Je zal zeker iTunes nodig hebben, dus voor mij hoeft het dan al niet meerToolkiT schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:34:
[...]
Als de ATV3 out of the box al een goede media player heeft, is XBMC niet meer nodig... maar ja dat zal wel niet gebeuren..
Helemaal mee eens, die nieuwe ATV is sowieso een instant buy voor mij. De jailbreak komt vanzelf wel
Ja hier komt -ie denk ik ook gelijk. Als -ie beschikbaar is zullen we een dag later wel weten of hij te jailbreaken is. Zal wel gepaard gaan met iOS5.1 ofzo dus ff afwachten.
En XBMC met een aardige skin, goed bijgehouden library en de juiste add-ons gaat boven alles wmb!
En XBMC met een aardige skin, goed bijgehouden library en de juiste add-ons gaat boven alles wmb!
Magere update dus. 1080p is leuk (en goed hoor, was echt nodig!) maar ik had graag wat meer CPU power gezien mbt XBMC. Nu zing ik het denk ik nog wel ff uit zo. Totdat ik de centjes heb voor een Mac Mini of de ATV4 er is ofzo
.
Aan de andere kant, 1080p support voor de zelfde prijs als de ATV2 is wel weer goed geregeld..Servor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:04:
Magere update dus. 1080p is leuk (en goed hoor, was echt nodig!) maar ik had graag wat meer CPU power gezien mbt XBMC. Nu zing ik het denk ik nog wel ff uit zo. Totdat ik de centjes heb voor een Mac Mini of de ATV4 er is ofzo.
Alleen de online shop werkt niet

http://store.apple.com/uk/addToCart/MD199B/A?
http://store.apple.com/uk...shop_ipod/family/apple_tv
<edit> nu doet hij het wel: Dispatched — March 16 - 19
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 08-03-2012 11:47 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heeft iemand ervaring met XBMC skins die te zwaar zijn voor ATV2? Heb gister Aeon MQ3 erop gezet (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107793 ) en hij lijkt wat trager te zijn gewordenen XBMC crashde zelf een keer. Voorheen nog niet voorgekomen.
De standaard skin gaat prima vind ik. Confluence ofzo? Zelf draai ik ook MQ3 en het voelt wat stroperig idd. Maar goed, het ziet er zo
mooi
uit dat ik dat ff voor lief neem. En vaak zet ik een film op via de iPhone of iPad (Constellation) dus dan heb je van heel die interface geen last.
Verwijderd
Ik heb momenteel ook gewoon de standaard skin lopen, bij mij waren de andere eigenlijk heel traag.
Ik heb als source voor de Films enkel mijn Time Capsule en toch staan sommige films er 2 tot soms zelf 3x in. Zelfs als de dubbele films wis uit de speelfilm lijst en volledig uit xbmc ga, dan komen ze er gewoon terug in de volgende keer als ik er terug in ga.
Heeft iemand hier nog al mee te maken gehad? Wss doe ik iets fout ofzo maar ik zou bij god niet weten wat.
Ik heb als source voor de Films enkel mijn Time Capsule en toch staan sommige films er 2 tot soms zelf 3x in. Zelfs als de dubbele films wis uit de speelfilm lijst en volledig uit xbmc ga, dan komen ze er gewoon terug in de volgende keer als ik er terug in ga.
Heeft iemand hier nog al mee te maken gehad? Wss doe ik iets fout ofzo maar ik zou bij god niet weten wat.
Als er echt een A5 in zit, zoals ze vermoeden (zal binnenkort wel duidelijk worden), dan zal de algemene snelheid van de ATV3 wel een pak hoger liggen dan van de ATV2.Servor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:04:
Magere update dus. 1080p is leuk (en goed hoor, was echt nodig!) maar ik had graag wat meer CPU power gezien mbt XBMC. Nu zing ik het denk ik nog wel ff uit zo. Totdat ik de centjes heb voor een Mac Mini of de ATV4 er is ofzo.
Je krijgt dus een snellere gui en 1080p, alleen voorlopig geen XBMC...
Mag jij kiezen wat je belangrijker vind.
Waarschijnlijk zit er iets fout in de structuur van je source, of hoe je de opties in 'set content' hebt gezet.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:50:
Ik heb momenteel ook gewoon de standaard skin lopen, bij mij waren de andere eigenlijk heel traag.
Wat meer info over je source is dus wel handig
[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 08-03-2012 22:23 ]
Ik zou niet weten waarom we daarover nog zouden moeten twijfelen .--> http://www.apple.com/nl/appletv/specs.htmlFire69 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:21:
[...]
Als er echt een A5 in zit, zoals ze vermoeden (zal binnenkort wel duidelijk worden),........
[...]
Waarschijnlijk zit er iets fout in de structuur van je source, of hoe je de opties in 'set content' hebt gezet.
Wat meer info over je source is dus wel handig
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 08-03-2012 22:24 ]
* Fire69 iets mompelt over specs verwarren met de nieuwe iPad (die dan nog een A5X heeft ook ipv een A5
)

lol geen probleem.....ik zit wel te dubben wat ik nu ga doen....de ATV2 verkopen op Marktplaats...(je kunt er nu nog een redelijke prijs voor krijgen) en volgende week even een ATV3 halen, maar ja...dan kan ik tijdje geen mkv's etc afspelen...hmm...moeilijk hoorFire69 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:39:
* Fire69 iets mompelt over specs verwarren met de nieuwe iPad (die dan nog een A5X heeft ook ipv een A5)
ATV2 + JB & XBMC/Plex > ATV3 origineel. Gewoon rustig wachten dus. Hoe moeilijk het ook is met de nieuwste gadgets. Eeuwige dilemma
hehe je hebt helemaal gelijkOppie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:44:
ATV2 + JB & XBMC/Plex > ATV3 origineel. Gewoon rustig wachten dus. Hoe moeilijk het ook is met de nieuwste gadgets. Eeuwige dilemma
Daar wordt nogal aan getwijfeld op bijv. het forum van XBMC. Een single core A5 voegt niet zo heel veel toe aan een single core A4. Als de ATV3 toch dual-core blijkt te zijn (maar Apple maakt nooit fouten qua specs), of er wordt een manier gevonden de tweede core te enablen, dan wordt het wel feest ja. Maar vooralsnog verwacht ik er - op CPU vlak - geen wonderen van tov de ATV2.Fire69 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:21:
[...]
