Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
mcetweaker schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:34:
ik heb sinds gister een ATV2 en XBMC erop gezet. In vergelijking met m'n xtreamer geven de Dora iso's een heel slecht beeld. Gaat wel soepel, maar veel strepen en de kleuren zijn heel flets. Is hier nog iets aan te doen ?
XBMC op de atv2 ondersteund geen deinterlacing, vanwege de beperkte cpu die erin zit. Nouja, je kan het wel aanzetten, maar dan wordt de atv2 onwerkbaar traag...
Je kan je iso's omzetten naar een ander formaat als je ze echt wil kijken :)
Richard! schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:41:
Hebben meer mensen last van het feit dat XBMC er regelmatig uitklapt op de ATV2, en dan bedoel ik vooral in het begin. Als ik XBMC opstart, en vervolgens naar video gaat crasht XBMC en gaat hij terug naar het normale menu, daarna is het meestal wel over.

Ook als ik ondertiteling via de addon wil instaleren dan crasht XBMC..

Hoe kan ik trouwens Netwerklocatie verwijderen bij video's, ik heb een paar paden die niet meer werken maar ik kan echt nergens vinden hoe ik die moet verwijderen :S
Valt wel mee hier, af en toe crasht hij ook eens, maar da's meestal als hij een aantal dagen heeft aangestaan.
Denk eerder dat er nog ergens een memoryleak zit of zo.

Onnodige sources kan je verwijderen door het contextmenu te openen op die source (lang op de Menu-knop drukken) en dan Remove source kiezen.
CLB schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:06:
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar dit lijkt me wel de beste plek...
Apple TV 2 met XBMC erop geflashed, wilde net IceFilms installeren, maar werkt dat niet meer, door als die MegaUpload-toestanden of doe ik iets verkeerds? Ik zie nergens een melding dat het gelukt is en bij de add-ons kan ik hem ook niet vinden? Als ik 'm dus via 'install from zip file' wil installeren zie ik rechtsonder in beeld (onder de XBMC HDD?) alleen staan 'anarchintosh addons Add-on enabled' maar dan vind ik nergens meer iets? O-) :+
Ik denk dat je enkel de Repository erop hebt gezet als je niks anders hebt gedaan dan die zip geinstalleerd. ;)
Ga eens kijken in System - Add-ons - Get Add-ons - anarchintosh addons - Video Add-ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Fire69 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:02:
Onnodige sources kan je verwijderen door het contextmenu te openen op die source (lang op de Menu-knop drukken) en dan Remove source kiezen.
Heb ik geprobeerd maar helaas lukt dat niet, ik heb het al geprobeerd via SSH maar als ik het pad /Users/frontrow/Library/Application\ Support/XBMC/userdata/sources.xml invoer krijg ik de melding: No such file or directory found

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

XBMC op de atv2 ondersteund geen deinterlacing, vanwege de beperkte cpu die erin zit. Nouja, je kan het wel aanzetten, maar dan wordt de atv2 onwerkbaar traag...
Je kan je iso's omzetten naar een ander formaat als je ze echt wil kijken :)
hmmm, da's dan toch weer jammer. Dacht dat ik er op vooruit zou gaan ivm m'n xtreamer mk1.
Tja, die dora dvd's wil mn dochter toch echt zien, al zal zij zich wat minder zorgen maken over dat het materiaal niet gedeinterlaced is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Richard! schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Heb ik geprobeerd maar helaas lukt dat niet, ik heb het al geprobeerd via SSH maar als ik het pad /Users/frontrow/Library/Application\ Support/XBMC/userdata/sources.xml invoer krijg ik de melding: No such file or directory found
Verkeerde pad ;)
Hier moet je zijn: /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata
mcetweaker schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:48:
[...]

hmmm, da's dan toch weer jammer. Dacht dat ik er op vooruit zou gaan ivm m'n xtreamer mk1.
Tja, die dora dvd's wil mn dochter toch echt zien, al zal zij zich wat minder zorgen maken over dat het materiaal niet gedeinterlaced is :D
Je gaat er op vooruit op user-experience, da's toch het belangrijkste? :+

Ik dacht effe te checken wat ik met mijn Dora-dvd's gedaan had qua formaat, maar blijkbaar heb ik ze al gedelete, de kinders werden er wat oud voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:52:
[...]

Verkeerde pad ;)

[...]

Je gaat er op vooruit op user-experience, da's toch het belangrijkste? :+
mja, ben nog niet helemaal overtuigd. Airtunes e.d vind ik top, maar dat had ik ook al met m'n airport express en foto's kijken op de atv2 ziet er goed uit. Ipad Airplay mirroring is mooi.

Maar ja, m'n filmpjes kijken op goede kwaliteit is ook belangrijk. Maar eens kijken wat de beste resultaten geeft.

ISO'tjes was juist zo makkelijk met behoudt van dvd menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, die menu's heb ik uit al mijn dvd's uitgesloopt omdat ik ze mega-irritant vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

Richard! schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:41:
Hebben meer mensen last van het feit dat XBMC er regelmatig uitklapt op de ATV2, en dan bedoel ik vooral in het begin. Als ik XBMC opstart, en vervolgens naar video gaat crasht XBMC en gaat hij terug naar het normale menu, daarna is het meestal wel over.

