Dit had ik ook. In mijn geval kwam het door Transmission die onterecht files op de usb stick opsloeg. Toen de stick vol was kon Openelec waarschijnlijk zijn settings niet meer kwijt. Check dus de diskspace die je over hebt.jaspov schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:37:
Sinds een week met Openelec dat als ik afsluit (xbmc-shutdown) dat ik dan alle instellingen kwijtraak, na opnieuw opstarten heb ik de confluence skin weer en alle settings zijn terug naar default. Lijkt er op dat die niet goed gesaved worden (sleep/resume werkt wel zonder verlies settings). Iemand een idee wat te doen?
Meer mensen bij wie Trakt Utilities niet meer werkt (bad username or password)?
Ik heb het probleem zowel op de laatste pre-Eden van OpenElec, als op de Dharma versie van OpenElec
Ik heb het probleem zowel op de laatste pre-Eden van OpenElec, als op de Dharma versie van OpenElec
Ik heb gisteravond nog zonder problemen kunnen kijken (windows, ion, xbmc 10.x). Trakt heeft deze ook netjes toegevoegd (zojuist even gecontroleerd).Sleepie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:42:
Meer mensen bij wie Trakt Utilities niet meer werkt (bad username or password)?
Misschien even kijken op het trakt 'forum'?
Niks te vinden daar.noodel1988 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:10:
[...]
Ik heb gisteravond nog zonder problemen kunnen kijken (windows, ion, xbmc 10.x). Trakt heeft deze ook netjes toegevoegd (zojuist even gecontroleerd).
Misschien even kijken op het trakt 'forum'?
Hij heeft het bij mij goed gedaan tot ik gister een update naar deze versie (r8239) van OpenElec per-Eden uitvoerde.
In de logs zie ik iets over een deprecated module ofzo, zal hopelijk binnenkort wel gefixt worden.
Ik heb een tijdje xbmc draaien en het werk prima, nu probeer ik ook een afstandbediening werkend te krijgen maar dit wil nog niet helemaal, alle knoppen werken prima behalve de ok en back knop, die reageren gewoon niet.
Ik maak gebruik van een logitech harmony remote met een windows mce infrarood ontvanger. Is het een bekend probleem?
Ik maak gebruik van een logitech harmony remote met een windows mce infrarood ontvanger. Is het een bekend probleem?
Welk OS gebruik je?
Voor linux zou ik hier eens kijken: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104541
Voor windows zou ik het niet weten, geen ervaring mee.
Voor linux zou ik hier eens kijken: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104541
Voor windows zou ik het niet weten, geen ervaring mee.
[ Voor 78% gewijzigd door Mythling op 18-09-2011 00:11 ]
Om hier nog even op terug te komen; Ik heb gisteren OpenELEC geinstalleerd op de Sapphire Mini PC. In eeraste instantie leek alles goed te gaan. Zojuist heb ik een film op gezet en na 10 minuten kreeg ik weer artifacts en een vastloper.Timmetjuh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:34:
Ik heb een vreemd probleem bij het afspelen van HD films met mijn Sapphire Edge HD Mini PC.
Op deze mini PC heb ik Windows 7 Ultimate 64-bit draaien met daarop XBMC geinstalleerd.
Bij het afspelen van HD-films heb ik vaak ontzettend grote pixels en vreemde kleuren in beeld. Het is een beetje te vergelijken met satelliet-tv kijken bij slecht weer. Het probleem treedt op op willekeurige momenten.
Vaak gaat het na een scene weer weg, maaar soms gaat het ook door totdat er een blue screen verschijnt of de PC vastloopt. In dit blue screen staat dan meestal een melding dat er iets met de display driver aan de hand. Uiteraard heb ik deze al geprobeerd te updaten met de nieuwste versie van de Nvidia website, maar dit heeft niet geholpen. Ook staat DXVA gewoon ingeschakeld.
Hier een voorbeeld:
[afbeelding]
Dit probleem heb ik zowel onder een 32-bit versie van Windows 7 als onder een 64-bit versie.
Specs van de Sapphire Edge HD:
Intel® Atom™ D510 1.66GHz
1024 KB CPU Cache
2048 MB DDR2-800 So-DIMM
512 MB NVIDIA® ION™ 2
Heeft iemand een idee of zou dit gewoon een hardware issue zijn? Ik heb het internet al afgezocht, maar kan niet echt iemand vinden met hetzelfde probleem.
Heeft er nog iemand een idee of is het dan toch echt een hardware issue?
Ik heb zelf al met MyCOM gebeld omdat ik het apparaat op wilde sturen onder vermelding van een hardware fout, maar ze willen dat ik langs kom bij een technische dienst en daar het apparaat laat onderzoeken. Hier betaal ik dan natuurlijk onderzoekskosten voor.. Kan ik nog iets anders doen?
Helaas hier werkte m'n NFS shares op de 64bits versie ook niet.schumi2004 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:58:
[...]
Ben geen linux goeroe maar draai terug naar een andere build ( welke wel werkt) en zien wat dat op levert.
:update:
Zit nu uiteindelijk op build 8136 en mijn nfs shares werken nog.
Ik heb nog steeds mijn mount folder (waar mijn nfs shares op gemount zijn) dus dat zit goed.
Wie zit hier op de 64bit versie en heeft nog werkende nfs shares mounted op de folder mount?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan
Zo niet, hoe heb je je shares dan wel weer werkend gekregen (aangezien de mount folder weg is na een upgrade naar de 64 bit versie)
Ben terug gegaan naar 8207 en dat is de laatste waar hij bij mij wel werkt.
Had met die versie eigenlijk ook geen noemenswaardige issues dus blijf daar wel even op.
Gisteravond ging XBMC opeens al mn films opnieuw scannen, en haalde als plaatje niet de poster op, maar deed voor een aantal films gewoon een scène van de film als plaatje. Ik gebruik nu de Moviemeter plugin. Ik gebruik scène release namen als directory namen. Bijvoorbeeld Fair.Game.LiMiTED.720p.BluRay.x264-TWiZTED, die krijgt nu opeens geen poster meer als plaatje.
Ik zit volledig vast bij het proberen van het syncen van mijn librarys. Ik gebruik mySQL van op mijn synology ds211 nas, en gebruik phpMyadmin voor het beheer er van. Nu ik ken echt niks van mySQL, en heb al een stuk of 5 keer de guide van lifehacker opnieuw doorgenomen, maar het lijkt mij dat mijn 2 xbmc installaties allebij hun eigen database naar de sql database schrijven zodat er er 2 zijn, en ze niet in sync zijn. Iemand een idee wat ik fout doe?
Bekend probleem inmiddels. Heb het hier ook, zit niets anders op dan wachten op een upgrade van de moviemeter plugin.B2 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:43:
Gisteravond ging XBMC opeens al mn films opnieuw scannen, en haalde als plaatje niet de poster op, maar deed voor een aantal films gewoon een scène van de film als plaatje. Ik gebruik nu de Moviemeter plugin. Ik gebruik scène release namen als directory namen. Bijvoorbeeld Fair.Game.LiMiTED.720p.BluRay.x264-TWiZTED, die krijgt nu opeens geen poster meer als plaatje.
Ik zou het niet weten, ik weet niet welke handleiding je bedoeld (link mist) en we kunnen natuurlijk niet controleren of je het goed doet.thibaultvdb schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:51:
Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik het mijn mysql opstelling voor elkaar gekregen door ongeveer de volgende handleiding te volgen: Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all
Eerste stappen van mysql installeren gaat uiteraard anders, dus je kan het met je bestaande mysql installatie opvolgen vanaf: "Ga naar je userdatafolder van xbmc en edit (of maak als het er niet is) het bestand advancedsettings.xml."
Ik heb het zelfde probleem met de imdb scraper. Delen de scrapers gedeelte van de codes? Waar halen de scrapers hun afbeeldingen vandaan?BertusG schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:45:
[...]
Bekend probleem inmiddels. Heb het hier ook, zit niets anders op dan wachten op een upgrade van de moviemeter plugin.
[ Voor 19% gewijzigd door job op 18-09-2011 17:55 ]
Moeilijk te zeggen waar het precies mis gaat, maar de volgende speerpunten moet je iig op letten:thibaultvdb schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:51:
Ik zit volledig vast bij het proberen van het syncen van mijn librarys. Ik gebruik mySQL van op mijn synology ds211 nas, en gebruik phpMyadmin voor het beheer er van. Nu ik ken echt niks van mySQL, en heb al een stuk of 5 keer de guide van lifehacker opnieuw doorgenomen, maar het lijkt mij dat mijn 2 xbmc installaties allebij hun eigen database naar de sql database schrijven zodat er er 2 zijn, en ze niet in sync zijn. Iemand een idee wat ik fout doe?
1. Uiteraard dien je beide XBMC instanties te draaien in library mode.
2. Op de primaire XBMC instantie zijn de sources toegevoed. Op de secundaire instantie hoeft dit niet, op deze instantie hoef je enkel library mode te activeren en dan zou ie alle data uit de MySQL library moeten halen.
3. Wanneer je de tutorial nejtes gevolgd heb zou de xbmc_video library gevuld moeten worden. Check dus even of er überhaupt data in die database zit. Controleer ook of je vanaf de ander machine uberhaupt wel de MySQL database inkomt (met bijv. MySQL admin/Workbench of whatever je prefereert)
Verder kan er -indien je de Lifehacker tutorial netjes gevolgd hebt- eigenlijk niet zo heel veel mis gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door AmonTobin op 18-09-2011 18:06 ]
Even gechecked, inderdaad met een andere scraper hetzelfde probleem.job schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:54:
Ik heb het zelfde probleem met de imdb scraper. Delen de scrapers gedeelte van de codes? Waar halen de scrapers hun afbeeldingen vandaan?
Ja, je hebt op beide machines sources toegevoegd. Op zich geen probleem als de content al geset is al je de source toeveogd op de tweede machine, maar wel als je dezelfde source toevoegd op de tweede machine en de content is niet gelijk al geset op het moment dat je ze toevoegd en jezet de content dan opieuw. Dan heb je dus twee sources voor xbmc en staat alles dubbel.Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb het nu uiteindelijk werkend en nog makkelijker als gedacht.Tadream schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:32:
[...]
Helaas hier werkte m'n NFS shares op de 64bits versie ook niet.
Ben terug gegaan naar 8207 en dat is de laatste waar hij bij mij wel werkt.
Had met die versie eigenlijk ook geen noemenswaardige issues dus blijf daar wel even op.
In mijn geval was deze oplossing voor Synology het geen wat het weer aan de gang gekregen heeft.
http://wiki.xbmc.org/inde...Filesystem_(NFS)#Synology
En het is makkelijker geworden aangezien ik helemaal niks meer hoef te doen met mount.conf of iets dergelijks, ik kan er nu gewoon naar toe bladeren.
Ja, de database wordt gevuld als ik mijn 'met sources en database xbmc' aanzet. Ik ga dan alles nog eens opnieuw proberen, en er voor zorgen dat op de mac een verse, en lege xbmc installatie staat. (het werkt toch tussen mac en windows hé?)
edit: ik kan dus duidelijk mijn database niet benanderen vanaf mijn mac, op mijn windows pc kan xbmc de sql lijsten vinden en ik zie ook duidelijk op phpMyAdmin dat ze gevuld zijn, maar als ik probeer te verbinden op mijn mac via mysql workbench, dan zegt hij dit: error looking up password (error deleting password entry: the operation couldn't be completend. (osstatus error 0.) als ik als user en pw xbmc opgeef. (net zoals in de advancedsettings.xml config op de windows pc)
op deze screenshot zie je de user settings van mysql:
edit2: YES, het werkt!! ze zijn gesynct wohooow!! thx iedereen hier
het enige dat nog niet werkt zijn de covers van de films, er staat gewoon een samengedrukte screenshot, waar normaal de cover van de film zou moeten staan
edit: ik kan dus duidelijk mijn database niet benanderen vanaf mijn mac, op mijn windows pc kan xbmc de sql lijsten vinden en ik zie ook duidelijk op phpMyAdmin dat ze gevuld zijn, maar als ik probeer te verbinden op mijn mac via mysql workbench, dan zegt hij dit: error looking up password (error deleting password entry: the operation couldn't be completend. (osstatus error 0.) als ik als user en pw xbmc opgeef. (net zoals in de advancedsettings.xml config op de windows pc)
edit2: YES, het werkt!! ze zijn gesynct wohooow!! thx iedereen hier
[ Voor 68% gewijzigd door thibaultvdb op 19-09-2011 12:06 ]
Voor simpel databasegebruik (waar XBMC m.i. ook onder valt) zijn alleen de 1e vier usersettings nodig: CREATE, INSERT,UPDATE,DELETE. Al het andere valt eerder onder databasebeheer, en dat hoort alleen de databasebeheerder te doen, niet een programma-user. Het voorkomt ook databasehacks, al zal dat in een lokale database in de huiskamer niet snel gebeuren (denk eens aan meerdere web-databases op een gedeelde website-hostingserver).job schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:54:
[...]
Ik zou het niet weten, ik weet niet welke handleiding je bedoeld (link mist) en we kunnen natuurlijk niet controleren of je het goed doet.
Ik het mijn mysql opstelling voor elkaar gekregen door ongeveer de volgende handleiding te volgen: Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all
Eerste stappen van mysql installeren gaat uiteraard anders, dus je kan het met je bestaande mysql installatie opvolgen vanaf: "Ga naar je userdatafolder van xbmc en edit (of maak als het er niet is) het bestand advancedsettings.xml."
[...]
Ik heb het zelfde probleem met de imdb scraper. Delen de scrapers gedeelte van de codes? Waar halen de scrapers hun afbeeldingen vandaan?
Maar om één bepaalde user ('xbmc') alle rechten tot alle databases en alle beheer op een database-server te geven is eigenlijk zinloos.
[ Voor 44% gewijzigd door Klojum op 19-09-2011 12:14 . Reden: Quotebericht vergeten.. :-\ ]
Iemand anders nog een idee over hoe firefox als browser werkend te krijgen?Chris12 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:
iemand nog een beter idee om een volledig webbrowser aan XBMC (met MQ2 skin) toe te voegen.
Heb dit nu gedaan met een script (addon.xml en default.py) maar kan dan alleen Internet Explorer opstarten.
Zou liever FireFox willen...
Hoe ik het nu gedaan heb:
1. maak map met bv. "script.IEbrowser" en plaats deze map in XBMC\addons directory
2. in de script.IEbrowser moet je 2 files aanmaken:
addon.xml
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <addon id="script.IEbrowser" version="1.0" name="IEbrowser" provider-name="Chris12"> <requires> <import addon="xbmc.gui" version="2.11"/> </requires> <extension point="xbmc.python.script" library="default.py" debugging="false"/> <extension point="xbmc.addon.metadata"> <summary>Script to run Internet Explorer</summary> <description>Script to run Internet Explorer from witin XBMC</description> <platform>all</platform> </extension> </addon>
en default.py
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 import sys import os import subprocess import xbmc # Script constants __scriptname__ = "Run Internet Explorer in XBMC" __author__ = "Chris12" __url__ = "http://xbmc.org/" __credits__ = "Chris12" __version__ = "0.1" print "[SCRIPT] '%s: version %s' initialized!" % (__scriptname__, __version__, ) if (__name__ == "__main__"): child = subprocess.Popen("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe") rc = child.wait() sys.modules.clear()
3. Nu kan je het script zien onder programs (XBMC wel herstarten) en kan je een menu item maken met het script eraan gekoppeld.
Echter bovenstaande krijg ik niet werkend met firefox... als ik de link/path aanpas naar de firefox directory werkt het script niet meer?? werkt bv. wel weer met link naar explorer.exe
Klinkt stom maar heb je een andere hdmi kabel geprobeerd?Timmetjuh schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:29:
[...]
Om hier nog even op terug te komen; Ik heb gisteren OpenELEC geinstalleerd op de Sapphire Mini PC. In eeraste instantie leek alles goed te gaan. Zojuist heb ik een film op gezet en na 10 minuten kreeg ik weer artifacts en een vastloper.
Heeft er nog iemand een idee of is het dan toch echt een hardware issue?
Ik heb zelf al met MyCOM gebeld omdat ik het apparaat op wilde sturen onder vermelding van een hardware fout, maar ze willen dat ik langs kom bij een technische dienst en daar het apparaat laat onderzoeken. Hier betaal ik dan natuurlijk onderzoekskosten voor.. Kan ik nog iets anders doen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Stel Firefox als je standaardbrowser in en open gewoon een hyperlink.Chris12 schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:35:
[...]
Iemand anders nog een idee over hoe firefox als browser werkend te krijgen?
Waarom doe je trouwens zo moeilijk met zelf coden, met Advanced Launcher kan het bijv ook gewoon
Ja launcher kwam ik pas later tegen, ga ik deze week eens met spelen, maar bovenstaande zou gewoon toch moeten werken, kan niet inzien waarom met de ene link het wel werkt en met de andere link niet.SidewalkSuper schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:01:
[...]
Stel Firefox als je standaardbrowser in en open gewoon een hyperlink.
Waarom doe je trouwens zo moeilijk met zelf coden, met Advanced Launcher kan het bijv ook gewoon
Kan ik ook hyperlinks dan in XBMC MQ2 skin toevoegen. volgens mij kan ik dat niet onder een menu item hangen?
Ja, zelfs een DVI kabel met verloop naar HDMI op een monitor i.p.v. mijn TV. Helaas zonder succes..Rainesh schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:47:
[...]
Klinkt stom maar heb je een andere hdmi kabel geprobeerd?
De wijziging in xorg.conf heeft inderdaad helaas niet geholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:08:
Probleem lijkt me eerder te komen door pulseaudio. Dat kun je van je systeem verwijderen want dat heeft XBMC niet nodig, ik draai zelf XBMC zonder pulseaudio. Pulseaudio is een berucht programma wat over het algemeen mee problemen veroorzaakt dan verhelpt.
Heb nu alles van pulseaudio eraf gemieterd, even afwachten of dit helpt. Ik heb dit zaterdag gedaan en gister werkte hij nog prima. Als het vanavond als ik thuiskom nog steeds goed is ga ik er vanuit dat het opgelost is.
Laat het nog wel ff weten.
Mooi dat het nu werkt, al geef je niet aan wat nou de oplossing was (ik neem aan het toevoegen van 'niet lokale' rechten op de xbmc_video database voor de gebruiker xbmc?)thibaultvdb schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:08:
Ja, de database wordt gevuld als ik mijn 'met sources en database xbmc' aanzet. Ik ga dan alles nog eens opnieuw proberen, en er voor zorgen dat op de mac een verse, en lege xbmc installatie staat. (het werkt toch tussen mac en windows hé?)
edit2: YES, het werkt!! ze zijn gesynct wohooow!! thx iedereen hierhet enige dat nog niet werkt zijn de covers van de films, er staat gewoon een samengedrukte screenshot, waar normaal de cover van de film zou moeten staan
Het sharen van Thumbnails kun je doen door deze dmv een symbolische link op het netwerk bereikbaar te maken. Zie:
http://www.contentwhores.com/wordpress/?page_id=412
Hiephoi mensen,
Ik heb in mijn bibliotheek super veel films staan. Vanuit het menu klik ik dus op (videos), en kom ik dus in mijn films bibliotheek. Nu heb ik dus de films van de kleintjes, die ik eigenlijk niet in mijn map wil hebben,
en HD en nieuwe films door elkaar.
Kan ik misschien mappen aanmaken in het menu bijvoorbeeld: Films/HD films/Kinder films zodat ik meteen vanuit mijn homescreen naar mijn films kan gaan zonder dat de kinderfilms en hd films bij zitten?
Alvast bedankt,
Grz Lowhorn
Ik heb in mijn bibliotheek super veel films staan. Vanuit het menu klik ik dus op (videos), en kom ik dus in mijn films bibliotheek. Nu heb ik dus de films van de kleintjes, die ik eigenlijk niet in mijn map wil hebben,
en HD en nieuwe films door elkaar.
Kan ik misschien mappen aanmaken in het menu bijvoorbeeld: Films/HD films/Kinder films zodat ik meteen vanuit mijn homescreen naar mijn films kan gaan zonder dat de kinderfilms en hd films bij zitten?
Alvast bedankt,
Grz Lowhorn
Ja dat kan, je kan (afhankelijk van welke skin) je menu's aanpassen. Als je je films nu op je harddisc al verdeeld heb in de genoemde mappen, kan je van de specifieke map een favoriet maken en die aan een nieuw menu item koppelen.
Iemand al eens wat geprobeerd mbt. buienradar via een script of plugin/app werkend te krijgen binnen XBMC? Of een andere goede weather app welke ook radarbeelden laat zien van europa/NL ?
Ik vind wel dingen over Navi-X maar dat is een complete browser en dat is too much.
Ik vind wel dingen over Navi-X maar dat is een complete browser en dat is too much.
Laatst heb ik vanuit XBMC een keer een export gedaan van al mijn .nfo's zodat ik bij bepaalde films handmatig sets aan kon maken. Werkt wat omslachtig maar ik zie geen handigere oplossing (ik scrape films gewoon met Moviemeter in XBMC en heb dus geen zin om gebruik te maken van Media Companion of iets dergelijks). Echter heb ik nu opnieuw wat films die tot een set behoren dus ik wilde de .nfo's opnieuw exporteren. Ik zie ze echter nergens?
Je kan ook een Web Interface add-on gebruiken zoals XWMM. Daarmee kan je je volledige bibliotheek beheren, waaronder ook moviesets aanmaken.Joster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:25:
Laatst heb ik vanuit XBMC een keer een export gedaan van al mijn .nfo's zodat ik bij bepaalde films handmatig sets aan kon maken. Werkt wat omslachtig maar ik zie geen handigere oplossing (ik scrape films gewoon met Moviemeter in XBMC en heb dus geen zin om gebruik te maken van Media Companion of iets dergelijks). Echter heb ik nu opnieuw wat films die tot een set behoren dus ik wilde de .nfo's opnieuw exporteren. Ik zie ze echter nergens?
He jongens,
ik gebruik XBMC op m'n vista laptop (jaar paar oud) en heb sindskort een nieuwe Mac Mini.
Op de mac gaat alles veel vlotter dan op de laptop maar sinds ik meer dan 40 films heb lijkt het dat de bewegende covers in 'showcase' niet altijd 100% vloeiend gaat. Op de laptop merk ik dit ook maar minder (mss omdat deze vele kleinere resolutie heeft, dat het niet zo opvalt.) Hij schokt vlak voor de cover in het midden van het scherm staat. De rest gaat allemaal zonder haperen, de achtergronden etc..
Bij 'Infomuur' merk ik ook dat hij soms met naar de volgende pagina te scrollen ook heel effe hapert.
Niet supererg natuurlijk maar is hier iets aan te doen? XBMC op de mac is al eens helemaal gereinstalled maar dat heeft niet geholpen.
Iemand ervaringen of tips?
Edit: in dit filmpke kan je heel goed zien wat ik bedoel. In het begin als hij door de films bladert. De beweging is (in dit filmpke) alles behalve smooth.
YouTube: XBMC Aeon Nox Skin(MOVIE FEATURES).mp4 HD - YouTube
ik gebruik XBMC op m'n vista laptop (jaar paar oud) en heb sindskort een nieuwe Mac Mini.
Op de mac gaat alles veel vlotter dan op de laptop maar sinds ik meer dan 40 films heb lijkt het dat de bewegende covers in 'showcase' niet altijd 100% vloeiend gaat. Op de laptop merk ik dit ook maar minder (mss omdat deze vele kleinere resolutie heeft, dat het niet zo opvalt.) Hij schokt vlak voor de cover in het midden van het scherm staat. De rest gaat allemaal zonder haperen, de achtergronden etc..
Bij 'Infomuur' merk ik ook dat hij soms met naar de volgende pagina te scrollen ook heel effe hapert.
Niet supererg natuurlijk maar is hier iets aan te doen? XBMC op de mac is al eens helemaal gereinstalled maar dat heeft niet geholpen.
Edit: in dit filmpke kan je heel goed zien wat ik bedoel. In het begin als hij door de films bladert. De beweging is (in dit filmpke) alles behalve smooth.
[ Voor 15% gewijzigd door blubbers op 21-09-2011 20:01 ]
Probeer de Aeon MQ3 eens, die doet het super vloeiend op mijn Mac Mini, met 700+ films in de library.blubbers schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:12:
He jongens,
Is er nog een tip voor het scannen bij booten wat soepeler te laten lopen?
Ik krijg nu soms dat hij geen connectie kan maken met de remote server (scraper of mijn nas?)... en dat is toch wel vervelend als je net nieuwe alfeveringen erop gezet heb die je wilt kijken
.
Hebben meer mensen dit probleem en zo ja hoe hebben ze dit verholpen?
Ik krijg nu soms dat hij geen connectie kan maken met de remote server (scraper of mijn nas?)... en dat is toch wel vervelend als je net nieuwe alfeveringen erop gezet heb die je wilt kijken
Of is een web interface voor een Xbox versie wel mogelijk? Ik kan immers mijn Xbox ook bedienen via een remote op mijn Android telefoon, gewoon via http. Heb alleen nog niets kunnen vinden aan web interfaces (met als belangrijkste doel het beheren van je library's) voor XBMC op de Xbox?
Edit: is het zo simpel?
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 22-09-2011 15:12 ]
Een wait instellen zodat je XBMC pas start op het moment dat ook je internetconnectie tot stand is gekomen?noodel1988 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:23:
Is er nog een tip voor het scannen bij booten wat soepeler te laten lopen?