Als er echt een A5 in zit, zoals ze vermoeden (zal binnenkort wel duidelijk worden), dan zal de algemene snelheid van de ATV3 wel een pak hoger liggen dan van de ATV2.
Verwijderd
Vraagje: ik heb een ATV2 met XBMC. Ik had net een vastloper en heb de ATV gereset. Daarna was het geluid ineens slecht, zowel bij het afspelen van films in XBMC als in het gewone ATV menu. Het is een soort blikkerig geluid. Ik heb de audio-uitvoer handmatig op 16-bits gezet, de voeding eruit gehaald en de hdmi-kabel eruit gehaald. Niets helpt tot nu toe. Iemand een idee voor een oplossing?
Edit: oplossing is tv uit en aan. Sjonge..
Edit: oplossing is tv uit en aan. Sjonge..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 10:29 ]
De CPU hoeft volgens mij ook niet zoveel sneller, als er maar een tikkie meer RAM zit 
De tethered jailbreak is er al voor de oudere apparaten dus ik verwacht dat het niet zo lang duurt vooraleer er ook een tethered jailbreak is voor de nieuwe ATV.
De tethered jailbreak is er al voor de oudere apparaten dus ik verwacht dat het niet zo lang duurt vooraleer er ook een tethered jailbreak is voor de nieuwe ATV.
[ Voor 48% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2012 10:33 ]
Is dat echt zo? In de iPad 1 zat toch een A4 (of ben ik nu abuis?) en de iPad 2 was met de A5 in mijn beleving serieus sneller.Servor schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:34:
[...]
Een single core A5 voegt niet zo heel veel toe aan een single core A4.
Als XBMC vastloopt en je hebt ook SSH toegang dan kun je ook doen:Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:23:
Vraagje: ik heb een ATV2 met XBMC. Ik had net een vastloper en heb de ATV gereset.
killall AppleTV
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja, maar in de iPad 2 zat een dual-core A5. Volgens Apple zit er in de ATV3 een single-core A5.UltraSub schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Is dat echt zo? In de iPad 1 zat toch een A4 (of ben ik nu abuis?) en de iPad 2 was met de A5 in mijn beleving serieus sneller.
Kan iemand mij duidelijkheid geven en helpen?SidewalkSuper schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:31:
Duidelijkheid inz:
Is de ATV2 met de nieuwste software (5.0 , dus iOS 5.1) te jailbreaken met bijv. Redsnow?
Helpen met:
Ik kom met geen mogelijkheid in DFU mode.
Koppel de ATV middels USB aan mijn pc, wordt netjes herkend in iTunes.
Houdt "menu + play" ingedrukt totdat hij supersnel begint te knipperen en laat dan los.
Verdwijnt even uit iTunes en komt dan op precies dezelfde wijze weer terug, krijg geen melding van DFU o.i.d. en krijg ook geen uitgebreidere info in Itunes te zien...
Nee, dat kan nog niet.smoken schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:15:
Is de ATV2 met de nieuwste software (5.0 , dus iOS 5.1) te jailbreaken met bijv. Redsnow?
Verwijderd
Mensen,
Ik heb best vaak dat mijn XBMC op Apple TV 2 ineens uitvalt en dan weer opstart. Heel erg irritant. Ik heb de XBMC versie "eden" erop staan. Heeft iemand hier een oplossing voor of kan ik beter een andere versie van XBMC gebruiken? Zo ja, welke?
Ik heb best vaak dat mijn XBMC op Apple TV 2 ineens uitvalt en dan weer opstart. Heel erg irritant. Ik heb de XBMC versie "eden" erop staan. Heeft iemand hier een oplossing voor of kan ik beter een andere versie van XBMC gebruiken? Zo ja, welke?
Komt het misschien door de updates van Apple?:Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:09:
Mensen,
http://wiki.xbmc.org/inde...rom_Apple_will_crash_XBMC
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dit heb ik ook gehad, heb mijn library helemaal leeg gegooit en er mee overnieuw begonnen. Dit kwam bij mij omdat ik twee XBMC apparaten aan 1 mysql library had en ze allebij films indexeerden (dus dubbele entries)Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:50:
Het blokken van de updates zou het kunnen oplossen. Zelf had ik het ook na het installeren van die UpdateBeGone en verdween het probleem nadat ik een andere router had. Oorzaak heb ik toen niet kunnen achterhalen...Mr_Blobby schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:05:
[...]
Komt het misschien door de updates van Apple?:
http://wiki.xbmc.org/inde...rom_Apple_will_crash_XBMC
Heb jij alleen je libary gesynct of heb je ook de thumbnails en sources gesynct?nimmer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:32:
[...]
Dit heb ik ook gehad, heb mijn library helemaal leeg gegooit en er mee overnieuw begonnen. Dit kwam bij mij omdat ik twee XBMC apparaten aan 1 mysql library had en ze allebij films indexeerden (dus dubbele entries)
Ik heb namelijk het probleem dat bij mij de thumbnails niet syncen. Ik heb het als volgt geprobeerd:
<pathsubstitution>
<substitute>
<from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
<to>smb://YOUR_NETWORK_SHARE/xbmc/userdata/Thumbnails/</to>
</substitute>
</pathsubstitution>
Dit natuurlijk in de advancedsettings.xml
Ik heb gisteren wat gestreamed via NAvi-X.
Kwaliteit was echt superslecht......viel me zwaar tegen.
Zal dit liggen aan de source's?
En zo ja; welke sources raden jullie aan voor goede kwaliteit?
Daarnaast: ATVflash, heeft dit toegevoegde waarde?
Kwaliteit was echt superslecht......viel me zwaar tegen.
Zal dit liggen aan de source's?
En zo ja; welke sources raden jullie aan voor goede kwaliteit?
Daarnaast: ATVflash, heeft dit toegevoegde waarde?
"Daarnaast: ATVflash, heeft dit toegevoegde waarde?"
Naar mijn mening is ATV flash veel stabieler.
En de webbrowser is ook wel grappig.
Naar mijn mening is ATV flash veel stabieler.
En de webbrowser is ook wel grappig.
Dank voor je reactie!
Dus die $30 is het wel waard?
En gebruik je dan ook nog XBMC of is dat eigenlijk niet meer nodig?
M.b.t. de kwaliteit, stream jij wel eens films rechstreeks via het internet (en dus niet eerst downloaden naar bv. een NAS)? En, indien ja, hoe is de kwaliteit dan bij jou?
Bij mij leek het dus echt op de divx'jes van vroeger....blokken in donkere scene's, schokken, etc.
Alvast dank voor het op weg helpen :-)
M.b.t. de kwaliteit, stream jij wel eens films rechstreeks via het internet (en dus niet eerst downloaden naar bv. een NAS)? En, indien ja, hoe is de kwaliteit dan bij jou?
Bij mij leek het dus echt op de divx'jes van vroeger....blokken in donkere scene's, schokken, etc.
Ik speel alleen van de NAS af, en XBMC gebruik ik niet meer.smoken schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:22:
Dank voor je reactie!
Alleen veel plugins werken alleen met XBMC.
[ Voor 3% gewijzigd door OkeOkeOke op 15-03-2012 13:47 ]
owk, duidelijks!
Dan ga ik nog eens even denken over ATVFlash.
Tevens maar eens op zoek naar goede hosts om te streamen, want via iTunes is de kwaliteit prima,....het kan dus wel...!
Tevens maar eens op zoek naar goede hosts om te streamen, want via iTunes is de kwaliteit prima,....het kan dus wel...!
Ik heb andere ervaringen met ATVFlash Black. Het werkt, maar dat het beter is dan XBMC...neh..... XBMC is gewoon een uitgebreider qua mogelijkheden. Neem het automatisch kunnen downloaden van ondertiteling.smoken schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:20:
owk, duidelijks!
@DjVE: Ik heb die plugin ook draaien op XBMC. Ik moet echter wel elke keer via het OSD subtiltes menu de subtitle handmatig downloaden van 1 van mijn bronnen. Kan dit ook automatisch gebeuren? Zoja, hoe is dat in te stellen? Heb gekeken in de plugin instellingen maar helaas zonder resultaat.
Dat doe ik ook, zeker omdat je dan ook kan kiezen welke bron en taal je dan wil gebruiken
Niemand die me iets kan vertellen over welke hosts , plugins ik moet hebben om in HD kwaliteit films te kunnen streamen?
Zijn er nauwelijks en die er zijn kan je ATV niet afspelen, omdat het in xvid 720p encoded is
Verwijderd
Sorry voor de late reactie, ik heb intussen hetzelfde gedaan als Nimmer, Alles uit mn library gesmeten en opnieuw begonnen en idd, nu is alles perfect in orde!!
Thx Mannen
Thx Mannen
Ik ben vrolijk door aan het testen met XBMC.
Nu ben ik via SMB aan het afspelen van mijn synology DS111, alleen het beeld blijft écht schokken...
Dit doet ie bij:
720p BluRay DTS x264 (7,2 GB)
Maar ook bijv bij afleveringen van een serie, HDTV x264 .mkv (1GB)
Op mijn NAS zie ik een belasting van 1000 - 1500 KB/s (1e bestand) of 1000 KB's (2e bestand)
ATV2 ia aangesloten via kabel.
Doe ik iets fout, of is dit standaard....?
(instellingen XBMC staan op sync video met beeld freq, audiosignaal)
Edit:
Nog even na zitten denken; als ik een preview uit de iTunes film bibliotheek wil kijken (standaard Apple omgeving) dan is de beeldkwaliteit meer dan prima en nergens een stotter te zien. Dit doet mij dan laten denken dat het probleem in XBMC zit. Lijkt wel alsof de codecs "ruk" zijn (excuseer me voor mijn taalgebruik heb het gehad voor vandaag)
Nu ben ik via SMB aan het afspelen van mijn synology DS111, alleen het beeld blijft écht schokken...
Dit doet ie bij:
Op mijn NAS zie ik een belasting van 1000 - 1500 KB/s (1e bestand) of 1000 KB's (2e bestand)
Edit:
Nog even na zitten denken; als ik een preview uit de iTunes film bibliotheek wil kijken (standaard Apple omgeving) dan is de beeldkwaliteit meer dan prima en nergens een stotter te zien. Dit doet mij dan laten denken dat het probleem in XBMC zit. Lijkt wel alsof de codecs "ruk" zijn (excuseer me voor mijn taalgebruik heb het gehad voor vandaag)
[ Voor 25% gewijzigd door smoken op 15-03-2012 23:01 ]
Ik kon tot verleden week ook via SMB niks afspelen. Mijn server draaide toen op Server 2008.
Als ik via ftp streamde was er geen probleem.
Nu heb ik mijn server met Ubuntu geherinstalleerd en SMB werkt nu perfect.
Volgens mij werkt SMB in XBMC dus niet helemaal zoals het hoort...
Als je NAS dus FTP of NFS ondersteund, zou ik proberen om je sources via 1 van deze protocols te doen, veel kans dat alles dan wel netjes werkt
Als ik via ftp streamde was er geen probleem.
Nu heb ik mijn server met Ubuntu geherinstalleerd en SMB werkt nu perfect.
Volgens mij werkt SMB in XBMC dus niet helemaal zoals het hoort...
Als je NAS dus FTP of NFS ondersteund, zou ik proberen om je sources via 1 van deze protocols te doen, veel kans dat alles dan wel netjes werkt
Je kunt wel op een andere client bv. een PC streamen vanaf ja NAS?smoken schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:29:
Ik stream zonder problemen 720p x264 content van een Synology DS211 via NFS bekabeld.
Probeer eens NFS?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik stream volledige blu-rays vanaf mijn 411j in raid 5. Dit moet dus gewoon kunnen lijkt me?smoken schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:29:
Ik ben vrolijk door aan het testen met XBMC.
Dit doet ie bij:
Edit:
Het is sowieso een instelling in/van je netwerk of op je nas als je zulke files niet kan streamen zonder schokken.
Het is alleen even lastig om erachter te komen welke setting het precies is.
Vergeet ook de impact van slechte bekabeling niet!SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:48:
Het is sowieso een instelling in/van je netwerk of op je nas als je zulke files niet kan streamen zonder schokken.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Doe je hiermee op de netwerk bekabeling of op de HDMI kabel?
Netwerk trekt 96% van de 100MB...
Net even een bestand van laptop naar NAS gekopieerd en ik kreeg dus 96% netwerk belasting...
Net even een bestand van laptop naar NAS gekopieerd en ik kreeg dus 96% netwerk belasting...
Verwijderd
Hey allen,
XBMC op ATV 2 geinstalleerd, maar wanneer ik een ondertitel gevonden heb en wil downloaden krijg ik nadat hij geownload is de melding: Fout bij uitpakken
Vervolgens kan ik een andere service kiezen of naar de instellingen gaan van de add-on
Ik heb ook een lokale map gekozen maar ook dat werkt niet.
Standaard staat hij ingesteld op de map waar de source staat.
De film wordt via AFP protocol afgespeeld
Heeft iemand tips voor mij?
XBMC op ATV 2 geinstalleerd, maar wanneer ik een ondertitel gevonden heb en wil downloaden krijg ik nadat hij geownload is de melding: Fout bij uitpakken
Vervolgens kan ik een andere service kiezen of naar de instellingen gaan van de add-on
Netwerk.smoken schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:34:
Doe je hiermee op de netwerk bekabeling of op de HDMI kabel?
Lukt het afspelen op je laptop vanaf je nas wel?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik had hetzelfde probleem toen ik SMB gebruikte en ben toen NFS gaan gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:45:
Hey allen,
Gezien de verschillende configuraties is dit niet voor allemaal gelijk.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Goede tip... ik ga kijken of ik NFS aan de praat krijg op mijn QNAP ?!?kraades schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:03:
[...]
Ik had hetzelfde probleem toen ik SMB gebruikte en ben toen NFS gaan gebruiken.
Gezien de verschillende configuraties is dit niet voor allemaal gelijk.
Ik heb altijd probleemloos (via NFS) kunnen afspelen op mijn popcorn hour.kraades schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:01:
[...]
Netwerk.
Lukt het afspelen op je laptop vanaf je nas wel?
Ging via dezelfde locatie en dezelfde NAS.
Dus het lijkt een instelling of de codecs op de ATV
Installeren jullie extra plugins in xbmc voor het afspelen?
Voordat je begint te zoeken om nfs aan de praat te krijgen kan je misschien eerst eens kijken of xbmc wel schrijfrechten heeft op je smb-share?Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:13:
[...]
Goede tip... ik ga kijken of ik NFS aan de praat krijg op mijn QNAP ?!?
Nou, nog wat testjes gedaan,....
720p x264 bestand
Kwaliteit is goed op ATV2 maar soms schokt hij en lijkt het in vertraagde opname te gaan via de NAS
Hetzelfde gebeurt wanneer ik dit bestand op mijn ATV2 afspeel via mijn laptop (smb)
Op de laptop zelf speelt het bestand vloeiend af, zowel lokaal als via NAS
Dvd 9 met mappenstructuur
Kwaliteit is triest op ATV2 schokt en blijft zelf hangen, zowel via NAS als via laptop waar het bestand dan lokaal staat.
Speel ik dit bestand af via mijn laptop (zowel lokaal als via NAS) dan is de kwaliteit duidelijk beter en er is totaal geen sprake van stotteren
Lijkt mij dus te liggen aan:
Verbinding tussen ATV2 en NAS (problemen zijn er zowel met nfs als smb als UPnP)
Codecs op de ATV2
Tips zijn meer dan welkom,.....
Edit:
Wat is een normaal schijfgebruik op de ATV2?
Met alleen XBMC aan krijg ik (via systeeminfo-opslag):
Disk1: 89% gebruikt
Disk2: 7% gebruikt
Geheugengebruik: 54%
720p x264 bestand
Kwaliteit is goed op ATV2 maar soms schokt hij en lijkt het in vertraagde opname te gaan via de NAS
Hetzelfde gebeurt wanneer ik dit bestand op mijn ATV2 afspeel via mijn laptop (smb)
Op de laptop zelf speelt het bestand vloeiend af, zowel lokaal als via NAS
Dvd 9 met mappenstructuur
Kwaliteit is triest op ATV2 schokt en blijft zelf hangen, zowel via NAS als via laptop waar het bestand dan lokaal staat.
Speel ik dit bestand af via mijn laptop (zowel lokaal als via NAS) dan is de kwaliteit duidelijk beter en er is totaal geen sprake van stotteren
Lijkt mij dus te liggen aan:
Verbinding tussen ATV2 en NAS (problemen zijn er zowel met nfs als smb als UPnP)
Codecs op de ATV2
Tips zijn meer dan welkom,.....
Edit:
Wat is een normaal schijfgebruik op de ATV2?
Met alleen XBMC aan krijg ik (via systeeminfo-opslag):
Disk1: 89% gebruikt
Disk2: 7% gebruikt
Geheugengebruik: 54%
[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 17-03-2012 15:36 ]
Dus je speelt bekabeld af vanaf een DS111 via NFS.
XBMC Eden RC2 op ATV2?
Ik doe eigenlijk hetzelfde maar dan vanaf een DS211.
Het volgende bestand geeft bij mij bv. geen problemen:
The.Mentalist.S04E18.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Misschien toch eens een andere netwerkkabel proberen?
