[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Die optie heb ik inderdaad gezien, maar dat werkt alleen als je slechts 1 film per keer toevoegt aan je collectie. Wellicht nuttig: ik gebruik de Confluence skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
the_scientist schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:50:
Ik heb XBMC op mijn Apple TV 2 draaien. Mijn films staan op mijn NAS. Wat mij opvalt: als ik naar m'n library ga, zie ik 1 film meerdere malen in de libary staan. Dit zijn altijd films die uit meerdere bestanden bestaan zoals DVD's. Films die uit 1 bestand bestaan, bv. mkv's, staan er wel gewoon maar 1 X in. Ik heb XBMC op m'n laptop geïnstalleerd om het probleem te reproduceren, maar daar gaat het wel goed. Inmiddels ben ik al de hele avond bezig met het leeggooien van de library, de shares eruit gooien, etc. maar tot nu toe zonder succes. Dit moet iets kleins zijn, iemand enig idee?
Geef eens een voorbeeldje van hoe je folderstructuur op je nas er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
iemand hier de nieuwe pre eden testversie geprobeerd? ben hem nu aan het binnenhalen. doel is hem op een zotac id11 te installeren voor test (mijn htpc word vandaag geleverd)

zie hier de post.

http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-eden-test-version

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Fire69 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:13:
[...]

Geef eens een voorbeeldje van hoe je folderstructuur op je nas er uit ziet :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
films
-MKV-film
------bestand.mkv
-DVD
------video_ts
-----------------------bestand 1
-----------------------bestand 2
-----------------------bestand 3

Hopelijk is het zo duidelijk. De MKV-film wordt gewoon 1 X weergegeven, de DVD-film zou in dit voorbeeld 3 X weergegeven worden. Moet ik er wel bijzeggen dat ik op m'n laptop, waar het dus goed gaat, de Stable build heb. Op de Apple TV 2 draait de Nightly build. Ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben, en sommigen weer niet. Waarschijnlijk is dit een bug in de versie die ik heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik veronderstel dat 'MKV-film' een folder is met de naam van de film?

Doe eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
films
- MKV-film (naam film dus)
----mkv-bestand
- DVD (ook naam film!)
----bestand1
----bestand2
----bestand3

Dus video_ts-map haal je er vantussen en DVD-map geef je de naam van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

robertobadjo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:46:
iemand hier de nieuwe pre eden testversie geprobeerd? ben hem nu aan het binnenhalen. doel is hem op een zotac id11 te installeren voor test (mijn htpc word vandaag geleverd)

zie hier de post.

http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-eden-test-version
Dit is meer een heavy debug versie waarin veel nog niet werkt en het op de meeste systemen meer dan problemen zal geven. We zijn binnen xbmc nu bezig met een usb (img) versie van de livecd. Hopelijk heb ik eind deze week meer te melden en kunnen we dan iets zinnigs laten zien.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Fire69 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:49:
Ik veronderstel dat 'MKV-film' een folder is met de naam van de film?

Doe eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
films
- MKV-film (naam film dus)
----mkv-bestand
- DVD (ook naam film!)
----bestand1
----bestand2
----bestand3

Dus video_ts-map haal je er vantussen en DVD-map geef je de naam van de film.
Probleem is gevonden! Scan recursively moet uitgezet worden bij het aanmaken van de locatie. Dat gedaan, toen was er nog 1 film die meerdere keren voorkwam. Heb die er maar afgegooid, toch een zeikfilm :P

Nu eens kijken of ik .m2ts bestanden aan de praat krijg en waarom bij DVD's geen ondertiteling wordt weergegeven. Het wordt nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Erhnam schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:06:
[...]

Dit is meer een heavy debug versie waarin veel nog niet werkt en het op de meeste systemen meer dan problemen zal geven. We zijn binnen xbmc nu bezig met een usb (img) versie van de livecd. Hopelijk heb ik eind deze week meer te melden en kunnen we dan iets zinnigs laten zien.
jammer want ik krijg met zowel de installer als de live versie van usb af een fatal error. moet ik maar even wachten denk ik of bestaat er nog een mogelijkheid om via github een recentere versie af te halen en een bootable usb er mee te maken?

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Om dit probleem te voorkomen gebruik ik de functie van Use folder names for scanning of iets dergelijks. Betekent in ieder geval dat xbmc niet naar de bestanden kijkt maar naar de map waar deze instaan.

• Fire69
Om dat probleem te voorkomen, heb ik geen dvd's als losse files, maar enkel als iso :P

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:20
Hoop dat ik in het goede topic zit.

Ik ben opzoek naar hetvolgende.
Ik bedien mijn xbmc machine met de ipad dit werkt uitstekend. Nu heb ik ook een onkyo tx-805 receiver die ik graag wil aansturen met de ipad. deze receiver heeft alleen de mogelijkheid om bedient te worden over IR.

Bestaat er iets harwarematig of softwarematig om lan signaal om te zetten naar ir.
Zodat ik mijn receiver en zone 2 mogelijkheid van de receiver kan aansturen vanuit de ipad?

Misschien is er een software matige oplossing als volgt.
Heb een WHS server staan waar alle content opstaat. Mijn ipad stuurt een signaal over wifi naar mijn AP. zodoende kan mijn WHS dit ook oppakken. Vanuit de WHS wordt dit signaal omgezet naar IR en hierdoor kan ik dus mijn receiver bedienen.

Misschien dat iemand een dergelijke oplossing heeft voor bovenstaande.

Sorry voor de misschien wat knullige omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Unity Remote: Klikkie Doen

Zit er zelf ook al een tijdje naar te kijken. Denk zelf dat dit nog mooier werkt dan een Harmony of een Philips universele remote.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Als je receiver HDMI-CEC ondersteund is dit wellicht een mogelijk optie

http://xbmc.org/natethoma...s-a-look-into-the-future/
Wikipedia: HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Laatst online: 13:20
Heb het verhaal gelezen als ik het goed begrijp werkt dit niet zoals ik het graag zou willen.

Nu heb ik iets gevonden maar vind het wel erg prijzig maargoed kan iemand misschien uit ervaring iets vertellen over onderstaand apparaat?

IP2IR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05
Iemand een tip? Ik heb bij het starten van XBMC (en ook na een half uur) aangegeven dat hij een library update moet doen, ook doe ik deze soms handmatig na 10 min of half uur, maar steeds krijg ik de melding: kan geen verbinding maken met remote server (waarschijnlijk dus de scraper?) mijn data is namelijk wel te benaderen... wat is nu het probleem en hoe los ik dit op.

