[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

tjeerdoo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:21:
Ik heb sinds kort een SPDIF kabel tussen mijn onkyo versterker en mijn asrock ion330 zitten omdat ik via HDMI geen surround geluid krijg.

Helaas krijg ik het met deze nieuwe kabel ook niet voor elkaar :(

Ik draai xbmc stable op een Ubuntu 10.04.3 LTS servertje.
en gebruik het volgende scriptje http://www.xbmcfreak.nl/w...ploads/2010/asoundrc-dual

In xbmc staan de audio instellingen op
digitaal
5.1
standaard
iec958

Heb ook allerlei andere .asoundrc bestanden geprobeerd en allerlei andere combinaties geprobeerd in XBMC maar tot nog toe krijg ik alleen stereo geluid uit de boxen.

Heeft iemand wellicht een handleiding of stappen plan om dit te fixen ?
Ik heb een Onkyo met SPDIF en een Asrock 152B.

Openelec eden/Aeon MQ3 skin.

Settings:

audio output: optical/coax (logisch)
Dolby digital (AC3) capable receiver
DTS capable receiver
Audio output device: HDA Intel IEC958 (ALSA)
Passthrough output device: HDA Intel IEC958 (ALSA)

Misschien dat je er wat een hebt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Heb nu surround geluid aan de praat !!! _/-\o_
Zat hem in een instelling op de receiver 8)7 maar goed.....

Heb er nu alleen twee problemen bij ; xbmc speelt alles af, zolang er maar digitaal geluid onder "hangt"

Bij bestanden met analoog geluid (een hoop van mijn series) hoor ik nu niets meer :'(

edit:

bovenstaande is inmiddels opgelost met behulp van deze link;
http://www.xbmcfreak.nl/x...f-en-hdmi-tegelijkertijd/
heb alleen nog onderstaand probleem (waar op zich mee te leven is)
maar als iemand daar ook nog een oplossing voor heeft zou het mooi zijn

Tevens kan ik bij bestanden met digitaal geluid het volume niet meer regelen via XBMC;
Krijg dan een error ; passthrough audio in use

:/

[ Voor 24% gewijzigd door tjeerdoo op 27-10-2011 19:49 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een oude laptop als htpc te gaan gebruiken, het gaat om een laptop met de volgende specs:
- athlon 64 X2 (2.0 ghz)
- geforce 8400m
- 2gb geheugen.

Ik wil deze laptop het liefst xbmc laten draaien terwijl de klep gesloten is (hoef hem alleen open te doen als ik iets wil fixen oid) Ik denk dat ik xbmc het beste via Ubuntu of OpenElec kan laten draaien. Ik vroeg me af of jullie misschien weten of dit überhaupt mogelijk is en wat ik hiervoor in ubuntu/OE moet doen om draaiend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Bij mij wil de json rpc server niet starten... In de log staat dan het volgende:

code:
1
2
3
17:51:30 T:4868400   ERROR: JSONRPC Server: Failed to connect to sdpd
17:51:30 T:4868400  NOTICE: starting zeroconf publishing
17:51:30 T:4868400   ERROR: CZeroconfAvahi::addService(): failed to add service named:XBMC JSONRPC@$(HOSTNAME) type:_xbmc-jsonrpc._tcp port:8080. Error:Invalid Error Code :/ FIXME!

Ik draai ubuntu 11.10 met een xbmc eden build van eind oktober. Kan iemand ook even in de log kijken of hij/zij ook deze error ziet? Het is de reden dan trakt utilities het bij mij niet doet :(

Volgens http://trac.xbmc.org/ticket/11557 zou het opgelost moeten zijn (als ik het goed begrijp). Maar zelfs met een zeer recente build blijf ik deze error zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jarrean schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:21:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een oude laptop als htpc te gaan gebruiken, het gaat om een laptop met de volgende specs:
- athlon 64 X2 (2.0 ghz)
- geforce 8400m
- 2gb geheugen.

Ik wil deze laptop het liefst xbmc laten draaien terwijl de klep gesloten is (hoef hem alleen open te doen als ik iets wil fixen oid) Ik denk dat ik xbmc het beste via Ubuntu of OpenElec kan laten draaien. Ik vroeg me af of jullie misschien weten of dit überhaupt mogelijk is en wat ik hiervoor in ubuntu/OE moet doen om draaiend te krijgen.
Jouw kaart ondersteunt VDPAU dus dat zou geen probleem mogen zijn. Recente Ubuntu erop (of Xbmc Live als je dat liever hebt) en gaan.

Ik zou niet voor OpenELEC gaan met zo'n laptop, maar da's mijn mening.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Openelec is misschien qua performance die de laptop kan leveren niet nodig, maar haalt wel een hoop aan config werk uit handen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Ik ben wat jaren terug wat bezig geweest met linux/ubuntu en ken mn basics maar zou het liefst plug&play aan de slag gaan ;) Ik denk dat ik beide ga proberen met een live cd/usb. Dan rest me nog één vraag, zou het mogelijk zijn openelec/xbmclive/ubuntu gewoon te laten draaien met de klep dicht?
(ook moet ik nog een makkelijke manier vinden om de laptop aan te zetten, zal nog een beetje knutselen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jarrean schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:51:
Ik ben wat jaren terug wat bezig geweest met linux/ubuntu en ken mn basics maar zou het liefst plug&play aan de slag gaan ;) Ik denk dat ik beide ga proberen met een live cd/usb. Dan rest me nog één vraag, zou het mogelijk zijn openelec/xbmclive/ubuntu gewoon te laten draaien met de klep dicht?
(ook moet ik nog een makkelijke manier vinden om de laptop aan te zetten, zal nog een beetje knutselen worden)
Aanzetten zou kunnen met WOL als je NIC/laptop dat ondersteunt. Met de Android XBMC remote kan je hem dan gewoon aanzetten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
redfoxert schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:59:
[...]

Aanzetten zou kunnen met WOL als je NIC/laptop dat ondersteunt. Met de Android XBMC remote kan je hem dan gewoon aanzetten.
Daar hoop ik inderdaad ook op, maar verwacht niet dat mijn laptopje dat ondersteund, is er een makkelijke manier om daar achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jarrean schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Daar hoop ik inderdaad ook op, maar verwacht niet dat mijn laptopje dat ondersteund, is er een makkelijke manier om daar achter te komen?
BIOS, drivers ... testen?

mc-wol.exe is een fijne tool hiervoor :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
tjeerdoo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:39:
Heb nu surround geluid aan de praat !!! _/-\o_
Zat hem in een instelling op de receiver 8)7 maar goed.....

Heb er nu alleen twee problemen bij ; xbmc speelt alles af, zolang er maar digitaal geluid onder "hangt"

Bij bestanden met analoog geluid (een hoop van mijn series) hoor ik nu niets meer :'(

edit:

bovenstaande is inmiddels opgelost met behulp van deze link;
http://www.xbmcfreak.nl/x...f-en-hdmi-tegelijkertijd/
heb alleen nog onderstaand probleem (waar op zich mee te leven is)
maar als iemand daar ook nog een oplossing voor heeft zou het mooi zijn

Tevens kan ik bij bestanden met digitaal geluid het volume niet meer regelen via XBMC;
Krijg dan een error ; passthrough audio in use

:/
Dat hoort zo. Passthrough betekent dat er een rauwe bitstream wordt verstuurd. Eigenlijk is je receiver nu de geluidskaart.

Overigens kun je dit probleem gewoon oplossen door S/PDIF weer overboord te zetten, HDMI aan de gang te krijgen (dat lag wellicht ook aan die instelling) en DTS/AC3 capable receiver UIT te zetten. Alles zal dan als LPCM worden verstuurd. Dit zorgt ervoor dat je het volume kunt manipuleren middens de software.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-10-2011 11:38 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 14:31
Tot voor kort ging het scrapen van tv-series zonder problemen. Nu werkt het niet meer, nieuwe afleveringen worden niet meer in de bibliotheek geplaatst. Fout melding in de log:

16:07:41 T:5796 ERROR: VideoInfoScanner: Asked to lookup episode naam_aflevering.avi online, but we have no episode guide. Check your tvshow.nfo and make sure the <episodeguide> tag is in place.