XBMC Eden RC2 op ATV2?
Ik doe eigenlijk hetzelfde maar dan vanaf een DS211.
Het volgende bestand geeft bij mij bv. geen problemen:
Misschien toch eens een andere netwerkkabel proberen?
👉🏻 Blog 👈🏻
AppleTV:~ root# sw_vers ProductName: iPhone OS ProductVersion: 5.0.1 BuildVersion: 9A406a AppleTV:~ root# hostinfo Mach kernel version: Darwin Kernel Version 11.0.0: Tue Nov 1 20:33:58 PDT 2011; root:xnu-1878.4.46~1/RELEASE_ARM_S5L8930X Kernel configured for a single processor only. 1 processor is physically available. 1 processor is logically available. Processor type: armv7 (arm v7) Processor active: 0 Primary memory available: 245.44 megabytes Default processor set: 24 tasks, 165 threads, 1 processors Load average: 0.44, Mach factor: 0.54 AppleTV:~ root# df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/disk0s1s1 569M 498M 66M 89% / devfs 26K 26K 0 100% /dev /dev/disk0s1s2 6.9G 890M 6.0G 13% /private/var AppleTV:~ root#
👉🏻 Blog 👈🏻
Nou, na veel uren gekloot....heb ik zojuist ATV flash gekocht.
En nu...?
Nu zit ik een film te kijken welke ik op geen enkele manier vloeiend via mijn ATv2 kan afspelen te kijken via mijn 6 jaar oude popcorn hour a110.
Streamen vanuit de NAS waar Apple niet mee om kan gaan.
Is gewoon een dvd image (video_ts) van 4GB.
Dit is toch belachelijk.....
Gelukkig kan ik mijn geld terug krijgen, voor de ATV en ATV flash!
En nu...?
Nu zit ik een film te kijken welke ik op geen enkele manier vloeiend via mijn ATv2 kan afspelen te kijken via mijn 6 jaar oude popcorn hour a110.
Dat is een beperking van ATV Flash en XBMC. Ze gaan gewoon slecht met DVD images om.smoken schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:37:
En nu...?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik kan van alles, ook video_ts, prima afspelen vanaf m'n QNAP 210 naar m'n XBMC op ATV2, draait als een zonnetje. Heb m'n ATV2 op m'n NAS aangesloten via Devolo powerline 200Mb.smoken schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:37:
En nu...?
Gewoon standaard instellingen van XBMC, video optimization moet je in ieder geval niet aanzetten dan hakkelt het bij mij ook.
iso's werken prima op de ATV hier hoor, geen centje pijn 
XBMC gaat helemaal niet slecht om met iso images, nog geen tegengekomen die niet werkte.
XBMC gaat helemaal niet slecht om met iso images, nog geen tegengekomen die niet werkte.
[ Voor 61% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-03-2012 00:10 ]
Ik snap er echt helemaal niets van waarom het niet wilt werken.
Aangezien de popcorn het wel allemaal trekt vanuit de NAS lijkt het me sterk dat het aan mijn NAS of bekabeling ligt,....
Aangezien de popcorn het wel allemaal trekt vanuit de NAS lijkt het me sterk dat het aan mijn NAS of bekabeling ligt,....
overigens heb ik een tijd ook geschokken gehad, dat was nog wel op m'n xtreamer.smoken schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:21:
destijds kwam dat omdat ik op m'n router QOS aan had staan. Toen ik dat uitzette ging het goed.
Al eens geprobeerd via een ander protocol (ftp, nfs, ... )?smoken schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:21:
SMB werkte bij mij ook niet vroeger...
Dach dat ik nfs al eens had geprobeerd, maar krijg het nu (opnieuw gejailbreaked) niet voor elkaar...
Hij ziet wel de "video" share, maar niet de inhoud....popcorn hour speelt wel af via nfs, dus synology NAS staat goed denk ik?
Tips?
Hij ziet wel de "video" share, maar niet de inhoud....popcorn hour speelt wel af via nfs, dus synology NAS staat goed denk ik?
Tips?
512MB geheugen in de ATV3: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125840
Ben toch erg benieuwd hoe XBMC hierop gaat draaien...
Ben toch erg benieuwd hoe XBMC hierop gaat draaien...
Dubbele ram! Woeeeet 
Ik heb hem al besteld, dus ben erg blij met deze info!
ik heb de ATV3 gisteren gekocht. Helaas nog geen (publieke jailbreak) dus nog geen XBMC via de ATV.. Ben wel erg benieuwd. Eerste ATV die ik heb. Ben er wel achter dat een ATV niets voor mij zou zijn als er geen jailbreak en XBMC op kan. Hopelijk kan dit snel!SidewalkSuper schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:26:
Dubbele ram! Woeeeet
Heb nu ook nfs goed werken, maar het afspelen is nog steeds bagger...
ATVflash speelt iets beter af dan XBMC, maar het blijft heel erg schokken.
Zo erg dat is soms gewoon hangt,.....
Ik snap er écht helemaal niets meer van,....
Maar moet toch concluderen dat dit vanuit de AtV komt, aangezien de popcorn gewoon vloeien speelt.
Echt ieder bestand dat ik heb (mkv , iso , dvd9 noem maar) gaat mis.
Zowel DVD kwaliteit, 720p als 1080p
Ik baal :-((
ATVflash speelt iets beter af dan XBMC, maar het blijft heel erg schokken.
Zo erg dat is soms gewoon hangt,.....
Ik snap er écht helemaal niets meer van,....
Maar moet toch concluderen dat dit vanuit de AtV komt, aangezien de popcorn gewoon vloeien speelt.
Echt ieder bestand dat ik heb (mkv , iso , dvd9 noem maar) gaat mis.
Zowel DVD kwaliteit, 720p als 1080p
Ik baal :-((
Ik snap dat je baalt, maar dat de popcorn het vloeiend speelt zegt dus niks.
We weten dat de ATV het aan kan, zet maar eens een tvshow met ssh op je ATV-schijf en speel hem dan intern af.