Valt wel mee hier, af en toe crasht hij ook eens, maar da's meestal als hij een aantal dagen heeft aangestaan.
Denk eerder dat er nog ergens een memoryleak zit of zo.
Heb ik ook last van (als dat het enige is, dan valt er mee te leven). Echter zit mijn ATV2 samen met de sub op een klik aan klik uit systeem, dus ik start hem continue schoon op (zou dit kwaad kunnen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Dat hij in het begin een keertje crasht lig ik ook niet wakker van maar als hij crasht als ik ondertitels download is wel echt heel erg vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:14
ozothebozo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb even rondgekeken, maar ik zie nog geen release date, of indicatie.
Weet jij mogelijk meer?
Ik heb niet meer info, Apple geeft nooit releasedata van producten tenzij het een grote aankondiging is (=iPad/iPhone).
De rest, waaronder ATV's staan gewoon ineens in de Apple Store of worden tegelijk aangekondigd met die andere aankondiging.

De indicaties zijn dat ze al bijna klaar zijn en dat er een update aan zit te komen. Het is in iOS terug te vinden en het heeft een officiële interne codenaam gekregen. Het is echt volledig koffiedik kijken wanneer ze hem daadwerkelijk te koop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
SidewalkSuper schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:22:
[...]

Ik heb niet meer info, Apple geeft nooit releasedata van producten tenzij het een grote aankondiging is (=iPad/iPhone).
De rest, waaronder ATV's staan gewoon ineens in de Apple Store of worden tegelijk aangekondigd met die andere aankondiging.

De indicaties zijn dat ze al bijna klaar zijn en dat er een update aan zit te komen. Het is in iOS terug te vinden en het heeft een officiële interne codenaam gekregen. Het is echt volledig koffiedik kijken wanneer ze hem daadwerkelijk te koop aanbieden.
Thanks for the info.
Kan een ATV2 van een maat overkopen, dus even kijken of ik 'm voor een euro of 80 meer kan nemen.
Kijken we over een maand of 4 wel weer verder!

ps. Is het mogelijk om direct een HDD aan de ATV te koppelen (dus rechtstreeks, niet via airport)?

[ Voor 5% gewijzigd door ozothebozo op 30-01-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, alleen via netwerk :)

[ Voor 62% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-01-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Jordy van e schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:13:
[...]

[...]

Heb ik ook last van (als dat het enige is, dan valt er mee te leven). Echter zit mijn ATV2 samen met de sub op een klik aan klik uit systeem, dus ik start hem continue schoon op (zou dit kwaad kunnen?).
ja de mijne klapt de laaste tijd ook in XBMC eruit als ik na video's wil gaan of muziek..springt hij weer terug naar apple root menu.

ik heb de jailbreake untethered jailbreak of the latest 4.4.4 (iOS 5.0.1 - 9A406a) , geïnstalleerd . en daarna de XBMC en Ice films .

is er nog iets wat ik had moeten installeren ?

trouwens ik zie opeens ook dat het logo van de jailbreake in het apple menu weg is en dat ik nu het originele apple logo zie, kan dat probleem opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat hoort zo, dat rode logo'tje is alleen een tijdelijk teken dat hij is gejailbreakt =)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 30-01-2012 11:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Hmmm.... dat is balen, aangezien het streamen nog niet altijd soepel loopt en ik op dit moment nog geen NAS thuis heb staan.
Voor 94,- kan ik de WD TV Live halen, dus als tussenoplossing gaan ik hiervoor.
In ieder geval bedankt voor de informatie en mogelijk kom ik weer terug wanneer de ATV3 verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De mijne begint nu toch ook wel raar te doen. Sinds de update naar 4.4.4 (of beta1/2-versie, weet ik niet juist) hangt hij heel vaak bij het afsluiten van XBMC. :/
Dat en het feit dat hij met mijn ftp-sources problemen heeft, maakt het nu toch wel wat vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt iemand ook gebruik van de free cable plugin ideaal :) http://www.windows7hacker...stream-videos-and-movies/

Kan je xmbc op de ipad ook zo instellen, dat het switchen van apps werkt. Aflevering op een pauze en tegelijk wordfeude zit er nu niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Fire69 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:42:
De mijne begint nu toch ook wel raar te doen. Sinds de update naar 4.4.4 (of beta1/2-versie, weet ik niet juist) hangt hij heel vaak bij het afsluiten van XBMC. :/
Dat en het feit dat hij met mijn ftp-sources problemen heeft, maakt het nu toch wel wat vervelend. :(
Ik heb de AppleTV nu al een tijd. En ik moet zeggen dat de FireCore mediaplayer het stabielste werkt, en die ziet er steeds beter uit. Kost wel wat, maar krijg je ook kwaliteit voor terug. XBMC is bij mij gewoon niet stabiel. Afspelen gaat 90% goed, maar hij crasht regelmatig bij openen van bepaalde menu's. En dat is met de default Confluence skin.

Aan leken zou ik dus nooit ATV2 met XBMC adviseren. Voor ons "tweakers" is het leuk om een beetje te sleutelen eraan, maar stiekem gaat er enorm veel tijd in zitten om de boel fatsoenlijk te laten draaien.

Ik heb ook Plex getest, en bij mij komt het vaak voor dat de boel crasht gedurende een film/serie.

Ik geloof dus echt dat een ATV2 pas ECHT interessant wordt als men het voorelkaar krijgt om XBMC te draaien zonder gebruik te maken van het "appletv" proces.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ben op zoek naar een manier om de atv2 elke nacht een reboot te geven. Volgens mij gaat hij dan gewoon stabiel werken.
Dacht iets met een cronjob of zo (ben geen linux-kenner...), maar ik heb geen idee hoe ik dat erop krijg... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
hallo,

heb nu at Flash geïnstalleerd ( laaste versie ) , en nog niet de XBMC laten updaten ( beta 2 ) wie heeft er al ervaring mee ?

Als ik een Nas wil aanschaffen , voor alleen films ( video TS ) en mp3/mp4 / hd films..en die wil conecten met Apple tv , kan ik dan gewoon een normale nas nemen of zijn er bepaalde vereisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
DonDee schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:44:
hallo,

heb nu at Flash geïnstalleerd ( laaste versie ) , en nog niet de XBMC laten updaten ( beta 2 ) wie heeft er al ervaring mee ?

Als ik een Nas wil aanschaffen , voor alleen films ( video TS ) en mp3/mp4 / hd films..en die wil conecten met Apple tv , kan ik dan gewoon een normale nas nemen of zijn er bepaalde vereisten?
je kunt gewoon een "normale" Nas nemen, als bv. SMB maar aangeboden wordt, maar dat hebben ze allemaal wel. Ik heb bv. een QNAP 210 Turbo NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
mcetweaker schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:49:
[...]

je kunt gewoon een "normale" Nas nemen, als bv. SMB maar aangeboden wordt, maar dat hebben ze allemaal wel. Ik heb bv. een QNAP 210 Turbo NAS.
Bedankt voor je antwoord, zal eens even rond zoeken want ben nog niet bekend met NAS systemen.

belangrijkste is dat me apple tv makkelijk me bestanden kan laden vanuit de NAS ( inc.covers tag ), en dat ik vanuit me pc/laptop bestanden kan downloaden naar me NAS.

heb nog wel wat vragen over nas maar die vraag ik wel in de nas topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Meer mensen last van een crashende xbmc bij het scannen van muziek mappen? Het lijkt er op dat xbmc heftig struikelt over bepaalde mp3's, eea is prima reproduceerbaar maar ook zeer vervelend. Kan er niet echt achter komen wat er dan is met die mp3's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Thanks, thread ff doorgelezen en het zijn dus kennelijk de ID3tags waar XBMC soms over struikelt. Best lastig bij een audio library van 70GB. Denk dat ik maar even wacht op b3 voordat ik m'n muziek in XBMC ga zetten dan... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je nou probeert te helpen door debugging aan te zetten en je log daar te posten komen ze er veel sneller achter dan te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Was ik ook van plan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere threads doorgelezen over dit probleem (wat ik ook had) en één van de ontwikkelaars van XBMC wordt er helemaal gek van. Voor de komst van EDEN heeft hij weet ik hoeveel logs ontvangen, vaak met verschillende crash-oorzaken. Met EDEN zou het opgelost moeten zijn, maar dat is het nog niet volledig blijkbaar. Soms helpt het om de tags opnieuw in te vullen of de bestanden te verplaatsen en weer terug te zetten. Hopelijk is het opgelost met B3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit eraan te denken een apple tv2 aan te schaffen, maar nu heb ik een aantal vragen.

Ik ben blind en maak gebruik van de Voiceover schermlezer van apple op mijn mac en iphone. Nu dacht ik gelezen te hebben dat Voiceover ook aanwezig is in de Apple TV. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of er iemand is die voor mij zou willen uitproberen of Voiceover ook werkt met XBMC?

Ik zou hier enorm mee geholpen zijn!!

Alvast bedankt.

GR,

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:09:
Hallo,

ik zit eraan te denken een apple tv2 aan te schaffen, maar nu heb ik een aantal vragen.

Ik ben blind en maak gebruik van de Voiceover schermlezer van apple op mijn mac en iphone. Nu dacht ik gelezen te hebben dat Voiceover ook aanwezig is in de Apple TV. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of er iemand is die voor mij zou willen uitproberen of Voiceover ook werkt met XBMC?
Nu ben ik nieuwsgierig...waarvoor wil je XBMC dan gebruiken? Ik denk dat voor muziek airplay een klasse eenvoudiger is, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Ik heb sinds gisteren een ATV2 met XBMC.
Was altijd een fan van TViX maar wat een verschil qua UI!
(nu nog hopen dat ie ook alles netjes afspeelt...)

Edit:
720p met codering Xvid en Mpeg2 wil niet erg (haperingen) maar H.264 gaat prima (ook 1080p).
Maar volgens mij is dat geen nieuwtje.
Alles wired...

[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 05-02-2012 18:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:09:
Hallo,

Ik zou hier enorm mee geholpen zijn!!

Alvast bedankt.

GR,

Leon
Voiceover is aanwezig. Helaas niet voor XBMC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Ik heb meerdere threads doorgelezen over dit probleem (wat ik ook had) en één van de ontwikkelaars van XBMC wordt er helemaal gek van. Voor de komst van EDEN heeft hij weet ik hoeveel logs ontvangen, vaak met verschillende crash-oorzaken. Met EDEN zou het opgelost moeten zijn, maar dat is het nog niet volledig blijkbaar. Soms helpt het om de tags opnieuw in te vullen of de bestanden te verplaatsen en weer terug te zetten. Hopelijk is het opgelost met B3.
Ik hoop het ook. Muziek is nu het enige ontbrekende component in mijn XBMC setup. Het was echt niet te doen elke keer de scan te laten lopen en elke keer weer te struikelen op tags (of wat het dan ook is)... Zou fijn zijn als ik ook mijn muziek kon luisteren op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn Library wordt elke reboot opnieuw gescanned. Nog geen crash gehad.
Misschien moet je gewoon eens werk steken in je tags met Tag&Rename te laten herschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm ik heb alleen maar Macs thuis dus geen Tag & Rename helaas. Zou ook in een VM kunnen uiteraard, maar toch. Zou ook gelijk inhouden dat mijn héle iTunes lib verandert, dus het heeft nogal wat gevolgen... zal er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:12:
Mijn Library wordt elke reboot opnieuw gescanned. Nog geen crash gehad.
Misschien moet je gewoon eens werk steken in je tags met Tag&Rename te laten herschrijven?
Voor de goede orde, als bestanden zijn gescand en juist zijn toegevoegd aan je bieb, crasht XBMC nooit als je opnieuw scant (althans, heb ik nog niet gehoord). Alleen als je nieuwe bestanden toevoegt aan je map en je scant, kan het gebeuren. Denk dat je dat ook bedoelde, maar voor de zekerheid.