Ik krijg nu soms dat hij geen connectie kan maken met de remote server (scraper of mijn nas?)... en dat is toch wel vervelend als je net nieuwe alfeveringen erop gezet heb die je wilt kijken.
SidewalkSuper schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:53:
[...]
Een wait instellen zodat je XBMC pas start op het moment dat ook je internetconnectie tot stand is gekomen?
Ik gebruik de volgende setup: Windows - automatisch inloggen en zodra Windows gestart is wordt XBMC direct gestart... zal deze regel is aanpassen dat hij wat later start.
Bedankt!
Ik krijg in zowel Firefox, IE als Chrome de vraag naar mijn username en wachtwoord dat ik heb ingesteld voor http toegang maar dit wordt keer op keer geweigerd.. Eens verder neuzen.Joster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:45:
[...]
Of is een web interface voor een Xbox versie wel mogelijk? Ik kan immers mijn Xbox ook bedienen via een remote op mijn Android telefoon, gewoon via http. Heb alleen nog niets kunnen vinden aan web interfaces (met als belangrijkste doel het beheren van je library's) voor XBMC op de Xbox?
Edit: is het zo simpel?
Edit: ik weet zeker dat ik het goede wachtwoord ingeef want wanneer ik een fout wachtwoord geef krijg ik het venster met wachtwoord vereiste opnieuw. Wat ik krijg bij een goed wachtwoord is als volgt:
Edit2: het volgende kan ik niet doen, enable web server:Access Error: Site or Page Not Found
Cannot open URL

Sterker nog, bij mij ziet het er heel anders uit. Toch is dit alles afkomstig van de xbmc4xbox wiki, ik heb het idee dat mijn versie van XBMC met de skin die ik gebruik net wat anders in elkaar zit ofzo. Wel heb ik onder servers iets als "Allow to control XBMC via HTTP" en dat leek mij genoeg (daarmee kan ik immers ook middels mijn Android toestel XBMC bedienen... ).
[ Voor 40% gewijzigd door Joster op 22-09-2011 17:23 ]
Iemand nog een tip voor een goede, stevige remote voor een Asrock Ion 330 HT? De remote welke erbij zat begint het te begeven. De powerbutton reageert al helemaal niet meer, en de pauze, play en home button beginnen slechter te reageren.
Zat zelf te denken aan een Xbox360 remote, maar daar zal de xbox, welke er naast staat, ook op gaan reageren. Is ook niet handig.
Zat zelf te denken aan een Xbox360 remote, maar daar zal de xbox, welke er naast staat, ook op gaan reageren. Is ook niet handig.
Geprobeerd. Maar het lijkt wel even 'erg'.DyStiC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:18:
[...]
Probeer de Aeon MQ3 eens, die doet het super vloeiend op mijn Mac Mini, met 700+ films in de library.
Raar want grote achtergronden etc gaat perfect. Mss werkt er iets niet goed samen met Lion. Raar omdat het een nieuwe mini is. Vindt het wel een beetje jammer.
Als ik poster neem, wat eigenlijk hetzelfde is dan gaat het wel perfect. M'n bestanden opnieuw inladen helpt ook niet.
Ik ben bezig om OpenElec op mijn Zotac HD-ND22 aan de praat te krijgen, maar vooralsnog is het tergend traag.
Ik heb 'OpenELEC-Generic.i386-0.99.5' op de lokale (SSD) schijf geinstalleerd en mijn wlan netjes geconfigureerd.
Verder geen settings gedaan aan OE.
Wanneer ik nu een DVD (via VIDEO_TS dir) afspeel vanaf een share op een Windows 2008 server, dan is het tergend traag.Heel lang 'working' om vervolgens met horten stoten het SD materiaal af te spelen.
Deze zelfde Zotac doet dit prima wanneer er Windows 7 op staat (zelfde wlan, zelfde share, zelfde plek in huis).
Ik las de tip om de share eerst te mounten en dan binnen XBMC lokaal te benaderen, maar dit maakt geen verschil.
Iemand enig idee wat hier nog aan te finetunen valt?
Ik heb 'OpenELEC-Generic.i386-0.99.5' op de lokale (SSD) schijf geinstalleerd en mijn wlan netjes geconfigureerd.
Verder geen settings gedaan aan OE.
Wanneer ik nu een DVD (via VIDEO_TS dir) afspeel vanaf een share op een Windows 2008 server, dan is het tergend traag.Heel lang 'working' om vervolgens met horten stoten het SD materiaal af te spelen.
Deze zelfde Zotac doet dit prima wanneer er Windows 7 op staat (zelfde wlan, zelfde share, zelfde plek in huis).
Ik las de tip om de share eerst te mounten en dan binnen XBMC lokaal te benaderen, maar dit maakt geen verschil.
Iemand enig idee wat hier nog aan te finetunen valt?
Tijd voor een nieuwe sig..
Probeer het eens met de ion build, deze bevat drivers specifiek voor het ion platform.
Wellicht dat het dan beter werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 22-09-2011 22:34 ]
Generic: werkt, maar traag op SMBjob schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:29:
Probeer het eens met de ion build, deze bevat drivers specifiek voor het ion platform.
Intel x86 en 64-bit : Installer crashed, non-bootable HDD als gevolg
ION x86 en 64-bit: Installer 'hangt' en accepteerd geen keyboard input meer
Ok, ik heb gemerkt dat mijn probleem aan de uitleg van de film ligt. Als ik de info uit zet dan gaat alles perfect smooth. Wel jammer opzich maar ik ga voor de Wall gaan denk ik.
Ik gebruik sinds kort mijn android phone als remote, de xbmc remote app is gratis beschikbaar en werkt prima !r3v0ss schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:34:
Iemand nog een tip voor een goede, stevige remote voor een Asrock Ion 330 HT? De remote welke erbij zat begint het te begeven. De powerbutton reageert al helemaal niet meer, en de pauze, play en home button beginnen slechter te reageren.
Geldt het aanpassen van het menu ook voor het menu Video's? Deze is bij mij momenteel onderverdeeld in Series & Speelfilms. Als ik hier een extra kopje tussen kan zetten zou dat fijn zijn.Chris12 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:21:
Ja dat kan, je kan (afhankelijk van welke skin) je menu's aanpassen. Als je je films nu op je harddisc al verdeeld heb in de genoemde mappen, kan je van de specifieke map een favoriet maken en die aan een nieuw menu item koppelen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Voor de mensen in dit topic met kleine kinderen (of nog nostalgische gevoelens hebben):
Ik heb een sesamstraat plugin geschreven. Hiermee kun je in XBMC de video's van de sesamstraat website bekijken.
Je kan hem hier downloaden: http://dl.dropbox.com/u/5...n.video.nlsesamstraat.zip
Ik ga hem ook nog even submitten zodat hij in de officiële repository komt te staan.
.
Ik heb een sesamstraat plugin geschreven. Hiermee kun je in XBMC de video's van de sesamstraat website bekijken.
Je kan hem hier downloaden: http://dl.dropbox.com/u/5...n.video.nlsesamstraat.zip
Ik ga hem ook nog even submitten zodat hij in de officiële repository komt te staan.
Edit: sorry voor de dubbelpost.
Ik kan nu wel mijn web interface bereiken maar heb daar wat weinig mogelijkheden. Weet iemand of je eenzelfde iets als hierboven kan gebruiken bij XBMC op een Xbox?Otherside1982 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:05:
[...]
Je kan ook een Web Interface add-on gebruiken zoals XWMM. Daarmee kan je je volledige bibliotheek beheren, waaronder ook moviesets aanmaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 23-09-2011 21:23 ]
Ik gebruik ook standaard de Android remote. Ik heb wel een Harmony One die ik kan gebruiken aangezien mijn case (OrigenAE M10) standaard voorzien is van IR, maar ik preferer absoluut de Android app. Ik vind alleen het design van die virtuele remote spuuglelijk, maar goed.FlyEragon schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:50:
[...]
Ik gebruik sinds kort mijn android phone als remote, de xbmc remote app is gratis beschikbaar en werkt prima !
Daarnaast heeft het ook gewoon iets om je telefoon te gebruiken bij het zappen...dat blijft toch op e.o.a. geeky manier leuk om te doen...
ik zou ddsfantart even aanzetten. En bewegende achtergronden in home juist weer uit. Ik heb deze problemen niet op 2 veel tragere ion boxesblubbers schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:42:
[...]
Geprobeerd. Maar het lijkt wel even 'erg'.
Raar want grote achtergronden etc gaat perfect. Mss werkt er iets niet goed samen met Lion. Raar omdat het een nieuwe mini is. Vindt het wel een beetje jammer.
Als ik poster neem, wat eigenlijk hetzelfde is dan gaat het wel perfect. M'n bestanden opnieuw inladen helpt ook niet.
Weet iemand of er een (Windows) desktop remote bestaat om XBMC te bedienen?
Het zou eventueel ook met de webinterface kunnen maar een app ervoor leek me handiger.
Het zou eventueel ook met de webinterface kunnen maar een app ervoor leek me handiger.
Gewoon Teamviewer? Werkt hier perfect, bedien zo mijn HTPC vanaf een willekeurige locatie.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Is het eigenlijk mogelijk om XBMC op een NAS zelf te installeren?
Want ik had graag gehad dat er een soort van XBMC 'server' was die constant draaide
Want ik had graag gehad dat er een soort van XBMC 'server' was die constant draaide
Bedoelde eigenlijk een "echte remote" als desktop appSnuffel schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:28:
Gewoon Teamviewer? Werkt hier perfect, bedien zo mijn HTPC vanaf een willekeurige locatie.
Ik was zelf ook aan het kijken voor een remote, wil namelijk een HTPC gaan bouwen. Ik las dat je een Philips OVU412000 IR Receiver kan kopen op eBay en dan een Logitech Harmony kan gebruiken om XBMC te bedienen. Die IR Receivers zijn ook te krijgen met remotes van bijv HP. Kosten niet zo heel veel, dus is het proberen waard!
Heb het zelf nog niet kunnen testen
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dit werkt. Ik gebruik dit in combinatie met OpenElecOphidian schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:15:
Ik was zelf ook aan het kijken voor een remote, wil namelijk een HTPC gaan bouwen. Ik las dat je een Philips OVU412000 IR Receiver kan kopen op eBay en dan een Logitech Harmony kan gebruiken om XBMC te bedienen. Die IR Receivers zijn ook te krijgen met remotes van bijv HP. Kosten niet zo heel veel, dus is het proberen waard!
Voor sabnzbd en NzbGet gebruikers heb ik een klein scriptje geschreven dat een xbmc-notificatie stuurt en de xbmc-library laat updaten. Bij mij gaan niet alle films via couchpotato, en dus wordt de library niet altijd geupdate na het downloaden van een film of muziek. Met dit script is dat verleden tijd.
Linux only, want in bash (voor windows staat er wel wat op het sabnzbd.org forum).
Script voor sabnzbd.
Script voor nzbget.
Linux only, want in bash (voor windows staat er wel wat op het sabnzbd.org forum).
Script voor sabnzbd.
Script voor nzbget.
Bedankt! Ook namens de kleineNaj_Geetsrev schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:19:
Voor de mensen in dit topic met kleine kinderen (of nog nostalgische gevoelens hebben):
Ik ga hem ook nog even submitten zodat hij in de officiële repository komt te staan..
Op een nas ontbreekt een vga/hdmi aansluiting, dus welke functie zou xbmc op je nas dan moeten vervullen?jordy-maes schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:46:
Is het eigenlijk mogelijk om XBMC op een NAS zelf te installeren?
Ze zijn volgens mij al een xbmc-server variant aan het bouwen. voordelen; centrale database en library's die geupdate kunnen worden zonder dat er een htpc hoeft te draaien.job schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:08:
[...]
Op een nas ontbreekt een vga/hdmi aansluiting, dus welke functie zou xbmc op je nas dan moeten vervullen?
Oh, dat zoiets er aan komt geloof ik best. Ik zou het ideaal vinden voor de synchronisatie en om library updates ook op mijn nas te krijgen.
Ik ben alleen benieuwd welke functie van xbmc Jordy op zijn nas wilt hebben. Ik ben bang dat hij iets van xbmc verwacht wat niet kan (buiten wat jij en ik omschrijven).
Ik ben alleen benieuwd welke functie van xbmc Jordy op zijn nas wilt hebben. Ik ben bang dat hij iets van xbmc verwacht wat niet kan (buiten wat jij en ik omschrijven).
[ Voor 25% gewijzigd door job op 25-09-2011 10:20 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen met het volgende probleem. Ik zou graag xbmc commander willen laten draaien via me Ipad. Ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat. De mappen blijven leeg op me ipad
Xbmc dat via me apple tv 2 loopt werkt wel prima. De mappen woorden prima weer gegeven. Misschien is het handig te vermelden dat ik alles via Synology 110 laat lopen.
Alvast bedankt!
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen met het volgende probleem. Ik zou graag xbmc commander willen laten draaien via me Ipad. Ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat. De mappen blijven leeg op me ipad
Xbmc dat via me apple tv 2 loopt werkt wel prima. De mappen woorden prima weer gegeven. Misschien is het handig te vermelden dat ik alles via Synology 110 laat lopen.
Alvast bedankt!
Zou OpenELEC misschien geen SMB2 ondersteunen (en/of mijn server niet zien dat de andere kant SMB2 praat)?Koffie schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:19:
[...]
Generic: werkt, maar traag op SMB
Intel x86 en 64-bit : Installer crashed, non-bootable HDD als gevolg
ION x86 en 64-bit: Installer 'hangt' en accepteerd geen keyboard input meer
Kijken of ik SMB1 eens kan disablen op de server en dan verbinden.
Welke xbmc draai je? Dharma of pre-Eden? Laatst genoemde heeft aanpassingen in de remote api waardoor veel apps nog niet goed werken.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:39:
Beste mensen,
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen met het volgende probleem. Ik zou graag xbmc commander willen laten draaien via me Ipad. Ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat. De mappen blijven leeg op me ipad![]()
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik gebruik de XBMC PRE-11.0DyStiC schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:57:
[...]
Welke xbmc draai je? Dharma of pre-Eden? Laatst genoemde heeft aanpassingen in de remote api waardoor veel apps nog niet goed werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 11:18 ]
Je kan xbmc via PXE installeren. Libraries ed op nas kan al langer zonder PXE.job schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
Oh, dat zoiets er aan komt geloof ik best. Ik zou het ideaal vinden voor de synchronisatie en om library updates ook op mijn nas te krijgen.
Dit bedoel ik dus.Mar2zz schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:15:
[...]
Ze zijn volgens mij al een xbmc-server variant aan het bouwen. voordelen; centrale database en library's die geupdate kunnen worden zonder dat er een htpc hoeft te draaien.
Tjah, nog even wachten dan hé
Ehm wie precies? Volgens mij is niemand van het XBMC team daarmee bezig.Mar2zz schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:15:
[...]
Ze zijn volgens mij al een xbmc-server variant aan het bouwen. voordelen; centrale database en library's die geupdate kunnen worden zonder dat er een htpc hoeft te draaien.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Leek mij ook sterk idd. XBMC is juist zo goed doordat het een totaalpakket levert wat geen server nodig heeft.
Op een server kun je natuurlijk wel je database draaien met mysql
Idd..mysql en exporten van je library zou moeten doen wat de persoon die de vraag stelde, wil...SidewalkSuper schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
Leek mij ook sterk idd. XBMC is juist zo goed doordat het een totaalpakket levert wat geen server nodig heeft.
Misschien een goeie guide zoiets (gevonden op het openelec forum):
http://openelec.tv/forum/...use-it-for-multiple-boxes
Ja er wordt aangewerkt, zie hier voor meer info.
Weet iemand of er een flight tracking plugin bestaat voor XBMC?
Als member van het team-xbmc kan ik vertellen dat niemand van ons team hier mee bezig is.bobo1on1 schreef op maandag 26 september 2011 @ 02:52:
[...]
Ehm wie precies? Volgens mij is niemand van het XBMC team daarmee bezig.
http://www.xbmcfreak.nl/
JohErhnam schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:39:
[...]
Als member van het team-xbmc kan ik vertellen dat niemand van ons team hier mee bezig is.
[ Voor 9% gewijzigd door bobo1on1 op 26-09-2011 17:51 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik heb nog steeds sinds enige tijd het probleem dat xbmc bij mij traag word na een bepaalde tijd. Dit kan soms een uur zijn, soms na 1,5 dag.
Heel vreemd, heb al geprobeerd om pulseaudio te verwijderen omdat ik daar meldingen over tegenkwam in het xbmc.log. De meldingen zijn weg, maar mijn probleem niet.
Ik draai xbmc op een Asrock ION 330. Omdat ik deze ook gebruik als NAS staat ie 24/7 aan. Na een aantal uur treed meestal dit probleem op. Het is tijdelijk te verhelpen door het systeem even te suspenden en weer resume. Dan gaat het weer een tijdje goed.
Heb het gevoel dat het toch ergens in de nvidia driver zit. Welke versie raden jullie aan voor gebruik op ubuntu 11.04 ? Ik gebruik de desktop verder niet, heb dus een vrij minimale installatie en maak gebruik van het xbmc-live script om meteen in xbmc te booten.
Deze errors zie ik in het log welke ik er van verdenk dat dat de oorzaak is:
Iemand een briljant idee? Zou je eeuwig dankbaar zijn...
Heel vreemd, heb al geprobeerd om pulseaudio te verwijderen omdat ik daar meldingen over tegenkwam in het xbmc.log. De meldingen zijn weg, maar mijn probleem niet.
Ik draai xbmc op een Asrock ION 330. Omdat ik deze ook gebruik als NAS staat ie 24/7 aan. Na een aantal uur treed meestal dit probleem op. Het is tijdelijk te verhelpen door het systeem even te suspenden en weer resume. Dan gaat het weer een tijdje goed.
Heb het gevoel dat het toch ergens in de nvidia driver zit. Welke versie raden jullie aan voor gebruik op ubuntu 11.04 ? Ik gebruik de desktop verder niet, heb dus een vrij minimale installatie en maak gebruik van het xbmc-live script om meteen in xbmc te booten.
Deze errors zie ik in het log welke ik er van verdenk dat dat de oorzaak is:
code:
1
2
3
4
| 19:40:46 T:11327648 ERROR: VDPAU Device Preempted - attempting recovery 19:40:46 T:11327648 ERROR: (VDPAU) Error: The display was pre-empted, or a fatal error occurred.(2) at VDPAU.cpp:780 19:45:07 T:11327648 ERROR: GLX: Same window as before, refreshing context 19:48:52 T:11327648 ERROR: Previous line repeats 5 times. |
Iemand een briljant idee? Zou je eeuwig dankbaar zijn...
Traag? Weet je zeker dat hij er niet van crasht? Dat is namelijk een bug in de nvidia driver die optreedt bij het veranderen van de refresh rate (bijv. van 60Hz naar 23,976Hz). Ik geloof wel dat FernetMenta bezig is om eromheen te werken.
[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-09-2011 11:19 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Even een post om jullie er allemaal op te attenderen dat ik mijn NOS plugin gereleased heb. Zie de post op het xbmc forum voor meer info.
Yep, ik weet zeker dat ie niet crashed..HarmoniousVibe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:07:
Traag? Weet je zeker dat hij er niet van crasht? Dat is namelijk een bug in de nvidia driver die optreedt bij het veranderen van de refresh rate (bijv. van 60Hz naar 23,976Hz). Ik geloof wel dat FernetMenta bezig is om eromheen te werken.
Interface word gewoon traag, rss feed onderin gaat schokkerig en heel veel framedrops bij videos (stotterend beeld dus). Even suspend en resume en het is weer goed.

Jammer, ik ben ooit op deze thread terecht gekomen, dacht daar wel wat uit zou rollen. Me would like very much the idea.Erhnam schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:39:
[...]
Als member van het team-xbmc kan ik vertellen dat niemand van ons team hier mee bezig is.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105883
Verwijderd
Wat is het effect van deze crash bij jou? Ik heb vaak crashes in de laatste openelec Eden releases, waarbij ik terug naar het mainscreen wordt geschoten en de volgende melding krijg: 'webserver failed to start' . Hierna start de webserver ook niet meer op via aan- en uitschakelen van de webserver in de settings.HarmoniousVibe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:07:
Er zit toch geen voordeel in, dus waarom zou je dat willen?Mar2zz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:49:
[...]
Jammer, ik ben ooit op deze thread terecht gekomen, dacht daar wel wat uit zou rollen. Me would like very much the idea.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105883
Of zie ik het nou helemaal fout?
er hoeft geen htpc aan om xbmc te updaten. Servers staan meestal toch 24/7 aan. En denk ook aan andere serveropties, zoals streamen van content. Kijk naar plex mediaserver als voorbeeld.
Daarnaast profielbeheer centraal zetten, thumbs, etc. Moet je nu moeilijk voor doen met mounts.
Daarnaast profielbeheer centraal zetten, thumbs, etc. Moet je nu moeilijk voor doen met mounts.
Op zich hoeven ze daar toch niet per sé een server build voor te maken?Mar2zz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:09:
er hoeft geen htpc aan om xbmc te updaten. Servers staan meestal toch 24/7 aan. En denk ook aan andere serveropties, zoals streamen van content. Kijk naar plex mediaserver als voorbeeld.
Ze kunnen dit in principe ook bereiken door de MySQL database ondersteuning uit te breiden door ook thumbnails e.d. in de MySQL database te gaan opnemen. Dan kun je er zelf voor kiezen om de MySQL database op een centrale machine/server te draaien waarmee vervolgens alle client XBMC instanties mee syncen.
Dan ben je al een aardig eind op weg richting het gewenste client-server model.
Edit: Als moet ik zeggen dat dingen als het streamen van content e.d. nog wel een issue is natuurlijk. Dat was mij even ontschoten. Maar profielen en gebruikersinstellingen kun je natuurlijk wel in de database opslaan en ophalen, dus een soort van 'roaming XBMC profile' opzet zou wel mogelijk moeten zijn, lijkt me.
[ Voor 20% gewijzigd door AmonTobin op 28-09-2011 15:14 ]
Heel mooi, maar er staat niet bij hoe je hem installeert?Tweetyfrk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:12:
Even een post om jullie er allemaal op te attenderen dat ik mijn NOS plugin gereleased heb. Zie de post op het xbmc forum voor meer info.
Ik dacht precies hetzelfde, zou hem graag wel willen proberen.Japius schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:27:
[...]
Heel mooi, maar er staat niet bij hoe je hem installeert?
Hier nog 1. Lijkt me niet dat deze zo vlot aan de officiële repo is toegevoegd.karstnl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:30:
[...]
Ik dacht precies hetzelfde, zou hem graag wel willen proberen.
Hij staat gewoon in de officiële repo, dus net als elke andere addon.Japius schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:27:
[...]
Heel mooi, maar er staat niet bij hoe je hem installeert?
Ah, okee. En hij heet gewoon 'NOS Plugin'? oid?Tweetyfrk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:55:
[...]
Hij staat gewoon in de officiële repo, dus net als elke andere addon.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nog korter: 'NOS'anandus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:57:
[...]
Ah, okee. En hij heet gewoon 'NOS Plugin'? oid?
Nice, morgen even uit testen.
Iets anders.
Ik draai OpenElec en heb een keymap aangemaakt, een stukje eruit is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <FullscreenVideo> <remote> <red>RunScript(script.xbmc.subtitles)</red> <green>NextSubtitle</green> <yellow>AudioNextLanguage</yellow> <hash>OSD</hash> </remote> </FullscreenVideo> |
De overige items "global, home" werken allemaal wel behalve deze "fullscreenvideo", als er een film speelt doet hij alles behalve wat ik opgegeven heb te moeten doen.
Doe ik iets fout ?
Net getest, hij werkt alleen is de kwaliteit minder ivm op de NOSsite zelf. Maar het werkt
Op zich is het hetzelde filmpje, maar op je tv bekijk je hem natuurlijk een stuk groter dan op je pckarstnl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:23:
[...]
Net getest, hij werkt alleen is de kwaliteit minder ivm op de NOSsite zelf. Maar het werkt
Dat dacht ik eerst ook, maar toch zie ik meer errors en random slecht beeldmateriaal. Kan misschien aan mijn drivers liggen, maar ik zie duidelijk verschil ;'( Maar ik vind het al fijn dat ik nu via XMBC NOS kan kijkenTweetyfrk schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:19:
[...]
Op zich is het hetzelde filmpje, maar op je tv bekijk je hem natuurlijk een stuk groter dan op je pc
He jongens,
ik heb destijds zelf wat achtergronden geselecteerd en vandaag heb ik deze aan het veranderen geweest. Nu als ik films of series open dan staat nog steeds de oude achtergrond bij de achtergrond van de films/serie. Hoe kan ik deze ook naar de nieuwe krijgen?
Alvast bedankt.
ik heb destijds zelf wat achtergronden geselecteerd en vandaag heb ik deze aan het veranderen geweest. Nu als ik films of series open dan staat nog steeds de oude achtergrond bij de achtergrond van de films/serie. Hoe kan ik deze ook naar de nieuwe krijgen?
Alvast bedankt.
Je zal de films en series die je hebt aangepast moeten verwijderen uit je Library en dan een update van je Library moeten doen.
Dan zal XBMC de nieuwe content inscannen.
Dan zal XBMC de nieuwe content inscannen.
excuses voor het pushen maar heeft er niemand een probleem/oplossing gezien in mijn eerdere vraag?
@schumi, heb je die red, green enzo ook nog ergens anders toegekend in je keymap waar ze wel werken?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]