Dan komt het dus aan op netwerkinstellingen en het afhandelen daarvan. QOS, router ertussen uithalen, kabels vervangen, niet via wifi spelen, etc
De ATV kan 720p x264 en DVD iso's easy aan, dat weten we. Nu nog uitvogelen wat er bij jouw setup aan schort dat ie vaag doet. Niet opgeven
We weten dat de ATV het aan kan, zet maar eens een tvshow met ssh op je ATV-schijf en speel hem dan intern af.
Dan komt het dus aan op netwerkinstellingen en het afhandelen daarvan. QOS, router ertussen uithalen, kabels vervangen, niet via wifi spelen, etc
De ATV kan 720p x264 en DVD iso's easy aan, dat weten we. Nu nog uitvogelen wat er bij jouw setup aan schort dat ie vaag doet. Niet opgeven
Hier speelt hij 1080p x264 netjes af (in 720p weliswaar), dus de atv2 kan het zeker.
Zoals hierboven gezegd, zet eens een file lokaal en kijk wat er dan gebeurt.
Zoals hierboven gezegd, zet eens een file lokaal en kijk wat er dan gebeurt.
Opgeven zit niet in mijn aard, dus ik blijf heus nog wel even testen.... :-)
Ik heb een test gedaan met het omzeilen van mijn ziggo modem/router, door het aansluiten van NAS en de kabel naar mijn ATV in een switch te prikken. Ook dit biedt geen soelaas nog steeds schokt alles.
Intussen heb ik met alle protocollen getest, zowel in XBMC als in ATVflash.
Het schokken gebeurt wanneer ik speel vanuit mijn NAS, alsmede wanneer ik speel vanuit mijn laptop.
Op mijn laptop lokaal en via NAS (zelfde kabel als in ATV) gaat alles vloeiend.
Ditzelfde geldt wanneer ik speel op speel op mijn Popcorn Hour via mijn NAS (zelfde kabel als ATV)
Het enige dat ik nu nog kan testen is dus iets lokaal op de ATV zetten, hoe dat ik dat?
Volgens mijn heb ik voor de rest toch echt wel het probleem naar de ATV weten te herleiden...?
Ik heb een test gedaan met het omzeilen van mijn ziggo modem/router, door het aansluiten van NAS en de kabel naar mijn ATV in een switch te prikken. Ook dit biedt geen soelaas nog steeds schokt alles.
Intussen heb ik met alle protocollen getest, zowel in XBMC als in ATVflash.
Het schokken gebeurt wanneer ik speel vanuit mijn NAS, alsmede wanneer ik speel vanuit mijn laptop.
Op mijn laptop lokaal en via NAS (zelfde kabel als in ATV) gaat alles vloeiend.
Ditzelfde geldt wanneer ik speel op speel op mijn Popcorn Hour via mijn NAS (zelfde kabel als ATV)
Het enige dat ik nu nog kan testen is dus iets lokaal op de ATV zetten, hoe dat ik dat?
Volgens mijn heb ik voor de rest toch echt wel het probleem naar de ATV weten te herleiden...?
Gewoon een file uploaden naar je ATV met WinScp ofzo. Je kan een 1080p x264 mkv beginnen met uploaden en gewoon na 1gigabyte ofzo de upload stoppen. Dan speel je die file af via Videos en kijk je of hij schokt.
@smoken
ik heb geen probleem met atv2 en mkv.
mijn setup : ATV2 > utp > router > utp > windows 7 SMB share
misschien mot je router vervangen met een andere merk. en test het ook met andere ATV2 (misschien is je ATV kapot).
ik heb geen probleem met atv2 en mkv.
mijn setup : ATV2 > utp > router > utp > windows 7 SMB share
misschien mot je router vervangen met een andere merk. en test het ook met andere ATV2 (misschien is je ATV kapot).
IceGodd,
Ik heb mijn router omzeild door de NAS en ATV2 in een switch te hangen, dus dat zou het ook niet moeten zijn. In de normale setup zit de switch er ook tussen en haal ik een doorvoer van 95% op mijn laptop (dus 95% van de 100MB netwerkverbinding).
Die 95% is het minimum tijdens het kopieren van een 7GB bestand (zowel van NAS als naar NAS getest) de verbinding flucueert tussen de 95% - 97% ...
Helaas heb ik geen andere ATV2..dus dat testen wordt lastig.
Vooralsnog is mijn gevoel dat ik de ATV2 ga omruilen tegen een 3.
Ik vind de basis functionaliteit namelijk ook al heel erg prettig...dus ik kan wachten op een jailbreak.
Ik heb mijn router omzeild door de NAS en ATV2 in een switch te hangen, dus dat zou het ook niet moeten zijn. In de normale setup zit de switch er ook tussen en haal ik een doorvoer van 95% op mijn laptop (dus 95% van de 100MB netwerkverbinding).
Die 95% is het minimum tijdens het kopieren van een 7GB bestand (zowel van NAS als naar NAS getest) de verbinding flucueert tussen de 95% - 97% ...
Helaas heb ik geen andere ATV2..dus dat testen wordt lastig.
Vooralsnog is mijn gevoel dat ik de ATV2 ga omruilen tegen een 3.
Ik vind de basis functionaliteit namelijk ook al heel erg prettig...dus ik kan wachten op een jailbreak.
Je weet zeker dat het x264 codering is?
Wat geeft het commando 'top' (via ssh) als je een film afspeelt?
👉🏻 Blog 👈🏻
Daar zat ik ook al aan te denken....Je bent toch niet een WMV aan het afspelen hekraades schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:56:
Je weet zeker dat het x264 codering is?
Ik probeer een 1280x720 x264 *.mkv af te spelen op dit moment.
Maar dat wilt dus niet werken...
Putty herkent mijn "top" commando niet, dus daar kom ik niet verder mee....helaas....
Kan iemand me zeggen hoe ik een bestand lokaal op de ATB2 kan zetten?
Ik krijg met Filezilla mooi een verbinding, gebruiker root, maar de mappenstructuur die ik dan zie komt niet overeen met de structuur van "bestandsbeheer" in XBMC.....?