Het is volledig onduidelijk waardoor de crash ontstaat. Het gebeurt bij sommige bestanden en bij sommige gebruikers. Gebruikers hebben hun log opgestuurd, maar daar is het probleem nog niet uit te halen. Ze hebben zelfs de crash veroorzakende bestanden naar de ontwikkelaars gestuurd, maar bij hen werkt het vervolgens wel goed. Mensen hebben hun bestanden verplaatst en weer teruggezet, en toen werkte het wel (of soms niet). Anderen hebben de naam veranderd en toen werkte het wel. En zoals gezegd, ik heb een paar keer de tags overschreven (met exact dezelfde tags) en toen werkte het wel (maar soms ook niet). En met het afspelen crasht XBMC soms ook, terwijl dezelfde bestanden wel goed afspelen als ze in een playlist worden gezet.

Kortom, het is geen kwestie van gewoon eens werk steken in de tags. Mijn tags zijn op orde, was het maar zo eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:23:
[...]
Mijn tags zijn op orde, was het maar zo eenvoudig.
Volgens wat ik heb gelezen (in één van de threads waarnaar hierboven werd gelinkt), was het bij de meeste mensen opgelost als ze de tags herschreven met T&R. Niks aan veranderd, gewoon eens opnieuw in de file geschreven.

Dus je tags kunnen wel op orde zijn, maar als ze door andere tag-software niet 100% comfort ID3 v2.2 (dacht ik) worden geschreven, kan dat dus voor problemen zorgen.

Daardoor zou XBMC natuurlijk niet mogen crashen, ze moeten gewoon op zijn minst een betere error-handling inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:29:
Heeft iemand al de oplossing gevonden om subtitles te laten verschijnen met de XBMC subtitle plugin.
Hij connect naar bierdopje maar laat vervolgens niet de subtitles in beeld zien. Komt dit door dat SMB niet de juiste schrijfrechten heeft? Is hier iets aan te doen?
ATV2. XBMC 11 beta 2. Add-on XBMC Subtitles.

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem.
De srt file wordt wel gedownload maar niet opgeslagen.
Bij Audio instellingen zie je wel de SRT file staan met [Onbekend] erachter (totdat je een keer opnieuw opstart).
Echter op disk is de SRT nergens te bekennen.
Het betreft een SMB share. De gebruikte username/password zijn correct en hebben schrijfrechten.

Weet iemand een oplossing?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Apple TV gehaald via SPAM webshop. Mooie prijs en XBMC al voorgeinstalleerd met diverse plugins. Misschien kan je wat vragen stellen omtrent jouw problemen bij hun...:)

[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 27-10-2012 03:19 . Reden: Spam voor eigen webshop. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
kraades schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Weet iemand een oplossing?
Geen oplossing, wel een idee. Probeer als lokatie eens /private/var/mobile (op de ATV2 zelf dus). Bij mij leek ook alles goed te staan qua rechten maar alleen op deze lokatie kreeg ik de subs direct te zien... Kwestie van die map periodiek schonen (zo groot zijn subs ook niet) en bijhouden. Kan er mee leven op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
150 euro voor die Apple TV, haha wat kansloos cashen, dat is natuurlijk niks voor een Tweaker. Die plugins zelf toevoegen is 5minuten werk. Kun je beter de centen in de zak houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Servor schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:30:
[...]

Geen oplossing, wel een idee. Probeer als lokatie eens /private/var/mobile (op de ATV2 zelf dus). Bij mij leek ook alles goed te staan qua rechten maar alleen op deze lokatie kreeg ik de subs direct te zien... Kwestie van die map periodiek schonen (zo groot zijn subs ook niet) en bijhouden. Kan er mee leven op deze manier.
Hhmm, zal ik eens proberen. Ik wilde eigenlijk graag de SRT in dezelfde directory als de content zelf.
Ook NFS krijg ik even niet aan de praat. Jammer, want dan had ik kunnen kijken of saven dan wel was gelukt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n meder8er met NAS gekoppeld aan m'n ATV2, nu kan ik dus films en muziek streamen vanaf de mede8er. echter staan hier ook foto's op die ik wil laten zien op de televisie. echter kan ik deze niet laten zien met de atv, want hij ziet ze niet staan. De tabjes films en muziek bevatten de optie "Bestanden" zo kan ik dus naar de mede8er navigeren. dit is bij het tabje Afbeeldingen niet het geval. hier staat alleen een optie "Plugins" weet iemand of dit uberhaupt wel mogelijk is? Als ik bijvoorbeeld op mijn asus transformer een afbeelding open. laat hij deze vervolgens wel zien op de atv. dit moet vanaf een netwerk schijf toch ook mogelijk zijn?

Greets Aeromaxx.

Edit:

Gebruik XBMC op de Apple tv2..