XBMC op windows. Had een wat oudere svn versie waar het probleem optrad. Na updaten naar svn 6257325 nog steeds het probleem.

Iemand?

[ Voor 14% gewijzigd door bushwankaz op 29-10-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Log spreekt regelijk voor zich? Kijk eens in de nfo, kijk of de scraper nog werkt etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs88
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-03-2022
Na het installeren van xbmc wilde ik de standaard themoviedb scraper vervangen door die van moviemeter. Deze heb ik dan ook geïnstalleerd, maar de beschrijvingen bij de films blijven engels. Na controleren blijkt dat beide scrapers ingeschakeld zijn. Echter lukt het me niet themoviedb scraper uit te schakelen. Hoe kan ik ervoor zorgen de de moviemeter info wordt opgehaald en/of themoviedb scraper uitschakelen?

Verder krijg ik steeds een melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden met de remote server.

Bij opstarten van xbmc krijg ik een foutmelding dat de xbmc database een fout bevat en gecontroleerd moet worden met chkdsk. Dit heb ik gedaan, maar het probleem is niet opgelost. Als ik de database map probeer te openen krijg ik ook een foutmelding. Weggooien gaat ook niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Films met engelse tekst uit de db verwijderen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Voor de Dharma gebruikers is de Aeon MQ3 skin nu ook uitgebracht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107793&page=119

Zeker de moeite van het proberen waard! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:08
Jarrean schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:21:
Hallo allemaal,

- athlon 64 X2 (2.0 ghz)
- geforce 8400m
- 2gb geheugen.

Ik wil deze laptop het liefst xbmc laten draaien terwijl de klep gesloten is (hoef hem alleen open te doen als ik iets wil fixen oid)
Ik gebruik een laptop met zelfde specs en draai de "normale" xbmc vlekkeloos.

Hoe los jij het klep-probleem op? Nu moet ik steeds de laptop uit kast pakken, open klappen, want daar zit het knopje om hem aan te zetten. Is er een manier om de klep gesloten te kunnen houden om hem aan te zetten?

Edit: mijn excuus, de vraag is iets verder hierboven al aan bod gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik draai XBMC onder Windows 7. (Mijn htpc heeft een ATi-kaart, dus geen hardware-versnelling onder Linux, helaas.) Ik laat hem opstarten via 'Opstarten' in het Start-menu met een delay van 10 seconden. Enige probleem is dat als ik de htpc aanzet en XBMC start, hij na een seconde of 30 weer terugspringt naar de desktop. Dat gebeurt met name als ik XBMC tot dan nog niet gebruikt heb, als in: ik zet de htpc aan, loop naar de koelkast en als ik terugkom staat vrolijk de desktop in beeld met XBMC geminimaliseerd.

Nu ben ik vast niet de enige met dit probleem. Google zegt me dat velen het probleem ook hebben, maar ik ben nog geen werkbare oplossing tegengekomen, uitgezonderd start-delays van 30 seconden of meer (jammer voor de htpc-ervaring), geen Windows gebruiken of geen explorer.exe starten (jammer als je even wil internetten). Hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Het Leoh-Paard schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:55:
Ik draai XBMC onder Windows 7. (Mijn htpc heeft een ATi-kaart, dus geen hardware-versnelling onder Linux, helaas.) Ik laat hem opstarten via 'Opstarten' in het Start-menu met een delay van 10 seconden. Enige probleem is dat als ik de htpc aanzet en XBMC start, hij na een seconde of 30 weer terugspringt naar de desktop. Dat gebeurt met name als ik XBMC tot dan nog niet gebruikt heb, als in: ik zet de htpc aan, loop naar de koelkast en als ik terugkom staat vrolijk de desktop in beeld met XBMC geminimaliseerd.

Nu ben ik vast niet de enige met dit probleem. Google zegt me dat velen het probleem ook hebben, maar ik ben nog geen werkbare oplossing tegengekomen, uitgezonderd start-delays van 30 seconden of meer (jammer voor de htpc-ervaring), geen Windows gebruiken of geen explorer.exe starten (jammer als je even wil internetten). Hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik laat xbmc starten ipv explorer (ColTju in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV")

Als ik iets anders wil doen dan xbmc dan is explorer zo gestart, (ctrl + shift + escape, uitvoeren, explorer enter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
@Mar2zz:

weet niet of jij het al weet maar heb je LaSi script geprobeerd op een xbmcfreak v2 natty installatie op een zotac en onder een ubuntu server installatie 11.10 (64bit) maar je script werkt nog niet veiloos.

met optie 8 voor sabnzbdplus krijg ik na dat ik 8 heb ingetypt en dan haalt ie netjes de script op en krijg ik dit te zien.

100%[======================================>] 6,574 --.-K/s in 0s

2011-10-31 22:20:12 (387 MB/s) - `LaSi/sabnzbdplusinstall.sh' saved [6574/6574]

Provide password to continue with this installation...
./LaSi/sabnzbdplusinstall.sh: line 103: LaSi_Logo: command not found
./LaSi/sabnzbdplusinstall.sh: line 104: show_Author: command not found

1. Install or update Sabnzbdplus
2. Completely remove Sabnzbdplus (this removes also sabs' configfiles!)
3. Exit script

Choose one of the above options
Enter 1, 2 or 3:

hoop dat ik dit hier neer mag zetten zoniet bij voorbaat excuses.

mag ook via PM als je nog meer wilt laten testen ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Iemand enig idee waarom mijn XBMC instance na een slaap stand altijd weer terug komt op menu item MOVIES terwijl deze op item WEER in slaapstand gegaan is?

Ik heb al gezocht naar een dergelijke setting in XBMC maar kan niet iets vinden wat een dergelijke handeling veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
robertobadjo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:24:
Provide password to continue with this installation...
./LaSi/sabnzbdplusinstall.sh: line 103: LaSi_Logo: command not found
./LaSi/sabnzbdplusinstall.sh: line 104: show_Author: command not found

1. Install or update Sabnzbdplus
2. Completely remove Sabnzbdplus (this removes also sabs' configfiles!)
3. Exit script

Choose one of the above options
Enter 1, 2 or 3:
Thx. Fix ik vanavond wel even. Hij installeert toch wel als je optie 1 kiest? Dat show logo en author is alleen maar reclame, niet belangrijk voor de installatie.

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 01-11-2011 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Mar2zz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 06:20:
[...]

Thx. Fix ik vanavond wel even. Hij installeert toch wel als je optie 1 kiest? Dat show logo en author is alleen maar reclame, niet belangrijk voor de installatie.
ik ben erachter gekomen gister dat met andere installaties ook niet helemaal tof gaat. hij haalt wel netjes het script op. maar je moet dan 2 keer dezelfde optie installeren.

bijvoorbeeld als je het script voor het eerst opstart en je wilt sabnzb/couchpotato of sickbeard installeren dan moet je de optie kiezen en dan op 1 drukken zodat ie hem gaat installeren. hij haalt netjes het script op en dan stopt hij. kies je weer voor installeren doet hij het vaak wel. dus pas na de tweede keer.

maar heb jij een controle erin zitten die google/dropbox checkt? zoja gaat dat soms ook niet goed. zal straks even kijken of ik het ook op mijn xbmcfreak installatie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
klopt, het hoofdscript haalt een losse installer op die opnieuw vraagt of je wilt installen.

En dan wordt een deb file opgehaald die de echte install doet. Dat is sinds kort pas, ik zal die 2e stap er tussen weg halen. Op het xbmc forum liep er ook al iemand tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:04

CyberThug

Formatting C: 1%

Wanneer ik een film gekeken heb via XBMC verwijder ik hem vaak van mijn NAS. Wat ik mij afvraag is waarom hij hem dan niet uit mijn Library verwijderd?

Iemand enig idee hoe ik mijn Library en NAS (filesystem) in sync hou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Mar2zz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:53:
klopt, het hoofdscript haalt een losse installer op die opnieuw vraagt of je wilt installen.

En dan wordt een deb file opgehaald die de echte install doet. Dat is sinds kort pas, ik zal die 2e stap er tussen weg halen. Op het xbmc forum liep er ook al iemand tegenaan.
na het ophalen van het install scriptje gaat het vaak fout. een tweede keer proberen resulteert dan weer wel in een installatie.

thx ben benieuwd.

moet zeggen hulde voor het script maakt het leven toch gemakkelijker *D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs88
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-03-2022
lowfi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:36:
Films met engelse tekst uit de db verwijderen en opnieuw toevoegen.
In XBMC de film uit de lijst gooien of de xbmc database map leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

bugs88 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:04:
[...]

In XBMC de film uit de lijst gooien of de xbmc database map leegmaken?
Ja of gewoon bij video's de snelkoppeling die je hebt aangemaakt waar al je films in zitten verwijderen. Dan vraagt XBMC of hij ook de database moet bijwerken. Daarna snelkoppeling met inhoud weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
CyberThug schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:58:
Wanneer ik een film gekeken heb via XBMC verwijder ik hem vaak van mijn NAS. Wat ik mij afvraag is waarom hij hem dan niet uit mijn Library verwijderd?
Als je het bestand zelf handmatig van je server afgooit, is het logisch dat XBMC dat niet (meteen) weet. Je kunt middels een rightclick op een mediabestand in je library deze ook weggooien. Je krijgt dan 2 vragen: verwijderen uit de bibliotheek, en daarna of je ook het bestand fysiek wilt weggooien.
Iemand enig idee hoe ik mijn Library en NAS (filesystem) in sync hou?
Met "Clean Library" worden niet meer aanwezige video's uit de library gewist.

[ Voor 2% gewijzigd door Klojum op 01-11-2011 09:23 . Reden: Koppie/peest foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:45
Al 2 jaar draait xbmc op mijn Asrock ION330 met diverse update nog steeds super, niks te klagen wat dat betreft! Nu wil ik op mijn slaapkamer ook een xbmc install hebben, alleen wil ik een kastje die achter mijn hangende lcd scherm kan hangen / achter mijn tv vast kan maken.
Ik heb geen idee welke systemen/ kastjes er nu uitzijn die dat formaat hebben en dit aankunnen.
Iemand hier een idee? Is een AppleTV2 een optie qua prijs/formaat? Ik hoef geen 1080p te draaien, 720p is zat!
Is het daarnaast ook handig c.q. makkelijk te realiseren om 1 database te gebruiken? Als ik het goed heb is de library niet hetzelfde als de database toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 01-11-2011 10:07 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Vince22 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:04:
Al 2 jaar draait xbmc op mijn Asrock ION330 met diverse update nog steeds super, niks te klagen wat dat betreft! Nu wil ik op mijn slaapkamer ook een xbmc install hebben, alleen wil ik een kastje die achter mijn hangende lcd scherm kan hangen / achter mijn tv vast kan maken.
Ik heb geen idee welke systemen/ kastjes er nu uitzijn die dat formaat hebben en dit aankunnen.
Iemand hier een idee? Is een AppleTV2 een optie qua prijs/formaat? Ik hoef geen 1080p te draaien, 720p is zat!
Is het daarnaast ook handig c.q. makkelijk te realiseren om 1 database te gebruiken? Als ik het goed heb is de library niet hetzelfde als de database toch?
de zotacjes kan je achter een LCD monteren heb ik hier ook.

zolang het maar een vesa standaard is geen probleem. moet natuurlijk niet je tv aan de muur hangen want dan kom je mss wel ruimte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Dennisdn schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

Ik gebruik een laptop met zelfde specs en draai de "normale" xbmc vlekkeloos.

Hoe los jij het klep-probleem op? Nu moet ik steeds de laptop uit kast pakken, open klappen, want daar zit het knopje om hem aan te zetten. Is er een manier om de klep gesloten te kunnen houden om hem aan te zetten?

Edit: mijn excuus, de vraag is iets verder hierboven al aan bod gekomen
Ben nu vooral aan het kijken naar WOL, heb op het moment alleen geen bedraad netwerk liggen dus ben bang dat ik daarvoor wel een kabeltje naar de laptop zal moeten trekken. (Mijn laptop blijkt tot mijn verbazing WOL te ondersteunen:))

De android remote werkt lekker, ik wil ook nog een wiimote gaan gebruiken (over BT). Met de android app moet het mogelijk zijn op te starten via WOL, ben benieuwd! (tot nu toe erg positief over xbmc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
robertobadjo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:23:
[...]
de zotacjes kan je achter een LCD monteren heb ik hier ook.

zolang het maar een vesa standaard is geen probleem. moet natuurlijk niet je tv aan de muur hangen want dan kom je mss wel ruimte tekort.
Thanks voor je antwoord. Mijn tv hangt wel aan de muur, maar de beugel is niet al te plat, er zit nog een paar cm ruimte achter de tv.
Welk model van Zotac is dan geschikt voor dit gebruik? Nog tips? Voldoet de Nano bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Vince22 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:57:
[...]

Thanks voor je antwoord. Mijn tv hangt wel aan de muur, maar de beugel is niet al te plat, er zit nog een paar cm ruimte achter de tv.
Welk model van Zotac is dan geschikt voor dit gebruik? Nog tips? Voldoet de Nano bijvoorbeeld?
voor zover ik weet passen ze zo goed als allemaal achter een scherm. bij de zotac zit een plastic beugel waar het zotac kastje ingeklikt kan worden.

informeer even op de website voordat je overgaat tot daadwerkelijk koop. houd er alleen wel rekening mee dat je dan een oplossing voor je afstandsbediening moet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Is een AppleTV2 een optie qua prijs/formaat? Dan moet je wel andere dingen gaan verzinnen om mkv's etc af te spelen...Jailbreaken, airplay of iets dergelijks.....Loop ook met die gedachte rond. 1080 is voor mij geen vereiste. Wie heeft er ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
kasteleman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:00:
Is een AppleTV2 een optie qua prijs/formaat? Dan moet je wel andere dingen gaan verzinnen om mkv's etc af te spelen...Jailbreaken, airplay of iets dergelijks.....Loop ook met die gedachte rond. 1080 is voor mij geen vereiste. Wie heeft er ervaring hiermee?
AppleTV2 is zeker wel een optie hoor, noemde ik ook al als eerste :)
Maar mkv's zou je toch gewoon kunnen afspelen mbv xbmc op de AppleTV2 na jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Jips, maar huidige jailbreak is tethered. Dus na stroom eraf moet je hem in DFU mode opstarten terwijl die aan PC/Laptop hangt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Hmmmm ik reboot regelmatig mijn Atv2 hoor zonder hem aan de pc te hangen.
xbmc hangt namelijk na het sluiten van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Welke ios versie heb je dan draaien? Want ik moet er nog een bestellen en dan heb je nieuwere ios meen ik....Verder ben ik wel erg te spreken over xbmc. Draait nu op ubuntu samen met nas, proxy, filter etc, maar wil naar een klein aparaatje opdat de nas de meterkast of iets dergelijks in kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:49
Als ik XBMC heb ingesteld, kan ik dan ergens uit een folder of zo (userdata?) alle settings vandaan plukken om ze op een andere pc in het netwerk (files staan ook weer apart in het netwerk) te zetten? Of moet ik voor elke pc XBMC handmatig instellen?

En een vraag die hier misschien niet helemaal hoort: Ik wil van m'n laptop een soort Mysql server maken, zoals in de TS staat beschreven. Draait dat bovenop Windows, zodat ik die laptop nog gewoon als desktop kan gebruiken, terwijl ondertussen de files voor XBMC op een andere laptop beschikbaar zijn?

En kan ik dingen als 'Programma's' uit het menu verwijderen en dingen als 'Concertregistraties' toevoegen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ample Energy op 01-11-2011 12:47 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vince22 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:57:
[...]

Misschien voldoet een product van een ander merk v.w.b. afmetingen en mogelijkheden?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1306147646.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2011 12:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee hoe je terug in menu kunt komen als muziek in visualisatie stand terecht gekomen is zonder het afspelen te stoppen?

Na verloop van tijd krijg ik een visualisatie echter kan hier niet uit gaan zonder muziek te stoppen.

Maak gebruik van een MCE remote en als ik menu gebruik dan krijg ik menu opties voor huidige afspeellijst maar terug in het hoofd scherm komen lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:48:
[...]

Misschien voldoet een product van een ander merk v.w.b. afmetingen en mogelijkheden?
[afbeelding]
Dat is op zich wel een tof ding!
Ik ga het eerst even proberen met een geleende AppleTV2 en laat wel ven mijn bevindingen weten.
Net een vriend van me gesproken die zijn atv2 wel even beschikbaar wilde stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Heb jij geluk. Degene die ik ken wil absoluut geen afstand doen, ook niet voor heel kort, van zijn Apple TV2. Ik wacht vol nieuwsgier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

schumi2004 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:28:
Iemand enig idee hoe je terug in menu kunt komen als muziek in visualisatie stand terecht gekomen is zonder het afspelen te stoppen?

Na verloop van tijd krijg ik een visualisatie echter kan hier niet uit gaan zonder muziek te stoppen.

Maak gebruik van een MCE remote en als ik menu gebruik dan krijg ik menu opties voor huidige afspeellijst maar terug in het hoofd scherm komen lukt me niet.
Tab?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Draai OpenElec en kan geem MCE Keyboard gebruiken daarin en dus ook geen TAB.

Zie overigens net dat de update library on wakeup uit OE gehaalt is/wordt.
remove options to run library scan on wakeup (suppo...

Toch jammer was een handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 21:08

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:44:
[...]

Zie overigens net dat de update library on wakeup uit OE gehaalt is/wordt.
remove options to run library scan on wakeup (suppo...

Toch jammer was een handige functie.
Kijk ook even eronder naar de reden:
supported already by xbmc
;)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jacobras schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:55:
[...]

Kijk ook even eronder naar de reden:

[...]
;)
Mmm die notitie heb ik gemist. ;)
...rted already by xbmc), cleanup

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Kan best dat het vanuit XBMC al gesupport wordt, maar ik heb al een tijd "last" van dat het het niet doet (na handmatige scan staan series/films er ineens wel)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Klopt wordt idd al lang ondersteund vanuit XBMC.
Maar wat ik juist mis is de mogelijkheid om deze commandos aan xbmc te schedulen. Dat is echt een groot gemis in openelec.
Zo ook het exporteren van de database voor andere clients om snel alles in te kunnen lezen nu moet ik eerst een ssh sessie openen om het commando te geven of toch 5 minuten investeren om dit handmatig vanuit XBMC uit te voeren.
Een simpele toevoeging van crontab had alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Stien schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:35:
Klopt wordt idd al lang ondersteund vanuit XBMC.
Maar wat ik juist mis is de mogelijkheid om deze commandos aan xbmc te schedulen. Dat is echt een groot gemis in openelec.
Zo ook het exporteren van de database voor andere clients om snel alles in te kunnen lezen nu moet ik eerst een ssh sessie openen om het commando te geven of toch 5 minuten investeren om dit handmatig vanuit XBMC uit te voeren.
Een simpele toevoeging van crontab had alles opgelost.
En waar zou dit moeten zitten dan?

Eingste wat ik vind is tijdens opstarten maar niet wanneer deze uit slaap stand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Niet vanuit XBMC zelf volgens mij.
Of je gebruikt de add-on of handmatig het commando libraryupdate (video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mar2zz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:53:

e.e.a. aangepast. De installatie voor Sick, Couch en Headphones verloopt nu via .debfile.
Ik zit erover te denken om alles in 1 groot script te gaan zetten, zodat ik dat geklier met al die losse files ook vanaf ben. Bovendien heb ik ook een mooie xbmc / xbmc-standalone installer, die ik ook nog moet toevoegen. En ik wou altijd nog Transmission erbij zetten.

Omdat binnenkort Eden uitkomt is het wel lekker om een volledige fresh install te doen, voor mij op 64bit ubuntu server (vanaf mini-iso), en dan met het script al mijn progjes ineens erop te rammen. De configs staan toch allemaal netjes in de home (aparte partitie) dus dat gaat mooie en hopelijk zeer soepele overstap worden.

Oh ja, mocht je willen uninstallen, door die debfiles is dat makkelijker geworden ^^:
sudo apt-get remove (of purge) couchpotato sickbeard headphones
mars@laptop:~$ sudo apt-get -y purge sickbeard couchpotato headphones
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van afhankelijkheden wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar  
De volgende pakketten zullen VERWIJDERD worden:
  couchpotato* headphones* sickbeard*
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 3 te verwijderen en 27 niet opgewaardeerd.
Door deze operatie zal er 34,1 MB schijfruimte vrijkomen.
(Database inlezen ... 154689 files and directories currently installed.)
couchpotato wordt verwijderd ...
 * Stopping CouchPotato                                                  [ OK ] 
Wissen van configuratiebestanden voor couchpotato ...
headphones wordt verwijderd ...
Wissen van configuratiebestanden voor headphones ...
sickbeard wordt verwijderd ...
Wissen van configuratiebestanden voor sickbeard ...
Processing triggers for ureadahead ...
mars@laptop:~$ 

[ Voor 33% gewijzigd door Mar2zz op 01-11-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Vince22 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:04:
Apple TV2 is zeker interessant. Zie even het ATV2 forum: Bij Conrad is er nu een actie met een kortingscode, waardoor je de ATV2 nu voor 92,49 kunt kopen. Erg fijn prijsje voor een extra XBMC-machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
kasteleman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:33:
Heb jij geluk. Degene die ik ken wil absoluut geen afstand doen, ook niet voor heel kort, van zijn Apple TV2. Ik wacht vol nieuwsgier.....
Als je in de buurt van Amsterdam woont wil ik die van mij best even beschikbaar stellen hoor... :) (we gaan alleen niet gescheiden over straat :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
THX voor het aanbod, maar Amsterdam is helaas niet in de buurt. Eigenlijk ben ik er zelf een beetje bang voor gezien mijn ervaringen met m'n iPhone......in het begin niet aan willen beginnen en nu geen afscheid meer kunnen nemen.... ;) Zal zekers het ATV2 forum gaan opzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Mar2zz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:32:
[...]

e.e.a. aangepast. De installatie voor Sick, Couch en Headphones verloopt nu via .debfile.
Ik zit erover te denken om alles in 1 groot script te gaan zetten, zodat ik dat geklier met al die losse files ook vanaf ben. Bovendien heb ik ook een mooie xbmc / xbmc-standalone installer, die ik ook nog moet toevoegen. En ik wou altijd nog Transmission erbij zetten.

Omdat binnenkort Eden uitkomt is het wel lekker om een volledige fresh install te doen, voor mij op 64bit ubuntu server (vanaf mini-iso), en dan met het script al mijn progjes ineens erop te rammen. De configs staan toch allemaal netjes in de home (aparte partitie) dus dat gaat mooie en hopelijk zeer soepele overstap worden.

Oh ja, mocht je willen uninstallen, door die debfiles is dat makkelijker geworden ^^:
sudo apt-get remove (of purge) couchpotato sickbeard headphones
mars@laptop:~$ sudo apt-get -y purge sickbeard couchpotato headphones
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van afhankelijkheden wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar  
De volgende pakketten zullen VERWIJDERD worden:
  couchpotato* headphones* sickbeard*
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 3 te verwijderen en 27 niet opgewaardeerd.
Door deze operatie zal er 34,1 MB schijfruimte vrijkomen.
(Database inlezen ... 154689 files and directories currently installed.)
couchpotato wordt verwijderd ...
 * Stopping CouchPotato                                                  [ OK ] 
Wissen van configuratiebestanden voor couchpotato ...
headphones wordt verwijderd ...
Wissen van configuratiebestanden voor headphones ...
sickbeard wordt verwijderd ...
Wissen van configuratiebestanden voor sickbeard ...
Processing triggers for ureadahead ...
mars@laptop:~$ 
ben benieuwd naar je creatie. as we speak ga ik nu je vernieuwde script testen onder een schone xbmcfreak installatie.

je script voor eden is ook welkom aangezien ik een amd systeempje deze week binnenverwacht dedicated voor htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Sorry, ik moest even een quote ervan maken, anders zei hij dat ik een dubbelpost maakte (ik had hem in het verkeerde topic gezet)
Sinds ik een nieuwe TV heb (samsung D6530) schakelt xbmc mijn refreshrate niet meer naar de goede instelling. Normaal zie ik het niet echt, maar met een paar series (zoals top gear en mythbusters) die in 29,97FPS zijn speelt hij af op de default instelling, dit is bij mij 25hz, dan heb ik de minste last met films en andere series.

Nu gaat hij dus van elke seconde de eerste 25 frames spelen, en de rest dropped hij. Wat is hier aan te doen? Als ik handmatig via de systeemvoorkeuren (het is een mac mini 2006 trouwens) de refreshrate goed zet, dan werkt het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 02-11-2011 14:55 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Draai sinds kort openelec op m'n pceetje , gaat allemaal prima op 1 ding na. Openelec onthoudt de screen adjustment niet, dus na het uitzetten moet ik weer opnieuw alles instellen.
Iemand dit al meegemaakt en een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Kun je niet op je tv "full scan"/"just scan" of "volledig beeld" aanzetten? Dan hoef je helemaal niet meer te calibreren. 't is niet helemaal een oplossing voor je probleem, maar wel zo netjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 02-11-2011 15:21 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik hoop rond Eden's release mijn vernieuwde LaSi installer helemaal klaar te hebben. Wel heb ik nu XBMC toegevoegd aan de main installer. Ook al is de ppa van xbmc niet gericht op ubuntu's hoger dan Maverick, door de source aan te passen installed het toch netjes op Natty, Oneiric en Precise (12.04).

De unstable xbmc uit de ppa heeft al de nieuwe skin aan boord, ziet er goed uit (ik ben laat met testen). Alleen jammer dat die unstable nog niet als desktopmanager geinstalleerd kan worden, maar alleen als los programma.

De opzet van de nieuwe LaSi is 1 script voor alle installs; Zoveel mogelijk ook via apt te installeren (met alle bijkomende voordelen van dien), meer Linux/debian-like approach, programfiles in /opt, deamon opties in /etc/default en config/data in je eigen homefolder in een verborgen map. Herinstalls worden daardoor veel makkelijker met behoud van data, en indien je een aparte home-partitie hebt, kunnen de programmas ook prima de schone installatie en upgrades naar nieuwe *buntu of xbmc-live versies overleven.

Focus blijft installeren binnen een kwartier van de hele mikmak, ik haal veel keuze-opties weg uit de installers zelf, maar de setup blijft even flexibel, door de splitsing van config's en programfiles.

Durfals kunnen hier het vernieuwde script al weg halen. (ik push alleen updates als ik heb getest of het toegevoegde werkt, maar ik zie ook vaak dingen over het hoofd omdat ik slordig ben.
https://github.com/Mar2zz/LaSi/blob/master/LaSi.sh

Issues graag via DM of github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Inmiddels ben ik over naar 11.10. Afaik gebruik ik nu uxlaunch. Weet iemand hoe je lightdm kan configuren?

Ben benieuwd naar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

lowfi schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:49:
Inmiddels ben ik over naar 11.10. Afaik gebruik ik nu uxlaunch. Weet iemand hoe je lightdm kan configuren?

Ben benieuwd naar de verschillen.
In de volgende versie van xbmc-live zit lightdm:

https://github.com/xbmc/x...d82e60fd4fdaf35aadaa819dc

Als je de packages van Mario gebruikt zou die automatisch om lightdm moeten vragen:

https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa/+packages

[ Voor 9% gewijzigd door Erhnam op 05-11-2011 09:54 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:26:

Durfals kunnen hier het vernieuwde script al weg halen. (ik push alleen updates als ik heb getest of het toegevoegde werkt, maar ik zie ook vaak dingen over het hoofd omdat ik slordig ben.
https://github.com/Mar2zz/LaSi/blob/master/LaSi.sh

Issues graag via DM of github.
Geen issue, meer een rquest. Dus hier om eventueel andere mee te laten denken.

Ik heb deze week je installer gebruikt op een nieuwe virtueele machine. Werkt allemaal top, maar ik weet wat ik wil en begon een beetje moe te worden van steeds keuzes kiezen, ja ik weet het zeker, etc.

Misschien een optie om een line item als automatische install mee te geven. Komma seperated in de volgorde die aangegeven is.

3,5,2,4

en dat hij dan automatisch (als deamon) optie 3, 5, 2 en 4 achter elkaar installeerd.

Verder was ik zeer tevreden over de nieuwe .deb aanpak. Maakte ergens een foutje en zonder te gaan klooien waar ik niet zat op te letten de zooi gepurged en gewoon opnieuw. Veel sneller!

thx

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Goed idee J1nx. Ik zal er een for-loop voor schrijven en dan alles laten installen.

Ik heb nu eerst wat errors lopen tackelen en de dependency's echt dependencys laten zijn (ipv manual install, als je dan bijvoorbeeld sickbeard verwijderd zal ie ook voorstellen om python-cheetah te verwijderen en ik wil nog ff cron-functies toevoegen (wellicht ook met een for-loop). (zoals weekly updating, hourly retrieven etc)

Vandaag word dit 'm niet meer , maar in de loop van de week kun je die functie wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Erhnam schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:53:
[...]

In de volgende versie van xbmc-live zit lightdm:

https://github.com/xbmc/x...d82e60fd4fdaf35aadaa819dc

Als je de packages van Mario gebruikt zou die automatisch om lightdm moeten vragen:

https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa/+packages
Geinstalleerd maar zodra ik uxlaunch weg gooi (en tijdens dat proces lightdm kies) boot XBMC niet door....

Ik wacht de final wel even af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Laatst online: 17-09 19:04
Allen,

Iemand ervaringen met NFS? Ik draai een xbmc nightly van 2 weken geleden en ik heb mijn NFS shares ( synology ) ingesteld via NFS. Alles werkt gewoon prima tenzij ik mijn HTPC aanzet terwijl mijn NAS in standby staat. Ik moet na het booten restarten omdat de NAS pas later is opgestart en zodoende XBMC na de reboot pas de shares ziet.

Weet iemand of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Henkske schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:12:
Allen,

Iemand ervaringen met NFS? Ik draai een xbmc nightly van 2 weken geleden en ik heb mijn NFS shares ( synology ) ingesteld via NFS. Alles werkt gewoon prima tenzij ik mijn HTPC aanzet terwijl mijn NAS in standby staat. Ik moet na het booten restarten omdat de NAS pas later is opgestart en zodoende XBMC na de reboot pas de shares ziet.

Weet iemand of dit op te lossen is?
Probeer het eens met de "bg" optie. Dan word de mount in background gezet en zal hij waarschijnlijk op de achtergrond proberen te blijven mounten totdat je NAS up is.

Hoe ziet je fstab eruit?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
j1nx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:47:
[...]

Probeer het eens met de "bg" optie. Dan word de mount in background gezet en zal hij waarschijnlijk op de achtergrond proberen te blijven mounten totdat je NAS up is.

Hoe ziet je fstab eruit?
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid -o value -s UUID' to print the universally unique identifier
# for a device; this may be used with UUID= as a more robust way to name
# devices that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
proc /proc proc nodev,noexec,nosuid 0 0
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=0b27043e-c531-496b-a1d8-214f425a34ff / ext4 errors=remount-ro 0 1
# swap was on /dev/sda4 during installation
UUID=7dbb45f7-3e15-4a98-82af-2f495fbd1ea8 none swap sw 0 0
/dev/sda3 /media/sda3 ext3 defaults 0 0
192.168.1.222:/volume1/DISK1 /media/DISK1 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
192.168.1.222:/volume2/DISK2 /media/DISK2 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
192.168.1.222:/volume3/DISK3 /media/DISK3 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
192.168.1.222:/volume4/DISK4 /media/DISK4 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
Ben aan het overwegen om een swart tv te kopen (tv met internet, etc.), is het dan ook mogelijk om xbmc hierop te krijgen via het netwerk?

Bedoel dan niet via een nas. Maar een normale htpc die dan elders aanstaat. Heb namelijk meerdere tv's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Henkske

Maak er eens dit van;
192.168.1.222:/volume1/DISK1 /media/DISK1 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr,bg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
j1nx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:06:
@Henkske

Maak er eens dit van;
192.168.1.222:/volume1/DISK1 /media/DISK1 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr,bg
Bedankt voor de tip.
Ik zal kijken of dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
j1nx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:26:
[...]

Geen issue, meer een rquest. Dus hier om eventueel andere mee te laten denken.

Ik heb deze week je installer gebruikt op een nieuwe virtueele machine. Werkt allemaal top, maar ik weet wat ik wil en begon een beetje moe te worden van steeds keuzes kiezen, ja ik weet het zeker, etc.

Misschien een optie om een line item als automatische install mee te geven. Komma seperated in de volgorde die aangegeven is.

3,5,2,4

en dat hij dan automatisch (als deamon) optie 3, 5, 2 en 4 achter elkaar installeerd.

Verder was ik zeer tevreden over de nieuwe .deb aanpak. Maakte ergens een foutje en zonder te gaan klooien waar ik niet zat op te letten de zooi gepurged en gewoon opnieuw. Veel sneller!

thx
Had wat tijd over en wilde alles overzetten naar functies, en daarbij was de stap naar fast installs een stuk makkelijker.

Nu kun je arrays maken. als je een nummer prefixt met f of F dan zal ie die direct installen, voor de meeste apps is dat unattended. (bij beets zal ie vragen om de config aan te passen als je die nog niet hebt, xbmc zal laten kiezen tussen stable en unstable, en Spotweb zal vragen of je de database wilt bewaren of niet en vragen of je wil retrieven. Als je nog geen mysql hebt krijg je daar natuurlijk ook vragen van (wachtwoord) ).

voor test als je zin hebt:
https://raw.github.com/Mar2zz/LaSi/master/LaSi.sh

Je mag zelfs mixen als je wilt ;) (snel zonder info of met info en confirm)
Make a choice to see info or install these apps...
1. Beets                  6. SickBeard
2. CouchPotato            7. Spotweb
3. Headphones             8. Subliminal
4. Mediafrontpage         9. Tranmission
5. Sabnzbdplus           10. XBMC (desktop)

Use f[n] for fast install (e.g. f1 f2 5 f6)
Q. Quit
f2 f3 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
wat verschilt dat dan met de normale (oude) methode? aangezien die laatste versie die je had gemaakt ook zo goed als unnattended was. moet zeggen dat het wel erg netjes is. alleen als je het script basseerd op xbmc moet je wel poort 8080 vrijhouden want daar luisterd xbmc al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Deze kan met 1x input alles installeren, in plaats van dat je steeds via het menu gaat of moet confirmen dat je het echt wilt.

alle programma's worden op default ports gezet:
couch = 5000
sick = 8081
head = 8181
spotweb en mediafrontpage = 80
transmission = 9091
sabnzbd = 8080

Dus je moet een keuze maken tussen sabnzbd en xbmc voor die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Mar2zz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:49:
Deze kan met 1x input alles installeren, in plaats van dat je steeds via het menu gaat of moet confirmen dat je het echt wilt.

couch = 5000
sick = 8081
head = 8181
transmission = 9091
sabnzbd = 8080

eerst sabnzb installeren en dan ff van poortwijzigen en dan xbmc activeren op die poort. of mss is het handiger om in het menu achter elke programma de poortnr te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

nistuf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:52:
Voor de Dharma gebruikers is de Aeon MQ3 skin nu ook uitgebracht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107793&page=119

Zeker de moeite van het proberen waard! _/-\o_
Fantastische skin zeg, bedankt voor de tip. Vooral voor muziek is het een stuk beter dan Confluence die ik gebruikte. Voor video ga ik hem nog testen natuurlijk, maar dat wordt morgen. :P

Ik heb nu met veel pijn en moeite wat liedjes in de (audio)playlist gezet... maar ik zie nergens waar ik die playlist kan opslaan om later weer te gebruiken?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
robertobadjo schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:13:
[...]
eerst sabnzb installeren en dan ff van poortwijzigen en dan xbmc activeren op die poort. of mss is het handiger om in het menu achter elke programma de poortnr te zetten.
Als ik dat aanpas dan wordt het een hard override via de daemon en dat is niet handig (!=newbie proof), dan gaat de functie om via de webinterface van sabznbd de poort te zetten verloren. Na install wordt gemeld op welke poort het luistert. Als de poort al bezet is zal het programma niet starten en gaat ie naar de error-functie en zal de console ook melden dat iets anders aan het luisteren is op die poort volgens mij.

Dus je zal dat zelf moeten kiezen, of via de webinterface van sabnzbd, of via xbmc. Ik kan later nog wel kijken of het iets is om bijvoorbeeld te kiezen voor zoiets als 5=8090, waarmee de poort wel in de daemon-settings wordt gezet.

Eerst bezig met cronjobs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Mar2zz schreef op zondag 06 november 2011 @ 07:32:
[...]

Als ik dat aanpas dan wordt het een hard override via de daemon en dat is niet handig (!=newbie proof), dan gaat de functie om via de webinterface van sabznbd de poort te zetten verloren. Na install wordt gemeld op welke poort het luistert. Als de poort al bezet is zal het programma niet starten en gaat ie naar de error-functie en zal de console ook melden dat iets anders aan het luisteren is op die poort volgens mij.

Dus je zal dat zelf moeten kiezen, of via de webinterface van sabnzbd, of via xbmc. Ik kan later nog wel kijken of het iets is om bijvoorbeeld te kiezen voor zoiets als 5=8090, waarmee de poort wel in de daemon-settings wordt gezet.

Eerst bezig met cronjobs e.d.
mss is het handig als je even in het script vermeld met installatie dat xbmc poort uit moet staan voordat je sabnzb installeerd. kwestie van veranderen is zo gebeurd.

_/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Mar2zz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:49:

couch = 5000
sick = 8081
head = 8181
transmission = 9091
sabnzbd = 8080

Let er ook op dat de nieuwe release met airplay support voor airplay ook gebruik maakt van de default transmission poort. Dit conflicteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Informatiebron voor het weer is niet meer beschikbaar? Ik zie dat ook terug op het MediaPortal forum. Ik neem aan dat XBMC dezelfde weerbron hanteert?

Edit: ja dus, op het openelec forum wordt er ook melding van gemaakt; http://www.openelec.tv/fo...her-info-fails-weathercom

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2011 18:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Stien schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:18:
[...]

Let er ook op dat de nieuwe release met airplay support voor airplay ook gebruik maakt van de default transmission poort. Dit conflicteerd
thx, wist ik niet. Ik zal wat testjes draaien en kijken of het me lukt om de poort zo aan te passen dat ie 1 hoger gaat zitten tot er een vrije poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Afgelopen week Openelec.tv geinstalleerd op een zbox ID41 en ik moet zeggen dat het allemaal als een trein loopt en geinstalleerd was.
Nu wil ik echter vanuit terminal wat extra dingetjes gaan installeren. Als ik het allemaal goed heb begrepen dat is Openelec op ubuntu gebaseerd.
Ik ben bezig om sabnzbplus te installeren op basis van de volgende instructies: Entertainment vanuit de luie stoel: Sabnzbdplus

Als ik bijvoorbeeld het volgende commando uitvoer:
code:
1
sudo add-apt-repository ppa:jcfp/ppa

krijg ik al de melding dat sudo niet gevonden kan worden
code:
1
 -sh: sudo: not found

Nou is dat niet zo'n probleem omdat ik al als root ben ingelogd, maar ook nano lijkt te ontbreken:
code:
1
2
root /etc # nano /etc/default/sabnzbdplus
-sh: nano: not found

Als Linux noob denk ik dan, dan gaan we nano toch eerst installeren. Voor zover ik heb begrepen zou dat dan als volgt moeten:

code:
1
2
root /etc # apt-get install nano
-sh: apt-get: not found

helaas apt-get wordt ook niet gevonden.

Ga ik vervolgens zoeken naar apt-get, dan wordt er wel iets gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root /etc # find / -iname "*apt-get*"
find: /proc/21512: No such file or directory
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/bin/apt-get
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/ja/man8/apt-get.8.        gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/pl/man8/apt-get.8.        gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man8/apt-get.8.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/pt/man8/apt-get.8.        gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/de/man8/apt-get.8.        gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/fr/man8/apt-get.8.        gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/es/man8/apt-get.8.        gz

en ook voor nano wordt er wel het één en ander gevonden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
root /etc # find / -iname "*nano*"
find: /proc/23292: No such file or directory
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/etc/nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/bin/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man2/clock_nanosleep.2.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man2/nanosleep.2.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man1/rnano.1.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man1/nano.1.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/man/man5/nanorc.5.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/mutt.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/perl.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/python.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/gentoo.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/css.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/pov.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/makefile.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/asm.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/nanorc.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/c.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/groff.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/mgp.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/nano-menu.xpm
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/php.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/debian.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/objc.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/fortran.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/ocaml.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/tcl.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/awk.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/java.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/tex.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/xml.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/patch.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/html.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/ruby.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/man.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/sh.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/nano/cmake.nanorc
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/doc/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/doc/nano/examples/nanorc.sample.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/media-player-info/creative_zen-nano-plus.mpi
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/media-player-info/creative_zen-nano.mpi
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/doc-base/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/doc-base/nano-faq
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/app-install/desktop/kiki-the-nano-bot:kiki-the-nano-bot.desktop
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/app-install/icons/kiki-the-nano-bot.png
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/info/nano.info.gz
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/locale-langpack/en_AU/LC_MESSAGES/nano.mo
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/locale-langpack/en_GB/LC_MESSAGES/nano.mo
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/scalable/devices/multimedia-player-ipod-nano-black.svg
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/scalable/devices/multimedia-player-ipod-nano-white.svg
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/22x22/devices/multimedia-player-ipod-nano-white.png
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/22x22/devices/multimedia-player-ipod-nano-black.png
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/16x16/devices/multimedia-player-ipod-nano-white.png
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/banshee/icons/hicolor/16x16/devices/multimedia-player-ipod-nano-black.png
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/share/menu/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/usr/src/linux-headers-3.0.0-12/arch/arm/mach-sa1100/include/mach/nanoengine.h
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/doc-base/documents/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/doc-base/documents/nano-faq
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/doc-base/omf/nano-faq
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/doc-base/omf/nano-faq/nano-faq-C.omf
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.preinst
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.postrm
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.postinst
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.list
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.prerm
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.conffiles
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/var/lib/dpkg/info/nano.md5sums
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/bin/nano
/var/media/9908b67f-1e37-456b-a39b-cbfd013c228f/bin/rnano

Nu is mij vraag, zijn nano, apt-get etc. etc. niet geinstalleerd, of moet ik ergens een environment variable aanpassen zodat mijn user (root) nano en apt-get kan vinden?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waarom al die moeite als deze al als suite beschikbaar is?
http://openelec.tv/find-h...on/item/176-sabnzbd-suite

offtopic:
Hoort dit eigenlijk niet in een ander topic thuis?
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.

[ Voor 103% gewijzigd door schumi2004 op 06-11-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

schumi2004 schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:47:
[...]

Waarom al die moeite als deze al als suite beschikbaar is?
http://openelec.tv/find-h...on/item/176-sabnzbd-suite

offtopic:
Hoort dit eigenlijk niet in een ander topic thuis?
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.
Goeie tip, die handleiding heb ik over het hoofd gezien.

desondanks wil ik nog wel even snappen waarom dingen als apt-get bij mij niet werken en of ik dat werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
T-8one schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:56:
[...]

desondanks wil ik nog wel even snappen waarom dingen als apt-get bij mij niet werken en of ik dat werkend kan krijgen.
Nee helaas, dat zal niet gaan werken. Iets installeren gaat niet werken, je bent gebonden aan wat de devs van openelec mogelijk maken. als je config bestanden wil wijzigen zou je dat met "vi" kunnen doen. VI net als NANO een tekst editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Openelec IS JUIST NIET ubuntu !!!!!!!!!

Live = ubuntu
Openelec = vanaf scratch barebone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 10:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PromWarMachine schreef op zondag 06 november 2011 @ 03:53:
[...]

Fantastische skin zeg, bedankt voor de tip. Vooral voor muziek is het een stuk beter dan Confluence die ik gebruikte. Voor video ga ik hem nog testen natuurlijk, maar dat wordt morgen. :P

Ik heb nu met veel pijn en moeite wat liedjes in de (audio)playlist gezet... maar ik zie nergens waar ik die playlist kan opslaan om later weer te gebruiken?
Heb je screenshots?

Ga binnenkort m'n hele systeem maar eens herinstalleren (heb nog 30MB vrij op m'n HTPC in de root... dus geen X-start meer mogelijk).

Ga voor een Ubuntu 10.10 + XBMC gok ik.

Mijn probleem:
Ik gebruik een touch-screen als primair bedienings-apparaat, dus de skin moet daar echt zo vriendelijk mogelijk voor zijn. swipen etc. is heel onhandig heb ik gemerkt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
T-8one schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:56:
[...]

Heel veel settings kun je gewoon via al aanwezige (of aanmaken van) config files doen in de config folder van OpenElec.

Er is echt niet veel wat via VI of NANO zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

schumi2004 schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:49:
[...]

Heel veel settings kun je gewoon via al aanwezige (of aanmaken van) config files doen in de config folder van OpenElec.

Er is echt niet veel wat via VI of NANO zou moeten.
Het leek mij vooral makkelijk om op het moment dat mijn vriendin GTST oid kijkt, ik openelec kan configureren en wat add-ons kan installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

PoweRoy

funky!

Argh wordt helemaal gek van XBMC.

PC is een Intel g620, mobo en RAM. Geen losse videokaart. Windows 7 64bit.
Gebruik het in combinatie met een Panasonic plasma.

Nu heb ik heel veel problemen met lipsync van videos, stotteren van films of andere niet zo leuke problemen.

Ik draai nu nightly ivm HW ondersteuning videokaart van CPU,(iets van 3 weken oud). Als ik bijna alle opties aanzet van 'match framerate display', 'video clock (resample audio)' en andere dingen die daar bij staan gaat een film stotteren als 'full screen window instead of real fullscreen' aanstaat. Als ik deze optie uitzet dan loopt de film goed alleen soms is de lipsync te vroeg.
Iemand idee met welke settings ik moet gaan spelen? van 10+ opties en die allemaal af gaan en 1 voor 1 nakijken of ze aan of uit moeten lijkt me niet de beste oplossing.

Ook heb ik soms het probleem met opstarten van XBMC dat ineens het scherm verkeerd wordt geschaald. Het XBMC venster/bureaublad is 4:3, en daar links en rechts van enorme zwarte blokken. XBMC afsluiten en weer opstarten helpt soms.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet hoeveel 23,97 Hz (24p) materiaal je hebt, maar dat werkt niet met de Intel-GPU's. Misschien dat daar je probleem zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 15:32
dat werkt opzich wel moet je alleen UAC uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
j1nx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:06:
@Henkske

Maak er eens dit van;
Het lijkt soms alsof het beter werkt maar helaas moet ik soms nog steeds rebooten omdat xbmc aangeeft dat er sources offline zijn.

Na het opstarten de eerste x wacht ik ong 1 min voordat ik library update doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Henkske schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:44:
[...]

Het lijkt soms alsof het beter werkt maar helaas moet ik soms nog steeds rebooten omdat xbmc aangeeft dat er sources offline zijn.

Na het opstarten de eerste x wacht ik ong 1 min voordat ik library update doe.
Je kan de "timeo" nog verhogen. Dat is milli seconden geloof ik. Maar daar eens 300 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
heeft er iemand toevallig een music video addon werkend? (als in een die videoclips kan laten zien?)
ik ben bezig met youtube (maar die geeft een error en er zit zoveel bagger tussen)

en met de yahoo music video plugin , maar die doet het ook niet..

ontvangt wel lijsten, laat ook een lijst met titels zien, maar speelt ze vervolgens niet af,
"controleer het logbestand voor details"

waaruit dit komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
                                            start of MTVN plugin
12:57:50 T:6608 M:2362896384  NOTICE: artists
12:57:50 T:6608 M:2362896384  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://new.music.yahoo.com/playlistMgrGetContents?datatype=popular&results=100&start=1
12:57:52 T:6608 M:2362908672  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://new.music.yahoo.com/playlistMgrGetContents?datatype=popular&results=100&start=101
12:57:53 T:6608 M:2362945536  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://new.music.yahoo.com/playlistMgrGetContents?datatype=popular&results=100&start=201
12:57:54 T:6608 M:2364780544  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://new.music.yahoo.com/playlistMgrGetContents?datatype=popular&results=100&start=301
12:57:56 T:6608 M:2364887040  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://new.music.yahoo.com/playlistMgrGetContents?datatype=popular&results=100&start=401
12:58:10 T:3144 M:2359885824  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: Mode: 10
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: URL: 221546017
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: Name: Adele - Someone Like You (Live Acoustic)
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: 

start of MTVN plugin
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: 221546017
12:58:10 T:3144 M:2356637696  NOTICE: Yahoo Music Videos --> getURL :: url = http://video.music.yahoo.com/up/music_e/process/getPlaylistFOP.php?node_id=v221546017&tech=flash&bitrate=20000&mode=&vidH=720&vidW=1280
12:58:11 T:3132 M:2355220480  NOTICE: DVDPlayer: Opening: rtmp://s1sflod037.bcst.cdn.s1s.yimg.com/StreamCache/s1snfs02r28/028/yahooexternal/55561156.FLV?StreamID=55561156&amp;xdata=MzU5OTAzNzkzNGViOTE5NT--0&amp;pl_auth=85c9ff5fcf90b281af3d45ec8084bdd7&amp;ht=1800&amp;pl_b=00D90C08879135653E7A33B46A4EB91955&amp;s=791022595&amp;br=700&amp;rd=cosmos.bcst.yahoo.com&amp;so=%2FMUSIC playpath=/s1snfs02r28/028/yahooexternal/55561156.FLV?StreamID=55561156&amp;xdata=MzU5OTAzNzkzNGViOTE5NT--0&amp;pl_auth=85c9ff5fcf90b281af3d45ec8084bdd7&amp;ht=1800&amp;pl_b=00D90C08879135653E7A33B46A4EB91955&amp;s=791022595&amp;br=700&amp;rd=cosmos.bcst.yahoo.com&amp;so=%2FMUSIC swfurl=http://d.yimg.com/m/up/fop/embedflv/swf/fop.swf swfvfy=true
12:58:11 T:3132 M:2355220480 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
12:58:11 T:2352 M:2355220480  NOTICE: Creating InputStream
12:58:12 T:2352 M:2349088768   ERROR: Closing connection: NetStream.Play.StreamNotFound
12:58:12 T:2352 M:2349088768   ERROR: CDVDPlayer::OpenInputStream - error opening [rtmp://s1sflod037.bcst.cdn.s1s.yimg.com/StreamCache/s1snfs02r28/028/yahooexternal/55561156.FLV?StreamID=55561156&amp;xdata=MzU5OTAzNzkzNGViOTE5NT--0&amp;pl_auth=85c9ff5fcf90b281af3d45ec8084bdd7&amp;ht=1800&amp;pl_b=00D90C08879135653E7A33B46A4EB91955&amp;s=791022595&amp;br=700&amp;rd=cosmos.bcst.yahoo.com&amp;so=%2FMUSIC playpath=/s1snfs02r28/028/yahooexternal/55561156.FLV?StreamID=55561156&amp;xdata=MzU5OTAzNzkzNGViOTE5NT--0&amp;pl_auth=85c9ff5fcf90b281af3d45ec8084bdd7&amp;ht=1800&amp;pl_b=00D90C08879135653E7A33B46A4EB91955&amp;s=791022595&amp;br=700&amp;rd=cosmos.bcst.yahoo.com&amp;so=%2FMUSIC swfurl=http://d.yimg.com/m/up/fop/embedflv/swf/fop.swf swfvfy=true]
12:58:12 T:2352 M:2349088768  NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()
12:58:12 T:2352 M:2349088768  NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream
12:58:12 T:3132 M:2349527040   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://plugin.video.yahoo.music.videos/?url=221546017&mode=10&name=Adele+-+Someone+Like+You+%28Live+Acoustic%29]
12:58:12 T:3132 M:2349522944  NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
12:58:12 T:3132 M:2349522944 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
12:58:12 T:3132 M:2349522944  NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
12:58:12 T:3132 M:2349522944  NOTICE: DVDPlayer: finished waiting

iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

PoweRoy

funky!

Rorando schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:39:
dat werkt opzich wel moet je alleen UAC uitzetten
Dit probleem was naar mijn idee alleen bij 24p video bestanden. Nu heb ik het overal bij, tv rips, avi's (mkv allang niet meer gekeken).
Lijkt me stug dat die allemaal 24p zijn.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Ik draai momenteel XBMC op mijn win7 pc, die is verbonden via ati radeon 4550 hdmi naar mijn onkyo txsr 507 naar mijn tv. Wanneer ik mijn reciever op een ander kanaal zet, om bv. tv te kijken met upc, en hem later weer terug schakel, komt het vaak voor dat het geluid het niet meer doet in windows. Dit is dus geen specifiek XBMC probleem. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb XBMC op mijn Apple TV 2 draaien. Mijn films staan op mijn NAS. Wat mij opvalt: als ik naar m'n library ga, zie ik 1 film meerdere malen in de libary staan. Dit zijn altijd films die uit meerdere bestanden bestaan zoals DVD's. Films die uit 1 bestand bestaan, bv. mkv's, staan er wel gewoon maar 1 X in. Ik heb XBMC op m'n laptop geïnstalleerd om het probleem te reproduceren, maar daar gaat het wel goed. Inmiddels ben ik al de hele avond bezig met het leeggooien van de library, de shares eruit gooien, etc. maar tot nu toe zonder succes. Dit moet iets kleins zijn, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Folder contains single movie oid? (uit mijn hoofd weet ik dat er ergens zo'n optie zit, of was dat met TV shows :?)

RatPack #814

Pagina: 1 ... 11 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]