Daarnaast zie ik in de normale Apple omgeving via "instellingen - info" bij TV resolutie 720 HD - 60 HZ staan
In XBCM kom ik bij beeld kaibreren 1280x720@0.00 tegen, is dat normaal?
Maar dat wilt dus niet werken...
Putty herkent mijn "top" commando niet, dus daar kom ik niet verder mee....helaas....
Kan iemand me zeggen hoe ik een bestand lokaal op de ATB2 kan zetten?
Ik krijg met Filezilla mooi een verbinding, gebruiker root, maar de mappenstructuur die ik dan zie komt niet overeen met de structuur van "bestandsbeheer" in XBMC.....?
Daarnaast zie ik in de normale Apple omgeving via "instellingen - info" bij TV resolutie 720 HD - 60 HZ staan
Sorry, moet je idd eerst installeren:
apt-get install top
👉🏻 Blog 👈🏻
Je home-directory staat onder /private/var/mobile
Als je daar je bestand plaats, kan je in XBMC als locatie Home kiezen, dan zou je je bestand moeten zien staan.
Als je daar je bestand plaats, kan je in XBMC als locatie Home kiezen, dan zou je je bestand moeten zien staan.
Probeer anders eens het volgende bestand als referentie?
Deze speelt bij mij 100% zonder horten en stoten af.
Deze speelt bij mij 100% zonder horten en stoten af.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb wat bestanden er op gehad, homeland, een film gewoon wat testen.
Of ik nu afspeel via netwerk of via de schijf van de ATV2 , hij schokt evenveel.
Wel valt het me op, dat deed het al maar nu nog meer, dat het met name is wanneer het beeld horizontaal beweegt
Ik ga eens kijken of ik het genoemde bestand ergens kan vinden en testen wat er dan gebeurt....
I'll be back ;-)
Of ik nu afspeel via netwerk of via de schijf van de ATV2 , hij schokt evenveel.
Wel valt het me op, dat deed het al maar nu nog meer, dat het met name is wanneer het beeld horizontaal beweegt
Ik ga eens kijken of ik het genoemde bestand ergens kan vinden en testen wat er dan gebeurt....
I'll be back ;-)
Als het goed is moet je het bestand nog makkelijk kunnen vinden.
Je hebt niet toevallig nog een HDMI monitor die je even aan kunt sluiten?
En 'top' zou bij afspelen ongeveer 80% cpu belasting moeten geven voor het Apple TV proces.
Bij mij staat bij instellingen: 720p HD - 50Hz.
Bij System info staat: 1280x720@0.0Hz - Full screen (XX fps)
Waarbij bij mij XX zit tussen de 43 en 45 schommelt.
En 'top' zou bij afspelen ongeveer 80% cpu belasting moeten geven voor het Apple TV proces.
Bij mij staat bij instellingen: 720p HD - 50Hz.
Bij System info staat: 1280x720@0.0Hz - Full screen (XX fps)
Waarbij bij mij XX zit tussen de 43 en 45 schommelt.
[ Voor 53% gewijzigd door technorabilia op 19-03-2012 21:42 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Gevonden! Maar jij denkt dat het ook aan de TV zou kunnen liggen dan??kraades schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:32:
Als het goed is moet je het bestand nog makkelijk kunnen vinden.
Sony EX1 http://www.sony.nl/produc...003163&s_kwcid=sony%20EX1|8029992262
Hmm als ik dit soort berichten lees, wacht ik toch maar even met het kopen van een ATV3:
http://www.iphoneclub.nl/...-moeilijk-te-jailbreaken/
http://www.iphoneclub.nl/...-moeilijk-te-jailbreaken/
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik had mijn bericht nog aangevuld.smoken schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:39:
[...]
Gevonden! Maar jij denkt dat het ook aan de TV zou kunnen liggen dan??
Sony EX1 http://www.sony.nl/produc...003163&s_kwcid=sony%20EX1|8029992262
Wat zijn jouw waarden? Zie boven.
👉🏻 Blog 👈🏻
Nou, het referentie bestand schokt helaas ook....
Niet superveel moet ik bekennen, maar hij stottert wel..... (ik wordt nu natuurlijk steeds kritischer...)
Sowieso is de kwaliteit SD, toch?
Ik heb een screenshot gemaakt van het "top" commando.
Weet alleen niet hoe ik dit met jullie kan delen?
Niet superveel moet ik bekennen, maar hij stottert wel..... (ik wordt nu natuurlijk steeds kritischer...)
Sowieso is de kwaliteit SD, toch?
Ik heb een screenshot gemaakt van het "top" commando.
Weet alleen niet hoe ik dit met jullie kan delen?
Dit bestand is 720p H264 en is als het goed is 868,71 MB groot.
Je hebt geen monitor of zoiets die je even ipv je TV kunt aansluiten?
Wat zijn jouw waarden qua Hz en fps? Zie boven.
Tijdens afspelen van dit bestand:
Tijdens afspelen van dit bestand:
AppleTV:~ root# top Processes: 25 total, 2 running, 23 sleeping... 129 t Load Avg: 2.96, 2.05, 1.57 CPU usage: 64.49% us SharedLibs: num = 0, resident = 0 code, 0 MemRegions: num = 0, resident = 0 + 0 pri PhysMem: 114M wired, 38M active, 20M inactive, VM: 7186M + 0 34481(0) pageins, 19(0) pageouts PID COMMAND %CPU TIME #TH #PRTS #MREGS RP 639 top 1.6% 0:00.06 1 21 0 635 bash 0.0% 0:00.04 1 16 0 634 sshd 0.0% 0:00.88 1 18 0 625 networkd 0.0% 0:00.12 2 36- 0 617 AppleTV 57.7% 14:18.60 26 218- 0 593 SCHelper 0.0% 0:01.17 5 35+ 0 481 geod 0.0% 0:00.03 2 30 0 58 BTServer 0.0% 0:26.28 7 59+ 0 54 aggregated 0.0% 0:00.43 2 26 0 53 airtunesd 0.0% 1:33.55 6 93 0 52 apsd 0.0% 0:25.20 3 91 0 47 fairplayd. 0.0% 0:03.85 1 45 0 45 mDNSRespon 0.0% 0:35.51 5 50 0 33 wifid 0.0% 0:08.79 5 89 0 31 mediaserve 1.6% 12:56.14 16 201 0 30 locationd 0.0% 0:57.57 7 91 0
[ Voor 77% gewijzigd door technorabilia op 19-03-2012 22:04 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Helaas geen 2e monitor nee...kraades schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:59:
Dit bestand is 720p H264 en is als het goed is 868,71 MB groot.