Nog een klein vraagje, als ik een film kijk. en ik zoek naar subtitles. dan krijg ik wel eens een melding dat er lokaal ondertitels beschikbaar zijn. ik weet alleen niet hoe ik die dan tevoorschijn moet toveren. ik zie die melding best vaak, en heb ook vaak het probleem dat de ondertiteling dus niet synchroon loopt. dus die lokale ondertitels zouden wel een uitkomst zijn, maar ik weet niet hoe ik die dan vervolgens aan kan zetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:15:
Nog een klein vraagje, als ik een film kijk. en ik zoek naar subtitles. dan krijg ik wel eens een melding dat er lokaal ondertitels beschikbaar zijn. ik weet alleen niet hoe ik die dan tevoorschijn moet toveren. ik zie die melding best vaak, en heb ook vaak het probleem dat de ondertiteling dus niet synchroon loopt. dus die lokale ondertitels zouden wel een uitkomst zijn, maar ik weet niet hoe ik die dan vervolgens aan kan zetten?
Bij mij werkt het niet, maar als je een ondertitel download dan zie je idd staan "lokaal beschikbaar". Deze ondertitel zie je bij het Video of Audio menu staan. Hier kun je ook de selectie maken. Hier kun je ook eventueel de timeshift instellen als de titel niet synchroon loopt.
Althans, ik denk dat het zo zou moeten werken (bij mij worden de ondertitels niet opgeslagen en kan dus niet echt goed testen).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het downloaden van ondertitels loopt bij mij zonder problemen. alleen moet ik er vaak 3 of 4 proberen voordat er een synchroon loopt. dit terzijde werkt het prima.

maar hoe geraak ik daar dan, door de "Enter" ingedrukt te houden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Maar het niet in de pas lopen kun je toch instellen via het Video of Audio menu?
Ik dacht dit gezien te hebben. Sorry, heb de ATV pas sinds afgelopen weekend.

Hhmm, ik maak een SMB verbinding en probeer de subs op te slaan in dezelfde directory als de content (de gebruikte user heeft schrijftrechten).
Ik krijg geen foutmeldingen en de sub is ook aanwezig in het menu, echter fysiek op disk staat er niets.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:18:
Het downloaden van ondertitels loopt bij mij zonder problemen. alleen moet ik er vaak 3 of 4 proberen voordat er een synchroon loopt. dit terzijde werkt het prima.

maar hoe geraak ik daar dan, door de "Enter" ingedrukt te houden?
In hetzelfde menu als waar je subs kan downloaden (alleen onder ander kopje), kan je ook de vertraging van subs instellen (werkt erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het probleem met de subs is dat deze in het begin van de film wel gelijk lopen, en eenmaal een paar minuten spelend gaat hij afwijken. dus ik hem wel vertragen/versnellen, maar een andere kiezen is dan de snelste optie.

Hoe ik het verder met de subs ingesteld heb is mij een raadsel, ik heb de mijne laten ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:32:
[...]

In hetzelfde menu als waar je subs kan downloaden (alleen onder ander kopje), kan je ook de vertraging van subs instellen (werkt erg goed).
Anders kopje? ik heb alleen de "Websites" staan waarvan ik kan zoeken en downloaden. andere kopjes zijn bij mij niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Misschien een stomme vraag maar heeft iemand enig idee hoe ik bestaande SMB kan verwijderen? Ik gebruik XBMC 11.0-0~b2 op een ipad2. Zal vast iets simpels zijn maar zie het overduidelijk over het hoofd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met twee vingers op de share tappen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

kraades schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:10:
Met twee vingers op de share tappen?
top works, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien leuk voor diegene die het nog niet wist. je kan met de android applicatie "Imedia" content vanaf je Android toesten (phone/tablet) streamen naar XBMC op de Apple tv2. Op internet wordt vaak beweerd dat dit niet mogelijk is met een android apparaat. maar het kan dus wel. Imedia is een gratis applicatie uit de android market. Weet niet of dit onder reclame maken valt. maar de app is gratis en ik wou gewoon m'n kennis delen. doe er je voordeel mee. Na de installatie kan je bijvoorbeeld foto's met de "Delen" Knop delen met XBMC en die laat ze vervolgens op je televisie zien. dit kan ook met muziek en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dat Imedia dan niet gewoon een DLNA-server?
Want met bvb SmartShare (en ingebouwde DLNA-apps op smartphones van andere fabrikanten) kan ik ook gewoon de content op mijn Samsung Note delen met XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Iemand Beta 3 al gespot?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=120672&page=12

Zou uit moeten/kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Gisteravond geprobeerd, nog niet beschikbaar, net geprobeerd, nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ben benieuwd naar een fix/buglist... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Installeer hem nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
voor update xbmc beta 3:

apt-get update
apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

thx glaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Krijgen jullie ook deze error bij de apt-get update:

W: GPG error: http://apt.modmyi.com stable Release: The following signatures wer e invalid: BADSIG 87F92E166197E890 Kyle Matthews (poetic_folly) <kyle@modmyifone .com>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope.
Repository lag misschien tijdelijk plat, probeer gewoon nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
login as: root
root@192.168.1.29's password:
AppleTV:~ root# apt-get update
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Release.gpg
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Release
Hit http://apt.thebigboss.org stable Release.gpg
Hit http://cydia.zodttd.com stable Release.gpg
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Packages/DiffIndex
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7 Release.gpg
Get:1 http://apt.modmyi.com stable Release.gpg [189B]
Hit http://mirrors.xbmc.org ./ Packages
Hit http://apt.awkwardtv.org stable Release.gpg
Hit http://nitosoft.com  Release.gpg
Hit http://apt.thebigboss.org stable Release
Hit http://cydia.zodttd.com stable Release
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7 Release
Get:2 http://apt.modmyi.com stable Release [1331B]
Hit http://apt.awkwardtv.org stable Release
Hit http://nitosoft.com  Release
Hit http://apt.thebigboss.org stable/main Packages/DiffIndex
Get:3 http://apt.modmyi.com stable/main Packages/DiffIndex [3777B]
Ign http://apt.saurik.com tangelo-3.7/main Packages/DiffIndex
Hit http://cydia.zodttd.com stable/main Packages/DiffIndex
Hit http://apt.awkwardtv.org stable/main Packages/DiffIndex
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7/main Packages
Get:4 http://apt.modmyi.com stable/main Packages [1914kB]
Ign http://nitosoft.com  Packages/DiffIndex
Hit http://nitosoft.com  Packages
Fetched 1919kB in 13s (139kB/s)
Reading package lists... Done
W: Duplicate sources.list entry http://apt.awkwardtv.org stable/main Packages (/var/lib/apt/lists/apt.awkwardtv.org_dists_stable_main_binary-iphoneos-arm_Packages)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
AppleTV:~ root# apt-get update
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Release.gpg
Hit http://cydia.zodttd.com stable Release.gpg
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Release
Hit http://apt.thebigboss.org stable Release.gpg
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7 Release.gpg
Hit http://nitosoft.com  Release.gpg
Ign http://mirrors.xbmc.org ./ Packages/DiffIndex
Hit http://apt.awkwardtv.org stable Release.gpg
Hit http://apt.modmyi.com stable Release.gpg
Hit http://cydia.zodttd.com stable Release
Hit http://apt.thebigboss.org stable Release
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7 Release
Hit http://apt.awkwardtv.org stable Release
Hit http://mirrors.xbmc.org ./ Packages
Hit http://nitosoft.com  Release
Get:1 http://apt.modmyi.com stable Release [1331B]
Hit http://cydia.zodttd.com stable/main Packages/DiffIndex
Hit http://apt.awkwardtv.org stable/main Packages/DiffIndex
Hit http://apt.thebigboss.org stable/main Packages/DiffIndex
Ign http://apt.saurik.com tangelo-3.7/main Packages/DiffIndex
Hit http://apt.saurik.com tangelo-3.7/main Packages
Ign http://nitosoft.com  Packages/DiffIndex
Hit http://apt.modmyi.com stable/main Packages/DiffIndex
Hit http://nitosoft.com  Packages
Fetched 1331B in 3s (437B/s)
Reading package lists... Done
AppleTV:~ root#

Je had gelijk...na twee maal proberen doet die het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
ik heb problemen met SMB geeft een error 2 aan.
heb wat fix geprobeerd zoals regedit, smb:ip .... maar heeft niet geholpen. is het een bekend error????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nounou, wat een overvloed aan info zeg :P

Waar krijg je die error 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
zowel in beta 2 en beta 3 kan ik mijn netwerk niet meer zien (begin wel) gedeelde map in lib geeft error (fout) 2 map niet meer beschikbaar.
* video locatie toevoegen > SMB = fout 2 map niet beshikbaar.
* via user:pass@IP/video = timeout error.
* setting menu > SMB WERKGROEP == windows 7

ik heb wel internet op xbmc ..... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door icegodd op 10-02-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo,

Ik hoop dat ik hier goed post, heb heel veel gelezen en geprobeerd maar kan helaas geen oplossing vinden voor mijn probleem. Op het moment heb ik op mijn atv2 software 4.4 draaien en sinds vandaag xbmc Eden B.3 *O* geïnstalleerd. Heb al een keer of 3 opnieuw gejailbreakt. Wel met Eden B.2.

Nu heb ik bij het afspelen van wat MKV's al langere tijd problemen. 8)7 Het is regelmatig, maar niet bij elke mkv een probleem met afspelen. Het beeld en het geluid hapert. Ik speel dan bijvoordbeeld een aflevering van Dexter af van 720p, 25 fps cpu wordt wel belast.. tussen de 90 en 95 (maar het zou toch moeten kunnen!? O-) ) Hij zegt ook iets over "missed" ik denk dat hij het dan over de Frames heeft maar na 20 sec staat het getal al op 500. Het bestand is ongeveer 1.4 Gb.

Ik heb een debug log gemaakt maar ik kan er echt geen wijs uit. Is het zinvol om hier te posten? Of vervuiling van de pagina. Hebben jullie misschien suggesties waar het aan kan liggen? Ik had mn hoop gezet op Eden Beta 3. Nu zet ik hem op jullie! Ja, voel de druk op je schouders ;)!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Van waar speel je de bestanden af? Met welk protocol stream je?

Zet even je debuglog op pastebin en zet de link hier neer, dan vervuil je de pagina niet te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het af via de server in het netwerk. Heb het zelf niet gebouwd. Ben misschien een beetje te onwetend om me hier mee bezig te houden... mja het werkt bijnaaaa!!

http://pastebin.com/capeuh8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:24:
Ik speel het af via de server in het netwerk. Heb het zelf niet gebouwd. Ben misschien een beetje te onwetend om me hier mee bezig te houden... mja het werkt bijnaaaa!!

http://pastebin.com/capeuh8V
Hier staan goede suggesties om uit te proberen (onder het kopje "Performance: video buffering, stuttering, choppiness"):
http://wiki.xbmc.org/inde..._stuttering.2C_choppiness

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Je probeert WMV af te spelen en geen MKV:

HDTV/NL Dexter Seizoen 1 720P HDTV/NL Dexter Seizoen 1 720P HDTV/Dexter.S01E01.NLSubs.720p.Spetter.WMV

En dat werkt (nog) niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx.. lekker lomp. Dacht echt dat ik mkv had gedownload. I'm Sorry...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wooooooooooooooooooooooooooooooooohoooooooooooooooo. Apple TV's verdwijnen uit de schappen... maw de nieuwe komt snelllll!!
http://9to5mac.com/2012/0...pdate-next-month-as-well/

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ondertussen is er een fix beschikbaar voor het crash-on-music-scan probleem waar ik het een paar posts terug over had. Je kunt een speciale build gebruiken (zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=120745&page=5 ) of wachten op beta 4 waar deze fix ook in zit. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Fire69 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:52:
[...]

