12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ja, ik zal mijn hele keymap posten.Mar2zz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:35:
@schumi, heb je die red, green enzo ook nog ergens anders toegekend in je keymap waar ze wel werken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <keymap> <!-- Blue toggles watched indicator --> <!-- Yellow will toggle the library views between 'show everything' and 'show watched only' --> <!-- Logitech Harmony is configured to send 'hash' keypress when 'menu'-key is pressed --> <!-- Remapped LiveTV function to Kids folder --> <global> <remote> <blue>ToggleWatched</blue> <yellow>SendClick(25,14)</yellow> <hash>ContextMenu</hash> </remote> </global> <!-- Home screen --> <!-- Red update video library --> <!-- Star clean video library --> <!-- Remapped LiveTV function to Kids folder --> <Home> <remote> <red>XBMC.UpdateLibrary(video)</red> <star>XBMC.CleanLibrary(video)</star> </remote> </Home> <!-- While whatching full-screen video --> <!-- Red download subtitles --> <!-- Green cycles through the subtitles --> <!-- Yellow cycles through the audio streams --> <!-- Hash activate OSD --> <FullscreenVideo> <remote> <red>RunScript(script.xbmc.subtitles)</red> <green>NextSubtitle</green> <yellow>AudioNextLanguage</yellow> <hash>OSD</hash> </remote> </FullscreenVideo> </keymap> |
Het werkt overal behalve in fullscreenvideo
Kan het zijn dat je XBMC niet in 'true fullscreen' modus draait?schumi2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:24:
[...]
Het werkt overal behalve in fullscreenvideo
Wellicht dat je de "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" optie in de XBMC settings hebt geactiveerd?
Dat zou toch geen verschil mogen maken, hoop ik? Ik veronderstel toch dat Fullscreenvideo wil zeggen dat er een video op het volledige scherm van XBMC wordt afgespeeld, zonder dat het uitmaakt of XBMC dan true fullscreen, fullscreen window, of windowed draait.AmonTobin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:56:
[...]
Kan het zijn dat je XBMC niet in 'true fullscreen' modus draait?
Wellicht dat je de "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" optie in de XBMC settings hebt geactiveerd?
Op zich is zou je dat verwachten idd, maar je weet maar nooit. Het is maar een suggestie die makkelijk te controleren/uit te sluiten is. Het zou mogelijk een bugje kunnen zijn.Otherside1982 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:12:
[...]
Dat zou toch geen verschil mogen maken, hoop ik? Ik veronderstel toch dat Fullscreenvideo wil zeggen dat er een video op het volledige scherm van XBMC wordt afgespeeld, zonder dat het uitmaakt of XBMC dan true fullscreen, fullscreen window, of windowed draait.
Hehe, ja dat is allesMar2zz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:13:
Is dit alles? Je zou moeten kijken wat er gebeurt met <displayremotecode>true</displayremotecode> in advanced settings. Wellicht meld openelec niet goed aan dat ie in fullscreen zit en heb je een bug te pakken.
In de toekomst zal ik wellicht hem uitbreiden maar voor nu gaat het me even om wat er nu instaat.
Ik zal displayremotecode eens proberen.
En naar deze settings kijkenAmonTobin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:56:
[...]
Kan het zijn dat je XBMC niet in 'true fullscreen' modus draait?
Bedankt voor de tips, later vandaag maar eens uitzoeken of we een bug te pakken hebben
Ik bedoel de achtergronden van de beginpagina, waar instellingen, weer, apps, etc staat.Fire69 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:12:
Je zal de films en series die je hebt aangepast moeten verwijderen uit je Library en dan een update van je Library moeten doen.
Dan zal XBMC de nieuwe content inscannen.
Waar kan ik dit "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" exact vinden?
Heb namelijk alles opnieuw moeten installeren nadat om onverklaarbare reden mijn systeem niet meer wilde uitschakelen. Tijdens deze install heb ik zo'n beetje elke menu setting gezien maar kwam dit niet tegen.
Heb er wel een ander probleem bij en dat is dat bij het open van TV Series na een paar tellen terug springt naar het hoofd menu
Ik heb de NFS share al opnieuw toegevoegd maar haalt niks uit, zwaar vervelend.
:Update:
Ik heb debugging aangezet maar wordt er niet veel wijzer van.
Wat ik zie gebeuren is dat ik heel snel de shows te zien krijg en dan klapt hij eruit naar main screen.
Heeft het zin om de log file te uploaden ?
Voor mij is het allemaal abracadabra maar misschien dat iemand anders er iets mee kan.
http://pastebin.com/x616LwfM
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 30-09-2011 18:44 ]
Dat zit bij mij onder 'settings -> system -> video output (en dan de derde optie)schumi2004 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:33:
@AmonTobin
Waar kan ik dit "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" exact vinden?
Heb namelijk alles opnieuw moeten installeren nadat om onverklaarbare reden mijn systeem niet meer wilde uitschakelen. Tijdens deze install heb ik zo'n beetje elke menu setting gezien maar kwam dit niet tegen.
Ik draai overigens wel XBMC Eden.
Edit: Ik wilde net zeggen: zet anders debug logging ff aan ivm TV Series probleem, maar dat heb je dus al gedaan. Tsja, post anders inderdaad ff een linkje naar je debuglog in pastebin ofzo. Ik ben zelf geen expert, maar wellicht dat iemand anders er wel wijzer op wordt. Wat voor database draai je? De standaard XBMC of in een MySQL database?
[ Voor 22% gewijzigd door AmonTobin op 30-09-2011 17:51 ]
Ik heb een zwaar vermoeden dat het wel eens aan de plugins IceFilms en/of Trakt.tv ligt. Voorheen had ik nergens problemen mee tot dat eigenlijk die 2 plugins erop kwamen. (werken genoemde plugins überhaupt wel onder pre-Eden?)
Ik draai zelf zonder problemen een pre-Eden release (PVR build) met de Trakt.tv plugin.schumi2004 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:42:
Ben nog eens verder gaan stoeien ermee en met als uiteindelijke resultaat dat mijn AD02 nu XBMC loos is (zo weer maar een reinstall doen).
Ik heb een zwaar vermoeden dat het wel eens aan de plugins IceFilms en/of Trakt.tv ligt. Voorheen had ik nergens problemen mee tot dat eigenlijk die 2 plugins erop kwamen. (werken genoemde plugins überhaupt wel onder pre-Eden?)
Zojuist weer een clean install gedaan, niks bijzonders aan de settings gewijzigd en direct de TV folder toegevoegd via NFS en hij klapt gewoon weer terug naar hoofdmenu. (met verschillende versies)
De TV Serie folder heeft ook niet eens zo bijzonder veel erin staan, 20 mappen maar waarvan 1 (2011) in de naam heeft.
Snap er helemaal niks meer van nu, het heeft altijd gewerkt alleen zijn er 3 extra shows aan de storage toegevoegd.
:update:
Heb nu een nieuwe NFS gemaakt op mijn synology welke nu tvshows heet en helemaal leeg is en nu gaat het netjes (oude hete series).
Of er staan teveel items in of verkeerde karakters (bv ( ) ) in de filenames.
Het lijkt op nog meer plaatsen te gebeuren, zou het path te lang worden misschien?
Ik openede een path wat er ongeveer zo uitziet: /kids/het zandkasteel/ zodra ik de inhoud van het zandkasteel wilde zien klapte hij weer naar main screen.
Vreemde is dat het voorheen altijd wel gewerkt heeft waarom nu opeens niet?
[ Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 02-10-2011 12:30 ]
Ik heb zelf ook last van de nieuwe NFS-driver(s) die in XBMC & OpenELEC pre-Eden wordt gebruikt. Kennelijk heet dat ding 'libnfs', en zou nu dus de onboard NFS-verbindindingen moeten verzorgen.schumi2004 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:58:
Schiet mij maar lek.
Zojuist weer een clean install gedaan, niks bijzonders aan de settings gewijzigd en direct de TV folder toegevoegd via NFS en hij klapt gewoon weer terug naar hoofdmenu. (met verschillende versies)
De TV Serie folder heeft ook niet eens zo bijzonder veel erin staan, 20 mappen maar waarvan 1 (2011) in de naam heeft.
Snap er helemaal niks meer van nu, het heeft altijd gewerkt alleen zijn er 3 extra shows aan de storage toegevoegd.
Heb nu een nieuwe NFS gemaakt op mijn synology welke nu tvshows heet en helemaal leeg is en nu gaat het netjes (oude hete series).
Of er staan teveel items in of verkeerde karakters (bv ( ) ) in de filenames.
Het lijkt op nog meer plaatsen te gebeuren, zou het path te lang worden misschien?
Ik openede een path wat er ongeveer zo uitziet: /kids/het zandkasteel/ zodra ik de inhoud van het zandkasteel wilde zien klapte hij weer naar main screen.
Vreemde is dat het voorheen altijd wel gewerkt heeft waarom nu opeens niet?
M'n beide Synologies (209+ en 209) kunnen er niet mee overweg, terwijl de oude manier het prima deed. Als het inderdaad zo is dat een te lang PATH voor problemen zorgt, dat moet dat snel te fixen zijn. Want ik heb weinig trek om m'n nassies softwarematig om te gooien voor alleen maar xbmc/OE. Straks eens kijken of ze dat pathlengte-probleem bij OpenELEC zelf kunnen bevestigen.
1. Alle items van die map even wegkopiëren
2. Kijken of je de share vanuit XBMC kan openen zonder issues
Mocht dat goed gaan:
3. Plaats één bestand in die map (geef hem een hele korte naam) en kijk of het nog goed gaat vanuit XBMC.
Mocht dat goed gaan:
4. Geef dat bestand een hele lange naam en kijk of het nog goed gaat.
Dan weet je iig of het idd aan te lange bestandsnamen ligt en anders ligt het mogelijk aan bepaalde bestanden/eigenschappen van die bestanden die XBMC niet (meer) leuk vindt. Dan zou je dat verder kunnen isoleren door telkens bestanden toe te voegen in die map en te controleren wanneer XBMC de fout in gaat.
Geven de debug logs overigens geen nuttige info?
Maar ik zal vanavond nog eens de boel nalopen.
Ik snap je test redenering maar ben eigenlijk niet van plan mijn collectie te grabbel te gooien.AmonTobin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:27:
Op zich moet dat toch makkelijk te testen zijn?
1. Alle items van die map even wegkopiëren
2. Kijken of je de share vanuit XBMC kan openen zonder issues
Mocht dat goed gaan:
3. Plaats één bestand in die map (geef hem een hele korte naam) en kijk of het nog goed gaat vanuit XBMC.
Mocht dat goed gaan:
4. Geef dat bestand een hele lange naam en kijk of het nog goed gaat.
Dan weet je iig of het idd aan te lange bestandsnamen ligt en anders ligt het mogelijk aan bepaalde bestanden/eigenschappen van die bestanden die XBMC niet (meer) leuk vindt. Dan zou je dat verder kunnen isoleren door telkens bestanden toe te voegen in die map en te controleren wanneer XBMC de fout in gaat.
Geven de debug logs overigens geen nuttige info?
Nu kan ik het ook op een andere manier doen en dat is folders maken en testen.
Het is wel iets wat ik de komende dagen gepland heb echter vandaag niet (ook niet de afgelopen dagen), wordt een beetje moe van het geswitch van OE en/of XBMC.
De ellende begon na de OE build 8258, alle builds hierna hadden zelfde problemen, build 8258 had/heeft nergens last van.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 02-10-2011 20:53 ]
Als je uit hebt staan dat je library bij het starten van XBMC geupdate wordt zou je volgens mij nergens last van moeten hebben, maar ik snap je punt idd; better safe than sorry.schumi2004 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Ik snap je test redenering maar ben eigenlijk niet van plan mijn collectie te grabbel te gooien.
Nu kan ik het ook op een andere manier doen en dat is folders maken en testen.
Het is wel iets wat ik de komende dagen gepland heb echter vandaag niet (ook niet de afgelopen dagen), wordt een beetje moe van het geswitch van OE en/of XBMC.
De ellende begon na de OE build 8258, alle builds hierna hadden zelfde problemen, build 8258 had/heeft nergens last van.
Success iig! Wat een gedoe zeg...ik zou er zelf wel een beetje gestoord van worden!
Las nl in een topic op xbmc.org dat openelec dit al ondersteund in de laatste nightlies?
Bij mij werken foto en video prima vanaf iPad en iPhone, maar voor audio word mijn xbmc install nog niet als een 'speakerset' gezien.
Doel is dit te kunnen gebruiken vanaf mijn iMac icm iTunes.
Ik draai de laatste build uit de unstable ppa.
Moet ik nog iets extras installeren?
Wist niet eens dat het ingebouwd zat en heb het naar aanleiding van jouw post nu in gebruik.
Vooralsnog lijkt systeem (AD02) hier te hangen bij het selecteren ervan.
Het kan haast niet moeilijk zijn, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet voor elkaar krijg.
Vorig seizoen was daar Nikita. Een erg leuke serie, die perfect in XBMC wordt weergegeven, inclusief subtitles, fantastisch. Nu is er echter seizoen 2 en ik krijg met geen mogelijkheid seizoen 2 in XMBC. Hij ziet het gewoon als een seizoen.
Paths:
N:\Films en Series\Series\Nikita\Season1\*.avi
N:\Films en Series\Series\Nikita\Season2\*.avi
Alleen Season1 wordt herkend.
Vorig seizoen had ik de data al in Season1 gezet. Dat heb ik niet pas nu verplaatst, nu er een Season2 is.

Content op Series

Content op Nikita

Content op Season1

Content op Season2
Seizoen 1 is marked as watched en die hide ik standaard, maar als ik dat uit zet, staat seizoen 2 er nog steeds niet in.
Wat kan ik verder nog doen / proberen?
Versie
Starting XBMC, Platform: Windows 7, 64-bit (WoW) build 7600. Built on Mar 8 2011 (Git:e9e9099, compiler 1500)
Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
Desktop Resolution: 1280x1024 32Bit at 60Hz
Running with administrator rights
Ik zie net dit op Twitter:RFdeGroot schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:27:
Heeft iemand hier airplay support incl audio al werkend op een xbmc install onder linux?
Las nl in een topic op xbmc.org dat openelec dit al ondersteund in de laatste nightlies?
Bij mij werken foto en video prima vanaf iPad en iPhone, maar voor audio word mijn xbmc install nog niet als een 'speakerset' gezien.
Doel is dit te kunnen gebruiken vanaf mijn iMac icm iTunes.
Ik draai de laatste build uit de unstable ppa.
Moet ik nog iets extras installeren?
Zijn dat argumenten voor bij het compileren, of bij het starten van xbmc?@XBMC Thanks for --enable-airplay and --enable-airtunes
Misschien dat daar je probleem zit?
Heb je al eens geprobeerd om in je Library Nikita te deleten en dan een update te doen zodat hij de serie terug inscant?PromWarMachine schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:49:
Ik heb een probleem met XBMC.
[...]
Seizoen 1 is marked as watched en die hide ik standaard, maar als ik dat uit zet, staat seizoen 2 er nog steeds niet in.
Wat kan ik verder nog doen / proberen?
Versie
Starting XBMC, Platform: Windows 7, 64-bit (WoW) build 7600. Built on Mar 8 2011 (Git:e9e9099, compiler 1500)
Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
Desktop Resolution: 1280x1024 32Bit at 60Hz
Running with administrator rights
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 04-10-2011 00:06 ]
Ah ok, thanks.Fire69 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:03:
[...]
Ik zie net dit op Twitter:
[...]
Zijn dat argumenten voor bij het compileren, of bij het starten van xbmc?
Misschien dat daar je probleem zit?
Dit zullen inderdaad compile opties zijn. Ik gebruik een installatie uit de unstable ppa.
Dus dat word zelf compilen? Of zullen ze het binnenkort standaard erbij in compilen in de ppa?
Ik omzeil het probleem nu door de bestanden te kopieren vanuit m’n downloadmap ipv te verplaatsen zodat ik, mocht het weer misgaan, ik uiteindelijk nog wel een werkende kopie heb (origineel bestand blijft staan). Is er iemand die dit probleem herkend of weet waar het aan kan liggen? Het zorgt af en toe voor gefrustreerde momenten kan ik je vertellen!
Ik gebruik overigens XP en de AEON MQ2 skin met de stabiele versie van XBMC, mocht dit wat uitmaken.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Weet iemand hoe je de default actie kan veranderen wanneer je shutdown selecteert in MQ3 (dus niet die van het submenu)?
Kan het überhaupt? (xml file aanpassen misschien?)
Nu lijkt hij een exit te versturen maar zou hem toch graag als standaard actie zien doen dat hij alles uitschakeld.
Ik heb al gezocht op poweroff/exit en shutdown in de xml's maar wordt er niet veel wijzer van in die zin dat ik zo'n 140 mogelijk items tegenkom.
Default system settings heeft geen invloed hierop en de huidge actie bij het aankiezen van shutdown in mq3 lijkt een exit te versturen wat er voor zorgt (in mijn geval) dat xbmc hangt.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 04-10-2011 18:56 ]
Dat zou 'm moeten zijn en dan staat ie bij jou nu waarschijnlijk op 'quit'.
Die staat al standaard op shutdown en lijkt geen invloed te hebben op de werking in MQ3.AmonTobin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:38:
@schumi2004: Settings -> System -> Power Saving -> "Shutdown function"
Dat zou 'm moeten zijn en dan staat ie bij jou nu waarschijnlijk op 'quit'.
Vreemd, dat is wel dé instelling voor die knop. Als dat niet werkt weet ik het ook niet...wellicht een Openelec bug? Succes maar weer...schumi2004 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:00:
[...]
Die staat al standaard op shutdown en lijkt geen invloed te hebben op de werking in MQ3.
Nog steeds geen keuze gemaaktBorromini schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:53:
[...]
Mac Mini 2010 als je geld wil spenderen, anders zo'n Ion, als je de volledige VDPAU spec (C, Ion ondersteunt versie B voor zover ik weet) wil dan kan je best wel een systeempje met een Geforce G210 of hoger bouwen. Brazos lijkt nog wat hit 'n' miss te zijn voorlopig op Linux, en ik weet niet hoe breed de codecondersteuning is in vergelijking met VDPAU (dat over het algemeen toch wel een breed gamma dekt).
Apple TV 2 ziet er ook wel mooi uit maar ondersteund geen full hd.
Denk dat het zo iets wordt
pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box
Maar vind design niet erg mooi en past niet in mijn kast
Deze vind ik wel mooier:
pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)
Iemand ervaring hoe XBMC hier op werkt?
Ikzelf benoem de seizoenen altijd met een spatie, dus Season 1 ipv Season1. Desnoods als Season 01 wanneer er meer dan 10 seizoenen van een serie zijn. Nu heb ik niet de Nikita-serie, maar zonder die spatie zou je toch ook bij andere TV-series dit probleem moeten hebben, maar kennelijk is dat niet het geval?PromWarMachine schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:49:
Paths:
N:\Films en Series\Series\Nikita\Season1\*.avi
N:\Films en Series\Series\Nikita\Season2\*.avi
Alleen Season1 wordt herkend.
Vorig seizoen had ik de data al in Season1 gezet. Dat heb ik niet pas nu verplaatst, nu er een Season2 is.
Maar tussentijds verplaatsen van videofiles terwijl ze al in de library staan is niet zo handig. Dan kun je beter de hele Nikita-collectie eruit verwijderen en opnieuw inscannen, lijkt me.
http://openelec.tv/component/k2/item/204-rc-7-released
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ja, helaas met hetzelfde resultaat.Fire69 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:03:
Heb je al eens geprobeerd om in je Library Nikita te deleten en dan een update te doen zodat hij de serie terug inscant?
Ik heb ze juist niet verplaatst. Ik heb alleen seizoen 2 toegevoegd in de rootmap "Nikita" en die pakt hij niet op.Klojum schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 07:41:
Maar tussentijds verplaatsen van videofiles terwijl ze al in de library staan is niet zo handig. Dan kun je beter de hele Nikita-collectie eruit verwijderen en opnieuw inscannen, lijkt me.
Ik moet zeggen dat ik niet altijd even consequent ben met de naamgeving van mappen, dus dat van die spatie ga ik vanavond even proberen.
Nog steeds Dharma, had liever gezien dat ze op EDEN door gingen. De release ervan kan niet lang meer duren.
Ik gebruik nu al enige tijd XBMC als standaard mediacenter met CP en SB, nu ben ik afgelopen week gaan zoeken naar een oplossing om ook TV te kunnen gaan kijken via XBMC.
Ik draai op het volgende systeem:
asrock CoreHT 231D
Windows 7
Aangezien ik windows 7 graag aanhoud (er zijn gebruikers die hem als PC gebruiken in huis) ben ik gaan zoeken naar een oplossing voor TV.
Iemand een idee welke tuner degelijk werkt met Ziggo, werkt op windows 7, en full-HD ondersteund? Ik kom er zelf namelijk even niet aan uit.
http://youtu.be/1eDJbT35X5k
Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen nuttig/interessant kan zijn.
Geen idee wat het scrobble verhaal is, maar ik ondervind geen problemen met trakt. Series worden netjes doorgegeven als ik bij 85% ben.lowfi schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:03:
\ Het hele scrobble verhaal lijkt hierin niet meer te werken......
Build is van achterin september (eden dus) uit de unstable ppa op een ubuntu minimal ondergrond.
De gemakkelijkste oplossing is de Anysee 30TC. Echter heeft de ene gebruiker er minder problemen mee dan de andere. Ikzelf ben erg tevreden over het apparaatje en een eventuele tweede bijplaatsen is over het algemeen vrij gemakkelijk.timminater schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:12:
Beste tweakers,
Ik gebruik nu al enige tijd XBMC als standaard mediacenter met CP en SB, nu ben ik afgelopen week gaan zoeken naar een oplossing om ook TV te kunnen gaan kijken via XBMC.
Ik draai op het volgende systeem:
asrock CoreHT 231D
Windows 7
Aangezien ik windows 7 graag aanhoud (er zijn gebruikers die hem als PC gebruiken in huis) ben ik gaan zoeken naar een oplossing voor TV.
Iemand een idee welke tuner degelijk werkt met Ziggo, werkt op windows 7, en full-HD ondersteund? Ik kom er zelf namelijk even niet aan uit.
Als je dan MediaPortal of 4TR als backend gebruikt kun je gewoon tv kijken in XBMC.
op de site van mediaportal zelf geven ze aan dat anysee niet ondersteund wordalex3305 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:19:
[...]
De gemakkelijkste oplossing is de Anysee 30TC. Echter heeft de ene gebruiker er minder problemen mee dan de andere. Ikzelf ben erg tevreden over het apparaatje en een eventuele tweede bijplaatsen is over het algemeen vrij gemakkelijk.
Als je dan MediaPortal of 4TR als backend gebruikt kun je gewoon tv kijken in XBMC.
http://wiki.team-mediapor...tem/01_Supported_TV_Cards
maar zoals ik jou nu hoor werkt het wel degelijk erg goed, hoe zit het precies? want hierdoor kwam ik er dus niet uit
Heb je nou zowel nikita als de specifieke seizoenen als source toegevoegd? Alleen nikita als source toevoegen moet probleemloos werken namelijkPromWarMachine schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:49:
Ik heb een probleem met XBMC.
Het kan haast niet moeilijk zijn, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet voor elkaar krijg.
Sterker nog, de hoofdmap met al je series als source toevoegen is ook al voldoende.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 05-10-2011 22:04 ]
Scrobble is uploaden naar de website. Welke plugin gebruik je?alexkroeze schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
Geen idee wat het scrobble verhaal is, maar ik ondervind geen problemen met trakt. Series worden netjes doorgegeven als ik bij 85% ben.
Build is van achterin september (eden dus) uit de unstable ppa op een ubuntu minimal ondergrond.
Ik dacht eerst ook dat hij dat gedaan had, dus heb ik even bij mij gechecked.job schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:04:
[...]
Heb je nou zowel nikita als de specifieke seizoenen als source toegevoegd? Alleen nikita als source toevoegen moet probleemloos werken namelijk
Sterker nog, de hoofdmap met al je series als source toevoegen is ook al voldoende.
Folders series heb ik content TV Shows gezet. Hier staat 'contains single show' niet aangevinkt.
Blijkbaar zet xbmc alle onderliggende folders dan ook als TV Shows, maar daar staat de 'single show' wel aangevinkt.
Wordt gewoon ondersteund in MediaPortal, alleen moet je met een aantal andere plugins en software aan de gang om de encrypted kanalen werkend te krijgen. Zie ook het specifieke topic hierover voor meer informatie.timminater schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:00:
[...]
op de site van mediaportal zelf geven ze aan dat anysee niet ondersteund word
http://wiki.team-mediapor...tem/01_Supported_TV_Cards
maar zoals ik jou nu hoor werkt het wel degelijk erg goed, hoe zit het precies? want hierdoor kwam ik er dus niet uit
[ Voor 98% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2011 08:58 ]
Gewoon de standaard van de trakt site en dan de eden versie. bij het opstarten krijg ik de melding dat trakt gereed is en afleveringen die ik aan het kijken ben worden geregistreerdlowfi schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:07:
[...]
Scrobble is uploaden naar de website. Welke plugin gebruik je?
Mja heb inmiddels gevonden waarin het zat. De folder naam in .xbcm/addons/ was fout. rudf0rd-Trakt-c0386e0 ipv script.traktalexkroeze schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:55:
[...]
Gewoon de standaard van de trakt site en dan de eden versie. bij het opstarten krijg ik de melding dat trakt gereed is en afleveringen die ik aan het kijken ben worden geregistreerd
Hoop dat ze deze wel blijven supporten want trakt utilities doet het bij mij niet.
Kijk aan, bekend probleem. Had zelf ook dat probleem, heb er ook een melding van gemaakt maar er is dus nog niks mee gedaan.lowfi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:21:
[...]
Mja heb inmiddels gevonden waarin het zat. De folder naam in .xbcm/addons/ was fout. rudf0rd-Trakt-c0386e0 ipv script.trakt
Hoop dat ze deze wel blijven supporten want trakt utilities doet het bij mij niet.
Vind die HP receiver net iets te lomp (en duurder)
Verwijderd
Ik heb redelijk vaak dat xbmc clicks van mn AB (microsoft) dubbel uitvoert.... is dat iets wat ik ergens in een config kan fixen of is dit een probleem met mn AB (ik draai openelec op een zbox)
Heb dit in het verleden ook gehad met een xbmcfreak cd. Kijk hier eens, zou ik zeggen, en anders op het Openelec forum. Bij mij had het te maken met het feit dat zowel de drivers in de kernel als los geïnstalleerde drivers reageerden op de remote.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:07:
vraagje..
Ik heb redelijk vaak dat xbmc clicks van mn AB (microsoft) dubbel uitvoert.... is dat iets wat ik ergens in een config kan fixen of is dit een probleem met mn AB (ik draai openelec op een zbox)
Ziet goed uit, heeft ie totaal geen moeite om 1080p te streamen?warcow schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 02:13:
Die ion bak van asrock kan prima. Je kan ook de shuttle xs35gtv2 overwegen. Die heb ik zelf staan en hij is volledig passief.
Als het net aan is geef ik liever iets meer uit maar heb geen overkill nodig.
Thnx voor je reactie alvast
(ik wil puur XBMC live draaien, geen windows etc)
[ Voor 5% gewijzigd door 0Burner0 op 06-10-2011 22:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door hansie18 op 07-10-2011 05:40 ]
Dit probleem ken ik niet en ik heb ook al meer dan een jaar een asrock ion 330 ht in gebruik. (xbmc live dharma) Ik ben er heel tevreden mee.hansie18 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 05:38:
Hoe je het nu wendt of keert, de ION (Asrock 330 HT) blijft een tweak-bak, waarbij er voor de perfectionisten nooit een goede uitkomst is. Ik blijf er al meer dan een jaar aan kloojen (verschillende besturingssystemen, verschillende XBMC versies, externe/interne HD etc.) en het stotteren krijg ik toch echt niet helemaal weg (zeg om de 10 minuten heel eventjes een beetje). Bij een goeie film vind ik het gelukkig niet al te storend, maar vooral als je nog in de film moet komen, is het irritant. Eerlijk gezegd ben ik ook aan het zoeken naar een echt stevige HTPC. Tips (vooral eentje die mooi onder de tv kan)?
Same here, werkt vrijwel altijd naar behoren. Alleen de remote begint de geest te geven, en de cpu fan loopt aan. Merk wel dat het beeld af en toe stottert als de server druk is met parren/untarren. Verder vrijwel nooit.Mar2zz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 06:59:
[...]
Dit probleem ken ik niet en ik heb ook al meer dan een jaar een asrock ion 330 ht in gebruik. (xbmc live dharma) Ik ben er heel tevreden mee.
dat is wel incidenteel, dus we laten het lekker zo.Mar2zz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:57:
Je kunt eventueel het downloaden pausen tijdens unrar (als je sab gebruikt) om de cpu te ontzien, blijft er meer power over voor xbmc.
Kan me echt niet vinden in de problemen die jij hebt. Heb dezelfde en alle XBMC versies die ik tot nu toe gedraaid heb werken allemaal zonder problemen. XBMC Live 9.x, XBMCFreak releases, OpenElec ... alles werkt.hansie18 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 05:38:
Hoe je het nu wendt of keert, de ION (Asrock 330 HT) blijft een tweak-bak, waarbij er voor de perfectionisten nooit een goede uitkomst is. Ik blijf er al meer dan een jaar aan kloojen (verschillende besturingssystemen, verschillende XBMC versies, externe/interne HD etc.) en het stotteren krijg ik toch echt niet helemaal weg (zeg om de 10 minuten heel eventjes een beetje). Bij een goeie film vind ik het gelukkig niet al te storend, maar vooral als je nog in de film moet komen, is het irritant. Eerlijk gezegd ben ik ook aan het zoeken naar een echt stevige HTPC. Tips (vooral eentje die mooi onder de tv kan)?
Enige waar ik nu tegenaan loop met de Dharma RC7 en Eden builds van OpenElec is dat mijn Logitech diNovo Edge keyboard (via BT) niet meer werkt. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een XBMC Live Eden build. Die zijn zo te zien verdwenen van de xbmc.org website
Omdat ze dan elke dag een iso zouden moeten uploaden. Je kan gewoon de nightly PPA toevoegen.redfoxert schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:13:
[...]
Kan me echt niet vinden in de problemen die jij hebt. Heb dezelfde en alle XBMC versies die ik tot nu toe gedraaid heb werken allemaal zonder problemen. XBMC Live 9.x, XBMCFreak releases, OpenElec ... alles werkt.
Enige waar ik nu tegenaan loop met de Dharma RC7 en Eden builds van OpenElec is dat mijn Logitech diNovo Edge keyboard (via BT) niet meer werkt. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een XBMC Live Eden build. Die zijn zo te zien verdwenen van de xbmc.org website
Of een custom isootje van bv xbmcfreak downloaden...
[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 07-10-2011 11:40 ]
Verwijderd
Thx!r3v0ss schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:42:
[...]
Heb dit in het verleden ook gehad met een xbmcfreak cd. Kijk hier eens, zou ik zeggen, en anders op het Openelec forum. Bij mij had het te maken met het feit dat zowel de drivers in de kernel als los geïnstalleerde drivers reageerden op de remote.
Ik ben trouwens bezig met een nieuwe livecd op basis van oneric (ubuntu 11.10). Voordeel is dat ik de release heel klein kan maken en het opstarten mbv lightdm een stuk sneller kan laten gaan. Verder krijg ik dit weekend mijn AMD Fusion systeem binnen waar ik dan ook naar kan kijken. In ubuntu 11.10 zitten namelijk een hoop betere drivers waardoor va-api een stuk beter zou moeten werken. Nu maar hopen dat mijn werk op tijd klaar is voor Edenlowfi schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:38:
[...]
Of een custom isootje van bv xbmcfreak downloaden...
http://www.xbmcfreak.nl/
Momenteel ben ik bezig met alles uit te zoeken hoe ik de 3500 best kan bedienen. Ik bedien nu XMBC via mijn android phone, maar dit is nogal omslachtig, ik zou dus graag een remote hebben.
Is het mogelijk van mijn programmeerbare remote, van mijn reciever te gebruiken in xbmc, icm met http://www.ocinside.de/go...iver/usb_ir_receiver.html ?
Of is het gemakkelijker van een kant&klare MCE remote aan te schaffen en de toetsen in te leren op mijn programmeerbare remote ?
Page intentionally left blank.
Voor 15$ dollar heb je een complete HP remote + reciever op ebay (duurt wel 3 weken eer je hem binnen heb)StarWing schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:48:
Ik ben redelijk nieuw in XBMC en ben nog bezig met alles uit te zoeken in te stellen. Binnenkort ga ik mij wschl een foxconn 3500 aanschaffen als dedicated HTPC.
Momenteel ben ik bezig met alles uit te zoeken hoe ik de 3500 best kan bedienen. Ik bedien nu XMBC via mijn android phone, maar dit is nogal omslachtig, ik zou dus graag een remote hebben.
Is het mogelijk van mijn programmeerbare remote, van mijn reciever te gebruiken in xbmc, icm met http://www.ocinside.de/go...iver/usb_ir_receiver.html ?
Of is het gemakkelijker van een kant&klare MCE remote aan te schaffen en de toetsen in te leren op mijn programmeerbare remote ?
Wat voor programmeerbare remote is het, harmony ?
remote van een pioneer reciever http://www.remcomplekt.ru...rmt_pdf/codes/XXD3074.PDFschumi2004 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:49:
[...]
Voor 15$ dollar heb je een complete HP remote + reciever op ebay (duurt wel 3 weken eer je hem binnen heb)
Wat voor programmeerbare remote is het, harmony ?
Page intentionally left blank.
Mijn eerste ingeving is dat deze wellicht nogal lastig te configureren is ben ik bang.StarWing schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
remote van een pioneer reciever http://www.remcomplekt.ru...rmt_pdf/codes/XXD3074.PDF
Mocht je de kans zien een Harmony aan te kunnen schaffen dan zou ik die nemen (kun je ook je pioneer bedienen
Verwijderd
Eerste wat ik vond met google was dit: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=96511
Maar er zijn tig topics met uitleg over airplay.
[ Voor 23% gewijzigd door job op 08-10-2011 12:12 ]
Wat dacht je van XBMC op je iPad??Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:13:
Ik heb onlangs een iPad gekocht en ik vroeg me af of je er leuke dingen icm XBMC kan doen. De remote apps heb ik al gevonden en die werken goed, maar zijn er ook apps waarmee je het geluid van de iPad naar XBMC kan streamen en andersom? Hebben jullie verder nog tips/trucs?
http://wiki.xbmc.org/inde...on_iPad/iPhone/iPod_touch
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
000001ff00003901 00 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 01 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 02 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 03 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 04 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 05 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 06 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 07 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 08 KnobClick iMON-PAD
Het aantal is afhankelijk van hoe lang je drukt, maar minder dan 5 clicks zijn het eigenlijk nooit.
Nu heb ik de Select functie aan deze knop gehangen, maar als ie dan 5 keer een select doet is dat dus onbruikbaar. Ik zou eigenlijk willen dat alleen het eerste event (dus 000001ff00003901 00 KnobClick iMON-PAD) wordt opgepikt en dat de rest wordt genegeerd. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen?
Nee dat is het niet, het probleem komt alleen voor bij de mappen die XBMC gebruikt. Het lijkt wel alsof de bestanden in gebruik zijn, ondanks dat XMBC gewoon afgesloten is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
JunkO, is dit niet een probleem met rechten op je Download / Movie folder ? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit door XBMC komt.
Ik heb net een seizoen van Top Gear gedownload, een map 'Top Gear' aangemaakt en vervolgens alle afleveringen hier naartoe gekopieerd. Nu wil ik ze gaan renamen naar "tg.s17.e01" etc, maar vergeet het maar!
"Kan de naam van ...... niet wijzigen. De toegangs is geweigerd"
Maar het wordt nog fraaier, ik kan de bestanden niet eens meer openen! "file not found" WTF!!

Hup, binnen 1 minuut een heel seizoen weg, foetsie, tot ziens, daaaag.. Schiet mij maar lek

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

*.nfo:
1
2
3
4
5
| <movie> <title>Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull</title> <set>Indiana Jones Collection</set> </movie> http://www.imdb.com/title/tt0367882/ |
Kan ik regisseur/director en dat soort informatie ook in de NFO kwijt? Het ziet er op deze manier zo kaal uit....
Waarom heb je zo een beperkte nfo?lowfi schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:27:
Vraagje over movie sets:
[afbeelding]
*.nfo:
code:
1 2 3 4 5 <movie> <title>Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull</title> <set>Indiana Jones Collection</set> </movie> http://www.imdb.com/title/tt0367882/
Kan ik regisseur/director en dat soort informatie ook in de NFO kwijt? Het ziet er op deze manier zo kaal uit....
Je kan gewoon een volledige nfo gebruiken, en daar zet je dan de <set> bij.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <movie xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"> <id>tt0097576</id> <title>Indiana Jones and the Last Crusade</title> <originaltitle>Indiana Jones and the Last Crusade</originaltitle> <year>1989</year> <releasedate>24/05/1989</releasedate> <top250>102</top250> <rating>8.3</rating> <votes>171,310</votes> <certification>USA:PG-13 / USA:E / UK:PG / Sweden:15 / Spain:T / South Korea:12 / Singapore:PG / Portugal:M/12 / Philippines:PG-13 / Peru:PT / Norway:15 / Netherlands:12 / Israel:PG / Iceland:12 / Germany:12 / France:U / Finland:K-15 / Finland:K-14 / Chile:14 / Canada:PG / Canada:G / Canada:A / Brazil:Livre / Australia:PG / Argentina:13</certification> <genre>Action / Adventure</genre> <studio>Paramount Pictures</studio> <director>Steven Spielberg</director> <credits>Jeffrey Boam / George Lucas / Menno Meyjes / See more</credits> <tagline>He's back in an all new adventure. Memorial Day 1989.</tagline> <outline>When Dr. Henry Jones Sr. suddenly goes missing while pursuing the Holy Grail, eminent archaeologist Indiana Jones must follow in his father's footsteps and stop the Nazis.</outline> <plot>Three years after he recovered The Ark of the Covenant. Jones recovered an artifact that he found as a kid, the Cross of Francisco De Coronado from treasure hunters. Now, Jones discovers the history of another biblical artifact called "The Holy Grail". He was also informed that his father, Henry Jones is missing. Jones has to find his father who is looking for the Grail. However, Jones will become involved in the search of the Holy Grail along with his father, as well as fighting the Nazis to reach it.</plot> <runtime>127 min</runtime> <set>Indiana Jones Collection</set> [...] <fileinfo> <streamdetails> <audio> <channels>6</channels> <codec>ac3</codec> </audio> <video> <aspect>2.424</aspect> <codec>h264</codec> <duration>126 mins</duration> <height>528</height> <language>eng</language> <longlanguage>English</longlanguage> <scantype>Progressive</scantype> <width>1280</width> </video> </streamdetails> </fileinfo> </movie> |
Wat gebeurt er met tegenstrijdige info op dat moment eigen.ijk? Jaartal of regisseur?
[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 09-10-2011 14:39 ]
Ook ik heb deze beperkte vorm van een nfo en dat komt omdat de wiki van XBMC dit zo voorsteld.Fire69 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:30:
[...]
Waarom heb je zo een beperkte nfo?
Je kan gewoon een volledige nfo gebruiken, en daar zet je dan de <set> bij.
-knip-
http://wiki.xbmc.org/inde...FO_file_.28recommended.29
Ik was niet van plan een hele nfo op deze manier op te bouwen.
Ik zou uiteraard een export kunnen gaan doen maar vrees dat ik dan later mijn hele library kan rebuilden.
Die beperkte nfo is volgens mij niet niet afdoende, want zodra je een nfo gebruikt, wordt de ingebouwde scraper normaalgezien niet meer gebruikt.lowfi schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:38:
Omdat die beperkte nfo afdoende is voor de scrapers die ik gebruik. Maar goed voor movie sets zal dus volledige info ingevuld moeten worden
Wat gebeurt er met tegenstrijdige info op dat moment eigen.ijk? Jaartal of regisseur?
Hm, blijkbaar wordt de movies-scraper toch nog gebruikt als je ook de url in de nfo zet, maar ik gok dat hij dan enkel poster en fanart afhaalt en niet de overige info.schumi2004 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:55:
[...]
Ook ik heb deze beperkte vorm van een nfo en dat komt omdat de wiki van XBMC dit zo voorsteld.
http://wiki.xbmc.org/inde...FO_file_.28recommended.29
Ik was niet van plan een hele nfo op deze manier op te bouwen.
Ik zou uiteraard een export kunnen gaan doen maar vrees dat ik dan later mijn hele library kan rebuilden.
Wat is er zo erg aan je Library rebuilden. Zeker als je de nfo's en posters en fanart lokaal heb, is dit klusje in 2 minuten geklaard
De laptop moet dus de films en muziek van de desktop halen. Het zou mooi zijn als hij ook de library en alle media-informatie van de desktop haalt, want anders moet de laptop ook weer steeds gaan scrapen terwijl de desktop altijd up-to-date is.
Moet dat nog steeds via een mysql server zoals ik in tutorials lees op het internet? Of kan het tegenwoordig makkelijker?
Op je laptop deze shares gebruiken als sources binnen XBMC. Dan heb je zo al je media beschikbaar.
Als je je Library ook centraal wil, zal je inderdaad via een mysql-server moeten werken, maar het is redelijk simpel om dit in te stellen. Half uurtje werk.
Ik begrijp dat jij de mysql database hebt draaien. Staat bij jou de database permanent aan? Ik heb al eens met een centrale database proberen te werken alleen vond xbmc het niet grappig dat de server nog niet aan stond en bleef daarom hangen bij het opstarten. Na lang wachten gaat xbmc door maar geen bibliotheek en komt niet beschikbaar als de server wel volledig is opgestart.
[ Voor 13% gewijzigd door Sr_Ogel op 09-10-2011 19:19 ]
De bedoeling bij mij was het te gebruiken met mijn laptop en 2 xboxen. Het opstellen op de server, die inderdaad 24/7 aanstaat, en de laptop was een eitje.
Daarna heb ik 2u gekloot voordat ik ontdekt heb dat de xbox het niet ondersteunt
Ik kan je dus geen antwoord geven op je vraag
Wat wordt bedoeld met externe scrapers? En waarom is het een aanrader deze te gebruiken?Rechtsboven kan je je scraper kiezen. Voor mensen die een externe scraper gebruiken (wat ik ten zeerste aanraad!) is dit niet zo van belang. Voor wie XBMC zelf wil laten scrapen, kies je hier van waar hij de info moet halen.
Verder zit ik te twijfelen om al dan niet nog een media met trackpad aan te schaffen. In hoeverre vinden jullie dat xbmc alleen te besturen is, met iPad en Android?
Is ook het instellen van xbmc een beetje te doen met de iPad? Dus het configureren van skins en dergelijke? Sommige skins gebruiken volgens mij niet eens een muis, maar toch. Zit er bijvoorbeeld een knoppen afstandsbediening in xbmc commander (dus dat je naar boven en beneden kan klikken). In constalletion zit dat wel namelijk.
Vraag me ook af wat er exact met extern bedoelt wordt.pelt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:52:
Uit de OP:
[...]
Wat wordt bedoeld met externe scrapers? En waarom is het een aanrader deze te gebruiken?
Verder zit ik te twijfelen om al dan niet nog een media met trackpad aan te schaffen. In hoeverre vinden jullie dat xbmc alleen te besturen is, met iPad en Android?
Is ook het instellen van xbmc een beetje te doen met de iPad? Dus het configureren van skins en dergelijke? Sommige skins gebruiken volgens mij niet eens een muis, maar toch. Zit er bijvoorbeeld een knoppen afstandsbediening in xbmc commander (dus dat je naar boven en beneden kan klikken). In constalletion zit dat wel namelijk.
Zijn dit niet gewoon de extra te installeren scrappers, moviemeter, imdb etc ?
Ik heb ook een MySQL database draaien voor mijn XBMC's op Laptop en HTPC, en die staat dag en nacht aan (servertje in het televisiekastje). Die moet inderdaad draaien, want anders is XBMC leeg. Om te zorgen dat ik altijd de goede verbindingen heb, start XBMC op de clients met een opstartscript die de netwerkschijf (X in mijn geval) opnieuw aanmeldt na een wakeonlan commando, zodat ik zeker weet dat xbmc pas start als de server aan staat.alexkroeze schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:18:
[...]
Ik begrijp dat jij de mysql database hebt draaien. Staat bij jou de database permanent aan? Ik heb al eens met een centrale database proberen te werken alleen vond xbmc het niet grappig dat de server nog niet aan stond en bleef daarom hangen bij het opstarten. Na lang wachten gaat xbmc door maar geen bibliotheek en komt niet beschikbaar als de server wel volledig is opgestart.
OnzinFire69 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:11:
[...]
Die beperkte nfo is volgens mij niet niet afdoende, want zodra je een nfo gebruikt, wordt de ingebouwde scraper normaalgezien niet meer gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 10:37 ]
Heb zojuist even gekeken wat er gebeurt met de voorgestelde nfo uit de xbmc wiki voor movie sets en hij update netjes alle info , ik gebruik wel imdb scrapper.Fire69 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:11:
[...]
Die beperkte nfo is volgens mij niet niet afdoende, want zodra je een nfo gebruikt, wordt de ingebouwde scraper normaalgezien niet meer gebruikt.
[...]
Hm, blijkbaar wordt de movies-scraper toch nog gebruikt als je ook de url in de nfo zet, maar ik gok dat hij dan enkel poster en fanart afhaalt en niet de overige info.
Wat is er zo erg aan je Library rebuilden. Zeker als je de nfo's en posters en fanart lokaal heb, is dit klusje in 2 minuten geklaard
Heb overigens toch maar weer de stap gemaakt naar pre-EDEN met een vooralsnog perfect werkende Aeon NOX skin.
Nu vroeg ik me af of hier submenu's in te maken zijn?
In Dharma had deze skin een submenu (voor bv Uitschakelen met hieronder sleep, restart enz), nu in pre-EDEN mis ik dit submenu maar zou wel graag een optie willen hebben voor restart welke er nu niet is.
[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 10-10-2011 11:55 ]
En dat gebruik ik nu juist wel omdat ik dan tenminste zelf makkelijk kan kiezen welke fanart hij erbij plaatstlowfi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:20:
[...]
OnzinAlle scrapers die ik ken (imdb, moviedb, moviemeter) kunnen prima uit de voeten met zon beperkte nfo. Als ik zon nfo zou moeten maken als jij moet ik aan de gang met media manager zoals ember (??). Voel ik helemaal niks voor
En ik zeg toch helemaal niks over die scrapers? Ik zei dat xbmc zijn interne scrapers niet meer gebruikt als er een nfo-file was, maar dat is blijkbaar ondertussen aangepast zodat hij nfo en scraper kan combineren.
Ik vind dat de moviemeter scraper (en sickbeard voor tv series) mijn fanart prima uitkiestFire69 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:15:
[...]
En dat gebruik ik nu juist wel omdat ik dan tenminste zelf makkelijk kan kiezen welke fanart hij erbij plaatst
En ik zeg toch helemaal niks over die scrapers? Ik zei dat xbmc zijn interne scrapers niet meer gebruikt als er een nfo-file was, maar dat is blijkbaar ondertussen aangepast zodat hij nfo en scraper kan combineren.
Bedankt voor de onderste regel, misschien moet ik dat even in mijn gedachten houden bij mijn verouderde XBMC. Wellicht probeer ik films te scrapen waarvan ik al een keer een nfo heb geëxporteerd en vervangt hij zodoende de fanart niet terwijl die er niet meer op staat. Vanmiddag eens uit proberen.
http://cf1.imgobject.com/...-dark-knight-original.jpgBobbyDgtl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:55:
Heeft er toevallig iemand de background staan die je in Aeon Nox kon terugvinden? Degene met daarop The Joker die in bloed heeft geschreven: "Why so serious?"
Alle movie backgrounds staan op de site van de standaard movie scraper http://www.themoviedb.org/
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Blobby op 10-10-2011 16:14 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
En dat heeft niet geholpen.. heeft iemand enig idee waarom movie meter mijn dvd hoesjes niet meer mee neemt?Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:58:
[...]
Ik vind dat de moviemeter scraper (en sickbeard voor tv series) mijn fanart prima uitkiest
Bedankt voor de onderste regel, misschien moet ik dat even in mijn gedachten houden bij mijn verouderde XBMC. Wellicht probeer ik films te scrapen waarvan ik al een keer een nfo heb geëxporteerd en vervangt hij zodoende de fanart niet terwijl die er niet meer op staat. Vanmiddag eens uit proberen.
Tijdje terug was er toch ook iets met moviemeter script. Ging om zelfde issue maar weet even niet precies meer wat er aan de hand was.Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:02:
[...]
En dat heeft niet geholpen.. heeft iemand enig idee waarom movie meter mijn dvd hoesjes niet meer mee neemt?
Iets anders. Zat XBMC.org te lezen m.b.t. de nieuwe skin die er nu inzit (of gedeeltelijk) en had al een aantal keren dit plaatje gezien.
http://xbmc.org/wp-conten...11/10/recentadditions.jpg
Maar heb zelf nog geen 1x die widgets gezien op mijn instance. (Youtube, tv gids etc.) is daar een truukje voor of is dit een fotosoep ?
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]