Mijn instellingen had ik ook gepost (een paar berichten boven die van jou):
FPS varieerd tussen 45.2 en 46.0
Kun je eens 720p HD - 50Hz proberen via ATV, Instellingen, Audio en video, Tv-resolutie.
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb je sync to display aanstaan in XBMC settings? Zet dat eens aan/uit
Via system, video, playback...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja sorry, via settings -> video -> playback idd
[ Voor 45% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-03-2012 22:16 ]
Owk, ik heb hem op 50 gezet en sync heb ik uitgezet.
Nu wordt het schokken bij het bestand dat al veel schokte erger, en bij het bestand dat medium schokte wordt iets minder dan medium (vlees zou rare worden :-) )
En nu heb ik het over bestanden vanuit mijn NAS
Het referentiebestand dat lokaal staat is, schokkend genoeg, schokvrij!
En, beter nog: vanuit de NAS schokt deze ook niet!
Kunnen jullie een kijken wat het volgende bestand bij jullie doet (bij mij schokt dit dus erg erg)
Homeland.S01E01.NLsubs.WEB-DL.x264-QoQ.mkv
-- Trouwens: tot dusver al heel erg bedankt voor de hulp!!
Nu wordt het schokken bij het bestand dat al veel schokte erger, en bij het bestand dat medium schokte wordt iets minder dan medium (vlees zou rare worden :-) )
En nu heb ik het over bestanden vanuit mijn NAS
Het referentiebestand dat lokaal staat is, schokkend genoeg, schokvrij!
En, beter nog: vanuit de NAS schokt deze ook niet!
Kunnen jullie een kijken wat het volgende bestand bij jullie doet (bij mij schokt dit dus erg erg)
Homeland.S01E01.NLsubs.WEB-DL.x264-QoQ.mkv
-- Trouwens: tot dusver al heel erg bedankt voor de hulp!!
[ Voor 5% gewijzigd door smoken op 19-03-2012 22:24 ]
Lokaal is schokvrij, kijk dat is goed om te horen. Zo hoort het
Is die Homeland ook lokaal al eens getest? Dat is een 720p file?
Probeer het ook eens met alleen sync to display uit en de ATV niet op 50hz vastzetten en daarna vice versa.
Kijken of dat verschil maakt.
Ik zie ook dat je niet op Full HD draait blijkbaar volgens de kalibratie? Klopt dat met je tv of is dat wel een Full HD tv?
Is die Homeland ook lokaal al eens getest? Dat is een 720p file?
Probeer het ook eens met alleen sync to display uit en de ATV niet op 50hz vastzetten en daarna vice versa.
Kijken of dat verschil maakt.
Ik zie ook dat je niet op Full HD draait blijkbaar volgens de kalibratie? Klopt dat met je tv of is dat wel een Full HD tv?
[ Voor 36% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-03-2012 22:36 ]
Apple TV 2 doet max. 1280x720 = 720p...
Oh ja:
Google maar eens op apple tv 60hz...je bent niet de enige...
Oh ja:
Google maar eens op apple tv 60hz...je bent niet de enige...
[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 19-03-2012 22:46 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Och stom ja duh hahahaha.. htpc in mn hoofd
Die laatste 2 berichten snap ik even niet .... bedoelen jullie daarmee dat de genoemde Homeland aflevering meer dan 720p is en daarom niet goed afspeelt?
Lokaal stottert deze namelijk ook.....erg....erg.....
Lokaal stottert deze namelijk ook.....erg....erg.....
Ik zie WEB-DL, dus in theorie kan dat ook 1080p zijn. Waarschijnlijk wel 720p hoor, maar ik vraag het maar ff 
Probeer eens een DVD iso af te spelen nu?
Probeer eens een DVD iso af te spelen nu?
Ik zal morgen eens downloaden en proberen.
Ik denk dat deze gewoon 720p is want TV serie.
En H264 want dat staat in de filenaam.
Je kunt dit o.a. zien in XBMC. Die leest de info uit.
Ook 1080p H264 moet goed kunnen worden afgespeeld (als 720p).
Misschien kun je eens een andere TV proberen?
Ik denk dat deze gewoon 720p is want TV serie.
En H264 want dat staat in de filenaam.
Je kunt dit o.a. zien in XBMC. Die leest de info uit.
Ook 1080p H264 moet goed kunnen worden afgespeeld (als 720p).
Misschien kun je eens een andere TV proberen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Nou heren (althans dat gok ik ? ;-) ) , het ziet ernaar uit dat ALLES behalve die ene aflevering van homeland goed speelt! De rest van de afleveringen doet er niet moeilijk over, en die hebben allemaal dat web dinges er niet in staan.
Daarbij heeft hij ook een afwijkende resolutie t.o.v. de rest, dus ik gok dat het aan het bestand ligt.
Een DVD iso heb ik momenteel niet, ga ik ff zoeken.
Maar, ik ga deze nacht veel vrolijker in dan de afgelopen 5 nachten ;-))
DANK JULLIE!!
Daarbij heeft hij ook een afwijkende resolutie t.o.v. de rest, dus ik gok dat het aan het bestand ligt.
Een DVD iso heb ik momenteel niet, ga ik ff zoeken.
Maar, ik ga deze nacht veel vrolijker in dan de afgelopen 5 nachten ;-))
DANK JULLIE!!