Het is een vrij kale installatie van XBMC 10.1 met addon van Trakt en de database is ondergebracht op een mysql database.

Ik heb zojuist ook even op mijn laptop XBMC library rescan getest en geeft problemen op 2 plekken:
1. Map SpinCity kan niet gevonden worden (dat zou kunnen want hij heet Spin City) - maar dit is van dermate een probleem dat de scan abrubt stopt
2. Vanuit Library modus (TV-Shows) en dan Library update krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
11:29:00 T:1492 M:2667507712  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
11:29:36 T:1492 M:2665402368 WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 22
11:29:36 T:1492 M:2665402368   ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
11:29:36 T:1492 M:2665402368   ERROR: ADDON::CScraper::Run: Unable to parse web site
11:29:48 T:1492 M:2667503616  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:48
11:29:57 T:2468 M:2660995072   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting smb://VOGON/video/tv/SpinCity/

Zou er problemen zijn om verbinding te maken met TheTVDB? Als ik TV-Show information wil updaten werkt het bijvoorbeeld wel weer :s .

[ Voor 52% gewijzigd door noodel1988 op 13-11-2011 11:38 . Reden: Test met laptop extra ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:35
ik gebruik XMBC icm w7 64 bit op een xtreamer ultra. het bevalt enorm, een fijne layout die makkelijk met de afstandbediening te bedienen is. Alleen haperd hij bij HD en 3D bestanden. Ik heb MP-HC op de xtreamer geinstalleerd en dan speelt hij alles vloeiend af. Ik probeer nu via XBMC MP-HC als standaard plyer in te stellen, dan heb ik de fijne layout en kan ik toch goed naar 3D bestanden kijken. Weet iemand hoe ik dat kan instellen, ik krijg het niet klaar. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan xbmc op een mac mini te installeren.
Nu had ik enkele vraagjes :
Audio loopt via hdmi. ik lees dat dit meerkanaals geluid is. Ik geloof dat men hier nu niet 5.1 geluid krijgt of heb ik het verkeerd?
Als ik het basismodel kies, voldoet de gedeelde videokaart dan (32 inch hdtv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:42:
Ik ben van plan xbmc op een mac mini te installeren.
Nu had ik enkele vraagjes :
Audio loopt via hdmi. ik lees dat dit meerkanaals geluid is. Ik geloof dat men hier nu niet 5.1 geluid krijgt of heb ik het verkeerd?
Als ik het basismodel kies, voldoet de gedeelde videokaart dan (32 inch hdtv)?
HDMI kan zelfs 7.1 geluid geven, alle recievers werken trouwens op dat principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar op de website van apple lees ik "HDMI-poort ondersteunt meerkanaalsaudio-uitvoer"

Ik geloof dat multichannel geen echt 5.1 - 7.1 geluid is of ben ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
hdmi geeft volwaardig 5.1 - 7.1. Als apple dat op zijn mac mini geeft weet ik niet, die hebben zowiezo al een converter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:45

NSG

Je weet niks!

Ik lees net dit op Engaget "VIA offers $89 processor and motherboard combo for custom HTPCs"

Dit moet toch idiaal zijn als XBMC media center voor een hele lage prijs?
Helaas geen optische audio maar ach, audio over hdmi gaat ook prima :D

Of zit ik nu te veel te dromen, een 1.4Ghz dual-core is toch zat als je alleen de live versie van XBMC draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
iemand hier die xbmc via openelec draait op een amd a4-3400 systeem?

ik ben een beetje aan het proberen met allerlei instellingen maar krijg het nog niet geheel vloeiend. wel zo goed als.

ik heb tot nu toe enige acceleratie uitgeschakeld maar volgend mij moet VDAUPI gewoon ondersteund worden lijkt mij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Haal je nu niet VDPAU en VA-API door mekaar? :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Borromini schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:45:
Haal je nu niet VDPAU en VA-API door mekaar? :P
lol ja :S

ben toe aan vakantie :X

kheb het nu wel aardig vloeiend gekregen. refreshrate staat op 60hz en de 2 opties staan aan VDPAU en VA-API

heel soms wil die nog wel ff stotteren maar hopelijk zal dat beter worden als de xbmcfreak met amd drivers erin gelanceerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er een handige manier om al je films wat gemakkelijker te beheren?
Ik heb het gevoel dat xbmc de helft van mijn films niet herkent omdat de titel niet gevonden kan worden.

Hoe kan ik dat het beste doen en moet ik daarvoor ook een bepaalde mappenstuctuur aanhouden?
Ik heb nu:
x:\movies\naamvandefilm\film.avi

Maar de film mappen en film zelf hebben vaak allemaal onzin er in staan en die moet ik dus allemaal gaan aanpassen.
Nu had ik al eens een tooltje geïnstalleerd maar daar moest ik zoveel bij invullen dat ik over 4 jaar nog bezig ben met al mijn films. En daarnaast dacht ik dat xbmc zelf ook al heel veel info bij elkaar kon verzamelen.

Wat ook vreemd is, is dat bij sommige series en films wel een plaatje enz te zien is in party mode en in library mode niet. Ik gebruik gewoon de standaard confluence skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een optimaal resultaat dienen de naam van de film en het jaar van release in de naam voor te komen.

Voor een 100% perfect resultaat gebruik je .nfo-bestanden met daarin een link naar bv. de IMDB-pagina van de film. Meer details vind je op de wiki van Xbmc.

Je kan hetzelfde principe hanteren voor series, als je wil. Nooit meer mismatches :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Weet iemand hier iets meer van XBMC4STB voor de VU+ ?
Op google kon ik nog niet echt iets vinden van wanneer dat komt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

koekoek2003nl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:14:
Is er een handige manier om al je films wat gemakkelijker te beheren?
Ik heb het gevoel dat xbmc de helft van mijn films niet herkent omdat de titel niet gevonden kan worden.

Hoe kan ik dat het beste doen en moet ik daarvoor ook een bepaalde mappenstuctuur aanhouden?
Ik heb nu:
x:\movies\naamvandefilm\film.avi
Veranderen naar:
x:\movies\naamvandefilm (1990)\film.avi

en het werkt al weer een stuk beter. Wel even ergens 'use foldernames' aanvinken

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om in Aeon MQ3 (wat een top skin trouwens!) multiple backdrops te gebruiken voor Movies en Tv shows die niet uit 1 folder komen? Ik zou graag de plaatjes gebruiken van de films die ik zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Exocet schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:34:
Is het mogelijk om in Aeon MQ3 (wat een top skin trouwens!) multiple backdrops te gebruiken voor Movies en Tv shows die niet uit 1 folder komen? Ik zou graag de plaatjes gebruiken van de films die ik zelf heb.
Je kan backdrops aanpassen in skin menu en dan kiezen voor mutiple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:49:
[...]

Je kan backdrops aanpassen in skin menu en dan kiezen voor mutiple.
Maar er is naar mijn weten geen 1 directory waar dan alle plaatjes in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:58:
[...]

Maar er is naar mijn weten geen 1 directory waar dan alle plaatjes in staan.
Nee idd, je moet volgens mij zelf selecteren welke backdrops je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

DarkSide

theres no place like ::1

Idd ik gebruik een Backdrop directorie waaronder dan subdirs staan voor Movies. Shows, Music etc.
In deze sub directories plaats ik dan mijn eigen wallpapers.
En in de opties selecteer ik dan per onderdeel naar welke backdrop directorie hij moet verwijzen.
En elke zoveel seconden veranderd de achtergrond dan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:47
Gebruik de addon Extra Fanart. Is een addon om, inderdaad, extra fanart te downloaden, maar je kunt ook aparte maps instellen waar die fanart vervolgens terecht moet komen.

In Aeon MQ3 kan je trouwens ook gewoon instellen dat je de "Library Fanart" wil gebruiken. Dan gebruikt 'ie automatisch de fanart van je eigen films en/of tv shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Morphix schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:08:
Gebruik de addon Extra Fanart. Is een addon om, inderdaad, extra fanart te downloaden, maar je kunt ook aparte maps instellen waar die fanart vervolgens terecht moet komen.

In Aeon MQ3 kan je trouwens ook gewoon instellen dat je de "Library Fanart" wil gebruiken. Dan gebruikt 'ie automatisch de fanart van je eigen films en/of tv shows.
Dank daarvoor , heb de optie inmiddels gevonden, echter krijg ik nu een zwart scherm ipv de achtergronden. Moet er nog iets aangezet worden om dit te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Laatst online: 21-09 20:29
Dat XBMC is welcool om te gebruiken, en het loopt ook wel goed, alleen bij sommige films heb ik ondertitels die maar een fractie van een seconde in beeld komen en zo snel kan ik niet lezen. Deze ondertitels zijn volgens mij gemaakt met AVCHDCoder. Wanneer ik het met PowerDVD afspeel is er geen probleem. Iemand enig idee hoe ik dat oplos, een half uur zoeken heeft mij niets opgeleverd.

Alvast b _/-\o_ edankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Laatst online: 04:17
PierreO schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:46:
Dat XBMC is welcool om te gebruiken, en het loopt ook wel goed, alleen bij sommige films heb ik ondertitels die maar een fractie van een seconde in beeld komen en zo snel kan ik niet lezen. Deze ondertitels zijn volgens mij gemaakt met AVCHDCoder. Wanneer ik het met PowerDVD afspeel is er geen probleem. Iemand enig idee hoe ik dat oplos, een half uur zoeken heeft mij niets opgeleverd.

Alvast b _/-\o_ edankt.
Maak je soms gebruik van een Pre-Eden versie, daar zit dit probleem in namelijk. De stable versie heeft dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
internetsmurf schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:53:
[...]

Maak je soms gebruik van een Pre-Eden versie, daar zit dit probleem in namelijk. De stable versie heeft dit namelijk niet.
Bedankt voor je antwoordt, dit geeft voor mij de hoop dat ik een verkeerde versie er op heb staan. Ik heb een Windows 7 64bit home versie en heb de 10.1 Dharma er op staan.Om de Eden versie te vinden is nog niet zo makkelijk, want ik ben nog geen "stable" versie tegengekomen en weet dus niet welke ik moet pakken. Ik zal me er meer in moeten verdiepen, terwijl de eerste indruk was, installeren en genieten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Installeer vanop http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ eens de laatste nightly en kijk of je het probllem dan nog hebt. Dharma is ondertussen toch weeral redelijk oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Fire69 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:48:
Installeer vanop http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ eens de laatste nightly en kijk of je het probllem dan nog hebt. Dharma is ondertussen toch weeral redelijk oud :)
Heb deze uitgeprobeerd maar hetzelfde euvel blijft, 'n fractie van 1 seconde ondertiteling en dan is het weer weg. Gelukkig gaat het met de meeste wel goed, het betreft avchd's. Op mijn mini2 en met PowerDVD en met Total Media Theater gaat het allemaal goed, dus ik hou het voorlopig op mijn mini2.

In ieder geval bedankt voor de hulp. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ok ik heb de mappen structuur verandert en met het programma TheRenamer alle mappen gerenamed.
Nu ziet xbmc bijna alle films, maar met dvd, iso's heeft hij nog wat problemen. Is dat normaal?

Ik moet nog even uitvogelen wat de mooiste view is, want ik heb ook wel eens gezien dat mensen de imdb rating en een samenvatting van de film erbij hebben staan.

• schumi2004
Morphix schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:08:

Waar zit dit dan want kan het niet gevonden krijgen.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 19:16
Sinds gisteren ben ik bezig met het opzetten van XBMC op mijn iMac. Via de iMac stream ik alles naar mijn TV die aangesloten is via de Displayport naar HDMI kabel. Het gaat om de laatste Stable versie voor OSX.

Nu werkt alles op zich goed, maar nu net ging het wat minder.

Steeds als ik bijvoorbeeld op Movies of TV Shows klik, dan komt er een pop-up met wat ik denk een update voor een serie. In dit geval namelijk The Big Bang Theory omdat daarvan vanavond een nieuwe aflevering is. Ik weet niet of deze bijvoorbeeld morgen weg is. Maar dit denk ik wel, en dat is ook niet het grootste probleem. Namelijk, dat hij na de pop-up steeds de View Modus weer heeft aangepast naar iets anders als wat ik had ingesteld.

Hoe verhelp ik dit?

[ Voor 3% gewijzigd door funkeey op 17-11-2011 18:05 ]

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik ben sinds kort teruggegaan van de OpenElec Eden Builds naar OpenElec 1.0.2 (ik liep tegen wat problemen op). Als skin gebruik ik Aeon MQ3. Sinds deze verandering linken de menu entries "Movies" en "TV shows" niet meer rechtstreeks naar mijn films en mijn series. Ik moet eerst de goede source kiezen en dan nog een keer op "Title" drukken. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren m'n nieuwe HTPC gebouwd en geïnstalleerd met Win 7 x64 en direct XBMC erop gezet. Het is m'n eerste ervaring met XBMC en out of the box lijkt op zich alles te werken. Toch een paar algemene vragen:

1. Welke resolutie/verversing moet ik instellen? De HTPC is aangesloten op een Panasonic plasma (42PX80, HD ready). Uiteraard pakt deze TV gewoon 1080p, dus daar staat ie ook op, maar moet ik dan kiezen voor 50hz of 60hz? Nederlandse TV's werken standaard ook met 50hz, dus het lijkt me logischer om dat als standaard refreshrate te gebruiken, of?

2. Versie 10.1 van XBMC is ondertussen al redelijk "oud". Zijn de nightlies stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, of is dat echt nog af te raden?

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 18-11-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

rodie83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:21:
Gisteren m'n nieuwe HTPC gebouwd en geïnstalleerd met Win 7 x64 en direct XBMC erop gezet. Het is m'n eerste ervaring met XBMC en out of the box lijkt op zich alles te werken. Toch een paar algemene vragen:

1. Welke resolutie/verversing moet ik instellen? De HTPC is aangesloten op een Panasonic plasma (42PX80, HD ready). Uiteraard pakt deze TV gewoon 1080p, dus daar staat ie ook op, maar moet ik dan kiezen voor 50hz of 60hz? Nederlandse TV's werken standaard ook met 50hz, dus het lijkt me logischer om dat als standaard refreshrate te gebruiken, of?

2. Versie 10.1 van XBMC is ondertussen al redelijk "oud". Zijn de nightlies stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, of is dat echt nog af te raden?
Ivm lipsync en refreshrate problemen heb ik mijn TV op 50hz draaien. Dan draait XBMC als een zonnetje.
Verder kun je een nightly gewoon draaien. Niks vreemds tegen gekomen. Ik doe het vanwege de Intel IGP ondersteuning voor DXVA.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb gisteren ook een HTPC gemaakt met XBMC, alleen als ik de resolutie in windows 7 op 1920x1080 zet valt een deel van de startbalk weg aan alle kanten. Met de nvidia drivers kan ik de resolutie aanpassen naar een aparte resolutie. De TV is wel gewoon full-hd (Sony HX920)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ga er vanuit dat je TV via HDMI is aangesloten en in dat geval zou ik in eerste instantie kiezen voor "autorefreshrate: aan" omdat de refreshrate dan zo dicht mogelijk bij die van je videomateriaal komt te liggen en dat geeft meestal de meest vloeiende weergave. Je TV kan via HDMI (NTSC) refreshrates verwerken van o.a. 24P, 50P en 60P. Vooral de eerste is prettig omdat veel HD materiaal 24P is.
Omdat je TV wel full-HD via kan verwerken maar de maximale resolutie beperkt is tot 1024x768 weet ik niet of dit praktisch wel allemaal goed uit gaat pakken maar het is maar een instelling die zo weer gewijzigd kan worden. Je kunt datgene instellen wat voor jouw TV het beste resultaat geeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:25:
Ik heb gisteren ook een HTPC gemaakt met XBMC, alleen als ik de resolutie in windows 7 op 1920x1080 zet valt een deel van de startbalk weg aan alle kanten. Met de nvidia drivers kan ik de resolutie aanpassen naar een aparte resolutie. De TV is wel gewoon full-hd (Sony HX920)
Dit probleem heb ik altijd, je kunt dit met instellingen als 'Overscan/Underscan' (weet even niet uit mijn hoofd welke de goede is) aanpassen. Dan schaalt hij als het ware de resolutie wat.

Overigens kun je in XBMC zelf met Video Kalibratie ook het scherm precies passend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:25:
Zou kunnen dat je TV standaard aan overscan doet, en dat daardoor een deel wegvalt. Hoe je dit moet instellen is afhankelijk van je TV. Loop de menu's eens door, en kijk ook hoe de input die je gebruikt heet. Heb met een LG meegemaakt dat zodra ik de HDMI ingang hernoemde naar 'PC' de overscan weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Zet je TV in de THX stand, dan is de resolutie en kleurwaarneming optimaal. (Heb je helaas niet.) Daarnaast kun je de video laten kiezen voor de refreshrate, ik heb XBMC zelf op 50Hz staan, maar 1080p films worden door XBMC automatisch als 24p doorgegeven voor de optimale refreshrate :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ReCreator schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:31:
[...]

Zet je TV in de THX stand, dan is de resolutie en kleurwaarneming optimaal. Daarnaast kun je de video laten kiezen voor de refreshrate, ik heb XBMC zelf op 50Hz staan, maar 1080p films worden door XBMC automatisch als 24p doorgegeven voor de optimale refreshrate :)
Zijn TV zou een THX stand hebben? Waar ben je dat tegengekomen want ik heb daar blijkbaar overheen gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:40:
[...]

Zijn TV zou een THX stand hebben? Waar ben je dat tegengekomen want ik heb daar blijkbaar overheen gelezen?
Ow ik zie het ja... ik had even gegoogled, maar heb het verkeerd gelezen :/ Dacht dat deze ook een NEO PDP scherm heeft, maar dat is niet zo. Wel dezelfde Eco stand. Maar daar heb je niet zoveel aan...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:26:
[...]

Ik ga er vanuit dat je TV via HDMI is aangesloten en in dat geval zou ik in eerste instantie kiezen voor "autorefreshrate: aan" omdat de refreshrate dan zo dicht mogelijk bij die van je videomateriaal komt te liggen en dat geeft meestal de meest vloeiende weergave. Je TV kan via HDMI (NTSC) refreshrates verwerken van o.a. 24P, 50P en 60P. Vooral de eerste is prettig omdat veel HD materiaal 24P is.
Omdat je TV wel full-HD via kan verwerken maar de maximale resolutie beperkt is tot 1024x768 weet ik niet of dit praktisch wel allemaal goed uit gaat pakken maar het is maar een instelling die zo weer gewijzigd kan worden. Je kunt datgene instellen wat voor jouw TV het beste resultaat geeft.
Dat klopt, de PC is via HDMI aangesloten op de TV. Het is een AMD A-3400 APU. Ik heb momenteel via het Catalyst Control Center aangegeven dat er doorgestuurd moet worden op 1920x1080 @ 50hz. De optie om de refreshrate aan te passen aan de video in XBMC heb ik heel even aan gehad, maar leidde direct tot enorm gestotter. Wellicht is dat in de nightlies anders, dat zou ik even moeten uitproberen. Mocht dat werken begrijp ik dus dat het voor de instellingen van Catalyst Control Center niet uitmaakt of ik 1920x1080 @ 50hz of 1980x1080@ 60hz neem?

Verder gaat de TV prima om met 1920x1080 in het algemeen; alleen de standaardletters in Windows zijn niet scherp, maar dat is logisch omdat de TV nou eenmaal moet scalen over de daadwerkelijk aanwezige 1024x768 pixels. XBMC ziet er verder prima uit, net zoals de content die wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Ik run de pre-eden op win 7 met aeon mq3 als skin en heb sinds kort dat xbmc gaat hangen als ik met het toetsenbord de pijltje-naar-rechts skip forward doe tijdens het kijken van een serie, vaak wel pas na het enkele keren achter elkaar skippen op die manier.

Iemand hier toevallig dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rodie83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:57:
[...]

Dat klopt, de PC is via HDMI aangesloten op de TV. Het is een AMD A-3400 APU. Ik heb momenteel via het Catalyst Control Center aangegeven dat er doorgestuurd moet worden op 1920x1080 @ 50hz. De optie om de refreshrate aan te passen aan de video in XBMC heb ik heel even aan gehad, maar leidde direct tot enorm gestotter. Wellicht is dat in de nightlies anders, dat zou ik even moeten uitproberen. Mocht dat werken begrijp ik dus dat het voor de instellingen van Catalyst Control Center niet uitmaakt of ik 1920x1080 @ 50hz of 1980x1080@ 60hz neem?

Verder gaat de TV prima om met 1920x1080 in het algemeen; alleen de standaardletters in Windows zijn niet scherp, maar dat is logisch omdat de TV nou eenmaal moet scalen over de daadwerkelijk aanwezige 1024x768 pixels. XBMC ziet er verder prima uit, net zoals de content die wordt afgespeeld.
Ik zet hieronder even de instellingen neer zoals ik deze in XBMC heb staan i.c.m. een AMD E350 chipset (GPU HD-6310)

Dit zijn mijn settings voor XBMC i.c.m. Windows 7 en deze geven bij mij de meest vloeiende weergave met alle video formaten en frequenties;

onder video > afspelen;

render-methode: pixelshaders
DXVA2 : aan
Verversingsfrequentie....: aan
Afspelen video naar beeldscherm....: uit
A/V-syncchonisatie....: niet actief
Toegestane afwijking in....: geen
Geef 4:3 video....: normaal
Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld

Onder systeem > videohardware

Weergavemodus: volledig scherm #1
resolutie: 1920x1080 << er zal bij jou mogelijk 1024x768 staan?
Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
Beeldscherm blanking: uit
Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:15:
[...]

Ik zet hieronder even de instellingen neer zoals ik deze in XBMC heb staan i.c.m. een AMD E350 chipset (GPU HD-6310)

Dit zijn mijn settings voor XBMC i.c.m. Windows 7 en deze geven bij mij de meest vloeiende weergave met alle video formaten en frequenties;

onder video > afspelen;

render-methode: pixelshaders
DXVA2 : aan
Verversingsfrequentie....: aan
Afspelen video naar beeldscherm....: uit
A/V-syncchonisatie....: niet actief
Toegestane afwijking in....: geen
Geef 4:3 video....: normaal
Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld

Onder systeem > videohardware

Weergavemodus: volledig scherm #1
resolutie: 1920x1080 << er zal bij jou mogelijk 1024x768 staan?
Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
Beeldscherm blanking: uit
Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen
Thanks voor de info. Mijn resolutie is ook 1920x1080 hoor. Nog één vraag: wat is je refreshrate in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je ingestelde resolutie is misschien wel 1920x1080 maar je werkelijke resolutie is dat natuurlijk niet. Je TV kan het verwerken maar niet werkelijk laten zien, je zou dan een Full-HD TV hebben en dat is niet het geval.

Je bureaublad refreshrate doet er eigenlijk niet toe, XBMC past deze toch naar believen aan (indien zo ingesteld). Toch kan het geen kwaad om alle door je TV ondersteunde refreshrates eens te selecteren om te kijken wat er per instelling eventueel aangepast dient te worden (om je scherm bij iedere resolutie/refreshrate goed passend te krijgen). Ik doe dit met elke door het scherm ondersteunde instelling zodat later binnen welke Media software dan ook, de weergave, v.w.b. grootte, altijd goed is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:41:
Je ingestelde resolutie is misschien wel 1920x1080 maar je werkelijke resolutie is dat natuurlijk niet. Je TV kan het verwerken maar niet werkelijk laten zien, je zou dan een Full-HD TV hebben en dat is niet het geval.

Je bureaublad refreshrate doet er eigenlijk niet toe, XBMC past deze toch naar believen aan (indien zo ingesteld). Toch kan het geen kwaad om alle door je TV ondersteunde refreshrates eens te selecteren om te kijken wat er per instelling eventueel aangepast dient te worden (om je scherm bij iedere resolutie/refreshrate goed passend te krijgen). Ik doe dit met elke door het scherm ondersteunde instelling zodat later binnen welke Media software dan ook, de weergave, v.w.b. grootte, altijd goed is.
Ah juist. First plan for tonight: nightly installeren, optie voor autorefreshrate aanzetten in XBMC, hopen op succes :D. Dank voor de uitgebreide informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
funkeey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:27:
[...]

Dit probleem heb ik altijd, je kunt dit met instellingen als 'Overscan/Underscan' (weet even niet uit mijn hoofd welke de goede is) aanpassen. Dan schaalt hij als het ware de resolutie wat.

Overigens kun je in XBMC zelf met Video Kalibratie ook het scherm precies passend maken.
hmm, ja heb de overscan uitgezet maar wil niet helpen, mijn TV heeft wel een speciale PC ingang (standaar wel VGA :X) misschien kan ik dat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
Als je OpenElec gebruikt, is het dan ook mogelijk om volledig te kunnen internetten via een plugin / addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:22:
[...]

hmm, ja heb de overscan uitgezet maar wil niet helpen, mijn TV heeft wel een speciale PC ingang (standaar wel VGA :X) misschien kan ik dat wijzigen.
Die PC ingang is niet digitaal in tegenstelling tot de HDMI ingang als ik mij niet vergis, dan heb je ook nog een aparte geluidstoevoer nodig en je beeld is niet digitaal denk ik.

Verder kun je behalve de overscan instelling op je TV waarschijnlijk ook in windows zelfs hier met instellingen van spelen. Met nVidia kan dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:15:
Als je OpenElec gebruikt, is het dan ook mogelijk om volledig te kunnen internetten via een plugin / addon?
Nope, ook iets waar ik naar opzoek ben. Geef ff gil als je hem gevonden heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
funkeey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:25:
[...]

Die PC ingang is niet digitaal in tegenstelling tot de HDMI ingang als ik mij niet vergis, dan heb je ook nog een aparte geluidstoevoer nodig en je beeld is niet digitaal denk ik.

Verder kun je behalve de overscan instelling op je TV waarschijnlijk ook in windows zelfs hier met instellingen van spelen. Met nVidia kan dat sowieso.
Ja heb nu de instellingen gewijzigd (video kalibratie in XBMC) maar volgens mij onthoud hij het niet bij opstarten (kan nu niet testen omdat hij muziek aan het indexen is).

Verder werkt alles soepel, alleen de MCE remote is niet echt gebruikers vriendelijk. Denk toch maar harmony bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Laatst online: 05-10 14:04
Hallo Allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Ik draai nu al een tijdje xbmc op ubuntu 10.04 en gebruik de PPA's van Yavdr.
De laatste tijd ontvang ik echter niet alle updates meer.

Sudo apt-get update geeft de volgende meldingen:
Geraakt http://ppa.launchpad.net lucid Release.gpg
Genegeerd http://ppa.launchpad.net/yavdr/stable-xbmc/ubuntu/ lucid/main Translation-nl
Genegeerd http://ppa.launchpad.net/yavdr/stable-vdr/ubuntu/ lucid/main Translation-nl
Genegeerd http://ppa.launchpad.net/yavdr/stable-yavdr/ubuntu/ lucid/main Translation-nl
Geraakt http://ppa.launchpad.net lucid Release
Geraakt http://ppa.launchpad.net lucid/main Sources
Geraakt http://ppa.launchpad.net lucid/main Packages
Geraakt http://ppa.launchpad.net lucid/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid Release.gpg
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/main Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/restricted Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/universe Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/multiverse Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates Release.gpg
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-updates/main Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-updates/restricted Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-updates/universe Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-updates/multiverse Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security Release.gpg
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-security/main Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-security/restricted Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-security/universe Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid-security/multiverse Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid Release
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates Release
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security Release
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid/main Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid/universe Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid/multiverse Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates/main Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates/universe Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-updates/multiverse Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security/main Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security/universe Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com lucid-security/multiverse Packages
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar

Er worden zoals jullie zien een aantal pakketbestanden genegeerd.
Ik heb al geprobeerd om de pakketbestanden te verwijderen en weer terug te zetten.
Dit heeft niet geholpen. Ook heb ik op internet gezocht naar oplossingen.
De forums waar ik op terecht kwam spraken over het algemeen over verouderde distributies.
Dit is naar mijn idee bij lucid niet het geval.

Wat kan ik nog doen om mijn probleem op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:31:
[...]
Verder werkt alles soepel, alleen de MCE remote is niet echt gebruikers vriendelijk. Denk toch maar harmony bestellen.
Als er iets is dat goed werkt met XBMC dan is het een originele MCE afstandsbediening (is mijn ervaring) dus weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 18-11-2011 23:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:35:
[...]

Als er iets is dat goed werkt met XBMC dan is het een originele MCE afstandsbediening (is mijn ervaring) dus weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld?
Ja het is een orginele, ik kan bijvoorbeeld geen rechter muisknop doen om instellen te veranderen, en de esc zit onderaan. Maakt snel navigeren niet makkelijk.

Nog iets raars ik heb The shawnshank redemption erop staan maar hij maakt er de ontsnaping van. Dit doet hij ook bij The Smurfs dat word de smurfen.
Tevens blijft het trailer knopje grijs (als het goed is staat die wel gewoon aan bij imdb add-on).

Gebruik trouwen quartz skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:50:
[...]

Ja het is een orginele, ik kan bijvoorbeeld geen rechter muisknop doen om instellen te veranderen, en de esc zit onderaan. Maakt snel navigeren niet makkelijk.
Jij gebruikt de esc toets om een stap terug te doen? De pijl naar links toets (back) geeft niet hetzelfde resultaat?
Geeft de "i" toets niet datgene wat je met de rechter muisknop bedoelt? Heb je de MCEremote addon ook geïnstalleerd en uitgeprobeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:43:
[...]

Jij gebruikt de esc toets om een stap terug te doen? De pijl naar links toets (back) geeft niet hetzelfde resultaat?
Geeft de "i" toets niet datgene wat je met de rechter muisknop bedoelt? Heb je de MCEremote addon ook geïnstalleerd en uitgeprobeerd?
Ja heb de add-on geinstalleerd maar gaf niet echt verandering. Vanavond nog ff prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:31:
[...]

Nope, ook iets waar ik naar opzoek ben. Geef ff gil als je hem gevonden heb ;)
En kan het wel op de normale XBMC, of alleen niet op OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:26:
[...]
Ja heb de add-on geinstalleerd maar gaf niet echt verandering. Vanavond nog ff prutsen
Mis ik nog even de info van de toetsfunctie, kun je dat nog even laten weten?

Geeft de "i" toets niet datgene wat je met de rechter muisknop bedoelt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:58:
[...]

En kan het wel op de normale XBMC, of alleen niet op OpenElec?
Alleen in OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:31:
[...]

Ja heb nu de instellingen gewijzigd (video kalibratie in XBMC) maar volgens mij onthoud hij het niet bij opstarten (kan nu niet testen omdat hij muziek aan het indexen is).

Die kalibratie werkt enkel en alleen voor XBMC natuurlijk, en bij mij onthoudt hij deze wel degelijk.

De instellingen voor je gewone windows installatie moet je natuurlijk zoeken bij je video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dus normale XBMC via Win7 of Linux geeft je wel volledig toegang?

Zou fijn zijn als het ook via OpenElec zou kunnen, die start tenminste zeer snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:13:
[...]

Mis ik nog even de info van de toetsfunctie, kun je dat nog even laten weten?

Geeft de "i" toets niet datgene wat je met de rechter muisknop bedoelt?
de I doet niks die staat ingesteld op ctrl-D hoek kan ik dat wijzigen naar rechter muisknop ?
Nog iets raars ik heb The shawnshank redemption erop staan maar hij maakt er de ontsnaping van. Dit doet hij ook bij The Smurfs dat word de smurfen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyrus The Virus op 19-11-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds korte tijd problemen met mijn weer plugin, deze geeft aan dat nu onweert, sneeuwt en zonnig is tegelijk. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:05:
Ik heb sinds korte tijd problemen met mijn weer plugin, deze geeft aan dat nu onweert, sneeuwt en zonnig is tegelijk. Meer mensen hier last van?
klik

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Alles werkt ondertussen prachtig, met een nightly build, het enige wat ik maar niet aan de praat krijg is dat ie afgespeelde muzieknummers netjes naar last.fm scrobbled. Username/wachtwoord zijn in settings goed ingevoerd, al tig keer gechecked, ik speel gewoon muziek vanuit de library - maar nothing happens. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 09:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schuurman schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:09:
Wat kan ik nog doen om mijn probleem op te lossen??
Heb hier ook update problemen gehad. xbmc heeft klaarblijkelijk andere software nodig om de nieuwere versie te kunnen draaien. Als de package manager deze niet kan vinden zal hij xbmc dus niet updaten. Vanaf het xbmc forum vond ik de volgende oplossing.
code:
1
sudo add-apt-repository ppa:pulse-eight/libcec

Het installeert een andere repository waarin de benodigde softwareonderdelen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hoe kan ik aflevering nummers laten zien bij TV series ? Nu staat alles door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53
Het als al weer een tijd geleden (in deel XIV) maar ik heb nog steeds problemen met .mkv files met daarin "Stream #0.1(eng): Audio: dca, 48000 Hz, 6 channels, s16". Deze geven bij mijn schitterend beeld maar geen geluid.

ik heb AC3 en DTs capable receiver uit staan en stuur vanuit mijn ubuntu doosje via hdmi alles naar mijn philips 8605. Andere films werken perfect maar deze weigeren dienst. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
rodie83 schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:00:
Alles werkt ondertussen prachtig, met een nightly build, het enige wat ik maar niet aan de praat krijg is dat ie afgespeelde muzieknummers netjes naar last.fm scrobbled. Username/wachtwoord zijn in settings goed ingevoerd, al tig keer gechecked, ik speel gewoon muziek vanuit de library - maar nothing happens. Iemand een idee?
Solved - datum stond verkeerd. Je verzint het niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
<snip snip> wrong topic!

Wat denken jullie, is dit een goed idee?

[ Voor 97% gewijzigd door iBurger op 22-11-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46
@iBurger, ik denk dat je dat beter hier kunt vragen: [BBG aanschaf] HTPC

Ik heb een klein probleempje.

Ik heb XBMC op mijn HTPC geinstalleerd onder Win7. Dit werkt allemaal perfect, maar ik wil dat XBMC automatisch opstart wanneer ik mijn HTPC aan zet. Ook dit is gelukt, ik heb simpelweg XBMC toegevoegd aan de lijst van programma's die automatisch op moeten starten.

Zodra ik de HTPC aan zet en in Windows terecht kom start hij netjes XBMC (fullscreen), maarrrrrrr... omdat Windows nog bezig is met opstarten minimaliseerd hij XBMC naar de taakbalk. Nou heb ik gelezen dat je gebruik kunt maken van een "delay" zoals hier staat:

Can I start XBMC with a delay of X seconds?
When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.

Ik denk dat wanneer ik een delay van 10 seconden instel, het probleem is opgelost. Helaas ben ik niet zo'n held op dit gebied. Waar moet ik -d 10 (indien ik 10 sec prefereer) invoeren?

[ Voor 5% gewijzigd door -En4Cer- op 22-11-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
-En4Cer- schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:10:
@iBurger, ik denk dat je dat beter hier kunt vragen: [BBG aanschaf] HTPC

Ik heb een klein probleempje.

Ik heb XBMC op mijn HTPC geinstalleerd onder Win7. Dit werkt allemaal perfect, maar ik wil dat XBMC automatisch opstart wanneer ik mijn HTPC aan zet. Ook dit is gelukt, ik heb simpelweg XBMC toegevoegd aan de lijst van programma's die automatisch op moeten starten.

Zodra ik de HTPC aan zet en in Windows terecht kom start hij netjes XBMC (fullscreen), maarrrrrrr... omdat Windows nog bezig is met opstarten minimaliseerd hij XBMC naar de taakbalk. Nou heb ik gelezen dat je gebruik kunt maken van een "delay" zoals hier staat:

Can I start XBMC with a delay of X seconds?
When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.

Ik denk dat wanneer ik een delay van 10 seconden instel, het probleem is opgelost. Helaas ben ik niet zo'n held op dit gebied. Waar moet ik -d 10 (indien ik 10 sec prefereer) invoeren?
Rechtsklikken op XBMC in je "Opstarten" folder in het startmenu, dan bij "Doel" -d 10 toevoegen achter .exe".

Er moet dus komen te staan:

*voorgaande mappen/XBMC.exe" -d 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hoe hebben jullie de harmony one ingesteld ? met welke profielen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochefort
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik weet niet welke OS jij bebruikt voor XBMC, maar eigenlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Je stelt je harmony gewoon in als een windows media center (of iets wat er op lijkt, veel keuze onder 'microsoft' als fabrikant bij de harmony instellingen heb je niet).

De vraag is of je remote control wel werkt. Op mijn Asrock(je) heb ik hier ook lang naar moeten zoeken, en heb zelfs lang getwijfeld of de harmony wel een goede investering zou zijn als aanvulling op het rokje. Het antwoord is volmondig ja. Die harmony kan prima overweg met rokjes, dus wat wil je meer.

Eigenlijk weet die harmony helemaal niets van dat rokje af, maar dat is ook helemaal niet belangrijk. Die harmony zend gewoon de signalen uit zoals microsoft die gedefineerd heeft. Ook al draai ik XBMC live op mijn rokje, zonder ook maar iets van microsoft, toch werkt het prima.

Als je ubuntu/xbmc draait, of xbmc live, dan heb je wellicht iets aan deze link. Als je iets anders draait, dan geeft het je wellicht goede aanknopingspunten.
http://doityourselfhtpc.c...-ht-remote-and-xbmc-live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hmm, ik gebruik windows 7 voor XBMC. Hij doet het wel alleen de instelleningen.
Er stond namelijk ook bij de harmony software zelf-bouw pc en dan als voorbeeld XBMC, alleen gebeurd er dan niks (incl MS ir ontvanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe ik default subtitle language kan instellen in XBMC?

De files zijn allemaal als volgt genoemd:
<movie/episode name>.nl.srt of
<movie/episode name>.en.srt

Voorheen pakte hij default *.nl.srt echter na een reinstall is dit *.en.srt geworden.

XBMC subtitle scrapper is ingesteld als NL default maar dit heeft hier geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:45
Gisteravond (misschien wel heel laat) IceFilms ontdekt voor mn xbmc. Wat een super add-on! Alleen ik heb 1 probleem. De xbmc subtitle add-on werkt wel met films in IceFilms, alleen niet met series.
Bierdopje vindt wel de juiste ondertiteling bij de serie, ik selecteer deze maar hij geeft de ondertiteling niet weer.. Iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Vince22 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:16:
Gisteravond (misschien wel heel laat) IceFilms ontdekt voor mn xbmc. Wat een super add-on! Alleen ik heb 1 probleem. De xbmc subtitle add-on werkt wel met films in IceFilms, alleen niet met series.
Bierdopje vindt wel de juiste ondertiteling bij de serie, ik selecteer deze maar hij geeft de ondertiteling niet weer.. Iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?
Yup, ik heb hetzelfde probleem, maar nog niet echt de tijd gehad om erin te duiken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:45
Ben even verder op onderzoek uitgegaan en het blijkt een rechtenkwestie te zijn. Als ik in de sub addon de download directory aanpas naar bijvoorbeeld een usb stick, doet ie het wel goed.
Ik ga maar eens even op zoek welk verschil er zit in Icefilms tussen de movies en tv shows directories bij het afspelen. Wel vreemd dat het ene type stream een andere directory zou gebruiken als de andere.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
even een snelle mini review :) Ik heb een tijd terug een systeem gekocht op basis van de mc-1200 en de a4-3400, die 1200 is zeker een mooie kast (heb helaas de hard-way geleerd dat er nog een derde kleur is buiten zwart en zilver, en dat antraciet geen zwart is, nouja hij is er eigenlijk niet minder mooi om) foutje. de voeding geeft een zachte ruis die goed te horen is als het stil is maar niet te horen als er muziek of film speelt...
de ab is een beetje crappy, voelt goedkoop en de toetsen moet behoorlijk ver induwen, maar dat heeft de harmony 300 voor me opgelost

verder heb ik met de a43400 wel wat problemen hij lijkt in mijn setup win7 x86 niet in staat om fatsoenlijk 1080p af te spelen (ik heb hw-acc aan staan in xbmc (nightly eden))... weet iemand hier of er iets aan te doen is? Ik begreep dat de e350 ook instaat is om 1080p af te spelen... dus ik nam aan dat de a43400 dat makkelijk zou moeten kunnen?

nou is mijn tv van het pre-hd tijdperk dus het is geen drama maar ik zou toch graag weten hoe het nou zit

cheers

jiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Sinds een tijdje verschijnt IMDB niet meer als scraper. In de addon-lijst staat ie wel maar niet bij de lijst waar ik de content kan veranderen.
De plugin verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet. :?
Ik gebruik pre-eden met de laatste nightly/win32

Edit: zelfs een nieuwe installatie over de oude werkt niet

Wat zou de beste alternatief zijn voor de IMDB plugin? Ik vind de andere maar een beetje magertjes.. ze hebben niet die "full package" die IMDB biedt, zoals cast, rating, posters. plot enz.

[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 26-11-2011 17:54 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Vince22 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:16:
dat IceFilms is wel erg vet zeg! Nog meer van zulke geweldige addons?
Ik heb gister Airplay ff getest, wat werkt dat geweldig zeg. Niks geen geklooi met de iPhone, gewoon foto's/films/radio airplay naar de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
voor icefilms gewoon een subtitle map aanmaken ipv subtitles bij de aflevering laten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
alexkroeze schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:22:
[...]

Heb hier ook update problemen gehad. xbmc heeft klaarblijkelijk andere software nodig om de nieuwere versie te kunnen draaien. Als de package manager deze niet kan vinden zal hij xbmc dus niet updaten. Vanaf het xbmc forum vond ik de volgende oplossing.
code:
1
sudo add-apt-repository ppa:pulse-eight/libcec

Het installeert een andere repository waarin de benodigde softwareonderdelen zitten
Een alternatief is om gewoon aptitude te gebruiken ipv apt-get.
code:
1
sudo aptitude safe-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 05-10 21:21

Valkyre

Kitesurf FTW!

Nu ben ik al een tijdje aan het lezen en het kloten met mijn XBMC installatie, op het eerste gezicht vind ik het echt een geweldig programma, maar ik heb nog het probleem dat mijn HD film/series gewoon stotteren (voornamelijk 720p)

Nu dacht ik dat het kwam omdat ik er een redelijke 'zwakke cpu' in heb zitten, dus heb ik van het weekend een sapphire 5450 aangeschaft omdat ik eigenlijk overal las dat je dan de videokaart gebruikt voor het afspelen.

Mijn specs zijn als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Aureon 5.1 PCI€ 17,-€ 17,-
1Maxtor DiamondMax 21 STM3250820AS, 250GB€ 0,-€ 0,-
1Lite-On LH-20A1S€ 0,-€ 0,-
1Antec New Solution NSK1380€ 103,60€ 103,60
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G€ 22,85€ 22,85
1Asus M3N78-EMH HDMI€ 0,-€ 0,-
1AMD Athlon X2 4850e€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,45
  • Skin: TheCarmichael, maar heb het ook onder Confluence geprobeert.
  • XBMC Versie: 10.1 Dharma
  • 1Gbit lan
Ik heb dan nog een NAS welke mij mijn files serveerts (windows 2008 server), drive mapping op mijn HTPC, om dit uit te sluiten heb ik ook een file lokaal gezet maar dan blijft het stotteren.

Wat er gebeurt is dat er om de +-10 seconden het beeld stottert, en eigenlijk naarmate de film langer duurt het stotteren ook heviger word.

Wat heb ik geprobeert?
  • File lokaal gezet.
  • DX2DA encoding.
  • AERO uitgezet.
  • Zo een beetje alle opties in het playback menu geprobeert.
  • Rather play in a full screen window, then full screen <- Deze optie gaf wel wat verbetering om het aan te zetten.
Nu ben ik eigenlijk een beetje radeloos, zijn mijn specs gewoon te brak voor HD content?
De enige rol van deze bak is HTPC functionaliteit, dus er staat voor de rest ook niks geinstalleerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Als de enige rol HTPC is, waarom kies je dan voor windows als OS?
Je laadt nu 95% functionaliteit in die je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 05-10 21:21

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik heb geen linux ervaring maar ik sta er prima voor open, maar het liefst wil ik niet teveel onder de motorkap hoeven te vrotten. zijn er bootable versies (hoeft geen live cd te zijn) want een library die niet elke ingescant hoeft te worden vind ik wel weer interressant.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 12 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]