Verkeerde pad ;)
Wat moet ik vervolgens invoeren als ik dat pad heb ingevoerd? Ik voer dat pad in en dan geeft hij aan '' Is a directory maar verder gebeurt er niks.

Om de boel even op te helderen, ik wil de netwerklocaties in XBMC verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat gebruik je als ssh-software?

Normaal staat op die locatie een sources.xml
Die kan je gewoon editten, de onnodige sources eruit halen, opslaan en XBMC rebooten.
Dan zouden je sources moeten opgeschoond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Terminal.

Is overigens gelukt, heb me ATV2 vanmiddag opnieuw voorzien van Seas0npass en XBMC, nu kan ik gewoon via de menu button de boel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Richard! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:11:
[...]
Wat moet ik vervolgens invoeren als ik dat pad heb ingevoerd?
Ik voer dat pad in en dan geeft hij aan '' Is a directory maar verder gebeurt er niks.
Probeer het eens met ls -al (let op het minnetje voor de a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Zijn er meer mensen waarbij de vooruitspoelfunctie voor geen meter werkt? Net knalt XBMC er uit tijdens film kijken na een dik uur.. Denk je makkelijk naar het juiste stuk te kunnen bladeren.. Maar XBMC trekt het niet als je hoofdstukken vooruit gaat spoelen, het beeld gaat vasthangen maar het geluid loopt wel goed op het punt waar je hem wou hebben en vervolgens knalt de boel er nog een keer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, werkt goed hier.
Stream je via smb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Ik heb op dit moment eden beta 1 draaien. Is het de moeite waard om naar de RC te update? Zijn er veel verbeteringen? Eigenlijk werkt nu alles alleen crashd hij regelmatig... Ik hoop dit op te lossen met een update.
Hoe voer ik die update uit en behoud ik dan mijn settings en libarie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Xenophoben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:27:
Ik heb op dit moment eden beta 1 draaien. Is het de moeite waard om naar de RC te update? Zijn er veel verbeteringen? Eigenlijk werkt nu alles alleen crashd hij regelmatig... Ik hoop dit op te lossen met een update.
Hoe voer ik die update uit en behoud ik dan mijn settings en libarie?
ik zou nog even wachten

Unfortunately, it appears a major bug has snuck into RC1 resulting in video lag across all platforms under certain situations. To resolve this, users are encouraged to add an advancedsettings.xml to their userdata folder with code from this thread. The provided links should give you all the necessary instructions to add the xml. In the meantime, we are rebuilding a quick RC2 to resolve the issue, so you are alternatively welcome to wait a brief while until RC2 has been built.

Feel free to disregard this message if you are not experiencing this issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Major bug vind ik wel wat overstatement eigenlijk.

Fix

Inderdaad, gewoon die advancedsettings.xml in je userdata en het draait perfect...
Effe een klein ongemakje totdat RC2 uitkomt, niks erg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
RC2 is nu uit.

Mijn ATV2 vond RC1 niet zo fijn, alle video's gingen horten en stoten en de fix zoals die hierboven stond hielp niet. Wellicht is het een ander probleem, maar het maakte mijn ATV2 redelijk onbruikbaar helaas. Vanavond snel RC2 er op zetten.

Overigens is de muziek import bug waar ik het hierboven over had, wél opgelost. Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Behoud je je movie libary en settings bij een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Jahoor. Mits alles goed gaat, natuurlijk ;)

Maar ik heb nu van beta 1 naar beta 2 naar beta 3 naar RC 1 geupdate en dit is eigenlijke elke keer goed gegaan (het updatproces an sich dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41
Ik heb een nog een nightly build van meer dan een half jaar oud.
Kan je die ook updaten via:
  • apt-get update
  • apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zou moeten werken idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft je ook je huidige skin houden bij een update? Is natuurlijk geen probleem om weer even te switchen naar een andere skin, maar ik heb binnen mijn skin ook veel dingen ingesteld.

Edit: RC2 geïnstalleerd, skin en settings blijven behouden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 20:23
Hola!
Ik gebruik al geruime tijd Plex op mijn mac-mini, sinds een paar maanden woon ik als expat in Argentinie en maak ik veel gebruik van uitzending gemist. Helaas werkt deze app voor plex niet meer (geen updates) dus ben gaan kijken naar XBMC in eerste instantie alleen voor uitzending gemist (deze is nl. wel goed uptodate en uitgebreider dan de plex versie)
Omdat xbmc toch wel iets strakker is qua design heb ik ook maar eens mijn films, series en muziek gelinkt aan xbmc... en meteen stuit ik weer op de nadelen van xbmc... bij deze dus wat vraagjes over xbmc...

- Plex heeft de server versie apart draaien, dit heeft ook als groot voordeel dat je een media manager hebt, mocht plex door een rare directory naam de film niet auto. vinden kan je hem met de hand zoeken. Bestaat dit ook voor xbmc of moet ik nu AL mijn 300 films gaan nalopen en alle dirs gaan rename met de hand?! ik mis in xbmc zo'n 30 films die xbmx dus schijnbaar niet ziet/herkent...

- omdat mijn macmini tevens dient als downloadserver voor oa. sickbeard staat die 24/7 aan. nu wil ik ook gewoon xbmc blijven draaien . Nadeel van Plex en xbmc is is dat dit (schijnbaar) veel CPU kost en de macmini constant heet is en vaak moet bijkoelen wat niet hoeft als ik Plex/xbmx afsluit. Nu schijnt dit probleem verholpen te zijn in XBMC maar is dit dmv een nightly build of?! speciale upgrade!?

- bij sommige films als je op stop drukt en daarna weer wilt resumé werkt dit niet is dit een bekend probleem of een instelling die verkeerd staat... bij sommige doet ie het ook wel!?

Hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen....

gr

Tinuz

[ Voor 6% gewijzigd door garth1978 op 02-03-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb sinds vandaag XBMC draaien op de ATV2. Werkt prima tot op heden. Echter wordt de movie list niet goed gesorteerd wanneerd ik sorteerd op "date added". De bedoeling is dat de films die er het laatste bij zijn gekomen / gedownload / in de map gezet bovenaan staan en het vanaf daar afloopt. Heb gezocht maar kan er niets over vinden. Iemand een idee hoe dit te realiseren is? Gebruik de view media info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Date added list niet op de datum van de filenaam/directory, maar de datum/tijd waarop ie in je Library is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
SidewalkSuper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:39:
Date added list niet op de datum van de filenaam/directory, maar de datum/tijd waarop ie in je Library is opgenomen.
Is er een alternatieve optie / script of workaround om dit wel voor elkaar te krijgen?

Edit:
Ben naar dit script aan het kijken:

https://github.com/joemil...-sort-movies-by-file-date

Heb hem als zip via SFTP in de private/var/mobile folder gezet via http://wiki.xbmc.org/inde...n_from_a_zip_file_on_ATV2

Echter wanneer ik de zip wil uitpakken als addon krijg ik de melding "dependencies not met". Handmatig de uitgepakte zip neergezet in /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/addons. Zie het script nu staan. Echter wanneer ik het probeer te runnen krijg ik na de library geselecteerd te hebben (movies in dit geval) een error. Geen idee wat de oorzaak is. Iemand ervaring met dit script?

Edit2: Ik heb als omweg maar de hele movie map als watched gemarkeerd. Vervolgens de 230 films doorlopen en de films die ik nog niet gezien heb gemarkeerd als not watched. Nieuwe films komen daar automatisch bij te staan dus zo kan het ook.

Ben ook bezig geweest om de Harmony one meer functionaliteit te geven door een MCE keyboard toe te voegen. Heb het alleen nog niet voor mekaar met de keymaps.xml en dergelijke.

[ Voor 85% gewijzigd door Oppie op 05-03-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08-2023
Probeer reeds twee dagen xmbc op mijn apple tv2 te koppelen aan mijn synology DS 212+ echter zonder succes. Probeer het via video, add source, smb maar telkens als ik ip-nummer, share, user en password invul en op ok druk 'vliegt ie uit xmbc' naar het hoofdmenu van de apple tv. Via Nfs is mappenstructuur van de nas wel zichtbaar maar kan niets geselecteerd worden. Zie ik iets over het hoofd? Mijn andere mediaplayer kan wel prima content van de nas spelen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
erik39 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:41:
Probeer reeds twee dagen xmbc op mijn apple tv2 te koppelen aan mijn synology DS 212+ echter zonder succes. Probeer het via video, add source, smb maar telkens als ik ip-nummer, share, user en password invul en op ok druk 'vliegt ie uit xmbc' naar het hoofdmenu van de apple tv. Via Nfs is mappenstructuur van de nas wel zichtbaar maar kan niets geselecteerd worden. Zie ik iets over het hoofd? Mijn andere mediaplayer kan wel prima content van de nas spelen. Iemand suggesties?
Ik gebruik ook NFS maar dan met een Synology DS211 en kon idd ook niets selecteren.
Je moet echter stap 6-9 uit dit schrijven uitvoeren dus in het kort "insecure_locks" vervangen door "insecure".

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08-2023
Dank voor je hulp Kraades. Via nfs lukt het nu. Iemand nog tips om ook streamen via smb/samba mogelijk te maken? Of voegt dat niks toe ten opzichte van nfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
erik39 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:21:
Dank voor je hulp Kraades. Via nfs lukt het nu. Iemand nog tips om ook streamen via smb/samba mogelijk te maken? Of voegt dat niks toe ten opzichte van nfs?
Ik heb het in deze specifieke situatie niet gemeten maar over het algemeen is NFS sneller dan SMB.
Dus in het geval van de Synology en de Apple TV ("UNIX-UNIX") waar er geen sprake is van een Windows machine zou ik kiezen voor NFS.

N.B.
Bij mij werkt SMB tussen de Synology en Apple TV wel dus het moet ergens een setting zijn.
Heeft de gebruiker waarmee je verbinding maakt voldoende rechten op de shares?
Al eens met de admin user geprobeerd?
Geprobeerd vanaf een andere computer dan de Apple TV?

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 06-03-2012 07:52 . Reden: Aanvulling ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SidewalkSuper schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:02:
Wooooooooooooooooooooooooooooooooohoooooooooooooooo. Apple TV's verdwijnen uit de schappen... maw de nieuwe komt snelllll!!
http://9to5mac.com/2012/0...pdate-next-month-as-well/
De voorspelling is dat morgen de AT3 word gelaunched.. ik ben benieuwd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ToolkiT schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:48:
[...]

De voorspelling is dat morgen de AT3 word gelaunched.. ik ben benieuwd..
En hoe snel we weer XBMC erop krijgen. Verder zal de ATV3 mij een worst zijn...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kraades schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:27:
[...]

En hoe snel we weer XBMC erop krijgen. Verder zal de ATV3 mij een worst zijn...
Als de ATV3 out of the box al een goede media player heeft, is XBMC niet meer nodig... maar ja dat zal wel niet gebeuren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hopen dat er eindelijk een app store komt voor de ATV, zijn we ook van die jailbreaks verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mijns inziens is er geen fatsoenlijk alternatief voor XBMC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste