online: 27-05 16:55
ReFocus draait wel goed erop en vind ik zelf wel mooi. Idd Aeon Nox of Alaska is simpelweg te zwaar op de Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Draai hier ook reFocus. Werkt erg goed en vind ik persoonlijk de mooiste skin. strak en zonder poespas

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:40:
Draai hier ook reFocus. Werkt erg goed en vind ik persoonlijk de mooiste skin. strak en zonder poespas
hallo,

als je die skin installeer kan je dat gewoon doen als je de standaard skin van XBMC al draait ?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
DonDee schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:
[...]

hallo,

als je die skin installeer kan je dat gewoon doen als je de standaard skin van XBMC al draait ?

greetz
uiteraard. Zie ook deze link voor meer info over hoe en wat. http://wiki.xbmc.org/inde...fic_FAQ#Add-ons_and_skins

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je fanart van muziek automatisch kan laten toevoegen bij het scannen? Als ik nu scan, worden wel de albumillustraties gedownload, maar niet de fanart en thumbnails van de artiesten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyzor schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:50:
SFTP zou gewoon moeten werken met de waardes die je geeft er vanuit gaande dat de sshd op de Apple TV werkt.

Via de terminal een addon installeren kan trouwens ook. Ga naar /User (symbolische link van /private/var/mobile) en haal met wget de zip van de addon of beter de addon repository binnen. Voeg dan in XBMC een addon toe via zip, de zip die je naar /Users hebt gedownload staat in XBMC dan in de "Startmap".
Hoe doe je dat dan? Heb overal gezocht, en loop hele avond al te proberen. Niks lukt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:26:
Hoe doe je dat dan? Heb overal gezocht, en loop hele avond al te proberen. Niks lukt...
Ik had dat in mijn vorige post waarschijnlijk niet duidelijk genoeg uitgelegd, sorry. Als voorbeeld neem ik hier dan de installatie van de repository van de reFocus skin via de Terminal.

code:
1
2
# cd /User
# wget http://xbmc-focus.googlecode.com/files/repository.jeroen.zip

Ga nu in de XBMC naar Instellingen --> add-ons --> add-ons installeren mbv zipbestand. Ga naar de "Startmap" en selecteer de zip die je net hebt gedownload. Als dit de zip van een add-on is ben je klaar. Is het de zip van een repository zoals in bovenstaand voorbeeld moet je daarna op "add-ons downloaden" klikken waar je dan de net geïnstalleerde repository kan selecteren waaruit je de add-on kan installeren. Heb je de keuze om een repository toe te voegen kies altijd daarvoor omdat de add-on/skin zich zelf dan up to date kan houden.

Nu rest ons alleen nog de taak de zip te verwijderen, log daarvoor weer in via SSH.
code:
1
# rm repository.jeroen.zip

[ Voor 1% gewijzigd door Cyzor op 26-01-2012 15:23 . Reden: Stomme copy paste fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
Smoonshine schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:24:
Na een avondje stoeien met XBMC op mijn AppleTV2 moet ik zeggen dat het prima werkt. Het is een prima vervanging voor elke keer maar de laptop aan de TV hangen. Al moet ik wel zeggen dat ik de performance in de menu's niet heel erg denderend vind. Aangezien ik de Confluence skin niet heel erg mooi vind heb ik Aeon Nox en Alaska uitgeprobeerd. Je merkt wel meteen dat deze een behoorlijke aanslag op de performance hebben. Zijn er naast de Confluence skin nog andere skins die het beter doen op de Apple TV dan Alaska en Aeon?
Inderdaad dat vind ik persoonlijk ook al, ik vind de standaard theme al niet al te lekker werken. Misschien zelf maar een keer wat gaan bouwen, heb ik tenminste ook 1080P, misschien zie je het niet zo goed maar het is meer het gevoel dat je weet dat je in een lagere resolutie zit te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NotSoSteady schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:55:
[...]

heb ik tenminste ook 1080P
[...]
Je weet dat de atv2 geen 1080p kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me inmiddels gelukt, bedankt! Meerdere programma's nu geïnstalleerd. Kan nu via cyberduck in de Apple TV mappen komen.

Nu heb ik nog een vraag:

Hoe kan ik een map met films delen op me Mac book Pro en dan streamen op Apple TV?

Weet dat je in Videos een resource kan toevoegen. Maar hoe en wat moet je daar invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05

Smoonshine

Feyenoord!!

NotSoSteady schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:55:
[...]

Inderdaad dat vind ik persoonlijk ook al, ik vind de standaard theme al niet al te lekker werken. Misschien zelf maar een keer wat gaan bouwen, heb ik tenminste ook 1080P, misschien zie je het niet zo goed maar het is meer het gevoel dat je weet dat je in een lagere resolutie zit te kijken. 8)
Ik vermoed dat in zelf bouwen een heleboel werk gaat zitten. Als ik alleen al kijk hoe lang Alaska in ontwikkeling is geweest. Voordat je iets echt moois hebt ben je wel even verder. ReFocus is wel een prettige skin voor XBMC op de ATV2. De standaard Alaska is ook wel te doen. Dus niet de revisited variant.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
De Apple TV icm XBMC lonkt nu al enkele dagen... voornamelijk om de prijs, small form factor en XBMC. Maar ik lees in dit forum ook berichten over een wat trage navigatie?
Daarnaast heb ik geen enkel Apple product waar deze Apple tv een toegevoegde waarde voor zou zijn. Is dit een vereiste voor de totale gebruikservaring? Ook kijkend naar gebruik voor meerdere jaren: hebben jullie hier ervaring mee icm XBMC, zal dit programma meer gaan eisen van de hardware? Ik wil niet na 1 jaar weer een nieuwe mediaspeler aan moeten schaffen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb geen last van het traag zijn eerlijk gezegd. Het is niet alsof je een uur moet zitten wachten voor het volgende scherm tevoorschijnkomt. Soms moet je eens een secondje wachten.

Ik heb voor de rest ook niks van Apple (ok, wel een iPad, maar daar staat ook XBMC op :P ).
Je mist daardoor niks volgens mij.

XBMC werkt nu nog steeds op de xbox1, dus dat zit wel goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Fire69 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:13:
Ik heb geen last van het traag zijn eerlijk gezegd. Het is niet alsof je een uur moet zitten wachten voor het volgende scherm tevoorschijnkomt. Soms moet je eens een secondje wachten.

Ik heb voor de rest ook niks van Apple (ok, wel een iPad, maar daar staat ook XBMC op :P ).
Je mist daardoor niks volgens mij.

XBMC werkt nu nog steeds op de xbox1, dus dat zit wel goed. :P
Bedankt.
Ik had als "alternatief" de PCH A-300 om toekomst-proof te zijn.
Maar deze moet het stellen zonder ingebouwde wifi en is natuurlijk al 80,- duurder.
Even een bestelling plaatsen dit weekend.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
Smoonshine schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:49:
[...]

Ik vermoed dat in zelf bouwen een heleboel werk gaat zitten. Als ik alleen al kijk hoe lang Alaska in ontwikkeling is geweest. Voordat je iets echt moois hebt ben je wel even verder. ReFocus is wel een prettige skin voor XBMC op de ATV2. De standaard Alaska is ook wel te doen. Dus niet de revisited variant.
Ik bedoelde het anders, bedoelde meer een eigen HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wacht op de ATV3, ik raad het iedereen aan die mij erom vraagt ivm 1080p, Bluetooth 4.0 en de A5 cpu :)

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-01-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat wil je met die BT doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
http://www.onemorething.n...-bluetooth-4-maar-waarom/
http://gigaom.com/apple/t...-iphone-4s-bluetooth-4-0/
http://www.ibtimes.com/ar...add-bluetooth-airplay.htm

Zitten blijkbaar veel voordelen aan had ik een tijdje terug gelezen. Uiteindelijk zou ik niet om BT wachten, maar eerder om 1080p en A5 cpu. BT 4.0 is een leuke bijkomstigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Linkjes gechecked en ik zie het nut er niet direkt van in. :P
1080p en A5 daarentegen, daar zou ik ook op wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hoe kan ik het beeld van een film uitrekken op mijn ATV2.

Veel films die ik bekijk hebben een zwarte balk eronder, voorheen rekte ik het beeld altijd uit met VLC naar 16:9 zodat ik die balken niet meer had, ik kan echte nergens vinden hoe ik dit nu moet doen en of het uberhaupt wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Laatst online: 27-05 16:55
Denk eerder de A6 dan de A5. De A5 is er al bijna een jaar en die iPad 3 zal vermoedelijk komen met de A6 en ga er vanuit dat die dan ook in de ATV komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
SidewalkSuper schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:24:
Wacht op de ATV3, ik raad het iedereen aan die mij erom vraagt ivm 1080p, Bluetooth 4.0 en de A5 cpu :)
Ik heb even rondgekeken, maar ik zie nog geen release date, of indicatie.
Weet jij mogelijk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb sinds gister een ATV2 en XBMC erop gezet. In vergelijking met m'n xtreamer geven de Dora iso's een heel slecht beeld. Gaat wel soepel, maar veel strepen en de kleuren zijn heel flets. Is hier nog iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Gisteren de 4.4.4 upgrade op m'n atv2 gedaan. Na enig gedoe met wel/niet powercable tijdens het laden van de ipsw is het gelukt. Blijkbaar levert de micro-usb kabel die ik heb niet genoeg stroom, maar dit wist ik nog van de vorige keer jailbreaken. Het laden van de ipsw eindigde met de wel bekende 1602 error, maar het was wel gelukt.

XBMC draait er weer lekker op, en de toevoegingen van 4.4.4 zijn leuk i.c.m. een iPad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hebben meer mensen last van het feit dat XBMC er regelmatig uitklapt op de ATV2, en dan bedoel ik vooral in het begin. Als ik XBMC opstart, en vervolgens naar video gaat crasht XBMC en gaat hij terug naar het normale menu, daarna is het meestal wel over.

Ook als ik ondertiteling via de addon wil instaleren dan crasht XBMC..

Hoe kan ik trouwens Netwerklocatie verwijderen bij video's, ik heb een paar paden die niet meer werken maar ik kan echt nergens vinden hoe ik die moet verwijderen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar dit lijkt me wel de beste plek...
Apple TV 2 met XBMC erop geflashed, wilde net IceFilms installeren, maar werkt dat niet meer, door als die MegaUpload-toestanden of doe ik iets verkeerds? Ik zie nergens een melding dat het gelukt is en bij de add-ons kan ik hem ook niet vinden? Als ik 'm dus via 'install from zip file' wil installeren zie ik rechtsonder in beeld (onder de XBMC HDD?) alleen staan 'anarchintosh addons Add-on enabled' maar dan vind ik nergens meer iets? O-) :+

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 28-01-2012 16:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste