[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.027 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:17:
[...]

Tijdje terug was er toch ook iets met moviemeter script. Ging om zelfde issue maar weet even niet precies meer wat er aan de hand was.
Je hebt gelijk: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=28297&page=28. Nu moet ik proberen de update van de moviemeter scraper voor XBMC ook te fixen voor mijn XBMC op mijn oude Xbox :X

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 11-10-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Dit was hem inderdaad! Merci!
Kan je die backdrops niet vinden in hogere kwaliteit btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:17:
[...]

Tijdje terug was er toch ook iets met moviemeter script. Ging om zelfde issue maar weet even niet precies meer wat er aan de hand was.

Iets anders. Zat XBMC.org te lezen m.b.t. de nieuwe skin die er nu inzit (of gedeeltelijk) en had al een aantal keren dit plaatje gezien.

http://xbmc.org/wp-conten...11/10/recentadditions.jpg

Maar heb zelf nog geen 1x die widgets gezien op mijn instance. (Youtube, tv gids etc.) is daar een truukje voor of is dit een fotosoep ?
Is dat niet in settings > skin > favourite te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:11
BobbyDgtl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:14:
[...]
Dit was hem inderdaad! Merci!
Kan je die backdrops niet vinden in hogere kwaliteit btw?
Nee, het is de standaard Full HD resolutie (1920 x 1080) wat natuurlijk hoog genoeg is voor gebruik op een Media Center PC op een TV.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Als ik bibliotheek-modus gebruik, krijg ik of films of tv-shows, is het niet mogelijk om hier snel tussen te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik mis de laatste tijd films in mijn database.
Al mijn films zijn gedownload met Couchpotato, en hebben dus allemaal dezelfde nfo (link naar imdb).
Sommige van deze films zie ik wel in mijn database en andere niet.
Ik snap er zelf geen snars van. Ik heb al diverse malen geprobeerd om mijn video source opnieuw toe te voegen. Ik zie dan wel alle filmtitels rechtsboven langskomen tijdens het scannen, maar daarna zie ik niet alles in xbmc.

Ik draai op de laatste Openelec Eden versie.
Ik heb mijn xbmc.log even op dropbox gezet, misschien kan iemand daar wijs uit:
http://dl.dropbox.com/u/4701228/xbmc.log

Films die wel op mijn server staan maar niet in xbmc zijn o.a.:
Your Highness
Super
RED
Bridesmaids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 20:41
Heb sinds kort ook een htpc staan en sinds gisteren mij beginnen bezig houden met xbmc. Prachtig programma maar de mogelijkheden + informatie is zo enorm dat je haast door de bomen het bos niet meer ziet.

Eerste probleem die ik tegen kwam was dat na het toevoegen er een stuk of 80 films geen informatie hadden binnen getrokken van moviemeter. Lag aan het feit dat naam niet correct was of dat er meerdere films met diezelfde naam waren.
Na overal de nfo's met die url naar moviemeter te plaatsen was dit al vlug opgelost :)

Wat blijkt nu films zoals "The Hit List" staan bij de H in de volgorde. De optie lidwoorden negeren bij het sorteren in instellingen ligt wel af. Dit komt waarschijnlijk omdat moviemeter de naam van de film als "Hit List, The" staan heeft.
Behalve in iedere nfo <title> tags zelf aan te geven is er nog een andere manier hoe ik dit kan oplossen?

Dusja na 1 dag staan bijna alle movies in orde. series ook (jammer dat niet alles nl info heeft) Op naar ID tags toevoegen aan mijn cd's :O

Nog add-ons of extra's die echte aanraders zijn? of sites met info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Was beetje opzoek naar verschillende skins en stuite toen op deze Cirrus Extended

Ziet er wel netjes uit moet ik zeggen, iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
schumi2004 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:26:
Was beetje opzoek naar verschillende skins en stuite toen op deze Cirrus Extended

Ziet er wel netjes uit moet ik zeggen, iemand er ervaring mee?
Alleen met de standaard Cirrus, en die doet het fantastisch. Ik heb been Asrock 330HT en de Atom is niet zo heel snel, Aeon bijvoorbeeld trekt hij maar net, maar met Cirrus heeft hij geen problemen. Mooie grote fanart en duidelijke structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ziet er wel ok uit ja, vanavond eens even proberen :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
ybastiaans schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:07:
[...]

Alleen met de standaard Cirrus, en die doet het fantastisch. Ik heb been Asrock 330HT en de Atom is niet zo heel snel, Aeon bijvoorbeeld trekt hij maar net, maar met Cirrus heeft hij geen problemen. Mooie grote fanart en duidelijke structuur.
Ik weet niet in welke opzet je AEON draait maar mijn Zotac ION draait deze perfect.
Misschien moet je overstap maken naar openelec of XBMClive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Ik draai al tijden op Cirrus Extended v2,
naar mijn idee de mooiste skin, makkelijk in bediening en werkt daarnaast ook nog eens zeer vloeiend, ook met veel films erin.
skin krijgt regelmatig updates (helaas geen repo op het moment) dus word netjes voorzien van alle nieuwe functies. Een Eden build is al beschikbaar (heb hem hier draaiende) dus ook voor de toekomst geschikt.

P.S. weet er iemand of het mogelijk is om XBMC alleen de film omschrijvingen te laten scrapen van moviemeter? ik wil de rest van de info namelijk wel van themoviedb hebben, aangezien moviemeter niet voor alle films netjes wallpapers/fanart heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door timminater op 12-10-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Laatst online: 02-10 10:08
Ik heb gisteren geprobeerd XBMC live op mijn in net in elkaar geflanste HTPC te zetten. Dit lukte me helaas niet.
Ik heb het op 4 manieren geprobeerd:
- USB met 10.0
- USB met 10.1
- CD met 10.0
- CD met 10.1

De USB-versies komen beide niet door de schijfcheck (blijft op 43% hangen...)
De CD versies blijven beide bij het kopiëren van de files naar de HDD hangen op 12%. Na een tijdje krijg je dan de keuze wat je wilt doen (alle stappen van het installatieproces) maar wat je ook kiest, er gebeurt niets.
Ik kan helaas nergens op internet iets zinnigs vinden over dit probleem, heeft iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Jeebeekje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:51:
Ik heb gisteren geprobeerd XBMC live op mijn in net in elkaar geflanste HTPC te zetten. Dit lukte me helaas niet.
Ik heb het op 4 manieren geprobeerd:
- USB met 10.0
- USB met 10.1
- CD met 10.0
- CD met 10.1

De USB-versies komen beide niet door de schijfcheck (blijft op 43% hangen...)
De CD versies blijven beide bij het kopiëren van de files naar de HDD hangen op 12%. Na een tijdje krijg je dan de keuze wat je wilt doen (alle stappen van het installatieproces) maar wat je ook kiest, er gebeurt niets.
Ik kan helaas nergens op internet iets zinnigs vinden over dit probleem, heeft iemand hier een idee?
Brakke HDD? Probeer anders eens Windows o.i.d. te installeren. Gaat dat ook mis, dan zou je het toch echt in de hardware moeten gaan zoeken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Laatst online: 02-10 10:08
thunder8 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Brakke HDD? Probeer anders eens Windows o.i.d. te installeren. Gaat dat ook mis, dan zou je het toch echt in de hardware moeten gaan zoeken.
Windows wil wel installeren. Ik laat hem vanavond even helemaal lopen.
Ik ga ook nog proberen om met een andere brander een nieuwe cd te branden.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeebeekje op 13-10-2011 12:19 . Reden: Wild? What was I thinking? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Van begin af aan dat ik XBMC gebruik (OE op een Zotac) heb ik geen menu sound, terwijl dit wel default aan staat.

Nu was ik opzoek naar een mogelijke oplossing en kwam op dit topic terecht.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit de oplossing is of een andere oplossing heeft om het werkend te krijgen?

In betreffende topic wordt overigens gesproken over hdmi echter krijg ik het digitaal (optical) ook niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schumi2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:42:
Van begin af aan dat ik XBMC gebruik (OE op een Zotac) heb ik geen menu sound, terwijl dit wel default aan staat.

Nu was ik opzoek naar een mogelijke oplossing en kwam op dit topic terecht.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit de oplossing is of een andere oplossing heeft om het werkend te krijgen?

In betreffende topic wordt overigens gesproken over hdmi echter krijg ik het digitaal (optical) ook niet werkend.
Dat was bij mij wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexkroeze schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:31:
[...]

Dat was bij mij wel de oplossing.
Zou je jouw .asoundrc kunnen posten ? (ik heb overigens een ad02 maar zal niks uit maken denk ik)

Als ik die oplossing kies heb je hem alleen als je via hdmi luistert en niet via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
schumi2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:21:
[...]
Als ik die oplossing kies heb je hem alleen als je via hdmi luistert en niet via optical.
Dat lijkt me logisch aangezien dat ook zo in dat stukje code staat. Wat gebeurt er als je het volgende probeert:

pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "spdif"
}
}

Mocht dat niet werken, zou je wellicht even de alsa wiki kunnen doornemen, daar staat e.e.a. in uitgelegd (hoe je je optical out kunt identificeren en vervolgens als default kunt instellen a.d.h.v. zo'n .asoundrc bestand).

Je kunt volgens mij ook gewoon de default output in de /usr/share/alsa/alsa.conf definieren, maar daarvoor moet je de wiki ff doorlezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geklooi met config files zeg... Ik ben blij dat ik gewoon PulseAudio op mijn Linux bakkie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:56:
Wat een geklooi met config files zeg... Ik ben blij dat ik gewoon PulseAudio op mijn Linux bakkie heb.
Het valt best wel mee eigenlijk. In theorie hoef je helemaal niet te rommelen met config files echter is dit tweakers toch ?

[ Voor 51% gewijzigd door schumi2004 op 14-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

tweak_dude schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:16:
[...]

Eh... ik snap je verhaal niet helemaal. Je weet dat XBMC alle decoders onboard heeft en geen externe filters kan gebruiken? Dus DXVA is de enige hardware decoding die mogelijk is. En die zit intern, dus maakt het niet uit wat je in CoreAVC instelt.
Nog even terugkomend hierop.. als ik in CoreAVC de input en output levels instel op TV ipv PC dan zie ik wel degelijk een verschil (vooral in de zwartwaardes)... dúsdanig veel verschil dat ik mijn tv-instellingen ervoor moet aanpassen,

Ter verduidelijking, Ik heb mijn tv ooit met Avia (en PC levels) gekalibreerd.
De meest optimale instellingen (met PC levels) zijn dan met de volgende waardes:
Contrast 91
Brightness 60

Met de levels op TV ingesteld kan ik de exact zelfde instellingen gebruiken als voor mijn DVB-C kanalen, namelijk:
Contrast 97
Brightness 47

Deze instelling vind ik veel mooier kijken, ik zie veel meer diepte!

Ik ben dus van mening dat instellingen van buitenaf (zoals CoreAVC) wel degelijk van invloed kunnen zijn op de weergave van XBMC

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wil een poging wagen XBMC onder windows 7 te draaien en automatisch te laten opstarten dus ben wat resources aan het zoeken dit goed in te regelen en stuite op dit wiki item van xbmc
http://wiki.xbmc.org/inde...ctly_to_XBMC_(as_a_shell)

Is deze manier van auto start aan te raden of zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:16
YoG schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:21:
[...]
Ik ben dus van mening dat instellingen van buitenaf (zoals CoreAVC) wel degelijk van invloed kunnen zijn op de weergave van XBMC
Heel maf. Dat kan ik niet verklaren. Bij mij doet het echter helemaal niets. Je gebruikt niet toevallig DSplayer voor XBMC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:58:
Wil een poging wagen XBMC onder windows 7 te draaien en automatisch te laten opstarten dus ben wat resources aan het zoeken dit goed in te regelen en stuite op dit wiki item van xbmc

zeg ik iets heel raars door gewoon voor te stellen om een shortcut naar xbmc in je startup folder te zetten?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:58:

Link doet het hier niet, maar i kdraai xbmc op windows 7. Ik laat hem auto starten dmv een aangepaste group policy (ipv explorer).

Dit bevalt wel, geen onnodige resources en als ik eens iets wil doen kan ik via taakbeheer natuurlijk zo explorer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Link doet het hier niet, maar i kdraai xbmc op windows 7. Ik laat hem auto starten dmv een aangepaste group policy (ipv explorer).

Dit bevalt wel, geen onnodige resources en als ik eens iets wil doen kan ik via taakbeheer natuurlijk zo explorer starten.
In shell dus, zoals ik in mijn (niet werkende) link verwees.

Werkt rdp dan bijvoorbeeld nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb aan mijn windows 7 HTPC-tje mijn TV hangen en een kleine extra monitor. De bedoeling was om via de kleine monitor XBMC te bedienen als de TV niet aanstaat (dus om muziek af te spelen). Wat het mooist lijkt te werken is om op die tweede monitor een web client te benaderen via een standaard browser of een speciaal remote bedienings programma te installeren. Erg fraai is Yatse2 http://yatse.leetzone.org/redmine
Jammer genoeg laat yatse2 zich erg moeizaam bedienen met een remote control. mijn kleine monitor is helaas niet touch. Ik heb ook al een aantal web clients bekeken, maar bieden allen veel meer dan ik wil. Hoe simpeler hoe beter - hoofddoel is muziek afspelen.

Weet een van jullie misschien een alternatieve web interface of een variant van yatse2 die zich wel goed laat bedienen met een remote control ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

tweak_dude schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:23:
[...]

Heel maf. Dat kan ik niet verklaren. Bij mij doet het echter helemaal niets. Je gebruikt niet toevallig DSplayer voor XBMC? :)
Nope, ik gebruik geen externe apps.. gewoon de ingebouwde players

Nou we het er toch over hebben: Ik vind de ingebouwde ondertitel-downloader extreem handig. Bestaan er ook mediaplayers die zoiets vergelijkbaars hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Frank B268 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:32:
Weet een van jullie misschien een alternatieve web interface of een variant van yatse2 die zich wel goed laat bedienen met een remote control ?
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als het een Android is, is de Official XBMC Remote wellicht een oplossing voor je. Daarnaast kan je ook nog gebruik maken van een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Japius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:27:
[...]

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als het een Android is, is de Official XBMC Remote wellicht een oplossing voor je. Daarnaast kan je ook nog gebruik maken van een webinterface.
zou toch mooi zijn als de xbmc remote meer op yatse zou lijken. op de tablet is de xbmc remote toch wat beperkt qua interface, het is echt op de telefoon gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb XBMC 10.1 draaien hier (Dharma), in Library Mode. Als ik muziek afspeel, dan kom ik eerst netjes in een "Now playing - Music" menu-tje terecht, Als ik daarna naar een ander programma switch, dan gaat het XBMC scherm na verloop van tijd automagisch over in een "OSD Music" scherm, waarbij het hele scherm een soort van strobe-effect heeft, wat erg hinderlijk is onder de transparante Windows 7 taskbar.

Weet iemand hoe je permanent in het "Now playing - Music" menu kunt blijven?

Bedankt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:42:
[...]

Rdp heb ik niet geprobeerd, maar dat zou er aan liggen of je met dezelfde gebruiker inlogt. Ik gebruik vnc omdat ik ik dat toch iets eenvoudiger vind voor een media pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
albatross schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:23:
Ik heb XBMC 10.1 draaien hier (Dharma), in Library Mode. Als ik muziek afspeel, dan kom ik eerst netjes in een "Now playing - Music" menu-tje terecht, Als ik daarna naar een ander programma switch, dan gaat het XBMC scherm na verloop van tijd automagisch over in een "OSD Music" scherm, waarbij het hele scherm een soort van strobe-effect heeft, wat erg hinderlijk is onder de transparante Windows 7 taskbar.

Weet iemand hoe je permanent in het "Now playing - Music" menu kunt blijven?

Bedankt.
System - Music - Playback - Visualization op None zetten? Of eentje die wat minder flashy is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Fire69 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:36:
[...]

System - Music - Playback - Visualization op None zetten? Of eentje die wat minder flashy is :)
Maar die visualizations krijg je ook in het 'Now playing' menu (maar alleen minder opdringerig, en niet ter plekke van de taskbar). Het uitzetten van de visualization 'lost het probleem op', maar liever het ik dat ie gewoon niet vanzelf naar dat OSD scherm gaat, na verloop van tijd.

Maar goed, in ieder geval bedankt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Laatst online: 05-10 12:48
albatross schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Maar die visualizations krijg je ook in het 'Now playing' menu (maar alleen minder opdringerig, en niet ter plekke van de taskbar). Het uitzetten van de visualization 'lost het probleem op', maar liever het ik dat ie gewoon niet vanzelf naar dat OSD scherm gaat, na verloop van tijd.

Maar goed, in ieder geval bedankt.
Je moet de setting Use visualization if playing audio hebben in het screensaver menu onder appearance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 08:11
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:42:
[...]

Zelf laat ik het opstarten via een delay. Zo heb ik wel alle functionaliteit (rdp) en fullscreen gemaximaliseerd. Dus gewoon een shortcut met delay via start opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
Japius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:27:
[...]

Er is een iemand in huis met een android en dat is net degene die het minste thuis is.

Als er geen beter afstandsbediening geschikt progje of web interface is vrees ik dat ik muis naast het mini monitortje moet gaan leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Voor de mensen die XBMC op ubuntu draaien. Er is door een nieuwe repository opgezet voor xbmc.

Voor stabiele versie voor natty en oneiric
https://launchpad.net/~na...dock/+archive/xbmc-stable | ppa:nathan-renniewaldock/xbmc-stable

Voor nightly build voor oneiric
https://launchpad.net/~na...ck/+archive/xbmc-nightly/ | ppa:nathan-renniewaldock/xbmc-nightly

Bovenstaande repositorys worden u aangeboden door Nathan Rennie-Waldock

Geen garantie op succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
He jongens,

ik heb nu al 2 films gehad waar XBMC op m'n nieuwe mac mini op bepaalde stukken voor een paar seconden rare kleuren geeft. Als ik dezelfde film kijk op m'n windows laptop dan werkt het perfect. Speel ik die film af op de Mac mini met MplayerX dan werkt het ook perfect.

Heb alle videoinstellingen al eens veranderd, niets wil helpen.

Heb net XBMC helemaal opnieuw geinstalleerd en het is niet over. Is dit een fout in de versie van de Mac? Ik heb gewoon de versie die je kan downloaden op de website van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vaags met mijn MCE remote en XBMC onder Ubuntu 11.10. Als ik lirc niet installeer of de deamon niet start, werkt de afstandbediening tot op zekere hoogte in XBMC, maar ik kan niet de "OK" knop gebruiken. Niet erg handig dus.

Als ik vervolgens lircd start en met irw kijk of de signalen aankomen, dan lijkt het erop dat dat wel goed zit, want ik zie keurig:
000000037ff07bdd 00 KEY_OK mceusb
Maar in XBMC werkt de remote dan helemaal niet meer.

Nu lijkt het er dus op dat ik lirc misschien niet eens nodig heb, maar:
• Waarom werkt de "OK" button dan niet? (en waar haalt XBMC de remote config vandaan?)
• Waarom werkt er niets meer als ik lircd start?

In /etc/lirc/lircd.conf wordt /usr/share/lirc/remotes/mceusb/lircd.conf.mceusb geïncluded, en daarin heet de device "mceusb".
In ~/.xbmc/userdata/Lircmap.xml staat de specifieke config voor de remote gekopieerd uit /usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml maar dit zou volgens mij niet eens nodig moeten zijn. Mijn spul is allemaal redelijk standaard en de remote wordt perfect herkend door bijvoorbeeld lsusb.

Iemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
blubbers schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:45:
He jongens,

ik heb nu al 2 films gehad waar XBMC op m'n nieuwe mac mini op bepaalde stukken voor een paar seconden rare kleuren geeft. Als ik dezelfde film kijk op m'n windows laptop dan werkt het perfect. Speel ik die film af op de Mac mini met MplayerX dan werkt het ook perfect.

Heb alle videoinstellingen al eens veranderd, niets wil helpen.

Heb net XBMC helemaal opnieuw geinstalleerd en het is niet over. Is dit een fout in de versie van de Mac? Ik heb gewoon de versie die je kan downloaden op de website van XBMC.
Ok heb gemerkt dat het aan de hardware acceleratie komt. Zet ik deze af dan is het perfect. Zonder VDA moet de mini het ook perfect aankunnen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een goede guide om je harmony te laten functioneren met xbmc op windows?
De guides die ik gevonden heb maken allemaal gebruik van MCE keyboard en werken dus met keyboard shortcut's als F, X, I, Alt+F4 enz maar dit moet toch ook anders kunnen lijkt me?

Voorheen op OpenElec gebruikte ik MicrosoftMedia Center Extender als device maar deze lijkt maar half te functioneren, alleen de basale functies als start stop werken, menu , exit, prev enz werken niet.
Wil best MCE Keyboard gebruiken maar hoe gaan ik dan om met het aan en uit zetten van mijn device? Deze mag moet alleen hibernate doen en geen volledige shutdown.

Hoe gaan de windows gebruikers bijvoorbeeld ook met hun energie schema om?
Staat deze op default gebalanceerd of laten jullie xbmc dit regelen? (na 30 min scherm uit enz.)

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 18-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zal er wel overheen kijken maar waar kan ik zien welke versie van XBMC ik in gebruik heb? Wordt er ergens (binnen XBMC bijvoorbeeld) versienummer en build weergegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:00:
Ik zal er wel overheen kijken maar waar kan ik zien welke versie van XBMC ik in gebruik heb? Wordt er ergens (binnen XBMC bijvoorbeeld) versienummer en build weergegeven?
Is dat niet bij hardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.11 online gezet. Deze release bevat een aantal nieuwe Zweedse en Britse (BBC iPlayer waarvoor een UK proxy nodig is) kanalen. Daarnaast is de functionaliteit van de plug-in variant weer wat verder geoptimaliseert. Zo is er onder andere HTTP caching ingebouwd zodat niet bij elke 'folder' switch of reload in de plugin naar de betreffende website gegaan hoeft te worden (de cache wordt automatisch geschoond bij het starten van het script). Deze HTTP caching is nog experimenteel en kan via de Add-on settings worden uit- en ingeschakeld.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.2.11 - 2011-10-18
Works best with Dharma and later builds

Framework related
  • Updated: Moved channel importing to a point after logfile cleaning in plug-in mode
  • Added: Option to disable channels on different platforms
  • Fixed: Finally the dreaded Linux-logfile-append-issue is fixed
  • Changed: Do not cache thumbs in plugin mode that's XBMC's work
  • Fixed: ContextMenu items that do not need Complete items, no do not force an update
  • Fixed: Python 2.4 issue with proxies (should have http:// in front of it)
  • Added: iPlayer related settings (proxy and port)
  • Added: British channel settings
  • Fixed: Ignore empty MediaParts when creating a PlayList
  • Updated: Subtitle Regex for TTML
  • Added: SubtitleHelper now supports DCSubtitle format
  • Fixed: Error when no SRT could be determined
  • Changed: Cannot add favorites without URL
  • Added: HTTP reponse caching (experimental and enabled by default)
  • Added: First time channel run messages (informational messages for different channels)
  • Changed: plugin sorting now checks if there are any dates available when sorting by dates. If not: sorting defaults to label.
  • Changed: HQ icons in Plugin mode
  • Added: Ability to also use Named Group in regular expression.
Skin related
  • Fixed: Error icon would not disappear even after a second attempt was OK
Channel related
  • Fixed: Eén channel was broken due to the changing of the media URL's
  • Fixed: Eén Different date formats caused some episodes to not show
  • Fixed: NOS Beta channel returned .sort() and broke (Thanks to Mart.@forum.xbmc.org)
  • Added: Different RTL icons for different channels.
  • Fixed: RTL channel broke due to XML changes
  • Fixed: iRTL broke due to XML changes
  • Added: iRTL should not load on Xbox (it's not compatible)
  • Fixed: SBS6 label is now SBS 6
  • Fixed: SBS6, NET5 and Veronica changed to Brightcove player
  • Updated: Nick Jr. url
  • Fixed: Nick.nl regex (Regression)
  • Fixed: Eredivisie live missed items due to a "gistere/yesterday" label (Issue 288)
  • Added: BBC channels (iPlayer)
  • Fixed: TV.se (TV3.se, TV6.se, TV8.se, TV3.lv, TV3.no, Viasat4.no) and MTG.se channel regex (Regression)
  • Added: TV5.se and TV9.se channels (Issue 148)
  • Added: TV6.se, TV3.se, TV8.se, TV3.lv, TV3.no and TV4.no now support subtitles
  • Added: TV4.se now supports multiple bitrates
  • Fixed: Channel9 channel had some regex issues. Now using XmlHelper
  • Fixed: MyVideo regex broke the videos

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu. Ook is het niet meer mogelijk om het iRTL kanaal af te spelen op de Xbox, het stream formaat wordt daar niet ondersteund. Daarom is dit kanaal uitgeschakeld op XBMC4Xbox.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is. Dit kanaal werkt echter niet onder XBMC4Xbox, wegens het niet ondersteunen van het video formaat.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bedankt, ik zie het onderaan op de pagina bij systeeminformatie, net niet de gehele info maar wel voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan iemand mij vertellen of EventGhost voordelen biedt t.o.v. een GroupPolicy aanpassing om XBMC op te laten starten?

Heeft het bijvoorbeeld voordelen met het gebruik van een harmony remote met het instellen hiervan?

:update:
Uitbreiding op deze vraag is is dat ik nu onder Windows een hele hoop functionaliteit mis op de remote welke op Linux/OpenElec wel had.
Zo werkte de numerieke toetsen ook als een soort van toetsenbord, deden de gekleurde toetsen het en ook nog wat andere remote toetsen het (menu, info, prev, exit etc) maar nu onder Windows niet meer.
Nu probeer ik wat zaken te achterhalen waarom het 1 en ander niet werkt en las iets over MCERemote addon maar deze is niet (meer) te vinden.

Hoe hebben de Windows gebruikers hier hun remote issues opgelost? Wat is bijvoorbeeld het beste device wat je in je logitech kunt programmeren?

:update2:
Denk dat ik wat de remote betreft er redelijk uit ben zit alleen met het volgende nog en dat is een key op mijn remote die direct naar Movies, Series en Music gaat. Kom verschillende manier tegen hoe dit zou kunnen maar lijken niet echt te werken.
Ik heb nu:
XBMC.ActivateWindow(Videos)
XBMC.ActivateWindow(TvShows)
XBMC.ActivateWindow(Music)

Is dit case sensitive misschien of gebruik ik verkeerde window id's ?

[ Voor 80% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Big_Noid schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Je moet de setting Use visualization if playing audio hebben in het screensaver menu onder appearance.
Ah! Nu zie ik wat je bedoelt. Ik zat onder algemene visualisation te kijken. :) Dit is precies wat ik zocht. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:11
schumi2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:53:
...
:update2:
Denk dat ik wat de remote betreft er redelijk uit ben zit alleen met het volgende nog en dat is een key op mijn remote die direct naar Movies, Series en Music gaat. Kom verschillende manier tegen hoe dit zou kunnen maar lijken niet echt te werken.
Ik heb nu:
XBMC.ActivateWindow(Videos)
XBMC.ActivateWindow(TvShows)
XBMC.ActivateWindow(Music)

Is dit case sensitive misschien of gebruik ik verkeerde window id's ?
Heb je de manier met twee parameters al geprobeerd, dus bijv:
XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,MovieTitles)
zie: http://wiki.xbmc.org/inde...ening_Windows_and_Dialogs

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mr_Blobby schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Heb je de manier met twee parameters al geprobeerd, dus bijv:
XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,MovieTitles)
zie: http://wiki.xbmc.org/inde...ening_Windows_and_Dialogs
Ik zal die later eens proberen, thanks.

Kan iemand mij vertellen of dit werkt in een keymap?

<FullscreenVideo>
<remote>
<record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
</remote>
<keyboard>

<f5>subtitledelayminus</f5>
<f6>subtitledelayplus</f6>
<f7>audiodelayminus</f7>
<f8>audiodelayplus</f8>
</keyboard>
</FullscreenVideo>

Ik heb het idee van niet aangezien het niks doet wat ik verwacht had te zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Om mezelf maar eens te quoten. Niemand een idee of het mogelijk is in Linux/Lirc om te zorgen dat een hangende knop maar als één keypress wordt gezien en niet als 5-8?
martdj schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:43:
Ik heb als kast voor mijn HTPC een LC16M van Silverstone. Daar zit een draaiknop op, net als op bijvoorbeeld de Antec Veris kast. Nu wil ik die knop gaan gebruiken om mee door de menu's te navigeren. De juiste codes daarvoor heb ik inmiddels achterhaald. Het probleem is alleen dat de klik van de draaiknop een serie events afvuurt i.p.v. eentje. irw geeft bij een enkele klik op die knop dit resultaat.
000001ff00003901 00 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 01 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 02 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 03 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 04 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 05 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 06 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 07 KnobClick iMON-PAD
000001ff00003901 08 KnobClick iMON-PAD
Het aantal is afhankelijk van hoe lang je drukt, maar minder dan 5 clicks zijn het eigenlijk nooit.
Nu heb ik de Select functie aan deze knop gehangen, maar als ie dan 5 keer een select doet is dat dus onbruikbaar. Ik zou eigenlijk willen dat alleen het eerste event (dus 000001ff00003901 00 KnobClick iMON-PAD) wordt opgepikt en dat de rest wordt genegeerd. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Gebruik je een harmony?
In dat geval kan je dat bij de instellingen van de harmony aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb hier een remote die zowel toetsenbordaanslagen als remote button functies verstuurd.
Nu heb ik in XBMC "Remote stuurt toetsenbordaanslagen" enabled maar ze lijken het niet te doen.

Hoe kan ik nu checken of deze toetsen ook daadwerkelijk aankomen bij XBMC?

Of is er een betere manier om te troubleshooten?

Wellicht een omslachtige manier maar ik probeer via debugging maar iets te doen.
Ik heb als test bijvoorbeeld 6x rechts geklikt en dan selecteer ik de toets waar Esc aan gekoppeld is maar behalve de 6x rechts zie ik verder niks in de logging te voor schijn komen. (IR reciever gaf wel response dat de key gebruikt is)

iemand een idee?

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 21-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 11:21
even een vraagje,

waarom kan XBMC (tevens ook media player classic) sommige HD content (met name Remuxed) niet vloeiend afspelen. Praat hier dan over losse files en geen .iso van een film. als ik bijvoorbeeld een remuxed film als .iso laad in daemon tools en deze vervolgens afspeel met bijvoorbeeld Powerdvd of windvd dan speelt deze perfect af... terwijl deze hapert in XBMC of MPC...

Erg vaag... had dit ook op mijn gamepc welke ruim voldoende is qua specs om HD content af te kunnen spelen..

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-10 20:35
Problemen met XBMC i.c.m Ubuntu 11.10

Ik heb zelf een NAS gemaakt, en gebruik deze ook voor HTPC functionaliteit.
Dat werkte tot voor kort prima (Ubuntu 11.04 en XBMC).

Sinds een kleine week heb ik Ubuntu 11.10 op de NAS gezet, ik heb echter problemen om XBMC te starten. Via de gui gaat dat allemaal prima (type gewoon XBMC in, en de boel start). Ik gebruik echter eem tooltje (remote launcher), waardoor ik via mijn android telefoon XBMC kan starten. Ik wil namelijk niet dat XBMC altijd draait. Op de NAS draait het server deel (http://sf.net/apps/mediawiki/remotelauncher/) en op mijn telefoon de cliënt (http://market.android.com/details?id...telauncherfree).

Ik weet hoe ik de boel moet configureren, en ik zie ook dat de remote laucher server het commando ontvangt om xbmc te starten ontvangt. Echter XBMC wordt niet gestart. de server draait onder de root user, dus een rechter kwestie zou het niet mogen zijn. Mogelijk kan er geen gui context gecreëerd worden. Dit gebeurde met ubuntu 11.04 automatisch

Ik kan in geen enkele logfile (syslog, xbmc.log etc) waarom het niet zou werken. Ik denk alleen dat Ubuntu met zijn nieuwe desktop manager (lightdm) roet in het eten gooit.

Ik vraag me af, of iemand anders dit probleem herkend, of beter nog ;) een oplossing voor weet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kan je niet helpen, maar bedankt voor de remote launcher tip. Die kon ik nog niet.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 05:22
Blijf problemen houden met af en toe stotteren van films (zeg om de tien minuten of zo heel eventjes).

Ik heb een Asrock ION 330HT met XBMC Live via een USB stick:

Wat hebben degenen zonder stotterproblemen staan bij:

Render Method - Default?
Allow hardware acceleration (DXVA2) - yes
Adjust display refresh rate to match video - yes?
Sync playback to display - yes?
A/V sync method - Audio Clock?

Refresh Rate - 24, 25 of 60?

Alle tips zijn welkom. Ik ben al aan een jaar aan het zoeken naar de meest ideale oplossing. Ben bijna moe getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
xbmc live met Allow hardware acceleration (DXVA2) - yes???
moet dat niet vdpau zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Hier mijn lijstje op de asrock 330ht:
Render Method - glsl
Allow hardware acceleration (vdpau) - yes
Adjust display refresh rate to match video - yes
Sync playback to display - yes
A/V sync method - Audio Clock

Refresh Rate - maakt niet uit als je adjust display refresh op ja hebt. maar ik heb hem op 50hz staan.

Wat je overigens ook moet doen is in de bios 512mb toewijzen aan de gpu, dat kan ook nog veel problemen schelen.

@hierboven, moet inderdaad vdpau zijn onder linux. :)

[ Voor 25% gewijzigd door job op 22-10-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

PromWarMachine schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:49:
Ik heb een probleem met XBMC.
Het kan haast niet moeilijk zijn, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet voor elkaar krijg.

Vorig seizoen was daar Nikita. Een erg leuke serie, die perfect in XBMC wordt weergegeven, inclusief subtitles, fantastisch. Nu is er echter seizoen 2 en ik krijg met geen mogelijkheid seizoen 2 in XMBC. Hij ziet het gewoon als een seizoen.
[...]
Hier nog even de oplossing van mijn probleem. Bij 24 ging het wel goed, dus ik heb de verschillen nog eens grondig bekeken.

Het bleek dat ik seizoen 1 netjes had gescraped met Ember, maar seizoen 2 nog niet. Dan krijg je in de root van je serie (Nikita) alleen het bestandje season01.tbn en niet season02.tbn. Vervolgens stopt XBMC met het verwerken..

Nu werkt het weer als een tierelier. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Mar2zz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:57:
xbmc live met Allow hardware acceleration (DXVA2) - yes???
moet dat niet vdpau zijn?
klopt, sorry, was copy paste van wiki page (xbmc for windows), moet inderdaad vdpau zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
job schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:29:
Hier mijn lijstje op de asrock 330ht:
Render Method - glsl
Allow hardware acceleration (vdpau) - yes
Adjust display refresh rate to match video - yes
Sync playback to display - yes
A/V sync method - Audio Clock

Refresh Rate - maakt niet uit als je adjust display refresh op ja hebt. maar ik heb hem op 50hz staan.

Wat je overigens ook moet doen is in de bios 512mb toewijzen aan de gpu, dat kan ook nog veel problemen schelen.

@hierboven, moet inderdaad vdpau zijn onder linux. :)
Bedankt Job, ik zal de render method vandaag ook nog eens testen en ik zet de refresh rate dan maar weer terug naar 50. De 512 mb stond al goed. Bedankt voor de tips. Eens kijken of ik vandaag een film echt stotter-loos kan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Laatst online: 04-10 20:35
Voor de mensen die hun xbmc niet stotter vrij krijg (met een nvidia kaart).
Op de volgende site vindt je een makkelijk manier om de problemen op te lossen. Bij mij werkte het alle problemen weg
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=506251&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik gebruikte tot vandaag Aeon65. Daar heb ik de scrollsnelheid van de rss-ticker kunnen aanpassen door de Inlcudes_MainMenu.xml te bewerken.
Ik ben nu overgestapt naar Aeonmq.2. Ik kan met die skin nergens vinden waar ik de scroll snelheid kan aanpassen. Wel van de plots enzo, maar ik bedoel specifiek de rss tocker bij het welkom- en bladerscherm

Ik heb me rot gezocht... 8)7 weet iemand 't wel ?

En is het normaal dat het navigeren zo langzaam gaat met deze skin? Ik heb alle multiwalls enzo uitgezet, maar het blijft langzaam...?

Nog een vraag, kan ik alle bestanden in de map Packages veilig verwijderen? Ik neem aan dat die alleen eenmalig worden gebruikt voor installeren..

[ Voor 12% gewijzigd door YoG op 23-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
emakaay schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:35:
Voor de mensen die hun xbmc niet stotter vrij krijg (met een nvidia kaart).
Op de volgende site vindt je een makkelijk manier om de problemen op te lossen. Bij mij werkte het alle problemen weg
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=506251&postcount=1
Het ziet er echt niet "makkelijk" uit, voor Linux noobs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:09
YoG schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:38:
Ik gebruikte tot vandaag Aeon65. Daar heb ik de scrollsnelheid van de rss-ticker kunnen aanpassen door de Inlcudes_MainMenu.xml te bewerken.
Ik ben nu overgestapt naar Aeonmq.2. Ik kan met die skin nergens vinden waar ik de scroll snelheid kan aanpassen. Wel van de plots enzo, maar ik bedoel specifiek de rss tocker bij het welkom- en bladerscherm

Ik heb me rot gezocht... 8)7 weet iemand 't wel ?

En is het normaal dat het navigeren zo langzaam gaat met deze skin? Ik heb alle multiwalls enzo uitgezet, maar het blijft langzaam...?

Nog een vraag, kan ik alle bestanden in de map Packages veilig verwijderen? Ik neem aan dat die alleen eenmalig worden gebruikt voor installeren..
Waarom zou je overstappen naar MQ2?
MQ3 is al lang uit en een stuk sneller dan MQ2 (en mooier vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:54
hansie18 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 04:51:
[...]

Bedankt Job, ik zal de render method vandaag ook nog eens testen en ik zet de refresh rate dan maar weer terug naar 50. De 512 mb stond al goed. Bedankt voor de tips. Eens kijken of ik vandaag een film echt stotter-loos kan kijken. :)
Schakelt je tv wel goed terug naar 24p? Dat wil in sommige gevallen ook weleens zorgen voor judder effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hoe gaan de gebruikers hier om met het volgende scenario:

Ik blader op xbmc door mijn bestanden en zie daar netjes de covers voor movies en banners voor series etc.

Nu ga ik in het hoofdmenu naar series of movies en kom dan in library view uit waar ik voor series een banner overview gekozen heb en bij films bv cover flow echter zijn daar de covers en banners niet (meer) zichtbaar.

Nu heb ik de movie image cache folder verwijderd en de textures.db, clean library en rescan library maar dit haalt niks uit, enige manier hoe ik het weer herstelt krijg is mijn library helemaal te wissen en opnieuw content aanwijzen zodat de info weer binnengehaald wordt.

Kan dit niet anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:45:
[...]zijn daar de covers en banners niet (meer) zichtbaar.

[...]

Kan dit niet anders ?
Je zegt niet (meer) zichtbaar?
Waren ze dan eerst wel zichtbaar? Wat heb je gedaan dat ze verdwenen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

SidewalkSuper schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:25:
[...]

Waarom zou je overstappen naar MQ2?
MQ3 is al lang uit en een stuk sneller dan MQ2 (en mooier vind ik).
Jep, gisteren gedaan.. ik heb aardig wat repositories geinstalleerd maar MQ3 werd niet aangegeven.
Wat een verschrikkelijke goeie skin zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Je zegt niet (meer) zichtbaar?
Waren ze dan eerst wel zichtbaar? Wat heb je gedaan dat ze verdwenen zijn? :)
Ze waren eerst wel zichtbaar ja.
Ik denk dat dit na een update van de Aeon NOX (svn) skin gebeurt is.

Later vandaag MQ3 maar eens proberen en zien wat daar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:09
Lees hier hoe je de Aeon MQ3 repo kan installeren en daarna dus de skin :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
hansie18 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 05:14:
[...]

Het ziet er echt niet "makkelijk" uit, voor Linux noobs!
Geen idee wat je al eens gedaan hebt maar knippen en plakken moet toch nog wel lukken.

Open de command line., of als je remote werkt vanaf windows putty.

log in

kopieer en plak de eerste regel onder automatic installation

kopieer de twee de regel.

En alles gaat vanzelf. Je snapt dan misschien niet wat je aan het doen bent maar je bereikt wel je doel.
Knippen en plakken kan iedereen dus dat zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand een overzicht van de functies welke in de pre-EDEN zitten of weg zijn m.b.t. delay's van subs en audio?

Ik heb deze commands in mijn keymap maar die werken niet.

<f5>subtitledelayminus</f5>
<f6>subtitledelayplus</f6>
<f7>audiodelayminus</f7>
<f8>audiodelayplus</f8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb sinds deze week XBMC 10.1 (stable) geïnstalleerd op mijn (Windows 7) Media center PC. Mijn god...dat had ik 1 jaar geleden al moeten doen meteen toen ik hem kocht. :)
Het is erg functioneel en met de Aeon.Showmix skin ziet het er allemaal super gelikt uit.
Ik zat echter nog wel met een paar laatste (gebruikers)vraagjes en hoop dat mensen me hier kunnen helpen:

• Ik heb een map toegevoegd in XBMC waarbij ik aangeef dat de 'content' van type TVSeries is.
In deze map zitten 2 submappen van 2 TV series (Thundercats 2011 en Dragon Ball GT).
In beide mappen zitten alle afleveringen als losse bestanden met volledige aflevering namen etc.
Voor Thundercats 2011 wordt alle informatie netjes opgehaald en de map prima herkend onder de "TV Series" sectie, echter gebeurd dit voor de Dragon Ball GT map niet (De serie komt niet te staan bij de "TV Series" lijst. Iemand enig idee?

• Ik heb Ember Media Manager Revisited geïnstalleerd om alle films netjes van informatie en extra thumbnails/fanart te kunnen voorzien. Dit werkt erg goed. Ik vraag me echter af, of het op één of andere manier mogelijk zou zijn om Ember voor nieuw gevonden films in de aangewezen map automatisch te laten "scrapen" (met ev. configuratie/instellingen hiervoor) ?

• Ik gebruik een aantal add-ons voor XBMC waaronder de TVDB en IMDB add-on, echter wordt alle film informatie nu in het Engels weergegeven. Zou het mogelijk zijn om deze informatie in het Nederlands te zien te krijgen?

• Ik gebruik een aantal add-ons voor XBMC waaronder de ROM collection browser. Telkens wanneer ik deze start is het scherm volledig leeg en kan ik nergens een optie menu vinden om ROMs toe te voegen of een Emulator in te stellen. Iemand enig idee hoe dit moet?

• Is er een applicatie net zoals Ember Media Manager om de gebruikte muziek van mooie covers etc. te voorzien?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier die OpenElec gebruikt en ook last heeft van het feit dat je niet op je ext4 partitie van je interne hdd kunt schrijven? Althans, niet vanuit finder. Kan geen verkenner gebruiken, heb geen windows meer.

Heb een interne schijf met 2 partities. 1 voor data, 1 voor het os (deze is nog niet in gebruik, de OE installer ondersteund dat nog niet, schoont meteen je hele hdd op). OE draait dus nog vanaf usb stick.

De partities zijn zichtbaar in xbmc en vanuit daar kan ik ook prima zaken er naar toe kopieren, maar van buiten xbmc dus niet (kan wel eerst vanuit mijn macbook naar de /downloads map op de usb-stick kopiëren en dan vanuit xbmc naar de map op de interne hdd. Maar dit zou ook zo moeten kunnen. Hierdoor werkt ook de sabnzbd suite niet. Deze kan niet naar de interne hdd schrijven. Nu is dit voor series nog niet zo'n probleem, maar films kunnen niet worden gedownload en uitgepakt op de usb-stick (8GB, dus geen ruimte). Deze werkt wel.

Heb deze vraag ook al bij hun gesteld, enige bruikbare antwoord tot nu toe is dat ik OE maar gewoon op de hdd moet installeren en dan met 1 partitie moet werken.

Heb ook al in de samba.conf rechten wat proberen aan te passen, dit heeft echter ook nog niet het gewenste effect.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb het weer voor elkaar denk.

Ik was een episode aan het updaten maar elk 1 voor 1 doen leek me niet zo handig dus dacht ik van als ik nu eens gewoon main folder pak.

Nou dat werkte perfect totdat ik zag dat mijn serie banner ineens vervangen was door een poster.

Hoe kan ik nu weer zonder al te veel problemen daar weer een banner van krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
schumi2004 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:35:
Ik heb het weer voor elkaar denk.

Ik was een episode aan het updaten maar elk 1 voor 1 doen leek me niet zo handig dus dacht ik van als ik nu eens gewoon main folder pak.

Nou dat werkte perfect totdat ik zag dat mijn serie banner ineens vervangen was door een poster.

Hoe kan ik nu weer zonder al te veel problemen daar weer een banner van krijgen?
Kan het zijn dat je prefer posters bij het aangeven van de source settings hebt aangevinkt (als je de content gaat toewijzen)?
Of dat je dat in je skin settings hebt aangepast/nog moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eoghlear schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Kan het zijn dat je prefer posters bij het aangeven van de source settings hebt aangevinkt (als je de content gaat toewijzen)?
Of dat je dat in je skin settings hebt aangepast/nog moet aanpassen?
Nope, had die vraag eerder ook al gehad hele poos terug en heb het voor ik poste voor de zekerheid nog eens gecheked.

Wellicht maakt het iets uit maar ik draai MQ3 skin en gebruik TVDB als scrapper, enige wat ik gedaan heb is serie info vernieuwen op hoofd folder en nu heb ik ineens een poster image op de plek van de banner. (banner view mode in series)

Op miraculeuze wijze is het weer zoals het was.
Ik heb nogmaals serie info geselecteerd op main folder en reload gedaan (vernieuwen) en op de vragen episodes en serie vernieuwen nee gekozen en waarschijnlijk heeft hij een banner image van disc gepakt nu.

Toch blijf ik met de vraag zitten of dit niet ergens simpeler te doen is?

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Nu online

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Da_maniaC schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:27:
Ik heb sinds deze week XBMC 10.1 (stable) geïnstalleerd op mijn (Windows 7) Media center PC. Mijn god...dat had ik 1 jaar geleden al moeten doen meteen toen ik hem kocht. :)
Het is erg functioneel en met de Aeron.Showmix skin ziet het er allemaal super gelikt uit.
Ik zat echter nog wel met een paar laatste (gebruikers)vraagjes en hoop dat mensen me hier kunnen helpen:

• Ik heb een map toegevoegd in XBMC waarbij ik aangeef dat de 'content' van type TVSeries is.
In deze map zitten 2 submappen van 2 TV series (Thundercats 2011 en Dragon Ball GT).
In beide mappen zitten alle afleveringen als losse bestanden met volledige aflevering namen etc.
Voor Thundercats 2011 wordt alle informatie netjes opgehaald en de map prima herkend onder de "TV Series" sectie, echter gebeurd dit voor de Dragon Ball GT map niet (De serie komt niet te staan bij de "TV Series" lijst. Iemand enig idee?

Het kan zijn dat XBMC tijdens het scrapen een serie vind waarvan meerdere opties zijn. Van DragonBall heb je natuurlijk ook gewoon DragonBall, DragonBall Z enz. Wanneer je naar video's in het beginscherm gaat en je map tv series en dan op de map DragonBall GT gaat staan en dan i op je toetsenbord of info op je afstandsbediening indrukt krijg je hoogstwaarschijnlijk een lijst met DragonBall series en dan dien je dus de juiste eruit te pikken. XBMC zal dan de informatie scrapen en DragonBall GT zal dan in TV Series geplaatst worden.

• Ik heb Ember Media Manager Revisited geïnstalleerd om alle films netjes van informatie en extra thumbnails/fanart te kunnen voorzien. Dit werkt erg goed. Ik vraag me echter af, of het op één of andere manier mogelijk zou zijn om Ember voor nieuw gevonden films in de aangewezen map automatisch te laten "scrapen" (met ev. configuratie/instellingen hiervoor) ?

Automatisch scrapen doe ik gewoon met XBMC. Bij instellingen -> video kan je een optie aanklikken bibliotheek updaten bij het opstarten. Wanneer je dit aanzet zal XBMC nieuwe content scrapen.

• Ik gebruik een aantal add-ons voor XBMC waaronder de TVDB en IMDB add-on, echter wordt alle film informatie nu in het Engels weergegeven. Zou het mogelijk zijn om deze informatie in het Nederlands te zien te krijgen?

Wanneer je content toewijst aan een map kan je verschillende scrapers kiezen. Zo kan je dus ook kiezen om te scrapen met Moviemeter i.p.v. TVDB of IMDB. Moviemeter is nederlands en zal dan alles in het nederlands scrapen.

• Ik gebruik een aantal add-ons voor XBMC waaronder de ROM collection browser. Telkens wanneer ik deze start is het scherm volledig leeg en kan ik nergens een optie menu vinden om ROMs toe te voegen of een Emulator in te stellen. Iemand enig idee hoe dit moet?

• Is er een applicatie net zoals Ember Media Manager om de gebruikte muziek van mooie covers etc. te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er zijn hierboven blijkbaar antwoorden vermeld in de quote maar echt lekker komen die er nu niet uit.

1) Het kan zijn dat XBMC tijdens het scrapen een serie vind waarvan meerdere opties zijn. Van DragonBall heb je natuurlijk ook gewoon DragonBall, DragonBall Z enz. Wanneer je naar video's in het beginscherm gaat en je map tv series en dan op de map DragonBall GT gaat staan en dan i op je toetsenbord of info op je afstandsbediening indrukt krijg je hoogstwaarschijnlijk een lijst met DragonBall series en dan dien je dus de juiste eruit te pikken. XBMC zal dan de informatie scrapen en DragonBall GT zal dan in TV Series geplaatst worden.

2) Automatisch scrapen doe ik gewoon met XBMC. Bij instellingen -> video kan je een optie aanklikken bibliotheek updaten bij het opstarten. Wanneer je dit aanzet zal XBMC nieuwe content scrapen.

3) Wanneer je content toewijst aan een map kan je verschillende scrapers kiezen. Zo kan je dus ook kiezen om te scrapen met Moviemeter i.p.v. TVDB of IMDB. Moviemeter is nederlands en zal dan alles in het nederlands scrapen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik kijg constant de melding dat hij de mediaserver ( scraper) niet kan vinden en hij vraagt of hij door mag gaan met zoeken. De internet verbinding is gewoon actief en werkt goed.

Iemand hier ook last van?

gebruikte scraper: imdb
Build: nightly

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet er iemand een betere guide m.b.t. Keymaps in XBMC i.p.v. de officiele wiki?

Ik probeer diverse keys te mappen waar ik ze hebben wil maar ze lijken het gewoon niet te willen doen terwijl ik er eigenlijk zeker van ben dat ik het goed doe.

Wat ik gedaan heb is de keyboard.xml en de remote.xml uit mijn XBMC installatie gekopieerd naar mijn desktop en gekeken waar welke handelingen plaatsvinden en op basis hiervan mijn aangepaste keymap te maken.

Zo doet bij in FullscreenVideo menu het OSD oproepen.
Op basis van diverse andere functies en hun locatie Home, MyMusicLibrary, MyVideoLibrary, FullscreenVideo etc plaats ik andere functies.
<keymap>
<!-- t.b.v. test -->
<global>
<remote>
<F1>ToggleWatched</F1>
<F2>SendClick(25,14)</F2>
</remote>
</global>

<!-- deze lijken te werken -->
<Home>
<remote>
<red>XBMC.UpdateLibrary(video)</red>
<green>XBMC.CleanLibrary(video)</green>
</remote>
</Home>

<!-- duurde even maar deze , en met name subs delay werkt ook.
<FullscreenVideo>
<remote>
<record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
<pageplus>SubtitleDelayPlus</pageplus>
<pageminus>SubtitleDelayMinus</pageminus>
</remote>
</FullscreenVideo>

<!-- vanaf hier gaat het mis.
<MyVideoLibrary>
<keyboard>
<yellow>ToggleWatched</yellow>
<blue>SendClick(25,14)</blue>
</keyboard>
</MyVideoLibrary>

<MyVideoFiles>
<keyboard>
<yellow>ToggleWatched</yellow>
<blue>SendClick(25,14)</blue>
</keyboard>
</MyVideoFiles>
</keymap>
Ik heb voor het gemak maar even mijn redelijk beperkte keymap geplaatst met hun op en aanmerkingen maar waar ik nu tegen aanloop kom ik maar niet uit.

Ik wilde dus bepaalde functies remappen onder Video vanuit het hoofdmenu.
Dit konden 2 dingen zijn of MyVideoLibrary of MyVideoFiles maar schijnbaar zit ik ernaast aangezien hij me terug brengt naar het hoofdmenu (red button) waarvan ik dus update library van gemaakt heb.

Als ik in remote.xml kijk is red button ook hoofdmenu maar dan onder global.

En nog 1 maar ik maar eerst voor vraag voor ik er aan begin.
Als ik music afspeel dan springt deze na verloop van tijd op visualisation en kan van hieruit vooralsnog met de remote niet meer uit behalve dan door te stoppen met afspelen.

Ik wil hiervanuit terug naar music menu om de queue te editen of iets dergelijks en volgens mij moet dat op de volgende manier?
<Visualisation>
<remote>
<!-- vervangen <back>LockPreset</back> -->
<back>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</back>
</remote>
</Visualisation>
Het lijkt wel of er in de pre-EDEN builds hele andere keymap mogelijk beschikbaar zijn als dat de wiki beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:27

hstoker

Yatta!

cactusman schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:29:
Ik kijg constant de melding dat hij de mediaserver ( scraper) niet kan vinden en hij vraagt of hij door mag gaan met zoeken. De internet verbinding is gewoon actief en werkt goed.

Iemand hier ook last van?

gebruikte scraper: imdb
Build: nightly
Ik had hier ook last van (draai wel OpenElec, maar zelfde probleem). Na een avondje prutsen is het volgens mij opgelost door alle films die niet automatisch gescraped worden handmatig toe te voegen. Mijn theorie is dat bij bepaalde films het scrapen niet goed gaat, en de mediaserver een foutcode terug geeft (cUrl foutcode 22 of 28, staat gelijk aan een http foutcode boven de 400), waardoor onterecht de melding komt dat de server niet kan worden gevonden.

In ieder geval, ik heb er nu geen last meer van.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
hstoker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

Ik had hier ook last van (draai wel OpenElec, maar zelfde probleem). Na een avondje prutsen is het volgens mij opgelost door alle films die niet automatisch gescraped worden handmatig toe te voegen. Mijn theorie is dat bij bepaalde films het scrapen niet goed gaat, en de mediaserver een foutcode terug geeft (cUrl foutcode 22 of 28, staat gelijk aan een http foutcode boven de 400), waardoor onterecht de melding komt dat de server niet kan worden gevonden.

In ieder geval, ik heb er nu geen last meer van.
Ik heb mezelf aangeleerd om maar een movie.nfo te maken met hierin een link naar imdb. Dit is een kleine moeite maar voorkomt veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

hardware-lover schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:24:
Er zijn hierboven blijkbaar antwoorden vermeld in de quote maar echt lekker komen die er nu niet uit.

1) Het kan zijn dat XBMC tijdens het scrapen een serie vind waarvan meerdere opties zijn. Van DragonBall heb je natuurlijk ook gewoon DragonBall, DragonBall Z enz. Wanneer je naar video's in het beginscherm gaat en je map tv series en dan op de map DragonBall GT gaat staan en dan i op je toetsenbord of info op je afstandsbediening indrukt krijg je hoogstwaarschijnlijk een lijst met DragonBall series en dan dien je dus de juiste eruit te pikken. XBMC zal dan de informatie scrapen en DragonBall GT zal dan in TV Series geplaatst worden.

2) Automatisch scrapen doe ik gewoon met XBMC. Bij instellingen -> video kan je een optie aanklikken bibliotheek updaten bij het opstarten. Wanneer je dit aanzet zal XBMC nieuwe content scrapen.

3) Wanneer je content toewijst aan een map kan je verschillende scrapers kiezen. Zo kan je dus ook kiezen om te scrapen met Moviemeter i.p.v. TVDB of IMDB. Moviemeter is nederlands en zal dan alles in het nederlands scrapen.
@ MaakMeGek en hardware-lover:
Bedankt voor de hulp en informatie! :)

@ MaakMeGek:
Ik scrape niet enkel via XBMC maar ook met Ember Media Manager omdat dan ook de extra thumbnails worden gedownload enzo... dit is me mbv het scrapen enkel in XBMC nog niet gelukt. Doe ik iets verkeerd?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ColTju schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Ik heb mezelf aangeleerd om maar een movie.nfo te maken met hierin een link naar imdb. Dit is een kleine moeite maar voorkomt veel problemen.
Hoe maak je zo`n NFO bestand?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rechtermuistoets > nieuw > tekstdocument
Open het nieuwe tekst document (met kladblok)
Kopieer en plak IMDB link(bijvoorbeeld): IMDB: Green Lantern (2011)
Opslaan en daarna hernoemen naar movie.nfo

Volgens mij moet dat afdoende zijn verwacht ik?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-10-2011 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Nu online

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Da_maniaC schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:46:
[...]

@ MaakMeGek en hardware-lover:
Bedankt voor de hulp en informatie! :)

@ MaakMeGek:
Ik scrape niet enkel via XBMC maar ook met Ember Media Manager omdat dan ook de extra thumbnails worden gedownload enzo... dit is me mbv het scrapen enkel in XBMC nog niet gelukt. Doe ik iets verkeerd?
Ik weet niet of het skin afhankelijk is maar bij de Aeon Nox skin wanneer ik een serie selecteer of film en ik druk op i of info dan kan ik niet alleen info zien over de film, serie of acteurs maar kan ik ook extra miniaturen downloaden, logo's enz enz. Bedoel je dat?

[ Voor 6% gewijzigd door MaakmeGek op 27-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 08:22
Ik gebruik sinds kort de laatste nightly build van XBMC op mijn HTPC.
Ik zou graag een knop 'Internet' aan mijn skin toevoegen, want ik wil graag dat de website uitzendinggemist.nl en rtlgemist.nl opgestart kunnen worden vanuit XBMC.

Ik doe dit nu met autolaucher, maar hier moet ik eerst 3 keer klikken en Xbmc wordt niet weer opgestart als ik firefox afsluit.

Weet iemand of er een skin is die deze functionaleit biedt? Ik gebruik nu de standaard Eden skin.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Met Aeon Nox (svn) kan ik addons toevoegen in het hoofdmenu:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28951/xbmc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 12:04
Op een aangeschafte HTPC staat bij mij XBMC geïnstalleerd. Nu wil ik dit programma niet gebruiken, maar XMBC verwijderen. Ik had verwacht dat ik dit gewoon kan doen door vanaf bv. een Ubuntu of Win7 cd/dvd op te starten.

Echter start de HTPC gewoon door via harddisk, wat ik ook wijzig in het bootmenu / bios. De dvd-speler wordt wel herkend in de bios.

Als ik XBMC 'exit', dan kom ik in een menu waar ik het Ubuntu wachtwoord in moet voeren. Maar deze weet ik dus niet..

Weet iemand hoe ik makkelijk een schone installatie met een ander besturingssysteem kan installeren? Het is misschien een beetje een n00b-vraag, maar stel hem hier toch maar om de handigste manier te weten te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Heeft niet echt iets met XBMC te maken, lijkt me? :?

Als hij niet van je DVD boot ligt dat aan je bootable dvd of aan een setting in je bios, veel meer is daar denk ik niet over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 12:04
Leek mij eigenlijk ook niet, maar kan ik ook niet na het opstarten op de één of andere manier uit XBMC en dan de nieuw OS installeren?

In XBMC wordt de dvd wel gelezen, maar dus niet herkend als film-dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb sinds kort een SPDIF kabel tussen mijn onkyo versterker en mijn asrock ion330 zitten omdat ik via HDMI geen surround geluid krijg.

Helaas krijg ik het met deze nieuwe kabel ook niet voor elkaar :(

Ik draai xbmc stable op een Ubuntu 10.04.3 LTS servertje.
en gebruik het volgende scriptje http://www.xbmcfreak.nl/w...ploads/2010/asoundrc-dual

In xbmc staan de audio instellingen op
digitaal
5.1
standaard
iec958

Heb ook allerlei andere .asoundrc bestanden geprobeerd en allerlei andere combinaties geprobeerd in XBMC maar tot nog toe krijg ik alleen stereo geluid uit de boxen.

Heeft iemand wellicht een handleiding of stappen plan om dit te fixen ?

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 22:03
Wat is de beste manier om voor te bereiden op Eden. Ik draai nu 10.1 volgens mijn in samen werking met een MySQL database.

Trakt | Last.fm | discogs

Pagina: 1 ... 10 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]